abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79261881
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:33 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk niet dat Milly te redden was geweest want ik vermoed dat ze op de melding van vermissing al dood was... maar het betrokken politiekorps heeft toch wel hier en daar flink wat steken laten vallen waardoor de zaak wellicht wel wat eerder opgelost was geweest...

als een buurman geen sluitend alibi heeft terwijl je weet dat "een buurman" de laatste was die Milly heeft gezien vind ik het raar dat je daar dan niet gelijk op doorpakt als politiekorps zijnde...
eens
Je moet de lat hoog genoeg leggen om eronder door te kunnen
If life gives you lemons make lemonade
Behind every bitch there is a man who made her that way :)
Suikertaartje heeft altijd gelijk
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:37:41 #227
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_79261885
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:34 schreef yvonne het volgende:

[..]

\
Waarom zouden ze, in eerste instantie is het een vermissing zoals er zoveel zijn.
Precies, je gaat niet uit van ontvoering/moord.
be nice or go away
pi_79261892
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:36 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ach, houd toch op. De politie wil dat meisje ook vinden hoor.
So what?

Dat zegt niets over het feit of dat onbewust kan meespelen of niet. Idealisme..
The time you enjoy wasting is not wasted time.
pi_79261911
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:36 schreef yvonne het volgende:

[..]

Er zit wel glas naast de voordeur en als ik me goed herinner ( kom er weleens als de wijkpleeg) kun je bij deze woningen uit de keuken zien wie er staat.
Ah ok.

Blijft wel de vraag of hij wist dat ze alleen was of dat hij gewoon achterlijk veel risico nam.

Of dat hij wellicht niet eens voor haar kwam maar toen hij bv. naar ouders vroeg erachter kwam dat ze alleen was en zo een kans zag
pi_79261913
Het is nog veel te vroeg om te gaan klagen over het onderzoek. Het is enorm groots aangepakt, en heel eerlijk gezegd kan ik me wel voorstellen dat als de politie hier bijvoorbeeld advies van profilers heeft gebruikt, deze buurman laag op de ranglijst stond. Jonge vent, woont samen met z'n vriendin, respectabele baan, en als hij ook nog 's een doodgewone indruk geeft..
pi_79261924
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:37 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Precies, je gaat niet uit van ontvoering/moord.
Op het moment dat ze de buurmannen gingen ondervragen was toch al duidelijk dat Milly niet zomaar was vertrokken... op dat moment bevindt zo'n zaak zich al in een hele andere fase lijkt me....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_79261932
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:36 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ach, houd toch op. De politie wil dat meisje ook vinden hoor.
Is eigenlijk bekend van welk korps z'n vriendin is?

Boohh die wil ook even de straat niet meer op. Of in dat huis zijn. Ooit nog waarschijnlijk.
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:39:07 #233
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79261940
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:38 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ah ok.

Blijft wel de vraag of hij wist dat ze alleen was of dat hij gewoon achterlijk veel risico nam.

Of dat hij wellicht niet eens voor haar kwam maar toen hij bv. naar ouders vroeg erachter kwam dat ze alleen was en zo een kans zag
Dat laatste bedacht ik me net ook nog inderdaad.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:39:28 #234
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79261954
quote:

[..]

Boohh die wil ook even de straat niet meer op. Of in dat huis zijn. Ooit nog waarschijnlijk.
Bij mij is het niet bekend iig.
pi_79261968
quote:

[..]

Ah ok.

Precies.
Vertellen dat de hond of kat van de buren is aangereden en om hulp vragen. Zo iemand naar buiten lokken is echt niet moeilijk.
Leaf
pi_79261987
quote:

[..]

Ik mag verdomme hopen van niet.
pi_79261995
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:39 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Dat laatste bedacht ik me net ook nog inderdaad.
Hara DD de Vries
  Admin woensdag 17 maart 2010 @ 17:40:30 #238
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_79262001
Het is binnen een week rond mensen, dat is akelig snel.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:40:46 #239
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79262012
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:40 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Second that.
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:41:02 #240
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79262025
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:40 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Hara DD de Vries
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:41:05 #241
3542 Gia
User under construction
pi_79262029
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:39 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Precies.
Vertellen dat de hond of kat van de buren is aangereden en om hulp vragen. Zo iemand naar buiten lokken is echt niet moeilijk.
"Er is een pakje voor jullie afgegeven, wil je dat even komen halen?"
pi_79262050
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:40 schreef yvonne het volgende:
Nou niet bepaald een verdienste van de politie te noemen. Ja, van 1 agent..
The time you enjoy wasting is not wasted time.
pi_79262053
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:40 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Nou, kan natuurlijk nog wel van belang zijn.

Als ze van ZHZ is zal ze wellicht zijdelings bij de zaak betrokken zijn geweest of toegang tot informatie hebben gehad. En zo misschien al wat te weten gekomen zijn en daardoor hem aangesproken te hebben of wat.

Maar dan lijkt het me weer niet dat de politie zaterdagavond pas wist dat hij agent was.
Maar sowieso; hoe slecht is je backgroundcheck dan. Als je iemand toch wel ' person of interest' vind (hij kon immers niet alle vragen goed of volledig beantwoorden) en je niet eens weet wat zn werk is.
pi_79262063
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:40 schreef yvonne het volgende:
Het had waarschijnlijk ook niet veel langer geduurd als die man zich niet gemeld had.
Leaf
pi_79262079
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:42 schreef quirigua het volgende:

[..]
(gewijzigd) :

N.a.v. de persconferentie van 11:30 hrs >
[1] Als er zoveel mensen op het onderzoek gezet zijn, was het zeker mogelijk om ook de draad v.a.v. de buurmannen snel en simultaan verder te doorzoeken. Zelfs was dat voor de hand liggend (zei ook de officier) ; zeker na twee, drie, vier dagen.
Dat had ander onderzoek niet gestoord, integendeel, gesteund.
[2] Er blijft de indruk van aarzeling : de nu-verdachte was (is) politie-agent. Hij stond (volgens wat de officier zei) achterin het rijtje-nog-te-onderzoeken individuen. "Hij zou nog weer aan de beurt komen".
Kadaver-sympathie is een (te) groot woord, maar een luchtje blijft hangen, kader-sympathie ?
[3] Het lijkt er dus op dat het korps, i.c. de korpschef, minder dan acuut voortvarend heeft gehandeld direct na, en nog een dag na, de verdwijning. Toen was er nog geen politie-agent (als verdachte) in zicht, ergo het korps (de chef) was nog verantwoordelijk voor de zaak. Amber waarschuwing, kwam te laat (Hirsch Ballin), een etmaal later. Genoeg reden voor de korpschef, lijkt me, om zijn biezen te pakken.

[4] Tenslotte het decor ? Is het niet idioot (nog vriendelijk gezegd) om de persconferentie te houden in het zicht van die achtergrond met, nou ja, wat erop stond : politie, waakzaam en dienstbaar.
Waakzaam, te laat ; en dienstbaar, te weinig.
Ad [4] > Het decor ?
Staande voor dat decor, zegt de politie-woordvoerder : "er kwam iemand met belangrijke informatie".

Agnes Kant zei, in de Tweede Kamer, de avond voordat het kabinet viel : "Hoe bestaat het".
Dit (Dordrecht) hou je toch niet voor mogelijk : het gaat over een moordzaak, er komt een politie-agent op het bureau en deze (zegt de woordvoerder) "verschaft belangrijke informatie". Koekoek.

Japanse mores voor de korpschef : harakiri. Nederlandse mores : aftreden, zonder wachtgeld.
Nederlandse mores voor de woordvoerder : ga iets anders doen.

[ Bericht 17% gewijzigd door quirigua op 17-03-2010 18:24:10 ]
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:43:01 #246
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_79262084
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:38 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Op het moment dat ze de buurmannen gingen ondervragen was toch al duidelijk dat Milly niet zomaar was vertrokken... op dat moment bevindt zo'n zaak zich al in een hele andere fase lijkt me....
Op dat moment waren ze inlichtingen aan het inwinnen, niets meer of minder. Het meisje was vermist, er was toch nog niet duidelijk wat er aan de hand was? Zou een mooie boel worden dat als er een meisje vermist word de hele buurt een derdegraads kruisverhoor krijgt. We weten nu wie wat waar en wanneer (waarom nog niet) maar toen was er nog niets bekend, ik vind het heel makkelijk om achteraf te zeggen wat er toen had moeten gebeuren. Het enige dat bekend was is dat het meisje weg was en dat er een buurman had aangebeld.
be nice or go away
pi_79262148
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:42 schreef quirigua het volgende:

[..]

En nog dit : [quote]Op woensdag 17 maart 2010 15:42 schreef quirigua het volgende:

[..]

[1] Als er zoveel mensen op het onderzoek gezet zijn, was het zeker mogelijk om ook de draad v.a.v. de buurmannen snel en simultaan verder te doorzoeken. Zelfs was dat voor de hand liggend (zei ook de officier) ; zeker na drie, vier dagen. Dat had ander onderzoek niet gestoord, integendeel, gesteund.
[2] Er blijft toch wat hangen : de nu-verdachte was (is) politie-agent. Hij stond (volgens wat de officier zei) achterin het rijtje-nog-te-onderzoeken mensen. Kadaver-sympathie is een (misschien te) groot woord, maar een luchtje blijft hangen.
[3] De indruk blijft ook hangen dat het korps (i.c. de korpschef) met minder dan acute voortvarendheid, direct na, en nog een dag na, de verdwijning het onderzoek heeft opgezet. Toen was er nog geen politie-agent (als verdacht) in zicht. Amber waarschuwing, idem. Genoeg reden v.a.v. de korpschef, lijkt me.
[quote]
[4] En het decor ? Is het dan niet idioot (nog vriendelijk gezegd) om de persconferentie te houden in het zicht van wat erop stond : politie, waakzaam en dienstbaar. Vertraagd, want het betreft 1 van ons.

Staande voor dat decor, zegt de politie-woordvoerder : "er kwam iemand met belangrijke informatie".
Dat hou je toch niet voor mogelijk :
het gaat over een moordzaak, er komt een politie-agent op het bureau en (zegt de woordvoerder) die verschaft "belangrijke informatie".

Japanse mores voor de korpschef : harakiri ; nederlandse mores : aftreden en wachtgeld.
Nederlandse mores voor de woordvoerder :

ONVERGEEFLIJK. Wegwezen.
je praat poep.

Alsof het hele politieapparaat valt door 1 agent die iets vreselijks doet.

Wat de neuk is 'Kadaver-sympathie'?? Een voorliefde voor dooie koeien in slachthuizen?
En die OvJ heeft never nooit gezegd dat hij achter in het rijtje stond. Hij stond zelfs met nog een andere buurman bovenaan de lijst
pi_79262158
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:42 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nou, kan natuurlijk nog wel van belang zijn.

Als ze van ZHZ is zal ze wellicht zijdelings bij de zaak betrokken zijn geweest of toegang tot informatie hebben gehad. En zo misschien al wat te weten gekomen zijn en daardoor hem aangesproken te hebben of wat.
Waarom het verhaal van de persconferentie in twijfel trekken? Gezien de acties die erop volgden (braaf meegaan naar het politiebureau, opbiechten in zeer emotionele toestand), geloof ik wel dat die gozer gewoon in paniek is geraakt en het zijn vriendin heeft verteld.
pi_79262183
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:43 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Op dat moment waren ze inlichtingen aan het inwinnen, niets meer of minder. Het meisje was vermist, er was toch nog niet duidelijk wat er aan de hand was? Zou een mooie boel worden dat als er een meisje vermist word de hele buurt een derdegraads kruisverhoor krijgt. We weten nu wie wat waar en wanneer (waarom nog niet) maar toen was er nog niets bekend, ik vind het heel makkelijk om achteraf te zeggen wat er toen had moeten gebeuren. Het enige dat bekend was is dat het meisje weg was en dat er een buurman had aangebeld.
Zit ook wel wat in... maar op het moment dat zo'n persoon gaten in zijn verhaal heeft zitten moeten er toch wel wat bellen gaan rinkelen... dan wacht je toch niet een aantal dagen om verder te gaan... die indruk wordt nu wel gewekt....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_79262202
Het 'achteraf-makkelijk-lullen' is weer begonnen?

Nu ineens mogen alle deuren eruit bij alle buurmannen zonder gezeur over privacy?
Nu ineens is het meteen duidelijk dat wanneer een buurman aan de deur kwam en er verdwijnt iemand dat buurman het meteen gedaan heeft?

Oftewel, makkelijk lullen achteraf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')