Helemaal niet. Dat maken jullie er van.En het is Grunn'n.quote:Op zondag 31 januari 2010 03:06 schreef Sounddragon het volgende:
And FIPO; GAME ON !!!
"waar RZ op jacht is naar dé druppel in Grön"
Het was hier ook maar matigjes; je zou toch zeggen dat ze gewaarschuwd waren..quote:Op zondag 31 januari 2010 03:07 schreef RealZeus het volgende:
Zo,net thuis. Het sneeuwt hier weer.Maar ik heb geen zoutstrooier gezien.
Ontken het maarquote:Op zondag 31 januari 2010 03:08 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Helemaal niet. Dat maken jullie er van.En het is Grunn'n.
Dat is balenquote:Op zondag 31 januari 2010 07:54 schreef Barcaconia het volgende:
Ja, gvd, nu ben ik zat en heb ik het beste aanbod dat ik ooit in mijn leven gehad heb moeten afslaan. Misschien later meer. Ik ga slapen.
Exact, precies waar hij nu vast stond met zijn bus in zo een plek in Delft, je moet de halve stad door om in het centrum te komen door die kut beperking daar. En denk maar niet dat de omleidingsbordjes allemaal goed staan..quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:23 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een reactie op de foto's van die bus (Delft) en een referentie aan wat hij eerder had geschreven over Delft en leiden. Wegblijven daar met je vrachtwagen.
Het is wat, die zenuwenquote:Op zondag 31 januari 2010 12:43 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, niet helemaal fit. Last van mijn keel en zulks.
quote:Op zondag 31 januari 2010 12:43 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, niet helemaal fit. Last van mijn keel en zulks.
Da's mooi klote dude... maar troost je; RZ deed het vrijwillig.. jij kon zo te lezen niet andersquote:Op zondag 31 januari 2010 07:54 schreef Barcaconia het volgende:
Ja, gvd, nu ben ik zat en heb ik het beste aanbod dat ik ooit in mijn leven gehad heb moeten afslaan. Misschien later meer. Ik ga slapen.
quote:Op zondag 31 januari 2010 13:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Da's mooi klote dude... maar troost je; RZ deed het vrijwillig.. jij kon zo te lezen niet anders
quote:Op zondag 31 januari 2010 13:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Da's mooi klote dude... maar troost je; RZ deed het vrijwillig.. jij kon zo te lezen niet anders
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
Als ik het goed heb is dat 5.40 meter..quote:Op zondag 31 januari 2010 16:25 schreef Bartholomeus het volgende:
Druppel en glasbak: zouden jullie eens willen opmeten wat de afstand is tussen de vooras en de trekas? Van midden tot midden dan dus?
Ik heb een kettingsysteem dus dat werkt even andersquote:Glasbak: Lijkt het nou zo, of is die aanhanger precies even hoog als je motorwagen? En zo ja, hoe schuif je dan de bak op de aanhanger? Of kan je haak gewoon een eindje inschuiven waardoor de bak een eind naar achter komt?
quote:Op zondag 31 januari 2010 16:44 schreef Barcaconia het volgende:
[..]!
Samenvatting:RZ had dat dus X 3SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Alleen heeft die geen vriendinSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op zondag 31 januari 2010 17:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
RZ had dat dus X 3![]()
Alleen heeft die geen vriendinWhut? Ik had helemaal niks drie keer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 31 januari 2010 17:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
RZ had dat dus X 3![]()
Alleen heeft die geen vriendinTja, ze was er niet bij en zoiets komt nooit zo goed aan als je het achteraf meldtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
Psiesjh dufusquote:Op zondag 31 januari 2010 17:55 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Whut? Ik had helemaal niks drie keer.
die kans is redelijk aanwezig iddquote:Op zondag 31 januari 2010 18:12 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Tja, ze was er niet bij en zoiets komt nooit zo goed aan als je het achteraf meldt
quote:
Gratziequote:Op zondag 31 januari 2010 17:05 schreef glasbak het volgende:
[..]
Als ik het goed heb is dat 5.40 meter..
[..]
Ik heb een kettingsysteem dus dat werkt even andersMaar eeh.. luchtvering laten zakken doet wonderen
Aan de achterzijde steekt deze bak ongeveer een halve meter over.. En aangezien ik de bak altijd via de achterkant van de aanhanger overzet werkt dat prima
Ik heb een kettingsysteem dus ik kan hem rechtstandig van m'n installatie afdrukken. Ik zal er wel eens een filmpje van maken als ik de gelegenheid heb.quote:Op zondag 31 januari 2010 19:52 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Gratzie
Maar het idee is dus dat je de de bak gewoon vlak op de achterkant van de aanhanger steekt, en dan pas de brug omhoog zet zodat het ding op zwaartekracht de aanhanger op kan rollen?
Ik was eigenlijk van plan om de wielen van de aanhanger kleiner te maken, zoals de meeste schrootboeren hebben, maar dit ziet er ook wel gelikt uit eigenlijk. En qua wielen kan het
Ah, ik dacht dat een ketting ook maar 1 kant op konquote:Op zondag 31 januari 2010 20:27 schreef glasbak het volgende:
[..]
Ik heb een kettingsysteem dus ik kan hem rechtstandig van m'n installatie afdrukken. Ik zal er wel eens een filmpje van maken als ik de gelegenheid heb.
DK moet het iets anders doen omdat ze een kabelsysteem heeft. Zij kan de bak niet rechtstandig naar achter drukken omdat een kabel maar 1 kant op kan werken. Verdere uitleg laat ik aan DK over omdat er verschillende manieren bestaan omdat te doen
3X niksquote:Op zondag 31 januari 2010 21:00 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik snap niet wat jullie bedoelen. Wat had ik dan 3X ?
3 X niks iddquote:Op zondag 31 januari 2010 21:00 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik snap niet wat jullie bedoelen. Wat had ik dan 3X ?
Trsut me, ik ben daar niet handig in dus er was probably niks gebeurd.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
3 X niks idd![]()
Barca had een kansje op een 'onderonsje' met 2 vrouwen, en jij met 6, van daar faktortje 3![]()
Opvallend trouwens dat Druppel zich de hele dag nog niet gemeld heeft
Die post morgen om half 6 vrolijk weer een "goedemorgenquote:Op zondag 31 januari 2010 22:13 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Trsut me, ik ben daar niet handig in dus er was probably niks gebeurd.
En Druppel ligt waarschijnlijk nog in een Gronings bed uit te dampen.
Met of zonder een Groninger?quote:Op zondag 31 januari 2010 22:28 schreef druppelkut het volgende:
En ik lig nie te dampen in een Gronings bed. Dat heb ik vannacht al gedaan
Ik zal eens kijken of ik mijn verrichtingen ook vast kan leggen voor het nageslachtquote:Op zondag 31 januari 2010 22:27 schreef druppelkut het volgende:
Maar ik zal eens een film of fotoreportage maken over het containerwerk. Aanhangerdingen enzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat jij waarschijnlijk niet kuntquote:Op zondag 31 januari 2010 22:52 schreef glasbak het volgende:
Waarom doe jij je sleepas eigenlijk naar beneden met achteruit rijden druppel? Als je die omhoog doet ben je toch veel sneller met corrigeren?
Dan moet je niet te veel aan je stuur draaienquote:Op maandag 1 februari 2010 00:08 schreef druppelkut het volgende:
Ik vind met sleepas naar beneden fijner. Misschien omdat je dan niet zoveel stuurt.
Als ik de sleepas naar omhoog heb overcorrigeer ik meestal. Met de as naar beneden die ik dat niet. Liefst rij ik ook volbeladen achteruit.
Geen last van rode knopjes in ieder gevalquote:Op maandag 1 februari 2010 07:12 schreef druppelkut het volgende:
Net een half uur aan het vechten geweest om de aanhanger mee te krijgen.
Vrijdag in de modder weggezet en nu stond ie dus muurvast in 6 kuilen ter grootte van een wiel.
Vooruit-achteruit-vooruit etc....
Ik ga zo wel slapen idd, maar voor mij is het nu avond dus echt haast heb ik daar niet mee.quote:Op maandag 1 februari 2010 07:46 schreef druppelkut het volgende:
@vannelle
Ik dacht dat jij ging slapen
Omdat je net thuis was van werken.
Sorry. Zal het niet meer doen.
Moet je eens op Twitter kijken bij die 2quote:Op maandag 1 februari 2010 07:44 schreef vannelle het volgende:
Heeft het eigenlijk nut om hier te posten als je geen glasbak of druppelkut heet?
Dat er niet gereageerd wordt op wat ik schrijf over mijn belevenissen is tot daar aan toe, is idd niet altijd even interessant. Dat gb en dk elkaar opzoeken in dit topic snap ik ook wel, ze doen hetzelfde werk.
Eerlijk gezegd begin ik die dialogen een beetje beu te worden, ik vraag me echt af waarom ik hier nog post.
Nogmaals, ik snap het wel maar vraag me echt af waarom er niet gereageerd kan worden op iemand die ook vrachtwagen rijdt en hier post.
Zo veel moeite is dat toch niet? Lijkt er haast op dat er een apart topic moet komen voor chauffeurs die afzetbakken rijden.....
En nee, ik ben niet zielig.
quote:Op maandag 1 februari 2010 07:55 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Moet je eens op Twitter kijken bij die 2
Sjuust.quote:Op maandag 1 februari 2010 07:55 schreef druppelkut het volgende:
Omdat je dan geen gewicht hebt op de trekas?
Zou niks anders kunnen verzinnen namelijk.
Die 2 moeten gewoon gaan samenwonen of trouwen. En dan 1 pc de deur uit.quote:Op maandag 1 februari 2010 07:55 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Moet je eens op Twitter kijken bij die 2
quote:Op maandag 1 februari 2010 08:10 schreef vannelle het volgende:
[..]
Die 2 moeten gewoon gaan samenwonen of trouwen. En dan 1 pc de deur uit.
Da's bij ons niet anders.quote:Op maandag 1 februari 2010 08:08 schreef vannelle het volgende:
[..]
Sjuust.
En dat in de sneeuw op plekken waar niet gestrooid is. Had ik ook al getyped omdat ik dat graag wou delen met collega's maar kreeg het idee dat het niet gesnapt werd, geen reactie namelijk.
Maar goed, dat is pendelwerk en is maar zo'n 2 kilometer.
Heb niet harder gereden dan 30 km/h, als ik naar mijn gaspedaal keek gingen de achterwielen al slippen.
Rechtdoor is dat niet zo erg maar er zitten nogal wat bochtjes in de route......
In mijn boekje staat 'rijtijd van de dubbele week.'quote:Op maandag 1 februari 2010 09:17 schreef druppelkut het volgende:
Volgens mij is dat de totale rijtijd van de week ofzo. Zeker weten doe ik het niet
Hehehe.......zoiets ja.quote:Op maandag 1 februari 2010 08:26 schreef druppelkut het volgende:
@ vannelle
zoiets: http://twitpic.com/10trxo
Geen idee.quote:Op maandag 1 februari 2010 09:11 schreef blup het volgende:
Kut, wat is dat onderste regeltje eigenlijk? http://twitpic.com/10ak7o
Nooit echt begrepen die tijd.
Ik gok dat je dan lekker weinig druk op je trek-as hebt staan.quote:Op maandag 1 februari 2010 07:54 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nog een vraagje, weet je waarom het but is om een 20 voeter achterop een 40 voets chassis te hebben?
Volgens mij is het de twee wekelijkse rijtijd van die auto. Bij mij stond er bij elke auto namelijk wat anders.quote:Op maandag 1 februari 2010 09:17 schreef druppelkut het volgende:
Volgens mij is dat de totale rijtijd van de week ofzo. Zeker weten doe ik het niet
edit: volgens het boekje is het de rijtijd van de dubbele week.
maar wat nou een dubbele week is?????
Dan ben ik heel benieuwd hoe lang je motorwagen in totaal isquote:Op maandag 1 februari 2010 17:11 schreef druppelkut het volgende:
Bart,
Kijk: http://twitpic.com/10vn34
reden voor een lange triangel
mijn motorwagen is niet zo lang. Heb een kort chassis.
Totale lengte van de combi is 18,5 meter ex bullbar en overhang
Ah, die had ik even niet zo snel kunnen ontdekken en aangezien ik zelf geen klapbumper heb, denk ik er ook niet zo snel aanquote:
Neem als lengte voor je installatie 6.50 meter.. Dan zit je altijd wel goedquote:Op maandag 1 februari 2010 17:47 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dan ben ik heel benieuwd hoe lang je motorwagen in totaal isIk heb namelijk een lange en een korte versie van een motorwagenchassis op tekening, en ik zit dus te twijfelen welke het zal worden. Maar oversteken, dat zal het
Mjah dan kom ik dus op de lange variant van de twee uitquote:Op maandag 1 februari 2010 19:12 schreef glasbak het volgende:
[..]
Neem als lengte voor je installatie 6.50 meter.. Dan zit je altijd wel goed
Ik niet...quote:Op maandag 1 februari 2010 20:05 schreef druppelkut het volgende:
Misschien ter indicatie. Ik rijd met 2 bakken van 7 meter
Goed idee!quote:Op maandag 1 februari 2010 22:08 schreef Redbaron het volgende:
tis nu tijd voor een borrel/biertje
Dan had je niet op een Fries moeten gaan zitten.quote:Op maandag 1 februari 2010 22:20 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Goed idee!
Heb er afgelopen weekend nog niet genoeg gehad namelijk
volgens mij moet je behoorlijk zat zijn om op een fries te gaan zittenquote:Op maandag 1 februari 2010 22:26 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dan had je niet op een Fries moeten gaan zitten.
Als ik nachtdienst heb gehad is het voor mijn gevoel avond.quote:Op maandag 1 februari 2010 12:14 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En dat je zo lang wakker blijft.Als ik om 5.30u thuis was lag ik om uiterlijk 6.15 wel in mijn nest.
daarom lijkt t mij verrekte irritant om nachtchauff te zijn.quote:Op maandag 1 februari 2010 23:23 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als ik nachtdienst heb gehad is het voor mijn gevoel avond.
Blijf dan graag even hangen en dan wat later naar bed om vlák voor ik weer moet werken er weer uit te komen. Net als 's ochtends zeg maar.
Alleen vandaag maar es niet, was geen ene ruk te doen dus veel te vroeg thuis.....
Als ik nou niet te lang blijf hangen ben ik er morgen op tijd uit en kan ik thuis nog eea doen. Dan een nachtje doorhalen en woensdagmorgen uitgeput in bed vallen denk ik.
Daarom vroeg ik ook hoe lang je motorwagen is! Duh! Knien!quote:Op maandag 1 februari 2010 20:05 schreef druppelkut het volgende:
Misschien ter indicatie. Ik rijd met 2 bakken van 7 meter
ik heb geen vast slaappatroon maar ik zou er niet tegen kunnen altijd maar snachts wakker te zijn, ook ivm sociale contactenquote:Op maandag 1 februari 2010 23:36 schreef Sounddragon het volgende:
alleen als je vastgeroest zit in een vast slaappatroon
Ik heb ook een gezonde hekel aan de nachtdiensten, vooral ook omdat het 's nachts lastig is om aan je uren te komen momenteel.quote:Op maandag 1 februari 2010 23:46 schreef Redbaron het volgende:
[..]
ik heb geen vast slaappatroon maar ik zou er niet tegen kunnen altijd maar snachts wakker te zijn, ook ivm sociale contacten
Dat doorhalen deed ik heel soms als ik vrij was.quote:Op maandag 1 februari 2010 23:23 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als ik nachtdienst heb gehad is het voor mijn gevoel avond.
Blijf dan graag even hangen en dan wat later naar bed om vlák voor ik weer moet werken er weer uit te komen. Net als 's ochtends zeg maar.
Alleen vandaag maar es niet, was geen ene ruk te doen dus veel te vroeg thuis.....
Als ik nou niet te lang blijf hangen ben ik er morgen op tijd uit en kan ik thuis nog eea doen. Dan een nachtje doorhalen en woensdagmorgen uitgeput in bed vallen denk ik.
Nou, ik kwam toch aan de 40 tot 50 uur gemiddeld en dat vond ik meer dan genoeg. Maar ik had ook anderhalf uur reistijd per dag.quote:Op maandag 1 februari 2010 23:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik heb ook een gezonde hekel aan de nachtdiensten, vooral ook omdat het 's nachts lastig is om aan je uren te komen momenteel.
Gelukkig heb ik ook niet altijd nachtdienst maar om de week en in die week komt er idd weinig van sociale contacten terecht.
Voordeel is dat je vrijdagmorgen om 06.00 weekend hebt.
Jij vraagt het, ik zat het me ook al af te vragen.quote:Op maandag 1 februari 2010 23:38 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik ook hoe lang je motorwagen is! Duh! Knien!
Trouwens. Die vent tussen de foto's op je twitterfotodinges. Is dat die fries?
Als het antwoord 'ja' is was ze met jou beter af geweestquote:Op maandag 1 februari 2010 23:56 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Jij vraagt het, ik zat het me ook al af te vragen.
Nou, niet overdrijven. Ik denk niet dat Druppel zit te wachten op een behaard dik mannetje. Maar ik was in elk geval nuchterder want ik was met de auto.quote:Op maandag 1 februari 2010 23:59 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Als het antwoord 'ja' is was ze met jou beter af geweest
Daar heb ik me ook mee verneukt. Voor ik in de nachtdienst kwam werkte ik bij een koeriersbedrijf en daar had ik een rit die ongeveer om 15.00u begon en rond 1.30u eindigde.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 00:00 schreef Redbaron het volgende:
ik ben van mezelf een avondmens maar rond 2u slaap ik meestal wel, gelukkig kan ik ook sochtends er goed uitkomen
Behaard kan je weinig aan doen, daar heeft ze maar mee te leven. Dik is een ander verhaal. Je was toch werkzoekend op het moment? Nou, doe eens gek en ga iedere dag een uur fietsenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 00:02 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nou, niet overdrijven. Ik denk niet dat Druppel zit te wachten op een behaard dik mannetje. Maar ik was in elk geval nuchterder want ik was met de auto.
Het scheelt al dat ik geen nachtdienst meer draai. Geen Golden Power zuipen en geen snoepjes eten om wakker te blijven. En ik wandel veel. Laatst vanaf mijn huis naar het station van Groningen gelopen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 00:12 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Behaard kan je weinig aan doen, daar heeft ze maar mee te leven. Dik is een ander verhaal. Je was toch werkzoekend op het moment? Nou, doe eens gek en ga iedere dag een uur fietsenAl lid van een of andere vereniging ofzo?
ik kom uit de horeca maar vond het niet wat om altijd maar verjaardagen ed af te moeten zeggen omdat ik moest werken.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 00:06 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Daar heb ik me ook mee verneukt. Voor ik in de nachtdienst kwam werkte ik bij een koeriersbedrijf en daar had ik een rit die ongeveer om 15.00u begon en rond 1.30u eindigde.
Dat was echt een toptijd.
Ik haalde met een koelbus grond en watermonsters op en had de volgende route.
Groningen (3 a 5 adresjes) -> Tolbert -> Drachten -> Irnsum -> Heerenveen -> Lemmer -> Emmeloord -> Zwolle -> Hoogvliet -> Den Bosch -> Groningen.
Echt het mooiste en leukste werk wat ik ooit gedaan heb. Helaas ging die opdrachtgever weg en moest ik er uit. Was dat niet gebeurd dan had ik het nu nog gedaan.
Je moet ook niet meteen voor het andere extreme willen gaan, dat is toch niet haalbaar. Gewoon lekker haalbare korte-termijn doelen stellen, en daar dan op dat moment ook tevreden mee zijn. En dan de volgende dag op naar het volgende doel. En je hoeft heus geen gespierde god te worden, als je er zelf maar tevreden mee bentquote:Op dinsdag 2 februari 2010 00:14 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Het scheelt al dat ik geen nachtdienst meer draai. Geen Golden Power zuipen en geen snoepjes eten om wakker te blijven. En ik wandel veel. Laatst vanaf mijn huis naar het station van Groningen gelopen.![]()
Dus het wordt wel minder, maar dun zal ik nooit worden.
jaja zelfs chauffeurs hebben gevoelquote:Op dinsdag 2 februari 2010 00:32 schreef druppelkut het volgende:
Wat lief
Jullie maken je druk om mijn liefdesleven (of de afwezigheid daarvan)
Dun staat mij ook niet. Mijn borstkas staat best erg naar voren dus dat zou er niet uit zien, een dunne RZ.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 00:26 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Je moet ook niet meteen voor het andere extreme willen gaan, dat is toch niet haalbaar. Gewoon lekker haalbare korte-termijn doelen stellen, en daar dan op dat moment ook tevreden mee zijn. En dan de volgende dag op naar het volgende doel. En je hoeft heus geen gespierde god te worden, als je er zelf maar tevreden mee bent
50 uur zou leuk zijn met mijn basissalaris maar aangezien het nu erg rustig is haal ik dat vaak niet.quote:Op maandag 1 februari 2010 23:55 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nou, ik kwam toch aan de 40 tot 50 uur gemiddeld en dat vond ik meer dan genoeg. Maar ik had ook anderhalf uur reistijd per dag.
En sociaal leven kende ik ook weinig. Nu ook nog niet trouwens. En nee, ik had zaterdagochtend pas weekend.
Ik had een paar gelukjes.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 00:39 schreef vannelle het volgende:
[..]
50 uur zou leuk zijn met mijn basissalaris maar aangezien het nu erg rustig is haal ik dat vaak niet.
Normaal werken we diensten van 12 uur, overdag krijg je die wel vol maar 's nachts is een ramp; zonet ook maar 5 uurtjes gewerkt. Daar gaan je overuren van de dagdienst.........
"Gelukkig" moet er zaterdag en zondag ook gewerkt worden dus kan de portemonnee gevuld worden met uurtjes tegen 150 en 200%.
Normaal gesproken werken we dus 55 uur doordeweeks en daarnaast nog een aantal uurtjes in het weekend om de beurt.
Maar ja, recessie he?
wees blij dat je werkt, ik merk het als uitzendkracht enorm, ben al blij als ik 2 dagen mag werken.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 00:39 schreef vannelle het volgende:
[..]
50 uur zou leuk zijn met mijn basissalaris maar aangezien het nu erg rustig is haal ik dat vaak niet.
Normaal werken we diensten van 12 uur, overdag krijg je die wel vol maar 's nachts is een ramp; zonet ook maar 5 uurtjes gewerkt. Daar gaan je overuren van de dagdienst.........
"Gelukkig" moet er zaterdag en zondag ook gewerkt worden dus kan de portemonnee gevuld worden met uurtjes tegen 150 en 200%.
Normaal gesproken werken we dus 55 uur doordeweeks en daarnaast nog een aantal uurtjes in het weekend om de beurt.
Maar ja, recessie he?
Ik zit al een maand werkloos thuis dus nee.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 00:42 schreef Redbaron het volgende:
[..]
wees blij dat je werkt, ik merk het als uitzendkracht enorm, ben al blij als ik 2 dagen mag werken.
Als jullie nog een vacature weten in overijssel hoor ik dat graag
uurtje of 3-4 per keer is wel een week vol te houden. wel verplicht uitslapen volgende vrije dag!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 00:26 schreef Redbaron het volgende:
tsjah je moet er tegen kunnen denk ik, met 6-8u red ik t ook wel gelukkig
hmm ik zit sinds vorig jaar januari al te kwakkelen, sollicitaties worden of niet beantwoord of afgewezenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 00:43 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik zit al een maand werkloos thuis dus nee.
Nachttoeslag heb ik ook en begin op zondag als ik nachtdienst heb, 200%quote:Op dinsdag 2 februari 2010 00:41 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik had een paar gelukjes.
Ik had nachttoeslag en ik werkte in de nacht van vrijdag op zaterdag dus kreeg ik 150%
Ik moet minimaal 7 uur hebben anders ben ik zo gaar als wat.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 00:44 schreef druppelkut het volgende:
En slapen? Ik moet om 5 uur weer mijn nest uit maar heb geen zin om te slapen. Meestal doe ik een uurtje of 3 per nacht.
Daarom heb ik bij het UWV ook gelijk aangegeven dat ik niet vast zit aan het transport.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 00:44 schreef Redbaron het volgende:
[..]
hmm ik zit sinds vorig jaar januari al te kwakkelen, sollicitaties worden of niet beantwoord of afgewezen
Oh, ben ook blij dat ik werk. Echt wel!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 00:42 schreef Redbaron het volgende:
[..]
wees blij dat je werkt, ik merk het als uitzendkracht enorm, ben al blij als ik 2 dagen mag werken.
Als jullie nog een vacature weten in overijssel hoor ik dat graag
Bij ons is het echt hollen of stilstaan, nu staat het ff stil zeg maar.....quote:Op dinsdag 2 februari 2010 00:44 schreef druppelkut het volgende:
Recessie?
Nog nooit van gehoord. Ik mag blij zijn als ik eens een week heb waarin ik minder dan 55 à 60 uur werk. Vorige week was wel heel extreem met 67 uur.
En slapen? Ik moet om 5 uur weer mijn nest uit maar heb geen zin om te slapen. Meestal doe ik een uurtje of 3 per nacht.
ik heb school geprobeerd maar die was niet op tijd zodat ik 1week de tijd had een leerbedrijf te vinden. ik was of te oud of maar 900 euro. dat lukt niet om van rond te komenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 00:47 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Daarom heb ik bij het UWV ook gelijk aangegeven dat ik niet vast zit aan het transport.
VTL bedoel je?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 00:52 schreef Redbaron het volgende:
[..]
ik heb school geprobeerd maar die was niet op tijd zodat ik 1week de tijd had een leerbedrijf te vinden. ik was of te oud of maar 900 euro. dat lukt niet om van rond te komen
nope gewoon roc en dan logistiek teamleider, wou supervisor maar mocht niet directquote:
Vraagje van een outsiderquote:Op dinsdag 2 februari 2010 00:41 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik had een paar gelukjes.
Ik had nachttoeslag en ik werkte in de nacht van vrijdag op zaterdag dus kreeg ik 150%
Puur geluk, ze besloten toen via een uitzendbureau iemand aan te nemen en dat werd ik dus. Normaal gesproken is het lastig omdaar tussen te komen omdat een koeriersbedrijf per week een hoop open sollicitaties binnen krijgt.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 01:16 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vraagje van een outsider.. Zo'n nachtkoeriersbaantje, hoe kwam je daar aan? Zou voor mij wel een aangename jobwisseling zijn als student voor de vrijdagnacht ofzo.
Ik ben nogal een avond/nachtmens. Ben dan actiever dan overdag in ieder geval. Dus voor mij zou het geweldig zijn, aangezien ik ook graag een stukje rijdquote:Op dinsdag 2 februari 2010 01:19 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Puur geluk, ze besloten toen via een uitzendbureau iemand aan te nemen en dat werd ik dus. Normaal gesproken is het lastig omdaar tussen te komen omdat een koeriersbedrijf per week een hoop open sollicitaties binnen krijgt.
Maar als ik die baan weer terug kon krijgen zou ik het zonder nadenken doen.
Ik denk inderdaad geluk. Ik had een baan waarbij ze nachtwerkers nodig hadden en niemand wilde zijn nest uit komen 's nachts. Ik vond het heerlijk!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 01:16 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vraagje van een outsider.. Zo'n nachtkoeriersbaantje, hoe kwam je daar aan? Zou voor mij wel een aangename jobwisseling zijn als student voor de vrijdagnacht ofzo.
Enig idee waar ik zou kunnen zoeken? Want via mijn huidige werk (vakkenvullerquote:Op dinsdag 2 februari 2010 01:21 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad geluk. Ik had een baan waarbij ze nachtwerkers nodig hadden en niemand wilde zijn nest uit komen 's nachts. Ik vond het heerlijk!
http://www.transport-onli(...)/index.php?news=6644quote:Op 67-jarige leeftijd is Henk Schavemaker, oprichter van Schavemaker Logistics en Transport uit Beverwijk, plotseling overleden.
Zwaar klote inderdaad zeker op zo'n jonge leeftijd. Maar ja, als je eens wist hoeveel hij te verduren heeft gehad in al die jaren dan vraag je je zelf af hoe hij het nog zo lang vol heeft kunnen houden.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 09:42 schreef druppelkut het volgende:
Oeh, da's minder. Zal de chauffeurs die ik vaak zie condoleren.
Zijn dat de maten op je kentekenpapieren?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 09:46 schreef druppelkut het volgende:
@ Bart:
gegevens motorwagen:
wielbasis 585 cm
breedte 255 cm
lengte 838 cm
gegevens aanhangwagen:
wielbasis 549 cm
breedte 248 cm
lengte 989
totale lengte is dus 1827 cm
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 09:46 schreef druppelkut het volgende:
@ Bart:
gegevens motorwagen:
wielbasis 585 cm
breedte 255 cm
lengte 838 cm
gegevens aanhangwagen:
wielbasis 549 cm
breedte 248 cm
lengte 989
totale lengte is dus 1827 cm
Dan is dat inderdaad een kort autootjequote:Op dinsdag 2 februari 2010 10:28 schreef druppelkut het volgende:
Inderdaad schaamteloos van kentekenpapieren overgenomen
Gewoon kentekenlengtes bij elkaar opgeteldquote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:26 schreef glasbak het volgende:
Heb je je totale lengte berekend van 'voorzijde voertuig tot hart koppeling' want dat scheelt 25 cm met de lengte van het voertuig bij mij.
* glasbak gooit alvast een reddingsvestquote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:28 schreef druppelkut het volgende:
* Schipper , mag ik overvaren, ja of nee? *
* Moet ik dan nog geld betalen, ja of nee? *
* Schipper , mag ik overvaren, ja of nee? *
* Moet ik dan nog geld betalen, ja of nee? *
Een paar pondjes te veel dusquote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:34 schreef druppelkut het volgende:
Is mooi.
Dat veerpont is gemaximaliseerd op 40 ton. Heb d'r al eens op gestaan met 55 ton. Wel eerst gevraagd uiteraard of t mocht
dat ging met mijn combi met tegen de 50 ton net goedquote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:47 schreef Sounddragon het volgende:
Ghehe, ik ben wel eens op een pont geweest met een kraan van 60 ton.. ging allemaal wel, maar die pont trok een gekke smoel met eroprijden; de fietsers voorop donderden bijna om![]()
![]()
En vanaf Bergambacht naar Alblasserdam regelmatig met 48 ton op dat ding gestaan..alleen daar kon het alleen met hoogwater, anders kwam ik de klep niet op
*wacht in spanning af..quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:00 schreef druppelkut het volgende:
Zal straks wel eens een tweet posten van het bakje wat ik moet gaan ophalen. Lachen
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:00 schreef druppelkut het volgende:
Zal straks wel eens een tweet posten van het bakje wat ik moet gaan ophalen. Lachen
lukt dat wel?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:14 schreef Sounddragon het volgende:
[ afbeelding ]
Probeer dat de pont maar eens op te krijgen
Volgens mij halen sommigen dat geen eens. Ik was zo'n kraan altijd redelijk snel voorbij als ik 86 reed.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:24 schreef Redbaron het volgende:
[..]
lukt dat wel?
waarom rijden die krengen eigenlijk nooit harder dab streep 80?
70 zelfs bij voorkeurquote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:24 schreef Redbaron het volgende:
[..]
lukt dat wel?
waarom rijden die krengen eigenlijk nooit harder dab streep 80?
Ok, dacht wel dat het te maken had met vermogen en gewicht maar dat t zo nauw luisterde wist ik weer niet.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
70 zelfs bij voorkeur![]()
De reden is verrie simpol: KLABOEMMMMM!!! (insert grohooote stofwolk)
Een kraan weegt 12 ton per as (of meer) en de bandjes worden een beetje warm als je langere afstanden 80 rijdt en dan spetteren ze uit elkaar.. als je dus geen risico wilt lopen hou je hem een tandje lager..
Tevens vind ik het veiliger; je wordt om de 5 seconden ingehaald door al het andere zware verkeer, en dat gaat dan vlotter, en omdat iedereen altijd probeert om de bok van de kraan te raken bij het weer naar rechts komen met veeeeel te weinig remafstand, is dat bij die snelheden ook maar heel tijdelijk, want dan heb je al heel snel weer een fatsoenlijke remafstand![]()
Veel kranen kúnnen ook niet harder, omdat ze vaak underpowered zijn![]()
Bij een inhaalverbod gooide ik de snelheid wel wat omhoog om niet al teveel 'vrienden' te maken achter me![]()
Als we met een zooitje écht zwaar spul reden (achter de 400 of 650 tonner) reden we maar 63 (igv 650) of 74 (400 tonner), domweg omdat ze niet harder kúnnen, kan mechanisch gewoon niet (bak wordt te heet)..
pas je wel op dat je niet te zwaar wordt?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:43 schreef druppelkut het volgende:
http://twitpic.com/110av7
whehehehe. superbak
Je bjoetiekees !!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:43 schreef druppelkut het volgende:
http://twitpic.com/110av7
whehehehe. superbak
Ja hoor.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:47 schreef Redbaron het volgende:
[..]
pas je wel op dat je niet te zwaar wordt?
tering allemaal fijngeperst ofzo?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:51 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Ja hoor.
Maar vergis je niet. Daar zit 12 ton in
Die kreeg je bij mij niet; hoe verder je doorrijdt hoe mooierquote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:47 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Ok, dacht wel dat het te maken had met vermogen en gewicht maar dat t zo nauw luisterde wist ik weer niet.
en met t naar rechts komen wacht ik vaak ff op een seintje van de bestuurder, die kan beter beoordelen wanneer ik voorbij de kraan ben dan ik.
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je met een kraan rijdt in het hedendaagse verkeer vindt iedereen je een klootzak, gewoon omdat ze niet beter weten.. so be it
I rest my casequote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:49 schreef druppelkut het volgende:
Gaaf spul geluidsdraak. Alleen mateloos irri op de weg.
IJzerdraaisel en vijlsel. Heel klein en heel zwaarquote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:54 schreef Redbaron het volgende:
[..]
tering allemaal fijngeperst ofzo?
Ik vind t geen klootzakken, tis wel ns vervelend maar die mensen doen ook hun werk. ik knal er wel voorbij hoor.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je met een kraan rijdt in het hedendaagse verkeer vindt iedereen je een klootzak, gewoon omdat ze niet beter weten.. so be it
Ziet er altijd wel grappig uit zo'n bakje. 5 meter ofzo? Alleen klote dat hij bij het oplieren nagenoeg rechtop komt te staat waardoor je het risico loopt je deuren kwijt te raken zeker als er 12 ton in zit.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:43 schreef druppelkut het volgende:
http://twitpic.com/110av7
whehehehe. superbak
Daar ben ik het ook wel mee eens. Sounddragon, als je graag wilt dat ze op jouw ideale punt naar rechts komen kun je wel even een seintje gevenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:13 schreef Redbaron het volgende:
[..]
en als ik geen seintje krijg ga ik wel naar rechts maar dan denk ik wel van is een seintje al teveel moeite?
5 meter?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:19 schreef glasbak het volgende:
[..]
Ziet er altijd wel grappig uit zo'n bakje. 5 meter ofzo? Alleen klote dat hij bij het oplieren nagenoeg rechtop komt te staat waardoor je het risico loopt je deuren kwijt te raken zeker als er 12 ton in zit.
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:13 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Ik vind t geen klootzakken, tis wel ns vervelend maar die mensen doen ook hun werk. ik knal er wel voorbij hoor.![]()
en als ik geen seintje krijg ga ik wel naar rechts maar dan denk ik wel van is een seintje al teveel moeite?
Vertellen jullie mij eens even hoe ik het voorelkaar ga krijgen dat een chauffeur die me inhaalt 50 meter voor me pas weer terug naar rechts gaat ?? welk seintje is dat ??quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:28 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook wel mee eens. Sounddragon, als je graag wilt dat ze op jouw ideale punt naar rechts komen kun je wel even een seintje geven
zoals ik al zei, ik wacht op een seintje(lichtsignaal) van de bestuurder, die kan beter beoordelen wanneer ik er voldoende voorbij ben, het komt regelmatig voor dat ik er een goede 100m pas weer naar rechts kom doordat ik geen sein krijg, juist door het grote snelheidsverschil.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[..]
Vertellen jullie mij eens even hoe ik het voorelkaar ga krijgen dat een chauffeur die me inhaalt 50 meter voor me pas weer terug naar rechts gaat ?? welk seintje is dat ??
Alle chauffeurs (de meeste) zitten na 25 meter (18 meter auto en 7 meter tussenruimte) in hun spiegel te koekeloeren of ik een knippertje geef; doe ik niet, want ik wil nóg 25 meter erbij zodat ik op zijn minst nog kan anticiperen op wat er zou kunnen komen... vervolgens zie je dat wolkje boven de cab (pfff arrogante klojo, nou dan keil ik hem er gewoon voor).. en dan ?? seinen ??![]()
Gaat gewoon niet.![]()
Met ballast rijden idem... ik weeg fokking 100(+) ton.. wáárom vindt elke chauffeur die me inhaalt het dan nodig om bijna je ruitenwisselers eraf te rijden omdat hij zsm weer naar rechts wil ?? mijn veiligheid, wat doe je ??![]()
![]()
In de truck kan je dan nog wel eens commentaar geven op 19, maar dan ben je aan de beurt, want geloof maar niet dat er begrip voor getoond wordt![]()
Zwaar rijden is gewoon link in het hedendaagse verkeer.. iedereen heeft schijt aan iedereen.. maar je wordt wel keihard afgerekend als er iets mis gaat
Dan moeten we jou klonen voor veel goede chauffeursquote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:52 schreef Redbaron het volgende:
[..]
zoals ik al zei, ik wacht op een seintje(lichtsignaal) van de bestuurder, die kan beter beoordelen wanneer ik er voldoende voorbij ben, het komt regelmatig voor dat ik er een goede 100m pas weer naar rechts kom doordat ik geen sein krijg, juist door het grote snelheidsverschil.
Dat kan ik ook uiteraard maar dan nog blijft het spannend om hem erop te krijgen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:31 schreef druppelkut het volgende:
[..]
5 meter?
2,4 meter
Maar ik kan de kont van de auto bijna op de grond leggen door de luchtvering helemaal te laten zakken.
ik ken het dat ze veel te snel naar rechts gaan. dan denk ik ook ff wacht op een seintje van mij, dan is het veilig voor beide van onsquote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan moeten we jou klonen voor veel goede chauffeurs; in de praktijk werkt het helaas in 99 van de 100 gevallen zoals ik beschreef
![]()
Als je links blijft rijden tot ik het geweldig vind, krijg je uiteraard wél een seintje
idd in de file is een ramp, laat je ruimte voor jezelf komt er weer een tussen, alsof het daardoor allemaal sneller gaat...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:24 schreef Sounddragon het volgende:
Jep... da's inderdaad het probleem; getuige ook de vele kettingknallers met vrachtwagens de laatste tijd... als je in de spits kijkt is er bijna niet één vrachtwagen die meer als een wagenlengte tussenruimte heeft, en dat is gewoon de helft te weinig... en als je die ruimte wél hebt, is er altijd wel een schlemiel die hem ertussen prakt![]()
Ik probeerde ook altijd de tussenruimte zodanig te nemen dat het nét niet interessant was om ertussen te gaan zitten (metertje of 25 - 30), maar dan heb je eigenlijk nog steeds te weinig om veilig te zijn.. en in een tussenruimte van ongeveer een trailer of combi, past dan natuurlijk weer wél een losse bakwagen, en daar ga je dan weer
Slaap lekker.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:51 schreef druppelkut het volgende:
Zo, weer een uurtje slapen onderweg naar de
zaak
Maar hoe wil je dat doen met inhalen? Als ik moest inhalen zette ik op de rechterbaan gang en dan ging ik op het laatste moment naar links om zo min mogelijk op de linkerbaan te zitten.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:19 schreef Bartholomeus het volgende:
Wat mij betreft mogen ze hier in nederland ook gewoon op afstand houden gaan flitsen, net als in duitsland. Pakken ze ook meteen een hele hoop arrogante vertegenwoordigers en andere popi jopies mee, en als men in de gaten heeft dat het gemakkelijk geld gaat kosten gaan ze vanzelf ook afstand nemen. Klappers zoals die laatst bij Cuijk op de A73, zijn inderdaad gewoon het gevolg van véél te weinig afstand houden.
Kijk, met jou kan ik praten. Zo denk ik er dus eigenlijk ook over. Hoe harder ik werk, des te minder ik verdien. Ik krijg tenslotte per uur betaald en niet per kilometer of per tonquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:46 schreef Sounddragon het volgende:
Inhalen doe je voor de baas.. als je het niet doet, ben je aan het eind van de dag een half uurtje later (misschien), en heb je dus ook een half uur verdiend... ik heb dat nooit echt zo gehad; ik rij, en da's alles wat ik kan doen.. bekeuringen en schade's door haast komen altijd op je eigen bord, en dat was ik net aan het vullen.. ik werk om geld te verdienen, niet om te investeren in de staatskas of stress op te lopen; elk uur is er één
Tja, rechts inhalen doe ik ook regelmatig.. Maar het kan je een bekeuring opleveren.. Links inhalen ook.. je mag hem ook niet opjagen door dicht achten hem te hangen of met je lichten te seinen laat staan dat je toeteren mag.. Dus wat moet je dan? Als een dooie er achter blijven hangen?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:02 schreef Bartholomeus het volgende:
Edit: Glasbak: die dakhazen tuf ik rustig rechts voorbij. Liefst nog ff op de claxon als je er naast zit. Zo van. RIJ. GOED-VERRRRRRRRRRRRRRRRR-DOEMME. DOOOOOOOOOOOORRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!11
Yeah, het liefst nog iets onder de 80 dan "om maar zeker te zijn" waardoor ze feitelijk krap 70 rijden...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:42 schreef Sounddragon het volgende:
Ja fehn is dat he... iedere gymp heeft tegenwoordig een navi aan boord die vertelt waar de TC zit, maar dan houden die kleaujeau's de snelheid op de teller aan
Die 80km/h is het probleem niet.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:44 schreef glasbak het volgende:
[..]
Yeah, het liefst nog iets onder de 80 dan "om maar zeker te zijn" waardoor ze feitelijk krap 70 rijden...80
Je mag morgen toch weer een uur in het busje slapen?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:06 schreef druppelkut het volgende:
Ik zou willen dat mijn wasmachine eens haast kreeg. Dan kan ik m'n kleren in de droger stoppen en naar bed.
Tijd om wat slaap in te halen
Hoezo niet kunnen veroorloven? Krijg je nu zo goed betaald dan? Ik kan in de weken dat ik vakantie heb altijd flink uren maken, en dat vind m'n spaarrekening nooit zo vervelendquote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:47 schreef druppelkut het volgende:
Ik zou willlen dat ik over kon staan.
Maar door een paar foutjes in mijn verleden zit ik nu voor de komende 3 jaar vast aan mijn huidige werkgever.
Ik kan het me financieel namelijk niet veroorloven internationaal te gaan rijden. Alhoewel dat wel mijn droom is om te doen.
Dat halen en brengen is goedkoper voor mijn baas. ipv 1 busje en 1 vrachtwagen te laten rijden van vestiging B naar A rijdt er nu alleen maar een busje. De planning wordt daar dan automagisch op aangepast (als je zelf maar de planning doet).
38 euro per nacht? In welke loonschaal zit jij dan? In mijn loonschaal is dat zo'n beetje 50 euro.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:51 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Hoezo niet kunnen veroorloven? Krijg je nu zo goed betaald dan? Ik kan in de weken dat ik vakantie heb altijd flink uren maken, en dat vind m'n spaarrekening nooit zo vervelendEn voor de kosten van het eten langs de weg enzo krijg je 38 euries per nacht onbelaste onkostenvergoeding. Als je een beetje oplet is het daar prima van te doen
Maar je hebt ze er nu wel op staan?quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:04 schreef druppelkut het volgende:
http://twitpic.com/115668
En nee, die trekker kon de bakken niet omtrekken op die ijsplaat
da wachten schiet niet op nee. dat plaatje wel.quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:31 schreef druppelkut het volgende:
Jazeker. Eindelijk
Alleen sta ik weer stil op een dijk. Er is namelijk een ongevalletje gebeurd op een brug.
Wel een mooi plaotjie kennu skietu
http://twitpic.com/115bnw
Hmm? Kan iemand me ff vertellen wat hier te verbergen viel?quote:
Dat is een vaste vergoeding, heeft niets met je loonschaal te maken. Vroegâh, lees: 4 jaar geleden, was het 38 euries. Onderhand kan dat wel wát hoger geworden zijn, maar vast niet veel. Heb jij het niet over je nachttoeslag? Dat is namelijk de toeslag die je krijgt als je structureel 's nachts werkt en overdag slaapt. Dat is natuurlijk iets anders als de onkostenvergoeding die je krijgt in verband met onderweg overstaan. Dat deed jij toch nooit?quote:Op woensdag 3 februari 2010 00:33 schreef RealZeus het volgende:
[..]
38 euro per nacht? In welke loonschaal zit jij dan? In mijn loonschaal is dat zo'n beetje 50 euro.
Nee, ik ben niet in de war. Ik heb in juni 2007 dubbelbemand met bloemen gereden en daarbij stonden we dus ook wel over en dat was ergens in de 40 eur per nacht, en ik meende ergens gelezen te hebben dat het inmiddels rond de 50 euro per nacht zit.quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:04 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
[..]
Dat is een vaste vergoeding, heeft niets met je loonschaal te maken. Vroegâh, lees: 4 jaar geleden, was het 38 euries. Onderhand kan dat wel wát hoger geworden zijn, maar vast niet veel. Heb jij het niet over je nachttoeslag? Dat is namelijk de toeslag die je krijgt als je structureel 's nachts werkt en overdag slaapt. Dat is natuurlijk iets anders als de onkostenvergoeding die je krijgt in verband met onderweg overstaan. Dat deed jij toch nooit?
Ja dan klopt het dus toch wel, ik praat over 2005, en toen was het zeker weten 38 euries. Dat zal dan in die 2 jaar wel naar 40 zijn geïndexeerd. Of het dan tegenwoordig al 50 is weet ik niet, dan zouden we de CAO er eens op na moeten slaan. Endazûûkikniequote:Op woensdag 3 februari 2010 12:14 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet in de war. Ik heb in juni 2007 dubbelbemand met bloemen gereden en daarbij stonden we dus ook wel over en dat was ergens in de 40 eur per nacht, en ik meende ergens gelezen te hebben dat het inmiddels rond de 50 euro per nacht zit.
Het was in 2007 iets van 41 euro, als ik me goed herinner. Ik ook niet.quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:19 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ja dan klopt het dus toch wel, ik praat over 2005, en toen was het zeker weten 38 euries. Dat zal dan in die 2 jaar wel naar 40 zijn geïndexeerd. Of het dan tegenwoordig al 50 is weet ik niet, dan zouden we de CAO er eens op na moeten slaan. Endazûûkiknie
Die idioten met die breedplaatvloeren wel eens zien rijden met 30 ton vloeren die op blokkies staan ??quote:Op woensdag 3 februari 2010 13:18 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Of je zet het vast met kettingen ipv met spanbanden.
Dan heb je wel eenquote:Op woensdag 3 februari 2010 15:31 schreef Sounddragon het volgende:
Uhuh.. vergeet die spanbandjes maar![]()
En het was ook geen heipaal![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je je trailervergrendeling vergeet te borgen doen zelfs kettingen niet zoveel![]()
Brrrron
quote:Geachte Heer/Mevrouw v/d Meijden,
Met het oog op het aankomende ontslag van die prutser op de A2, wil ik u er alvast even op wijzen dat ik met ingang van a.s. maandag bij u aan de slag kan als chauffeur.
Ik ben uiterst precies, en controleer altijd alle vergrendelingen voor ik ga rijden..
MvG,
Geluidsdraak
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.! Zoiets moet je versturen, gegarandeerd dat je nog een jaar in de chauffeurskantine hangt
Ik heb me daar inderdaad ook echt kapot om gelachen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:43 schreef RealZeus het volgende:
Kennen jullie deze al trouwens, dit is ook geweldig.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
Met dat schakelen en dat bochtenwerk.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:44 schreef Barcaconia het volgende:
[..]! Zoiets moet je versturen, gegarandeerd dat je nog een jaar in de chauffeurskantine hangt
[..]
Ik heb me daar inderdaad ook echt kapot om gelachen.
Of hij wordt echt gebeld voor een gesprek.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:44 schreef Barcaconia het volgende:
[..]! Zoiets moet je versturen, gegarandeerd dat je nog een jaar in de chauffeurskantine hangt
Prachtig dat ze die helling niet opkomen omdat ze geen idee hebben hoe te schakelen, en James die met een leuk gangetje opeens de handrem er op knalt om snel stil te staanquote:Op woensdag 3 februari 2010 15:48 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Met dat schakelen en dat bochtenwerk.
OMG...quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:31 schreef Sounddragon het volgende:
Uhuh.. vergeet die spanbandjes maar![]()
En het was ook geen heipaal![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je je uitschuifvergrendeling vergeet te borgen doen zelfs kettingen niet zoveel![]()
GO!! v/d Meijden![]()
Brrrron
Of Jeremy op die rotonde en May die hem inhaalt.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:52 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Prachtig dat ze die helling niet opkomen omdat ze geen idee hebben hoe te schakelen, en James die met een leuk gangetje opeens de handrem er op knalt om snel stil te staan
Dat grote blauwe ding met die turkenvanger is van drupje. dat andere witte ding daarboven is mijn ouwe gebakje.quote:Op woensdag 3 februari 2010 17:00 schreef motaro het volgende:
Klote druppel, maar als dat je wagen is die in de openings post staat, is het wel een bruut wagentje
quote:Op woensdag 3 februari 2010 17:00 schreef motaro het volgende:
Klote druppel, maar als dat je wagen is die in de openings post staat, is het wel een bruut wagentje
Jouw nieuw wit ding moet nog in de OPquote:Op woensdag 3 februari 2010 17:24 schreef glasbak het volgende:
[..]
Dat grote blauwe ding met die turkenvanger is van drupje. dat andere witte ding daarboven is mijn ouwe gebakje.
Lé-zen. Glasbak zei het net nog, Druppel rijdt in een blauwe meneer.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:50 schreef motaro het volgende:
doet ze goed haha..
Niet meer bij Icova of gepromoveerd naar een nieuwe CF?
Begrij-pend-le-zen schijnt moeilijk te zijn.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:51 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Lé-zen. Glasbak zei het net nog, Druppel rijdt in een blauwe meneer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kweet het, maar kmoet nog efkes een showploatske makenquote:Op woensdag 3 februari 2010 18:51 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Jouw nieuw wit ding moet nog in de OP
Gij zult niet overbeladenquote:Op woensdag 3 februari 2010 19:33 schreef glasbak het volgende:
[..]
Kweet het, maar kmoet nog efkes een showploatske maken![]()
Eerst wassen, dan effe 25 ton drop lieren
quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:50 schreef motaro het volgende:
doet ze goed haha..
Niet meer bij Icova of gepromoveerd naar een nieuwe CF?
Als ik morgen m'n camera niet vergeet (wat vandaag wel het geval was... ) dan zal ik eens wat opnemen..quote:Op woensdag 3 februari 2010 19:42 schreef Bartholomeus het volgende:
Glasbak en druppelkut: waar blijven jullie actievids?
Glasbak: heb jij eigenlijk een wide spread aanhanger zoals druppelkut, of zitten die assen gewoon tegen elkaar aan?
Vooral het op de kar schuiven, het optrekken opzich is natuurlijk het spectaculairst maar dat ken ik welquote:Op woensdag 3 februari 2010 19:49 schreef glasbak het volgende:
[..]
Als ik morgen m'n camera niet vergeet (wat vandaag wel het geval was... ) dan zal ik eens wat opnemen..
Waar wil je demonstraties van zien?
Bij m'n aanhanger zitten ze tegen elkaar aan, de middenas is hefbaar..
quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:04 schreef Redbaron het volgende:
ik heb goed nieuws, ik mag maandag de 16e weer in opleidng om onder druk te leren lossen. Dit zal in eerste instantie weekendritten zijn en als het van beide kanten goede bevalt ook door de weeks kunnen worden.
Nobody promised you a rosegardenquote:Op woensdag 3 februari 2010 20:14 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Zo. Vandaag hele dag gelest op de vrachtwagen
Was wel leuk. Eventjes wennen aan het schakelen en dergelijke, maar ging vrij goed eigenlijk.
Alleen naderingssnelheid kruisingen / rotondes is nog te hoog, en kijkgedrag zit er nog niet helemaal in (maarja, dat kan ook amper na 1 dag).
Als je het optrekken spectaculair maakt, doe je het verkeerd. De wielen hoeven namelijk helemaal niet van de grond te komen. Gewoon je systeem onder tegen de bak aandrukken.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:08 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Vooral het op de kar schuiven, het optrekken opzich is natuurlijk het spectaculairst maar dat ken ik wel
Waar het mij om gaat is dat ik een plan wil verzinnen om eea ook in lego uitvoerbaar te maken. En dan loop je toch tegen andere beperkingen aan dan in het echt
Ongeduldige automobilisten viel wel mee. Moest heel rustig rechts/links afslaan bijvoorbeeld, omdat ik dan goed de tijd heb om de 'kijk - procedure' te doenquote:Op woensdag 3 februari 2010 20:22 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Nobody promised you a rosegarden
Hoe ging het met de ongeduldige automobilisten, krappe kutstraatjes, bochtjes achteruit en dergelijke gein?
Laat zien dan!quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:25 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Als je het optrekken spectaculair maakt, doe je het verkeerd. De wielen hoeven namelijk helemaal niet van de grond te komen. Gewoon je systeem onder tegen de bak aandrukken.
Met een kabelsysteem is het op de aanhanger zetten van een bak het spectaculairst.
Wacht maar tot je die kar er achter krijgt straks, dan zullen we nog eens over bochtjes achterom en een meter voor het dock beginnenquote:Op woensdag 3 februari 2010 20:26 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Ongeduldige automobilisten viel wel mee. Moest heel rustig rechts/links afslaan bijvoorbeeld, omdat ik dan goed de tijd heb om de 'kijk - procedure' te doen. Instructeur zei al: Gewoon niet op die auto's achter je letten die er langs willen, maar gewoon rustig de bocht om en kijken.
Verder heb ik niet echt krappe kut straatjes gehad. Die gaan we maandag (de 2e en laatste lesdag) doen zei hij.
Bochtje achteruit wel gehad, naar een laaddock toe. Niet om op te scheppen, maar moest hem er recht voor zetten en hij stond loodrecht op één meter van het dock af (en dat was de bedoeling).
Al met al ben ik wel tevreden. Alleen een beetje gek toen ik na 8 uur in mijn eigen auto stapte. Damn, wat rijd mijn auto soepel en licht vergeleken zo'n MAN.
Lachen is dat hequote:Op woensdag 3 februari 2010 20:26 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Al met al ben ik wel tevreden. Alleen een beetje gek toen ik na 8 uur in mijn eigen auto stapte. Damn, wat rijd mijn auto soepel en licht vergeleken zo'n MAN.
In het dagelijkse leven is het achteruit rijden voor mij heel erg belangrijk. Ik moet tot op centimeters nauwkeurig kunnen inschatten hoe ver ik van mijn aanhanger sta.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:30 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Wacht maar tot je die kar er achter krijgt straks, dan zullen we nog eens over bochtjes achterom en een meter voor het dock beginnen
Overigens vind ik dat 1 meter voor het dock gedoe de grootste onzin die er bestaat. In het echte leven is er niet één situatie te verzinnen waarbij zoiets relevant is. In het echte leven zet je de deuren open en laat je hem voorzichtig tegen het dock aan rollen namelijk. Daar zijn nou juist die rubbers voor. De klapjostie die dat bedacht heeft mag van mij een schot hagel krijgen.
Je kunt natuurlijk ook overdrijven hequote:Op woensdag 3 februari 2010 20:42 schreef Bartholomeus het volgende:
Och. Ik heb ook wel eens een koelmachine in de achterkant van een cabine zien verdwijnen. Die kerel was hangend vlees aan het laden. De ellende daarvan is, dat die boel tijdens het laden terugveert richting achterkant. Om toch genoeg (lees: teveul) in de auto te krijgen en de boel dus vast tegen elkaar te drukken, hebben die mannen het zogenaamde opremmen bedacht. Dan gaan ze met een paar man achter in de oplegger staan, trekt de chauffeur heel voorzichtig een metertje of 2 aan, om dan in 2 schokken vol in de ankers tot stilstand te komen. De gasten achter in de oplegger drukken dan gauw de sperren dicht, en klaar is kees. Op de vlakke ondergrond gaat dat best aardig.
De spanjaard in kwestie kon het op de vlakke grond niet vast genoeg naar zijn zin in de auto krijgen, en besloot dus de auto om te draaien. Met de kop richting de docks en dus voorover, trapte hij zó hard op de rem, dat het hele kopschot uit de oplegger knapte en de koelmachine dus in de cabine verdween. En het vlees dat ie geladen had schoof zo de baan af, de straat op
Da's toch boem = ho en dan een stukkie vooruit ???quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:53 schreef druppelkut het volgende:
[..]
In het dagelijkse leven is het achteruit rijden voor mij heel erg belangrijk. Ik moet tot op centimeters nauwkeurig kunnen inschatten hoe ver ik van mijn aanhanger sta.
En met centimeters bedoel ik maximaal 2. Ik maak daar namelijk een sport van om zo dicht mogelijk erop te staan zonder dat ik de aanhanger raak.
Ook achteruit richting een container rijden om die aan te kunnen pikken is belangrijk. Te veraf haal ik het niet met de kabels en te kort erop, kom ik er zelf niet meer tussendoor om de kabels te bevestigen. Ideale afstand is dan ergens tussen de 0,5 en 0,7 meter.
Dus die afstand is in het dagelijkse leven wel degelijk relevant
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |