abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 mei 2010 @ 08:57:54 #201
165633 eriksd
The grand facade...
pi_80958511
quote:
Op zondag 2 mei 2010 20:24 schreef Nizno het volgende:

[..]

niets?
mag toch hopen dat jij in het perspectief van TS wel de machting bij de VVE zou wijzigen?
Het punt is dat TS kennelijk momenteel het geld niet bezit. Als hij nu die machtiging gaat wijzigen dan begint de molen te draaien. Ik bedoelde het dus vanuit het slechte point of view.

Als TS rechtvaardig zou willen handelen zou hij per direct die machtiging moeten stopzetten/wijzigen, en een regeling met de woningstichting moeten treffen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 3 mei 2010 @ 11:13:13 #202
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_80961342
quote:
Op maandag 3 mei 2010 08:57 schreef eriksd het volgende:

[..]

Het punt is dat TS kennelijk momenteel het geld niet bezit. Als hij nu die machtiging gaat wijzigen dan begint de molen te draaien. Ik bedoelde het dus vanuit het slechte point of view.

Als TS rechtvaardig zou willen handelen zou hij per direct die machtiging moeten stopzetten/wijzigen, en een regeling met de woningstichting moeten treffen.
Op moment dat je je machtiging verandert zal de VVE echt niet kijken waarom dat zal zijn hoor.
Zij hebben gewoon een nieuwe machtiging en zullen deze verwerken.
Pas als daarna de eigenaar van bankrekening 2 zich meldt zal de VVE op zoek gaan.

Maar de VVE heeft nu dus 4 jaar van een ander rekeningnummer afgeschreven. Zou dit een bewoner zijn van hetzelfde complex dan zou deze toch allang aanmaningen e.d. moeten hebben dat zijn eigen servicekosten al 4 jaar niet betaald worden?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_80961431
Ik heb niet alle reacties doorgelezen, maar aan de hand van de OP zou ik het volgende doen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maargoed, als je toch last krijgt van je geweten is het aan te raden om je rekeninggegevens te wijzigen en het te laten voor wat het is iig geen contact proberen te zoeken a.d.h.v. dat andere rekeningnummer.
  maandag 3 mei 2010 @ 11:31:20 #204
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_80961922
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:39 schreef Jiggle het volgende:
Het is echt een bizar verhaal maar het lijkt echt waar te zijn. De servicekosten die ik maandelijks voor mijn woning moet betalen worden afgeschreven van een rekening die niet van mij is.

Vier jaar geleden heb ik een appartementje gekocht en daarvoor moet ik 100 euro in de maand servicekosten betalen. Ik heb daarvoor een machtiging voor een automatische incasso ingevuld, en ook een bevestiging ontvangen dat die ontvangen was. Ik heb nog een keer handmatig een betaling over moeten maken, daarna was alles automatisch geregeld. Ik heb er letterlijk geen omkijken meer naar gehad. Totdat me bij telebankieren opviel dat er nergens op mijn afschriften servicekosten terug te vinden waren. Ik heb geïnformeerd bij de woonstichting maar die zeiden dat ik nog steeds netjes betaalde. Ik snapte er niks van. Bij de kascontrole heb ik van de week kunnen kijken waar mijn betalingen dan vandaan kwamen. Dat bleek een rekeningnummer te zijn dat ik helemaal niet kende. Wel stond er mijn naam bij.

Wat moet ik nu doen? Vind het van mezelf al niet handig dat ik hier pas na 4 jaar achter kom, maar ergens in Nederland woont een pipo die dus echt al 4 jaar lang niet in de gaten heeft dat hij voor mij betaalt. Uiteraard wil ik hier nu iets aan doen, maar het zou wel erg verneukeratief zijn als ik nu ineens 5000 euro zou moeten schokken. Hoewel misschien eerlijk, zou het wel echt heel heel heel erg zuur zijn. Hoe sta ik juridisch? De woonstichting is in gebreke gebleven door de foute machtiging. Zij hebben schuld aan de situatie. De gedupeerde daarvan lijkt er geen problemen mee te hebben. Wat is wijsheid?!
Grappig, ik heb zoiets gehad met de Vitens. De vorige bewoners betaalden nog gewoon voor mijn waterverbruik. Kwam er ook pas na 1,5 jaar achter, hoewel ik toendertijd wel een wijzigingsformulier heb ingevuld. Dus de fout lag bij Vitens en de vorige bewoners.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  maandag 3 mei 2010 @ 12:52:18 #205
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_80964826
Als je ECHT heel graag in contact wilt komen met die andere persoon zou je 1 cent kunnen overmaken met de mededeling dat ie contact met je moet opnemen als ie z'n knaken terugwil.
  maandag 3 mei 2010 @ 12:55:00 #206
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_80964929
Eigenlijk is het niet eens vreemd hoor dat ie het niet merkt. Misschien zijn het wel allochtonen die geen nederlands kunnen met jonge kinderen (kunnen wel nederlands maar begrijpen nog niet zoveel van vaste lasten en servicekosten).
  maandag 3 mei 2010 @ 12:55:06 #207
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_80964936
quote:
Op maandag 3 mei 2010 12:52 schreef slashdotter3 het volgende:
Als je ECHT heel graag in contact wilt komen met die andere persoon zou je 1 cent kunnen overmaken met de mededeling dat ie contact met je moet opnemen als ie z'n knaken terugwil.
Tsja, als maandelijkse afschrijvingen van 100 euro, vijf jaar lang, niet opvallen vraag ik me af of hij de omschrijving bij een overboeking wel ziet..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 3 mei 2010 @ 13:29:24 #208
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_80966281
quote:
Op maandag 3 mei 2010 12:55 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Tsja, als maandelijkse afschrijvingen van 100 euro, vijf jaar lang, niet opvallen vraag ik me af of hij de omschrijving bij een overboeking wel ziet..
Tis niet gezegd dat dat niet opvalt, misschien denkt diegene dat ie daarmee zn eigen servicekosten betaalt?
  maandag 3 mei 2010 @ 13:44:01 #209
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_80966849
quote:
Op maandag 3 mei 2010 12:52 schreef slashdotter3 het volgende:
LOL, als ie in vier jaar niet merkt dat ie nog steeds servicekosten betaalt, dan zal ie ook wel niet erg vaak op zijn rekeningoverzicht kijken.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  maandag 3 mei 2010 @ 16:51:27 #210
107521 Furia
snoopy weer
pi_80973769
quote:
Op woensdag 28 april 2010 19:00 schreef 300000 het volgende:

[..]

Op het moment dat je er melding van maakt weet je niet of ze hier mee akkoord zullen gaan.
De 'eigenaar' van het geld niet nee, maar dat is het probleem van de VVE/Woningstichting. Jij hebt weer met hen te maken en zij hebben t.o.v. TS een fout gemaakt door zijn/haar formulier niet goed in te voeren. Dat zou ze tenminste moreel verplichten tot het instemmen met een betalingsregeling.
pi_80975843
Waarom zou iemand na 48 betalingen zich ineens gaan afvragen waarvoor die betalingen geweest zijn. Ik mag aannemen dat jij na 48 x iets betaalt te hebben je wel weet waarvoor je dat doet. Daarnaast acht ik de kans erg groot dat het gewoon een fout is bij de vve. Welke idioot heeft zoiets nou niet door. Of het is iemand die het makkelijk kan missen of het is een of ander inactief rekening nummer, nou daar huilt vast niemand om.

Wat ik zou doen is het hierbij laten het scheelt jou namelijk toch 100,- p/m. Tegelijkertijd zou ik vanaf nu een rekening openen waarop ik 100,- p/m zou sparen. Komt dan ooit nog die terugvordering heb je in ieder geval een zodanig groot bedrag bij elkaar dat je makkelijk de vordering kan terugbetalen aangezien je d.m.v. allerlei rechtsprocedures toch wel vermindering zult krijgen. Komt diegene er nooit achter of is het een fout van de vve (eigen nummer etc.) dan heb je een win/win situatie. Stel je verhuist over een aantal jaar en er doet zich geen probleem voor heb je een dusdanig bedrag gespaart waarmee je iets leuks zou kunnen doen en je hebt nooit die 100,- service kosten hoeven te betalen.

Laat je in ieder geval niet opnaaien door iedereen hier.
Je haat niemand zolang je hem nog geringschat, maar pas als je hem gelijk of hoger schat
  maandag 3 mei 2010 @ 19:03:57 #212
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_80978181
quote:
Op zondag 2 mei 2010 14:02 schreef Nizno het volgende:

[..]

Daarom zegt hij ook elke maand opzij zetten en daarnaast extra sparen... Dan is het 5000 plus de 100 per maand die TS spaart toch?

Niet dat ik het eens ben met dit advies trouwens... Maar goed heb mijn mening al gegeven en daar wil TS geloof ik niet aan.
Toch?
Ja inderdaad!

Gewoon zelf die 100 per maand apart zetten, zoals 49euro zegt
Rayen 2½ jaar!
pi_80978457
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:58 schreef Brighteyes het volgende:

Het is zo dat de WB geen vordering op TS heeft, want die heeft idd netjes betaald. Of iemand anders dan zeg maar.
Daar ben ik het niet mee eens.

Onbekende persoon X heeft een vordering op de VVE, dus de VVE heeft wel een vordering op de topicstarter.

Topicstarter moet betalen, maar heeft niets betaald. De VVE zou dat geld eigenlijk gewoon bij hem op kunnen eisen als ze er achter komen.
pi_80978549
wie weet is degene die het nu betaald wel een oud omaatje die zoiets echt niet in de gaten heeft. en als die strakkies naar een instelling moet oid, dan zijn de rapen gaar want dan duikt er iemand in haar financien

wat anderen ook al zeggen: gewoon netjes vanaf nu met het goede rekeningnummer betalen, niks zeggen maar wel stilletjes vast sparen wellicht? ik kan me nl ook wel voorstellen dat 5k ineens wel veel is. eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik persoonlijk er wel achteraan zou gaan. ik ben nu eenmaal zo'n eerlijke sucker
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 3 mei 2010 @ 19:28:28 #215
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_80979196
quote:
Op maandag 3 mei 2010 17:50 schreef 49euro het volgende:
Waarom zou iemand na 48 betalingen zich ineens gaan afvragen waarvoor die betalingen geweest zijn. Ik mag aannemen dat jij na 48 x iets betaalt te hebben je wel weet waarvoor je dat doet. Daarnaast acht ik de kans erg groot dat het gewoon een fout is bij de vve. Welke idioot heeft zoiets nou niet door. Of het is iemand die het makkelijk kan missen of het is een of ander inactief rekening nummer, nou daar huilt vast niemand om.

Wat ik zou doen is het hierbij laten het scheelt jou namelijk toch 100,- p/m. Tegelijkertijd zou ik vanaf nu een rekening openen waarop ik 100,- p/m zou sparen. Komt dan ooit nog die terugvordering heb je in ieder geval een zodanig groot bedrag bij elkaar dat je makkelijk de vordering kan terugbetalen aangezien je d.m.v. allerlei rechtsprocedures toch wel vermindering zult krijgen. Komt diegene er nooit achter of is het een fout van de vve (eigen nummer etc.) dan heb je een win/win situatie. Stel je verhuist over een aantal jaar en er doet zich geen probleem voor heb je een dusdanig bedrag gespaart waarmee je iets leuks zou kunnen doen en je hebt nooit die 100,- service kosten hoeven te betalen.

Laat je in ieder geval niet opnaaien door iedereen hier.
TS geeft al aan dat hij niet de boel wil belazeren en zoekt een oplossing. Dit stel hij al duidelijk in de OP... Jouw advies is natuurlijk geen oplossing voor TS... Dat snap je hopelijk ook....
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 3 mei 2010 @ 19:30:06 #216
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_80979274
quote:
Op maandag 3 mei 2010 19:13 schreef simmu het volgende:
wie weet is degene die het nu betaald wel een oud omaatje die zoiets echt niet in de gaten heeft. en als die strakkies naar een instelling moet oid, dan zijn de rapen gaar want dan duikt er iemand in haar financien
als ze naar een instelling moet mag ze blij zijn dat ze nu die 5000 euro kwijt is.. Anders moet ze die afstaan....
quote:
wat anderen ook al zeggen: gewoon netjes vanaf nu met het goede rekeningnummer betalen, niks zeggen maar wel stilletjes vast sparen wellicht? ik kan me nl ook wel voorstellen dat 5k ineens wel veel is. eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik persoonlijk er wel achteraan zou gaan. ik ben nu eenmaal zo'n eerlijke sucker
Dat idd.
  maandag 3 mei 2010 @ 19:31:26 #217
238047 Andiamo
Victory is mine!
pi_80979336
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:44 schreef Tamashii het volgende:
Andere rekening opsturen naar woonvereniging.
En dan idd maar hopen dat die pipo er nooit achterkomt
ondertussen geld opzij zetten voor eventuele terugbetaling kan ook geen kwaad
  maandag 3 mei 2010 @ 20:07:52 #218
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_80980939
quote:
Op maandag 3 mei 2010 12:55 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Je kan het natuurlijk 30 dagen lang achter elkaar herhalen. Als ie dan nog steeds niet reageert kan ie de pleuris krijgen, dan heb je je best gedaan en ligt het aan hem.
pi_80982599
Probleem ligt bij VVE, die krijgen hun geld. TS weet het nu da's zijn probleem.
  maandag 3 mei 2010 @ 22:18:56 #220
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_80987396
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:39 schreef Jiggle het volgende:
Wat moet ik nu doen? Vind het van mezelf al niet handig dat ik hier pas na 4 jaar achter kom, maar ergens in Nederland woont een pipo die dus echt al 4 jaar lang niet in de gaten heeft dat hij voor mij betaalt. Uiteraard wil ik hier nu iets aan doen, maar het zou wel erg verneukeratief zijn als ik nu ineens 5000 euro zou moeten schokken. Hoewel misschien eerlijk, zou het wel echt heel heel heel erg zuur zijn. Hoe sta ik juridisch? De woonstichting is in gebreke gebleven door de foute machtiging. Zij hebben schuld aan de situatie. De gedupeerde daarvan lijkt er geen problemen mee te hebben. Wat is wijsheid?!
Als je het eerlijk wilt doen, geef je het aan bij de VVE. Stuur je een wijzigingskaart in met je juiste rekeningnummer.
En komt er iemand zijn geld terugeisen dan spreek je een betalingsregeling af.
Ik heb geen juridische achtergrond, maar ik denk als iemand erachter komt dat je het gewoon terug moet betalen.
Betaal je 100 euro aan de VVE en 100 extra om die 5000 terug te betalen. (dat wordt wel een lange afbetalingsregeling).

Dan ben je wel lekker eerlijk
Rayen 2½ jaar!
  maandag 3 mei 2010 @ 22:34:21 #221
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_80988258
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:18 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Als je het eerlijk wilt doen, geef je het aan bij de VVE. Stuur je een wijzigingskaart in met je juiste rekeningnummer.
En komt er iemand zijn geld terugeisen dan spreek je een betalingsregeling af.
Ik heb geen juridische achtergrond, maar ik denk als iemand erachter komt dat je het gewoon terug moet betalen.
Betaal je 100 euro aan de VVE en 100 extra om die 5000 terug te betalen. (dat wordt wel een lange afbetalingsregeling).

Dan ben je wel lekker eerlijk
Die 'iemand' zal niet bij TS het geld komen halen maar bij de woningbouw. Die schrijft het geld namelijk af. De woningbouw zal dan uiteraard (na een tijdje) wel bij TS uitkomen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_80990889
En al contact opgenomen of iets hier mee gedaan?
  dinsdag 4 mei 2010 @ 09:02:11 #223
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_80996654
Nee, nog niet. Ik lees dus nog steeds alle reacties, maar die lopen net zo uiteen als mijn geachtes .

Ik heb inmiddels gebeld met mijn bank, maar die kunnen hier niet in adviseren.
Vervolgens mijn rechtsbijstandsverzekering gebeld. Die mevrouw zegt dat ze moreel gezien niet anders kan adviseren dan contact opnemen, en dat betekent dat ik het hele bedrag terug moet betalen. Een betalingsregeling zal dan wel mogelijk zijn, maar ik zal wel het volle bedrag moeten terugbetalen. Verjaring treedt namelijk pas op na 5 jaar.
Ik kom er dus echt op het meest kutte moment achter dat er maar is. Was ik er maar na 7 jaar ofzo achter gekomen.

Vrijdag heb ik een persoonlijke afspraak bij mijn bank en dan ga ik het nogmaals voorleggen. Daarna maar eens beslissen wat ik ga doen.
  Moderator dinsdag 4 mei 2010 @ 09:06:00 #224
155227 crew  Guppy
dus
pi_80996731
Als je er naar 7 jaar achter was gekomen, had je alsnog voor 5 jaar terug moeten betalen volgens mij. En dat is een groter bedrag dan dat dat niet zou zijn.

Je neemt met iedereen contact op, behalve met de VvE. Ik zou die als ik jou was ook eens aan de mouw trekken en een kopie van de machtiging vragen. Kun je kijken of je zelf een fout nummer hebt opgegeven, of dat zij een typefout hebben gemaakt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 mei 2010 @ 09:36:48 #225
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_80997369
Wat moet je hiermee bij je bank Die zijn al helemaal geen partij. Je moet bij de woningstichting zijn.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')