abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:12:51 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77096318

Welkom in alweer deel 208 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere actie-dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dergelijke dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

Voor reizen naar het buitenland is je dagkaart geldig tot en met het laatste station voor de grens. Vanaf het betreffende station moet de volledige prijs voor een kaartje betaald worden, dus inclusief het Nederlandse traject tot aan de grens.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.

======================================================================================

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Harlingen Haven - Socios
VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy
SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy
Zwitserland - sander89

>> Materieel Omlopen
Er zijn een aantal (vaste) omlopen van verschillend mat. Van een aantal is er een lijst gemaakt. Hieronder links erheen.
Plan T - Informatie (Omlopen, treinstellen e.d. Last update: 21-1-09)

======================================================================================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 21-01-2010 14:34:40 ]
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:13:27 #2
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77096347
Last Post vorig deel: (Greavy)
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:08 schreef Ascendancy het volgende:
Het was vanochtend een lekkere bende op Dordrecht
Er stonden op gegeven moment 2 IC's klaar voor vertrek die helemaal vol zaten tot in de gangpaden, wordt er omgeroepen. Dames en heren, op spoor 2 komt zo de sneltrein richting Amsterdam centraal aan. Dit is momenteel de enige trein die richting Rotterdam zal vertrekken.

Als je een station vol met boze mensen hebt die al minstens 45 minuten staan te wachten, dan ga je toch niet in plaats van 10 bakken VIRM een DD-AR rijden

Van mij hadden ze de V250 mogen houden in België
Stelletje mislukte mensen daar
Probeerde toen die mensen - die al te volle trein - in 1x DD-AR te komen
Was er soms iets aan de hand, waardoor die IC niet doorreed?
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:17:14 #3
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77096501
Nee hoor, ze lieten voor de lol twee ic's staan, gewoon, als sociaal experiment.

Algemene vraag: waarom eigenlijk dat "waar" in de TT? Ik zie hier geen ICL ingezet worden... Ik krijg wat jeuk van dat soort TT's. Andere meningen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77096579
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:20:05 #5
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77096589
ICL wordt wel degelijk ingezet

Opvallende Dingen topic van 21-1 op Somda(3 berichten):
quote:
* Het ICL weer in 3526, met de 1770 voorop.

*Een check van het ICL en de LM ICRm.

Check daarvan te Ut, de 1763 loopt achterop mee.
Gister(3 berichten':
quote:
Het ICL gaat het weer proberen in 3526, met de 1770 voorop.

trein 3559 met ICL met 1763 voorop (ik meen 9 bakken) en de ICM 4097 in trein 1657-M --> te Asdz

oranjebank: De vertraagde 3559 heeft vandaag met ICL gereden!!!!
pi_77096604
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:17 schreef Duvel het volgende:
Algemene vraag: waarom eigenlijk dat "waar" in de TT? Ik zie hier geen ICL ingezet worden... Ik krijg wat jeuk van dat soort TT's. Andere meningen?
Heb er niet zoveel moeite mee, ik lees toch alleen maar "Trein..." en dat weet ik waar ik moet klikken.
So we just called him Fred too
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:20:21 #7
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_77096608
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:17 schreef Duvel het volgende:

Algemene vraag: waarom eigenlijk dat "waar" in de TT? Ik zie hier geen ICL ingezet worden... Ik krijg wat jeuk van dat soort TT's. Andere meningen?
Ik vind het prima. Maar goed, ik ben maandag dan ook direct op ICL getrakteerd.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_77096611
Er was iets gebeurt bij Barendrecht geloof ik.
Normaal staat altijd de IC Den haag klaar als ik aankom, dus ik heb niet gekeken waar ik instapte, maar na 10 minuten was ie nog niet weg.
Toen ben ik buiten gaan kijken, stond er op spoor 3 10 bakken VIRM helemaal vol en op spoor 1 4 bakken.
Ik heb geen omroep gehoord. Op de borden stond, verstoring tussen barendrecht en lombardijen voorbij, dienstregeling wordt geleidelijk hervat.
Toen duurde het nog 35 minuten voor de eerste trein vertrok.
Maar ook op Rotterdam was het een bende. Om de 1 of andere reden konden de treinen daar niet terug in dezelfde richting, want van vrienden hoorde ik dat de sneltrein naar Amsterdam de eerste trein tussen Den haag en Rotterdam was in een half uur.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:23:29 #9
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77096773
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:20 schreef Eix het volgende:

[..]

Ik vind het prima. Maar goed, ik ben maandag dan ook direct op ICL getrakteerd.
Maakt je dag gelijk weer goed
Ze worden steeds weer meer ingezet, en ze zijn weer rijvaardig gemaakt in Duitsland, om een aantal materieel tekorten in Nederland op te vangen.
  Redactie Sport donderdag 21 januari 2010 @ 14:23:32 #10
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77096782
ICL
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:31:04 #11
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77097109
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:20 schreef greavy het volgende:
ICL wordt wel degelijk ingezet
Lees nou eens even wat verder dan je neus lang is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77097163
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:20 schreef greavy het volgende:
ICL wordt wel degelijk ingezet

Opvallende Dingen topic van 21-1 op Somda(3 berichten):
[..]

Gister(3 berichten':
[..]


ICL tussen Eindhoven - Schiphol? Naiss
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:32:24 #13
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77097177
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:23 schreef dennistd het volgende:
ICL
[ afbeelding ]
Kleurplaat van een stoomtrein .

Veel plezier ermee.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:45:01 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77097731
Maar dat de V250 is teruggestuurd wegens de boogstraal die niet juist is... wat heeft dat voor gevolgen? Moet nu de hele trein omgebouwd worden waardoor hij nog eens 4 jaar later komt?
pi_77097981
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:45 schreef James1988 het volgende:
Maar dat de V250 is teruggestuurd wegens de boogstraal die niet juist is...
Zoiets blijkt pas als ze er in België mee gaan rijden of zo?? Ik geloof er niks van
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:51:47 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77098026
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zoiets blijkt pas als ze er in België mee gaan rijden of zo?? Ik geloof er niks van
Nja, Duvel schreef het. Waar hij het vandaanheeft weet ik dan weer niet
pi_77098094
Hij bedoelde volgens mij dat daardoor de aansluiting tussen de bakken er zo walgelijk uit ziet.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_77098140
Leuk, een nieuwe serie.

Keertje geen Klaagbaaktopic van maken?
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:10:13 #19
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77098833
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:52 schreef Ascendancy het volgende:
Hij bedoelde volgens mij dat daardoor de aansluiting tussen de bakken er zo walgelijk uit ziet.
Klopt. Denk niet dat dat verder gevolgen heeft.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:10:32 #20
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77098856
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:53 schreef Socios het volgende:
Leuk, een nieuwe serie.

Keertje geen Klaagbaaktopic van maken?
Dat laten we afhangen van aanstaande maandag.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:14:50 #21
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77099041
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:10 schreef Duvel het volgende:

[..]

Klopt. Denk niet dat dat verder gevolgen heeft.
Jammer.
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:33:00 #22
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_77099897
Leuke route

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_77101032
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:14 schreef James1988 het volgende:

[..]

Jammer.
Inderdaad, hoe langer die trein niet rijdt, hoe beter

@duvel, wat is er maandag zo bijzonder dan?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:01:37 #24
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77101246
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:57 schreef Ascendancy het volgende:

[..]
@duvel, wat is er maandag zo bijzonder dan?
Dan weten we of ze de dienstregeling weer normaal uitvoeren. En of we hier dus lekker verder klagen of niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77102641
quote:
Seinstoring Doetinchem - Zevenaar
De beperkingen als gevolg van de seinstoring tussen Arnhem en Winterswijk zijn voorbij.
Het treinverkeer tussen Arnhem en Winterswijk is volledig hervat.
  donderdag 21 januari 2010 @ 17:29:01 #26
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_77104890
Plan-T vp

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_77105121
Waarom zitten die GTW's van arriva zo vaak in de wasstraat achter Rotterdam?
Ze staan er bijna wekelijks.
En in verhouding tot het NS materiaal wel heel erg vaak.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_77105234
tvp.
  donderdag 21 januari 2010 @ 19:33:34 #29
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77109690
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:35 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom zitten die GTW's van arriva zo vaak in de wasstraat achter Rotterdam?
Ze staan er bijna wekelijks.
En in verhouding tot het NS materiaal wel heel erg vaak.
Misschien de ene week een deel van het park, de andere week het andere deel? Het kan er niet allemaal tegelijk staan natuurlijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77110068
Het zijn er maar 7
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 21 januari 2010 @ 19:43:51 #31
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77110168
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:41 schreef Ascendancy het volgende:
Het zijn er maar 7
Dan nog kunnen ze niet allemaal tegelijk. Er moet ook nog gereden worden tussen Dordt en Geldermalsen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77110409
Tussen 9 en half 4 ongeveer zijn er maar 4 treinstellen in bedrijf, dus dan kunnen er 3 tegelijk. Dan ben je binnen 3 dagen toch klaar. En ze hoeven toch niet elke week?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 21 januari 2010 @ 19:50:32 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77110533
Nou, dat weet ik niet... Ik weet of niet of die dingen elke dag naar Rotterdam komen, of dat Nedtrain ze alleen op woensdag haalt of zo. Bel ze op en vraag het.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77111920
Hoi!

Trouwens, wie er niet volgende week, maar de week erna op woensdag of donderdagavond op Utrecht CS is, kom ajb eens gezellig hoi zeggen in de Ah to go jaarbeurs.

[ Bericht 51% gewijzigd door Crientj op 21-01-2010 21:24:18 ]
pi_77115849
Ga je daar werken ja? Voor hoe lang? Ik ben er voorlopig even niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77116142
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:35 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom zitten die GTW's van arriva zo vaak in de wasstraat achter Rotterdam?
Ze staan er bijna wekelijks.
En in verhouding tot het NS materiaal wel heel erg vaak.
Hoeveel staan er wekelijks?
Als er wekelijks 1 stel staat, dan valt het reuze mee, dan worden ze 1 keer per 2 maanden gewassen.
So we just called him Fred too
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:34:02 #37
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77116204
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:33 schreef Cothen het volgende:

[..]

Hoeveel staan er wekelijks?
Als er wekelijks 1 stel staat, dan valt het reuze mee, dan worden ze 1 keer per 2 maanden gewassen.
Het zal zeker meer zijn, anders zou je echt niet meer naar buiten kunnen kijken. Valt het jullie ook op dat er onwijs veel materieel rondrijdt met grafitti?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77116590
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:33 schreef Cothen het volgende:

[..]

Hoeveel staan er wekelijks?
Als er wekelijks 1 stel staat, dan valt het reuze mee, dan worden ze 1 keer per 2 maanden gewassen.
Er stonden vandaag 2 stellen, en dat zie ik miniamaal 1x per week.
Maar ik zie er bijna net zo vaak een GTW trein als een NS trein doorheen gaan, en dat vond ik apart.

@duvel. Inderdaad.
Ik zat vandaag in een treinstel waar je door sommige ramen niet eens heen kan kijken.
Wat bezielt die mensen
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_77117835
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het zal zeker meer zijn, anders zou je echt niet meer naar buiten kunnen kijken. Valt het jullie ook op dat er onwijs veel materieel rondrijdt met grafitti?
Dat is opzettelijk. Niet-dringend onderhoud is opgeschort om zsm zo veel mogelijk wieltjes weer draaiende te krijgen Dus verfboenen is er even niet bij
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:59:17 #40
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77117849
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:39 schreef Ascendancy het volgende:

[..]
@duvel. Inderdaad.
Ik zat vandaag in een treinstel waar je door sommige ramen niet eens heen kan kijken.
Wat bezielt die mensen
Bij vorst kan er niet gewassen worden, er zal dus wel wat achterstand zijn...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 21 januari 2010 @ 22:00:07 #41
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77117898
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is opzettelijk. Niet-dringend onderhoud is opgeschort om zsm zo veel mogelijk wieltjes weer draaiende te krijgen Dus verfboenen is er even niet bij
Ik snap het wel, maar het lijkt alsof die grafitti-hufters ineens de kans schoon zien. Is dit de normale grafitti productie? Dan zou ik echt gewapende troepen inzetten om die mannetjes met spuitbussen uit te roeien.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77117908
Wat bezielt die gasten die die graffiti spuiten
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 21 januari 2010 @ 22:08:09 #43
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77118457
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:39 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Er stonden vandaag 2 stellen, en dat zie ik miniamaal 1x per week.
Maar ik zie er bijna net zo vaak een GTW trein als een NS trein doorheen gaan, en dat vond ik apart.
Uit Dordrecht komen er wekelijks sowieso 2 stellen naar Rotterdam, en later terug.
Ze zullen nooit alleen rijden, omdat dit volgens mij een reden heeft. Ik zie ze wekelijks langs Zwijndrecht tuffen in beide richtingen

En over dat Graffiti, dat is echt erg
Ik zag laatst ICMm 4026 in Utrecht staan, en deze had de achterste bak helemaal onder de graffiti. Je zag er niks geel of blauw meer doorheen

Die graffiti spuit gassies zouden, als ze gepakt worden, alle treinen in Nederland met de hand moeten schoonmaken waar graffiti op zit
  donderdag 21 januari 2010 @ 22:11:03 #44
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77118647
Daarnaast:
quote:
ICE weer volgens dienstregeling
donderdag 21 januari 2010

De ICE Amsterdam - Frankfurt (- Basel SBB) rijdt weer via de normale dienstregeling. Anderhalve week geleden werd de dienstregeling van de ICE ingekort tot Emmerich - Frankfurt. Tussen Amsterdam en Emmerich werden vervangende treinen ingezet. Aan deze situatie is nu een einde gekomen.

De problemen met de ICE hielden verband met het winterweer. Niet alleen de ICE naar Nederland werd aangepast, ook de ICE naar België. De ICE naar Brussel verviel tussen Aken en Brussel. Deze ICE rijdt echter alweer een paar dagen via de normale dienstregeling.
Binnen Duitsland zijn er nog wel enkele problemen. Door een tekort aan ICE treinstellen zijn een aantal treinen ingekort.

Reizigers naar Keulen en Frankfurt moesten de afgelopen anderhalve week rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten.
Bron: Treinreiziger
pi_77118920
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 22:08 schreef greavy het volgende:

Uit Dordrecht komen er wekelijks sowieso 2 stellen naar Rotterdam, en later terug.
Ze zullen nooit alleen rijden, omdat dit volgens mij een reden heeft.
No shit sherlock
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 21 januari 2010 @ 22:23:29 #46
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77119414
Een Arriva machinist had mij dat laatst verteld, dat de GTW'tjes niet los mogen rijden op de hoofdbaan, maar waarom, weet ik zo niet meer..


Om het nu maar even duidelijker voor Flash te verwoorden
  Redactie Sport donderdag 21 januari 2010 @ 22:26:40 #47
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77119610
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

No shit sherlock
Het zal wel een detectieverhaaltje zijn, net als met DM'90
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 21 januari 2010 @ 22:27:29 #48
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77119663
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 22:26 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het zal wel een detectieverhaaltje zijn, net als met DM'90
Dat denk ik ook. Maar hebben ze daar geen last van op hun gewone lijntje dan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77119980
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 22:23 schreef greavy het volgende:
Een Arriva machinist had mij dat laatst verteld, dat de GTW'tjes niet los mogen rijden op de hoofdbaan, maar waarom, weet ik zo niet meer..


Om het nu maar even duidelijker voor Flash te verwoorden
K vraag me af waarom. Toch eens een keer vragen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_77120249
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 22:27 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Maar hebben ze daar geen last van op hun gewone lijntje dan?
Die hebben assentellers toch?
  donderdag 21 januari 2010 @ 22:50:40 #51
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77120987
Oh, ik dacht gewoon spoorstroomlopen? Die heb je sowieso nodig voor de ATB: er zit daar geen ATB-NG of zo.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77121377
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 22:50 schreef Duvel het volgende:
Oh, ik dacht gewoon spoorstroomlopen? Die heb je sowieso nodig voor de ATB: er zit daar geen ATB-NG of zo.
Ik heb het even opgezocht, detectielussen zitten er in het noorden...
bron: http://www.xs4all.nl/~ramdyne/trains/nsdiscussies/src/faq6b.htm
  donderdag 21 januari 2010 @ 23:20:22 #53
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77122607
Voor degenen die het interessant vinden:
Vandaag heb ik het bestandje 'Plan T - Informatie' weer geüpdatet, en is weer een stuk recenter.

Wat is er veranderd?
* Plekken van terzijde gestelde stellen weer aangepast met nieuwe informatie
* 'Einde Revisietermijn' bijgewerkt bij een aantal stellen.
* 'Wanneer terzijde' bijgewerkt bij een aantal stellen
* 'Waar rijdende' bijgewerkt

Plan T - Informatie (Omlopen, treinstellen e.d. Last update: 21-1-09)



Wat me op is gevallen aan de omlopen van Plan T, is dat ze niet meer standaard in Limburg rijden, waar ze grotendeels zouden worden ingezet. Dit kan natuurlijk ook door het materieel tekort komen

Ondertussen ben ik bezig met DM'90, wat ook een grote klus is

[ Bericht 12% gewijzigd door greavy op 21-01-2010 23:37:53 ]
pi_77123983
wat is nou het opvallende verschil tussen een ICL en ICK(uit. het eigendom)
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  donderdag 21 januari 2010 @ 23:54:45 #55
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77124175
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 23:20 schreef greavy het volgende:
Wat me op is gevallen aan de omlopen van Plan T, is dat ze niet meer standaard in Limburg rijden, waar ze grotendeels zouden worden ingezet. Dit kan natuurlijk ook door het materieel tekort komen
Ik had 9 januari nog een Plan T van Sittard naar Heerlen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77124441
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 23:49 schreef SpeedyRich het volgende:
wat is nou het opvallende verschil tussen een ICL en ICK(uit. het eigendom)
ICK rijtuigen zijn volledig gevuld met 6-persoons coupés met blauwe stoelen, ICL rijtuigen bevatten zowel 5-persoons coupés en 2 grotere ruimtes wat grote tafels en vage groen/paarse stoelen.

ICK


ICL
pi_77126536
IC trein van ÖBB is trouwens super, kan je tenminste nog echt slapen.




Dat je zelf de verlichting en de temperatuur kan regelen is ook fijn.


verkapte tvp
............................
  vrijdag 22 januari 2010 @ 08:35:33 #58
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77129399
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 23:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik had 9 januari nog een Plan T van Sittard naar Heerlen...
Klopt, daar rijden nog wel T'tjes rond, maar minder dan daar zou rijden.
En het is inmiddels alweer een x aantal dagen later, en bij NS weet je het nooit
pi_77129752
Nog steeds hebben mensen last van Plan T/V op stoppers naar uitgeest in de spits, waarbij ze er niet meer in passen bij amsterdam
  vrijdag 22 januari 2010 @ 09:03:28 #60
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_77129812
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 01:34 schreef sander89 het volgende:
Dat je zelf de verlichting en de temperatuur kan regelen is ook fijn.
Ligt eraan hoe groot het coupe is. Mijn ervaring met de rijtuigen in Duitsland waar dat kan is dat mensen denken:
oh het is koud -> ik zet hem helemaal warm
oh het is nu erg warm -> we zetten hem weer helemaal koud.

Om hem op een stand er tussenin te zetten komt niet in hun gedachte op...
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
pi_77130781
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 01:34 schreef sander89 het volgende:
IC trein van ÖBB is trouwens super, kan je tenminste nog echt slapen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dat je zelf de verlichting en de temperatuur kan regelen is ook fijn.

verkapte tvp
Dat is wel lekker knus met zessen... gezellig lepeltje lepeltje
So we just called him Fred too
pi_77131556
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 09:54 schreef Cothen het volgende:

[..]

Dat is wel lekker knus met zessen... gezellig lepeltje lepeltje
met een dikke hongaar
pi_77131581
Ik ga overigens zo solliciteren voor een baantje om smiddags ergens in nederland data van de meettrein op te halen en terug te brengen naar Amersfoort

Wat een droombaan
  vrijdag 22 januari 2010 @ 10:27:40 #64
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77131716
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 10:23 schreef Yreal het volgende:
Wat een droombaan
Bij Eurailscout?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77132913
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 10:27 schreef Duvel het volgende:

[..]

Bij Eurailscout?
dat weet ik niet, via een uitzendbureau. In hun mailtjes noemen ze nooit bedrijfsnamen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 januari 2010 @ 11:16:14 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77133279
Zo tref je ze niet meer aan:



tevens tvp
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77134185
Met zo weinig graffiti tref je zo momenteel niet aan nee

Ik zag net één ex-NS DM'90 rijden in de 31236, weet iemand waar ze worden in gezet? Of dit toeval is of dat ze/eentje in Zp-Odz worden ingezet? Zou überchill zijn!
pi_77134274
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:45 schreef Nightshadow het volgende:
Met zo weinig graffiti tref je zo momenteel niet aan nee
Zo geel ook niet meer
So we just called him Fred too
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 januari 2010 @ 11:58:50 #69
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77134665
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:45 schreef Nightshadow het volgende:
Met zo weinig graffiti tref je zo momenteel niet aan nee

Ik zag net één ex-NS DM'90 rijden in de 31236, weet iemand waar ze worden in gezet? Of dit toeval is of dat ze/eentje in Zp-Odz worden ingezet? Zou überchill zijn!
Syntus heeft er voor dat traject een paar tijdelijk gehuurd van de NS
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77136558
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:45 schreef Nightshadow het volgende:
Met zo weinig graffiti tref je zo momenteel niet aan nee

Ik zag net één ex-NS DM'90 rijden in de 31236, weet iemand waar ze worden in gezet? Of dit toeval is of dat ze/eentje in Zp-Odz worden ingezet? Zou überchill zijn!

ik zag toevallig net een dm 90 hengelo binnenrijden, richting zutphen. Wou het ook vragen hier
  vrijdag 22 januari 2010 @ 13:36:24 #71
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77138174
Syntus heeft 2 stellen hiervoor gehuurd van de NS, namelijk de 3443 en 3444. Ze blijven in originele NS nummers, omdat het een tijdelijke huur betreft.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 13:45:40 #72
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_77138513
quote:
KAMPEN/ZWOLLE - Het treinverkeer tussen Zwolle en Kampen ligt stil na een aanrijding met twee losgebroken paarden. Dat gebeurde vlak nadat de trein was vertrokken vanaf station Kampen, rond het middaguur. Een paard raakte bij de botsing gewond en moest worden afgemaakt.

Het andere paard werd vol door de trein geraakt en was op slag dood. Omdat dit dier nog vastzit onder de trein kan deze voorlopig niet rijden. De ongeveer zestig passagiers konden overstappen op een tegemoetkomende trein vanuit Zwolle. De NS heeft bussen ingezet. Het ritje van normaal tien minuten loopt hierdoor een vertraging op van ongeveer een half uur tot drie kwartier.
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
pi_77141493
quote:
Belfeldse Demokraten pleiten voor nieuwe stations
vrijdag 22 januari 2010, 14:30

De Belfeldse Demokraten hebben een brief gestuurd aan de provincie met een pleidooi voor een station in Belfeld. Ook willen ze een station in Venlo-Zuid ter hoogte van de rotonde Hagerhofweg.

De Belfeldse Demokraten zijn een voorstander van een station in Belfeld aan het Koninginneplein. Volgens de partij zou die locatie voor een goede uitstraling van het plein zorgen. Ook zou dan eindelijk het noodviaduct veiliger gemaakt kunnen worden.

De provincie liet vorig jaar nog een quickscan uitvoeren, daaruit bleek dat Venlo-Zuid het grootste reizigerspotentieel zou hebben. De gemeente Venlo heeft echter geen verder onderzoek gedaan. De Belfeldse democraten noemen dat een gemiste kans.
www.l1.nl
Wat een onzin zeg. Belfed is een boerengat op dichte afstand van Tegelen en Reuver. Laat staan over station Venlo-Zuid. Die zogenaamde locatie is 100 meter voorbij het rangeerterrein en ligt 1,7 km van station Venlo en 2,3 km van station Tegelen. Nog nooit iemand horen klagen dat het station te ver weg is.
"Dat is een artikeltje 5"
  vrijdag 22 januari 2010 @ 15:15:54 #74
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_77142185
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 22:11 schreef greavy het volgende:
Daarnaast:
[..]

Bron: Treinreiziger
Ik vind het frappant dat de ICE sinds zijn introductie altijd met storingen kampt, terwijl de Shinkansen altijd foutloos rijdt.

Maar misschien hanteren de Japanners strenge eisen aan hun materieel dan Deutsche Bahn.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 15:17:43 #75
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_77142250
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:57 schreef Jeroen_L het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg. Belfed is een boerengat op dichte afstand van Tegelen en Reuver. Laat staan over station Venlo-Zuid. Die zogenaamde locatie is 100 meter voorbij het rangeerterrein en ligt 1,7 km van station Venlo en 2,3 km van station Tegelen. Nog nooit iemand horen klagen dat het station te ver weg is.
Ik geef station Belfeld wel een kans, maar dan moet de aansluiting tussen de IC Den Haag-Venlo en de stopper Nijmegen-Roermond wel verbeteren.

Anders is het inderdaad een weggegooide kans.
pi_77142253
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:16 schreef Peterselieman het volgende:
Zo tref je ze niet meer aan:

[ afbeelding ]

tevens tvp
Wat doet een SGM in Groningen? En staat ie er nog?
hula
  Redactie Sport vrijdag 22 januari 2010 @ 16:06:41 #77
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77144450
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:17 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Wat doet een SGM in Groningen? En staat ie er nog?
Hij stond er voor instructie denk ik, en nee, een gele SGM is er niet meer dus staat ie er ook niet meer
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport vrijdag 22 januari 2010 @ 16:07:29 #78
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77144480
Over de NS-DM90's bij Syntus trouwens: er zijn acht Lintjes kapot en er rijden er nog eens acht op één motor (aldus een Syntus-mcn vanmiddag)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_77145080
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:07 schreef dennistd het volgende:
Over de NS-DM90's bij Syntus trouwens: er zijn acht Lintjes kapot en er rijden er nog eens acht op één motor (aldus een Syntus-mcn vanmiddag)
Dat is niet weinig.. Ze trekken het nog wel aardig op één motor gelukkig.
Er hebben ook een paar stellen iets met de accu of stroomvoorziening ofzo geloof ik, elke dag staat de tijd dan weer op 1 jan 2001 en dan rond 10 uur staan ze op 4 uur..
Maar wat mij betreft mogen de buffeltjes nog wel even blijven
pi_77145149
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:06 schreef dennistd het volgende:

[..]

Hij stond er voor instructie denk ik, en nee, een gele SGM is er niet meer dus staat ie er ook niet meer
Ah, ik was even in de waan dat het een recente foto (van vandaag) was. Het weerplaatje past wel redelijk namelijk
hula
  Redactie Sport vrijdag 22 januari 2010 @ 16:25:59 #81
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77145232
Ik denk dat deze twee buffeltjes nog wel even op Zutphen-Oldenzaal zullen blijven trouwens: De Lintjes op één motor heeft men het liefst zo dicht mogelijk bij Blerick zodat ze niet zover gesleept hoeven te worden als de ander het ook nog begeeft. De buffeltjes kunnen niet op Zutphen-Winterswijk rijden, want daar heeft men gisteren proefondervindelijk vastgesteld dat de rijtijden niet gehaald kunnen worden door het langzamere optrekken.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport vrijdag 22 januari 2010 @ 16:26:36 #82
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77145260
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:24 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Ah, ik was even in de waan dat het een recente foto (van vandaag) was. Het weerplaatje past wel redelijk namelijk
De EXIF-data geeft 13 november 2007 aan. Een leuke afwijking aan deze SGM is trouwens het ontbreken van treeplanken bij de middelste deuren: deze zijn eraf gehaald om ze het perron in een boog niet te laten rammen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 22 januari 2010 @ 16:40:01 #83
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77145804
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:26 schreef dennistd het volgende:

[..]

De EXIF-data geeft 13 november 2007 aan. Een leuke afwijking aan deze SGM is trouwens het ontbreken van treeplanken bij de middelste deuren: deze zijn eraf gehaald om ze het perron in een boog niet te laten rammen
De verbouwde stellen hebben die treeplanken ook niet meer trouwens, ook de 3tjes niet... Klantvriendelijk!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77147317
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:07 schreef dennistd het volgende:
Over de NS-DM90's bij Syntus trouwens: er zijn acht Lintjes kapot en er rijden er nog eens acht op één motor (aldus een Syntus-mcn vanmiddag)
Aah daarom staat Blerick vol met Lintjes.
"Dat is een artikeltje 5"
pi_77148113
118 Teletekst vr 22 jan
***************************************
Geen km-heffing bij 'nee' ANWB
***************************************
` De kilometerheffing gaat niet door
als de ANWB de plannen afwijst,heeft
minister Eurlings gezegd.De eventuele
aanpassingen die de ANWB voorstelt,wil
hij serieus gaan bekijken.

"Voor mij is de Kamer niet genoeg",zei
Eurlings."Ik wil ook dat de gemiddelde
automobilist zich in het plan kan
vinden en anders komt het er niet."

Volgens de VVD gelooft Eurlings zelf al
niet in het plan.De ChristenUnie vindt
dat de kilometerheffing niet mag wijken
door een internetpeiling.GroenLinks
vindt de uitlatingen van de minister
belachelijk."Als hij een referendum
wil,had hij dat moeten uitschrijven."
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport


En probeer je nu eens hetzelfde artikel voor te stellen met als kop "Geen OV-Chipkaart bij 'nee' Rover" Het is wel duidelijk waar de prioriteiten liggen in dit land
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 22 januari 2010 @ 17:37:11 #86
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77148125
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

De verbouwde stellen hebben die treeplanken ook niet meer trouwens, ook de 3tjes niet... Klantvriendelijk!
De bovenste treeplank zit er wel gewoon aan hoor bij SGMm. De onderste treeplank mist inderdaad bij de middelste deuren van de kopbakken, en bij alle deuren van de tussenbak.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 januari 2010 @ 19:23:07 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77151805
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:26 schreef dennistd het volgende:

[..]

De EXIF-data geeft 13 november 2007 aan. Een leuke afwijking aan deze SGM is trouwens het ontbreken van treeplanken bij de middelste deuren: deze zijn eraf gehaald om ze het perron in een boog niet te laten rammen
Het was idd in 2007 dat stel 2034 in Groningen stond voor instructie.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:59:40 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77153294
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:36 schreef Dr_Flash het volgende:
En probeer je nu eens hetzelfde artikel voor te stellen met als kop "Geen OV-Chipkaart bij 'nee' Rover" Het is wel duidelijk waar de prioriteiten liggen in dit land
Helaas heb je hier gelijk in... maar dat is al decennialang zo. All hail koning auto...
pi_77153613
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

Helaas heb je hier gelijk in... maar dat is al decennialang zo. All hail koning auto...
En zo heel gek is dat ook niet want de auto wordt veel meer gebruikt dan het OV. En ook al maken ze het OV nog zo aantrekkelijk dan zouden nog steeds het merendeel de auto blijven gebruiken.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 20:16:53 #90
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77154005
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:36 schreef Dr_Flash het volgende:
En probeer je nu eens hetzelfde artikel voor te stellen met als kop "Geen OV-Chipkaart bij 'nee' Rover" Het is wel duidelijk waar de prioriteiten liggen in dit land
Gelukkig is de ANWB een geheel objectieve organisatie.

Pleur toch op. Eurlings is echt getikt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 22 januari 2010 @ 20:22:46 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77154243
Nu ben ik niet echt voorstander van de kilometerheffing, dus dat Eurlings het van de ANWB af laat hangen kan best wel eens goed uitpakken. Ik denk dat die kilometerheffing er niet komt. En de miljarden die dat project zou kosten... kunnen beter worden besteed.
pi_77154341
Niks nieuws allemaal. We betalen al heel lang per treinkilometer voor onze reis.
pi_77154611
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:22 schreef James1988 het volgende:
En de miljarden die dat project zou kosten... kunnen beter worden besteed.
Heeft dat de overheid ooit van een project weerhouden dan?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 20:49:20 #94
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77155417
Ik ben wel voor eigenlijk. Sowieso voor mij niet ongunstig: rijden wordt belast, bezit niet. Ik zeg: doen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 22 januari 2010 @ 20:53:05 #95
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77155594
Het lijkt mij eerlijker om dat in de brandstofprijs onder te brengen. Dan betaal je niet alleen voor hoeveel je rijdt, maar ook nog eens hoeveel je vervuilt. Een slurpende auto kost dan meer dan een hybrid, bijvoorbeeld.

En een stuk beter voor je privacy... ik heb weinig goesting in een GPS-tracker in m'n auto.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 januari 2010 @ 20:53:30 #96
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77155614
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:49 schreef Duvel het volgende:
Ik ben wel voor eigenlijk. Sowieso voor mij niet ongunstig: rijden wordt belast, bezit niet. Ik zeg: doen.
Mja, dan moet het tarief in de Randstad wel hoger zijn dan in het noorden. Omdat de afstanden tussen de plaatsen hier groter zijn worden de mensen op het platteland onevenredig hard gepakt als er niet verschillende tarieven gaan gelden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77156217
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, dan moet het tarief in de Randstad wel hoger zijn dan in het noorden. Omdat de afstanden tussen de plaatsen hier groter zijn worden de mensen op het platteland onevenredig hard gepakt als er niet verschillende tarieven gaan gelden.
Een gemiddelde reis heeft inderdaad meer kilometers, maar die worden wel met hogere gemiddelde snelheid afgelegd.
So we just called him Fred too
  vrijdag 22 januari 2010 @ 21:07:05 #98
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77156264
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, dan moet het tarief in de Randstad wel hoger zijn dan in het noorden. Omdat de afstanden tussen de plaatsen hier groter zijn worden de mensen op het platteland onevenredig hard gepakt als er niet verschillende tarieven gaan gelden.
Daar kun je allemaal leuk mee spelen ja.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77156940
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, dan moet het tarief in de Randstad wel hoger zijn dan in het noorden. Omdat de afstanden tussen de plaatsen hier groter zijn worden de mensen op het platteland onevenredig hard gepakt als er niet verschillende tarieven gaan gelden.
Wat een onzin. Daar wordt voor treinreizigers ook geen rekening mee gehouden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 22 januari 2010 @ 21:24:15 #100
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_77157056
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:16 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gelukkig is de ANWB een geheel objectieve organisatie.

Pleur toch op. Eurlings is echt getikt.
Het verbaast me niet meer. Eurlings is niets meer dan een dronken corpsbal die louter oneliners blaat om alle partijen te vriend te blijven.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 januari 2010 @ 21:27:25 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77157175
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat een onzin. Daar wordt voor treinreizigers ook geen rekening mee gehouden.
Wel hoor. Je betaalt voor korte ritjes relatief meer dan lange ritten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77157598
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, dan moet het tarief in de Randstad wel hoger zijn dan in het noorden. Omdat de afstanden tussen de plaatsen hier groter zijn worden de mensen op het platteland onevenredig hard gepakt als er niet verschillende tarieven gaan gelden.
Toch is het wel waar wat hier staat. In de Randstad veroorzaak je meer overlast met je auto en heb je een goed alternatief. Iets wat in het noorden des lands veel minder van toepassing is.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 januari 2010 @ 21:38:44 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77157704
Het woord hier slaat op het noorden
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport vrijdag 22 januari 2010 @ 22:08:14 #104
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77159082
quote:
Aanrijding-met persoon Apeldoorn-Amerfoort
Tussen Amersfoort en Apeldoorn moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een aanrijding met een persoon rijden er tussen Amersfoort en Apeldoorn geen treinen.
* Doorgaande reizigers tussen Deventer en Amersfoort kunnen omreizen via Zwolle.
* Doorgaande reizigers tussen Enschede en Utrecht Centraal kunnen omreizen via Utrecht Centraal.
* Doorgaande reizigers tussen Hengelo en Utrecht Centraal kunnen omreizen via Arnhem.
Prognose:
* einde tussen 22.00 en 23.00 uur.
Hmm, wat moeten we hier nu weer van denken?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 22 januari 2010 @ 22:10:44 #105
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77159198
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 22:08 schreef dennistd het volgende:

[..]

Hmm, wat moeten we hier nu weer van denken?
Ik gok Ut - Ah - Dv - Es En dat er dus omreizen via Arnhem bedoeld wordt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 22 januari 2010 @ 23:16:20 #106
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77162357
Was vandaag weer voor de Alpen Expres onderweg naar Utrecht Centraal, en nam de Sprinter, die gereden werd door een SLT, tot Gouda, om daar de IC te nemen naar Utrecht.
Te Gouda trof ik weer de machinist die daar vorige week ook was, en hij herkende mij gelijk. Ik had toen voor hem een foto gemaakt, en per mail toegestuurd.
Die beste meneer deed de cabinedeur al open(een andere mannetje was de bestuurder), voor de trein stil stond, en groette me gelijk
Hij kwam gelijk naar me toe, en bedankte me nog een keer, en praatten nog een beetje. Hij werd er echter op geattendeerd door die andere machinist (waarom altijd 2 in een SLT??) dat de trein moest vertrekken, en stapte weer in, maar bleef in de deuropening doorpraten met mij.
Iedereen op het perron stonden ons vreemd aan te kijken

Aan zo iemand heb je tenminste wat, dat zijn nog eens nice machinisten
  vrijdag 22 januari 2010 @ 23:21:49 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77162579
Mooi blijven staan, want de alpen expres reed toch niet (Of is dat geen berglandtrein-product? )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 22 januari 2010 @ 23:40:25 #108
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77163231
De Alpen Expres is een ander bedrijf dan 'BerglandTrein'
Klikje voor Alpen Expres. Tot nu toe alle ritten gereden
Alpen Expres rijd ook met mooie rijtuigen! Morgen of zondag eens uploaden.

Oja, morgen ga ik naar Maastricht. 8.50 uit Zwijndrecht vertrek, verwachtte thuiskomst niet bekend. Neem vanzelf een keer de trein naar huis.
pi_77166781
mag die icl bagger weer van de rails, aan de lopende band vertragingen, haperende deuren, en files bij in en uitstappen...

hoe sneller die rommel weer van de rails af is hoe beter
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 07:10:33 #110
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77169860
ICL zijn mooie treinen
Mogen van mij wel vaker reizen
pi_77170030
Kan iemand mij uitleggen waarom de heren van de vingerverfbrigade het niet nodig vinden even te melden dat er een sein/wissel/overwegstoring is bij Zaltbommel? Kunnen ze zelfs dat niet meer? Een IC die 30 minuten doet over een stukje van pak 'm beet 10 kilometer, lijkt me een storingsmelding waard.
pi_77170530
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 23:40 schreef greavy het volgende:
Oja, morgen ga ik naar Maastricht. 8.50 uit Zwijndrecht vertrek, verwachtte thuiskomst niet bekend. Neem vanzelf een keer de trein naar huis.
De hele dag in Maastricht? Kan je beter even een EuregioTicket pakken en een rondje Maastricht - Heerlen - Aachen - Verviers - Luik gaan maken, da's veel leuker Veel meer te zien ook

Buitenland, ICE, Thalys, mooie rit van Aachen naar Luik, nieuwe station van Luik, misschien ergens nog wat bier en Bratwurst als je daar van houdt... ik wist het wel

Overigens is dat nog maar een heel klein deel van wat je ermee kunt. Klik hier voor meer info

[ Bericht 3% gewijzigd door Dr_Flash op 23-01-2010 10:00:43 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77171621
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 09:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De hele dag in Maastricht? Kan je beter even een EuregioTicket pakken en een rondje Maastricht - Heerlen - Aachen - Verviers - Luik gaan maken, da's veel leuker Veel meer te zien ook

Buitenland, ICE, Thalys, mooie rit van Aachen naar Luik, nieuwe station van Luik, misschien ergens nog wat bier en Bratwurst als je daar van houdt... ik wist het wel

Overigens is dat nog maar een heel klein deel van wat je ermee kunt. Klik hier voor meer info


dat MOET ik snel gaan doen als ik terug ben uiit londen
pi_77171801
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 09:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De hele dag in Maastricht? Kan je beter even een EuregioTicket pakken en een rondje Maastricht - Heerlen - Aachen - Verviers - Luik gaan maken, da's veel leuker Veel meer te zien ook

Buitenland, ICE, Thalys, mooie rit van Aachen naar Luik, nieuwe station van Luik, misschien ergens nog wat bier en Bratwurst als je daar van houdt... ik wist het wel

Overigens is dat nog maar een heel klein deel van wat je ermee kunt. Klik hier voor meer info
Euregioticket geldig in de ICE en Thalys? Sinds wanneer ?
pi_77172105
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 11:24 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Euregioticket geldig in de ICE en Thalys? Sinds wanneer ?
ZIEN zei ik toch

Geen dingen lezen die er niet staan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77172745
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ZIEN zei ik toch

Geen dingen lezen die er niet staan
Een mens mag hopen.. Je gaat toch ook niet alleen kijken naar bier en bratwurst

Eupen is ook wel de moeite waard, als je er toch in de buurt bent
pi_77172802
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:12 schreef Ireyon het volgende:
Eupen is ook wel de moeite waard, als je er toch in de buurt bent
Daar zit een grote Colruyt waar je Belgische lekkernijen voor thuis kunt halen ja. Verder heb je daar dus geen donder te zoeken

Dan kan je in geval van tijd over beter even het lijntje naar Spa afwerken, en daar door het behoorlijk decadente centrum lopen langs dat protserige casino

Maar wat is er in Eupen zo de moeite waard dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77175300
Cabineritten-nieuws

Hier vond ik nog een gieg of 8 van Duitse IC's en ICE's (en één RE). Alles downloadbaar, 640 x 480 @ 25fps.

Hamburg - Kassel en terug
Frankfurt - Kassel en terug
Nürnberg - München
Nürnberg - Stuttgart
EN een ritje ICE dwars door Hamburg, van Harburg naar Altona.

Enjoy
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77177490
Ik zou ook eens een cabineritje moeten maken met een Full HD professioneel camera ding.
pi_77179978
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:20 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ik zou ook eens een cabineritje moeten maken met een Full HD professioneel camera ding.
Ik ook... in een V250
terwijl die op een vrachtwagen botst en in brand vliegt
pi_77179995
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:39 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Ik ook... in een V250
terwijl die op een vrachtwagen botst en in brand vliegt
Dat zou zonde zijn!

(van de camera)
pi_77180192
pi_77180198
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:39 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:

[..]

Dat zou zonde zijn!

(van de camera)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 23 januari 2010 @ 16:48:28 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77180247
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:39 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:

[..]

Dat zou zonde zijn!

(van de camera)
en van de vrachtwagen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77180380
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en van de vrachtwagen
Zolang AnsaldoBreda geen vrachtwagens maakt wel ja.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 17:07:13 #126
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77180760
Ik zou toch niet in de cabine die V250 willen zitten op dat moment hoor...
  Redactie Sport zaterdag 23 januari 2010 @ 17:31:40 #127
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77181555
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:07 schreef James1988 het volgende:
Ik zou toch niet in de cabine die V250 willen zitten op dat moment hoor...
Nouja , de neus is groot genoeg....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_77181838
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:31 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nouja , de neus is groot genoeg....


Waarschijnlijk scheurt hij gelijk door die achterlijke schroefgaten.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 18:27:22 #129
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77183273
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 09:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De hele dag in Maastricht? Kan je beter even een EuregioTicket pakken en een rondje Maastricht - Heerlen - Aachen - Verviers - Luik gaan maken, da's veel leuker Veel meer te zien ook

Buitenland, ICE, Thalys, mooie rit van Aachen naar Luik, nieuwe station van Luik, misschien ergens nog wat bier en Bratwurst als je daar van houdt... ik wist het wel

Overigens is dat nog maar een heel klein deel van wat je ermee kunt. Klik hier voor meer info
Jep. Moest naar kennis toe, die in Maastricht wonen.
Volgende week naar Antwerpen, waarbij ik ook niet een rondje kan doen, wat ik erg jammer vind
De reden hiervoor is simpel: Mams wil naar Antwerpen met Thalys, vraagt of ik meegaat, en ik: "Ja, als mams betaald", zij zo: "Ja is goed, maar ik wil wel de stad in "
Misschien toch ergens een stukje met een Belgische trein rijden, als ik haar over kan halen
Vertrek Rotterdam: 8.58, aankomst Antwerpen: 9:28
Vertrek Antwerpen: 17:31, aankomst Rotterdam: 18:01
Hebben daar dus genoeg tijd

Ik ga sowieso daar foto's nemen
  zaterdag 23 januari 2010 @ 18:40:17 #130
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77183640
Even een vraag, want mijn bek valt open en zo...

Stel ik wil een zaterdagje naar Antwerpen, vroeg heen, laat terug, en ik doe dat met de Thalys, dan krijg ik op de site van NS Hispeed te zien dat een retourtje voor twee personen 170 euro kost. Als ik echter vergelijkbare NS treinen kies, kost het 43,60 euro voor een retourtje (met VUK, 2 personen). Dan doe je er wel meer dan een half uur langer over, maar serieus: welke achterlijke idioot verzint dit? En dan is die 170 euro al een deels gereduceerd tarief!

Ik draag spoorvervoer een zeer warm hart toe, maar in dit geval vooral als het gekookt op de rug van de bedenker van deze prijsstelling hangt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 23 januari 2010 @ 18:49:15 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_77183889
De bedenker van die prijsstelling is de SNCF... die vinden dat je TGV's best met vliegtuigen kunt vergelijken en daarom ook variabele prijzen enzo kunt hanteren. Vroeg boeken is goedkoop reizen, en naarmate je later boekt wordt het ook steeds duurder. En reisorganisaties krijgen ook maar een percentage van de beschikbare stoelen, enz enz

En een mens mag dromen, jammer dat het daarbij blijft:
pi_77184247
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:40 schreef Duvel het volgende:
Even een vraag, want mijn bek valt open en zo...

Stel ik wil een zaterdagje naar Antwerpen, vroeg heen, laat terug, en ik doe dat met de Thalys, dan krijg ik op de site van NS Hispeed te zien dat een retourtje voor twee personen 170 euro kost. Als ik echter vergelijkbare NS treinen kies, kost het 43,60 euro voor een retourtje (met VUK, 2 personen). Dan doe je er wel meer dan een half uur langer over, maar serieus: welke achterlijke idioot verzint dit? En dan is die 170 euro al een deels gereduceerd tarief!

Ik draag spoorvervoer een zeer warm hart toe, maar in dit geval vooral als het gekookt op de rug van de bedenker van deze prijsstelling hangt.
Pak toch lekker de Benelux man. Eerste klas
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 23 januari 2010 @ 19:09:48 #133
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77184434
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Pak toch lekker de Benelux man. Eerste klas
Het was puur hypothetisch, ik heb voorlopig niks in Antwerpen te zoeken. Het verbaast me gewoon. No way dat ik zo'n bedrag neer ga leggen om met een afgeragde Thalys te kunnen reizen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77184707
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 19:09 schreef Duvel het volgende:
Het was puur hypothetisch, ik heb voorlopig niks in Antwerpen te zoeken. Het verbaast me gewoon. No way dat ik zo'n bedrag neer ga leggen om met een afgeragde Thalys te kunnen reizen.
Nee dat is idd wel heel erg overdreven. Met de ICE krijg je het zo zout niet, al zou je willen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 23 januari 2010 @ 19:45:56 #135
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77185530
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:40 schreef Duvel het volgende:


Stel ik wil een zaterdagje naar Antwerpen, vroeg heen, laat terug, en ik doe dat met de Thalys, dan krijg ik op de site van NS Hispeed te zien dat een retourtje voor twee personen 170 euro kost.
Wij hebben geboekt voor ¤78 per persoon, dus ¤156,00 totaal

Maar je hebt wel gelijk, het is wel absurd hoog
  zaterdag 23 januari 2010 @ 20:14:15 #136
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77186361
Het is volkomen debiel.

Voor dat bedrag koop je twee tanks benzine, waar je met vier personen 1600km mee kunt rijden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77186522
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 20:14 schreef Duvel het volgende:
Het is volkomen debiel.

Voor dat bedrag koop je twee tanks benzine, waar je met vier personen 1600km mee kunt rijden.
Met wat mazzel koop je er wel een autootje voor waarmee je het net kan halen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 23 januari 2010 @ 20:25:33 #138
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77186768
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Met wat mazzel koop je er wel een autootje voor waarmee je het net kan halen
Dat had ik ook als eerste opgeschreven, maar weer weggeëdit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77187200
Thalys zit altijd vol. Zal wel meevallen met de tarieven.
pi_77188851
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 20:38 schreef Socios het volgende:
Thalys zit altijd vol. Zal wel meevallen met de tarieven.
allemaal zakenmannetjes waarvan de baas betaalt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 23 januari 2010 @ 21:23:31 #141
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77188941
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 20:38 schreef Socios het volgende:
Thalys zit altijd vol. Zal wel meevallen met de tarieven.
Zeker niet
Je kan zelf voor ¤96,- per persoon boeken naar Antwerpen (retour) wat dus een enkeltje is van ¤48,-
Laten we het dan nog niet over de 2e klas hebben
  zaterdag 23 januari 2010 @ 22:49:13 #142
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77192357

De MS73 stel 168 van de NMBS als Stoptrein van Maastricht naar Luik (Liege-Guillemins).


Te Dordrecht: Een Sneltrein naar Brussel-Zuid.
Dit hoort echter de Internationale Trein te zijn.


7 E-locs staan te niksen in Maastricht. Dit zijn: 1857, 1764, 1729, 1744, 1732, 1751 en de 1847.


Te Maastricht staan veel ICRm rijtuigen aan de kant. Een groot aantal zijn hiervan incompleet.


En even een vraagje over die MS73, sluiten deze deuren niet automatisch, en moet dit met de hand gebeuren? Ik zag echter niks waarmee ze gesloten konden worden (Ja, met de hand)
Kon er niet iets duidelijks over vinden

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 23-01-2010 23:16:24 ]
pi_77192493
laatste loc is 1857 zo te lezen

En de sluiting v oor de deuren van de MS73 zit in een kastje op 1 van de stangen bij de uitstap waarschijnlijk (er zijn nogal wat verschillende modellen van die klassiekjes gebouwd in de loop der eeuwen).
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 23 januari 2010 @ 23:17:13 #144
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77193442
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:
laatste loc is 1857 zo te lezen
Klopt. Heb het verbeterd.
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:
En de sluiting v oor de deuren van de MS73 zit in een kastje op 1 van de stangen bij de uitstap waarschijnlijk (er zijn nogal wat verschillende modellen van die klassiekjes gebouwd in de loop der eeuwen).
Aha, bedankt! Weet ik weer wat meer!
  zaterdag 23 januari 2010 @ 23:34:23 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77194056
Die rij loccen, staan die nou buiten dienst? De 1857 heb ik half december nog in Leidschendam zien staan...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77194871
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 14:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Cabineritten-nieuws

Hier vond ik nog een gieg of 8 van Duitse IC's en ICE's (en één RE). Alles downloadbaar, 640 x 480 @ 25fps.

Hamburg - Kassel en terug
Frankfurt - Kassel en terug
Nürnberg - München
Nürnberg - Stuttgart
EN een ritje ICE dwars door Hamburg, van Harburg naar Altona.

Enjoy
  zondag 24 januari 2010 @ 00:18:45 #147
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77195596
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 23:34 schreef Duvel het volgende:
Die rij loccen, staan die nou buiten dienst? De 1857 heb ik half december nog in Leidschendam zien staan...
De 1857 en 1847 staan sowieso niet terzijde, die heb ik zien rijden, en in het rijtje worden geplaatst (los).
De 1700 locs staan echter allemaal gekoppeld.
Er is weinig informatie over te vinden.

Er staan tussen het zootje (terijde/defecte ??) ICRm in Maastricht nog wel een aantal E-locs, maar hiervan weer ik ook niet of deze terzijde staan, omdat ik geen nummers van de locs heb kunnen lezen, door die massale ICRm.

[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 24-01-2010 10:25:04 ]
  zondag 24 januari 2010 @ 10:03:19 #148
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77202161
quote:
Op zondag 24 januari 2010 00:18 schreef greavy het volgende:

[..]

De 1857 en 1847 staan sowieso niet terzijde, die heb ik zien rijden, en in het rijtje worden geplaatst (los).
De 1700 locs staan echter allemaal gekoppeld.
Er is weinig informatie over te vinden.

Er staan tussen het zootje (terijde) ICRm in Maastricht nog wel een aantal E-locs, maar hiervan weer ik ook niet of deze terzijde staan, omdat ik geen nummers van de locs heb kunnen lezen, door die massale ICRm.
Er is volgens mij nog geen ICRm terzijde gesteld, wellicht is het stuk of zo?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 24 januari 2010 @ 10:25:27 #149
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_77202404
Ja, je hebt gelijk. Het moest zijn: terzijde/defecte??
Heb t ff aangepast

[ Bericht 39% gewijzigd door greavy op 24-01-2010 10:39:42 ]
  Redactie Sport zondag 24 januari 2010 @ 10:45:02 #150
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77202686
quote:
Op zondag 24 januari 2010 10:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er is volgens mij nog geen ICRm terzijde gesteld, wellicht is het stuk of zo?
ICRm is in Maastricht in onderhoud, dus ik denk dat de werkplaats hem daar gestald heeft in afwachting van plek binnen of tot NS hem weer ophaalt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')