Ik wacht eerst zijn eerste les wel even af, misschien bakt hij er wel helemaal niets vanquote:Op donderdag 4 februari 2010 21:02 schreef Barcaconia het volgende:
Er zijn heel veel mensen die dat doen. Ik hoop mijn basisbrevet in ongeveer 5~6 weken te halen maar dat komt omdat ik fulltime werk en dus alleen 1 uur na het werk (licht buiten..) en een paar uur op zaterdag kan lessen. Je moet minstens 40 uur hebben.
Het kost hier ook een flinke duit, zeker als je er voor naar de US moet vliegen en overnachten enzo maar ik ben hier toch...
Dus ja: dat kan. Wel goed voorbereiden, je hebt toestemming nodig van de TSA en wat algemene vliegkennis is ook niet verkeerd.
Als je details wilt weten kan ik je wel e.e.a. via PM sturen, om niet té ver offtopic te gaan.
Of ik kan beide onderwerpen combineren:
[ afbeelding ]
Zoiets als: die zien we nooit meer terug?quote:Op donderdag 4 februari 2010 21:29 schreef glasbak het volgende:
[..]
Ik wacht eerst zijn eerste les wel even af, misschien bakt hij er wel helemaal niets van
quote:Op donderdag 4 februari 2010 21:31 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Zoiets als: die zien we nooit meer terug?
Ik vind het best een gaaf ding! Vooral die ergocabine is zeer praktisch.quote:Op donderdag 4 februari 2010 21:58 schreef Redbaron het volgende:
die nieuwe schone mercedes is wel gigantisch lelijk!
Die rijden gewoon over de weg.quote:Op donderdag 4 februari 2010 22:07 schreef Barcaconia het volgende:
Rijden die dingen ook over straat of alleen op vliegvelden en dergelijke? Ik heb er weinig van gehoord dus geen idee waarvoor ze ingezet worden (of waardoor ze aangedreven worden).
Ik zie ze dagelijks dus mij valt het niet meer op. Maar die trekker van Simon Loos is wel een redelijk aparte verschijning. Lage cabine met een tering grote spoiler op dak. Ziet er niet uitquote:Op donderdag 4 februari 2010 22:33 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Die rijden gewoon over de weg.
Ben er deze week nog 1 tegengekomen. Lelijk mormel
Ik ben dan wel geen chauffeur, maar heb in mijn werk wel veel met chauffeurs te maken (ik werk in de logistiek en ik ben ook een vaste lurker van deze reeks).quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:04 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het makkelijk is, laat staan dat ik het zelf wel ff kan ofzo, maar die meter van het dock af is gewoon kolder. Bovendien geldt ook voor aandocken dat je het na 2 keer doen precies kent. Laten we wel wezen, chauffeur zijn is geen raketwetenschap
Ze hebben zeker ook problemen om hem voor in andere gaatjes te krijgenquote:
Ik weet niet of het je al opgevallen was, maar je rijdt met schroot, en dat zit in bakken. Mooi laten branden, kan hooguit warm wordenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:09 schreef druppelkut het volgende:
Zo, pauze
Net was het sensatie
Ik was geladen en ga onderweg naar mijn losadres. Onderweg kreeg ik allemaal seintjes van tegeliggers en inhalers die naast me gingen rijden, toeteren en wijzen.
Dus ik kijk eens goed in m'n spiegels en zie een hoop rook uit 1 containe komen.
Kut!!!! De fik erin
Bellen! Bellen naar het losadres dat ik met een brandende bak naar binnen kom en dat ze ruimte moeten maken zodat ik meteen kon lossen.
Kom ik daar, vlieg de weegbrug op en rij door naar de losplek. Deuren open en kiepen op volgas.
Heftig rokende en smeulende lading eruit en zo snel mogelijk weggetrokken met de auto. Uitgestapt en kijken wat er eigenlijk aan de hand was.
Blijkt dat er een aantal batterijen geladen zijn in ijzerdraaisel. Die dingen hebben sluiting gemaakt en het een en ander in de fik gezet
sensatie alom.
Daar krijg je dan ook je rijbewijs bij een pakje boter en een doos eieren. Maar wat zijn ze toch lekker goedkoop, die jongensquote:Op vrijdag 5 februari 2010 07:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik ben dan wel geen chauffeur, maar heb in mijn werk wel veel met chauffeurs te maken (ik werk in de logistiek en ik ben ook een vaste lurker van deze reeks).
Maar het is opvallend hoe slecht Oostblokkers zijn in het aandocken. 7 tot 10 pogingen zijn geen uitzondering, ook niet bij de makkelijkere docks.
En dan geen foto's nemen natuurlijkquote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:09 schreef druppelkut het volgende:
Zo, pauze
Net was het sensatie
Ik was geladen en ga onderweg naar mijn losadres. Onderweg kreeg ik allemaal seintjes van tegeliggers en inhalers die naast me gingen rijden, toeteren en wijzen.
Dus ik kijk eens goed in m'n spiegels en zie een hoop rook uit 1 containe komen.
Kut!!!! De fik erin
Bellen! Bellen naar het losadres dat ik met een brandende bak naar binnen kom en dat ze ruimte moeten maken zodat ik meteen kon lossen.
Kom ik daar, vlieg de weegbrug op en rij door naar de losplek. Deuren open en kiepen op volgas.
Heftig rokende en smeulende lading eruit en zo snel mogelijk weggetrokken met de auto. Uitgestapt en kijken wat er eigenlijk aan de hand was.
Blijkt dat er een aantal batterijen geladen zijn in ijzerdraaisel. Die dingen hebben sluiting gemaakt en het een en ander in de fik gezet
sensatie alom.
kan me hier alleen maar bij aansluitenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:54 schreef TommyGun het volgende:
Wat een lelijke rotzooi van Mercedes zeg
ziet er best leuk uit maar wat is t nut ervan?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:53 schreef Barcaconia het volgende:
Deze trekker stond net bij ons te lossen. Gaaf systeem is dat! Sluit automatisch de gap tussen trekker en oplegger. Als je een bocht maakt of een noodstop klapt de oplegger direct een halve meter naar achteren dmv. drukaccumulators op de cilinder.
Ziet er heel leuk uit
Luchtweerstand verminderen. Chauffeur claimde een brandstofverbruik van 5~10% minder.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:28 schreef Redbaron het volgende:
[..]
ziet er best leuk uit maar wat is t nut ervan?
lijkt me ook nog eens storingsgevoelig
Ik ben wel nieuwsgierig hoe jij dat doet. Heb jij een GS met rollen of een slee?quote:Op maandag 8 februari 2010 09:42 schreef druppelkut het volgende:
@Bart:
Net een filmpje gemaakt van het op de aanhanger zetten van een container. Komt vanavond online op mijn joetoeb account
yo thanksquote:
Daar ging dat Directe twittertje ook overquote:En Luc werkt bij de <knip> als chauffeur.
Een heer die zich graag als dame voordoet, is toch wel redelijk homo hoorquote:Op maandag 8 februari 2010 20:22 schreef druppelkut het volgende:
Gewoon hetero
Die foto op twitter was van een vriend van me
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |