Godver ben gister avond/nacht al gaan pre-carnavallen en heb nu zo'n godsgruwelijke kater (heb ik bijna nooit, misschien had ik van de goldstrike af moeten blijven) dat ik vanavond miss niet eens ga. Voel me echt zo waardeloos...quote:
Doorgaan met hetgeen je opgehouden bent.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:30 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Godver ben gister avond/nacht al gaan pre-carnavallen en heb nu zo'n godsgruwelijke kater (heb ik bijna nooit, misschien had ik van de goldstrike af moeten blijven) dat ik vanavond miss niet eens ga. Voel me echt zo waardeloos...
ff geen bier, misschien als het vanavond beter gaat
Nou.. Ben gister avond rond 7 uur toch maar overstag gegaan. Had nog wel wat hoofdpijn, maar dat was gewoon weg na zo'n anderhalf pilsje.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:41 schreef Iuc het volgende:
[..]
Doorgaan met hetgeen je opgehouden bent.
Dan is de kater t eerst weg
waarom denk je dat ik nu aan t bier zit?
deventer?? wat moet je daar aan de bokkingshang(hoeren)?quote:
Ik weet het niet, maar als mijn auto zo rookt zet ik toch echt de motor uit.quote:
bij tractorpulling blazen ze ook vaak de turbo eruit en dan blijft de motor ook nog wel even draaienquote:Op maandag 15 februari 2010 11:57 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik weet het niet, maar als mijn auto zo rookt zet ik toch echt de motor uit.
En het is maar goed dat ik dat niet ben, ik was van schrik vreselijk tekeer gegaan.
Kuttopic, slotje.quote:Op maandag 15 februari 2010 18:22 schreef Bartholomeus het volgende:
Vandaag maar 5 posts incl deze... De gang is er wel uit sinds druppelkut ontmaskerd is
Nachtelijk spitsverkeer he.. road rage..quote:Op dinsdag 16 februari 2010 06:51 schreef vannelle het volgende:
Wat zijn er toch een dwazen op deze aardkloot....
Vannacht, 01.30 sla ik linksaf op een kruising en daarna moet ik weer vaart maken. Dat gaat niet zo bijzonder snel met een container van 30 ton achterop.
Word ik vlák voor een flauwe bocht naar rechts (dat figuur kon dus onmogelijk zien of er iemand aan kwam) luid toeterend ingehaald door 1 of andere malloot voor wie het allemaal niet snel genoeg ging. Stel je toch eens voor dat je 10 seconden later bij de volgende rotonde bent, vreselijk!
En nee, ik heb em bij het afslaan niet gehinderd waardoor ie een reden zou kunnen hebben.
Mjah sorry maar ik zelf rijd in de nacht ook een stuk steviger door.. Ik ga niet tot het randje en blijf wel goed opletten op mijn en anders veiligheid, maar snelheidsregels ken ik eigenlijk niet in de nacht.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:27 schreef Bartholomeus het volgende:
Vannelle: die idioten heb je er altijd bij, juist 's nachts als ze denken wel ff snel door te jakkeren. Moet je voor de gein eens kijken hoe er dan binnen de bebouwde kom gescheurd wordt, de politie ligt dan immers toch op bed
Mjah klopt, als ik die dan niet zie ben ik inderdaad het haasje. Daarom heet het ook ongeluk.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:52 schreef Bartholomeus het volgende:
Tot er midden in de nacht per ongeluk een of andere verdwaalde kroegganger oversteekt zonder te kijken
[/moraalridder mode]quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:53 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Mjah klopt, als ik die dan niet zie ben ik inderdaad het haasje. Daarom heet het ook een verwijtbaar ongeluk.
Als ik hem wel zie (nog niet op de weg lopende dus) pas ik daar wel degelijk mijn snelheid op aan.
's Nachts is alles anders, ik weet het.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nachtelijk spitsverkeer he.. road rage..
Ik weet het, om de week rij ik 's nachts.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:27 schreef Bartholomeus het volgende:
Vannelle: die idioten heb je er altijd bij, juist 's nachts als ze denken wel ff snel door te jakkeren. Moet je voor de gein eens kijken hoe er dan binnen de bebouwde kom gescheurd wordt, de politie ligt dan immers toch op bed
Dat bedoel ik dus.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:44 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Mjah sorry maar ik zelf rijd in de nacht ook een stuk steviger door.. Ik ga niet tot het randje en blijf wel goed opletten op mijn en anders veiligheid, maar snelheidsregels ken ik eigenlijk niet in de nacht.
Dat krijg je nou eenmaal als het heel rustig is op de weg. Maar asociaal rijden (écht asociaal) zul je me niet op betrappen.
Jup. Ik rij ook altijd ff wat steviger door..quote:Op woensdag 17 februari 2010 07:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus.
Je kunt ook doorrijden zónder asociaal te doen.
quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:09 schreef LoempiaLiza het volgende:
Jeeeeej, we hebben een LZV
[ link | afbeelding ]
Hier nog even in een bochtje:
[ link | afbeelding ]
Met een LZV ga je neem ik aan niet een dorpskern in..quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:23 schreef LoempiaLiza het volgende:
Sja, ik vind voor ons werk een FH vooral lastig, we zitten veel in dorpskernen enzo en je dode hoek is een heel stuk groter. Desalniettemin, liever een 460-er FM dan een 420-er FH, die ook al genoeg vermogen heeft voor een 57,5 tonner.
Supermarktdistributie, wat dacht jij nou! Natuurlijk wel!quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:39 schreef blup het volgende:
[..]
Met een LZV ga je neem ik aan niet een dorpskern in..
Dit zijn gewoon 2 citys of niet?
Barca: je mag er wel distributiewerk mee doen, maar dan moet je aan de rand van de stad 1 deel laten staan. De praktijk is dus dat deze auto's naar een industrieterrein aan de rand van de stad rijden, daar deel 1 neerzetten en met deel 2 de stad in gaan om te lossen. Als deel 2 leeg is dan wordt deel 1 aan de trekker geprikt en dan nog een keer de stad inquote:Op woensdag 17 februari 2010 20:40 schreef Barcaconia het volgende:
2 city's met beide 1 stuuras zo te zien. Daar mag je toch helemaal geen stadsdistributie mee doen? Of zijn die regels inmiddels alweer veranderd?
Rijd je met rolcontainers of pallets? Er zijn betere oplossingen voor supermarktdistributie op rolcontainers.
[ afbeelding ]
Ja, maar dan krijg je geklooi met de Arbo, want de binnenruimte is toch al maar net 1,80m in de standaard uitvoering. Zo'n ding laden en lossen betekent dus continue gebukt lopenquote:Op woensdag 17 februari 2010 20:56 schreef Barcaconia het volgende:
Luchtvering kan op stadsnelheid 10cm omhoog bij die trailers. Je kunt zo ook met een hogere bodem krijgen, inclusief stuurassen. Dan verlies je wel een aantal cm laadvloerhoogte natuurlijk. Maarja, 88 rolcontainers in een normale trailer krijg je ervoor terug ipv het gekut met LZV's reguleringen, aan- en afkoppelen, manoeuvreerbaarheid etc. Als je deze trailers als LZV gebruikt (1 volledige oplegger en 1 korte aanhanger) krijg je natuurlijk helemaal een gigantische ruimte.
Een gewone 16.50m combinatie met deze aanhanger er achter. Ze rijden rond, dat is efficiënt transportquote:Op woensdag 17 februari 2010 21:09 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ja, maar dan krijg je geklooi met de Arbo, want de binnenruimte is toch al maar net 1,80m in de standaard uitvoering. Zo'n ding laden en lossen betekent dus continue gebukt lopen
Zou wel geinig zijn evengoed, om zo'n ding als tweede deel van een LZV te gebruiken, en dan een korte city als eerste deel
Over Jumbo gesproken:quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:53 schreef Bartholomeus het volgende:
Jumbo heeft zo ver ik weet 2 LZV's, 1 met een trekker, een oplegger, en daar een wipkar achter, en 1 motorwagen met dolly en oplegger. Ze rijden vaak met z'n tweeën op en neer tussen Veghel en het noorden des landsch
Of ze moeten recentelijk wat nieuws aangeschaft hebben natuurlijk
Niet alleen Jumbo, maar ook Simon Loos heeft 1 of meerdere van die combinaties...quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:39 schreef Iuc het volgende:
[..]
Over Jumbo gesproken:
Jumbo Helmond heeft een lzv systeem ontwikkeld van 2 citytrailers waarvan het assenstel van de voorste city onder de aanhanger uit schuift om de tweede trailer aan te kunnen pikken met een normale schotel.
Niks meer te maken met een dolly.
Gewoon de tweede trailer afkoppelen op de normale
manier, assen van de eerste trailer naar voren trekken en gaan.
Ik heb t over Jumbo aanhangers/opleggers. Niet de supermarktketen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:47 schreef glasbak het volgende:
[..]
Niet alleen Jumbo, maar ook Simon Loos heeft 1 of meerdere van die combinaties...
[ afbeelding ]
Zie editquote:Op woensdag 17 februari 2010 22:51 schreef Iuc het volgende:
[..]
Ik heb t over Jumbo aanhangers/opleggers. Niet de supermarktketen.
Daarom noemde ik Helmond er bijquote:
Elektronische sturing is redelijk nieuw. Het nadeel is dat je een zeer krachtig aggregaat op je achterassen nodig hebt om de cilinders te sturen. Daardoor hebben ze lange tijd slechts 2 assen kunnen sturen. Ik heb het filmpje niet goed bekeken maar het lijkt alsof dit een 3-assen gestuurde oplegger is? Dat is nieuw dan.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:09 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik vind trouwens nog veel interessanter. Dan heb je dus geen koppeldeel meer dat je moet afkoppelen, maar gewoon een assenstel dat naar achter schuift, waardoor er een koppelschotel tevoorschijn komt waar je vervolgens de tweede oplegger aan prikt. Dit spul is hydraulisch gestuurd, en die sturing wordt aangestuurd door een vernuftig stukje electronica in de kingpinnen. Dacht dat het al bestond, maar dit schijnt dus op het gebied van trailersturing iets bijzonders te zijn
Dit spul loopt trouwens door hetzelfde spoor als een ongestuurde 13.60m oplegger
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |