Ik zie sowieso meer in een Creative Commons-oplossing waarbij de maker krediet krijgt voor zijn werk.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:09 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Dan wordt het dus eens tijd om kritisch naar die uppsalaverklaring te kijken. Ik ben wel benieuwd naar de inhoudelijke argumentatie van die verklaring. Het is al opvallend dat die niet op de site gevonden kan worden...
Over alle punten kan een flinke discussie gevoerd worden, laten we maar beginnen bij punt 1.
[..]
Dus als ik iets maak, en ik ga dat niet commercieel uitbuiten, mag iedereen met mijn creatie aan de haal gaan, iedereen mag mijn creatie als het zijne claimen.
Ook grote commerciële bedrijven mogen dat, en die mogen het dus vervolgens commercieel uitbuiten waardoor mijn auteursrecht vervalt, want tenslotte geldt de bescherming wel op een commercieel uitgebuite creatie.
Commerciële bedrijven mogen dus van onafhankelijke auteurs stelen volgens deze verklaring...
Duidelijk is dat bij dit allereerste punt al direct uit het oog wordt verloren dat het auteursrecht bescherming biedt tegen diefstal voor iedereen die een creatie maakt.
Nee, je ziet het verkeerd, of legt hetgeen je leest verkeerd uit, zie ook http://piratenpartij.nl/standpunten, kopje auteursrechten.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:09 schreef Crazy Harry het volgende:
Dus als ik iets maak, en ik ga dat niet commercieel uitbuiten, mag iedereen met mijn creatie aan de haal gaan, iedereen mag mijn creatie als het zijne claimen.
Ook grote commerciële bedrijven mogen dat, en die mogen het dus vervolgens commercieel uitbuiten waardoor mijn auteursrecht vervalt, want tenslotte geldt de bescherming wel op een commercieel uitgebuite creatie.
Commerciële bedrijven mogen dus van onafhankelijke auteurs stelen volgens deze verklaring...
Duidelijk is dat bij dit allereerste punt al direct uit het oog wordt verloren dat het auteursrecht bescherming biedt tegen diefstal voor iedereen die een creatie maakt.
Nee, het staat er verkeerd als je het zo uitlegt.quote:Op woensdag 28 april 2010 18:27 schreef slacker_nl het volgende:
Nee, je ziet het verkeerd, of legt hetgeen je leest verkeerd uit, zie ook http://piratenpartij.nl/standpunten, kopje auteursrechten.
[uitleg...]
Die zin zegt heel simpel dat wanneer ik mijn creatie niet commercieel maak, deze niet onder het auteursrecht valt.quote:* Auteursrecht is commercieel; Auteursrecht reguleert alleen commerciële activiteit. (Locale wetgeving definieert “commerciële activiteit” in voldoende detail.) Niet-commerciële activiteit valt nooit onder het auteursrecht.
Zoals ik het uitleg is de correcte uitleg, om even verder te gaan met de standpunten zoals op de website van PPNL staat:quote:Op woensdag 28 april 2010 21:09 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Nee, het staat er verkeerd als je het zo uitlegt.
Nogmaals punt 1, nu met de zin vet gedrukt waar het fout gaat:
[..]
Die zin zegt heel simpel dat wanneer ik mijn creatie niet commercieel maak, deze niet onder het auteursrecht valt.
Op het moment dat een creatie niet onder het auteursrecht valt, heeft deze ook niet de bescherming van het auteursrecht en kan dus iedereen er mee aan de haal gaan.
Zoals jij het uitlegt wordt al ondervangen door de Creative Commons vorm van licenseren en maakt het betreffende punt dus overbodig. Alleen bij Creative Commons en de huidige auteursrecht heb je dus een opt-in tot vrije distributie terwijl je bij de uppsala-vorm geen optie meer hebt, dan moet je verplicht meewerken aan vrije distributie wanneer dit niet commercieel gebeurd.
Ik zie niet wat daar voordelig aan is voor onafhankelijke auteurs.
En wat jij wil met remixen, is al zo... Wanneer je een werk zodanig wijzigt dat er sprake is van een nieuw werk, mag je dat nieuwe werk gewoon distribueren.
Auteursrechten heb je zodra je werk maakt, commercieel is of niet. Het gaat om het hergebruik van het materiaal waar we het criterium commercieel of niet commercieel hanteren en het gebruik ervan (van het originiele werk) vrijstellen van auteursrechten. Dat is wat ik je heb proberen uit te leggen met mijn voorbeeld.quote:Het delen van cultuur en informatie bevorderen, mede door het auteursrecht te hervormen.
* Het vervaardigen van afgeleide werken van auteursrechtelijk beschermd materiaal is toegestaan voor niet-commercieel gebruik.
* Het delen van auteursrechtelijk beschermd materiaal is toegestaan voor niet-commercieel gebruik.
Nee de correcte uitleg is dat gebruikmaken van materiaal altijd mag als het geen commercieel belang dient.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:17 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Zoals ik het uitleg is de correcte uitleg
En dat is wat ik zeg/zei..quote:Op donderdag 29 april 2010 20:14 schreef NorthernStar het volgende:
Nee de correcte uitleg is dat gebruikmaken van materiaal altijd mag als het geen commercieel belang dient.
Tja, wat er bedoelt wordt snap ik, maar het gaat er om wat er staat. En wat er bedoelt wordt staat er niet. Het mag dan geen juridisch document zijn, het is wel de verklaring waar de piratenpartij zich op baseert, de grondbeginselen van de partij. Mij lijkt dat je wil dat een dergelijk document duidelijk zegt wat je bedoelt...quote:Op woensdag 28 april 2010 22:08 schreef trancethrust het volgende:
Wat wordt bedoeld is simpelweg dat auteursrecht/copyright in stand blijft, maar dat deze alleen wordt toegepast wanneer het gebruik van de copyrighted werken commercieel van aard is.
Ben er mee eens dat dit onzorgvuldig is geformuleerd though; aan de andere kant is het niet bedoeld als een juridisch stuk. In het laatste deel van je post zeg je trouwens iets anders en zie ik verder ook niet in waar het 'verplicht meewerken' vandaan komt. De laatste zin is niet waar; over remixes kunnen royalties geeist worden als er geen toestemming was verleend.
Het eerste standpunt kan ik het wel mee eens zijn, dat er wat losser omgegaan wordt met afgeleide producten, hoewel ik de mogelijkheden nu ook groot genoeg vind. Het is in ieder geval niet echt schadelijk om daar soepeler in te zijn, zolang er een voorwaarde aan blijft dat het nieuwe werk voldoende onderscheidend is ten opzichte van het oude, om het als een nieuw werk te beschouwen.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:17 schreef slacker_nl het volgende:
Zoals ik het uitleg is de correcte uitleg, om even verder te gaan met de standpunten zoals op de website van PPNL staat:
Het delen van cultuur en informatie bevorderen, mede door het auteursrecht te hervormen.
* Het vervaardigen van afgeleide werken van auteursrechtelijk beschermd materiaal is toegestaan voor niet-commercieel gebruik.
* Het delen van auteursrechtelijk beschermd materiaal is toegestaan voor niet-commercieel gebruik.
Auteursrechten heb je zodra je werk maakt, commercieel is of niet. Het gaat om het hergebruik van het materiaal waar we het criterium commercieel of niet commercieel hanteren en het gebruik ervan (van het originiele werk) vrijstellen van auteursrechten. Dat is wat ik je heb proberen uit te leggen met mijn voorbeeld.
Remixen kan je ook makkelijk maken zonder concrete delen over te nemen van het origineel, dan breek je geen auteurswet. Uiteraard gaat het er dan om wat concrete delen zijn, maar dat is een discussie voor advocaten en dat ben ik niet.quote:Over het remixen, een sample gebruiken van een bestaand nummer op dit moment is niet mogelijk zonder een licentie. Het gebeurt wel, maar is volgens de letter van de wet niet toegestaan.
Ah kijk!, snelle actie, dat is in ieder geval een sterk verschil met gevestigde politieke partijen. Maar ja, voor hoe lang houden jullie dat vol... (ja, dat is een uitdagingquote:-edit-
N.a.v. deze discussie heb ik gevraagd of de uppsalaverklaring iets duidelijker kan zijn omtrent dit punt.
Ach, die kleine foutjes...quote:-edit 2-
voor de taalnazi's
Ehhh, hier kunnen we gewoon met de partij discussiëren...quote:
Bij bijna alle links/rechtse en economische standpunten heeft de Piratenpartij geen mening, dus de meeste mensen zullen inderdaad niet op de Piratenpartij uitkomen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:52 schreef Ferdo het volgende:
Als ik de Stemwijzer moet geloven zou er geen hond op de Piratenpartij moeten stemmen. Toch geniet de partij behoorlijk wat sympathie hier.
Maar ja, in de Stemwijzer werd er dan ook geen enkele stelling met betrekking tot privacy en/of auteursrechtenkwesties neergelegd. Dan schiet het ook niet op natuurlijk.
Bij mij stonden ze zelfs op de laatste plekquote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:52 schreef Ferdo het volgende:
Als ik de Stemwijzer moet geloven zou er geen hond op de Piratenpartij moeten stemmen. Toch geniet de partij behoorlijk wat sympathie hier.
Maar ja, in de Stemwijzer werd er dan ook geen enkele stelling met betrekking tot privacy en/of auteursrechtenkwesties neergelegd. Dan schiet het ook niet op natuurlijk.
En terecht. Die campagnestop sloeg ook echt helemaal nergens op.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:14 schreef -jos- het volgende:
http://www.nu.nl/nieuws/2(...)rt-campagnestop.html
Gelijk andere partijen zoals de PvdD die ook opeens verder gaan met de campagne...
Wss op die van mijquote:Op maandag 17 mei 2010 16:31 schreef Dichtpiet. het volgende:
op hoeveel stemmen kan die Piratenpartij nu rekenen?
quote:Piratenpartijen verbolgen over gerechtelijke uitspraken FTD en The Pirate Bay
Ma, 05/17/2010 - 16:23
In slechts één week tijd heeft een rechter bepaald dat men geen bestandsnamen meer mag noemen. Tegelijk wordt een Nederlandse internetprovider gedwongen inbreuk te maken op het briefgeheim en netwerkneutraliteit. Dit betekent een flagrante schending van onze (digitale) burgerrechten, het schaadt maatschappelijke ontwikkeling en het vestigingsklimaat voor innovatieve bedrijven, aldus de Piratenpartij.
Rickard Falckvinge, oprichter van de eerste Piratenpartij te Zweden heeft als initiële reactie op de berichtgeving rond FTD en The Pirate Bay vol ongeloof "What the fuck?!" geuit, waarna hij zijn emotionele reactie bijstelde met de mededeling dat het bizar is dat een distributie- danwel auteursrechtenindustrie, die vandaag de dag niet langer nodig is, mag dicteren wie of wat er nog wel of geen bestaansrecht heeft.
De Piratenpartijen zijn van mening dat vrijwilligersnetwerken zoals FTD en The Pirate Bay eerder in aanmerking zouden moeten komen voor een lintje van de koningin vanwege hun bijdrage aan culturele diversiteit en technologische ontwikkelingen, en vanwege het statement dat zij maken voor burgerrechten binnen de informatiesamenleving die vandaag de dag bestaat. Helaas worden zij nu door verouderde wetgeving gestraft.
Piratenpartijen willen er op toezien dat dit in de toekomst niet langer meer mogelijk is, door bestaande wetgeving te moderniseren en onze economische en sociale toekomst veilig te stellen. Na een illegale politie-inval bij The Pirate Bay in 2006 zag de Zweedse Piratenpartij haar ledental explosief groeien. Wat de gevolgen zijn van de aanklacht tegen FTD in Nederland zal weldra duidelijk worden.
Een aantal Piraten heeft in verband met de gerechtelijke uitspraken omtrent The Pirate Bay en FTD geopperd een campagnestop in te stellen. De kopstukken van de Zweedse en Nederlandse Piratenpartij hebben echter een alternatief in gedachten.
Zowel Rick Falckvinge als Samir Allioui, lijsttrekker van de Nederlandse Piratenpartij, roepen de Nederlandse burger dan ook op om aanstaande woensdag 13:00 naar het Paleis van Justitie te Den Haag te gaan om aan te tonen dat de huidige gang van zaken niet acceptabel is, en om FTD te steunen. "Alleen door op 9 juni op de Piratenpartij te stemmen kunnen wij onze rechten en toekomst veilig stellen. Alleen piratenpartijen maken bij voorbaat duidelijk wat bij coalitievorming wel en niet de prullenbak in mag, en bieden hiermee iedereen waar voor zijn stem," aldus Allioui.
Ben benieuwdquote:Presentatie partijprogramma Piratenpartij
Aanstaande donderdag 20 mei 2010 zal de Piratenpartij haar partijprogramma presenteren. Dit vindt plaats in Nieuwspoort in Den Haag. De presentatie wordt gehouden in de Frits van der Poelzaal en duurt van 11:00 uur tot 12:30 uur. Hierbij is alle pers uitgenodigd.
Aansluitend zal er gelegenheid zijn voor één-op-ééngesprekken met de lijstkandidaten.
Voor journalistieke doeleinden is het programma onder embargo op te vragen bij het partijbestuur van de Piratenpartij.
Die stem, komt niet professioneel over.quote:
De stem wordt woensdag opnieuw opgenomen, dus als het alleen dat is.. pfew.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:05 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Die stem, komt niet professioneel over.
Zelfde tekst door een professional zou beter over komen
Nou ja, je ziet gewoon dat het snel in elkaar gezet is (wat het natuurlijk ook is), de boodschap komt niet superhelder over, etc. Maar goed, ik vond het in elk geval niet tegenvallen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:01 schreef slacker_nl het volgende:
Slecht omdat?
Wat? Is ie down in NL? (Ben tijdelijk elders)quote:
De bannerquote:Op woensdag 19 mei 2010 09:19 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Wat? Is ie down in NL? (Ben tijdelijk elders)
Drop het adres ff in een PM dan halen we je eruit.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:00 schreef HansvD het volgende:
Ach als er een partij voor de dieren bestaat kan er ook een partij voor de piraten bestaan.
De partij moet echter wel wat zorgvuldiger met hun persberichten omgaan.
Ze spammen als een gek naar een willekeurige lijst die ze ook zelf ergens gevonden hebben, krijg ik met een lokale website continu van die persberichten van hun.
Als z'on partij onze privacy gaat garanderen moeten ze zelf eerst eens op een normale manier met hun persberichten omgaan. Ik bedoel ik heb niet om hun rotzooi gevraagd, mijn nieuwssite heeft 0,0 met landelijke politiek te maken, maar ik krijg die persberichten wel.
Dus kappen daarmee en op een normale manier in de media proberen te komen aub, spammers zijn er al veel te veel.
Ok, duidelijk. We hebben eea geleerd van deze ervaring en ik heb al verbeterpunten voor een volgende keer. De boodschap komt hopelijk duidelijker over met de nieuwe stem.quote:Op woensdag 19 mei 2010 01:37 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nou ja, je ziet gewoon dat het snel in elkaar gezet is (wat het natuurlijk ook is), de boodschap komt niet superhelder over, etc. Maar goed, ik vond het in elk geval niet tegenvallen.
Ik heb het al geregeld.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:35 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Drop het adres ff in een PM dan halen we je eruit.
Ziet er in ieder geval een stuk professioneler uit dan ik nav dat knullige spotje e.d. verwacht had. Nog niet volledig gelezen thoquote:Op donderdag 20 mei 2010 11:22 schreef -jos- het volgende:
Het partijprogramma is in Nieuwspoort gepubliceerd:
http://www.piratenpartij.nl/partijprogramma
quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:22 schreef -jos- het volgende:
Het partijprogramma is in Nieuwspoort gepubliceerd:
http://www.piratenpartij.nl/partijprogramma
@slacker_nl of een ander partijlid; hoe willen jullie dit in het huidig (economisch) klimaat en de huidige staat van het onderwijs bewerkstelligen?quote:Iedere Nederlander moet over vrije toegang tot onderwijs beschikken, die niet gelimiteerd wordt door zijn/haar cultuur of economische achtergrond.
Godsamme zeg.quote:Op donderdag 20 mei 2010 19:58 schreef PiRANiA het volgende:
http://www.geenstijl.tv/2(...)ij_de_piratenpa.html
wat slecht
Je valt in herhaling.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:27 schreef SharQueDo het volgende:
http://www.geenstijl.tv/2(...)ij_de_piratenpa.html![]()
![]()
![]()
Nog nooit zo gelachen. Wat een stelletje faalhazen!![]()
Dat wijf ook, 'ja ik ben game designurrr enne', daar ben ik gestopt mee kijken.Man man man, ik had me voorbereid op het ergste, maar dit slaat echt nergens op.
Ik kijk liever naar haar dan JP/Wilders/Rutte/Cohen enz afijn je snapt de strekking wel.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:27 schreef SharQueDo het volgende:
![]()
![]()
Dat wijf ook, 'ja ik ben game designurrr enne', daar ben ik gestopt mee kijken.Man man man, ik had me voorbereid op het ergste, maar dit slaat echt nergens op.
Want?quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:40 schreef SharQueDo het volgende:
Vind je het gek, als je alles op eigen houtje loopt te organiseren met 0,0 ervaring.
Leuk geprobeerd jongens*proest
*, probeer het over 4 jaar nog eens - of nee, doe toch maar niet.
Omdat het per definitie al dikke faal is? Een partij wat maar op één gebied wat stantpunten heeft, net zoals de PvdD. Ik zie ze al in coalitie gaan met de CDA en GL.quote:
Al krijgen ze 1 zetel en zitten ze in de oppositie dan nog ben ik er blij mee.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:52 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Omdat het per definitie al dikke faal is? Een partij wat maar op één gebied wat stantpunten heeft, net zoals de PvdD. Ik zie ze al in coalitie gaan met de CDA en GL.Yarr matey! Pirate aboard!
Je hebt een beetje een verkeerd beeld van politiek volgens mij. Elke partij begint met een focus op een punt, de PVV is groot geworden door de moslimimmigratie, de PvdD door de dierenrechten, de Piratenpartij door de burgerrechten. De PVV en de PvdD hadden op het begin ook geen volledig verkiezingsprogramma maar nu wel, zoiets kost tijd.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:52 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Omdat het per definitie al dikke faal is? Een partij wat maar op één gebied wat stantpunten heeft, net zoals de PvdD. Ik zie ze al in coalitie gaan met de CDA en GL.Yarr matey! Pirate aboard!
Wat een minkuukelsquote:Op donderdag 20 mei 2010 21:27 schreef SharQueDo het volgende:
![]()
![]()
Je kan me niet vertellen dat de PVV en PvdD ook zoiets hadden van 'kom we gaan een partij oprichten voor de lulz' zonder ervaring of fatsoenlijk verstand verstand van zaken in een dronken bui ff besloten, want daar neigt dit stelletje amateurs wel heel erg naar.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:07 schreef -jos- het volgende:
[..]
Je hebt een beetje een verkeerd beeld van politiek volgens mij. Elke partij begint met een focus op een punt, de PVV is groot geworden door de moslimimmigratie, de PvdD door de dierenrechten, de Piratenpartij door de burgerrechten. De PVV en de PvdD hadden op het begin ook geen volledig verkiezingsprogramma maar nu wel, zoiets kost tijd.
Alleen gaat het niet om de lulz en hebben ze het niet in een dronken toestand besloten (ik betwijfel of de meeste van hun uberhaupt wel eens in dronken toestand te vinden zijn). Als een interview nergens op slaat dan ligt dat aan de interviewer. Ik wacht derhalve dan ook nog op normale persberichten.quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:34 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Je kan me niet vertellen dat de PVV en PvdD ook zoiets hadden van 'kom we gaan een partij oprichten voor de lulz' zonder ervaring of fatsoenlijk verstand verstand van zaken in een dronken bui ff besloten, want daar neigt dit stelletje amateurs wel heel erg naar.
Plus dat nietszeggende interview, dat slaat echt helemaal nergens op.
QFTquote:Op woensdag 10 maart 2010 18:17 schreef ethiraseth het volgende:
Heel erg gewenst gezien de huidige partijen, op GL/SP/PvdD na, niet echt een hoge pet ophebben van privacy en het liefst zelfs deze nog veel verder inperken (bijvoorbeeld Fred Teeven & kornuiten). Het meedoen aan de verkiezingen van deze partij kan al genoeg zijn om andere partijen te dwingen hier meer aandacht te besteden, ongeacht of ze een zetel halen.
Dat heeft ook invloed, maar sommige domme antwoorden kun je toch echt niet aan de interviewer toeschrijven.quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:09 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Alleen gaat het niet om de lulz en hebben ze het niet in een dronken toestand besloten (ik betwijfel of de meeste van hun uberhaupt wel eens in dronken toestand te vinden zijn). Als een interview nergens op slaat dan ligt dat aan de interviewer. Ik wacht derhalve dan ook nog op normale persberichten.
Blufquote:Op donderdag 20 mei 2010 23:31 schreef yozd het volgende:
Ik zat net ff te Wikipedia'n, maar zowel in Zweden als in Duitsland haalde de Piratenpartij weliswaar veel stemmen, maar kwamen ze nooit boven de kiesdrempel uit (alleen in het EP haalde ze 1 zetel). Hoe komen ze aan hun prognose van 3 à 4 zetels in Nederland?
In Zweden heeft de Piratenpartij 50.000 leden en zijn ze de 3e grootste partij. En ze hebben 2 EP zetels.quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:31 schreef yozd het volgende:
Ik zat net ff te Wikipedia'n, maar zowel in Zweden als in Duitsland haalde de Piratenpartij weliswaar veel stemmen, maar kwamen ze nooit boven de kiesdrempel uit (alleen in het EP haalde ze 1 zetel). Hoe komen ze aan hun prognose van 3 à 4 zetels in Nederland?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Piratenpartij_(Zweden)quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:47 schreef -jos- het volgende:
In Zweden heeft de Piratenpartij 50.000 leden en zijn ze de 3e grootste partij. En ze hebben 2 EP zetels.
Ze stonden dus wel op 2 zetels, maar het werd er maar 1.quote:In 2009 nam de Piratenpartij deel aan de Europese Parlementsverkiezingen, met Christian Engström als lijsttrekker. In een peiling van 29 april kwam de partij uit op 5,1%, hetgeen genoeg zou zijn voor een zetel. In een peiling van een maand later was de partij zelfs gegroeid tot 8,2%, goed voor twee zetels.
Uiteindelijk werd met 7,1% van de stemmen één van de achttien zetels die Zweden in het Europees Parlement heeft behaald.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bondsdagverkiezingen_van_2009quote:In Duitsland weet ik niet precies, maar daar is de kiesdrempel 5% en in NL zijn 3 a 4 zetels minder dan 5%
0 zetels dus.quote:De stemopkomst was met 70,8 procent de laagste ooit.
Onder de andere partijen (in totaal 7,2 procent, ook dit buitengewoon veel), die de kiesdrempel niet gehaald hebben, was de nieuwe Piratenpartei Deutschland de grootste met 2,0 procent.
Ik heb het dan ook over de 3e grootste partij qua aantal stemmen (bij de laatste verkiezingen), qua ledenaantal zijn ze de grootste partij in Zweden.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:00 schreef yozd het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Piratenpartij_(Zweden)
Grootste partij (leden) maakt niet veel uit. Het gaat om de stemmen die je haalt. Bovendien staat er dit op Wikipedia over de EP verkiezing:
[..]
Ze stonden juist op 1 EP zetel maar dat werden er 2.quote:Ze stonden dus wel op 2 zetels, maar het werd er maar 1.
[..]
2% komt in NL overeen met 3 zetelsquote:http://nl.wikipedia.org/wiki/Bondsdagverkiezingen_van_2009
[..]
0 zetels dus.
Wikipedia is alleen niet altijd betrouwbaar.
Nou ja, wat dat betreft is het dan een heel goed verkiezingsspot want met de plannen van de piratenpartij is dat de toekomst van de media. Ze zijn echt veel te socialistisch op het gebied van auteursrecht, geld verdienen met creativiteit mag duidelijk niet.quote:Op donderdag 20 mei 2010 21:37 schreef PiRANiA het volgende:
Dit krijg je als je geen budget hebt voor mediarepresentatie...
Het geheel heeft toch een aardige indruk van dat het opgestart is om mee te varen op de piratenpartij uit Zweden. Simpelweg omdat men het met de ideeën eens is zonder er ooit goed over nagedacht te hebben. Dat blijkt ook uit het interview want ze kunnen helemaal niets uitleggen over de standpunten en dat ligt echt niet enkel aan de vragen. Men heeft gedacht een dergelijke partij hier ook wel even uit de grond te kunnen stampen. Maar dat gaat dus niet als je niet heel goed over de standpunten hebt nagedacht.quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:09 schreef trancethrust het volgende:
Alleen gaat het niet om de lulz en hebben ze het niet in een dronken toestand besloten (ik betwijfel of de meeste van hun uberhaupt wel eens in dronken toestand te vinden zijn). Als een interview nergens op slaat dan ligt dat aan de interviewer. Ik wacht derhalve dan ook nog op normale persberichten.
De rest van wat je zegt klopt, maar het voor mij gaat het op het moment tussen blanco en deze partij; privacy is te lang steeds meer gemarginaliseerd en daar moet m.i. eens zeer snel verandering in komen. Veel stemmen voor de piratenpartij geeft hier een duidelijk signaal toe, welk dan hopelijk worden overgenomen door grotere partijen. Of niet, en dan hoop ik dat de piratenpartij snel groeit en 'professionaliseert' om het de volgende keer veel beter te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |