Vind ik ook. Ben tot nu toe nog niet onder de indruk van het verhaal.quote:Op maandag 22 maart 2010 15:35 schreef Pinzon het volgende:
Laten we wel wezen, het is aardig en heeft potentie, maar de eerste 2 eppies hadden sterker kunnen zijn. Hopelijk komt het in de buurt van Bob. Dat maaien van jappen ging me iets tever en zeker het geleuter erna. ' i try not think'
Mja, men noemt het hier steeds 'enorm over the top', 'typisch Hollywood' en dergelijke, maar ik heb ook boeken gelezen over de oorlog in De Oost en zo ging het er inderdaad vaak aan toe. Japanners die met honderden tegelijk in een soort kamikaze-slag over velden kwamen rennen, was aan de orde van de dag. Zoals de serie in ieder geval laat zien, lijkt het dan ook dat de meeste Jap-doden vielen door dit soort neermaai-acties, terwijl de meeste Amerikanen niet in directe gevechten maar bijv. via artillerie, vliegtuigbommen en marinebeschietingen om het leven kwamen.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:03 schreef GasTurbine het volgende:
Feit is gewoon dat het er op Guadalcanal zo aan toeging. 7000 US Marines en 31 000 Jappen KIA.
Ik kan geen van de zinsdelen vinden op Google, dus het zal of een zelfgeschreven gedicht zijn van de militair zelf, of in het script zijn verzonnen.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:28 schreef ElizabethI het volgende:
Weet iemand hoe het gedicht heet dat aan het einde van aflvering 2 word geschreven? (als het een bestaand gedicht is).
Nog nooit van "kamikaze" en "banzai" gehoord?quote:Op maandag 22 maart 2010 20:45 schreef tralalala het volgende:
Die jappen worden wel als tactiekloze sukkeltjes neergezet.
haha dat dacht ik ook al ja..quote:Op maandag 22 maart 2010 20:45 schreef tralalala het volgende:
Jawel, maar was dat dan zo onsuccesvol? Het aantal doden aan Amerikaanse kant was op 1 hand te tellen.quote:Op maandag 22 maart 2010 21:14 schreef marcodej het volgende:
[..]
Nog nooit van "kamikaze" en "banzai" gehoord?
De Amerikanen hadden Sly als geheim wapen.quote:Op maandag 22 maart 2010 20:45 schreef tralalala het volgende:
Dat de verhouding wat scheef overkomt heeft ook misschien te maken met de focus van de serie. Bij BoB (om die vergelijking maar weer eens te makenquote:Op maandag 22 maart 2010 21:36 schreef superworm het volgende:
Als de bodycount 1 Amerikaan op 4,5 Jap was, mis ik inderdaad tientallen dode Amerikanen. Je gaat je toch afvragen waar die dan stierven - buiten beeld? Te oninteressant?
Er zijn pas twee afleveringen geweest...quote:Op maandag 22 maart 2010 22:50 schreef ASroma het volgende:
mwah mwah dit kan niet tippen aan BofB. Nou moet ik zeggen dat WO2 in Europa mij sowieso altijd al meer trok. Zo had BofB D-Day, Bastogne, Holland, Germany, Oostenrijk met vele mooie beelden en goed uitgewerkte gevechten. Die beelden zullen moeilijk te evenaren zijn en misschien moeten we dat ook niet doen maar toch....
Hier zitten ze de hele tijd in de jungle en de enige gevechten zijn snachts, oftewel als kijker zie je geen fuck.
daar heb je wel gelijk in.... we gaan het zienquote:Op maandag 22 maart 2010 22:54 schreef marcodej het volgende:
[..]
Er zijn pas twee afleveringen geweest...
Sommige stukken deden behoorlijk 'Rambo' aan.quote:Op maandag 22 maart 2010 21:59 schreef Axelf0leyoo7 het volgende:
Gave shit deze serie, wat een gemaai & gesproei trouwens. Wat denken die jappen trouwens, dat ze rambo zijn ofzo ?, toch bizar dat het zo gegaan is.
Op zich is het wel logisch dat ze 's nachts aanvallen. Je kan dan veel makkelijker dichtbij de vijandelijke linie's komen voordat je gespot wordt. Voor ons kijkers is het lastig omdat je geen reet ziet, maar het is wel iets realistischer.quote:Op maandag 22 maart 2010 22:50 schreef ASroma het volgende:
Hier zitten ze de hele tijd in de jungle en de enige gevechten zijn snachts, oftewel als kijker zie je geen fuck. En dan erbij vind ik de hoofdpersonen een beetje oppervlakkig en weinig interresant. Al helemaal die cantineboy op het eind....... moest hij zwakzinnig overkomen ofzo?
Desalniettemin een vette oorlogsserie daar niet van hoor.
Waarom zou je het moeten vergelijken met BoB? Het zijn twee totaal verschillende series.quote:Op maandag 22 maart 2010 23:47 schreef neilpad het volgende:
Vind het tot nu toe wel een vermakelijke serie. Ik ga hem pas vergelijken met BoB nadat ik alle afleveringen heb gezien. Denk toch dat je het niet zo makkelijk kan vergelijken.
quote:Op maandag 22 maart 2010 23:56 schreef Happel het volgende:
Waarom zou je het moeten vergelijken dan? Zijn twee totaal los van elkaar gemaakte series, zei het door dezelfde regisseurs.
Aangezien er een hoop hier de serie wel al lopen te vergelijken met BoB.quote:Op maandag 22 maart 2010 23:59 schreef marcodej het volgende:
[..]
Waarom zou je het moeten vergelijken met BoB? Het zijn twee totaal verschillende series.
The Battle of the Tenaru, August 21, 1942quote:Op maandag 22 maart 2010 17:28 schreef ElizabethI het volgende:
Weet iemand hoe het gedicht heet dat aan het einde van aflvering 2 word geschreven? (als het een bestaand gedicht is).
quote:Mitchell Paige (August 31, 1918–November 15, 2003) was a recipient of the Medal of Honor from World War II. He received this most prestigious military honor awarded by the United States of America for his actions at the Battle of Guadalcanal in the Solomon Islands on October 26, 1942, where, after all of the other Marines in his platoon were killed or wounded, he operated four machine guns, singlehandedly stopping an entire Japanese regiment.
De Japanners besefte dat ze technisch en industrieel niet opkonden tegen de V.S. Maar ze geloofde wel dat de discipline en fanatisme van hun soldaten het verschil zouden maken. En vergis je niet. Met die Banzai tactieken zijn ze tot 1942 erg succesvol geweest. Alleen waren de US Marines een stuk professioneler en geharder dan de Amerikaanse soldaten die ze tot dan toe waren tegengekomen in o.a. de Filippijnen. De mariniers vluchtte niet maar hielden voet bij stuk.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:25 schreef Symer het volgende:
Ik snap niet dat die Jappen zo'n serieuze dreiging waren als ze zo incompetent waren dat een heel regiment door 1 man uitgeschakeld kon worden.
