abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 mei 2010 @ 17:07:09 #1
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_81976864
one-issue partijen
  donderdag 27 mei 2010 @ 17:09:45 #3
136730 PiRANiA
pi_81976952
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 17:07 schreef zoefschildpad het volgende:
one-issue partijen
Hou ik ook niet van, daar zal ik eerlijk over zijn.
Maar goed, veel partijen zijn (bijvoorbeeld) niet voor netwerkvrijheid. Daar moet niet de verkkerde kant op gaan. Ook privacy vind ik erg belangrijk.
  donderdag 27 mei 2010 @ 17:11:15 #4
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_81977027
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 17:09 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Hou ik ook niet van, daar zal ik eerlijk over zijn.
Maar goed, veel partijen zijn (bijvoorbeeld) niet voor netwerkvrijheid. Daar moet niet de verkkerde kant op gaan. Ook privacy vind ik erg belangrijk.
klopt anders worden we een 2e China binnen 10 jaar.
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
pi_81977037
Ik ben ook niet voor one-issue partijen maar ik hoop wel dat de piratenpartij een zetel zal behalen zodat ze in ieder geval druk kunnen uitoefenen op de andere partijen in de Tweede Kamer op het gebied van privacy.
  donderdag 27 mei 2010 @ 17:11:28 #6
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_81977038
een partij die zo'n naam heeft is het dan de moeite waard om hun standpunten te lezen?
  donderdag 27 mei 2010 @ 17:11:58 #7
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_81977066
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 17:11 schreef maickeltje het volgende:
een partij die zo'n naam heeft is het dan de moeite waard om hun standpunten te lezen?
Ja.
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
  donderdag 27 mei 2010 @ 17:12:04 #8
136730 PiRANiA
pi_81977073
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 17:11 schreef maickeltje het volgende:
In andere landen heten ze ook zo, en hebben ze al veel bereikt.
pi_81977097
Beetje kansloze partij . Als ze aan de macht zouden komen zou dit een regelrecht fiasco voor onze economie worden .
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_81977195
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 17:12 schreef Winner_Taco het volgende:
Beetje kansloze partij . Als ze aan de macht zouden komen zou dit een regelrecht fiasco voor onze economie worden .
Dat is ook niet hun doel, aan de macht komen. Dat lukt btw sowieso niet, daarvoor hebben ze 76 zetels nodig. In een coalitie komen ze waarschijnlijk ook niet. Het hoogste wat ze kunnen halen is 1-4 zetels, maar hun doel is ook niet regeren maar op het gebied van privacy zorgen dat Nederland vertegenwoordigd is. En dat is wel belangrijk. Zolang maar 1/150 van de Kamer hard werkt voor privacy en misschien wat kan bereiken is dat genoeg. Als ze regeerambities hadden hadden ze wel meerdere substantiele punten in hun programma.
pi_81977273
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 17:14 schreef Gamesua het volgende:

[..]

Dat is ook niet hun doel, aan de macht komen. Dat lukt btw sowieso niet, daarvoor hebben ze 76 zetels nodig. In een coalitie komen ze waarschijnlijk ook niet. Het hoogste wat ze kunnen halen is 1-4 zetels, maar hun doel is ook niet regeren maar op het gebied van privacy zorgen dat Nederland vertegenwoordigd is. En dat is wel belangrijk. Zolang maar 1/150 van de Kamer hard werkt voor privacy en misschien wat kan bereiken is dat genoeg. Als ze regeerambities hadden hadden ze wel meerdere substantiele punten in hun programma.
Als het puur een protestpartij was geweest hadden ze die standpunten over gezondheidszorg en zaken als ontwikkelingshulp best uit het programma kunnen laten .
Richt je dan puur en alleen op dat privacy issue
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_81977706
Hoop dat ze een (1) zetel krijgen, dan kunnen ze hun punten (waar ik het roerend mee eens ben) op de politieke agenda krijgen.
pi_81978198
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 17:14 schreef Gamesua het volgende:

[..]

4 zetels, ik heb die mensen gezien in een filmpje, het is niet voor het land te hopen dat ook maar 1 ervan in de kamer komt
  Redactie Frontpage donderdag 27 mei 2010 @ 17:39:45 #15
4530 crew  Crazy Harry
pi_81978211
Kan het vorig topic even in de OP gezet worden?
Het zou wel fijn zijn als leden van de piratenpartij de vorige discussie makkelijk kunnen vinden aangezien ik continu hun probeer te bewegen hier actiever (en dus ook anderen dan gebruikelijk) te komen discussiëren...
Hoeven we ook niet in herhaling te vallen.

Deze link dus:
De Piratenpartij
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_81978426
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 17:12 schreef Winner_Taco het volgende:
Economie is totaal irrelevant als vrijheden besproken worden.

Daarnaast is een of twee zetels al genoeg voor een partij als deze. Tenminste ook wat mensen met kennis van technologie in de zaal.
  donderdag 27 mei 2010 @ 17:48:03 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_81978516
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 17:11 schreef Gamesua het volgende:
Ik ben ook niet voor one-issue partijen maar ik hoop wel dat de piratenpartij een zetel zal behalen zodat ze in ieder geval druk kunnen uitoefenen op de andere partijen in de Tweede Kamer op het gebied van privacy.
Eens
KuikenGuppy
  donderdag 27 mei 2010 @ 17:55:40 #18
132191 -jos-
Money=Power
pi_81978821
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  Redactie Frontpage donderdag 27 mei 2010 @ 18:05:19 #19
4530 crew  Crazy Harry
pi_81979183
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 17:45 schreef boyv het volgende:

Daarnaast is een of twee zetels al genoeg voor een partij als deze. Tenminste ook wat mensen met kennis van technologie in de zaal.
Economie is wel degelijk relevant op het moment dat vrijheden besproken worden die die economie afbreken.
De piratenpartij staat voor privacy en op die manier dus voor vrijheid. Dat is goed, maar voor dezelfde standpunten kan je ook bij Groenlinks terecht die ook daadwerkelijk in de Tweede Kamer voor de privacy stemt.

Wat iedereen blijkbaar voor het gemak blijft vergeten is dat de piratenpartij ook voor hervormingen van de auteurswet staan. Hervormingen die zorgen voor meer vrijheden, vrijheden die vervolgens de economie afbreken.
Maar daarover zie je hier geen discussie, terwijl dat standpunt echt onderscheidend is bij de piratenpartij.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  donderdag 27 mei 2010 @ 18:52:50 #20
136730 PiRANiA
pi_81980962
OP aangepast
  donderdag 27 mei 2010 @ 19:23:13 #21
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_81982185
Lijst 17
boem bats luchtdicht me vrčte is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  donderdag 27 mei 2010 @ 20:03:44 #22
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_81984063

Waarom hervorming van auteursrecht niet negatief is voor de industrie? Bekijk dit plaatje eens, hierin staan enkele grote industriën waar IP (Intelectual Property) geen grote rol speelt, zoals de voedsel, auto, en mode industrie, afgezet tegen de film/muziek industrie.
Deze afbeelding komt uit dit TED Talk filmpje:
Waarin een sterk argument neergezet word waarom het ontbreken van IP juist een katalyserende en stuwende rol kan spelen en kan zorgen voor innovatie, winst, trend etc. Mits men de angst voor vernieuwing, voor internet, voor digitalisering enz kan opgeven en bereid is te innoveren, telkens weer opnieuw. Maar gezien het feit dat de auteursrechtenindustrie al sinds zo'n 100 jaar tegen élke verandering geprotesteerd heeft kan dat nog wel even duren.
quote:
The great irony of these debates is that most new devices become popular only because buyers really want them, which means they open whole new markets that can then be monetized by rightsholders.
Ik denk dat dit deels Crazy Harries vraag kán beantwoorden.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  donderdag 27 mei 2010 @ 20:16:16 #23
132191 -jos-
Money=Power
pi_81984735
Nu Arend Lammertink, nr. 5 op de lijst op Argusoogradio trouwens, met alle nieuwe partijen.

http://www.argusoogradio.org/
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_81985020
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 17:45 schreef boyv het volgende:

[..]

Je kunt ook doorslaan in het openbaar maken van kennis .
Het publiek maken van álle informatie lijkt me niet echt een gezonde gang van zaken . Zeker als het gaat om de Nationale Veiligheid .
pi_82001075
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:22 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Je kunt ook doorslaan in het openbaar maken van kennis .
Het publiek maken van álle informatie lijkt me niet echt een gezonde gang van zaken . Zeker als het gaat om de Nationale Veiligheid .
Ik zie ze dat dan ook niet zeggen eigenlijk.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')