abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80811263
quote:
Op woensdag 28 april 2010 17:09 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Dan wordt het dus eens tijd om kritisch naar die uppsalaverklaring te kijken. Ik ben wel benieuwd naar de inhoudelijke argumentatie van die verklaring. Het is al opvallend dat die niet op de site gevonden kan worden...
Over alle punten kan een flinke discussie gevoerd worden, laten we maar beginnen bij punt 1.
[..]

Dus als ik iets maak, en ik ga dat niet commercieel uitbuiten, mag iedereen met mijn creatie aan de haal gaan, iedereen mag mijn creatie als het zijne claimen.
Ook grote commerciële bedrijven mogen dat, en die mogen het dus vervolgens commercieel uitbuiten waardoor mijn auteursrecht vervalt, want tenslotte geldt de bescherming wel op een commercieel uitgebuite creatie.
Commerciële bedrijven mogen dus van onafhankelijke auteurs stelen volgens deze verklaring...

Duidelijk is dat bij dit allereerste punt al direct uit het oog wordt verloren dat het auteursrecht bescherming biedt tegen diefstal voor iedereen die een creatie maakt.
Ik zie sowieso meer in een Creative Commons-oplossing waarbij de maker krediet krijgt voor zijn werk.
  woensdag 28 april 2010 @ 18:27:29 #154
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_80813083
quote:
Op woensdag 28 april 2010 17:09 schreef Crazy Harry het volgende:
Dus als ik iets maak, en ik ga dat niet commercieel uitbuiten, mag iedereen met mijn creatie aan de haal gaan, iedereen mag mijn creatie als het zijne claimen.
Ook grote commerciële bedrijven mogen dat, en die mogen het dus vervolgens commercieel uitbuiten waardoor mijn auteursrecht vervalt, want tenslotte geldt de bescherming wel op een commercieel uitgebuite creatie.
Commerciële bedrijven mogen dus van onafhankelijke auteurs stelen volgens deze verklaring...

Duidelijk is dat bij dit allereerste punt al direct uit het oog wordt verloren dat het auteursrecht bescherming biedt tegen diefstal voor iedereen die een creatie maakt.
Nee, je ziet het verkeerd, of legt hetgeen je leest verkeerd uit, zie ook http://piratenpartij.nl/standpunten, kopje auteursrechten.

Je moet dan denken aan:

Ik maak muziek. Jij remixed het en released het op youtube, verder geen commerciele belangen: geen last van auteursrechten.

Ik maak muziek, jij remixed het en gaat het verkopen: auteursrechten gaan werken, je hebt toestemming nodig van de originiele maker.

Het spreekt in beide gevallen voor zich dat je wel aan bronvermelding doet.

Of ik de muziek zelf commercieel of niet-commercieel maak, zou in beide gevallen niet uitmaken. Hoop dat het zo duidelijker is .
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  Redactie Frontpage woensdag 28 april 2010 @ 21:09:59 #155
4530 crew  Crazy Harry
pi_80819690
quote:
Op woensdag 28 april 2010 18:27 schreef slacker_nl het volgende:
Nee, je ziet het verkeerd, of legt hetgeen je leest verkeerd uit, zie ook http://piratenpartij.nl/standpunten, kopje auteursrechten.
[uitleg...]
Nee, het staat er verkeerd als je het zo uitlegt.
Nogmaals punt 1, nu met de zin vet gedrukt waar het fout gaat:
quote:
* Auteursrecht is commercieel; Auteursrecht reguleert alleen commerciële activiteit. (Locale wetgeving definieert “commerciële activiteit” in voldoende detail.) Niet-commerciële activiteit valt nooit onder het auteursrecht.
Die zin zegt heel simpel dat wanneer ik mijn creatie niet commercieel maak, deze niet onder het auteursrecht valt.
Op het moment dat een creatie niet onder het auteursrecht valt, heeft deze ook niet de bescherming van het auteursrecht en kan dus iedereen er mee aan de haal gaan.
Zoals jij het uitlegt wordt al ondervangen door de Creative Commons vorm van licenseren en maakt het betreffende punt dus overbodig. Alleen bij Creative Commons en de huidige auteursrecht heb je dus een opt-in tot vrije distributie terwijl je bij de uppsala-vorm geen optie meer hebt, dan moet je verplicht meewerken aan vrije distributie wanneer dit niet commercieel gebeurd.
Ik zie niet wat daar voordelig aan is voor onafhankelijke auteurs.
En wat jij wil met remixen, is al zo... Wanneer je een werk zodanig wijzigt dat er sprake is van een nieuw werk, mag je dat nieuwe werk gewoon distribueren.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_80822719
Wat wordt bedoeld is simpelweg dat auteursrecht/copyright in stand blijft, maar dat deze alleen wordt toegepast wanneer het gebruik van de copyrighted werken commercieel van aard is.

Ben er mee eens dat dit onzorgvuldig is geformuleerd though; aan de andere kant is het niet bedoeld als een juridisch stuk. In het laatste deel van je post zeg je trouwens iets anders en zie ik verder ook niet in waar het 'verplicht meewerken' vandaan komt. De laatste zin is niet waar; over remixes kunnen royalties geeist worden als er geen toestemming was verleend.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  woensdag 28 april 2010 @ 22:23:53 #157
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_80823434
* Trollface. meldt, supporter en onofficieel techteamlid
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
pi_80827574
tvp
Copyright © 2009-2011 Super_Fucker
  donderdag 29 april 2010 @ 09:17:19 #159
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_80832308
quote:
Op woensdag 28 april 2010 21:09 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Nee, het staat er verkeerd als je het zo uitlegt.
Nogmaals punt 1, nu met de zin vet gedrukt waar het fout gaat:
[..]

Die zin zegt heel simpel dat wanneer ik mijn creatie niet commercieel maak, deze niet onder het auteursrecht valt.
Op het moment dat een creatie niet onder het auteursrecht valt, heeft deze ook niet de bescherming van het auteursrecht en kan dus iedereen er mee aan de haal gaan.
Zoals jij het uitlegt wordt al ondervangen door de Creative Commons vorm van licenseren en maakt het betreffende punt dus overbodig. Alleen bij Creative Commons en de huidige auteursrecht heb je dus een opt-in tot vrije distributie terwijl je bij de uppsala-vorm geen optie meer hebt, dan moet je verplicht meewerken aan vrije distributie wanneer dit niet commercieel gebeurd.
Ik zie niet wat daar voordelig aan is voor onafhankelijke auteurs.
En wat jij wil met remixen, is al zo... Wanneer je een werk zodanig wijzigt dat er sprake is van een nieuw werk, mag je dat nieuwe werk gewoon distribueren.
Zoals ik het uitleg is de correcte uitleg, om even verder te gaan met de standpunten zoals op de website van PPNL staat:
quote:
Het delen van cultuur en informatie bevorderen, mede door het auteursrecht te hervormen.

* Het vervaardigen van afgeleide werken van auteursrechtelijk beschermd materiaal is toegestaan voor niet-commercieel gebruik.
* Het delen van auteursrechtelijk beschermd materiaal is toegestaan voor niet-commercieel gebruik.
Auteursrechten heb je zodra je werk maakt, commercieel is of niet. Het gaat om het hergebruik van het materiaal waar we het criterium commercieel of niet commercieel hanteren en het gebruik ervan (van het originiele werk) vrijstellen van auteursrechten. Dat is wat ik je heb proberen uit te leggen met mijn voorbeeld.

Over het remixen, een sample gebruiken van een bestaand nummer op dit moment is niet mogelijk zonder een licentie. Het gebeurt wel, maar is volgens de letter van de wet niet toegestaan.

-edit-
N.a.v. deze discussie heb ik gevraagd of de uppsalaverklaring iets duidelijker kan zijn omtrent dit punt.

-edit 2-
voor de taalnazi's

[ Bericht 2% gewijzigd door slacker_nl op 29-04-2010 17:30:26 ]
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_80847220
Mensen, als iets gaat gebeuren dan is dat tegenwoordige tijd, en als wij het hebben over iets anders dan jou of ik wat gebeurt, dan is dat de 3e persoonsvorm, ergo stam+t.

Niet om de taalnazi uit te hangen, maar het gebeurt hier zo om de 3 posts lijkt het .
  donderdag 29 april 2010 @ 17:54:02 #161
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_80849867
Christian Engström, Pirate MEP

Dit is lijkt me redelijk duidelijk.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  † In Memoriam † donderdag 29 april 2010 @ 20:14:37 #162
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_80854038
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:17 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Zoals ik het uitleg is de correcte uitleg
Nee de correcte uitleg is dat gebruikmaken van materiaal altijd mag als het geen commercieel belang dient.

Geen geouwehoer over copyrights als je een leuk achtergrondmuziekje in je youtube clipje doet bijvoorbeeld.

Het is een niet-commerciële activiteit en is dus nooit een schending van het auteursrecht.
  vrijdag 30 april 2010 @ 10:36:00 #163
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_80866992
quote:
Op donderdag 29 april 2010 20:14 schreef NorthernStar het volgende:

Nee de correcte uitleg is dat gebruikmaken van materiaal altijd mag als het geen commercieel belang dient.
En dat is wat ik zeg/zei..
  † In Memoriam † vrijdag 30 april 2010 @ 15:07:01 #164
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_80874353
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 10:36 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

En dat is wat ik zeg/zei..
Sorry, foutje van mij. Ik had op Crazy Harry willen reageren.
  vrijdag 30 april 2010 @ 21:38:27 #165
221644 timmmmm
sp3c lives matter
  Redactie Frontpage vrijdag 30 april 2010 @ 22:26:10 #166
4530 crew  Crazy Harry
pi_80887177
quote:
Op woensdag 28 april 2010 22:08 schreef trancethrust het volgende:
Wat wordt bedoeld is simpelweg dat auteursrecht/copyright in stand blijft, maar dat deze alleen wordt toegepast wanneer het gebruik van de copyrighted werken commercieel van aard is.

Ben er mee eens dat dit onzorgvuldig is geformuleerd though; aan de andere kant is het niet bedoeld als een juridisch stuk. In het laatste deel van je post zeg je trouwens iets anders en zie ik verder ook niet in waar het 'verplicht meewerken' vandaan komt. De laatste zin is niet waar; over remixes kunnen royalties geeist worden als er geen toestemming was verleend.
Tja, wat er bedoelt wordt snap ik, maar het gaat er om wat er staat. En wat er bedoelt wordt staat er niet. Het mag dan geen juridisch document zijn, het is wel de verklaring waar de piratenpartij zich op baseert, de grondbeginselen van de partij. Mij lijkt dat je wil dat een dergelijk document duidelijk zegt wat je bedoelt...
Maar goed, Slacker heeft al een verzoek daartoe ingediend, wordt het voor de kiezer weer duidelijker.

Wat ik bedoel met het verplicht meewerken is dat met de auteursrecht in Uppsala-vorm, je als auteur het zeggenschap over je werk kwijtraakt omdat je moet toestaan dat een ander je werk op niet-commerciële basis gebruikt.
Nu kan je er nog voor kiezen om je werk onder een Creative Commons licentie uit te brengen die het anderen mogelijk maakt om je werk te gebruiken. Die keuze heb je dus niet met het auteursrecht in Uppsala-vorm.
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:17 schreef slacker_nl het volgende:
Zoals ik het uitleg is de correcte uitleg, om even verder te gaan met de standpunten zoals op de website van PPNL staat:

Het delen van cultuur en informatie bevorderen, mede door het auteursrecht te hervormen.

* Het vervaardigen van afgeleide werken van auteursrechtelijk beschermd materiaal is toegestaan voor niet-commercieel gebruik.
* Het delen van auteursrechtelijk beschermd materiaal is toegestaan voor niet-commercieel gebruik.

Auteursrechten heb je zodra je werk maakt, commercieel is of niet. Het gaat om het hergebruik van het materiaal waar we het criterium commercieel of niet commercieel hanteren en het gebruik ervan (van het originiele werk) vrijstellen van auteursrechten. Dat is wat ik je heb proberen uit te leggen met mijn voorbeeld.
Het eerste standpunt kan ik het wel mee eens zijn, dat er wat losser omgegaan wordt met afgeleide producten, hoewel ik de mogelijkheden nu ook groot genoeg vind. Het is in ieder geval niet echt schadelijk om daar soepeler in te zijn, zolang er een voorwaarde aan blijft dat het nieuwe werk voldoende onderscheidend is ten opzichte van het oude, om het als een nieuw werk te beschouwen.

Het tweede standpunt is echter wel schadelijk, dat tast de markt voor de maker direct aan, die wordt namelijk kleiner gemaakt. Hierdoor wordt de kans om de moeite en tijd die het werk is gestoken terug te verdienen, kleiner. Hoe mooi dit ook lijkt als consument, ik denk niet dat veel makers hier het mee eens gaan zijn, ook de onafhankelijke niet...
quote:
Over het remixen, een sample gebruiken van een bestaand nummer op dit moment is niet mogelijk zonder een licentie. Het gebeurt wel, maar is volgens de letter van de wet niet toegestaan.
Remixen kan je ook makkelijk maken zonder concrete delen over te nemen van het origineel, dan breek je geen auteurswet. Uiteraard gaat het er dan om wat concrete delen zijn, maar dat is een discussie voor advocaten en dat ben ik niet.
quote:
-edit-
N.a.v. deze discussie heb ik gevraagd of de uppsalaverklaring iets duidelijker kan zijn omtrent dit punt.
Ah kijk!, snelle actie, dat is in ieder geval een sterk verschil met gevestigde politieke partijen. Maar ja, voor hoe lang houden jullie dat vol... (ja, dat is een uitdaging )
quote:
-edit 2-
voor de taalnazi's
Ach, die kleine foutjes...
Om zelf dan ook maar de taalnazi uit te hangen, originele heb je niet gecorrigeerd
quote:
Ehhh, hier kunnen we gewoon met de partij discussiëren...
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  zaterdag 8 mei 2010 @ 13:37:22 #167
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_81175286
Stukje reclame in mijn sig en ava . Ik kan het initiatief wel waarderen .
pi_81175746
Als ik de Stemwijzer moet geloven zou er geen hond op de Piratenpartij moeten stemmen. Toch geniet de partij behoorlijk wat sympathie hier.

Maar ja, in de Stemwijzer werd er dan ook geen enkele stelling met betrekking tot privacy en/of auteursrechtenkwesties neergelegd. Dan schiet het ook niet op natuurlijk.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  zaterdag 8 mei 2010 @ 19:25:32 #169
132191 -jos-
Money=Power
pi_81186540
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 13:52 schreef Ferdo het volgende:
Als ik de Stemwijzer moet geloven zou er geen hond op de Piratenpartij moeten stemmen. Toch geniet de partij behoorlijk wat sympathie hier.

Maar ja, in de Stemwijzer werd er dan ook geen enkele stelling met betrekking tot privacy en/of auteursrechtenkwesties neergelegd. Dan schiet het ook niet op natuurlijk.
Bij bijna alle links/rechtse en economische standpunten heeft de Piratenpartij geen mening, dus de meeste mensen zullen inderdaad niet op de Piratenpartij uitkomen.

Je kunt bij stemwijzer beter naar de toelichtingen van de partijen kijken, dan krijg je een beter beeld.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_81208138
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 13:52 schreef Ferdo het volgende:

Bij mij stonden ze zelfs op de laatste plek

Het domme is dat de wijzer geen neutraliteit kent; 'geen van beide' vertaalt als 'niet eens met de partij' op schijnbaar precies dezelfde manier als een tegenovergesteld standpunt kiezen. Niet bijzonder handig.

De stemmenwijzer is trouwens ook echt aan te raden; alleen geen PP daar natuurlijk...
pi_81244763
Ik stem normaal niet, maar ik zal dit jaar zeker op de PP stemmen.
Puur omdat ik het volkomen eens ben met de dingen waarvoor ze staan.
Uiteraard zou het fijn zijn als ze een mooie kandidatenlijst krijgen met mensen die het daadwerkelijk goed kunnen brengen aan het publiek, wat op dit moment niet geval is imo.

[ Bericht 0% gewijzigd door hi2u op 10-05-2010 11:16:27 ]
  zaterdag 15 mei 2010 @ 14:14:00 #172
132191 -jos-
Money=Power
pi_81456337
http://www.nu.nl/nieuws/2(...)rt-campagnestop.html

Gelijk andere partijen zoals de PvdD die ook opeens verder gaan met de campagne...
  zondag 16 mei 2010 @ 16:08:03 #173
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_81492319
pi_81539107
op hoeveel stemmen kan die Piratenpartij nu rekenen?
pi_81539366
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 14:14 schreef -jos- het volgende:
http://www.nu.nl/nieuws/2(...)rt-campagnestop.html

Gelijk andere partijen zoals de PvdD die ook opeens verder gaan met de campagne...
En terecht. Die campagnestop sloeg ook echt helemaal nergens op.
pi_81539709
quote:
Op maandag 17 mei 2010 16:31 schreef Dichtpiet. het volgende:
op hoeveel stemmen kan die Piratenpartij nu rekenen?
Wss op die van mij
  maandag 17 mei 2010 @ 16:47:05 #177
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_81539929
quote:
Piratenpartijen verbolgen over gerechtelijke uitspraken FTD en The Pirate Bay

Ma, 05/17/2010 - 16:23
In slechts één week tijd heeft een rechter bepaald dat men geen bestandsnamen meer mag noemen. Tegelijk wordt een Nederlandse internetprovider gedwongen inbreuk te maken op het briefgeheim en netwerkneutraliteit. Dit betekent een flagrante schending van onze (digitale) burgerrechten, het schaadt maatschappelijke ontwikkeling en het vestigingsklimaat voor innovatieve bedrijven, aldus de Piratenpartij.

Rickard Falckvinge, oprichter van de eerste Piratenpartij te Zweden heeft als initiële reactie op de berichtgeving rond FTD en The Pirate Bay vol ongeloof "What the fuck?!" geuit, waarna hij zijn emotionele reactie bijstelde met de mededeling dat het bizar is dat een distributie- danwel auteursrechtenindustrie, die vandaag de dag niet langer nodig is, mag dicteren wie of wat er nog wel of geen bestaansrecht heeft.

De Piratenpartijen zijn van mening dat vrijwilligersnetwerken zoals FTD en The Pirate Bay eerder in aanmerking zouden moeten komen voor een lintje van de koningin vanwege hun bijdrage aan culturele diversiteit en technologische ontwikkelingen, en vanwege het statement dat zij maken voor burgerrechten binnen de informatiesamenleving die vandaag de dag bestaat. Helaas worden zij nu door verouderde wetgeving gestraft.

Piratenpartijen willen er op toezien dat dit in de toekomst niet langer meer mogelijk is, door bestaande wetgeving te moderniseren en onze economische en sociale toekomst veilig te stellen. Na een illegale politie-inval bij The Pirate Bay in 2006 zag de Zweedse Piratenpartij haar ledental explosief groeien. Wat de gevolgen zijn van de aanklacht tegen FTD in Nederland zal weldra duidelijk worden.
Een aantal Piraten heeft in verband met de gerechtelijke uitspraken omtrent The Pirate Bay en FTD geopperd een campagnestop in te stellen. De kopstukken van de Zweedse en Nederlandse Piratenpartij hebben echter een alternatief in gedachten.
Zowel Rick Falckvinge als Samir Allioui, lijsttrekker van de Nederlandse Piratenpartij, roepen de Nederlandse burger dan ook op om aanstaande woensdag 13:00 naar het Paleis van Justitie te Den Haag te gaan om aan te tonen dat de huidige gang van zaken niet acceptabel is, en om FTD te steunen. "Alleen door op 9 juni op de Piratenpartij te stemmen kunnen wij onze rechten en toekomst veilig stellen. Alleen piratenpartijen maken bij voorbaat duidelijk wat bij coalitievorming wel en niet de prullenbak in mag, en bieden hiermee iedereen waar voor zijn stem," aldus Allioui.
  maandag 17 mei 2010 @ 17:10:23 #178
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_81541098
Volgens mij moeten we maar eens kritisch naar de ex-parte vorm van rechtspraak kijken, dit is niet de eerste keer dat digibete rechters sites zonder wederhoor uit de lucht halen. Dit gaat in tegen de grondrechten van de burger en tegen de basisprincipes van de rechtstaat, omdat dwangsommen ondanks een onterechte uitspraak verbeurd blijven.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_81577445
Hoeven rechters ook geen motivatie voor hun besluit te geven indien deze ex-parte is gegeven? Ik kan het niet nl. niet online vinden.
pi_81580717
quote:
Presentatie partijprogramma Piratenpartij

Aanstaande donderdag 20 mei 2010 zal de Piratenpartij haar partijprogramma presenteren. Dit vindt plaats in Nieuwspoort in Den Haag. De presentatie wordt gehouden in de Frits van der Poelzaal en duurt van 11:00 uur tot 12:30 uur. Hierbij is alle pers uitgenodigd.

Aansluitend zal er gelegenheid zijn voor één-op-ééngesprekken met de lijstkandidaten.

Voor journalistieke doeleinden is het programma onder embargo op te vragen bij het partijbestuur van de Piratenpartij.
Ben benieuwd
Huur deze plek voor ¤100 per maand!
pi_81590778
Wat doen ze eigenlijk voor dieren en de studiebeurs?
pi_81590823
Ik heb trouwens getekend zodat ze mee mochten doen in Amsterdam, ik was nummer 8 of zo ( ) lief he !
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:56:16 #183
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_81591676
Ik vond het filmpje best slecht, maar vergeleken met wilders en TON en Lijst 17 was het oscarwaardig. Staan ze nu al ergens in de peilingen (behalve bij GS)?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:01:49 #184
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_81595342
Slecht omdat?
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:05:51 #185
136730 PiRANiA
pi_81595574
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:01 schreef slacker_nl het volgende:
Slecht omdat?
Die stem, komt niet professioneel over.
Zelfde tekst door een professional zou beter over komen
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:09:39 #186
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_81595801
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:05 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Die stem, komt niet professioneel over.
Zelfde tekst door een professional zou beter over komen
De stem wordt woensdag opnieuw opgenomen, dus als het alleen dat is.. pfew.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 23:25:12 #187
136730 PiRANiA
  woensdag 19 mei 2010 @ 01:37:46 #188
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_81608615
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:01 schreef slacker_nl het volgende:
Slecht omdat?
Nou ja, je ziet gewoon dat het snel in elkaar gezet is (wat het natuurlijk ook is), de boodschap komt niet superhelder over, etc. Maar goed, ik vond het in elk geval niet tegenvallen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_81611757
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 23:25 schreef PiRANiA het volgende:
http://thepiratebay.org/
wauw
Wat? Is ie down in NL? (Ben tijdelijk elders)
pi_81613042
Ach als er een partij voor de dieren bestaat kan er ook een partij voor de piraten bestaan.

De partij moet echter wel wat zorgvuldiger met hun persberichten omgaan.

Ze spammen als een gek naar een willekeurige lijst die ze ook zelf ergens gevonden hebben, krijg ik met een lokale website continu van die persberichten van hun.

Als z'on partij onze privacy gaat garanderen moeten ze zelf eerst eens op een normale manier met hun persberichten omgaan. Ik bedoel ik heb niet om hun rotzooi gevraagd, mijn nieuwssite heeft 0,0 met landelijke politiek te maken, maar ik krijg die persberichten wel.

Dus kappen daarmee en op een normale manier in de media proberen te komen aub, spammers zijn er al veel te veel.
pi_81613683
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 09:19 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Wat? Is ie down in NL? (Ben tijdelijk elders)
De banner

Huur deze plek voor ¤100 per maand!
pi_81614108
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:18 schreef Joeriii het volgende:

[..]

De banner

[ afbeelding ]
Ah Hier is er alleen een lolcat
  woensdag 19 mei 2010 @ 10:35:20 #193
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_81614301
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:00 schreef HansvD het volgende:
Ach als er een partij voor de dieren bestaat kan er ook een partij voor de piraten bestaan.

De partij moet echter wel wat zorgvuldiger met hun persberichten omgaan.

Ze spammen als een gek naar een willekeurige lijst die ze ook zelf ergens gevonden hebben, krijg ik met een lokale website continu van die persberichten van hun.

Als z'on partij onze privacy gaat garanderen moeten ze zelf eerst eens op een normale manier met hun persberichten omgaan. Ik bedoel ik heb niet om hun rotzooi gevraagd, mijn nieuwssite heeft 0,0 met landelijke politiek te maken, maar ik krijg die persberichten wel.

Dus kappen daarmee en op een normale manier in de media proberen te komen aub, spammers zijn er al veel te veel.
Drop het adres ff in een PM dan halen we je eruit.

-edit-
zie je pm

[ Bericht 1% gewijzigd door slacker_nl op 19-05-2010 10:48:49 ]
  woensdag 19 mei 2010 @ 10:38:22 #194
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_81614410
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 01:37 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nou ja, je ziet gewoon dat het snel in elkaar gezet is (wat het natuurlijk ook is), de boodschap komt niet superhelder over, etc. Maar goed, ik vond het in elk geval niet tegenvallen.
Ok, duidelijk. We hebben eea geleerd van deze ervaring en ik heb al verbeterpunten voor een volgende keer. De boodschap komt hopelijk duidelijker over met de nieuwe stem.
pi_81614832
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:35 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Drop het adres ff in een PM dan halen we je eruit.
Ik heb het al geregeld.

Maar in elk geval vind ik dit een zwak punt van een partij die opkomt voor privacy terwijl ze zelf naar een willekeurige lijst emailadressen hun persberichten sturen.

Als het natrekken van z'on lijst al te veel moeite is vraag ik me af hoe deze partij met andere gegevens om zal gaan.
  donderdag 20 mei 2010 @ 11:22:51 #196
132191 -jos-
Money=Power
pi_81666139
Het partijprogramma is in Nieuwspoort gepubliceerd:

http://www.piratenpartij.nl/partijprogramma
pi_81668642
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:22 schreef -jos- het volgende:

Ziet er in ieder geval een stuk professioneler uit dan ik nav dat knullige spotje e.d. verwacht had. Nog niet volledig gelezen tho
pi_81672289
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:22 schreef -jos- het volgende:

quote:
Iedere Nederlander moet over vrije toegang tot onderwijs beschikken, die niet gelimiteerd wordt door zijn/haar cultuur of economische achtergrond.
@slacker_nl of een ander partijlid; hoe willen jullie dit in het huidig (economisch) klimaat en de huidige staat van het onderwijs bewerkstelligen?
  donderdag 20 mei 2010 @ 19:58:52 #199
136730 PiRANiA
  donderdag 20 mei 2010 @ 20:25:23 #200
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_81689494
quote:
Godsamme zeg.
  donderdag 20 mei 2010 @ 20:29:09 #201
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_81689654
Wat een faal .
2000 light years from home
pi_81690004

Dit is echt verschrikkelijk!
  donderdag 20 mei 2010 @ 21:25:51 #203
132191 -jos-
Money=Power
pi_81692609
Inderdaad beetje beschamend filmpje... daarvoor heeft Geenstijl wel de hele middag lopen editten waarschijnlijk, bijvoorbeeld bij de voorzitter zaten ze de camera constant te bewegen zodat hij helemaal op een mongool leek :S overigens was de communicatiemanager er niet anders had hij de persconferentie voorgezeten...

Het schijnt dat Rutger best leuke gesprekken had met de kandidaten, ook met degene die (expres) niet in beeld zijn geweest, maar ja ze hadden beter moeten weten met die porno vragen bijvoorbeeld...
pi_81692703
http://www.geenstijl.tv/2(...)ij_de_piratenpa.html

Nog nooit zo gelachen. Wat een stelletje faalhazen!

Dat wijf ook, 'ja ik ben game designurrr enne', daar ben ik gestopt mee kijken. Man man man, ik had me voorbereid op het ergste, maar dit slaat echt nergens op.
  donderdag 20 mei 2010 @ 21:28:14 #205
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_81692758
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:27 schreef SharQueDo het volgende:

Dat wijf ook, 'ja ik ben game designurrr enne', daar ben ik gestopt mee kijken. Man man man, ik had me voorbereid op het ergste, maar dit slaat echt nergens op.
Je valt in herhaling.
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
pi_81692803
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:28 schreef Trollface. het volgende:

[..]

Je valt in herhaling.
Het blijft ook gewoon leuk.
  donderdag 20 mei 2010 @ 21:37:59 #207
136730 PiRANiA
pi_81693304
Dit krijg je als je geen budget hebt voor mediarepresentatie...

donderdag 20 mei 2010 @ 21:39:30 #208
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_81693402
quote:

Ik kijk liever naar haar dan JP/Wilders/Rutte/Cohen enz afijn je snapt de strekking wel.

De Nederlands tak van de Piratenpartij is duidelijk nogal onervaren, neemt niet weg dat ik nog steeds hun standpunten waardeer.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  donderdag 20 mei 2010 @ 21:39:39 #209
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_81693412
Nou die vier zetels halen ze zo wel binnen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_81693455
Vind je het gek, als je alles op eigen houtje loopt te organiseren met 0,0 ervaring.

Leuk geprobeerd jongens *proest *, probeer het over 4 jaar nog eens - of nee, doe toch maar niet.
  donderdag 20 mei 2010 @ 21:43:55 #211
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_81693660
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:40 schreef SharQueDo het volgende:
Vind je het gek, als je alles op eigen houtje loopt te organiseren met 0,0 ervaring.

Leuk geprobeerd jongens *proest *, probeer het over 4 jaar nog eens - of nee, doe toch maar niet.
Want?
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_81694160
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:43 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Want?
Omdat het per definitie al dikke faal is? Een partij wat maar op één gebied wat stantpunten heeft, net zoals de PvdD. Ik zie ze al in coalitie gaan met de CDA en GL. Yarr matey! Pirate aboard!
  donderdag 20 mei 2010 @ 21:58:35 #213
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_81694498
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:52 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

Omdat het per definitie al dikke faal is? Een partij wat maar op één gebied wat stantpunten heeft, net zoals de PvdD. Ik zie ze al in coalitie gaan met de CDA en GL. Yarr matey! Pirate aboard!
Al krijgen ze 1 zetel en zitten ze in de oppositie dan nog ben ik er blij mee.
  donderdag 20 mei 2010 @ 22:07:32 #214
132191 -jos-
Money=Power
pi_81695092
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:52 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

Je hebt een beetje een verkeerd beeld van politiek volgens mij. Elke partij begint met een focus op een punt, de PVV is groot geworden door de moslimimmigratie, de PvdD door de dierenrechten, de Piratenpartij door de burgerrechten. De PVV en de PvdD hadden op het begin ook geen volledig verkiezingsprogramma maar nu wel, zoiets kost tijd.
  donderdag 20 mei 2010 @ 22:13:34 #215
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_81695478
quote:

Wat een minkuukels
Laffe huichelaar
  donderdag 20 mei 2010 @ 22:31:48 #216
304050 Glucuronolactone
Boiled milk in tea
pi_81696630
Bij de PiratenPartij mis ik echt ontzettend veel andere standpunten, net als bij de Partij voor de Dieren. Klagen over dieren/privacy rechten, maar op sociaal vlak zijn ze diep in de min. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar GroenLinks, enige minpunt is dat ze ook andere plannen hebben met de StuFi.
pi_81696812
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:07 schreef -jos- het volgende:

[..]

Je hebt een beetje een verkeerd beeld van politiek volgens mij. Elke partij begint met een focus op een punt, de PVV is groot geworden door de moslimimmigratie, de PvdD door de dierenrechten, de Piratenpartij door de burgerrechten. De PVV en de PvdD hadden op het begin ook geen volledig verkiezingsprogramma maar nu wel, zoiets kost tijd.
Je kan me niet vertellen dat de PVV en PvdD ook zoiets hadden van 'kom we gaan een partij oprichten voor de lulz' zonder ervaring of fatsoenlijk verstand verstand van zaken in een dronken bui ff besloten, want daar neigt dit stelletje amateurs wel heel erg naar.

Plus dat nietszeggende interview, dat slaat echt helemaal nergens op.
  donderdag 20 mei 2010 @ 22:36:55 #218
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_81696970
Skinkie zit in dat filmpje
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_81698984
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 22:34 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

Je kan me niet vertellen dat de PVV en PvdD ook zoiets hadden van 'kom we gaan een partij oprichten voor de lulz' zonder ervaring of fatsoenlijk verstand verstand van zaken in een dronken bui ff besloten, want daar neigt dit stelletje amateurs wel heel erg naar.

Plus dat nietszeggende interview, dat slaat echt helemaal nergens op.
Alleen gaat het niet om de lulz en hebben ze het niet in een dronken toestand besloten (ik betwijfel of de meeste van hun uberhaupt wel eens in dronken toestand te vinden zijn). Als een interview nergens op slaat dan ligt dat aan de interviewer. Ik wacht derhalve dan ook nog op normale persberichten.

De rest van wat je zegt klopt, maar het voor mij gaat het op het moment tussen blanco en deze partij; privacy is te lang steeds meer gemarginaliseerd en daar moet m.i. eens zeer snel verandering in komen. Veel stemmen voor de piratenpartij geeft hier een duidelijk signaal toe, welk dan hopelijk worden overgenomen door grotere partijen. Of niet, en dan hoop ik dat de piratenpartij snel groeit en 'professionaliseert' om het de volgende keer veel beter te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door trancethrust op 20-05-2010 23:15:11 ]
pi_81699763
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 18:17 schreef ethiraseth het volgende:
Heel erg gewenst gezien de huidige partijen, op GL/SP/PvdD na, niet echt een hoge pet ophebben van privacy en het liefst zelfs deze nog veel verder inperken (bijvoorbeeld Fred Teeven & kornuiten). Het meedoen aan de verkiezingen van deze partij kan al genoeg zijn om andere partijen te dwingen hier meer aandacht te besteden, ongeacht of ze een zetel halen.
QFT

Lijkt me fantastisch als deze mensen opschudding kunnen veroorzaken door, als ze toegelaten worden, bij de grote partijen zetels af te snoepen. Vind het sowieso vreemd dat de grote partijen hier niet veel omkijken naar hebben, op bovengenoemde partijen na. Wat zou daarvoor de reden kunnen zijn? Ik bedoel, ze kunnen met dergelijke punten volgens mij vrij veel stemmers winnen.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  donderdag 20 mei 2010 @ 23:31:05 #221
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_81700175
Ik zat net ff te Wikipedia'n, maar zowel in Zweden als in Duitsland haalde de Piratenpartij weliswaar veel stemmen, maar kwamen ze nooit boven de kiesdrempel uit (alleen in het EP haalde ze 1 zetel). Hoe komen ze aan hun prognose van 3 à 4 zetels in Nederland?
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  donderdag 20 mei 2010 @ 23:39:51 #222
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_81700572
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:09 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Alleen gaat het niet om de lulz en hebben ze het niet in een dronken toestand besloten (ik betwijfel of de meeste van hun uberhaupt wel eens in dronken toestand te vinden zijn). Als een interview nergens op slaat dan ligt dat aan de interviewer. Ik wacht derhalve dan ook nog op normale persberichten.

Dat heeft ook invloed, maar sommige domme antwoorden kun je toch echt niet aan de interviewer toeschrijven.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  donderdag 20 mei 2010 @ 23:41:30 #223
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81700634
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:31 schreef yozd het volgende:
Ik zat net ff te Wikipedia'n, maar zowel in Zweden als in Duitsland haalde de Piratenpartij weliswaar veel stemmen, maar kwamen ze nooit boven de kiesdrempel uit (alleen in het EP haalde ze 1 zetel). Hoe komen ze aan hun prognose van 3 à 4 zetels in Nederland?
Bluf
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 20 mei 2010 @ 23:47:30 #224
132191 -jos-
Money=Power
pi_81700889
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:31 schreef yozd het volgende:
In Zweden heeft de Piratenpartij 50.000 leden en zijn ze de 3e grootste partij. En ze hebben 2 EP zetels.
In Duitsland weet ik niet precies, maar daar is de kiesdrempel 5% en in NL zijn 3 a 4 zetels minder dan 5%
  vrijdag 21 mei 2010 @ 00:00:54 #225
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_81701399
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:47 schreef -jos- het volgende:

In Zweden heeft de Piratenpartij 50.000 leden en zijn ze de 3e grootste partij. En ze hebben 2 EP zetels.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Piratenpartij_(Zweden)

Grootste partij (leden) maakt niet veel uit. Het gaat om de stemmen die je haalt. Bovendien staat er dit op Wikipedia over de EP verkiezing:
quote:
In 2009 nam de Piratenpartij deel aan de Europese Parlementsverkiezingen, met Christian Engström als lijsttrekker. In een peiling van 29 april kwam de partij uit op 5,1%, hetgeen genoeg zou zijn voor een zetel. In een peiling van een maand later was de partij zelfs gegroeid tot 8,2%, goed voor twee zetels.

Uiteindelijk werd met 7,1% van de stemmen één van de achttien zetels die Zweden in het Europees Parlement heeft behaald.
Ze stonden dus wel op 2 zetels, maar het werd er maar 1.
quote:
In Duitsland weet ik niet precies, maar daar is de kiesdrempel 5% en in NL zijn 3 a 4 zetels minder dan 5%
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bondsdagverkiezingen_van_2009
quote:
De stemopkomst was met 70,8 procent de laagste ooit.
Onder de andere partijen (in totaal 7,2 procent, ook dit buitengewoon veel), die de kiesdrempel niet gehaald hebben, was de nieuwe Piratenpartei Deutschland de grootste met 2,0 procent.
0 zetels dus.

Wikipedia is alleen niet altijd betrouwbaar .
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  vrijdag 21 mei 2010 @ 00:12:01 #226
132191 -jos-
Money=Power
pi_81701793
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 00:00 schreef yozd het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Piratenpartij_(Zweden)

Grootste partij (leden) maakt niet veel uit. Het gaat om de stemmen die je haalt. Bovendien staat er dit op Wikipedia over de EP verkiezing:
[..]
Ik heb het dan ook over de 3e grootste partij qua aantal stemmen (bij de laatste verkiezingen), qua ledenaantal zijn ze de grootste partij in Zweden.
quote:
Ze stonden dus wel op 2 zetels, maar het werd er maar 1.
[..]
Ze stonden juist op 1 EP zetel maar dat werden er 2.
quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bondsdagverkiezingen_van_2009
[..]

0 zetels dus.

Wikipedia is alleen niet altijd betrouwbaar .
2% komt in NL overeen met 3 zetels
  Redactie Frontpage vrijdag 21 mei 2010 @ 00:52:22 #227
4530 crew  Crazy Harry
pi_81702914
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 21:37 schreef PiRANiA het volgende:
Dit krijg je als je geen budget hebt voor mediarepresentatie...

Nou ja, wat dat betreft is het dan een heel goed verkiezingsspot want met de plannen van de piratenpartij is dat de toekomst van de media. Ze zijn echt veel te socialistisch op het gebied van auteursrecht, geld verdienen met creativiteit mag duidelijk niet.
Ik vind een gamedesigner dan ook behoorlijk vreemd op de lijst. Maar goed, ze is net afgestudeerd dus heeft waarschijnlijk geen flauw benul hoe ze haar geld moet verdienen en beseft dan dus ook niet dat de hervormingen van de piratenpartij elke mogelijkheid om te kunnen eten voor creatievelingen ontneemt.
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 23:09 schreef trancethrust het volgende:

De rest van wat je zegt klopt, maar het voor mij gaat het op het moment tussen blanco en deze partij; privacy is te lang steeds meer gemarginaliseerd en daar moet m.i. eens zeer snel verandering in komen. Veel stemmen voor de piratenpartij geeft hier een duidelijk signaal toe, welk dan hopelijk worden overgenomen door grotere partijen. Of niet, en dan hoop ik dat de piratenpartij snel groeit en 'professionaliseert' om het de volgende keer veel beter te doen.
Het geheel heeft toch een aardige indruk van dat het opgestart is om mee te varen op de piratenpartij uit Zweden. Simpelweg omdat men het met de ideeën eens is zonder er ooit goed over nagedacht te hebben. Dat blijkt ook uit het interview want ze kunnen helemaal niets uitleggen over de standpunten en dat ligt echt niet enkel aan de vragen. Men heeft gedacht een dergelijke partij hier ook wel even uit de grond te kunnen stampen. Maar dat gaat dus niet als je niet heel goed over de standpunten hebt nagedacht.

Ik weet niet wat je bedoeld met privacy gemarginaliseerd maar als je bedoeld dat de huidige partijen daar niets mee doen, heb je het echt mis. Groenlinks doet al jaren dmv zowel stemgedrag als tijdens debatten een hele hoop op het gebied van privacy. D66 is vooral in debatten erg pro-privacy (helaas zijn ze qua stemgedrag niet helemaal goed bezig). De piratenpartij is dus sowieso overbodig als signaalpartij voor de privacy.
Daarnaast lijkt privacy al aardig op de agenda te staan bij de andere partijen. Niet voor niets komen privacy-voorvechters Sophie in t Veld en Jeanine Hennis naar Den Haag. Dus ook een beetje te laat als het om privacy gaat.
Als je dan echt een stem voor privacy wil geven, dan is het hoe vreemd het ook klinkt het sterkst om op Jeanine Hennis van de VVD te stemmen. Namelijk geef je dan bij een partij die als een van de grootste privacy-afbrekers gezien wordt (er zijn nog 4 partijen erger), een pro-privacy signaal.

Ik hoop op dit moment echt dat ze geen zetels binnenhalen. We hebben al genoeg kamerleden die van toeten noch blazen weten over hun eigen plannen (Verdonk, meer dan de helft van de PVV en er zijn er vast nog wel een paar te vinden) en daardoor geen duidelijk verhaal hebben.
Laat al die mensen die de piratenpartij zouden willen stemmen maar gewoon Groenlinks stemmen, want die hebben dezelfde standpunten en meer. Als het blijkt dat de piratenpartij stemmen weet weg te halen bij Groenlinks, zou het best nog wel eens kunnen dat ze zelf schuldig zijn aan een verdere marginalisering van privacy in het parlement...
  vrijdag 21 mei 2010 @ 01:07:58 #228
132191 -jos-
Money=Power
pi_81703218
Crazy Harry, je hebt wel een hele hoop vooraannames en oordelen over de Piratenpartij zeg. Volgens mij heb je je niet echt verdiept . Ik zou zeggen lees de site en het partijprogramma eens. De beschuldiging van marginalisering van privacy is al helemaal onterecht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')