Je moet ook niet doorlezen als er heel groot Iwo Jima staat, waar nog een aflevering over komtquote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:38 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Die schedel voor de kantine ja.
Die wikipedia-link over John Basilone bevat wel een flinke spoiler.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb niet verder gelezen als Guatacanal. Wel leuk om zo een beetje wat achtergrond info te lezen.
[ Bericht 15% gewijzigd door Mike op 24-03-2010 09:44:02 ]An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
Ja, herhaal de spoiler nog even...quote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:22 schreef Pro_Shifty het volgende:
*spoiler*
Ik heb niet verder gelezen als Guatacanal. Wel leuk om zo een beetje wat achtergrond info te lezen.
Gebruik spoiler tags de volgende keer, dankje.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:22 schreef Pro_Shifty het volgende:
**SPOILER**
Ik heb niet verder gelezen als Guatacanal. Wel leuk om zo een beetje wat achtergrond info te lezen.
Spoiler-ban, godverdommequote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:22 schreef Pro_Shifty het volgende:
-edit-
Wat ben jij een gore kutkneus!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:22 schreef Pro_Shifty het volgende:
*spoiler*
Ja. BoB begon de eerste twee afleveringen ook met de training, terwijl hier in de eerste aflevering gelijk naar Guadalcanal werd gegaan.quote:Op maandag 22 maart 2010 21:31 schreef Darkhelmet76 het volgende:
Zojuist 2e aflevering gekeken. Zeer aangrijpend en waanzinnig spectaculair, maar ik mis wel de sympathie voor de hoofdpersonen... Ik weet na 2 afleveringen nog steeds geen enkele naam van een hoofdpersonage. Dat was in BoB sterker.
Interessant. Ik vond ze al ouderwets WW1-achtig uitzien. Maar dat zijn ze dus ook!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
http://www.ww2gyrene.org/weapons_m1917a1.htm
toen hadden ze het oude spul al allemaal naar de west gescheeptquote:Op woensdag 24 maart 2010 11:27 schreef Haushofer het volgende:
Ja. Je ziet ze ook nog aardig wat M1903 .30 wapens gebruiken in de serie; volgens mij werden die in Europa veel minder gebruikt en waren ze toen grotendeels vervangen door M1 Garands.
Wat dan weer "subtiel" opgemerkt wordt in aflevering 2, wanneer de mariniers de voorraadkist met een verse voorraad wapens openbreken.quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:32 schreef stbabylon het volgende:
[..]
toen hadden ze het oude spul al allemaal naar de west gescheept
Voor de mensen die zeuren over gebrek aan verhaal en identificatie/herkenning met/van de hoofdpersonen hebben na die aflevering geen recht van klagen meer...quote:Op woensdag 24 maart 2010 12:49 schreef Zipportal het volgende:
Preview part 3:
http://www.hbo.com/#/the-(...)laayMXIyMgIAacUXOA==
sorry is niet voldoende kutkneusquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:27 schreef Pro_Shifty het volgende:
ow ja, vergeten spoiler te gebruiken. sorry haha.
HAHA GRAPPIGquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:27 schreef Pro_Shifty het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
okquote:Op donderdag 25 maart 2010 00:06 schreef Chen het volgende:
Misschien kunnen we maar het beste tot de oplossing komen het zo min mogelijk vergelijk met BOB?
en dan ook nog zo dom erbij lachen, echt waarquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:27 schreef Pro_Shifty het volgende:
Licht toe.quote:Op donderdag 25 maart 2010 23:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik vind de personages niet zo tof....
Hoe ging die waterkoeling dan? Krijg je een emmer bij die machinegun?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
http://www.ww2gyrene.org/weapons_m1917a1.htm
In aflevering 2 volgens mij, zie je dat er in een oude ammo-case water zit.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:06 schreef pberends het volgende:
[..]
Hoe ging die waterkoeling dan? Krijg je een emmer bij die machinegun?
Met behulp van een watertank:quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:06 schreef pberends het volgende:
[..]
Hoe ging die waterkoeling dan? Krijg je een emmer bij die machinegun?
Je hebt nog niet echt een idee wat voor personen het zijn.. Ik heb er nog geen band meequote:
Oh, de machinegun zelf zorgt natuurlijk voor de waterdruk.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Met behulp van een watertank:
[ afbeelding ]
Ik blijf!quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:53 schreef stbabylon het volgende:
[..]
sorry is niet voldoende kutkneus
Gewoon hier niet meer komen, zodat je niet weer zo'n megablunder kunt maken zou al een goed begin zijn.
Klopt jaquote:Op woensdag 24 maart 2010 20:36 schreef planethugo het volgende:
beide afleveringen gezien en zit er weer goed in. Al mag het wel wat afwisselender gaan worden maar daar heb ik alle vertrouwen in. En jammer dat er vooral snachts gevochten word waardoor je de helft niet meekrijgt
Morgen te downloaden volgens mij.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 20:05 schreef Knuffelzacht het volgende:
tayvaypay
wanneer wordt aflevering 3 uitgezonden??? viel me beetje tegen dat we zo gelijk lopen met als in nederland, dacht ohw die kan ik wel in 1x downen
maar ik vind het een mooi gemaakte serie, ook al heb ik ook wat moeite met de personages uit elkaar te houden... ze hebben allemaal zo'n verdomde italiaanse achtergrondmaaar dat komt vanzelf goed!
waarschijnlijk om te voorkomen dat we allemaal deze serie gaan downen vanuit states en gewoon weer voor de buis gaan hangenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:16 schreef Marble het volgende:
WTF, zag net een promo op Veronica dat ze dit vanaf april al gaan uit zenden. Best indrukwekkend, zo snel al.
Ik doe beide. Nu kijk ik de afleveringen en daarna kijk ik het op Veronica, kan ik de 2e meer op details letten.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:22 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
waarschijnlijk om te voorkomen dat we allemaal deze serie gaan downen vanuit states en gewoon weer voor de buis gaan hangen
Niemand boeit het wat jij kijkt, je hebt de serie al verpest in dit topic.quote:Op zondag 28 maart 2010 16:10 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Ik doe beide. Nu kijk ik de afleveringen en daarna kijk ik het op Veronica, kan ik de 2e meer op details letten.
Niet op reageren, gaat die vanzelf wegquote:Op zondag 28 maart 2010 19:42 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Niemand boeit het wat jij kijkt, je hebt de serie al verpest in dit topic.
Ik zou niet te veel op die trailer afgaan. Ik vind de serie super maar ik zag de trailer laatst ook op tv, en als ik de serie alleen van de trailer kende zou ik em echt niet gaan kijken. De trailer geeft echt geen goed beeld van de serie (vind ik).quote:Op zondag 28 maart 2010 22:34 schreef Breekfast het volgende:
Trailer vond ik trouwens niet erg veel belovend
Al met al laat het zo dus ook zien hoe hard de Japanners voor hun land streden.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:12 schreef superworm het volgende:
[..]
Mja, men noemt het hier steeds 'enorm over the top', 'typisch Hollywood' en dergelijke, maar ik heb ook boeken gelezen over de oorlog in De Oost en zo ging het er inderdaad vaak aan toe. Japanners die met honderden tegelijk in een soort kamikaze-slag over velden kwamen rennen, was aan de orde van de dag. Zoals de serie in ieder geval laat zien, lijkt het dan ook dat de meeste Jap-doden vielen door dit soort neermaai-acties, terwijl de meeste Amerikanen niet in directe gevechten maar bijv. via artillerie, vliegtuigbommen en marinebeschietingen om het leven kwamen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |