Wss op die van mijquote:Op maandag 17 mei 2010 16:31 schreef Dichtpiet. het volgende:
op hoeveel stemmen kan die Piratenpartij nu rekenen?
quote:Piratenpartijen verbolgen over gerechtelijke uitspraken FTD en The Pirate Bay
Ma, 05/17/2010 - 16:23
In slechts één week tijd heeft een rechter bepaald dat men geen bestandsnamen meer mag noemen. Tegelijk wordt een Nederlandse internetprovider gedwongen inbreuk te maken op het briefgeheim en netwerkneutraliteit. Dit betekent een flagrante schending van onze (digitale) burgerrechten, het schaadt maatschappelijke ontwikkeling en het vestigingsklimaat voor innovatieve bedrijven, aldus de Piratenpartij.
Rickard Falckvinge, oprichter van de eerste Piratenpartij te Zweden heeft als initiële reactie op de berichtgeving rond FTD en The Pirate Bay vol ongeloof "What the fuck?!" geuit, waarna hij zijn emotionele reactie bijstelde met de mededeling dat het bizar is dat een distributie- danwel auteursrechtenindustrie, die vandaag de dag niet langer nodig is, mag dicteren wie of wat er nog wel of geen bestaansrecht heeft.
De Piratenpartijen zijn van mening dat vrijwilligersnetwerken zoals FTD en The Pirate Bay eerder in aanmerking zouden moeten komen voor een lintje van de koningin vanwege hun bijdrage aan culturele diversiteit en technologische ontwikkelingen, en vanwege het statement dat zij maken voor burgerrechten binnen de informatiesamenleving die vandaag de dag bestaat. Helaas worden zij nu door verouderde wetgeving gestraft.
Piratenpartijen willen er op toezien dat dit in de toekomst niet langer meer mogelijk is, door bestaande wetgeving te moderniseren en onze economische en sociale toekomst veilig te stellen. Na een illegale politie-inval bij The Pirate Bay in 2006 zag de Zweedse Piratenpartij haar ledental explosief groeien. Wat de gevolgen zijn van de aanklacht tegen FTD in Nederland zal weldra duidelijk worden.
Een aantal Piraten heeft in verband met de gerechtelijke uitspraken omtrent The Pirate Bay en FTD geopperd een campagnestop in te stellen. De kopstukken van de Zweedse en Nederlandse Piratenpartij hebben echter een alternatief in gedachten.
Zowel Rick Falckvinge als Samir Allioui, lijsttrekker van de Nederlandse Piratenpartij, roepen de Nederlandse burger dan ook op om aanstaande woensdag 13:00 naar het Paleis van Justitie te Den Haag te gaan om aan te tonen dat de huidige gang van zaken niet acceptabel is, en om FTD te steunen. "Alleen door op 9 juni op de Piratenpartij te stemmen kunnen wij onze rechten en toekomst veilig stellen. Alleen piratenpartijen maken bij voorbaat duidelijk wat bij coalitievorming wel en niet de prullenbak in mag, en bieden hiermee iedereen waar voor zijn stem," aldus Allioui.
Ben benieuwdquote:Presentatie partijprogramma Piratenpartij
Aanstaande donderdag 20 mei 2010 zal de Piratenpartij haar partijprogramma presenteren. Dit vindt plaats in Nieuwspoort in Den Haag. De presentatie wordt gehouden in de Frits van der Poelzaal en duurt van 11:00 uur tot 12:30 uur. Hierbij is alle pers uitgenodigd.
Aansluitend zal er gelegenheid zijn voor één-op-ééngesprekken met de lijstkandidaten.
Voor journalistieke doeleinden is het programma onder embargo op te vragen bij het partijbestuur van de Piratenpartij.
Die stem, komt niet professioneel over.quote:
De stem wordt woensdag opnieuw opgenomen, dus als het alleen dat is.. pfew.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:05 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Die stem, komt niet professioneel over.
Zelfde tekst door een professional zou beter over komen
Nou ja, je ziet gewoon dat het snel in elkaar gezet is (wat het natuurlijk ook is), de boodschap komt niet superhelder over, etc. Maar goed, ik vond het in elk geval niet tegenvallen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:01 schreef slacker_nl het volgende:
Slecht omdat?
Wat? Is ie down in NL? (Ben tijdelijk elders)quote:
De bannerquote:Op woensdag 19 mei 2010 09:19 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Wat? Is ie down in NL? (Ben tijdelijk elders)
Drop het adres ff in een PM dan halen we je eruit.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:00 schreef HansvD het volgende:
Ach als er een partij voor de dieren bestaat kan er ook een partij voor de piraten bestaan.
De partij moet echter wel wat zorgvuldiger met hun persberichten omgaan.
Ze spammen als een gek naar een willekeurige lijst die ze ook zelf ergens gevonden hebben, krijg ik met een lokale website continu van die persberichten van hun.
Als z'on partij onze privacy gaat garanderen moeten ze zelf eerst eens op een normale manier met hun persberichten omgaan. Ik bedoel ik heb niet om hun rotzooi gevraagd, mijn nieuwssite heeft 0,0 met landelijke politiek te maken, maar ik krijg die persberichten wel.
Dus kappen daarmee en op een normale manier in de media proberen te komen aub, spammers zijn er al veel te veel.
Ok, duidelijk. We hebben eea geleerd van deze ervaring en ik heb al verbeterpunten voor een volgende keer. De boodschap komt hopelijk duidelijker over met de nieuwe stem.quote:Op woensdag 19 mei 2010 01:37 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nou ja, je ziet gewoon dat het snel in elkaar gezet is (wat het natuurlijk ook is), de boodschap komt niet superhelder over, etc. Maar goed, ik vond het in elk geval niet tegenvallen.
Ik heb het al geregeld.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:35 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Drop het adres ff in een PM dan halen we je eruit.
Ziet er in ieder geval een stuk professioneler uit dan ik nav dat knullige spotje e.d. verwacht had. Nog niet volledig gelezen thoquote:Op donderdag 20 mei 2010 11:22 schreef -jos- het volgende:
Het partijprogramma is in Nieuwspoort gepubliceerd:
http://www.piratenpartij.nl/partijprogramma
quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:22 schreef -jos- het volgende:
Het partijprogramma is in Nieuwspoort gepubliceerd:
http://www.piratenpartij.nl/partijprogramma
@slacker_nl of een ander partijlid; hoe willen jullie dit in het huidig (economisch) klimaat en de huidige staat van het onderwijs bewerkstelligen?quote:Iedere Nederlander moet over vrije toegang tot onderwijs beschikken, die niet gelimiteerd wordt door zijn/haar cultuur of economische achtergrond.
Godsamme zeg.quote:Op donderdag 20 mei 2010 19:58 schreef PiRANiA het volgende:
http://www.geenstijl.tv/2(...)ij_de_piratenpa.html
wat slecht
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |