abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage maandag 22 maart 2010 @ 16:18:23 #1
145738 superworm
is erbij
pi_79451765
Verhaal
Zoals velen van jullie al weten, Steven Spielberg en Tom Hanks zijn bezig met een tweede mini serie. Deze heet 'The Pacific War' en is gebaseerd op de aanval op Pearl Harbor en de tegenaanval die daarop volgde (Hiroshima)

the-pacific-war.com meldt het volgende:
What is the new series about?
The project is going to be spearheaded by Bruce McKenna who was also one of the main writers on BOB1. The name will also NOT be Band of Brothers. It will be simply called THE PACIFIC WAR (or THE PACIFIC) and will not be associated with any of the characters from BOB1. It is rumored that the series will follow a USO troupe who travel the Pacific trying to keep Allied soldiers entertained and morally up beat about the war. By doing this, the writers will be able to interwine through various soldiers and civilians who are caught in the conflict. We'll see the stories of cooks, nurses, pilots, infantry, and many others. Their are rumors that the characters will be much more diverse than before, and therefore we'll probably see main characters that are Latino, Irish, British, African American, etc.

Writing credits
Bruce C. McKenna

Produced by
Gary Goetzman .... executive producer
Tom Hanks .... executive producer
Steven Spielberg .... executive producer

Production Companies
DreamWorks SKG [us]
Playtone [us]

Distributors
Home Box Office (HBO) [us] (USA) (TV)

Websites
IMDB
the-pacific-war.com

DEEL 1
The Pacific
DEEL 2
[USA] The Pacific #2

[ Bericht 60% gewijzigd door Houniet op 05-04-2010 13:10:11 ]
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_79451964
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:35 schreef Pinzon het volgende:
Laten we wel wezen, het is aardig en heeft potentie, maar de eerste 2 eppies hadden sterker kunnen zijn. Hopelijk komt het in de buurt van Bob. Dat maaien van jappen ging me iets tever en zeker het geleuter erna. ' i try not think'
Vind ik ook. Ben tot nu toe nog niet onder de indruk van het verhaal.
  maandag 22 maart 2010 @ 16:31:37 #3
104871 remlof
Europees federalist
pi_79452373
Vanavond of morgen ep2 effe kijken.
  maandag 22 maart 2010 @ 16:44:59 #4
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_79453019
Gezien .
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  maandag 22 maart 2010 @ 17:03:43 #5
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_79453787
Feit is gewoon dat het er op Guadalcanal zo aan toeging. 7000 US Marines en 31 000 Jappen KIA.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  maandag 22 maart 2010 @ 17:08:41 #6
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_79454011
Morgen avond pas kijken met bezoek..
------------------
  Redactie Frontpage maandag 22 maart 2010 @ 17:12:25 #7
145738 superworm
is erbij
pi_79454151
quote:
Op maandag 22 maart 2010 17:03 schreef GasTurbine het volgende:
Feit is gewoon dat het er op Guadalcanal zo aan toeging. 7000 US Marines en 31 000 Jappen KIA.
Mja, men noemt het hier steeds 'enorm over the top', 'typisch Hollywood' en dergelijke, maar ik heb ook boeken gelezen over de oorlog in De Oost en zo ging het er inderdaad vaak aan toe. Japanners die met honderden tegelijk in een soort kamikaze-slag over velden kwamen rennen, was aan de orde van de dag. Zoals de serie in ieder geval laat zien, lijkt het dan ook dat de meeste Jap-doden vielen door dit soort neermaai-acties, terwijl de meeste Amerikanen niet in directe gevechten maar bijv. via artillerie, vliegtuigbommen en marinebeschietingen om het leven kwamen.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_79454757
Weet iemand hoe het gedicht heet dat aan het einde van aflvering 2 word geschreven? (als het een bestaand gedicht is).
  Redactie Frontpage maandag 22 maart 2010 @ 17:52:59 #9
145738 superworm
is erbij
pi_79455591
quote:
Op maandag 22 maart 2010 17:28 schreef ElizabethI het volgende:
Weet iemand hoe het gedicht heet dat aan het einde van aflvering 2 word geschreven? (als het een bestaand gedicht is).
Ik kan geen van de zinsdelen vinden op Google, dus het zal of een zelfgeschreven gedicht zijn van de militair zelf, of in het script zijn verzonnen.
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 22 maart 2010 @ 18:36:32 #10
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_79457017
http://www.veronicatv.nl/(...)392/typeofpage=78964

vanaf woensdag 7 april op veronica zo te zien.

Vind het tot nu toe wel minder dan band of brothers, maar waarom kan ik niet echt beschrijven. Terwijl ik deze setting wel toffer vind
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_79460537
Prima serie tot nu toe, al ben ik ook geneigd te zeggen dat de eerste twee episodes van Band of Brothers beter waren (en zijn). Niettemin zeer de moeite waard!
  maandag 22 maart 2010 @ 20:04:32 #12
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_79461272
Ik moet nog beginnen, maar wil hier wel bijblijven.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_79463554
Die jappen worden wel als tactiekloze sukkeltjes neergezet.
pi_79464227
tvp voor als ik gekeken heb
pi_79465172
quote:
Op maandag 22 maart 2010 20:45 schreef tralalala het volgende:
Nog nooit van "kamikaze" en "banzai" gehoord?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_79465771
  maandag 22 maart 2010 @ 21:31:43 #17
123497 Darkhelmet76
Strik je veter...
pi_79466280
Zojuist 2e aflevering gekeken. Zeer aangrijpend en waanzinnig spectaculair, maar ik mis wel de sympathie voor de hoofdpersonen... Ik weet na 2 afleveringen nog steeds geen enkele naam van een hoofdpersonage. Dat was in BoB sterker.

Het laat wel op uitzonderlijke manier de waanzin van een oorlog zien. Belooft weer een topserie te worden!
Al is een bodycount van 2 Amerikanen versus een slordige 800 Japanners per aflevering wel op z'n minst opmerkelijk natuurlijk...

[en ja, ik heb de aantallen 7000 vs 31000 zoals hierboven genoemd ook gelezen]
Ruim appartement met garage in centrum van Sittard te koop! PM voor meer info!
www.botergeel.nl
pi_79466343
quote:
haha dat dacht ik ook al ja..
pi_79466437
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:14 schreef marcodej het volgende:

[..]

Nog nooit van "kamikaze" en "banzai" gehoord?
Jawel, maar was dat dan zo onsuccesvol? Het aantal doden aan Amerikaanse kant was op 1 hand te tellen.
  Redactie Frontpage maandag 22 maart 2010 @ 21:36:54 #20
145738 superworm
is erbij
pi_79466636
Als de bodycount 1 Amerikaan op 4,5 Jap was, mis ik inderdaad tientallen dode Amerikanen. Je gaat je toch afvragen waar die dan stierven - buiten beeld? Te oninteressant?
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_79467150
Toffe aflevering weer.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_79467947
Ik moet zeggen dat ik na 2 afleveringen BoB ook de hoofdpersonen nog niet uit elkaar kon houden, dus wat dat betreft zie ik nog geen verschil met BoB.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  maandag 22 maart 2010 @ 21:57:59 #23
123497 Darkhelmet76
Strik je veter...
pi_79467994
OT:

Misschien kunnen de links naar www.the-pacific-war.com in de OP verwijderd worden? Verwijst naar eoa doorklik-site...
Ruim appartement met garage in centrum van Sittard te koop! PM voor meer info!
www.botergeel.nl
pi_79468054
Gave shit deze serie, wat een gemaai & gesproei trouwens. Wat denken die jappen trouwens, dat ze rambo zijn ofzo ? , toch bizar dat het zo gegaan is.
pi_79468102
enige hoofdpersonage die ik kende ging dood :S :S,
Sgt. Manuel Rodriguez van 'The Class'
pi_79469705
Ik weet alleen de naam van de thuisblijver: Eugene... en dat is alleen omdat die medic @ Bastogne in BoB dezelfde naam had.
pi_79469930
Ik vondt het wel cool toen ze al dat eten gingen jatten:D
Maar nog niks vergeleken met BoB "ARE YOU SILVER?"
  maandag 22 maart 2010 @ 22:26:54 #28
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_79469985
quote:
De Amerikanen hadden Sly als geheim wapen.

Ben benieuwd hoe ze de slag om Pelelui in beeld brengen
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_79470209
Zo, EP 2 ook helemaal gezien. Wat een detail, wat een mooie plaatjes en zo intens. Echt een nasty oorlog, komt goed over in de serie. Sympathie voor de hoofdpersonen begint ook te ontstaan: Basilone, wat een motherfucker.
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:36 schreef superworm het volgende:
Als de bodycount 1 Amerikaan op 4,5 Jap was, mis ik inderdaad tientallen dode Amerikanen. Je gaat je toch afvragen waar die dan stierven - buiten beeld? Te oninteressant?
Dat de verhouding wat scheef overkomt heeft ook misschien te maken met de focus van de serie. Bij BoB (om die vergelijking maar weer eens te maken ) werd een hele compagnie gevolgd en viel er zeg maar altijd wel een dode. Hier focussen ze op de persoonlijke verhalen van 2 (straks 3) mariniers. Het is vanuit hun oogpunt gemaakt, de focus is heel nauw. Overigens, in deze aflevering wel flink wat Amerikaanse slachtoffers gezien hoor; oa bij het bombardement en in het hospitaal...

Superserie, ik ben verkocht.
  maandag 22 maart 2010 @ 22:34:02 #30
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_79470341
Vond de tweede aflevering ook weer geslaagd. Je ziet gewoon de waanzin die de oorlog met zich meebrengt. Dat met die moccasins vond ik wel grappig trouwens
  maandag 22 maart 2010 @ 22:50:25 #31
97934 ASroma
Flamboyant
pi_79471199
mwah mwah dit kan niet tippen aan BofB. Nou moet ik zeggen dat WO2 in Europa mij sowieso altijd al meer trok. Zo had BofB D-Day, Bastogne, Holland, Germany, Oostenrijk met vele mooie beelden en goed uitgewerkte gevechten. Die beelden zullen moeilijk te evenaren zijn en misschien moeten we dat ook niet doen maar toch....

Hier zitten ze de hele tijd in de jungle en de enige gevechten zijn snachts, oftewel als kijker zie je geen fuck. En dan erbij vind ik de hoofdpersonen een beetje oppervlakkig en weinig interresant. Al helemaal die cantineboy op het eind....... moest hij zwakzinnig overkomen ofzo?

Desalniettemin een vette oorlogsserie daar niet van hoor.
pi_79471375
En de slag bij Midway? Klein eiland maar daar is toch ook op de grond gevochten?
pi_79471446
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:50 schreef ASroma het volgende:
mwah mwah dit kan niet tippen aan BofB. Nou moet ik zeggen dat WO2 in Europa mij sowieso altijd al meer trok. Zo had BofB D-Day, Bastogne, Holland, Germany, Oostenrijk met vele mooie beelden en goed uitgewerkte gevechten. Die beelden zullen moeilijk te evenaren zijn en misschien moeten we dat ook niet doen maar toch....

Hier zitten ze de hele tijd in de jungle en de enige gevechten zijn snachts, oftewel als kijker zie je geen fuck.
Er zijn pas twee afleveringen geweest...
  maandag 22 maart 2010 @ 22:55:47 #34
97934 ASroma
Flamboyant
pi_79471515
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:54 schreef marcodej het volgende:

[..]

Er zijn pas twee afleveringen geweest...
daar heb je wel gelijk in.... we gaan het zien
pi_79471599
Ik ga dit ook maar even kijken denk ik.
sig verwijderd door FA
pi_79471725
Aflevering 1 net gezien, mooie beelden en de spanning wordt erg goed opgebouwd!
Nu ep. 2 bekijken.
  maandag 22 maart 2010 @ 23:07:27 #37
293072 spermanent
Oplossingen zijn altijd simpel
pi_79472159
Ze hebben het continu over 'de nasty war' en op het laatst vroeg die kantine knaap ook aan de soldaten 'I heard it was bad'...

Wat nou 'bad' en 'nasty'?

Gewoon machinegeweertje klaarzetten en duizenden jappen neer maaien alsof je vliegen mept met een vliegenmepper zo groot als een snookertafel.

Makkelijker kan niet.

Ik had gehoopt dat ze wat minder overdreven gemaai lieten zien en meer het aspect van 'the nasty war' naar voren zouden laten komen... Zoals krijgsgevangen die onthoofd worden en amerikanen die afgeslacht worden.

Nee niks van dat alles, alleen lekker jappen maaien met een sigaretje derbij.
  maandag 22 maart 2010 @ 23:12:21 #38
19242 yavanna
Results may vary.
pi_79472449
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:59 schreef Axelf0leyoo7 het volgende:
Gave shit deze serie, wat een gemaai & gesproei trouwens. Wat denken die jappen trouwens, dat ze rambo zijn ofzo ? , toch bizar dat het zo gegaan is.
Sommige stukken deden behoorlijk 'Rambo' aan.

Hoewel ik het zeker niet slecht vind komt de serie nogal oppervlakkig over so far. Weinig feeling met de hoofdrolspelers ( als ik al weet wie dat zijn ), gevechten in de nacht waarbij je als kijker weinig ziet op tientallen jappen die uit elkaar spatten, weinig echte info over hoe/wat/waar en de echte ellende is, nog, niet echt voelbaar/zichtbaar bij de acteurs.

Het is allemaal wel erg mooi gemaakt, maar enige diepgang ontbreekt behoorlijk.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_79473316
Bizarre aflevering weer.. Ook dat stukje dat de rest maar stopte met schieten omdat het machinegeweer ze toch wel neermaaide (als ik dat goed had gezien)
  maandag 22 maart 2010 @ 23:39:12 #40
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_79473873
Ep2 ook gezien, het neermaaien ging wel een beetje vervelen.
De emotionele band metde hoofdrolspelers mis ik ook een beetje, maar het heeft voor mij zeker wel sfeer, en het weet me toch ook zeer zeker te boeien.
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  maandag 22 maart 2010 @ 23:42:42 #41
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_79474037
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:50 schreef ASroma het volgende:

Hier zitten ze de hele tijd in de jungle en de enige gevechten zijn snachts, oftewel als kijker zie je geen fuck. En dan erbij vind ik de hoofdpersonen een beetje oppervlakkig en weinig interresant. Al helemaal die cantineboy op het eind....... moest hij zwakzinnig overkomen ofzo?

Desalniettemin een vette oorlogsserie daar niet van hoor.
Op zich is het wel logisch dat ze 's nachts aanvallen. Je kan dan veel makkelijker dichtbij de vijandelijke linie's komen voordat je gespot wordt. Voor ons kijkers is het lastig omdat je geen reet ziet, maar het is wel iets realistischer.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_79474090
TVP, zometeen even ep 02 kijken.
pi_79474225
Eindelijk was die machine gun handschoen een keer kwijt en moest een "die hard" hem gewoon met de hand oppakken. Dacht Basilone . Zat er al op te wachten vanaf het eerste moment dat die handschoen in beeld kwam in Part I.

Vind het tot nu toe wel een vermakelijke serie. Ik ga hem pas vergelijken met BoB nadat ik alle afleveringen heb gezien. Denk toch dat je het niet zo makkelijk kan vergelijken.
Money won is twice as sweet as money earned.
  maandag 22 maart 2010 @ 23:56:53 #44
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_79474573
Waarom zou je het moeten vergelijken dan? Zijn twee totaal los van elkaar gemaakte series, zei het door dezelfde regisseurs.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_79474654
quote:
Op maandag 22 maart 2010 23:47 schreef neilpad het volgende:
Vind het tot nu toe wel een vermakelijke serie. Ik ga hem pas vergelijken met BoB nadat ik alle afleveringen heb gezien. Denk toch dat je het niet zo makkelijk kan vergelijken.
Waarom zou je het moeten vergelijken met BoB? Het zijn twee totaal verschillende series.
pi_79474682
tvp zonder te lezen, moet de nieuwe nog kijken!
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_79475702
quote:
Op maandag 22 maart 2010 23:56 schreef Happel het volgende:
Waarom zou je het moeten vergelijken dan? Zijn twee totaal los van elkaar gemaakte series, zei het door dezelfde regisseurs.
quote:
Op maandag 22 maart 2010 23:59 schreef marcodej het volgende:

[..]

Waarom zou je het moeten vergelijken met BoB? Het zijn twee totaal verschillende series.
Aangezien er een hoop hier de serie wel al lopen te vergelijken met BoB.
Ik zei al dat het waarschijnlijk niet zo gemakkelijk is.
pi_79476699
quote:
Op maandag 22 maart 2010 17:28 schreef ElizabethI het volgende:
The Battle of the Tenaru, August 21, 1942
By Robert Leckie

A helmet for my pillow,
A poncho for my bed,
My rifle rests across my chest-
The stars swing overhead.

The whisper of the kunai,
The murmur of the sea,
The sighing palm and night so calm
Betray no enemy.

Hear! river bank so silent
You men who sleep around
That foreign scream across the stream-
Up! Fire at the sound!

Sweeping over the sandspit
That blocks the Tenaru
With Banzai-boast a mushroomed host
Vows to destroy our few.

Into your holes and gunpits!
Kill them with rifles and knives!
Feed them with lead until they are dead-
And widowed are their wives.

Sons of the mothers who gave you
Honor and gift of birth
Strike with the knife till blood and life
Run out upon the earth.

Marines, keep faith with your glory
Keep to your trembling hole.
Intruder feel of Nippon steel
Can't penetrate your soul.

Closing, they charge all howling
Their breasts all targets large.
The gun must shake, the bullets make
A slaughter of their charge.

Red are the flashing tracers,
Yellow the bursting shells.
Hoarse is the cry of men who die
Shrill are the woundeds' yells.

God, how the night reels stricken!
She shrieks with orange spark.
The mortar's lash and cannon's crash
Have crucified the dark.

Falling, the faltering foemen
Beneath our guns lie heaped.
By greenish glare of rocket's flare
We see the harvest reaped.

Now has the first fierce onslaught
Been broken and hammered back.
Hammered and hit, from hole and pit-
We rise up to attack!

Day bursts pale from a gun tube,
The gibbering night has fled.
By light of dawn the foe has drawn
A line behind his dead.

Our tanks clank in behind him,
Our riflemen move out.
Their hearts have met our bayonet-
It's ended wit a shout.

"Cease fire!" -the words go ringing,
Over the heaps of the slain.
The battle's won, the Rising Sun
Lies riddled on the plain.

St. Michael, angel of battle
We praise you to God on high.
The foe you gave was strong and brave
And unafraid to die.

Speak to the Lord for our comrades,
Killed when the battle seemed lost.
They went to meet a bright defeat-
The hero's holocaust.

False is the vaunt of the victor,
Empty our living pride.
For those who fell there is no hell-
Not for the brave who died.

Robert Leckie
  dinsdag 23 maart 2010 @ 01:36:32 #49
6941 APK
Factual, I think.
pi_79476780
Oh, hij heeft dus echt bestaan.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_79477775
Vanavond aflevering 2 maar eens loeren...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_79479161
Dank je wel Jimmie! Wat een mooi gedicht.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 11:16:47 #52
69994 seto
-|||--------|||-
pi_79483236
Hier nog een mooi verhaal over een andere marinier die daar ook zat en een echte Rambo was:

http://badassoftheweek.com/paige.html
quote:
Mitchell Paige (August 31, 1918–November 15, 2003) was a recipient of the Medal of Honor from World War II. He received this most prestigious military honor awarded by the United States of America for his actions at the Battle of Guadalcanal in the Solomon Islands on October 26, 1942, where, after all of the other Marines in his platoon were killed or wounded, he operated four machine guns, singlehandedly stopping an entire Japanese regiment.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_79483555
Ik snap niet dat die Jappen zo'n serieuze dreiging waren als ze zo incompetent waren dat een heel regiment door 1 man uitgeschakeld kon worden.

Dat gedicht is prachtig idd.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 11:31:51 #54
69994 seto
-|||--------|||-
pi_79483762
Zwolle is ook bevrijd door één man, vond je de Duitsers ook incompetent?
Seto is zo ene baas he
pi_79484031
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 11:25 schreef Symer het volgende:
Ik snap niet dat die Jappen zo'n serieuze dreiging waren als ze zo incompetent waren dat een heel regiment door 1 man uitgeschakeld kon worden.

Dat gedicht is prachtig idd.
De Japanners besefte dat ze technisch en industrieel niet opkonden tegen de V.S. Maar ze geloofde wel dat de discipline en fanatisme van hun soldaten het verschil zouden maken. En vergis je niet. Met die Banzai tactieken zijn ze tot 1942 erg succesvol geweest. Alleen waren de US Marines een stuk professioneler en geharder dan de Amerikaanse soldaten die ze tot dan toe waren tegengekomen in o.a. de Filippijnen. De mariniers vluchtte niet maar hielden voet bij stuk.

Guadacanaal was overigens wel de eerste en de laatste slag waarbij de Amerikanen een verdedigende rol speelde. Tijdens de veldslagen die hierop volgde paste de Japanners hun tactiek aan. Nu gingen zij zich ingraven en moesten de Amerikanen ze uitroken.
pi_79485402
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 11:39 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

De Japanners besefte dat ze technisch en industrieel niet opkonden tegen de V.S. Maar ze geloofde wel dat de discipline en fanatisme van hun soldaten het verschil zouden maken. En vergis je niet. Met die Banzai tactieken zijn ze tot 1942 erg succesvol geweest. Alleen waren de US Marines een stuk professioneler en geharder dan de Amerikaanse soldaten die ze tot dan toe waren tegengekomen in o.a. de Filippijnen. De mariniers vluchtte niet maar hielden voet bij stuk.

Guadacanaal was overigens wel de eerste en de laatste slag waarbij de Amerikanen een verdedigende rol speelde. Tijdens de veldslagen die hierop volgde paste de Japanners hun tactiek aan. Nu gingen zij zich ingraven en moesten de Amerikanen ze uitroken.
Dat ze technisch en industrieel achterlagen op de VS snap ik, maar als je veruit in de meerderheid bent(in deze aflevering) ga je toch niet met zen allen als een dom schaap recht op de machine guns van de Amerikanen aflopen?
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:44:37 #57
182073 invine
blablabla etc.
pi_79486327
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 01:36 schreef APK het volgende:
Oh, hij heeft dus echt bestaan.
Goh..

Wel mooi het stukje als ze die nieuwe wapens vinden, het viel me al op dat ze oude zooi gebruikte..
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_79486442
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:17 schreef Breekfast het volgende:
Dat ze technisch en industrieel achterlagen op de VS snap ik, maar als je veruit in de meerderheid bent(in deze aflevering) ga je toch niet met zen allen als een dom schaap recht op de machine guns van de Amerikanen aflopen?
Zoals gezegd. Tegen Chinezen en ongemotiveerde Britse en Amerikaanse dienstplichtigen werkte het tot 1942.
pi_79486926
Gisteravond part 2 gezien en ben blij dat het nu wat meer op gang lijkt te komen. Ondanks dat ik het niet wil vergelijken met BoB, maar daar duurde het ook even eer er echt wat schot in het verhaal kwam. Ik heb nog wel moeite om de personage's te herkennen en/of te onderscheiden maar dat zal ook wel beter worden naarmate de serie vordert. Die scene met/zonder de handschoen was tof trouwens.
pi_79486948
Ik moet nog 2 kijken. Wanneer komen de HDTV`s in USA uit dan?
pi_79487300
Ik ben dus niet de enige die de hoofdpersonen niet uit elkaar kan houden.
pi_79487349
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 11:39 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik blijf het jammer vinden dat we de training niet gezien hebben, ik kan de mariniers nog niet echt zien als geharde professionals namelijk.

Een of andere schrijver meldt zich aan, neemt afscheid van z'n ouders en staat de volgende scène al op de boot naar the pacific. Hij kruipt daar achter een machinegeweer, maait duizenden Jappen neer en gaat weer naar huis.
pi_79487690
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:17 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Niet alleen dat, maar ik vind dat de Jappen in het algemeen als onrealistisch dom worden neergezet.

Zoals die scène met die gefrustreerde Jap en Leckie die hem uiteindelijk doodschiet. Komen ze met twee man op een strand vol mariniers afstormen

Ik snap dat de bedoeling daarvan was dat we weten dat ze niet bang waren om te sterven, maar als ik de serie mag geloven was het een godswonder voor de Jappen dat er überhaupt Amerikanen gesneuveld zijn daar.
pi_79490069
Misschien dat we nog wat zien van de training wanneer de dokters zoon zich heeft aangemeld.
Vette 2e episode, al vond ik hem wel een beetje op de 1e lijken.
Ik hoop dat ze, net als bij BoB, in sommige afleveringen wat dieper op 1 character in gaan, zodat je er echt een band mee krijgt.
Op naar volgende week
pi_79491597
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 13:02 schreef Scorpie het volgende:
Goeie vraag; aflevering 1 heb ik vorige week dinsdag meteen in 1080i TS-formaat kunnen downloaden, deel 2 gisteravond in 720p. Vraag me af of 'ie nog in 1080i aangeboden gaat worden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:06:17 #66
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_79491785
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 13:20 schreef Symer het volgende:
Ik snap dat de bedoeling daarvan was dat we weten dat ze niet bang waren om te sterven, maar als ik de serie mag geloven was het een godswonder voor de Jappen dat er überhaupt Amerikanen gesneuveld zijn daar.
Zag volgens mij genoeg gesneuvelde Amerikanen langskomen in de afgelopen aflevering? De nadruk wordt er alleen niet zo opgelegd.
Elite
Tegen TTIP
pi_79493081
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 13:02 schreef Scorpie het volgende:
720p is al uit
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:01 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Goeie vraag; aflevering 1 heb ik vorige week dinsdag meteen in 1080i TS-formaat kunnen downloaden, deel 2 gisteravond in 720p. Vraag me af of 'ie nog in 1080i aangeboden gaat worden.
Waarom zou je die perse in 1080i willen? Kwaliteitsverschil is minimaal en vaak slechter met veel actie/slechte deinterlacing.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jimmie op 23-03-2010 16:33:40 ]
pi_79495606
quote:
Op maandag 22 maart 2010 23:07 schreef spermanent het volgende:
Ze hebben het continu over 'de nasty war' en op het laatst vroeg die kantine knaap ook aan de soldaten 'I heard it was bad'...

Wat nou 'bad' en 'nasty'?

Gewoon machinegeweertje klaarzetten en duizenden jappen neer maaien alsof je vliegen mept met een vliegenmepper zo groot als een snookertafel.

Makkelijker kan niet.

Ik had gehoopt dat ze wat minder overdreven gemaai lieten zien en meer het aspect van 'the nasty war' naar voren zouden laten komen... Zoals krijgsgevangen die onthoofd worden en amerikanen die afgeslacht worden.

Nee niks van dat alles, alleen lekker jappen maaien met een sigaretje derbij.
Zo ging het er nou eenmaal aan toe. Die Jappen rennen gewoon knettergek het slagveld op om de vijand te overwelmen en dat gebeurde ook wel degelijk of heb je de scene met het overvolle hospitaal gemist?
De focus blijft in deze aflevering op Basilone en waarvoor hij de Medal of Honor heeft gekregen voor het heroische door blijven schieten in een uitzichtloze situatie. Zelfs z'n klauwen verbranden om dat machinegeweer te verplaatsen is

Lees jezelf voor de gein eens in: http://en.wikipedia.org/wiki/John_Basilone#Guadalcanal

Dan zal je ook zien dat het gevecht zelfs sterk onderdreven is
quote:
Op maandag 22 maart 2010 23:12 schreef yavanna het volgende:
Sommige stukken deden behoorlijk 'Rambo' aan.

Hoewel ik het zeker niet slecht vind komt de serie nogal oppervlakkig over so far. Weinig feeling met de hoofdrolspelers ( als ik al weet wie dat zijn ), gevechten in de nacht waarbij je als kijker weinig ziet op tientallen jappen die uit elkaar spatten, weinig echte info over hoe/wat/waar en de echte ellende is, nog, niet echt voelbaar/zichtbaar bij de acteurs.

Het is allemaal wel erg mooi gemaakt, maar enige diepgang ontbreekt behoorlijk.
3 hoofdrolspelers, hoe moeilijk kan 't zijn?

• Robert Leckie, krullenbol, schrijft gedichten en alles op wat er gebeurd, zegt ook bij de ontmoeting bij de kerk dat ie haar zal schrijven (Vera).
  • John Basilone, in de ep1 met familie (Italiaanse afkomst) diner samen met z'n twee maten J.P. Morgan en Manny Rodriguez. In ep2 de hoofdrol en samen met Rodriguez ammo runner en spreekt ook nog met J.P. bij Rodriguez z'n 'graf'.
  • Eugene Sledge, mag van z'n paps niet aanmelden wegens hartgeruis, maar gaat uiteindelijk toch. In ep1 neemt ie ook afscheid van z'n maat Sid Phillips die oa terug te zien is als ie uitgenodigd wordt om mee te drinken van de Jap wine (is overigens ook 1 van de veteranen die in de voorstukjes spreken).

En de ellende zie je wel terugkomen, aan de dunne, malaria en alle andere bende en ongemak van de jungle. Uithongerd zijn en als dolle honden de voorraden van het gewone leger plunderen. Rijst van de vijand waar de maden in krioelen eten...
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 13:20 schreef Symer het volgende:
    Niet alleen dat, maar ik vind dat de Jappen in het algemeen als onrealistisch dom worden neergezet.

Zoals die scène met die gefrustreerde Jap en Leckie die hem uiteindelijk doodschiet. Komen ze met twee man op een strand vol mariniers afstormen

De bedoeling was om te laten zien dat overgeven geen optie was. Alleen een eervolle dood was acceptabel en die Jap flipt 'm omdat ze 'm niet een eervolle dood gunnen.

-

Tot nu toe maakt het mijn verwachtingen wel waar. Uit eigen interesse een beetje verdiept in de Pacifische oorlog (beetje op Wiki lezen dus ) en dat herken je vele dingen die je gelezen hebt.

Overigens heeft HBO een map online met alles wat plaats vindt tijdens de afleveringen (meer achtergrond info dus): http://www.hbo.com/html/series/the-pacific/battlemaps/

Best interessant voor de mensen die het verhaal niet zo snappen of totaal andere verwachtingen hebben.

Episode reviews en achtergrond info: http://sepinwall.blogspot.com/search/label/The%20Pacific

Wat de Japanners deden konden sommige Amerikanen ook: http://en.wikipedia.org/w(...)of_Japanese_war_dead
  •   dinsdag 23 maart 2010 @ 16:34:51 #69
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_79495897
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 16:28 schreef Jimmie het volgende:
    Wat de Japanners deden konden sommige Amerikanen ook: http://en.wikipedia.org/w(...)of_Japanese_war_dead
    Zagen we ook terugkomen in aflevering twee.

Maar wat je verder zegt. Wat je ziet is grotendeels ook, zoals het gegaan is. En het is ook vrij duidelijk wie de hoofdrolspelers zijn in de serie.
    Elite
    Tegen TTIP
    pi_79496040
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 16:34 schreef Happel het volgende:
    Zagen we ook terugkomen in aflevering twee.
    Die schedel voor de kantine ja.

Die wikipedia-link over John Basilone bevat wel een flinke spoiler.
    pi_79497424
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 16:38 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Die schedel voor de kantine ja.

Die wikipedia-link over John Basilone bevat wel een flinke spoiler.
    Je moet ook niet doorlezen als er heel groot Iwo Jima staat, waar nog een aflevering over komt
    pi_79497994
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Ik heb niet verder gelezen als Guatacanal. Wel leuk om zo een beetje wat achtergrond info te lezen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Mike op 24-03-2010 09:44:02 ]
    An Amateur trains untill he does it right!
    A Professional trains untill he can't do it wrong!
    pi_79498360
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 17:22 schreef Pro_Shifty het volgende:
    *spoiler*

Ik heb niet verder gelezen als Guatacanal. Wel leuk om zo een beetje wat achtergrond info te lezen.
    Ja, herhaal de spoiler nog even...
      dinsdag 23 maart 2010 @ 17:34:36 #74
    217808 gniffie
    Ven der Vurt is baas!
    pi_79498480
    Thx shifty
      dinsdag 23 maart 2010 @ 18:09:25 #75
    97934 ASroma
    Flamboyant
    pi_79499789
    mensen die beweren dat de Japanners inferieur waren aan de Amerikanen.......waarom hadden ze dan 2 atoombommen nodig? pure machteloosheid hoor
      dinsdag 23 maart 2010 @ 19:25:42 #76
    182073 invine
    blablabla etc.
    pi_79502857
    quote:
    **SPOILER**

Gebruik spoiler tags de volgende keer, dankje.
      Redactie Frontpage dinsdag 23 maart 2010 @ 19:27:04 #77
    145738 superworm
    is erbij
    pi_79502918
    quote:
    -edit-

Spoiler-ban, godverdomme

[ Bericht 6% gewijzigd door Mike op 24-03-2010 09:44:22 ]
    op FOK!
    op Facebook
    op de website
    pi_79503021
    Serie nu al verpest.
    pi_79503602
    En bedankt, Shifty
      dinsdag 23 maart 2010 @ 19:52:13 #80
    51794 Rahl
    Life is just a game we play
    pi_79504107
    Beetje jammer. Gelukkig wist ik het al.
    'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
    Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
    last.fm
    pi_79507453
    godverdomme shifty, a-hole!!
    pi_79510778
    Mooie aflevering. Die Jappen bleven maar komen .

Waarvoor is trouwens die slang die ze altijd op die machineguns aansluiten?
      dinsdag 23 maart 2010 @ 22:15:41 #83
    69994 seto
    -|||--------|||-
    pi_79511066
    Koeling.
    Seto is zo ene baas he
    pi_79512810
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 19:27 schreef superworm het volgende:

[..]

Spoiler-ban, godverdomme
    Edit z'n post dan even...
    - link verwijderd. niet terugplaatsen! -
      Redactie Frontpage dinsdag 23 maart 2010 @ 23:07:19 #85
    145738 superworm
    is erbij
    pi_79513737
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 22:48 schreef GeneraalUli het volgende:

[..]

Edit z'n post dan even...
    Had ik al gedaan als ik 't kon. Kan veel op de FP, op het forum vrijwel niks.
    op FOK!
    op Facebook
    op de website
    pi_79515231
    pi_79516734
    Goede tweede aflevering weer.. ik denk dat een vergelijking met BoB hier ook niet echt op gaat. Het zijn echt twee totaal verschillende setting met ook twee totaal verschillende enemies. Mooie beelden en prachtige muziek, echter heb ik wel het gevoel dat het verhaal nog een beetje op gang moet komen. Ik heb wel vertrouwen!
    pi_79517302
    Ik ben niet echt onder de indruk. Het ziet er goed gemaakt uit, maar daar blijft het ook een beetje bij. Het doet me verder weinig. Maar ik geef het nog een kans.

Het is trouwens toch niet zo raar om het met BoB te vergelijken? Er zijn zoveel overeenkomsten.
      woensdag 24 maart 2010 @ 01:46:00 #89
    217808 gniffie
    Ven der Vurt is baas!
    pi_79517370
    Yes ik ben de spoiler vergete
    pi_79520227
    quote:
    *spoiler*

Wat ben jij een gore kutkneus!
    pi_79520684
    Gisteravond aflevering 2 gekeken, lekker heftige en intense actie weer!
    pi_79521982
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 21:31 schreef Darkhelmet76 het volgende:
    Zojuist 2e aflevering gekeken. Zeer aangrijpend en waanzinnig spectaculair, maar ik mis wel de sympathie voor de hoofdpersonen... Ik weet na 2 afleveringen nog steeds geen enkele naam van een hoofdpersonage. Dat was in BoB sterker.
    Ja. BoB begon de eerste twee afleveringen ook met de training, terwijl hier in de eerste aflevering gelijk naar Guadalcanal werd gegaan.

Maar wel weer mooie serie hoor. Fijne muziek ook weer.

Wat zijn trouwens die watergekoelde machinegeweren die ze gebruiken? M1917 Brownings oid?

-edit: ja dus
    pi_79523197
    quote:
    Interessant. Ik vond ze al ouderwets WW1-achtig uitzien. Maar dat zijn ze dus ook!
    pi_79524667
    Ja. Je ziet ze ook nog aardig wat M1903 .30 wapens gebruiken in de serie; volgens mij werden die in Europa veel minder gebruikt en waren ze toen grotendeels vervangen door M1 Garands.
    pi_79524869
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 11:27 schreef Haushofer het volgende:
    Ja. Je ziet ze ook nog aardig wat M1903 .30 wapens gebruiken in de serie; volgens mij werden die in Europa veel minder gebruikt en waren ze toen grotendeels vervangen door M1 Garands.
    toen hadden ze het oude spul al allemaal naar de west gescheept
    pi_79525268
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 11:32 schreef stbabylon het volgende:

[..]

toen hadden ze het oude spul al allemaal naar de west gescheept
    Wat dan weer "subtiel" opgemerkt wordt in aflevering 2, wanneer de mariniers de voorraadkist met een verse voorraad wapens openbreken.
      woensdag 24 maart 2010 @ 11:54:00 #97
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_79525724
    tvp. Ben bij
    "Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
    pi_79526891
    TVP! Eerste 2 eps gedownload.
    Zal morgen pas worden voordat ik ze ga zien,ben benieuwd!
    Tough Times Never Last, But Tough People Do!
    pi_79538828
    quote:
    Voor de mensen die zeuren over gebrek aan verhaal en identificatie/herkenning met/van de hoofdpersonen hebben na die aflevering geen recht van klagen meer...
    pi_79539869
    ow ja, vergeten spoiler te gebruiken. sorry haha.
    pi_79540577
    Aflevering #1 was best ok. AFlevering #2 ga ik morgen kijken denk ik Muziek is iig erg fraai. Soundtrack ligt hier voor me. Hans Zimmer
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
    pi_79540743
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 18:27 schreef Pro_Shifty het volgende:
    sorry is niet voldoende kutkneus

Gewoon hier niet meer komen, zodat je niet weer zo'n megablunder kunt maken zou al een goed begin zijn.
      woensdag 24 maart 2010 @ 19:10:17 #104
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_79545271
    beide afleveringen gezien en zit er weer goed in. Al mag het wel wat afwisselender gaan worden maar daar heb ik alle vertrouwen in. En jammer dat er vooral snachts gevochten word waardoor je de helft niet meekrijgt
      Redactie Frontpage woensdag 24 maart 2010 @ 20:41:17 #106
    145738 superworm
    is erbij
    pi_79545514
    quote:
    HAHA GRAPPIG
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    op FOK!
    op Facebook
    op de website
    pi_79554660
    tis wel aardig, maar stukken minder dan z'n voorganger
    pi_79554741
    Misschien kunnen we maar het beste tot de oplossing komen het zo min mogelijk te vergelijken met BOB?

[ Bericht 2% gewijzigd door Chen op 25-03-2010 00:14:08 ]
    [14.gif]
    pi_79554795
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 00:06 schreef Chen het volgende:
    Misschien kunnen we maar het beste tot de oplossing komen het zo min mogelijk vergelijk met BOB?
    ok
      donderdag 25 maart 2010 @ 05:41:51 #110
    271876 copilco
    Elvis is dead
    pi_79557030
    TVP'tje.
    net episode 1 gezien en die beloofde veel goeds, nu maar even snel episode 2 binnen halen.
    "None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
    pi_79564162
    quote:
    en dan ook nog zo dom erbij lachen, echt waar
    pi_79564252
    Beide afleveringen gezien en vind het wel interessant. Maar heb ook nog niet echt binding met de hoofdpersonen.

Na het 1 en ander gelezen te hebben over hoe het er destijds aan toe ging snap ik dat de Amerikanen veel sterker waren. Uit de serie vond ik dat eigenlijk helemaal niet duidelijk overkomen. De marines zijn daar gedropt maar versterking blijft heel lang achterwege en voor mij leek het alsof ze met een heel klein groepje op dat eiland vol met Japanners zaten. Snapte er niks van hoe ze het zo lang konden volhouden daar. Maar ja ik snap wel meer niet van die serie, al die technische militaire dingen ontgaan me. Desondanks interessant om te zien.
    pi_79565336
    Allebei de afleveringen net gezien.
    Erg mooie serie tot nu toe,nice music geweldige beelden.

ik blijf het zeker volgen.
    Tough Times Never Last, But Tough People Do!
      PR/Manusje van alles donderdag 25 maart 2010 @ 23:06:09 #114
    148800 crew  Surveillance-Fiets
    Toezicht is gezond!
    pi_79591364
    Ik vind de personages niet zo tof....
    Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
    Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
      donderdag 25 maart 2010 @ 23:19:52 #115
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_79591800
    Er ontbreekt een grappige halfchinees/halfamerikaan die op het laatst doodgaat door een lullig momentje waarin hij door friendly fire omkomt. Zo'n type die het plaatje compleet maakt en tussentijds sterke opmerkingen in de groep gooit.
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
      Redactie Frontpage donderdag 25 maart 2010 @ 23:47:47 #116
    145738 superworm
    is erbij
    pi_79592641
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 23:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
    Ik vind de personages niet zo tof....
    Licht toe.
    op FOK!
    op Facebook
    op de website
    pi_79608402
    quote:
    Hoe ging die waterkoeling dan? Krijg je een emmer bij die machinegun?
    pi_79608452
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 14:06 schreef pberends het volgende:

[..]

In aflevering 2 volgens mij, zie je dat er in een oude ammo-case water zit.
    pi_79609469
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 14:06 schreef pberends het volgende:

[..]

Met behulp van een watertank:

vrijdag 26 maart 2010 @ 21:33:33 #121
    142400 RedFever007
    Schoenbekooievaar beste ooieva
    pi_79626504
    net aflevering twee pas gezien
    Ik vind het een top serie al heb ik zoals velen geen idee wie wie is
      PR/Manusje van alles vrijdag 26 maart 2010 @ 21:38:13 #122
    Toezicht is gezond!
    pi_79626717
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 23:47 schreef superworm het volgende:

[..]

Licht toe.
    Je hebt nog niet echt een idee wat voor personen het zijn.. Ik heb er nog geen band mee
    Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
    pi_79626932

Beter zo?

Link
    pi_79628674
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 14:37 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Met behulp van een watertank:

[ afbeelding ]
    Oh, de machinegun zelf zorgt natuurlijk voor de waterdruk.
    pi_79631325
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 21:42 schreef Mr.Silencer het volgende:
    [ afbeelding ]

Beter zo?

Link

Wat lijken ze eigenlijk op elkaar zeg.
    pi_79651549
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 18:53 schreef stbabylon het volgende:

[..]

sorry is niet voldoende kutkneus

Gewoon hier niet meer komen, zodat je niet weer zo'n megablunder kunt maken zou al een goed begin zijn.
    Ik blijf!
      zaterdag 27 maart 2010 @ 19:59:04 #127
    142400 RedFever007
    Schoenbekooievaar beste ooieva
    pi_79652088
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 20:36 schreef planethugo het volgende:
    beide afleveringen gezien en zit er weer goed in. Al mag het wel wat afwisselender gaan worden maar daar heb ik alle vertrouwen in. En jammer dat er vooral snachts gevochten word waardoor je de helft niet meekrijgt
    Klopt ja
    Kut oorlog
      zaterdag 27 maart 2010 @ 20:05:01 #128
    152525 Knuffelzacht
    Pathologische leugenaar
    pi_79652287
    tayvaypay

wanneer wordt aflevering 3 uitgezonden??? viel me beetje tegen dat we zo gelijk lopen met als in nederland, dacht ohw die kan ik wel in 1x downen

maar ik vind het een mooi gemaakte serie, ook al heb ik ook wat moeite met de personages uit elkaar te houden... ze hebben allemaal zo'n verdomde italiaanse achtergrond maaar dat komt vanzelf goed!
    Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
    Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
    Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
    Life: Highly overrated but you still gotta play the game
    pi_79655973
    quote:
    Op zaterdag 27 maart 2010 20:05 schreef Knuffelzacht het volgende:
    tayvaypay

wanneer wordt aflevering 3 uitgezonden??? viel me beetje tegen dat we zo gelijk lopen met als in nederland, dacht ohw die kan ik wel in 1x downen

maar ik vind het een mooi gemaakte serie, ook al heb ik ook wat moeite met de personages uit elkaar te houden... ze hebben allemaal zo'n verdomde italiaanse achtergrond maaar dat komt vanzelf goed!
    Morgen te downloaden volgens mij.

Ben het volkomen met je eens, heb tot dusver totaal geen connectie met geen een character. Doet me een beetje denken aan Generation Kill waar het ook een paar afleveringen duurde voordat je een connectie kreeg met de personages, is uiteindelijk wel goed gekomen
    [14.gif]
      zaterdag 27 maart 2010 @ 22:16:07 #130
    9883 Marble
    Was liever geaborteerd.
    pi_79656018
    WTF, zag net een promo op Veronica dat ze dit vanaf april al gaan uit zenden. Best indrukwekkend, zo snel al.
    My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
      zaterdag 27 maart 2010 @ 22:22:34 #131
    152525 Knuffelzacht
    Pathologische leugenaar
    pi_79656182
    quote:
    Op zaterdag 27 maart 2010 22:16 schreef Marble het volgende:
    WTF, zag net een promo op Veronica dat ze dit vanaf april al gaan uit zenden. Best indrukwekkend, zo snel al.
    waarschijnlijk om te voorkomen dat we allemaal deze serie gaan downen vanuit states en gewoon weer voor de buis gaan hangen
    pi_79672502
    quote:
    Op zaterdag 27 maart 2010 22:22 schreef Knuffelzacht het volgende:

[..]

waarschijnlijk om te voorkomen dat we allemaal deze serie gaan downen vanuit states en gewoon weer voor de buis gaan hangen
    Ik doe beide. Nu kijk ik de afleveringen en daarna kijk ik het op Veronica, kan ik de 2e meer op details letten.
    pi_79678812
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 16:10 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Ik doe beide. Nu kijk ik de afleveringen en daarna kijk ik het op Veronica, kan ik de 2e meer op details letten.
    Niemand boeit het wat jij kijkt, je hebt de serie al verpest in dit topic.
      zondag 28 maart 2010 @ 20:51:26 #134
    182073 invine
    blablabla etc.
    pi_79682212
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 19:42 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]

Niemand boeit het wat jij kijkt, je hebt de serie al verpest in dit topic.
    Niet op reageren, gaat die vanzelf weg

Morgen deel 3!
      zondag 28 maart 2010 @ 22:34:15 #135
    213335 Breekfast
    Ondertitel
    pi_79689576
    Trailer vond ik trouwens niet erg veel belovend
    pi_79691465
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 22:34 schreef Breekfast het volgende:
    Ik zou niet te veel op die trailer afgaan. Ik vind de serie super maar ik zag de trailer laatst ook op tv, en als ik de serie alleen van de trailer kende zou ik em echt niet gaan kijken. De trailer geeft echt geen goed beeld van de serie (vind ik).
    pi_79695431
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 17:12 schreef superworm het volgende:

[..]

Mja, men noemt het hier steeds 'enorm over the top', 'typisch Hollywood' en dergelijke, maar ik heb ook boeken gelezen over de oorlog in De Oost en zo ging het er inderdaad vaak aan toe. Japanners die met honderden tegelijk in een soort kamikaze-slag over velden kwamen rennen, was aan de orde van de dag. Zoals de serie in ieder geval laat zien, lijkt het dan ook dat de meeste Jap-doden vielen door dit soort neermaai-acties, terwijl de meeste Amerikanen niet in directe gevechten maar bijv. via artillerie, vliegtuigbommen en marinebeschietingen om het leven kwamen.
    Al met al laat het zo dus ook zien hoe hard de Japanners voor hun land streden.
    Eigenlijk lijkt het wel of ze streden met het verstand op nul.kamikaze.

En nu nog in bepaalde plaatsen in azie worden mensen bekrompen gehouden in het verreiken van hun kennis.
    Om het maar even zo te verwoorden.

-

En over The pacific,

Mooie serie, maar wat er ook al eerder werd gezegd, ik heb minder met deze gasten.
    Denk dat dat komt door dat band of brothers zich afspeelde in Europa en ook in Nederland.
    Dat verklaard misschien waarom deze groep gasten minder boeien.The pacific heeft daarom ook wat meer tijd nodig om te wennen.

Episode 3 is straks weer te bekijken !
    You have to stop the Q-tip when there's resistance!
    pi_79700709
    Episode 3 is wel heel anders dan zijn voorgaande twee. Opzich wel prettig, nu leer je de karakters wat beter kennen.

Niet echt mijn soort aflevering, maar zo'n rustig ertussen is af en toe ook wel goed

Oh, kan iemand mij trouwens vertellen wat er met Lackey gebeurt? Dat snapte ik niet helemaal.
    pi_79701927
    Zo die Stella lijkt op een oude scharrel van mij. Niet normaal.
      Redactie Frontpage maandag 29 maart 2010 @ 12:47:41 #140
    145738 superworm
    is erbij
    pi_79702741
    Ik ga 'm kijken. Owstroilia, jeej!
    op FOK!
    op Facebook
    op de website
      Redactie Frontpage maandag 29 maart 2010 @ 13:15:39 #141
    145738 superworm
    is erbij
    pi_79703691
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 22:34 schreef Breekfast het volgende:
    Mwah, het verhaal zet zich echt voort. Ze hadden Guadalcanal nodig omdat anders de Jappen een airbase hadden om Australië aan te vallen. Nu zitten ze in Australië.
    op FOK!
    op Facebook
    op de website
    pi_79704602
    Niet om het een of ander maar ik heb het eerste (HD)deel nog niet eens kunnen kijken,gewoon
    omdat het me ontschoten was en kijken via je laptop en mobiel toch minder is dan gewoon lekker
    via je moderne televisie met alle toeters en bellen.

Ik denk dat ik me ga toeleggen op het volgen via VOO straks in april.
    75 topics = FIN
    pi_79706279
    Prima episode. Serie wordt steeds beter. Personage-ontwikkeling was wel nodig trouwens, die hebben we hierbij dus gehad. Melbourne zag er verdomd goed uit, sfeer zat er goed in!
      Redactie Frontpage maandag 29 maart 2010 @ 15:03:08 #144
    145738 superworm
    is erbij
    pi_79707547
    Godverkut, de verkeerde gedownload. Dit is een .rar in een .rar, met passwords en schimmige linkjes en titels, dat vertrouw ik niet

Weer een kwartier wachten tot die 2 GB éindelijk eens klaar is.
    op FOK!
    op Facebook
    op de website
    pi_79708201
    Dat grietje van Phillips zag er zeer appetijtelijk uit
      maandag 29 maart 2010 @ 15:38:22 #146
    128262 horned_reaper
    horned_reaper
    pi_79708900
    TVP!!!!

Straks even de eerste 3 episodes kijken Eindelijk!
      maandag 29 maart 2010 @ 15:41:33 #147
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_79709041
    Ik lees net op een ander forum dat de 1st Marine Division langer in Melbourne heeft gezeten dat Easy Company in Europa.
      maandag 29 maart 2010 @ 15:43:50 #148
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_79709128
    Ah ik kijk een keer niet en besluit er wat op te sparen is het opeens een goede aflevering nu twijfel ik weer
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_79709171
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 11:48 schreef StinsonB het volgende:
    Oh, kan iemand mij trouwens vertellen wat er met Lackey gebeurt? Dat snapte ik niet helemaal.
    Leckie? Hij werd overgeplaatst naar een andere unit volgens mij naar aanleiding van het 'wachtincident' met Juergens.

Ik verwachtte weinig van deze aflevering vanwege het gebrek aan actie, maar het tegendeel werd bewezen: Geweldige aflevering, goed acteerwerk, de sfeer werd briljant neergezet en het oog voor detail is weer subliem. Ook de nodige humor in deze aflevering:
    SPOILER
    Enige jammere was dat ik het soms moeilijk kon volgen vanwege het soms zware Australische accent,
    SPOILER
    Maar goed, de band met de karakters is nu wel opgebouwd, het is weer tijd voor actie.
    pi_79709262
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 15:41 schreef Strolie75 het volgende:
    Ik lees net op een ander forum dat de 1st Marine Division langer in Melbourne heeft gezeten dat Easy Company in Europa.
    Er werd ook in de intro gezegd dat ze daar een jaar zaten: de troepen moesten opgebouwd worden voor de rest van de missie in de Pacific.
    pi_79711614
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 15:44 schreef marcodej het volgende:

[..]

Leckie? Hij werd overgeplaatst naar een andere unit volgens mij naar aanleiding van het 'wachtincident' met Juergens.

Ik verwachtte weinig van deze aflevering vanwege het gebrek aan actie, maar het tegendeel werd bewezen: Geweldige aflevering, goed acteerwerk, de sfeer werd briljant neergezet en het oog voor detail is weer subliem. Ook de nodige humor in deze aflevering:
    SPOILER
    Enige jammere was dat ik het soms moeilijk kon volgen vanwege het soms zware Australische accent,
    SPOILER
    Maar goed, de band met de karakters is nu wel opgebouwd, het is weer tijd voor actie.
    Leckie, die bedoelde ik ja! Excuses .

Ik had trouwens ook af en toe moeite om het te volgen, maar moet zeggen dat ik dat wel vaker heb in deze serie. Terwijl ik normaal elke serie perfect kan volgen. Inderdaad mooi dat de band met de karakters gebouwd is, dat miste ik nog wel in deze serie.
    pi_79711633
    Toch een goede aflevering. Opzich is een aflevering zonder veel actie tussendoor ook wel goed.
    Nu weet je tenminste iets meer van de karakters.
      maandag 29 maart 2010 @ 17:21:52 #153
    234450 Prism
    English, Fitz or Kitty.
    pi_79713335
    Ik heb nogal problemen wekelijks met het vinden van een goede torrent.. Ben ik de enige met dit probleem?
    s03 kan ik nu niet eens vinden.. Iemand een goede site?
    "On the third, look out for Otis Wright. Until then keep your head up."
    pi_79713533
    eztv.it
    pi_79713777
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 17:21 schreef Prism het volgende:
    Ik heb nogal problemen wekelijks met het vinden van een goede torrent.. Ben ik de enige met dit probleem?
    s03 kan ik nu niet eens vinden.. Iemand een goede site?
    Geen problemen mee.
    Zoek gewoon The pacific bij torrents punt kom
    Maar dan torrents met een z op het einde.
    You have to stop the Q-tip when there's resistance!
      maandag 29 maart 2010 @ 17:34:21 #156
    234450 Prism
    English, Fitz or Kitty.
    pi_79713815
    Thanks!
    "On the third, look out for Otis Wright. Until then keep your head up."
    pi_79719367
    De vrouwen waren goed gecast!
      Redactie Frontpage maandag 29 maart 2010 @ 20:09:33 #158
    145738 superworm
    is erbij
    pi_79719931
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 19:58 schreef tralalala het volgende:
    De vrouwen waren goed gecast!
    Idd! Lekkere Australische chickies. Tijdens de neuq-scene van Leckie even dit: wat grappig, ik ben niet laatste maar 1-na-laatste van ook een gezin van 8, met niet 5 zussen en 2 broers maar 4 broers en 3 zussen
    op FOK!
    op Facebook
    op de website
    pi_79721412
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 17:34 schreef Prism het volgende:
    Thanks!
    Zoek op: The.Pacific.Pt.III.720p.HDTV.x264-IMMERSE (en volgende week dus IV)
    pi_79721437
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 20:09 schreef superworm het volgende:

[..]

Idd! Lekkere Australische chickies. Tijdens de neuq-scene van Leckie even dit: wat grappig, ik ben niet laatste maar 1-na-laatste van ook een gezin van 8, met niet 5 zussen en 2 broers maar 4 broers en 3 zussen
    Die chick van Leckie had een fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiijn kontje
    pi_79721558
    Tering jantje, ik kan iedereen aanraden om deze soap-aflevering over te slaan. Wat een zoetsappig gedoe allemaal. Ik heb geen dooie Jap gezien, godverdomme.
    pi_79721772
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 20:40 schreef pberends het volgende:
    Tering jantje, ik kan iedereen aanraden om deze soap-aflevering over te slaan. Wat een zoetsappig gedoe allemaal. Ik heb geen dooie Jap gezien, godverdomme.
    Als je alleen maar kijkt voor kills, kun je net zo goed Rambo of zo gaan kijken.
    pi_79721886
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 20:44 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Als je alleen maar kijkt voor kills, kun je net zo goed Rambo of zo gaan kijken.
    Wat een bullshit. Velen kijken voor de authentieke oorlogsvoering. Daar doet Rambo volgens mijn bronnen niet aan.
    pi_79722101
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 20:47 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Velen kijken voor de authentieke oorlogsvoering. Daar doet Rambo volgens mijn bronnen niet aan.
    Die lui zaten een jaar in Melbourne, dat heeft ook 100% te maken met de oorlog. De liefjes, de knokpartijen, het bezopen worden, het weer terug gaan naar de oorlog. Dat hoort er allemaal bij.

Om maar even te vergelijken, BoB had de eerste 3 afleveringen geen geknok.
    pi_79722143
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 20:47 schreef pberends het volgende:

[..]

Jij wou zeggen dat het onmogelijk is om met een tank op een Hind in te rijden of met z'n tweeën plus een handjevol Afghaanse struikrovers op paarden een heel Russisch leger te verslaan?
    pi_79722174
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 20:51 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Die lui zaten een jaar in Melbourne, dat heeft ook 100% te maken met de oorlog. De liefjes, de knokpartijen, het bezopen worden, het weer terug gaan naar de oorlog. Dat hoort er allemaal bij.

Nobody fucking cares.
    pi_79722180
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 20:51 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Eerste 2
    pi_79722293
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 20:52 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Eerste 2
    Oops, dacht dat er 2 afleveringen in Amerika waren
    pi_79722315
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 20:52 schreef pberends het volgende:

[..]

Nobody fucking cares.
    I think you're wrong
    pi_79722400
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 20:55 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Oops, dacht dat er 2 afleveringen in Amerika waren
    Volgens mij vallen ze in aflevering 3 al Carentan binnen en krijgt Blidge z'n eerste hysterische aanval
    pi_79722426
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 20:52 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Eerste 2
    Alleen de eerste toch? De tweede aflevering ging al over de landingen.

pi_79722462
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 20:58 schreef tralalala het volgende:

[..]

Eindigt die niet dat ze gaan vliegen?
    pi_79722485
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 20:58 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Eindigt die niet dat ze gaan vliegen?
    Nee...dat is aflevering 1.
    pi_79722525
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 20:58 schreef tralalala het volgende:

[..]

Ja, ok, maar de echte actie begint in deel 3 Moet ze maar weer es terugkijken, weet het nou ook niet meer zeker
      maandag 29 maart 2010 @ 21:01:40 #175
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_79722601
    Aaaah wat een bazenserie weer.
    Ik ga naar huis.
    pi_79722630
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 20:59 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ja, ok, maar de echte actie begint in deel 3 Moet ze maar weer es terugkijken, weet het nou ook niet meer zeker
    Bill Guarnere schoot die Duitsers neer in de tunnel.
    En het onschadelijk maken van die kanonnen @ Brecourt zat ook al in aflevering 2 volgens mij.
    pi_79722675
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 20:59 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Idd, maar ik wacht eerst tot Pacific klaar is. Dan maar weer eens een weekendje BoB met maten (plakken we ws. Saving Private Ryan er achteraan)
    pi_79722691
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 20:59 schreef tralalala het volgende:

[..]

Nee...dat is aflevering 1.
    Flipping hell, er zit echt veel meer in 1 dan ik mij herinner
    pi_79722742
    Aflevering waar eens goed de tijd wordt genomen voor de karakters zelf.

Het is volgens mij nooit voor bepaalde mensen.
    Het ene moment krijgen we te horen dat ze niks voelen voor de hoofdrolspelers, maar wel een slagveld te zien krijgen.
    Nu krijgen we te zien wat men deed in tijden van rust. Moeten er dan perse weer Japanners gedood worden?

Ik verwacht dat we in aflevering 4 tot en met 9 hun verdere avontuur kunnen zien. Aflevering 10 'Home' zal denk ik toch meer gaan over het oppikken van hun normale leven, het verwerken van hetgeen wat ze allemaal hebben meegemaakt en hun status in de samenleving.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Silencer op 29-03-2010 21:09:35 ]
    pi_79722802
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 21:03 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Idd, maar ik wacht eerst tot Pacific klaar is. Dan maar weer eens een weekendje BoB met maten (plakken we ws. Saving Private Ryan er achteraan)
    En The thin red line. Sommige mensen vonden het helemaal niks, maar ik vond het echt een indrukwekkende film.
      maandag 29 maart 2010 @ 21:07:22 #181
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_79722875
    Ow ja, weer effe binnenhalen.
    pi_79722918
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 21:05 schreef Haushofer het volgende:

[..]

En The thin red line. Sommige mensen vonden het helemaal niks, maar ik vond het echt een indrukwekkende film.
    The Brotherhood of War is ook ubervet (geen ww2)
    Mijn favo oorlogsfilm denk ik.

pi_79722959
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 21:03 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Jij ziet zo'n zoetsappige aflevering als vandaag gewoon met maten te bekijken? Motherfuckers....
    pi_79722991
    Zwaar onder de indruk van deze serie, het is anders dan BoB maar hoeft wat mij betreft niet in de schaduw te staan van.
    SPOILER
    Geen grote spoiler, en al helemaal geen spoiler als je tm afl 3 al hebt gezien.

[ Bericht 6% gewijzigd door FrituurVetPet op 29-03-2010 21:17:42 ]
      maandag 29 maart 2010 @ 21:17:10 #185
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_79723361
    Zwaar onder de indruk van aflevering 3
    pi_79723389
    je spoiler tag heb je nie goed afgesloten
    pi_79723399
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 21:17 schreef Wouter2006 het volgende:
    je spoiler tag heb je nie goed afgesloten
    pi_79727037
    Ik vond het al goed lijken, maar ze hebben dus gewoon een van de drukste straten van Melbourne een paar dagen afgesloten om te filmen.

Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
    Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
    BZB - Zeven Sloten
    pi_79727149
    De serie is aardig meer ook niet, toch zijn hier enkele mensen die deze serie overdreven de lucht in prijzen.
    Drama means nothing, it's part of the game.
    pi_79727358
    quote:
    Eens! Al dat bloot geneuq en zoetsappige romantische shit mag echt opflikkeren Ik kan me echt niet voorstellen dat die neuq partijtjes zo soetsappig waren maar eerder ruwe vluggertjes. Sowieso, al dat bloot was nergens voor nodig

In series zoals Sopranos was het ten minste zinvol
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 21:08 schreef tralalala het volgende:

[..]

The Brotherhood of War is ook ubervet (geen ww2)
    Mijn favo oorlogsfilm denk ik.

Eens Toffe film is dat.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      maandag 29 maart 2010 @ 22:36:01 #191
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_79727396
    Ik denk dat enkele mensen zelf ook wel lekker mogen weten wat ze wel en niet de lucht in prijzen.
    Ik ga naar huis.
    pi_79727477
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 22:36 schreef nietzman het volgende:
    Ik denk dat enkele mensen zelf ook wel lekker mogen weten wat ze wel en niet de lucht in prijzen.
    Mits ze niet de obvious troll uithangen of dat ze zeiken dat ze commentaar krijgen om hun 'sterke' argumenten.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
      maandag 29 maart 2010 @ 22:40:20 #193
    128262 horned_reaper
    horned_reaper
    pi_79727614
    quote:
    Iets met Ban enzo..... naja laat ook maar ...
    pi_79728662
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 22:40 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Iets met Ban enzo..... naja laat ook maar ...
    Hij vloekt misschien wat overdadig maar hij heeft wel degelijk een punt Het leek op een gegeven moment meer op goede tijden slechte tijden.
      maandag 29 maart 2010 @ 23:09:54 #195
    69994 seto
    -|||--------|||-
    pi_79729374
    Dit was wel een hele saaie aflevering.
    Seto is zo ene baas he
      maandag 29 maart 2010 @ 23:15:57 #196
    97934 ASroma
    Flamboyant
    pi_79729689
    ondanks de karakter building mis ik nog steeds een Cpt. Winters, Compton, Bill Guarnere, Sgt. Talbert, Speirs, Lipton, Liebgott, George Luz, Bull Randleman,Shifty, Doc Roe, Babe.... Zou trouwens geweldig zijn als Speirs in een keer opduikt aangezien hij ook de pacific tour heeft gedaan

nu hebben we een of andere half stoere semi intellectueel die zijn hartje gebroken krijgt, een of andere latino met nul komma nul uitstraling die medialle op medialle krijgt, en een of andere groentje.....

nog steeds niet overtuigd...

het enige waar het BofB op verslaat is die geweldige openingstune.
    pi_79729785
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 23:15 schreef ASroma het volgende:
    het enige waar het BofB op verslaat is die geweldige openingstune.
    Ik vond die van BoB (Kamen) eigenlijk een stuk mooier
    pi_79729894
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 23:18 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik vond die van BoB (Kamen) eigenlijk een stuk mooier
    Ik ook, veel mooier zelfs.

EDIT: Ooh, volgens mij bedoel je een andere? Laat maar...

[ Bericht 20% gewijzigd door tralalala op 29-03-2010 23:25:17 ]
      maandag 29 maart 2010 @ 23:27:36 #199
    97934 ASroma
    Flamboyant
    pi_79730271
    die openingstheme van bofb is wat jankerig, maar zeker niet slecht.
      maandag 29 maart 2010 @ 23:42:44 #200
    19242 yavanna
    Results may vary.
    pi_79730973
    So far, niet echt waar ik op had gehoopt. Dat ze nu, in de 3e episode dan eindelijk wat aan de karakters willen doen zodat de kijker een soort van feeling met ze kan krijgen, heel fijn, maar geef de karakters dan ook echt iets ipv dit 'romantische' gedoe wat niets zegt over de karakters behalve dat ze type ideale schoonzoon zouden zijn.

Jammer.
    ~Cheer up, the worst is yet to come.~
    pi_79731178
    Word nou wel benieuwd naar de derde na toch wel redelijk wat negatieve verhalen hier, maar kon ook nog niet echt fatsoenlijke torrents vinden. Later deze week nog maar es kijken.
      dinsdag 30 maart 2010 @ 00:03:37 #202
    50634 Houniet
    ik ruik vet lekker
    pi_79731898
    Snelle relaties allemaal .
    Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
    pi_79731965
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 22:31 schreef DigitalGirl het volgende:
    De serie is aardig meer ook niet, toch zijn hier enkele mensen die deze serie overdreven de lucht in prijzen.
    Dat vind jij. Ik vind dat deze serie absoluut niet onder hoeft te doen voor een serie als BoB. Op sommige punten overstijgt het BoB zelfs.

Voor sommigen is het nooit goed. Eerst wordt er geklaagd dat het alleen maar knallen is en te weinig identificatie is met de karakters. Dan wordt een hele aflevering genomen voor character building, en dan wordt er weer geklaagd dat er te weinig Jappen afgeknald worden... Tsja.
    pi_79732012
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 22:35 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]
    Sowieso, al dat bloot was nergens voor nodig
    Jij hebt seks met je kleren aan?
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 23:42 schreef yavanna het volgende:
    So far, niet echt waar ik op had gehoopt. Dat ze nu, in de 3e episode dan eindelijk wat aan de karakters willen doen zodat de kijker een soort van feeling met ze kan krijgen, heel fijn, maar geef de karakters dan ook echt iets ipv dit 'romantische' gedoe wat niets zegt over de karakters behalve dat ze type ideale schoonzoon zouden zijn.
    Huh? Jij hebt een andere aflevering gezien dan ik? Kroegen afstruinen, escapades met meisjes, verwikkeld raken in barfights, in dronken toestand een wapen trekken met je eigen pelotonscommandant in de buurt noem ik nou niet bepaald het gedrag van een ideale schoonzoon.

Ze volgen twee mariniers tijdens de campagne in de Pacific en tijdens die campagne zaten ze nou eenmaal een jaar in Melbourne, en dat verhaal moet ook verteld worden. En dat hebben ze gewoon heel sterk gedaan. En waarom zou je karakters 'echt iets' moeten geven? Volgens mij moet je gewoon de karakters neerzetten zoals ze zijn en er geen karikaturen van maken. Want dat waren de verschillende leden van de Easy company toch wel een beetje: ze werden af en toe neergezet als redelijk ééndimensionale types.

[ Bericht 27% gewijzigd door marcodej op 30-03-2010 00:30:35 ]
    pi_79732123
    Goede aflevering... mooie beelden en goed acteerwerk. Ik begin nu wel binding te krijgen met de personages. Super!
    pi_79732191
    Een snelle Medal of Honor. Als er één iemand een Medal of Honor verdient, is dat Dick Winters wel. Maar nee hoor.

Al die neukpartijen uit EP3, mocht er van mijn part wel uit.
    pi_79732834
    Leckie getting lucky alllllllllright.
    Vond het wel een grappige ep, ipv dat ze jap na jap verneukte, deden ze het nu met Australische chickies. Best aardig. In het volgende deel zullen we wel onze derde hoofdpersoon in actie gaan zien.

Voor alle zeikers hier: "The 1st Marine Division spent more time in Australia than Easy Company did in Europe"
    pi_79732843
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 00:13 schreef Zipportal het volgende:
    Een snelle Medal of Honor. Als er één iemand een Medal of Honor verdient, is dat Dick Winters wel. Maar nee hoor.

Al die neukpartijen uit EP3, mocht er van mijn part wel uit.
    Eens!
    pi_79732890
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 00:07 schreef marcodej het volgende:

[..]

Jij hebt seks met je kleren aan?
    Maak het of een vrij korte romantische scene waar we niet alles hoeven te zien. Of ga er vol voor. Deze soft-core shit is nergens goed voor Dat werkt alleen in series zoals de Sopranos of Dexter
    pi_79733657
    Dat bloot was juist hartstikke fijn.
      PR/Manusje van alles dinsdag 30 maart 2010 @ 01:25:17 #211
    Toezicht is gezond!
    pi_79733716
    tja om de tijd te vullen he
      dinsdag 30 maart 2010 @ 02:07:27 #212
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_79734075
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 23:15 schreef ASroma het volgende:
    Zou trouwens geweldig zijn als Speirs in een keer opduikt aangezien hij ook de pacific tour heeft gedaan
    Beter opletten knul.
    Ik ga naar huis.
    pi_79734646
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 21:05 schreef Haushofer het volgende:

[..]

En die dubbelaar van Eastwood (Iwo Jima). En Enemy at the Gates (wordt een lang weekend )
      dinsdag 30 maart 2010 @ 07:44:14 #214
    97934 ASroma
    Flamboyant
    pi_79735044
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 02:07 schreef nietzman het volgende:

[..]

Beter opletten knul.
    quote:
    Although Speirs had enough points to go home after the end of the European Campaign, he chose to remain with Easy Company. Japan surrendered after the atomic bombings of Hiroshima and Nagasaki, before Speirs and Easy were transferred to the Pacific Theater.
    je heb gelijk
      dinsdag 30 maart 2010 @ 08:25:20 #215
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_79735414
    Voor zover ik me herinner zeggen ze het ook in de laatste BoB. .
    Ik ga naar huis.
    pi_79736025
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 22:29 schreef FrankRicard het volgende:
    Ik vond het al goed lijken, maar ze hebben dus gewoon een van de drukste straten van Melbourne een paar dagen afgesloten om te filmen.

Ik wil zo'n auto.
    pi_79738409
    Ik vond het echt een vette aflevering. De eerste 2 vond ik ook heel goed maar bij deze leer je de personages toch wat beter kennen en het feit dat ze een jaar in Melbourne hebben gezeten kan natuurlijk niet genegeerd worden.

Ik heb een tijd in Melbourne gewoond en dat maakte deze aflevering natuurlijk helemaal herkenbaar voor mij. Gaaf om best veel dingen te herkennen maar toch is het duidelijk het Melbourne van 60 jaar geleden. Grappig dat die oude groene trams van toen nu nog rondrijden (maar nu zitten er wel deuren in). Wist ook niet dat ze al die tijd in het MCG hebben geslapen
    pi_79739358
    Iedereen die EP3 een goede aflevering vond zijn van die Pearl Harbor-pussy's. Die kunnen beter naar Bridget Jones Diarree gaan kijken .
    pi_79739415
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 00:05 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dat vind jij. Ik vind dat deze serie absoluut niet onder hoeft te doen voor een serie als BoB. Op sommige punten overstijgt het BoB zelfs.

Voor sommigen is het nooit goed. Eerst wordt er geklaagd dat het alleen maar knallen is en te weinig identificatie is met de karakters. Dan wordt een hele aflevering genomen voor character building, en dan wordt er weer geklaagd dat er te weinig Jappen afgeknald worden... Tsja.
    character building... who cares .

95% kijkt toch met name voor de authentieke oorlogsvoering, who cares dat meneer soldaat 3 zussen en 4 moeders heeft, I don't get it. Of zitten er alleen maar vrouwen in dit topic?

Oeeeeeeeeee ze doen het met Australische sletjes, wat een character building toch! Nu kan ik opeens meer identificeren met de acteurs. Ik snap echt niet dat men dit belangrijk kan vinden.
    pi_79739486
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 11:21 schreef pberends het volgende:

[..]

95% kijkt toch met name voor de authentieke oorlogsvoering, who cares dat meneer soldaat 3 zussen en 4 moeders heeft, I don't get it. Of zitten er alleen maar vrouwen in dit topic?

Oeeeeeeeeee ze doen het met Australische sletjes, wat een character building toch! Nu kan ik opeens meer identificeren met de acteurs. Ik snap echt niet dat men dit belangrijk kan vinden.
    Nogmaals, als je alleen maar knokken wil zien, moet je niet naar BoB of Pacific kijken
    pi_79739532
    quote:

[..]

Tuurlijk is dat belangrijk.. het is toch veel leuker om te kijken als je met de karakters meeleeft. Ik vind je posts behoorlijk vervelend in dit topic moet ik zeggen, als je het niet leuk vindt kijk je het toch niet?
    pi_79739534
    quote:

[..]

Als je 24/7 oorlog wilt zien en niet een HEEL jaar in Melbourne in een aflevering moet je gewoon John Rambo kijken. Maar niet deel 2, want daar heeft hij een chick en dat vind je vast niet leuk!
    pi_79739632
    Iedereen die EP3 een slechte aflevering vond zijn van die traag denkende Steven Seagal-macho's. Die kunnen beter naar Rambo: First Blood gaan kijken .
    pi_79739671
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 11:25 schreef StinsonB het volgende:

[..]

Tuurlijk is dat belangrijk.. het is toch veel leuker om te kijken als je met de karakters meeleeft. Ik vind je posts behoorlijk vervelend in dit topic moet ik zeggen, als je het niet leuk vindt kijk je het toch niet?
    Ik vind The Pacific prima, behalve EP3 dan. Die heb ik dan ook gedeeltelijk doorgespoeld. Zal ik ook doen als er weer van die onzinnig zoetsappige onzin uitkomt.
    pi_79739692
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 11:25 schreef FrituurVetPet het volgende:

[..]

Als je 24/7 oorlog wilt zien en niet een HEEL jaar in Melbourne in een aflevering moet je gewoon John Rambo kijken. Maar niet deel 2, want daar heeft hij een chick en dat vind je vast niet leuk!
    Rambo heeft weinig met authentieke oorlogsvoering te maken, dus geen idee waarom iedereen hier Rambo erbij haalt.
    pi_79740407
    Gare kuttroll.
    pi_79740626
    Beetje wennen deze aflevering, maar wel mooi geschoten Zou hij na de oorlog nog terug gaan naar Melbourne?
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 11:25 schreef FrituurVetPet het volgende:
    Deel 3?
    Where facts are few, experts are many.
    pi_79740647
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 11:30 schreef pberends het volgende:

[..]

Rambo heeft weinig met authentieke oorlogsvoering te maken...
    Dan heb jij Rambo 4 zeker nog niet gezien.
    pi_79740654
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 11:30 schreef pberends het volgende:

[..]

Rambo heeft weinig met authentieke oorlogsvoering te maken, dus geen idee waarom iedereen hier Rambo erbij haalt.
    Blijkbaar houd jij helemaal niet van authentieke oorlogsvoering.
    pi_79740749
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 11:57 schreef Atreidez het volgende:
    Beetje wennen deze aflevering, maar wel mooi geschoten Zou hij na de oorlog nog terug gaan naar Melbourne?
    [..]

Deel 3?
    Nee 2, daar heeft hij dat vietnamese meisje. deel 3 is met alle paarden tegen tanks enzo
    pi_79741707
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 12:01 schreef FrituurVetPet het volgende:
    Nee 2, daar heeft hij dat vietnamese meisje. deel 3 is met alle paarden tegen tanks enzo
    Oh, je bedoelde Rambo 2
    pi_79741971
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 11:23 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Nogmaals, als je alleen maar knokken wil zien, moet je niet naar BoB of Pacific kijken
    BoB was anders een stuk sterker qua karakters dan dat Pacific tot dusverre is. Het komt allemaal zo romantisch en zoetsappig over BoB was veel rauwer.

Maar wat niet is kan nog komen ..
    pi_79742389
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 12:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

BoB was anders een stuk sterker qua karakters dan dat Pacific tot dusverre is. Het komt allemaal zo romantisch en zoetsappig over BoB was veel rauwer.

Tja ik snap het dilemma wel hoor.
    Zoals ze het nu doen krijgen ze soms kritiek dat er nog te weinig sterke karakters zijn, maar filmen ze eerst een hele trainingsepisode krijgen kijkers het idee dat ze het al een keer gezien hebben.
    pi_79746549
    Ik vind het een prima serie tot nu toe, en afl 3 ondanks het gebrek aan actie ook gewoon een erg degelijke aflevering. Nu ze weer terug gaan naar de oorlog zal er zeker nog genoeg actie komen en zo'n aflevering als deze zorgt gewoon voor wat character building waardoor juist dat herkennen van personage's en meeleven wat makkelijker wordt.
      dinsdag 30 maart 2010 @ 14:51:17 #235
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_79747038
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 12:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Aflevering 1 en 2 waren ook echt geen reet inderdaad, geen lijk gezien. Zoetsappige zooi ook...
    Elite
    Tegen TTIP
      dinsdag 30 maart 2010 @ 14:58:24 #236
    128262 horned_reaper
    horned_reaper
    pi_79747334
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 14:51 schreef Happel het volgende:

[..]

Aflevering 1 en 2 waren ook echt geen reet inderdaad, geen lijk gezien. Zoetsappige zooi ook...
    Ik heb eigenlijk nog nooit zoveel lijken bij elkaar gezien in een film als the Pacific....... Meer dode japanners op het strand dan zandkorrels
    pi_79753445
    We zijn gewoon verpest door Band of Brothers. FACT.
      dinsdag 30 maart 2010 @ 18:12:50 #238
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_79754833
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 17:33 schreef =HellFire= het volgende:
    We zijn gewoon verpest door Band of Brothers. FACT.
    Misschien wel. Heb het zelf nooit meer gezien, nadat het op TV is geweest. Misschien maar weer eens gaan kijken.
    Elite
    Tegen TTIP
    pi_79755333
    Epi 3 gister gezien.
    Na de eerste 2 zeer matiige epi's vond ik deze inderdaad beter en goed gefilmd.
    Echter dat geneuzel met dat wijf ging me toch iets te snel hoor.

Ze ontmoeten elkaar, neuken, overdreven verliefd, moeder doet alsof ze al getrouwd zijn, dan flipt ze en kan het allemaal niet meer, geen kinderen met elkaar, ik kan mn moeder het niet aandoen blablabla.

Ging me allemaal te vlug en te clichematig af.

Verder dat medal of honor gedoe

Band of brothers toch wel stukje beter dan dit.

Maar niks boven Generation Kill
    pi_79755940
    Volgens mij (weet het niet zeker), zitten ze daar een jaar. Dus dan kan ik het me voorstellen dat ze aardig verliefd worden. Ik weet het niet 100% zeker hoor, en ze hadden het inderdaad iets duidelijker kunnen laten merken.
    pi_79756236
    Voor de geïnteresseerden, Canvas zendt vanavond om 21.10 uur deel 4 van de documentaire Apocalypse World War 2 uit.
    Die bestaat uit nooit eerder vertoonde ingekleurde beelden uit de WW2.

Vanavond komen onder meer Pearl Harbor, Midway en de strijd op Guadalcanal aan bod.
    Zie ook [NGC] Apocalyps: World War II
    pi_79757172
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 18:38 schreef StinsonB het volgende:
    Volgens mij (weet het niet zeker), zitten ze daar een jaar. Dus dan kan ik het me voorstellen dat ze aardig verliefd worden. Ik weet het niet 100% zeker hoor, en ze hadden het inderdaad iets duidelijker kunnen laten merken.
    Wordt gewoon verteld door Tom Hanks in de intro dat ze er bijna een jaar zitten.
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 15:44 schreef marcodej het volgende:

[..]

Voor de mensen die het niet helemaal kunnen volgen: Engelse subs
    Wordt door wat beunhazen ook naar NL vertaald, maar das zo slecht vertaald, niet aan beginnen.

Bij sommige dialogen inderdaad wel fijn om met aparte uitspraken mee te kunnen lezen.
      dinsdag 30 maart 2010 @ 20:48:53 #243
    152525 Knuffelzacht
    Pathologische leugenaar
    pi_79761989
    vond het een prima aflevering!!
    pi_79764647
    Ik vond deze ook erg lekker. Tenminste iets meer dan alleen maar knallen op Jappen. Nu krijg je tenminste een beetje een band met de mensen, wat de eerste twee episodes toch mistte.
    pi_79771236
    Ik vond aflevering 3 ook gewoon goed en zeer lekker wegkijken...de eerste aflevering waar ik eindelijk een gelijkenis tussen BoB en the Pacific zag.
    pi_79772081
    Aflevering 3 is binnen, morgen- of donderdagavond maar eens kijken. Als ik de trailer mag geloven, gaat aflevering 4 trouwens weer heftig worden!
    pi_79790687
    Aflevering 3 was wat saai, nix geen schieten. Toch vond ik 'm erg mooi, wat erg voor die soldaten dat ze uit de hemel worden weggehaald en nu weer moeten doodgaan.....
    pi_79796083
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 15:21 schreef kreuk050 het volgende:
    Aflevering 3 was wat saai, nix geen schieten. Toch vond ik 'm erg mooi, wat erg voor die soldaten dat ze uit de hemel worden weggehaald en nu weer moeten doodgaan.....
    Soms heb ik het idee dat de redactie van Opzij massaal kloontjes heeft op FOK.
    pi_79812739
    Als je deze serie vet vind moet je ook de 10 delige docuserie WW 2 in HD bekijken, erg goed.
    pi_79813147
    Even terzijde, heb net een andere HBO-serie van Tom Hanks en co. binnengehaald, die volledig aan Nederland voorbij is gegaan. Het is een 7-delige serie uit 2008 over John Adams, een van de Founding Fathers van de Verenigde Staten en gaat over zijn rol in de onafhankelijkheid van de US in de 18e eeuw. Aanrader!
    pi_79813759
    3 gezien, tof dat ze eindelijk een band tussen kijker en personages proberen te creëren maar ik vind dat ze daar niet echt in geslaagd zijn.

Dit zijn de personages waar we om moeten geven? De ene probeert een Jeep van de MP te jatten, de ander trekt een pistool op een meerdere en die laatste (wie dat ook maar moge zijn) had seks met wat verdacht veel op een minderjarig meisje leek.

Ik weet dat ik niet mag vergelijken, maar doe het toch: in Band of Brothers zouden we ons ergeren aan dit soort types, en zouden we aandachtig luisteren naar de gesprekken tussen Winters en Nixon die die gasten zouden proberen te lozen (ala capt. Sobel, Lt. Dike, enz).
    pi_79814712
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 23:44 schreef marcodej het volgende:
    Even terzijde, heb net een andere HBO-serie van Tom Hanks en co. binnengehaald, die volledig aan Nederland voorbij is gegaan. Het is een 7-delige serie uit 2008 over John Adams, een van de Founding Fathers van de Verenigde Staten en gaat over zijn rol in de onafhankelijkheid van de US in de 18e eeuw. Aanrader!
    Heb 'm aangezet.
    - link verwijderd. niet terugplaatsen! -
      donderdag 1 april 2010 @ 06:05:46 #254
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_79817635
    quote:
    Gezien. Fantastische serie! Aantal afleveringen spelen zich nog in Nederland af.
    pi_79818471
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 23:31 schreef tralalala het volgende:
    Ik vond aflevering 3 ook gewoon goed en zeer lekker wegkijken...de eerste aflevering waar ik eindelijk een gelijkenis tussen BoB en the Pacific zag.
    Helemaal mee eens
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
      donderdag 1 april 2010 @ 09:04:09 #256
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_79819158
    Op zich snap ik wel dat ze voor deze opzet hebben gekozen. Aangezien de 1st Marine Division na Guadacanal meer dan een jaar in Australië heeft gezeten. Anders had je (zoals bij BoB) één aflevering training gehad, 2 afleveringen actie en weer één rustige aflevering.
    pi_79820381
    quote:
    Op donderdag 1 april 2010 09:04 schreef Strolie75 het volgende:
    Op zich snap ik wel dat ze voor deze opzet hebben gekozen. Aangezien de 1st Marine Division na Guadacanal meer dan een jaar in Australië heeft gezeten. Anders had je (zoals bij BoB) één aflevering training gehad, 2 afleveringen actie en weer één rustige aflevering.
    wat moesten ze in australie doen dan??
    Volgens mij konden ze wel wat hulp gebruiken in Europa ofzo?
    pi_79821362
    quote:
    Op donderdag 1 april 2010 09:55 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]

wat moesten ze in australie doen dan??
    Volgens mij konden ze wel wat hulp gebruiken in Europa ofzo?
    Voordat de rest van de Pacific heroverd kon worden van Japan, moesten eerst de troepen verder opgebouwd en versterkt worden, en de troepen die in Guadalcanal gevochten hadden moesten ook weer aansterken. En dat duurde een jaar.
    pi_79822946
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 22:35 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Eens! Al dat bloot geneuq en zoetsappige romantische shit mag echt opflikkeren Ik kan me echt niet voorstellen dat die neuq partijtjes zo soetsappig waren maar eerder ruwe vluggertjes. Sowieso, al dat bloot was nergens voor nodig
    Als jij dit nog geen vluggertjes vond heb ik medelijden met je vriendin. Die gast was steeds binnen 10 seconden klaar

Ik vond het ook een OK aflevering, oorlog is niet alleen maar pief paf poef. Maar kijk wel weer uit naar de volgende met meer actie.
    pi_79825967
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 23:32 schreef Mr.Silencer het volgende:
    Tweede Wereldoorlog in de Pacific in 110 historische foto's

Zitten mooie foto's tussen.
    Bedankt voor de link.. zitten zeker een paar mooie tussen
      donderdag 1 april 2010 @ 12:59:49 #261
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_79826937
    quote:
    Op donderdag 1 april 2010 10:25 schreef marcodej het volgende:
    Voordat de rest van de Pacific heroverd kon worden van Japan, moesten eerst de troepen verder opgebouwd en versterkt worden, en de troepen die in Guadalcanal gevochten hadden moesten ook weer aansterken. En dat duurde een jaar.
    Yep. De eerste belangrijke veldslagen (Midway en Guadalcanal) waren voor de VS defensief. Guadalcanal bijvoorbeeld om te voorkomen dat de scheepsroutes naar Australië afgesloten zouden worden. Na de troepenopbouw gingen ze pas in het offensief richting Japan. Als ik de previews van de volgende afleveringen zie, zal je dat ook goed zien aan de uniformen en gebruikte wapens. Geen overblijfselen meer van WW1 maar modern spul. Bedenk dat het in Europa ook tot 1944 duurde voor de Amerikanen sterk genoeg waren om in de aanval te gaan. Easy Company was in 1942 nog aan het trainen.
    pi_79832820
    quote:
    Op donderdag 1 april 2010 12:36 schreef rabouter het volgende:

[..]

Bedankt voor de link.. zitten zeker een paar mooie tussen
    Zonde dat er geen beschrijving bij staan.
    pi_79832913
    quote:
    Ik ben blind Kan m niet vinden.. Wat is de titel van die serie?

Kwam wel deze tegen nog, lijkt me ook interessant! http://www.imdb.com/title/tt1448751/
      donderdag 1 april 2010 @ 15:32:15 #264
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_79832962
    John Adams
    pi_79833823
    Ok, de Tom Hanks verwijzing deed me dus de das om .. de beste man komt in de hele lijst met namen bij die miniserie niet voor. Thanks iig
    pi_79834432
    quote:
    Op donderdag 1 april 2010 15:27 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

Zonde dat er geen beschrijving bij staan.
    Klopt dat zou toch net een beetje toegevoegde waarde geven, bepaalde locaties zijn daarentegen wel te herkennen hoor!
      vrijdag 2 april 2010 @ 17:37:40 #267
    128262 horned_reaper
    horned_reaper
    pi_79875694
    Wanneer komt deel 4 uit ?

EDIT: 4 April
    Nevermind!
    pi_79877320
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 17:37 schreef horned_reaper het volgende:
    Wanneer komt deel 4 uit ?

EDIT: 4 April
    Nevermind!
    Geen pauzes, elke week een nieuwe aflevering tot ep 10 dus
      vrijdag 2 april 2010 @ 18:49:13 #269
    152525 Knuffelzacht
    Pathologische leugenaar
    pi_79877701
    morgen weer wat te downen
    pi_79877951
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 18:49 schreef Knuffelzacht het volgende:
    morgen weer wat te downen
    Na zondagnacht pas hoor ;-)
      vrijdag 2 april 2010 @ 19:03:40 #271
    152525 Knuffelzacht
    Pathologische leugenaar
    pi_79878199
    ohja... hihi ff vergeten dat ik us versie heb van windows op pc en dat datum notatie op z'n amerikaans is.... dus 4 als eerste staat haha
      vrijdag 2 april 2010 @ 20:12:01 #272
    181126 MouzurX
    Misschien?
    pi_79880868
    Argh hoe kom ik aan episode 2??!?!? Streamen downloaden .... lukt allemaal niet.. ja een torrent heb ik nu aanstaan maar die gaat maar met 100 kb/s.

Iemand anders een snellere methode?
    When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
    pi_79881110
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 20:12 schreef MouzurX het volgende:
    Argh hoe kom ik aan episode 2??!?!? Streamen downloaden .... lukt allemaal niet.. ja een torrent heb ik nu aanstaan maar die gaat maar met 100 kb/s.

Even koffiezetten en je 100kb/s is binnen...
      vrijdag 2 april 2010 @ 20:18:41 #274
    181126 MouzurX
    Misschien?
    pi_79881139
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 20:17 schreef FrituurVetPet het volgende:

[..]

Even koffiezetten en je 100kb/s is binnen...
    Duurt nog een uur...
    pi_79882058
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 20:18 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Duurt nog een uur...
    http://watch-series.com/serie/the_pacific
    pi_79887905
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 20:12 schreef MouzurX het volgende:

't Is wat, geduld hebben
      zaterdag 3 april 2010 @ 18:13:39 #277
    18642 detulp050
    Oud Reviewer
    pi_79909003
    Ik vond aflevering 3 erg matig om eerlijk te zijn. Geen echte diepgang, geen met-de-neus-op-de-feiten-gedrukt gevoel, eerder een GTST '40-'45 gevoel. En what the fuck stellen die romantische intermezzo's van 20 seconden precies voor?
    pi_79909121
    quote:
    Op zaterdag 3 april 2010 18:13 schreef detulp050 het volgende:
    Ik vond aflevering 3 erg matig om eerlijk te zijn. Geen echte diepgang, geen met-de-neus-op-de-feiten-gedrukt gevoel, eerder een GTST '40-'45 gevoel. En what the fuck stellen die romantische intermezzo's van 20 seconden precies voor?
    Geen woord teveel.
    pi_79910536
    Al die huilies over ep 3 Het is een realistische oorlogsserie, en dit is wat er gebeurde. Als je dit wil overslaan kan je alles wel overslaan.

Die Stella Vriendinossosvanleckieos is soort van Nederlands trouwens Ze heet Claire van der Boom.
    Eins, zwei, hoeplakai.
      zaterdag 3 april 2010 @ 19:35:28 #280
    152525 Knuffelzacht
    Pathologische leugenaar
    pi_79911428
    quote:
    Op zaterdag 3 april 2010 19:09 schreef jakkop het volgende:
    Al die huilies over ep 3 Het is een realistische oorlogsserie, en dit is wat er gebeurde. Als je dit wil overslaan kan je alles wel overslaan.

Die Stella Vriendinossosvanleckieos is soort van Nederlands trouwens Ze heet Claire van der Boom.
    niet vervelend om naar te kijken overigens
      zaterdag 3 april 2010 @ 19:38:51 #281
    97934 ASroma
    Flamboyant
    pi_79911546
    quote:
    John Rambo bedoel je.
    pi_79913208
    quote:
    Op zaterdag 3 april 2010 19:09 schreef jakkop het volgende:
    Al die huilies over ep 3 Het is een realistische oorlogsserie,
    Hanks en Spielberg
    Vermakelijk ja, realistisch? Mwah korreltje zout
      zaterdag 3 april 2010 @ 20:37:34 #283
    181126 MouzurX
    Misschien?
    pi_79913520
    Dat zijn de personages uit BoB idd toch veeeel beter.
    Ik weet na 3 episodes geen een naam lol.

Blith, winters, speirs

En de enige actie die er nog is geweest is een beetje maaien met een machinegeweer. Ik snap wel dat er niet enorm veel tactieken enzo waren maar een aanval zoals op carentan enzo was toch veel beter in beeld gebracht.
    pi_79913913
    quote:
    Op zaterdag 3 april 2010 20:37 schreef MouzurX het volgende:

Dat zijn de personages uit BoB idd toch veeeel beter.
    Ik weet na 3 episodes geen een naam lol.

Blith, winters, speirs
    Naar mijn mening zijn het bij BoB ook echt betere acteurs...
    Drama means nothing, it's part of the game.
      zaterdag 3 april 2010 @ 20:49:50 #285
    181126 MouzurX
    Misschien?
    pi_79913966
    quote:
    Op zaterdag 3 april 2010 20:48 schreef DigitalGirl het volgende:

[..]

Naar mijn mening zijn het bij BoB ook echt betere acteurs...
    Nou die gast van blith zit ook in deze serie geloof ik. Maar veel heb ik hem nog niet zien doen.
    pi_79916642
    ik vind band of brothers nu al de betere serie
    het is patat
    pi_79916913
    quote:
    Op zaterdag 3 april 2010 22:16 schreef jesperrrrsss het volgende:
    ik vind band of brothers nu al de betere serie

Gelukkig zijn er nog 7 afleveringen...
      zaterdag 3 april 2010 @ 23:05:20 #288
    67978 HenryHill
    Fake it 'till you make it
    pi_79918271
    quote:
    Op zaterdag 3 april 2010 19:38 schreef ASroma het volgende:

[..]

John Rambo bedoel je.
    Die zat al in episode 2 van The Pacific: dat ze met dat ene machinegeweer (en 16 keer herladen) 692 japanners overhoop schoten.

Dat soort scenes moeten ze toch niet te vaak doen, doet wel een beetje afbreuk aan het (geveinsde) realisme...
    So this is how liberty dies... with thunderous applause.
    Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
    pi_79924857
    quote:
    Op zaterdag 3 april 2010 23:05 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Die zat al in episode 2 van The Pacific: dat ze met dat ene machinegeweer (en 16 keer herladen) 692 japanners overhoop schoten.

Dat soort scenes moeten ze toch niet te vaak doen, doet wel een beetje afbreuk aan het (geveinsde) realisme...
    Het was volgens mij al eerder gezegd, maar de eerste 2 afleveringen waren ze vooral defensief bezig.

Deze HBO video's over Leckie en Basilone met commentaar geven dit ook aan, juist omdat de Amerikanen op hun plek bleven en de Japanners hun eigen tactiek bleven gebruiken werden zij in verhouding massaal afgeslacht.

Uit Leckie's toon in dat oude interview kun je wel opmaken dat dit soort slagvelden gekkenwerk was.
      zondag 4 april 2010 @ 10:47:11 #290
    67978 HenryHill
    pi_79926550
    quote:
    Op zondag 4 april 2010 07:47 schreef Mr.Silencer het volgende:

[..]

Het was volgens mij al eerder gezegd, maar de eerste 2 afleveringen waren ze vooral defensief bezig.

Deze HBO video's over Leckie en Basilone met commentaar geven dit ook aan, juist omdat de Amerikanen op hun plek bleven en de Japanners hun eigen tactiek bleven gebruiken werden zij in verhouding massaal afgeslacht.

Uit Leckie's toon in dat oude interview kun je wel opmaken dat dit soort slagvelden gekkenwerk was.
    Toen ik die maai-ze-allemaal-neer scene zag moest ik gelijk denken aan We were soldiers, waar Sam Elliott om de beurt 4 of 5 Vietnamezen neerschiet die op hem af komen rennen(!). Totaal niet realistisch, zeg maar.
    Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
      zondag 4 april 2010 @ 10:51:26 #291
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_79926636
    quote:
    Op zondag 4 april 2010 10:47 schreef HenryHill het volgende:
    Toen ik die maai-ze-allemaal-neer scene zag moest ik gelijk denken aan We were soldiers, waar Sam Elliott om de beurt 4 of 5 Vietnamezen neerschiet die op hem af komen rennen(!). Totaal niet realistisch, zeg maar.
    Koop eens een geschiedenisboek. Zo ging het er aan toe bij de Jappen. Ze hoeven toch niet dat soort dingen in te gaan dikken omdat het anders voor mensen ongeloofwaardig over komt?
    Ik ga naar huis.
    pi_79928584
    quote:
    Op zondag 4 april 2010 10:47 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Nou zo ging het er dus wel aan toe
      zondag 4 april 2010 @ 12:39:55 #293
    67978 HenryHill
    pi_79928988
    quote:
    Op zondag 4 april 2010 10:51 schreef nietzman het volgende:
    Ze hoeven toch niet dat soort dingen in te gaan dikken omdat het anders voor mensen ongeloofwaardig over komt?
    Nee natuurlijk niet. Maar ze lopen dus wel het risico dat een dergelijke scene eerder associaties oproept van een slechte oorlogsfilm (a la Rambo 2) dan een realistische.

En ik vermoed dat ik niet de enige ben die net iets teveel 'middelmatige' oorlogsfilms heeft gezien om dit te denken

Overigens, bij Letters from Iwo Jima kreeg ik deze indruk niet.
    pi_79940065
    Over Letters from Iwo Jima gesproken... zou de The Pacific-aflevering deze uitstekende film (de betere van de twee oorlogsfilms (Flags Of Our Fathers) kunnen toppen? Ik denk het haast niet.
      zondag 4 april 2010 @ 18:20:09 #295
    152525 Knuffelzacht
    Pathologische leugenaar
    pi_79940283
    letters from iwo jima nog nooit gezien
    pi_79956321
    Ik vind de intro geweldig, dat met houtskool op papier schrijven is mooi gedaan en uitgewerkt. En de authentieke kaart ziet er ook prachtig uit.Van het conflict in Europa kende ik bijna alle veldslagen al, dus dit is echt geweldig en mij trekt al die exotische onbekende eilandjes met prachtige oerwouden meer aan dan het grauwe Europa, maar dat is iets persoonlijks, Ik heb een passie voor geografische kaarten, en onbekende exotische plekken.

Ik mist toch net zoals de andere hier de uitdieping van de karakters. The Pacific heeft het zich lastig gemaakt omdat alle acteurs op elkaar lijken, iedereen is blank is maar ook iedereen lijkt op elkaar ze hebben eigenlijk allemaal bruin / zwart haar en zijn erg moeilijk uit elkaar te houden, al ben ik sowieso niet zo'n held in gezichtsherkenning.

In het andere deel had je erg typische karakters die typisch waren neergezet.
    Je had
    1) Liebgot een Jood met rood haar, erg sympathieke gast
    2) Kolonol winters met rood haar
    3) Kapitein Sobel, "de trainer en strever"
    4) Kolonol Speirs de gewetenloze
    5) Randelman de dikke vriendelijke gezellige
    6) guarnere met zijn baard en humor
    7) Malarky was de gast van de stemmetjes en ook humor

Die kan ik uit mijn hoofd opnoemen, bij the pacific begin eigenlijk alleen die ene met die krulletjes te kennen, maar weet zijn naam nog steeds niet.
      maandag 5 april 2010 @ 05:55:15 #297
    152525 Knuffelzacht
    Pathologische leugenaar
    pi_79958752
    quote:
    Op maandag 5 april 2010 01:41 schreef Johan_Haas_ het volgende:
    Ik vind de intro geweldig, dat met houtskool op papier schrijven is mooi gedaan en uitgewerkt. En de authentieke kaart ziet er ook prachtig uit.Van het conflict in Europa kende ik bijna alle veldslagen al, dus dit is echt geweldig en mij trekt al die exotische onbekende eilandjes met prachtige oerwouden meer aan dan het grauwe Europa, maar dat is iets persoonlijks, Ik heb een passie voor geografische kaarten, en onbekende exotische plekken.

Ik mist toch net zoals de andere hier de uitdieping van de karakters. The Pacific heeft het zich lastig gemaakt omdat alle acteurs op elkaar lijken, iedereen is blank is maar ook iedereen lijkt op elkaar ze hebben eigenlijk allemaal bruin / zwart haar en zijn erg moeilijk uit elkaar te houden, al ben ik sowieso niet zo'n held in gezichtsherkenning.

Je had

Die kan ik uit mijn hoofd opnoemen, bij the pacific begin eigenlijk alleen die ene met die krulletjes te kennen, maar weet zijn naam nog steeds niet.
    dat is leckie en heb het gevoel dat de serie voornamelijk om hem draait
    pi_79961186
    quote:
    Op maandag 5 april 2010 01:41 schreef Johan_Haas_ het volgende:

Je had
    7) Malarky George Luz was de gast van de stemmetjes en ook humor

Daarnaast had Guarnere alleen in de Ardennen een baard, net als iedereen, en was Liebgott niet echt sympathiek ;-)
    pi_79962123
    quote:
    Op maandag 5 april 2010 11:19 schreef FrituurVetPet het volgende:

[..]

Daarnaast had Guarnere alleen in de Ardennen een baard, net als iedereen, en was Liebgott niet echt sympathiek ;-)
    Liegbott sympathiek noemen idd _!
    Overigens zie je in deze serie meer de andere kant van de oorlog. Heel anders als BoB. Bij BoB dacht ik nog, wow.. best vet die oorlog. En hier denk ik.. jezus wat moet dat een hel zijn geweest.
    pi_79963100
    quote:
    Maak daar maar George Luz van.
    pi_79963720
    quote:
    Op maandag 5 april 2010 12:23 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Maak daar maar George Luz van.
    Dat heb ik er al van gemaakt ;-)

edit:Waar staat de OP?
      maandag 5 april 2010 @ 13:08:38 #302
    50634 Houniet
    ik ruik vet lekker
    pi_79964537
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')