Dat gedicht is prachtig idd.
Dat ze technisch en industrieel achterlagen op de VS snap ik, maar als je veruit in de meerderheid bent(in deze aflevering) ga je toch niet met zen allen als een dom schaap recht op de machine guns van de Amerikanen aflopen?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:39 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
De Japanners besefte dat ze technisch en industrieel niet opkonden tegen de V.S. Maar ze geloofde wel dat de discipline en fanatisme van hun soldaten het verschil zouden maken. En vergis je niet. Met die Banzai tactieken zijn ze tot 1942 erg succesvol geweest. Alleen waren de US Marines een stuk professioneler en geharder dan de Amerikaanse soldaten die ze tot dan toe waren tegengekomen in o.a. de Filippijnen. De mariniers vluchtte niet maar hielden voet bij stuk.
Guadacanaal was overigens wel de eerste en de laatste slag waarbij de Amerikanen een verdedigende rol speelde. Tijdens de veldslagen die hierop volgde paste de Japanners hun tactiek aan. Nu gingen zij zich ingraven en moesten de Amerikanen ze uitroken.
Goh..quote:
Zoals gezegd. Tegen Chinezen en ongemotiveerde Britse en Amerikaanse dienstplichtigen werkte het tot 1942.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:17 schreef Breekfast het volgende:
Dat ze technisch en industrieel achterlagen op de VS snap ik, maar als je veruit in de meerderheid bent(in deze aflevering) ga je toch niet met zen allen als een dom schaap recht op de machine guns van de Amerikanen aflopen?
Ik blijf het jammer vinden dat we de training niet gezien hebben, ik kan de mariniers nog niet echt zien als geharde professionals namelijk.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:39 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
De Japanners besefte dat ze technisch en industrieel niet opkonden tegen de V.S. Maar ze geloofde wel dat de discipline en fanatisme van hun soldaten het verschil zouden maken. En vergis je niet. Met die Banzai tactieken zijn ze tot 1942 erg succesvol geweest. Alleen waren de US Marines een stuk professioneler en geharder dan de Amerikaanse soldaten die ze tot dan toe waren tegengekomen in o.a. de Filippijnen. De mariniers vluchtte niet maar hielden voet bij stuk.
Guadacanaal was overigens wel de eerste en de laatste slag waarbij de Amerikanen een verdedigende rol speelde. Tijdens de veldslagen die hierop volgde paste de Japanners hun tactiek aan. Nu gingen zij zich ingraven en moesten de Amerikanen ze uitroken.
Niet alleen dat, maar ik vind dat de Jappen in het algemeen als onrealistisch dom worden neergezet.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:17 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat ze technisch en industrieel achterlagen op de VS snap ik, maar als je veruit in de meerderheid bent(in deze aflevering) ga je toch niet met zen allen als een dom schaap recht op de machine guns van de Amerikanen aflopen?
Goeie vraag; aflevering 1 heb ik vorige week dinsdag meteen in 1080i TS-formaat kunnen downloaden, deel 2 gisteravond in 720p. Vraag me af of 'ie nog in 1080i aangeboden gaat worden.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:02 schreef Scorpie het volgende:
Ik moet nog 2 kijken. Wanneer komen de HDTV`s in USA uit dan?
Zag volgens mij genoeg gesneuvelde Amerikanen langskomen in de afgelopen aflevering? De nadruk wordt er alleen niet zo opgelegd.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:20 schreef Symer het volgende:
Ik snap dat de bedoeling daarvan was dat we weten dat ze niet bang waren om te sterven, maar als ik de serie mag geloven was het een godswonder voor de Jappen dat er überhaupt Amerikanen gesneuveld zijn daar.
720p is al uitquote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:02 schreef Scorpie het volgende:
Ik moet nog 2 kijken. Wanneer komen de HDTV`s in USA uit dan?
Waarom zou je die perse in 1080i willen? Kwaliteitsverschil is minimaal en vaak slechter met veel actie/slechte deinterlacing.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:01 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Goeie vraag; aflevering 1 heb ik vorige week dinsdag meteen in 1080i TS-formaat kunnen downloaden, deel 2 gisteravond in 720p. Vraag me af of 'ie nog in 1080i aangeboden gaat worden.
Zo ging het er nou eenmaal aan toe. Die Jappen rennen gewoon knettergek het slagveld op om de vijand te overwelmen en dat gebeurde ook wel degelijk of heb je de scene met het overvolle hospitaal gemist?quote:Op maandag 22 maart 2010 23:07 schreef spermanent het volgende:
Ze hebben het continu over 'de nasty war' en op het laatst vroeg die kantine knaap ook aan de soldaten 'I heard it was bad'...
Wat nou 'bad' en 'nasty'?
Gewoon machinegeweertje klaarzetten en duizenden jappen neer maaien alsof je vliegen mept met een vliegenmepper zo groot als een snookertafel.
Makkelijker kan niet.
Ik had gehoopt dat ze wat minder overdreven gemaai lieten zien en meer het aspect van 'the nasty war' naar voren zouden laten komen... Zoals krijgsgevangen die onthoofd worden en amerikanen die afgeslacht worden.
Nee niks van dat alles, alleen lekker jappen maaien met een sigaretje derbij.
3 hoofdrolspelers, hoe moeilijk kan 't zijn?quote:Op maandag 22 maart 2010 23:12 schreef yavanna het volgende:
Sommige stukken deden behoorlijk 'Rambo' aan.
Hoewel ik het zeker niet slecht vind komt de serie nogal oppervlakkig over so far. Weinig feeling met de hoofdrolspelers ( als ik al weet wie dat zijn ), gevechten in de nacht waarbij je als kijker weinig ziet op tientallen jappen die uit elkaar spatten, weinig echte info over hoe/wat/waar en de echte ellende is, nog, niet echt voelbaar/zichtbaar bij de acteurs.
Het is allemaal wel erg mooi gemaakt, maar enige diepgang ontbreekt behoorlijk.
De bedoeling was om te laten zien dat overgeven geen optie was. Alleen een eervolle dood was acceptabel en die Jap flipt 'm omdat ze 'm niet een eervolle dood gunnen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:20 schreef Symer het volgende:
Niet alleen dat, maar ik vind dat de Jappen in het algemeen als onrealistisch dom worden neergezet.
Zoals die scène met die gefrustreerde Jap en Leckie die hem uiteindelijk doodschiet. Komen ze met twee man op een strand vol mariniers afstormen![]()
Ik snap dat de bedoeling daarvan was dat we weten dat ze niet bang waren om te sterven, maar als ik de serie mag geloven was het een godswonder voor de Jappen dat er überhaupt Amerikanen gesneuveld zijn daar.
Zagen we ook terugkomen in aflevering twee.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:28 schreef Jimmie het volgende:
Wat de Japanners deden konden sommige Amerikanen ook: http://en.wikipedia.org/w(...)of_Japanese_war_dead
Die schedel voor de kantine ja.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:34 schreef Happel het volgende:
Zagen we ook terugkomen in aflevering twee.
Je moet ook niet doorlezen als er heel groot Iwo Jima staat, waar nog een aflevering over komtquote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:38 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Die schedel voor de kantine ja.
Die wikipedia-link over John Basilone bevat wel een flinke spoiler.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb niet verder gelezen als Guatacanal. Wel leuk om zo een beetje wat achtergrond info te lezen.
[ Bericht 15% gewijzigd door Mike op 24-03-2010 09:44:02 ]An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
Ja, herhaal de spoiler nog even...quote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:22 schreef Pro_Shifty het volgende:
*spoiler*
Ik heb niet verder gelezen als Guatacanal. Wel leuk om zo een beetje wat achtergrond info te lezen.
Gebruik spoiler tags de volgende keer, dankje.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:22 schreef Pro_Shifty het volgende:
**SPOILER**
Ik heb niet verder gelezen als Guatacanal. Wel leuk om zo een beetje wat achtergrond info te lezen.
Spoiler-ban, godverdommequote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:22 schreef Pro_Shifty het volgende:
-edit-
Wat ben jij een gore kutkneus!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:22 schreef Pro_Shifty het volgende:
*spoiler*
Ja. BoB begon de eerste twee afleveringen ook met de training, terwijl hier in de eerste aflevering gelijk naar Guadalcanal werd gegaan.quote:Op maandag 22 maart 2010 21:31 schreef Darkhelmet76 het volgende:
Zojuist 2e aflevering gekeken. Zeer aangrijpend en waanzinnig spectaculair, maar ik mis wel de sympathie voor de hoofdpersonen... Ik weet na 2 afleveringen nog steeds geen enkele naam van een hoofdpersonage. Dat was in BoB sterker.
Interessant. Ik vond ze al ouderwets WW1-achtig uitzien. Maar dat zijn ze dus ook!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
http://www.ww2gyrene.org/weapons_m1917a1.htm
toen hadden ze het oude spul al allemaal naar de west gescheeptquote:Op woensdag 24 maart 2010 11:27 schreef Haushofer het volgende:
Ja. Je ziet ze ook nog aardig wat M1903 .30 wapens gebruiken in de serie; volgens mij werden die in Europa veel minder gebruikt en waren ze toen grotendeels vervangen door M1 Garands.
Wat dan weer "subtiel" opgemerkt wordt in aflevering 2, wanneer de mariniers de voorraadkist met een verse voorraad wapens openbreken.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:32 schreef stbabylon het volgende:
[..]
toen hadden ze het oude spul al allemaal naar de west gescheept
Voor de mensen die zeuren over gebrek aan verhaal en identificatie/herkenning met/van de hoofdpersonen hebben na die aflevering geen recht van klagen meer...quote:Op woensdag 24 maart 2010 12:49 schreef Zipportal het volgende:
Preview part 3:
http://www.hbo.com/#/the-(...)laayMXIyMgIAacUXOA==
sorry is niet voldoende kutkneusquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:27 schreef Pro_Shifty het volgende:
ow ja, vergeten spoiler te gebruiken. sorry haha.
HAHA GRAPPIGquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:27 schreef Pro_Shifty het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
okquote:Op donderdag 25 maart 2010 00:06 schreef Chen het volgende:
Misschien kunnen we maar het beste tot de oplossing komen het zo min mogelijk vergelijk met BOB?
en dan ook nog zo dom erbij lachen, echt waarquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:27 schreef Pro_Shifty het volgende:
Licht toe.quote:Op donderdag 25 maart 2010 23:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik vind de personages niet zo tof....
Hoe ging die waterkoeling dan? Krijg je een emmer bij die machinegun?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
http://www.ww2gyrene.org/weapons_m1917a1.htm
In aflevering 2 volgens mij, zie je dat er in een oude ammo-case water zit.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:06 schreef pberends het volgende:
[..]
Hoe ging die waterkoeling dan? Krijg je een emmer bij die machinegun?
Met behulp van een watertank:quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:06 schreef pberends het volgende:
[..]
Hoe ging die waterkoeling dan? Krijg je een emmer bij die machinegun?
Je hebt nog niet echt een idee wat voor personen het zijn.. Ik heb er nog geen band meequote:
Oh, de machinegun zelf zorgt natuurlijk voor de waterdruk.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Met behulp van een watertank:
[ afbeelding ]
Ik blijf!quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:53 schreef stbabylon het volgende:
[..]
sorry is niet voldoende kutkneus
Gewoon hier niet meer komen, zodat je niet weer zo'n megablunder kunt maken zou al een goed begin zijn.
Klopt jaquote:Op woensdag 24 maart 2010 20:36 schreef planethugo het volgende:
beide afleveringen gezien en zit er weer goed in. Al mag het wel wat afwisselender gaan worden maar daar heb ik alle vertrouwen in. En jammer dat er vooral snachts gevochten word waardoor je de helft niet meekrijgt
Morgen te downloaden volgens mij.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:05 schreef Knuffelzacht het volgende:
tayvaypay
wanneer wordt aflevering 3 uitgezonden??? viel me beetje tegen dat we zo gelijk lopen met als in nederland, dacht ohw die kan ik wel in 1x downen
maar ik vind het een mooi gemaakte serie, ook al heb ik ook wat moeite met de personages uit elkaar te houden... ze hebben allemaal zo'n verdomde italiaanse achtergrondmaaar dat komt vanzelf goed!
waarschijnlijk om te voorkomen dat we allemaal deze serie gaan downen vanuit states en gewoon weer voor de buis gaan hangenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:16 schreef Marble het volgende:
WTF, zag net een promo op Veronica dat ze dit vanaf april al gaan uit zenden. Best indrukwekkend, zo snel al.
Ik doe beide. Nu kijk ik de afleveringen en daarna kijk ik het op Veronica, kan ik de 2e meer op details letten.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:22 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
waarschijnlijk om te voorkomen dat we allemaal deze serie gaan downen vanuit states en gewoon weer voor de buis gaan hangen
Niemand boeit het wat jij kijkt, je hebt de serie al verpest in dit topic.quote:Op zondag 28 maart 2010 16:10 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Ik doe beide. Nu kijk ik de afleveringen en daarna kijk ik het op Veronica, kan ik de 2e meer op details letten.
Niet op reageren, gaat die vanzelf wegquote:Op zondag 28 maart 2010 19:42 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Niemand boeit het wat jij kijkt, je hebt de serie al verpest in dit topic.
Ik zou niet te veel op die trailer afgaan. Ik vind de serie super maar ik zag de trailer laatst ook op tv, en als ik de serie alleen van de trailer kende zou ik em echt niet gaan kijken. De trailer geeft echt geen goed beeld van de serie (vind ik).quote:Op zondag 28 maart 2010 22:34 schreef Breekfast het volgende:
Trailer vond ik trouwens niet erg veel belovend
Al met al laat het zo dus ook zien hoe hard de Japanners voor hun land streden.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:12 schreef superworm het volgende:
[..]
Mja, men noemt het hier steeds 'enorm over the top', 'typisch Hollywood' en dergelijke, maar ik heb ook boeken gelezen over de oorlog in De Oost en zo ging het er inderdaad vaak aan toe. Japanners die met honderden tegelijk in een soort kamikaze-slag over velden kwamen rennen, was aan de orde van de dag. Zoals de serie in ieder geval laat zien, lijkt het dan ook dat de meeste Jap-doden vielen door dit soort neermaai-acties, terwijl de meeste Amerikanen niet in directe gevechten maar bijv. via artillerie, vliegtuigbommen en marinebeschietingen om het leven kwamen.
Mwah, het verhaal zet zich echt voort. Ze hadden Guadalcanal nodig omdat anders de Jappen een airbase hadden om Australië aan te vallen. Nu zitten ze in Australië.quote:Op zondag 28 maart 2010 22:34 schreef Breekfast het volgende:
Trailer vond ik trouwens niet erg veel belovend
Leckie? Hij werd overgeplaatst naar een andere unit volgens mij naar aanleiding van het 'wachtincident' met Juergens.quote:Op maandag 29 maart 2010 11:48 schreef StinsonB het volgende:
Oh, kan iemand mij trouwens vertellen wat er met Lackey gebeurt? Dat snapte ik niet helemaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enige jammere was dat ik het soms moeilijk kon volgen vanwege het soms zware Australische accent,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, de band met de karakters is nu wel opgebouwd, het is weer tijd voor actie.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
Er werd ook in de intro gezegd dat ze daar een jaar zaten: de troepen moesten opgebouwd worden voor de rest van de missie in de Pacific.quote:Op maandag 29 maart 2010 15:41 schreef Strolie75 het volgende:
Ik lees net op een ander forum dat de 1st Marine Division langer in Melbourne heeft gezeten dat Easy Company in Europa.
quote:Op maandag 29 maart 2010 15:44 schreef marcodej het volgende:
[..]
Leckie? Hij werd overgeplaatst naar een andere unit volgens mij naar aanleiding van het 'wachtincident' met Juergens.
Ik verwachtte weinig van deze aflevering vanwege het gebrek aan actie, maar het tegendeel werd bewezen: Geweldige aflevering, goed acteerwerk, de sfeer werd briljant neergezet en het oog voor detail is weer subliem. Ook de nodige humor in deze aflevering:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enige jammere was dat ik het soms moeilijk kon volgen vanwege het soms zware Australische accent,Leckie, die bedoelde ik ja! ExcusesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, de band met de karakters is nu wel opgebouwd, het is weer tijd voor actie.
.
Ik had trouwens ook af en toe moeite om het te volgen, maar moet zeggen dat ik dat wel vaker heb in deze serie. Terwijl ik normaal elke serie perfect kan volgen. Inderdaad mooi dat de band met de karakters gebouwd is, dat miste ik nog wel in deze serie.
Geen problemen mee.quote:Op maandag 29 maart 2010 17:21 schreef Prism het volgende:
Ik heb nogal problemen wekelijks met het vinden van een goede torrent.. Ben ik de enige met dit probleem?
s03 kan ik nu niet eens vinden.. Iemand een goede site?
quote:
Die chick van Leckie had een fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiijn kontjequote:Op maandag 29 maart 2010 20:09 schreef superworm het volgende:
[..]
Idd! Lekkere Australische chickies. Tijdens de neuq-scene van Leckie even dit: wat grappig, ik ben niet laatste maar 1-na-laatste van ook een gezin van 8, met niet 5 zussen en 2 broers maar 4 broers en 3 zussen
Als je alleen maar kijkt voor kills, kun je net zo goed Rambo of zo gaan kijken.quote:Op maandag 29 maart 2010 20:40 schreef pberends het volgende:
Tering jantje, ik kan iedereen aanraden om deze soap-aflevering over te slaan. Wat een zoetsappig gedoe allemaal. Ik heb geen dooie Jap gezien, godverdomme.
Wat een bullshit. Velen kijken voor de authentieke oorlogsvoering. Daar doet Rambo volgens mijn bronnen niet aan.quote:Op maandag 29 maart 2010 20:44 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Als je alleen maar kijkt voor kills, kun je net zo goed Rambo of zo gaan kijken.
Die lui zaten een jaar in Melbourne, dat heeft ook 100% te maken met de oorlog. De liefjes, de knokpartijen, het bezopen worden, het weer terug gaan naar de oorlog. Dat hoort er allemaal bij.quote:Op maandag 29 maart 2010 20:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Velen kijken voor de authentieke oorlogsvoering. Daar doet Rambo volgens mijn bronnen niet aan.
Jij wou zeggen dat het onmogelijk is om met een tank op een Hind in te rijden of met z'n tweeën plus een handjevol Afghaanse struikrovers op paarden een heel Russisch leger te verslaan?quote:Op maandag 29 maart 2010 20:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Velen kijken voor de authentieke oorlogsvoering. Daar doet Rambo volgens mijn bronnen niet aan.
Nobody fucking cares.quote:Op maandag 29 maart 2010 20:51 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Die lui zaten een jaar in Melbourne, dat heeft ook 100% te maken met de oorlog. De liefjes, de knokpartijen, het bezopen worden, het weer terug gaan naar de oorlog. Dat hoort er allemaal bij.
Om maar even te vergelijken, BoB had de eerste 3 afleveringen geen geknok.
Eerste 2quote:Op maandag 29 maart 2010 20:51 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Die lui zaten een jaar in Melbourne, dat heeft ook 100% te maken met de oorlog. De liefjes, de knokpartijen, het bezopen worden, het weer terug gaan naar de oorlog. Dat hoort er allemaal bij.
Om maar even te vergelijken, BoB had de eerste 3 afleveringen geen geknok.
Volgens mij vallen ze in aflevering 3 al Carentan binnen en krijgt Blidge z'n eerste hysterische aanvalquote:Op maandag 29 maart 2010 20:55 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Oops, dacht dat er 2 afleveringen in Amerika waren
Eindigt die niet dat ze gaan vliegen?quote:Op maandag 29 maart 2010 20:58 schreef tralalala het volgende:
[..]
Alleen de eerste toch? De tweede aflevering ging al over de landingen.
Nee...dat is aflevering 1.quote:Op maandag 29 maart 2010 20:58 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Eindigt die niet dat ze gaan vliegen?
Ja, ok, maar de echte actie begint in deel 3quote:Op maandag 29 maart 2010 20:58 schreef tralalala het volgende:
[..]
Alleen de eerste toch? De tweede aflevering ging al over de landingen.
![]()
Bill Guarnere schoot die Duitsers neer in de tunnel.quote:Op maandag 29 maart 2010 20:59 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, ok, maar de echte actie begint in deel 3Moet ze maar weer es terugkijken, weet het nou ook niet meer zeker
Idd, maar ik wacht eerst tot Pacific klaar is. Dan maar weer eens een weekendje BoB met matenquote:Op maandag 29 maart 2010 20:59 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, ok, maar de echte actie begint in deel 3Moet ze maar weer es terugkijken, weet het nou ook niet meer zeker
En The thin red line. Sommige mensen vonden het helemaal niks, maar ik vond het echt een indrukwekkende film.quote:Op maandag 29 maart 2010 21:03 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Idd, maar ik wacht eerst tot Pacific klaar is. Dan maar weer eens een weekendje BoB met maten(plakken we ws. Saving Private Ryan er achteraan)
The Brotherhood of War is ook ubervet (geen ww2)quote:Op maandag 29 maart 2010 21:05 schreef Haushofer het volgende:
[..]
En The thin red line. Sommige mensen vonden het helemaal niks, maar ik vond het echt een indrukwekkende film.
Jij ziet zo'n zoetsappige aflevering als vandaag gewoon met maten te bekijken? Motherfuckers....quote:Op maandag 29 maart 2010 21:03 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Idd, maar ik wacht eerst tot Pacific klaar is. Dan maar weer eens een weekendje BoB met maten(plakken we ws. Saving Private Ryan er achteraan)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen grote spoiler, en al helemaal geen spoiler als je tm afl 3 al hebt gezien.
[ Bericht 6% gewijzigd door FrituurVetPet op 29-03-2010 21:17:42 ]
quote:Op maandag 29 maart 2010 21:17 schreef Wouter2006 het volgende:
je spoiler tag heb je nie goed afgesloten
Eens!quote:Op maandag 29 maart 2010 20:40 schreef pberends het volgende:
Tering jantje, ik kan iedereen aanraden om deze soap-aflevering over te slaan. Wat een zoetsappig gedoe allemaal. Ik heb geen dooie Jap gezien, godverdomme.
Eensquote:Op maandag 29 maart 2010 21:08 schreef tralalala het volgende:
[..]
The Brotherhood of War is ook ubervet (geen ww2)
Mijn favo oorlogsfilm denk ik.
Mits ze niet de obvious troll uithangen of dat ze zeiken dat ze commentaar krijgen om hun 'sterke' argumenten.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:36 schreef nietzman het volgende:
Ik denk dat enkele mensen zelf ook wel lekker mogen weten wat ze wel en niet de lucht in prijzen.
Iets met Ban enzo..... naja laat ook maar ...quote:Op maandag 29 maart 2010 20:40 schreef pberends het volgende:
Hij vloekt misschien wat overdadig maar hij heeft wel degelijk een puntquote:Op maandag 29 maart 2010 22:40 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Iets met Ban enzo..... naja laat ook maar ...
Ik vond die van BoB (Kamen) eigenlijk een stuk mooierquote:Op maandag 29 maart 2010 23:15 schreef ASroma het volgende:
het enige waar het BofB op verslaat is die geweldige openingstune.
Ik ook, veel mooier zelfs.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:18 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik vond die van BoB (Kamen) eigenlijk een stuk mooier
Dat vind jij. Ik vind dat deze serie absoluut niet onder hoeft te doen voor een serie als BoB. Op sommige punten overstijgt het BoB zelfs.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:31 schreef DigitalGirl het volgende:
De serie is aardig meer ook niet, toch zijn hier enkele mensen die deze serie overdreven de lucht in prijzen.
Jij hebt seks met je kleren aan?quote:Op maandag 29 maart 2010 22:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Sowieso, al dat bloot was nergens voor nodig![]()
Huh? Jij hebt een andere aflevering gezien dan ik? Kroegen afstruinen, escapades met meisjes, verwikkeld raken in barfights, in dronken toestand een wapen trekken met je eigen pelotonscommandant in de buurt noem ik nou niet bepaald het gedrag van een ideale schoonzoon.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:42 schreef yavanna het volgende:
So far, niet echt waar ik op had gehoopt. Dat ze nu, in de 3e episode dan eindelijk wat aan de karakters willen doen zodat de kijker een soort van feeling met ze kan krijgen, heel fijn, maar geef de karakters dan ook echt iets ipv dit 'romantische' gedoe wat niets zegt over de karakters behalve dat ze type ideale schoonzoon zouden zijn.
Eens!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:13 schreef Zipportal het volgende:
Een snelle Medal of Honor.Als er één iemand een Medal of Honor verdient, is dat Dick Winters wel. Maar nee hoor.
Al die neukpartijen uit EP3, mocht er van mijn part wel uit.
Maak het of een vrij korte romantische scene waar we niet alles hoeven te zien. Of ga er vol voor. Deze soft-core shit is nergens goed voorquote:
Beter opletten knul.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:15 schreef ASroma het volgende:
Zou trouwens geweldig zijn als Speirs in een keer opduikt![]()
aangezien hij ook de pacific tour heeft gedaan
En die dubbelaar van Eastwood (Iwo Jima). En Enemy at the Gates (wordt een lang weekendquote:Op maandag 29 maart 2010 21:05 schreef Haushofer het volgende:
[..]
En The thin red line. Sommige mensen vonden het helemaal niks, maar ik vond het echt een indrukwekkende film.
quote:
quote:Although Speirs had enough points to go home after the end of the European Campaign, he chose to remain with Easy Company. Japan surrendered after the atomic bombings of Hiroshima and Nagasaki, before Speirs and Easy were transferred to the Pacific Theater.
Ik wil zo'n auto.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:29 schreef FrankRicard het volgende:
Ik vond het al goed lijken, maar ze hebben dus gewoon een van de drukste straten van Melbourne een paar dagen afgesloten om te filmen.
character building... who caresquote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:05 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dat vind jij. Ik vind dat deze serie absoluut niet onder hoeft te doen voor een serie als BoB. Op sommige punten overstijgt het BoB zelfs.
Voor sommigen is het nooit goed. Eerst wordt er geklaagd dat het alleen maar knallen is en te weinig identificatie is met de karakters. Dan wordt een hele aflevering genomen voor character building, en dan wordt er weer geklaagd dat er te weinig Jappen afgeknald worden... Tsja.
Nogmaals, als je alleen maar knokken wil zien, moet je niet naar BoB of Pacific kijkenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:21 schreef pberends het volgende:
[..]
character building... who cares.
95% kijkt toch met name voor de authentieke oorlogsvoering, who cares dat meneer soldaat 3 zussen en 4 moeders heeft, I don't get it. Of zitten er alleen maar vrouwen in dit topic?
Oeeeeeeeeee ze doen het met Australische sletjes, wat een character building toch! Nu kan ik opeens meer identificeren met de acteurs. Ik snap echt niet dat men dit belangrijk kan vinden.
Tuurlijk is dat belangrijk.. het is toch veel leuker om te kijken als je met de karakters meeleeft. Ik vind je posts behoorlijk vervelend in dit topic moet ik zeggen, als je het niet leuk vindt kijk je het toch niet?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:21 schreef pberends het volgende:
[..]
95% kijkt toch met name voor de authentieke oorlogsvoering, who cares dat meneer soldaat 3 zussen en 4 moeders heeft, I don't get it. Of zitten er alleen maar vrouwen in dit topic?
Oeeeeeeeeee ze doen het met Australische sletjes, wat een character building toch! Nu kan ik opeens meer identificeren met de acteurs. Ik snap echt niet dat men dit belangrijk kan vinden.
Als je 24/7 oorlog wilt zien en niet een HEEL jaar in Melbourne in een aflevering moet je gewoon John Rambo kijken. Maar niet deel 2, want daar heeft hij een chick en dat vind je vast niet leuk!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:21 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik vind The Pacific prima, behalve EP3 dan. Die heb ik dan ook gedeeltelijk doorgespoeld. Zal ik ook doen als er weer van die onzinnig zoetsappige onzin uitkomt.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:25 schreef StinsonB het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat belangrijk.. het is toch veel leuker om te kijken als je met de karakters meeleeft. Ik vind je posts behoorlijk vervelend in dit topic moet ik zeggen, als je het niet leuk vindt kijk je het toch niet?
Rambo heeft weinig met authentieke oorlogsvoering te maken, dus geen idee waarom iedereen hier Rambo erbij haalt.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:25 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Als je 24/7 oorlog wilt zien en niet een HEEL jaar in Melbourne in een aflevering moet je gewoon John Rambo kijken. Maar niet deel 2, want daar heeft hij een chick en dat vind je vast niet leuk!
Deel 3?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:25 schreef FrituurVetPet het volgende:
Als je 24/7 oorlog wilt zien en niet een HEEL jaar in Melbourne in een aflevering moet je gewoon John Rambo kijken. Maar niet deel 2, want daar heeft hij een chick en dat vind je vast niet leuk!
Dan heb jij Rambo 4 zeker nog niet gezien.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:30 schreef pberends het volgende:
[..]
Rambo heeft weinig met authentieke oorlogsvoering te maken...
Blijkbaar houd jij helemaal niet van authentieke oorlogsvoering.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:30 schreef pberends het volgende:
[..]
Rambo heeft weinig met authentieke oorlogsvoering te maken, dus geen idee waarom iedereen hier Rambo erbij haalt.
Nee 2, daar heeft hij dat vietnamese meisje. deel 3 is met alle paarden tegen tanks enzoquote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:57 schreef Atreidez het volgende:
Beetje wennen deze aflevering, maar wel mooi geschotenZou hij na de oorlog nog terug gaan naar Melbourne?
[..]
Deel 3?
Oh, je bedoelde Rambo 2quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:01 schreef FrituurVetPet het volgende:
Nee 2, daar heeft hij dat vietnamese meisje. deel 3 is met alle paarden tegen tanks enzo
BoB was anders een stuk sterker qua karakters dan dat Pacific tot dusverre is. Het komt allemaal zo romantisch en zoetsappig overquote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:23 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nogmaals, als je alleen maar knokken wil zien, moet je niet naar BoB of Pacific kijken
Tja ik snap het dilemma wel hoor.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
BoB was anders een stuk sterker qua karakters dan dat Pacific tot dusverre is. Het komt allemaal zo romantisch en zoetsappig overBoB was veel rauwer.
Maar wat niet is kan nog komen ..
Aflevering 1 en 2 waren ook echt geen reet inderdaad, geen lijk gezien. Zoetsappige zooi ook...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
BoB was anders een stuk sterker qua karakters dan dat Pacific tot dusverre is. Het komt allemaal zo romantisch en zoetsappig overBoB was veel rauwer.
Maar wat niet is kan nog komen ..
Ik heb eigenlijk nog nooit zoveel lijken bij elkaar gezien in een film als the Pacific....... Meer dode japanners op het strand dan zandkorrelsquote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:51 schreef Happel het volgende:
[..]
Aflevering 1 en 2 waren ook echt geen reet inderdaad, geen lijk gezien. Zoetsappige zooi ook...
Misschien wel. Heb het zelf nooit meer gezien, nadat het op TV is geweest. Misschien maar weer eens gaan kijken.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:33 schreef =HellFire= het volgende:
We zijn gewoon verpest door Band of Brothers. FACT.
Wordt gewoon verteld door Tom Hanks in de intro dat ze er bijna een jaar zitten.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:38 schreef StinsonB het volgende:
Volgens mij (weet het niet zeker), zitten ze daar een jaar. Dus dan kan ik het me voorstellen dat ze aardig verliefd worden. Ik weet het niet 100% zeker hoor, en ze hadden het inderdaad iets duidelijker kunnen laten merken.
Voor de mensen die het niet helemaal kunnen volgen: Engelse subsquote:Op maandag 29 maart 2010 15:44 schreef marcodej het volgende:
[..]
Enige jammere was dat ik het soms moeilijk kon volgen vanwege het soms zware Australische accent,
Soms heb ik het idee dat de redactie van Opzij massaal kloontjes heeft op FOK.quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:21 schreef kreuk050 het volgende:
Aflevering 3 was wat saai, nix geen schieten. Toch vond ik 'm erg mooi, wat erg voor die soldaten dat ze uit de hemel worden weggehaald en nu weer moeten doodgaan.....
Heb 'm aangezet.quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:44 schreef marcodej het volgende:
Even terzijde, heb net een andere HBO-serie van Tom Hanks en co. binnengehaald, die volledig aan Nederland voorbij is gegaan. Het is een 7-delige serie uit 2008 over John Adams, een van de Founding Fathers van de Verenigde Staten en gaat over zijn rol in de onafhankelijkheid van de US in de 18e eeuw. Aanrader!
Gezien. Fantastische serie!quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:44 schreef marcodej het volgende:
Even terzijde, heb net een andere HBO-serie van Tom Hanks en co. binnengehaald, die volledig aan Nederland voorbij is gegaan. Het is een 7-delige serie uit 2008 over John Adams, een van de Founding Fathers van de Verenigde Staten en gaat over zijn rol in de onafhankelijkheid van de US in de 18e eeuw. Aanrader!
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:31 schreef tralalala het volgende:
Ik vond aflevering 3 ook gewoon goed en zeer lekker wegkijken...de eerste aflevering waar ik eindelijk een gelijkenis tussen BoB en the Pacific zag.
wat moesten ze in australie doen dan??quote:Op donderdag 1 april 2010 09:04 schreef Strolie75 het volgende:
Op zich snap ik wel dat ze voor deze opzet hebben gekozen. Aangezien de 1st Marine Division na Guadacanal meer dan een jaar in Australië heeft gezeten. Anders had je (zoals bij BoB) één aflevering training gehad, 2 afleveringen actie en weer één rustige aflevering.
Voordat de rest van de Pacific heroverd kon worden van Japan, moesten eerst de troepen verder opgebouwd en versterkt worden, en de troepen die in Guadalcanal gevochten hadden moesten ook weer aansterken. En dat duurde een jaar.quote:Op donderdag 1 april 2010 09:55 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
wat moesten ze in australie doen dan??
Volgens mij konden ze wel wat hulp gebruiken in Europa ofzo?
quote:Op maandag 29 maart 2010 22:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Eens!Al dat bloot geneuq en zoetsappige romantische shit mag echt opflikkeren
Ik kan me echt niet voorstellen dat die neuq partijtjes zo soetsappig waren maar eerder ruwe vluggertjes. Sowieso, al dat bloot was nergens voor nodig
![]()
Bedankt voor de link.. zitten zeker een paar mooie tussenquote:Op woensdag 31 maart 2010 23:32 schreef Mr.Silencer het volgende:
Tweede Wereldoorlog in de Pacific in 110 historische foto's
Zitten mooie foto's tussen.
Yep. De eerste belangrijke veldslagen (Midway en Guadalcanal) waren voor de VS defensief. Guadalcanal bijvoorbeeld om te voorkomen dat de scheepsroutes naar Australië afgesloten zouden worden. Na de troepenopbouw gingen ze pas in het offensief richting Japan. Als ik de previews van de volgende afleveringen zie, zal je dat ook goed zien aan de uniformen en gebruikte wapens. Geen overblijfselen meer van WW1 maar modern spul. Bedenk dat het in Europa ook tot 1944 duurde voor de Amerikanen sterk genoeg waren om in de aanval te gaan. Easy Company was in 1942 nog aan het trainen.quote:Op donderdag 1 april 2010 10:25 schreef marcodej het volgende:
Voordat de rest van de Pacific heroverd kon worden van Japan, moesten eerst de troepen verder opgebouwd en versterkt worden, en de troepen die in Guadalcanal gevochten hadden moesten ook weer aansterken. En dat duurde een jaar.
Zonde dat er geen beschrijving bij staan.quote:Op donderdag 1 april 2010 12:36 schreef rabouter het volgende:
[..]
Bedankt voor de link.. zitten zeker een paar mooie tussen
Ik ben blindquote:Op woensdag 31 maart 2010 23:44 schreef marcodej het volgende:
Klopt dat zou toch net een beetje toegevoegde waarde geven, bepaalde locaties zijn daarentegen wel te herkennen hoor!quote:Op donderdag 1 april 2010 15:27 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Zonde dat er geen beschrijving bij staan.
Geen pauzes, elke week een nieuwe aflevering tot ep 10 dusquote:Op vrijdag 2 april 2010 17:37 schreef horned_reaper het volgende:
Wanneer komt deel 4 uit ?
EDIT: 4 April![]()
Nevermind!
Even koffiezetten en je 100kb/s is binnen...quote:Op vrijdag 2 april 2010 20:12 schreef MouzurX het volgende:
Argh hoe kom ik aan episode 2??!?!? Streamen downloaden .... lukt allemaal niet.. ja een torrent heb ik nu aanstaan maar die gaat maar met 100 kb/s.
Iemand anders een snellere methode?
Duurt nog een uur...quote:Op vrijdag 2 april 2010 20:17 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Even koffiezetten en je 100kb/s is binnen...
't Is wat, geduld hebbenquote:Op vrijdag 2 april 2010 20:12 schreef MouzurX het volgende:
Argh hoe kom ik aan episode 2??!?!? Streamen downloaden .... lukt allemaal niet.. ja een torrent heb ik nu aanstaan maar die gaat maar met 100 kb/s.
Iemand anders een snellere methode?
Geen woord teveel.quote:Op zaterdag 3 april 2010 18:13 schreef detulp050 het volgende:
Ik vond aflevering 3 erg matig om eerlijk te zijn. Geen echte diepgang, geen met-de-neus-op-de-feiten-gedrukt gevoel, eerder een GTST '40-'45 gevoel. En what the fuck stellen die romantische intermezzo's van 20 seconden precies voor?
niet vervelend om naar te kijken overigensquote:Op zaterdag 3 april 2010 19:09 schreef jakkop het volgende:
Al die huilies over ep 3Het is een realistische oorlogsserie, en dit is wat er gebeurde. Als je dit wil overslaan kan je alles wel overslaan.
Die Stella Vriendinossosvanleckieos is soort van Nederlands trouwensZe heet Claire van der Boom.
John Rambo bedoel je.quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:44 schreef marcodej het volgende:
Hanks en Spielbergquote:Op zaterdag 3 april 2010 19:09 schreef jakkop het volgende:
Al die huilies over ep 3Het is een realistische oorlogsserie,
Naar mijn mening zijn het bij BoB ook echt betere acteurs...quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:37 schreef MouzurX het volgende:
Dat zijn de personages uit BoB idd toch veeeel beter.
Ik weet na 3 episodes geen een naam lol.
Blith, winters, speirs![]()
Nou die gast van blith zit ook in deze serie geloof ik. Maar veel heb ik hem nog niet zien doen.quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:48 schreef DigitalGirl het volgende:
[..]
Naar mijn mening zijn het bij BoB ook echt betere acteurs...
quote:Op zaterdag 3 april 2010 22:16 schreef jesperrrrsss het volgende:
ik vind band of brothers nu al de betere serie
Die zat al in episode 2 van The Pacific: dat ze met dat ene machinegeweer (en 16 keer herladen) 692 japanners overhoop schoten.quote:
Het was volgens mij al eerder gezegd, maar de eerste 2 afleveringen waren ze vooral defensief bezig.quote:Op zaterdag 3 april 2010 23:05 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Die zat al in episode 2 van The Pacific: dat ze met dat ene machinegeweer (en 16 keer herladen) 692 japanners overhoop schoten.
Dat soort scenes moeten ze toch niet te vaak doen, doet wel een beetje afbreuk aan het (geveinsde) realisme...
Toen ik die maai-ze-allemaal-neer scene zag moest ik gelijk denken aan We were soldiers, waar Sam Elliott om de beurt 4 of 5 Vietnamezen neerschiet die op hem af komen rennen(!). Totaal niet realistisch, zeg maar.quote:Op zondag 4 april 2010 07:47 schreef Mr.Silencer het volgende:
[..]
Het was volgens mij al eerder gezegd, maar de eerste 2 afleveringen waren ze vooral defensief bezig.
Deze HBO video's over Leckie en Basilone met commentaar geven dit ook aan, juist omdat de Amerikanen op hun plek bleven en de Japanners hun eigen tactiek bleven gebruiken werden zij in verhouding massaal afgeslacht.
Uit Leckie's toon in dat oude interview kun je wel opmaken dat dit soort slagvelden gekkenwerk was.
Koop eens een geschiedenisboek. Zo ging het er aan toe bij de Jappen. Ze hoeven toch niet dat soort dingen in te gaan dikken omdat het anders voor mensen ongeloofwaardig over komt?quote:Op zondag 4 april 2010 10:47 schreef HenryHill het volgende:
Toen ik die maai-ze-allemaal-neer scene zag moest ik gelijk denken aan We were soldiers, waar Sam Elliott om de beurt 4 of 5 Vietnamezen neerschiet die op hem af komen rennen(!). Totaal niet realistisch, zeg maar.
Nou zo ging het er dus wel aan toequote:Op zondag 4 april 2010 10:47 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Toen ik die maai-ze-allemaal-neer scene zag moest ik gelijk denken aan We were soldiers, waar Sam Elliott om de beurt 4 of 5 Vietnamezen neerschiet die op hem af komen rennen(!). Totaal niet realistisch, zeg maar.
Nee natuurlijk niet. Maar ze lopen dus wel het risico dat een dergelijke scene eerder associaties oproept van een slechte oorlogsfilm (a la Rambo 2) dan een realistische.quote:Op zondag 4 april 2010 10:51 schreef nietzman het volgende:
Ze hoeven toch niet dat soort dingen in te gaan dikken omdat het anders voor mensen ongeloofwaardig over komt?
dat is leckie en heb het gevoel dat de serie voornamelijk om hem draaitquote:Op maandag 5 april 2010 01:41 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Ik vind de intro geweldig, dat met houtskool op papier schrijven is mooi gedaan en uitgewerkt. En de authentieke kaart ziet er ook prachtig uit.Van het conflict in Europa kende ik bijna alle veldslagen al, dus dit is echt geweldig en mij trekt al die exotische onbekende eilandjes met prachtige oerwouden meer aan dan het grauwe Europa, maar dat is iets persoonlijks, Ik heb een passie voor geografische kaarten, en onbekende exotische plekken.
Ik mist toch net zoals de andere hier de uitdieping van de karakters. The Pacific heeft het zich lastig gemaakt omdat alle acteurs op elkaar lijken, iedereen is blank is maar ook iedereen lijkt op elkaar ze hebben eigenlijk allemaal bruin / zwart haar en zijn erg moeilijk uit elkaar te houden, al ben ik sowieso niet zo'n held in gezichtsherkenning.
In het andere deel had je erg typische karakters die typisch waren neergezet.
Je had
1) Liebgot een Jood met rood haar, erg sympathieke gast
2) Kolonol winters met rood haar
3) Kapitein Sobel, "de trainer en strever"
4) Kolonol Speirs de gewetenloze
5) Randelman de dikke vriendelijke gezellige
6) guarnere met zijn baard en humor
7) Malarky was de gast van de stemmetjes en ook humor
Die kan ik uit mijn hoofd opnoemen, bij the pacific begin eigenlijk alleen die ene met die krulletjes te kennen, maar weet zijn naam nog steeds niet.
Daarnaast had Guarnere alleen in de Ardennen een baard, net als iedereen, en was Liebgott niet echt sympathiek ;-)quote:Op maandag 5 april 2010 01:41 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Ik vind de intro geweldig, dat met houtskool op papier schrijven is mooi gedaan en uitgewerkt. En de authentieke kaart ziet er ook prachtig uit.Van het conflict in Europa kende ik bijna alle veldslagen al, dus dit is echt geweldig en mij trekt al die exotische onbekende eilandjes met prachtige oerwouden meer aan dan het grauwe Europa, maar dat is iets persoonlijks, Ik heb een passie voor geografische kaarten, en onbekende exotische plekken.
Ik mist toch net zoals de andere hier de uitdieping van de karakters. The Pacific heeft het zich lastig gemaakt omdat alle acteurs op elkaar lijken, iedereen is blank is maar ook iedereen lijkt op elkaar ze hebben eigenlijk allemaal bruin / zwart haar en zijn erg moeilijk uit elkaar te houden, al ben ik sowieso niet zo'n held in gezichtsherkenning.
In het andere deel had je erg typische karakters die typisch waren neergezet.
Je had
1) Liebgot een Jood met rood haar, erg sympathieke gast
2) Kolonol winters met rood haar
3) Kapitein Sobel, "de trainer en strever"
4) Kolonol Speirs de gewetenloze
5) Randelman de dikke vriendelijke gezellige
6) guarnere met zijn baard en humor
7) Malarky George Luz was de gast van de stemmetjes en ook humor
Die kan ik uit mijn hoofd opnoemen, bij the pacific begin eigenlijk alleen die ene met die krulletjes te kennen, maar weet zijn naam nog steeds niet.
Liegbott sympathiek noemen iddquote:Op maandag 5 april 2010 11:19 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Daarnaast had Guarnere alleen in de Ardennen een baard, net als iedereen, en was Liebgott niet echt sympathiek ;-)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |