abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77954486
Nu bier
FH 420 eev Globetrotter XL
pi_77955316
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 15:00 schreef Iuc het volgende:
Nu bier
Godver ben gister avond/nacht al gaan pre-carnavallen en heb nu zo'n godsgruwelijke kater (heb ik bijna nooit, misschien had ik van de goldstrike af moeten blijven) dat ik vanavond miss niet eens ga. Voel me echt zo waardeloos...

ff geen bier, misschien als het vanavond beter gaat
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_77955558
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 15:30 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Godver ben gister avond/nacht al gaan pre-carnavallen en heb nu zo'n godsgruwelijke kater (heb ik bijna nooit, misschien had ik van de goldstrike af moeten blijven) dat ik vanavond miss niet eens ga. Voel me echt zo waardeloos...

ff geen bier, misschien als het vanavond beter gaat
Doorgaan met hetgeen je opgehouden bent.
Dan is de kater t eerst weg

waarom denk je dat ik nu aan t bier zit?
FH 420 eev Globetrotter XL
pi_77983844
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 15:41 schreef Iuc het volgende:

[..]

Doorgaan met hetgeen je opgehouden bent.
Dan is de kater t eerst weg

waarom denk je dat ik nu aan t bier zit?
Nou.. Ben gister avond rond 7 uur toch maar overstag gegaan. Had nog wel wat hoofdpijn, maar dat was gewoon weg na zo'n anderhalf pilsje.

Nog een leuke avond/nacht geworden in ieder geval. Nu wel weer een kater van hier tot Tokyo, maar goed. Moet morgen gewoon weer werken dus ga vanavond niet meer op pad.

Groetjes
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_77994064
Wat een feest

was om 11 uur al in de kroeg en nu nog steeds. zonder uitzicht op huis
zal wel weer 3 uur worden.
FH 420 eev Globetrotter XL
  zondag 14 februari 2010 @ 21:18:55 #256
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_77997950
quote:
Op zondag 14 februari 2010 21:18 schreef glasbak het volgende:
Daar sta je dan...


deventer?? wat moet je daar aan de bokkingshang(hoeren)?
Doet maar wat..
pi_77998210
echte knalpijp die gozer, kan geen scania tegen op
pi_78000023
Wij staan ook regelmatig in zulke straatjes hoor, vooral in het buitenland willen daar nog wel eens de meest wazige bedrijven zitten
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_78008983
Is het al 3 uur?
Morgen weer n dag.
FH 420 eev Globetrotter XL
pi_78009031
meer zo direct

alvast truste, ik ga der in
  maandag 15 februari 2010 @ 07:44:00 #262
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_78009521
Het is alweer raak op de A67...
pi_78013685
quote:
Op zondag 14 februari 2010 21:18 schreef glasbak het volgende:
Daar sta je dan...

Ik weet het niet, maar als mijn auto zo rookt zet ik toch echt de motor uit.

En het is maar goed dat ik dat niet ben, ik was van schrik vreselijk tekeer gegaan.
pi_78025201
Vandaag maar 5 posts incl deze... De gang is er wel uit sinds druppelkut ontmaskerd is
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_78026929
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:57 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik weet het niet, maar als mijn auto zo rookt zet ik toch echt de motor uit.

En het is maar goed dat ik dat niet ben, ik was van schrik vreselijk tekeer gegaan.
bij tractorpulling blazen ze ook vaak de turbo eruit en dan blijft de motor ook nog wel even draaien
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  maandag 15 februari 2010 @ 19:14:26 #266
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_78026955
quote:
Op maandag 15 februari 2010 18:22 schreef Bartholomeus het volgende:
Vandaag maar 5 posts incl deze... De gang is er wel uit sinds druppelkut ontmaskerd is
Kuttopic, slotje.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_78046406
Wat zijn er toch een dwazen op deze aardkloot....
Vannacht, 01.30 sla ik linksaf op een kruising en daarna moet ik weer vaart maken. Dat gaat niet zo bijzonder snel met een container van 30 ton achterop.
Word ik vlák voor een flauwe bocht naar rechts (dat figuur kon dus onmogelijk zien of er iemand aan kwam) luid toeterend ingehaald door 1 of andere malloot voor wie het allemaal niet snel genoeg ging. Stel je toch eens voor dat je 10 seconden later bij de volgende rotonde bent, vreselijk!

En nee, ik heb em bij het afslaan niet gehinderd waardoor ie een reden zou kunnen hebben.
pi_78046408
quote:
Op maandag 15 februari 2010 19:14 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Kuttopic, slotje.
Geduld, bijna pagina 7.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 12:08:14 #269
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_78051725
"[CENTRAAL] Vrachtwagenchauffeurstopic Deeltje 10; 'alwaar Druppelkut uit de kast komt' "

De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 16 februari 2010 @ 12:10:21 #270
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_78051780
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 06:51 schreef vannelle het volgende:
Wat zijn er toch een dwazen op deze aardkloot....
Vannacht, 01.30 sla ik linksaf op een kruising en daarna moet ik weer vaart maken. Dat gaat niet zo bijzonder snel met een container van 30 ton achterop.
Word ik vlák voor een flauwe bocht naar rechts (dat figuur kon dus onmogelijk zien of er iemand aan kwam) luid toeterend ingehaald door 1 of andere malloot voor wie het allemaal niet snel genoeg ging. Stel je toch eens voor dat je 10 seconden later bij de volgende rotonde bent, vreselijk!

En nee, ik heb em bij het afslaan niet gehinderd waardoor ie een reden zou kunnen hebben.
Nachtelijk spitsverkeer he.. road rage..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_78066935
Vannelle: die idioten heb je er altijd bij, juist 's nachts als ze denken wel ff snel door te jakkeren. Moet je voor de gein eens kijken hoe er dan binnen de bebouwde kom gescheurd wordt, de politie ligt dan immers toch op bed
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_78072984
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 18:27 schreef Bartholomeus het volgende:
Vannelle: die idioten heb je er altijd bij, juist 's nachts als ze denken wel ff snel door te jakkeren. Moet je voor de gein eens kijken hoe er dan binnen de bebouwde kom gescheurd wordt, de politie ligt dan immers toch op bed
Mjah sorry maar ik zelf rijd in de nacht ook een stuk steviger door.. Ik ga niet tot het randje en blijf wel goed opletten op mijn en anders veiligheid, maar snelheidsregels ken ik eigenlijk niet in de nacht.

Dat krijg je nou eenmaal als het heel rustig is op de weg. Maar asociaal rijden (écht asociaal) zul je me niet op betrappen.
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_78076798
Tot er midden in de nacht per ongeluk een of andere verdwaalde kroegganger oversteekt zonder te kijken
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_78076843
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:52 schreef Bartholomeus het volgende:
Tot er midden in de nacht per ongeluk een of andere verdwaalde kroegganger oversteekt zonder te kijken
Mjah klopt, als ik die dan niet zie ben ik inderdaad het haasje. Daarom heet het ook ongeluk.

Als ik hem wel zie (nog niet op de weg lopende dus) pas ik daar wel degelijk mijn snelheid op aan.
Blaze with the fire that is never extinguished
  dinsdag 16 februari 2010 @ 23:40:47 #275
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_78082220
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:53 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Mjah klopt, als ik die dan niet zie ben ik inderdaad het haasje. Daarom heet het ook een verwijtbaar ongeluk.

Als ik hem wel zie (nog niet op de weg lopende dus) pas ik daar wel degelijk mijn snelheid op aan.
[/moraalridder mode]

De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_78088079
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 12:10 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nachtelijk spitsverkeer he.. road rage..
's Nachts is alles anders, ik weet het.
Maar gevaarlijk en agressief gedrag hoeft van mij niet op de weg.
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 18:27 schreef Bartholomeus het volgende:
Vannelle: die idioten heb je er altijd bij, juist 's nachts als ze denken wel ff snel door te jakkeren. Moet je voor de gein eens kijken hoe er dan binnen de bebouwde kom gescheurd wordt, de politie ligt dan immers toch op bed
Ik weet het, om de week rij ik 's nachts.
Dat doorjakkeren boeit me niet, ik rij ook harder dan de maximimumsnelheid waar het kan. Maar nooit onveilig.
Wat mij stoorde is dat dit figuur vlak voor een bochtje naar rechts die hij niet kan overzien in ging halen waarbij er ook nog getoeterd moest worden. Veel getoeterd. Valt me nog mee dat ie niet beter z'n best heeft gedaan me af te snijden trouwens.

Het zal wel met carnaval te maken hebben maar vannacht weer zo'n slimpie:
Op mijn route(tje) tussen de klant en de terminal ligt een tijdelijke wegversmalling met tijdelijke verkeerslichten, 1 strook beschikbaar dus omstebeurt.
Licht aan mijn kant staat al effetjes op groen dus kom ik naar links en wil doorrijden.
Zie ik vanaf de andere kant een luxe wagen komen die het rode licht negeert. Dikke lul 3 bier, ik ga echt niet stoppen voor die gast.
Uiteraard komen we elkaar tegen en ik was níet degene die achteruit ging rijden.
Als hij nou verder vooruit had gekeken had ie me gezien, het rode licht vergeef ik em want er is 's nachts weinig te beleven op dat hele korte stukje dus ook in die versmalling niet.
pi_78088086
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:44 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Mjah sorry maar ik zelf rijd in de nacht ook een stuk steviger door.. Ik ga niet tot het randje en blijf wel goed opletten op mijn en anders veiligheid, maar snelheidsregels ken ik eigenlijk niet in de nacht.

Dat krijg je nou eenmaal als het heel rustig is op de weg. Maar asociaal rijden (écht asociaal) zul je me niet op betrappen.
Dat bedoel ik dus.
Je kunt ook doorrijden zónder asociaal te doen.
  woensdag 17 februari 2010 @ 08:16:54 #278
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_78088324
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 07:51 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus.
Je kunt ook doorrijden zónder asociaal te doen.
Jup. Ik rij ook altijd ff wat steviger door..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:09:36 #279
273178 LoempiaLiza
Bloody fucking fantastic
pi_78110305
Jeeeeej, we hebben een LZV



Hier nog even in een bochtje:

pi_78110668
Wat je van zo'n deelbaar containerchassis al niet kunt maken

Leuk speeltje hoor, alleen jammer dat er maar een FM'etje voor staat. Het mag toch al wat kosten, trek dan ook meteen een fijne FH uit het rek als het zo nodig een Volvo moet zijn
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:23:07 #281
273178 LoempiaLiza
Bloody fucking fantastic
pi_78110905
Sja, ik vind voor ons werk een FH vooral lastig, we zitten veel in dorpskernen enzo en je dode hoek is een heel stuk groter. Desalniettemin, liever een 460-er FM dan een 420-er FH, die ook al genoeg vermogen heeft voor een 57,5 tonner.
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:28:56 #282
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_78111154
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:09 schreef LoempiaLiza het volgende:
Jeeeeej, we hebben een LZV

[ link | afbeelding ]

Hier nog even in een bochtje:

[ link | afbeelding ]
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:39:58 #283
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_78111639
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:23 schreef LoempiaLiza het volgende:
Sja, ik vind voor ons werk een FH vooral lastig, we zitten veel in dorpskernen enzo en je dode hoek is een heel stuk groter. Desalniettemin, liever een 460-er FM dan een 420-er FH, die ook al genoeg vermogen heeft voor een 57,5 tonner.
Met een LZV ga je neem ik aan niet een dorpskern in..

Dit zijn gewoon 2 citys of niet?
pi_78112615
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:39 schreef blup het volgende:

[..]

Met een LZV ga je neem ik aan niet een dorpskern in..

Dit zijn gewoon 2 citys of niet?
Supermarktdistributie, wat dacht jij nou! Natuurlijk wel!

Dit zijn twee trailers. De voorste trailer kan, op dezelfde manier als een deelbaar containerchassis, een tweede deel aankoppelen waarop een tweede schotel zit. Die wordt vervolgens onder de tweede trailer geprikt et voila

Edit: meer info hierrrrrrrr

[ Bericht 8% gewijzigd door Bartholomeus op 17-02-2010 20:27:52 ]
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  woensdag 17 februari 2010 @ 20:40:22 #285
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_78114759
2 city's met beide 1 stuuras zo te zien. Daar mag je toch helemaal geen stadsdistributie mee doen? Of zijn die regels inmiddels alweer veranderd?

Rijd je met rolcontainers of pallets? Er zijn betere oplossingen voor supermarktdistributie op rolcontainers.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_78115292
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 20:40 schreef Barcaconia het volgende:
2 city's met beide 1 stuuras zo te zien. Daar mag je toch helemaal geen stadsdistributie mee doen? Of zijn die regels inmiddels alweer veranderd?

Rijd je met rolcontainers of pallets? Er zijn betere oplossingen voor supermarktdistributie op rolcontainers.
[ afbeelding ]
Barca: je mag er wel distributiewerk mee doen, maar dan moet je aan de rand van de stad 1 deel laten staan. De praktijk is dus dat deze auto's naar een industrieterrein aan de rand van de stad rijden, daar deel 1 neerzetten en met deel 2 de stad in gaan om te lossen. Als deel 2 leeg is dan wordt deel 1 aan de trekker geprikt en dan nog een keer de stad in

Edit: voor de duidelijkheid: die stuurassen zijn gewoon zwenkassen. Ze zijn dus niet gedwongen gestuurd maar worden gewoon omgeduwd door de torsie veroorzaakt door het veranderen van de rijrichting. Als het eerste deel los staat, en de voorste (starre) as dus aan de grond, dan stuurt het ding dus tegen. Prik je het koppeldeel er achter, dan gaat de eerste as van de eerste trailer in de lucht, en gaat de tweede as van de trailer méésturen. De eerste as van het koppeldeel wordt dan namelijk het draaipunt, de tweede as van dat ding is ook weer een zwenkas. En volgens mij zijn de voorste en de achterste trailer ook nog uitwisselbaar, en heeft de tweede trailer dus ook een zwenkas ipv een gedwongen besturing

Het grote probleem met die 2WIN trailers is de bodemvrijheid. Ga maar eens een drempeltje nemen met zo'n ding, en kijk ook meteen ff hoeveel drempels je tegenkomt eer je bij de eerste de beste supermarkt bent. Over een wat hoog uitgevallen stoeprandje heen zwaaien met je achteroverbouw is er ook niet bij trouwens
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  woensdag 17 februari 2010 @ 20:56:39 #287
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_78115608
Luchtvering kan op stadsnelheid 10cm omhoog bij die trailers. Je kunt zo ook met een hogere bodem krijgen, inclusief stuurassen. Dan verlies je wel een aantal cm laadvloerhoogte natuurlijk. Maarja, 88 rolcontainers in een normale trailer krijg je ervoor terug ipv het gekut met LZV's reguleringen, aan- en afkoppelen, manoeuvreerbaarheid etc. Als je deze trailers als LZV gebruikt (1 volledige oplegger en 1 korte aanhanger) krijg je natuurlijk helemaal een gigantische ruimte.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_78116268
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 20:56 schreef Barcaconia het volgende:
Luchtvering kan op stadsnelheid 10cm omhoog bij die trailers. Je kunt zo ook met een hogere bodem krijgen, inclusief stuurassen. Dan verlies je wel een aantal cm laadvloerhoogte natuurlijk. Maarja, 88 rolcontainers in een normale trailer krijg je ervoor terug ipv het gekut met LZV's reguleringen, aan- en afkoppelen, manoeuvreerbaarheid etc. Als je deze trailers als LZV gebruikt (1 volledige oplegger en 1 korte aanhanger) krijg je natuurlijk helemaal een gigantische ruimte.
Ja, maar dan krijg je geklooi met de Arbo, want de binnenruimte is toch al maar net 1,80m in de standaard uitvoering. Zo'n ding laden en lossen betekent dus continue gebukt lopen

Zou wel geinig zijn evengoed, om zo'n ding als tweede deel van een LZV te gebruiken, en dan een korte city als eerste deel
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  woensdag 17 februari 2010 @ 21:20:50 #289
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_78116858
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:09 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Ja, maar dan krijg je geklooi met de Arbo, want de binnenruimte is toch al maar net 1,80m in de standaard uitvoering. Zo'n ding laden en lossen betekent dus continue gebukt lopen

Zou wel geinig zijn evengoed, om zo'n ding als tweede deel van een LZV te gebruiken, en dan een korte city als eerste deel
Een gewone 16.50m combinatie met deze aanhanger er achter. Ze rijden rond, dat is efficiënt transport


Die lage compartimenten is inderdaad jammer. Ik denk dat je alleen maar kleine chauffeurs aan moet nemen

Ik heb helaas zo vlug even geen foto van een LZV met 2 dubbeldekkers. Ik moet ze ergens hebben maar waar...
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_78117655
Ik bedoel dus een enkelassig citytrailertje als eerste deel, dan zo'n koppeldeel daaraan prikken, en daar dan een 13.60m dubbeldekker achteraan. Wat jij bedoelt kan ook natuurlijk, maar dan heb je alleen het kleine deel dubbeldeks
Een LZV met twee dubbeldeks delen heb ik nog nooit gezien, lijkt me ook amper haalbaar aangezien je maar moeilijk wat bij achter zo'n ding kunt knopen. Een vangmuil kan je immers nergens kwijt, laat staan een chassisconstructie om zo'n deelbaar B-double chassis te maken
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  woensdag 17 februari 2010 @ 21:41:41 #291
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_78117928
Er zijn wel systemen voor, maar ik kan me voorstellen dat het wel erg duur is. Ik heb er ergens wel foto's van prototypes gezien, hoe die gekoppeld zijn weet ik niet. Zal wel een dure/plaatskostende constructie zijn, vandaar nooit in productie genomen.

Een 13.60 dubbeldekker met dolly en citytrailer is waarschijnlijk wel de meest efficiënte groot-volume transporter. Jumbo heeft ze lopen geloof ik. Daar heb ik geen foto's van helaas.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_78118573
Jumbo heeft zo ver ik weet 2 LZV's, 1 met een trekker, een oplegger, en daar een wipkar achter, en 1 motorwagen met dolly en oplegger. Ze rijden vaak met z'n tweeën op en neer tussen Veghel en het noorden des landsch

Of ze moeten recentelijk wat nieuws aangeschaft hebben natuurlijk
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_78119364
Ik vind trouwens nog veel interessanter. Dan heb je dus geen koppeldeel meer dat je moet afkoppelen, maar gewoon een assenstel dat naar achter schuift, waardoor er een koppelschotel tevoorschijn komt waar je vervolgens de tweede oplegger aan prikt. Dit spul is hydraulisch gestuurd, en die sturing wordt aangestuurd door een vernuftig stukje electronica in de kingpinnen. Dacht dat het al bestond, maar dit schijnt dus op het gebied van trailersturing iets bijzonders te zijn

Dit spul loopt trouwens door hetzelfde spoor als een ongestuurde 13.60m oplegger
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_78121022
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:53 schreef Bartholomeus het volgende:
Jumbo heeft zo ver ik weet 2 LZV's, 1 met een trekker, een oplegger, en daar een wipkar achter, en 1 motorwagen met dolly en oplegger. Ze rijden vaak met z'n tweeën op en neer tussen Veghel en het noorden des landsch

Of ze moeten recentelijk wat nieuws aangeschaft hebben natuurlijk
Over Jumbo gesproken:

Jumbo Helmond heeft een lzv systeem ontwikkeld van 2 citytrailers waarvan het assenstel van de voorste city onder de aanhanger uit schuift om de tweede trailer aan te kunnen pikken met een normale schotel.
Niks meer te maken met een dolly.

Gewoon de tweede trailer afkoppelen op de normale
manier, assen van de eerste trailer naar voren trekken en gaan.
FH 420 eev Globetrotter XL
  woensdag 17 februari 2010 @ 22:47:47 #295
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_78121402
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:39 schreef Iuc het volgende:

[..]

Over Jumbo gesproken:

Jumbo Helmond heeft een lzv systeem ontwikkeld van 2 citytrailers waarvan het assenstel van de voorste city onder de aanhanger uit schuift om de tweede trailer aan te kunnen pikken met een normale schotel.
Niks meer te maken met een dolly.

Gewoon de tweede trailer afkoppelen op de normale
manier, assen van de eerste trailer naar voren trekken en gaan.
Niet alleen Jumbo, maar ook Simon Loos heeft 1 of meerdere van die combinaties...



Edit, ik dacht dat je Jumbo supermarkten bedoelde.

[ Bericht 6% gewijzigd door glasbak op 17-02-2010 22:53:21 ]
pi_78121562
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:47 schreef glasbak het volgende:

[..]

Niet alleen Jumbo, maar ook Simon Loos heeft 1 of meerdere van die combinaties...

[ afbeelding ]
Ik heb t over Jumbo aanhangers/opleggers. Niet de supermarktketen.
FH 420 eev Globetrotter XL
  woensdag 17 februari 2010 @ 22:53:39 #297
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_78121665
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:51 schreef Iuc het volgende:

[..]

Ik heb t over Jumbo aanhangers/opleggers. Niet de supermarktketen.
Zie edit
  woensdag 17 februari 2010 @ 22:54:39 #298
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_78121704
Ik kwam dit achterlijke apparaat ook nog tegen

pi_78121832
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:53 schreef glasbak het volgende:

[..]

Zie edit
Daarom noemde ik Helmond er bij

edit over plaatje: leuk voor een bus. Maar voor een vrachtwagen
FH 420 eev Globetrotter XL
  woensdag 17 februari 2010 @ 23:03:57 #300
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_78122143
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:09 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik vind trouwens nog veel interessanter. Dan heb je dus geen koppeldeel meer dat je moet afkoppelen, maar gewoon een assenstel dat naar achter schuift, waardoor er een koppelschotel tevoorschijn komt waar je vervolgens de tweede oplegger aan prikt. Dit spul is hydraulisch gestuurd, en die sturing wordt aangestuurd door een vernuftig stukje electronica in de kingpinnen. Dacht dat het al bestond, maar dit schijnt dus op het gebied van trailersturing iets bijzonders te zijn

Dit spul loopt trouwens door hetzelfde spoor als een ongestuurde 13.60m oplegger
Elektronische sturing is redelijk nieuw. Het nadeel is dat je een zeer krachtig aggregaat op je achterassen nodig hebt om de cilinders te sturen. Daardoor hebben ze lange tijd slechts 2 assen kunnen sturen. Ik heb het filmpje niet goed bekeken maar het lijkt alsof dit een 3-assen gestuurde oplegger is? Dat is nieuw dan.
Bij conventionele mechanische of hydraulische sturing geeft je trekker de kracht voor het stuursignaal op een stuurwig in je koppelplateau door. Deze stuurkrachten moeten achterin de oplegger "gemaakt" worden.

In Amerika lopen een aantal van die opleggers rond met dieselaggregaten. In NL geloof ik dat ze de stroom van de trekker aftappen (want 24V is genoeg itt. 12V), wat weer een hoger verbruik oplevert.

edit: Vernuftig stukje elektronica is trouwens gewoon een stuurhoeksensor van een tientje
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')