Maar als je dit leest:quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:12 schreef yvonne het volgende:
[..]
Als ik me goed herinner kun je vanuit je keukenraam zien wie er aan de deur staat. Dus het zou goed kunnen dat ze het zo zag.
quote:Milly was net aangekomen bij haar huis aan de Schuilenburg in Dordrecht toen haar moeder belde om te vragen wat ze wilde eten. Het meisje vroeg haar later even terug te bellen omdat 'de buurman voor de deur stond'.
En jij maakt je daar druk om, omdat... ?quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:23 schreef Qwea het volgende:
jezus. Sinds wanneer opent de LAPO'er geen nieuw topic meer?
Feiten van de persconferentie:quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:16 schreef Re het volgende:
andere feiten?
Doodsoorzaak nog niet bekend
17de wordt hij voorgeleid ten laste legging is wederzijdse vrijheidsberoving en moord
17de wordt bekend gemaakt of slachtoffer seksueel is misbruikt
Verdachte is surveillant bij de politie Rijnmond
Vriendin werkt ook bij de politie
nog meer?
Ja hallo, 1 kusje is niet genoeg hoorquote:Op woensdag 17 maart 2010 16:23 schreef Adolecens het volgende:
Het is al een paar keer misgegaan, vandaar dat ik deze al klaar had staan
Nee.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:24 schreef BarrieButsers het volgende:
Raar verhaal..
Maar het zal je dochter zijn![]()
Niemand linkje van die (ex)vriendin?
vanochtend op de persconferentie zeiden ze toch, dat hij haar thuis had zien komen en toen in actie was gekomen?quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:24 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Maar als je dit leest:
bericht
Lijkt het net alsof ze heel toevallig aan kwam op het moment dat hij voor de deur stond, dat zou echt een heel ongelukkig toeval zijn geweest......
Of hij heeft echt op haar staan wachten. Voor mij is het scenario van een obsessieve lustmoord op de een of andere manier nog het meest reëel, op dit moment.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:24 schreef kahaarin het volgende:
Lijkt het net alsof ze heel toevallig aan kwam op het moment dat hij voor de deur stond, dat zou echt een heel ongelukkig toeval zijn geweest......
Wat wil je daarmee dan?quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:24 schreef BarrieButsers het volgende:
Raar verhaal..
Maar het zal je dochter zijn![]()
Niemand linkje van die (ex)vriendin?
er kan wat mis gaan he, zo op een forumquote:Op woensdag 17 maart 2010 16:23 schreef Adolecens het volgende:
Het is al een paar keer misgegaan, vandaar dat ik deze al klaar had staan
Zij de lapo-er was?quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:24 schreef Green1 het volgende:
[..]
En jij maakt je daar druk om, omdat... ?
Voor haar is het inderdaad ook heel erg. Tenzij ze een rol speelt in het geheel, wat ik overigens wel uitsluit.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:24 schreef TJDoornbos het volgende:
Idd voor Linda is het ook niet niks.
Sta je dan, zo op het internet zodat mensen naar je verdriet kunnen kijken.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:26 schreef Adolecens het volgende:
Sta je dan als vader, die zijn dochter moet proberen uit te leggen waarom de wereld zo in elkaar zit..![]()
[ afbeelding ]
zo een kogelvrije?quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zou trouwens ook niet in de schoenen van Linda willen staan. Haar leventje stort nu ook in. Het was een jong stel in een dure wijk, ze hebben dus beiden een aardige baan. Huisje, boompje, vestje, beestje, zou je zeggen. Maar het meisje ziet alles voor haar verfijnde ogen instorten. Echt zielig.²
...quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:26 schreef Adolecens het volgende:
Sta je dan als vader, die zijn dochter moet proberen uit te leggen waarom de wereld zo in elkaar zit..![]()
[ afbeelding ]
Like he has a clue.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:26 schreef Adolecens het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, het lijkt er wel op.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:26 schreef Copycat het volgende:
[..]
Of hij heeft echt op haar staan wachten. Voor mij is het scenario van een obsessieve lustmoord op de een of andere manier nog het meest reëel, op dit moment.
Ik denk wel dat hij heeft staan wachten, anders is het toch te toevallig.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:26 schreef Copycat het volgende:
[..]
Of hij heeft echt op haar staan wachten. Voor mij is het scenario van een obsessieve lustmoord op de een of andere manier nog het meest reëel, op dit moment.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:26 schreef Adolecens het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, of misschien deden ze dit wel elke dag.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:28 schreef inZanity het volgende:
wat ik ook heel bizar vind is de timing van het telefoongesprek.
ik bedoel die moeder belt in het zelfde tijdsbestek als de ontvoering.
lijkt wel een beetje op een voorgevoel van de moeder.
of is het heel raar wat ik nu zeg..
Eens, aandacht gaat nu wel uit naar de fam van milly. Maar voor haar is het ook ontzettend moeilijk.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zou trouwens ook niet in de schoenen van Linda willen staan. Haar leventje stort nu ook in. Het was een jong stel in een dure wijk, ze hebben dus beiden een aardige baan. Huisje, boompje, vestje, beestje, zou je zeggen. Maar het meisje ziet alles voor haar verfijnde ogen instorten. Echt zielig.²
Mijn moeder belde me ook altijd als ik uit school was ofzo. Gewoon ff praten over de dag ofzo.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:28 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, of misschien deden ze dit wel elke dag.
Half 6 is geen heel vreemde tijd om aan je dochter te vragen wat ze wil eten. Deed mijn moeder ook vaak genoeg.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:28 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
ja, even melden dat ze de piepers alvast op het vuur kon zetten....quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:28 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dat sluit het 'opwacht-scenario' niet uit toch?quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:26 schreef cptmarco het volgende:
[..]
vanochtend op de persconferentie zeiden ze toch, dat hij haar thuis had zien komen en toen in actie was gekomen?
Eens. De media beginnen steeds meer op ramptoeristen te lijken.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:26 schreef Harajuku. het volgende:
Sta je dan, zo op het internet zodat mensen naar je verdriet kunnen kijken.
En o.a. daarom vind ik dat een moeder thuis bij de kinderen hoort. Laat de man haar maar voorzien in haar levensonderhoud én fast cash. Sleutelkinderen zijn toch per definitie een potentiële fail?quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:29 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Mijn moeder belde me ook altijd als ik uit school was ofzo. Gewoon ff praten over de dag ofzo.
Als ik een buurman in de tuin zie werken denk ik niet dat hij een lijk aan het begraven is.....quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:30 schreef Ticootje het volgende:
Als ik zo kijk naar de foto, de plek van de tent.... Hij moet haar zo'n beetje in het zicht hebben begraven. Dat je dus naar buiten kijkt uit je woonkamer en dan moet je toch iets opmerken aan de tuin... Als het nou om het hoekje was omgeploegd, bij het gras....
Op een andere foto is te zien dat er zwarte golfplaten in die tuin lagen. Als je daar iets onder verstopt gaat dat echt niet opvallen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:30 schreef Ticootje het volgende:
Als ik zo kijk naar de foto, de plek van de tent.... Hij moet haar zo'n beetje in het zicht hebben begraven. Dat je dus naar buiten kijkt uit je woonkamer en dan moet je toch iets opmerken aan de tuin... Als het nou om het hoekje was omgeploegd, bij het gras....
Veel mensen staan op foto's omdat ze ergens zijn waar ze niets hebben te zoeken in the first place. Veel mensen zijn minstens zulke ramptouristen als de media.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Eens. De media beginnen steeds meer op ramptoeristen te lijken..
Gun die mensen (alle mensen) gewoon op een waardige manier hun verdriet.
true..quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:26 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
daar uit maak ik op dat hij niet bij de voordeur stond te wachten en zijn aan kwam wandelen, maar dat zij al in huis was. En dat hij daarna pas in actie gekomen is...quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:30 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat sluit het 'opwacht-scenario' niet uit toch?
Ik moet binnenkort ook weer de tuin omspitten, ik zal eens op de reactie van de buren letten.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:32 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Als ik een buurman in de tuin zie werken denk ik niet dat hij een lijk aan het begraven is.....
Ik zou hem waarschijnlijk zelfs vriendelijk groeten.
Opwachten kun je ook vanachter je eigen gordijnen doen ...quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:33 schreef cptmarco het volgende:
daar uit maak ik op dat hij niet bij de voordeur stond te wachten en zijn aan kwam wandelen, maar dat zij al in huis was. En dat hij daarna pas in actie gekomen is...
Het tijdstip waarop je in een tuintje aan het spitten bent, wil ook nog weleens uitmaken.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:33 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik moet binnenkort ook weer de tuin omspitten, ik zal eens op de reactie van de buren letten.
Zeer wel mogelijk.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:34 schreef inZanity het volgende:
misschien was het een moord met voorbedachte rade en hij heeft hij het gat al een maand eerder gegraven en er vervolgens iets overheen geplaatst.
Misschien niet bij de voordeur, ik vind de timing zodanig dat ik denk dat hij heeft staan wachten, of ze nu binnen was of niet. Magoed, misschien horen we het nog.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:33 schreef cptmarco het volgende:
[..]
daar uit maak ik op dat hij niet bij de voordeur stond te wachten en zijn aan kwam wandelen, maar dat zij al in huis was. En dat hij daarna pas in actie gekomen is...
oh, maar dat punt ontken ik ook nergens... ik reageerde op een post dat 'de verdachte misschien aan de deur stond en zij op dat moment thuis kwam en dat dat misschien een ongelukkige samenloop van omstandigheden was' ...quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:34 schreef Copycat het volgende:
[..]
Opwachten kun je ook vanachter je eigen gordijnen doen ...
Als ze raar kijken wel ff melden dat je geen lijk aan het begraven bent hoor!quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:33 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik moet binnenkort ook weer de tuin omspitten, ik zal eens op de reactie van de buren letten.
Overdag werk ik, dus tuinen doe ik veelal in de avonduren. Het is alleen nog wat te vroeg donker.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:34 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Het tijdstip waarop je in een tuintje aan het spitten bent, wil ook nog weleens uitmaken.
Omspitten is toch echt wat anders dan een diepe kuil graven. En vergeet de context niet, mensen zouden juist alert moeten zijn vanwege het gebeurde in (de dure en vreemde) wijk.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:33 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
En dan graaft hij een gat in zijn eigen tuinquote:Op woensdag 17 maart 2010 16:34 schreef inZanity het volgende:
misschien was het een moord met voorbedachte rade en hij heeft hij het gat al een maand eerder gegraven en er vervolgens iets overheen geplaatst.
Als het toevallig zou zijn dan wel, ik denk echter dat het geen toeval was.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:37 schreef cptmarco het volgende:
[..]
oh, maar dat punt ontken ik ook nergens... ik reageerde op een post dat 'de verdachte misschien aan de deur stond en zij op dat moment thuis kwam en dat dat misschien een ongelukkige samenloop van omstandigheden was' ...
Ah okay. Al dat gereageer op elkaar! Zo zie ik door de bomen het bos niet meer!quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:37 schreef cptmarco het volgende:
oh, maar dat punt ontken ik ook nergens... ik reageerde op een post dat 'de verdachte misschien aan de deur stond en zij op dat moment thuis kwam en dat dat misschien een ongelukkige samenloop van omstandigheden was' ...
Dan ben ik zeker benieuwd naar zn verklaring... Ik bedoel, wat kan een 12 jarig meiske nou hebben gedaan dat je als volwassen kerel overgaat tot zo'n daad? Dat je zo'n daad voorbereid en al..quote:
heeft ie nu toch ook gedaan..?quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:38 schreef -Techno- het volgende:
[..]
En dan graaft hij een gat in zijn eigen tuin
ja, moeders moet totdat de kinderen de respectabele leeftijd van 18 hebben bereikt 24 uur/dag in de buurt van de kinederen zijn. Een boodschapje doen bij de winkel kan, mits het kind aan de ketting gaatquote:Op woensdag 17 maart 2010 16:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En o.a. daarom vind ik dat een moeder thuis bij de kinderen hoort. Laat de man haar maar voorzien in haar levensonderhoud én fast cash. Sleutelkinderen zijn toch per definitie een potentiële fail?²
De drang om eens te kijken hoe het is om iemand te vermoorden? Of om te kijken of je ermee weg kunt komen? Zoiets?quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:38 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ah okay. Al dat gereageer op elkaar! Zo zie ik door de bomen het bos niet meer!
Ik denk verder niet zozeer aan een opeens opgekomen impuls, maar eerder aan een al langer sudderende drang.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Alleen durf ik wel degelijk een correlatie te schetsen aangaande het gebeurde en de wijk in kwestie.
Vergeet niet dat ze maar 12 jaar was.²
Wanouweer.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:20 schreef BansheeBoy het volgende:
. Het was een jong stel in een dure wijk,²
Antwoord kan ik je zo wel geven. Helemaal niets!!!! Dit is gewoon een zieke daad van een ziek individu. Dat is de enige verklaring die mogelijk is.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dan ben ik zeker benieuwd naar zn verklaring... Ik bedoel, wat kan een 12 jarig meiske nou hebben gedaan dat je als volwassen kerel overgaat tot zo'n daad? Dat je zo'n daad voorbereid en al..
Op de site van de Telegraaf zegt een hoogleraar forensische psychiatrie dat zulke mensen vaak ook onder invloed van drugs zo'n moord plegen. Mensen die dus vantevoren nooit iets raars hebben gedaan, en dan ineens zoiets heftigs. Doorgesnoven misschien, zin in seks... Weet ik veel, het zijn maar wat speculaties.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:38 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ah okay. Al dat gereageer op elkaar! Zo zie ik door de bomen het bos niet meer!
Ik denk verder niet zozeer aan een opeens opgekomen impuls, maar eerder aan een al langer sudderende drang.
Ik denk dat -Techno- bedoelt dat hij haar dan niet in zijn eigen tuin begraven zou hebben maar beter zou hebben verstopt.quote:
Het gaat een beetje om de hele situatie. Als je een buurman uit het niets op een dinsdagnacht zou zien graven in het donker in zijn tuintje, dan is dat nogal vreemd. Als iemand na zijn werk, wanneer het nog licht is of met zijn lampen aan ziet graven, dan is daar weinig opmerkelijks aan.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Overdag werk ik, dus tuinen doe ik veelal in de avonduren. Het is alleen nog wat te vroeg donker.
Begraven in eigen tuin lijkt mij ook op een paniekdaad duiden. Anders zoek je inderdaad wel ergens een afgelegen bos oid. Misschien dat dat hij dat later alsnog van plan was te gaan doen maar dat hij nu snel moest handelen vanwege thuiskomst vriendin of de politie die ondertussen flink aan de slag was in de buurt?quote:
En juist daarom lijkt het mij dus geen plan dat de dader al weken heeft voorbereid.quote:
Vind je? Ik vind dat wel het andere uiterste. Ik ben het met je eens dat een moeder warmte en echte verse moedermelk (in de eerste levensjaren) aan haar koters moet geven, maar een moeder kan niet non stop bij haar kinderen zijn, dat is gewoon onmogelijk. De moeder treft, zeker in deze context, geen enkele blaam.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:39 schreef MikeyMo het volgende:
ja, moeders moet totdat de kinderen de respectabele leeftijd van 18 hebben bereikt 24 uur/dag in de buurt van de kinederen zijn. Een boodschapje doen bij de winkel kan, mits het kind aan de ketting gaat
Dan begin je met iets makkelijkers... Toch?quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:41 schreef Re het volgende:
maar is alles nou via de voordeur of achterdeur gegaan...
verder denk ik inderdaad wel dat er seksuele intenties waren, komt volgens mij zelden voor dat iemand alleen doodt om het doden zelf
Ze waren net uit elkaar en hij is op dit adres toch pas net komen wonen (alleen)?quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Voor haar is het inderdaad ook heel erg. Tenzij ze een rol speelt in het geheel, wat ik overigens wel uitsluit.²
Man, praat toch eens wat minder onzin. De zinnige dingen die je zegt verbleken bij de onzin die uit je toetsenbord komt.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En o.a. daarom vind ik dat een moeder thuis bij de kinderen hoort. Laat de man haar maar voorzien in haar levensonderhoud én fast cash. Sleutelkinderen zijn toch per definitie een potentiële fail?²
Yvonne, ben je de computerbende dan vergeten? Of Michael Memet? De halve gestoorde, en wat dacht je van Rashid de Koelie?quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:40 schreef yvonne het volgende:
Jij maakt er iets heel anders van man.
Rot op zeg.
Ja Sherlock, toen was de grond stijf bevroren.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:34 schreef inZanity het volgende:
op zich wel.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:41 schreef -Techno- het volgende:
[..]
En juist daarom lijkt het mij dus geen plan dat de dader al weken heeft voorbereid.
Ik bedoel, als je zoiets gepland hebt dan bedenk je toch wel een andere plek om der te begraven.
als in...?quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dan begin je met iets makkelijkers... Toch?
Zijn jullie met zijn tweeënquote:Op woensdag 17 maart 2010 16:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vind je? Ik vind dat wel het andere uiterste. Ik ben het met je eens dat een moeder warmte en echte verse moedermelk (in de eerste levensjaren) aan haar koters moet geven, maar een moeder kan niet non stop bij haar kinderen zijn, dat is gewoon onmogelijk. De moeder treft, zeker in deze context, geen enkele blaam.²
Begraven in je tuin, of bewaren in de vriezer, is de meest effectieve manier om een lijk te verstoppen, zo lang je maar niet verhuist. (En niet verdacht bent.)quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:41 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Begraven in eigen tuin lijkt mij ook op een paniekdaad duiden. Anders zoek je inderdaad wel ergens een afgelegen bos oid. Misschien dat dat hij dat later alsnog van plan was te gaan doen maar dat hij nu snel moest handelen vanwege thuiskomst vriendin of de politie die ondertussen flink aan de slag was in de buurt?
quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vind je? Ik vind dat wel het andere uiterste. Ik ben het met je eens dat een moeder warmte en echte verse moedermelk (in de eerste levensjaren) aan haar koters moet geven, maar een moeder kan niet non stop bij haar kinderen zijn, dat is gewoon onmogelijk. De moeder treft, zeker in deze context, geen enkele blaam.²
Vergeet de nepparkeerbonnen niet.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:40 schreef yvonne het volgende:
Het is een normale wijk en is bijna nooit in het ( lokale) nieuws.
Hmm, iemand die in de tuin bezig is kan best een jutezak of een grote vuilniszak verslepen toch? Wederom, als ik een buurman iets zwaars zie tillen dan denk ik niet aan het lijk van m'n buurmeisje.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:44 schreef inZanity het volgende:
[..]
op zich wel.
alleen moet je niet vergeten dat je dan in een gewone straat in (waarschijnlijk) vol daglicht met een lichaam moet gaan slepen.
WIE?quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Yvonne, ben je de computerbende dan vergeten? Of Michael Memet? De halve gestoorde, en wat dacht je van Rashid de Koelie?
Die komen allen daar vandaan.²
Weer een punt dat wijst richting een ongeplande actie imho.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:44 schreef inZanity het volgende:
[..]
op zich wel.
alleen moet je niet vergeten dat je dan in een gewone straat in (waarschijnlijk) vol daglicht met een lichaam moet gaan slepen.
Laterrrrrrrrrrrrrrquote:Op woensdag 17 maart 2010 16:46 schreef Adolecens het volgende:
Ik wordt nu een beetje simpel van al het gespeculeer en steeds weer onwaarheden die opnieuw boven komen drijven...![]()
Ik ben weg hier!
Het lijkt me ook een paniekreactie.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:44 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Begraven in je tuin, of bewaren in de vriezer, is de meest effectieve manier om een lijk te verstoppen, zo lang je maar niet verhuist. (En niet verdacht bent.)
Waarom zouden anderen anders in je tuin willen kijken... Heb je lekker de controle. In het bos weet je maar nooit wat er gebeurt.
Klinkt bijna als een ervaringsdeskundigequote:Op woensdag 17 maart 2010 16:44 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Begraven in je tuin, of bewaren in de vriezer, is de meest effectieve manier om een lijk te verstoppen, zo lang je maar niet verhuist. (En niet verdacht bent.)
Waarom zouden anderen anders in je tuin willen kijken... Heb je lekker de controle. In het bos weet je maar nooit wat er gebeurt.
Maar om zo kort na de verdwijning van je buurmeisje in je tuin aan de slag te gaan kan toch ook enige argwaan wekken?quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:44 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Als hij haar meteen vermoord heeft en daarna meteen is begonnen met graven, dan was ze nog niet als vermist opgegeven.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:47 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Maar om zo kort na de verdwijning van je buurmeisje in je tuin aan de slag te gaan kan toch ook enige argwaan wekken?
Ik vind het ook op een paniekactie lijken.
Nou ja, doordeweek s' nachts om drie uur ziet niemand het lijkt me.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:47 schreef Ticootje het volgende:
Maar een gat voor een lijk van 1.65, ik neem aan dat je een beetje doorgraaft... Dat is toch een flink gat. Daar ben je wel even mee bezig neem ik aan.
Lijkt mij ook, zo´n gat graaf je niet even.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:47 schreef Ticootje het volgende:
Maar een gat voor een lijk van 1.65, ik neem aan dat je een beetje doorgraaft... Dat is toch een flink gat. Daar ben je wel even mee bezig neem ik aan.
Jezus, als je het allemaal ramptoerisme vind en iedereen die op een hyve of naar zo'n foto kijkt zo 'quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:26 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Waar die huizen staan, waar het meisje en buurman woonden, is het een zgnquote:Op woensdag 17 maart 2010 16:44 schreef inZanity het volgende:
[..]
op zich wel.
Joehoequote:Op woensdag 17 maart 2010 16:49 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, zo´n gat graaf je niet even.
Ik denk eerder in de richting van een seksuele drang die hij lang heeft proberen te onderdrukken.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:39 schreef Ticootje het volgende:
De drang om eens te kijken hoe het is om iemand te vermoorden? Of om te kijken of je ermee weg kunt komen? Zoiets?
Lijkt mij ook. Zou weinig andere redenen kunnen bedenken voor een 'ander soort' moord dan lust/relatiequote:Op woensdag 17 maart 2010 16:41 schreef Re het volgende:
maar is alles nou via de voordeur of achterdeur gegaan...
verder denk ik inderdaad wel dat er seksuele intenties waren, komt volgens mij zelden voor dat iemand alleen doodt om het doden zelf
Dat wil je als ouder niet horen denk ik, niet nuquote:Op woensdag 17 maart 2010 16:52 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik denk eerder in de richting van een seksuele drang die hij lang heeft proberen te onderdrukken.
Ach, het blijft allemaal speculeren en afschuwelijk.
Hoiquote:Op woensdag 17 maart 2010 16:52 schreef yvonne het volgende:
[..]
Joehoe99,9% kans dat de tuin er al zo lag, ze waren immers met de tuin begonnen toen het nog mooi weer was, verleden jaar dus.
Zie foto van hem en vriendin.
typisch een foto voor de wakkere krant van nederland, geld verdienen over de rug van een ander. Ik hoop dat de heer Vreeswijk het verschrikkelijk moeilijk gaat krijgen in de bajes.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:26 schreef Adolecens het volgende:
[ afbeelding ]
Niet nu. Niet ooit.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:54 schreef yvonne het volgende:
Dat wil je als ouder niet horen denk ik, niet nu
Klopt. Merkte ik eerder inderdaad ook op, als je die overzichtsfoto ziet lijkt die 'politietent' precies aan het einde van die overkapping en dus boven dat perkje te staan. Is natuurlijk ook zo omgeschept als het losse aarde / zand isquote:Op woensdag 17 maart 2010 16:54 schreef patatmetfriet het volgende:
[ afbeelding ]
Zie helemaal vooraan. Soort van perkje/zandbak met een plaat er overheen. Ben je zo klaar.
Jij denkt meer in de richting pedofilie? (meisjes van 12 hebben al vrouwelijke kenmerken, dus dat valt dan niet onder pedofilie)quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:52 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik denk eerder in de richting van een seksuele drang die hij lang heeft proberen te onderdrukken.
12?quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jij denkt meer in de richting pedofilie? (meisjes van 12 hebben al vrouwelijke kenmerken, dus dat valt dan niet onder pedofilie)
Hoe dan ook, ik neem aan dat hij, voor zijn doen, op dat moment een logische daad beging... En ik hoop ook dat hij kan vertellen waarom hij tot zn daad kwam. Dat hoeft van mij niet eens zo zeer naar buiten te komen, al wordt het alleen doorgespeeld naar de ouders, ik zou willen weten waarom iemand mijn kind vermoord.
Nooit denk ik....quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Als dat niet zo was zou hij het dan niet gewoon ontkend hebben? Nu lijkt het idd alsof hij de nabestaanden wilde sparen totdat ze volledig op de hoogte zijn.quote:Van de Beek wilde niet ingaan op de vraag of er seksueel contact is geweest tussen Milly en de verdachte.
Niet per se pedofilie an sich, wel een ongezonde interesse in dit specifieke buurmeisje.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:56 schreef Ticootje het volgende:
Jij denkt meer in de richting pedofilie? (meisjes van 12 hebben al vrouwelijke kenmerken, dus dat valt dan niet onder pedofilie)
dan moet z'n vriendin wel nachtdienst hebben gehad.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nou ja, doordeweek s' nachts om drie uur ziet niemand het lijkt me.
Hij wilde dat niet omdat de sectie vanmiddag pas plaats zou vinden en hij dus niets wist.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:57 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Nooit denk ik....
Op nu.nl staat:
[..]
Als dat niet zo was zou hij het dan niet gewoon ontkend hebben? Nu lijkt het idd alsof hij de nabestaanden wilde sparen totdat ze volledig op de hoogte zijn.
Nee hoor, meiden van 12 kunnen al ongesteld zijn, schaamhaar hebben en borstgroei.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:57 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
12?
Dan vallen de vrouwelijke kenmerken toch wel mee. En of het nou labeltje A of labeltje B heeft, tis gewoon ziek
Is de onzekerheid dat er misschien wel, misschien niet iets gebeurd is van dien aard niet veel erger?quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zou inderdaad kunnen dat het allemaal heel snel is gebeurd en dat het allemaal gebeurd is toen ze nog niet eens als vermist was opgegeven.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:57 schreef inZanity het volgende:
[..]
dan moet z'n vriendin wel nachtdienst hebben gehad.
en waar laat ie dat lichaam in de tussentijd..?
Ik zou denk ik wel liever een reden willen weten dan altijd blijven afvragen waarom.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Is de onzekerheid dat er misschien wel, misschien niet iets gebeurd is van dien aard niet veel erger?
Kruipruimte.... zat plekken in een huis waar je voor een paar uurtjes een lijk kwijt kunt..quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:57 schreef inZanity het volgende:
[..]
dan moet z'n vriendin wel nachtdienst hebben gehad.
en waar laat ie dat lichaam in de tussentijd..?
Nu.nl trekt weer een kennis uit zijn reet. Er is gezegd dat nog niet te zeggen is of ze seksueel misbruikt is, en dat het uit de sectie zou moeten blijken. Het lichaam ligt al een dag of wat onder de grond, daar zie je het niet zomaar aan af.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:57 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Nooit denk ik....
Op nu.nl staat:
[..]
Als dat niet zo was zou hij het dan niet gewoon ontkend hebben? Nu lijkt het idd alsof hij de nabestaanden wilde sparen totdat ze volledig op de hoogte zijn.
Het was gewoon verkrachting en moord. Lijkt me genoeg van een label.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:57 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
12?
Dan vallen de vrouwelijke kenmerken toch wel mee. En of het nou labeltje A of labeltje B heeft, tis gewoon ziek
Ik hoop het. Ik hoop, voor de ouders dat het echt een stupide ongeluk is. Je wil niet horen als ouders dat er iets met je dochter is uitgespookt. Al ben ik het met CC eens, ik ben ook bang dat hij dit wel gedaan heeft.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:58 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Hij wilde dat niet omdat de sectie vanmiddag pas plaats zou vinden en hij dus niets wist.
Nou schiet je wel erg ver door. Vooralsnog is er nog niks bekend over evt. misbruik oid.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het was gewoon verkrachting. Lijkt me genoeg van een label.
Ze had gezegd dat er iemand aan de deur was en dat ze over een paar minuten maar even terug moest bellen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:28 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Zie mijn edit.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:01 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nou schiet je wel erg ver door. Vooralsnog is er nog niks bekend over evt. misbruik oid.
Ging om het eerste telefoongesprek, dat ze dat misschien wel elke dag doen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:01 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Ze had gezegd dat er iemand aan de deur was en dat ze over een paar minuten maar even terug moest bellen.
Daarom heeft die moeder dus vrij snel weer gebeld.
sowieso duurt het niet zo heel lang om zo'n gat te gravenquote:Op woensdag 17 maart 2010 16:55 schreef -Techno- het volgende:
[..]
HoiIk heb niet alle 13 topics gelezen dus heb niet alle foto´s gezien. Maar je hebt een punt hoor, het is goed mogelijk dat er al een gat lag in de tuin.
Ik vrees er ook voor. Waarom in godsnaam anders een moord plegen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:00 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik hoop het. Ik hoop, voor de ouders dat het echt een stupide ongeluk is. Je wil niet horen als ouders dat er iets met je dochter is uitgespookt. Al ben ik het met CC eens, ik ben ook bang dat hij dit wel gedaan heeft.
Lijkt me dat deze meneer in een isolatie unit terecht komt. Deze kun je niet loslaten tussen de andere gevangenenquote:Op woensdag 17 maart 2010 16:55 schreef Panda72 het volgende:
[..]
Ik hoop dat de heer Vreeswijk het verschrikkelijk moeilijk gaat krijgen in de bajes.
Ze heeft dus zelfs gezegd dat de buurman aan de deur was. De politie heeft dat opzettelijk verzwegen voor de buitenwereld.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:01 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Ze had gezegd dat er iemand aan de deur was en dat ze over een paar minuten maar even terug moest bellen.
Daarom heeft die moeder dus vrij snel weer gebeld.
Dat inderdaad, er zal in elk geval wel iets aan vooraf zijn gegaan.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:01 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik vrees er ook voor. Waarom in godsnaam anders een moord plegen.
Het zijn mensen die elkaar verder amper kennen, en iets als beroving of roofmoord of jaloezie oid gaat ook niet op bij een meisje van 12
Zonde, daar gaat het belastinggeld...quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:02 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Lijkt me dat deze meneer in een isolatie unit terecht komt. Deze kun je niet loslaten tussen de andere gevangenen
Een buurman toch zeker?quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:02 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ze heeft dus zelfs gezegd dat de buurman aan de deur was. De politie heeft dat opzettelijk verzwegen voor de buitenwereld.
Je zou het hem bijna gunnen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:03 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Zonde, daar gaat het belastinggeld...
Maar inderdaad, ze zijn niet dol op kindermoordenaars, verkrachters, en politieagenten in de bajes.
En deze meneer is wellicht alle 3. Dus dat is de jackpot voor 'm
Je zegt toch niet "een buurman" wanneer je buurman aan de deur is? Vind ik vreemd klinken een beetje...quote:
Of misschien was zij verliefd op hem, is er ooit iets "voorgevallen" en dreigde ze e.e.a. tegen zijn vriendin/baas/weetikveelwie te vertellen?quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:52 schreef Copycat het volgende:
[..]
Toen was nog niet bekend dat ze al dood was, ook niet om welke buurman het ging, dus als ze nog in leven was geweest dan zou het haar juist extra in gevaar hebben gebracht als ze naar buiten hadden gebracht dat ze al wisten dat het een buurman was.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:02 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ze heeft dus zelfs gezegd dat de buurman aan de deur was. De politie heeft dat opzettelijk verzwegen voor de buitenwereld.
Nou, hij woont toch naast haar buren zelfs, en niet direct naast haar?quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je zegt toch niet "een buurman" wanneer je buurman aan de deur is?
misschien wel "de buurman"quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je zegt toch niet "een buurman" wanneer je buurman aan de deur is? Vind ik vreemd klinken een beetje...
En daar hadden ze een goede reden voor. Daarnaast wisten de ouders helemaal niet dat het een buur was, alleen dat er een aan de deur stond. Verdacht dat ze daarna niets meer van zich liet horen, ja, maar hoefde niets te betekenen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:02 schreef scanman1 het volgende:
[..]
'Een' ja... Ik snap niet dat de politie dan de dader niet zelf heeft kunnen vinden.quote:
Is inderdaad ook een scenario wat al vaker voorbij is gekomen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:05 schreef Vivi het volgende:
[..]
Of misschien was zij verliefd op hem, is er ooit iets "voorgevallen" en dreigde ze e.e.a. tegen zijn vriendin/baas/weetikveelwie te vertellen?
Het zal wel "een buurman" zijn geweest dan ja. Maar ik vind het een beetje raar klinken om te zeggen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:06 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nou, hij woont toch naast haar buren zelfs, en niet direct naast haar?
Als het gelijk de buurman was hadden ze toch wel eerder bij hem op de stoep gestaan.
Je kunt wel nagaan dat de persoon aan de deur de dader was natuurlijk. De moeder belde 10 minuten later weer terug en kreeg al geen gehoor meer.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:06 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
En daar hadden ze een goede reden voor. Daarnaast wisten de ouders helemaal niet dat het een buur was, alleen dat er een aan de deur stond. Verdacht dat ze daarna niets meer van zich liet horen, ja, maar hoefde niets te betekenen.
Een buurman aan de deur, dat wil nog niet zeggen dat de buurman het heeft gedaan toch?quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:07 schreef scanman1 het volgende:
[..]
'Een' ja... Ik snap niet dat de politie dan de dader niet zelf heeft kunnen vinden.
En zoals gezegd: wat verschrikkelijk voor die ouders om te weten dat een van je buren je kind heeft. Jammer dat Milly 'een buurman' zei en niet welke buurman. Dan waren ze misschien nog op tijd geweest.
is nu ook ongezien gebeurd.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:07 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Is inderdaad ook een scenario wat al vaker voorbij is gekomen.
Maar of dat in die buurt zo ongezien kan? Zo even binnenwippen en beetje rommelen met de samenwonende buurman
ja eenmalig, maar als er wat speelde tussen die twee hebben we het over de langere termijn neem ik aanquote:
Ik zou niet weten waarom we deze in leven zouden moeten houden. Vertrouw jij ooit nog zo iemand terug in de maatschappij.quote:
En daar ga je dus de mist in.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het was gewoon verkrachting en moord. Lijkt me genoeg van een label.
Althans, ik ga ervan uit dat ze verkracht is en toen vermoord, ik weet niet of dat al bekend is?
Lijkt me wel voor 95% zeker ja. Je belt je dochter, die zegt dat ze moet ophangen omdat een buurman aan de deur staat, je bent 10 minuten later weeren krijgt geen gehoor meer en als je thuis komt blijkt je dochter weg. Dat is wel een erg sterke aanwijzing dat de persoon die aanbelde er iets mee te maken heeft.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:08 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Een buurman aan de deur, dat wil nog niet zeggen dat de buurman het heeft gedaan toch?
Zou ze dat dan niet aan een vriendinnetje hebben verteld oid?quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:09 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
ja eenmalig, maar als er wat speelde tussen die twee hebben we het over de langere termijn neem ik aan
We zullen zien. Je hoort vaker dat een jong meisje verkracht en vermoord is, dan enkel vermoord.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:10 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
En daar ga je dus de mist in.
Hij was er dus hij heeft het gedaan? Nee, ik denk niet dat je dat zomaar kunt stellen. Het is verdacht maar niet meer dan dat.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:10 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Lijkt me wel voor 95% zeker ja. Je belt je dochter, die zegt dat ze moet ophangen omdat een buurman aan de deur staat, je bent 10 minuten later weeren krijgt geen gehoor meer en als je thuis komt blijkt je dochter weg. Dat is wel een erg sterke aanwijzing dat de persoon die aanbelde er iets mee te maken heeft.
Ja of toch ooit opgemerkt zijn door ouders of buurtbewoners dat die 2 elkaar zagen oid.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:10 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Zou ze dat dan niet aan een vriendinnetje hebben verteld oid?
Dat zeker, maar dat zegt bitterweinig over wat er vorige week in Dordrecht is voorgevallen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:11 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
We zullen zien. Je hoort vaker dat een jong meisje verkracht en vermoord is, dan enkel vermoord.
Nou ja, dat hoeft niet perse natuurlijk, kan best dat zij een major crush had op hem, zichzelf op heeft gedrongen je weet niet hoe lang, hij 1 keer bezweken is en ze hem chanteerde. En dat hij daardoor totaal in paniek raakte.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:09 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
ja eenmalig, maar als er wat speelde tussen die twee hebben we het over de langere termijn neem ik aan
Het was ook iets te voorbarig van mij, daar heb je gelijk in.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:12 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Dat zeker, maar dat zegt bitterweinig over wat er vorige week in Dordrecht is voorgevallen.
Tjah, een meid van 12 die al zo gehaaid is? Ik weet 't niet hoor.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:12 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nou ja, dat hoeft niet perse natuurlijk, kan best dat zij een major crush had op hem, zichzelf op heeft gedrongen je weet niet hoe lang, hij 1 keer bezweken is en ze hem chanteerde. En dat hij daardoor totaal in paniek raakte.
Excuus, ik heb de vorige topics niet meegekregen dus wellicht mosterd.
Dat dusquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:13 schreef scanman1 het volgende:
En als de buurman het NIET gedaan heeft, dan was de bewuste buurman wel naar de politie gegaan met de melding dat hij daar om half 6 nog heeft aangebeld. Aangezien dat niet is gebeurd, kon de politie wel voor 95% zeker weten dat die buurman de dader was.
Zie mijn vorige post. Er is geen buurman geweest die de politie gemeld heeft dat hij nog heeft aangebeld, waardoor de politie dus kon weten dat de persoon die aanbelde ook de dader was.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:12 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hij was er dus hij heeft het gedaan? Nee, ik denk niet dat je dat zomaar kunt stellen. Het is verdacht maar niet meer dan dat.
Dan nog, zo simpel werkt het niet. Al zouden ze iemand betrappen op die leugen zouden ze zonder lichaam oid nog amper een zaak hebben.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:13 schreef scanman1 het volgende:
En als de buurman het NIET gedaan heeft, dan was de bewuste buurman wel naar de politie gegaan met de melding dat hij daar om half 6 nog heeft aangebeld. Aangezien dat niet is gebeurd, kon de politie wel voor 95% zeker weten dat die buurman de dader was.
een gozer?quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:10 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom we deze in leven zouden moeten houden. Vertrouw jij ooit nog zo iemand terug in de maatschappij.
Drugscriminelen die elkaar doodschieten, of mensen die een crime passionel plegen, daar kan ik me nog enigzins in verplaatsen. Maar een gozer die een 12 jarige dood, daar kan ik me helemaal niets bij voorstellen
lijkt me dan ook niet dat je het dan over "de buurman"hebt als hij voor de deur staat maar gewoon zijn naam zou noemen, of dat moet wel heel doortrapt zijn, maar goedquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:12 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja of toch ooit opgemerkt zijn door ouders of buurtbewoners dat die 2 elkaar zagen oid.
Ze is 12, die vertelt dat toch tegen een vriendinnetje of wat dan ook?
Tja, zelfs haar moeder maakte zich in eerste instantie geen zorgen.....quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:13 schreef scanman1 het volgende:
bronquote:Ouders vermiste Milly vragen om hulp
Uitgegeven: 15 maart 2010 08:26
Laatst gewijzigd: 16 maart 2010 12:51
DORDRECHT - De ouders van de vermiste Milly Boele uit Dordrecht vragen iedereen die maar iets kan melden over de verdwijning van het meisje, dat te doen, hoe klein de aanwijzing ook lijkt. De 12-jarige is sinds woensdagavond spoorloos.
In een interview in het AD van maandag vertelt Milly's moeder dat zij woensdag om half zes 's middags heeft gebeld met haar dochter.
Die zei op een gegeven moment dat zij moest ophangen, omdat er iemand voor de deur stond.
Milly vroeg haar moeder haar even later terug te bellen op haar mobiele telefoon. Toen de moeder dat deed, nam het meisje niet op.
Toen de moeder thuiskwam, was Milly er niet. In eerste instantie was de vrouw niet ongerust. Pas om acht uur begon zij zich zorgen te maken en ging rondbellen, maar niemand wist waar Milly was. Toen nam de moeder contact op met de politie.
Zowel de ouders als de politie sluiten uit dat Milly is weggelopen. Tot zondagmiddag waren er tachtig tips bij de politie binnengekomen over haar verdwijning
naja of ze kenden elkaar gewoon niet (zo goed) voor mij is ook heel de straat de buurman (of de buurvrouw) tenzij ik weet (me kan herinnerenquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:17 schreef Re het volgende:
[..]
lijkt me dan ook niet dat je het dan over "de buurman"hebt als hij voor de deur staat maar gewoon zijn naam zou noemen, of dat moet wel heel doortrapt zijn, maar goed
Weet jij zo wanneer hij zichzelf precies aangegeven heeft? Ze woonden samen? Mja, ik vraag me dan wel af of ze het niet zelf heeft ontdektquote:Op woensdag 17 maart 2010 16:24 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Feiten van de persconferentie:
Verdachte is agent.
Verdachte is buurman.
Verdachte had een vage buurrelatie met slachtoffer.
Verdachte heeft een vriendin, wonen samen.
Vriendin verdachte is ook werkzaam bij de politie
Verdachte vertelde vriendin erover, vriendin stuurt hem naar de politie.
Verdachte gaat naar de politie en legt een bekentenis af.
Dank je voor de feitenquote:Volgens het telefoongesprek stond er een man voor de deur.
Milly heeft aan de telefoon verteld dat dit een buurman betrof.
17de wordt verdachte voorgeleid ten laste legging is wederzijdse vrijheidsberoving en moord
17de uitslag sectie
Zo dan?
Inderdaad.quote:
Ze hadden dus alle huizen in de buurt moeten doorzoeken wat mij betreft. Want nogmaals: de politie kon dus voor 95% zeker weten dat de dader een van de buren was. Nogmaals: als de man die aanbelde niets had gedaan, had die zich wel gemeld bij de politie. Dat is niet gebeurd.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:16 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dan nog, zo simpel werkt het niet. Al zouden ze iemand betrappen op die leugen zouden ze zonder lichaam oid nog amper een zaak hebben.
En zoals die OvJ in de persco al zei, er waren zoveel variabelen en zoveel mogelijkheden...
Nou, dat zeg ik, ms heeft ze gedreigd uit de school te klappen oid. Maar iig, volgens mij is er iets Fish er y aan dit verhaal.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:15 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Tjah, een meid van 12 die al zo gehaaid is? Ik weet 't niet hoor.[quote]Je moet ze de kost geven
[quote]
En waarom nam hij dan nu het initiatief naar haar toe te gaan?
Tjah, het is natuurlijk ook een splitsecond geweest waarschijnlijk.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:17 schreef Re het volgende:
[..]
lijkt me dan ook niet dat je het dan over "de buurman"hebt als hij voor de deur staat maar gewoon zijn naam zou noemen, of dat moet wel heel doortrapt zijn, maar goed
Hoe weten jullie de precieze bewoordingen danquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:17 schreef Re het volgende:
[..]
the plot thickens!quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:18 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Tja, zelfs haar moeder maakte zich in eerste instantie geen zorgen.....
[..]
bron
Inderdaad, ik snap ook niet zo goed dat de dader zoveel risico heeft genomen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:21 schreef Loveless85 het volgende:
Vraag me wel af waarom hij in godsnaam zoveel risico neemt door op klaarlichte dag haar zo mee te lokken. Kan me haast niet voorstellen dat dat moord was, dan is het toch semi-voorbedachte rade. En dan plan je zoiets toch beter en ga je niet iemand op zo'n tijd uit haar huis mee lokken/slepen naar het jouwe. Met al het risico dat je gezien word of er iemand bij haar thuis is.
Ja het word nu beetje too much geanalyseerd. Denk dat ze gewoon IETS heeft geroepen, en de precieze bewoordingen niet dusdanig exact genomen kan worden aangezien ze 'haast' had omdat er werd aangebeldquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:21 schreef Vivi het volgende:
[..]
Hoe weten jullie de precieze bewoordingen danWie weet heeft ze gewoon "DE" buurman gezegd maar is dat ook stilgehouden..of heb ik dat gemist?
ik gok dat het is stilgehouden om niet alle buurmannen op het idee te brengen om de skelletten uit de kast te halen en van een bootje in zee te dumpenquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:21 schreef Vivi het volgende:
[..]
Hoe weten jullie de precieze bewoordingen danWie weet heeft ze gewoon "DE" buurman gezegd maar is dat ook stilgehouden..of heb ik dat gemist?
Je kunt natuurlijk ook "de buurman" zeggen voor alle buren in het hofje/straat/clubje huizen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:21 schreef Vivi het volgende:
Met 'de' buurman kan ze ook iedereen bedoelen die rondom haar woont.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:21 schreef Vivi het volgende:
[..]
Of het nou de buurman of een buurman was, in beide gevallen kan het nog iedere buurman betekenen, niet een specifieke.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:21 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nou, in de persconferentie hadden ze het er over dat ze meerdere mannen hebben nagetrokken, dan denk ik dat ze niet specifiek is geweest.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:21 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik vind het een sterke argumentatie.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:20 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ze hadden dus alle huizen in de buurt moeten doorzoeken wat mij betreft. Want nogmaals: de politie kon dus voor 95% zeker weten dat de dader een van de buren was. Nogmaals: als de man die aanbelde niets had gedaan, had die zich wel gemeld bij de politie. Dat is niet gebeurd.
Hij was vast niet van plan haar te vermoordenquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:23 schreef -Strawberry- het volgende:
Inderdaad, ik snap ook niet zo goed dat de dader zoveel risico heeft genomen.
Dat niemand hem heeft gezien met Milly of bij haar huis...moet toch wel iemand zijn opgevallen zal je denken.
helemaal nietquote:
Neuh, maar wat was hij dan WEL van plan en waarom heeft hij haar uiteindelijk vermoordquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hij was vast niet van plan haar te vermoorden
Dat zou ook nog kunnen inderdaad. Zou het een stuk logischer maken.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hij was vast niet van plan haar te vermoorden
Maakt het eigenlijk veel uit of het een agent was? Dat arme kind is dood, en of het een agent was of iemand met een ander beroep doet weinig af aan dat feit.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
een gozer?
een agent!
van mij mogen ze hem tegen de muur zetten ja
inderdaadquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Of het nou de buurman of een buurman was, in beide gevallen kan het nog iedere buurman betekenen, niet een specifieke.
Dat kan zo zijn, maar er zijn ook scenario's te bedenken waarin zij heeft gelogen tegen haar moeder over wie er voor de deur stond.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:26 schreef scanman1 het volgende:
Als het voorbedachte rade was, dan heeft hij het belachelijk aangepakt. Hij had op heel veel manieren betrapt kunnen worden. Da dat allemaal niet gebeurd is, is puur toeval. En dat Milly niet aan haar moeder zei om welke buurman het ging is puur pech. Dat had misschien het verschil gemaakt tussen leven en dood.
Misschien zag hij door het raam van de woonkamer? Lijkt mij niet waarschijnlijk dat de gordijnen al dicht waren op dat tijdstip.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:27 schreef Loveless85 het volgende:
Maar wat ik me dan weer afvraag....
Als je die foto's van die huisjes ziet zit er geen glas in of naast de voordeur. Dus hoe wist ze dat het de buurman was. En hoe wist HIJ dat ze alleen thuis was in een gezin van 5 man op een tijd dat half nederland thuis is...
Gebeld eerst?
Inderdaad. Daarom is het ook niet logisch dat hij van te voren al bedacht had haar te vermoorden.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:26 schreef scanman1 het volgende:
Als het voorbedachte rade was, dan heeft hij het belachelijk aangepakt. Hij had op heel veel manieren betrapt kunnen worden. Da dat allemaal niet gebeurd is, is puur toeval. En dat Milly niet aan haar moeder zei om welke buurman het ging is puur pech. Dat had misschien het verschil gemaakt tussen leven en dood.
Ja dan maak je wel zorgen waar ze dan is..quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
8 uur is een vrij normale tijd om je zorgen te maken over je kinders denk ik
Dat is wel veel onwaarschijnlijker. Helemaal als je hoort wat voor meisje Milly was. En als ze dan al zou willen liegen, dan zou ze helemaal niet zeggen dat het om een buurman ging. Of helemaal niet zeggen dat er iemand aan de deur staat.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:27 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Dat kan zo zijn, maar er zijn ook scenario's te bedenken waarin zij heeft gelogen tegen haar moeder over wie er voor de deur stond.
Volgens Yvonne (Die woont in die wijk) kun je vanuit de keuken zien wie er aan de deur is.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:27 schreef Loveless85 het volgende:
Als je die foto's van die huisjes ziet zit er geen glas in of naast de voordeur. Dus hoe wist ze dat het de buurman was. En hoe wist HIJ dat ze alleen thuis was in een gezin van 5 man op een tijd dat half nederland thuis is...
Gebeld eerst?
dat zeg ik tochquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:29 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ja dan maak je wel zorgen waar ze dan is..
Ook als hij al van plan was haar te verkrachten heeft hij het belachelijk aangepakt.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:29 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Inderdaad. Daarom is het ook niet logisch dat hij van te voren al bedacht had haar te vermoorden.
Misschien wilde hij haar verkrachten, daarna weer vrij laten en dan dwingen haar mond te houden?
Dan zou het niet uitmaken of iemand ze had gezien. In geval van moord en verdwijning wel.
Verschillende media melden dat hij en zijn vriendin net uit elkaar waren en dat hij hier alleen is komen wonen. Hoewel dat geen enkel excuus is, lijkt het me toch net een iets ander plaatje schetsen dan een leven dat 'in orde and ongoing' is.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:49 schreef Demophon het volgende:
Bizar bizar! Zal hier wel vele keren gezegd zijn maar bezielde die politieagent???
Hij heeft alles: 26 jaar oud, interessante baan bij de politie, huisje boompje beestje, en een leuke vriendin. Z'n leven is in orde and ongoing. WFT krijg je dan zo'n gruwelijke kronkel in je hoofd om zo'n daad te plegen??? Hij gooit hiermee alles weg! Gruwelijk voor de nabestaanden, de ouders van Milly, de omgeving en natuurlijk z'n vriendin! Waarom???? Hij zou toch beter moeten weten, hij werkt(e) tenslotte bij de politie!!!
Onbegrijpelijk, en ik snap het gewoon niet
Maar wat dan wel? Hij heeft in elk geval iets voor die dag gepland, want haar ouders waren niet thuis.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:30 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ook als hij al van plan was haar te verkrachten heeft hij het belachelijk aangepakt.
Het is ook onwaarschijnlijker, maar als moordonderzoeken de afgelopen jaren iets hebben aangetoond, dan is het wel dat je ook verder moet kijken dan hetgeen de kaas- en visboer vrijdag op de lokale markt ff overeen komen wat er gebeurd is.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:29 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Dat is wel veel onwaarschijnlijker. Helemaal als je hoort wat voor meisje Milly was. En als ze dan al zou willen liegen, dan zou ze helemaal niet zeggen dat het om een buurman ging. Of helemaal niet zeggen dat er iemand aan de deur staat.
Yup, dinsdag eerder op de dag is hij naar de politie gestapt.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:19 schreef paddy het volgende:
[..]
Weet jij zo wanneer hij zichzelf precies aangegeven heeft? Ze woonden samen? Mja, ik vraag me dan wel af of ze het niet zelf heeft ontdekt
[..]
Dank je voor de feiten
Waarom liegen en dan zeggen dat het "de buurman" is aan de deur?quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:32 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Het is ook onwaarschijnlijker, maar als moordonderzoeken de afgelopen jaren iets hebben aangetoond, dan is het wel dat je ook verder moet kijken dan hetgeen de kaas- en visboer vrijdag op de lokale markt ff overeen komen wat er gebeurd is.
Bewust of onbewust kan het ook meespelen dat het hier feitelijk om een collega ging.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:33 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk niet dat Milly te redden was geweest want ik vermoed dat ze op de melding van vermissing al dood was... maar het betrokken politiekorps heeft toch wel hier en daar flink wat steken laten vallen waardoor de zaak wellicht wel wat eerder opgelost was geweest...
als een buurman geen sluitend alibi heeft terwijl je weet dat "een buurman" de laatste was die Milly heeft gezien vind ik het raar dat je daar dan niet gelijk op doorpakt als politiekorps zijnde...
En de persconferentie meldt dat ze samen zijn en samenwonen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:30 schreef Furia het volgende:
[..]
Verschillende media melden dat hij en zijn vriendin net uit elkaar waren en dat hij hier alleen is komen wonen. Hoewel dat geen enkel excuus is, lijkt het me toch net een iets ander plaatje schetsen dan een leven dat 'in orde and ongoing' is.
\quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:33 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk niet dat Milly te redden was geweest want ik vermoed dat ze op de melding van vermissing al dood was... maar het betrokken politiekorps heeft toch wel hier en daar flink wat steken laten vallen waardoor de zaak wellicht wel wat eerder opgelost was geweest...
als een buurman geen sluitend alibi heeft terwijl je weet dat "een buurman" de laatste was die Milly heeft gezien vind ik het raar dat je daar dan niet gelijk op doorpakt als politiekorps zijnde...
Kan mij heel goed voorstellen dat Millie de buurman niet bij naam en toenaam heeft genoemd, omdat ze daar gewoon niet aan gedacht heeft. Zij kon tenslotte ook niet weten dat hij haar zou vermoorden. Het is toch te gek dat je de buren niet eens meer kunt vertrouwen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:26 schreef scanman1 het volgende:
En haar Hyves stond nog vol met foto's van hun samen op vakantie en in de tuin en in Dordrecht in de stadquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:34 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
En de persconferentie meldt dat ze samen zijn en samenwonen.
Het projecteren van jouw logica op die van haar kun je wel doen, maar daaruit kun je niet afleiden wat er wel of niet is gebeurd. Zo zijn er al tientallen+ onderzoeken de mist ingegaan.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:34 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waarom liegen en dan zeggen dat het "de buurman" is aan de deur?
Dat zal niet mijn meest logische keuze zijn. Zeg dan dat er een vriendinnetje aan de deur is, of zo.
Ach, houd toch op. De politie wil dat meisje ook vinden hoor.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:34 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Bewust of onbewust kan het ook meespelen dat het hier feitelijk om een collega ging.
Op het moment dat ze de buurmannen gingen ondervragen over haar vermissing was duidelijk dat een buurman haar als laatste had gezien... als je al zover bent en je krijgt dan geen helder antwoord vind ik het raar dat ze die vragen dan maar even open laten en eerst verder gaan zoeken en die man ongemoeid laten....quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
\
Waarom zouden ze, in eerste instantie is het een vermissing zoals er zoveel zijn.
Er zit wel glas naast de voordeur en als ik me goed herinner ( kom er weleens als de wijkpleeg) kun je bij deze woningen uit de keuken zien wie er staat.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:27 schreef Loveless85 het volgende:
Gebeld eerst?
eensquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:33 schreef TheVulture het volgende:
Precies, je gaat niet uit van ontvoering/moord.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
\
Waarom zouden ze, in eerste instantie is het een vermissing zoals er zoveel zijn.
So what?quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:36 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ach, houd toch op. De politie wil dat meisje ook vinden hoor.
Ah ok.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Er zit wel glas naast de voordeur en als ik me goed herinner ( kom er weleens als de wijkpleeg) kun je bij deze woningen uit de keuken zien wie er staat.
Op het moment dat ze de buurmannen gingen ondervragen was toch al duidelijk dat Milly niet zomaar was vertrokken... op dat moment bevindt zo'n zaak zich al in een hele andere fase lijkt me....quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:37 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Precies, je gaat niet uit van ontvoering/moord.
Is eigenlijk bekend van welk korps z'n vriendin is?quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:36 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ach, houd toch op. De politie wil dat meisje ook vinden hoor.
Dat laatste bedacht ik me net ook nog inderdaad.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ah ok.
Blijft wel de vraag of hij wist dat ze alleen was of dat hij gewoon achterlijk veel risico nam.
Of dat hij wellicht niet eens voor haar kwam maar toen hij bv. naar ouders vroeg erachter kwam dat ze alleen was en zo een kans zag
Bij mij is het niet bekend iig.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Is eigenlijk bekend van welk korps z'n vriendin is?
Boohh die wil ook even de straat niet meer op. Of in dat huis zijn. Ooit nog waarschijnlijk.
Precies.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ah ok.
Blijft wel de vraag of hij wist dat ze alleen was of dat hij gewoon achterlijk veel risico nam.
Of dat hij wellicht niet eens voor haar kwam maar toen hij bv. naar ouders vroeg erachter kwam dat ze alleen was en zo een kans zag
Ik mag verdomme hopen van niet.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Is eigenlijk bekend van welk korps z'n vriendin is?
Hara DD de Vriesquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:39 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dat laatste bedacht ik me net ook nog inderdaad.
Second that.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:40 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik mag verdomme hopen van niet.
"Er is een pakje voor jullie afgegeven, wil je dat even komen halen?"quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:39 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Precies.
Vertellen dat de hond of kat van de buren is aangereden en om hulp vragen. Zo iemand naar buiten lokken is echt niet moeilijk.
Nou niet bepaald een verdienste van de politie te noemen. Ja, van 1 agent..quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:40 schreef yvonne het volgende:
Het is binnen een week rond mensen, dat is akelig snel.
Nou, kan natuurlijk nog wel van belang zijn.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:40 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik mag verdomme hopen van niet.
Het had waarschijnlijk ook niet veel langer geduurd als die man zich niet gemeld had.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:40 schreef yvonne het volgende:
Ad [4] > Het decor ?quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:42 schreef quirigua het volgende:
[..]
(gewijzigd) :
N.a.v. de persconferentie van 11:30 hrs >
[1] Als er zoveel mensen op het onderzoek gezet zijn, was het zeker mogelijk om ook de draad v.a.v. de buurmannen snel en simultaan verder te doorzoeken. Zelfs was dat voor de hand liggend (zei ook de officier) ; zeker na twee, drie, vier dagen.
Dat had ander onderzoek niet gestoord, integendeel, gesteund.
[2] Er blijft de indruk van aarzeling : de nu-verdachte was (is) politie-agent. Hij stond (volgens wat de officier zei) achterin het rijtje-nog-te-onderzoeken individuen. "Hij zou nog weer aan de beurt komen".
Kadaver-sympathie is een (te) groot woord, maar een luchtje blijft hangen, kader-sympathie ?
[3] Het lijkt er dus op dat het korps, i.c. de korpschef, minder dan acuut voortvarend heeft gehandeld direct na, en nog een dag na, de verdwijning. Toen was er nog geen politie-agent (als verdachte) in zicht, ergo het korps (de chef) was nog verantwoordelijk voor de zaak. Amber waarschuwing, kwam te laat (Hirsch Ballin), een etmaal later. Genoeg reden voor de korpschef, lijkt me, om zijn biezen te pakken.
[4] Tenslotte het decor ? Is het niet idioot (nog vriendelijk gezegd) om de persconferentie te houden in het zicht van die achtergrond met, nou ja, wat erop stond : politie, waakzaam en dienstbaar.
Waakzaam, te laat ; en dienstbaar, te weinig.
Op dat moment waren ze inlichtingen aan het inwinnen, niets meer of minder. Het meisje was vermist, er was toch nog niet duidelijk wat er aan de hand was? Zou een mooie boel worden dat als er een meisje vermist word de hele buurt een derdegraads kruisverhoor krijgt. We weten nu wie wat waar en wanneer (waarom nog niet) maar toen was er nog niets bekend, ik vind het heel makkelijk om achteraf te zeggen wat er toen had moeten gebeuren. Het enige dat bekend was is dat het meisje weg was en dat er een buurman had aangebeld.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Op het moment dat ze de buurmannen gingen ondervragen was toch al duidelijk dat Milly niet zomaar was vertrokken... op dat moment bevindt zo'n zaak zich al in een hele andere fase lijkt me....
je praat poep.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:42 schreef quirigua het volgende:
[..]
En nog dit : [quote]Op woensdag 17 maart 2010 15:42 schreef quirigua het volgende:
[..]
[1] Als er zoveel mensen op het onderzoek gezet zijn, was het zeker mogelijk om ook de draad v.a.v. de buurmannen snel en simultaan verder te doorzoeken. Zelfs was dat voor de hand liggend (zei ook de officier) ; zeker na drie, vier dagen. Dat had ander onderzoek niet gestoord, integendeel, gesteund.
[2] Er blijft toch wat hangen : de nu-verdachte was (is) politie-agent. Hij stond (volgens wat de officier zei) achterin het rijtje-nog-te-onderzoeken mensen. Kadaver-sympathie is een (misschien te) groot woord, maar een luchtje blijft hangen.
[3] De indruk blijft ook hangen dat het korps (i.c. de korpschef) met minder dan acute voortvarendheid, direct na, en nog een dag na, de verdwijning het onderzoek heeft opgezet. Toen was er nog geen politie-agent (als verdacht) in zicht. Amber waarschuwing, idem. Genoeg reden v.a.v. de korpschef, lijkt me.
[quote]
[4] En het decor ? Is het dan niet idioot (nog vriendelijk gezegd) om de persconferentie te houden in het zicht van wat erop stond : politie, waakzaam en dienstbaar. Vertraagd, want het betreft 1 van ons.
Staande voor dat decor, zegt de politie-woordvoerder : "er kwam iemand met belangrijke informatie".
Dat hou je toch niet voor mogelijk :
het gaat over een moordzaak, er komt een politie-agent op het bureau en (zegt de woordvoerder) die verschaft "belangrijke informatie".
Japanse mores voor de korpschef : harakiri ; nederlandse mores : aftreden en wachtgeld.
Nederlandse mores voor de woordvoerder :
ONVERGEEFLIJK. Wegwezen.
Waarom het verhaal van de persconferentie in twijfel trekken? Gezien de acties die erop volgden (braaf meegaan naar het politiebureau, opbiechten in zeer emotionele toestand), geloof ik wel dat die gozer gewoon in paniek is geraakt en het zijn vriendin heeft verteld.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nou, kan natuurlijk nog wel van belang zijn.
Als ze van ZHZ is zal ze wellicht zijdelings bij de zaak betrokken zijn geweest of toegang tot informatie hebben gehad. En zo misschien al wat te weten gekomen zijn en daardoor hem aangesproken te hebben of wat.
Zit ook wel wat in... maar op het moment dat zo'n persoon gaten in zijn verhaal heeft zitten moeten er toch wel wat bellen gaan rinkelen... dan wacht je toch niet een aantal dagen om verder te gaan... die indruk wordt nu wel gewekt....quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:43 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Op dat moment waren ze inlichtingen aan het inwinnen, niets meer of minder. Het meisje was vermist, er was toch nog niet duidelijk wat er aan de hand was? Zou een mooie boel worden dat als er een meisje vermist word de hele buurt een derdegraads kruisverhoor krijgt. We weten nu wie wat waar en wanneer (waarom nog niet) maar toen was er nog niets bekend, ik vind het heel makkelijk om achteraf te zeggen wat er toen had moeten gebeuren. Het enige dat bekend was is dat het meisje weg was en dat er een buurman had aangebeld.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zit ook wel wat in... maar op het moment dat zo'n persoon gaten in zijn verhaal heeft zitten moeten er toch wel wat bellen gaan rinkelen... dan wacht je toch niet een aantal dagen om verder te gaan... die indruk wordt nu wel gewekt....
Mjah goed punt.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:44 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Waarom het verhaal van de persconferentie in twijfel trekken? Gezien de acties die erop volgden (braaf meegaan naar het politiebureau, opbiechten in zeer emotionele toestand), geloof ik wel dat die gozer gewoon in paniek is geraakt en het zijn vriendin heeft verteld.
Doe 's bij 100 man in een buurt navraag, en kijk eens hoeveel je er tegen komt met een slecht verhaal.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zit ook wel wat in... maar op het moment dat zo'n persoon gaten in zijn verhaal heeft zitten moeten er toch wel wat bellen gaan rinkelen... dan wacht je toch niet een aantal dagen om verder te gaan... die indruk wordt nu wel gewekt....
tijdens de persconferentie werd gezegd dat de verdachte geen complete verklaring gaf voor zijn doen en laten... en dat vervolgens is besloten hem later aan een nader onderzoek te onderwerpen...quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:46 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Wie wekt met welke opmerkingen de indruk dat er gewacht werd met het onderzoek?
Ja, maar als je je in het begin al meteen op 1 iemand stort en die blijkt het niet te zijn dan heb je kostbare tijd verloren. Ik denk dat ze eerst alle buurmannen in kaart wilden hebben voordat ze de verhalen onder de loep gingen nemen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ander team zelfsquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:46 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mjah goed punt.
En zoals ik zelf al zei; tis onwaarschijnlijk want dan was al sneller aan het licht gekomen dat hij agent was lijkt me. Als ze wisten dat iemand van hun eigen team daar met haar vriend daar 2 huizen verder woont
Als je op de dag van de verdwijning al weet dat het hoogstwaarschijnlijk om een van de buren gaat? Nee, dan vind ik het schandig dat ze de dader niet eens gepakt hebben, maar dat ze het moesten hebben van het zelf aangeven van de dader.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:40 schreef yvonne het volgende:
Wat was het alternatief? Meteen aanhouden en opsluiten?quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
tijdens de persconferentie werd gezegd dat de verdachte geen complete verklaring gaf voor zijn doen en laten... en dat vervolgens is besloten hem later aan een nader onderzoek te onderwerpen...
Zo gek is dat niet hoor. Hij zal vast niet de enige zijn die een incomplete verklaring had.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
tijdens de persconferentie werd gezegd dat de verdachte geen complete verklaring gaf voor zijn doen en laten... en dat vervolgens is besloten hem later aan een nader onderzoek te onderwerpen...
Het ging even over het hypothetische geval dat die vriendin bij ZHZ hoorde. Dan was zij dus van 'het eigen team' en hij van ander team want R'dam-Rijnmond.quote:
quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:48 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Als je op de dag van de verdwijning al weet dat het hoogstwaarschijnlijk om een van de buren gaat?
De verdachte heeft al aangegeven dat hij wist dat Milly alleen thuis was.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ah ok.
Wanneer? vantevoren of nadat hij heeft aangebeld? Dat werd mij niet geheel duidelijk uit de verklaringen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:50 schreef scanman1 het volgende:
[..]
De verdachte heeft al aangegeven dat hij wist dat Milly alleen thuis was.
Zie eerder voor zn theorie. En zie mijn reactie erop Scanman.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:50 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg, kom eens... hoe kom je daarbij? Er waren meerdere mensen zonder goed alibi..
Wat denk jij, dat je al die alibi's zo even gecheckt hebt?quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:48 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Als je op de dag van de verdwijning al weet dat het hoogstwaarschijnlijk om een van de buren gaat? Nee, dan vind ik het schandig dat ze de dader niet eens gepakt hebben, maar dat ze het moesten hebben van het zelf aangeven van de dader.
Jij bent zo'n Gia-type hè? Als jij erbij was geweest was het vast beter gegaan enzo?quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:48 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Als je op de dag van de verdwijning al weet dat het hoogstwaarschijnlijk om een van de buren gaat? Nee, dan vind ik het schandig dat ze de dader niet eens gepakt hebben, maar dat ze het moesten hebben van het zelf aangeven van de dader.
Volgens mij haal je twee dingen door elkaar. Tijdens de persconferentie zeiden ze dat de man geen volledig verhaal had verteld over wat er woensdagavond is gebeurd, en dat ze daar verder over zullen praten deze week. Hij had inderdaad ook een niet helemaal kloppend alibi meen ik, en stond wel op de interesselijst.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hoezo onzin? Ik heb het al 5x verteld, maar nog een keer dan. De politie wist van de moeder dat een van de buren had aangebeld en dat Milly daarom het gesprek moest verbreken. 10 minuten later kon de moeder Milly al niet meer bereiken. Als na onderzoek geen van de buren vertelt dat hij nog bij Milly heeft aangebeld, is dat dus bewijs dat iemand liegt en dat één van de buren dus voor 99% zeker de dader is of minimaal weet wat er is gebeud.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:50 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg, kom eens... hoe kom je daarbij? Er waren meerdere mensen zonder goed alibi..
Wat is het toch makkelijk om met wijsheid achteraf alles te veroordelen en mensen weg te sturen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:42 schreef quirigua het volgende:
Staande voor dat decor, zegt de politie-woordvoerder : "er kwam iemand met belangrijke informatie".
Dat hou je toch niet voor mogelijk :
het gaat over een moordzaak, er komt een politie-agent op het bureau en (zegt de woordvoerder) die verschaft "belangrijke informatie".
Japanse mores voor de korpschef : harakiri ; nederlandse mores : aftreden en wachtgeld.
Nederlandse mores voor de woordvoerder :
ONVERGEEFLIJK. Wegwezen.
Ja leuk einstein. Maar je theorie mist even dat je dan nog steeds wel uit moet vinden WELKE buurman en dit gewoon te magertjes is om even bij alle buren (wat er nogal wat zijn in een hofje) deuren in te gaan trappenquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:52 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Hoezo onzin? Ik heb het al 5x verteld, maar nog een keer dan. De politie wist van de moeder dat een van de buren had aangebeld en dat Milly daarom het gesprek moest verbreken. 10 minuten later kon de moeder Milly al niet meer bereiken. Als na onderzoek geen van de buren vertelt dat hij nog bij Milly heeft aangebeld, is dat dus bewijs dat iemand liegt en dat één van de buren dus voor 99% zeker de dader is of minimaal weet wat er is gebeud.
Dan had ik de volgende dag de huizen van de buren doorzocht ja. Het leven van een kind staat op het spel.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:52 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Jij bent zo'n Gia-type hè? Als jij erbij was geweest was het vast beter gegaan enzo?
[..]
Ja, en dan? Alle buren standrechtelijk executeren om er maar zeker van te zijn?quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:52 schreef scanman1 het volgende:
Hoezo onzin? Ik heb het al 5x verteld, maar nog een keer dan. De politie wist van de moeder dat een van de buren had aangebeld en dat Milly daarom het gesprek moest verbreken. 10 minuten later kon de moeder Milly al niet meer bereiken. Als na onderzoek geen van de buren vertelt dat hij nog bij Milly heeft aangebeld, is dat dus bewijs dat iemand liegt en dat één van de buren dus voor 99% zeker de dader is of minimaal weet wat er is gebeud.
Het gaat om het leven van een meisje. Ik denk dat dat belangrijker is dan een foutief huisonderzoek bij de buren. En deuren intrappen hoeft natuurlijk sowieso niet.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:53 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja leuk einstein. Maar je theorie mist even dat je dan nog steeds wel uit moet vinden WELKE buurman en dit gewoon te magertjes is om even bij alle buren (wat er nogal wat zijn in een hofje) deuren in te gaan trappen
Net op Radio1 zei iemand dat maar 1 op de 10 mensen die zich aanmelden voor een baan bij de politie door de selectie komt. Misschien mag dat nóg wel strenger.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:54 schreef clumsy_clown het volgende:
Het is maar goed dat veel mensen hier niet bij de politie zitten. Kan je je voorstellen wat voor fouten er dán gemaakt zouden worden?.
En jij was toch ook van het privacy-bewaren? Met welke reden wil je een rechter overtuigen om álle huizen door te zoeken? 'Ze zag een buurman'?quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:54 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Dan had ik de volgende dag de huizen van de buren doorzocht ja. Het leven van een kind staat op het spel.
We weten nu dat de volgende dag al te laat was trouwens, dus het had alleen de zaak eerder tot een einde gebracht, maar had Milly niet gered.
Dat is geen bewijs, misschien had Milly zich wel vergist en was het geen buurman.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:52 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Je kunt niet zomaar even bij tig mensen binnen vallen en de boel overhoop halen omdat één van hen misschien wel een kind heeft ontvoerdquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:54 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Dan had ik de volgende dag de huizen van de buren doorzocht ja. Het leven van een kind staat op het spel.
We weten nu dat de volgende dag al te laat was trouwens, dus het had alleen de zaak eerder tot een einde gebracht, maar had Milly niet gered.
Ik ben dan ook geen onderzoeker, maar gewoon iemand die er hier op een forum wat gedachten op los laat.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:36 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Het projecteren van jouw logica op die van haar kun je wel doen, maar daaruit kun je niet afleiden wat er wel of niet is gebeurd. Zo zijn er al tientallen+ onderzoeken de mist ingegaan.
Dus jij zou in alle tuinen hebben gegraven om te zien of ze daar misschien lag? Ik denk dat dit de volgende stap was geweest als dhr V. zich niet had aangegeven, een kadaverhond de wijk in.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:54 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor een domme opmerking. Je kunt toch gewoon een huis even doorzoeken om zeker te weten dat ze niet ergens in een kelder zit opgesloten. KOM OP ZEG!!! Wie heeft het over executeren? Lul niet zo dom. Gewoon even een standaard onderzoek.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ja, en dan? Alle buren standrechtelijk executeren om er maar zeker van te zijn?
Dan ga je als politie toch verder onderzoek doen, zoals nu gebeurd is?
Wat mekker je dan? Ze hebben alle mannelijke buurmannen onderzocht en een follow-up op de lui waar ze geen goed gevoel bij hadden of wie geen goed alibi hadden. Daarna kwam hij meer en meer in the picture. Zal hij zelf ook gemerkt hebben en daardoor koos hij maar eieren voor z'n geld.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:55 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Het gaat om het leven van een meisje. Ik denk dat dat belangrijker is dan een foutief huisonderzoek bij de buren. En deuren intrappen hoeft natuurlijk sowieso niet.
Hoe dan ook: ik snap niet dat de politie het in feite niet zelf heeft weten op te lossen terwijl ze dus al wisten dat het een van de buren moest zijn.
Het enige wat de politie "wist" is dat waarschijnlijk één van de buurmannen (en dan ga je al op een verklaring van een moeder af die zegt dat haar 12jarige dochter dat gezegd heeft!) waarschijnlijk Milly aan waarschijnlijk de voordeur heeft gesproken.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:55 schreef scanman1 het volgende:
Het gaat om het leven van een meisje. Ik denk dat dat belangrijker is dan een foutief huisonderzoek bij de buren. En deuren intrappen hoeft natuurlijk sowieso niet.
Hoe dan ook: ik snap niet dat de politie het in feite niet zelf heeft weten op te lossen terwijl ze dus al wisten dat het een van de buren moest zijn.
Lekker makkelijk hè, zo vanaf je luie stoel, als veel feiten al bekend zijn?quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:55 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Nee, dat kun je niet gewoon even.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:57 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor een domme opmerking. Je kunt toch gewoon een huis even doorzoeken om zeker te weten dat ze niet ergens in een kelder zit opgesloten. KOM OP ZEG!!! Wie heeft het over executeren? Lul niet zo dom. Gewoon even een standaard onderzoek.
1. Er zijn tientallen buurmannen in zo'n hofje.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:48 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Buiten dat had het in dit geval nog niks uitgemaakt ookquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:57 schreef Harajuku. het volgende:
En weet je hoeveel tijd het kost om al die huizen te doorzoekenDan was ze echt niet diezelfde dag al gevonden, hoor.
Ja, en stel nou dat ze niet in de straat was vermoord, maar in de volgende?quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:57 schreef scanman1 het volgende:
Wat is dat nou voor een domme opmerking. Je kunt toch gewoon een huis even doorzoeken om zeker te weten dat ze niet ergens in een kelder zit opgesloten. KOM OP ZEG!!! Wie heeft het over executeren? Lul niet zo dom. Gewoon even een standaard onderzoek.
Nee, maar minimaal even alle huizen van de buren onderzoeken of ze daar niet ergens in een kelder ofzo is opgesloten. Nogmaals: ik vind het vreemd dat de politie de zaak niet op eigen kracht heeft kunnen oplossen terwijl ze al een week wisten dat één van de buren voor 95% zeker de dader was.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:56 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dus jij zou in alle tuinen hebben gegraven om te zien of ze daar misschien lag? Ik denk dat dit de volgende stap was geweest als dhr V. zich niet had aangegeven, een kadaverhond de wijk in.Ook al had je alle huizen doorzocht, dan was er hoogstwaarschijnlijk niets gevonden.
Los van de bevelschriften als iemand bezwaar heeft is het idd niet zo maar gedaan.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:58 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nee, dat kun je niet gewoon even.
Ben het voor een keer zowaar met je eens. En nee, er hoeven geen deuren ingetrapt te worden. Als er in een buurt een kind vermist is, werken de buren graag mee aan het onderzoek.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:54 schreef scanman1 het volgende:
[..]
liegen hoeft natuurlijk nog niet te betekenen dat je het gedaan hebt hoor...quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:52 schreef scanman1 het volgende:
[..]
nee inderdaadquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:56 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Je kunt niet zomaar even bij tig mensen binnen vallen en de boel overhoop halen omdat één van hen misschien wel een kind heeft ontvoerd
Een huis kun je niet zomaar doorzoeken. Dan moet daar wel enige verdenking voor zijn. Dat is zeker niet standaard.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:57 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Nee, alleen de huizen van de buren doorzoeken. Wat is daar nou zo moeilijk aan te begrijpen. Als je zo goed als zeker weet dat één van de buren de dader is, dan doorzoek je toch meteen de mogelijke huizen. Lijkt mij tenminste. In dit geval hadden ze helaas waarschijnlijk niets gevonden, maar toch... misschien hadden ze wel een andere aanwijzing gevonden.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:59 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ja, en stel nou dat ze niet in de straat was vermoord, maar in de volgende?
Dan had je haar dus niet gevonden. Ga je dan uit voorzorg de hele buurt alle huizen en tuinen doorzoeken? De hele stad?
Los van het feit dat je als politie ook niet zomaar ergens binnen mag vallen, volgens mij.
als 50-100 man zeggen van niets te weten... zijn ze dan allemaal schuldig denk je?quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben het voor een keer zowaar met je eens. En nee, er hoeven geen deuren ingetrapt te worden. Als er in een buurt een kind vermist is, werken de buren graag mee aan het onderzoek.
Hoe kom je aan die percentage?quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:59 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Nee, maar minimaal even alle huizen van de buren onderzoeken of ze daar niet ergens in een kelder ofzo is opgesloten. Nogmaals: ik vind het vreemd dat de politie de zaak niet op eigen kracht heeft kunnen oplossen terwijl ze al een week wisten dat één van de buren voor 95% zeker de dader was.
En het feit dat je zo goed als zeker weet dat één van de buren de dader is, is dan niet genoeg? Kom op zeg!quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:59 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Een huis kun je niet zomaar doorzoeken. Dan moet daar wel enige verdenking voor zijn. Dat is zeker niet standaard.
95% zelfsquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:59 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Nee, maar minimaal even alle huizen van de buren onderzoeken of ze daar niet ergens in een kelder ofzo is opgesloten. Nogmaals: ik vind het vreemd dat de politie de zaak niet op eigen kracht heeft kunnen oplossen terwijl ze al een week wisten dat één van de buren voor 95% zeker de dader was.
Gewoon om aan te geven dat het zo goed als zeker was. Damn, moet ik alles uitleggen. Dat lag toch voor de hand ofniet?quote:
Dat is geen feit. Er heeft waarschijnlijk een buurman aan de deur gestaan, dat betekent niet dat die buurman haar ook vermoord heeft.quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:01 schreef scanman1 het volgende:
[..]
En het feit dat je zo goed als zeker weet dat één van de buren de dader is, is dan niet genoeg? Kom op zeg!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |