Ja, ik verwacht een versnelling van de daling van de eur/usd met af en toe een opleving, voorlopig blijf ik daar short op zitten, net als op zilver wat meestal nog extra hard daalt als eur/usd daalt.quote:Op donderdag 4 februari 2010 18:00 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Hoop dat je gelijk hebt
Las daarnet iets van EW dat de dollar (KT?) op weg is naar de 1,31. Is dat ook jouw visie?
Uiteindelijk heeft de markt gelijk, toch?quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:52 schreef piepeloi55 het volgende:
Die gemaakte opmerking van mij is denk ik uit zijn (bedoelde) context gehaald en ik bied mijn excuses ervoor aan mocht dat zo zijn. Het was geen persoonlijke aanval, meer op het geloof in EW.
Mooie winst!quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:55 schreef Vandergeld het volgende:
Voor sluiting mijn weekputs eruitgegooid met rendement van 200%, ik verwacht komende dagen nog lager richting 320 wellicht maar het grootste deel van de KT daling is geweest m.i.
Laatste keer dat we daar onder zaten was 6 november vorig jaar.quote:Op donderdag 4 februari 2010 18:06 schreef lyolyrc het volgende:
Ik ben wel benieuwd of de Dow de 10.000 gaat halen. Het is toch een psychologische barrière...
Je reactie klonk meer als persoonlijke aanval als een aanval op EW, probeer de volgende keer een discussie te starten welke manier jij beter vind werken en waarom, dan komen we verder in dit topic IMHO.quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:52 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Die gemaakte opmerking van mij is denk ik uit zijn (bedoelde) context gehaald en ik bied mijn excuses ervoor aan mocht dat zo zijn. Het was geen persoonlijke aanval, meer op het geloof in EW.
Hier ook verlies van 5% op m'n hele portoquote:Op donderdag 4 februari 2010 19:22 schreef LXIV het volgende:
Nou, dat was wel een rode dag vandaag! Vooral met mijn porto.
Welkom terug en bedankt voor de Shiller P/E update. Ik gebruik dit als indicator voor de markt, maar volgens mij wordt het nergens op het web systematisch bijgehouden.quote:Op donderdag 4 februari 2010 18:25 schreef SeLang het volgende:
Shiller P/E plaatje net even bijgewerkt met de laatste S&P earnings data enzo. De markt is reteduur op dit niveau (blauwe diamantje).
De laatste week kon ik weer aardig lopen en zwemmenquote:Op donderdag 4 februari 2010 19:27 schreef tjoptjop het volgende:
Welkom terug weer Selang![]()
Al aardig hersteld van je ongeluk?
Ik zal hier wel af en toe een bijgewerkt plaatje posten. Maar in principe verandert het beeld toch niet zo snel omdat de Shiller P/E een inflatie gecorrigeerd 10-jaars gemiddelde van de earnings gebruikt en dat verandert maar traag. De Shiller earnings voor de S&P500 bedragen nu ca $55 en ongeacht wat er in de nabije toekomst aan earnings wordt gerapporteerd zal dat getal zal dus niet zo sterk veranderen. Je kunt dus een snelle schatting maken van de Shiller P/E door gewoon de S&P500 te delen door $55. Dus de huidige stand is ca 20 (historisch gemiddelde is 16.35, 1982 bodem was 6.1).quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:46 schreef jaco het volgende:
[..]
Welkom terug en bedankt voor de Shiller P/E update. Ik gebruik dit als indicator voor de markt, maar volgens mij wordt het nergens op het web systematisch bijgehouden.
Wat wel de zwakte is van een 10-jaars gemiddelde is dat deze in recessies/depressies een veel te optimistisch beeld geeft.quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar in principe verandert het beeld toch niet zo snel omdat de Shiller P/E een inflatie gecorrigeerd 10-jaars gemiddelde van de earnings gebruikt en dat verandert maar traag.
Hoe bereken je die Shiller P/E eigenlijk? Ik snap de P/E-ratio (koers/winst-verhouding dus), maar die Shiller snap ik niet en de 10 jaars gemiddelde ook niet echt. Een scherpe koersval kan toch tot een (kortstondig) koopmoment leiden?quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik zal hier wel af en toe een bijgewerkt plaatje posten. Maar in principe verandert het beeld toch niet zo snel omdat de Shiller P/E een inflatie gecorrigeerd 10-jaars gemiddelde van de earnings gebruikt en dat verandert maar traag. De Shiller earnings voor de S&P500 bedragen nu ca $55 en ongeacht wat er in de nabije toekomst aan earnings wordt gerapporteerd zal dat getal zal dus niet zo sterk veranderen. Je kunt dus een snelle schatting maken van de Shiller P/E door gewoon de S&P500 te delen door $55. Dus de huidige stand is ca 20 (historisch gemiddelde is 16.35, 1982 bodem was 6.1).
Dow op 10.017 nu.quote:Op donderdag 4 februari 2010 18:08 schreef Arcee het volgende:
Laatste keer dat we daar onder zaten was 6 november vorig jaar.
We naderen de 10.000 inderdaad, wellicht morgen/maandag onder de 10.000 maar daarna verwacht ik toch wel dat we nog een keer richting 10400 gaan.quote:
Waarom is de beurs het afgelopen jaar zo hard gestegen?quote:Op donderdag 4 februari 2010 21:37 schreef Soldier2000 het volgende:
Waarom is de beurs zo hard gezakt?
Misschien maakt dit (oude) topic het wat duidelijker:quote:Op donderdag 4 februari 2010 21:17 schreef Goverman het volgende:
[..]
Hoe bereken je die Shiller P/E eigenlijk? Ik snap de P/E-ratio (koers/winst-verhouding dus), maar die Shiller snap ik niet en de 10 jaars gemiddelde ook niet echt. Een scherpe koersval kan toch tot een (kortstondig) koopmoment leiden?
Vandaag, daar is toch wel een reden voor?quote:Op donderdag 4 februari 2010 21:38 schreef Babovic het volgende:
[..]
Waarom is de beurs het afgelopen jaar zo hard gestegen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |