Duvel | dinsdag 16 februari 2010 @ 20:10 |
Welkom in alweer deel 213 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. ====================================================================================== >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ====================================================================================== >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe. Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten. >> Met Kruidvatkaartjes en andere actie-dagkaarten naar het buitenland Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dergelijke dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. Voor reizen naar het buitenland is je dagkaart geldig tot en met het laatste station voor de grens. Vanaf het betreffende station moet de volledige prijs voor een kaartje betaald worden, dus inclusief het Nederlandse traject tot aan de grens. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. ====================================================================================== >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Harlingen Haven - Socios VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy Zwitserland - sander89 >> Materieel Informatie Er is veel materieel in de omloop. Hiervoor zijn enkele bestanden gemaakt, met informatie. Hierin is onder andere te vinden welk materieel nog in de omloop is, maar ook informatie over het terzijde gesteld materieel. Plan T (Last update: 24-1-09 (Excel) ) ====================================================================================== Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
Morgenrood | dinsdag 16 februari 2010 @ 20:10 |
Wees eerlijk.. nobody cares. | |
Duvel | dinsdag 16 februari 2010 @ 20:11 |
quote:Waar heb je het over? | |
Ascendancy | dinsdag 16 februari 2010 @ 20:12 |
Zoveel medeleven heb ik nu ook weer niet. Er gaan continu mensen dood. Waarom bij de ene wel stilstaan en de andere niet. Het is alleen te hopen dat er iets gaat gebeuren in België. | |
Peterselieman | dinsdag 16 februari 2010 @ 20:12 |
Gelijk maar ff kotsen op de NS, Arriva, xx, Syntus en Veolivla, want de actiekaartjes zijn nu alleen maar geldig in de treinen van de NS, omdat ons grootste vervoerder de andere partijen niet wil betalen voor het gebruik van de kaartjes. | |
trainfreak | dinsdag 16 februari 2010 @ 20:13 |
TVP ![]() | |
Morgenrood | dinsdag 16 februari 2010 @ 20:13 |
quote:Het medeleven dat je zo voorstaat. | |
Duvel | dinsdag 16 februari 2010 @ 20:13 |
quote:Oh sterf toch ook allemaal. ![]() | |
Morgenrood | dinsdag 16 februari 2010 @ 20:14 |
quote: ![]() | |
Ireyon | dinsdag 16 februari 2010 @ 20:18 |
Lapo vorig topic, toch wel handig als iemand er 't antwoord op weet ![]() quote: | |
Peter | dinsdag 16 februari 2010 @ 20:21 |
quote:Linkje naar de melding bij de vervoerders? | |
SpeedyRich | dinsdag 16 februari 2010 @ 20:24 |
quote:Vertel wat bedoel je | |
Peterselieman | dinsdag 16 februari 2010 @ 20:25 |
quote:Is er nog niet, maar dat zal spoedig komen. | |
Brembo | dinsdag 16 februari 2010 @ 20:26 |
quote:Ik denk dat de NS een leuk tactisch spelletje speelt ![]() ![]() | |
Socios | dinsdag 16 februari 2010 @ 20:26 |
Gewoon lappen voor een treinkaartje. | |
#ANONIEM | dinsdag 16 februari 2010 @ 20:28 |
![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 16 februari 2010 @ 20:36 |
quote:Ik heb hier nog nooit van gehoord, en ik zou ook niet weten waarom die regel niet zou gelden voor internationale biljetten. Overigens wordt er doorgaans niet heel erg moeilijk over gedaan door de TBG's. Als je maar zo'n beetje in de aangegeven richting reist is het al snel goed in de praktijk ![]() | |
dennistd | dinsdag 16 februari 2010 @ 20:50 |
Tijd voor een Belgisch plaatje:![]() Twee jaar geleden werd de Volvotrein nog met diesellocs gereden. Hier te Deventer op 1 februari 2008. | |
De_Hertog | dinsdag 16 februari 2010 @ 20:55 |
quote:Daar kunnen die andere partijen dan toch weinig aan doen? Lijkt me logisch dat ze betaald willen worden voor dat gedeelte van die reizen dat via hen gaat. | |
Yreal | dinsdag 16 februari 2010 @ 21:08 |
nog uit het andere topic, dat reizigers naar lille worden gestuurd als ze echt niet anders kunnen, want die TGV's enzo zijn vol. Nou rij die thalys'en dan gewoon van antwerpen naar Lille en dan naar parijs. Of rij dan op ze minste meer TGV's dan eens per 2 uur ![]() | |
Guppy | dinsdag 16 februari 2010 @ 22:09 |
Waarom staat ns het toe dat e aan de jaarbeurszijde van utrecht CS van de wervers staan voor een of ander goed doel??? Super irritant, fucking elke dag komt er zo'n gastje op me af, of ik even tijd voor m heb. Nee, want ik moet m'n trein halen zeg ik dan. Maar hij kan het korthouden *blik op hoopvol*. Ik ook, nee is niet lang. Maar waarom! En ook niet bij de roltrappen, maar binnen, naast die AH to go. Kun je daar niet over klagen bij ns? En dat gezeik elke dag is 1 ding, maar vandaag kreeg ik ook nog een zogenaamd amicale hand op m'n schouder. Tyf op! | |
Ascendancy | dinsdag 16 februari 2010 @ 22:18 |
quote:Eng he, mensen. ![]() | |
Guppy | dinsdag 16 februari 2010 @ 22:18 |
Haha | |
Peter | dinsdag 16 februari 2010 @ 22:20 |
Klaag bij de gemeente, die geeft een vergunning af ![]() | |
Guppy | dinsdag 16 februari 2010 @ 22:23 |
Verloren zaak dan dus. Die wervers zijn bejaard tegen de tijd dan de gemeente er tijd voor heeft (logisch ook) maakt het niet minder vervelend. ze springen voor je neus, roepen je na en pakken je zelfs vast. Sorry hoor, maar dat gaat me te ver. | |
Ascendancy | dinsdag 16 februari 2010 @ 22:26 |
quote:Wat? Ik meen het. Als zo'n gozer tegen mij begint te praten ik heb haast, dan kijk ik gewoon en zeg ik nee. Als dat bij jou niet werkt dan is er iets mis met je houding. | |
Dr_Flash | dinsdag 16 februari 2010 @ 22:40 |
quote:Gewoon van je af beuken denk? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 16 februari 2010 @ 22:42 |
quote:Niet iedereen is zo'n lompe hork als jij he ![]() ![]() | |
Yreal | dinsdag 16 februari 2010 @ 23:27 |
die chappies weten dat als je overduidelijk van ze wegkijkt om maar echt 0.0 oogcontact met ze te maken dat ze je moeten laten lopen. serieus die gasten krijgen een boner van oogcontact ![]() | |
Peter | woensdag 17 februari 2010 @ 00:22 |
"krijg jij betaald als ik iets via jou aan een goed doel doneer? Ja? Dan doneer ik wel zonder jouw hulp, blijft er meer over." | |
Guppy | woensdag 17 februari 2010 @ 07:54 |
quote:ik zeg nee en loop weg. Hij pakt me aan m'n elleboog vast en houdt me tegen. Met de mededeling dat hij het kort kan houden. En dan ga jij mij vertellen dat mijn houding verkeerd is, of dat ik anders mensenvrees heb? Geen moment bij stilgestaan dat er ook wel eens iets misgegaan is met de houding van de werver? Of is het heel vreemd dat ik hier niet van gediend ben? | |
Duvel | woensdag 17 februari 2010 @ 08:00 |
quote:Hoe laat moet je er langs? | |
Guppy | woensdag 17 februari 2010 @ 08:13 |
Elke dag om ongeveer half 6. Al denk ik dat als ik dezelfde jongen vandaag weer tref, hij me wel met rust laat ![]() OT, m'n trein rijdt wel fijn op tijd ![]() | |
Duvel | woensdag 17 februari 2010 @ 08:18 |
quote:Dat is te laat, sorry je moet een andere bodyguard zoeken. ![]() | |
Crientj | woensdag 17 februari 2010 @ 08:37 |
quote:Nee, ik vind het ook vreselijk. Ik werk bij die AH to go en heb regelmatig ook wel eens gehad dat mensen persee mij iets willen aansmeren. Zelfs in mijn werkkleding, terwijl ze zien dat ik haast heb. Brrrrrrr. ![]() Nog meer brrrr, voor België, waarom is dat systeem zo oud o.O En nog een keer brrr, weer een dode tussen overvecht en bilthoven. Weer die klote overgang. (Denk ik, zag iets verderop vanmorgen de IC naar Rotterdam stilstaan.) | |
Fixers | woensdag 17 februari 2010 @ 09:22 |
quote:Paar maanden in Brussel wonen helpt ook. Daar heb ik het negeren van (z)wervers prima onder de knie gekregen. Op mijn routes tref ik tegenwoordig weinig wervers. Maar vind ze vrij irritant. Als ze handtastelijk gaan worden kan ik zeker begrijpen dan guppyfriend haarzelf daar onprettig bij voelt. Een regelrechte oorvijg als antwoord vind ik dan niet misplaatst of ondenkbaar als reflex. | |
Lord_Brett_Sinclair | woensdag 17 februari 2010 @ 09:27 |
quote:In Nederland kan ook nog steeds gebeuren. Als een trein met een lagere snelheid dan 40km/h door een rood sein een andere baan op rijdt waar net een trein met 140km/h aan komt rijden is het ook goed mis. Daarnaast met de ATB (oude generatie) hoeft er na geel ook niet vol geremd te worden. De remkraan een klein beetje aantrekken is genoeg om de ATB het goed te laten keuren. De trein zal dan nooit op tijd stil staan. Met de ATB-NG wordt de remcurve wel in de gaten gehouden door de ATB. | |
Guppy | woensdag 17 februari 2010 @ 09:34 |
quote:No worries, het zal niet nodig zijn. Ik kan wel 'icy bitch' zijn als ik het wil. Wervertje deinsde gisteren ook verschrikt terug. Maar ik ben nature juist heel lief ![]() Maar goed, ik vind het ook een beetje te gek dat je om die gasten te ontwijken niet meer om je heen kan kijken, maar strak naar de grond moet staren en zo hard mogelijk moet doorlopen. Dáár kan ik me heel erg pissig om maken. Sowieso, ga dan niet in de ingang van een station staan! Dat zijn juist de plekken waar mensen haast hebben. Ik snap niet dat de gemeente daar een vergunning voor afgeeft. Anyways, ik ben wel benieuwd wat ze aan het doen zijn op perror 5, mijn aankomstperron op Utrecht CS. Het wordt verbouwd, maar ik kan nog steeds niet zien wat er nu gaat veranderen. | |
Yreal | woensdag 17 februari 2010 @ 09:57 |
quote:nieuwe bankjes waarschijnlikjk, hebben ze in leiden en de bijlmer nu ook, goede ontwikkeling.. op de plek waar er vroeger geen / 2 stonden staan er nu 8 ![]() | |
Duvel | woensdag 17 februari 2010 @ 10:02 |
quote:Utrecht Centraal krijgt nieuwe perronkappen. Daarvoor moeten de oude gesloopt worden en dat gebeurt gefaseerd. Momenteel is daarom spoor 5 aan de beurt. Filmpje: http://www.cu2030.nl/ovterminal/3_d_ov_terminal | |
Duvel | woensdag 17 februari 2010 @ 10:02 |
quote:"nieuwe bankjes" ![]() | |
ReisT | woensdag 17 februari 2010 @ 11:00 |
Ja in Leiden is "nieuwe bankjes" echt de reden om een spoor buiten dienst te nemen. In Utrecht dus niet al mag ik toch hopen dat ze onder de nieuwe kap niet die oude standaard NS-bankjes terugzetten. | |
Kankerkachelsverkopert | woensdag 17 februari 2010 @ 11:19 |
Goddamn, wat een vertragingen op Rotterdam Alexander.![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 17 februari 2010 @ 13:33 |
http://href.in/pics/c4fc35.jpg Ook heel er tactisch trouwens, dat gekantelde treintje wat storingen moet weergeven ![]() Is dat de Applicaite Trein waarvoor ik dik 2 euro moet lappen uit de appstore? | |
greavy | woensdag 17 februari 2010 @ 13:37 |
quote:Bron en meer | |
greavy | woensdag 17 februari 2010 @ 13:43 |
Voor degenen die het nog niet geloven dat straks de actie-kaartjes van de Nederlandse Spoorwegen niet meer geldig zijn bij Arriva (en waarschijnlijk volgen meerdere vervoerders), zit er zeker in te komen. Het heeft al in de Railpocket gestaan voor het personeel van de NS volgens Somda. Volgens nog een gebruiker op Somda schijnt het te zijn dat het de schuld van NS is; NS betaald óf te weinig óf niks van het afgesproken bedrag, wat regionale vervoerders zouden krijgen. Dit bedrag is niet 'wettelijk' vastgesteld; Dit zijn onderlinge afspraken tussen regionale vervoerders en de NS. Als het echt komt, waar toch al een grote waarheid achter begint te zitten, zou je dus bijv. met een actiekaartje van NS alleen met NS treinen mogen reizen, en wil je een deel op een andere lijn, van een andere vervoerder dus, moet je losse kaarten kopen. De enkele reis, Dagretour enz. blijven meende ik wel geldig. Alleen niet de actiekaarten. | |
greavy | woensdag 17 februari 2010 @ 13:47 |
quote:Klopt. Dat is de App. Trein. Naar horen zeggen schijnt het uitstekend te werken. Die student is straks multimiljonair ![]() Meneer had een hekel aan de NS mobiele website, heeft ie dat maar ontworpen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 17 februari 2010 @ 13:54 |
quote:Een zuchtje voor een geruchtje ![]() | |
De_Hertog | woensdag 17 februari 2010 @ 14:00 |
quote:Nou en? Hij heeft iets gemaakt dat goed werkt, was de eerste met het idee en heeft het blijkbaar goed uitgevoerd. Waar komt dat toch vandaan dat je vooral niet te veel geld mag verdienen met je eigen ideeën en dat alles maar gratis moet zijn? | |
Guppy | woensdag 17 februari 2010 @ 14:19 |
I ![]() | |
Kankerkachelsverkopert | woensdag 17 februari 2010 @ 14:22 |
Zeker, ik heb er nog een euro of 5 voor betaald maar het is het zelfs meer dan waard! | |
greavy | woensdag 17 februari 2010 @ 14:31 |
quote:Had ik een iPhone, had ik het ook gekocht. En het is zijn goed recht. Het werkt tenminste beter dan die NS rommel ![]() | |
GuitarJJ | woensdag 17 februari 2010 @ 14:38 |
Vage NS toch weer ![]() Gisteravond even gekeken en besloten om de trein van 09.45 te pakken. Kijk ik vanochtend nog even vlak voordat ik weg moest, blijkt die trein helemaal niet meer op de site te staan (en niet te rijden). Fijn is dat! | |
greavy | woensdag 17 februari 2010 @ 14:50 |
Vanaf welk station was dat? En waarheen? Ben benieuwd welke trein een spookmelding was op de ns site ![]() | |
GuitarJJ | woensdag 17 februari 2010 @ 15:46 |
Intercity naar Deventer. Zou 09.45 vertrekken vanuit Apeldoorn vanaf spoor 4 ![]() | |
greavy | woensdag 17 februari 2010 @ 15:50 |
quote:Ook de Doorkomststaat op Somda herkent deze Intercity. Als hij echt niet gereden heeft, is hij uitgevallen om een of andere reden. | |
James1988 | woensdag 17 februari 2010 @ 16:09 |
Ik heb de Trein-applicatie voor Windows Mobile. Dat ding is uiteindelijk net zo snel als naar m.ns.nl gaan ![]() | |
Peterselieman | woensdag 17 februari 2010 @ 16:12 |
quote:De 2800. Waarschijnlijk last gehad van de verstoring tussen Utrecht en Bilthoven. | |
its_me_ | woensdag 17 februari 2010 @ 16:13 |
Waarom wordt de Thalys eigenlijk niet omgeleid? Het is toch schandalig dat Thalys zijn reizigers zo in de kou laat staan! Of bijvoorbeeld de Thalys op een deeltraject laten rijden. Gent - Parijs. De personen van Brussel naar Gent met Belgisch materieel vervoeren. | |
Duvel | woensdag 17 februari 2010 @ 17:23 |
quote:Omdat ze geen vervoersplicht hebben? | |
ziggyziggyziggy | woensdag 17 februari 2010 @ 17:27 |
tgvp![]() | |
its_me_ | woensdag 17 februari 2010 @ 17:32 |
quote:Ze hebben dan misschien geen wettelijke vervoersplicht maar m.i. wel een morele vervoersplicht. En het is toch ontzettend slecht voor het imago? | |
Guppy | woensdag 17 februari 2010 @ 17:43 |
Kan Thalys in België wel over de gewone sporen eigenlijk, of is dit een hele domme vraag? | |
Socios | woensdag 17 februari 2010 @ 17:44 |
Thalys rijdt ook naar Oostende, dus lijkt me geen probleem. ![]() | |
Guppy | woensdag 17 februari 2010 @ 17:47 |
Oké ![]() | |
trainfreak | woensdag 17 februari 2010 @ 17:54 |
In België zijn maar een beperkt aantal lijnen waar Thalys toegelaten is, geen idee of ze hem wel via Lille kunnen omsturen. | |
Duvel | woensdag 17 februari 2010 @ 18:32 |
quote:OK, dat maakt het wel extra lastig, maar waarom leggen ze dat dan niet gewoon uit? | |
Duvel | woensdag 17 februari 2010 @ 18:32 |
quote:Ja, maar moraal en commercie maken nog wel eens ruzie. | |
italiaan1987 | woensdag 17 februari 2010 @ 18:54 |
Ik zag 2 thalys stellen gekoppeld voorbij rijden bij Delft richting het Zuiden. Iemand enig Idee waarom? | |
trainfreak | woensdag 17 februari 2010 @ 19:19 |
quote:Sorry, ik heb het verkeerd verwoord. Er zijn maar enkele lijnen waarop de Thalys rijdt. Bij ons moet de bestuurder lijnkennis hebben, in Nederland is dit blijkbaar niet verplicht. Men kan wel een bestuurder die die kennis heeft meesturen met een trein, maar dan zit je weer met extra kosten. En ik weet niet of de Thalys wel op de lijn Gent-Kortrijk is toegelaten (misschien wel beperkt wegens noodzakelijke omleidingen ofzo) | |
Ascendancy | woensdag 17 februari 2010 @ 19:25 |
In Nederland heb je ook lijnkennis nodig. | |
James1988 | woensdag 17 februari 2010 @ 19:33 |
Lijnkennis is ook in Nederland verplicht, en heeft voor zover mij bekend een 'houdbaarheidsdatum' van 12 maanden. Al weet ik niet zeker hoe lijnkennis getoetst wordt... volgens mij is dat iets van de vervoerder zelf. | |
Ascendancy | woensdag 17 februari 2010 @ 19:36 |
quote:Je zou maar machinist zijn om bijvoorbeeld de merwede-lingelijn. Iedere dag continu heen en terug ![]() | |
trainfreak | woensdag 17 februari 2010 @ 19:54 |
Bij ons wordt dat niet getoetst. Je moet zelf als bestuurder weten of je de lijn al voldoende kent of niet. Uiteraard mag je dan wel mee in de stuurpost om alles te noteren (rempunten enzo). | |
bork | woensdag 17 februari 2010 @ 21:10 |
GTW te Limburg. ![]() | |
Brembo | woensdag 17 februari 2010 @ 21:28 |
quote:Zwolle - Kampen, zou ik echt niks aanvinden. | |
Duvel | woensdag 17 februari 2010 @ 22:10 |
quote:Bij ons is wegbekendheid een beetje vaag. Je moet het hebben, je werkgever moet er voor instaan dat je het hebt, en jij zelf ook als machinist. Bij een aanrading de laatste tijd waarbij wegbekendheid een rol speelde, bleek echter dat het niet zo zwart-wit is als altijd is gedacht. In Nederland hebben machinisten altijd omleidingsroutes in hun wegbekendheidspakket zitten. Machinisten die bijvoorbeeld de Thalys rijden, hebben ook wegbekendheid op de route via Den Bosch en Utrecht. | |
Zug-Chef | woensdag 17 februari 2010 @ 22:10 |
Even een verlate tvp![]() | |
greavy | woensdag 17 februari 2010 @ 22:35 |
Nice plaat Zug! Binnenkort een extra I6/I10 stam te zien in de BeNeLux. De stam bivakkeert al in Nederland, maar moet nog remproeven doorstaan. | |
Ireyon | woensdag 17 februari 2010 @ 22:38 |
quote:Rijdt-ie nog niet dan? Vanochtend om 08:30 vertrok er in ieder geval een I6/I10 stam uit Roosendaal, de trein van 07:30 is ook al maanden planmatig een I6/I10 stam.. | |
SpeedyRich | woensdag 17 februari 2010 @ 22:50 |
quote:Wat een vreemd plaatje rechter sein is normale sein het linker een dwerg en dan iets verder bij het wissel staat er een normale sein voor links.... | |
#ANONIEM | woensdag 17 februari 2010 @ 22:52 |
quote:Ik heb er ook even naar moeten kijken, maar volgens mij is het meest linker sein voor het aftakkende spoor. [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2010 22:53:14 ] | |
SpeedyRich | woensdag 17 februari 2010 @ 22:58 |
quote:Ja en dat is juist het rare, daar zou je ook een dwergsein verwachten (om doorgaand links ook een dwerg heeft) ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 17 februari 2010 @ 23:04 |
quote:Misschien was een dwergsein daar niet goed genoeg zichtbaar, vanwege de bocht? Maar dat weet ik verder ook niet, misschien dat iemand die bij het spoor werkt een definitief antwoord kan geven. [ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2010 23:06:02 ] | |
trainfreak | woensdag 17 februari 2010 @ 23:19 |
quote:Geen idee hoe dat hier zit, ik heb de Thalys wel al zien omrijden, maar dat zal ook maar op beperkte lijnen zijn. Ik kan me goed voorstellen dat ze niet gekeurd zijn om naar Lille te rijden. Een uitsluitsel kan ik er niet over geven, maar ik zal het eens navragen. Bij Crossrail hebben bestuurders wel lijnkennis over omleidingsroutes, maar geen idee of ze dat ook allemaal hebben. | |
Duvel | woensdag 17 februari 2010 @ 23:21 |
quote:Maar komend vanaf het meest linker spoor zou een meer voorkomende situatie kunnen zijn dan links rijden op het dubbelspoor. Daarnaast hoef je rijdend naar een dwergsein niet te voorzien in ATB, bij een hoog sein waarschijnlijk wel. Lijkt me trouwens Valkenburg... | |
Peterselieman | woensdag 17 februari 2010 @ 23:28 |
quote:Is ook Valkenburg. De andere optie was Schin op Geul geweest, maar dat heeft op die plaatsen geen bebouwing | |
Jeroen_L | woensdag 17 februari 2010 @ 23:43 |
Iemand Willem Wever vandaag gezien? Lieten ze zien hoe ICM naar ICMm ging. ![]() http://cgi.omroep.nl/lega(...)5672/bb.20100217.asf Vanaf 11:21 | |
Jump | woensdag 17 februari 2010 @ 23:47 |
quote:Bron: http://www.nieuwsblad.be/GT/Index.aspx?genericID=642&articleID=DMF20100217_126 In het 19u nieuws op VTM zat ook een stukje reportage over iemand die zwaargewond was bij een trienongeluk (in Aalter?) 28 jaar geleden, en toen werd er ook een mechanisme beloofd dat treinen automatisch zouden stoppen als ze door het rood reden ![]() | |
Boschkabouter | donderdag 18 februari 2010 @ 00:02 |
quote:Zou dat kunnen zijn omdat vanaf spoor 2 maar heel soms richting Heerlen wordt gereden? Naar mijn weten doet enkel de stoomlocomotief van de ZLSM dat om kop te maken op spoor 3. Nog een plaatje van een coole Belgische trein van Luik naar Maastricht. ![]() | |
bork | donderdag 18 februari 2010 @ 00:30 |
quote:Dat was het geval tijdens die opname als mijn herinnering klopt. | |
James1988 | donderdag 18 februari 2010 @ 06:25 |
quote:Bron: HLN.be | |
trainfreak | donderdag 18 februari 2010 @ 08:25 |
quote:Volgens het parket is de man nog niet ondervraagd ![]() (Gelezen op HGBTF) | |
Yreal | donderdag 18 februari 2010 @ 08:29 |
ik zou ook niet toegeven dat ik door rood reed en daardoor 18 mensen dood zijn ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 18 februari 2010 @ 09:53 |
quote: quote:Die man kan ook iets zeggen zonder dat het parket hem ondervraagt he ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 18 februari 2010 @ 10:32 |
quote:Nee inderdaad, laat hun dat maar uitzoeken. Of je er mee kan leven is een tweede... | |
bork | donderdag 18 februari 2010 @ 10:45 |
quote:Zeker, ik kan me nog iets anders voor stellen, ik ben geen kenner maar ik krijg door alle reacties wel het idee dat in Belgie er van alles mis is met het spoor. Wanneer (stel, ik weet het niet dus) deze machinist wel door het rode licht is gereden en dit toegeeft dan gebeurt er de komende jaren weer niks tot het volgende ongeluk. Maar om de boel daar eens goed wakker te schudden dat er wat koppen rollen en er echt iets gebeurt dan zeg je gewoon: groen. Dan kan je er wel mee leven in zoverre dat je daadwerkelijk iets aan die puinzooi doet. Een duivels dilemma wat je niemand toewenst ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door bork op 18-02-2010 10:50:03 (spelling) ] | |
#ANONIEM | donderdag 18 februari 2010 @ 11:29 |
![]() ADOB Overwegstoring al vanaf gisteravond bij Almelo de riet ![]() Mensen die naar het andere perron wouden, moesten vet eind omlopen/fietsen of overstappen in Almelo of Hengelo ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2010 11:31:06 ] | |
Dr_Flash | donderdag 18 februari 2010 @ 11:33 |
quote:Het stoplicht staat op rood Het stoplicht staat op rood Oversteken in Almelo is spelen met de dood ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 18 februari 2010 @ 11:34 |
quote: ![]() ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2010 11:35:50 ] | |
greavy | donderdag 18 februari 2010 @ 11:55 |
quote:Welke trein is dit? Editje: Ik zie het al. Normaal rijd-ie maar tot Berlijn, nu tot Szczecin Glowny te Polen. Is de 145. | |
Dr_Flash | donderdag 18 februari 2010 @ 12:02 |
quote:Die rijdt ALTIJD tot Szczecin wiseguy. Alleen op zaterdag niet. | |
davidov2009 | donderdag 18 februari 2010 @ 12:31 |
Actieplan voor NS een fiasco 18 februari 2010 AMSTERDAM - Het actieplan van minister Camiel Eurlings van Verkeer en de NS om gedurende deze kabinetsperiode elk jaar vijf procent meer reizigers in de trein te krijgen, is een fiasco. Eurlings maakte ¤ 200 miljoen vrij om dit plan te realiseren, maar halverwege het vijfjarenplan blijkt dat de NS de doelstelling bij lange na niet haalt. De NS verwacht voor 2009 een reizigersgroei van tussen een half en een procent. En in 2010 wordt het volgens de evaluatie nog minder, omdat de NS 'vertraagd reageert op de recessie'. Opvallend is dat vorig jaar het aantal treinpassagiers daalde in de regio NoordOost en op de voor de Nederlandse mobiliteit belangrijke Schiphollijn. Zowel minister Eurlings als president Bert Meerstadt van de NS wijt het geringe aantal extra treinreizigers aan de economische malaise en zij hopen dat de treinen weer vollopen als de economie aantrekt. Maar dat is maar zeer de vraag. Emeritus hoogleraar economie en oud-commissaris bij de NS Arie van der Zwan toont in een vandaag te publiceren boek ('Handelaars in onrust') aan dat ondanks de talloze plannen en de miljardeninvesteringen in het spoor, het aantal treinreizigers de afgelopen zestig jaar nauwelijks is toegenomen. De trein is van een ooit belangrijk publiek transportmiddel verworden tot een nichespeler, met een marktaandeel van 2,1% in het aantal verplaatsingen. De kampioen is de auto, die verantwoordelijk is voor meer dan vijftig procent van het aantal verplaatsingen. Volgens Van der Zwan zijn de treinen alleen voller geworden door de introductie van de studentenkaart in 1992 en door het zwaarder belasten van de auto (door bijvoorbeeld de parkeerkosten te verhogen of extra belasting op brandstof te heffen) en niet door plannen van de NS. Prognoses Keer op keer blijkt dat de NS veel te hoge prognoses maakt. Dit komt doordat deze die steeds vervaardigt in perioden van hoogconjunctuur en vergeet dat die altijd weer worden gevolgd door tijden van recessie. De ¤ 200 miljoen die Eurlings extra uittrok werden besteed aan extra parkeerplaatsen voor auto's en fietsen, betere informatie in de treinen en op de stations en meer comfort, zoals internet in de trein. Bron: De Telegraaf ===================== Geen commentaar ![]() | |
Ireyon | donderdag 18 februari 2010 @ 12:34 |
quote:'Werden besteed'? Die voorbeelden, waar hebben ze het in godsnaam over ![]() | |
Peterselieman | donderdag 18 februari 2010 @ 12:36 |
Wil je het echt goed doen, dan moet het spoorwegnet volledig op de schop. Meer en vooral ook snellere verbindingen zijn hierbij sleutels tot groei. | |
Peter | donderdag 18 februari 2010 @ 13:33 |
Gratis OV | |
Dr_Flash | donderdag 18 februari 2010 @ 13:36 |
quote:Meer comfort ja. Zoals meer staanplaatsen en minder toiletten. En een meer dan falende OV-chipkaart. Wauw. | |
YoshiBignose | donderdag 18 februari 2010 @ 14:31 |
Bah, ik ben die Sprinters nu ook al zat. Dat zit toch voor geen meter? Geef mij de Mat 64 dan maar weer qua comfort. Ja, die maken wat meer lawaai, maar die zoem in de Sprinters als je boven de 100 ofzo rijdt is ook vrij irritant. | |
Dr_Flash | donderdag 18 februari 2010 @ 16:24 |
http://www.nu.nl/economie(...)j-treinenbouwer.html | |
Ireyon | donderdag 18 februari 2010 @ 16:34 |
quote:Willen ze nog wat parkeerplaatsen aanleggen? Of internet in de trein? ![]() | |
Fixers | donderdag 18 februari 2010 @ 16:55 |
quote:Wat ik niet zo goed snap: ze willen Breda een internationale aansluiting geven. Waarom dwarsboomt Eurlings dan wel een direct spoor naar Utrecht? Dat geld voor internet in de trein... kunnen ze beter uitgeven aan betere UMTS dekking langs het spoor. Die tunnels bij Rotterdam en Barendrecht bijvoorbeeld. | |
Ascendancy | donderdag 18 februari 2010 @ 17:58 |
quote:Die spoorlijn had er al lang kunnen liggen. Ook vanuit Gorinchem is er vraag naar die lijn. En als ze de merwede(linge)lijn opwaarderen kunnen ze ook vanuit Dordrecht een directe dienst. Nu rijdt vanaf daar alleen een interliner die er langer over doet dan omrijden via rotterdam ![]() Ik vraag me af hoe ze dat overigens bij Groinchem gaan doen. De A27 gaat langs de stad, dus een station daaraan zou niet erg centraal liggen. Vooral ver bij Oost vandaan, het gedeelte waar de meeste Forenzen wonen. | |
#ANONIEM | donderdag 18 februari 2010 @ 18:05 |
quote:Om de overweg voor 100% te laten werken gingen ook al een paar weken overheen, en nu (na 20 uur) is de overweg nog steeds afgesloten ![]() | |
ReisT | donderdag 18 februari 2010 @ 19:42 |
quote:Ze gaan niks doen, want de lijn komt er waarschijnlijk dus niet. In de voorstellen die gedaan zijn voor een lijn Utrecht-Breda zou er een tweede station in Gorinchem komen waar de nieuwe lijn de oude kruist. Vanuit de richting Utrecht zou er een stukje voor Gorinchem een aftakking kunnen komen zodat de trein Utrecht-Dordrecht wel op het huidige Gorkumse station komt. @internet in de trein: veel te laat, dat heeft helemaal geen zin meer daar nog in te investeren. Wie onderweg wil internetten doet dat allang mobiel. | |
Dr_Flash | donderdag 18 februari 2010 @ 19:59 |
quote:Doet me een beetje denken aan die Greenpoint / Kermit variant van mobiele telefonie rond 1990. Dat was op zich trouwens WEL op tijd (als in: ruim voordat GSM betaalbaar / gemeengoed werd). | |
Socios | donderdag 18 februari 2010 @ 20:02 |
Al eerder aangekaart: zelfde als toen met telefooncellen in de trein, inmiddels iedereen een mobieltje. ![]() | |
Duvel | donderdag 18 februari 2010 @ 20:26 |
quote:Ja, man wat was dat een succes! ![]() | |
Brembo | donderdag 18 februari 2010 @ 21:45 |
quote:Omdat een spoorlijntje tussen Ut - Bd ongeveer 1 ~ 1,5 miljard kost. Waarom heeft RegioNS wel ov-chipkaart paaltjes op hun station en Connexxion, Syntus niet ![]() ![]() | |
Ireyon | donderdag 18 februari 2010 @ 21:48 |
quote:De echte reden is natuurlijk dat zo'n lijn wél intensief gebruikt zal gaan worden. Zoveel geld uitgeven voor een spoorlijn gebeurt natuurlijk alleen, als het vrijwel zeker is dat er zelden treinen overheen rijden. Stel je voor, straks slijten de rails nog.. | |
Ascendancy | donderdag 18 februari 2010 @ 21:49 |
Anderhalf miljard is niets vergeleken met de HSL ![]() En icm met de A27 was een geweldige kans. | |
Peterselieman | donderdag 18 februari 2010 @ 21:50 |
Amsterdam - Utrecht - Breda - Roosendaal zou wel een perfect traject zijn voor BeNelux nieuwe stijl ![]() | |
Ireyon | donderdag 18 februari 2010 @ 21:52 |
quote:Ik denk niet dat-ie dan via Roosendaal naar Antwerpen gaat ![]() ![]() 'k Laat m'n fantasieën maar achterwege om ergernis te voorkomen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 18 februari 2010 @ 21:57 |
quote:Mja, wmb wel. | |
greavy | donderdag 18 februari 2010 @ 22:00 |
quote:RegioNS is van de NS, alleen ze hebben, bedacht door personeel op dat lijntje, die naam bedacht. Wil je met de OV-chip het hele traject reizen, moet je het hele traject reizen met de NS. Je kan dan nog wel een kwaadwillende conducteur hebben, die er (weet eigk niet hoe) achterkomt dat je Amf - Ed gaat. Amf - Ed is een directe verbinding dmv de Connexxion, omreizen via een ander station (Ut bijvoorbeeld) zou je een 'via' kaartje moeten hebben, OF in Ut uit/in checken (3min wachten tot je weer kan inchecken). Word je gepakt, kan je je er proberen uit te lullen, of een boete krijgen, omdat het traject niet een directe reis is, die de planner aangeeft. Er word dus dan ook altijd geadviseerd om gewoon een los kaartje te kopen, van Amf - Ed. Reis je vanaf een ander station, en heb je een vervoerder zoals Arriva, Syntus, Connexxion of Veolia, word je sowieso al aangeraden om alleen een enkeltje te kopen, en niet het NS-traject met de OV-Chip en het andere deel met een kaartje. Je betaalt dan 2x instap tarief. | |
Ascendancy | donderdag 18 februari 2010 @ 22:01 |
http://treinreiziger.nl/a(...)_concurrentie-142306 Zolang de NMBS de beneluxtrein niet gaat rijden, ben ik voor. DB met een ICE ofzo ![]() | |
Ireyon | donderdag 18 februari 2010 @ 22:04 |
quote:Als de NMBS dat wel doet met hun I11 rijtuigen, ga ik ook niet klagen ![]() | |
Ascendancy | donderdag 18 februari 2010 @ 22:07 |
Laten we eerlijk zijn. De NMBS is gewoon minderwaardig aan de NS en DB. Je zou overigens met die noodoplossing voor de eurostar via antwerpen en lille maar een aansluiting missen. Gewoon 2 uur wachten op antwerpen ![]() | |
Pinnenmutske | donderdag 18 februari 2010 @ 22:09 |
de trein nam van de gelegenheid gebruik om 1 minuut stilte te houden. | |
Ireyon | donderdag 18 februari 2010 @ 22:15 |
quote:Hoezo dat? De NMBS is superieur wat betreft het materieel, vriendelijkheid van het personeel. Verder is de informatie op Belgische stations veel beter en eerlijker dan hier. Vertragingen gewoon in minuten en zodra het bekend is, daar komen ze niet met vage "ongeveer" onzin aan wanneer de trein al een kwartier weg had moeten zijn. Tevens geen omroepen op het station wanneer er een trein passeert, maar juist wel omroepen om te melden dat er een trein zal passeren. Tenslotte is het gewoon toeslagloos met 200km/h over een HSL rijden ook een behoorlijk pluspunt voor de zuiderburen ![]() | |
Ascendancy | donderdag 18 februari 2010 @ 22:19 |
De dienstregeling in Nederland is een stuk beter. En ik vind het materieel in Nederland juist superieur. | |
Pinnenmutske | donderdag 18 februari 2010 @ 22:23 |
de trein van Noorderkempen naar Antwerpen is gewoon ![]() nu hoef ik niet meer naar Heide (ligt in Kalmthout) | |
YoshiBignose | donderdag 18 februari 2010 @ 22:23 |
Materieel is superieur? Heb daar wel eens in treinen gezeten, maar vond ik niet beter dan hier. Zo'n dubbeldekker die op onze oude lijkt, maar dan nog krapper en niet eens tafeltjes. Als ik puur naar uiterlijk kijk zien die dingen er ook niet uit, dan vind ik de VIRM een knapper uit zien. | |
Pinnenmutske | donderdag 18 februari 2010 @ 22:27 |
quote:de tafeltjes zitten verstopt hihi | |
Eix | donderdag 18 februari 2010 @ 22:29 |
Het ligt er puur aan wat je referentiekader is. Die klassieke motorstellen die de NMBS voor de lokale treindienst gebruikt zijn gruwelijk. Maar de I11 rijtuigen (en treinstellen met dergelijk interieur) zijn daarentegen prima, comfortabeler dan een V-IRM. En... zonwering/gordijnen bij vrijwel elke ruit in alle materieeltypes. ![]() | |
Pinnenmutske | donderdag 18 februari 2010 @ 22:33 |
quote:de Varkensneus is inderdaad een verroeste rotbak. | |
YoshiBignose | donderdag 18 februari 2010 @ 22:36 |
Wat ik wel jammer vind is dat onze treinen allemaal nog zo traag gaan. Het moet toch echt veel sneller kunnen.... Tuurlijk zijn daar wat aanpassingen voor nodig. Maar als er een verdubbeling van snelheid plaats kan vinden, kan het materieel gehalveerd worden ![]() | |
Ireyon | donderdag 18 februari 2010 @ 22:41 |
Met de M5/M6 rijtuigen heb ik geen ervaring. De klassieke motorstellen en MS75 vind ik zo'n beetje de Belgische Plan V, met net zoveel herrie maar wel zachtere, bredere banken. I6/I10, MS96 en I11 rijtuigen zitten heerlijk, die laatste twee zijn tevens ontzettend luxe wat displays, rijcomfort (ongelofelijk soepel en stil) en wc's betreft. Van het NS-materieel wordt ICRm vrij algemeen als meest comfortabel beschouwd, maar het stelt werkelijk waar niks voor vergeleken met I11 ![]() | |
Pinnenmutske | donderdag 18 februari 2010 @ 22:44 |
op sommige diplays verschijnt er een 3 in de linkeronderhoek heb ik vandaag gemerkt. de M6 naar van Antwerpen naar Noorderkempen | |
Jump | donderdag 18 februari 2010 @ 22:48 |
quote: Die 3 is het aantal kilometer naar de dichtsbijzijnde trein op het zelfde spoor. | |
Pinnenmutske | donderdag 18 februari 2010 @ 22:51 |
quote:met dank. nu snap ik het. | |
Eix | donderdag 18 februari 2010 @ 22:52 |
quote:Met I11 tegen 200km/u over de HSL rijden tussen Luik en Leuven is inderdaad top! ![]() ![]() | |
Ireyon | donderdag 18 februari 2010 @ 22:55 |
quote:'k Heb weleens een privé rijtuig gehad hoor, van Luik naar Leuven het achterste rijtuig, nota bene rond een uur of 18:00 ![]() | |
Ascendancy | donderdag 18 februari 2010 @ 23:04 |
quote:Alsof in Nederland in de spits niet 10 bakken rijdt ![]() En met de VIRM heb je dan echt meer plek dan met de I11 hoor ![]() | |
Peter | donderdag 18 februari 2010 @ 23:06 |
![]() Wordt het nieuwe eindpunt voor de Erasmuslijn boven het busdek boven Den Haag Centraal. ( NS wil in 2012 de perrons 11 en 12 terug) Bron | |
greavy | donderdag 18 februari 2010 @ 23:08 |
Ik heb een vraag over het 'geplande' station Zwijndrecht Bakenstein. Na een zoektocht over informatie van station Zwijndrecht (1) en Zwijndrecht (2, het huidige), kwam ik ook op een gepland station, Zwijndrecht Bakenstein. Toen ik me informatie had, bleef de vraag nog steeds hangen: Waar, wanneer, hoe, waarom is er een 'gepland' station Zwijndrecht Bakenstein. Hierop ben ik dus gaan Googlen, en kwam ik op een topic op OHIH. Stationsweb kent verder ook geen verdere informatie, en op het internet is er weinig over te vinden. Nu inmiddels alweer 12 uur later, zit ik nog steeds met dezelfde vraag in me buik. Omdat ik er weinig over kan vinden, kan het ook zijn dat het al niet meer doorgaat? Ook al een stel vrienden gevraagd die veel actief zijn met treinen, maar die konden me niet verder helpen. Mijn vraag voor hier is dus: Weet iemand hier mij meer informatie over dit 'geplande' station te geven? Alvast enorm bedankt! Groeten uit Zwijndrecht! [ook op OHIH gepost] | |
Ireyon | donderdag 18 februari 2010 @ 23:14 |
quote:'k Vat je niet? I11 rijdt altijd met zoveel rijtuigen wat dus inhoudt dat er in de spits voldoende plek is. Liever plek in een luxe rijtuig met comfortabele stoelen, dan meer plek in een wiebeltrein met met-een-laagje-stof-bedekte plankjes. | |
Pinnenmutske | donderdag 18 februari 2010 @ 23:16 |
quote:ik heb nog nooit korte I11 treinstellen gezien. dat zijn altijd heeeeeeeeeeele lange treinen ![]() de MS75 (als ik me niet vergis) is een wiebeltrein | |
Peterselieman | donderdag 18 februari 2010 @ 23:18 |
quote:Het favoriete materieel van Fles dus ![]() | |
Pinnenmutske | donderdag 18 februari 2010 @ 23:20 |
kennen jullie station Antwerpen Dam? zo ja, heb je de sporen al eens goed bekeken? | |
Ascendancy | donderdag 18 februari 2010 @ 23:21 |
quote:Je suggereert dat 10bakken bijzonder is en zeer veel plaatsruimte heeft, maar een VIRM met zelfde aantal bakken gaat toch zeker 1,5x zoveel mensen in. Daarnaast is de laatste virm serie imo zeer goed. En wat heeft de NMBS nu nog meer voor moderns behalve de I11. Dan is het Nederlandse IC mat toch een stuk prettiger. De ICRm en de ICMm kunnen nog lang mee en zijn goed aangepast. En daarnaast is het Nederlandse mat mooier ![]() | |
trainfreak | donderdag 18 februari 2010 @ 23:27 |
quote:Volgens mijn bevindingen is dat gewoon het rijtuignummer waarin je zit. Dus eerste rijtuig vooraan is 1. | |
Pinnenmutske | donderdag 18 februari 2010 @ 23:29 |
quote:ik heb ook een 1 en een 2 zien staan in de andere rijtuigen. dat zal het wel zijn ![]() | |
busfoto.nl | vrijdag 19 februari 2010 @ 01:42 |
Was onderstaande foto hier al bekend? De 4802, het derde V250-stel, op weg naar Nederland enkele weken geleden.![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 19 februari 2010 @ 07:14 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 19 februari 2010 @ 07:19 |
op welk station is dat? | |
Duvel | vrijdag 19 februari 2010 @ 08:14 |
quote: | |
bork | vrijdag 19 februari 2010 @ 10:18 |
quote:Zoveel zijn er niet met Gleis 1 en 9 op een Bahnsteig | |
Dr_Flash | vrijdag 19 februari 2010 @ 10:23 |
quote:Nee precies. Ik ken er ongeveer nul. Welke MONGOOL parkeert die kuttrein voor het stationsnaambordje dan? ![]() ![]() ![]() | |
Ireyon | vrijdag 19 februari 2010 @ 10:28 |
De 1ste Klas stoelen van 't ding zien er in ieder geval zo uit dus;![]() | |
De_Hertog | vrijdag 19 februari 2010 @ 10:28 |
Is het niet gewoon 9 en 11, dat er iets voor de tweede 1 staat? Die 1 staat wel erg ver naar links en het lijkt de 'achterkant' van een station te zijn. | |
Yreal | vrijdag 19 februari 2010 @ 10:31 |
quote:Dat ziet er redelijk uit ![]() | |
De_Hertog | vrijdag 19 februari 2010 @ 10:32 |
Sowieso een erg vreemde plek voor een Gleis 1, als er aan beide kanten nog andere sporen omheen liggen. | |
Duvel | vrijdag 19 februari 2010 @ 11:00 |
quote:Ik vind het nou niet echt grote luxe uitstralen... | |
Yaku | vrijdag 19 februari 2010 @ 11:01 |
![]() Blijft dit zo? ![]() | |
Duvel | vrijdag 19 februari 2010 @ 11:01 |
quote:Nee, spoor 35 in Nijmegen is logisch. ![]() | |
Duvel | vrijdag 19 februari 2010 @ 11:01 |
quote:Probably. ![]() | |
De_Hertog | vrijdag 19 februari 2010 @ 11:03 |
quote:Natuurlijk, het kan allemaal, maar ik vind het een logischer verklaring dat de tweede '1' niet te zien is. Achteraf een spoor aan de stationszijde bijleggen is logisch, een spoor 1 naast een spoor 9 aan de rustige kant van een station met een aantal doorgaande sporen ervoor is minder logisch ![]() | |
Schenkstroop | vrijdag 19 februari 2010 @ 11:07 |
Ik zat te kijken op NS.nl en snap niet waar ik die actiecode (2 dagkaarten voor 30) moet invoeren. Bij het direkt kopen van een dagkaart, is de volle prijs 44.50 en dan vraagt het direkt om je persoonlijke gegevens. Nergens waar ik die actiecode kan invoeren ![]() | |
Ireyon | vrijdag 19 februari 2010 @ 11:10 |
quote:Dat doet het ook niet. Veel vis-a-vis waar niemand wat aan heeft, achterlijk gevormde (afgeronde) armleuningen, tafels die rechtstreeks uit een Protos zijn gehaald en geen nekkussentjes. Maar om een of andere reden past het perfect bij de trein/Fyra. | |
Duvel | vrijdag 19 februari 2010 @ 11:11 |
quote:Dat soort tafels is gemeengoed in treinen in het buitenland, dus niet te hard piepen. | |
De_Hertog | vrijdag 19 februari 2010 @ 11:14 |
http://www.geld.nl/nieuws(...)ro_bij_treinenbouwerquote: | |
Dr_Flash | vrijdag 19 februari 2010 @ 11:19 |
ja datr van die 60M was gisteren al | |
Duvel | vrijdag 19 februari 2010 @ 11:31 |
quote: | |
dennistd | vrijdag 19 februari 2010 @ 11:34 |
quote:Wat de grote ruimte tussen de bakken betreft wel ja. Een eis was dat er een minimale boogstraal van x meter bereden kon worden. NS bedoelde dit voor een losse bak, maar AnsaldoRoosendaal vatte dat op als voor een gehele trein.... | |
dennistd | vrijdag 19 februari 2010 @ 12:01 |
Plan T 520 bestickerd en verbouwd voor bevrijdingsdag Binnenkort zal Plan T 520 bestickerd worden als 'trein van de vrijheid'. Het stel staat sinds maandag in Tilburg om de stickers aan te brengen. Meer op spoornieuws.nl | |
De_Hertog | vrijdag 19 februari 2010 @ 12:03 |
quote:Dat hebben ze al eens eerder gedaan met een andere trein: ![]() | |
Duvel | vrijdag 19 februari 2010 @ 12:04 |
quote:Als ik dat plaatje zo zie, vermoed ik een probleem met de autoriteiten: geen witte of gele neus. ![]() | |
bork | vrijdag 19 februari 2010 @ 12:09 |
Voor de liefhebber: de tentoonstelling De stad uit met het Stichtse lijntje, die op 17 februari 2010 in Het Utrechts Archief wordt geopend. Hierin wordt een van de mooiste lokale spoorverbindingen uitgelicht, namelijk het Stichtse lijntje tussen Utrecht en Baarn. o.a. Het Stichtse Lijntje is ook in een hedendaags perspectief gezet. De treinreis is per film opnieuw te maken, waarbij uitgestapt kan worden op enkele historische 'halteplaatsen'. http://www.hetutrechtsarc(...)gen/stichtse-lijntje | |
KapiteinT | vrijdag 19 februari 2010 @ 14:50 |
quote:Heb Koog Bloemwijk en Koog Zaandijk altijd al rare namen gevonden. Om Koog Bloemwijk Koog aan de Zaan te noemen vind ik dan ook wel een goed idee, maar Zaandijk-Zaanse Schans bekt nou ook niet echt lekker... | |
KapiteinT | vrijdag 19 februari 2010 @ 14:51 |
Is er eigenlijk al iets bekend over het aantal reizigers op de nieuwe intercity Schiphol - Lelystad? Altijd als ik dat ding zie staan op Schiphol zit 'ie niet bepaald vol. | |
Dr_Flash | vrijdag 19 februari 2010 @ 14:52 |
quote:NS vindt het waarschijnlijk wel best, mits de gemeente de kosten op zich neemt. ¤ 100.000 per station. Waarschijnlijk loopt het zo'n vaart niet dus ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 19 februari 2010 @ 14:53 |
De Twitter van NS Hihspeed vermeld het volgende Dienstregeling Thalys blijft t/m 26 febr. ongeveer hetzelfde als vandaag, met uitzondering van weekend. Ik heb dus planmatig om 17:01 een thalysparis noord -> Brussel, wat moet ik doen, en wat is de dienstregeling van "vandaag" Kan iemand mij opweg helpen alsjeblieft? | |
Zug-Chef | vrijdag 19 februari 2010 @ 14:59 |
En dat vraag je hier, in plaats van aan het loket in Parijs... ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 19 februari 2010 @ 15:02 |
THA 9349 rijdt Parijs - Brussel Zuid, vertrek 17:01 aankomst Brussel Zuid 18u23 Daar moet je overstappen op THA9351 (Brussel Zuid - Amsterdam), vertrek 18:50 aankomst Amsterdam 20:43 Bron: http://www.nshispeed.nl/n(...)n-ns-hispeed-treinen | |
dennistd | vrijdag 19 februari 2010 @ 15:19 |
Klachten over treinen sms-en naar 3500 Treinreizigers op de lijn Zwolle-Kampen kunnen vanaf maandag hun klachten over de reinheid van de trein naar de Nederlandse Spoorwegen sms-en. De NS wil de treinen graag schoonhouden. Reizigers die iets opmerken, kunnen de NS op de hoogte stellen door een gratis sms-bericht te versturen. Maandag begint de NS met de proef op de lijn Zwolle-Kampen. De proef duurt tot eind mei. Een sms versturen kan naar 3500 spatie sterretje treinstelnummer sterretje, gevolgd door de klacht. Bron: RTV Oost | |
Darkwing_Duck | vrijdag 19 februari 2010 @ 15:21 |
Dankjewel ![]() Loket in parijs was ik vanavond van plan te doen, maar mijn ervaring daar is het kast muur en kluitje riet verhaal ![]() | |
Pinnenmutske | vrijdag 19 februari 2010 @ 15:28 |
oh, rijdt de Thalys alweer? | |
Ascendancy | vrijdag 19 februari 2010 @ 15:36 |
http://treinreiziger.nl/a(...)g_betuweroute-142308 Alsof die kutlijn al niet duur genoeg was. En er zit toch ERTMS/ETCS op. Natuurlijk hebben alleen goederentreinen dat niet, maar dat hadden ze moeten bedenken voordat ze dure systemen gingen installeren. Daarnaast is het toch vrij simpel. Treinen rijden rechts, allemaal met dezelde snelheid en zonder stops. En gezien de drukte op de lijn, kunnen ze, als de betuweroute moet worden afgesloten, heel makkelijk de hele lijn afsluiten. Het duurt toch minstens een half uur voor er weer een trein komt ![]() | |
Duvel | vrijdag 19 februari 2010 @ 15:39 |
quote:Je maakt jezelf wel onsterfelijk belachelijk zo hè! ![]() Denk nog even een keertje extra na. | |
Pinnenmutske | vrijdag 19 februari 2010 @ 15:41 |
hier rijden de treinen toch echt wel links. | |
dennistd | vrijdag 19 februari 2010 @ 15:43 |
Mja, dat zijn Belgen ![]() De ATB-vv zal wel aangelegd worden op de toe- en afritten van de Betuweroute | |
Duvel | vrijdag 19 februari 2010 @ 15:47 |
quote:U gaat door voor de koelkast. ![]() | |
Ascendancy | vrijdag 19 februari 2010 @ 15:49 |
quote:Je belachelijk maken op het internet heeft voor mij geen waarde. Maar ik snap niet waarom er ATB op moet, nu zo achteraf terwijl er al beveiliging op zit. | |
Pinnenmutske | vrijdag 19 februari 2010 @ 15:56 |
ik heb treinen altijd fascinerend gevonden. http://nl.wikipedia.org/wiki/Overweg ik snap enkel het stuk van de besturing niet ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 19 februari 2010 @ 15:59 |
Moet je met een Interrail Global pass in Duitsland ook reserveren / toeslag betalen voor "gewone" IC's? Dat het voor ICE, Thalys, TGV en Eurostar moet, weet ik ![]() | |
dennistd | vrijdag 19 februari 2010 @ 16:10 |
quote:Misschien is http://marcrpieters.nl/aansturing.html duidelijker | |
Duvel | vrijdag 19 februari 2010 @ 16:26 |
quote:Je ziet over het hoofd dat op de aansluitingen gewoon ATB zit. | |
Pinnenmutske | vrijdag 19 februari 2010 @ 16:29 |
quote:ik ben niet zo technisch aangelegd ![]() | |
Duvel | vrijdag 19 februari 2010 @ 16:53 |
quote:De basis is een systeem dat weet waar een trein zo ongeveer is. Dat "zo ongeveer" houdt in dat een spoorlijn verdeeld is in secties: een stuk spoor van een paar honderd meter lang. Het beveiligingssysteem kan zien of zo'n sectie bezet is door een trein of niet. Als je nu weet hoe snel een trein mag rijden en je weet hoe lang je nodig hebt om de overweg te sluiten, dan kun je uitrekenen hoe veel meter van te voren je moet weten dat er een trein aankomt. Dat punt noem je de "aankondiging": op het moment dat die aankondigingsspoorsectie "bezet" wordt gemeld aan het beveiligingssysteem, begint de overweg te sluiten. Hij is dan op tijd dicht voor de aanstormende trein. Na de overweg ligt ook weer een sectie: als deze na de passage van de trein weer "vrij" wordt gemeld, mag de overweg weer open. | |
dennistd | vrijdag 19 februari 2010 @ 16:53 |
De OV-faalkaart-site is ook lekker bezig... Bij het aanvragen van zo'n ding krijg ik bij het uploaden van de pasfoto in Internet Explorer en Firefox twee verschillende foutmeldingen.. IE: 'Het uploaden van uw foto is misgelukt' (inclusief taalfout ![]() FF: 'Deze foto kan niet verwerkt worden' | |
YoshiBignose | vrijdag 19 februari 2010 @ 17:14 |
Ik doe laatst 30 euro op mijn OV CHIP en ik check 1x in (en uit) de metro en nu zegt ie alweer saldo te laag. Wat is dit dan voor geldklopperij ![]() | |
Pinnenmutske | vrijdag 19 februari 2010 @ 17:18 |
als ik het goed begrijp (en dat duurt verdomd lang) kan ik niet meer in Nederland rijden zonder OV chip. kan ik geen gewone ticketjes meer kopen? ik heb weer een gigantische knutselinval: ik ga een overweg knutselen ![]() | |
Eix | vrijdag 19 februari 2010 @ 17:26 |
quote:Voor de trein kun je nog altijd gewone tickets kopen. Alleen worden langzaam maar zeker alle abonnementen omgezet naar een OV-chipkaart. Daarnaast kun je in sommige OV gebieden (Rotterdam (?)) alleen nog maar reizen met je OVC in bus, tram en metro. | |
Pinnenmutske | vrijdag 19 februari 2010 @ 17:28 |
quote:ook het voordeelurenabonnement? | |
#ANONIEM | vrijdag 19 februari 2010 @ 17:43 |
En weer de overwegstoring bij station Almelo de Riet. Gister heeft het er 20 uur uitgelegen ![]() | |
Crientj | vrijdag 19 februari 2010 @ 17:44 |
quote: ![]() | |
Pinnenmutske | vrijdag 19 februari 2010 @ 17:47 |
quote:ik heb er nu geen maar in de toekomst ga ik er weer 1 kopen pardon, de OV chipkaart ![]() | |
James1988 | vrijdag 19 februari 2010 @ 19:48 |
De Fyra 1e klas straalt voor mij niet echt een "wow, luxe, daar moet ik inzitten"-gevoel uit. En die bakovergangen zijn verdomdes lelijk, achterlijke Italianen ![]() | |
Brembo | vrijdag 19 februari 2010 @ 20:15 |
quote:Vraag me af hoeveel mensen met de Fyra 1e klas in vis-opstelling willen zitten. Doe mij altijd maar coach en een vis in het midden ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 19 februari 2010 @ 20:26 |
quote:Even voor mijn beeld hoor: Heb je dat wel bij de 1e klas in de ICE? | |
RubenK | vrijdag 19 februari 2010 @ 20:41 |
quote:Ik moet zeggen dat al dat (fop?) hout wel iets heeft.. en die comfortabel uitziende leren stoelen ![]() | |
James1988 | vrijdag 19 februari 2010 @ 22:18 |
quote: ![]() Zeker wel. Idd door het hout en leer. | |
Dr_Flash | vrijdag 19 februari 2010 @ 22:20 |
quote:Nee okee ![]() ![]() | |
James1988 | vrijdag 19 februari 2010 @ 22:27 |
Wat ik zo opmaak uit de eerder gepostte foto is het veel vis-a-vis (minpunten), en stoffen bekleding. Niet echt internationaal-HST-waardig imo. | |
Ireyon | zaterdag 20 februari 2010 @ 00:45 |
quote:Nekkussentjes, verstelbare stoelen, leeslampjes, zonnewering, fatsoenlijke armleuningen.. zelfs 2de Klas in de ICE straalt al 'Wow, luxe' uit in mijn ogen ![]() | |
Pinnenmutske | zaterdag 20 februari 2010 @ 00:47 |
quote:is ook zo | |
Kankerkachelsverkopert | zaterdag 20 februari 2010 @ 00:51 |
Als ik het zo zie vind ik de eerste klas in ICMm nog mooier dan die van de V250. | |
Socios | zaterdag 20 februari 2010 @ 01:16 |
Komt gewoon omdat de meeste hier de V250 bij voorbaat al hebben afgekeurd en dat die trein daardoor niks meer goed kan doen. | |
Kankerkachelsverkopert | zaterdag 20 februari 2010 @ 01:26 |
Valt bij mij wel mee hoor, ik heb al vaker gezegd dat ik hem niet eens zo lelijk vind. Alleen ICMm ziet er van binnen veel beter (die ziet er sowieso erg goed uti) uit dan de V250 maarja die is nog lang niet afgewerkt natuurlijk. | |
greavy | zaterdag 20 februari 2010 @ 09:10 |
quote:is t al gelukt? Als je de blokkeractie bedoeld: Bij ns.nl/aanbieding kon dat volgenns mij. Je krijgt die tickets thuisgestuurd, het is dus geen homeprint. Bij de e-ticket pagina op ns.nl moet je dus niet zijn. | |
IntercityAPT | zaterdag 20 februari 2010 @ 09:16 |
Het kabinet is gevallen mensen ![]() Ben benieuwd wat dit voor invloed zal hebben op de spoorwegen ![]() | |
Ireyon | zaterdag 20 februari 2010 @ 11:19 |
quote:Hmm nee, eigenlijk komt het meer door wat je ziet en weet? Ik zie op elke foto van de V250 een spuuglelijke trein en weet dat hier helaas niets meer aan gedaan zal worden om het te verbeteren. Als straks blijkt dat die trein heerlijk soepel rijdt en de tweede Klas stoelen erg lekker zitten, zul je mij daar ook ongetwijfeld over horen hoor. Maar daar kan ik nu nog niks over zeggen natuurlijk ![]() | |
Duvel | zaterdag 20 februari 2010 @ 11:41 |
quote:Nee... Wel bij 1e klas ICRm, ICMm en VIRM4. | |
greavy | zaterdag 20 februari 2010 @ 12:21 |
quote:Bron en meer: OHIH: Acties NS niet meer geldig bij andere vervoerders En nog een betrouwbare bron hierover. Makkelijker kunnen we het niet maken, wel moeilijker. | |
Peter | zaterdag 20 februari 2010 @ 13:24 |
quote:Een forum noem ik nu niet echt betrouwbaar... | |
dennistd | zaterdag 20 februari 2010 @ 13:47 |
Ook op somda zijn er berichten, maar dan van NS- en Arriva-medewerkers. | |
greavy | zaterdag 20 februari 2010 @ 14:05 |
Klopt. En op OHIH zijn er ook veel NS en Arriva medewerkers ![]() Dit zal vast wel waar zijn.. Ik kan het begrijpen, maar het is wel lastiger voor de reizigers. | |
Zug-Chef | zaterdag 20 februari 2010 @ 14:06 |
![]() In Leeuwarden heeft het vannacht weer eens gesneeuwd, wat een wit laagje van ongeveer 0,5 tot 1 centimeter heeft opgeleverd. De belabberde toestand van het overgebleven ijs op de sloten is daardoor voor korte tijd onzichtbaar geworden. Klokslag 10:10 vertrekt de ACTS 1606 met de volledig beladen trein 50063 uit Leeuwarden naar de Maasvlakte West en passeert hier door de meer dan 90 graden bocht ter hoogte van het Sportpark Nijlân. Zaterdag 20 februari 2010. | |
dennistd | zaterdag 20 februari 2010 @ 14:08 |
Mooi plaatje (en ook mooi geel ![]() Hebben ze eindelijk bij ACTS ingezien dat een vieze loc geen visitekaartje is? | |
Zug-Chef | zaterdag 20 februari 2010 @ 14:21 |
Mwah, dit is de enige ACTS 1600 die (nog) schoon is, de 1609 en 1619 zijn wel (nog steeds) vies. | |
greavy | zaterdag 20 februari 2010 @ 14:36 |
Rijtuigsamenstellingen vakantietreinen 19 & 20 Februari 2010: Wintershuttle 19 Februari E-loc 1609 D-CBB 5680 10-40 115-2 Am D-CBB 5680 10-80 114-6 Am D-CBB 5680 10-80 141-9 Am D-CBB 5680 10-40 127-7 Am D-Euro 5680 31-70 113-5 ABm D-Euro 5680 22-80 010-2 Bm D-Euro 5680 89-80 008-7 WGmh D-CBB 5680 10-40 124-3 Am D-CBB 5680 10-40 129-3 Am D-CBB 5680 10-40 131-9 Am D-CBB 5680 10-40 126-9 Am D-CBB 5680 10-40 125-1 Am D-CBB 5680 10-40 122-8 Am D-CBB 5680 10-40 128-5 Am Alpen Expres 13217 Let op: Bij deze trein: De rijtuignummers zijn vanaf de achterste rijtuig opgeschreven. Het laatstvermelde nummer is dus in werkelijkheid de voorste, bij de loc. NL-EETC 6184 05-70 120-1 Bcvmh NL-EETC 6184 06-70 418-8 NL-EETC 6184 06-70 419-6 NL-EETC 6184 05-70 122-7 Bcvmh NL-EETC 6184 05-90 104-1 Bcvmh NL-EETC 6184 05-70 125-0 Bcvmh NL-EETC 6184 08-70 016-8 NL-EETC 6184 05-90 107-4 Bcvmh NL-EETC 5184 05-70 017-1 NL-EETC 5184 05-70 011-4 BCM NL-EETC 6184 05-70 011-4 Bcvmh NL-EETC 6184 05-70 115-1 Bcvmh NL-EETC 6184 06-70 616-7 NL-EETC 6184 06-70 617-5 Loc 1747 Alpen Expres 13213 Loc: 1854 Alle rijtuigen van EETC tenzij anders vermeld 6184 06-70 618-3 6184 06-70 615-9 6184 05-90 108-2 Bcvmh 6184 05-70 117-7 Bcvmh 6184 05-70 111-0 Bcvmh 6184 05-70 127-6 Bcvmh 6184 09-70 023-3 D-BTEX 5680 50-80 821-7 Bcm D-BTEX 5680 50-80 806-8 Bcm D-BTEX 5680 50-71 222-9 Bvcmz D-BTEX 5680 50-80 826-6 Bcm 6184 05-70 121-9 Bcvmh 6184 05-70 124-3 Bcvmh 6184 06-70 416-4 Alpen Expres 13211 Loc 1741 D-BTEX 5680 50-80 847-2 Bcm D-BTEX 5680 50-70 213-8 Bcvmh (?) D-BTEX 5680 21-80 080-6 Bom D-BTEX 5680 50-80 827-4 Bcm D-BTEX 5680 50-80 811-8 Bcm D-BTEX 5680 50-80 814-2 Bcm NL-EETC 6184 09-70 020-9 D-BTEX 5680 50-80 817-5 Bcm D-BTEX 5680 50-80 846-4 Bcm D-BTEX 5680 50-80 801-9 Bcm NL-EETC 6184 05-90 103-3 Bcvmh NL-EETC 6184 05-70 126-8 Bcvmh NL-EETC 6184 05-70 123-5 Bcvmh NL-EETC 6184 06-70 417-0 Alpen Expres 13215 Rijtuigen gehuurd uit Slowakije; Rijtuigen hebben ook de Klimaattrein gereden, voor de Klimaattop. Let op: Bij deze trein: Rijtuigen beginnen aan de achterkant. Laatst gemelde rijtuig zit dus aan de voorzijde van de trein, bij de loc !! SK-WSBA 5156 05-70 517-4 Bcmh SK-WSBA 5156 05-70 515-8 Bcmh ZSSK 5156 05-70 513-3 Bcmh SK-WSBA 5156 05-70 505-9 Bcmh SK WSBA ZSSK 5156 05-70 503-4 Bcmh D-BTEX 5680 89-90 673-5 WGmz SK-WSBA 5156 05-70 501-8 Bcmh SK-WSBA 5156 05-70 509-1 Bcmh SK-WSBA 5156 05-70 504-2 Bcmh SK-WSBA 5156 05-70 508-3 Bcmh SK-WSBA 5156 05-70 507-5 Bcmh SK-WSBA 5156 05-70 502-6 Bcmh Loc 1757 Krokus Expres op Zaterdag 20 Februari 2010: Loc 1619 D-EURO 5680 11-80 014-7 Am D-EURO 5680 11-80 022-0 Am D-EURO 5680 11-80 023-8 Am D-EURO 5680 11-80 011-3 Am D-EURO 5680 11-80 019-6 Am D-EURO 5680 11-80 024-6 Am D-EURO 5680 11-80 036-7 Bm D-EURO 5680 89-40 107-5 WGmkh D-EURO 5680 22-80 035-9 Bm D-EURO 5680 11-80 021-2 Am D-EURO 5680 11-80 016-2 Am D-EURO 5680 11-80 020-4 Am D-EURO 5680 11-80 015-4 Am D-EURO 5680 11-80 018-8 Am D-EURO 5680 11-80 012-1 Am Enne, Heb hier heel wat van afgelopen op Utrecht Centraal. Perron 9 minimaal 10x op en neer gelopen, maar perron 15 ook 3x en perron 12 nog eens 4x.. Maar ik heb ze eindelijk ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 20 februari 2010 @ 14:45 |
Goed vrienden, het heeft een kleine twee maanden moeten duren, maar eindelijk is mijn spoorjaar 2010 begonnen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De kop is eraf, op naar meer ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 20 februari 2010 @ 15:17 |
Leuk leuk leuk Flash! Hoe verging het reisje / pijn? | |
Dr_Flash | zaterdag 20 februari 2010 @ 15:39 |
quote:Ging eigenlijk erg goed ![]() ![]() ![]() ![]() | |
brandsrus | zaterdag 20 februari 2010 @ 16:00 |
Ik heb vorig jaar zomer een foto gemaakt van een Zweedse trein in Kopparberg. Hieronder de foto![]() Maar ik was nieuwsgierig naar wat voor trein dit is enzovoort en na enig research kwam ik uit op Wikipedia dat het lijn 53 betreft (Gävle–Falun–Borlänge–Örebro–Hallsberg–Laxå/Mjölby) link Onderaan die pagina worden ook de treinnummers genoemd, maar 9040 staat er niet tussen, waar is deze gebleven? Ik zie hem ook niet in de gehele lijst van deze treinsoort link Rara waar is deze gebleven of is het niet goed bijgewerkt? Hopelijk weet iemand meer ![]() | |
Stefanovic83 | zaterdag 20 februari 2010 @ 16:02 |
Gefeliciteerd Fles! ![]() | |
Socios | zaterdag 20 februari 2010 @ 16:03 |
Welkom terug op het spoor. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 20 februari 2010 @ 16:48 |
quote: quote:Dank dank ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 20 februari 2010 @ 17:26 |
Nice allemaal en feli Fles | |
greavy | zaterdag 20 februari 2010 @ 18:23 |
Nice Fles! Welcome back @ het spoor. ![]() | |
greavy | zaterdag 20 februari 2010 @ 19:36 |
25 Februari heb ik een reisje gepland, om me dagkaart die 28e verloopt, te verbruiken. Het reisje zal er zo uit zien: quote:Indien er iemand is die (gedeeltelijk) mee wilt reizen, je bent welkom. Ik kan helaas, wegens tijdsnood, niet van de tijden afwijken, tenzij er storingen zijn. Het is soms redelijk krap, maar is wel goed te halen. Hierbij heb ik een groot deel van me wensen weer vervuld. Alleen jammer voor de grote aanvoertijd, om richting noord/zuid te komen. Anders had ik meer Arriva lijntjes genomen in het noorden. Misschien in een weekend een keer vroeg (1 van de eerste treinen) naar het Noorden te nemen, om in één keer de Arriva lijntjes volledig te voltooien (Lw - Hlg al vaak met de Wadlopertjes gehad, toen ik nog in FRL woonde) | |
Boschkabouter | zaterdag 20 februari 2010 @ 20:12 |
Heb je een leuke zus? | |
sander89 | zaterdag 20 februari 2010 @ 20:17 |
quote:Voor de IC/ICE hoef je geen toeslag betalen, je kan wel een stoel reserveren maar dit is niet verplicht. Ben zelf erg blij mee want anders moet je een hoop meer betalen voor een ICE kaartje. ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 20 februari 2010 @ 20:18 |
Ik ga niet mee, maar volgens mij zit ik donderdag wél achter de knoppen van Gn of Lwd. ![]() | |
Boschkabouter | zaterdag 20 februari 2010 @ 20:20 |
quote:Is dat ook voor de interrail one-country pass? | |
dennistd | zaterdag 20 februari 2010 @ 20:55 |
quote:Groningen en Lewedorp (aftakking nieuwe sloelijn) liggen wel een stukje uit elkaar ![]() Hoe gaat het met je opleiding eigenlijk? | |
Peterselieman | zaterdag 20 februari 2010 @ 20:59 |
quote:Gelukkig hoef ik die dag niet te reizen ![]() | |
greavy | zaterdag 20 februari 2010 @ 21:15 |
quote:Ja, die heb ik ![]() quote:Als er iets fout gaat weet ik waar ik kan klagen ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 20 februari 2010 @ 21:18 |
quote:Lw, okee. ![]() Opleiding gaat prima, eerste module van de zes met succes voltooid. | |
Peterselieman | zaterdag 20 februari 2010 @ 21:22 |
Tijd voor wat huiswerk voor Ziggy: http://home.planet.nl/~zon00314/ | |
Jump | zaterdag 20 februari 2010 @ 21:25 |
Fles, hoe komt het dat je nu pas begonnen bent? Ik heb wat gemist precies ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 20 februari 2010 @ 21:59 |
quote:Ik ben revaliderende van een gebroken rug ![]() | |
Jump | zaterdag 20 februari 2010 @ 22:10 |
quote:Veel beterschap! Het viel me gisteren of eergisteren op dat er nog geen 2010 in je signatuur stond. Geen idee als deze hier trouwens al gepasseerd zijn: http://picasaweb.google.com/TomVier/15_02_10Treinramp# | |
dennistd | zaterdag 20 februari 2010 @ 22:42 |
Moet je toevallig in Hengelo bij het spoor zijn, komt dit voorbij:![]() Schijnbaar zijn ze al vast bezig met testritten voor december als Syntus met Plan V tussen Hengelo en Bentheim gaat rijden.... | |
#ANONIEM | zaterdag 20 februari 2010 @ 22:44 |
quote:Moet ik geloven? zie je bestandsnaam http://www.dennistd.nl/temp/treinbus/photoshop.html ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 20 februari 2010 @ 22:45 |
Helaas Dennis ![]() EDIT: En net zeggen, waar moet dit in Hengelo zijn ![]() [ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2010 22:45:43 ] | |
dennistd | zaterdag 20 februari 2010 @ 22:49 |
quote:Het is zeker wel Hengelo, op de voorgrond zie je het spoortje naar Akzo | |
#ANONIEM | zaterdag 20 februari 2010 @ 22:49 |
quote:Inderdaad, ik zag het ook later ![]() | |
Guppy | zaterdag 20 februari 2010 @ 22:50 |
![]() | |
Socios | zaterdag 20 februari 2010 @ 23:07 |
Klote fotobewerkingsprogramma´s. Nog nooit gebruikt, die onzin. | |
dennistd | zaterdag 20 februari 2010 @ 23:39 |
quote:Achja, soms is het wel leuk om er wat mee te kloten ![]() | |
greavy | zaterdag 20 februari 2010 @ 23:52 |
Ik gebruik ze ook niet. Je maakt de pictures zoals ze gemaakt worden, en vind ik dan ook dat ze zo gepubliceerd moeten worden. | |
Socios | zaterdag 20 februari 2010 @ 23:59 |
Helemaal mee eens, greavy! | |
dennistd | zondag 21 februari 2010 @ 00:14 |
Bij mijn normale foto's is het photoshop-gebruik ook beperkt tot wat verhelderen e.d. hoor | |
Ireyon | zondag 21 februari 2010 @ 00:21 |
quote:Ja stel je voor zeg, dat iemand z'n foto's mooier wilt maken. Hoe durven ze ![]() | |
greavy | zondag 21 februari 2010 @ 00:28 |
quote:[zeurmodus]Oplichter ![]() Gewoon de echte kwaliteit, dat is én blijft het mooiste. Je kan er wel aan zitten knutselen, maar daarvoor doe je het toch niet? Je maakt ze, voor die trein, en je maakt je foto, zoals je hem maakt. Zo krijgen tevens degenen die een foto van jou kijken een beeld van "Wow, die kan het goed", terwijl de echte foto's minder helder zijn.. Ik zet er enkel een zwarte band omheen, met een copyright erin (met FastStone Photo Resizer), en thats it. | |
Ireyon | zondag 21 februari 2010 @ 00:40 |
quote:Wat versta jij onder 'echte' foto's? Als ik Raw direct in een .jpg exporteer, ziet het er nog niet bijzonder uit. Maar pas na het instellen van de gewenste witbalans, tone curve, contrastcurve en cameraprofiel is het echt fijn om naar te kijken. Vind je bijv. hier Before echt mooier dan After, omdat dat de 'echte' foto is ![]() ![]() | |
dennistd | zondag 21 februari 2010 @ 01:03 |
quote: | |
Ofyles2 | zondag 21 februari 2010 @ 06:26 |
quote:Zo mag ik het graag zien. Veel reisplezier en veiligheid gewenst voor het nieuwe decennium. | |
Ofyles2 | zondag 21 februari 2010 @ 06:29 |
quote:Wat dacht je van Zaandijk? Nog korter. quote:Koog a/d Zaan en Zaandijk behoren tot de gemeente Zaanstad, het zal geen meerkosten opleveren. | |
Dr_Flash | zondag 21 februari 2010 @ 08:51 |
quote:Jij weet een drukkerij die gratis alle stationsnaambordjes ( ![]() ![]() | |
greavy | zondag 21 februari 2010 @ 10:10 |
quote:Ja, die foto die je eerst had, zou ik eerder kiezen. Die foto na de bewerking, is zeker niet lelijk.. Maar wie houd je voor de gek? Jezelf, maar ook de anderen. Zelf vind ik de echte, onbewerkte foto's gewoon mooier, want het is de echte werkelijkheid. Ik laat liever iets zien wat onbewerkt is, én echt waar is, dan dat ik iets bewerk, en de ander denkt: "Wow, hoe doet hij dat zo goed?", terwijl je foto er zonder bewerking anders uit ziet. ![]() Onbewerkt. Utrecht centraal. VIRM 9570 + nog een onbekende VIRM vertrekken als InterCity naar Maastricht. Genomen op 12 Februari 18:10, te spoor 18. Ver buiten de overkapping. [ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 21-02-2010 10:17:02 ] | |
Dr_Flash | zondag 21 februari 2010 @ 10:38 |
quote:Mwoa misschien niet inderdaad, hoewel ik ook prima kon leven met die eerste hoor ![]() ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zondag 21 februari 2010 @ 10:42 |
Volgens mij moet iedereen toch mooi zelf weten of en hoeveel een foto bewerkt wordt, zolang je zelf tevreden bent met het resultaat. | |
ziggyziggyziggy | zondag 21 februari 2010 @ 11:12 |
"Echt" is natuurlijk ook zo relatief als de pest. Je kan tijdens het fotograferen al zoveel klooien met je foto (sluitertijd, scherptediepte, witbalans, filters, etc), dat ik geen verschil zie met thuis nabewerken. En je dacht toch niet dat je in tijdschriften of bij de World Press Photo veel onbewerkte foto's tegenkomt? | |
Fixers | zondag 21 februari 2010 @ 12:15 |
quote:Ik ga voor de bewerkte. Zolang het met mate is, dan hoort bewerken er gewoon bij. Beetje de kleuren bijstellen, een andere uitsnede maken, hier en daar wat doordrukken, belichting veranderen Niets mis mee. Doet doet men ook al sind Daguerre de moderne fotografie uitvond. Retoucheren is van alle tijden, geneog politieke foto's waar wat ongewenste figuren uit zijn verwijderd met schaar en ecoline. Nu hoef je er amper wat voor te leren of te begrijpen van fotografie, lichtval, eigenschappen van verschillende materialen en chemische reacties, dus iedere knurft kan het. "Echte foto's" zoals Greavy bedoelt bestaan niet en hebben ook nooit bestaan. | |
Yreal | zondag 21 februari 2010 @ 12:52 |
quote:ik dacht ook al.. huh? ![]() | |
Fixers | zondag 21 februari 2010 @ 13:13 |
Terugkomend op België:quote:Staat op de Frontpage. Gaat dat echt zo in België, een land waar ze voor alles een ambtenaar, inclusief een Minister voor bestuurlijke vereenvoudiging. Dat er naar een groot ongeluk op het spoor geen fatsoenlijk onderzoek wordt gedaan? | |
Dr_Flash | zondag 21 februari 2010 @ 13:19 |
Dat geouwehoer iedere keer ![]() ![]() Ga nou idd eens fatsoenlijk onderzoek doen en zwijg verder over waar het ondertussen misschien op lijkt ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 21 februari 2010 @ 16:05 |
quote:Iemand? ![]() | |
Boschkabouter | zondag 21 februari 2010 @ 16:09 |
quote:Het antwoord werd volgens mij gegeven, dat het niet hoeft voor IC/ICE maar wel kan. | |
Guppy | zondag 21 februari 2010 @ 16:09 |
Nee, en volgens mij hoeft reserveren en toeslag voor ICE ook niet. Voor nachttreinen wel! - edit - op NS Hispeed is het volgende te lezen: quote:Wij hoefden toen we met een interrail pass naar Duitsland gingen echter niet per se te reserveren. De kwam bestond alleen dat je geen zitplaats had. [ Bericht 30% gewijzigd door Guppy op 21-02-2010 16:14:58 ] | |
Dr_Flash | zondag 21 februari 2010 @ 16:13 |
quote: quote:ICE is niet-hoog-genoege-snelheidstrein? ![]() | |
Guppy | zondag 21 februari 2010 @ 16:16 |
quote:Jawel, maar toen wij in Duitsland waren met de pass hoefden we voor ICE geen toeslag te betalen, en ook niet per se te reserveren. Don't blame me, die DB-medewerker zei dat zo ![]() Maar het kan zijn dat dat alweer gewijzigd is, het is immers een jaar geleden dat ik ging... | |
dennistd | zondag 21 februari 2010 @ 16:26 |
Nog een ander Duitsland-vraagje: begin maart ga ik Duitsland in vanaf Bentheim. Daarvoor wil ik een Niedersachsen-ticket kopen, die als het goed is in de automaat zit. Accepteren die alleen munten of ook briefgeld? | |
#ANONIEM | zondag 21 februari 2010 @ 16:30 |
quote:Ook briefgeld, maar houd er rekening mee dat sommige automaten maximaal 9,99 wisselgeld geven. Briefjes van 10 en 20 euro kunnen dus goed van pas komen. Je kan bij Duitse kaartjesuautomaten trouwens niet met Maestro (Nederlandse pinpas) betalen. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2010 16:31:16 ] | |
Boschkabouter | zondag 21 februari 2010 @ 16:31 |
quote:Duitse automaten slikken ook briefgeld. In ieder geval de Nederlandse wel (in Heerlen en Venlo) | |
KapiteinT | zondag 21 februari 2010 @ 16:45 |
Opvallend bericht op Treinreiziger.nl:quote:Bron en verdere tekst En de veranderingen op de Oude Lijn dan? Die zijn weer uitgesteld? | |
Peterselieman | zondag 21 februari 2010 @ 16:46 |
quote:Dat komt pas wanneer voldoende stofzuigers in dienst worden genomen. Dat gaat nog wel ff duren. | |
KapiteinT | zondag 21 februari 2010 @ 16:51 |
quote:Klopt. Deze zomer hadden wij gereserveerd voor Wenen - Hannover (overstappen in Würzburg). Voor Wenen - Würzburg moesten we betalen (3,50 volgens mij), waarschijnlijk omdat dat een internationale rit was, maar Würzburg - Hannover was gratis. Reserveren is volgens mij ook niet verplicht, maar wij wilde graag zeker zijn van een zitplek. | |
KapiteinT | zondag 21 februari 2010 @ 17:33 |
quote:In de adviesaanvraag staat dat ze verwachten dat de veranderingen op de Oude Lijn pas met de ingang van de dienstregeling 2012 zullen ingaan. En nog iets opvallends: zodra de veranderingen zijn ingegaan rijden er geen stoptreinen meer tussen Den Haag Laan van NOI en Den Haag HS. Wat dus betekend dat reizigers tussen bijvoorbeeld Den Haag Mariahoeve en Den Haag Moerwijk 2 keer over moeten stappen. | |
Alexxxxx | zondag 21 februari 2010 @ 18:21 |
Merk en type: SPURT Eigenaar: Arriva Land van herkomst: Leeuwarden Datum: 13 februari 2010 Fotograaf/Bron: Alex Miedema | |
Duvel | zondag 21 februari 2010 @ 18:37 |
quote:Vind ik eigenlijk wel gewoon dikke bullshit. Zo lang je de waarheid geen geweld aandoet, mag je best sleutelen aan je foto's. | |
Duvel | zondag 21 februari 2010 @ 18:39 |
quote:Wat is nog echt hè, met fotografie? Het beeld is afhankelijk van je instellingen op de camera, was ook al zo met fotorolletjes. Of denk je dat een Agfa, Kodak en Fuji exact de zelfde foto's lieten zien? | |
Duvel | zondag 21 februari 2010 @ 18:41 |
quote:Ja, dat bedoel ik. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 21 februari 2010 @ 18:46 |
quote:Wat's op met al die kleurtjes? | |
Alexxxxx | zondag 21 februari 2010 @ 18:47 |
quote:vroege vogel korting oid? | |
sander89 | zondag 21 februari 2010 @ 19:00 |
quote:natuurlijk moet je niet op de NS faalspeed website kijken. ![]() ![]() quote: | |
Yreal | zondag 21 februari 2010 @ 19:04 |
quote:1x , net zoals 's avonds met de huidige dienstregeling. Reizen via CS is niks nieuws ![]() | |
Yreal | zondag 21 februari 2010 @ 19:06 |
quote:blijf het leuke treintjes vinden, mooie pics ook ![]() | |
Yreal | zondag 21 februari 2010 @ 19:06 |
en vol ! ![]() |