Mja.. is dat nu wel zo. Wellicht dat op korte termijn/populistisch zo gedacht kan worden maar op lange termijn is hogere productiviteit toch echt de drijfveer van een groeiende (en goede) economiequote:Op donderdag 4 februari 2010 15:18 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Voor de economie als geheel is het negatief, immers minder werkgelenheid voor dezelfde productie. Voor bedrijven zelf is het natuurlijk prachtig.
Als die hogere productiviteit gepaard gaat met eenzelfde of hogere groei van de productie is het perfect, omdat dan immers de werkgelegenheid er niet onder leid. Dit is echter neit het geval en voor de economie als totaal (vooral als je economie voor 75% of meer uit consumentenbestedingen bestaat) negatief.quote:Op donderdag 4 februari 2010 15:26 schreef tjoptjop het volgende:
Mja.. is dat nu wel zo. Wellicht dat op korte termijn/populistisch zo gedacht kan worden maar op lange termijn is hogere productiviteit toch echt de drijfveer van een groeiende (en goede) economie
Kheb m in de lijst gezetquote:Op donderdag 4 februari 2010 15:25 schreef tjoptjop het volgende:
Euhh.. hoe dat met wiki toevoegen werkt weet ik niet
quote:Op donderdag 4 februari 2010 15:27 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Als die hogere productiviteit gepaard gaat met eenzelfde of hogere groei van de productie is het perfect, omdat dan immers de werkgelegenheid er niet onder leid. Dit is echter neit het geval en voor de economie als totaal (vooral als je economie voor 75% of meer uit consumentenbestedingen bestaat) negatief.
Denk dat het gewoon komt omdat het lager is dan verwacht werd. En niet omdat de productiviteit an sich gestegen isquote:De toename van de arbeidsproductiviteit exclusief landbouw kwam uit op 6,2% op jaarbasis, terwijl door economen was gerekend op een stijging van 7,0%.
quote:Op donderdag 4 februari 2010 15:55 schreef Arcee het volgende:
De dag wordt nog roder.
ING -6%. Levert de winst van de afgelopen week weer in.
Bij -7 kan je al wel speculeren op een technische correctie, niet?quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:17 schreef TeringHenkie het volgende:
ING -7% totale paniek lijkt toe te slaanIk snap niet dat er nu nog überhaupt bieders in het orderboek zitten, zeker al die babyboomers die hun aandelen per 10 stuks inkopen
quote:donderdag/vrijdag verwacht ik 322-320.
En met hoog volume.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:17 schreef TeringHenkie het volgende:
ING -7% totale paniek lijkt toe te slaanIk snap niet dat er nu nog überhaupt bieders in het orderboek zitten, zeker al die babyboomers die hun aandelen per 10 stuks inkopen
Ik ga gewoon lekker bijkopenquote:Op donderdag 4 februari 2010 16:17 schreef TeringHenkie het volgende:
quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:27 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
Zal de dow onder de 10.000 gaan vandaag>?<
precies mijn gedachte...quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:41 schreef RvLaak het volgende:
Wow... ff werken & meteen 2% verder de min in...
Yupquote:Op donderdag 4 februari 2010 16:59 schreef Zero2Nine het volgende:
Hebben we het yearlow 2010 aangetikt?
Plaats hier uw tvp: De Highs en Lows van de AEX.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:59 schreef Zero2Nine het volgende:
Hebben we het yearlow 2010 aangetikt?
Hij is trouwens wel de grote afwezige in dit topic.quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:26 schreef M.Melandri het volgende:
Klopte de voorspelling van VdG toch aardig
Het siert hem wel dat hij niet zijn gelijk komt halen toch, na gisteren nog belachelijk gemaakt te worden?quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:35 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Hij is trouwens wel de grote afwezige in dit topic.
fooled by randomness noemen we zoiets in de beleggerswereld.quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:40 schreef sintesi het volgende:
[..]
Het siert hem wel dat hij niet zijn gelijk komt halen toch, na gisteren nog belachelijk gemaakt te worden?
Zelfs vandaag nog! Ik vond die schertsende opmerkingen in zijn richting meer weg hebben van mensen die hun gelijk komen halen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:40 schreef sintesi het volgende:
Het siert hem wel dat hij niet zijn gelijk komt halen toch, na gisteren nog belachelijk gemaakt te worden?
Die gemaakte opmerking van mij is denk ik uit zijn (bedoelde) context gehaald en ik bied mijn excuses ervoor aan mocht dat zo zijn. Het was geen persoonlijke aanval, meer op het geloof in EW.quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:48 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Zelfs vandaag nog! Ik vond die schertsende opmerkingen in zijn richting meer weg hebben van mensen die hun gelijk komen halen.
Hoop dat je gelijk hebtquote:Op donderdag 4 februari 2010 17:55 schreef Vandergeld het volgende:
Voor sluiting mijn weekputs eruitgegooid met rendement van 200%, ik verwacht komende dagen nog lager richting 320 wellicht maar het grootste deel van de KT daling is geweest m.i.
Ja, ik verwacht een versnelling van de daling van de eur/usd met af en toe een opleving, voorlopig blijf ik daar short op zitten, net als op zilver wat meestal nog extra hard daalt als eur/usd daalt.quote:Op donderdag 4 februari 2010 18:00 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Hoop dat je gelijk hebt
Las daarnet iets van EW dat de dollar (KT?) op weg is naar de 1,31. Is dat ook jouw visie?
Uiteindelijk heeft de markt gelijk, toch?quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:52 schreef piepeloi55 het volgende:
Die gemaakte opmerking van mij is denk ik uit zijn (bedoelde) context gehaald en ik bied mijn excuses ervoor aan mocht dat zo zijn. Het was geen persoonlijke aanval, meer op het geloof in EW.
Mooie winst!quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:55 schreef Vandergeld het volgende:
Voor sluiting mijn weekputs eruitgegooid met rendement van 200%, ik verwacht komende dagen nog lager richting 320 wellicht maar het grootste deel van de KT daling is geweest m.i.
Laatste keer dat we daar onder zaten was 6 november vorig jaar.quote:Op donderdag 4 februari 2010 18:06 schreef lyolyrc het volgende:
Ik ben wel benieuwd of de Dow de 10.000 gaat halen. Het is toch een psychologische barrière...
Je reactie klonk meer als persoonlijke aanval als een aanval op EW, probeer de volgende keer een discussie te starten welke manier jij beter vind werken en waarom, dan komen we verder in dit topic IMHO.quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:52 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Die gemaakte opmerking van mij is denk ik uit zijn (bedoelde) context gehaald en ik bied mijn excuses ervoor aan mocht dat zo zijn. Het was geen persoonlijke aanval, meer op het geloof in EW.
Hier ook verlies van 5% op m'n hele portoquote:Op donderdag 4 februari 2010 19:22 schreef LXIV het volgende:
Nou, dat was wel een rode dag vandaag! Vooral met mijn porto.
Welkom terug en bedankt voor de Shiller P/E update. Ik gebruik dit als indicator voor de markt, maar volgens mij wordt het nergens op het web systematisch bijgehouden.quote:Op donderdag 4 februari 2010 18:25 schreef SeLang het volgende:
Shiller P/E plaatje net even bijgewerkt met de laatste S&P earnings data enzo. De markt is reteduur op dit niveau (blauwe diamantje).
De laatste week kon ik weer aardig lopen en zwemmenquote:Op donderdag 4 februari 2010 19:27 schreef tjoptjop het volgende:
Welkom terug weer Selang![]()
Al aardig hersteld van je ongeluk?
Ik zal hier wel af en toe een bijgewerkt plaatje posten. Maar in principe verandert het beeld toch niet zo snel omdat de Shiller P/E een inflatie gecorrigeerd 10-jaars gemiddelde van de earnings gebruikt en dat verandert maar traag. De Shiller earnings voor de S&P500 bedragen nu ca $55 en ongeacht wat er in de nabije toekomst aan earnings wordt gerapporteerd zal dat getal zal dus niet zo sterk veranderen. Je kunt dus een snelle schatting maken van de Shiller P/E door gewoon de S&P500 te delen door $55. Dus de huidige stand is ca 20 (historisch gemiddelde is 16.35, 1982 bodem was 6.1).quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:46 schreef jaco het volgende:
[..]
Welkom terug en bedankt voor de Shiller P/E update. Ik gebruik dit als indicator voor de markt, maar volgens mij wordt het nergens op het web systematisch bijgehouden.
Wat wel de zwakte is van een 10-jaars gemiddelde is dat deze in recessies/depressies een veel te optimistisch beeld geeft.quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar in principe verandert het beeld toch niet zo snel omdat de Shiller P/E een inflatie gecorrigeerd 10-jaars gemiddelde van de earnings gebruikt en dat verandert maar traag.
Hoe bereken je die Shiller P/E eigenlijk? Ik snap de P/E-ratio (koers/winst-verhouding dus), maar die Shiller snap ik niet en de 10 jaars gemiddelde ook niet echt. Een scherpe koersval kan toch tot een (kortstondig) koopmoment leiden?quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik zal hier wel af en toe een bijgewerkt plaatje posten. Maar in principe verandert het beeld toch niet zo snel omdat de Shiller P/E een inflatie gecorrigeerd 10-jaars gemiddelde van de earnings gebruikt en dat verandert maar traag. De Shiller earnings voor de S&P500 bedragen nu ca $55 en ongeacht wat er in de nabije toekomst aan earnings wordt gerapporteerd zal dat getal zal dus niet zo sterk veranderen. Je kunt dus een snelle schatting maken van de Shiller P/E door gewoon de S&P500 te delen door $55. Dus de huidige stand is ca 20 (historisch gemiddelde is 16.35, 1982 bodem was 6.1).
Dow op 10.017 nu.quote:Op donderdag 4 februari 2010 18:08 schreef Arcee het volgende:
Laatste keer dat we daar onder zaten was 6 november vorig jaar.
We naderen de 10.000 inderdaad, wellicht morgen/maandag onder de 10.000 maar daarna verwacht ik toch wel dat we nog een keer richting 10400 gaan.quote:
Waarom is de beurs het afgelopen jaar zo hard gestegen?quote:Op donderdag 4 februari 2010 21:37 schreef Soldier2000 het volgende:
Waarom is de beurs zo hard gezakt?
Misschien maakt dit (oude) topic het wat duidelijker:quote:Op donderdag 4 februari 2010 21:17 schreef Goverman het volgende:
[..]
Hoe bereken je die Shiller P/E eigenlijk? Ik snap de P/E-ratio (koers/winst-verhouding dus), maar die Shiller snap ik niet en de 10 jaars gemiddelde ook niet echt. Een scherpe koersval kan toch tot een (kortstondig) koopmoment leiden?
Vandaag, daar is toch wel een reden voor?quote:Op donderdag 4 februari 2010 21:38 schreef Babovic het volgende:
[..]
Waarom is de beurs het afgelopen jaar zo hard gestegen?
Het idee is juist dat je kijkt naar min of meer sustainable winsten. Zie ook dit topic:quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat wel de zwakte is van een 10-jaars gemiddelde is dat deze in recessies/depressies een veel te optimistisch beeld geeft.
spanuuunnndquote:Op donderdag 4 februari 2010 21:58 schreef Arcee het volgende:
Dow tikte 9999.99 aan, dat is nog eens met je teen in het water.
Ik ook.quote:Op donderdag 4 februari 2010 22:01 schreef Crazy Harry het volgende:
ik heb een screenshot van 9999,99
Alleen qua range, trouwens. Niet qua actuele stand.quote:
Oh, ik daadwerkelijk als standquote:Op donderdag 4 februari 2010 22:03 schreef Arcee het volgende:
Alleen qua range, trouwens. Niet qua actuele stand.
Oh, ik heb 9,999.69 wel, dus daar shop ik zo 9,999.99 van.quote:
Het is te hopen want de Amerikaanse futures wijzen al weer op een hogere opening. Terwijl Europa gemiddeld rond de -0.5% staat sinds sluiting.quote:
Als dat gebeurd ga ik waarschijnlijk voor 1/2 van de winst op mijn weekputs calls kopen voor volgende week.quote:
Dat wordt te gek. Zal de boel eens omhoog toveren voor morgen. Ik ga voor > 2,5%quote:Op donderdag 4 februari 2010 22:04 schreef edwinh het volgende:
morgen -1% openen afstort tot 1.5%?
Kans zit er wel in, FTI nu op 320 (aex321). We zullen wel weer een flinke beweging krijgen met job cijfers om half 3.quote:Op donderdag 4 februari 2010 22:31 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Als dat gebeurd ga ik waarschijnlijk voor 1/2 van de winst op mijn weekputs calls kopen voor volgende week.
Oh jawel hoor. De theorie van Shiller is enorm bekend maar ik heb alleen SeLang de definitie van delen door eigen gemiddelde zien gebruiken. Kun je overigens ook gewoon zelf in excel klussen. Mijn datafeed komt van multpl (die updaten het realtime maar de waarden worden wel berekend op de laatst bekende Shiller-earnings)quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:46 schreef jaco het volgende:
maar volgens mij wordt het nergens op het web systematisch bijgehouden.
Wat voor knik?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 00:06 schreef Crazy Harry het volgende:
Oeh! Zie dat knikje, die komt vaak terug net voor een omdraai.
Op basis van welke TA?quote:Op basis van TA morgen dus een omdraai?
Dit idd.quote:
Door te delen door eigen lange termijn gemiddelde krijg je niet echt een andere definitie maar het plaatje wordt wat makkelijker af te lezen imo omdat je direct kunt zien of je historisch gezien een 'hoge' (>1) of 'lage' (<1) waardering hebt. Je gebruikt een Shiller P/E om te vergelijken met historische trend, niet om de absolute waarde te weten (die heeft weinig betekenis) dus normeren op 1 door te delen door eigen gemiddelde is logisch. Maar afgezien van de schaal kun je de plaatjes dan nog steeds exact op elkaar leggen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 23:30 schreef Mendeljev het volgende:
De theorie van Shiller is enorm bekend maar ik heb alleen SeLang de definitie van delen door eigen gemiddelde zien gebruiken.
Ach hij had tenminste goed dat er makkelijk ooit een keer een crash zou kunnen komen!quote:'Soros waarschuwt voor beurscrash'
Uitgegeven: 3 juni 2008 13:28
Laatst gewijzigd: 3 juni 2008 13:28
LONDEN - De hoge prijs van olie en andere grondstoffen op de wereldmarkt is het resultaat van speculatie en kan makkelijk leiden tot een beurscrash, meent de Amerikaanse miljardair en filantroop George Soros. Dat meldde de Britse zakenkrant Financial Times.
De Britse Financial Times heeft inzage gehad in een toespraak die Soros later op de dinsdag houdt voor een commissie van de Amerikaanse Senaat. Volgens Soros is een groot deel van de prijsstijgingen te wijten aan institutionele beleggers en investeringsfondsen die sinds kort veel geld pompen in beleggingsproducten die speculeren op de toekomstige prijs van grondstoffen.
Een en ander doet, aldus Financial Times, superbelegger Soros denken aan de situatie die voorafging aan de beurscrash op 'Zwarte Maandag' 19 oktober 1987. Er is volgens Soros sprake van een "zeepbel in de maak".
Een snelle instorting van de beurzen verwacht Soros vooralsnog niet. Maar hij vindt het wel raadzaam om speculatie op grondstoffen te ontmoedigen. Op welke manier dat zou moeten is onduidelijk. Overheidsregulatie is wat Soros betreft uit den boze.
In Nederland is 10% ofzo van de bevolking gehandicapt (zit in de WAO). Dat telt niet als werkloosheid.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 09:38 schreef barrage het volgende:
Weet iemand hoe die Amerikaanse unemployment rate zich ongeveer verhoudt met de Nederlandse? Is 10% daar gelijk aan 5% hier?
Mijn tante is laatst in California geweest om een huis uit te zoeken. Die wil daar gaan rentenieren. Zij zegt dat het allemaal wel meevalt met die crisis en dat de werkloosheid in Nederland eigenlijk hoger ligt. Maarja die tante, die is ook niet helemaal lekker.
Hoe zijn de US cijfers, als je die definitie nu op de bevolking aldaar los laat?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 09:47 schreef SeLang het volgende:
[..]
In Nederland is 10% ofzo van de bevolking gehandicapt (zit in de WAO). Dat telt niet als werkloosheid.
Babyboomers die met hun 53-ste met de VUT gingen tellen ook niet als werkloos.
Etc....
Aan de andere kant tellen Amerikanen die zijn gestopt met zoeken naar een baan ook niet mee in de werkloosheidsstatistieken.
Met historische werkloosheidsdata moet je heel erg uitkijken omdat de definitie steeds veranderd. In The Great Depression was de werkloosheid bijvoorbeeld ver boven de 20%, maar toen telde iedereen >16jr die geen fulltime baan had als werkloos.
Weet ik niet precies, maar ik dacht dat als je mensen meetelt die tegen hun wil parttime werken e.d. dat je dan op 17% ofzo uitkomt. Mish blog post dat soort dingen regelmatig.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 09:51 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hoe zijn de US cijfers, als je die definitie nu op de bevolking aldaar los laat?
Tanx! 10% WAO????quote:Op vrijdag 5 februari 2010 09:47 schreef SeLang het volgende:
[..]
In Nederland is 10% ofzo van de bevolking gehandicapt (zit in de WAO). Dat telt niet als werkloosheid.
Babyboomers die met hun 53-ste met de VUT gingen tellen ook niet als werkloos.
Etc....
Aan de andere kant tellen Amerikanen die zijn gestopt met zoeken naar een baan ook niet mee in de werkloosheidsstatistieken.
Met historische werkloosheidsdata moet je heel erg uitkijken omdat de definitie steeds veranderd. In The Great Depression was de werkloosheid bijvoorbeeld ver boven de 20%, maar toen telde iedereen >16jr die geen fulltime baan had als werkloos.
Geen idee hoe betrouwbaar, maar geeft vast een redelijke indruk:quote:Op vrijdag 5 februari 2010 09:55 schreef SeLang het volgende:
[..]
Weet ik niet precies, maar ik dacht dat als je mensen meetelt die tegen hun wil parttime werken e.d. dat je dan op 17% ofzo uitkomt. Mish blog post dat soort dingen regelmatig.
10% van de beroepsbevolking != 10% van de inwonersquote:Op vrijdag 5 februari 2010 09:57 schreef barrage het volgende:
[..]
Tanx! 10% WAO????
Ja, the great depression, dat waren natuurlijk sowieso andere tijden. Mensen werden toen gemiddeld nog niet zo heel oud en werkte gewoon hun hele leven, totdat ze er dood bij neervielen.
Nou ook nog zo'n grafiekje voor Nederland.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 09:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geen idee hoe betrouwbaar, maar geeft vast een redelijke indruk:
http://www.shadowstats.com/alternate_data/unemployment-charts
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 09:57 schreef SeLang het volgende:
Ben trouwens benieuwd hoe het gaat worden nu babyboomers die veel te weinig pensioen hebben gespaard ook tot >65jr gaan doorwerken en in competitie gaan met jongeren voor banen.
Ja die 17% die ik zei is dus "BLS Broadest", dus dat is officiele werkloosheidsdata volgens breedste definitie (geen aluminium hoedjes gedoe).quote:Op vrijdag 5 februari 2010 09:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geen idee hoe betrouwbaar, maar geeft vast een redelijke indruk:
Alternate Unemployment Charts
Feitelijk is het hele "stimuleren" van de economie al een enorme verkapte babyboomer bailout, want er worden gewoon schulden gemaakt die naar de volgende generatie worden geschoven. Ongelofelijk dat we dit nog pikken.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 09:59 schreef RvLaak het volgende:
Wss gaan de vakbonden gewoon weer protesteren voor enorme AOW verhogingen of zo. Of de politiek verzint een andere toevoeging op de uitkering, die uiteraard later weer eraf gehaald wordt...
Of ben ik nou te cynisch?
De mens is slim, de massa is dom... Moet je toch wetenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:05 schreef SeLang het volgende:
[..]
Feitelijk is het hele "stimuleren" van de economie al een enorme verkapte babyboomer bailout, want er worden gewoon schulden gemaakt die naar de volgende generatie worden geschoven. Ongelofelijk dat we dit nog pikken.
^ Dat dus.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:05 schreef SeLang het volgende:
[..]
Feitelijk is het hele "stimuleren" van de economie al een enorme verkapte babyboomer bailout, want er worden gewoon schulden gemaakt die naar de volgende generatie worden geschoven. Ongelofelijk dat we dit nog pikken.
nee, dat zie je verkeerd... De babyboomers zijn heel solidair met de babyboomers...quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:08 schreef knnth het volgende:
[..]
^ Dat dus.
Solidariteit? Alleen van onze kant zeker
Ach, ik heb eergisteren nog serieus een aantal woningen bezichtigd in een land waar de babyboom generatie ongeveer nu wordt geboren. Ik pak zonder problemen m'n spullen en cash/ aandelenportefeuille en ben weg als dat me beter uitkomtquote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:07 schreef RvLaak het volgende:
[..]
De mens is slim, de massa is dom... Moet je toch weten
Daarbij, noem mij 1 politieke partij, omroep, zender of andere media die niet door babyboomers geleid wordt. Dat "tuig" heeft gewoon alles in de hand en alle macht. Logisch dat we er niets aan kunnen doen, helaas.
En dan stiekem een appartementje in NL kopen als de boel echt afstort.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:16 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ach, ik heb eergisteren nog serieus een aantal woningen bezichtigd in een land waar de babyboom generatie ongeveer nu wordt geboren. Ik pak zonder problemen m'n spullen en cash/ aandelenportefeuille en ben weg als dat me beter uitkomt. Laat die babyboomers maar sterven met hun WAO, OAW en overgewaardeerde huizen.
Misschien wonen zijn ouders nog in NL?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:18 schreef barrage het volgende:
[..]
En dan stiekem een appartementje in NL kopen als de boel echt afstort.
En als het daar de klauwen uitloopt met de babyboom kom je weer terug naar NL waar de babyboomgolf dan is uitgestorven?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:16 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ach, ik heb eergisteren nog serieus een aantal woningen bezichtigd in een land waar de babyboom generatie ongeveer nu wordt geboren. Ik pak zonder problemen m'n spullen en cash/ aandelenportefeuille en ben weg als dat me beter uitkomt. Laat die babyboomers maar sterven met hun WAO, OAW en overgewaardeerde huizen.
Een appartement kopen in NL?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:18 schreef barrage het volgende:
[..]
En dan stiekem een appartementje in NL kopen als de boel echt afstort.
Misschien. Het grote sterven gaat binnenkort al beginnen. Huizen kosten dan ook geen drol meer.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:22 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
En als het daar de klauwen uitloopt met de babyboom kom je weer terug naar NL waar de babyboomgolf dan is uitgestorven?
En handelen kun je overal, zolang je maar internet hebt.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:24 schreef SeLang het volgende:
[..]
Een appartement kopen in NL?In elk geval niet zolang de HRA nog bestaat.
Ik ben al 10 jaar weg uit NL en geen plan om terug te komen, ook al is het geen slecht land vergeleken met andere landen.
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:26 schreef capricia het volgende:
[..]
En handelen kun je overal, zolang je maar internet hebt.
Omdat de inkomsten van de KPN weinig afhangen van het economische klimaat. Bellen doen de mensen toch wel, internetten ook.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:16 schreef Your_honor het volgende:
Kan iemand uitleggen waarom KPN naar boven gaat terwijl de rest van de beurs naar beneden gaat? Heb wel eens gelezen op IEX.nl dat KPN het meest defensieve fonds is op de AEX, maar waarom is dat?
Zolang er genoeg mogelijkheden tot sedatie zijn blijven we dit iig pikken...en die mogelijkheden zijn talrijk. Zal hier in NL toch heel wat moeten gebeuren willen we de straat op gaan. Internet is ook een mooi medium om onvrede te kanaliseren, virtueel stampij maken, maar de straat op ho maar.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:05 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zit de laatste tijd erg vaak met KPN om tafel. Daar gaat het goed, heel goed zelfs. Lopen ook nog een hele kwak aan zzp'ers rond die er echt niet uit hoeven.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omdat de inkomsten van de KPN weinig afhangen van het economische klimaat. Bellen doen de mensen toch wel, internetten ook.
Omdat beleggers ergens met hun geld van hun verkochte ING/Aegon/TomTom-aandelen heen moeten, dus dan maar in een sober aandeel als KPN en zo stijgt die koers dan wel.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:16 schreef Your_honor het volgende:
Kan iemand uitleggen waarom KPN naar boven gaat terwijl de rest van de beurs naar beneden gaat? Heb wel eens gelezen op IEX.nl dat KPN het meest defensieve fonds is op de AEX, maar waarom is dat?
KPN is meer dan vaste telefonie.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:12 schreef barrage het volgende:
Volgens mij gaat het bij het consumentendeel van KPN helemaal niet zo goed. Veel klanten die weglopen naar de kabelbedrijven. Mijn hele buurt is afgelopen jaar al overgestapt op UPC.
hard op weg naar de 300?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:29 schreef Arcee het volgende:
Gaat lekker weer, trouwens. AEX op 315 al.
Uiteraard, dat weet ik wel.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:18 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
KPN is meer dan vaste telefonie.De winst die ze hadden geboekt was grotendeels afkomstig uit mobiel internet.
De volumes bevestigen de dalingen, maar dat was in oktober ook zo en toen werd er tegen verwachting in toch nog een nieuwe top gezet (niet ondersteund door volume).quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:34 schreef Your_honor het volgende:
We slaan de 10.000 op de Dow Jones over straks als de Dow opent. Futures staan rond de 9970 op het moment. Ben benieuwd of de volumes weer wat omhoog krabbelen.
Ze hebben op 666 in paniek hun 401k verkocht tegen de helft van de gemiddelde aanschafprijs en zijn op 1150 opnieuw ingestapt omdat de crisis "voorbij" is.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:35 schreef barrage het volgende:
heheheh je zou er bijna medelijden mee krijgen, met die babyboomers
Jij misschienquote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:35 schreef barrage het volgende:
heheheh je zou er bijna medelijden mee krijgen, met die babyboomers
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:38 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ze hebben op 666 in paniek hun 401k verkocht tegen de helft van de gemiddelde aanschafprijs en zijn op 1150 opnieuw ingestapt omdat de crisis "voorbij" is.
En die babyboomers die nu stoer blijven zitten verkopen alsnog als de S&P500 onder de 500 duikt.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:41 schreef barrage het volgende:
[..]
Ja, die mensen heb je echt, ik weet het zeker!
Oh, wat maak ik dat graag meequote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:44 schreef SeLang het volgende:
[..]
En die babyboomers die nu stoer blijven zitten verkopen alsnog als de S&P500 onder de 500 duikt.
Dan gaat hier de champagne open
hahahahaquote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:44 schreef SeLang het volgende:
[..]
En die babyboomers die nu stoer blijven zitten verkopen alsnog als de S&P500 onder de 500 duikt.
Dan gaat hier de champagne open
We shall see. Ik denk vooral dat jonge mensen die dachten het goed voor elkaar te hebben (stelletje, HBO+, zij een redelijk tot goede baan als communicatie- of P&O-truus en hij als "accountmanager", 1 à 2 kinderen met kindertoeslag, koophuis, dikke Audi station, tot aan de nek in de hypotheek) het gelag gaan betalen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:47 schreef SeLang het volgende:
Maar de downside van al die verliezende babyboomers is natuurlijk dat hun pensioenen e.d. wel weer zullen worden aangevuld met belastinggeld dat wij jullie moeten gaan ophoesten.
Thank you sir, may I have another, sir?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:45 schreef barrage het volgende:
Ik verbaas me sowieso over al die verhalen in de media over dat de crisis al (bijna) weer voorbij is. Waar halen ze het vandaan?
Het ergste is nog dat al die halfies die toch al veel geld verloren hebben, er nog intrappen ook!
hehehquote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Thank you sir, may I have another, sir?
Ligt eraan hoor... Ik geloof nooit dat welke regering dan ook een stimulus er door krijgt als al die babyboomers zelf hun geld vergokt hebben op de beurs.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:47 schreef SeLang het volgende:
Maar de downside van al die verliezende babyboomers is natuurlijk dat hun pensioenen e.d. wel weer zullen worden aangevuld met belastinggeld dat wij jullie moeten gaan ophoesten.
Omdat we sinds het dieptepunt vorig jaar maart op de beurzen al weer 60% hoger zitten?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:45 schreef barrage het volgende:
Ik verbaas me sowieso over al die verhalen in de media over dat de crisis al (bijna) weer voorbij is. Waar halen ze het vandaan?
Het ergste is nog dat al die halfies die toch al veel geld verloren hebben, er nog intrappen ook!
Ik neem aan dat dat een positie op de Index betreft? Of op ING ofzo?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:57 schreef edwinh het volgende:
zo dat is alweer bijna 80% op turbo met maar een hefboom van 12
314 nu. ING staat na de -8% van gisteren al weer op -7%.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:29 schreef Arcee het volgende:
Gaat lekker weer, trouwens. AEX op 315 al.
Denk je als straks de werkloosheidscijfers uit Amerika komen de beurs verder naar beneden gaat?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:03 schreef Lemans24 het volgende:
Hm, ik moet eens stoppen met werken en een paar weekjes gaan daytraden, ik mis werkelijk alle kansen op winst met shorten op dit moment.
Ja, maar men vergeet dat de huidige stand nog steeds onder de helft is van de top die het ooit, nog niet zo vreselijk lang geleden, was.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:55 schreef Your_honor het volgende:
[..]
Omdat we sinds het dieptepunt vorig jaar maart op de beurzen al weer 60% hoger zitten?
Achteraf wel, ja... achteraf af wel... maar ja... achteraf is het makkelijk daytraden.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:03 schreef Lemans24 het volgende:
Hm, ik moet eens stoppen met werken en een paar weekjes gaan daytraden, ik mis werkelijk alle kansen op winst met shorten op dit moment.
Kans wel is dat die cijfers er al in zitten.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:05 schreef Your_honor het volgende:
[..]
Denk je als straks de werkloosheidscijfers uit Amerika komen de beurs verder naar beneden gaat?
Ik heb tot twee keer toe op een muisklik na shorts op de AEX gekocht, vorige week.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:06 schreef Arcee het volgende:
[..]
Achteraf wel, ja... achteraf af wel... maar ja... achteraf is het makkelijk daytraden.
dat denk ik ook echter ee slecht cijfer kan echt ook nog wel een selloff maar dan een echte veroorzaken -5%quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:08 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Kans wel is dat die cijfers er al in zitten.
Dus jij houdt je short posities aan met het mogelijke risico dat we straks met plus 1+% of hoger eindigen?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:09 schreef edwinh het volgende:
[..]
dat denk ik ook echter ee slecht cijfer kan echt ook nog wel een selloff maar dan een echte veroorzaken -5%
Dat is ook wel eens andersom. Gisteren leek na die daling ook een mooi moment om long te gaan en zie waar we nu staan.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:09 schreef Lemans24 het volgende:
Ik heb tot twee keer toe op een muisklik na shorts op de AEX gekocht, vorige week.
Precies, en die doet nu 4.15.quote:Maarja, ik had ook bijna Aegon gekocht op 4,40.
nou als je de laatste weken een beetje gelezen over de amerikaanse banenmart, dan is de kans groter dat het tegen valt dan dat het mee valt. en nee +1% komt het vandaag niet meer.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:11 schreef Your_honor het volgende:
[..]
Dus jij houdt je short posities aan met het mogelijke risico dat we straks met plus 1+% of hoger eindigen?
Straks verandert er een groen bolletje in een rood cijfer: 10.2%quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:44 schreef edwinh het volgende:
[..]
nou als je de laatste weken een beetje gelezen over de amerikaanse banenmart, dan is de kans groter dat het tegen valt dan dat het mee valt. en nee +1% komt het vandaag niet meer.
Wel maar voor de helft van winst op weekputs omdat de mogelijke stijging die we gaan krijgen slechts een correctie is op de daling imho.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:52 schreef Vandergeld het volgende:
Ik ga in de calls, verwacht dat we de bodem nu ongeveer wel hebben gezet al schoot het wel wat verder door als dat ik had verwacht.
eens, de TRIN en TICK zijn ook aardig oversold. dit kan wel een tijdelijke bodem aan geven.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:53 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Wel maar voor de helft van winst op weekputs omdat de mogelijke stijging die we gaan krijgen slechts een correctie is op de daling imho.
Daarna verdere daling?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:53 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Wel maar voor de helft van winst op weekputs omdat de mogelijke stijging die we gaan krijgen slechts een correctie is op de daling imho.
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:01 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ja, maar ik verwacht eerst 1.5-2 weken hogere koersen richting de 333-335
Beide ff gequote voor het nageslachtquote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:02 schreef edwinh het volgende:
ik verwacht een zijwaard patroon voor een week daarna down!
Welk cijfer? WW?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:03 schreef edwinh het volgende:
overigens heb ik het idee dat het " toekomstige " goede cijfer nu al is ingeprezen in de markt.
daar wordt vrijwel niet op gereageerd. non farm payrolls , bij gekomen of verloren banen is belangrijkerquote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:04 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Welk cijfer? WW?
Canadese cijfers zijn trouwens behoorlijk goed. Hebben die nog een correlatie met de VS?
Verwachting van ForexFactory is +10k... Ben ernstig benieuwdquote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:17 schreef edwinh het volgende:
[..]
daar wordt vrijwel niet op gereageerd. non farm payrolls , bij gekomen of verloren banen is belangrijker
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:22 schreef Thomasv8 het volgende:
Nog meer mensen met dit soort speelgoed?
[ afbeelding ]
Ga ze overigens verkopen. Weet niet zeker wat de markt gaat doen want het kan in dit geval alle kanten op. Optimisten die zeggen dat de bodem is bereikt en aan de andere kant de mensen die er geen vertrouwen meer in hebben en alles dumpen.
gap gesloten op 1057.4 van 3.53 local time effe wachten nu up is denk ik verder omhoog voor vandaag down is verder omlaag veel verkoop druk rond 1058 effe wachten dus denk ik.quote:
Ik zou op z'n minst wachten tot de cijfers uit de VS, dan wel WS opening.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:31 schreef foetre het volgende:
Dumpen?dit is een koopmoment!
Ja we gaan richting de 150 dit jaar nogquote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:38 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Voor een tussentijds herstel misschien maar daarna gaat het weer lager hoor
Nee hoor, we blijven boven de 300 dit jaar.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:08 schreef foetre het volgende:
Ja we gaan richting de 150 dit jaar nog
Mijn voorspelling was eindstand 450quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:14 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee hoor, we blijven boven de 300 dit jaar.
Het blijft een gok, zei me moeder terwijl ze naar me neus keekquote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:52 schreef Vandergeld het volgende:
Ik ga in de calls, verwacht dat we de bodem nu ongeveer wel hebben gezet al schoot het wel wat verder door als dat ik had verwacht.
Dus zo verlaag je de werkloosheidquote:Employers unexpectedly cut 20,000 jobs in January, but the unemployment rate surprisingly fell to a five-month low of 9.7 percent, according to a government report on Friday that hinted at some labor market improvement starting to take root.
The Labor Department said the economy shed 150,000 jobs in December, compared to 85,000 previously reported, but November was revised to a gain of 64,000, up from 4,000. Annual benchmark revisions to payrolls data showed the economy has purged 8.4 million jobs since the start of the recession in December 2007.
Analysts polled by Reuters had forecast payrolls gaining 5,000 and the unemployment rate to edge up to 10.1 percent in January from 10 percent. Median estimates from the top 20 forecasters expected payrolls to be unchanged last month.
A sharp increase in the number of people giving up looking for work helped to depress the jobless rate. The number of 'discouraged job seekers' rose to 1.1 million in January from 734,000 a year ago.
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:56 schreef SeLang het volgende:
Nog even over die werkloosheidscijfers. Zojuist bekendgemaakt:
[..]
Dus zo verlaag je de werkloosheid
Maar de beurs jubelt
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:03 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Wat gaan die 1 miljoen mensen nu doen, in een tentje wonen?
Wow! 60000 er naast gezeten? Een foutmarge van 1600%...quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:56 schreef SeLang het volgende:
mployers unexpectedly cut 20,000 jobs in January, but the unemployment rate surprisingly fell to a five-month low of 9.7 percent, according to a government report on Friday that hinted at some labor market improvement starting to take root.
The Labor Department said the economy shed 150,000 jobs in December, compared to 85,000 previously reported, but November was revised to a gain of 64,000, up from 4,000. Annual benchmark revisions to payrolls data showed the economy has purged 8.4 million jobs since the start of the recession in December 2007.
Analysts polled by Reuters had forecast payrolls gaining 5,000 and the unemployment rate to edge up to 10.1 percent in January from 10 percent. Median estimates from the top 20 forecasters expected payrolls to be unchanged last month.
A sharp increase in the number of people giving up looking for work helped to depress the jobless rate. The number of 'discouraged job seekers' rose to 1.1 million in January from 734,000 a year ago.
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:56 schreef SeLang het volgende:
quote:Employers unexpectedly cut 20,000 jobs in January, but the unemployment rate surprisingly fell to a five-month low of 9.7 percent, according to a government report on Friday that hinted at some labor market improvement starting to take root.
[...]
Ja hallo zeg, dan loop je elkaar toch voor de gek te houden! Hoezo goochelen met cijfers? En die beurssukkels willen daar nog in geloven ook!quote:Dus zo verlaag je de werkloosheid
Maar de beurs jubelt
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:23 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Wow! 60000 er naast gezeten? Een foutmarge van 1600%...![]()
Of heb ik het nu fout?
Tja, alles om maar positief te kunnen wezen... Toch?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:34 schreef Demophon het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ja hallo zeg, dan loop je elkaar toch voor de gek te houden! Hoezo goochelen met cijfers? En die beurssukkels willen daar nog in geloven ook!
Als je zeker denkt te weten dat andere beurssukkels er wel in zullen trappen kun je gaan kopen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:34 schreef Demophon het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ja hallo zeg, dan loop je elkaar toch voor de gek te houden! Hoezo goochelen met cijfers? En die beurssukkels willen daar nog in geloven ook!
Die beurs sukkels anticiperen puur op een beter of slechter dan verwacht cijfer. Niet op een eventuele impact op de economie over een aantal maanden tijd. En zeker niet hoe dat cijfer tot stand komt.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:34 schreef Demophon het volgende:
[..]
[..]
[..]
En ook direct de bijbehorende dip op de AEXquote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:39 schreef RvLaak het volgende:
En alles weer rood op WS... Zoals het hoort
Dus al je vrijwillig werkloos bent, ben je niet werkloos?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:56 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dus zo verlaag je de werkloosheid
Maar de beurs jubelt
Dat is toch ook een van de economische basisregels van hoe je werkloosheid bepaalt? Iemand die niet werkt, direct beschikbaar is en op zoek is naar een baan!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:42 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dus al je vrijwillig werkloos bent, ben je niet werkloos?
Hm, interessant...
Natuurlijk, jij snapt het helemaal! Probleem is opgelost mensen, er blijkt dus niks aan de hand te zijn, loop maar weer verder. Slotje!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:55 schreef Your_honor het volgende:
[..]
Dat is toch ook een van de economische basisregels van hoe je werkloosheid bepaalt? Iemand die niet werkt, direct beschikbaar is en op zoek is naar een baan!
Iemand die niet op zoek is naar een baan (vrijwillig werkloos?) hoort daarom ook niet in die groep naar mijn mening.
Hoe zit het dan met mensen die wel een uitkering trekken en geen baan willen?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:55 schreef Your_honor het volgende:
[..]
Dat is toch ook een van de economische basisregels van hoe je werkloosheid bepaalt? Iemand die niet werkt, direct beschikbaar is en op zoek is naar een baan!
Iemand die niet op zoek is naar een baan (vrijwillig werkloos?) hoort daarom ook niet in die groep naar mijn mening.
AOW-ers bedoel je?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:09 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met mensen die wel een uitkering trekken en geen baan willen?
Dat was de groep die ik bedoelde...quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:35 schreef lyolyrc het volgende:
Ik denk dat een hoop lui met een bijstanduitkering ook prima in deze categorie passen.
En weer eronder.quote:
Toen de crisis begon ging het nog veel harder naar beneden.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:18 schreef Mortaxx het volgende:
Heb een kleine longpositie ingenomen. Tis veels te snel omlaag gegaan
Inderdaad:quote:Op vrijdag 5 februari 2010 18:33 schreef Babovic het volgende:
Toen de crisis begon ging het nog veel harder naar beneden.
Dat was niet de start van de crisis dat was er middenin, start was in 2007. Felste dalingen zullen we nu dus ook nog niet zien waarschijnlijk maar pas volgend jaar/ laat dit jaar.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 18:33 schreef Babovic het volgende:
[..]
Toen de crisis begon ging het nog veel harder naar beneden.
Forse daling vooral door banken/verzekeraars.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 18:35 schreef Babovic het volgende:
Wat is de reden dat de CAC40 3,5% is gezakt?
Call opties zijn niet extreem goedkoop volgende week door hoge volatiliteit, tijdswaarde zit er overigens nog wel in maar word met de dag minder.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:55 schreef edwinh het volgende:
ga volgende week wel effe naar goedkope calls kijken die tijds verwachtings waar is er helemaal uit
Ik vind het vooral mooi voor mijn eur/usd shortsquote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:57 schreef Omniej het volgende:
[..]
[..]
Ik zat ook al met popcorn toe te kijken.
Idem.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:00 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik vind het vooral mooi voor mijn eur/usd shorts
ik verwacht dat die begin volgende week wel wordt terug getest.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:07 schreef Deprater het volgende:
en weer gaat de DJ fors onder de 10.000
De markt is wel efficient. Natuurlijk zijn opties nu duur (te verkopen), maar de kans op verlies bij verkoop is evenredig groter geworden.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:11 schreef TeringHenkie het volgende:
Dat is nou het nadeel van opties heren, vola zorgt er ook voor dat calls relatief duur blijven. Marketmakers smullen van dit soort dalingen, calls en puts lekker duur maken, risico afdekken door de underlying te kopen of shorten, en vervolgens zien ze de tijdswaarde per dag binnenstromen.
2008 heb ik gezien op een dag dat ING enorm daalde de calls en puts allebei stegen. Puts door de daling+toegenomen vola en calls puur door de toegenomen volaquote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:11 schreef TeringHenkie het volgende:
Dat is nou het nadeel van opties heren, vola zorgt er ook voor dat calls relatief duur blijven. Marketmakers smullen van dit soort dalingen, calls en puts lekker duur maken, risico afdekken door de underlying te kopen of shorten, en vervolgens zien ze de tijdswaarde per dag binnenstromen.
Wanneer verwacht je dat?quote:Op donderdag 4 februari 2010 21:21 schreef Vandergeld het volgende:
We naderen de 10.000 inderdaad, wellicht morgen/maandag onder de 10.000 maar daarna verwacht ik toch wel dat we nog een keer richting 10400 gaan.
Ik verwacht per saldo komende 1,5/2 weken hogere koersen, daling op bijvoorbeeld Europese indices is al even aan de gang, dus kan de correctie ook wel wat tijd in beslag nemenquote:
heb jij gedekt geschreven?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
De markt is wel efficient. Natuurlijk zijn opties nu duur (te verkopen), maar de kans op verlies bij verkoop is evenredig groter geworden.
Dat hoeft niet, kijk maar naar december toen de dollar ook al flink steeg terwijl de indices niet inleverde.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:15 schreef Arcee het volgende:
Waarom zakken aandelen als de $ stijgt, trouwens?
Kwam door dit bericht dat ik dat vroeg: US Stocks Fall As Dollar Soars, Europe Concerns Persistquote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:25 schreef Vandergeld het volgende:
Dat hoeft niet, kijk maar naar december toen de dollar ook al flink steeg terwijl de indices niet inleverde.
Alle beetjes helpen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:40 schreef SeLang het volgende:
Toch zijn dit maar matige dalingen als je bedenkt hoeveel er nog af moet voordat je weer kunt kopen...
Gedekt met geld ja. (in obligaties). Dus als ze allemaal uitgeoefend zouden worden dan kan ik dat financieel gewoon afdekken.quote:
idd, komt net het bericht dat voor de 11e maand op rij de kredietverlening is gedaald op creditcards en dergelijk schiet de beurs omhoog! Ik weet niet hoor maar volgens mij is dit slecht de voor economie als iedereen zijn schulden aflost ipv gaat lenen om te besteden..quote:
Zou me niks verbazen als dadelijk blijkt dat half Griekenland met onze mooie euro in de carry trade zit.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:34 schreef SeLang het volgende:
Er is natuurlijk ook een shortsqueeze van al die dollarbears (lenen in US$, geld beleggen in aandelen, commodities, etc).
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:20 schreef dvr het volgende:
Die sterke dollar is haast een uitnodiging aan het buitenland om eens een paar honderd miljard aan US schatkistpapier op de markt te gooien. Maar ja, China zal wel blij zijn dat zijn spulletjes nu weer betaalbaarder worden voor het Walmartpubliek.
Spanje? Geloof er geen reet van; dat gefocus op de zwakke EU landen is slechts een afleidingmanouvre. Kijk maar naar de Peter Schiff video die ik geplaatst heb.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:56 schreef SeLang het volgende:
Vorig jaar hadden we elk weekend een bank bailout, dit jaar gaan we elk weekend een land out bailen. Alleen voorzie ik wel wat problemen tegen de tijd dat Spanje (en groter) aan de beurt is(dat is toch de 9de economie van de wereld). En als Japan aan de beurt is hebben we een mooi instapmoment.
Ik las Walmartrepubliek (waardoor ik dus dacht dat je refereerde aan de weimarrepubliek...)quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:20 schreef dvr het volgende:
Maar ja, China zal wel blij zijn dat zijn spulletjes nu weer betaalbaarder worden voor het Walmartpubliek.
prachtig toch, veel bulls is veel puts , veel bear is veel callsquote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:15 schreef Mendeljev het volgende:
Ik vind het echt grappig om te zien hoe veel bulls zich zorgen beginnen te maken. En dat op een moment dat er marktechnisch gezien maar een kleine neerwaartse beweging gaande is.
Het blijkt maar weer eens hoe onzeker en sentimentgericht beleggers wel niet zijn.
Jij ook al!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:00 schreef Crazy Harry het volgende:
Ik las Walmartrepubliek (waardoor ik dus dacht dat je refereerde aan de weimarrepubliek...)
Ja, toen ik het schreef moest ik ook twee keer kijken of ik niet 'republiek' had getyptquote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:00 schreef Crazy Harry het volgende:
Ik las Walmartrepubliek (waardoor ik dus dacht dat je refereerde aan de weimarrepubliek...)
De futures zijn anders wel onder de 10000 gesloten, 9975 namelijk. Dat is de 15 minuten aftermarket na 9 uur.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:30 schreef Arcee het volgende:
Dow toch nog boven de 10.000 het weekend in.
dat valt best mee toch? Ik zie er 1 op de 1094 die ze volgende week wss wel zullen sluiten. Wat een herstel zeg!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:48 schreef edwinh het volgende:
allemachtig wat maakt het ppt er een gatenkaas van, het is een en al gaps op de sp500
Ik maak mij helemaal geen zorgen. Integendeel, de bedrijfsresultaten zijn goed. Toch hebben de laatste dagen mij er aan herinnerd dat ik ms toch best wat sneller winst neem, bijvoorbeeld door stoplosses in te zetten op aandelen niet nietmeer dicht bij break even staan. Weer wat bijgeleerd...quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:15 schreef Mendeljev het volgende:
Ik vind het echt grappig om te zien hoe veel bulls zich zorgen beginnen te maken. En dat op een moment dat er marktechnisch gezien maar een kleine neerwaartse beweging gaande is.
Het blijkt maar weer eens hoe onzeker en sentimentgericht beleggers wel niet zijn.
Als de dollar zwak staat heb je veel dollars voor weinig eigen munt, waardoor je voordeliger in de US kan investeren dan in Europa bv. Zie het als gaan shoppen in NY en met een lege koffer vertrekken, voor in't geval datquote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:15 schreef Arcee het volgende:
Waarom zakken aandelen als de $ stijgt, trouwens?
Zwitserland koopt alweer euro's in om die EUR/USD-koers nog een beetje aan te laten trekken, stond vanmiddag in nrc. Misschien is maandag dus nog net op tijdquote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:36 schreef TeringHenkie het volgende:
Ik ga maandag maar eens EURUSD puts kopen denk ik
Ik geloof dat ik hier wat ironie proef, maar ik ga er toch op in. VDG spreekt weliswaar met grote zekerheid over de richting van de beurs, maar hij zat er zeer vaak naast met zijn voorspellingen. In het vorige topic is hij daar door verschillende mensen op gewezen. Hoewel de toon van die discussie niet correct was, blijft toch hangen dat veel deelnemers zijn voorspellingen met een korreltje zout nemen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 00:57 schreef capricia het volgende:
Als ik zie hoe VDG zo zeker kan zijn van bepaalde bewegingen op basis van zijn TA, dan weet ik dat ik nog zoveel kan leren!
Niks aan toe te voegen, helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:13 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik hier wat ironie proef, maar ik ga er toch op in. VDG spreekt weliswaar met grote zekerheid over de richting van de beurs, maar hij zat er zeer vaak naast met zijn voorspellingen. In het vorige topic is hij daar door verschillende mensen op gewezen. Hoewel de toon van die discussie niet correct was, blijft toch hangen dat veel deelnemers zijn voorspellingen met een korreltje zout nemen.
De discussie Technische Vs. Fundamentele Analyse is zoiets als de Apple vs. Microsoft discussie: deze wordt tot vervelens toe gevoerd. Nu je voor TA kiest en hier mogelijk geld mee gaat riskeren, voel ik me verplicht om er toch iets over te zeggen.
Ik heb zelf een bachelor in economics en heb drie vakken gevolgd in finance/investments. TA is daarbij niet aan de orde gekomen (behalve dat er kort werd gewezen op het bestaan er van). Banken hebben veel meer fundamentele analisten dan TA'ers. De werking van TA wordt in wetenschappelijke kringen betwist: http://en.wikipedia.org/w(...)s#Empirical_evidence
Als je nog bezig bent om basiskennis rondom beleggen op te bouwen, dan moet je echt beginnen met fundamentele analyse.
*SPAM*quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:27 schreef tjoptjop het volgende:
Welkom terug weer Selang![]()
Al aardig hersteld van je ongeluk?
Haalt de TA groep betere resultaten dan de FA groep?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 00:57 schreef capricia het volgende:
De studiebeleggingsclub bestaat uit 2 groepen mensen:
Een groep is bezig met de fundamentele analyse van een aandeel.
En een groep is bezig met de technische analyse van de beurs an sich.
Ik ga me ieg aansluiten bij de TA groep.
zijn ze niet hiermee bezig?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 00:57 schreef capricia het volgende:
Als ik zie hoe VDG zo zeker kan zijn van bepaalde bewegingen op basis van zijn TA, dan weet ik dat ik nog zoveel kan leren!
Het is jammer dat je je moet inkopen in zo'n groep, maakt de drempel wel wat hoger, maar maakt ook meteen dat zo'n groep wel serieus is! En dat wil ik graag.
Kom er net van terug en ben zeer enthousiast...dus moet het even met jullie delen!!! Bij deze dus!
Ja. Structureel meerjarig betere resultaten. En dat verbaasde me wel.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 14:08 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Haalt de TA groep betere resultaten dan de FA groep?
Dat is niet zo heel verrassend, aangezien de markt de laatste jaren is gedaald. Een FA groep doet meestal stockpicking en zal dus doorgaans long zitten. Ongeacht je picks is dat de laatste jaren geen beste strategie geweest. Je had cash/ obligaties moeten hebben of short moeten gaan.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 14:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Structureel meerjarig betere resultaten. En dat verbaasde me wel.
Maar het is natuurlijk ook niet 100% gescheiden van elkaar.
Dat vraag ik me ook wel eens af. In hoeverre heb je wat te zeggen in zo'n club? Is het niet meer een soort veredeld beleggingsfonds met in plaats van commissie kosten de kosten voor het inschrijven bij die club? Want in wezen gaat de club met jouw centen beleggen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 01:58 schreef edikt het volgende:
[..]
Zwitserland koopt alweer euro's in om die EUR/USD-koers nog een beetje aan te laten trekken, stond vanmiddag in nrc. Misschien is maandag dus nog net op tijd.
Groot nadeel bij zo'n beleggersclub lijkt me wel dat je gebonden bent aan de keuzes van die andere.
Het is niet verboden om zelf ook te beleggen hoorquote:Op zaterdag 6 februari 2010 15:32 schreef Your_honor het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook wel eens af. In hoeverre heb je wat te zeggen in zo'n club? Is het niet meer een soort veredeld beleggingsfonds met in plaats van commissie kosten de kosten voor het inschrijven bij die club? Want in wezen gaat de club met jouw centen beleggen.![]()
Moet er niet aan denken
Ik ben zelf bezig met een bachelor in economics, en volg tegelijkertijd ook Finance. Wij krijgen bij ons op de universiteit alle 3 (TA, FA, en EMH/CAPM/APT) de vakken los van elkaar en het 'alles in 1' vak. Het oogpunt bij ons is altijd dat FA en TA bende is en dat je het beste de risico modellen van CAMP en APT kunt gebruiken voor een goed (risicovrij) rendement.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:13 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik hier wat ironie proef, maar ik ga er toch op in. VDG spreekt weliswaar met grote zekerheid over de richting van de beurs, maar hij zat er zeer vaak naast met zijn voorspellingen. In het vorige topic is hij daar door verschillende mensen op gewezen. Hoewel de toon van die discussie niet correct was, blijft toch hangen dat veel deelnemers zijn voorspellingen met een korreltje zout nemen.
De discussie Technische Vs. Fundamentele Analyse is zoiets als de Apple vs. Microsoft discussie: deze wordt tot vervelens toe gevoerd. Nu je voor TA kiest en hier mogelijk geld mee gaat riskeren, voel ik me verplicht om er toch iets over te zeggen.
Ik heb zelf een bachelor in economics en heb drie vakken gevolgd in finance/investments. TA is daarbij niet aan de orde gekomen (behalve dat er kort werd gewezen op het bestaan er van). Banken hebben veel meer fundamentele analisten dan TA'ers. De werking van TA wordt in wetenschappelijke kringen betwist: http://en.wikipedia.org/w(...)s#Empirical_evidence
Als je nog bezig bent om basiskennis rondom beleggen op te bouwen, dan moet je echt beginnen met fundamentele analyse.
Waarom denk jij dat dit een marktechnische correctie is en geen grote neerwaartse beweging?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:15 schreef Mendeljev het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |