Het blijft een gok, zei me moeder terwijl ze naar me neus keekquote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:52 schreef Vandergeld het volgende:
Ik ga in de calls, verwacht dat we de bodem nu ongeveer wel hebben gezet al schoot het wel wat verder door als dat ik had verwacht.
Dus zo verlaag je de werkloosheidquote:Employers unexpectedly cut 20,000 jobs in January, but the unemployment rate surprisingly fell to a five-month low of 9.7 percent, according to a government report on Friday that hinted at some labor market improvement starting to take root.
The Labor Department said the economy shed 150,000 jobs in December, compared to 85,000 previously reported, but November was revised to a gain of 64,000, up from 4,000. Annual benchmark revisions to payrolls data showed the economy has purged 8.4 million jobs since the start of the recession in December 2007.
Analysts polled by Reuters had forecast payrolls gaining 5,000 and the unemployment rate to edge up to 10.1 percent in January from 10 percent. Median estimates from the top 20 forecasters expected payrolls to be unchanged last month.
A sharp increase in the number of people giving up looking for work helped to depress the jobless rate. The number of 'discouraged job seekers' rose to 1.1 million in January from 734,000 a year ago.
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:56 schreef SeLang het volgende:
Nog even over die werkloosheidscijfers. Zojuist bekendgemaakt:
[..]
Dus zo verlaag je de werkloosheid
Maar de beurs jubelt
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:03 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Wat gaan die 1 miljoen mensen nu doen, in een tentje wonen?
Wow! 60000 er naast gezeten? Een foutmarge van 1600%...quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:56 schreef SeLang het volgende:
mployers unexpectedly cut 20,000 jobs in January, but the unemployment rate surprisingly fell to a five-month low of 9.7 percent, according to a government report on Friday that hinted at some labor market improvement starting to take root.
The Labor Department said the economy shed 150,000 jobs in December, compared to 85,000 previously reported, but November was revised to a gain of 64,000, up from 4,000. Annual benchmark revisions to payrolls data showed the economy has purged 8.4 million jobs since the start of the recession in December 2007.
Analysts polled by Reuters had forecast payrolls gaining 5,000 and the unemployment rate to edge up to 10.1 percent in January from 10 percent. Median estimates from the top 20 forecasters expected payrolls to be unchanged last month.
A sharp increase in the number of people giving up looking for work helped to depress the jobless rate. The number of 'discouraged job seekers' rose to 1.1 million in January from 734,000 a year ago.
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:56 schreef SeLang het volgende:
quote:Employers unexpectedly cut 20,000 jobs in January, but the unemployment rate surprisingly fell to a five-month low of 9.7 percent, according to a government report on Friday that hinted at some labor market improvement starting to take root.
[...]
Ja hallo zeg, dan loop je elkaar toch voor de gek te houden! Hoezo goochelen met cijfers? En die beurssukkels willen daar nog in geloven ook!quote:Dus zo verlaag je de werkloosheid
Maar de beurs jubelt
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:23 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Wow! 60000 er naast gezeten? Een foutmarge van 1600%...![]()
Of heb ik het nu fout?
Tja, alles om maar positief te kunnen wezen... Toch?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:34 schreef Demophon het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ja hallo zeg, dan loop je elkaar toch voor de gek te houden! Hoezo goochelen met cijfers? En die beurssukkels willen daar nog in geloven ook!
Als je zeker denkt te weten dat andere beurssukkels er wel in zullen trappen kun je gaan kopen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:34 schreef Demophon het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ja hallo zeg, dan loop je elkaar toch voor de gek te houden! Hoezo goochelen met cijfers? En die beurssukkels willen daar nog in geloven ook!
Die beurs sukkels anticiperen puur op een beter of slechter dan verwacht cijfer. Niet op een eventuele impact op de economie over een aantal maanden tijd. En zeker niet hoe dat cijfer tot stand komt.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:34 schreef Demophon het volgende:
[..]
[..]
[..]
En ook direct de bijbehorende dip op de AEXquote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:39 schreef RvLaak het volgende:
En alles weer rood op WS... Zoals het hoort
Dus al je vrijwillig werkloos bent, ben je niet werkloos?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:56 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dus zo verlaag je de werkloosheid
Maar de beurs jubelt
Dat is toch ook een van de economische basisregels van hoe je werkloosheid bepaalt? Iemand die niet werkt, direct beschikbaar is en op zoek is naar een baan!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:42 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dus al je vrijwillig werkloos bent, ben je niet werkloos?
Hm, interessant...
Natuurlijk, jij snapt het helemaal! Probleem is opgelost mensen, er blijkt dus niks aan de hand te zijn, loop maar weer verder. Slotje!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:55 schreef Your_honor het volgende:
[..]
Dat is toch ook een van de economische basisregels van hoe je werkloosheid bepaalt? Iemand die niet werkt, direct beschikbaar is en op zoek is naar een baan!
Iemand die niet op zoek is naar een baan (vrijwillig werkloos?) hoort daarom ook niet in die groep naar mijn mening.
Hoe zit het dan met mensen die wel een uitkering trekken en geen baan willen?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:55 schreef Your_honor het volgende:
[..]
Dat is toch ook een van de economische basisregels van hoe je werkloosheid bepaalt? Iemand die niet werkt, direct beschikbaar is en op zoek is naar een baan!
Iemand die niet op zoek is naar een baan (vrijwillig werkloos?) hoort daarom ook niet in die groep naar mijn mening.
AOW-ers bedoel je?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:09 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met mensen die wel een uitkering trekken en geen baan willen?
Dat was de groep die ik bedoelde...quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:35 schreef lyolyrc het volgende:
Ik denk dat een hoop lui met een bijstanduitkering ook prima in deze categorie passen.
En weer eronder.quote:
Toen de crisis begon ging het nog veel harder naar beneden.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:18 schreef Mortaxx het volgende:
Heb een kleine longpositie ingenomen. Tis veels te snel omlaag gegaan
Inderdaad:quote:Op vrijdag 5 februari 2010 18:33 schreef Babovic het volgende:
Toen de crisis begon ging het nog veel harder naar beneden.
Dat was niet de start van de crisis dat was er middenin, start was in 2007. Felste dalingen zullen we nu dus ook nog niet zien waarschijnlijk maar pas volgend jaar/ laat dit jaar.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 18:33 schreef Babovic het volgende:
[..]
Toen de crisis begon ging het nog veel harder naar beneden.
Forse daling vooral door banken/verzekeraars.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 18:35 schreef Babovic het volgende:
Wat is de reden dat de CAC40 3,5% is gezakt?
Call opties zijn niet extreem goedkoop volgende week door hoge volatiliteit, tijdswaarde zit er overigens nog wel in maar word met de dag minder.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:55 schreef edwinh het volgende:
ga volgende week wel effe naar goedkope calls kijken die tijds verwachtings waar is er helemaal uit
Ik vind het vooral mooi voor mijn eur/usd shortsquote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:57 schreef Omniej het volgende:
[..]
[..]
Ik zat ook al met popcorn toe te kijken.
Idem.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:00 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik vind het vooral mooi voor mijn eur/usd shorts
ik verwacht dat die begin volgende week wel wordt terug getest.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:07 schreef Deprater het volgende:
en weer gaat de DJ fors onder de 10.000
De markt is wel efficient. Natuurlijk zijn opties nu duur (te verkopen), maar de kans op verlies bij verkoop is evenredig groter geworden.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:11 schreef TeringHenkie het volgende:
Dat is nou het nadeel van opties heren, vola zorgt er ook voor dat calls relatief duur blijven. Marketmakers smullen van dit soort dalingen, calls en puts lekker duur maken, risico afdekken door de underlying te kopen of shorten, en vervolgens zien ze de tijdswaarde per dag binnenstromen.
2008 heb ik gezien op een dag dat ING enorm daalde de calls en puts allebei stegen. Puts door de daling+toegenomen vola en calls puur door de toegenomen volaquote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:11 schreef TeringHenkie het volgende:
Dat is nou het nadeel van opties heren, vola zorgt er ook voor dat calls relatief duur blijven. Marketmakers smullen van dit soort dalingen, calls en puts lekker duur maken, risico afdekken door de underlying te kopen of shorten, en vervolgens zien ze de tijdswaarde per dag binnenstromen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |