Als je dat vaker doet, weet je precies wat je waar moet zien om goed te staan. Dat is dus een kwestie van routine. In geval van de bakken idem, en anders kan je hem er rustig tegenaan zetten en dan een eindje aantrekken. De schrootboer die bij mijn vader op de zaak komt doet dat ook wel eensquote:Op woensdag 3 februari 2010 20:53 schreef druppelkut het volgende:
[..]
In het dagelijkse leven is het achteruit rijden voor mij heel erg belangrijk. Ik moet tot op centimeters nauwkeurig kunnen inschatten hoe ver ik van mijn aanhanger sta.
En met centimeters bedoel ik maximaal 2. Ik maak daar namelijk een sport van om zo dicht mogelijk erop te staan zonder dat ik de aanhanger raak.
Ook achteruit richting een container rijden om die aan te kunnen pikken is belangrijk. Te veraf haal ik het niet met de kabels en te kort erop, kom ik er zelf niet meer tussendoor om de kabels te bevestigen. Ideale afstand is dan ergens tussen de 0,5 en 0,7 meter.
Dus die afstand is in het dagelijkse leven wel degelijk relevant
Precies. Afstand is alles. Dat ik net begon met de bakken en ook op een kabelauto zat, vervloekte ik mezelf nog wel eens als ik weer in kon stappen om de auto te verzetten omdat ik te ver of te dichtbij stond. Tegenwoordig met m'n ketting gaat het makkelijker. Het is simpelweg tegen de bak aanrijden, ketting ver genoeg af laten lieren, weer oplieren en de bak komt omhoog als alels goed gaat... Voor mij is belangrijk dat ik exact in het midden sta, daar heb ik een centimeter speling voor, anders pakt de ketting de bak niet.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:53 schreef druppelkut het volgende:
[..]
In het dagelijkse leven is het achteruit rijden voor mij heel erg belangrijk. Ik moet tot op centimeters nauwkeurig kunnen inschatten hoe ver ik van mijn aanhanger sta.
En met centimeters bedoel ik maximaal 2. Ik maak daar namelijk een sport van om zo dicht mogelijk erop te staan zonder dat ik de aanhanger raak.
Ook achteruit richting een container rijden om die aan te kunnen pikken is belangrijk. Te veraf haal ik het niet met de kabels en te kort erop, kom ik er zelf niet meer tussendoor om de kabels te bevestigen. Ideale afstand is dan ergens tussen de 0,5 en 0,7 meter.
Dus die afstand is in het dagelijkse leven wel degelijk relevant
Als ik met koeler aan reed en het was een koelhal waar ik moest lossen probeerde ik zo'n anderhalve meter van t dok af te komen, dan de deuren pas los te doen om zo min mogelijk warmte in de bak te laten komen...quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:04 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Als je dat vaker doet, weet je precies wat je waar moet zien om goed te staan. Dat is dus een kwestie van routine. In geval van de bakken idem, en anders kan je hem er rustig tegenaan zetten en dan een eindje aantrekken. De schrootboer die bij mijn vader op de zaak komt doet dat ook wel eens
Ik zeg niet dat het makkelijk is, laat staan dat ik het zelf wel ff kan ofzo, maar die meter van het dock af is gewoon kolder. Bovendien geldt ook voor aandocken dat je het na 2 keer doen precies kent. Laten we wel wezen, chauffeur zijn is geen raketwetenschap
Zoals eerder opgemerkt; het gaat best hard hierquote:
Alstu...quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:07 schreef Barcaconia het volgende:
Ja, nou, ja, maar, uh, joh, goh, ja, doe dan maar een tvp he.
jah t gaat hier nu harder dan in ToF.quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zoals eerder opgemerkt; het gaat best hard hier
Dat was om te oefenen hè. Of wil je zeggen dat ik op het examen ook één meter van het dock af moet staan?quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:04 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Als je dat vaker doet, weet je precies wat je waar moet zien om goed te staan. Dat is dus een kwestie van routine. In geval van de bakken idem, en anders kan je hem er rustig tegenaan zetten en dan een eindje aantrekken. De schrootboer die bij mijn vader op de zaak komt doet dat ook wel eens
Ik zeg niet dat het makkelijk is, laat staan dat ik het zelf wel ff kan ofzo, maar die meter van het dock af is gewoon kolder. Bovendien geldt ook voor aandocken dat je het na 2 keer doen precies kent. Laten we wel wezen, chauffeur zijn is geen raketwetenschap
Opzich wel genoten.quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:21 schreef druppelkut het volgende:
Eej SMD, heb je wel genoten vandaag?
Wat ik me nog kan herinneren van de lessen is dat ik het helemaal geweldig vond.
Het rijdn op zich vind ik nog steeds geweldig hoor
Voor mij is het rijden op zich ook nog steeds geweldig. Alleen al die regeltjeszooi eromheen maakt het zo vreselijk klote.quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:21 schreef druppelkut het volgende:
Eej SMD, heb je wel genoten vandaag?
Wat ik me nog kan herinneren van de lessen is dat ik het helemaal geweldig vond.
Het rijdn op zich vind ik nog steeds geweldig hoor
Edit: Ja, met examen moet dat ook
Die foto is afgelopen zomer genomen, momenteel zitten er al wat gebruikssporen opquote:Op woensdag 3 februari 2010 22:47 schreef motaro het volgende:
beetje laat en tussendoor maar ziet er goed uit Glasbak!
Bij de Sita ook veel op zulke cf's gezeten.. had niks te klagen en dat als bijrijder
Slaap lekker.. Het is mijn tijd ookquote:Op woensdag 3 februari 2010 22:58 schreef motaro het volgende:
Das wel snel gegaan dan joh.. maar roest schijnt (nog steeds) een probleem te zijn bij Daf als ik het zo links en rechts hoor.. wel zonde.
Maar ik ga me nest in ;-)
Fijne avond alle!
Tsja, die borden zie ik inderdaad vaak maar ook vaak genoeg niet. Je gaat me niet vertellen dat er voor elk straatje zo`n bord staat. Maarja, dat zal ik vast leren als ik zelf eens voor m`n vrachtwagenrijbewijs ga.quote:Op woensdag 3 februari 2010 08:00 schreef druppelkut het volgende:
@k_z-k: borden. borden geven breedte, lengte en hoogtebeperkingen aan.
Je luchttemperatuur ben je dan toch al kwijt, in die anderhalve minuut die jij bezig bent met deuren openen en ze in de vangers haken, heen en weer lopen, die anderhalve meter achteruit steken, etc. De koude lucht zakt immers meteen naar beneden. Direct om het product heen valt het wel mee, maar de grote koude luchtmassa waar het eigenlijk om gaat, die ben je kwijt. Bovendien, zoiets heeft alleen maar zin als je aan een dock staat waar van die opblaaszakken omheen zitten. En die heb ik alleen nog maar bij diepvriezen gezien, als überhauptquote:Op woensdag 3 februari 2010 21:07 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Als ik met koeler aan reed en het was een koelhal waar ik moest lossen probeerde ik zo'n anderhalve meter van t dok af te komen, dan de deuren pas los te doen om zo min mogelijk warmte in de bak te laten komen...
Dus ergens snap ik wel dat je de afstand moet kunnen inschatten.
Elke straat waar een beperking geldt die niet al in een zone aangegeven is heeft een bord. Vaak zelfs al een straat eerder aangegeven als het een belangrijke weg is.quote:Op donderdag 4 februari 2010 00:47 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Tsja, die borden zie ik inderdaad vaak maar ook vaak genoeg niet. Je gaat me niet vertellen dat er voor elk straatje zo`n bord staat. Maarja, dat zal ik vast leren als ik zelf eens voor m`n vrachtwagenrijbewijs ga.
Ja, wel dus. Anders ben je als wegbeheerder namelijk (mede?) aansprakelijk voor de ontstane schade, en dat wil vadertje staat niet. Als je ergens niet in kunt, dan staat het wel aangegeven. En zo niet, dan moet je je echt afvragen hoe je daar terecht gekomen bent en wat je in vredesnaam fout hebt gedaan op dat moment.quote:Op donderdag 4 februari 2010 00:47 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Tsja, die borden zie ik inderdaad vaak maar ook vaak genoeg niet. Je gaat me niet vertellen dat er voor elk straatje zo`n bord staat. Maarja, dat zal ik vast leren als ik zelf eens voor m`n vrachtwagenrijbewijs ga.
heb je gister rae dingen gedaan?quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:30 schreef druppelkut het volgende:
Pfffffftt...
De dag kan wat mij betreft niet snel genoeg voorbij zijn
Kheb t zwaar.
bekend probleemquote:Op donderdag 4 februari 2010 11:47 schreef druppelkut het volgende:
Nee niet eens. Maar het was gewoon veel te gezellig en dan blijf ik plakken
Vertel!quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:39 schreef Barcaconia het volgende:
Ik ben trouwens aan het lessen met de volgende aanvulling op mijn lijst van dingen die ik kan besturen
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit: nieuw plaatje?
[ Bericht 3% gewijzigd door Barcaconia op 04-02-2010 19:15:03 ][b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
quote:Op donderdag 4 februari 2010 18:54 schreef Barcaconia het volgende:
[..]Dat plaatje is niet te bekijken (403 Forbidden on this server).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik vat 'm. Stoer!ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Aangepast.quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat plaatje is niet te bekijken (403 Forbidden on this server).
Maar ik vat 'm. Stoer!
Het enige probleem van zo'n brevet is dat je vlieguren moet maken wil je hem behouden.. Dat kan op sommige momenten een vrij kostbare zaak worden.quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:21 schreef Barcaconia het volgende:
Ik les in de US, kost ongeveer 1/5e van de Nederlandse prijs. Voor het totaalplaatje kun je ook een vrachtwagenrijbewijs halen maar ik zie dat bedrag als een investering voor de toekomst. Al weet ik nog niet of ik er mijn geld mee wil verdienen. Je weet nooit wat je er mee kunt en voor nu is het prachtig tijdverdrijf.
Maar dan mag je er alleen in de US mee vliegen?quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:52 schreef Barcaconia het volgende:
Niet met een US brevet, dat is alleen in de EU (FAA vs JAA). US blijft voor het leven geldig en als je meer dan 2 jaar niet gevlogen hebt moet je minstens 1 uur samen met een instructeur (geen examinator!) loggen om weer te mogen vliegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |