Voel je je dan niet slaperig inmiddels?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 04:59 schreef leukvoorlater het volgende:
Ik volg deze reeks al vanaf #5
Zeker, nadat ie mislukt was als minister van Justitie is ie maar minister van SZW geworden. He's my hero indeedquote:Op zaterdag 20 februari 2010 04:55 schreef Morendo het volgende:
Donner is een held. Wie is dan een goede, intelligente politicus: Mariette Hamer?
Stumpers.
Nee. Zeker nu niet meer.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 04:59 schreef Morendo het volgende:
[..]
Voel je je dan niet slaperig inmiddels?
samequote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:00 schreef Stranger het volgende:
Nog even luisteren naar het populistische gelul van wouter bos, dan ga ik slapen.
Hoezo mislukt? Hij trad inderdaad af naar aanleiding van die Schiphol brand, maar was dat echt zijn schuld?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 04:59 schreef Hukkie het volgende:
Uit het vorig deeltje:
[..]
Zeker, nadat ie mislukt was als minister van Justitie is ie maar minister van SZW geworden. He's my hero indeed
Daar komt hij aan.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:00 schreef Theoden het volgende:
[..]
![]()
Gaap, ik zit er ook op te wachten.
Ik denk dat Bos nu geen behoefte heeft om van bil te gaan met jou.quote:
Deel 1quote:Op zaterdag 20 februari 2010 04:59 schreef leukvoorlater het volgende:
Ik volg deze reeks al vanaf #5
deze reeks is al dagen bezig dus...quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:01 schreef Type-R het volgende:
waarom moeten we in 2 topics discussieren
Ja, wij waren eerst!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:02 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
deze reeks is al dagen bezig dus...
Anke Mquote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:02 schreef FB14 het volgende:
Wat is dat nou voor een mongool met die rollator![]()
Ja ik eigenlijk ook vanaf deel 1 zag ik net. Maar 2 t/m 4 weer niet.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:02 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Deel 1
Ach guttegut, ze staan zij aan zij, als ware communisten
Lekkere tegenvaller zeg.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:01 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Ik denk dat Bos nu geen behoefte heeft om van bil te gaan met jou.
Die baalt joh, die mongolide pot. Vanaf morgen stelt ze weer niks voorquote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:02 schreef FB14 het volgende:
Wat is dat nou voor een mongool met die rollator![]()
QFTquote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:03 schreef Stranger het volgende:
Diederik Samson is het meest walgelijke stuk politiek sinds Rosemuller.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:03 schreef Sloggi het volgende:
En hopelijk kondigt Bos het vertrek van Hamer aan.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:03 schreef Sloggi het volgende:
En hopelijk kondigt Bos het vertrek van Hamer aan.
EENSCHquote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:03 schreef leukvoorlater het volgende:
Wat is PvdA toch een walgelijke partij.![]()
CDA en CU ook trouwens.
helemaal mee eensquote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:03 schreef leukvoorlater het volgende:
CDA en CU ook trouwens.
Scheelt ons weer wat subsidiequote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:03 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Die baalt joh, die mongolide pot. Vanaf morgen stelt ze weer niks voor
hhahhahah kan die kut ook nog anders dan onzin schijten?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:03 schreef Kwaliteit het volgende:
ritaverdonk
Gelukkig zijn we nu van het wanbeleid van Albayrak af.
SP.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:03 schreef leukvoorlater het volgende:
CDA en CU ook trouwens.
Even kijken... ja, ik ook vanaf deel 1: [Crisis] ***SPOEDDEBAT TWEEDE KAMER OM 16:15 UUR***quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:02 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Deel 1
Ach guttegut, ze staan zij aan zij, als ware communisten
wat een baasquote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:05 schreef Kwaliteit het volgende:
WOUTER BOS NU OP RTL4
Bedoel je daarmee eigenlijk dat hij een geweldig politicus is?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:03 schreef Stranger het volgende:
Diederik Samson is het meest walgelijke stuk politiek sinds Rosemuller.
Dat Plasterk zich leent voor zo een potsierlijke vertoning zegquote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:06 schreef tho_Omas het volgende:
Unity! Wij staan achter Bos!
Ik ook.quote:
Het is nacht. Om 6:00 begint de ochtend.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:07 schreef GuidooH het volgende:
[..]
Het is NU vanochtend... Niet gister ochtend!
Het is nog steeds ochtend toch?quote:
Bos zei goedemorgen,quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:08 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het is nacht. Om 6:00 begint de ochtend.
Maar niet over dat de bevolking tegen is. Niet gemeten, dus kan hij ook niets over zeggen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:08 schreef Asskicker14 het volgende:
Bos heeft gewoon een punt bij wat hij zegt over de eerdere kabinetsbesluit over vertrek uit Uruzgan en het ontbreken van een parlementaire meerderheid om te blijven in Uruzgan.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 04:59 schreef Morendo het volgende:
[..]
Voel je je dan niet slaperig inmiddels?![]()
Ja, idd. Vd Laan ook.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:07 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Dat Plasterk zich leent voor zo een potsierlijke vertoning zeg
Dan hadden ze een referendum moeten houden, nu is de Tweede Kamer de geldende graadmeter.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:09 schreef FB14 het volgende:
[..]
Maar niet over dat de bevolking tegen is. Niet gemeten, dus kan hij ook niets over zeggen.
Klopt. Maar Bos zei dat de bevolking ook tegen was.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:10 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Dan hadden ze een referendum moeten houden, nu is de Tweede Kamer de geldende graadmeter.
De enige Calimero's die ik heb gezien waren van de CDA en dan ben ik niet eens een PvdA aanhanger om dat op te merken.quote:
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:10 schreef capricia het volgende:
Toch komt Bos sympathiek over, as usual.
Referenda zijn waardelozer dan de Tweede Kamer.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:10 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Dan hadden ze een referendum moeten houden, nu is de Tweede Kamer de geldende graadmeter.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:12 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
De enige Calimero's die ik heb gezien waren van de CDA en dan ben ik niet eens een PvdA aanhanger om dat op te merken.
verkiezingscampagne.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:12 schreef Type-R het volgende:
Stukje Verkiezings campange
Dankzij jou ga ik met een lach op mijn gezicht slapen, weltrusten mensen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:13 schreef Omnifacer het volgende:
Sharon Dijksma rijdt zo nog effe langs de warme bakker voor een koffiekoek of 4 en gaat dan slapen
Bij die manke achterop de rollator zekerquote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:13 schreef Omnifacer het volgende:
Sharon Dijksma rijdt zo nog effe langs de warme bakker voor een koffiekoek of 4 en gaat dan slapen
Inderdaad.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:13 schreef capricia het volgende:
Bos komt wel minder verbitterd over dan het CDA. Hij ziet er ook minder vermoeid uit. En heeft zelfs een vriendelijke houding op dit tijdstip.
Netjes hoor!
Ruimte voor vragen van journalisten enzo. Petje af.
Goede PR manager. Dat wordt winst op 3 maart.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:13 schreef capricia het volgende:
Bos komt wel minder verbitterd over dan het CDA. Hij ziet er ook minder vermoeid uit. En heeft zelfs een vriendelijke houding op dit tijdstip.
Netjes hoor!
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:13 schreef Omnifacer het volgende:
Het is en blijft een arrogante onbetrouwbare rat.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:14 schreef Morendo het volgende:
Check Bos dan vies lachen, toen hij bevraagd werd over de aankomende gemeenteraadsverkiezingen.
Ik ga ook, tot snel mensenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:13 schreef Stranger het volgende:
[..]
Dankzij jou ga ik met een lach op mijn gezicht slapen, weltrusten mensen.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:13 schreef FB14 het volgende:
[..]
Bij die manke achterop de rollator zeker
Oftewel: de enige reden dat-ie het kabinet heeft laten klappen is voor de zetels tijdens de gemeenteraadsverkiezingen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:14 schreef Zelva het volgende:
"Daar bestaat traditioneel in de verkiezingstijd ook meer ruimte voor"
Wat een geblaat. Wat heeft de lokale politiek in vredesnaam met Uruzgan te maken? Wat heeft Bos überhaupt met de lokale politiek van doen?
Hier ook, we weten het nu wel.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:14 schreef beantherio het volgende:
Ik ga ook slapen. Het is wel goed zo.
Joh, die mensen die daar allemaal staan hadden deze pc gisteren al in de agenda staan en de speech was vorige week al klaar. Lijkt me vrij duidelijk.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:15 schreef FB14 het volgende:
[..]
Oftewel: de enige reden dat-ie het kabinet heeft laten klappen is voor de zetels tijdens de gemeenteraadsverkiezingen.
Pure Evil dus. Jij bent zeker ook erg vatbaar voor onderstaande propaganda:quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:13 schreef capricia het volgende:
Netjes hoor!
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:17 schreef Sloggi het volgende:
JAAAA WE STAAN IN DE NY TIMES, WE ZIJN BEROEMD!
http://www.nytimes.com/reuters/2010/02/19/world/international-dutch-government.html?_r=1&ref=europe
WE TELLEN MEE!
Nou, nou, goh, dat we zo meetellen zeg, dat zie ik niet zo snel gebeuren als zoiets in Belgie aan de hand is.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:17 schreef Sloggi het volgende:
JAAAA WE STAAN IN DE NY TIMES, WE ZIJN BEROEMD!
http://www.nytimes.com/reuters/2010/02/19/world/international-dutch-government.html?_r=1&ref=europe
WE TELLEN MEE!
Ik heb net (vanaf 4:45) achtereenvolgens Rouvoet, Verhagen, de Vries en Donner en dan vergeet ik er vast nog eentje vragen zien beantwoorden. Waar heb je het over?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:15 schreef Martinovibes het volgende:
Bos trek zeer terechte conclusies en beantwoord vragen , dat is iets dat CU en CDA momenteel niet doen , dat is tekenend!
Jij mag mij altijd smsen, dat weet je toch?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:12 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik twijfelde of ik je zou smsen
Ik zie het meer al gewoon normaal netjes omgaan met mensen die daar de hele nacht hebben staan wachten in de kou. Maar maak er maar van wat je zelf wilt.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:17 schreef Morendo het volgende:
[..]
Pure Evil dus. Jij bent zeker ook erg vatbaar voor onderstaande propaganda:
[ afbeelding ]
Wat een aardige man, kijk toch eens hoe goed hij is met kinderen.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:17 schreef Lotusss het volgende:
Hulde aan het RTL Nieuws team. Hebben ze even goed ingevuld zeg! Goede en snelle nieuwsgaring, goede presentatie en goede montages..
RTL Nieuws ftw.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:20 schreef capricia het volgende:
Mijn dag kan niet meer stuk! Weg uit Afghanistan!
Jaja, puur altruisme natuurlijk van Woutertje.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie het meer al gewoon normaal netjes omgaan met mensen die daar de hele nacht hebben staan wachten in de kou. Maar maak er maar van wat je zelf wilt.
Mijn dag kan niet meer stuk! Weg uit Afghanistan!
Ze deden het idd beter dan de NOS!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:21 schreef OeJ het volgende:
[..]
Eens. Die waren heel goed bezig. Dikke plus.
Zou dat iets te maken kunnen hebben met dat PvdA het sowieso wilde laten klappen en dit dus tot in de puntjes is voorbereid?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:20 schreef NumberNine het volgende:
De PvdA presenteert het wel een stuk beter dan het CDA nu, in tegenstelling tot eigenlijk altijd. Netjes.
Idd, ben wel moe nu.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:22 schreef Siegfried het volgende:
Pfoe, dit was weer een lange zit vanavond zeg.
quote:Ze kunnen het er niet over eens worden wiens nacht het wordt
Balkenende: “Het wordt de nacht van Bos!”
Bos: “Nee hoor, jij mag hem hebben. De nacht van Balkenende.”
Balkenende: “De nacht van Verhagen?”
Verhagen: “De nacht van Bos lijkt me toch beter.”
Bos: “Ja, maar mij niet.”
Koenders: “Mag ik even wat zeggen?”
Allen, in koor: “BERT! NIET DOEN!”
Nee ik ook niet. Al kwamen er veel te weinig updates natuurlijk.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Idd, ben wel moe nu.
Lekker slapen! Maar ben blij dat ik het uitgezeten heb. Had het niet willen missen.
ja erg terechtquote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:25 schreef FTWO het volgende:
Hier brandt hij dus Verhagen terecht helemaal af...
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Idd, ben wel moe nu.
Lekker slapen! Maar ben blij dat ik het uitgezeten heb. Had het niet willen missen.
Eind Mei, begin Juni.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:32 schreef kebabkoning het volgende:
Doe eens een gok, wanneer krijgen we verkiezingen?
quote:Het is frustrerend, stelt hij, dat het belang van de missie niet eens een rol speelt. ‘Zo ga je niet met je mannen in het veld om. Iedereen zit hier met verbazing te kijken hoe Wouter Bos partijbelang boven alles stelt.’ Een collega: ‘Dit is onbegrijpelijk. Dit is geen staatsmanschap.’
Misschien, maar het CDA zal toch ook al een tijd lang hebben aangevoeld dat er een grote kans was dat het kabinet zou vallen?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:22 schreef Zelva het volgende:
[..]
Zou dat iets te maken kunnen hebben met dat PvdA het sowieso wilde laten klappen en dit dus tot in de puntjes is voorbereid?
Op wie ga je stemmen?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:22 schreef Siegfried het volgende:
Pfoe, dit was weer een lange zit vanavond zeg.
En dat is de enige juiste reactie op dit alles.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:36 schreef Zelva het volgende:
Maar goed, op dit hele gebeuren is eigenlijk maar één reactie mogelijk en die is gisteren al gegeven:
[..]
Nou ja, militairen hebben vanzelfsprekend niet een al te objectieve kijk op dit conflict.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:36 schreef Zelva het volgende:
Maar goed, op dit hele gebeuren is eigenlijk maar één reactie mogelijk en die is gisteren al gegeven:
[..]
Hier past maar één plaatje bij:quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:42 schreef NumberNine het volgende:
[..]
Nou ja, militairen hebben vanzelfsprekend niet een al te objectieve kijk op dit conflict.
Leg uit.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:46 schreef OeJ het volgende:
[..]
Hier past maar één plaatje bij:
[ afbeelding ]
Dus als je een subjectieve kijk hebt op een conflict, kun je geen juiste reacties geven? Die is nieuw voor mij.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:42 schreef NumberNine het volgende:
[..]
Nou ja, militairen hebben vanzelfsprekend niet een al te objectieve kijk op dit conflict.
Het kan aan het late uur liggen, maar ik snap even niet of die schapen nou op mij slaan of op militairen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:50 schreef OeJ het volgende:
[..]
Dat is niet zo moeilijk te bedenken. Probeer eens.
Kudde-volk bedoelt-iequote:
Want er kooooooooooomen andere tijhijden.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:43 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Hoera! nu komt er vast eindelijk een goéd kabinet. Want, jongens en meisjes, het is tijd voor verandering!!
Ik snap dat het niet echt leuk is voor de mensen die in Uruzgan hun werk doen en ik ben het er ook mee eens dat het chiquer had gekund, maar om nou de schuld bij alleen bij Bos te leggen vind ik erg subjectief.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:53 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dus als je een subjectieve kijk hebt op een conflict, kun je geen juiste reacties geven? Die is nieuw voor mij.
Hoi sigme, al gewekt door de hanen in de achtertuin, al eieren geraapt?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Want er kooooooooooomen andere tijhijden.
De haan kraaide vannacht driemaal.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:58 schreef OeJ het volgende:
[..]
Hoi sigme, al gewekt door de hanen in de achtertuin, al eieren geraapt?
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Want er kooooooooooomen andere tijhijden.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 06:00 schreef sigme het volgende:
[..]
De haan kraaide vannacht driemaal.
En de kippen hadden gister een windei gelegd.
Ben ik toch ontopic.
Het gaat helemaal niet om schuld, het gaat om de vraag waarom het voor de PvdA zo belangrijk is dat er ,,per se aan het kabinetsbesluit van eind 2007" moet worden vastgehouden. Als ik daar bij die pc had gezeten, dan was dat voor mij dé vraag. Kabinetsvoornemens zijn toch geen wetten van Meden en Perzen? Ik ben razend benieuwd wat voor antwoord Bos daarop had gegeven, nee had kunnen geven. Eigenlijk niets, want het ís gewoon pure partijpolitiek en het hoe en waarom van de missie speelt geen enkele rol bij Bos. Als je andere factoren gaat meewegen, dan is het juist wél prudent dat je alle mogelijke opties openhoudt, en niet bij voorbaat al dingen gaat uitsluiten.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:57 schreef NumberNine het volgende:
[..]
Ik snap dat het niet echt leuk is voor de mensen die in Uruzgan hun werk doen en ik ben het er ook mee eens dat het chiquer had gekund, maar om nou de schuld bij alleen bij Bos te leggen vind ik erg subjectief.
De vorige landelijke verkiezingscampagne waarin het CDA Bos afschilderde als draaikont heeft de PvdA de ruimte ontnomen om te draaien..quote:Op zaterdag 20 februari 2010 06:13 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om schuld, het gaat om de vraag waarom het voor de PvdA zo belangrijk is dat er ,,per se aan het kabinetsbesluit van eind 2007" moet worden vastgehouden. Als ik daar bij die pc had gezeten, dan was dat voor mij dé vraag. Kabinetsvoornemens zijn toch geen wetten van Meden en Perzen? Ik ben razend benieuwd wat voor antwoord Bos daarop had gegeven, nee had kunnen geven. Eigenlijk niets, want het ís gewoon pure partijpolitiek en het hoe en waarom van de missie speelt geen enkele rol bij Bos. Als je andere factoren gaat meewegen, dan is het juist wél prudent dat je alle mogelijke opties openhoudt, en niet bij voorbaat al dingen gaat uitsluiten.
Daarnaast snijdt Bos' argument dat er geen Kamermeerderheid is ook totaal geen hout, want a) het kabinet is niet de Kamer. Als er alleen standpunten ingenomen kunnen worden waar bij al duidelijk is dat er zeker te weten een Kamermeerderheid is, terwijl er nog niet eens een voorstel ligt en de Kamer die mening dus ook nog zeker bij kan stellen, je net zo goed geen Kabinet hoeft te hebben en b) Bos' partij voor die Kamermeerderheid kan zorgen en dat ook waarschijnlijk zal doen als het Kabinet, inclusief het PvdA-deel, vol achter een Afghanistan-besluit staat.
Natuurlijk is het politiek, maar het is wat mij betreft wel begrijpelijke politiek. De PvdA kon het zich na drie jaar onvoordelige compromissen (denk aan het gruwelijk kunstmatige JSF-compromis) niet meer veroorloven om op dit onderwerp te wijken. De PvdA heeft zich natuurlijk zelf in die positie gemanouvreerd, omdat ze zich al zo lang zo dramatisch zwak opstelt tegenover haar coalitiepartners, maar, zoals ik al eerder gehoord heb, heeft het CDA het ook niet makkelijker gemaakt door tijdens de vorige verkiezingen flink op Bos' persoon te spelen en door het zo vaak gebruik maken van de zwakte van de PvdA.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 06:13 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om schuld, het gaat om de vraag waarom het voor de PvdA zo belangrijk is dat er ,,per se aan het kabinetsbesluit van eind 2007" moet worden vastgehouden. Als ik daar bij die pc had gezeten, dan was dat voor mij dé vraag. Kabinetsvoornemens zijn toch geen wetten van Meden en Perzen? Ik ben razend benieuwd wat voor antwoord Bos daarop had gegeven, nee had kunnen geven. Eigenlijk niets, want het ís gewoon pure partijpolitiek en het hoe en waarom van de missie speelt geen enkele rol bij Bos. Als je andere factoren gaat meewegen, dan is het juist wél prudent dat je alle mogelijke opties openhoudt, en niet bij voorbaat al dingen gaat uitsluiten.
Daarnaast snijdt Bos' argument dat er geen Kamermeerderheid is ook totaal geen hout, want a) het kabinet is niet de Kamer. Als er alleen standpunten ingenomen kunnen worden waar bij al duidelijk is dat er zeker te weten een Kamermeerderheid is, terwijl er nog niet eens een voorstel ligt en de Kamer die mening dus ook nog zeker bij kan stellen, je net zo goed geen Kabinet hoeft te hebben en b) Bos' partij voor die Kamermeerderheid kan zorgen en dat ook waarschijnlijk zal doen als het Kabinet, inclusief het PvdA-deel, vol achter een Afghanistan-besluit staat.
Even kort dan nog, want het wordt me te laat.:quote:Op zaterdag 20 februari 2010 06:30 schreef NumberNine het volgende:
De PvdA kon het zich na drie jaar onvoordelige compromissen niet meer veroorloven om op dit onderwerp te wijken.
Er was al een tijd geleden besloten dat de beslissing voor 1 maart genomen zou moeten worden. En die brief van Rasmussen dreef de boel nog extra op de spits natuurlijk, dus ik denk niet dat dit nog vooruit geschoven had kunnen worden. Als je Bos iets kan verwijten - en dat kan je zeker, want iedereen heeft hier denk ik domme fouten gemaakt - dan is het dat hij niet eerder duidelijk is geweest. Dat standpunt van de PvdA lag er al twee jaar, dus had de PvdA er binnen het kabinet ook nooit twijfel over moeten laten bestaan. Verhagen zal wel niet helemaal onschuldig zijn geweest in de brief-affaire, maar hij zal toch zeker een onduidelijk signaal hebben gekregen van Bos, anders was die brief natuurlijk nooit gekomen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 06:37 schreef Zelva het volgende:
[..]
Even kort dan nog, want het wordt me te laat.:
Werd er op dit ogenblik dan een direct besluit van de PvdA gevraagd? Het vraagstuk sudderde al een tijdje, en had ook nog wel een tijdje door kunnen sudderen zodat met het deksel op de pan de boel opgelost had kunnen worden. Maar nee, daar kwam Bos opeens vanuit het niets met harde woorden.
Juist dat Bos dit vraagstuk nu zo onnodig op de spits drijft, terwijl het nog helemaal niet direct aan de orde was, maakt het een schoolvoorbeeld van partijpolitiek, waarbij geen enkele rekening is gehouden met nationale, internationale en militaire belangen.
Maar, als er geen meerderheid in de kamer is, kun je wel alle opties open willen houden en voor onze internationale verbanden zeggen dat we alles overwegen, maar dat is dan ook niet realistisch.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 06:37 schreef Zelva het volgende:
Werd er op dit ogenblik dan een direct besluit van de PvdA gevraagd? Het vraagstuk sudderde al een tijdje, en had ook nog wel een tijdje door kunnen sudderen zodat met het deksel op de pan de boel opgelost had kunnen worden. Maar nee, daar kwam Bos opeens vanuit het niets met harde woorden.
Juist dat Bos dit vraagstuk nu zo onnodig op de spits drijft, terwijl het nog helemaal niet direct aan de orde was, maakt het een schoolvoorbeeld van partijpolitiek, waarbij geen enkele rekening is gehouden met nationale, internationale en militaire belangen.
Ik denk dat die het vrijwel zeker niet eens zullen worden over de bezuinigingen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 07:12 schreef fyah het volgende:
PvdA - VVD (alternatief voor PVV, want daar wil bijna niemand mee samenwerken) - SP/GL
Het duurt nog lang tot de verkiezingen. Wie weet wat tegen die tijd de publieke opinie is over de PvdA? Of het CDA..quote:Op zaterdag 20 februari 2010 07:12 schreef fyah het volgende:
Rompkabinet gaat een motie van wantrouwen genieten, CDA gaat de klappen vangen bij de verkiezingen en Bos heeft de PvdA daarvoor een mooie save gezet. Zou het reeël zijn om volgende coalitie te kunnen verwachten?
PvdA - VVD (alternatief voor PVV, want daar wil bijna niemand mee samenwerken) - SP/GL
Ik denk dat dat een kwestie van sentiment is. Dit kabinet is al heel lang niet populair. En mensen zijn dol op relletjes.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 07:23 schreef fyah het volgende:
NoujaZo begon het hier in Belgie ook vorig jaar. Hopelijk komen jullie er wél met een stabiel kabinet uit.. Begrijp ook niet dat zoveel mensen zo blij zijn met het vallen van jullie kabinet.
Ik denk dat het voor de PVV elektoraal het meest gunstig zou zijn om wél zich bereidwillig te tonen om te gaan regeren, maar het niet te gaan doen. En Wilders is een zeer gewiekst politicus, dus ik neem aan dat die er goed uit weet te springen. Ik verwacht dus ook geen PVV in het eerstvolgende kabinet.quote:Wie gaat er nu regeren? PVV wint zetels en masse. Ik moet toegeven dat de PVV interessante punten heeft, maar ik zie het gewoon niet gebeuren. Van twee kanten niet, that is. Andere partijen gaan niet willen samenwerken met de PVV en de PVV zelf heeft... wie...? Wilders? En welke kandidaat-ministers? Ik vond een aantal PvdA-ministers het niet slecht doen afgelopen jaren. Bos op financien werkte ook wel.
Het is volstrekt logisch dat de brief van Rasmussen niet linea recta naar de prullenbak verwezen kon worden. De internationale betrekkingen geschieden op een andere, serieuze en weloverwogen manier.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 07:00 schreef Iblis het volgende:
[..]
Maar, als er geen meerderheid in de kamer is, kun je wel alle opties open willen houden en voor onze internationale verbanden zeggen dat we alles overwegen, maar dat is dan ook niet realistisch.
Het duidelijk maken dat die missie beëindigd moest worden was nota bene een PvdA-CU motie (gesteund ook nog door o.a. GL en PVV); dus waarom wilde het kabinet (inclusief PvdA hoor) überhaupt aan de mogelijkheid tot verlenging vast houden? Dat snap ik niet, maar dat het CDA er nu nog steeds aan wil vasthouden, dat snap ik al helemaal niet.
Bedankt voor je antwoordquote:Op zaterdag 20 februari 2010 07:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een kwestie van sentiment is. Dit kabinet is al heel lang niet populair. En mensen zijn dol op relletjes.
Persoonlijk vind ik er weinig aan, er wordt nu gebroken dankzij partijpolitiek. Er had gevallen moeten worden over Irak - dat ging over regeren, democratie en landsbelang.
Aan de andere kant ben ik blij dat Balkenende opnieuw en plein publique op z'n muil gaat, omdat hij dat verdient.
En als laatste denk ik dat het weinig uitmaakt. Een volgend kabinet wordt gewoon het volgende kabinet. Kans is heel groot dat daarvan de kwaliteit van ons bestuur niet opknapt, maar er was sowieso een volgend kabinet gekomen.
[..]
Ik denk dat het voor de PVV elektoraal het meest gunstig zou zijn om wél zich bereidwillig te tonen om te gaan regeren, maar het niet te gaan doen. En Wilders is een zeer gewiekst politicus, dus ik neem aan dat die er goed uit weet te springen. Ik verwacht dus ook geen PVV in het eerstvolgende kabinet.
't Zal wel weer CDA-VVD-D66 worden.
Hier ben ik het volkomen mee eens. Dit is ook geëtaleerd tijdens een PvdA-bijeenkomst toen Bos expliciet een voorschot nam op de ministerraad en natuurlijk helemaal toen hij dit herhaalde in de volksvertegenwoordiging tijdens het spoeddebat.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 06:37 schreef Zelva het volgende:
[..]
Even kort dan nog, want het wordt me te laat.:
Als dit een rompkabinet wordt, en dat is wel wat nu aangeboden is aan de koningin, dan accepteert de koninging het ontslag van de PvdA-kabinetsleden. De anderen hebben geen ontslag aangeboden (/gevraagd), maar hebben hun positie "ter beschikking gesteld" aan de koningin.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 07:43 schreef fyah het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoordEchter als dit rompkabinet wordt verworpen na een motie moet er dan een formatteur aangesteld worden en beginnen ze helemaal opnieuw? Of zou Balkenende nog een keertje mogen van de Koningin?
Dat laatste zou me straf lijken, gezien het zijn partij is die elke keer opniew het feest ten einde brengt.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:43 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Hoera! nu komt er vast eindelijk een goéd kabinet. Want, jongens en meisjes, het is tijd voor verandering!!
Leer sarcasme kennen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 08:05 schreef Outpost76 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
ja en je gelooft ook in sprookjes?
Ze zeggen dat drie keer scheepsrecht is. Toch ging hij nog een vierde periode in. Nee, dat heeft hij dus niet in de gaten. En heel veel kiezers ook niet.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 08:10 schreef Schanulleke het volgende:
Blij dat ik er vannacht niet op heb gewacht. Top dat het gevallen is, de lichaamstaal van Bos spreekt boekdelen: opluchting. En Balkenende zal nu toch ook wel eens in gaan zien dat hij geen leider is mag ik hopen.
3:55 was de eerste JAAAAAA! op Fok zag ik net.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 08:11 schreef Green1 het volgende:
Hoe laat is het nieuws nou gekomen?
dank voor de korte uitleg...quote:Op zaterdag 20 februari 2010 07:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Als dit een rompkabinet wordt, en dat is wel wat nu aangeboden is aan de koningin, dan accepteert de koninging het ontslag van de PvdA-kabinetsleden. De anderen hebben geen ontslag aangeboden (/gevraagd), maar hebben hun positie "ter beschikking gesteld" aan de koningin.
Er hoeft dan niet geformeerd te worden: de koninging vraagt de anderen hun positie te blijven vervullen tot de volgende verkiezingen.
Dan is er dus een rompkabinet. Dit kabinet wordt geacht de steun te hebben van het parlement. Dit is áltijd de veronderstelling, dus nu ook. Deze steun is er totdat er een motie van wantrouwen wordt aangenomen. Dus zolang het parlement zich niet in meerderheid verenigt opstelt achter een motie van wantrouwen, hebben we gewoon een normaal kabinet. Zonder veel slagkracht, omdat zo'n motie natuurlijk wel een reële optie is.
Pas als het parlement zo'n motie zou aannemen óf de rest van het kabinet dient z'n ontslag in, wordt het kabinet demissionair. Dan zouden er vervroegde verkiezingen uitgeschreven kunnen worden (als de tijd tot de geplande verkiezingen te kort is, worden ze niet vervroegd).
En pas na nieuwe verkiezingen komt er weer een formateur en dat hele circus.
Er worden nu toch sowieso vervroegde verkiezingen uitgeschreven?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 07:50 schreef sigme het volgende:
Pas als het parlement zo'n motie zou aannemen óf de rest van het kabinet dient z'n ontslag in, wordt het kabinet demissionair. Dan zouden er vervroegde verkiezingen uitgeschreven kunnen worden (als de tijd tot de geplande verkiezingen te kort is, worden ze niet vervroegd).
Ja.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 08:32 schreef Arcee het volgende:
[..]
Er worden nu toch sowieso vervroegde verkiezingen uitgeschreven?
quote:
Vertel eens wat nieuws? Dat doen ze al sinds ze in da politiek zitten!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 08:36 schreef opgebaarde het volgende:
Balkenende en de PvdA laten zich van hun slechte kan zien
Zo is dat! Deze keer wordt het echt helemaal anders!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 05:43 schreef HenriOsewoudt het volgende:
lekker populistischquote:Op zaterdag 20 februari 2010 08:40 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
[..]
Vertel eens wat nieuws? Dat doen ze al sinds ze in da politiek zitten!
Hm, Bos' optreden bij de koop van fortis, het overnemen van de buitenlandse hypotheken van de ING (de Ned. staat is een bedrijf?) en dan vooral meerdere keren in een veel te korte periode extra geld vragen voor ABN, dat kwam op mij niet sterk over (understatement). Net zoals het optreden de afgelopen week (Bos/PvdA)quote:Al vind ik Bos zn optreden mbt Fortis en ABN wel erg goed!
Volkomen eens.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 08:58 schreef Citizen.Erased het volgende:
Tijdens zijn persconferentie zei Bos een aantal dingen die in mijn ogen niet kloppen. Zo stelde hij dat er in verkiezingstijd meer ruimte is voor partijpolitieke standpunten. Maar dan mag hij mij eens uitleggen wat de standpunt voor Uruzgan te maken heeft met de gemeenteraadsverkiezingen. Hij heeft gewoon zijn mond, al dan niet bewust, voorbij gepraat met zijn uitspraken en daarmee bewust aangestuurd op deze crisis in mijn ogen.
Iddquote:Op zaterdag 20 februari 2010 09:02 schreef Jurgen21 het volgende:
Die persconferentie van de PvdA: alle PvdA-prutsers op een camerashot
Correct. Een ervaren politicus als Bos had een dergelijke blunder, ondanks de stand van peilingen, nooit mogen begaan.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 09:03 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Volkomen eens.
En de 'ruimte in de verkiezingstijd' impliceert niet zo'n openlijke schending van artikel 45 van de Grondwet (nota bene in het parlement), bevorderen van eenheid van kabinetsbeleid, te meer dit voltrok voorafgaande aan de ministerraad en een kabinetsbesluit.
Zelfds Sharon 'Biggetje' Dijksma stond erbij. Waar komt die nou opeens vandaan?quote:
Fuckquote:Op zaterdag 20 februari 2010 08:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
3:55 was de eerste JAAAAAA! op Fok zag ik net.
3:55 dus.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 09:08 schreef Shoombak het volgende:
Hoe laat kwam uiteindelijk het verlossende woord?
nadatquote:Op zaterdag 20 februari 2010 09:09 schreef Green1 het volgende:
[..]
FuckEcht een paar minuten voordat ik de tv uit deed vannacht.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 09:08 schreef Shoombak het volgende:
Hoe laat kwam uiteindelijk het verlossende woord?
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 03:55 schreef Arcee het volgende:
Frits: "Het kabinet is gevallen"
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 09:09 schreef Green1 het volgende:
[..]
FuckEcht een paar minuten voordat ik de tv uit deed vannacht.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 03:56 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik ben blij
fokkers die zijn gaan slapen
Ik om 10 uur.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 09:19 schreef Renesite het volgende:
Ik voel me minder lullig. Ik ben namelijk om 2 uur al gaan slapen
Idem, had ondertussen bier genoeg naar binnen gewerktquote:Op zaterdag 20 februari 2010 09:19 schreef Renesite het volgende:
Hier 1:00 waarbij ik rond 1:45 nog even een keertje gekeken heb.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 09:19 schreef Renesite het volgende:
Ik stem op Partij voor de Dieren dus aan mij zal het niet liggen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 09:28 schreef ethiraseth het volgende:
We worden een soort Belgie. Zou me niks verbazen als het zelfs op herverkiezingen zal uitlopen.
Inderdaad. Zijn we binnen in ieder geval binnen twee maanden van deze nietzeggende debiel verlost.quote:
tot half 6 man, we hebben alle repleys van de vorige 3 kabinets explosies voorbij zien komen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 09:46 schreef Shoombak het volgende:
Hehe en de NOS en RTL hebben van 12 tot 4 een uitzending volgeluld over.. niets?
Ja, ik snap niet waarom Bos nu opeens zo z’n troef heeft uitgespeeld, anderzijds snap ik niet waarom het CDA ook heeft vastgehouden aan het alles op tafel willen houden. Wetende dat er (eigenlijk vrijwel zeker) in de kamer ook een meerderheid tegen is tegen verlenging, waarom dan toch aan die mogelijkheden vasthouden?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 08:58 schreef Citizen.Erased het volgende:
Tijdens zijn persconferentie zei Bos een aantal dingen die in mijn ogen niet kloppen. Zo stelde hij dat er in verkiezingstijd meer ruimte is voor partijpolitieke standpunten. Maar dan mag hij mij eens uitleggen wat de standpunt voor Uruzgan te maken heeft met de gemeenteraadsverkiezingen. Hij heeft gewoon zijn mond, al dan niet bewust, voorbij gepraat met zijn uitspraken en daarmee bewust aangestuurd op deze crisis in mijn ogen.
Dus twee maanden extra stuurloos. Ach, weinig verschil met nu. Handig ten tijde van belangrijke beslissingen overigens.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 09:42 schreef FR-1908-FR het volgende:
[..]
Inderdaad. Zijn we binnen in ieder geval binnen twee maanden van deze nietzeggende debiel verlost.
Inderdaad, vooral het geluid wat nu uit Afghanistan komt (wij willen onze taak hier afmaken anders is het voor niets geweest) zal de PvdA veel stemmers gaan kosten. Ik vind het ook echt bizar dat Bos op deze manier een kuil graaft voor zijn eigen partij.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:00 schreef harmenthebest het volgende:
Ziet de pvda en alle andere partijen dan niet dat onze super goede reputatie die is opgebouwd ( mede door vormalige mp) zo ten grabbel gooit.
pvda gaat hier mee veel stemmen verliezen.
Cda gaat hier veel stemmen mee winnen.
Luister ook gewoon naar de militairen in Afganistan.!!!
Wat is dan slim stemmen volgens jou? En wat zijn goede partijen? Oh wacht, daar heeft iedereen wel zo zijn ideeën over.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 09:57 schreef Barca het volgende:
Dit kabinet kon nooit een succes worden. De partijen verschillen gewoon te veel van elkaar. Dit tuttifrutti kabinet (nou ja, gevallen kabinet) is het gevolg geweest van dom stemmen. Te veel n00bs stemmen op verkeerde partijen.
Denk dat het wel mee gaat vallen. Eigenlijk zou toch niemand meer op het CDA moeten stemmen, aangezien ze in de recente geschiedenis bewezen hebben competent genoeg te zijn om een kabinet te leiden. PvdA heeft vastgehouden aan het besluit om eind dit jaar terug te trekken. Ze zijn al een keer akkoord gegaan met een verlenging van een jaar. In 2007 was al bekend dat we ons eind dit jaar gaan terugtrekken. En met dat jaartje extra hadden ze echt niet de boel daar op orde gekregen hoor. En net of die paar soldaten zich met de politiek moeten/kunnen bemoeien.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:04 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Inderdaad, vooral het geluid wat nu uit Afghanistan komt (wij willen onze taak hier afmaken anders is het voor niets geweest) zal de PvdA veel stemmers gaan kosten. Ik vind het ook echt bizar dat Bos op deze manier een kuil graaft voor zijn eigen partij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |