abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77647045
ben blij dat ik mijn series nog een dagje langer vast heb gehouden dit wordt lachen morgen in amateur hour
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_77647081
999999 owjah!
  Redactie Frontpage donderdag 4 februari 2010 @ 22:01:49 #83
4530 crew  Crazy Harry
pi_77647099
ik heb een screenshot van 9999,99
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_77647115
10002
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 februari 2010 @ 22:02:33 #85
862 Arcee
Look closer
pi_77647141
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 22:01 schreef Crazy Harry het volgende:
ik heb een screenshot van 9999,99
Ik ook.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 februari 2010 @ 22:02:47 #86
862 Arcee
Look closer
pi_77647149
Damn, toch nog boven de 10.000 gesloten!
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 februari 2010 @ 22:03:15 #87
862 Arcee
Look closer
pi_77647178
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 22:02 schreef Arcee het volgende:
Ik ook.
Alleen qua range, trouwens. Niet qua actuele stand.
pi_77647256
morgen -1% openen afstort tot 1.5%?
  Redactie Frontpage donderdag 4 februari 2010 @ 22:05:11 #89
4530 crew  Crazy Harry
pi_77647299
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 22:03 schreef Arcee het volgende:
Alleen qua range, trouwens. Niet qua actuele stand.
Oh, ik daadwerkelijk als stand
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 februari 2010 @ 22:07:23 #90
862 Arcee
Look closer
pi_77647429
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 22:05 schreef Crazy Harry het volgende:
Oh, ik daadwerkelijk als stand
Oh, ik heb 9,999.69 wel, dus daar shop ik zo 9,999.99 van.

Maar dat zal ik niet doen.
  donderdag 4 februari 2010 @ 22:22:30 #91
290311 Your_honor
Greed was good, now its legal!
pi_77648332
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 22:04 schreef edwinh het volgende:
Het is te hopen want de Amerikaanse futures wijzen al weer op een hogere opening. Terwijl Europa gemiddeld rond de -0.5% staat sinds sluiting.
Never change a winning formula
pi_77648861
quote:
Als dat gebeurd ga ik waarschijnlijk voor 1/2 van de winst op mijn weekputs calls kopen voor volgende week.
  donderdag 4 februari 2010 @ 22:32:31 #93
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77648920
quote:
Dat wordt te gek. Zal de boel eens omhoog toveren voor morgen. Ik ga voor > 2,5%
The End Times are wild
pi_77649060
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 22:31 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Als dat gebeurd ga ik waarschijnlijk voor 1/2 van de winst op mijn weekputs calls kopen voor volgende week.
Kans zit er wel in, FTI nu op 320 (aex321). We zullen wel weer een flinke beweging krijgen met job cijfers om half 3.
pi_77651158
-3,88% bij mij, dat ging nog eens hard vandaag
pi_77651811
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:46 schreef jaco het volgende:
maar volgens mij wordt het nergens op het web systematisch bijgehouden.
Oh jawel hoor. De theorie van Shiller is enorm bekend maar ik heb alleen SeLang de definitie van delen door eigen gemiddelde zien gebruiken. Kun je overigens ook gewoon zelf in excel klussen. Mijn datafeed komt van multpl (die updaten het realtime maar de waarden worden wel berekend op de laatst bekende Shiller-earnings)

Enige data die wel de moeite waard zijn om dagelijks veranderd te zien worden zijn imo de dividendyield en 10-year treasury yield. Shiller P/E earnings ga ik pas weer nauwlettend in de gaten houden als we weer op extreme waarden zitten.
S&P500 P/E

S&P500 dividend yield (handig)

10-year treasury yield (enorm handig)

SeLang is weer terug en iedereen praat weer over Shiller etc...
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_77651935
En ohja, als je soms even vergeet waarom het crisis is..

US Unemployment Rate

Greece
  Redactie Frontpage vrijdag 5 februari 2010 @ 00:06:31 #98
4530 crew  Crazy Harry
pi_77653383
Oeh! Zie dat knikje, die komt vaak terug net voor een omdraai.
Op basis van TA morgen dus een omdraai?
pi_77653554
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 00:06 schreef Crazy Harry het volgende:
Oeh! Zie dat knikje, die komt vaak terug net voor een omdraai.
Wat voor knik?
quote:
Op basis van TA morgen dus een omdraai?
Op basis van welke TA?
Greece
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 februari 2010 @ 00:13:48 #100
862 Arcee
Look closer
pi_77653613
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 00:11 schreef Mendeljev het volgende:
Wat voor knik?
Dit idd.
pi_77658010
Ben benieuwd wat de dag van vandaag gaat brengen... Dalen we verder, of stijgen we...
pi_77658114
Ik vrees het ergste. Denk niet dat er goede cijfers te zien zullen zijn:

8:30am USD Non-Farm Employment Change x 10K -85K
8:30am USD Unemployment Rate x 10.0% 10.0%
8:30am USD Average Hourly Earnings m/m x 0.2% 0.2%
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  vrijdag 5 februari 2010 @ 09:07:49 #103
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77658520
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 23:30 schreef Mendeljev het volgende:

De theorie van Shiller is enorm bekend maar ik heb alleen SeLang de definitie van delen door eigen gemiddelde zien gebruiken.
Door te delen door eigen lange termijn gemiddelde krijg je niet echt een andere definitie maar het plaatje wordt wat makkelijker af te lezen imo omdat je direct kunt zien of je historisch gezien een 'hoge' (>1) of 'lage' (<1) waardering hebt. Je gebruikt een Shiller P/E om te vergelijken met historische trend, niet om de absolute waarde te weten (die heeft weinig betekenis) dus normeren op 1 door te delen door eigen gemiddelde is logisch. Maar afgezien van de schaal kun je de plaatjes dan nog steeds exact op elkaar leggen.

Wat ik ook anders doe is dat ik een logarithmische schaal gebruik. Een lineaire schaal geeft een vertekend beeld want een verandering van bijvoorbeeld 5 naar 10 lijkt in het conventionele plaatje even belangrijk als een verandering van 20 naar 25 terwijl voor de eerste een verandering van koers of earnings nodig is van 100% en voor de tweede slechts 25%. Dit geeft mijn plaatje wel een andere look dan het conventionele (lineaire) plaatje maar het is veel duidelijker. Een lineaire schaal geeft een misleidend beeld, net zoals koersgrafieken met een lineaire schaal dat ook doen.

Een andere aanpassing die ik nog niet heb gedaan maar eigenlijk wel zou moeten is om in plaats van te normeren op eigen lange termijn historisch gemiddelde te normeren op de mediaan. Want nu lijkt het plaatje eigenlijk iets te optimistisch omdat hoge waarderingen zwaarder wegen in het gemiddelde dan lage waarderingen. Als je dat doet dan komt de '1'-lijn op ongeveer 0,96 te liggen. Geen enorm verschil, maar toch.

Anyway, uiteindelijk is mijn data exact hetzelfde. Alleen is mijn plaatje makkelijker af te lezen en minder vertekend. Maar de conclusies die je trekt over 'overwaardering' of 'onderwaardering' zijn exact hetzelfde. Het is belangrijk dat daar geen misverstand over bestaat. Het verschil tussen de plaatjes is alleen hoe je de data representeert.

[ Bericht 3% gewijzigd door SeLang op 05-02-2010 13:04:11 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77658765
Oei! Alweer 2 procent eraf
"Ik was enorm nerveus in de wedstrijd tegen ‘zero-twenty’. Zij speelde geen faire wedstrijd, noem het ‘dirty’. Ze huilden als kleine baby’s op het veld."
-je webicon was 325Kb groot, niet terugplaatsen-
pi_77658869
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 09:17 schreef Babovic het volgende:
Oei! Alweer 2 procent eraf
verlies loopt wat terug, maar nog wel stevig in de min
pi_77658902
Ik kwam per ongeluk dit tegen:
quote:
'Soros waarschuwt voor beurscrash'
Uitgegeven: 3 juni 2008 13:28
Laatst gewijzigd: 3 juni 2008 13:28
LONDEN - De hoge prijs van olie en andere grondstoffen op de wereldmarkt is het resultaat van speculatie en kan makkelijk leiden tot een beurscrash, meent de Amerikaanse miljardair en filantroop George Soros. Dat meldde de Britse zakenkrant Financial Times.

De Britse Financial Times heeft inzage gehad in een toespraak die Soros later op de dinsdag houdt voor een commissie van de Amerikaanse Senaat. Volgens Soros is een groot deel van de prijsstijgingen te wijten aan institutionele beleggers en investeringsfondsen die sinds kort veel geld pompen in beleggingsproducten die speculeren op de toekomstige prijs van grondstoffen.

Een en ander doet, aldus Financial Times, superbelegger Soros denken aan de situatie die voorafging aan de beurscrash op 'Zwarte Maandag' 19 oktober 1987. Er is volgens Soros sprake van een "zeepbel in de maak".

Een snelle instorting van de beurzen verwacht Soros vooralsnog niet. Maar hij vindt het wel raadzaam om speculatie op grondstoffen te ontmoedigen. Op welke manier dat zou moeten is onduidelijk. Overheidsregulatie is wat Soros betreft uit den boze.
Ach hij had tenminste goed dat er makkelijk ooit een keer een crash zou kunnen komen!
  Redactie Frontpage vrijdag 5 februari 2010 @ 09:32:25 #107
4530 crew  Crazy Harry
pi_77659147
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 00:11 schreef Mendeljev het volgende:
Wat voor knik?
Die:

Overigens verwachte reacties
pi_77659308
Weet iemand hoe die Amerikaanse unemployment rate zich ongeveer verhoudt met de Nederlandse? Is 10% daar gelijk aan 5% hier?

Mijn tante is laatst in California geweest om een huis uit te zoeken. Die wil daar gaan rentenieren. Zij zegt dat het allemaal wel meevalt met die crisis en dat de werkloosheid in Nederland eigenlijk hoger ligt. Maarja die tante, die is ook niet helemaal lekker.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 09:47:28 #109
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77659571
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 09:38 schreef barrage het volgende:
Weet iemand hoe die Amerikaanse unemployment rate zich ongeveer verhoudt met de Nederlandse? Is 10% daar gelijk aan 5% hier?

Mijn tante is laatst in California geweest om een huis uit te zoeken. Die wil daar gaan rentenieren. Zij zegt dat het allemaal wel meevalt met die crisis en dat de werkloosheid in Nederland eigenlijk hoger ligt. Maarja die tante, die is ook niet helemaal lekker.
In Nederland is 10% ofzo van de bevolking gehandicapt (zit in de WAO). Dat telt niet als werkloosheid.
Babyboomers die met hun 53-ste met de VUT gingen tellen ook niet als werkloos.
Etc....

Aan de andere kant tellen Amerikanen die zijn gestopt met zoeken naar een baan ook niet mee in de werkloosheidsstatistieken.

Met historische werkloosheidsdata moet je heel erg uitkijken omdat de definitie steeds veranderd. In The Great Depression was de werkloosheid bijvoorbeeld ver boven de 20%, maar toen telde iedereen >16jr die geen fulltime baan had als werkloos.
Mijn reisverslagen
pi_77659684
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 09:47 schreef SeLang het volgende:

[..]

In Nederland is 10% ofzo van de bevolking gehandicapt (zit in de WAO). Dat telt niet als werkloosheid.
Etc....

Aan de andere kant tellen Amerikanen die zijn gestopt met zoeken naar een baan ook niet mee in de werkloosheidsstatistieken.

Met historische werkloosheidsdata moet je heel erg uitkijken omdat de definitie steeds veranderd. In The Great Depression was de werkloosheid bijvoorbeeld ver boven de 20%, maar toen telde iedereen >16jr die geen fulltime baan had als werkloos.
Hoe zijn de US cijfers, als je die definitie nu op de bevolking aldaar los laat?
  vrijdag 5 februari 2010 @ 09:55:21 #111
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77659801
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 09:51 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Hoe zijn de US cijfers, als je die definitie nu op de bevolking aldaar los laat?
Weet ik niet precies, maar ik dacht dat als je mensen meetelt die tegen hun wil parttime werken e.d. dat je dan op 17% ofzo uitkomt. Mish blog post dat soort dingen regelmatig.
Mijn reisverslagen
pi_77659848
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 09:47 schreef SeLang het volgende:

[..]

Etc....

Tanx! 10% WAO????

Ja, the great depression, dat waren natuurlijk sowieso andere tijden. Mensen werden toen gemiddeld nog niet zo heel oud en werkte gewoon hun hele leven, totdat ze er dood bij neervielen.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 09:57:30 #113
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77659856
Ben trouwens benieuwd hoe het gaat worden nu babyboomers die veel te weinig pensioen hebben gespaard ook tot >65jr gaan doorwerken en in competitie gaan met jongeren voor banen.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 5 februari 2010 @ 09:57:40 #114
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_77659862
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 09:55 schreef SeLang het volgende:

[..]

Weet ik niet precies, maar ik dacht dat als je mensen meetelt die tegen hun wil parttime werken e.d. dat je dan op 17% ofzo uitkomt. Mish blog post dat soort dingen regelmatig.
Geen idee hoe betrouwbaar, maar geeft vast een redelijke indruk:
Alternate Unemployment Charts
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_77659869
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 09:57 schreef barrage het volgende:

[..]

Tanx! 10% WAO????

Ja, the great depression, dat waren natuurlijk sowieso andere tijden. Mensen werden toen gemiddeld nog niet zo heel oud en werkte gewoon hun hele leven, totdat ze er dood bij neervielen.
10% van de beroepsbevolking != 10% van de inwoners
pi_77659878
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 09:57 schreef Perrin het volgende:

[..]

http://www.shadowstats.com/alternate_data/unemployment-charts
Nou ook nog zo'n grafiekje voor Nederland.
pi_77659908
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 09:57 schreef SeLang het volgende:
Ben trouwens benieuwd hoe het gaat worden nu babyboomers die veel te weinig pensioen hebben gespaard ook tot >65jr gaan doorwerken en in competitie gaan met jongeren voor banen.
, een babyboomer die werkt voor zijn geld ... Zou voor het eerst zijn

Wss gaan de vakbonden gewoon weer protesteren voor enorme AOW verhogingen of zo. Of de politiek verzint een andere toevoeging op de uitkering, die uiteraard later weer eraf gehaald wordt...

Of ben ik nou te cynisch?
pi_77659962
Je hebt zelfs babyboomers die nog tot aan hun nek in de hypotheekschuld zitten.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 10:01:47 #119
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77659967
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 09:57 schreef Perrin het volgende:

[..]

Alternate Unemployment Charts
Ja die 17% die ik zei is dus "BLS Broadest", dus dat is officiele werkloosheidsdata volgens breedste definitie (geen aluminium hoedjes gedoe).

De "Alternate" is werkloosheid volgens oude definities, maar die data komt van Shadowstats en hun vertrouw ik niet aangezien ze over andere zaken (inflatie) aantoonbaar foute informatie verspreiden.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 5 februari 2010 @ 10:05:55 #120
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77660079
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 09:59 schreef RvLaak het volgende:

Wss gaan de vakbonden gewoon weer protesteren voor enorme AOW verhogingen of zo. Of de politiek verzint een andere toevoeging op de uitkering, die uiteraard later weer eraf gehaald wordt...

Of ben ik nou te cynisch?
Feitelijk is het hele "stimuleren" van de economie al een enorme verkapte babyboomer bailout, want er worden gewoon schulden gemaakt die naar de volgende generatie worden geschoven. Ongelofelijk dat we dit nog pikken.
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')