Stelletje mislukte mensen daarquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:08 schreef Ascendancy het volgende:
Het was vanochtend een lekkere bende op Dordrecht
Er stonden op gegeven moment 2 IC's klaar voor vertrek die helemaal vol zaten tot in de gangpaden, wordt er omgeroepen. Dames en heren, op spoor 2 komt zo de sneltrein richting Amsterdam centraal aan. Dit is momenteel de enige trein die richting Rotterdam zal vertrekken.
Als je een station vol met boze mensen hebt die al minstens 45 minuten staan te wachten, dan ga je toch niet in plaats van 10 bakken VIRM een DD-AR rijden
Van mij hadden ze de V250 mogen houden in België
Gister(3 berichten':quote:* Het ICL weer in 3526, met de 1770 voorop.
*Een check van het ICL en de LM ICRm.
Check daarvan te Ut, de 1763 loopt achterop mee.
quote:Het ICL gaat het weer proberen in 3526, met de 1770 voorop.
trein 3559 met ICL met 1763 voorop (ik meen 9 bakken) en de ICM 4097 in trein 1657-M --> te Asdz
oranjebank: De vertraagde 3559 heeft vandaag met ICL gereden!!!!
Heb er niet zoveel moeite mee, ik lees toch alleen maar "Trein..." en dat weet ik waar ik moet klikken.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:17 schreef Duvel het volgende:
Algemene vraag: waarom eigenlijk dat "waar" in de TT? Ik zie hier geen ICL ingezet worden... Ik krijg wat jeuk van dat soort TT's. Andere meningen?
Ik vind het prima. Maar goed, ik ben maandag dan ook direct op ICL getrakteerd.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:17 schreef Duvel het volgende:
Algemene vraag: waarom eigenlijk dat "waar" in de TT? Ik zie hier geen ICL ingezet worden... Ik krijg wat jeuk van dat soort TT's. Andere meningen?
Maakt je dag gelijk weer goedquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:20 schreef Eix het volgende:
[..]
Ik vind het prima. Maar goed, ik ben maandag dan ook direct op ICL getrakteerd.![]()
Lees nou eens even wat verder dan je neus lang is.quote:
ICL tussen Eindhoven - Schiphol? Naissquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:20 schreef greavy het volgende:
ICL wordt wel degelijk ingezet
Opvallende Dingen topic van 21-1 op Somda(3 berichten):
[..]
Gister(3 berichten':
[..]
Kleurplaat van een stoomtreinquote:
Zoiets blijkt pas als ze er in België mee gaan rijden of zo??quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:45 schreef James1988 het volgende:
Maar dat de V250 is teruggestuurd wegens de boogstraal die niet juist is...
Nja, Duvel schreef het. Waar hij het vandaanheeft weet ik dan weer nietquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zoiets blijkt pas als ze er in België mee gaan rijden of zo??Ik geloof er niks van
Klopt. Denk niet dat dat verder gevolgen heeft.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:52 schreef Ascendancy het volgende:
Hij bedoelde volgens mij dat daardoor de aansluiting tussen de bakken er zo walgelijk uit ziet.
Dat laten we afhangen van aanstaande maandag.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:53 schreef Socios het volgende:
Leuk, een nieuwe serie.![]()
Keertje geen Klaagbaaktopic van maken?
Jammer.quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Klopt. Denk niet dat dat verder gevolgen heeft.
Inderdaad, hoe langer die trein niet rijdt, hoe beterquote:
Dan weten we of ze de dienstregeling weer normaal uitvoeren. En of we hier dus lekker verder klagen of niet.quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:57 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
@duvel, wat is er maandag zo bijzonder dan?
quote:Seinstoring Doetinchem - Zevenaar
De beperkingen als gevolg van de seinstoring tussen Arnhem en Winterswijk zijn voorbij.
Het treinverkeer tussen Arnhem en Winterswijk is volledig hervat.
Misschien de ene week een deel van het park, de andere week het andere deel? Het kan er niet allemaal tegelijk staan natuurlijk.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:35 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom zitten die GTW's van arriva zo vaak in de wasstraat achter Rotterdam?
Ze staan er bijna wekelijks.
En in verhouding tot het NS materiaal wel heel erg vaak.
Dan nog kunnen ze niet allemaal tegelijk. Er moet ook nog gereden worden tussen Dordt en Geldermalsen.quote:
Hoeveel staan er wekelijks?quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:35 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom zitten die GTW's van arriva zo vaak in de wasstraat achter Rotterdam?
Ze staan er bijna wekelijks.
En in verhouding tot het NS materiaal wel heel erg vaak.
Het zal zeker meer zijn, anders zou je echt niet meer naar buiten kunnen kijken. Valt het jullie ook op dat er onwijs veel materieel rondrijdt met grafitti?quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:33 schreef Cothen het volgende:
[..]
Hoeveel staan er wekelijks?
Als er wekelijks 1 stel staat, dan valt het reuze mee, dan worden ze 1 keer per 2 maanden gewassen.
Er stonden vandaag 2 stellen, en dat zie ik miniamaal 1x per week.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:33 schreef Cothen het volgende:
[..]
Hoeveel staan er wekelijks?
Als er wekelijks 1 stel staat, dan valt het reuze mee, dan worden ze 1 keer per 2 maanden gewassen.
Dat is opzettelijk. Niet-dringend onderhoud is opgeschort om zsm zo veel mogelijk wieltjes weer draaiende te krijgenquote:Op donderdag 21 januari 2010 21:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het zal zeker meer zijn, anders zou je echt niet meer naar buiten kunnen kijken. Valt het jullie ook op dat er onwijs veel materieel rondrijdt met grafitti?
Bij vorst kan er niet gewassen worden, er zal dus wel wat achterstand zijn...quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:39 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
@duvel. Inderdaad.
Ik zat vandaag in een treinstel waar je door sommige ramen niet eens heen kan kijken.
Wat bezielt die mensen
Ik snap het wel, maar het lijkt alsof die grafitti-hufters ineens de kans schoon zien. Is dit de normale grafitti productie? Dan zou ik echt gewapende troepen inzetten om die mannetjes met spuitbussen uit te roeien.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is opzettelijk. Niet-dringend onderhoud is opgeschort om zsm zo veel mogelijk wieltjes weer draaiende te krijgenDus verfboenen is er even niet bij
Uit Dordrecht komen er wekelijks sowieso 2 stellen naar Rotterdam, en later terug.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:39 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Er stonden vandaag 2 stellen, en dat zie ik miniamaal 1x per week.
Maar ik zie er bijna net zo vaak een GTW trein als een NS trein doorheen gaan, en dat vond ik apart.
Bron: Treinreizigerquote:ICE weer volgens dienstregeling
donderdag 21 januari 2010
De ICE Amsterdam - Frankfurt (- Basel SBB) rijdt weer via de normale dienstregeling. Anderhalve week geleden werd de dienstregeling van de ICE ingekort tot Emmerich - Frankfurt. Tussen Amsterdam en Emmerich werden vervangende treinen ingezet. Aan deze situatie is nu een einde gekomen.
De problemen met de ICE hielden verband met het winterweer. Niet alleen de ICE naar Nederland werd aangepast, ook de ICE naar België. De ICE naar Brussel verviel tussen Aken en Brussel. Deze ICE rijdt echter alweer een paar dagen via de normale dienstregeling.
Binnen Duitsland zijn er nog wel enkele problemen. Door een tekort aan ICE treinstellen zijn een aantal treinen ingekort.
Reizigers naar Keulen en Frankfurt moesten de afgelopen anderhalve week rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten.
quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:08 schreef greavy het volgende:
Uit Dordrecht komen er wekelijks sowieso 2 stellen naar Rotterdam, en later terug.
Ze zullen nooit alleen rijden, omdat dit volgens mij een reden heeft.
Het zal wel een detectieverhaaltje zijn, net als met DM'90quote:
Dat denk ik ook. Maar hebben ze daar geen last van op hun gewone lijntje dan?quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:26 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het zal wel een detectieverhaaltje zijn, net als met DM'90
K vraag me af waarom. Toch eens een keer vragen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:23 schreef greavy het volgende:
Een Arriva machinist had mij dat laatst verteld, dat de GTW'tjes niet los mogen rijden op de hoofdbaan, maar waarom, weet ik zo niet meer..
Om het nu maar even duidelijker voor Flash te verwoorden![]()
Die hebben assentellers toch?quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Maar hebben ze daar geen last van op hun gewone lijntje dan?
Ik heb het even opgezocht, detectielussen zitten er in het noorden...quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:50 schreef Duvel het volgende:
Oh, ik dacht gewoon spoorstroomlopen? Die heb je sowieso nodig voor de ATB: er zit daar geen ATB-NG of zo.
Ik had 9 januari nog een Plan T van Sittard naar Heerlen...quote:Op donderdag 21 januari 2010 23:20 schreef greavy het volgende:
Wat me op is gevallen aan de omlopen van Plan T, is dat ze niet meer standaard in Limburg rijden, waar ze grotendeels zouden worden ingezet. Dit kan natuurlijk ook door het materieel tekort komen![]()
ICK rijtuigen zijn volledig gevuld met 6-persoons coupés met blauwe stoelen, ICL rijtuigen bevatten zowel 5-persoons coupés en 2 grotere ruimtes wat grote tafels en vage groen/paarse stoelen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 23:49 schreef SpeedyRich het volgende:
wat is nou het opvallende verschil tussen een ICL en ICK(uit. het eigendom)
Klopt, daar rijden nog wel T'tjes rond, maar minder dan daar zou rijden.quote:Op donderdag 21 januari 2010 23:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik had 9 januari nog een Plan T van Sittard naar Heerlen...
Ligt eraan hoe groot het coupe is. Mijn ervaring met de rijtuigen in Duitsland waar dat kan is dat mensen denken:quote:Op vrijdag 22 januari 2010 01:34 schreef sander89 het volgende:
Dat je zelf de verlichting en de temperatuur kan regelen is ook fijn.
Dat is wel lekker knus met zessen... gezellig lepeltje lepeltjequote:Op vrijdag 22 januari 2010 01:34 schreef sander89 het volgende:
IC trein van ÖBB is trouwens super, kan je tenminste nog echt slapen.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat je zelf de verlichting en de temperatuur kan regelen is ook fijn.
verkapte tvp![]()
met een dikke hongaarquote:Op vrijdag 22 januari 2010 09:54 schreef Cothen het volgende:
[..]
Dat is wel lekker knus met zessen... gezellig lepeltje lepeltje
Zo geel ook niet meerquote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:45 schreef Nightshadow het volgende:
Met zo weinig graffiti tref je zo momenteel niet aan nee![]()
Syntus heeft er voor dat traject een paar tijdelijk gehuurd van de NSquote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:45 schreef Nightshadow het volgende:
Met zo weinig graffiti tref je zo momenteel niet aan nee![]()
Ik zag net één ex-NS DM'90 rijden in de 31236, weet iemand waar ze worden in gezet? Of dit toeval is of dat ze/eentje in Zp-Odz worden ingezet? Zou überchill zijn!
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:45 schreef Nightshadow het volgende:
Met zo weinig graffiti tref je zo momenteel niet aan nee![]()
Ik zag net één ex-NS DM'90 rijden in de 31236, weet iemand waar ze worden in gezet? Of dit toeval is of dat ze/eentje in Zp-Odz worden ingezet? Zou überchill zijn!
quote:KAMPEN/ZWOLLE - Het treinverkeer tussen Zwolle en Kampen ligt stil na een aanrijding met twee losgebroken paarden. Dat gebeurde vlak nadat de trein was vertrokken vanaf station Kampen, rond het middaguur. Een paard raakte bij de botsing gewond en moest worden afgemaakt.
Het andere paard werd vol door de trein geraakt en was op slag dood. Omdat dit dier nog vastzit onder de trein kan deze voorlopig niet rijden. De ongeveer zestig passagiers konden overstappen op een tegemoetkomende trein vanuit Zwolle. De NS heeft bussen ingezet. Het ritje van normaal tien minuten loopt hierdoor een vertraging op van ongeveer een half uur tot drie kwartier.
Wat een onzin zeg.quote:Belfeldse Demokraten pleiten voor nieuwe stations
vrijdag 22 januari 2010, 14:30
De Belfeldse Demokraten hebben een brief gestuurd aan de provincie met een pleidooi voor een station in Belfeld. Ook willen ze een station in Venlo-Zuid ter hoogte van de rotonde Hagerhofweg.
De Belfeldse Demokraten zijn een voorstander van een station in Belfeld aan het Koninginneplein. Volgens de partij zou die locatie voor een goede uitstraling van het plein zorgen. Ook zou dan eindelijk het noodviaduct veiliger gemaakt kunnen worden.
De provincie liet vorig jaar nog een quickscan uitvoeren, daaruit bleek dat Venlo-Zuid het grootste reizigerspotentieel zou hebben. De gemeente Venlo heeft echter geen verder onderzoek gedaan. De Belfeldse democraten noemen dat een gemiste kans.
www.l1.nl
Ik vind het frappant dat de ICE sinds zijn introductie altijd met storingen kampt, terwijl de Shinkansen altijd foutloos rijdt.quote:
Ik geef station Belfeld wel een kans, maar dan moet de aansluiting tussen de IC Den Haag-Venlo en de stopper Nijmegen-Roermond wel verbeteren.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:57 schreef Jeroen_L het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg.Belfed is een boerengat op dichte afstand van Tegelen en Reuver. Laat staan over station Venlo-Zuid. Die zogenaamde locatie is 100 meter voorbij het rangeerterrein en ligt 1,7 km van station Venlo en 2,3 km van station Tegelen.
Nog nooit iemand horen klagen dat het station te ver weg is.
Wat doet een SGM in Groningen? En staat ie er nog?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:16 schreef Peterselieman het volgende:
Zo tref je ze niet meer aan:
[ afbeelding ]
tevens tvp
Hij stond er voor instructie denk ik, en nee, een gele SGM is er niet meer dus staat ie er ook niet meerquote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:17 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Wat doet een SGM in Groningen? En staat ie er nog?
Dat is niet weinig.. Ze trekken het nog wel aardig op één motor gelukkig.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:07 schreef dennistd het volgende:
Over de NS-DM90's bij Syntus trouwens: er zijn acht Lintjes kapot en er rijden er nog eens acht op één motor (aldus een Syntus-mcn vanmiddag)
Ah, ik was even in de waan dat het een recente foto (van vandaag) was. Het weerplaatje past wel redelijk namelijkquote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:06 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hij stond er voor instructie denk ik, en nee, een gele SGM is er niet meer dus staat ie er ook niet meer
De EXIF-data geeft 13 november 2007 aan. Een leuke afwijking aan deze SGM is trouwens het ontbreken van treeplanken bij de middelste deuren: deze zijn eraf gehaald om ze het perron in een boog niet te laten rammenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:24 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Ah, ik was even in de waan dat het een recente foto (van vandaag) was. Het weerplaatje past wel redelijk namelijk
De verbouwde stellen hebben die treeplanken ook niet meer trouwens, ook de 3tjes niet... Klantvriendelijk!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:26 schreef dennistd het volgende:
[..]
De EXIF-data geeft 13 november 2007 aan. Een leuke afwijking aan deze SGM is trouwens het ontbreken van treeplanken bij de middelste deuren: deze zijn eraf gehaald om ze het perron in een boog niet te laten rammen
Aah daarom staat Blerick vol met Lintjes.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:07 schreef dennistd het volgende:
Over de NS-DM90's bij Syntus trouwens: er zijn acht Lintjes kapot en er rijden er nog eens acht op één motor (aldus een Syntus-mcn vanmiddag)
De bovenste treeplank zit er wel gewoon aan hoor bij SGMm. De onderste treeplank mist inderdaad bij de middelste deuren van de kopbakken, en bij alle deuren van de tussenbak.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
De verbouwde stellen hebben die treeplanken ook niet meer trouwens, ook de 3tjes niet... Klantvriendelijk!
Het was idd in 2007 dat stel 2034 in Groningen stond voor instructie.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:26 schreef dennistd het volgende:
[..]
De EXIF-data geeft 13 november 2007 aan. Een leuke afwijking aan deze SGM is trouwens het ontbreken van treeplanken bij de middelste deuren: deze zijn eraf gehaald om ze het perron in een boog niet te laten rammen
Helaas heb je hier gelijk in... maar dat is al decennialang zo. All hail koning auto...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:36 schreef Dr_Flash het volgende:
En probeer je nu eens hetzelfde artikel voor te stellen met als kop "Geen OV-Chipkaart bij 'nee' Rover"Het is wel duidelijk waar de prioriteiten liggen in dit land
En zo heel gek is dat ook niet want de auto wordt veel meer gebruikt dan het OV. En ook al maken ze het OV nog zo aantrekkelijk dan zouden nog steeds het merendeel de auto blijven gebruiken.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Helaas heb je hier gelijk in... maar dat is al decennialang zo. All hail koning auto...
Gelukkig is de ANWB een geheel objectieve organisatie.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:36 schreef Dr_Flash het volgende:
En probeer je nu eens hetzelfde artikel voor te stellen met als kop "Geen OV-Chipkaart bij 'nee' Rover"Het is wel duidelijk waar de prioriteiten liggen in dit land
Heeft dat de overheid ooit van een project weerhouden dan?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:22 schreef James1988 het volgende:
En de miljarden die dat project zou kosten... kunnen beter worden besteed.
Mja, dan moet het tarief in de Randstad wel hoger zijn dan in het noorden. Omdat de afstanden tussen de plaatsen hier groter zijn worden de mensen op het platteland onevenredig hard gepakt als er niet verschillende tarieven gaan gelden.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:49 schreef Duvel het volgende:
Ik ben wel voor eigenlijk. Sowieso voor mij niet ongunstig: rijden wordt belast, bezit niet. Ik zeg: doen.
Een gemiddelde reis heeft inderdaad meer kilometers, maar die worden wel met hogere gemiddelde snelheid afgelegd.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, dan moet het tarief in de Randstad wel hoger zijn dan in het noorden. Omdat de afstanden tussen de plaatsen hier groter zijn worden de mensen op het platteland onevenredig hard gepakt als er niet verschillende tarieven gaan gelden.
Daar kun je allemaal leuk mee spelen ja.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, dan moet het tarief in de Randstad wel hoger zijn dan in het noorden. Omdat de afstanden tussen de plaatsen hier groter zijn worden de mensen op het platteland onevenredig hard gepakt als er niet verschillende tarieven gaan gelden.
Wat een onzin. Daar wordt voor treinreizigers ook geen rekening mee gehouden.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, dan moet het tarief in de Randstad wel hoger zijn dan in het noorden. Omdat de afstanden tussen de plaatsen hier groter zijn worden de mensen op het platteland onevenredig hard gepakt als er niet verschillende tarieven gaan gelden.
Het verbaast me niet meer. Eurlings is niets meer dan een dronken corpsbal die louter oneliners blaat om alle partijen te vriend te blijven.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gelukkig is de ANWB een geheel objectieve organisatie.
Pleur toch op. Eurlings is echt getikt.
Wel hoor. Je betaalt voor korte ritjes relatief meer dan lange ritten.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat een onzin. Daar wordt voor treinreizigers ook geen rekening mee gehouden.
Toch is het wel waar wat hier staat. In de Randstad veroorzaak je meer overlast met je auto en heb je een goed alternatief. Iets wat in het noorden des lands veel minder van toepassing is.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, dan moet het tarief in de Randstad wel hoger zijn dan in het noorden. Omdat de afstanden tussen de plaatsen hier groter zijn worden de mensen op het platteland onevenredig hard gepakt als er niet verschillende tarieven gaan gelden.
Hmm, wat moeten we hier nu weer van denken?quote:Aanrijding-met persoon Apeldoorn-Amerfoort
Tussen Amersfoort en Apeldoorn moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een aanrijding met een persoon rijden er tussen Amersfoort en Apeldoorn geen treinen.
* Doorgaande reizigers tussen Deventer en Amersfoort kunnen omreizen via Zwolle.
* Doorgaande reizigers tussen Enschede en Utrecht Centraal kunnen omreizen via Utrecht Centraal.
* Doorgaande reizigers tussen Hengelo en Utrecht Centraal kunnen omreizen via Arnhem.
Prognose:
* einde tussen 22.00 en 23.00 uur.
Ik gok Ut - Ah - Dv - Esquote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:08 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hmm, wat moeten we hier nu weer van denken?
De hele dag in Maastricht? Kan je beter even een EuregioTicket pakken en een rondje Maastricht - Heerlen - Aachen - Verviers - Luik gaan maken, da's veel leukerquote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:40 schreef greavy het volgende:
Oja, morgen ga ik naar Maastricht. 8.50 uit Zwijndrecht vertrek, verwachtte thuiskomst niet bekend. Neem vanzelf een keer de trein naar huis.
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 09:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De hele dag in Maastricht? Kan je beter even een EuregioTicket pakken en een rondje Maastricht - Heerlen - Aachen - Verviers - Luik gaan maken, da's veel leuker![]()
Veel meer te zien ook
![]()
Buitenland, ICE, Thalys, mooie rit van Aachen naar Luik, nieuwe station van Luik, misschien ergens nog wat bier en Bratwurst als je daar van houdt... ik wist het wel
Overigens is dat nog maar een heel klein deel van wat je ermee kunt. Klik hier voor meer info
Euregioticket geldig in de ICE en Thalys? Sinds wanneerquote:Op zaterdag 23 januari 2010 09:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De hele dag in Maastricht? Kan je beter even een EuregioTicket pakken en een rondje Maastricht - Heerlen - Aachen - Verviers - Luik gaan maken, da's veel leuker![]()
Veel meer te zien ook
![]()
Buitenland, ICE, Thalys, mooie rit van Aachen naar Luik, nieuwe station van Luik, misschien ergens nog wat bier en Bratwurst als je daar van houdt... ik wist het wel
Overigens is dat nog maar een heel klein deel van wat je ermee kunt. Klik hier voor meer info
ZIEN zei ik tochquote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Euregioticket geldig in de ICE en Thalys? Sinds wanneer?
Een mens mag hopen..quote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ZIEN zei ik toch![]()
Geen dingen lezen die er niet staan
Daar zit een grote Colruyt waar je Belgische lekkernijen voor thuis kunt halen ja. Verder heb je daar dus geen donder te zoekenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:12 schreef Ireyon het volgende:
Eupen is ook wel de moeite waard, als je er toch in de buurt bent
Ik ook... in een V250quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:20 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ik zou ook eens een cabineritje moeten maken met een Full HD professioneel camera ding.
Dat zou zonde zijn!quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:39 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Ik ook... in een V250![]()
terwijl die op een vrachtwagen botst en in brand vliegt
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:39 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Dat zou zonde zijn!
(van de camera)
en van de vrachtwagenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 16:39 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Dat zou zonde zijn!
(van de camera)
Nouja , de neus is groot genoeg....quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:07 schreef James1988 het volgende:
Ik zou toch niet in de cabine die V250 willen zitten op dat moment hoor...
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nouja , de neus is groot genoeg....
Jep. Moest naar kennis toe, die in Maastricht wonen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 09:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De hele dag in Maastricht? Kan je beter even een EuregioTicket pakken en een rondje Maastricht - Heerlen - Aachen - Verviers - Luik gaan maken, da's veel leuker![]()
Veel meer te zien ook
![]()
Buitenland, ICE, Thalys, mooie rit van Aachen naar Luik, nieuwe station van Luik, misschien ergens nog wat bier en Bratwurst als je daar van houdt... ik wist het wel
Overigens is dat nog maar een heel klein deel van wat je ermee kunt. Klik hier voor meer info
Pak toch lekker de Benelux man. Eerste klasquote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:40 schreef Duvel het volgende:
Even een vraag, want mijn bek valt open en zo...
Stel ik wil een zaterdagje naar Antwerpen, vroeg heen, laat terug, en ik doe dat met de Thalys, dan krijg ik op de site van NS Hispeed te zien dat een retourtje voor twee personen 170 euro kost. Als ik echter vergelijkbare NS treinen kies, kost het 43,60 euro voor een retourtje (met VUK, 2 personen). Dan doe je er wel meer dan een half uur langer over, maar serieus: welke achterlijke idioot verzint dit? En dan is die 170 euro al een deels gereduceerd tarief!
Ik draag spoorvervoer een zeer warm hart toe, maar in dit geval vooral als het gekookt op de rug van de bedenker van deze prijsstelling hangt.
Het was puur hypothetisch, ik heb voorlopig niks in Antwerpen te zoeken. Het verbaast me gewoon. No way dat ik zo'n bedrag neer ga leggen om met een afgeragde Thalys te kunnen reizen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Pak toch lekker de Benelux man. Eerste klas
Nee dat is idd wel heel erg overdreven. Met de ICE krijg je het zo zout niet, al zou je willenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:09 schreef Duvel het volgende:
Het was puur hypothetisch, ik heb voorlopig niks in Antwerpen te zoeken. Het verbaast me gewoon. No way dat ik zo'n bedrag neer ga leggen om met een afgeragde Thalys te kunnen reizen.
Wij hebben geboekt voor ¤78 per persoon, dus ¤156,00 totaalquote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:40 schreef Duvel het volgende:
Stel ik wil een zaterdagje naar Antwerpen, vroeg heen, laat terug, en ik doe dat met de Thalys, dan krijg ik op de site van NS Hispeed te zien dat een retourtje voor twee personen 170 euro kost.
Met wat mazzel koop je er wel een autootje voor waarmee je het net kan halenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:14 schreef Duvel het volgende:
Het is volkomen debiel.
Voor dat bedrag koop je twee tanks benzine, waar je met vier personen 1600km mee kunt rijden.
Dat had ik ook als eerste opgeschreven, maar weer weggeëdit.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met wat mazzel koop je er wel een autootje voor waarmee je het net kan halen
allemaal zakenmannetjes waarvan de baas betaaltquote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:38 schreef Socios het volgende:
Thalys zit altijd vol. Zal wel meevallen met de tarieven.
Zeker nietquote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:38 schreef Socios het volgende:
Thalys zit altijd vol. Zal wel meevallen met de tarieven.
Klopt. Heb het verbeterd.quote:
Aha, bedankt! Weet ik weer wat meer!quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:
En de sluiting v oor de deuren van de MS73 zit in een kastje op 1 van de stangen bij de uitstap waarschijnlijk (er zijn nogal wat verschillende modellen van die klassiekjes gebouwd in de loop der eeuwen).
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Cabineritten-nieuws
Hier vond ik nog een gieg of 8 van Duitse IC's en ICE's (en één RE). Alles downloadbaar, 640 x 480 @ 25fps.
Hamburg - Kassel en terug
Frankfurt - Kassel en terug
Nürnberg - München
Nürnberg - Stuttgart
EN een ritje ICE dwars door Hamburg, van Harburg naar Altona.
Enjoy
De 1857 en 1847 staan sowieso niet terzijde, die heb ik zien rijden, en in het rijtje worden geplaatst (los).quote:Op zaterdag 23 januari 2010 23:34 schreef Duvel het volgende:
Die rij loccen, staan die nou buiten dienst? De 1857 heb ik half december nog in Leidschendam zien staan...
Er is volgens mij nog geen ICRm terzijde gesteld, wellicht is het stuk of zo?quote:Op zondag 24 januari 2010 00:18 schreef greavy het volgende:
[..]
De 1857 en 1847 staan sowieso niet terzijde, die heb ik zien rijden, en in het rijtje worden geplaatst (los).
De 1700 locs staan echter allemaal gekoppeld.
Er is weinig informatie over te vinden.
Er staan tussen het zootje (terijde) ICRm in Maastricht nog wel een aantal E-locs, maar hiervan weer ik ook niet of deze terzijde staan, omdat ik geen nummers van de locs heb kunnen lezen, door die massale ICRm.
ICRm is in Maastricht in onderhoud, dus ik denk dat de werkplaats hem daar gestald heeft in afwachting van plek binnen of tot NS hem weer ophaalt.quote:Op zondag 24 januari 2010 10:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er is volgens mij nog geen ICRm terzijde gesteld, wellicht is het stuk of zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |