abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79479161
Dank je wel Jimmie! Wat een mooi gedicht.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 11:16:47 #52
69994 seto
-|||--------|||-
pi_79483236
Hier nog een mooi verhaal over een andere marinier die daar ook zat en een echte Rambo was:

http://badassoftheweek.com/paige.html
quote:
Mitchell Paige (August 31, 1918–November 15, 2003) was a recipient of the Medal of Honor from World War II. He received this most prestigious military honor awarded by the United States of America for his actions at the Battle of Guadalcanal in the Solomon Islands on October 26, 1942, where, after all of the other Marines in his platoon were killed or wounded, he operated four machine guns, singlehandedly stopping an entire Japanese regiment.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_79483555
Ik snap niet dat die Jappen zo'n serieuze dreiging waren als ze zo incompetent waren dat een heel regiment door 1 man uitgeschakeld kon worden.

Dat gedicht is prachtig idd.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 11:31:51 #54
69994 seto
-|||--------|||-
pi_79483762
Zwolle is ook bevrijd door één man, vond je de Duitsers ook incompetent?
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_79484031
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 11:25 schreef Symer het volgende:
Ik snap niet dat die Jappen zo'n serieuze dreiging waren als ze zo incompetent waren dat een heel regiment door 1 man uitgeschakeld kon worden.

Dat gedicht is prachtig idd.
De Japanners besefte dat ze technisch en industrieel niet opkonden tegen de V.S. Maar ze geloofde wel dat de discipline en fanatisme van hun soldaten het verschil zouden maken. En vergis je niet. Met die Banzai tactieken zijn ze tot 1942 erg succesvol geweest. Alleen waren de US Marines een stuk professioneler en geharder dan de Amerikaanse soldaten die ze tot dan toe waren tegengekomen in o.a. de Filippijnen. De mariniers vluchtte niet maar hielden voet bij stuk.

Guadacanaal was overigens wel de eerste en de laatste slag waarbij de Amerikanen een verdedigende rol speelde. Tijdens de veldslagen die hierop volgde paste de Japanners hun tactiek aan. Nu gingen zij zich ingraven en moesten de Amerikanen ze uitroken.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_79485402
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 11:39 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

De Japanners besefte dat ze technisch en industrieel niet opkonden tegen de V.S. Maar ze geloofde wel dat de discipline en fanatisme van hun soldaten het verschil zouden maken. En vergis je niet. Met die Banzai tactieken zijn ze tot 1942 erg succesvol geweest. Alleen waren de US Marines een stuk professioneler en geharder dan de Amerikaanse soldaten die ze tot dan toe waren tegengekomen in o.a. de Filippijnen. De mariniers vluchtte niet maar hielden voet bij stuk.

Guadacanaal was overigens wel de eerste en de laatste slag waarbij de Amerikanen een verdedigende rol speelde. Tijdens de veldslagen die hierop volgde paste de Japanners hun tactiek aan. Nu gingen zij zich ingraven en moesten de Amerikanen ze uitroken.
Dat ze technisch en industrieel achterlagen op de VS snap ik, maar als je veruit in de meerderheid bent(in deze aflevering) ga je toch niet met zen allen als een dom schaap recht op de machine guns van de Amerikanen aflopen?
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:44:37 #57
182073 invine
blablabla etc.
pi_79486327
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 01:36 schreef APK het volgende:
Oh, hij heeft dus echt bestaan.
Goh..

Wel mooi het stukje als ze die nieuwe wapens vinden, het viel me al op dat ze oude zooi gebruikte..
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_79486442
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:17 schreef Breekfast het volgende:
Dat ze technisch en industrieel achterlagen op de VS snap ik, maar als je veruit in de meerderheid bent(in deze aflevering) ga je toch niet met zen allen als een dom schaap recht op de machine guns van de Amerikanen aflopen?
Zoals gezegd. Tegen Chinezen en ongemotiveerde Britse en Amerikaanse dienstplichtigen werkte het tot 1942.
pi_79486926
Gisteravond part 2 gezien en ben blij dat het nu wat meer op gang lijkt te komen. Ondanks dat ik het niet wil vergelijken met BoB, maar daar duurde het ook even eer er echt wat schot in het verhaal kwam. Ik heb nog wel moeite om de personage's te herkennen en/of te onderscheiden maar dat zal ook wel beter worden naarmate de serie vordert. Die scene met/zonder de handschoen was tof trouwens.
pi_79486948
Ik moet nog 2 kijken. Wanneer komen de HDTV`s in USA uit dan?
pi_79487300
Ik ben dus niet de enige die de hoofdpersonen niet uit elkaar kan houden.
pi_79487349
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 11:39 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik blijf het jammer vinden dat we de training niet gezien hebben, ik kan de mariniers nog niet echt zien als geharde professionals namelijk.

Een of andere schrijver meldt zich aan, neemt afscheid van z'n ouders en staat de volgende scène al op de boot naar the pacific. Hij kruipt daar achter een machinegeweer, maait duizenden Jappen neer en gaat weer naar huis.
pi_79487690
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 12:17 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Niet alleen dat, maar ik vind dat de Jappen in het algemeen als onrealistisch dom worden neergezet.

Zoals die scène met die gefrustreerde Jap en Leckie die hem uiteindelijk doodschiet. Komen ze met twee man op een strand vol mariniers afstormen

Ik snap dat de bedoeling daarvan was dat we weten dat ze niet bang waren om te sterven, maar als ik de serie mag geloven was het een godswonder voor de Jappen dat er überhaupt Amerikanen gesneuveld zijn daar.
pi_79490069
Misschien dat we nog wat zien van de training wanneer de dokters zoon zich heeft aangemeld.
Vette 2e episode, al vond ik hem wel een beetje op de 1e lijken.
Ik hoop dat ze, net als bij BoB, in sommige afleveringen wat dieper op 1 character in gaan, zodat je er echt een band mee krijgt.
Op naar volgende week
pi_79491597
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 13:02 schreef Scorpie het volgende:
Goeie vraag; aflevering 1 heb ik vorige week dinsdag meteen in 1080i TS-formaat kunnen downloaden, deel 2 gisteravond in 720p. Vraag me af of 'ie nog in 1080i aangeboden gaat worden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 15:06:17 #66
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_79491785
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 13:20 schreef Symer het volgende:
Ik snap dat de bedoeling daarvan was dat we weten dat ze niet bang waren om te sterven, maar als ik de serie mag geloven was het een godswonder voor de Jappen dat er überhaupt Amerikanen gesneuveld zijn daar.
Zag volgens mij genoeg gesneuvelde Amerikanen langskomen in de afgelopen aflevering? De nadruk wordt er alleen niet zo opgelegd.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_79493081
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 13:02 schreef Scorpie het volgende:
720p is al uit
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 15:01 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Goeie vraag; aflevering 1 heb ik vorige week dinsdag meteen in 1080i TS-formaat kunnen downloaden, deel 2 gisteravond in 720p. Vraag me af of 'ie nog in 1080i aangeboden gaat worden.
Waarom zou je die perse in 1080i willen? Kwaliteitsverschil is minimaal en vaak slechter met veel actie/slechte deinterlacing.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jimmie op 23-03-2010 16:33:40 ]
pi_79495606
quote:
Op maandag 22 maart 2010 23:07 schreef spermanent het volgende:
Ze hebben het continu over 'de nasty war' en op het laatst vroeg die kantine knaap ook aan de soldaten 'I heard it was bad'...

Wat nou 'bad' en 'nasty'?

Gewoon machinegeweertje klaarzetten en duizenden jappen neer maaien alsof je vliegen mept met een vliegenmepper zo groot als een snookertafel.

Makkelijker kan niet.

Ik had gehoopt dat ze wat minder overdreven gemaai lieten zien en meer het aspect van 'the nasty war' naar voren zouden laten komen... Zoals krijgsgevangen die onthoofd worden en amerikanen die afgeslacht worden.

Nee niks van dat alles, alleen lekker jappen maaien met een sigaretje derbij.
Zo ging het er nou eenmaal aan toe. Die Jappen rennen gewoon knettergek het slagveld op om de vijand te overwelmen en dat gebeurde ook wel degelijk of heb je de scene met het overvolle hospitaal gemist?
De focus blijft in deze aflevering op Basilone en waarvoor hij de Medal of Honor heeft gekregen voor het heroische door blijven schieten in een uitzichtloze situatie. Zelfs z'n klauwen verbranden om dat machinegeweer te verplaatsen is

Lees jezelf voor de gein eens in: http://en.wikipedia.org/wiki/John_Basilone#Guadalcanal

Dan zal je ook zien dat het gevecht zelfs sterk onderdreven is
quote:
Op maandag 22 maart 2010 23:12 schreef yavanna het volgende:
Sommige stukken deden behoorlijk 'Rambo' aan.

Hoewel ik het zeker niet slecht vind komt de serie nogal oppervlakkig over so far. Weinig feeling met de hoofdrolspelers ( als ik al weet wie dat zijn ), gevechten in de nacht waarbij je als kijker weinig ziet op tientallen jappen die uit elkaar spatten, weinig echte info over hoe/wat/waar en de echte ellende is, nog, niet echt voelbaar/zichtbaar bij de acteurs.

Het is allemaal wel erg mooi gemaakt, maar enige diepgang ontbreekt behoorlijk.
3 hoofdrolspelers, hoe moeilijk kan 't zijn?

• Robert Leckie, krullenbol, schrijft gedichten en alles op wat er gebeurd, zegt ook bij de ontmoeting bij de kerk dat ie haar zal schrijven (Vera).
  • John Basilone, in de ep1 met familie (Italiaanse afkomst) diner samen met z'n twee maten J.P. Morgan en Manny Rodriguez. In ep2 de hoofdrol en samen met Rodriguez ammo runner en spreekt ook nog met J.P. bij Rodriguez z'n 'graf'.
  • Eugene Sledge, mag van z'n paps niet aanmelden wegens hartgeruis, maar gaat uiteindelijk toch. In ep1 neemt ie ook afscheid van z'n maat Sid Phillips die oa terug te zien is als ie uitgenodigd wordt om mee te drinken van de Jap wine (is overigens ook 1 van de veteranen die in de voorstukjes spreken).

En de ellende zie je wel terugkomen, aan de dunne, malaria en alle andere bende en ongemak van de jungle. Uithongerd zijn en als dolle honden de voorraden van het gewone leger plunderen. Rijst van de vijand waar de maden in krioelen eten...
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 13:20 schreef Symer het volgende:
    Niet alleen dat, maar ik vind dat de Jappen in het algemeen als onrealistisch dom worden neergezet.

Zoals die scène met die gefrustreerde Jap en Leckie die hem uiteindelijk doodschiet. Komen ze met twee man op een strand vol mariniers afstormen

De bedoeling was om te laten zien dat overgeven geen optie was. Alleen een eervolle dood was acceptabel en die Jap flipt 'm omdat ze 'm niet een eervolle dood gunnen.

-

Tot nu toe maakt het mijn verwachtingen wel waar. Uit eigen interesse een beetje verdiept in de Pacifische oorlog (beetje op Wiki lezen dus ) en dat herken je vele dingen die je gelezen hebt.

Overigens heeft HBO een map online met alles wat plaats vindt tijdens de afleveringen (meer achtergrond info dus): http://www.hbo.com/html/series/the-pacific/battlemaps/

Best interessant voor de mensen die het verhaal niet zo snappen of totaal andere verwachtingen hebben.

Episode reviews en achtergrond info: http://sepinwall.blogspot.com/search/label/The%20Pacific

Wat de Japanners deden konden sommige Amerikanen ook: http://en.wikipedia.org/w(...)of_Japanese_war_dead
  •   dinsdag 23 maart 2010 @ 16:34:51 #69
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_79495897
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 16:28 schreef Jimmie het volgende:
    Wat de Japanners deden konden sommige Amerikanen ook: http://en.wikipedia.org/w(...)of_Japanese_war_dead
    Zagen we ook terugkomen in aflevering twee.

Maar wat je verder zegt. Wat je ziet is grotendeels ook, zoals het gegaan is. En het is ook vrij duidelijk wie de hoofdrolspelers zijn in de serie.
    Elite
    Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
    Tegen TTIP
    pi_79496040
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 16:34 schreef Happel het volgende:
    Zagen we ook terugkomen in aflevering twee.
    Die schedel voor de kantine ja.

Die wikipedia-link over John Basilone bevat wel een flinke spoiler.
    pi_79497424
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 16:38 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Die schedel voor de kantine ja.

Die wikipedia-link over John Basilone bevat wel een flinke spoiler.
    Je moet ook niet doorlezen als er heel groot Iwo Jima staat, waar nog een aflevering over komt
    pi_79497994
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Ik heb niet verder gelezen als Guatacanal. Wel leuk om zo een beetje wat achtergrond info te lezen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Mike op 24-03-2010 09:44:02 ]
    An Amateur trains untill he does it right!
    A Professional trains untill he can't do it wrong!
    pi_79498360
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 17:22 schreef Pro_Shifty het volgende:
    *spoiler*

Ik heb niet verder gelezen als Guatacanal. Wel leuk om zo een beetje wat achtergrond info te lezen.
    Ja, herhaal de spoiler nog even...
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      dinsdag 23 maart 2010 @ 17:34:36 #74
    217808 gniffie
    Ven der Vurt is baas!
    pi_79498480
    Thx shifty
    "Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
      dinsdag 23 maart 2010 @ 18:09:25 #75
    97934 ASroma
    Flamboyant
    pi_79499789
    mensen die beweren dat de Japanners inferieur waren aan de Amerikanen.......waarom hadden ze dan 2 atoombommen nodig? pure machteloosheid hoor
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')