Maharbal | zondag 21 maart 2010 @ 23:37 |
![]() Voorgaande delen: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13a, 13b, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 Modellen: 1-serie: 3-serie: 5-serie: 6-serie: - 7-serie: 8-serie: - X: - Z: M Motorrad - Onderdelen Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt aangepast. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Maharbal op 22-03-2010 14:34:46 ] | |
Maharbal | zondag 21 maart 2010 @ 23:38 |
Ik heb even weinig inspiratie voor een TT, dus dan maar een motorcode ![]() En aangezien ik weer de OP mag maken, poets ik er weer een E30 in! Laatste posts: quote: quote: quote: | |
eevebe | zondag 21 maart 2010 @ 23:59 |
gaat weer snel zo ![]() ik hoop dat het mooie weer een beetje door gaat zetten. ik heb het toch wel gehad met de gladheid en nattigheid ![]() | |
Maharbal | maandag 22 maart 2010 @ 00:07 |
quote:~19º komende donderdag ![]() | |
Turquaz52 | maandag 22 maart 2010 @ 00:17 |
quote:Mijn excuses, ik was met mijn gedachten bij 143PK, dat is een 16 kleppert DUS de M44 blok, De M43b19 heeft maar 108 en 118PK ofzo (iets in die richting). Maar waarom niet gelijk kijken voor een N42? 2.0 16v met ook 143PKtjes, maar wel wat meer koppel? ![]() Had ik ook in gedachten voor mijn e36, maar zou te veel moeite zijn ivm. automaat e.d. ![]() | |
eevebe | maandag 22 maart 2010 @ 00:22 |
zit er ook een logica in die type namen die jullie voor die motorblokken hebben? wat voor blok zit er in mijn oto? | |
Maharbal | maandag 22 maart 2010 @ 00:25 |
quote:Ik zei toch dat er hier één voor de deur stond, en niet dat ik er één ging kopen. | |
Maharbal | maandag 22 maart 2010 @ 00:26 |
quote:M52 M52TUB28 (of M52B28 afhankelijk van het jaartal) om precies te zijn. | |
eevebe | maandag 22 maart 2010 @ 00:29 |
quote:die laatste 28 zal dan wel betekenen dat het een 2.8 is lijkt me maar staat m52tub dan ook nog ergens voor? k heb nu voor het eerst een bmw, maar k moet ook steeds wennen aan die modelnamen (e30, e39 enzo) waarom kan het niet gewoon mk1,2,3 of a,b,c zijn? ![]() ![]() | |
Maharbal | maandag 22 maart 2010 @ 00:35 |
quote:Leuke is, ze zijn nu zelfs begonnen met F voor de nieuwe 5 serie ![]() M52 = de code van "de motor" B28 is dan inderdaad de cylinderinhoud. De TU in deze staat voor "technical upgrade". Er zijn dus een aantal aanpassingen aan de motor gedaan waardoor ie wat meer vermogen kreeg, wat efficienter werd etc. Zo heb ik een M20 motor, met een 2.5L. Dus M20B25. Afhankelijk van het bouwjaar van jouw auto heb je een M52B28 of M52TUB28 | |
eevebe | maandag 22 maart 2010 @ 00:43 |
die van mij is van december 96 maar is in 2002 vanuit duitsland geimporteerd. k heb wel eens gehoord dat ze daar andere katalysators hebben waardoor ze wel een paar pk meer hadden dan de nederlanders. k weet niet of het zo is, maar het zal vast niet merkbaar zijn ![]() | |
Maharbal | maandag 22 maart 2010 @ 00:52 |
quote:Dan is 't een M52B28. Je kunt de meeste info ook wel op bmw wikipedia's vinden etc. | |
rycemasta | maandag 22 maart 2010 @ 01:20 |
quote:140PK voor de M44 bedoel je, en de M44 heeft nooit in de E46 gelegen. | |
Turquaz52 | maandag 22 maart 2010 @ 01:40 |
quote:Ja die ene paar paardjes meer of minder doet mij niks, kat leeg houwe en zelfde resultaat ![]() In ieder geval, de M44 is zoals je zei niet geleverd in de E46, wel de M43b18 en b19 (Toch?). Ook de N42 wat een 2.0 16v is. met soortgelijke aan PKtjes.. Correct me if i'm wrong, ik post alleen mijn ervaring/kennis zonder wat op te zoeken. quote:Maharbal heeft het eigenlijk perfect uitgelegd.. Had ook liever een simpele bijdrage willen leveren: Zo hebben wel meerdere merken zijn logica (Behalve dan die franse rotzooi), Opel met zijn C14NZ, C staat voor de motor type, 14 is de cilinderinhoud (1.4) en NZ wilt zeggen 8 klepper (en volgens mij OOK dis onsteking, maar ben er niet zeker van). Zelfde als Nissan: SR20De wilt zeggen: MOTOR type SR, 2.0, Dubbele nokkenas (16v), 131PK (Hoofdletter E = 150PK = GT). RB26DETT = Motor type "RB", 2.6, Dubbele nokkenassen (24v), Twin Turbo. BMW= M50B25, Motor Type "M50", B16-17-18-19-20-23-25-27-28 etc. wilt de cilinderinhoud uitdrukken. En dat TU kan zoals Maharbal zei een Technische Upgrade zijn voor extra vermogen, of voor een verholpen kinderziekte. | |
justmattie | maandag 22 maart 2010 @ 08:07 |
quote:Ik was gister vergeten de iso waarde in te stellen waardoor alle foto's overbelicht zijn ![]() ![]() | |
metallicattim | maandag 22 maart 2010 @ 08:35 |
@Maharbal, ga jij eens eff snel een paar klemmetje voor je voorspoiler halen!! Dat kan echt niet ![]() | |
metallicattim | maandag 22 maart 2010 @ 08:36 |
quote:Daar heb je Lightroom voor ![]() | |
YoshiBignose | maandag 22 maart 2010 @ 08:53 |
tvp ![]() | |
piekartz87 | maandag 22 maart 2010 @ 09:04 |
allemachtig wat ging dat vorige topic snel ineens. het is inderdaad mooi weer, zo mooi weer dat mijn handen elke keer jeuken. keb laatst ook mijn mijn motorruimte iets netjes gemaakt. moet nog wel een nieuwe luchtslang halen omdat er nu ducktape omheen zit. (en een scheur eronder) verder heb ik al lak gevonden in atlantisblau | |
Maharbal | maandag 22 maart 2010 @ 10:44 |
quote:Dat komt nog wel ![]() Als het goed is zitten die clipjes daar nog (althans...ik zie er gewoon eentje in het midden waar de bumper door hangt), dus dan kan ik 'm binnenkort vastzetten. Ik had er gewoon absoluut geen zin in in de winter. Overigens heb ik maar vrij weinig M-Tech 2 setjes gezien waarbij de bumper aan de voorkant niet zo door hing haha. Komt omdat die dingen na al die jaren een beetje beginnen te vervormen/verschuiven, en het er dus sneller uit valt. | |
metallicattim | maandag 22 maart 2010 @ 13:19 |
en je koopt ze voor een habbekrats gewoon bij de dealer ![]() | |
Maharbal | maandag 22 maart 2010 @ 13:20 |
quote:Ik was er eens om die dingen rondom te bestellen...of ik even een kleine ¤100 wilde afrekenen. Ammehoela ![]() | |
kasper | maandag 22 maart 2010 @ 13:24 |
Afgelopen zaterdag de BMW dealer bezocht. Introductie van de nieuwe 5 serie. Wat een beauty! ![]() | |
Catch22- | maandag 22 maart 2010 @ 13:31 |
Laten we lief doen, k? | |
Maharbal | maandag 22 maart 2010 @ 13:56 |
quote: ![]() | |
Turquaz52 | maandag 22 maart 2010 @ 14:09 |
quote:Jij bent gek. ![]() ![]() | |
metallicattim | maandag 22 maart 2010 @ 14:18 |
quote:Jah rondom is een ander verhaal, er zijn een aantal klemmen die zijn pokkeduur... maar die voor de voorspoiler zijn maar paar euro ![]() | |
Maharbal | maandag 22 maart 2010 @ 14:19 |
quote:Volgens mij heb ik die dingen nog wel, maar het was gewoon meer het gebrek aan zin in de koude wintermaanden ![]() | |
boegschroef | maandag 22 maart 2010 @ 14:31 |
quote:Dat is niet de nieuwe 5 maar de 5 GT, niet hetzelfde.... Overigens sta ik niet in de openingspost ![]() (3serie: e92 320d, e30 320i, e30 323i baur; 5 serie e60 525d) | |
Maharbal | maandag 22 maart 2010 @ 14:35 |
quote:Nu wel. | |
Bowny | maandag 22 maart 2010 @ 15:08 |
quote:OMG! Mooie vloot. Pics or it didn't ![]() ![]() ![]() | |
boegschroef | maandag 22 maart 2010 @ 15:23 |
lol ok dan: De rest staat in de garage ![]() En nee die achterste e30 is geen tereinwagen die staat op as-steunen | |
Maharbal | maandag 22 maart 2010 @ 15:33 |
Stomme belgen met hun goedkope auto's ![]() Mooie vloot ![]() | |
piekartz87 | maandag 22 maart 2010 @ 16:17 |
allemachtig zeg, mooie wagens ! | |
Maharbal | maandag 22 maart 2010 @ 16:21 |
Hmpf, gister is volgens mij m'n mechanisme van de richtingaanwijzerhendel kaputt gegaan. Hij klikt niet meer terug als het stuur recht staat (HEEL af en toe wel, vraag me niet waarom). Binnenkort het stuur er maar eens af en kijken of de veertjes nog goed zitten. Zitten ze niet goed/weg, dan even een nieuw hendeltje scoren. Overigens viel me net op dat m'n ABS lampje het ook niet meer doet. Die hoort het te doen (op contact) en erna uit te gaan. Afgezien van het feit dat dat ding is doorgelust aan het accu-lampje, hoor ie dus aan te gaan bij contact. Ook maar eens binnenkort kijken. Waarschijnlijk is het lampje zelf kapot en is het ff een kwestie van vervangen. | |
piekartz87 | maandag 22 maart 2010 @ 16:23 |
quote:mijn richtingaanwijzer is nog nooit vanzelf teruggegaan ![]() | |
Twista101 | maandag 22 maart 2010 @ 16:27 |
![]() Eindelijk de zomervelgen erop kunnen zetten. | |
Maharbal | maandag 22 maart 2010 @ 16:29 |
quote:Mwah, ik vind het een beetje vervelend op dit moment. Het is ook wel simpel om het op te lossen. Alle dradenbende kun je zo aansluiten...als het goed is zit er aan het hendeltje een stekkertje die je er zo in kunt steken. Dus veel moeite hoeft het niet te kosten. Maar ik wacht het even af. Eerst m'n tentamens deze week en dan even snel een klein lijstje aan dingen doen voor de meeting: - Boxen vastschroeven. Zitten nu met 1 of 2 v/d 4 schroeven vast -> gevolg: resonatie als ie wat luider gaat. - Schopplaat en de kapjes voor de boxen moeten er weer voor (voorin). Als het goed is krijg ik binnenkort wat schroefjes hiervoor van Tim ![]() - Stofzuigen ![]() - Spoor(stuur)stangen monteren + draagarmrubbers + uitlijnen - Tweetertje aan de rechterkant goed vastmaken. Het pinnetje waarmee het vast zit is afgebroken, dus ik ga er even een nieuw pinnetje op lijmen | |
tha_rizzo | maandag 22 maart 2010 @ 18:13 |
quote:Ik ga as zaterdag kijken, als 't wat rustiger is ![]() | |
tha_rizzo | maandag 22 maart 2010 @ 18:13 |
Ow, en M30B25! | |
Hyperdude | maandag 22 maart 2010 @ 19:00 |
quote:Dat zijn mijn wintervelgen. ![]() Zijn, geloof ik, "officieel" wintervelgen voor de E46 330i/d. ![]() | |
Bowny | maandag 22 maart 2010 @ 19:17 |
quote:Ik trap er wéér in ![]() ![]() | |
eevebe | maandag 22 maart 2010 @ 19:19 |
quote:hahaha ja ik zie het ook zo 1,2,3 niet. komt ook doordat de koplampen er niet op staan natuurlijk heeft iemand van de e39 eigenaren hier trouwens een fabrieks sportonderstel onder zijn auto? volgens de vorige eigenaar heeft mijn auto dat. is dat dan het M onderstel? de voorkant lijkt hoger te staan dan de achterkant, dus ik zit er aan te twijfelen om hem nog iets te verlagen maar er zat volgens mij verschil tussen de normale veerpoten en de M veerpoten dus ik moet eerst ook zeker weten wat ik heb... (ik heb zelf geen foto van mijn auto van opzij) [ Bericht 28% gewijzigd door eevebe op 22-03-2010 19:25:20 ] | |
Maharbal | maandag 22 maart 2010 @ 19:27 |
quote:Die achterkant lijkt heul niet op die van een E39 ![]() | |
Maharbal | maandag 22 maart 2010 @ 19:29 |
quote:Naar mijn weten bestaat er niet zoiets als een "M veerpoot". Je kunt ook gewoon je optielijst opvragen aan de hand van je VIN. Er bestaan wel dikkere en dunnere veerpoten, althans bij de E30. | |
Hyperdude | maandag 22 maart 2010 @ 19:31 |
Zoek de verschillen. ![]() ![]() ![]() | |
Bowny | maandag 22 maart 2010 @ 19:35 |
Inkoppertje: De kleur! Come on! Voor mijn gemoedsrust....ze lijken toch wel een beetje op elkaar hey! ![]() Ik zie het nog steeds niet, zit je ons te foppen? ![]() | |
tha_rizzo | maandag 22 maart 2010 @ 19:38 |
quote:Kentekenplaat! | |
eevebe | maandag 22 maart 2010 @ 19:38 |
quote:ik had op bmwfans gekeken en daar stonden wel andere partnumbers voor m onderstellen http://bmwfans.info/parts(...)rrier_wheel_bearing/ dus daardoor vroeg ik me ook af of de veren wel onderling uitwisselbaar zijn tussen die onderstellen. mijn auto ligt wel duidelijk lager dan een standaard e39, maar dat lijkt eigenlijk alleen maar aan de achterkant zo te zijn ![]() weet iemand trouwens ook welk merk goede verlagingsveren levert voor bmw? ik had op mijn vorige auto verstelbare koni's maar zo stug en laag wil ik het niet meer maken ![]() | |
Bowny | maandag 22 maart 2010 @ 19:40 |
quote:Volgens mij gaan de meeste BMW rijders voor Eibach of Bilstein. Meestal kan je op eBay (DE) wel setjes op de kop tikken voor een mooi prijsje. | |
kasper | maandag 22 maart 2010 @ 19:46 |
quote:Heb je wel de uitstekende catering gemist. ![]() | |
YoshiBignose | maandag 22 maart 2010 @ 19:47 |
Ik heb Eibach. Goed en niet zo duur vind ik. | |
tha_rizzo | maandag 22 maart 2010 @ 19:50 |
quote:Nou ja, ik kom voor de auto, niet voor de catering. Ik houd er niet van als er mensen in de weg staan ![]() Ow, en ik moest afgelopen zaterdag even aan m'n eigen vehikel werken ![]() | |
Maharbal | maandag 22 maart 2010 @ 19:50 |
quote:Misschien ligt je E39 alleen aan de achterkant lager omdat daar iets stuk/verlept is. Overigens levert Koni dempers, en geen veren (voor zover ik weet). Goede merken: - Eibach (Bilstein = dempers of dempers + eibach veren) - H&R - KW - Weitec - Apex Weitec, KW en Apex zijn een beetje meer budget dan H&R en Eibach en ietwat stugger. Eibach is redelijk comfortabel nog en niet veel stugger dan de veren die je nu hebt waarschijnlijk. H&R is (cijfermatig) stugger dan Eibach, maar aangezien H&R (net als Eibach) progressief is, merk je daar weinig van op gewone wegen. Voordeel van progressieve veren: op normale wegen en rechtdoor zoeft het redelijk vooruit, zodra je een bocht pakt voel je de progressieve werking (hoe meer ingedrukt hoe stijver) en voel je dat de wegligging echt een pak beter is. H&R is wat duurder dan Eibach. Ik heb H&R, en m'n auto is eigenlijk geen stuiterbak als het niet nodig is. | |
eevebe | maandag 22 maart 2010 @ 19:58 |
quote:ik had hem laatst op de brug staan maar ik kon niks geks zien. tijdje terug had ik 3 gasten achterin zitten, bij elkaar zo'n 270 kg gok ik. toen merkte ik wel dat de kont van mn auto een beetje ging hangen. maar ik heb nog nooit in een andere e39 gereden dus ik weet niet hoe het bij andere is. dus als iemand toevallig een e39 heeft met fabrieks sportonderstel of daar een foto van heeft dan kan ik ff kijken hoe die op zn pootjes staat ![]() thanx trouwens voor de uitleg over de verschillende merken veren ![]() ik had op mn vorige auto gele verstelbare koni's die op ongeveer 80% stug stonden, 50 mm verlaging en powerflex rubbers in de ophanging. dat ding lag strak op de weg, maar comfortabel was het zeker niet ![]() | |
Maharbal | maandag 22 maart 2010 @ 20:07 |
http://www.bmwdiy.info/suspension-survey/index.html En ja, als je verstelbare koni's op z'n hardst hebt, 50mm verlaging en powerflex (ik ga maar uit van paars) rubbers, dan is ie inderdaad wel strak ja. | |
eevebe | maandag 22 maart 2010 @ 20:25 |
ja idd paars, en dat was echt te stug. ik moest gewoon na een uur rijden altijd pissen van het getril ![]() maar ik zal proberen om komend weekend even een foto van de zijkant van mn auto te maken. eens kijken of jullie de achterkant ook te laag vinden (of de voorkant te hoog) want misschien maak ik het verschil in mn hoofd wel erger dan het is ![]() ![]() | |
metallicattim | maandag 22 maart 2010 @ 20:30 |
quote:Dan heb je wss geen sleepring achterop je stuur zitten ![]() ![]() | |
Maharbal | maandag 22 maart 2010 @ 20:49 |
quote:Of van die veertjes die niet terugklikken ofzo. Ik gok bij mij op die veertjes..want die sleepring (zwart puntje achterop je stuur) zat gewoon op m'n stuur toen ik 'm in oktober monteerde. | |
piekartz87 | dinsdag 23 maart 2010 @ 01:09 |
Ik zal eens kijken, ik heb eerst andere problemen, ben vandaag ff beziggeweest met het roest wegsteken/schuren. er kwamen een aantal gaten tevoorschijn. morgen haal ik er ff een maat van mij bij die kan lassen. even zien wat de mogelijkheden zijn. het zijn vooral de dorpels | |
boegschroef | dinsdag 23 maart 2010 @ 08:52 |
Bij dorpels raad ik meestal aan... koop een nieuwe en las die erin. Dat kost de wereld niet en je hebt er geen gezeik mee bij de apk. (30 euro voor een 2 deurs 40 euro voor een 4 deurs) http://www.e30parts.nl | |
Maharbal | dinsdag 23 maart 2010 @ 09:50 |
quote:Bij de dorpels MOET een nieuw stuk gezien jouw plaatjes. Op veel andere plekken ook overigens. Het ziet er aan de buitenkant vaak al redelijk krokant uit, dan moet je je voorstellen hoe het er aan de onderkant uit gaat zien. | |
piekartz87 | dinsdag 23 maart 2010 @ 13:40 |
ok bedankt voor de tips, ik wacht het even af wat die maat van mij vanavond zegt. ik leg het hem wel voor dat we er ook nieuwe dorpels onder zouden kunnen lassen. verder is het voorscherm rechtsvoor ook aardig krokant aan de onderkant ![]() het is wat.. verder heb ik nog het probleem van mijn vering, meharbal waar heb jij toen je setje weggehaald en wat koste dat ? | |
Maharbal | dinsdag 23 maart 2010 @ 19:06 |
quote:Van MP een gloednieuw setje veren incl. aankoopbonnen. De persoon had ze gekocht voor zijn E30, maar voor montage z'n E30 verkocht. Zonder aankoopbonnen had ik 't niet gedaan, maar alles was nog gloednieuw dus tsjah. Het hangt er van af wat voor eisen je hebt, welk merk je wilt etc. De H&R veren die ik heb kosten ~235 dacht ik, de Eibach veren (ietwat meer comfort schijnbaar, maar je merkt er weinig van) zitten op ongeveer ~200. Dan heb je nog: Apex: zitten op 150 of iets dergelijks, maar die zijn dus wel redelijk stug/hard en als ik 't goed heb niet progressief. Weitec: redelijk stug maar wat goedkoper. Kwalitatief schijnen ze wel oké te zijn. KW: zelfde als Weitec (volgens mij is Weitec en kW ongeveer hetzelfde, ook qua leverancier) Je moet maar een beetje rondkijken naar je eisen en je budget bepalen. Je kunt tot ~35mm verlagen zonder dempers, maar reken er maar op dat je die dempers ooit zult moeten vervangen. Ik had al verkorte dempers door m'n M-Tech set, maar toch zal ik die ook ooit moeten vervangen. Ze slijten nu eenmaal sneller omdat je auto lager op z'n pootjes staat, dus hebben die dempers een kleinere dempings-weg zegmaar. Dus: wat wil je ermee, hoe stug/comfortabel wil je en wat wil je er aan uitgeven. | |
eevebe | dinsdag 23 maart 2010 @ 19:07 |
quote:ik heb ff een gsm fotootje gemaakt net. het verschil tussen voor en achter is zo'n 3 cm gok ik. de vorige eigenaar zei me dat er een fabrieks sportonderstel op zat en dat de voorste veerpoten vervangen waren. misschien heeft hij die dan eens vervangen voor standaard poten ofzo ![]() ![]() | |
Maharbal | dinsdag 23 maart 2010 @ 19:17 |
quote:Dat ziet er redelijk normaal uit als je 't mij vraagt. Dat heeft een E30 bijvoorbeeld standaard ook. Wat men dan vaak doet (als men het niet zo wil) is de voorkant meer vervlagen dan de achterkant. 60/40 etc. Ik heb gewoon 35/35 omdat 't me niet heel veel uitmaakte + wilde niet te laag. | |
eevebe | dinsdag 23 maart 2010 @ 19:35 |
quote:ik heb er eigenlijk nooit op gelet hoe het bij andere 5ers is. k vind het het mooiste als een auto gewoon recht staat, of de voorkant iets lager dan de achterkant. maar omdat ik niet wil verlagen met andere veerpoten (tenzij ik een goed setje voor weinig kan krijgen) zit ik te denken aan een setje 40/10 ofzo. de achterkant hoeft van mij niet super laag... en als ik de auto nog lang hou dan ga ik denk ik toch nog wel op zoek naar een setje 18" ![]() het hoogte verschil is trouwens wel wat beter te zien op groot formaat... | |
disyn | dinsdag 23 maart 2010 @ 20:44 |
Beste mede-Fok!kers a.k.a BMW-liefhebbers, Mijn leuke 5-serie is voor mij wat te luidruchtig als je binnen in zit. Ik heb in 2 andere soortgelijke 5-serie's gezeten, waarbij mij opviel dat het buitengeluid supergoed geisoleerd was. Nu wil ik mijn "isolatie" checken en of vervangen, maar hoe wat en waar en op welke punten word de auto geisoleerd zodat je binnen in de auto lekker kan genieten. Wie o wie kan mij hierbij helpen? Mvg, DISYN | |
Maharbal | dinsdag 23 maart 2010 @ 20:48 |
Ik zou beginnen met de motorkapisolatie. | |
disyn | dinsdag 23 maart 2010 @ 20:51 |
scheelt dat veel? | |
Maharbal | dinsdag 23 maart 2010 @ 20:59 |
quote:Ik bedoel: ga eerst kijken of je die motorkapisolatie nog wel hebt. Als het goed is hoort er gewoon een soort kussentje/isolatie aan de onderkant van je motorkap te zitten, dat de bende een beetje dempt. Het meeste geluid komt toch echt van je motor (normaal gesproken ![]() | |
disyn | dinsdag 23 maart 2010 @ 21:01 |
Ja ik heb dat wel. Maar eigenlijk ben ik wat onduidelijk geweest lees ik nu, ik bedoel met name de wind-geluid. Dus als ik met hogere snelheid rij dan hoor ik redelijk wat wind terwijl de ramen dicht zijn. Kan dit aan de deurrubbers/raamrubbers liggen? | |
Maharbal | dinsdag 23 maart 2010 @ 21:03 |
quote:Misschien dat de rubbers zijn uitgelubberd. Maar ik ben geen E39 specialist. | |
disyn | dinsdag 23 maart 2010 @ 21:06 |
ait..dank u Ik reed toevallig net in een ander e39 van een vriend zelfde bouwjaar, alleen had hij een standaart uitlaat. Wat me opviel was dat het erg stil is in zijn auto. Wanneer ik dezelfde etappe afleg, dan merk ik het verschil duidelijk. Ik denk zelf dat het aan de raamrubbers ligt. | |
YoshiBignose | dinsdag 23 maart 2010 @ 22:32 |
Ik krijg altijd een beetje een raar gevoel in mijn buik als mensen standaard met een t schrijven, maar laten we het op een typfout houden. Als het echt geluid van wind is (en dus niet motor, of uitlaat) dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de raamrubbers inderdaad. De E36 van m'n broertje heeft dat ook erger, doordat er ergens een gat (gaatje) in zit waar je het wind gewoon doorheen hoort blazen ![]() | |
piekartz87 | dinsdag 23 maart 2010 @ 22:44 |
quote:oke thanks for the info. ik ben niet persé op zoek naar een verlaging. en het budget hangt een beetje af van wanneer het moet gebeuren. mijn auto moet 22 april gekeurd zijn weer. als het dan een punt is voor de apk dan is het budget voor nieuwe dempers vrij laag. als het een maandje later kan dan is het budget wat hoger. het mag wel wat stugger zijn maar ik wil wel dat mn schokdempers nog een paar jaar mee kunnen gaan. die maat van mij is ook langsgeweest en ik ga nieuwe dorpels bestellen die hij er dan oplast. ik heb nu iig overal alle roest wat weggestoken/geschuurd en vol in de roestomvormer om tijdelijk de roest even te stoppen. over een paar weken gaat het allemaal wat beter aangepakt worden. eventueel nog een nieuwe scherm rechtsvoor. het spuitwerk doe ik zelf, keb de afgelopen tijd vanalles gespoten en mn auto laten spuiten is hij niet waard. | |
Maharbal | dinsdag 23 maart 2010 @ 22:47 |
Je kunt - zoals op andere fora geopperd - proberen een M-Tech setje dempers + veren te scoren. Misschien even een advertentie plaatsen? Je kunt natuurlijk ook wat meer budget gaan. Maar de minimale verlaging met veren anders dan M-Tech (die zijn -20mm) is ongeveer -30mm. | |
piekartz87 | dinsdag 23 maart 2010 @ 22:52 |
m-tech zou mooi zijn. maar ik zit een beetje met die apk. als ie daar doorkomt zoals hij dr nu bij staat dan kan ik mooi nog even sparen zegmaar. jij bent toch studentchauffeur ofniet meharbal? dat wil ik ook ![]() ![]() nouja niet te vinden... ik heb het overal al geprobeerd, laat ik het zo zeggen. het zou echt wat voor mij zijn | |
Maharbal | dinsdag 23 maart 2010 @ 23:00 |
quote:Ik heb net een aantal weken geleden m'n oude M-Tech voorveren voor een prikkie verkocht, dan had je wat eerder moeten zijn. Voor studentchauffeur: niet echt tips. Ik werk er al geruime tijd (3,5 jaar), dus eigenlijk vast. Had je al bij EW gesolliciteerd? Misschien dat je te oud bent. EW hanteert ongeveer de ~20 jaar maximum voor nieuwe hikers. Privé-chauffeurs mogen wel ouder zijn. Ik doe hiker-werk, met mijn leeftijd is dat redelijk uitzonderlijk bij EW. Maar dat komt dus omdat ik er al lang werk. | |
piekartz87 | dinsdag 23 maart 2010 @ 23:38 |
aah op die fiets, ja kben nu 22 dus ik ben alweer een oude lul voor veel bijbaantjes ![]() en ik zit nog niet zo bijster lang op die e30 fora's dus vandaar dat ik niet eerder fanatiek zocht ernaar. | |
Maharbal | dinsdag 23 maart 2010 @ 23:40 |
quote:Ik ook niet, maar het zijn goudmijnen (aan onderdelen en informatie) ![]() | |
piekartz87 | woensdag 24 maart 2010 @ 00:32 |
inderdaad. keb veel geleerd. maar nu weet ik ook beter wat er allemaal mis is helaas ![]() | |
Alicey | woensdag 24 maart 2010 @ 10:37 |
Mijn E34 heeft, zoals veel bij BMW's schijnt voor te komen, last van "dode pixels". Voor de E34 houdt dit in dat het display onleesbaar is. Soms herstelt dat zich plotseling, om dan later weer onleesbaar te worden. Soms lijkt het te maken hebben met weersomstandigheden of hobbelige wegen, maar er is niet echt een peil op te trekken. Dankzij het wereldwijde internet heb ik een artikel er over gevonden, waar wordt gesteld dat deze problemen te wijten zijn aan de flatcable aan de achterkant van het display. Een setje is te bestellen voor 30 euro (incl. verzendkosten), waar ook een handleiding bij zit. Nu lijkt het mij nogal een gedoe om het dashboard er uit te slopen, hierin de flatcable te vervangen en - voornamelijk - daarna het dashboard weer te monteren. Is er misschien iemand die dit al eens heeft gedaan en kan vertellen hoe makkelijk of moeilijk dat is en of het verstandig is om dat zelf te doen? | |
Maharbal | woensdag 24 maart 2010 @ 10:48 |
quote:Om je maar bang te maken: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?p=19000853 ![]() | |
Alicey | woensdag 24 maart 2010 @ 11:05 |
quote:Hmm.. Het ging hier weliswaar dan over een display dat een stuk ingewikkelder is dan die van een E34, maar de techniek zal wel vergelijkbaar zijn... Klinkt alsof het leuker is om het door een garage te laten doen vooralsnog.. | |
Maharbal | woensdag 24 maart 2010 @ 11:08 |
quote:Ah ja, had even niet gezien dat dat over de E39 ging. | |
Alicey | woensdag 24 maart 2010 @ 11:11 |
quote:Even gekeken en de kabel voor de E34 ziet er wel een stuk eenvoudiger uit.. Hmm, ik twijfel nog. ![]() Ach, kan altijd het zwikkie bestellen, de FM lezen en dan bedenken of ik bang ben of niet.. | |
Turquaz52 | woensdag 24 maart 2010 @ 12:11 |
Past de kabelboom van een M50B25 Zonder vanos op die van MET Vanos? Want vandaag wil ik aan de slag met me blok, maar moet NU een definitieve keuze maken, MET of ZONDER Vanos... Alles is compleet, Assen, Diff, Remschijven voor en achter. etc.. Alleen nu nog het blok. | |
tha_rizzo | woensdag 24 maart 2010 @ 18:20 |
quote:Chauffeurscentrale, daar kan je ook solliciteren. Ik ben daar begonnen op m'n 22ste en werk er nu iets meer dan drie jaar. ![]() | |
piekartz87 | woensdag 24 maart 2010 @ 18:49 |
quote:Wij zoeken op dit moment geen chauffeurs in Leeuwarden, probeer het over een paar maanden nog eens. ![]() | |
piekartz87 | woensdag 24 maart 2010 @ 18:49 |
maar toch bedankt voor de tip ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 24 maart 2010 @ 18:58 |
Klinkt wel als een relaxte baan, maar wat verdient dat nou? | |
piekartz87 | woensdag 24 maart 2010 @ 19:07 |
ik heb me toch maar ingeschreven op mijn ouders hun woonplaats, daar ben ik van vrijdag tot zondag. ik hoop maar dat dat voldoende is | |
tha_rizzo | woensdag 24 maart 2010 @ 19:14 |
quote:Ik verdien ¤9,50 per uur vanaf het moment dat ik thuis vertrek. Als ik met m'n eigen auto naar de klant moet wordt de benzine vergoed (voorkeur voor hen gaat natuurlijk uit voor OV, maar dat gaat niet altijd) En ik mag E60 en E61jes rijden, pre en post facelift ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 24 maart 2010 @ 19:14 |
Ow, en de F01 ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 24 maart 2010 @ 19:39 |
Ah ok not bad, ik zie inderdaad die salarissen vanaf 23 jaar 9.50. Klinkt wel als een leuk baantje voor erbij, maar ik zou liever een baan nemen waarbij je vervoert wordt ipv dat je zelf achter het stuur zit ![]() | |
D. | woensdag 24 maart 2010 @ 21:03 |
Weet iemand of er een Z8 database is? | |
YoshiBignose | woensdag 24 maart 2010 @ 21:07 |
Wat bedoel je met database? | |
D. | woensdag 24 maart 2010 @ 21:09 |
quote:Een lijst waar alle bekende Z8 incl. kenteken opstaan ![]() | |
D. | woensdag 24 maart 2010 @ 21:19 |
Nevermind, heb gevonden wat ik zocht ![]() | |
metallicattim | woensdag 24 maart 2010 @ 21:56 |
Fijn, dat je het ook met ons deelt........ | |
D. | woensdag 24 maart 2010 @ 21:57 |
quote:Geen database gevonden, maar de auto die ik zocht stond op autogespot ![]() | |
Bowny | donderdag 25 maart 2010 @ 08:53 |
quote:Ik word per privejet vervoerd, daar kunnen al jullie BMW's bij elkaar niet tegenop ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 25 maart 2010 @ 08:59 |
Ik zie nog een gruwelijke spelfout van mij ook. Maar ja, ik rij liever dan dat ik vlieg hoor ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 25 maart 2010 @ 11:13 |
Ik vlieg liever laag dan dat ik hoog rij ![]() | |
tha_rizzo | donderdag 25 maart 2010 @ 18:10 |
Ik berijd liever een lekker wijf | |
Maharbal | donderdag 25 maart 2010 @ 18:29 |
quote: ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 25 maart 2010 @ 19:21 |
Een wijf berijden kan, een wijf bereiden lijkt me niet maharbal. | |
D. | donderdag 25 maart 2010 @ 19:37 |
quote:Voor berijden voorbereiden ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 25 maart 2010 @ 20:29 |
![]() ![]() | |
D. | donderdag 25 maart 2010 @ 20:38 |
quote:Die heb ik geen ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 25 maart 2010 @ 20:46 |
quote:*Klik* ![]() | |
D. | donderdag 25 maart 2010 @ 20:53 |
quote:Vind je het erg als ik niet klik? ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 25 maart 2010 @ 20:57 |
quote: ![]() | |
D. | donderdag 25 maart 2010 @ 20:58 |
quote:Daarbij, gezien je sig, trek ik de conclusie dat jij ook helemaal niet in een BMW rijdt ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 25 maart 2010 @ 21:08 |
quote:Nope, ik rij een Charade 1.3 16v met 92 PKtjes ![]() Maar bezit wel 2 BMW's ![]() | |
D. | donderdag 25 maart 2010 @ 21:18 |
quote:Tja, zoals ik al zei, da's geen rijden ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 25 maart 2010 @ 21:20 |
quote:Nee jij rijd nu ook geen Porsche of wel? ![]() | |
D. | donderdag 25 maart 2010 @ 21:26 |
quote:Nee, ik zit nu achter mijn pc. | |
Turquaz52 | donderdag 25 maart 2010 @ 21:27 |
quote: ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 25 maart 2010 @ 21:29 |
Ik zit nu voor mijn pc. | |
D. | donderdag 25 maart 2010 @ 21:29 |
quote:Echt waar hoor ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 25 maart 2010 @ 21:29 |
quote:Ja dus? | |
YoshiBignose | donderdag 25 maart 2010 @ 21:30 |
Zou jij voor 1000 euro een stukje hondenpoep eten, 10x kauwen? | |
Turquaz52 | donderdag 25 maart 2010 @ 21:30 |
quote:Woow.. ik d8 al, waar komen die berichten toch vandaan? ![]() | |
D. | donderdag 25 maart 2010 @ 21:31 |
quote:Dat past hier niet ![]() | |
D. | donderdag 25 maart 2010 @ 21:32 |
quote:Nee. Voor een ton zal ik er over nadenken, maar dat zien we wel als het zover is ![]() | |
D. | donderdag 25 maart 2010 @ 21:33 |
quote:Ik had ook met mijn iPhone in de auto kunnen zitten ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 25 maart 2010 @ 21:33 |
quote:Dat had gekund ja. Maar dat is nuniet het geval ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 25 maart 2010 @ 21:34 |
quote:Voor 10.000 zal je toch zeker erover gaan nadenken? | |
Turquaz52 | donderdag 25 maart 2010 @ 21:34 |
Ik ga Nu opstaan en zometeen met mijn charade crossen.. Doei D. ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 25 maart 2010 @ 21:34 |
quote:Hoezo? Heb jij het dan voor 1000 gedaan? ![]() | |
D. | donderdag 25 maart 2010 @ 21:35 |
quote:klopt | |
D. | donderdag 25 maart 2010 @ 21:35 |
quote:Nee. Te weinig. | |
D. | donderdag 25 maart 2010 @ 21:36 |
quote:Ik blijf nu zitten, want ik heb vanmiddag al 'gecrost'. ![]() | |
Bowny | donderdag 25 maart 2010 @ 21:38 |
Gaan jullie eens naar bed ofzo! | |
YoshiBignose | donderdag 25 maart 2010 @ 21:39 |
Nee ik zou het voor 1000 ook niet doen. | |
D. | donderdag 25 maart 2010 @ 21:43 |
quote:Ik mag laat opblijven van mijn mama ![]() | |
justmattie | donderdag 25 maart 2010 @ 21:45 |
Slapen is voor mietjes ![]() ![]() | |
D. | donderdag 25 maart 2010 @ 22:02 |
quote:Ik slaap wel als ik dood ben ![]() | |
Maharbal | donderdag 25 maart 2010 @ 22:04 |
quote:Tuurlijk kan dat wel. Beetje zout er bij, peper enzo. Check voortaan de post-icon. | |
tha_rizzo | donderdag 25 maart 2010 @ 22:17 |
quote:Ik wil geen lekker wijf klaarmaken Wel klaar laten komen, maar dat is iets anders ![]() Had ik 't hier trouwens al vermeld dat ik het echt mis om in m'n 5je te rijden? ![]() | |
Maharbal | donderdag 25 maart 2010 @ 22:22 |
quote:Zodra ik vandaag thuis was van tentamen...ben ik in de auto gesprongen, schuifdakje helemaal open en rondgereden. Heerlijk weer ![]() | |
tha_rizzo | donderdag 25 maart 2010 @ 22:27 |
quote:Lul ![]() Ik rijd nu rond in een 107, automaat. Te weinig vermogen, te weinig respect, te oncomfortabel. ![]() Ben wel blij dat ik tenminste vervoer heb, dat dan weer wel. ![]() | |
D. | donderdag 25 maart 2010 @ 22:27 |
quote:Ik ook ![]() Nouja, niet het tentamen en schuifdak gedeelte, maar wel het springen en weer gedeelte ![]() | |
Maharbal | donderdag 25 maart 2010 @ 22:34 |
quote:Haha. Ik krijg (als ik al reacties krijg) afwisselende reacties als ik voorbij kom jagen met een hoog zingende 6cyl. Soms zie je mensen kijken van "waar is je petje?" ![]() ![]() Het is zo verslavend ![]() | |
tha_rizzo | donderdag 25 maart 2010 @ 22:39 |
quote:Herkenbaar. Of gewoon lachende gezichten als je mensen inhaalt, of als je ergens staat (benzinepomp oid) dat wildvreemde mensen op je afkomen "Dat is toch een 5-serie?" Ook grappig, moest ooit een klant rijden, reed een post-facelift e60, collega reed met 'm mee, zette z'n 5-serie ook voor de deur ![]() | |
tha_rizzo | donderdag 25 maart 2010 @ 22:39 |
Overigens niet herkenbaar met petje, maar ik heb dan ook geen verpauperde zwarte nieren (meer) ![]() | |
Maharbal | donderdag 25 maart 2010 @ 22:40 |
quote:Haha ja mooi man, inderdaad aan de pomp. "6 cyl?!?!? ![]() ![]() Fantastisch. Dan vertel ik uiteraard trots als een pauw dat het inderdaad de 2.5L cyl is! ![]() Petje is voornamelijk als ik 'm doortrek ![]() edit: ik ga die van mij overnieuw zwart spuiten ![]() | |
tha_rizzo | donderdag 25 maart 2010 @ 22:44 |
quote:Herkenbaar, ik sta dan ook vol trost te vertellen over m'n auto ![]() Eerste keer dat ik echt even boven de 4.000 RPM kwam op de snelweg in de 5de versnelling. "Zit er in de buurt een motor ofzo?" *nog eens goed kijkend in spiegels* maat naast me: "Nee rizzeau, dat is jouw auto...." ![]() Eén nadeel van 'm lekker door te trekken, m'n verbruiksmeter slaat dan aardig uit ![]() | |
D. | donderdag 25 maart 2010 @ 22:47 |
Ik ben nog BMW maagd ![]() Maar ik heb gehoord dat ze best lekker rijden ![]() | |
justmattie | donderdag 25 maart 2010 @ 22:47 |
quote:Optrekken vind je ook niet erg toch iets met drempels ![]() | |
Maharbal | donderdag 25 maart 2010 @ 22:57 |
quote:Optrekken is tof ![]() Heb je wel ff gezien dat ik die drempel op het eind gewoon wéér nam?! | |
justmattie | donderdag 25 maart 2010 @ 23:04 |
Toen ging ik ook weer weg dus dat heb ik gemist ![]() | |
Alicey | vrijdag 26 maart 2010 @ 08:11 |
Sinds een paar dagen lekt mijn auto wat olie. Als de auto een tijdje heeft stil gestaan, ligt er een hoeveelheid van een paar drupjes tot een bescheiden plasje onder. Zijn er hier veel voorkomende oorzaken van, of is er niets over te zeggen? | |
Bowny | vrijdag 26 maart 2010 @ 08:53 |
Blijft tof om bij een stoplicht te staan met andere BMW's ![]() ![]() ![]() ![]() Betrap me er alleen ALTIJD op, dat wanneer ik er 2 zie, ik probeer aan te sluiten, no matter the speed. Meer mensen last van dit syndroom? ![]() ![]() | |
Alicey | vrijdag 26 maart 2010 @ 08:54 |
quote:Haha dan ben je nog best veel bezig denk ik, want er rijden best nog aardig wat bimmers rond. ![]() | |
D. | vrijdag 26 maart 2010 @ 09:14 |
quote:Waarschijnlijk 'zweet' de koppakking. Wij hebben het ook bij één van onze auto's, en da's geen goedkoop grapje omdat ie dan vervangen moet worden. | |
D. | vrijdag 26 maart 2010 @ 09:16 |
quote:Ik denk dat dat BMW eigen is, want ik heb het nooit ![]() | |
Alicey | vrijdag 26 maart 2010 @ 09:17 |
quote: ![]() Aan wat voor kosten moet ik dan denken? Is het vervangen van een koppakking dan zo verschrikkelijk duur? ![]() | |
D. | vrijdag 26 maart 2010 @ 09:21 |
quote:Ik heb geen idee. Mijn garagehouder zei dat het duur was, maar ik heb niet gevraagd hoe duur ![]() Daarbij kan het per auto verschillen, en het ging hier om een 106'je, dus verwacht dat het voor een BMW ook wel aan de prijs zal zijn ![]() | |
Bowny | vrijdag 26 maart 2010 @ 09:21 |
quote:500-800 euro, afhankelijk van waar je het laat doen. Koppakking setje is niet eens zo duur, 150-250? Het zit 'm in de man-uren. De hele bende moet uit elkaar. Ik had ook wat druppels op de bodemplaat, was gelukkig alleen een lekkend oliefilterhuis. | |
Alicey | vrijdag 26 maart 2010 @ 09:23 |
quote:Tjeempie, dat zijn geen leuke bedragen. ![]() | |
Alicey | vrijdag 26 maart 2010 @ 09:24 |
quote:Hmm, even snel wat gegoogled. Het zit hem vooral in het werk en met name bij injectiemotoren is dat nogal wat werk. ![]() | |
D. | vrijdag 26 maart 2010 @ 09:24 |
quote:I rest my case ![]() | |
Maharbal | vrijdag 26 maart 2010 @ 14:42 |
quote:Koppakking is als 't goed is rond de 100 euro. Die prijs die jij noemt is meer inclusief kop vlakken, wat lang niet altijd hoeft als de bende niet is krom getrokken en slechts de koppakking lek is. Het is gewoon veel werk. Ergo: een beun zoeken. Het kost geen 800 euro, tenzij je het bij de dealer laat doen misschien. Ter vergelijking: ik laat mijn distributieriem, spanrollen, v-snaren etc vervangen voor ¤200, INCLUSIEF materiaal. | |
Alicey | vrijdag 26 maart 2010 @ 14:50 |
quote:Maar is dat bij een garage of bij een beunhaas? | |
Maharbal | vrijdag 26 maart 2010 @ 14:52 |
quote:Bij iemand die ik ken, een beunhaas. Dat zei ik volgens mij ook ergens ![]() edit: Ken jij niet zo iemand? Anders iemand via een bmw-forum of iets dergelijks! | |
Alicey | vrijdag 26 maart 2010 @ 14:53 |
quote:Dat zei je inderdaad, maar ik raakte verward door "tenzij je het door de dealer laat doen" ![]() | |
Maharbal | vrijdag 26 maart 2010 @ 15:05 |
Wat ik me net bedenk: als een koppaking (ietwat) lekt, gaat het blok vaak zweten. Het gaat niet meteen echt lekken ofzo, helemaal niet in plasjes. Ik zou eerst eens naar je carter kijken of er niet een scheur in zit, bij je peilstok en/of naar de leidingen. Spoel het desnoods schoon (het motorruim) en kijk waar de olie vandaan komt. | |
Alicey | vrijdag 26 maart 2010 @ 15:10 |
quote:Ik heb geen brug staan ofzo.. Maar wat houdt dat "zweten" precies in? | |
YoshiBignose | vrijdag 26 maart 2010 @ 15:40 |
Waar woon je? | |
Alicey | vrijdag 26 maart 2010 @ 15:47 |
quote:Schiedam | |
Maharbal | vrijdag 26 maart 2010 @ 15:53 |
quote:Ik bedoel gewoon dat 't kleine hoeveelheden olie zou verliezen, alsof iemand of iets zweet. Dat zie je vaak aan het blok als er kleine olielijntjes of iets dergelijks ergens vandaan komen. Een lekke koppakking (kan op verschillende manieren "lek" zijn) veroorzaakt niet een gigantische oliepoel, tenzij er een krater van een paar cm in zit..wat ik me niet kan voorstellen want dan had er ergens veel ergere schade moeten zijn. Een kop die krom is getrokken door hitte of iets dergelijks. | |
Alicey | vrijdag 26 maart 2010 @ 15:56 |
quote:Wat is veel en wat is weinig olie? Vanochtend lagen er kleine plasjes (ongeveer 2-3 cm in doorsnee, niet echt nat). Dat is van ongeveer anderhalve dag.. | |
Maharbal | vrijdag 26 maart 2010 @ 15:58 |
quote:Zie het maar zo: als jij zweet, laat jij dan ook overal plasjes zweet achter? ![]() Zweten is dus minimaal, het drupt niet eens..het zweet gewoon en het is vooral te zien aan/op het blok. | |
Alicey | vrijdag 26 maart 2010 @ 16:11 |
quote:Als ik net een stuk heb hardgelopen en vervolgens langer dan anderhalve dag op dezelfde plek blijf staan, wellicht wel. ![]() quote:mkay.. dan zal dit meer dan zweten zijn. | |
metallicattim | vrijdag 26 maart 2010 @ 16:29 |
Ik vind bovenstaand, toch beduidend meer dan zweten! Zweten, dan is het blok gewoon nat van de olie, maar het drupt niet, zeker niet in plasjes! Elk ouder blok zweet in principe wel wat, dat is ook niet zo erg. maar als het druppelt dan is er zeker meer aan de hand en als je er niks aan doet, wordt het alleen maar erger ![]() | |
Maharbal | vrijdag 26 maart 2010 @ 16:31 |
quote:En dat is precies wat ik zeg. Een koppakking die "gewoon" lekt, zweet en laat geen plasjes achter. | |
Catch22- | vrijdag 26 maart 2010 @ 16:33 |
Ik hoor er dit topic niet echt bij met mijn m20b20 ![]() | |
tha_rizzo | vrijdag 26 maart 2010 @ 16:52 |
ja, staat een fout in tt moet zijn m30b25 Ik krijg een bout niet los van m'n rem. Muurvast. Wd40 is nu aan 't inwerken. | |
D. | vrijdag 26 maart 2010 @ 16:53 |
quote:Ach, ik weet niet eens wat een m20b20 is ![]() | |
Alicey | vrijdag 26 maart 2010 @ 16:54 |
quote:Een blok van BMW. ![]() | |
Maharbal | vrijdag 26 maart 2010 @ 16:57 |
quote:Er staat niks fout in de TT. De M20B25's in dit topic rijden op dit moment tenminste ![]() | |
D. | vrijdag 26 maart 2010 @ 16:57 |
quote:Ow, die heb ik geen, dus ook geen verstand van ![]() | |
tha_rizzo | vrijdag 26 maart 2010 @ 17:01 |
quote:Sterf. Ik krijg dat kutding echt niet los. Heb al bijna 200ml van dat spul erop gegooid, en grof geweld helpt ook niet. Waarom moesten m'n remmen zo nodig vastroesten? | |
tha_rizzo | vrijdag 26 maart 2010 @ 17:02 |
iemand nog tips? Ik sta nu buiten bij m'n auto nog te verzinnen hoe dat ding loskomt | |
Maharbal | vrijdag 26 maart 2010 @ 17:02 |
quote:Omdat je niet genoeg rijdt ![]() Oké oké, die was te. | |
tha_rizzo | vrijdag 26 maart 2010 @ 17:20 |
lul. Lang leve een buurman die WEL sterk is. Nu de schijf eraf halen. En het regent hier nu | |
Maharbal | vrijdag 26 maart 2010 @ 17:22 |
quote: ![]() Snel voordat het weer vastroest! | |
justmattie | vrijdag 26 maart 2010 @ 18:28 |
Met de flex lukt het toch wel Rizzo ![]() | |
tha_rizzo | vrijdag 26 maart 2010 @ 19:22 |
Met de flex? Echt, ik mag weer naar de sportschool, zelfs een duif is sterker ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 26 maart 2010 @ 20:49 |
Oh, er was een nieuw topic. ![]() ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 27 maart 2010 @ 10:47 |
Duiven zijn cool. Wij hadden vroeger een duif en die viel een kat aan. | |
tha_rizzo | zaterdag 27 maart 2010 @ 11:05 |
Duiven zijn vliegende ratten. Ow, en ik haat remmen. Echt. Ik haat de persoon die ze heeft uitgevonden. | |
justmattie | zaterdag 27 maart 2010 @ 11:09 |
quote:Je kan ook wel zonder joh ![]() | |
tha_rizzo | zaterdag 27 maart 2010 @ 11:22 |
het is een beetje frustrerend, maar volgens mij merkten jullie dat al. Er zit een klein beetje beweging in de schijf. Niet veel. Dat wordt nog uren duwen en trekken... | |
tha_rizzo | zaterdag 27 maart 2010 @ 13:24 |
zit hard aan de rem te trekken, gaat ie eindelijk mee, ik denk 'yes!!', blijkt ik de beschermkast mee te hebben genomen. Die was dus rot... Maw, rem zit nog muurvast en ik moet oppassen dat ik niet alles lostrek... | |
Maharbal | zaterdag 27 maart 2010 @ 13:32 |
quote:Beschermkast? Bedoel je de stofhoes? | |
tha_rizzo | zaterdag 27 maart 2010 @ 14:17 |
beschermkap, die direct achter de schijf zit. Ow, het is eindelijk gelukt. De schijf zit er nu weer op, geschuurd en wel. Zodadelijk even een rondje rijden. | |
Maharbal | zaterdag 27 maart 2010 @ 14:19 |
quote:Ja, dat is dus de stofplaat* ![]() | |
tha_rizzo | zaterdag 27 maart 2010 @ 14:43 |
jij zei stofhoes. Dat is iets anders. Zit nu op m'n mobiel, zet zo de foto online. | |
Maharbal | zaterdag 27 maart 2010 @ 16:15 |
quote:Ik bedoelde stofplaat ![]() | |
tha_rizzo | zaterdag 27 maart 2010 @ 16:53 |
![]() Ik hoop dat 't leesbaar is ![]() Overigens, net weer een stukje gereden, dat het bloed, zweet, tranen en spierpijn was 't waard ![]() Remmen doettie overigens nog niet zo goed ![]() | |
Maharbal | zaterdag 27 maart 2010 @ 17:14 |
Ja rijden ![]() En dat is inderdaad de stofplaat. | |
tha_rizzo | zaterdag 27 maart 2010 @ 17:29 |
Ik heb 't rijden in m'n 5je echt gemist. Het geluid, de wegligging, de versnelling (die je niet echt hebt bij een 107 ![]() | |
Xtr3mE | zaterdag 27 maart 2010 @ 18:29 |
Ik meld me voor de OT ! vandaag dan toch een BMW gekocht. Een 318ci (143pk), helemaal origineel en in top staat (102.000 km stand) Rijdt heerlijk op het eerste indruk, zal vast wel steeds leuker worden ![]() Even 2 pics met gsm geschoten, was mooi weer vandaag ! ![]() ![]() | |
Maharbal | zaterdag 27 maart 2010 @ 18:29 |
Mooie auto hoor! ![]() | |
justmattie | zaterdag 27 maart 2010 @ 18:44 |
Reed ik vanmiddag achter een M6, zie ik in mn binnenspiegel een E92 wat een M3 blijkt te zijn nadat ie mij inhaalde waarop die M6 er achteraan ging ![]() ik heb niet eens de moeite genomen om er achteraan te gaan kon ze toch niet bijhouden ![]() | |
Bowny | zaterdag 27 maart 2010 @ 20:26 |
Ik reed vandaag op de linkerstrook en zag ineens een brute BMW neus in m'n binnenspiegel opdoemen en ga dus naar rechts. Komt ie voorbij zetten, is het zo'n graftakkenlelijke Duitse 535 GT ![]() En er groeit "mos" (?) bij m'n ramen ![]() | |
justmattie | zaterdag 27 maart 2010 @ 20:27 |
Die 535 GT mogen ze hier wel neerzetten hoor ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 27 maart 2010 @ 20:29 |
quote:Ik vind die schijven er niet echt "als nieuw" uitzien, maar hij zou wel aardig moeten werken zo te zien. Zoizo merk je niet zoveel van de achterremmen; als je echt vindt dat je auto slecht remt zou ik eerst de voorremmen eens goed (laten) bekijken. | |
Bowny | zaterdag 27 maart 2010 @ 20:31 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
D. | zaterdag 27 maart 2010 @ 20:41 |
quote:Da's een BMW, da's toch goed? | |
#ANONIEM | zaterdag 27 maart 2010 @ 20:52 |
Ik kreeg vandaag ook complimenten over m'n autootje. ![]() | |
Bowny | zaterdag 27 maart 2010 @ 20:58 |
quote:JA DUHHH!!!! Je hebt dan ook geen 535i GT!!!! ![]() | |
D. | zaterdag 27 maart 2010 @ 21:02 |
quote:Ik ook ![]() En dat terwijl ie in de garage stond ![]() ![]() | |
D. | zaterdag 27 maart 2010 @ 21:03 |
quote:Ik krijg de indruk dat je dit niet zo'n mooie auto vindt ![]() | |
justmattie | zaterdag 27 maart 2010 @ 21:09 |
quote:Jij vind de X6 zeker ook niks ![]() | |
D. | zaterdag 27 maart 2010 @ 21:11 |
quote:Ik vind 'm zo over the top dat ie weer leuk wordt ![]() Met een 'gewone' 3 serie kun je niet meer aankomen ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 27 maart 2010 @ 21:12 |
quote:Is meer een bak voor mensen met een capuchon en geld waar de belastingdienst geen idee heeft hoe je er aan komt.. ![]() | |
justmattie | zaterdag 27 maart 2010 @ 21:14 |
quote:In het begin vond ik m niks, maar in Leeuwarden rijdt 1 rond en hoe vaker ik 'm zie hoe mooier ie wordt ![]() | |
justmattie | zaterdag 27 maart 2010 @ 21:14 |
quote:Mensen zoals jou? ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 27 maart 2010 @ 21:24 |
quote:Ik draag geen capuchon ![]() | |
Bowny | zaterdag 27 maart 2010 @ 21:28 |
quote:X6 is zo monsterlijk bruut hè! Straalt iets uit....iets van "IK EET JE OP!" ![]() X3 daarentegen, das zo'n Corkey-mobiel! | |
#ANONIEM | zaterdag 27 maart 2010 @ 21:51 |
quote:Dat is trouwens zonder de X ook al zo. | |
justmattie | zaterdag 27 maart 2010 @ 21:58 |
quote:De X1 dan ![]() | |
tha_rizzo | zaterdag 27 maart 2010 @ 21:59 |
quote:Ja, ik moet de voorkant nog nakijken. De eerste honderd meters dat ik reed trilde m'n stuur ook echt enorm tijdens 't remmen, en kwam bijna helemaal niet stil. Trilling is afgenomen met een aantal keer goed remmen, maar ik heb wel 't gevoel dat 't aan de voorkant vervangen mag worden. | |
YoshiBignose | zondag 28 maart 2010 @ 01:01 |
quote:Nice ![]() | |
Xtr3mE | zondag 28 maart 2010 @ 10:31 |
quote:Interieur is vrij netjes, zitten geen sportstoelen/leer in weliswaar, maar zgan. ![]() Verder is het een Executive uitvoering (zoals de meeste coupes, lijkt het wel) en dus alle opties die daarbij horen. De automatische rolgordijn achter vond ik wel gaaf "om te ontdekken" ![]() | |
boegschroef | zondag 28 maart 2010 @ 10:43 |
Mooie coupe, ik zou misschien kijken voor andere velgen maar voor de rest niets aan doen. | |
D. | zondag 28 maart 2010 @ 10:45 |
quote:Zolang het maar originele BMW velgen zijn ![]() | |
D. | zondag 28 maart 2010 @ 10:47 |
...en niet te groot ![]() | |
YoshiBignose | zondag 28 maart 2010 @ 11:25 |
quote:Hey is echt bijna zelfde als mijne. Ik heb ook een 318ci executive en hetzelfde interieur ![]() Rolgordijn achter heb ik echt niet. Wel automatische ruitenwissers, lichten en PDC. Volgens mij zie ik die bij jou ook zitten. Onder een coupe past 18 inch perfect hoor! ![]() | |
Turquaz52 | zondag 28 maart 2010 @ 16:14 |
quote:En al helemaal niet te klein ![]() | |
D. | zondag 28 maart 2010 @ 16:22 |
quote:Denk dat er weinig mensen zijn die hun standaard velgen verruilen voor een kleiner exemplaar ![]() | |
tha_rizzo | zondag 28 maart 2010 @ 16:36 |
het moet horen bij de auto. Vaak zie je te grote velgen die niet bij de auto past. Ik heb vorig jaar 15" velgen gekocht, zien er sportief uit, maar wel netjes. Ik rijd immers bmw om het sportieve met een goede comfort en niet proletarische uitstraling. | |
Turquaz52 | zondag 28 maart 2010 @ 17:30 |
quote:Je weet maar nooit ![]() | |
justmattie | zondag 28 maart 2010 @ 18:57 |
quote:Dat heb ik met mijn E36 originele kroonkurken. Ook 15 inch maar staat gewoon netjes en iets sportief. | |
boegschroef | zondag 28 maart 2010 @ 19:32 |
Groot hoeft het van mij niet te zijn. Maar ze moeten er wel wat sportiever uitzien. Een coupe heeft over het algemeen een sportiever uiterlijk die vaak met verkeerde velgen wordt uitgevoerd ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door boegschroef op 28-03-2010 20:33:06 ] | |
piekartz87 | zondag 28 maart 2010 @ 19:39 |
mooie wagen die 318ci ![]() mijn dorpels zijn ook binnen. ben benieuwd of ik die er binnenkort ene beetje mooi onder krijg. | |
Xtr3mE | zondag 28 maart 2010 @ 21:49 |
Vind dit persoonlijk de mooiste velgen bij een E46 coupe staan:![]() Persoonlijk zou ik het bij 17 inch houden, zodat er nog wat comfort over blijft. | |
D. | zondag 28 maart 2010 @ 22:24 |
quote:Die staan 'm wel ja ![]() | |
YoshiBignose | maandag 29 maart 2010 @ 09:57 |
Die zijn inderdaad wel mooi en 17 inch met 225 overal is prima. Als ik niet gecrasht was reed ik daar ook nog op, maar toen kwam toevallig een mooie 18 inch deal op mijn pad en die vind ik ook zeker niet misstaan hoor.![]() | |
Bowny | maandag 29 maart 2010 @ 13:14 |
M'n huidige onderstel is echt kneiterhard en ik moet binnenkort nieuwe banden hebben. Huidige specs: 225/45/17.....kan ik iets met de ET waarde spelen om het comfort te verhogen of praat ik nu iets met klok en klepel? | |
boegschroef | maandag 29 maart 2010 @ 13:34 |
ET waarde zegt zo goed als niets over het rij comfort.... Je zou hogere banden kunnen pakken maar of het mooi is vraag ik me af, daarnaast gaat je km teller dan afwijken. | |
#ANONIEM | maandag 29 maart 2010 @ 13:44 |
Of de nieuwe banden meteen combineren met nieuwe (kleinere) velgen. ![]() Hoe komt dat onderstel zo hard dan? Heb je het M onderstel of zo? Ik heb geen problemen met (ongeveer) vergeljikbare maat banden op mijn autootje. Is wel een heel ander type, maar goed. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2010 13:45:15 ] | |
Bowny | maandag 29 maart 2010 @ 14:11 |
Kleinere velgen is een no-go, 17" is een maat die een E46 goed staat ![]() De auto is af-fabriek geleverd met sportafstelling voor het onderstel, maar ik weet natuurlijk niet wat er in de loop der jaren vervangen is aan dempers en veren. Helemaal nadat ik gisteren mijn banden weer had opgepompt, kon ik een 10-cent muntje zo van een euromunt onderscheiden. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Catch22- | maandag 29 maart 2010 @ 14:22 |
Jij liever dan ik ![]() | |
boegschroef | maandag 29 maart 2010 @ 14:36 |
Ik heb met de e92 hetzelfde probleem.... m-onderstel, 18" met RF banden (die dus nog harder zijn dan normale banden). Ik ben blij dat ik die 19" niet gekozen heb..... Het is leuk voor het bochtenwerk maar de weg in belgie is toch wel iets slecht dan in nederland en dat voel je goed.... | |
Catch22- | maandag 29 maart 2010 @ 14:45 |
Ik zou beginnen met het monteren van non-RunFlat banden | |
Xtr3mE | maandag 29 maart 2010 @ 17:37 |
quote:Is ook niks mis mee eerlijk gezegd. welke banden maat (dikte) heb je Yoshi ? 50 ? En is je coupe verlaagd? | |
YoshiBignose | maandag 29 maart 2010 @ 18:25 |
Ja verlaagd met Eibach pro kit. Voor 225, achter 255. 225/40 255/35 dacht ik, als je dat bedoelt. [ Bericht 34% gewijzigd door YoshiBignose op 29-03-2010 18:38:07 ] | |
Xtr3mE | maandag 29 maart 2010 @ 20:24 |
Ah oke, duidelijk. Je moet dus eigenlijk wel verlagen als je 18 eronder zet anders staat het te hoog op de wielen schat ik. Heb je ook een foto van de voorkant? (zij-voorkant) | |
YoshiBignose | maandag 29 maart 2010 @ 21:22 |
Mwah de coupe staat standaard al redelijk laag, dus ik denk dat het met 18 inch nog NET wel kan, maar die subtiele verlaging is toch net wat beter. Maar ik had waarschijnlijk ook geen verlagingsset eronder gedaan als mn achterveren niet verhoogd waren (welke aap doet dat?). Heb deze foto nog: ![]() Zoals je ziet is het voor best wel laag hoor, vind ik. Hoeft van mij echt niet lager. En mooie GSM camera, met groene waas aan linkerkant. 5 megapixel maar troep dat het is ![]() | |
Bowny | maandag 29 maart 2010 @ 22:19 |
![]() ![]() | |
Maharbal | maandag 29 maart 2010 @ 22:20 |
quote:Achterveren waren waarschijnlijk "verhoogd" door andere toplagers in verband met het slechte wegen pakket (stevigere en dikkere toplagers, waardoor de achterkant hoger komt te staan). | |
YoshiBignose | maandag 29 maart 2010 @ 22:43 |
quote:Hey cool ![]() ![]() | |
Xtr3mE | maandag 29 maart 2010 @ 22:51 |
Staat hem goed ![]() | |
Hyperdude | maandag 29 maart 2010 @ 22:56 |
Ik heb een M-onderstel met 225/40/18 onder mijn E46 vind ik nog comfortabel genoeg. Verschil 17 Inch met 18 Inch qua comfort vind ik niet erg groot. | |
Alicey | dinsdag 30 maart 2010 @ 15:47 |
quote:Nouja, het blijkt dus een lekke koppakking onder het deksel van de distributie [ Bericht 0% gewijzigd door Alicey op 30-03-2010 16:15:26 ] | |
Turquaz52 | dinsdag 30 maart 2010 @ 16:36 |
quote:Lekke koppakking onder het deksel van de distributieketting? ![]() | |
Alicey | dinsdag 30 maart 2010 @ 16:38 |
quote:Dit is wat me is bijgebleven van wat de garage mij verteld heeft. Het kan zijn dat ik het niet helemaal goed reproduceer.. | |
metallicattim | dinsdag 30 maart 2010 @ 16:44 |
Nee, onder het kleppendeksel zit de kleppendekselpakking, onder de cilinderkop zit de koppaking, die zie je niet zitten als je de kleppendeksel eraf haalt ![]() Maar 600 euro voor een lekke koppakking te fixen is een aardig bedrag. Ligt er sterk aan hoeveel er krom is e.d. | |
Alicey | dinsdag 30 maart 2010 @ 16:50 |
quote:Dan zal het wel een kleppendekselpakking zijn, schat ik. ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 30 maart 2010 @ 16:57 |
quote:Nee, 600 euro is een mooi bedrag. Vergeet niet dat deze motoren kettingen hebben ipv. riem wat er een stuk moeilijker is en wat ervaring vereist om het op tijd te zetten ![]() | |
piekartz87 | dinsdag 30 maart 2010 @ 17:08 |
zoek een beunhaas zou ik zeggen | |
Maharbal | dinsdag 30 maart 2010 @ 17:46 |
quote:Dit. Dan kan het waarschijnlijk voor de helft / 2/3e van de prijs! | |
Bowny | dinsdag 30 maart 2010 @ 17:51 |
Stelletje cheapo's hier! ![]() 600 is een net bedrag voor koppakking en beurt hoor. Bij de beun kom ik voor dit soort "delicate" klussen echt niet, voor je het weet sta je er weer. Je rijdt BMW, dus betalen zal je! ![]() | |
Maharbal | dinsdag 30 maart 2010 @ 18:02 |
quote:Ik wil niet vervelend doen, maar veel BMW dealers raken al helemaal in paniek omdat ze niet hun standaard diagnoseapparaat kunnen gebruiken om een E30/E34/E39 of whatever fatsoenlijk uit te lezen. De meeste know-how zit dus toch echt bij de beunen (die ook nog eens actief zijn in het wereldje van je betreffende auto) omdat die het vaak al veel actiever (en specialistischer) hebben meegemaakt. En Alicey heeft dus een E34. | |
Turquaz52 | dinsdag 30 maart 2010 @ 18:09 |
quote:Wat voor blok ligt er in de E34 van Alicey? En voor een koppakking ga ik liever na een dealert dan de beun. Ik doe het natuurlijk eerder zelf, maar dat terzijde.. ![]() | |
Maharbal | dinsdag 30 maart 2010 @ 18:20 |
quote:En bij de dealert laten ze het de eerste de beste stagiair doen, terwijl de beun (die vaak al jarenlang ervaring heeft met de E30 en/of vroeger zelf hoofdmonteur was) het zelf doet. Hmmm, lastige keuze. Met oudere auto's zijn "beunen" / gespecialiseerde garages (met vaak erg schappelijke prijzen) en gewoon liefhebbers die constant dingen lopen te doen voor andere liefhebbers veel meer waard dan de dealer. Aardig pluspunt is dat het een aantal keer goedkoper is. | |
Catch22- | dinsdag 30 maart 2010 @ 18:28 |
koppakking vervangen is meer werk dan het lastig is volgens mij. | |
Maharbal | dinsdag 30 maart 2010 @ 18:30 |
quote:Het is inderdaad gewoon die hele bende er weghalen dat het langst duurt. Ik denk niet dat Alicey haar kop weer gevlakt moet worden, anders heeft ze het wel erg bont gemaakt. | |
Bowny | dinsdag 30 maart 2010 @ 19:11 |
quote:Ik respecteer ieders beslissing hoor, misschien heb ik een te negatieve associatie bij het woord "beun" ![]() Vergeet niet dat ik de dealer ook verafschuw, die krijgen geen cent aan man-uren van mij. Doe dus alles bij de specialist, niet dat die zo extreem goedkoop is, maar dat terzijde. | |
Bowny | dinsdag 30 maart 2010 @ 19:18 |
quote:Wat zijn eigenlijk jullie definities van "schappelijke prijzen"? Die van mij is 69 ex. | |
YoshiBignose | dinsdag 30 maart 2010 @ 19:27 |
Wat? 69 ex. per uur? Belachelijk... Van den Hengel in A'dam is 59 ex. en dat vind ik al prijzig. Gelukkig ken ik een ![]() [ Bericht 38% gewijzigd door YoshiBignose op 30-03-2010 19:39:34 ] | |
Bowny | dinsdag 30 maart 2010 @ 19:28 |
Geld moet rollen he...... ![]() Maar goed, voor sommige klussen is het idd veel te duur. Probeer voortaan ook zoveel mogelijk zelf te doen in een DHZ-garage. ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 30 maart 2010 @ 19:34 |
Yup geld moet rollen. Of zoals een oude wijze Chinees ooit tegen mij zei: "met veel geld ben je een draak, zonder geld ben je een worm". ![]() | |
Maharbal | dinsdag 30 maart 2010 @ 19:59 |
Hangt er van af. Ik ken een paar mensen die doen klussen voor me voor ~¤17,50 per uur. Ik ken hier ook een bmw specialist in de buurt (Franeker), die doen heel veel oude bmw's. Dat is gewoon een garage en die rekent ¤30 ex, wat ook erg schappelijk is voor een garage/specialist. Beun is inderdaad misschien negatief geladen. Ik noem alles buiten "officiele dealers" / "officiele garages" beun, terwijl die "beunen" vaak ook gewoon als (hoofd)monteur werken bij genoemde dealers haha. | |
Bowny | dinsdag 30 maart 2010 @ 20:45 |
quote:Ahhhh, dat soort beunen.....ja, die mogen prima aan mijn auto sleutelen hoor, graag zelfs! Ik dacht bij een beun altijd aan een louche autohandelaar die een garage heeft voor "erbij", lol! | |
Catch22- | dinsdag 30 maart 2010 @ 21:10 |
Klussers dus ![]() Beunen zijn sjaakies die pandaatjes e.d. last voor de hobby | |
Alicey | dinsdag 30 maart 2010 @ 21:21 |
Een goede klusser heb ik graag, maar aangezien ik die op dit moment niet heb kies ik liever voor een garage die me eerder een goed gevoel heeft gegeven.. Dus zodoende.. | |
Alicey | dinsdag 30 maart 2010 @ 21:23 |
quote:Een 4 cylinder 1,8 liter blok.. Voor de rest weet ik het niet. Kan ik dat ergens terugvinden? ![]() quote:Mijn ![]() | |
Alicey | dinsdag 30 maart 2010 @ 21:23 |
quote:Uh... Mijn kop gevlakt? ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 30 maart 2010 @ 21:35 |
Een 4 cilinder E34 is wel jammer ![]() | |
Maharbal | dinsdag 30 maart 2010 @ 21:35 |
quote: quote:@ Alicey: als je motor te warm wordt (KVS op of whatever) dan kan je kop krom trekken door de hitte, waardoor dus ook vaak je koppakking gaat lekken. Wat ze dan vaak eerst moeten doen is de kop vlakken (gewoon vlak maken) zodat de koppakking weer goed afsluit. | |
justmattie | dinsdag 30 maart 2010 @ 21:57 |
quote:Heb je de onderdelen al binnen gekregen ![]() | |
Maharbal | dinsdag 30 maart 2010 @ 22:38 |
quote:Vorige week al ergens. Hij is vandaag bij HVJ die de onderdelen morgen zal monteren. Donderdag wordt ie uitgelijnd en dan heb ik 'm weer. Ik kan er helaas niet bij zijn, moet werken etc. | |
justmattie | dinsdag 30 maart 2010 @ 22:40 |
quote:HJV ![]() ![]() | |
Maharbal | dinsdag 30 maart 2010 @ 22:44 |
Ja HJV, maar ik typ uit automatisme ALTIJD HVJ, vraag me niet waarom...ik typ te snel. | |
justmattie | dinsdag 30 maart 2010 @ 22:44 |
quote:* justmattie mompelt iets over MSN en vriendin in het buitenland ![]() HVJ schatje ![]() ![]() | |
Maharbal | dinsdag 30 maart 2010 @ 22:45 |
quote:Nee ![]() | |
justmattie | dinsdag 30 maart 2010 @ 22:47 |
quote: ![]() | |
Alicey | woensdag 31 maart 2010 @ 07:23 |
quote:Hmm k, dat klinkt nog duurder.. | |
Alicey | woensdag 31 maart 2010 @ 07:23 |
quote:Wat is er jammer aan? | |
Maharbal | woensdag 31 maart 2010 @ 07:36 |
quote:Dat die van jou wel rijdt en die van hem niet (en ook niet zal doen) ![]() | |
Alicey | woensdag 31 maart 2010 @ 07:55 |
quote:Oh, op die manier. ![]() | |
Catch22- | woensdag 31 maart 2010 @ 08:47 |
quote:Ik heb er ook 1 gehad (94'er 518i LPG Exec II, donkerblauw, mijn oude liefde) en het reed super. Niet snel, maar door het gas wel enigzins draagelijk, financieel gezien. Een 6 cilinder is veel mooier, maar een 518i is wel leuk ![]() | |
Alicey | woensdag 31 maart 2010 @ 09:30 |
quote:Qua comfort en rijden heb ik niets te klagen over de auto. ![]() ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 31 maart 2010 @ 10:08 |
Uiteraard zal het nog steeds lekker rijden, maar de 5-serie is altijd al een cruise-bak geweest en daar hoort gewoon een rustige 6 in lijn bij. Volgens mij zal dat ook niet veel meer benzine zuipen dan die hoogtoerige 1.8 en je bent in ieder geval sneller dan 12,4 sec bij de 100 ![]() |