Wellicht binnenkort een forumquote:Op woensdag 10 maart 2010 17:19 schreef slacker_nl het volgende:
Heb me net aangemeld op hun maillinglist en zit al op irc. Dit is een partij die perfect in mijn straatje past. Maillinglists + irc, kan het nog geiler?
Dat dusquote:Op woensdag 10 maart 2010 18:17 schreef ethiraseth het volgende:
Heel erg gewenst gezien de huidige partijen, op GL/SP/PvdD na, niet echt een hoge pet ophebben van privacy en het liefst zelfs deze nog veel verder inperken (bijvoorbeeld Fred Teeven & kornuiten). HEt meedoen aan de verkiezingen van deze partij kan al genoeg zijn om andere partijen te dwingen hier meer aandacht te besteden, ongeacht of ze een zetel halen.
I knew it was you (@irc)quote:
Misschien is juist door ons politieke systeem een partij als de piratenpartij nog niet eerder opgestaan, omdat het gras al voor de voeten is weggemaaid door enkele van de vele andere partijen, zodat er nog maar weinig unieke standpunten en bijbehorende initiatiefnemers overblijven.quote:Op maandag 15 maart 2010 10:31 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wilde er vorige week ook al een topic over openen. Interessant, in principe is het NL politieke systeem uitstekend geschikt voor zo'n partij, en in andere landen hebben ze al laten merken dat een paar procent vd stemmen best mogelijk is.
Naast dat de PP nog iets extra's heeft wat de meeste nieuwe partijen niet hebben, namelijk een internationale beweging die ondersteuning bied en internationale samenwerking met zusterpartijen. Dat moet ook wel als je ziet wat voor thema's de PP aan wil pakken.quote:Op maandag 15 maart 2010 11:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
Maar goed, het klinkt in elk geval als een theorie waar over nagedacht is.
quote:Op maandag 15 maart 2010 10:31 schreef I.R.Baboon het volgende:
Aan de andere kant heb ik nog niet zo'n hoge dunk van hun mensen (iemand op sargasso had al gezocht: bestuursleden die net afgestudeerd MBO systeembeheer zijn lijken me geen raspolitici).
Quote over een raspoliticusquote:Na het voortijdig verlaten van het middelbaar onderwijs was hij werkzaam als fabrieksarbeider.
Ik had het over bestaande partijen. Op de PVV na hebben alle partijen wel zo'n internationaal netwerk.quote:Op maandag 15 maart 2010 11:44 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Naast dat de PP nog iets extra's heeft wat de meeste nieuwe partijen niet hebben, namelijk een internationale beweging die ondersteuning bied en internationale samenwerking met zusterpartijen.
De opkomst van de PvdD kan ik ook niet helemaal plaatsen. Hoogstens het gevoel bij kiezers dat ook bij GL dierenwelzijn geen prioriteit heeft.quote:Op maandag 15 maart 2010 11:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nou ja, wat dat betreft had ik toch het gevoel dat de PvdD al meer gecoverd werd door GL
Ja, dat was wel een raspoliticus die 20 jaar had om een partij klaar te maken voor lidmaatschp van de Tweede Kamer en die op een stuk dominanere manier de partij leidde dan dat de PP hopelijk gaat doen.quote:
Er zit best potentie in.quote:Op maandag 8 maart 2010 18:58 schreef Pistoleke het volgende:
Naar aanleiding van dit nieuwsbericht.
Zal deze partij het lukken om mee te doen aan de verkiezingen en wie zou er daadwerkelijk ook op stemmen?
Is er eigenlijk nog uberhaupt wel ruimte voor zo'n partij als deze in ons sterk versnipperde partijlandschap of biedt dit juist kansen voor nog meer partijen?
De site:
http://staging.piratenpartij.nl/
Zoals?quote:Op woensdag 10 maart 2010 14:52 schreef Pistoleke het volgende:
Inderdaad.
Ik vraag me ook af of ze zich daadwerkelijk een beetje in de politieke situatie van Nederland verdiept hebben. Het is misschien mogelijk dat er in Scandinavie nog geen partijen waren die hiervoor op de bres stonden maar nu komt het een beetje over alsof een paar fanatiekelingen het hier wouden evenaren terwijl Privacy en Downloaden zeker belangrijke speerpunten zijn van een paar partijen hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |