Misschien zag hij door het raam van de woonkamer? Lijkt mij niet waarschijnlijk dat de gordijnen al dicht waren op dat tijdstip.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:27 schreef Loveless85 het volgende:
Maar wat ik me dan weer afvraag....
Als je die foto's van die huisjes ziet zit er geen glas in of naast de voordeur. Dus hoe wist ze dat het de buurman was. En hoe wist HIJ dat ze alleen thuis was in een gezin van 5 man op een tijd dat half nederland thuis is...
Gebeld eerst?
Inderdaad. Daarom is het ook niet logisch dat hij van te voren al bedacht had haar te vermoorden.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:26 schreef scanman1 het volgende:
Als het voorbedachte rade was, dan heeft hij het belachelijk aangepakt. Hij had op heel veel manieren betrapt kunnen worden. Da dat allemaal niet gebeurd is, is puur toeval. En dat Milly niet aan haar moeder zei om welke buurman het ging is puur pech. Dat had misschien het verschil gemaakt tussen leven en dood.
Ja dan maak je wel zorgen waar ze dan is..quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
8 uur is een vrij normale tijd om je zorgen te maken over je kinders denk ik
Dat is wel veel onwaarschijnlijker. Helemaal als je hoort wat voor meisje Milly was. En als ze dan al zou willen liegen, dan zou ze helemaal niet zeggen dat het om een buurman ging. Of helemaal niet zeggen dat er iemand aan de deur staat.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:27 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Dat kan zo zijn, maar er zijn ook scenario's te bedenken waarin zij heeft gelogen tegen haar moeder over wie er voor de deur stond.
Volgens Yvonne (Die woont in die wijk) kun je vanuit de keuken zien wie er aan de deur is.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:27 schreef Loveless85 het volgende:
Als je die foto's van die huisjes ziet zit er geen glas in of naast de voordeur. Dus hoe wist ze dat het de buurman was. En hoe wist HIJ dat ze alleen thuis was in een gezin van 5 man op een tijd dat half nederland thuis is...
Gebeld eerst?
dat zeg ik tochquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:29 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ja dan maak je wel zorgen waar ze dan is..
Ook als hij al van plan was haar te verkrachten heeft hij het belachelijk aangepakt.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:29 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Inderdaad. Daarom is het ook niet logisch dat hij van te voren al bedacht had haar te vermoorden.
Misschien wilde hij haar verkrachten, daarna weer vrij laten en dan dwingen haar mond te houden?
Dan zou het niet uitmaken of iemand ze had gezien. In geval van moord en verdwijning wel.
Verschillende media melden dat hij en zijn vriendin net uit elkaar waren en dat hij hier alleen is komen wonen. Hoewel dat geen enkel excuus is, lijkt het me toch net een iets ander plaatje schetsen dan een leven dat 'in orde and ongoing' is.quote:Op woensdag 17 maart 2010 16:49 schreef Demophon het volgende:
Bizar bizar! Zal hier wel vele keren gezegd zijn maar bezielde die politieagent???
Hij heeft alles: 26 jaar oud, interessante baan bij de politie, huisje boompje beestje, en een leuke vriendin. Z'n leven is in orde and ongoing. WFT krijg je dan zo'n gruwelijke kronkel in je hoofd om zo'n daad te plegen??? Hij gooit hiermee alles weg! Gruwelijk voor de nabestaanden, de ouders van Milly, de omgeving en natuurlijk z'n vriendin! Waarom???? Hij zou toch beter moeten weten, hij werkt(e) tenslotte bij de politie!!!
Onbegrijpelijk, en ik snap het gewoon niet
Maar wat dan wel? Hij heeft in elk geval iets voor die dag gepland, want haar ouders waren niet thuis.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:30 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ook als hij al van plan was haar te verkrachten heeft hij het belachelijk aangepakt.
Het is ook onwaarschijnlijker, maar als moordonderzoeken de afgelopen jaren iets hebben aangetoond, dan is het wel dat je ook verder moet kijken dan hetgeen de kaas- en visboer vrijdag op de lokale markt ff overeen komen wat er gebeurd is.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:29 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Dat is wel veel onwaarschijnlijker. Helemaal als je hoort wat voor meisje Milly was. En als ze dan al zou willen liegen, dan zou ze helemaal niet zeggen dat het om een buurman ging. Of helemaal niet zeggen dat er iemand aan de deur staat.
Yup, dinsdag eerder op de dag is hij naar de politie gestapt.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:19 schreef paddy het volgende:
[..]
Weet jij zo wanneer hij zichzelf precies aangegeven heeft? Ze woonden samen? Mja, ik vraag me dan wel af of ze het niet zelf heeft ontdekt
[..]
Dank je voor de feiten
Waarom liegen en dan zeggen dat het "de buurman" is aan de deur?quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:32 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Het is ook onwaarschijnlijker, maar als moordonderzoeken de afgelopen jaren iets hebben aangetoond, dan is het wel dat je ook verder moet kijken dan hetgeen de kaas- en visboer vrijdag op de lokale markt ff overeen komen wat er gebeurd is.
Bewust of onbewust kan het ook meespelen dat het hier feitelijk om een collega ging.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:33 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk niet dat Milly te redden was geweest want ik vermoed dat ze op de melding van vermissing al dood was... maar het betrokken politiekorps heeft toch wel hier en daar flink wat steken laten vallen waardoor de zaak wellicht wel wat eerder opgelost was geweest...
als een buurman geen sluitend alibi heeft terwijl je weet dat "een buurman" de laatste was die Milly heeft gezien vind ik het raar dat je daar dan niet gelijk op doorpakt als politiekorps zijnde...
En de persconferentie meldt dat ze samen zijn en samenwonen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:30 schreef Furia het volgende:
[..]
Verschillende media melden dat hij en zijn vriendin net uit elkaar waren en dat hij hier alleen is komen wonen. Hoewel dat geen enkel excuus is, lijkt het me toch net een iets ander plaatje schetsen dan een leven dat 'in orde and ongoing' is.
\quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:33 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk niet dat Milly te redden was geweest want ik vermoed dat ze op de melding van vermissing al dood was... maar het betrokken politiekorps heeft toch wel hier en daar flink wat steken laten vallen waardoor de zaak wellicht wel wat eerder opgelost was geweest...
als een buurman geen sluitend alibi heeft terwijl je weet dat "een buurman" de laatste was die Milly heeft gezien vind ik het raar dat je daar dan niet gelijk op doorpakt als politiekorps zijnde...
Kan mij heel goed voorstellen dat Millie de buurman niet bij naam en toenaam heeft genoemd, omdat ze daar gewoon niet aan gedacht heeft. Zij kon tenslotte ook niet weten dat hij haar zou vermoorden. Het is toch te gek dat je de buren niet eens meer kunt vertrouwen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:26 schreef scanman1 het volgende:
Als het voorbedachte rade was, dan heeft hij het belachelijk aangepakt. Hij had op heel veel manieren betrapt kunnen worden. Da dat allemaal niet gebeurd is, is puur toeval. En dat Milly niet aan haar moeder zei om welke buurman het ging is puur pech. Dat had misschien het verschil gemaakt tussen leven en dood.
En haar Hyves stond nog vol met foto's van hun samen op vakantie en in de tuin en in Dordrecht in de stadquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:34 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
En de persconferentie meldt dat ze samen zijn en samenwonen.
Het projecteren van jouw logica op die van haar kun je wel doen, maar daaruit kun je niet afleiden wat er wel of niet is gebeurd. Zo zijn er al tientallen+ onderzoeken de mist ingegaan.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:34 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waarom liegen en dan zeggen dat het "de buurman" is aan de deur?
Dat zal niet mijn meest logische keuze zijn. Zeg dan dat er een vriendinnetje aan de deur is, of zo.
Ach, houd toch op. De politie wil dat meisje ook vinden hoor.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:34 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Bewust of onbewust kan het ook meespelen dat het hier feitelijk om een collega ging.
Op het moment dat ze de buurmannen gingen ondervragen over haar vermissing was duidelijk dat een buurman haar als laatste had gezien... als je al zover bent en je krijgt dan geen helder antwoord vind ik het raar dat ze die vragen dan maar even open laten en eerst verder gaan zoeken en die man ongemoeid laten....quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
\
Waarom zouden ze, in eerste instantie is het een vermissing zoals er zoveel zijn.
Er zit wel glas naast de voordeur en als ik me goed herinner ( kom er weleens als de wijkpleeg) kun je bij deze woningen uit de keuken zien wie er staat.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:27 schreef Loveless85 het volgende:
Gebeld eerst?
eensquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:33 schreef TheVulture het volgende:
Precies, je gaat niet uit van ontvoering/moord.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
\
Waarom zouden ze, in eerste instantie is het een vermissing zoals er zoveel zijn.
So what?quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:36 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ach, houd toch op. De politie wil dat meisje ook vinden hoor.
Ah ok.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Er zit wel glas naast de voordeur en als ik me goed herinner ( kom er weleens als de wijkpleeg) kun je bij deze woningen uit de keuken zien wie er staat.
Op het moment dat ze de buurmannen gingen ondervragen was toch al duidelijk dat Milly niet zomaar was vertrokken... op dat moment bevindt zo'n zaak zich al in een hele andere fase lijkt me....quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:37 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Precies, je gaat niet uit van ontvoering/moord.
Is eigenlijk bekend van welk korps z'n vriendin is?quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:36 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ach, houd toch op. De politie wil dat meisje ook vinden hoor.
Dat laatste bedacht ik me net ook nog inderdaad.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ah ok.
Blijft wel de vraag of hij wist dat ze alleen was of dat hij gewoon achterlijk veel risico nam.
Of dat hij wellicht niet eens voor haar kwam maar toen hij bv. naar ouders vroeg erachter kwam dat ze alleen was en zo een kans zag
Bij mij is het niet bekend iig.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Is eigenlijk bekend van welk korps z'n vriendin is?
Boohh die wil ook even de straat niet meer op. Of in dat huis zijn. Ooit nog waarschijnlijk.
Precies.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ah ok.
Blijft wel de vraag of hij wist dat ze alleen was of dat hij gewoon achterlijk veel risico nam.
Of dat hij wellicht niet eens voor haar kwam maar toen hij bv. naar ouders vroeg erachter kwam dat ze alleen was en zo een kans zag
Ik mag verdomme hopen van niet.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Is eigenlijk bekend van welk korps z'n vriendin is?
Hara DD de Vriesquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:39 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dat laatste bedacht ik me net ook nog inderdaad.
Second that.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:40 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik mag verdomme hopen van niet.
"Er is een pakje voor jullie afgegeven, wil je dat even komen halen?"quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:39 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Precies.
Vertellen dat de hond of kat van de buren is aangereden en om hulp vragen. Zo iemand naar buiten lokken is echt niet moeilijk.
Nou niet bepaald een verdienste van de politie te noemen. Ja, van 1 agent..quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:40 schreef yvonne het volgende:
Het is binnen een week rond mensen, dat is akelig snel.
Nou, kan natuurlijk nog wel van belang zijn.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:40 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik mag verdomme hopen van niet.
Het had waarschijnlijk ook niet veel langer geduurd als die man zich niet gemeld had.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:40 schreef yvonne het volgende:
Ad [4] > Het decor ?quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:42 schreef quirigua het volgende:
[..]
(gewijzigd) :
N.a.v. de persconferentie van 11:30 hrs >
[1] Als er zoveel mensen op het onderzoek gezet zijn, was het zeker mogelijk om ook de draad v.a.v. de buurmannen snel en simultaan verder te doorzoeken. Zelfs was dat voor de hand liggend (zei ook de officier) ; zeker na twee, drie, vier dagen.
Dat had ander onderzoek niet gestoord, integendeel, gesteund.
[2] Er blijft de indruk van aarzeling : de nu-verdachte was (is) politie-agent. Hij stond (volgens wat de officier zei) achterin het rijtje-nog-te-onderzoeken individuen. "Hij zou nog weer aan de beurt komen".
Kadaver-sympathie is een (te) groot woord, maar een luchtje blijft hangen, kader-sympathie ?
[3] Het lijkt er dus op dat het korps, i.c. de korpschef, minder dan acuut voortvarend heeft gehandeld direct na, en nog een dag na, de verdwijning. Toen was er nog geen politie-agent (als verdachte) in zicht, ergo het korps (de chef) was nog verantwoordelijk voor de zaak. Amber waarschuwing, kwam te laat (Hirsch Ballin), een etmaal later. Genoeg reden voor de korpschef, lijkt me, om zijn biezen te pakken.
[4] Tenslotte het decor ? Is het niet idioot (nog vriendelijk gezegd) om de persconferentie te houden in het zicht van die achtergrond met, nou ja, wat erop stond : politie, waakzaam en dienstbaar.
Waakzaam, te laat ; en dienstbaar, te weinig.
Op dat moment waren ze inlichtingen aan het inwinnen, niets meer of minder. Het meisje was vermist, er was toch nog niet duidelijk wat er aan de hand was? Zou een mooie boel worden dat als er een meisje vermist word de hele buurt een derdegraads kruisverhoor krijgt. We weten nu wie wat waar en wanneer (waarom nog niet) maar toen was er nog niets bekend, ik vind het heel makkelijk om achteraf te zeggen wat er toen had moeten gebeuren. Het enige dat bekend was is dat het meisje weg was en dat er een buurman had aangebeld.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Op het moment dat ze de buurmannen gingen ondervragen was toch al duidelijk dat Milly niet zomaar was vertrokken... op dat moment bevindt zo'n zaak zich al in een hele andere fase lijkt me....
je praat poep.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:42 schreef quirigua het volgende:
[..]
En nog dit : [quote]Op woensdag 17 maart 2010 15:42 schreef quirigua het volgende:
[..]
[1] Als er zoveel mensen op het onderzoek gezet zijn, was het zeker mogelijk om ook de draad v.a.v. de buurmannen snel en simultaan verder te doorzoeken. Zelfs was dat voor de hand liggend (zei ook de officier) ; zeker na drie, vier dagen. Dat had ander onderzoek niet gestoord, integendeel, gesteund.
[2] Er blijft toch wat hangen : de nu-verdachte was (is) politie-agent. Hij stond (volgens wat de officier zei) achterin het rijtje-nog-te-onderzoeken mensen. Kadaver-sympathie is een (misschien te) groot woord, maar een luchtje blijft hangen.
[3] De indruk blijft ook hangen dat het korps (i.c. de korpschef) met minder dan acute voortvarendheid, direct na, en nog een dag na, de verdwijning het onderzoek heeft opgezet. Toen was er nog geen politie-agent (als verdacht) in zicht. Amber waarschuwing, idem. Genoeg reden v.a.v. de korpschef, lijkt me.
[quote]
[4] En het decor ? Is het dan niet idioot (nog vriendelijk gezegd) om de persconferentie te houden in het zicht van wat erop stond : politie, waakzaam en dienstbaar. Vertraagd, want het betreft 1 van ons.
Staande voor dat decor, zegt de politie-woordvoerder : "er kwam iemand met belangrijke informatie".
Dat hou je toch niet voor mogelijk :
het gaat over een moordzaak, er komt een politie-agent op het bureau en (zegt de woordvoerder) die verschaft "belangrijke informatie".
Japanse mores voor de korpschef : harakiri ; nederlandse mores : aftreden en wachtgeld.
Nederlandse mores voor de woordvoerder :
ONVERGEEFLIJK. Wegwezen.
Waarom het verhaal van de persconferentie in twijfel trekken? Gezien de acties die erop volgden (braaf meegaan naar het politiebureau, opbiechten in zeer emotionele toestand), geloof ik wel dat die gozer gewoon in paniek is geraakt en het zijn vriendin heeft verteld.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nou, kan natuurlijk nog wel van belang zijn.
Als ze van ZHZ is zal ze wellicht zijdelings bij de zaak betrokken zijn geweest of toegang tot informatie hebben gehad. En zo misschien al wat te weten gekomen zijn en daardoor hem aangesproken te hebben of wat.
Zit ook wel wat in... maar op het moment dat zo'n persoon gaten in zijn verhaal heeft zitten moeten er toch wel wat bellen gaan rinkelen... dan wacht je toch niet een aantal dagen om verder te gaan... die indruk wordt nu wel gewekt....quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:43 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Op dat moment waren ze inlichtingen aan het inwinnen, niets meer of minder. Het meisje was vermist, er was toch nog niet duidelijk wat er aan de hand was? Zou een mooie boel worden dat als er een meisje vermist word de hele buurt een derdegraads kruisverhoor krijgt. We weten nu wie wat waar en wanneer (waarom nog niet) maar toen was er nog niets bekend, ik vind het heel makkelijk om achteraf te zeggen wat er toen had moeten gebeuren. Het enige dat bekend was is dat het meisje weg was en dat er een buurman had aangebeld.
quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zit ook wel wat in... maar op het moment dat zo'n persoon gaten in zijn verhaal heeft zitten moeten er toch wel wat bellen gaan rinkelen... dan wacht je toch niet een aantal dagen om verder te gaan... die indruk wordt nu wel gewekt....
Mjah goed punt.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:44 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Waarom het verhaal van de persconferentie in twijfel trekken? Gezien de acties die erop volgden (braaf meegaan naar het politiebureau, opbiechten in zeer emotionele toestand), geloof ik wel dat die gozer gewoon in paniek is geraakt en het zijn vriendin heeft verteld.
Doe 's bij 100 man in een buurt navraag, en kijk eens hoeveel je er tegen komt met een slecht verhaal.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zit ook wel wat in... maar op het moment dat zo'n persoon gaten in zijn verhaal heeft zitten moeten er toch wel wat bellen gaan rinkelen... dan wacht je toch niet een aantal dagen om verder te gaan... die indruk wordt nu wel gewekt....
tijdens de persconferentie werd gezegd dat de verdachte geen complete verklaring gaf voor zijn doen en laten... en dat vervolgens is besloten hem later aan een nader onderzoek te onderwerpen...quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:46 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Wie wekt met welke opmerkingen de indruk dat er gewacht werd met het onderzoek?
Ja, maar als je je in het begin al meteen op 1 iemand stort en die blijkt het niet te zijn dan heb je kostbare tijd verloren. Ik denk dat ze eerst alle buurmannen in kaart wilden hebben voordat ze de verhalen onder de loep gingen nemen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ander team zelfsquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:46 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mjah goed punt.
En zoals ik zelf al zei; tis onwaarschijnlijk want dan was al sneller aan het licht gekomen dat hij agent was lijkt me. Als ze wisten dat iemand van hun eigen team daar met haar vriend daar 2 huizen verder woont
Als je op de dag van de verdwijning al weet dat het hoogstwaarschijnlijk om een van de buren gaat? Nee, dan vind ik het schandig dat ze de dader niet eens gepakt hebben, maar dat ze het moesten hebben van het zelf aangeven van de dader.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:40 schreef yvonne het volgende:
Wat was het alternatief? Meteen aanhouden en opsluiten?quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
tijdens de persconferentie werd gezegd dat de verdachte geen complete verklaring gaf voor zijn doen en laten... en dat vervolgens is besloten hem later aan een nader onderzoek te onderwerpen...
Zo gek is dat niet hoor. Hij zal vast niet de enige zijn die een incomplete verklaring had.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
tijdens de persconferentie werd gezegd dat de verdachte geen complete verklaring gaf voor zijn doen en laten... en dat vervolgens is besloten hem later aan een nader onderzoek te onderwerpen...
Het ging even over het hypothetische geval dat die vriendin bij ZHZ hoorde. Dan was zij dus van 'het eigen team' en hij van ander team want R'dam-Rijnmond.quote:
quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:48 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Als je op de dag van de verdwijning al weet dat het hoogstwaarschijnlijk om een van de buren gaat?
De verdachte heeft al aangegeven dat hij wist dat Milly alleen thuis was.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ah ok.
Wanneer? vantevoren of nadat hij heeft aangebeld? Dat werd mij niet geheel duidelijk uit de verklaringen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:50 schreef scanman1 het volgende:
[..]
De verdachte heeft al aangegeven dat hij wist dat Milly alleen thuis was.
Zie eerder voor zn theorie. En zie mijn reactie erop Scanman.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:50 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg, kom eens... hoe kom je daarbij? Er waren meerdere mensen zonder goed alibi..
Wat denk jij, dat je al die alibi's zo even gecheckt hebt?quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:48 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Als je op de dag van de verdwijning al weet dat het hoogstwaarschijnlijk om een van de buren gaat? Nee, dan vind ik het schandig dat ze de dader niet eens gepakt hebben, maar dat ze het moesten hebben van het zelf aangeven van de dader.
Jij bent zo'n Gia-type hè? Als jij erbij was geweest was het vast beter gegaan enzo?quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:48 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Als je op de dag van de verdwijning al weet dat het hoogstwaarschijnlijk om een van de buren gaat? Nee, dan vind ik het schandig dat ze de dader niet eens gepakt hebben, maar dat ze het moesten hebben van het zelf aangeven van de dader.
Volgens mij haal je twee dingen door elkaar. Tijdens de persconferentie zeiden ze dat de man geen volledig verhaal had verteld over wat er woensdagavond is gebeurd, en dat ze daar verder over zullen praten deze week. Hij had inderdaad ook een niet helemaal kloppend alibi meen ik, en stond wel op de interesselijst.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hoezo onzin? Ik heb het al 5x verteld, maar nog een keer dan. De politie wist van de moeder dat een van de buren had aangebeld en dat Milly daarom het gesprek moest verbreken. 10 minuten later kon de moeder Milly al niet meer bereiken. Als na onderzoek geen van de buren vertelt dat hij nog bij Milly heeft aangebeld, is dat dus bewijs dat iemand liegt en dat één van de buren dus voor 99% zeker de dader is of minimaal weet wat er is gebeud.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:50 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg, kom eens... hoe kom je daarbij? Er waren meerdere mensen zonder goed alibi..
Wat is het toch makkelijk om met wijsheid achteraf alles te veroordelen en mensen weg te sturen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:42 schreef quirigua het volgende:
Staande voor dat decor, zegt de politie-woordvoerder : "er kwam iemand met belangrijke informatie".
Dat hou je toch niet voor mogelijk :
het gaat over een moordzaak, er komt een politie-agent op het bureau en (zegt de woordvoerder) die verschaft "belangrijke informatie".
Japanse mores voor de korpschef : harakiri ; nederlandse mores : aftreden en wachtgeld.
Nederlandse mores voor de woordvoerder :
ONVERGEEFLIJK. Wegwezen.
Ja leuk einstein. Maar je theorie mist even dat je dan nog steeds wel uit moet vinden WELKE buurman en dit gewoon te magertjes is om even bij alle buren (wat er nogal wat zijn in een hofje) deuren in te gaan trappenquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:52 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Hoezo onzin? Ik heb het al 5x verteld, maar nog een keer dan. De politie wist van de moeder dat een van de buren had aangebeld en dat Milly daarom het gesprek moest verbreken. 10 minuten later kon de moeder Milly al niet meer bereiken. Als na onderzoek geen van de buren vertelt dat hij nog bij Milly heeft aangebeld, is dat dus bewijs dat iemand liegt en dat één van de buren dus voor 99% zeker de dader is of minimaal weet wat er is gebeud.
Dan had ik de volgende dag de huizen van de buren doorzocht ja. Het leven van een kind staat op het spel.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:52 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Jij bent zo'n Gia-type hè? Als jij erbij was geweest was het vast beter gegaan enzo?
[..]
Ja, en dan? Alle buren standrechtelijk executeren om er maar zeker van te zijn?quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:52 schreef scanman1 het volgende:
Hoezo onzin? Ik heb het al 5x verteld, maar nog een keer dan. De politie wist van de moeder dat een van de buren had aangebeld en dat Milly daarom het gesprek moest verbreken. 10 minuten later kon de moeder Milly al niet meer bereiken. Als na onderzoek geen van de buren vertelt dat hij nog bij Milly heeft aangebeld, is dat dus bewijs dat iemand liegt en dat één van de buren dus voor 99% zeker de dader is of minimaal weet wat er is gebeud.
Het gaat om het leven van een meisje. Ik denk dat dat belangrijker is dan een foutief huisonderzoek bij de buren. En deuren intrappen hoeft natuurlijk sowieso niet.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:53 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja leuk einstein. Maar je theorie mist even dat je dan nog steeds wel uit moet vinden WELKE buurman en dit gewoon te magertjes is om even bij alle buren (wat er nogal wat zijn in een hofje) deuren in te gaan trappen
Net op Radio1 zei iemand dat maar 1 op de 10 mensen die zich aanmelden voor een baan bij de politie door de selectie komt. Misschien mag dat nóg wel strenger.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:54 schreef clumsy_clown het volgende:
Het is maar goed dat veel mensen hier niet bij de politie zitten. Kan je je voorstellen wat voor fouten er dán gemaakt zouden worden?.
En jij was toch ook van het privacy-bewaren? Met welke reden wil je een rechter overtuigen om álle huizen door te zoeken? 'Ze zag een buurman'?quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:54 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Dan had ik de volgende dag de huizen van de buren doorzocht ja. Het leven van een kind staat op het spel.
We weten nu dat de volgende dag al te laat was trouwens, dus het had alleen de zaak eerder tot een einde gebracht, maar had Milly niet gered.
Dat is geen bewijs, misschien had Milly zich wel vergist en was het geen buurman.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:52 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Je kunt niet zomaar even bij tig mensen binnen vallen en de boel overhoop halen omdat één van hen misschien wel een kind heeft ontvoerdquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:54 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Dan had ik de volgende dag de huizen van de buren doorzocht ja. Het leven van een kind staat op het spel.
We weten nu dat de volgende dag al te laat was trouwens, dus het had alleen de zaak eerder tot een einde gebracht, maar had Milly niet gered.
Ik ben dan ook geen onderzoeker, maar gewoon iemand die er hier op een forum wat gedachten op los laat.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:36 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Het projecteren van jouw logica op die van haar kun je wel doen, maar daaruit kun je niet afleiden wat er wel of niet is gebeurd. Zo zijn er al tientallen+ onderzoeken de mist ingegaan.
Dus jij zou in alle tuinen hebben gegraven om te zien of ze daar misschien lag? Ik denk dat dit de volgende stap was geweest als dhr V. zich niet had aangegeven, een kadaverhond de wijk in.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:54 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor een domme opmerking. Je kunt toch gewoon een huis even doorzoeken om zeker te weten dat ze niet ergens in een kelder zit opgesloten. KOM OP ZEG!!! Wie heeft het over executeren? Lul niet zo dom. Gewoon even een standaard onderzoek.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ja, en dan? Alle buren standrechtelijk executeren om er maar zeker van te zijn?
Dan ga je als politie toch verder onderzoek doen, zoals nu gebeurd is?
Wat mekker je dan? Ze hebben alle mannelijke buurmannen onderzocht en een follow-up op de lui waar ze geen goed gevoel bij hadden of wie geen goed alibi hadden. Daarna kwam hij meer en meer in the picture. Zal hij zelf ook gemerkt hebben en daardoor koos hij maar eieren voor z'n geld.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:55 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Het gaat om het leven van een meisje. Ik denk dat dat belangrijker is dan een foutief huisonderzoek bij de buren. En deuren intrappen hoeft natuurlijk sowieso niet.
Hoe dan ook: ik snap niet dat de politie het in feite niet zelf heeft weten op te lossen terwijl ze dus al wisten dat het een van de buren moest zijn.
Het enige wat de politie "wist" is dat waarschijnlijk één van de buurmannen (en dan ga je al op een verklaring van een moeder af die zegt dat haar 12jarige dochter dat gezegd heeft!) waarschijnlijk Milly aan waarschijnlijk de voordeur heeft gesproken.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:55 schreef scanman1 het volgende:
Het gaat om het leven van een meisje. Ik denk dat dat belangrijker is dan een foutief huisonderzoek bij de buren. En deuren intrappen hoeft natuurlijk sowieso niet.
Hoe dan ook: ik snap niet dat de politie het in feite niet zelf heeft weten op te lossen terwijl ze dus al wisten dat het een van de buren moest zijn.
Lekker makkelijk hè, zo vanaf je luie stoel, als veel feiten al bekend zijn?quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:55 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Nee, dat kun je niet gewoon even.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:57 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor een domme opmerking. Je kunt toch gewoon een huis even doorzoeken om zeker te weten dat ze niet ergens in een kelder zit opgesloten. KOM OP ZEG!!! Wie heeft het over executeren? Lul niet zo dom. Gewoon even een standaard onderzoek.
1. Er zijn tientallen buurmannen in zo'n hofje.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:48 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Buiten dat had het in dit geval nog niks uitgemaakt ookquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:57 schreef Harajuku. het volgende:
En weet je hoeveel tijd het kost om al die huizen te doorzoekenDan was ze echt niet diezelfde dag al gevonden, hoor.
Ja, en stel nou dat ze niet in de straat was vermoord, maar in de volgende?quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:57 schreef scanman1 het volgende:
Wat is dat nou voor een domme opmerking. Je kunt toch gewoon een huis even doorzoeken om zeker te weten dat ze niet ergens in een kelder zit opgesloten. KOM OP ZEG!!! Wie heeft het over executeren? Lul niet zo dom. Gewoon even een standaard onderzoek.
Nee, maar minimaal even alle huizen van de buren onderzoeken of ze daar niet ergens in een kelder ofzo is opgesloten. Nogmaals: ik vind het vreemd dat de politie de zaak niet op eigen kracht heeft kunnen oplossen terwijl ze al een week wisten dat één van de buren voor 95% zeker de dader was.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:56 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dus jij zou in alle tuinen hebben gegraven om te zien of ze daar misschien lag? Ik denk dat dit de volgende stap was geweest als dhr V. zich niet had aangegeven, een kadaverhond de wijk in.Ook al had je alle huizen doorzocht, dan was er hoogstwaarschijnlijk niets gevonden.
Los van de bevelschriften als iemand bezwaar heeft is het idd niet zo maar gedaan.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:58 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nee, dat kun je niet gewoon even.
Ben het voor een keer zowaar met je eens. En nee, er hoeven geen deuren ingetrapt te worden. Als er in een buurt een kind vermist is, werken de buren graag mee aan het onderzoek.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:54 schreef scanman1 het volgende:
[..]
liegen hoeft natuurlijk nog niet te betekenen dat je het gedaan hebt hoor...quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:52 schreef scanman1 het volgende:
[..]
nee inderdaadquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:56 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Je kunt niet zomaar even bij tig mensen binnen vallen en de boel overhoop halen omdat één van hen misschien wel een kind heeft ontvoerd
Een huis kun je niet zomaar doorzoeken. Dan moet daar wel enige verdenking voor zijn. Dat is zeker niet standaard.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:57 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Nee, alleen de huizen van de buren doorzoeken. Wat is daar nou zo moeilijk aan te begrijpen. Als je zo goed als zeker weet dat één van de buren de dader is, dan doorzoek je toch meteen de mogelijke huizen. Lijkt mij tenminste. In dit geval hadden ze helaas waarschijnlijk niets gevonden, maar toch... misschien hadden ze wel een andere aanwijzing gevonden.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:59 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ja, en stel nou dat ze niet in de straat was vermoord, maar in de volgende?
Dan had je haar dus niet gevonden. Ga je dan uit voorzorg de hele buurt alle huizen en tuinen doorzoeken? De hele stad?
Los van het feit dat je als politie ook niet zomaar ergens binnen mag vallen, volgens mij.
als 50-100 man zeggen van niets te weten... zijn ze dan allemaal schuldig denk je?quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben het voor een keer zowaar met je eens. En nee, er hoeven geen deuren ingetrapt te worden. Als er in een buurt een kind vermist is, werken de buren graag mee aan het onderzoek.
Hoe kom je aan die percentage?quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:59 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Nee, maar minimaal even alle huizen van de buren onderzoeken of ze daar niet ergens in een kelder ofzo is opgesloten. Nogmaals: ik vind het vreemd dat de politie de zaak niet op eigen kracht heeft kunnen oplossen terwijl ze al een week wisten dat één van de buren voor 95% zeker de dader was.
En het feit dat je zo goed als zeker weet dat één van de buren de dader is, is dan niet genoeg? Kom op zeg!quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:59 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Een huis kun je niet zomaar doorzoeken. Dan moet daar wel enige verdenking voor zijn. Dat is zeker niet standaard.
95% zelfsquote:Op woensdag 17 maart 2010 17:59 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Nee, maar minimaal even alle huizen van de buren onderzoeken of ze daar niet ergens in een kelder ofzo is opgesloten. Nogmaals: ik vind het vreemd dat de politie de zaak niet op eigen kracht heeft kunnen oplossen terwijl ze al een week wisten dat één van de buren voor 95% zeker de dader was.
Gewoon om aan te geven dat het zo goed als zeker was. Damn, moet ik alles uitleggen. Dat lag toch voor de hand ofniet?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |