Wellicht binnenkort een forumquote:Op woensdag 10 maart 2010 17:19 schreef slacker_nl het volgende:
Heb me net aangemeld op hun maillinglist en zit al op irc. Dit is een partij die perfect in mijn straatje past. Maillinglists + irc, kan het nog geiler?
Dat dusquote:Op woensdag 10 maart 2010 18:17 schreef ethiraseth het volgende:
Heel erg gewenst gezien de huidige partijen, op GL/SP/PvdD na, niet echt een hoge pet ophebben van privacy en het liefst zelfs deze nog veel verder inperken (bijvoorbeeld Fred Teeven & kornuiten). HEt meedoen aan de verkiezingen van deze partij kan al genoeg zijn om andere partijen te dwingen hier meer aandacht te besteden, ongeacht of ze een zetel halen.
I knew it was you (@irc)quote:
Misschien is juist door ons politieke systeem een partij als de piratenpartij nog niet eerder opgestaan, omdat het gras al voor de voeten is weggemaaid door enkele van de vele andere partijen, zodat er nog maar weinig unieke standpunten en bijbehorende initiatiefnemers overblijven.quote:Op maandag 15 maart 2010 10:31 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wilde er vorige week ook al een topic over openen. Interessant, in principe is het NL politieke systeem uitstekend geschikt voor zo'n partij, en in andere landen hebben ze al laten merken dat een paar procent vd stemmen best mogelijk is.
Naast dat de PP nog iets extra's heeft wat de meeste nieuwe partijen niet hebben, namelijk een internationale beweging die ondersteuning bied en internationale samenwerking met zusterpartijen. Dat moet ook wel als je ziet wat voor thema's de PP aan wil pakken.quote:Op maandag 15 maart 2010 11:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
Maar goed, het klinkt in elk geval als een theorie waar over nagedacht is.
quote:Op maandag 15 maart 2010 10:31 schreef I.R.Baboon het volgende:
Aan de andere kant heb ik nog niet zo'n hoge dunk van hun mensen (iemand op sargasso had al gezocht: bestuursleden die net afgestudeerd MBO systeembeheer zijn lijken me geen raspolitici).
Quote over een raspoliticusquote:Na het voortijdig verlaten van het middelbaar onderwijs was hij werkzaam als fabrieksarbeider.
Ik had het over bestaande partijen. Op de PVV na hebben alle partijen wel zo'n internationaal netwerk.quote:Op maandag 15 maart 2010 11:44 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Naast dat de PP nog iets extra's heeft wat de meeste nieuwe partijen niet hebben, namelijk een internationale beweging die ondersteuning bied en internationale samenwerking met zusterpartijen.
De opkomst van de PvdD kan ik ook niet helemaal plaatsen. Hoogstens het gevoel bij kiezers dat ook bij GL dierenwelzijn geen prioriteit heeft.quote:Op maandag 15 maart 2010 11:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nou ja, wat dat betreft had ik toch het gevoel dat de PvdD al meer gecoverd werd door GL
Ja, dat was wel een raspoliticus die 20 jaar had om een partij klaar te maken voor lidmaatschp van de Tweede Kamer en die op een stuk dominanere manier de partij leidde dan dat de PP hopelijk gaat doen.quote:
Er zit best potentie in.quote:Op maandag 8 maart 2010 18:58 schreef Pistoleke het volgende:
Naar aanleiding van dit nieuwsbericht.
Zal deze partij het lukken om mee te doen aan de verkiezingen en wie zou er daadwerkelijk ook op stemmen?
Is er eigenlijk nog uberhaupt wel ruimte voor zo'n partij als deze in ons sterk versnipperde partijlandschap of biedt dit juist kansen voor nog meer partijen?
De site:
http://staging.piratenpartij.nl/
Zoals?quote:Op woensdag 10 maart 2010 14:52 schreef Pistoleke het volgende:
Inderdaad.
Ik vraag me ook af of ze zich daadwerkelijk een beetje in de politieke situatie van Nederland verdiept hebben. Het is misschien mogelijk dat er in Scandinavie nog geen partijen waren die hiervoor op de bres stonden maar nu komt het een beetje over alsof een paar fanatiekelingen het hier wouden evenaren terwijl Privacy en Downloaden zeker belangrijke speerpunten zijn van een paar partijen hier.
Leuk filmpje. Die Nieuwe Volkspartij stelt ook niets voor.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:09 schreef Sitethief het volgende:
http://www.rtvoost.nl/programma/programma.aspx?pid=215&datum=12-3-2010
vanaf 9:15
Maar om nou te zeggen dat ze het heel beroerd doen... Bij de laatste Bondsdagverkiezingen kwamen ze op 2% van de stemmen uit.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:59 schreef Athlon_2o0o het volgende:
En dat de partij in Duitsland zetels veroverd heeft is gewoon onzin, want de partij heeft de kiesdrempel niet gehaald.
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:59 schreef Athlon_2o0o het volgende:
En dat de partij in Duitsland zetels veroverd heeft is gewoon onzin, want de partij heeft de kiesdrempel niet gehaald.
Per 1 januari 2006 waren er 12.455.000 stemgerechtigden in Nederland. Dat betekent dat +/- 83.375 mensen gelijk staan aan een zetel.quote:In Duitsland geldt een een kiesdrempel van 5%.
Nederland kent formeel geen kiesdrempel, al is er wel een regel dat een partij die geen reguliere zetel heeft gehaald ook geen kans op een restzetel maakt, wat dus (voor de Tweede Kamerverkiezingen) equivalent is aan een kiesdrempel van 0,667%.
De opkomst op 9 juni zal geen 100% zijn. Er zijn ongeveer 65.000 stemmen nodig voor een Kamerzetel.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:31 schreef Sitethief het volgende:
Dat betekent dat +/- 83.375 mensen gelijk staan aan een zetel.
Die hebben ze nietquote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:14 schreef korting het volgende:
best goed idee, ben benieuwd naar de rest van hun standpunten
En met de rest bedoel je..?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:14 schreef korting het volgende:
best goed idee, ben benieuwd naar de rest van hun standpunten
quote:
Wat ze van andere politieke zaken vinden. Stel dat ze in de regering komen, moeten ze daar ook iets van vinden. De partij van de dieren heeft bv ook een mening over buitenlanders, terwijl dat niks met dieren te maken heeftquote:
Daar hebben ze geen officieel standpunt in. Op zich ben je heel positief om aan te nemen dat ze gelijk meer dan 10 zetels krijgen om zo mogelijk in de regering te komen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:08 schreef korting het volgende:
[..]
[..]
Wat ze van andere politieke zaken vinden. Stel dat ze in de regering komen, moeten ze daar ook iets van vinden. De partij van de dieren heeft bv ook een mening over buitenlanders, terwijl dat niks met dieren te maken heeft.
1. Hoe ziet het IRC kanaal van een professionele partij er dan volgens jou uit?quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:09 schreef Ravvie het volgende:
Ik heb eens een tijdje op het IRC kanaal van de PP rondgehangen en kan niet anders zeggen dan dat het een amateuristische indruk maakt. Meer een commissie bij een willekeurige vereniging dan een echte politieke partij.
In dat publieke IRC kanaal, zit gewoon de "partij top". Antwoorden die ze daar gaven op soms kritische vragen van anderen in het kanaal waren onder de maat, de notulen van de vergadering die ik onder ogen kreeg waren van een uiterst bedenkelijk niveau en het besef van het politieke process leek niet aanwezig. Ik vind het een leuk initiatief, maar er zullen toch echt eerst capabele mensen aan de leiding moeten komen om er iets serieus van te maken. Nu blijft het een goed bedoelde, maar amateuristsche "studentenvereniging" commissie (daar deed het me aan denken).quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:04 schreef Sitethief het volgende:
[..]
1. Hoe ziet het IRC kanaal van een professionele partij er dan volgens jou uit?
2. Is een publiek IRC kanaal goed vergelijkingsmateriaal?
3. Verwacht dat een partij die binnen no time klaar moet staan voor verkiezingen dat ze genoeg mankracht en tijd hebben om alles tot in de puntjes te regelen? Of ga je er net als ik vanuit dat er momenteel prioriteiten zijn (namelijk verkiezingen).
In het buitenland zijn ze anders vrij succesvol...quote:Op maandag 12 april 2010 15:40 schreef Lavenderr het volgende:
Nee, zou het echt zonde van mijn stem vinden.
Denk niet dat ze een kans maken.
Ja? Waar zoal?quote:Op maandag 12 april 2010 15:52 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
In het buitenland zijn ze anders vrij succesvol...
quote:
Precies. Dat is ook mijn motivatie. Vorige 2e Kamerverkiezingen stemde ik op de Partij voor de Dieren (Paul Cliteur). Ik houd van one issuepartijen. Die gaan werkelijk zonder compromissen voor dat ene ding waar ze voor staan. Zo houd je de politiek helder.quote:Op maandag 12 april 2010 16:16 schreef Desunoto het volgende:
[..]
![]()
Maar de Piratenpartij heeft nog best een aantal aardige standpunten op zich. Op het gebied van privacy scoren andere partijen heel erg slecht. Ik vind het best goed van ze dat zij zich hier wel voor hard maken.
Zweden: 1 Europarlementariër, worden er binnenkort 2, als het aantal Europarlementsleden uitgebreid is. Er is een kans dat ze in het nationale parlement komen na de verkiezingen later dit jaar.quote:
quote:De standpunten van de Piratenpartij in een notendop:
* Afschaffing van auteursrecht voor niet-commerciële doeleinden
* Inkorting van auteursrecht tot 5 jaar voor commerciële doeleinden
* Drastische hervorming van octrooirecht
* Bescherming van burgerrechten, online en offline (met name privacy)
* Een transparante overheid, en geen transparante burger
* Serieus nemen van IT-projecten door de overheid (denk aan OV-chipkaart)
* Vernietigen van softwarepatenten
* Profiteren van vrije informatie
Vijf is wel erg kort ja. Tien is beter.quote:Op maandag 12 april 2010 18:08 schreef ethiraseth het volgende:
Hehe, auteursrecht terugbrengen naar 5 jaar. Buma/stemra kreeg al een rolberoerte van het plan van Groen-links om het terug te brengen naar 10 jaar. Hoewel het auteursrecht op het moment echt belachelijk lang is, is vijf jaar misschien wel weer erg kort.
In Duitsland zitten ze ook in de lokale politiek:quote:Op maandag 12 april 2010 16:20 schreef freako het volgende:
[..]
Zweden: 1 Europarlementariër, worden er binnenkort 2, als het aantal Europarlementsleden uitgebreid is. Er is een kans dat ze in het nationale parlement komen na de verkiezingen later dit jaar.
Duitsland: 2% van de stemmen bij de laatste Bondsdagverkiezingen. Grootste partij die niet de kiesdrempel heeft overschreden.
quote:On August 30, 2009, the PIRATEN received 1.9% in the 2009 Saxony state election. On the same day, the party also received one seat in each council in the local elections of Münster and Aachen, although candidates of the party ran for office only in some constituencies of both cities.[15]
http://en.wikipedia.org/wiki/Pirate_Party_Germany
Erg goede standpunten.quote:
Ik heb mij gelijk maar even aangemeld dat ik bereid ben een dergelijke verklaring te tekenen. Ik weet overigens nog niet of ik er op ga stemmen, het zal er vanaf hangen in hoeverre zij zich profileren, en hoe de verkiezingsstrijd zich gaat ontwikkelen. Mocht het bijvoorbeeld nipt worden tussen Cohen of Balkenende, dan ga ik CDA stemmen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 09:39 schreef freako het volgende:
Eerst maar eens zien dat ze voldoende ondersteuningsverklaringen in weten te zamelen.
Eva Jobse, die ken ik uit EVE Onlinequote:Op dinsdag 13 april 2010 09:39 schreef freako het volgende:
Eerst maar eens zien dat ze voldoende ondersteuningsverklaringen in weten te zamelen. Voor elke kieskring zijn er 30 nodig om daar mee te mogen doen.
De kandidatenlijst staat overigens hier:
http://www.piratenpartij.nl/kandidatenlijst
Let even op of je je aanmeldt en gaat tekenen voor de juiste kieskring, als je in een gemeente woont die in de afgelopen paar jaar heringedeeld is met een andere gemeente. De lijst met gemeenten per kieskring op de Piratenpartij-website is niet helemaal actueel. Deze is actueler, al zijn er maar weinig verschillen: http://www.nlverkiezingen.com/kk.htmlquote:Op dinsdag 13 april 2010 20:11 schreef yootje het volgende:
Ik ga er niet op stemmen, maar ik ga wel een verklaring tekenen.
Dit zijn de officiele gemeenten, wat klopt er niet dan?quote:Op dinsdag 13 april 2010 23:42 schreef freako het volgende:
[..]
Let even op of je je aanmeldt en gaat tekenen voor de juiste kieskring, als je in een gemeente woont die in de afgelopen paar jaar heringedeeld is met een andere gemeente. De lijst met gemeenten per kieskring op de Piratenpartij-website is niet helemaal actueel. Deze is actueler, al zijn er maar weinig verschillen: http://www.nlverkiezingen.com/kk.html
Dit is een iets actueler lijstje als de Piratenpartij heeft, die hebben zo te zien de situatie-2003 nog op hun website staan. Dit is de versie van de Kiesraad, die is actueler, maar ook niet helemaal bij.quote:Op woensdag 14 april 2010 09:54 schreef -jos- het volgende:
[..]
Dit zijn de officiele gemeenten, wat klopt er niet dan?
http://www.kiesraad.nl/nl(...)hema-kieskringen.pdf
Ik woon in Amsterdam, dus dat zal niet zo'n probleem zijnquote:Op dinsdag 13 april 2010 23:42 schreef freako het volgende:
[..]
Let even op of je je aanmeldt en gaat tekenen voor de juiste kieskring, als je in een gemeente woont die in de afgelopen paar jaar heringedeeld is met een andere gemeente. De lijst met gemeenten per kieskring op de Piratenpartij-website is niet helemaal actueel. Deze is actueler, al zijn er maar weinig verschillen: http://www.nlverkiezingen.com/kk.html
Pas dan wel even je profiel aan.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:19 schreef yootje het volgende:
[..]
Ik woon in Amsterdam, dus dat zal niet zo'n probleem zijn
Nu is het 70 jaar na het overlijden van de maker...pfff...alsof de achter-achterkleinkinderen van een striptekenaar ook maar enig recht hebben op copyright-inkomen van iets dat meer dan een eeuw eerder getekend is.quote:Op maandag 12 april 2010 18:15 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Vijf is wel erg kort ja. Tien is beter.
Speelt er niet een grote lobby op dit moment om dat zelfs nog eens flink te verlengen?quote:Op donderdag 15 april 2010 02:26 schreef Junyo het volgende:
[..]
Nu is het 70 jaar na het overlijden van de maker...pfff...alsof de achter-achterkleinkinderen van een striptekenaar ook maar enig recht hebben op copyright-inkomen van iets dat meer dan een eeuw eerder getekend is.
Ja, door de belanghebbenden natuurlijk. Die harken gratis geld binnen.quote:Op donderdag 15 april 2010 10:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Speelt er niet een grote lobby op dit moment om dat zelfs nog eens flink te verlengen?
Kan je een kind of kleinkind nog 'belanghebbenden' noemen in deze?quote:Op donderdag 15 april 2010 10:34 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja, door de belanghebbenden natuurlijk. Die harken gratis geld binnen.
Vaak zijn de artiesten/uitvoerenden zelf al niet de belanghebbendenquote:Op donderdag 15 april 2010 10:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kan je een kind of kleinkind nog 'belanghebbenden' noemen in deze?
Nou, ze hebben belang bij het geld. Zo bedoel ik hetquote:Op donderdag 15 april 2010 10:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kan je een kind of kleinkind nog 'belanghebbenden' noemen in deze?
Ik hoop dat de Piratenpartij op dat punt wel wat water bij de wijn willen doen. Als ze gaan vasthouden aan het terugbrengen naar 5 jaar dan krijgen ze mogelijk helemaal niemand mee. Wat mij betreft is elke stap in de juiste richting (lees: korter) al goed.quote:Op maandag 12 april 2010 18:08 schreef ethiraseth het volgende:
Hehe, auteursrecht terugbrengen naar 5 jaar. Buma/stemra kreeg al een rolberoerte van het plan van Groen-links om het terug te brengen naar 10 jaar. Hoewel het auteursrecht op het moment echt belachelijk lang is, is vijf jaar misschien wel weer erg kort.
Ja, weliswaar oud artikel:quote:Op donderdag 15 april 2010 10:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Speelt er niet een grote lobby op dit moment om dat zelfs nog eens flink te verlengen?
Ja, als ze strikt blijven vasthouden aan die eis komen ze nooit in de regering natuurlijk.quote:Op donderdag 15 april 2010 11:07 schreef Miasan het volgende:
[..]
Ik hoop dat de Piratenpartij op dat punt wel wat water bij de wijn willen doen. Als ze gaan vasthouden aan het terugbrengen naar 5 jaar dan krijgen ze mogelijk helemaal niemand mee. Wat mij betreft is elke stap in de juiste richting (lees: korter) al goed.
Nee, als je niet op de universiteit politiek correct geindoctrineerd bent is je mening natuurlijk niets waard.quote:Op maandag 15 maart 2010 10:31 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wilde er vorige week ook al een topic over openen. Interessant, in principe is het NL politieke systeem uitstekend geschikt voor zo'n partij, en in andere landen hebben ze al laten merken dat een paar procent vd stemmen best mogelijk is. Aan de andere kant heb ik nog niet zo'n hoge dunk van hun mensen (iemand op sargasso had al gezocht: bestuursleden die net afgestudeerd MBO systeembeheer zijn lijken me geen raspolitici).
Op de universiteit word je politiek correct geïndoctrineerd ja?quote:Op donderdag 15 april 2010 13:45 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, als je niet op de universiteit politiek correct geindoctrineerd bent is je mening natuurlijk niets waard.
Door zo'n soort arrogante houding zijn de gevestigde partijen juist zo zwaar stemmen aan het verliezen.
Precies, staatsrecht en kennis van het politieke bestel zijn alleen maar handicaps!quote:Op donderdag 15 april 2010 13:45 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, als je niet op de universiteit politiek correct geindoctrineerd bent is je mening natuurlijk niets waard.
Door zo'n soort arrogante houding zijn de gevestigde partijen juist zo zwaar stemmen aan het verliezen.
Ja. Zelfstandig nadenken wordt afgekeurd, alleen citeren uit geaccepteerde politiek correcte bronnen wordt geaccepteerd. Tenminste in mijn ervaring in Leiden wel.quote:Op donderdag 15 april 2010 14:12 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Op de universiteit wordt je politiek correct geïndoctrineerd ja?
Dat zeg ik niet, maar daar zijn ambtenaren en adviseurs voor. Als je alleen mensen uit de elite in de regering wil, kan je dan niet beter direct pleiten voor een dictatuur?quote:Op donderdag 15 april 2010 14:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Precies, staatsrecht en kennis van het politieke bestel zijn alleen maar handicaps!
Ambtenaren zijn niet in dienst van een fractie, en het lijkt me toch het beste als de mensen in de fractie zelf wel de mensen met kennis zijn. Via contact met hun achterban (al dan niet via medewerkers of weet ik veel wat) kunnen ze op de hoogte blijven van wat er speelt, en dat moeten ze bij de PP vast goed kunnen organiseren (web 2.0, jeweetz) . Politici zonder verstand het politieke spel zullen nooit hun doelen bereiken, of die nou elitair zijn of niet.quote:Op donderdag 15 april 2010 14:19 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar daar zijn ambtenaren en adviseurs voor.
Ik kan je verzekeren dat niet elke politicoloog meteen onderdeel uitmaakt van 'de elite'. De elite gaat gewoon bij het corps en doet rechten of bedrijfskunde.quote:Als je alleen mensen uit de elite in de regering wil, kan je dan niet beter direct pleiten voor een dictatuur?
Iets zegt me dat je het niet over de universiteit Leiden hebt, maar alleen binnen een bepaalde opleiding aldaar, gebaseerd op bovendien precies 1 ervaring?quote:Op donderdag 15 april 2010 14:18 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja. Zelfstandig nadenken wordt afgekeurd, alleen citeren uit geaccepteerde politiek correcte bronnen wordt geaccepteerd. Tenminste in mijn ervaring in Leiden wel.
Denk je dat je ooit een rechtenstudie in Nederland binnenhaalt met een wetenschappelijk onderbouwd pleidooi voor de doodstraf bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 15 april 2010 14:26 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Iets zegt me dat je het niet over de universiteit Leiden hebt, maar alleen binnen een bepaalde opleiding aldaar, gebaseerd op bovendien precies 1 ervaring?
Dan bied ik als tegengas graag mijn ervaring: hier tellen argumenten, of beter gezegd bewijzen, speelt politiek geen rol, en zonder zelfstandig nadenken kun je 5 jaar lang bikkelen maar ben je nog steeds niet in de buurt van je bachelor.
Typisch geval van overhaaste generalisatie.
Je bedoelt dat je een zeer slecht essay hebt geschreven, vol dubieuze "bronnen", wat vervolgens door de docent is afgeschoten wegens gebrek aan kwaliteit en inhoud?quote:Op donderdag 15 april 2010 14:38 schreef Viajero het volgende:
[..]
Denk je dat je ooit een rechtenstudie in Nederland binnenhaalt met een wetenschappelijk onderbouwd pleidooi voor de doodstraf bijvoorbeeld?
Zelfstandig denken binnen aangegeven politieke denkvelden is niet zelfstandig denken.
Ik heb geen verstand van rechtenstudies, bovendien ook compleet offtopic (politici zijn niet uitsluitend rechtsgeleerden), maar het zou mij verbazen als:quote:Op donderdag 15 april 2010 14:38 schreef Viajero het volgende:
[..]
Denk je dat je ooit een rechtenstudie in Nederland binnenhaalt met een wetenschappelijk onderbouwd pleidooi voor de doodstraf bijvoorbeeld?
Zelfstandig denken binnen aangegeven politieke denkvelden is niet zelfstandig denken.
Neeeeee, niet strategisch stemmen, uiteindelijk krijg je ze allebeiquote:Op dinsdag 13 april 2010 15:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik heb mij gelijk maar even aangemeld dat ik bereid ben een dergelijke verklaring te tekenen. Ik weet overigens nog niet of ik er op ga stemmen, het zal er vanaf hangen in hoeverre zij zich profileren, en hoe de verkiezingsstrijd zich gaat ontwikkelen. Mocht het bijvoorbeeld nipt worden tussen Cohen of Balkenende, dan ga ik CDA stemmen.![]()
Het CDA staat het verst van de ideeën van die Piratenpartij vandaanquote:Op dinsdag 13 april 2010 15:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik heb mij gelijk maar even aangemeld dat ik bereid ben een dergelijke verklaring te tekenen. Ik weet overigens nog niet of ik er op ga stemmen, het zal er vanaf hangen in hoeverre zij zich profileren, en hoe de verkiezingsstrijd zich gaat ontwikkelen. Mocht het bijvoorbeeld nipt worden tussen Cohen of Balkenende, dan ga ik CDA stemmen.![]()
Ja. Dat je denkt van niet laat goed genoeg zien dat je niet echt veel ervaring hebt met, of niet begrijpt wat wetenschappelijk onderzoek is.quote:Op donderdag 15 april 2010 14:38 schreef Viajero het volgende:
[..]
True. Jammer.quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:06 schreef Junyo het volgende:
Tsja, sorry, maar de PiratenPartij is gewoon nog niet klaar voor de verkiezingen. Ze zijn nog minder democratisch als de PVV, beledigen elkaar constant op Internet, brengen filmpjes uit waar een kind van 9 zich nog voor zou schamen, etc...
Het amateurisme druipt er gewoon vanaf.
Kandidaat Piratenpartij weg na vechtpartijquote:Reinier Bakels, kandidaat van de Piratenpartij
voor de Tweede Kamerverkiezingen, stapt op
na een vechtpartij. Een student journalistiek
werd volgens de partij op de conferentie Pirate
Parties International in Brussel door Bakels belaagd,
waarna de kandidaat aankondigde op te stappen. Wat er
precies gebeurd is, wil de partij uitzoeken.
De partij zegt een spreekbuis te willen zijn voor de
hedendaagse netwerkgeneratie en wil onder meer
drastische hervorming van het auteursrecht en
patentenstelsel. De partij laat weten het voorval te
betreuren en de kieslijst aan te passen.
Het erge is dat ze door hun simpele hoofdpunt wel veel eveneens simpele kiezers kunnen gaan trekken.quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:06 schreef Junyo het volgende:
Tsja, sorry, maar de PiratenPartij is gewoon nog niet klaar voor de verkiezingen. Ze zijn nog minder democratisch als de PVV, beledigen elkaar constant op Internet, brengen filmpjes uit waar een kind van 9 zich nog voor zou schamen, etc...
Los gezien dat een partij in een democratisch bestel zelf ook democratisch zou moeten zijn; hoezo zouden ze niet klaar zijn? Zeker, je wilt ze niet in de regering hebben, maar mijns inziens stem je ook niet daarvoor. Je stemt om te laten horen dat dingen als privacy, patentrecht en copyright te lang slecht of zelfs steeds slechter geregeld worden.quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:06 schreef Junyo het volgende:
Tsja, Balkenende's kabinet viel ineens uit elkaar en toen kwamen de verkiezingen ineens wel erg snel.quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:06 schreef Junyo het volgende:
Tsja, sorry, maar de PiratenPartij is gewoon nog niet klaar voor de verkiezingen.
Oh daarom heeft natuurlijk elk lid een volle stem in het hele zaakje. PVV heeft niet eens leden.quote:Ze zijn nog minder democratisch als de PVV
Je bedoelt dat er een paar trolls in ons openbare IRC kanaal kwamen, die niets met de Piratenpartij te maken hadden, en de boel gingen verzieken? Want verder heb ik geen enkele belediging gezien namelijk.quote:beledigen elkaar constant op Internet
Als jij binnen 2 dagen iets beters kan maken zie ik het graag.quote:brengen filmpjes uit waar een kind van 9 zich nog voor zou schamen, etc...
Ja waarom dat nou nodig was weet niemand, maar echt een vechtpartij kan je het niet noemen. Wilfred kreeg een duw en viel daardoor op de grond, maar had gelukkig niets. Voordat de boel escaleerde hadden de andere piraten Reinier weggetrokken. Spontaan valt er in de media te lezen dat er een 'vechtpartij' was, 'piraat slaat student' stond er in de Pers, en dat een 'journalist in elkaar geslagen' is.quote:Op zondag 18 april 2010 00:01 schreef Ferdo het volgende:
En ook de Piratenpartij heeft haar schandaaltje:
Kandidaat Piratenpartij weg na vechtpartij
Dat lijkt me de makke van de Piratenpartij (NL). Het moet allemaal te snel, veel te snel.quote:Op maandag 19 april 2010 16:55 schreef Shakkara het volgende:
Als jij binnen 2 dagen iets beters kan maken zie ik het graag.
Helaas wel ja, maar het is niet alsof we ons eigen schema kunnen bepalen. De kieswet schrijft voor wanner wij wat in moeten leveren, en met die deadlines zitten we nou eenmaal. Ja het promofilmpje was brak, maar er moest een oproep voor de kieslijst de deur uit.quote:Op maandag 19 april 2010 17:08 schreef freako het volgende:
Dat lijkt me de makke van de Piratenpartij (NL). Het moet allemaal te snel, veel te snel.
Is er dan een kamermeerderheid te vinden voor die kiesdrempel? Volgens mij moet dat met 2/3e meerderheid.quote:Op maandag 19 april 2010 17:12 schreef Shakkara het volgende:
[..]
Helaas wel ja, maar het is niet alsof we ons eigen schema kunnen bepalen. De kieswet schrijft voor wanner wij wat in moeten leveren, en met die deadlines zitten we nou eenmaal. Ja het promofilmpje was brak, maar er moest een oproep voor de kieslijst de deur uit.
We roeien met de riemen die we hebben, en de organisatie loopt nu al veel beter dan 2 weken geleden.
Het is niet alsof we een keuze hebben, als het aan de tweede kamer ligt komt er voor de volgende verkiezingen een kiesdrempel, waardoor het alleen nog maar lastiger wordt.
Het hangt uiteraard van de uitkomst van de verkiezingen af, maar de PVDA heeft het balletje jaren terug al geopperd met de gemeenteraadsverkiezingen, en het CDA lijkt het ook wel te zien zitten. Het reduceren van het totaal aantal zetels lijkt ook een optie, dat ik al eens van de PVV gehoord heb.quote:Op maandag 19 april 2010 17:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Is er dan een kamermeerderheid te vinden voor die kiesdrempel? Volgens mij moet dat met 2/3e meerderheid.
In de Grondwet staat dat de Tweede Kamer via evenredige vertegenwoordiging verkozen moet worden, en 150 zetels heeft. Een kiesdrempel van 5% valt nog steeds onder evenredige vertegenwoordiging, dus dat kan via een gewone wijziging van de Kieswet. Inkrimpen van de Kamer vereist wel een Grondwetswijziging, en dat moet in tweede lezing met tweederde meerderheid.quote:Op maandag 19 april 2010 17:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Is er dan een kamermeerderheid te vinden voor die kiesdrempel? Volgens mij moet dat met 2/3e meerderheid.
Er móest helemaal niets, het is de eigen keuze van de partij om deel te nemen of niet.quote:Op maandag 19 april 2010 17:12 schreef Shakkara het volgende:
[..]
Helaas wel ja, maar het is niet alsof we ons eigen schema kunnen bepalen. De kieswet schrijft voor wanner wij wat in moeten leveren, en met die deadlines zitten we nou eenmaal. Ja het promofilmpje was brak, maar er moest een oproep voor de kieslijst de deur uit.
Je verdraait m'n woorden ook wel lekker, he?quote:Op maandag 19 april 2010 18:36 schreef freako het volgende:
Er móest helemaal niets, het is de eigen keuze van de partij om deel te nemen of niet.
Neuh.quote:Op maandag 19 april 2010 18:52 schreef Shakkara het volgende:
[..]
Je verdraait m'n woorden ook wel lekker, he?
Dat is altijd nog een optie. Of wij wel of niet meedoen met de verkiezingen hangt volledig af van de handtekeningen die we binnenhalen in de kieskringen. Daarmee testen we meteen de sterkte van de organisatie. Het geld voor de kiesraad is in ieder geval wel al binnen. Dus we weten het volgende week.quote:Op maandag 19 april 2010 19:10 schreef freako het volgende:
Neuh.. Ik ben alleen bang dat jullie in jullie eigen voet aan het schieten zijn door nu overhaast aan de verkiezingen deel te nemen. Het gevaar is dat het gedoe rond de partij de overhand gaat krijgen, en een negatief imago gaat krijgen en houden. De kans dat de partij nu een zetel haalt lijkt mij nogal dichtbij nul liggen. Neem dan de tijd om een goede organisatie op te bouwen, en voer een buitenparlementaire oppositie die serieus wordt genomen.
Ah de site ziet er al een stuk beter uit nu.quote:Op maandag 19 april 2010 19:38 schreef Shakkara het volgende:
Edit: Mocht er nog iemand zijn handtekening willen zetten, hier is meer info te vinden.
quote:Op woensdag 21 april 2010 17:29 schreef trancethrust het volgende:
Hoeveel handtekeningen zijn er eig. (per kieskring) nodig? En is het bekend hoeveel er al zijn gezet?
Bron: http://www.kiesraad.nl/nl(...)ngsverklaringen.htmlquote:Verkiezing Tweede Kamer
Bij de verkiezing van de Tweede Kamer moet een lijst worden ondersteund door ten minste 30 kiezers per kieskring. In Nederland zijn 19 kieskringen. Wil een partij meedoen in alle kieskringen, dan moet ze dus in totaal 570 (19x30) ondersteuningsverklaringen overleggen.
Dat lijkt me een juist streven.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:50 schreef Sitethief het volgende:
Toch kunnen we beter meer dan 30 handtekeningen halen per kiesdistrict, straks missen er een paar, of zijn er een paar ongeldig. Dat zou jammer zijn.
In Zeeland zijn er inmiddels al wel 30, uiteraard zijn nog meer wel welkom voor de zekerheidquote:Op woensdag 21 april 2010 23:50 schreef Sitethief het volgende:
We zijn hard op weg, maar we zijn er nog niet. Morgen hele dag druk bezig om in Zwolle handtekeningen te (laten) zetten. Ik heb er vertrouwen in dat we het (bijna) overal gaan halen. Alleen regio's als Zeeland en Flevoland zijn beetje kiele kiele. Toch kunnen we beter meer dan 30 handtekeningen halen per kiesdistrict, straks missen er een paar, of zijn er een paar ongeldig. Dat zou jammer zijn.
Jullie (ik neem tenminste maar aan dat je actief bent binnen de Piratenpartij) zullen het vast wel weten, dat te weinig ondersteuningsverklaringen een herstelbaar verzuim is. Als er op 27 april nog geen 30 binnen zijn (maar wel getekend), kan de kandidatenlijst dus wel ingeleverd worden, zolang die ontbrekende verklaringen uiterlijk op 3 mei (de 3e werkdag na de kandidaatstelling) alsnog ingeleverd zijn. Er kan volgens mij zelfs nog ingezameld worden in die periode.quote:Op donderdag 22 april 2010 23:48 schreef -jos- het volgende:
In alle andere kringen zijn ze ook nog nodig, als mensen nog willen tekenen moeten ze eigenlijk morgen nog op de postMaandag en dinsdag kan dat niet meer namelijk.
Hej, dat weet ik niet dus als je de precieze regeling kan tonen hoor ik het graag. Volgens mij mogen ze op het gemeentehuis na 27 april geen ondersteuningsformulieren meer tekenen namelijk?quote:Op vrijdag 23 april 2010 00:16 schreef freako het volgende:
[..]
Jullie (ik neem tenminste maar aan dat je actief bent binnen de Piratenpartij) zullen het vast wel weten, dat te weinig ondersteuningsverklaringen een herstelbaar verzuim is. Als er op 27 april nog geen 30 binnen zijn (maar wel getekend), kan de kandidatenlijst dus wel ingeleverd worden, zolang die ontbrekende verklaringen uiterlijk op 3 mei (de 3e werkdag na de kandidaatstelling) alsnog ingeleverd zijn. Er kan volgens mij zelfs nog ingezameld worden in die periode.
Als ik de Kieswet (artikel I 2, lid 3) lees, zou het moeten kunnen:quote:Op vrijdag 23 april 2010 00:29 schreef -jos- het volgende:
[..]
Hej, dat weet ik niet dus als je de precieze regeling kan tonen hoor ik het graag. Volgens mij mogen ze op het gemeentehuis na 27 april geen ondersteuningsformulieren meer tekenen namelijk?
Maar goed, ik ben geen jurist. Als je hier zekerheid over wilt hebben, zou ik contact opnemen met de Kiesraad.quote:Artikel I 2
1.Indien bij het onderzoek blijkt van een of meer van de volgende verzuimen, geeft het hoofdstembureau onverwijld bij aangetekende brief of tegen gedagtekend ontvangstbewijs kennis aan degene die de lijst heeft ingeleverd:
a. dat, indien bij de lijst verklaringen van ondersteuning moeten worden overgelegd, niet ten minste het aantal verklaringen, genoemd in artikel H 4, eerste lid, is overgelegd, waarbij niet meetellen de verklaringen die niet aan het bepaalde in artikel H 4, eerste lid, tweede volzin, en tweede lid, voldoen, de verklaringen waarop niet een aantekening als bedoeld in artikel H 4, vierde lid, voorkomt en de verklaringen van een kiezer die meer dan één verklaring heeft ondertekend;
[..]
2.Uiterlijk op de derde dag na de kandidaatstelling kan degene die de lijst heeft ingeleverd, het verzuim of de verzuimen, in de kennisgeving aangeduid, herstellen ter secretarie van de gemeente waar het hoofdstembureau is gevestigd, op de eerste en tweede dag van negen tot zeventien uur en op de derde dag van negen tot vijftien uur.
3.In het geval, bedoeld in het eerste lid onder a, kunnen kiezers gedurende de verzuimperiode alsnog ondersteuningsverklaringen afleggen.
quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:07 schreef Shakkara het volgende:
Gisteren een dag voor het gemeentehuis in Zaandam gestaan en er daar 13 binnengesleept voor Den Helder.
Handtekeningen moeten op 27 april ingeleverd worden, en er is een verzuimperiode van 3 dgn en aangezien de 3de dag op een feestdag valt wordt dit naar de maandag erna overgeheveld. Direct van de Kiesraad vernomen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 00:40 schreef freako het volgende:
[..]
Als ik de Kieswet (artikel I 2, lid 3) lees, zou het moeten kunnen:
[..]
Maar goed, ik ben geen jurist. Als je hier zekerheid over wilt hebben, zou ik contact opnemen met de Kiesraad.
Daar doen we op dit moment nog geen uitspraken over.quote:Op vrijdag 23 april 2010 13:35 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hoe veel kieskringen zijn al compleet?
Ja het moet inderdaad kunnen maar de procedures daarvan zijn erg onduidelijk, we verwachten nog steeds dat dat niet nodig is. Er zijn wel nog steeds handtekeningen nodig in de meeste kieskringen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 00:40 schreef freako het volgende:
[..]
Als ik de Kieswet (artikel I 2, lid 3) lees, zou het moeten kunnen:
[..]
Maar goed, ik ben geen jurist. Als je hier zekerheid over wilt hebben, zou ik contact opnemen met de Kiesraad.
quote:PERSBERICHT
27 april 2010
Piratenpartij
Piratenpartij zeker van deelname Tweede Kamerverkiezingen
De Piratenpartij heeft in alle 19 kieskringen de vereiste 30
ondersteuningsverklaringen ingeleverd. Hiermee voldoet de partij aan alle
eisen om landelijk verkiesbaar te zijn op 9 juni. In totaal zijn er 691
verklaringen getekend, 121 meer dan benodigd. Lijsttrekker Samir Allioui:
"Fantastisch dat we grote steun uit het hele land krijgen. Nu gaan we
direct door met het verder ontwikkelen van onze standpunten en campagne
voeren! We hebben leden nodig!"
Steun kwam er vooral uit de grote steden waar veel studenten zijn. In een
aantal kieskringen kreeg de Piratenpartij volop toezeggingen binnen,
waardoor het aantal ondersteuningsverklaringen ver boven het vereiste
aantal uit kwam. In de kieskring van de lijsttrekker, Overijssel, werden
uiteindelijk bijna tweemaal zoveel ondersteuningsverklaringen getekend.
Speerpunten van de Piratenpartij zijn het delen van cultuur en informatie
te bevorderen door het auteursrecht en het octrooisysteem te hervormen,
alsmede het waarborgen van burgerrechten in het digitale tijdperk, met name
privacy.
De Internationale Piratenpartij is in 2006 ontstaan in Zweden en is
inmiddels vertegenwoordigd in meer dan veertig landen over de hele wereld.
In 2009 ontving de Zweedse Piratenpartij ruim 7% van de stemmen en behaald
daarmee twee zetels in het Europees Parlement. Ook in Duitsland zijn
inmiddels twee zetels in de gemeenteraad van Aachen en Münster bezet door
piraten. De Nederlandse Piratenpartij hoopt bij de Tweede
Kamerverkiezingen het nationale verkiezingssucces van de Duitse
Piratenpartij te evenaren, wat zich in Nederland zou vertalen naar ongeveer
vier zetels.
Regeringen die continu privacy beperken bedoel je? Inderdaad.quote:
Goeie argumenten!quote:
quote:Op dinsdag 27 april 2010 14:31 schreef MPG het volgende:
[..]
Piratenpartij zeker van verkiezingsdeelname
quote:Op dinsdag 27 april 2010 14:31 schreef MPG het volgende:
[..]
Piratenpartij zeker van verkiezingsdeelname
Ok dan:quote:
onzin:quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:37 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ok dan:
amateuristisch onzinnig haastig opgezet protestpartijtje dat met één makkelijk te verkopen populair standpunt veel te snel zieltjes kan winnen onder de simpelere burgers.
Toch jammer dan dat er zo weinig andere partijen zijn die privacy hoog in het vaandel hebben staan.quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:37 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ok dan:
amateuristisch onzinnig haastig opgezet protestpartijtje dat met één makkelijk te verkopen populair standpunt veel te snel zieltjes kan winnen onder de simpelere burgers.
Of zelfs figuren als Fred Teeven of Ernst Hirsch Ballin binnen de gelederen hebben die de indruk wekken dat er in Nederland ruim zestien miljoen verdachten wonen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:43 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Toch jammer dan dat er zo weinig andere partijen zijn die privacy hoog in het vaandel hebben staan.
Dank je wel voor de complimenten. Overigens ben je slecht geinformeerd aangezien we een partij zijn die actief is in meer dan 40 landen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:37 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ok dan:
Nou in Nederland is de partij welzeker in allerijl uit de grond gestampt, zonder dat er echt gezocht is naar capabele leiding. En daar zit bij mij ook het voornaamste zeer, de partijleiding haalt het niveau van overijverige scholier, maar dat is helaas niet het niveau wat je van je volksvertegenwoordigers verwacht. Vooral de lijsttrekker kan zich in een discussie echt niet staande houden, ik moet altijd lachen als ik hem op tweakers wel eens wat zie posten. Neem nou dit soort reacties:quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:09 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dank je wel voor de complimenten. Overigens ben je slecht geinformeerd aangezien we een partij zijn die actief is in meer dan 40 landen.
We zullen zien, ik denk dat Samir het straks bij media momenten toch wel wat subtieler zal gaan verwoorden. Wat op internetforas staat moet je ook niet altijd letterlijk nemen natuurlijk.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:43 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Nou in Nederland is de partij welzeker in allerijl uit de grond gestampt, zonder dat er echt gezocht is naar capabele leiding. En daar zit bij mij ook het voornaamste zeer, de partijleiding haalt het niveau van overijverige scholier, maar dat is helaas niet het niveau wat je van je volksvertegenwoordigers verwacht. Vooral de lijsttrekker kan zich in een discussie echt niet staande houden, ik moet altijd lachen als ik hem op tweakers wel eens wat zie posten. Neem nou dit soort reacties:
"En als je bij al die tig duizend maffia stichtingen "Follow the money" speelt, beland je waar dan ook in de wereld bij circa 5 bedrijven, die 90% van de markt in handen hebben.
Tevens cooordineren ze gezamelijk o.a de idioterie van Timotheus kuik."
Sorry hoor, maar dat kan ik niet serieus nemen.
Laat ik het dan zo zeggen. Wanneer je Samir postgedrag op tweakers een beetje in de gaten houdt, valt het op dat hij van ALLE tweakers users (een kleine 266 duizend) het een-na-laagste aantal karmapunten heeft (-10.000), min karmapunten krijg je vooral als je inhoudsloze posts maakt, flamed of dingen gewoon niet onderbouwt. Met andere woorden hij verkoopt bakken met onzin en tot een normale discussie blijkt hij op die site niet in staat. Zeker bij nieuwsberichten over auteursrecht en BREIN bv. komt er zelden of nooit een beargumenteerde mening, terwijl je het daar juist verwacht van de politiek leider van de PPNL. Wel altijd veel complot theorien en algeheel gebash.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:51 schreef -jos- het volgende:
[..]
We zullen zien, ik denk dat Samir het straks bij media momenten toch wel wat subtieler zal gaan verwoorden. Wat op internetforas staat moet je ook niet altijd letterlijk nemen natuurlijk.
Als iemand die "diep" in de partij zit moet ik zeggen dat je beeldvorming ietwat te ongenuanceerd is. Ik weet niet of je bij vergaderingen aanwezig bent geweest (ik ga er even vanuit dat het niet zo is, anders had ik je denk ik wel gekend), maar het is absoluut geen overijverige student niveau. De organisatie in Nederland bestond al vier jaar voordat we een officiele politieke partij zijn geworden (6-8 weken geleden), dat proces is inderdaad snel gegaan.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:43 schreef Ravvie het volgende:
Nou in Nederland is de partij welzeker in allerijl uit de grond gestampt, zonder dat er echt gezocht is naar capabele leiding. En daar zit bij mij ook het voornaamste zeer, de partijleiding haalt het niveau van overijverige scholier, maar dat is helaas niet het niveau wat je van je volksvertegenwoordigers verwacht.
Ik doelde vooral op het feit dat het door de val van het kabinet in allerijl in een stroomversnelling is gekomen. Niet jullie fout, maar evengoed waar. Overigens ben ik niet op een ledenvergadering geweest noch van plan dat binnenkort te gaan doen, sorry. Ik baseer mijn mening voorlopig op het feit dat de lijsttrekker gewoon niet capabel is, misschien zijn andere lijsttrekkers dat ook niet, maar die lopen er in ieder geval niet zo mee te koop op internetfora.quote:Op woensdag 28 april 2010 10:26 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Als iemand die "diep" in de partij zit moet ik zeggen dat je beeldvorming ietwat te ongenuanceerd is. Ik weet niet of je bij vergaderingen aanwezig bent geweest (ik ga er even vanuit dat het niet zo is, anders had ik je denk ik wel gekend), maar het is absoluut geen overijverige student niveau. De organisatie in Nederland bestond al vier jaar voordat we een officiele politieke partij zijn geworden (6-8 weken geleden), dat proces is inderdaad snel gegaan.
We zijn nu iig hard bezig met het maken van campagne materiaal en het fine-tunen van het partijprogramma/standpunten.
Ik zou zeggen kom eens kijken op een openbare vergadering (elke zondag, rond 13 uur) en baseer daar je mening op, je bent meer dan welkom. Overigens kan je ook een kijkje nemen op het forum (http://forum.piratenpartij.nl ) of op de algemene maillinglist (archieven: http://lists.piratenpartij.nl/pipermail/algemeen/ ).
quote:Op woensdag 28 april 2010 10:41 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Ik doelde vooral op het feit dat het door de val van het kabinet in allerijl in een stroomversnelling is gekomen. Niet jullie fout, maar evengoed waar. Overigens ben ik niet op een ledenvergadering geweest noch van plan dat binnenkort te gaan doen, sorry. Ik baseer mijn mening voorlopig op het feit dat de lijsttrekker gewoon niet capabel is, misschien zijn andere lijsttrekkers dat ook niet, maar die lopen er in ieder geval niet zo mee te koop op internetfora.
Dat lijkt me vanzelfsprekend, maar ik neem het mee naar achterquote:Een laatste advies dan nog, mocht je willen dat het echt wat wordt, houd dan je leden een beetje in bedwang op internet, vooral Samir is echt niet serieus te nemen. Nu lijkt dat nog niet zo erg omdat er nauwelijks aandacht is voor de partij, maar mocht je perongeluk op een zetel komen in de peilingen dan zal de media je binnen no-time hebben gedegradeerd tot precies wat ik ook al zei: "Clubje enthousiastelingen die inhoudelijk niets in weten te brengen, behalve wat geschreeuw in de rondte"
Die partijen delen misschien onderling de idealen en de naam, maar hebben voor de rest weinig met elkaar te maken. Het zijn allemaal afzonderlijke nationale partijen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:09 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dank je wel voor de complimenten. Overigens ben je slecht geinformeerd aangezien we een partij zijn die actief is in meer dan 40 landen.
Ja, zoals het CDA en CDU dat ook zijn. Maar dat sluit een zekere vorm van samenwerking niet uit. De gezamelijke idealen zijn er. En die grenzen zullen niet in de weg zitten.quote:Op woensdag 28 april 2010 12:40 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Die partijen delen misschien onderling de idealen en de naam, maar hebben voor de rest weinig met elkaar te maken. Het zijn allemaal afzonderlijke nationale partijen.
Die weer bijeenkomen in PPI (Pirate Party International). Hoewel we allemaal nationaal bezig zijn, zijn we ook internationaal met elkaar bezig, en dat gebeurd omdat we dezelfde common ground hebben (de standpunten dus, kort door de bocht gezegd). Zo maakt Belgie o.a. gebruik van materiaal die wij hebben gemaakt en is de Zweedse penningmeester van de PPI bijvoorbeeld aanwezig bij onze vergaderingen. We werken samen maar kunnen wel onafhankelijk opereren.quote:Op woensdag 28 april 2010 12:40 schreef __Saviour__ het volgende:
Die partijen delen misschien onderling de idealen en de naam, maar hebben voor de rest weinig met elkaar te maken. Het zijn allemaal afzonderlijke nationale partijen.
Zoals de Pvv? ;pquote:Op dinsdag 27 april 2010 17:37 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
... je mening afwijkt van de gemiddelde tweaker. Sorry hoor, maar dat zegt echt totaal niets.quote:Op woensdag 28 april 2010 10:09 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Laat ik het dan zo zeggen. Wanneer je Samir postgedrag op tweakers een beetje in de gaten houdt, valt het op dat hij van ALLE tweakers users (een kleine 266 duizend) het een-na-laagste aantal karmapunten heeft (-10.000), min karmapunten krijg je vooral als ...
Maar natuurlijk. Als van de 200.000(!!) users jou posts het meest worden aangemerkt als zijnde "niet beargumenteerd", "inhoudsloze toevoeging", "flame" etc. etc. dan zegt dat niks.quote:Op woensdag 28 april 2010 13:58 schreef trancethrust het volgende:
[..]
... je mening afwijkt van de gemiddelde tweaker. Sorry hoor, maar dat zegt echt totaal niets.
Dan wordt het dus eens tijd om kritisch naar die uppsalaverklaring te kijken. Ik ben wel benieuwd naar de inhoudelijke argumentatie van die verklaring. Het is al opvallend dat die niet op de site gevonden kan worden...quote:Op woensdag 28 april 2010 14:05 schreef -jos- het volgende:
Het klopt niet echt wat hier gesuggereerd wordt. De Piratenpartij Nederland is een officieel lid van Pirate Parties International. Dit houdt in dat de common grounds en de uppsala verklaring bij alle 14 officiele Europese Piratenpartijen de basis is van de standpunten. Hiervan kan dan dus niet zomaar afgeweken worden. Als je dus zegt dat deze partijen weinig met elkaar te maken hebben is dat dus pertinente onzin, bovendien wordt er zoals slacker zegt inderdaad ook veel informeel samengewerkt tussen de verschillende nationale Piratenpartijen.
Dus als ik iets maak, en ik ga dat niet commercieel uitbuiten, mag iedereen met mijn creatie aan de haal gaan, iedereen mag mijn creatie als het zijne claimen.quote:De Uppsala-verklaring zegt:
* Auteursrecht is commercieel; Auteursrecht reguleert alleen commerciële activiteit. (Locale wetgeving definieert “commerciële activiteit” in voldoende detail.) Niet-commerciële activiteit valt nooit onder het auteursrecht.
Ik zie sowieso meer in een Creative Commons-oplossing waarbij de maker krediet krijgt voor zijn werk.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:09 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Dan wordt het dus eens tijd om kritisch naar die uppsalaverklaring te kijken. Ik ben wel benieuwd naar de inhoudelijke argumentatie van die verklaring. Het is al opvallend dat die niet op de site gevonden kan worden...
Over alle punten kan een flinke discussie gevoerd worden, laten we maar beginnen bij punt 1.
[..]
Dus als ik iets maak, en ik ga dat niet commercieel uitbuiten, mag iedereen met mijn creatie aan de haal gaan, iedereen mag mijn creatie als het zijne claimen.
Ook grote commerciële bedrijven mogen dat, en die mogen het dus vervolgens commercieel uitbuiten waardoor mijn auteursrecht vervalt, want tenslotte geldt de bescherming wel op een commercieel uitgebuite creatie.
Commerciële bedrijven mogen dus van onafhankelijke auteurs stelen volgens deze verklaring...
Duidelijk is dat bij dit allereerste punt al direct uit het oog wordt verloren dat het auteursrecht bescherming biedt tegen diefstal voor iedereen die een creatie maakt.
Nee, je ziet het verkeerd, of legt hetgeen je leest verkeerd uit, zie ook http://piratenpartij.nl/standpunten, kopje auteursrechten.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:09 schreef Crazy Harry het volgende:
Dus als ik iets maak, en ik ga dat niet commercieel uitbuiten, mag iedereen met mijn creatie aan de haal gaan, iedereen mag mijn creatie als het zijne claimen.
Ook grote commerciële bedrijven mogen dat, en die mogen het dus vervolgens commercieel uitbuiten waardoor mijn auteursrecht vervalt, want tenslotte geldt de bescherming wel op een commercieel uitgebuite creatie.
Commerciële bedrijven mogen dus van onafhankelijke auteurs stelen volgens deze verklaring...
Duidelijk is dat bij dit allereerste punt al direct uit het oog wordt verloren dat het auteursrecht bescherming biedt tegen diefstal voor iedereen die een creatie maakt.
Nee, het staat er verkeerd als je het zo uitlegt.quote:Op woensdag 28 april 2010 18:27 schreef slacker_nl het volgende:
Nee, je ziet het verkeerd, of legt hetgeen je leest verkeerd uit, zie ook http://piratenpartij.nl/standpunten, kopje auteursrechten.
[uitleg...]
Die zin zegt heel simpel dat wanneer ik mijn creatie niet commercieel maak, deze niet onder het auteursrecht valt.quote:* Auteursrecht is commercieel; Auteursrecht reguleert alleen commerciële activiteit. (Locale wetgeving definieert “commerciële activiteit” in voldoende detail.) Niet-commerciële activiteit valt nooit onder het auteursrecht.
Zoals ik het uitleg is de correcte uitleg, om even verder te gaan met de standpunten zoals op de website van PPNL staat:quote:Op woensdag 28 april 2010 21:09 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Nee, het staat er verkeerd als je het zo uitlegt.
Nogmaals punt 1, nu met de zin vet gedrukt waar het fout gaat:
[..]
Die zin zegt heel simpel dat wanneer ik mijn creatie niet commercieel maak, deze niet onder het auteursrecht valt.
Op het moment dat een creatie niet onder het auteursrecht valt, heeft deze ook niet de bescherming van het auteursrecht en kan dus iedereen er mee aan de haal gaan.
Zoals jij het uitlegt wordt al ondervangen door de Creative Commons vorm van licenseren en maakt het betreffende punt dus overbodig. Alleen bij Creative Commons en de huidige auteursrecht heb je dus een opt-in tot vrije distributie terwijl je bij de uppsala-vorm geen optie meer hebt, dan moet je verplicht meewerken aan vrije distributie wanneer dit niet commercieel gebeurd.
Ik zie niet wat daar voordelig aan is voor onafhankelijke auteurs.
En wat jij wil met remixen, is al zo... Wanneer je een werk zodanig wijzigt dat er sprake is van een nieuw werk, mag je dat nieuwe werk gewoon distribueren.
Auteursrechten heb je zodra je werk maakt, commercieel is of niet. Het gaat om het hergebruik van het materiaal waar we het criterium commercieel of niet commercieel hanteren en het gebruik ervan (van het originiele werk) vrijstellen van auteursrechten. Dat is wat ik je heb proberen uit te leggen met mijn voorbeeld.quote:Het delen van cultuur en informatie bevorderen, mede door het auteursrecht te hervormen.
* Het vervaardigen van afgeleide werken van auteursrechtelijk beschermd materiaal is toegestaan voor niet-commercieel gebruik.
* Het delen van auteursrechtelijk beschermd materiaal is toegestaan voor niet-commercieel gebruik.
Nee de correcte uitleg is dat gebruikmaken van materiaal altijd mag als het geen commercieel belang dient.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:17 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Zoals ik het uitleg is de correcte uitleg
En dat is wat ik zeg/zei..quote:Op donderdag 29 april 2010 20:14 schreef NorthernStar het volgende:
Nee de correcte uitleg is dat gebruikmaken van materiaal altijd mag als het geen commercieel belang dient.
Tja, wat er bedoelt wordt snap ik, maar het gaat er om wat er staat. En wat er bedoelt wordt staat er niet. Het mag dan geen juridisch document zijn, het is wel de verklaring waar de piratenpartij zich op baseert, de grondbeginselen van de partij. Mij lijkt dat je wil dat een dergelijk document duidelijk zegt wat je bedoelt...quote:Op woensdag 28 april 2010 22:08 schreef trancethrust het volgende:
Wat wordt bedoeld is simpelweg dat auteursrecht/copyright in stand blijft, maar dat deze alleen wordt toegepast wanneer het gebruik van de copyrighted werken commercieel van aard is.
Ben er mee eens dat dit onzorgvuldig is geformuleerd though; aan de andere kant is het niet bedoeld als een juridisch stuk. In het laatste deel van je post zeg je trouwens iets anders en zie ik verder ook niet in waar het 'verplicht meewerken' vandaan komt. De laatste zin is niet waar; over remixes kunnen royalties geeist worden als er geen toestemming was verleend.
Het eerste standpunt kan ik het wel mee eens zijn, dat er wat losser omgegaan wordt met afgeleide producten, hoewel ik de mogelijkheden nu ook groot genoeg vind. Het is in ieder geval niet echt schadelijk om daar soepeler in te zijn, zolang er een voorwaarde aan blijft dat het nieuwe werk voldoende onderscheidend is ten opzichte van het oude, om het als een nieuw werk te beschouwen.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:17 schreef slacker_nl het volgende:
Zoals ik het uitleg is de correcte uitleg, om even verder te gaan met de standpunten zoals op de website van PPNL staat:
Het delen van cultuur en informatie bevorderen, mede door het auteursrecht te hervormen.
* Het vervaardigen van afgeleide werken van auteursrechtelijk beschermd materiaal is toegestaan voor niet-commercieel gebruik.
* Het delen van auteursrechtelijk beschermd materiaal is toegestaan voor niet-commercieel gebruik.
Auteursrechten heb je zodra je werk maakt, commercieel is of niet. Het gaat om het hergebruik van het materiaal waar we het criterium commercieel of niet commercieel hanteren en het gebruik ervan (van het originiele werk) vrijstellen van auteursrechten. Dat is wat ik je heb proberen uit te leggen met mijn voorbeeld.
Remixen kan je ook makkelijk maken zonder concrete delen over te nemen van het origineel, dan breek je geen auteurswet. Uiteraard gaat het er dan om wat concrete delen zijn, maar dat is een discussie voor advocaten en dat ben ik niet.quote:Over het remixen, een sample gebruiken van een bestaand nummer op dit moment is niet mogelijk zonder een licentie. Het gebeurt wel, maar is volgens de letter van de wet niet toegestaan.
Ah kijk!, snelle actie, dat is in ieder geval een sterk verschil met gevestigde politieke partijen. Maar ja, voor hoe lang houden jullie dat vol... (ja, dat is een uitdagingquote:-edit-
N.a.v. deze discussie heb ik gevraagd of de uppsalaverklaring iets duidelijker kan zijn omtrent dit punt.
Ach, die kleine foutjes...quote:-edit 2-
voor de taalnazi's
Ehhh, hier kunnen we gewoon met de partij discussiëren...quote:
Bij bijna alle links/rechtse en economische standpunten heeft de Piratenpartij geen mening, dus de meeste mensen zullen inderdaad niet op de Piratenpartij uitkomen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:52 schreef Ferdo het volgende:
Als ik de Stemwijzer moet geloven zou er geen hond op de Piratenpartij moeten stemmen. Toch geniet de partij behoorlijk wat sympathie hier.
Maar ja, in de Stemwijzer werd er dan ook geen enkele stelling met betrekking tot privacy en/of auteursrechtenkwesties neergelegd. Dan schiet het ook niet op natuurlijk.
Bij mij stonden ze zelfs op de laatste plekquote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:52 schreef Ferdo het volgende:
Als ik de Stemwijzer moet geloven zou er geen hond op de Piratenpartij moeten stemmen. Toch geniet de partij behoorlijk wat sympathie hier.
Maar ja, in de Stemwijzer werd er dan ook geen enkele stelling met betrekking tot privacy en/of auteursrechtenkwesties neergelegd. Dan schiet het ook niet op natuurlijk.
En terecht. Die campagnestop sloeg ook echt helemaal nergens op.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:14 schreef -jos- het volgende:
http://www.nu.nl/nieuws/2(...)rt-campagnestop.html
Gelijk andere partijen zoals de PvdD die ook opeens verder gaan met de campagne...
Wss op die van mijquote:Op maandag 17 mei 2010 16:31 schreef Dichtpiet. het volgende:
op hoeveel stemmen kan die Piratenpartij nu rekenen?
quote:Piratenpartijen verbolgen over gerechtelijke uitspraken FTD en The Pirate Bay
Ma, 05/17/2010 - 16:23
In slechts één week tijd heeft een rechter bepaald dat men geen bestandsnamen meer mag noemen. Tegelijk wordt een Nederlandse internetprovider gedwongen inbreuk te maken op het briefgeheim en netwerkneutraliteit. Dit betekent een flagrante schending van onze (digitale) burgerrechten, het schaadt maatschappelijke ontwikkeling en het vestigingsklimaat voor innovatieve bedrijven, aldus de Piratenpartij.
Rickard Falckvinge, oprichter van de eerste Piratenpartij te Zweden heeft als initiële reactie op de berichtgeving rond FTD en The Pirate Bay vol ongeloof "What the fuck?!" geuit, waarna hij zijn emotionele reactie bijstelde met de mededeling dat het bizar is dat een distributie- danwel auteursrechtenindustrie, die vandaag de dag niet langer nodig is, mag dicteren wie of wat er nog wel of geen bestaansrecht heeft.
De Piratenpartijen zijn van mening dat vrijwilligersnetwerken zoals FTD en The Pirate Bay eerder in aanmerking zouden moeten komen voor een lintje van de koningin vanwege hun bijdrage aan culturele diversiteit en technologische ontwikkelingen, en vanwege het statement dat zij maken voor burgerrechten binnen de informatiesamenleving die vandaag de dag bestaat. Helaas worden zij nu door verouderde wetgeving gestraft.
Piratenpartijen willen er op toezien dat dit in de toekomst niet langer meer mogelijk is, door bestaande wetgeving te moderniseren en onze economische en sociale toekomst veilig te stellen. Na een illegale politie-inval bij The Pirate Bay in 2006 zag de Zweedse Piratenpartij haar ledental explosief groeien. Wat de gevolgen zijn van de aanklacht tegen FTD in Nederland zal weldra duidelijk worden.
Een aantal Piraten heeft in verband met de gerechtelijke uitspraken omtrent The Pirate Bay en FTD geopperd een campagnestop in te stellen. De kopstukken van de Zweedse en Nederlandse Piratenpartij hebben echter een alternatief in gedachten.
Zowel Rick Falckvinge als Samir Allioui, lijsttrekker van de Nederlandse Piratenpartij, roepen de Nederlandse burger dan ook op om aanstaande woensdag 13:00 naar het Paleis van Justitie te Den Haag te gaan om aan te tonen dat de huidige gang van zaken niet acceptabel is, en om FTD te steunen. "Alleen door op 9 juni op de Piratenpartij te stemmen kunnen wij onze rechten en toekomst veilig stellen. Alleen piratenpartijen maken bij voorbaat duidelijk wat bij coalitievorming wel en niet de prullenbak in mag, en bieden hiermee iedereen waar voor zijn stem," aldus Allioui.
Ben benieuwdquote:Presentatie partijprogramma Piratenpartij
Aanstaande donderdag 20 mei 2010 zal de Piratenpartij haar partijprogramma presenteren. Dit vindt plaats in Nieuwspoort in Den Haag. De presentatie wordt gehouden in de Frits van der Poelzaal en duurt van 11:00 uur tot 12:30 uur. Hierbij is alle pers uitgenodigd.
Aansluitend zal er gelegenheid zijn voor één-op-ééngesprekken met de lijstkandidaten.
Voor journalistieke doeleinden is het programma onder embargo op te vragen bij het partijbestuur van de Piratenpartij.
Die stem, komt niet professioneel over.quote:
De stem wordt woensdag opnieuw opgenomen, dus als het alleen dat is.. pfew.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:05 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Die stem, komt niet professioneel over.
Zelfde tekst door een professional zou beter over komen
Nou ja, je ziet gewoon dat het snel in elkaar gezet is (wat het natuurlijk ook is), de boodschap komt niet superhelder over, etc. Maar goed, ik vond het in elk geval niet tegenvallen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:01 schreef slacker_nl het volgende:
Slecht omdat?
Wat? Is ie down in NL? (Ben tijdelijk elders)quote:
De bannerquote:Op woensdag 19 mei 2010 09:19 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Wat? Is ie down in NL? (Ben tijdelijk elders)
Drop het adres ff in een PM dan halen we je eruit.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:00 schreef HansvD het volgende:
Ach als er een partij voor de dieren bestaat kan er ook een partij voor de piraten bestaan.
De partij moet echter wel wat zorgvuldiger met hun persberichten omgaan.
Ze spammen als een gek naar een willekeurige lijst die ze ook zelf ergens gevonden hebben, krijg ik met een lokale website continu van die persberichten van hun.
Als z'on partij onze privacy gaat garanderen moeten ze zelf eerst eens op een normale manier met hun persberichten omgaan. Ik bedoel ik heb niet om hun rotzooi gevraagd, mijn nieuwssite heeft 0,0 met landelijke politiek te maken, maar ik krijg die persberichten wel.
Dus kappen daarmee en op een normale manier in de media proberen te komen aub, spammers zijn er al veel te veel.
Ok, duidelijk. We hebben eea geleerd van deze ervaring en ik heb al verbeterpunten voor een volgende keer. De boodschap komt hopelijk duidelijker over met de nieuwe stem.quote:Op woensdag 19 mei 2010 01:37 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nou ja, je ziet gewoon dat het snel in elkaar gezet is (wat het natuurlijk ook is), de boodschap komt niet superhelder over, etc. Maar goed, ik vond het in elk geval niet tegenvallen.
Ik heb het al geregeld.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:35 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Drop het adres ff in een PM dan halen we je eruit.
Ziet er in ieder geval een stuk professioneler uit dan ik nav dat knullige spotje e.d. verwacht had. Nog niet volledig gelezen thoquote:Op donderdag 20 mei 2010 11:22 schreef -jos- het volgende:
Het partijprogramma is in Nieuwspoort gepubliceerd:
http://www.piratenpartij.nl/partijprogramma
quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:22 schreef -jos- het volgende:
Het partijprogramma is in Nieuwspoort gepubliceerd:
http://www.piratenpartij.nl/partijprogramma
@slacker_nl of een ander partijlid; hoe willen jullie dit in het huidig (economisch) klimaat en de huidige staat van het onderwijs bewerkstelligen?quote:Iedere Nederlander moet over vrije toegang tot onderwijs beschikken, die niet gelimiteerd wordt door zijn/haar cultuur of economische achtergrond.
Godsamme zeg.quote:Op donderdag 20 mei 2010 19:58 schreef PiRANiA het volgende:
http://www.geenstijl.tv/2(...)ij_de_piratenpa.html
wat slecht
Je valt in herhaling.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:27 schreef SharQueDo het volgende:
http://www.geenstijl.tv/2(...)ij_de_piratenpa.html![]()
![]()
![]()
Nog nooit zo gelachen. Wat een stelletje faalhazen!![]()
Dat wijf ook, 'ja ik ben game designurrr enne', daar ben ik gestopt mee kijken.Man man man, ik had me voorbereid op het ergste, maar dit slaat echt nergens op.
Ik kijk liever naar haar dan JP/Wilders/Rutte/Cohen enz afijn je snapt de strekking wel.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:27 schreef SharQueDo het volgende:
![]()
![]()
Dat wijf ook, 'ja ik ben game designurrr enne', daar ben ik gestopt mee kijken.Man man man, ik had me voorbereid op het ergste, maar dit slaat echt nergens op.
Want?quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:40 schreef SharQueDo het volgende:
Vind je het gek, als je alles op eigen houtje loopt te organiseren met 0,0 ervaring.
Leuk geprobeerd jongens*proest
*, probeer het over 4 jaar nog eens - of nee, doe toch maar niet.
Omdat het per definitie al dikke faal is? Een partij wat maar op één gebied wat stantpunten heeft, net zoals de PvdD. Ik zie ze al in coalitie gaan met de CDA en GL.quote:
Al krijgen ze 1 zetel en zitten ze in de oppositie dan nog ben ik er blij mee.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:52 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Omdat het per definitie al dikke faal is? Een partij wat maar op één gebied wat stantpunten heeft, net zoals de PvdD. Ik zie ze al in coalitie gaan met de CDA en GL.Yarr matey! Pirate aboard!
Je hebt een beetje een verkeerd beeld van politiek volgens mij. Elke partij begint met een focus op een punt, de PVV is groot geworden door de moslimimmigratie, de PvdD door de dierenrechten, de Piratenpartij door de burgerrechten. De PVV en de PvdD hadden op het begin ook geen volledig verkiezingsprogramma maar nu wel, zoiets kost tijd.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:52 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Omdat het per definitie al dikke faal is? Een partij wat maar op één gebied wat stantpunten heeft, net zoals de PvdD. Ik zie ze al in coalitie gaan met de CDA en GL.Yarr matey! Pirate aboard!
Wat een minkuukelsquote:Op donderdag 20 mei 2010 21:27 schreef SharQueDo het volgende:
![]()
![]()
Je kan me niet vertellen dat de PVV en PvdD ook zoiets hadden van 'kom we gaan een partij oprichten voor de lulz' zonder ervaring of fatsoenlijk verstand verstand van zaken in een dronken bui ff besloten, want daar neigt dit stelletje amateurs wel heel erg naar.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:07 schreef -jos- het volgende:
[..]
Je hebt een beetje een verkeerd beeld van politiek volgens mij. Elke partij begint met een focus op een punt, de PVV is groot geworden door de moslimimmigratie, de PvdD door de dierenrechten, de Piratenpartij door de burgerrechten. De PVV en de PvdD hadden op het begin ook geen volledig verkiezingsprogramma maar nu wel, zoiets kost tijd.
Alleen gaat het niet om de lulz en hebben ze het niet in een dronken toestand besloten (ik betwijfel of de meeste van hun uberhaupt wel eens in dronken toestand te vinden zijn). Als een interview nergens op slaat dan ligt dat aan de interviewer. Ik wacht derhalve dan ook nog op normale persberichten.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:34 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Je kan me niet vertellen dat de PVV en PvdD ook zoiets hadden van 'kom we gaan een partij oprichten voor de lulz' zonder ervaring of fatsoenlijk verstand verstand van zaken in een dronken bui ff besloten, want daar neigt dit stelletje amateurs wel heel erg naar.
Plus dat nietszeggende interview, dat slaat echt helemaal nergens op.
QFTquote:Op woensdag 10 maart 2010 18:17 schreef ethiraseth het volgende:
Heel erg gewenst gezien de huidige partijen, op GL/SP/PvdD na, niet echt een hoge pet ophebben van privacy en het liefst zelfs deze nog veel verder inperken (bijvoorbeeld Fred Teeven & kornuiten). Het meedoen aan de verkiezingen van deze partij kan al genoeg zijn om andere partijen te dwingen hier meer aandacht te besteden, ongeacht of ze een zetel halen.
Dat heeft ook invloed, maar sommige domme antwoorden kun je toch echt niet aan de interviewer toeschrijven.quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:09 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Alleen gaat het niet om de lulz en hebben ze het niet in een dronken toestand besloten (ik betwijfel of de meeste van hun uberhaupt wel eens in dronken toestand te vinden zijn). Als een interview nergens op slaat dan ligt dat aan de interviewer. Ik wacht derhalve dan ook nog op normale persberichten.
Blufquote:Op donderdag 20 mei 2010 23:31 schreef yozd het volgende:
Ik zat net ff te Wikipedia'n, maar zowel in Zweden als in Duitsland haalde de Piratenpartij weliswaar veel stemmen, maar kwamen ze nooit boven de kiesdrempel uit (alleen in het EP haalde ze 1 zetel). Hoe komen ze aan hun prognose van 3 à 4 zetels in Nederland?
In Zweden heeft de Piratenpartij 50.000 leden en zijn ze de 3e grootste partij. En ze hebben 2 EP zetels.quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:31 schreef yozd het volgende:
Ik zat net ff te Wikipedia'n, maar zowel in Zweden als in Duitsland haalde de Piratenpartij weliswaar veel stemmen, maar kwamen ze nooit boven de kiesdrempel uit (alleen in het EP haalde ze 1 zetel). Hoe komen ze aan hun prognose van 3 à 4 zetels in Nederland?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Piratenpartij_(Zweden)quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:47 schreef -jos- het volgende:
In Zweden heeft de Piratenpartij 50.000 leden en zijn ze de 3e grootste partij. En ze hebben 2 EP zetels.
Ze stonden dus wel op 2 zetels, maar het werd er maar 1.quote:In 2009 nam de Piratenpartij deel aan de Europese Parlementsverkiezingen, met Christian Engström als lijsttrekker. In een peiling van 29 april kwam de partij uit op 5,1%, hetgeen genoeg zou zijn voor een zetel. In een peiling van een maand later was de partij zelfs gegroeid tot 8,2%, goed voor twee zetels.
Uiteindelijk werd met 7,1% van de stemmen één van de achttien zetels die Zweden in het Europees Parlement heeft behaald.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bondsdagverkiezingen_van_2009quote:In Duitsland weet ik niet precies, maar daar is de kiesdrempel 5% en in NL zijn 3 a 4 zetels minder dan 5%
0 zetels dus.quote:De stemopkomst was met 70,8 procent de laagste ooit.
Onder de andere partijen (in totaal 7,2 procent, ook dit buitengewoon veel), die de kiesdrempel niet gehaald hebben, was de nieuwe Piratenpartei Deutschland de grootste met 2,0 procent.
Ik heb het dan ook over de 3e grootste partij qua aantal stemmen (bij de laatste verkiezingen), qua ledenaantal zijn ze de grootste partij in Zweden.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:00 schreef yozd het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Piratenpartij_(Zweden)
Grootste partij (leden) maakt niet veel uit. Het gaat om de stemmen die je haalt. Bovendien staat er dit op Wikipedia over de EP verkiezing:
[..]
Ze stonden juist op 1 EP zetel maar dat werden er 2.quote:Ze stonden dus wel op 2 zetels, maar het werd er maar 1.
[..]
2% komt in NL overeen met 3 zetelsquote:http://nl.wikipedia.org/wiki/Bondsdagverkiezingen_van_2009
[..]
0 zetels dus.
Wikipedia is alleen niet altijd betrouwbaar.
Nou ja, wat dat betreft is het dan een heel goed verkiezingsspot want met de plannen van de piratenpartij is dat de toekomst van de media. Ze zijn echt veel te socialistisch op het gebied van auteursrecht, geld verdienen met creativiteit mag duidelijk niet.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:37 schreef PiRANiA het volgende:
Dit krijg je als je geen budget hebt voor mediarepresentatie...
Het geheel heeft toch een aardige indruk van dat het opgestart is om mee te varen op de piratenpartij uit Zweden. Simpelweg omdat men het met de ideeën eens is zonder er ooit goed over nagedacht te hebben. Dat blijkt ook uit het interview want ze kunnen helemaal niets uitleggen over de standpunten en dat ligt echt niet enkel aan de vragen. Men heeft gedacht een dergelijke partij hier ook wel even uit de grond te kunnen stampen. Maar dat gaat dus niet als je niet heel goed over de standpunten hebt nagedacht.quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:09 schreef trancethrust het volgende:
Alleen gaat het niet om de lulz en hebben ze het niet in een dronken toestand besloten (ik betwijfel of de meeste van hun uberhaupt wel eens in dronken toestand te vinden zijn). Als een interview nergens op slaat dan ligt dat aan de interviewer. Ik wacht derhalve dan ook nog op normale persberichten.
De rest van wat je zegt klopt, maar het voor mij gaat het op het moment tussen blanco en deze partij; privacy is te lang steeds meer gemarginaliseerd en daar moet m.i. eens zeer snel verandering in komen. Veel stemmen voor de piratenpartij geeft hier een duidelijk signaal toe, welk dan hopelijk worden overgenomen door grotere partijen. Of niet, en dan hoop ik dat de piratenpartij snel groeit en 'professionaliseert' om het de volgende keer veel beter te doen.
Ja, want dan krijg je Fred Teeven als minister van Justitiequote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:52 schreef Crazy Harry het volgende:
Als je dan echt een stem voor privacy wil geven, dan is het hoe vreemd het ook klinkt het sterkst om op Jeanine Hennis van de VVD te stemmen.
Het klopt gewoon, de piratenpartij is gewoon een dikke faalpartij. Grootste fail is dat ze in 3 maanden een partij uit de grond gestampt hebben (als het al 3 maanden is), de voorbereiding had zeker 3 jaar moeten zijn.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:07 schreef -jos- het volgende:
Crazy Harry, je hebt wel een hele hoop vooraannames en oordelen over de Piratenpartij zeg. Volgens mij heb je je niet echt verdiept . Ik zou zeggen lees de site en het partijprogramma eens. De beschuldiging van marginalisering van privacy is al helemaal onterecht.
Dat zijn geen aannames of vooroordelen, dat is nou net het probleem. Het zijn conclusies die ik trek uit het lezen van het programma en uit media-optredens. Ik heb me juist wel verdiept, dus reageer maar eens inhoudelijk, reageer op wat ik schrijf als ik het volgens jou zo verkeerd heb. Bewijs dat ik het bij het verkeerde eind heb, dat zou ik graag zien.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 01:07 schreef -jos- het volgende:
Crazy Harry, je hebt wel een hele hoop vooraannames en oordelen over de Piratenpartij zeg. Volgens mij heb je je niet echt verdiept . Ik zou zeggen lees de site en het partijprogramma eens. De beschuldiging van marginalisering van privacy is al helemaal onterecht.
is dan wel heel kwalijk omdat die duidelijk maakt dat de piratenpartij geen flauw idee heeft waarom het octrooirecht is zoals het is. Geen idee dus wat de effecten zijn van de betreffende wet, juist wat ze als politici zouden moeten weten. Pot, ketel, zwart dus...quote:Uit het partijprogramma van de piratenpartij:
Het onderzoek naar de nieuwheid dat gedaan wordt heeft geen consequenties voor de toekenning van een patent. Vrijwel alles kan dus in Nederland gepatenteerd worden, en alleen achteraf door een ander bij de rechter worden aangevochten.
Een aantal standpunten van de PP kan ik mij wel in vinden, ik vind het an sich een goed initiatief, maar de presentatie is oh zo bagger slecht. Als ze dat nou weten te verbeteren en een stuk professionaliteit tonen, dan wil ik ze nog wel een kans geven.quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:09 schreef trancethrust het volgende:
[..]
De rest van wat je zegt klopt, maar het voor mij gaat het op het moment tussen blanco en deze partij; privacy is te lang steeds meer gemarginaliseerd en daar moet m.i. eens zeer snel verandering in komen. Veel stemmen voor de piratenpartij geeft hier een duidelijk signaal toe, welk dan hopelijk worden overgenomen door grotere partijen. Of niet, en dan hoop ik dat de piratenpartij snel groeit en 'professionaliseert' om het de volgende keer veel beter te doen.
Best wel triest om te zien hoeveel mensen door een filmpje van geenstijl over bepaalde politieke zaken denken. Waarschijnlijk heeft die rutger ook een hoop serieuze interviews opgenomen, en heeft er hier en daar wat lollige ongemakkelijke vragen tussen gepropt. Uiteindelijk zijn alleen ongemakkelijke vragen met ongemakkelijke antwoorden over gebleven. Goed stukje journalistiek dus weer.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:59 schreef henrydg het volgende:
Als ik dat filmpje op GeenStijl.nl heb gezien dan denk ik ( weet ik wel bijna zeker ) dat deze partij geen zetels haalt ( en maar goed ook. )
Het gaat wel degelijk om de poppetjes. Politiek is mensenwerk, deze nerds worden afgeslacht op het politieke toneel. Zij kunnen niet eens enigszins fatsoenlijk met media omgaan, dus politiek bedrijven kunnen ze ook niet. Stemmen op deze partij is dus gewoon dom, omdat het een verloren stem is aan amaturistische prutsers.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:13 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Best wel triest om te zien hoeveel mensen door een filmpje van geenstijl over bepaalde politieke zaken denken. Waarschijnlijk heeft die rutger ook een hoop serieuze interviews opgenomen, en heeft er hier en daar wat lollige ongemakkelijke vragen tussen gepropt. Uiteindelijk zijn alleen ongemakkelijke vragen met ongemakkelijke antwoorden over gebleven. Goed stukje journalistiek dus weer.
Ik stem liever een partij idealisten die weinig mediatraining hebben gehad, dan een stel huichelaars die hun plannen zo verkopen dat het lijkt alsof je koffers met geld toegesmeten krijgt. Het gaat om de standpunten, niet om de poppetjes.
Hoe de partij zich presenteert en hoe ze anderen kunnen overtuigen van hun standpunten is, naast hun gedachtegoed, ook belangrijk. Je hebt het toch over potentiële volksvertegenwoordigers, daar mag je wel bepaalde verwachtingen van hebben. Tuurlijk is het een filmpje van GS en gaat het om mensen die geen mediatraining hebben gehad, maar hier maakten ze nou niet echt een goede indruk. De schaarse aandacht die je als nieuwe partij krijgt moet je zo goed mogelijk benutten, zeker een persconferentie die je zelf gepland hebt.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:13 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Best wel triest om te zien hoeveel mensen door een filmpje van geenstijl over bepaalde politieke zaken denken. Waarschijnlijk heeft die rutger ook een hoop serieuze interviews opgenomen, en heeft er hier en daar wat lollige ongemakkelijke vragen tussen gepropt. Uiteindelijk zijn alleen ongemakkelijke vragen met ongemakkelijke antwoorden over gebleven. Goed stukje journalistiek dus weer.
Onzin, je kan niet verwachten dat een nieuwe partij vanaf dag 1 dat ze in de publiciteit komen met iedereen de vloer aanvegen. We zullen zien wat de toekomst brengt, maar ik heb meer vertrouwen in een dergelijke partij dan de zogenaamde standvastige partij als het CDA of de PvdA, die zodra ze de kans krijgen compleet de andere kant op lullen dan afgesproken in het verkiezingsprogramma.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:20 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Het gaat wel degelijk om de poppetjes. Politiek is mensenwerk, deze nerds worden afgeslacht op het politieke toneel. Zij kunnen niet eens enigszins fatsoenlijk met media omgaan, dus politiek bedrijven kunnen ze ook niet. Stemmen op deze partij is dus gewoon dom, omdat het een verloren stem is aan amaturistische prutsers.
Dat verwacht ik ook helemaal niet. Het mogen best wat gammele kamertjes zijn en mediatraining hoeft ook allemaal echt niet 100% te zijn, ik begrijp zeker dat het voor startende partijen moeilijk is. Maar wat zij hier vertonen is gewoon zwaar ondermaats, zelfs voor een beginnende partij. De partij heeft geen visie, amper standpunten, legt ze niet (goed) uit en alles komt erop neer dat het er alleen maar om gegaan is om "de verkiezingen te halen" in plaats van echt iets te willen veranderen in Nederland.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:37 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Onzin, je kan niet verwachten dat een nieuwe partij vanaf dag 1 dat ze in de publiciteit komen met iedereen de vloer aanvegen. We zullen zien wat de toekomst brengt, maar ik heb meer vertrouwen in een dergelijke partij dan de zogenaamde standvastige partij als het CDA of de PvdA, die zodra ze de kans krijgen compleet de andere kant op lullen dan afgesproken in het verkiezingsprogramma.
Stemmen op een poppetje, omdat ie zo leuk praat en van alles belooft, DAT is pas dom.
Ik geloof best dat Geenstijl het iets erger maakt dan het is, maar die debiele antwoorden geven ze toch echt zelf.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 19:05 schreef -jos- het volgende:
Mensen denken echt dat het beeld van dat Geenstijl filmpje reeel is... Rutger heeft daar toch zeker meer dan 30 minuten staan praten en ze hebben gewoon alles eruit geknipt. De voorzitter die ernaast stond staat trouwens niet eens op de kandidatenlijst. De mensen die achter de tafel zaten hebben echt wel allemaal een interessant verhaaltje verteld.
Het gaat niet om de vloer aanvegen, het gaat erom dat de voorzitter van de partij met trillende stem en angstige ogen geen enkel standpunt overtuigende voor het voetlicht kan brengen, simpelweg omdat hij daar veel te zenuwachtig voor is. In een zaaltje met vier aanwezigen en Rutger van GeenStijl.tv.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:37 schreef Batsnek het volgende:
Onzin, je kan niet verwachten dat een nieuwe partij vanaf dag 1 dat ze in de publiciteit komen met iedereen de vloer aanvegen.
Lekker makkelijk om iemand af te zeiken omdat hij niet goed uit z'n woorden komt. Jij zou 't zelf natuurlijk veel beter gedaan hebben. Wat jij als debateren ziet is precies de reden waarom de hedendaagse politiek zo vreselijk stroef loopt; het gaat alleen maar om harder schreeuwen dan de tegenpartij en mensen in een hoek lullen. Een vreselijke achtergehaalde manier van doen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 19:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Het gaat niet om de vloer aanvegen, het gaat erom dat de voorzitter van de partij met trillende stem en angstige ogen geen enkel standpunt overtuigende voor het voetlicht kan brengen, simpelweg omdat hij daar veel te zenuwachtig voor is. In een zaaltje met vier aanwezigen en Rutger van GeenStijl.tv.
Ik denk inderdaad dat dat wel gaat "groeien" als hij voor 150 man en de minister-president interrupties moet gaan voeren en daarna de NOS te woord moet staan. Dan blijkt het ineens een volleerd debater!
Makkelijk, inderdaad. Welkom in de wereld die zij willen bereiken.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 19:33 schreef Batsnek het volgende:
Lekker makkelijk om iemand af te zeiken omdat hij niet goed uit z'n woorden komt.
Waarschijnlijk nog wel iets beter, maar niet veel inderdaad. Daarom zal ik er ook niet voor kiezen om voorzitter van een politieke partij te worden. Het is natuurlijk hartstikke lief om je idealen na te streven, zelfs lovenswaardig. Maar nu ga je de politiek in. Je wil dat mensen op je stemmen, en niet alleen dat, je wil dat jouw idealen verankerd worden in wetgeving. Dan moet je kunnen communiceren, overtuigen en redevoeren. En dan heb je het over een redelijk hoog niveau daarvan. Wat je in dat filmpje ziet - al ís het het goorste knip- en plakwerk - zie je op de middelbare school bij de nerd van de klas als hij een presentatie moet houden. Die mag misschien gelijk hebben; gelijk krijgen zal hij nooit.quote:Jij zou 't zelf natuurlijk veel beter gedaan hebben.
Als een van de grote partijen dergelijke standpunten zou durven gebruiken, krijgen ze stemmen zoveel als ze willen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 19:33 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Lekker makkelijk om iemand af te zeiken omdat hij niet goed uit z'n woorden komt. Jij zou 't zelf natuurlijk veel beter gedaan hebben. Wat jij als debateren ziet is precies de reden waarom de hedendaagse politiek zo vreselijk stroef loopt; het gaat alleen maar om harder schreeuwen dan de tegenpartij en mensen in een hoek lullen. Een vreselijke achtergehaalde manier van doen.
Wat ik van een partij verwacht is dat ze goeie standpunten hebben, en in een discussie met een tegenstander proberen tot de beste oplossing te komen. Ik verwacht van politici dat ze constructief iets proberen te veranderen en niet muurvast aan middeleeuwse standpunten vast blijven houden. En vooralsnog komt er uit deze partij 100 keer meer inhoud dan de partijen die nu in de regering zitten. En daar kan een beetje stotteren en zenuwen niets aan veranderen.
Overigens ben je wel heel naief als je op basis van knip en plak werk van geenstijl een partij afschrijft.![]()
-IIf one would give me six lines written by the hand of the most honest man, I would find something in them to have him hanged.
Gast, als die Rutger zou vragen of ik nog porno maak had ik ook geantwoord op het niveau van 'ja, met je zus'. Als ik tenminste iets anders kan dan verbijsterd kijken aangezien het een vragensessie na een serieuze presentatie betreft.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 19:09 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Ik geloof best dat Geenstijl het iets erger maakt dan het is, maar die debiele antwoorden geven ze toch echt zelf.
Wat ik van een partij verwacht is dat ze goeie standpunten hebben, en in een discussie met een tegenstander proberen tot de beste oplossing te komen. Ik verwacht van politici dat ze constructief iets proberen te veranderen en niet muurvast aan middeleeuwse standpunten vast blijven houden. En vooralsnog komt er uit deze partij 100 keer meer inhoud dan de partijen die nu in de regering zitten. En daar kan een beetje stotteren en zenuwen niets aan veranderen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 19:33 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Lekker makkelijk om iemand af te zeiken omdat hij niet goed uit z'n woorden komt. Jij zou 't zelf natuurlijk veel beter gedaan hebben.
[quote] Da's natuurlijk onzin, aangezien [betreffende poster] zich geen kandidaat gesteld heeft voor de Tweede Kamer. Van een volksvertegenwoordiger mag je allerlei vaardigheden verwachten die je zelf niet bezig. Anders zou je daar zelf wel zitten.
Dat is net zoiets als bij een slechte prestatie van het Nederlands Elftal roepen 'ga dan zelf in het veld staan'.
Wat een onzin, er komt amper inhoud vanuit de piratenpartij. Slechts wat standpunten roepen is nog geen inhoud. Wat je wil is niet belangrijk. Het is belangrijk waarom je het wil, wat de effecten zijn, wat je visie is voor het land. En dat is nog helemaal niet zichtbaar bij de piratenpartij. En wanneer je dan zoals hier inhoudelijke vragen stelt, in de hoop er een beetje visie voor terug te krijgen, dan komt er geen inhoudelijk antwoord, als je al antwoord krijgt.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 19:33 schreef Batsnek het volgende:
Wat ik van een partij verwacht is dat ze goeie standpunten hebben, en in een discussie met een tegenstander proberen tot de beste oplossing te komen. Ik verwacht van politici dat ze constructief iets proberen te veranderen en niet muurvast aan middeleeuwse standpunten vast blijven houden. En vooralsnog komt er uit deze partij 100 keer meer inhoud dan de partijen die nu in de regering zitten. En daar kan een beetje stotteren en zenuwen niets aan veranderen.
Je hebt het hier over een partijvoorzitter, iemand die organisatorisch bezig is leiding te geven aan de achterban van de partij, vrijwilligers, afdelingen, etc. En daarom veel minder met de politiek te maken heeft als een lijsttrekker of kamerlid etc. Wiki quote:quote:Op vrijdag 21 mei 2010 19:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Het gaat niet om de vloer aanvegen, het gaat erom dat de voorzitter van de partij met trillende stem en angstige ogen geen enkel standpunt overtuigende voor het voetlicht kan brengen, simpelweg omdat hij daar veel te zenuwachtig voor is. In een zaaltje met vier aanwezigen en Rutger van GeenStijl.tv.
Ik denk inderdaad dat dat wel gaat "groeien" als hij voor 150 man en de minister-president interrupties moet gaan voeren en daarna de NOS te woord moet staan. Dan blijkt het ineens een volleerd debater!
quote:In Nederland zijn partijvoorzitters veel zwakker. Zij zijn verantwoordelijk voor de partij als vereniging. Zij houden zich bezig met allerlei huishoudelijke/organisatorische zaken de administratie, de partijfinanciën, het organiseren van partijcongressen en het in goede banen leiden van de procedures rond de totstandkoming van verkiezingsprogramma's en kandidatenlijsten voor verkiezingen.
Als je er niet op stemt wordt het nooit wat he.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 03:29 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ik ben alleen bang dat dit soort partijtjes niets voor elkaar krijgen.
Tsja, als je je niet wilt verdiepen zeg dat dan gewoon. Ga hier niet lopen doen alsof de Piratenpartij geen inhoud zou hebben.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 02:20 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Wat een onzin, er komt amper inhoud vanuit de piratenpartij. Slechts wat standpunten roepen is nog geen inhoud. Wat je wil is niet belangrijk. Het is belangrijk waarom je het wil, wat de effecten zijn, wat je visie is voor het land. En dat is nog helemaal niet zichtbaar bij de piratenpartij. En wanneer je dan zoals hier inhoudelijke vragen stelt, in de hoop er een beetje visie voor terug te krijgen, dan komt er geen inhoudelijk antwoord, als je al antwoord krijgt.
Jij ziet enkel harder schreeuwen dan de tegenpartij, maar dan kijk je blijkbaar enkel naar de debatten in de media. In de tweede kamer wordt er echt wel op een goede manier gedebateerd, op een niveau die ik de piratenpartij voorlopig nog niet zie halen. Maar goed, dat geeft niet, dat is met alle beginners zo, maar ga niet roepen dat degene die het niveau wel halen, het verkeerd doen omdat je het zelf niet kan.
Alleen al uit het feit dat ik hier in dit topic grote hoeveelheden beargumenteerde tekst plaats, zou al moeten voorkomen dat je deze uitspraak zou doen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:59 schreef -jos- het volgende:
Tsja, als je je niet wilt verdiepen zeg dat dan gewoon.
Ik geef de piratenpartij en haar sympathisanten in dit topic alle kans om het tegendeel te laten zien maar er wordt niet op ingegaan...quote:Ga hier niet lopen doen alsof de Piratenpartij geen inhoud zou hebben.
Ah, daar heb je het gedrag als normale politieke partij al. Vooral de punten van de ander zwart maken met liegen en draaien maar vooral niet het eigen programma duidelijk proberen te maken. Ach, in ieder geval zit er iets van normaal politiek gedrag in de partij. Toch jammer dat het net weer het slechte is.quote:Oja en jij stemt Groenlinks nou dan moet je dat toch vooral doen. Als Fapke Halsema mee kan regeren gaan al hun privacy standpunten toch wel weer overboord. Wist je dat Groenlinks VOOR een internetfilter is?
http://www2.computeridee.nl/downloads/201012/STEMWIJZER.pdfquote:De bestrijding van kinderporno heeft voor
GroenLinks topprioriteit, ook op internet. Wij
stellen echter wel vraagtekens bij de effectiviteit
van kinderpornofilters. Bovendien kleven
er ernstige bezwaren aan internetfilters, omdat
daarmee ingegrepen wordt in het vrije informatieverkeer.
Desondanks is GroenLinks
niet per se tegen de toepassing van het kinderpornofilter,
want de productie van en
handel in kinderporno heeft niets van doen
met de uitingsvrijheid. Wel stellen we een
aantal eisen aan het gebruik van kinderpornofilters.
De inzet van het filter moet proportioneel
en effectief zijn. Bovendien mogen de
filters wat GroenLinks betreft alleen worden
toegepast als voorzien wordt in onafhankelijke,
rechterlijke toetsing.
Wel helemaal citeren dan, in plaats van selectief citeren:quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:19 schreef -jos- het volgende:
http://www2.computeridee.nl/downloads/201012/STEMWIJZER.pdf
Geen standpunt, dus niet voor, niet tegen.quote:Geen standpunt. De stelling is te absoluut
gesteld om ermee te kunnen instemmen.
Die heb ik gelezen jaquote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:35 schreef Sitethief het volgende:
Crazy Harry, heb je het partijprogramma gelezen, daar staan namelijk onze standpunten in. Zo ja, dan snap ik (nog) niet wat jij met inhoud bedoelt.
quote:Slechts wat standpunten roepen is nog geen inhoud. Wat je wil is niet belangrijk. Het is belangrijk waarom je het wil, wat de effecten zijn, wat je visie is voor het land. En dat is nog helemaal niet zichtbaar bij de piratenpartij.
De meeste partijen hebben er in eerste instantie niet eens over nagedacht, terwijl het bij ons een kernpunt is..quote:http://tweakers.net/revie(...)r-een-overzicht.html
Een aanzienlijk deel van de privacy-alinea's in veel verkiezingsprogramma's is overigens afkomstig van amendementen die door de digitale-burgerrechtenbeweging Bits of Freedom zijn voorgesteld. De beweging diende via partijleden amendementen in, waarvan een groot deel op verkiezingscongressen van de partijen werd overgenomen
quote:http://www.linuxmag.nl/nieuws/510-stevige-open-source
Bovendien wordt alle software die met publiek geld ontwikkeld wordt, als open source en met een vrije licentie vrijgegeven en is het voor iedereen vrij bruikbaar. "Wat mede met publiek geld gemaakt wordt, hoort voor iedereen vrij te gebruiken te zijn."
quote:http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/43501086
Het zijn gezien de partij-achtergrond wellicht niet de meest verrassende punten, zoals het ook geen opzien baart dat de Piratenpartij op deze punten het meest uitgesproken programma heeft. Het is wel een pleidooi voor minder overheidsregulering en meer vrijheid in zware economische tijden.
quote:https://www.bof.nl/2010/0(...)an-de-piratenpartij/
Op het gebied van privacy en internetvrijheid is het verkiezingsprogramma van de Piratenpartij het meest uitgebreide van alle partijen. In het programma vinden wij vrijwel alle punten van het Manifest voor Digitale Vrijheid terug, voorzien van uitgebreide uitwerking. Nota bene: dit is een korte samenvatting en we doen onvoldoende recht aan de omvang en nuance van het programma. Wij raden iedereen aan het volledige programma te lezen voor de details.
Open data:quote:Richard Baraniuk: This costs 22 dollars to the student. Why does it cost 22 dollars? Because it's published on demand and it's developed from this repository of open materials. If this book were to be published by a regular publisher, it would cost at least 122 dollars.
Bron: http://www.ted.com/talks/(...)source_learning.html
Alles dankzij de kerk, die hebben alle belangrijke informatie opgeslagen in een bibliotheek onder het vaticaan, en laten ons het wiel telkens weer opnieuw uitvinden. Uiteraard is dit voorbeeld gevolgd door de huidige machthebbers en de grote bedrijven. Staatsgeheim is dan ook niet voor niets in het leven geroepen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:59 schreef slacker_nl het volgende:
Dit zijn enkele voorbeelden waar wij, de Piratenpartij, ons voor willen inzetten. Omdat wij vinden dat door het delen van kennis we veel meer kunnen bereiken dan in het huidige systeem waarbij informatie in kluizen zit opgesloten waar maar een select groepje mensen toegang tot hebben.
Privacy wordt bij veel partijen genoemd (zoals in je eigen gelinkte analyses te zien is) maar er zijn ook partijen die er daadwerkelijk wat aan doen. Dat kan je gewoon terugzien op privacybarometer.nl Daar gaat het niet om uitspraken, maar om stemgedrag in de tweede kamer.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:59 schreef slacker_nl het volgende:
Aangezien ik hier mensen zie die zeggen dat we geen inhoud hebben:
[..]
De meeste partijen hebben er in eerste instantie niet eens over nagedacht, terwijl het bij ons een kernpunt is..
De analyses laten wel al wat meer visie zien.quote:Ik denk dat al deze analyses wel degelijk laten zien dat we inhoud en ook visie hebben. Een overheid die niet ten koste van alles inbreuk maakt op de privacy van burgers; een overheid die te controleren is door een burger; een overheid die publiek geld gebruikt om onderzoek te doen en vervolgens deze data teruggeeft aan de burger die ervoor betaald heeft; een overheid die de WOB respecteert (linkje). Maw, wij streven ernaar dat de overheid open/transparant is naar haar burgers toe.
De Piratenpartij wilt innovatie bevorderen door o.a. patent- en auteursrechten te hervormen. Dit kan bijdragen aan lagere kosten in bijvoorbeeld de zorg en onderwijs. Wij willen gaan investeren in het onderwijs aangezien dit een ondergeschoven kindje is (het Innovatieplatform heeft niks bijgedragen in de afgelopen 10 jaar en heeft niet gezorgd voor daadwerkelijke investeringen). Wij pleiten voor meer open leermiddelen zodat leerkrachten makkelijker gebruik kunnen maken van werk wat bijvoorbeeld door andere leerkrachten, universiteiten en hogescholen beschikbaar is gesteld. Schoolboeken worden hierdoor goedkoper:
[..]
Open data:
http://www.ted.com/talks/(...)_went_worldwide.html
http://www.ted.com/speakers/hans_rosling.html (deze gast doet geweldige dingen met data die verkrijgbaar is)
Dit zijn enkele voorbeelden waar wij, de Piratenpartij, ons voor willen inzetten. Omdat wij vinden dat door het delen van kennis we veel meer kunnen bereiken dan in het huidige systeem, waarbij informatie in kluizen zit opgesloten waar maar een select groepje mensen toegang tot hebben.
Je hoeft niet per se op de winnaar van de verkiezingen te stemmen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 03:29 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ik zou op ze willen stemmen. Ik ben het wel redelijk eens met de paar standpunten die ze hebben.
Ik ben alleen bang dat dit soort partijtjes niets voor elkaar krijgen. Verder zou ik het liefst niet stemmen, maarjah dan kan ik daar ook weer over meelullen op het terras.
Omdat je een bepaald onderwerp heel erg belangrijk vind? Gokje hoor.quote:Op zondag 23 mei 2010 16:24 schreef zoefschildpad het volgende:
Wat ik niet snap is waarom ik ook maar zou willen overwegen te stemmen op een partij die op het gebied van WAO, de zorg, het onderwijs, de economie en heel veel andere belangrijke onderwerpen geen standpunten heeft?
Precies. En omdat je een signaal wil afgeven.quote:Op zondag 23 mei 2010 16:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Omdat je een bepaald onderwerp heel erg belangrijk vind? Gokje hoor.
Als je je baseert op uitspraken en verkiezingsprogramma's: kijk uit, verkijk je daar niet op. Na de verkiezingen worden de meeste draaien pas gemaakt.quote:Op zondag 23 mei 2010 17:37 schreef I.R.Baboon het volgende:
Volgens mij werkt het ook nog, want de VVD begint nu toch al iets anders over privacy te denken. Mocht de PP geen zetel krijgen dan is het in elk geval niet helemaal zinloos geweest.
Dat lijkt me eerlijk gezegd geen vraag meer.quote:Op maandag 24 mei 2010 14:20 schreef trancethrust het volgende:
Je geeft zelf toe dat het op zijn minst al voor aandacht heeft gezorgd. Of het blijvend is, is zeker de vraag; daarom lijkt het me ook zeer de moeite waard de Piratenpartij in de kamer te stemmen. Hiermee blijft continue aandacht gewaarborgd.
Hij bedoelt dan ook de aandacht van de politiekquote:Op maandag 24 mei 2010 14:24 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat lijkt me eerlijk gezegd geen vraag meer.
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wet/voorstellen #2
Dit topic blijft maar groeien en groeien bijvoorbeeld.
De piratenpartij kan er ongetwijfeld voor zorgen dat de aandacht voor privacy blijvend is maar de huidige aandacht is er niet gekomen door de piratenpartij, dat is puur de tijdsgeest waar de piratenpartij ook gewoon een gevolg van is.quote:Op maandag 24 mei 2010 14:20 schreef trancethrust het volgende:
Je geeft zelf toe dat het op zijn minst al voor aandacht heeft gezorgd. Of het blijvend is, is zeker de vraag; daarom lijkt het me ook zeer de moeite waard de Piratenpartij in de kamer te stemmen. Hiermee blijft continue aandacht gewaarborgd.
Dat is het alleen nietquote:Op maandag 24 mei 2010 16:25 schreef GoodGawd het volgende:
De Piratenpartij, lijken me studenten met een uit de hand gelopen hobby.
Jij bent vast niet op het internet. Welkom! De eerste tip is gratis; maak je teksten niet te lang, er is niemand die het gaat lezen. Veel plezier!quote:
Wat een kut stuk. Weg met die partij.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:45 schreef Paritosh het volgende:
Dit lijkt mij een zeer welkome partij. Ongeacht of ze er wel of niet over nagedacht hebben, of ze nou wel of niet alles goed uitgelegd hebben, als er versnippering is in de politiek komt er juist ruimte voor amdere, nieuwe partijen. Al verstoren ze alleen maar het gedachtengoed van de huidige politiek, dan heeft de piraten partij al zijn nut. De huidige politiek maakt van heel Nederland één grote gevangenis waar alles alleen nog maar gebasseerd is op controle en straf. Als onze internetverbindingen continue gescant worden is dat hetzelfde als de camera's die ons de hele dag in de gaten houden. Er bestaan blijkbaar al mobiele telefoons waar je door afgeluisterd wordt wordt terwijl de telefoon uit staat. En dat alles gebeurt onderdruk van de angst voor terrorisme. Dat komt voornamelijk uit Amerika, die zet Europa daar mee onder druk. Ons volgzame kabinet gaat daar in mee. Onze bankgegevens liggen al bij de amerikanen en straks ook alle informatie die onze regering over ons op laat slaan. Onlangs was te lezen dat er in Europa geen land zo onmenselijk bezig is als Nederland. Nergens in Europa wordt de privacy en de vrijheid zo geschonden als in Nederland. En dan nog stemmen mensen op de partijen die zich daar schuldig aan maken. Als het gaat over internet controle dan wordt onze internetaansluiting gecontroleerd op wat we doen. Mijn firewall heeft de laatste tijd al een aantal keren aangegeven dat ik gescand werd. Dat gebeurt door je eigen internet provider. Die slaat op wat je met het internet doet. Nederland is een controlestaat geworden. Overal waar we op gecontroleerd KUNNEN worden, WORDEN we op gecontroleerd. Dat gebeurt op aandringen van de politiek. Onbegrijpelijk dat er nog steeds op die landverraders gestemd wordt.
Zoek op het internet een naar HAARP, chemtrails, new world order, de nanochip en lees eens waar onze politiek dan aan mee werkt. Ik verdacht onze politiek ervan op de hoogte te zijn van dit soort zaken maar ze reppen er met geen woord over. Nederland moet Nederland blijven en geen onderdaan van Amerika. Onze politiek maakt Nederland wel onderdanig aan Amerika. En daar vraagt de bevolking niet om. Dat doen ze uit eigen beweging. En daar willen mensen nog steeds op stemmen. Amerika is bezig de hele wereld te domineren. Kijk maar naar de mexicaanse griep. Iedereen moest ingeënt worden omdat het gevaarlijk zou zijn. Die massale inenting is het idee van Amerika geweest en dat had een bedoeling. In Amerika zijn methoden ontwikkeld om mensen volledig te manipuleren. Daarvoor zijn nanachips ontwikkeld waar straks al onze, door onze regering doorgegeven, gegevens in staan. Er worden allerlei netwerken ontwikkeld waar alle electronische systemen aan gekoppeld worden zoals banksystemen, identificatie systemen enz. Als we straks ergens geld pinnen of betalen kunnen we via het electronische netwerk overal gevolgd worden, waar dan ook ter wereld. Zodra de gegevens gelezen worden door een pinautomaat of wat voor apparaat dan ook worden die onze gegevens over het netwerk door gestuurd. HAARP is het meest gevaarlijke wapen dat ooit door de mens is gebouwd. Het werkt op de technieken van Tesla, die al ontdekte wat je met electriciteit kunt doen. Als HAARP geactiveerd wordt dan wordt daar een enorm vermogen van 3,6 miljoen wat tot 1 miljard watt aan gekoppeld. Het wekt een trilling en hoe hoger het vermogen, hoe zwaarder de trilling. Ze claimen er de ionosfeer mee te kunnen bestuderen maar ze kunnen hem ook manipuleren met de trillingen die HAARP opwekt. Er is een man die zegt met 30 watt trillingen op te wekken waar hij oliebronnen in de aarde kan vinden. Wat gebeurt er dan als je 3,6 miljoen tot 1 miljard waat aan vermogen gebruikt? Daar kan een aardbeving door ontstaan. De ionosfeer kan gebruikt worden als een spiegel om trillingen te reflecteren naar een willekeurig plaats op de planeet. Onze hersenen hebben ook een trilling. Dat zijn de hersen golven. Wat gebeurt er als je een frequentie door een andere vfrequentie heen stuurt? Dan wordt de standaard frequentie verstoord. Als de frequentie van de hersengolven verstoord wordt de mens uit zijn balans gebracht en raak je de weg kwijt. Misschien heeft onze regering het niet eens in de gaten maar daar werken ze wel aan mee. Ze maken van Nederland een onderdaan van Amerika door hun vriendjespolitiek.
Goed argumentquote:Op woensdag 26 mei 2010 18:41 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Wat een kut stuk. Weg met die partij.
Dat zou heel mooi zijn. Als het goed blijft gaan met de VVD dan misschien toch eens de Piratenpartij overwegen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:50 schreef Dichtpiet. het volgende:
Volgens Maurice de Hond kan de Piratenpartij al op meer dan een halve zetel rekenen!
Aan ruim een halve zetel heb je nog niksquote:Op woensdag 26 mei 2010 19:50 schreef Dichtpiet. het volgende:
Volgens Maurice de Hond kan de Piratenpartij al op meer dan een halve zetel rekenen!
Op één zetel gaat het natuurlijk niet mis lopen om een kabinet te formeren. Het zou een mooie opsteker voor de internationale piratenpartij als ze in weer een land voet aan de grond krijgen in de politiek.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:03 schreef MrBadGuy het volgende:
Aan ruim een halve zetel heb je nog niksAan de ene kant gun ik het ze best, al moet er niet te veel versnippering plaats vinden waardoor een coalitie vinden lastiger wordt.
Klopt, 1 zetel moet er niet toe doen, maar ook lijst 17 staat op ruim een halve zetel en zoiets kan maar net een verschil tussen 75 en 77 zetels betekenen. Zeker als je kijkt dat de meeste realistische coalities (VVD-CDA-PVV, VVD-CDA-D66, VVD-PvdA-D66) allemaal net rond de 75 zetels zitten.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Op één zetel gaat het natuurlijk niet mis lopen om een kabinet te formeren. Het zou een mooie opsteker voor de internationale piratenpartij als ze in weer een land voet aan de grond krijgen in de politiek.
Dus als iemand zegt "A want B", en B is complete onzin, is A ook onzin? Dacht het niet.quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, met HAARP, chemtrails en NWO gaan smijten, dat zijn pas goede argumenten.
Wel als er geen C komt.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:49 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Dus als iemand zegt "A want B", en B is complete onzin, is A ook onzin? Dacht het niet.
OK. Je moet niet op Wilders stemmen anders krijgen we meer chemtrailsquote:
Ga eens weg ofzo met je onzinquote:Op woensdag 26 mei 2010 15:45 schreef Paritosh het volgende:
Dit lijkt mij een zeer welkome partij. Ongeacht of ze er wel of niet over nagedacht hebben, of ze nou wel of niet alles goed uitgelegd hebben, als er versnippering is in de politiek komt er juist ruimte voor amdere, nieuwe partijen. Al verstoren ze alleen maar het gedachtengoed van de huidige politiek, dan heeft de piraten partij al zijn nut. De huidige politiek maakt van heel Nederland één grote gevangenis waar alles alleen nog maar gebasseerd is op controle en straf. Als onze internetverbindingen continue gescant worden is dat hetzelfde als de camera's die ons de hele dag in de gaten houden. Er bestaan blijkbaar al mobiele telefoons waar je door afgeluisterd wordt wordt terwijl de telefoon uit staat. En dat alles gebeurt onderdruk van de angst voor terrorisme. Dat komt voornamelijk uit Amerika, die zet Europa daar mee onder druk. Ons volgzame kabinet gaat daar in mee. Onze bankgegevens liggen al bij de amerikanen en straks ook alle informatie die onze regering over ons op laat slaan. Onlangs was te lezen dat er in Europa geen land zo onmenselijk bezig is als Nederland. Nergens in Europa wordt de privacy en de vrijheid zo geschonden als in Nederland. En dan nog stemmen mensen op de partijen die zich daar schuldig aan maken. Als het gaat over internet controle dan wordt onze internetaansluiting gecontroleerd op wat we doen. Mijn firewall heeft de laatste tijd al een aantal keren aangegeven dat ik gescand werd. Dat gebeurt door je eigen internet provider. Die slaat op wat je met het internet doet. Nederland is een controlestaat geworden. Overal waar we op gecontroleerd KUNNEN worden, WORDEN we op gecontroleerd. Dat gebeurt op aandringen van de politiek. Onbegrijpelijk dat er nog steeds op die landverraders gestemd wordt.
Zoek op het internet een naar HAARP, chemtrails, new world order, de nanochip en lees eens waar onze politiek dan aan mee werkt. Ik verdacht onze politiek ervan op de hoogte te zijn van dit soort zaken maar ze reppen er met geen woord over. Nederland moet Nederland blijven en geen onderdaan van Amerika. Onze politiek maakt Nederland wel onderdanig aan Amerika. En daar vraagt de bevolking niet om. Dat doen ze uit eigen beweging. En daar willen mensen nog steeds op stemmen. Amerika is bezig de hele wereld te domineren. Kijk maar naar de mexicaanse griep. Iedereen moest ingeënt worden omdat het gevaarlijk zou zijn. Die massale inenting is het idee van Amerika geweest en dat had een bedoeling. In Amerika zijn methoden ontwikkeld om mensen volledig te manipuleren. Daarvoor zijn nanachips ontwikkeld waar straks al onze, door onze regering doorgegeven, gegevens in staan. Er worden allerlei netwerken ontwikkeld waar alle electronische systemen aan gekoppeld worden zoals banksystemen, identificatie systemen enz. Als we straks ergens geld pinnen of betalen kunnen we via het electronische netwerk overal gevolgd worden, waar dan ook ter wereld. Zodra de gegevens gelezen worden door een pinautomaat of wat voor apparaat dan ook worden die onze gegevens over het netwerk door gestuurd. HAARP is het meest gevaarlijke wapen dat ooit door de mens is gebouwd. Het werkt op de technieken van Tesla, die al ontdekte wat je met electriciteit kunt doen. Als HAARP geactiveerd wordt dan wordt daar een enorm vermogen van 3,6 miljoen wat tot 1 miljard watt aan gekoppeld. Het wekt een trilling en hoe hoger het vermogen, hoe zwaarder de trilling. Ze claimen er de ionosfeer mee te kunnen bestuderen maar ze kunnen hem ook manipuleren met de trillingen die HAARP opwekt. Er is een man die zegt met 30 watt trillingen op te wekken waar hij oliebronnen in de aarde kan vinden. Wat gebeurt er dan als je 3,6 miljoen tot 1 miljard waat aan vermogen gebruikt? Daar kan een aardbeving door ontstaan. De ionosfeer kan gebruikt worden als een spiegel om trillingen te reflecteren naar een willekeurig plaats op de planeet. Onze hersenen hebben ook een trilling. Dat zijn de hersen golven. Wat gebeurt er als je een frequentie door een andere vfrequentie heen stuurt? Dan wordt de standaard frequentie verstoord. Als de frequentie van de hersengolven verstoord wordt de mens uit zijn balans gebracht en raak je de weg kwijt. Misschien heeft onze regering het niet eens in de gaten maar daar werken ze wel aan mee. Ze maken van Nederland een onderdaan van Amerika door hun vriendjespolitiek.
Dat ging de Holocaust ook niet, zullen we dat maar ook niet geloven? Fuck Godwin. Je bent wel erg naïef, hoor.quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:15 schreef GoodGawd het volgende:
Als je een beetje een nuchtere blik hebt gaat het natuurlijk nergens over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |