abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:56:00 #276
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_79262511
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:52 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Hoezo onzin? Ik heb het al 5x verteld, maar nog een keer dan. De politie wist van de moeder dat een van de buren had aangebeld en dat Milly daarom het gesprek moest verbreken. 10 minuten later kon de moeder Milly al niet meer bereiken. Als na onderzoek geen van de buren vertelt dat hij nog bij Milly heeft aangebeld, is dat dus bewijs dat iemand liegt en dat één van de buren dus voor 99% zeker de dader is of minimaal weet wat er is gebeud.
Dat is geen bewijs, misschien had Milly zich wel vergist en was het geen buurman.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:56:03 #277
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79262514
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:54 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Dan had ik de volgende dag de huizen van de buren doorzocht ja. Het leven van een kind staat op het spel.
We weten nu dat de volgende dag al te laat was trouwens, dus het had alleen de zaak eerder tot een einde gebracht, maar had Milly niet gered.
Je kunt niet zomaar even bij tig mensen binnen vallen en de boel overhoop halen omdat één van hen misschien wel een kind heeft ontvoerd
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_79262521
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:36 schreef Theoria_Colorum het volgende:

[..]

Het projecteren van jouw logica op die van haar kun je wel doen, maar daaruit kun je niet afleiden wat er wel of niet is gebeurd. Zo zijn er al tientallen+ onderzoeken de mist ingegaan.
Ik ben dan ook geen onderzoeker, maar gewoon iemand die er hier op een forum wat gedachten op los laat.
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:56:31 #279
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_79262529
quote:

[..]

Dan had ik de volgende dag de huizen van de buren doorzocht ja. Het leven van een kind staat op het spel.
We weten nu dat de volgende dag al te laat was trouwens, dus het had alleen de zaak eerder tot een einde gebracht, maar had Milly niet gered.
Dus jij zou in alle tuinen hebben gegraven om te zien of ze daar misschien lag? Ik denk dat dit de volgende stap was geweest als dhr V. zich niet had aangegeven, een kadaverhond de wijk in. Ook al had je alle huizen doorzocht, dan was er hoogstwaarschijnlijk niets gevonden.
be nice or go away
pi_79262551
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ja, en dan? Alle buren standrechtelijk executeren om er maar zeker van te zijn?
Dan ga je als politie toch verder onderzoek doen, zoals nu gebeurd is?
Wat is dat nou voor een domme opmerking. Je kunt toch gewoon een huis even doorzoeken om zeker te weten dat ze niet ergens in een kelder zit opgesloten. KOM OP ZEG!!! Wie heeft het over executeren? Lul niet zo dom. Gewoon even een standaard onderzoek.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_79262556
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:55 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Het gaat om het leven van een meisje. Ik denk dat dat belangrijker is dan een foutief huisonderzoek bij de buren. En deuren intrappen hoeft natuurlijk sowieso niet.
Hoe dan ook: ik snap niet dat de politie het in feite niet zelf heeft weten op te lossen terwijl ze dus al wisten dat het een van de buren moest zijn.
Wat mekker je dan? Ze hebben alle mannelijke buurmannen onderzocht en een follow-up op de lui waar ze geen goed gevoel bij hadden of wie geen goed alibi hadden. Daarna kwam hij meer en meer in the picture. Zal hij zelf ook gemerkt hebben en daardoor koos hij maar eieren voor z'n geld.
pi_79262557
quote:
Het gaat om het leven van een meisje. Ik denk dat dat belangrijker is dan een foutief huisonderzoek bij de buren. En deuren intrappen hoeft natuurlijk sowieso niet.
Hoe dan ook: ik snap niet dat de politie het in feite niet zelf heeft weten op te lossen terwijl ze dus al wisten dat het een van de buren moest zijn.
Het enige wat de politie "wist" is dat waarschijnlijk één van de buurmannen (en dan ga je al op een verklaring van een moeder af die zegt dat haar 12jarige dochter dat gezegd heeft!) waarschijnlijk Milly aan waarschijnlijk de voordeur heeft gesproken.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:57:32 #283
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79262561
En weet je hoeveel tijd het kost om al die huizen te doorzoeken Dan was ze echt niet diezelfde dag al gevonden, hoor.
pi_79262572
quote:

[..]

Lekker makkelijk hè, zo vanaf je luie stoel, als veel feiten al bekend zijn? .

Rot toch op, als je het zo goed weet, ga iets doen waarbij je kan helpen. Word het nieuwe recherchewonder, hup. Niet van achter je computertje loos commentaar hebben.
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:58:09 #285
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79262580
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:57 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor een domme opmerking. Je kunt toch gewoon een huis even doorzoeken om zeker te weten dat ze niet ergens in een kelder zit opgesloten. KOM OP ZEG!!! Wie heeft het over executeren? Lul niet zo dom. Gewoon even een standaard onderzoek.
Nee, dat kun je niet gewoon even.
pi_79262594
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:48 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Als je op de dag van de verdwijning al weet dat het hoogstwaarschijnlijk om een van de buren gaat? Nee, dan vind ik het schandig dat ze de dader niet eens gepakt hebben, maar dat ze het moesten hebben van het zelf aangeven van de dader.
1. Er zijn tientallen buurmannen in zo'n hofje.
2. Dat een buurman aan de deur is geweest, wil nog niet zeggen dat hij ook iets met de verdwijning te maken had.
Leaf
pi_79262599
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:57 schreef Harajuku. het volgende:
En weet je hoeveel tijd het kost om al die huizen te doorzoeken Dan was ze echt niet diezelfde dag al gevonden, hoor.
Buiten dat had het in dit geval nog niks uitgemaakt ook

Maar nu achteraf kan je leuk stellen dat de buurman die niks zei over aan de deur staan daar het wel heeft gedaan. Maar tegen de tijd dat je al die lui gehoord heb ben je al minstens 1 a 2 dagen verder lijkt me. Dus je theorie klinkt leuk, maar slaat nergens op scanman
pi_79262611
quote:

Ja, en stel nou dat ze niet in de straat was vermoord, maar in de volgende?
Dan had je haar dus niet gevonden. Ga je dan uit voorzorg de hele buurt alle huizen en tuinen doorzoeken? De hele stad?
Los van het feit dat je als politie ook niet zomaar ergens binnen mag vallen, volgens mij.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_79262612
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:56 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Dus jij zou in alle tuinen hebben gegraven om te zien of ze daar misschien lag? Ik denk dat dit de volgende stap was geweest als dhr V. zich niet had aangegeven, een kadaverhond de wijk in. Ook al had je alle huizen doorzocht, dan was er hoogstwaarschijnlijk niets gevonden.
Nee, maar minimaal even alle huizen van de buren onderzoeken of ze daar niet ergens in een kelder ofzo is opgesloten. Nogmaals: ik vind het vreemd dat de politie de zaak niet op eigen kracht heeft kunnen oplossen terwijl ze al een week wisten dat één van de buren voor 95% zeker de dader was.
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:59:19 #290
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_79262618
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:58 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Nee, dat kun je niet gewoon even.
Los van de bevelschriften als iemand bezwaar heeft is het idd niet zo maar gedaan.
be nice or go away
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:59:23 #291
3542 Gia
User under construction
pi_79262620
quote:

[..]

Ben het voor een keer zowaar met je eens. En nee, er hoeven geen deuren ingetrapt te worden. Als er in een buurt een kind vermist is, werken de buren graag mee aan het onderzoek.
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:59:30 #292
262 Re
Kiss & Swallow
pi_79262624
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:52 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Hoezo onzin? Ik heb het al 5x verteld, maar nog een keer dan. De politie wist van de moeder dat een van de buren had aangebeld en dat Milly daarom het gesprek moest verbreken. 10 minuten later kon de moeder Milly al niet meer bereiken. Als na onderzoek geen van de buren vertelt dat hij nog bij Milly heeft aangebeld, is dat dus bewijs dat iemand liegt en dat één van de buren dus voor 99% zeker de dader is of minimaal weet wat er is gebeud.
liegen hoeft natuurlijk nog niet te betekenen dat je het gedaan hebt hoor...

woensdag avond laat vermist... volgende dag wordt sporenonderzoek gedaan misschien al gestart met buurt ondervraging, alle informatie moet worden geverifieerd, alibi's worden nagetrokken, er moet geprofiled worden, daar gaat zo 1-2 dagen overheen dus is het al maandag, wie weet gaat er een telefoontje naar de dader op dinsdag dat ze hem nog even willen spreken, hij wordt zenuwachtig en verteld het zijn vriendin op dinsdag ochtens...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_79262629
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:56 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Je kunt niet zomaar even bij tig mensen binnen vallen en de boel overhoop halen omdat één van hen misschien wel een kind heeft ontvoerd
nee inderdaad
Je moet de lat hoog genoeg leggen om eronder door te kunnen
If life gives you lemons make lemonade
Behind every bitch there is a man who made her that way :)
Suikertaartje heeft altijd gelijk
pi_79262632
quote:

[..]

Een huis kun je niet zomaar doorzoeken. Dan moet daar wel enige verdenking voor zijn. Dat is zeker niet standaard.
Leaf
pi_79262658
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:59 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ja, en stel nou dat ze niet in de straat was vermoord, maar in de volgende?
Dan had je haar dus niet gevonden. Ga je dan uit voorzorg de hele buurt alle huizen en tuinen doorzoeken? De hele stad?
Los van het feit dat je als politie ook niet zomaar ergens binnen mag vallen, volgens mij.
Nee, alleen de huizen van de buren doorzoeken. Wat is daar nou zo moeilijk aan te begrijpen. Als je zo goed als zeker weet dat één van de buren de dader is, dan doorzoek je toch meteen de mogelijke huizen. Lijkt mij tenminste. In dit geval hadden ze helaas waarschijnlijk niets gevonden, maar toch... misschien hadden ze wel een andere aanwijzing gevonden.
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:00:35 #296
262 Re
Kiss & Swallow
pi_79262660
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Ben het voor een keer zowaar met je eens. En nee, er hoeven geen deuren ingetrapt te worden. Als er in een buurt een kind vermist is, werken de buren graag mee aan het onderzoek.
als 50-100 man zeggen van niets te weten... zijn ze dan allemaal schuldig denk je?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:00:47 #297
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_79262665
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:59 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Nee, maar minimaal even alle huizen van de buren onderzoeken of ze daar niet ergens in een kelder ofzo is opgesloten. Nogmaals: ik vind het vreemd dat de politie de zaak niet op eigen kracht heeft kunnen oplossen terwijl ze al een week wisten dat één van de buren voor 95% zeker de dader was.
Hoe kom je aan die percentage?
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_79262683
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:59 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Een huis kun je niet zomaar doorzoeken. Dan moet daar wel enige verdenking voor zijn. Dat is zeker niet standaard.
En het feit dat je zo goed als zeker weet dat één van de buren de dader is, is dan niet genoeg? Kom op zeg!
pi_79262694
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:59 schreef scanman1 het volgende:

[..]

95% zelfs . Manman, je zou op tv moeten met die gaven van je.

We zijn 6 dagen verder, en de vermoedelijke dader heeft zichzelf aangegeven omdat het 'm te heet onder de voeten werd. Je kan ab-so-luut niet zeggen dat de politie dit zelf niet op had kunnen lossen. Milly redden was hoe dan ook niet meer gelukt, maar de dader vinden had zeer goed mogelijk geweest, alleen was de lul ze voor. En dat dus ook waarschijnlijk omdat hij ook wel doorhad hier niet mee weg te kunnen komen.
pi_79262698
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:00 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die percentage?
Gewoon om aan te geven dat het zo goed als zeker was. Damn, moet ik alles uitleggen. Dat lag toch voor de hand ofniet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')