abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:04:04 #1
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_77606749
HET GROTE VRACHTWAGENCHAUFFEURSTOPIC

Waar we fantaseren over trucks met neuzen,


wel eens kort door de bocht gaan,


en de trailer een andere route verzint dan de trekker,


waar bepaalde figuren regelmatig met de voetjes van de vloer gaan,



en we uiteraard niet vies zijn van wat tierelantijntjes aan de vrachtwagen:


Kortom, voor alles wat je als chauffeur bezig houdt:

Van rijtijdenleed


tot lading die gleed:


En waar uiteraard ook leuke dames aanwezig zijn


Game on

Vorige topics:
1: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurs topic
2: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurs topic Deel 2
3: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic # 3
4: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic deel #4
5: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic deel #5
6: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic Deel 6
7: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic Deel 7
8: [CENTRAAL] Vrachtwagenchauffeurstopic *Deeltje 8*


Deze OP is hier te vinden
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_77606768
doe maar vast een tvp
Doet maar wat..
pi_77606784
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:53 schreef druppelkut het volgende:

[..]

In het dagelijkse leven is het achteruit rijden voor mij heel erg belangrijk. Ik moet tot op centimeters nauwkeurig kunnen inschatten hoe ver ik van mijn aanhanger sta.

En met centimeters bedoel ik maximaal 2. Ik maak daar namelijk een sport van om zo dicht mogelijk erop te staan zonder dat ik de aanhanger raak.

Ook achteruit richting een container rijden om die aan te kunnen pikken is belangrijk. Te veraf haal ik het niet met de kabels en te kort erop, kom ik er zelf niet meer tussendoor om de kabels te bevestigen. Ideale afstand is dan ergens tussen de 0,5 en 0,7 meter.

Dus die afstand is in het dagelijkse leven wel degelijk relevant
Als je dat vaker doet, weet je precies wat je waar moet zien om goed te staan. Dat is dus een kwestie van routine. In geval van de bakken idem, en anders kan je hem er rustig tegenaan zetten en dan een eindje aantrekken. De schrootboer die bij mijn vader op de zaak komt doet dat ook wel eens

Ik zeg niet dat het makkelijk is, laat staan dat ik het zelf wel ff kan ofzo, maar die meter van het dock af is gewoon kolder. Bovendien geldt ook voor aandocken dat je het na 2 keer doen precies kent. Laten we wel wezen, chauffeur zijn is geen raketwetenschap
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:05:25 #4
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_77606797
Fipo!
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:53 schreef druppelkut het volgende:

[..]

In het dagelijkse leven is het achteruit rijden voor mij heel erg belangrijk. Ik moet tot op centimeters nauwkeurig kunnen inschatten hoe ver ik van mijn aanhanger sta.

En met centimeters bedoel ik maximaal 2. Ik maak daar namelijk een sport van om zo dicht mogelijk erop te staan zonder dat ik de aanhanger raak.

Ook achteruit richting een container rijden om die aan te kunnen pikken is belangrijk. Te veraf haal ik het niet met de kabels en te kort erop, kom ik er zelf niet meer tussendoor om de kabels te bevestigen. Ideale afstand is dan ergens tussen de 0,5 en 0,7 meter.

Dus die afstand is in het dagelijkse leven wel degelijk relevant
Precies. Afstand is alles. Dat ik net begon met de bakken en ook op een kabelauto zat, vervloekte ik mezelf nog wel eens als ik weer in kon stappen om de auto te verzetten omdat ik te ver of te dichtbij stond. Tegenwoordig met m'n ketting gaat het makkelijker. Het is simpelweg tegen de bak aanrijden, ketting ver genoeg af laten lieren, weer oplieren en de bak komt omhoog als alels goed gaat... Voor mij is belangrijk dat ik exact in het midden sta, daar heb ik een centimeter speling voor, anders pakt de ketting de bak niet.

Waar ik dan een sport van maak is om voordat ik achteruit richting te bak ga, de ketting te laten zakken tot net boven de grond, dan achteruit rijden en dan op een centimeter of 30 sterk te remmen zodat de ketting naar achteren zwiept en hopelijk de bak aanpikt. Dat wil dus zeggen dat ik nog een centimeter of 20 a 30 van de bak af ben en hem toch op weet te pakken.
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:05:40 #5
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_77606802
Kut, niet dus
pi_77606851
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:04 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Als je dat vaker doet, weet je precies wat je waar moet zien om goed te staan. Dat is dus een kwestie van routine. In geval van de bakken idem, en anders kan je hem er rustig tegenaan zetten en dan een eindje aantrekken. De schrootboer die bij mijn vader op de zaak komt doet dat ook wel eens

Ik zeg niet dat het makkelijk is, laat staan dat ik het zelf wel ff kan ofzo, maar die meter van het dock af is gewoon kolder. Bovendien geldt ook voor aandocken dat je het na 2 keer doen precies kent. Laten we wel wezen, chauffeur zijn is geen raketwetenschap
Als ik met koeler aan reed en het was een koelhal waar ik moest lossen probeerde ik zo'n anderhalve meter van t dok af te komen, dan de deuren pas los te doen om zo min mogelijk warmte in de bak te laten komen...
Dus ergens snap ik wel dat je de afstand moet kunnen inschatten.
Doet maar wat..
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:07:27 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_77606877
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:05 schreef glasbak het volgende:
Kut, niet dus
Zoals eerder opgemerkt; het gaat best hard hier
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:07:28 #8
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_77606879
Ja, nou, ja, maar, uh, joh, goh, ja, doe dan maar een tvp he.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:08:23 #9
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_77606917
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:07 schreef Barcaconia het volgende:
Ja, nou, ja, maar, uh, joh, goh, ja, doe dan maar een tvp he.
Alstu...
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_77606971
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:07 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Zoals eerder opgemerkt; het gaat best hard hier
jah t gaat hier nu harder dan in ToF.
Doet maar wat..
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:13:58 #11
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_77607174
Zijn we al op pagina 2?
pi_77607181
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:13 schreef druppelkut het volgende:
Zijn we al op pagina 2?
Blaze with the fire that is never extinguished
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:18:02 #13
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_77607360
*stelt snel in op 5 posts per pagina
pi_77607488
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:04 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Als je dat vaker doet, weet je precies wat je waar moet zien om goed te staan. Dat is dus een kwestie van routine. In geval van de bakken idem, en anders kan je hem er rustig tegenaan zetten en dan een eindje aantrekken. De schrootboer die bij mijn vader op de zaak komt doet dat ook wel eens

Ik zeg niet dat het makkelijk is, laat staan dat ik het zelf wel ff kan ofzo, maar die meter van het dock af is gewoon kolder. Bovendien geldt ook voor aandocken dat je het na 2 keer doen precies kent. Laten we wel wezen, chauffeur zijn is geen raketwetenschap
Dat was om te oefenen hè. Of wil je zeggen dat ik op het examen ook één meter van het dock af moet staan?
Blaze with the fire that is never extinguished
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:21:17 #15
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_77607489
Eej SMD, heb je wel genoten vandaag?
Wat ik me nog kan herinneren van de lessen is dat ik het helemaal geweldig vond.

Het rijdn op zich vind ik nog steeds geweldig hoor


Edit: Ja, met examen moet dat ook
pi_77607579
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:21 schreef druppelkut het volgende:
Eej SMD, heb je wel genoten vandaag?
Wat ik me nog kan herinneren van de lessen is dat ik het helemaal geweldig vond.

Het rijdn op zich vind ik nog steeds geweldig hoor
Opzich wel genoten.
Af en toe ook wat zitten zweten, als er op een vrij smalle weg een trekker-oplegger ofzo aan kwam rijden en er weinig ruimte was .
Verder wel van genoten, maar was toch erg blij toen de dag er op zat. 8 uur gereden . Was voor mij meer dan genoeg

Edit: Dat van die meter moet toch wel lukken hoor daar niet van, maar goed dat ik dat weet dan
Blaze with the fire that is never extinguished
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:30:03 #17
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_77607859
Het ergste van de routine is dat als je je een keer vergist en iets dichterbij bent dan je denkt...

*boem*

Als je dat een paar keer hebt gehad, dan kijk je wel uit
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:31:51 #18
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_77607952
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:21 schreef druppelkut het volgende:
Eej SMD, heb je wel genoten vandaag?
Wat ik me nog kan herinneren van de lessen is dat ik het helemaal geweldig vond.

Het rijdn op zich vind ik nog steeds geweldig hoor


Edit: Ja, met examen moet dat ook
Voor mij is het rijden op zich ook nog steeds geweldig. Alleen al die regeltjeszooi eromheen maakt het zo vreselijk klote.
  † In Memoriam † woensdag 3 februari 2010 @ 22:36:40 #19
25682 2cv
Niet subtiel
pi_77611022
Snelste topic van PTA, en dat met vrachtwagens !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 3 februari 2010 @ 22:37:59 #20
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_77611084
Ja, wij zijn sneller dan dat 2cv'tje van jou
pi_77611608
beetje laat en tussendoor maar ziet er goed uit Glasbak!

Bij de Sita ook veel op zulke cf's gezeten.. had niks te klagen en dat als bijrijder
  woensdag 3 februari 2010 @ 22:56:02 #22
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_77612001
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:47 schreef motaro het volgende:
beetje laat en tussendoor maar ziet er goed uit Glasbak!

Bij de Sita ook veel op zulke cf's gezeten.. had niks te klagen en dat als bijrijder
Die foto is afgelopen zomer genomen, momenteel zitten er al wat gebruikssporen op

Mistlampglas stuk (heb de nieuwe unit al in m'n auto, moet er alleen nog ingezet worden), gerepareerde deuk (kleintje) op de bumper die aan het roesten is.. Kort stukje fietsenvanger waar een deuk in zit (met dank aan mn collega ) en links en rechts gaat er al wat verf van het chassis af...

Het is tijd voor de zomer, dan kunnen we weer aan het klussen

Ik ben trouwens 1 van de 2 auto's met 700 liter diesel aan boord Ik doe ongeveer een dag of 10 met 1 tank..
pi_77612095
Das wel snel gegaan dan joh.. maar roest schijnt (nog steeds) een probleem te zijn bij Daf als ik het zo links en rechts hoor.. wel zonde.
Maar ik ga me nest in ;-)

Fijne avond alle!
  woensdag 3 februari 2010 @ 23:00:56 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_77612222
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 3 februari 2010 @ 23:02:03 #25
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_77612266
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:58 schreef motaro het volgende:
Das wel snel gegaan dan joh.. maar roest schijnt (nog steeds) een probleem te zijn bij Daf als ik het zo links en rechts hoor.. wel zonde.
Maar ik ga me nest in ;-)

Fijne avond alle!
Slaap lekker.. Het is mijn tijd ook

Groeten


pi_77615854
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 08:00 schreef druppelkut het volgende:
@k_z-k: borden. borden geven breedte, lengte en hoogtebeperkingen aan.
Tsja, die borden zie ik inderdaad vaak maar ook vaak genoeg niet. Je gaat me niet vertellen dat er voor elk straatje zo`n bord staat. Maarja, dat zal ik vast leren als ik zelf eens voor m`n vrachtwagenrijbewijs ga.
Tok.
pi_77616612
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:07 schreef Redbaron het volgende:

[..]

Als ik met koeler aan reed en het was een koelhal waar ik moest lossen probeerde ik zo'n anderhalve meter van t dok af te komen, dan de deuren pas los te doen om zo min mogelijk warmte in de bak te laten komen...
Dus ergens snap ik wel dat je de afstand moet kunnen inschatten.
Je luchttemperatuur ben je dan toch al kwijt, in die anderhalve minuut die jij bezig bent met deuren openen en ze in de vangers haken, heen en weer lopen, die anderhalve meter achteruit steken, etc. De koude lucht zakt immers meteen naar beneden. Direct om het product heen valt het wel mee, maar de grote koude luchtmassa waar het eigenlijk om gaat, die ben je kwijt. Bovendien, zoiets heeft alleen maar zin als je aan een dock staat waar van die opblaaszakken omheen zitten. En die heb ik alleen nog maar bij diepvriezen gezien, als überhaupt

Dan erbij kan heb je meestal niet genoeg ruimte tussen de auto's om de deuren open te doen. Maakt niet uit of je dan bij een AH, Schuitema, het eerste het beste vrieshuis, of het groothandeltje op de hoek staat
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  donderdag 4 februari 2010 @ 01:55:56 #28
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_77616628
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 00:47 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Tsja, die borden zie ik inderdaad vaak maar ook vaak genoeg niet. Je gaat me niet vertellen dat er voor elk straatje zo`n bord staat. Maarja, dat zal ik vast leren als ik zelf eens voor m`n vrachtwagenrijbewijs ga.
Elke straat waar een beperking geldt die niet al in een zone aangegeven is heeft een bord. Vaak zelfs al een straat eerder aangegeven als het een belangrijke weg is.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_77616673
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 00:47 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Tsja, die borden zie ik inderdaad vaak maar ook vaak genoeg niet. Je gaat me niet vertellen dat er voor elk straatje zo`n bord staat. Maarja, dat zal ik vast leren als ik zelf eens voor m`n vrachtwagenrijbewijs ga.
Ja, wel dus. Anders ben je als wegbeheerder namelijk (mede?) aansprakelijk voor de ontstane schade, en dat wil vadertje staat niet. Als je ergens niet in kunt, dan staat het wel aangegeven. En zo niet, dan moet je je echt afvragen hoe je daar terecht gekomen bent en wat je in vredesnaam fout hebt gedaan op dat moment.
Er zijn altijd linke loetjes bij die domweg achter hun navigatiesysteem aan rijden, en daar blind op vertrouwen.
Daarnaast is het aantal situaties waarbij zo'n beperking geldt op de redelijkerwijs begaanbare wegen voor zo'n ding echt heel klein. Ga eens een dagje in het Ruhrgebiet rondrijden, liefst dwars door steden heen, en houd eens bij hoeveel hoogtebeperkingen je tegen komt. Keulen mag ook.
We hebben een klantje in Oberhausen waar je alleen kunt komen door een eind tegen het verkeer in te rijden. Normaal zou je vanaf de andere kant komen, maar daar ligt een viaduct van 3.80m. Dat wil niet echt lekker met een koeler van 4.03m.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  donderdag 4 februari 2010 @ 09:11:06 #30
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_77620082
  donderdag 4 februari 2010 @ 11:30:02 #31
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_77623443
Pfffffftt...

De dag kan wat mij betreft niet snel genoeg voorbij zijn
Kheb t zwaar.
pi_77623583
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:30 schreef druppelkut het volgende:
Pfffffftt...

De dag kan wat mij betreft niet snel genoeg voorbij zijn
Kheb t zwaar.
heb je gister rae dingen gedaan?
Doet maar wat..
  donderdag 4 februari 2010 @ 11:47:35 #33
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_77623977
Nee niet eens. Maar het was gewoon veel te gezellig en dan blijf ik plakken
pi_77624509
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:47 schreef druppelkut het volgende:
Nee niet eens. Maar het was gewoon veel te gezellig en dan blijf ik plakken
bekend probleem
Doet maar wat..
pi_77625188
Ik ben ook net pas uit bed. Feestje gehad gister. En vanavond nog een
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  donderdag 4 februari 2010 @ 16:42:46 #36
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_77634338
* glasbak schiet een kanon af...
Niemand geraakt
pi_77637395
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:39 schreef Barcaconia het volgende:

Ik ben trouwens aan het lessen met de volgende aanvulling op mijn lijst van dingen die ik kan besturen
Vertel!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 4 februari 2010 @ 18:54:33 #38
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_77638573
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 18:18 schreef sigme het volgende:

[..]

Vertel!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
edit: nieuw plaatje?

[ Bericht 3% gewijzigd door Barcaconia op 04-02-2010 19:15:03 ]
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_77639180
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 18:54 schreef Barcaconia het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat plaatje is niet te bekijken (403 Forbidden on this server).
Maar ik vat 'm. Stoer!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 4 februari 2010 @ 19:15:44 #40
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_77639295
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:11 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat plaatje is niet te bekijken (403 Forbidden on this server).
Maar ik vat 'm. Stoer!
Aangepast.
Leuke hobby is het! Ik vind het fantastisch om te doen. Ik heb pas anderhalf uur in mijn logboek nu en ik moet er 40 voor ik op examen kan.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_77639496
Ik dacht dat lessen zowat onbetaalbaar is.. hier. Daar kan je dat gewoon voor je lol doen? Of is het een investering om postduif te worden?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 4 februari 2010 @ 19:21:53 #42
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_77639547
Ik les in de US, kost ongeveer 1/5e van de Nederlandse prijs. Voor het totaalplaatje kun je ook een vrachtwagenrijbewijs halen maar ik zie dat bedrag als een investering voor de toekomst. Al weet ik nog niet of ik er mijn geld mee wil verdienen. Je weet nooit wat je er mee kunt en voor nu is het prachtig tijdverdrijf.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 4 februari 2010 @ 19:36:59 #43
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_77640205
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:21 schreef Barcaconia het volgende:
Ik les in de US, kost ongeveer 1/5e van de Nederlandse prijs. Voor het totaalplaatje kun je ook een vrachtwagenrijbewijs halen maar ik zie dat bedrag als een investering voor de toekomst. Al weet ik nog niet of ik er mijn geld mee wil verdienen. Je weet nooit wat je er mee kunt en voor nu is het prachtig tijdverdrijf.
Het enige probleem van zo'n brevet is dat je vlieguren moet maken wil je hem behouden.. Dat kan op sommige momenten een vrij kostbare zaak worden.
  donderdag 4 februari 2010 @ 19:52:36 #44
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_77640931
Niet met een US brevet, dat is alleen in de EU (FAA vs JAA). US blijft voor het leven geldig en als je meer dan 2 jaar niet gevlogen hebt moet je minstens 1 uur samen met een instructeur (geen examinator!) loggen om weer te mogen vliegen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 4 februari 2010 @ 20:28:38 #45
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_77642627
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:52 schreef Barcaconia het volgende:
Niet met een US brevet, dat is alleen in de EU (FAA vs JAA). US blijft voor het leven geldig en als je meer dan 2 jaar niet gevlogen hebt moet je minstens 1 uur samen met een instructeur (geen examinator!) loggen om weer te mogen vliegen.
Maar dan mag je er alleen in de US mee vliegen?
  donderdag 4 februari 2010 @ 20:35:47 #46
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_77642964
Alleen met US-geregistreerde vliegtuigen (of iig een FAA-erkend land, Australie bijvoorbeeld ook geloof ik). Die kun je ook in Lelystad huren bijvoorbeeld.
Of ik moet een JAA-brevet bijhalen maar dan moet ik volledige theorie doen (14 examens ) en praktijkexamen. Kost bij elkaar net zoveel als mijn hele FAA-brevet geloof ik
Dus dan maar gewoon US-registraties blijven vliegen denk ik.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 4 februari 2010 @ 20:47:29 #47
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_77643409
Dat schiet niet op dan.. En hoe zit het nou met het formaat van de vliegtuigen? Want ik mag aannemen dat je na het behalen van je eerste brevet niet meteen in een DC10 mag stappen...
  donderdag 4 februari 2010 @ 20:52:19 #48
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_77643653
Klopt, ik krijg eerst een 2-person, single engine rating. Die kan ik met ten minste 4 vlieguren opwaarderen naar een 4-person, single engine rating (of 6 personen bijvoorbeeld).
Daarna kan ik multi engine <12.500lbs halen met minstens (ik dacht) 10 vlieguren en een theorieexamen.

>12.500lbs vereist een commercial pilote license. Dat loopt serieus in de kosten dus dat ga ik voorlopig zeker niet doen. Maar dan kom je wel in serieuze vliegtuigen terecht want 5500 kilo is niet niks natuurlijk!

Ik heb er geen problemen mee om alleen in US-vliegtuigen te mogen vliegen. Omdat er veel mensen hier hun brevet halen vanwege de kosten zijn er genoeg huurmogelijkheden in Nederland.
Voorlopig ga ik voor mijn 4~6 personen multi-engine rating. Als ik dat heb ben ik tevreden.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 4 februari 2010 @ 20:56:11 #49
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_77643827
Mijn vader is helemaal gek van vliegen. Hij zit urenlang achter MSFS en krijgt binnenkort zijn eerste echte vliegles. Dat blijft denk ik wel bij 1 enkele les want deze heeft hij als verjaardagskado gekregen van moeders en de kinderen. Maar zou het haalbaar (betaalbaar) en zinvol zijn om een paar weken naar de US te gaan, daar je brevet te halen en er dan in Nederland wat mee te gaan vliegen?
  donderdag 4 februari 2010 @ 21:02:02 #50
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_77644145
Er zijn heel veel mensen die dat doen. Ik hoop mijn basisbrevet in ongeveer 5~6 weken te halen maar dat komt omdat ik fulltime werk en dus alleen 1 uur na het werk (licht buiten..) en een paar uur op zaterdag kan lessen. Je moet minstens 40 uur hebben.
Het kost hier ook een flinke duit, zeker als je er voor naar de US moet vliegen en overnachten enzo maar ik ben hier toch...
Dus ja: dat kan. Wel goed voorbereiden, je hebt toestemming nodig van de TSA en wat algemene vliegkennis is ook niet verkeerd.
Als je details wilt weten kan ik je wel e.e.a. via PM sturen, om niet té ver offtopic te gaan.

Of ik kan beide onderwerpen combineren:
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')