Als je dat vaker doet, weet je precies wat je waar moet zien om goed te staan. Dat is dus een kwestie van routine. In geval van de bakken idem, en anders kan je hem er rustig tegenaan zetten en dan een eindje aantrekken. De schrootboer die bij mijn vader op de zaak komt doet dat ook wel eensquote:Op woensdag 3 februari 2010 20:53 schreef druppelkut het volgende:
[..]
In het dagelijkse leven is het achteruit rijden voor mij heel erg belangrijk. Ik moet tot op centimeters nauwkeurig kunnen inschatten hoe ver ik van mijn aanhanger sta.
En met centimeters bedoel ik maximaal 2. Ik maak daar namelijk een sport van om zo dicht mogelijk erop te staan zonder dat ik de aanhanger raak.
Ook achteruit richting een container rijden om die aan te kunnen pikken is belangrijk. Te veraf haal ik het niet met de kabels en te kort erop, kom ik er zelf niet meer tussendoor om de kabels te bevestigen. Ideale afstand is dan ergens tussen de 0,5 en 0,7 meter.
Dus die afstand is in het dagelijkse leven wel degelijk relevant
Precies. Afstand is alles. Dat ik net begon met de bakken en ook op een kabelauto zat, vervloekte ik mezelf nog wel eens als ik weer in kon stappen om de auto te verzetten omdat ik te ver of te dichtbij stond. Tegenwoordig met m'n ketting gaat het makkelijker. Het is simpelweg tegen de bak aanrijden, ketting ver genoeg af laten lieren, weer oplieren en de bak komt omhoog als alels goed gaat... Voor mij is belangrijk dat ik exact in het midden sta, daar heb ik een centimeter speling voor, anders pakt de ketting de bak niet.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:53 schreef druppelkut het volgende:
[..]
In het dagelijkse leven is het achteruit rijden voor mij heel erg belangrijk. Ik moet tot op centimeters nauwkeurig kunnen inschatten hoe ver ik van mijn aanhanger sta.
En met centimeters bedoel ik maximaal 2. Ik maak daar namelijk een sport van om zo dicht mogelijk erop te staan zonder dat ik de aanhanger raak.
Ook achteruit richting een container rijden om die aan te kunnen pikken is belangrijk. Te veraf haal ik het niet met de kabels en te kort erop, kom ik er zelf niet meer tussendoor om de kabels te bevestigen. Ideale afstand is dan ergens tussen de 0,5 en 0,7 meter.
Dus die afstand is in het dagelijkse leven wel degelijk relevant
Als ik met koeler aan reed en het was een koelhal waar ik moest lossen probeerde ik zo'n anderhalve meter van t dok af te komen, dan de deuren pas los te doen om zo min mogelijk warmte in de bak te laten komen...quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:04 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Als je dat vaker doet, weet je precies wat je waar moet zien om goed te staan. Dat is dus een kwestie van routine. In geval van de bakken idem, en anders kan je hem er rustig tegenaan zetten en dan een eindje aantrekken. De schrootboer die bij mijn vader op de zaak komt doet dat ook wel eens
Ik zeg niet dat het makkelijk is, laat staan dat ik het zelf wel ff kan ofzo, maar die meter van het dock af is gewoon kolder. Bovendien geldt ook voor aandocken dat je het na 2 keer doen precies kent. Laten we wel wezen, chauffeur zijn is geen raketwetenschap
Zoals eerder opgemerkt; het gaat best hard hierquote:
Alstu...quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:07 schreef Barcaconia het volgende:
Ja, nou, ja, maar, uh, joh, goh, ja, doe dan maar een tvp he.
jah t gaat hier nu harder dan in ToF.quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zoals eerder opgemerkt; het gaat best hard hier
Dat was om te oefenen hè. Of wil je zeggen dat ik op het examen ook één meter van het dock af moet staan?quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:04 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Als je dat vaker doet, weet je precies wat je waar moet zien om goed te staan. Dat is dus een kwestie van routine. In geval van de bakken idem, en anders kan je hem er rustig tegenaan zetten en dan een eindje aantrekken. De schrootboer die bij mijn vader op de zaak komt doet dat ook wel eens
Ik zeg niet dat het makkelijk is, laat staan dat ik het zelf wel ff kan ofzo, maar die meter van het dock af is gewoon kolder. Bovendien geldt ook voor aandocken dat je het na 2 keer doen precies kent. Laten we wel wezen, chauffeur zijn is geen raketwetenschap
Opzich wel genoten.quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:21 schreef druppelkut het volgende:
Eej SMD, heb je wel genoten vandaag?
Wat ik me nog kan herinneren van de lessen is dat ik het helemaal geweldig vond.
Het rijdn op zich vind ik nog steeds geweldig hoor
Voor mij is het rijden op zich ook nog steeds geweldig. Alleen al die regeltjeszooi eromheen maakt het zo vreselijk klote.quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:21 schreef druppelkut het volgende:
Eej SMD, heb je wel genoten vandaag?
Wat ik me nog kan herinneren van de lessen is dat ik het helemaal geweldig vond.
Het rijdn op zich vind ik nog steeds geweldig hoor
Edit: Ja, met examen moet dat ook
Die foto is afgelopen zomer genomen, momenteel zitten er al wat gebruikssporen opquote:Op woensdag 3 februari 2010 22:47 schreef motaro het volgende:
beetje laat en tussendoor maar ziet er goed uit Glasbak!
Bij de Sita ook veel op zulke cf's gezeten.. had niks te klagen en dat als bijrijder
Slaap lekker.. Het is mijn tijd ookquote:Op woensdag 3 februari 2010 22:58 schreef motaro het volgende:
Das wel snel gegaan dan joh.. maar roest schijnt (nog steeds) een probleem te zijn bij Daf als ik het zo links en rechts hoor.. wel zonde.
Maar ik ga me nest in ;-)
Fijne avond alle!
Tsja, die borden zie ik inderdaad vaak maar ook vaak genoeg niet. Je gaat me niet vertellen dat er voor elk straatje zo`n bord staat. Maarja, dat zal ik vast leren als ik zelf eens voor m`n vrachtwagenrijbewijs ga.quote:Op woensdag 3 februari 2010 08:00 schreef druppelkut het volgende:
@k_z-k: borden. borden geven breedte, lengte en hoogtebeperkingen aan.
Je luchttemperatuur ben je dan toch al kwijt, in die anderhalve minuut die jij bezig bent met deuren openen en ze in de vangers haken, heen en weer lopen, die anderhalve meter achteruit steken, etc. De koude lucht zakt immers meteen naar beneden. Direct om het product heen valt het wel mee, maar de grote koude luchtmassa waar het eigenlijk om gaat, die ben je kwijt. Bovendien, zoiets heeft alleen maar zin als je aan een dock staat waar van die opblaaszakken omheen zitten. En die heb ik alleen nog maar bij diepvriezen gezien, als überhauptquote:Op woensdag 3 februari 2010 21:07 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Als ik met koeler aan reed en het was een koelhal waar ik moest lossen probeerde ik zo'n anderhalve meter van t dok af te komen, dan de deuren pas los te doen om zo min mogelijk warmte in de bak te laten komen...
Dus ergens snap ik wel dat je de afstand moet kunnen inschatten.
Elke straat waar een beperking geldt die niet al in een zone aangegeven is heeft een bord. Vaak zelfs al een straat eerder aangegeven als het een belangrijke weg is.quote:Op donderdag 4 februari 2010 00:47 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Tsja, die borden zie ik inderdaad vaak maar ook vaak genoeg niet. Je gaat me niet vertellen dat er voor elk straatje zo`n bord staat. Maarja, dat zal ik vast leren als ik zelf eens voor m`n vrachtwagenrijbewijs ga.
Ja, wel dus. Anders ben je als wegbeheerder namelijk (mede?) aansprakelijk voor de ontstane schade, en dat wil vadertje staat niet. Als je ergens niet in kunt, dan staat het wel aangegeven. En zo niet, dan moet je je echt afvragen hoe je daar terecht gekomen bent en wat je in vredesnaam fout hebt gedaan op dat moment.quote:Op donderdag 4 februari 2010 00:47 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Tsja, die borden zie ik inderdaad vaak maar ook vaak genoeg niet. Je gaat me niet vertellen dat er voor elk straatje zo`n bord staat. Maarja, dat zal ik vast leren als ik zelf eens voor m`n vrachtwagenrijbewijs ga.
heb je gister rae dingen gedaan?quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:30 schreef druppelkut het volgende:
Pfffffftt...
De dag kan wat mij betreft niet snel genoeg voorbij zijn
Kheb t zwaar.
bekend probleemquote:Op donderdag 4 februari 2010 11:47 schreef druppelkut het volgende:
Nee niet eens. Maar het was gewoon veel te gezellig en dan blijf ik plakken
Vertel!quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:39 schreef Barcaconia het volgende:
Ik ben trouwens aan het lessen met de volgende aanvulling op mijn lijst van dingen die ik kan besturen
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit: nieuw plaatje?
[ Bericht 3% gewijzigd door Barcaconia op 04-02-2010 19:15:03 ][b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
quote:Op donderdag 4 februari 2010 18:54 schreef Barcaconia het volgende:
[..]Dat plaatje is niet te bekijken (403 Forbidden on this server).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik vat 'm. Stoer!ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Aangepast.quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat plaatje is niet te bekijken (403 Forbidden on this server).
Maar ik vat 'm. Stoer!
Het enige probleem van zo'n brevet is dat je vlieguren moet maken wil je hem behouden.. Dat kan op sommige momenten een vrij kostbare zaak worden.quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:21 schreef Barcaconia het volgende:
Ik les in de US, kost ongeveer 1/5e van de Nederlandse prijs. Voor het totaalplaatje kun je ook een vrachtwagenrijbewijs halen maar ik zie dat bedrag als een investering voor de toekomst. Al weet ik nog niet of ik er mijn geld mee wil verdienen. Je weet nooit wat je er mee kunt en voor nu is het prachtig tijdverdrijf.
Maar dan mag je er alleen in de US mee vliegen?quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:52 schreef Barcaconia het volgende:
Niet met een US brevet, dat is alleen in de EU (FAA vs JAA). US blijft voor het leven geldig en als je meer dan 2 jaar niet gevlogen hebt moet je minstens 1 uur samen met een instructeur (geen examinator!) loggen om weer te mogen vliegen.
Ik wacht eerst zijn eerste les wel even af, misschien bakt hij er wel helemaal niets vanquote:Op donderdag 4 februari 2010 21:02 schreef Barcaconia het volgende:
Er zijn heel veel mensen die dat doen. Ik hoop mijn basisbrevet in ongeveer 5~6 weken te halen maar dat komt omdat ik fulltime werk en dus alleen 1 uur na het werk (licht buiten..) en een paar uur op zaterdag kan lessen. Je moet minstens 40 uur hebben.
Het kost hier ook een flinke duit, zeker als je er voor naar de US moet vliegen en overnachten enzo maar ik ben hier toch...
Dus ja: dat kan. Wel goed voorbereiden, je hebt toestemming nodig van de TSA en wat algemene vliegkennis is ook niet verkeerd.
Als je details wilt weten kan ik je wel e.e.a. via PM sturen, om niet té ver offtopic te gaan.
Of ik kan beide onderwerpen combineren:
[ afbeelding ]
Zoiets als: die zien we nooit meer terug?quote:Op donderdag 4 februari 2010 21:29 schreef glasbak het volgende:
[..]
Ik wacht eerst zijn eerste les wel even af, misschien bakt hij er wel helemaal niets van
quote:Op donderdag 4 februari 2010 21:31 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Zoiets als: die zien we nooit meer terug?
Ik vind het best een gaaf ding! Vooral die ergocabine is zeer praktisch.quote:Op donderdag 4 februari 2010 21:58 schreef Redbaron het volgende:
die nieuwe schone mercedes is wel gigantisch lelijk!
Die rijden gewoon over de weg.quote:Op donderdag 4 februari 2010 22:07 schreef Barcaconia het volgende:
Rijden die dingen ook over straat of alleen op vliegvelden en dergelijke? Ik heb er weinig van gehoord dus geen idee waarvoor ze ingezet worden (of waardoor ze aangedreven worden).
Ik zie ze dagelijks dus mij valt het niet meer op. Maar die trekker van Simon Loos is wel een redelijk aparte verschijning. Lage cabine met een tering grote spoiler op dak. Ziet er niet uitquote:Op donderdag 4 februari 2010 22:33 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Die rijden gewoon over de weg.
Ben er deze week nog 1 tegengekomen. Lelijk mormel
Ik ben dan wel geen chauffeur, maar heb in mijn werk wel veel met chauffeurs te maken (ik werk in de logistiek en ik ben ook een vaste lurker van deze reeks).quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:04 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het makkelijk is, laat staan dat ik het zelf wel ff kan ofzo, maar die meter van het dock af is gewoon kolder. Bovendien geldt ook voor aandocken dat je het na 2 keer doen precies kent. Laten we wel wezen, chauffeur zijn is geen raketwetenschap
Ze hebben zeker ook problemen om hem voor in andere gaatjes te krijgenquote:
Ik weet niet of het je al opgevallen was, maar je rijdt met schroot, en dat zit in bakken. Mooi laten branden, kan hooguit warm wordenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:09 schreef druppelkut het volgende:
Zo, pauze
Net was het sensatie
Ik was geladen en ga onderweg naar mijn losadres. Onderweg kreeg ik allemaal seintjes van tegeliggers en inhalers die naast me gingen rijden, toeteren en wijzen.
Dus ik kijk eens goed in m'n spiegels en zie een hoop rook uit 1 containe komen.
Kut!!!! De fik erin
Bellen! Bellen naar het losadres dat ik met een brandende bak naar binnen kom en dat ze ruimte moeten maken zodat ik meteen kon lossen.
Kom ik daar, vlieg de weegbrug op en rij door naar de losplek. Deuren open en kiepen op volgas.
Heftig rokende en smeulende lading eruit en zo snel mogelijk weggetrokken met de auto. Uitgestapt en kijken wat er eigenlijk aan de hand was.
Blijkt dat er een aantal batterijen geladen zijn in ijzerdraaisel. Die dingen hebben sluiting gemaakt en het een en ander in de fik gezet
sensatie alom.
Daar krijg je dan ook je rijbewijs bij een pakje boter en een doos eieren. Maar wat zijn ze toch lekker goedkoop, die jongensquote:Op vrijdag 5 februari 2010 07:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik ben dan wel geen chauffeur, maar heb in mijn werk wel veel met chauffeurs te maken (ik werk in de logistiek en ik ben ook een vaste lurker van deze reeks).
Maar het is opvallend hoe slecht Oostblokkers zijn in het aandocken. 7 tot 10 pogingen zijn geen uitzondering, ook niet bij de makkelijkere docks.
En dan geen foto's nemen natuurlijkquote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:09 schreef druppelkut het volgende:
Zo, pauze
Net was het sensatie
Ik was geladen en ga onderweg naar mijn losadres. Onderweg kreeg ik allemaal seintjes van tegeliggers en inhalers die naast me gingen rijden, toeteren en wijzen.
Dus ik kijk eens goed in m'n spiegels en zie een hoop rook uit 1 containe komen.
Kut!!!! De fik erin
Bellen! Bellen naar het losadres dat ik met een brandende bak naar binnen kom en dat ze ruimte moeten maken zodat ik meteen kon lossen.
Kom ik daar, vlieg de weegbrug op en rij door naar de losplek. Deuren open en kiepen op volgas.
Heftig rokende en smeulende lading eruit en zo snel mogelijk weggetrokken met de auto. Uitgestapt en kijken wat er eigenlijk aan de hand was.
Blijkt dat er een aantal batterijen geladen zijn in ijzerdraaisel. Die dingen hebben sluiting gemaakt en het een en ander in de fik gezet
sensatie alom.
kan me hier alleen maar bij aansluitenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:54 schreef TommyGun het volgende:
Wat een lelijke rotzooi van Mercedes zeg
ziet er best leuk uit maar wat is t nut ervan?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:53 schreef Barcaconia het volgende:
Deze trekker stond net bij ons te lossen. Gaaf systeem is dat! Sluit automatisch de gap tussen trekker en oplegger. Als je een bocht maakt of een noodstop klapt de oplegger direct een halve meter naar achteren dmv. drukaccumulators op de cilinder.
Ziet er heel leuk uit
Luchtweerstand verminderen. Chauffeur claimde een brandstofverbruik van 5~10% minder.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:28 schreef Redbaron het volgende:
[..]
ziet er best leuk uit maar wat is t nut ervan?
lijkt me ook nog eens storingsgevoelig
Ik ben wel nieuwsgierig hoe jij dat doet. Heb jij een GS met rollen of een slee?quote:Op maandag 8 februari 2010 09:42 schreef druppelkut het volgende:
@Bart:
Net een filmpje gemaakt van het op de aanhanger zetten van een container. Komt vanavond online op mijn joetoeb account
yo thanksquote:
Daar ging dat Directe twittertje ook overquote:En Luc werkt bij de <knip> als chauffeur.
Een heer die zich graag als dame voordoet, is toch wel redelijk homo hoorquote:Op maandag 8 februari 2010 20:22 schreef druppelkut het volgende:
Gewoon hetero
Die foto op twitter was van een vriend van me
LucVanDeContainerTruckquote:Op maandag 8 februari 2010 20:16 schreef druppelkut het volgende:
Allereerst wil ik me aan iedereen hier verontschuldigen.
Hetgeen jullie nu gaan zien kan schokkend zijn voor de medemens!
Zo. dat gezegd hebbende, de waarheid:
druppelkut is helemaal niet Mischa. druppelkut heet in werkelijkheid gewoon Luc.![]()
En Luc werkt bij de <kinp> als chauffeur.
Jullie weten allemaal wat ik rijd daar. En mooie MAN TGA 28-480 XXL 6x2![]()
Ik doe m'n best in ieder gevalquote:Alles wat ik hier heb gezegd is waarheid geweest (op een paar kleine details na).
Dit account is namelijk ooit aangemaakt als relkloon. Helaas is deze relkloon te serieus geworden en wil ik er nu vanaf. Ik wil namelijk eerlijk zijn tegen mensen die dat ook tegen mij zijn. Jullie weten nu de waarheid en ik hoop dat jullie me daar niet op afrekenen en gewoon normaal tegen me zullen blijven doen.
Er was er bij ons dus eens eentje die dat (met een volle bak) nooit deed. Totdat de kabel een keer brak (was te verwachten) en hij deze via het achterraam (dagcabine) naar binnen kreeg. In z'n gezicht ja... Hij was al niet knap, en van die kabel is hij zeker niet knapper gewordenquote:Misschien dat ik nog wel een ander account aanmaak wat mijn werk/naam meer eer aan doet dan druppelkut.
Maar nu, op speciaal verzoek van Bart de video van het op de aanhanger zetten van een 40 m³ container:
Uitleg:
0: Aanhanger laten zakken (lucht eraf) en op de rem (voorbereiding)
1: Recht achter en heel dicht op de aanhanger gaan staan met de motorwagen
2: Container kippen
3: Controleren of de container goed in de rails staat
4: Vrijloop van de lier gebruiken en tegelijk het systeem laten zakken. Zwaartekracht ftw
5: Als de container niet meer verder zakt, eronderuit rijden met de vrijloop ingedrukt
6: Als de container helemaal achterop de 'rol' staat, vrijloop loslaten!!!
Nu begrijp ik ook Alexxxx z'n reactie van een 2 topics geleden.quote:7: Container aflieren tot net over de rol
8: Achteruit rijden totdat de container tegen de stopblokken staat
9: Vrijloop weer indrukken en rustig een metertje of anderhalf vooruit rijden en een halve weer terug
10: Uitstappen, kabels losmaken en container borgen op de aanhanger, lucht omhoog
edit: hoi Alexxxxx.. heb het eindelijk durven zeggen![]()
Niet vinden kon? Ik heb niet eens gezocht.quote:Op maandag 8 februari 2010 20:23 schreef glasbak het volgende:
[..]
Een heer die zich graag als dame voordoet, is toch wel redelijk homo hoorMaar dat verklaart ook meteen waarom RZ je niet vinden kon.
Eerlijk gezegd had ik al m'n twijfels, maar ik dacht.. ach.. laat het een keer leuk zijn.. Er zijn genoeg vrouwelijke chauffeurs, dus waarom zou er niet een geile tussen kunnen zittenquote:Op maandag 8 februari 2010 20:59 schreef Redbaron het volgende:
en ik maar denken dat er gewoon een geile chauffeuse rondreed op een combi
Oh nee, je was ziekquote:Op maandag 8 februari 2010 21:00 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Niet vinden kon? Ik heb niet eens gezocht.
joah t was wel vreemd dat er geen foto's van haar kwamen...en idd wel een paar leuke chauffeuses gezienquote:Op maandag 8 februari 2010 21:01 schreef glasbak het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd had ik al m'n twijfels, maar ik dacht.. ach.. laat het een keer leuk zijn.. Er zijn genoeg vrouwelijke chauffeurs, dus waarom zou er niet een geile tussen kunnen zitten
Kolere wat steekt die bak een eind overquote:Op maandag 8 februari 2010 20:16 schreef druppelkut het volgende:
Allereerst wil ik me aan iedereen hier verontschuldigen.
Hetgeen jullie nu gaan zien kan schokkend zijn voor de medemens!
Zo. dat gezegd hebbende, de waarheid:
druppelkut is helemaal niet Mischa. druppelkut heet in werkelijkheid gewoon Luc.![]()
En Luc werkt bij de <knip> als chauffeur.
Jullie weten allemaal wat ik rijd daar. En mooie MAN TGA 28-480 XXL 6x2![]()
Alles wat ik hier heb gezegd is waarheid geweest (op een paar kleine details na).
Dit account is namelijk ooit aangemaakt als relkloon. Helaas is deze relkloon te serieus geworden en wil ik er nu vanaf. Ik wil namelijk eerlijk zijn tegen mensen die dat ook tegen mij zijn. Jullie weten nu de waarheid en ik hoop dat jullie me daar niet op afrekenen en gewoon normaal tegen me zullen blijven doen.
Misschien dat ik nog wel een ander account aanmaak wat mijn werk/naam meer eer aan doet dan druppelkut.
Maar nu, op speciaal verzoek van Bart de video van het op de aanhanger zetten van een 40 m³ container:
Uitleg:
0: Aanhanger laten zakken (lucht eraf) en op de rem (voorbereiding)
1: Recht achter en heel dicht op de aanhanger gaan staan met de motorwagen
2: Container kippen
3: Controleren of de container goed in de rails staat
4: Vrijloop van de lier gebruiken en tegelijk het systeem laten zakken. Zwaartekracht ftw
5: Als de container niet meer verder zakt, eronderuit rijden met de vrijloop ingedrukt
6: Als de container helemaal achterop de 'rol' staat, vrijloop loslaten!!!
7: Container aflieren tot net over de rol
8: Achteruit rijden totdat de container tegen de stopblokken staat
9: Vrijloop weer indrukken en rustig een metertje of anderhalf vooruit rijden en een halve weer terug
10: Uitstappen, kabels losmaken en container borgen op de aanhanger, lucht omhoog
edit: hoi Alexxxxx.. heb het eindelijk durven zeggen![]()
Die bak steekt een tering eind over.. Dat lijkt niet zo, dat is gewoon zoquote:Op maandag 8 februari 2010 21:10 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Kolere wat steekt die bak een eind overOf lijkt dat maar zo?
Glasbak: tegenvallertje zeker?
Vergis je niet, bij mijn auto heeft de trekas bij een lege auto (zonder bak dus) al een druk van 6 ton.quote:Op maandag 8 februari 2010 21:26 schreef Bartholomeus het volgende:
Ergens ook wel logisch dat de achterassen zowat midden onder de bak moeten zitten, want op de vooras hou je maar een laadvermogen van een tonnetje of anderhalf over
Edit: trouwens druppelkut: achteraf is dat verhaal over die kerstpakjes echt te geniaal voor woorden![]()
Mja.. Ik ken genoeg mensen die hun identiteit heel erg strak in de gaten houden...quote:Op maandag 8 februari 2010 21:04 schreef Redbaron het volgende:
[..]
joah t was wel vreemd dat er geen foto's van haar kwamen...en idd wel een paar leuke chauffeuses gezien
quote:Op maandag 8 februari 2010 20:16 schreef druppelkut het volgende:
Allereerst wil ik me aan iedereen hier verontschuldigen.
Hetgeen jullie nu gaan zien kan schokkend zijn voor de medemens!
Zo. dat gezegd hebbende, de waarheid:
druppelkut is helemaal niet Mischa. druppelkut heet in werkelijkheid gewoon Luc.![]()
En Luc werkt bij de <knip> als chauffeur.
Jullie weten allemaal wat ik rijd daar. En mooie MAN TGA 28-480 XXL 6x2![]()
Alles wat ik hier heb gezegd is waarheid geweest (op een paar kleine details na).
Dit account is namelijk ooit aangemaakt als relkloon. Helaas is deze relkloon te serieus geworden en wil ik er nu vanaf. Ik wil namelijk eerlijk zijn tegen mensen die dat ook tegen mij zijn. Jullie weten nu de waarheid en ik hoop dat jullie me daar niet op afrekenen en gewoon normaal tegen me zullen blijven doen.
Misschien dat ik nog wel een ander account aanmaak wat mijn werk/naam meer eer aan doet dan druppelkut.
lege combi totaal 20.2 ton, asdruk weet ik niet. Sleep ging wel vrij snel naar benedenquote:Op maandag 8 februari 2010 21:33 schreef Bartholomeus het volgende:
Onze motorwagens doen zonder lading, en met de sleepas omhoog ook bijna 9 ton. Lang leve de koelopbouw. Daarom dus: sleepas
Laat ik zeggen dat ik écht een vriendin van me in kerstpakje in de auto hadquote:Op maandag 8 februari 2010 21:26 schreef Bartholomeus het volgende:
Ergens ook wel logisch dat de achterassen zowat midden onder de bak moeten zitten, want op de vooras hou je maar een laadvermogen van een tonnetje of anderhalf over
Edit: trouwens druppelkut: achteraf is dat verhaal over die kerstpakjes echt te geniaal voor woorden![]()
Dan moet daar toch minstens 1 foto van zijnquote:Op maandag 8 februari 2010 21:38 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Laat ik zeggen dat ik écht een vriendin van me in kerstpakje in de auto had
Dus in zoverre niet eens gelogen!
Die chauffeurs hadden het niet meer bij ons
Schroothoop!quote:Op maandag 8 februari 2010 20:16 schreef druppelkut het volgende:
Misschien dat ik nog wel een ander account aanmaak wat mijn werk/naam meer eer aan doet dan druppelkut.
quote:Op maandag 8 februari 2010 22:08 schreef kutvent het volgende:
Kom eens met ideeën dan...
Ik zit ff zonder
quote:
Luc zo te zien ook.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:24 schreef Iuc het volgende:
Schroothoop was al geregistreerd. 2 forumposts in 2003
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:22 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
lol, druppelkut is een vent![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
(x1000)
oja, ben vanochtend geslaagd voor mijn rijbewijs![]()
![]()
nu alleen nog die 2 kut toetsen voor code 95 en dan heb ik alle zooi bij mekaar en kan ik eindelijk gaan rijden
Goeie vraag. Ik heb tenminste nog goedemorgen gezegd. De rest schaamt zich een beetje denk ikquote:
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:24 schreef glasbak het volgende:
[..]
Goeie vraag. Ik heb tenminste nog goedemorgen gezegd. De rest schaamt zich een beetje denk ik
smd gefeliciteerd trouwens
Bleek het geen druppelkut te zijn maar gewoon een druiperquote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:12 schreef RealZeus het volgende:
Stel je voor dat er meet was gekomen en we het niet geweten hadden. Iedereen benieuwd naar Druppelkut. Blijkt Druppelkut een druppellul te zijn. Dan had iedereen zoiets gehad van![]()
Tsjah dat heb ik nu al. Ik had bij druppel een beetje zo'n idee van een 35 jarige vrouw (oid) die al helemaal hangende tieten had en een vetkwab om ziek van te worden.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:12 schreef RealZeus het volgende:
Stel je voor dat er meet was gekomen en we het niet geweten hadden. Iedereen benieuwd naar Druppelkut. Blijkt Druppelkut een druppellul te zijn. Dan had iedereen zoiets gehad van![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan blijkt het een vent te zijn![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
en:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Blaze with the fire that is never extinguished
Die naam ga ik registreren straks. Briljantquote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:39 schreef Sounddragon het volgende:
We're in denial![]()
We kunnen hem natuurlijk ook gewoon tot in lengte van dagen kutje blijven noemen
Wadaggewevan: T.U.F.K.A.D.; The User Formerly Known As Druppelkut![]()
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:25 schreef Sounddragon het volgende:
Niet in fokking Groningen man![]()
Da's de halve wereld verderop en je verstaat er geen hond![]()
Dat klinkt dramatischquote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:48 schreef sigme het volgende:
Jammer druppelluc, maar complimenten voor het uit de kast komen.
Dat zijn er tegenwoordig 3 want daar is sinds vandaag een XF105SSC bijgekomenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:09 schreef motaro het volgende:
Glasbak, zit je toevallig bij Icova Sloterdijk?
Waar ook die 2 XF95's pendelen?
Ik ben de kaptein op de auto en ik bepaal via welke weg ik naar m'n eindbestemming gaquote:
Ik duik er ook in, al gaat die van mij pas om kwart voor 5quote:Wat een route, wel een mooi route![]()
Maar ik ga me bed opzoeken, half 3 gaat de wekker![]()
Kalm aan en een fijne avond nog
Dat copyrightquote:
Ik had een nog veel langere aftitelingquote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:54 schreef Iuc het volgende:
[..]
Dat copyright
ps. Welk programma gebruik jij voor die tekst in je film?
In Belgie staat meer dan 900 km file momenteelquote:Op woensdag 10 februari 2010 07:55 schreef glasbak het volgende:
Waarom staat heel nederland vast als er 3 fucking centimeter sneeuw ligt?
Omdat al die triangeljosti's niet harder durven dan 30 km/u terwijl er geschoven èn gestrooid is en dus de weg goed begaanbaar is
Lees rijden of blijf thuis
Want er rijdt geen enkele auto meer?quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:42 schreef Barcaconia het volgende:
Hier ligt 40cm, en nog geen file.
Je knipperde jezelf uit balans; tijd voor een wimpertrimmetjequote:Op woensdag 10 februari 2010 16:37 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik heb net m'n auto geparkeerd langs de weg. Ik stap uit, zet 1 stap, knipperde een keer met m'n ogen, en next thing I know ligt ik gestrekt op de weg. Glad? Welnee!
Ja ?? Washington ja ??quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:42 schreef Barcaconia het volgende:
Hier ligt 40cm, en nog geen file.
Hier sneeuwt het al de hele dag af en aan, mar die meuk van vannacht is alweer weggedooid, en nu valt er weer nieuwe troep op de natte zooi die er nog lag.. straks vriezen, dat wordt lachenquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:11 schreef Iuc het volgende:
Hmm.
Hier nog steeds geen sneeuw.
En met 25 ton rubber in de bakken ben ik er ergens wel blij mee. Hij komt wel moeilijk van z'n plek af of een viaduct op
Waar had je de auto neergezet? Dwars op de weg, bij station De Riet?quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:25 schreef Redbaron het volgende:
tis hier in Almelo ook glad, net een rustige bocht willen nemen knal ik nog met t rechter voorwiel tegen de stoeprand. Stuur staat goed scheef nu dus morgen maar eens bellen om uit te lijnen
Nope, hier achter als je ri de nijreessingel gaatquote:Op woensdag 10 februari 2010 19:43 schreef Light het volgende:
[..]
Waar had je de auto neergezet? Dwars op de weg, bij station De Riet?
Dan heb je geluk, denk ik. De auto die ik bij de Riet gezien heb, stond er niet echt lekker bij. Voorwiel dat niet meer vertikaal stond, maar onder een hoek van zo'n 45 graden.quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:05 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Nope, hier achter als je ri de nijreessingel gaat
Ik zal het in de gaten houden, maar zoals je een paar posts terug had kunnen lezen, zit ik nu in de driehoekquote:Op woensdag 10 februari 2010 19:34 schreef Lemjur het volgende:
@ Glasbak; vanaf nu zwaai ik naar alle Icova vrachtwagens die ik op de Haarlemmerweg zie rijden. Dus mocht je ter hoogte van de Admiraal de Ruyterweg iemand zien zwaaien, dan ben ik het!
OT: Mag ik hier als niet-chauf ook meegluren?
Zo'n grapje had ik een tijdje geleden ook, bij elkaar bijna 400 euro gekost.quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:25 schreef Redbaron het volgende:
tis hier in Almelo ook glad, net een rustige bocht willen nemen knal ik nog met t rechter voorwiel tegen de stoeprand. Stuur staat goed scheef nu dus morgen maar eens bellen om uit te lijnen
quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:14 schreef Iuc het volgende:
Op dit moment zijn er een paar mensen die ik het liefst voor de trekas van mijn auto wil leggen, dan antislip uit en sper aan. Volgas eroverheen
De BR-VD-89 is de C38 dacht ik (staat op het hoekschildje) maar de BN-TV zegt mij niets. Ik ken wel een BN-TH..quote:Op donderdag 11 februari 2010 21:02 schreef motaro het volgende:
Niet leuker om 2 lichtbakjes in je wagen te hebben? Aan beide kanten zegmaar?
@Glasbak: Ik heb tot mijn schaamte maar 1 foto van Sloterdijk gevonden met een vorig type cf en eentje in Almere..![]()
de BN-TV en de BR-VD
Dat lampje heeft zichzelf op miraculeuze wijze gerepareerd. Toen ik een ritje had gemaakt en het lampje wilde vervangen deed ie het opeensquote:Op donderdag 11 februari 2010 21:12 schreef motaro het volgende:
Ow zo, lampje wel weer gemaakt, of had je zoiets van morgen weer een dag?
Nope. Countourlampje was toch echt kapot. En van de rest was het glas zwart uitgeslagen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:35 schreef motaro het volgende:
Handig, was dat maar eerder gebeurt.. had je werk bespaart
Vanuit camerastandpunt richting deur niet maar via de deuropening recht achteruit lijkt me breed zat. Hele pad is vrij als ik het goed zie.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:36 schreef Iuc het volgende:
[ afbeelding ]
kun jij jezelf hierdoorheen wurmen? Daar kun je te voet nog niet eens door lijkt me
Hehe.. Is het goed als ik die foto naar hem doorstuur?quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:25 schreef motaro het volgende:
inderdaad de M22, helaas wel een mislukte foto.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beste man, achter die deur staan een x aantal afzetcontainers die ik moet hebbenquote:Op donderdag 11 februari 2010 22:54 schreef vannelle het volgende:
[..]
Vanuit camerastandpunt richting deur niet maar via de deuropening recht achteruit lijkt me breed zat. Hele pad is vrij als ik het goed zie.
Moeten ze wel via de zijkant laden maar da's hun probleem toch?
Ik moet dan ook regelmatig karren een flinke douw geven. Tot ergernis van de boxhouders aan de linkerzijde want de kar van de een komt wel eens bij de buurman terecht.. En dan raken ze in de warquote:Op donderdag 11 februari 2010 22:36 schreef Iuc het volgende:
[ afbeelding ]
kun jij jezelf hierdoorheen wurmen? Daar kun je te voet nog niet eens door lijkt me
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 13:21 schreef Iuc het volgende:
Zo, nog 1 bak leeggooien en dan de auto wassen.
Dan mag ie voor onderhoud naar de garage (kan er ook niemand mee rijden).
En dan is het CARNAVAL
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 13:24 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dus jij belandt weer bij mannen in bed die niks presteren?
Oeps!! My mistake!quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:11 schreef glasbak het volgende:
Beste man, achter die deur staan een x aantal afzetcontainers die ik moet hebbenVia de zijkant laden zal een beetje lastig gaan
Toch wel een Van Nelle hè?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:05 schreef vannelle het volgende:
[..]
Oeps!! My mistake!![]()
Had er even niet bij nagedacht dat je containers rijdt terwijl ik dat wel weet.....![]()
![]()
*Gaat sjekkie draaien en trekt zich terug om zich te schamen
Jij mag geen auto meer rijden.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:44 schreef Iuc het volgende:
Groetenlalalalvanuitlallaallaeenlallalalkielalalllalalagezelliglalalalalallbrabantlalallalal
Druppel on the movequote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:44 schreef Iuc het volgende:
Groetenlalalalvanuitlallaallaeenlallalalkielalalllalalagezelliglalalalalallbrabantlalallalal
quote:
Vrouwen. Vrouwen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:11 schreef RealZeus het volgende:
[..]![]()
Nou maar hopen dat Luc niet weer in zijn alter ego kruipt en dat we maandag weer lezen hoveel mannen hij verslonden heeft.
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:16 schreef Iuc het volgende:
[..]
Vrouwen. Vrouwen.
Ghehehehhehhhehehehehehhehheheheh!
hebb al beet namelijk
Godver ben gister avond/nacht al gaan pre-carnavallen en heb nu zo'n godsgruwelijke kater (heb ik bijna nooit, misschien had ik van de goldstrike af moeten blijven) dat ik vanavond miss niet eens ga. Voel me echt zo waardeloos...quote:
Doorgaan met hetgeen je opgehouden bent.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:30 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Godver ben gister avond/nacht al gaan pre-carnavallen en heb nu zo'n godsgruwelijke kater (heb ik bijna nooit, misschien had ik van de goldstrike af moeten blijven) dat ik vanavond miss niet eens ga. Voel me echt zo waardeloos...
ff geen bier, misschien als het vanavond beter gaat
Nou.. Ben gister avond rond 7 uur toch maar overstag gegaan. Had nog wel wat hoofdpijn, maar dat was gewoon weg na zo'n anderhalf pilsje.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:41 schreef Iuc het volgende:
[..]
Doorgaan met hetgeen je opgehouden bent.
Dan is de kater t eerst weg
waarom denk je dat ik nu aan t bier zit?
deventer?? wat moet je daar aan de bokkingshang(hoeren)?quote:
Ik weet het niet, maar als mijn auto zo rookt zet ik toch echt de motor uit.quote:
bij tractorpulling blazen ze ook vaak de turbo eruit en dan blijft de motor ook nog wel even draaienquote:Op maandag 15 februari 2010 11:57 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik weet het niet, maar als mijn auto zo rookt zet ik toch echt de motor uit.
En het is maar goed dat ik dat niet ben, ik was van schrik vreselijk tekeer gegaan.
Kuttopic, slotje.quote:Op maandag 15 februari 2010 18:22 schreef Bartholomeus het volgende:
Vandaag maar 5 posts incl deze... De gang is er wel uit sinds druppelkut ontmaskerd is
Nachtelijk spitsverkeer he.. road rage..quote:Op dinsdag 16 februari 2010 06:51 schreef vannelle het volgende:
Wat zijn er toch een dwazen op deze aardkloot....
Vannacht, 01.30 sla ik linksaf op een kruising en daarna moet ik weer vaart maken. Dat gaat niet zo bijzonder snel met een container van 30 ton achterop.
Word ik vlák voor een flauwe bocht naar rechts (dat figuur kon dus onmogelijk zien of er iemand aan kwam) luid toeterend ingehaald door 1 of andere malloot voor wie het allemaal niet snel genoeg ging. Stel je toch eens voor dat je 10 seconden later bij de volgende rotonde bent, vreselijk!
En nee, ik heb em bij het afslaan niet gehinderd waardoor ie een reden zou kunnen hebben.
Mjah sorry maar ik zelf rijd in de nacht ook een stuk steviger door.. Ik ga niet tot het randje en blijf wel goed opletten op mijn en anders veiligheid, maar snelheidsregels ken ik eigenlijk niet in de nacht.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:27 schreef Bartholomeus het volgende:
Vannelle: die idioten heb je er altijd bij, juist 's nachts als ze denken wel ff snel door te jakkeren. Moet je voor de gein eens kijken hoe er dan binnen de bebouwde kom gescheurd wordt, de politie ligt dan immers toch op bed
Mjah klopt, als ik die dan niet zie ben ik inderdaad het haasje. Daarom heet het ook ongeluk.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:52 schreef Bartholomeus het volgende:
Tot er midden in de nacht per ongeluk een of andere verdwaalde kroegganger oversteekt zonder te kijken
[/moraalridder mode]quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:53 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Mjah klopt, als ik die dan niet zie ben ik inderdaad het haasje. Daarom heet het ook een verwijtbaar ongeluk.
Als ik hem wel zie (nog niet op de weg lopende dus) pas ik daar wel degelijk mijn snelheid op aan.
's Nachts is alles anders, ik weet het.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nachtelijk spitsverkeer he.. road rage..
Ik weet het, om de week rij ik 's nachts.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:27 schreef Bartholomeus het volgende:
Vannelle: die idioten heb je er altijd bij, juist 's nachts als ze denken wel ff snel door te jakkeren. Moet je voor de gein eens kijken hoe er dan binnen de bebouwde kom gescheurd wordt, de politie ligt dan immers toch op bed
Dat bedoel ik dus.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:44 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Mjah sorry maar ik zelf rijd in de nacht ook een stuk steviger door.. Ik ga niet tot het randje en blijf wel goed opletten op mijn en anders veiligheid, maar snelheidsregels ken ik eigenlijk niet in de nacht.
Dat krijg je nou eenmaal als het heel rustig is op de weg. Maar asociaal rijden (écht asociaal) zul je me niet op betrappen.
Jup. Ik rij ook altijd ff wat steviger door..quote:Op woensdag 17 februari 2010 07:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus.
Je kunt ook doorrijden zónder asociaal te doen.
quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:09 schreef LoempiaLiza het volgende:
Jeeeeej, we hebben een LZV
[ link | afbeelding ]
Hier nog even in een bochtje:
[ link | afbeelding ]
Met een LZV ga je neem ik aan niet een dorpskern in..quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:23 schreef LoempiaLiza het volgende:
Sja, ik vind voor ons werk een FH vooral lastig, we zitten veel in dorpskernen enzo en je dode hoek is een heel stuk groter. Desalniettemin, liever een 460-er FM dan een 420-er FH, die ook al genoeg vermogen heeft voor een 57,5 tonner.
Supermarktdistributie, wat dacht jij nou! Natuurlijk wel!quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:39 schreef blup het volgende:
[..]
Met een LZV ga je neem ik aan niet een dorpskern in..
Dit zijn gewoon 2 citys of niet?
Barca: je mag er wel distributiewerk mee doen, maar dan moet je aan de rand van de stad 1 deel laten staan. De praktijk is dus dat deze auto's naar een industrieterrein aan de rand van de stad rijden, daar deel 1 neerzetten en met deel 2 de stad in gaan om te lossen. Als deel 2 leeg is dan wordt deel 1 aan de trekker geprikt en dan nog een keer de stad inquote:Op woensdag 17 februari 2010 20:40 schreef Barcaconia het volgende:
2 city's met beide 1 stuuras zo te zien. Daar mag je toch helemaal geen stadsdistributie mee doen? Of zijn die regels inmiddels alweer veranderd?
Rijd je met rolcontainers of pallets? Er zijn betere oplossingen voor supermarktdistributie op rolcontainers.
[ afbeelding ]
Ja, maar dan krijg je geklooi met de Arbo, want de binnenruimte is toch al maar net 1,80m in de standaard uitvoering. Zo'n ding laden en lossen betekent dus continue gebukt lopenquote:Op woensdag 17 februari 2010 20:56 schreef Barcaconia het volgende:
Luchtvering kan op stadsnelheid 10cm omhoog bij die trailers. Je kunt zo ook met een hogere bodem krijgen, inclusief stuurassen. Dan verlies je wel een aantal cm laadvloerhoogte natuurlijk. Maarja, 88 rolcontainers in een normale trailer krijg je ervoor terug ipv het gekut met LZV's reguleringen, aan- en afkoppelen, manoeuvreerbaarheid etc. Als je deze trailers als LZV gebruikt (1 volledige oplegger en 1 korte aanhanger) krijg je natuurlijk helemaal een gigantische ruimte.
Een gewone 16.50m combinatie met deze aanhanger er achter. Ze rijden rond, dat is efficiënt transportquote:Op woensdag 17 februari 2010 21:09 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ja, maar dan krijg je geklooi met de Arbo, want de binnenruimte is toch al maar net 1,80m in de standaard uitvoering. Zo'n ding laden en lossen betekent dus continue gebukt lopen
Zou wel geinig zijn evengoed, om zo'n ding als tweede deel van een LZV te gebruiken, en dan een korte city als eerste deel
Over Jumbo gesproken:quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:53 schreef Bartholomeus het volgende:
Jumbo heeft zo ver ik weet 2 LZV's, 1 met een trekker, een oplegger, en daar een wipkar achter, en 1 motorwagen met dolly en oplegger. Ze rijden vaak met z'n tweeën op en neer tussen Veghel en het noorden des landsch
Of ze moeten recentelijk wat nieuws aangeschaft hebben natuurlijk
Niet alleen Jumbo, maar ook Simon Loos heeft 1 of meerdere van die combinaties...quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:39 schreef Iuc het volgende:
[..]
Over Jumbo gesproken:
Jumbo Helmond heeft een lzv systeem ontwikkeld van 2 citytrailers waarvan het assenstel van de voorste city onder de aanhanger uit schuift om de tweede trailer aan te kunnen pikken met een normale schotel.
Niks meer te maken met een dolly.
Gewoon de tweede trailer afkoppelen op de normale
manier, assen van de eerste trailer naar voren trekken en gaan.
Ik heb t over Jumbo aanhangers/opleggers. Niet de supermarktketen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:47 schreef glasbak het volgende:
[..]
Niet alleen Jumbo, maar ook Simon Loos heeft 1 of meerdere van die combinaties...
[ afbeelding ]
Zie editquote:Op woensdag 17 februari 2010 22:51 schreef Iuc het volgende:
[..]
Ik heb t over Jumbo aanhangers/opleggers. Niet de supermarktketen.
Daarom noemde ik Helmond er bijquote:
Elektronische sturing is redelijk nieuw. Het nadeel is dat je een zeer krachtig aggregaat op je achterassen nodig hebt om de cilinders te sturen. Daardoor hebben ze lange tijd slechts 2 assen kunnen sturen. Ik heb het filmpje niet goed bekeken maar het lijkt alsof dit een 3-assen gestuurde oplegger is? Dat is nieuw dan.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:09 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik vind trouwens nog veel interessanter. Dan heb je dus geen koppeldeel meer dat je moet afkoppelen, maar gewoon een assenstel dat naar achter schuift, waardoor er een koppelschotel tevoorschijn komt waar je vervolgens de tweede oplegger aan prikt. Dit spul is hydraulisch gestuurd, en die sturing wordt aangestuurd door een vernuftig stukje electronica in de kingpinnen. Dacht dat het al bestond, maar dit schijnt dus op het gebied van trailersturing iets bijzonders te zijn
Dit spul loopt trouwens door hetzelfde spoor als een ongestuurde 13.60m oplegger
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |