SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan doe je het niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:05 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Wat als ik daar geen zin in heb?
!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:06 schreef ripley1 het volgende:
Chooselife![]()
Gewoon laten lullen en je nergens wat van aantrekken
Ze zijn van het hardnekkiger soort. Ik heb al best vaak discussies met ze erover gehad.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:10 schreef VeerEli het volgende:
Trainspotting![]()
En je schoonouders moeten zich niet zo bezig houden met jou leven.
Leef en laten leven. Als jij andere prioriteiten hebt, dan hebben ze dat te accepteren.
Dit mag je ze ook best duidelijk maken lijkt mij.
Ripleyquote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:06 schreef ripley1 het volgende:
Chooselife![]()
Gewoon laten lullen en je nergens wat van aantrekken
Dat had ik al eens eerder gehoord.quote:
Jap. Ziehier de kern van het probleem!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:20 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dat had ik al eens eerder gehoord.
De generatie van mijn schoonouders is er trots op dat ze hard heeft gewerkt, opdat hun kinderen het beter konden krijgen.
Maar wat is ' beter' ? Een Playstation? Misschien hadden de kinderen nog liever wat vaker met papa buiten gevoetbald op woensdagmiddag. Maar papa zat in het buitenland, centjes verdienen.
'quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:20 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dat had ik al eens eerder gehoord.
De generatie van mijn schoonouders is er trots op dat ze hard heeft gewerkt, opdat hun kinderen het beter konden krijgen.
Maar wat is ' beter' ? Een Playstation? Misschien hadden de kinderen nog liever wat vaker met papa buiten gevoetbald op woensdagmiddag. Maar papa zat in het buitenland, centjes verdienen.
Mijn vriendin is natuurlijk geen willoos wezen. Alles gaat in overleg. Als we zo verschillend in instelling waren zouden geweest we het niet zo lang met elkaar hebben uitgehouden.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:23 schreef Appletree het volgende:
En je vriendin? Die heeft misschien wel hetzelfde idee als haar ouders. Jouw schoonouders hebben waarschijnlijk het ideale plaatje in hun hoofd dat jij perfect voor hun dochter gaat zorgen en nu schetsen ze het scenario dat ze in een achterbuurt in een flat terecht komt. Kortom, het leven dat jij kiest is automatisch het leven dat hun dochter zal krijgen als jullie bij elkaar blijven en of zij dat ook voor hun dochter willen, blijkbaar niet.
-te laat-quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:23 schreef Appletree het volgende:
En je vriendin? Die heeft misschien wel hetzelfde idee als haar ouders. Jouw schoonouders hebben waarschijnlijk het ideale plaatje in hun hoofd dat jij perfect voor hun dochter gaat zorgen en nu schetsen ze het scenario dat ze in een achterbuurt in een flat terecht komt. Kortom, het leven dat jij kiest is automatisch het leven dat hun dochter zal krijgen als jullie bij elkaar blijven en of zij dat ook voor hun dochter willen, blijkbaar niet.
Ja keihard werken voor iemand anders' geld zodat jij een bank kan kopen waar je toch geen tijd voor hebt om op te zittenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:32 schreef cYbErTiM het volgende:
Die moeder heeft gelijk, ga je net als je oom een beetje gaar in een stink hok zitten?
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:22 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
'
Jij snapt um!
Nu nog je onderschrift even aanpassen en je bent je schoonouders al voorbij gestreefd!
Zijn schoonmoeder is kleinburgerlijk en materialistisch ingesteld.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:53 schreef Flashwin het volgende:
TS is depressief en pessimistisch ingesteld.
weet jij veel, misschien lokt die schoonmoeder ts wel uit de tentquote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:54 schreef TGVkopper het volgende:
[..]
Zijn schoonmoeder is kleinburgerlijk en materialistisch ingesteld.
Ik moet me bedwingen om de boel niet op te stoken. En dingen te zeggen als ' ik ga troubadour worden'. Of ' als boeddhistische bedelmonnik de wereld rond trekken, dat lijkt me wel wat'.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:52 schreef Garisson72 het volgende:
Leer minzaam te lachen en hou nietszeggende dooddoeners paraat als "Tja, we zullen zien hoe het balletje rolt" en "dat gaat allemaal ongetwijfeld goedkomen" zónder in de verleiding te worden gebracht om in detail te treden.
Al 8 jaar?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:56 schreef cYbErTiM het volgende:
[..]
weet jij veel, misschien lokt die schoonmoeder ts wel uit de tent
ik zou de knul die mijn dochter zou daten ook het vuur aan de schenen leggen
You go GIRL!!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:02 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik moet me bedwingen om de boel niet op te stoken. En dingen te zeggen als ' ik ga troubadour worden'. Of ' als boeddhistische bedelmonnik de wereld rond trekken, dat lijkt me wel wat'.
En de mooiste' ik geloof niet in werken'.
Heheheh.quote:
En dat is het moment waarop TS zegt:quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:05 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Schoonmama: Nou, met zo' n instelling heb je dus duidelijk je prioriteiten verkeerd!
Het is eerder dat zij energie in mij steken, om te veranderen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:11 schreef Jack. het volgende:
Zulke mensen veranderen niet, dus stop er ook niet te veel energie in. En als je vriendin je mening deelt (los van of zij wel of niet voor een carriere wilt gaan), dan komt het inderdaad wel goed.
Nou ze zijn wel.. traditioneel.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:22 schreef Jack. het volgende:
Volgens mij zien ze de nadelen ook nog niet echt in van dat scenario.
Als jullie carriere minded zijn, heb je nergens anders tijd voor.
Dus je komt amper nog bij hen over de vloer.
Feestje? Sorry geen tijd, werk roept...
Kinderen ? Sorry, geen tijd voor...
En als er al kinderen zijn, worden ze constant bij hen gedropped, want er moet natuurlijk wel iemand op passen als jullie werken zijn.
Misschien kan je die kant van het verhaal eens toelichten volgende keer, en zeggen dat je daar liefst een gulden middenweg in zoekt eens die keuzes zich ook aanbieden.
Of is hun scenario dat jij al het werk doet en je vriendin huisvrouw wordt ?
Dan heb je ook nog de jaloerse types.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:41 schreef L0t.. het volgende:
Mijn moeder is precíes zo, geld is haar hoogste prioriteit.
Hier ook, ik moet studeren om later een goed salaris te hebben. En als ik dan zeg dat ik 2200 als startsalaris kan verwachten valt ze bijna van haar stoelquote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:41 schreef L0t.. het volgende:
Mijn moeder is precíes zo, geld is haar hoogste prioriteit.
Het gaat niet om de keuze. Die maak ik zelf. Het gaat om de druk doe me nu de keel gaat uithangen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:39 schreef El_Matador het volgende:
Je spiegelen aan anderen lijkt me bij voorbaat een onzinnige keuze.
Maak je eigen keuzes.
Al zou ik je het Trainspotting-traject niet aanraden...
Als ze later op haar sterfbed ligt zijn,de dingen waar ze met warmte in haar hart terugdenkt, natuurlijk de designer driezitsbank (met bijpassend poefje), de 'totaaloplossing voor beeld en geluid' in de huiskamer, en de volautomatische garagedeur.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:33 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Hier ook, ik moet studeren om later een goed salaris te hebben. En als ik dan zeg dat ik 2200 als startsalaris kan verwachten valt ze bijna van haar stoel'maar daar kun je toch niet van leven, en later wil je een mooi huis en een auto'. "waarom?' en dan is het altijd stil
althans boor een paar uur dan
Jah, maar zo is ze dan niet(zegt zequote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:50 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Als ze later op haar sterfbed ligt zijn,de dingen waar ze met warmte in haar hart terugdenkt, natuurlijk de designer driezitsbank (met bijpassend poefje), de 'totaaloplossing voor beeld en geluid' in de huiskamer, en de volautomatische garagedeur.
Herkenbaar. Toen ik stopte met rechten flipte ze gewoon, want nu liet ik een goede baan met dik salaris varenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:33 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Hier ook, ik moet studeren om later een goed salaris te hebben. En als ik dan zeg dat ik 2200 als startsalaris kan verwachten valt ze bijna van haar stoel'maar daar kun je toch niet van leven, en later wil je een mooi huis en een auto'. "waarom?' en dan is het altijd stil
althans boor een paar uur dan
Het gekke is, ik had geen idee dat dit soort dingen speelden binnen families. Mijn familie is eenvoudig van afkomst en vindt het allemaal al snel best.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:01 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Herkenbaar. Toen ik stopte met rechten flipte ze gewoon, want nu liet ik een goede baan met dik salaris varenDat ik me absoluut niet fijn voelde bij die studie boeit niet. Nu doe ik HBO-V en ik krijg elke maand nog wel een keer te horen dat ik beter kan, dat ik deze opleiding leuk vind maakt niet uit. Ook is mijn vriend eigenlijk niet goed genoeg, want hij is geen chirurg met ouders die ook chirurg zijn
Terwijl hij gewoon een goede baan heeft met een HBO-diploma. Ik zou echt een boek kunnen schrijven over al mijn frustraties wat betreft mijn moeder trouwens maargoed
Ja, ik ken ook genoeg gezinnen waarbij dit niet zo gaat hoor. Mijn schoonouders zijn bijvoorbeeld nog trotser op mij dan m'n moeder. Zij hechten niet zoveel waarde aan status gelukkig. Bij een aantal vriendinnen van me gaat het echter wel precies zoals bij mij. Mijn grootste angst is om later te worden zoals mijn moeder.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:10 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Het gekke is, ik had geen idee dat dit soort dingen speelden binnen families. Mijn familie is eenvoudig van afkomst en vindt het allemaal al snel best.
Pas sinds ik en mij broertje aan de vrouw zijn merk ik dat dit soort dingen echt spelen. De vriendin van mij broertje is de 'loser' van de familie want ze studeert niet voor arts.
Echt. wtf.
Definieer kinderwens.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:42 schreef Fortitude het volgende:
Ze verwachten huisje boompje beestje met alles der op en der aan. Ze verwachten ook dat de man het zware tillen doet en ze willen waarschijnlijk ook iemand waar ze zelf ook nog wat aan hebben. Met andere woorden 5 dagen per week werken en dik carrière maken. Hoe ga je anders die 3 kinderen, 2 auto's en af en toe een familie weekend betalen?
Hebben jij en je vriendin overigens een kinderwens? En hoe oud zijn jullie?
En hoe oud? Onder de 25 is er een goede kans dat jullie later toch zeker kinderen willen. Met een parttime baan zal je niet echt carrière maken. Met 2 zelfstandige volwassenen is parttime nog wel te doen. Met kinderen zou ik meer financiële zekerheid willen. Bv. meerdere kinderen in een klein kamertje douwen lijkt me niet ideaal, vooral wanneer al hun vriendjes allemaal een eigen kamer hebben.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:47 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Definieer kinderwens.Bij ons is er namelijk niet sprake van een eenduidig ja of nee.
Het zou ons best leuk lijken, maar het is niet het allerbelangrijkste in ons leven. Er is best een kans dat er iets anders op ons pad komt en dat we daarvoor gaan. Dan maar geen kinderen.
Herkenbaar.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:20 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ten eerste krijg ik jeuk van dat soort opmerkingen. Ten tweede is er ook kans dat ze later géén kinderen willen, ongeacht hun huidige leeftijd. Ten derde, of ze het nu later wel of niet willen, dat is de zaak van hun zelf en van niemand anders. Het komt, of het komt niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:00 schreef Fortitude het volgende:
[..]
En hoe oud? Onder de 25 is er een goede kans dat jullie later toch zeker kinderen willen. Met een parttime baan zal je niet echt carrière maken. Met 2 zelfstandige volwassenen is parttime nog wel te doen. Met kinderen zou ik meer financiële zekerheid willen. Bv. meerdere kinderen in een klein kamertje douwen lijkt me niet ideaal, vooral wanneer al hun vriendjes allemaal een eigen kamer hebben.
Maar ik snap wel wat je bedoeld, grootste deel van je leven werken is gaar. Persoonlijk lijkt me ik 4 dagen per week werken en zij 3 dagen per week wel ok. Dan 1 papa dag, 2 mama dagen en 2 dagen crèche of weet ik veel wat. Iets in die zin. Wel financiële zekerheid dan maar ook behoorlijk wat tijd voor je familie.
Je voelt je belemmerd ofzo? Begrijpelijk als dit het is. Maar iets als carrière maken komt meestal niet zomaar waaien. Dat is studeren en dan jezelf omhoog werken. Meer vrijheid zou leuk zijn maar zo werkt het nou eenmaal niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:20 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ten eerste krijg ik jeuk van dat soort opmerkingen. Ten tweede is er ook kans dat ze later géén kinderen willen, ongeacht hun huidige leeftijd. Ten derde, of ze het nu later wel of niet willen, dat is de zaak van hun zelf en van niemand anders. Het komt, of het komt niet.
Overigens is het in andere landen heel normaal hoor, twee kids op een kamer. Ook in Westerse landen. Bij mijn ex (uit Oostenrijk) was dat ook zo. Een vierkamerflat met niet al te grote kamers, met drie kinderen. En dan heb je het niet over een enorm arm gezin. Zolang kinderen het zélf niet als problematisch ervaren lijkt me er niks mis mee. Misschien gaan veel ouders er wel onterecht vanuit dat kinderen het fijn zullen vinden om een eigen kamer te hebben, misschien zouden kinderen het samen wel gezelliger vinden.
Als de financiële wensen veranderen dan kunnen we er ook voor kiezen meer of minder te gaan werken.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:00 schreef Fortitude het volgende:
[..]
En hoe oud? Onder de 25 is er een goede kans dat jullie later toch zeker kinderen willen. Met een parttime baan zal je niet echt carrière maken. Met 2 zelfstandige volwassenen is parttime nog wel te doen. Met kinderen zou ik meer financiële zekerheid willen. Bv. meerdere kinderen in een klein kamertje douwen lijkt me niet ideaal, vooral wanneer al hun vriendjes allemaal een eigen kamer hebben.
er zit veel waarheid in dit filmpje. probleem is dat vrouwen dit niet zoveel boeit. de eerste 20 jaar gaan ze een beetje naar school, sletten ze een beetje rond, en dan zoeken ze een papafiguur, baren ze wat koters en gaan ze lekker onderuit gezakt dr.phill kijken. stofzuigen en wat aardappels schillen is ook werk hoorquote:
Niet alle vrouwen hè?quote:Op donderdag 21 januari 2010 00:44 schreef Synthesist het volgende:
[..]
er zit veel waarheid in dit filmpje. probleem is dat vrouwen dit niet zoveel boeit. de eerste 20 jaar gaan ze een beetje naar school, sletten ze een beetje rond, en dan zoeken ze een papafiguur, baren ze wat koters en gaan ze lekker onderuit gezakt dr.phill kijken. stofzuigen en wat aardappels schillen is ook werk hoor
mwa, op wat nuttige vrouwen uitgezonderd dan: artsen en de mevrouw van de supermarktquote:Op donderdag 21 januari 2010 01:16 schreef leukvoorlater het volgende:
[..]
Niet alle vrouwen hè?
Hulde voor het filmpje.
quote:Op donderdag 21 januari 2010 02:06 schreef Synthesist het volgende:
[..]
mwa, op wat nuttige vrouwen uitgezonderd dan: artsen en de mevrouw van de supermarkt
Het is niet het soort materialisme dat zegt groter meer beter. Het is een soort zeg, maar minimalistisch materialisme. Ik kan het niet anders uitleggen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:45 schreef smeag0l het volgende:
Gewoon duidelijk zijn naar ze. Ze kunnen alleen maar druk op je uitoefenen voor zover jij dat toestaat (door het te blijven verdedigen bijvoorbeeld). Je moet geen argumenten geven voor jouw eventuele keuze, maar over het voeren van die discussie op zich.
Dus als ze nog een keer met die onzin aankomen, dan:
TS: "Joh, weet je, al die materialistische idealen interesseren me geen REET. En als jullie vinden dat mijn prioriteiten verkeerd liggen is dat jullie zaak, naar mijn mening is het precies andersom. En we hoeven het helemaal niet met elkaar eens te zijn, want dat daar is jullie leven en dit is het mijne. En ik ga lekker helemaal op mijn eigen manier ontdekken en beleven wat ik prettig en waardevol vind. En nou staat het niet meer ter discssie, ik doe wat ik wil, punt. Zo, iemand nog thee?"
quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:57 schreef Copycat het volgende:
Mams heeft een verknipt wereldbeeld en zou misschien eens een weekje moeten rondkomen van een bijstandsuitkering.
Mams is een nare snob. Zeg maar dat ik dat gezegd heb.
Toch logisch man. Ze wilt dat jij later voor een eventueel gezin kan zorgen. In haar optiek ga je er niet "goed" genoeg voor. En aangezien jij de partner bent van haar dochter begint ze te zeuren. Het verwende kreng draaft alleen zwaar door.quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:23 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dus in een rare manier is het nog een soort van bezorgdheid ook.![]()
lijkt me niet. je zult toch carriere moeten gaan maken om meer te verdienen. je kunt niet als je 35 bent opeens zeggen: en nu wil ik meer verdienen. je zult dan toch onderop moeten beginnenquote:Op woensdag 20 januari 2010 16:58 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Als de financiële wensen veranderen dan kunnen we er ook voor kiezen meer of minder te gaan werken.
Wie heeft het over carriere makenquote:Op donderdag 21 januari 2010 17:19 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
lijkt me niet. je zult toch carriere moeten gaan maken om meer te verdienen. je kunt niet als je 35 bent opeens zeggen: en nu wil ik meer verdienen. je zult dan toch onderop moeten beginnen
waarom studeer je uberhaupt als je toch geen carriere wil maken?
verder: als je eenmaal afgestuurd bent en de volwassenwereld gaat ontdekken zullen je merken dat het niet zo zwart/wit is als je denkt.
Ik had het daar over. Waar Rubber_Johnny op reageerde. Waar henkzijlstra weer op reageerde.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:37 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Wie heeft het over carriere maken.
Dus jij studeert enkel omdat je carriere wil maken ?quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:19 schreef henkzijlstra het volgende:
Wat versta jij onder "carriere maken"? Dat begrip is voor velerlei uitleg vatbaar.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:19 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
lijkt me niet. je zult toch carriere moeten gaan maken om meer te verdienen. je kunt niet als je 35 bent opeens zeggen: en nu wil ik meer verdienen. je zult dan toch onderop moeten beginnen
verder: als je eenmaal afgestuurd bent en de volwassenwereld gaat ontdekken zullen je merken dat het niet zo zwart/wit is als je denkt.
En toch is het mogelijk om een niet-saai bestaan te leiden met een goede baan. Ik heb die ervaring wel tenminste.quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:51 schreef nozem het volgende:
Het vinden van fatsoenlijke alternatieven voor 'huisje, boompje, beestje' vereist dusdanig veel durf en mazzel dat 99,9% van de mensen die claimen NOOIT een burgermansbestaan te willen er op den duur toch in belanden. En dan kun je toch maar beter zorgen dat je je zaakjes financieel enigszins voor elkaar hebt, dan kun je door middel van het maken van leuke reisjes nog af en toe voor jezelf de illusie wekken dat je een vrije jongen bent.
We kunnen immers niet allemaal een succesvolle bed and breakfast runnen op Tahiti en elke avond met een ander het bed in duiken of leven als een rockster en de ene dag in Sydney zitten en de andere dag chillen met groupies in een jacuzzi op Manhattan.
Huisje, boompje, beestje... Als de betekenis daarvan tenminste letterlijk een koophuis met een tuin, eventuele koters en een hond is hoeft natuurlijk verre van saai te zijn. Je leven is zo saai als je het zelf maakt.quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En toch is het mogelijk om een niet-saai bestaan te leiden met een goede baan. Ik heb die ervaring wel tenminste.
Ja, dat is zo vaag. Mijn vriendin heeft kinderen, maar gedraagt zich juist heel vrij.quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:57 schreef nozem het volgende:
[..]
Huisje, boompje, beestje... Als de betekenis daarvan tenminste letterlijk een koophuis met een tuin, eventuele koters en een hond is hoeft natuurlijk verre van saai te zijn. Je leven is zo saai als je het zelf maakt.
Haal dat toch maar weg. Das precies wat die zegt met die laatste zin van de eerste alinea.quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En toch is het mogelijk om een niet-saai bestaan te leiden met een goede baan. Ik heb die ervaring wel tenminste.
Zo'n uitspraak veronderstelt dat ik nu niet burgerlijk leef. Dat klopt ook wel maar tegelijkertijd stelt het niet-burgerlijke van mij heel weinig voor. Het is vooral een weigering, een nee-schudden. Ik heb jarenlang uitgesteld om een volgende stap te zetten. Ik doe nog steeds alsof ik 23 ben, nu tien jaar later. Soms heb ik het gevoel dat ik mezelf voor de gek houd. Soms ook niet, gelukkig.quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:09 schreef nozem het volgende:
Je bent toe aan een burgermansbestaan?
Ik herken het wel, deels. Ondanks het feit dat ik inmiddels al enkele jaren samenwoon leef ik niet veel anders dan 10 jaar geleden en begeef ik me nog steeds niet op het terrein van hypotheken, kinderopvang en vaste contracten.quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:47 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zo'n uitspraak veronderstelt dat ik nu niet burgerlijk leef. Dat klopt ook wel maar tegelijkertijd stelt het niet-burgerlijke van mij heel weinig voor. Het is vooral een weigering, een nee-schudden. Ik heb jarenlang uitgesteld om een volgende stap te zetten. Ik doe nog steeds alsof ik 23 ben, nu tien jaar later. Soms heb ik het gevoel dat ik mezelf voor de gek houd. Soms ook niet, gelukkig.
quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:05 schreef Ringo het volgende:
Puike TT, OP, topic.
Dat soort mensen moet je hard met het deksel op de neus slaan en dan glimlachend wat te drinken aanbieden.
ik ken een man van 40 die alleen woont, en die heeft het prima naar zijn zin.quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:51 schreef nozem het volgende:
Het vinden van fatsoenlijke alternatieven voor 'huisje, boompje, beestje' vereist dusdanig veel durf en mazzel dat 99,9% van de mensen die claimen NOOIT een burgermansbestaan te willen er op den duur toch in belanden. En dan kun je toch maar beter zorgen dat je je zaakjes financieel enigszins voor elkaar hebt, dan kun je door middel van het maken van leuke reisjes nog af en toe voor jezelf de illusie wekken dat je een vrije jongen bent.
We kunnen immers niet allemaal een succesvolle bed and breakfast runnen op Tahiti en elke avond met een ander het bed in duiken of leven als een rockster en de ene dag in Sydney zitten en de andere dag chillen met groupies in een jacuzzi op Manhattan.
een goede werkgever gaat kiest voor een goede vacature natuurlijk geen lamzak met een 9 tot 5 mentaliteit die maar 4 dagen in de week wil werken maar voor een gemotiveerde kracht die wil aanpakken. een goede baan vinden is dus al moeilijk. wat overblijft is een arbeidersbaan waarbij een dag meer werken in de week geen fortuin wordt verdiend.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:37 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Wie heeft het over carriere maken. Hij zegt toch méér gaan werken, als je van 4 naar 5 dagen per week gaat ga je natuurlijk meer verdienen, duh.
Okéquote:Op vrijdag 22 januari 2010 09:28 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
een goede werkgever gaat kiest voor een goede vacature natuurlijk geen lamzak met een 9 tot 5 mentaliteit die maar 4 dagen in de week wil werken maar voor een gemotiveerde kracht die wil aanpakken. een goede baan vinden is dus al moeilijk. wat overblijft is een arbeidersbaan waarbij een dag meer werken in de week geen fortuin wordt verdiend.
je vrienden die wel een goede baan hebben kunnen met dat geld lekker op vakantie, een fijn huis met een fijne keuken, apparatuur en badkamer (dus ook praktisch) terwijl jij op je vrije dag je thuis zit te vervelen omdat al je vrienden aan het werk zijn of samen dingen ondernemen die jij niet kunt betalen.
verder zul je merken dat het bij kinderen en trouwen e.d. toch wel makkelijk is als je wat te besteden hebt.
heeft niks met dikke bakken te maken. ik vind alleen dat als je nog studeert en je nu al afzet tegen de maatschappij (ik wil geen huis, boom, beest!) je een beetje een eenzelvig wereldbeeld hebtquote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:23 schreef L0t.. het volgende:
[..]
OkéWe zijn niet allemaal keiharde zakenmannetjes he. Mijn vriend werkt in hetr ziekenhuis gewoon 36 uur in 4 dagen, prima. Ik studeer nu nog HBO-V, ze zijn allang blij dat überhaupt nog mensen voor zo'n beroep kiezen, als ik straks 3-4 dagen in de week wil werken is dat geen enkel probleem. Overigens komen wij nu al prrrrimaaa rond samen, en ik werk nog niet eens. Maarja, als je grote waarde hecht aan een paar dikke bakken voor de deur en 3 keer per jaar op vakantie dan zul je de rest van je tijd alleen maar moeten werken ja.
Eh, wij wonen al een aantal jaren samen en betalen alles zelf ja. En ik draag bijna net zoveel bij als hij, van stufi en salaris van bijbaan. Verder heb ik helemaal niks tegen huisje, boompje, beestje. Prima zelfs. En als wij kinderen hadden zouden we ook rond kunnen komen van het geld wat we nu hebben ja, we hebben elke maand genoeg over.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:45 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
heeft niks met dikke bakken te maken. ik vind alleen dat als je nog studeert en je nu al afzet tegen de maatschappij (ik wil geen huis, boom, beest!) je een beetje een eenzelvig wereldbeeld hebt
ik neem aan dat jullie van zijn inkomen niet samenwonen in een huis en alles zelf betalen (zonder stufi) zoals gas, water, licht, eten enz
zou je ook rond kunen komen van dit geld als jullie kinderen hebben? o nee, die hebben trouwens geen geld nodig maar moeten zich buiten maar vermaken...
nu heb je nog genoeg over ja. als je dadelijk 40 bent en je zit nog steeds op hetzelfde inkomensniveau dan doe je toch echt iets niet goedquote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:58 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Eh, wij wonen al een aantal jaren samen en betalen alles zelf ja. En ik draag bijna net zoveel bij als hij, van stufi en salaris van bijbaan. Verder heb ik helemaal niks tegen huisje, boompje, beestje. Prima zelfs. En als wij kinderen hadden zouden we ook rond kunnen komen van het geld wat we nu hebben ja, we hebben elke maand genoeg over.
Misschien wisselen ze wel van baan, voor minder geld maar meer voldoening. Doe je het dan niet goed? Geluk kan je niet uitdrukken in tastbare zaken als geld of meubels.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:12 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
nu heb je nog genoeg over ja. als je dadelijk 40 bent en je zit nog steeds op hetzelfde inkomensniveau dan doe je toch echt iets niet goed
verder leen je dus geld om te leven? zals in stufi?
nou ik denk dat je gelukkiger bent met een goede doch leuke baan en je zit er wampjes bij met mooie vakanties dan dat je 5 dagen in de week vrij bent erg op een zolderkamer zit en niks kan doen in die 5 dagen omdat je geen geld hebt?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:16 schreef Gray het volgende:
[..]
Misschien wisselen ze wel van baan, voor minder geld maar meer voldoening. Doe je het dan niet goed? Geluk kan je niet uitdrukken in tastbare zaken als geld of meubels.
Stufi is geen lening. Verder ga ik er wel vanuit dat als ik eenmaal werk, mijn salaris wel meer zal zijn dan wat ik aan stufi ontvang jaquote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:12 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
nu heb je nog genoeg over ja. als je dadelijk 40 bent en je zit nog steeds op hetzelfde inkomensniveau dan doe je toch echt iets niet goed
verder leen je dus geld om te leven? zals in stufi?
Wat ben jij ongelofelijk kortzichtig. Jij bent precies zo'n persoon als waar dit topic over gaat.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:22 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
nou ik denk dat je gelukkiger bent met een goede doch leuke baan en je zit er wampjes bij met mooie vakanties dan dat je 5 dagen in de week vrij bent erg op een zolderkamer zit en niks kan doen in die 5 dagen omdat je geen geld hebt?
Dit is inderdaad prima. Maar dit is natuurlijk ook nagenoeg fulltime werken. Volgens mij zit TS meer te denken aan een werkweek van 16 - 24 uur.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:23 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Mijn vriend werkt in hetr ziekenhuis gewoon 36 uur in 4 dagen, prima.
Dit is al eerder behandeld. Het is natuurlijk maar de vraag of je daarmee rond komt. En hogerop klimmen gaat niet zomaar op het moment dat het nodig is als je alle jaren daarvoor als een student geleefd heb.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:47 schreef Gray het volgende:
Als je daarmee rond kan komen en gelukkig kan zijn, waarom niet?
gelukkig zijn dat nog altijd dingen die je zelf kunt kiezen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 00:06 schreef Synthesist het volgende:
[..]
ik ken een man van 40 die alleen woont, en die heeft het prima naar zijn zin.
maar mensen willen een relatie, en zo'n 3/4 van de vrouwen wil kinderen. dus dan kan je niet erop los leven. en voor je het weet ben je getrouwd, en dan zit je er aan vast hemaarja, wat noem je burgerlijk
Eens. Voor je het weet gaan ze nog meer bijdragen aan de maatschappij. Kan natuurlijk niet he.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:23 schreef Ringo het volgende:
De henkzijlstra's van Nederland, daar moet je écht voor uitkijken.Opsluiten in hun Vinexstulp die lui, nooit meer loslaten.
De maatschappij kan doodvallen. Zometeen ga je me nog vertellen dat we allemaal >50 uur per week moeten werken en carriere maken als ons hoogste doel moeten stellen, voor de maatschappij.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:35 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Eens. Voor je het weet gaan ze nog meer bijdragen aan de maatschappij. Kan natuurlijk niet he.
[ afbeelding ]
Natuurlijk moet je voor jezelf kiezen. Ik zat daar gewoon te overdrijven. Maar de maatschappij telt wel en jij wilt zeker niet dat deze verslechterd. Het is behoorlijk dom om mensen als henkzijlstra af te gaan zeiken terwijl we juist veel profijt hebben van dat soort mensen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:40 schreef L0t.. het volgende:
[..]
De maatschappij kan doodvallen. Zometeen ga je me nog vertellen dat we allemaal >50 uur per week moeten werken en carriere maken als ons hoogste doel moeten stellen, voor de maatschappij.
Als jij het lekker naar je zin hebt en gewoon rond kunt komen met <40 uur werken dan moet je dat toch lekker zelf weten
Als je niet zozeer aan materiele dingen (de "fijne apparatuur en keuken") hecht zijn de andere dingen die je noemt gewoon mogelijk. Een parttime baan blijkt geen belemmering te zijn om gewoon op vakantie te kunnen. Je kunt zelfs veel langer weg, want vijftien vakantiedagen opnemen betekent dan vijf weken weg ipv drie.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 09:28 schreef henkzijlstra het volgende:
je vrienden die wel een goede baan hebben kunnen met dat geld lekker op vakantie, een fijn huis met een fijne keuken, apparatuur en badkamer (dus ook praktisch) terwijl jij op je vrije dag je thuis zit te vervelen omdat al je vrienden aan het werk zijn of samen dingen ondernemen die jij niet kunt betalen.
Ligt er aan he. Ik ken mensen van rond de 50 die dolgraag de uithoeken van de wereld willen zien. Maar die kunnen een reisje zuid afrika ofzo gewoon niet betalen omdat ze nooit redelijk carrière gemaakt hebben.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:48 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Als je niet zozeer aan materiele dingen (de "fijne apparatuur en keuken") hecht zijn de andere dingen die je noemt gewoon mogelijk. Een parttime baan blijkt geen belemmering te zijn om gewoon op vakantie te kunnen. Je kunt zelfs veel langer weg, want vijftien vakantiedagen opnemen betekent dan vijf weken weg ipv drie.
Moeten ze eens vragen aan backpackers hoe die dat dan doen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:51 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Ligt er aan he. Ik ken mensen van rond de 50 die dolgraag de uithoeken van de wereld willen zien. Maar die kunnen een reisje zuid afrika ofzo gewoon niet betalen omdat ze nooit redelijk carrière gemaakt hebben.
Tja. Mensen willen zoveel. Je moet niet meer willen dan waarvoor je bereid bent te werken.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:51 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Ligt er aan he. Ik ken mensen van rond de 50 die dolgraag de uithoeken van de wereld willen zien. Maar die kunnen een reisje zuid afrika ofzo gewoon niet betalen omdat ze nooit redelijk carrière gemaakt hebben.
Dit is wel hele andere koek dan een bank van 4k. Geen kinderen en geen auto zijn voor de meeste mensen toch serieuze beperkingen in je leven die je inruilt voor extra vrije tijd.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:53 schreef ShadyLane het volgende:
Ze huren echter een kamer in een woongroep of zijn kinderloos samenwonend. Hebben geen auto, kopen geen dure hi-fi. Dan wil er nog wel wat geld overblijven voor reizen.
Eens.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:00 schreef Ringo het volgende:
[..]
Tja. Mensen willen zoveel. Je moet niet meer willen dan waarvoor je bereid bent te werken. Als je dat niet snapt, heb je een schrijnend gebrek aan zelfkennis. Iemand die 60-70 uur per week werkt en klaagt over een gebrek aan vrije tijd. Iemand die uit laziness niet meer dan drie dagen op zijn werk wil zitten en moppert over zijn inkomen. Allebei trieste gevallen. Kies ergens voor en leef daarnaar.
Tja, keuzes, dat is het hele eiereneten. Er zijn ook mensen die het een serieuze beperking in hun leven vinden als ze niet 3x per jaar naar een ander werelddeel kunnen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:01 schreef Fortitude het volgende:
Dit is wel hele andere koek dan een bank van 4k. Geen kinderen en geen auto zijn voor de meeste mensen toch serieuze beperkingen in je leven die je inruilt voor extra vrije tijd.
Tevreden voor nu ja.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:00 schreef Gray het volgende:
[..]
Moeten ze eens vragen aan backpackers hoe die dat dan doen.
Er zijn ook mensen die in een 2 kamerflatje van 400e in de maand heel gelukkig zijn. Gewoon simpel vakkenvullen bij de Appie en verder gewoon eten en drinken. Of kijk naar antikrakers, die zijn ook tevreden met weinig.
Ofwel: choose life!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:00 schreef Ringo het volgende:
[..]
Tja. Mensen willen zoveel. Je moet niet meer willen dan waarvoor je bereid bent te werken.
Iemand die 60-70 uur per week werkt en klaagt over een gebrek aan vrije tijd. Iemand die uit laziness niet meer dan drie dagen op zijn werk wil zitten en moppert over zijn inkomen. Allebei trieste gevallen. Kies ergens voor en leef daarnaar.
Veel van die mensen gaan later over op een burgermansbestaan waarvoor ze meer geld nodig hebben, ja, dat klopt. Maar ik heb wel bewondering voor de mensen die dat niet doen. Of er later op terugkomenquote:
Dit dusquote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:00 schreef Ringo het volgende:
[..]
Tja. Mensen willen zoveel. Je moet niet meer willen dan waarvoor je bereid bent te werken.
Iemand die 60-70 uur per week werkt en klaagt over een gebrek aan vrije tijd. Iemand die uit laziness niet meer dan drie dagen op zijn werk wil zitten en moppert over zijn inkomen. Allebei trieste gevallen. Kies ergens voor en leef daarnaar.
Oh zeker begrijp me niet verkeerd. Ik vind alle keuzes die in dit topic genoemd niet per definitie verkeerd ofzo. Alleen sommige vind ik risicovol, maarja dit kan natuurlijk ook geweldig uitpakken voor die mensen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:09 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Veel van die mensen gaan later over op een burgermansbestaan waarvoor ze meer geld nodig hebben, ja, dat klopt. Maar ik heb wel bewondering voor de mensen die dat niet doen. Of er later op terugkomenEen collega ging na tien jaar huwelijk scheiden, dacht "dit nooit meer", en woont nu in een totaal rommelig flatje met vooral alleen maar heel veel boeken. Prachtig vind ik dat
.
Aan dat soort uitkeringstrekkers heb ik ook een grote hekel. Maar als ik later kinderen krijg ga ik geen 5 dagen werken in ieder geval, blijkbaar lever ik dan minder bijdrage aan de maatschappij, dat kan me gestolen worden.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:18 schreef ShadyLane het volgende:
Ja, dat is natuurlijk wel zo. Veel mensen (niet degene waar ik het over had, die werkt fulltime) die zelf kiezen voor drie dagen werken zullen huursubsidie, zorgtoeslag en dergelijke aanvragen. Terwijl het hun eigen keuze is dat ze zo'n laag inkomen hebben. Al die toeslagen kosten natuurlijk een hoop.
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:00 schreef Fortitude het volgende:
Persoonlijk lijkt me ik 4 dagen per week werken en zij 3 dagen per week wel ok. Dan 1 papa dag, 2 mama dagen en 2 dagen crèche of weet ik veel wat. Iets in die zin. Wel financiële zekerheid dan maar ook behoorlijk wat tijd voor je familie.
Er was een tijd voor ik jou kendequote:Op donderdag 21 januari 2010 19:08 schreef Ringo het volgende:
Overigens leid ik al jaren zo'n gedroomd romantisch bestaan, maar ik begin het langzaamaan beu te worden.
Ik vind mensen die dit als zo'n beetje de enige optie zien een ' eenzelvig wereldbeeld' hebben.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:45 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
heeft niks met dikke bakken te maken. ik vind alleen dat als je nog studeert en je nu al afzet tegen de maatschappij (ik wil geen huis, boom, beest!) je een beetje een eenzelvig wereldbeeld hebt
Wat een valse romantiek. Ik denk dat het je vies tegen zal vallen, lekker visjes vangen voor de kost op Cuba.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:43 schreef Gray het volgende:
Of een eilandje ergens in de Caribien of Griekenland. Dat lijkt me ook wel wat. Beetje vissen, plukken, brood bakken. Leuk!
Het is keuzes maken, dat is de kunst. Je moet niet alles willen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:53 schreef ShadyLane het volgende:
Hangt dan ook af van andere keuzes. Degenen waar ik het over heb verdienen echt niet veel. Ze huren echter een kamer in een woongroep of zijn kinderloos samenwonend. Hebben geen auto, kopen geen dure hi-fi. Dan wil er nog wel wat geld overblijven voor reizen.
Voor de meeste mensen is het keuzes maken. Als je vet carriere maakt kun je misschien zowel een gezin als dure apparatuur als een groot huis als een auto als verre reizen betalen, maar dan zie je je kinderen weer nooit
ik lach me ziek om jouw domheid...lolquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:48 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Als je niet zozeer aan materiele dingen (de "fijne apparatuur en keuken") hecht zijn de andere dingen die je noemt gewoon mogelijk. Een parttime baan blijkt geen belemmering te zijn om gewoon op vakantie te kunnen. Je kunt zelfs veel langer weg, want vijftien vakantiedagen opnemen betekent dan vijf weken weg ipv drie.
lol jij denkt (hoopt) dat hij stikjaloers is. als hij zo jaloers was waarom zou hij dan niet meegaan? (of hij werkt te weinig zodat hij geen geld meer heeft) grappig die mensen die andere mensen die wel gewoon werken stom vinden. waarschijnlijk omdat ze zelf liever elke dag tot 12u in hun nest liggen (yo! wat een vrijbuitersbestaan!)quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:32 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Het is keuzes maken, dat is de kunst. Je moet niet alles willen.
Heb een zwager die een duur huis heeft met alles erop en eraan. En is ie dan stikjaloers als wij een keer gaan skiën. Hij wil zo graag ook weer eens op wintersport . Maar dat ' zit er nu niet in'. Stop dan 1000 euro minder in die keuken van je, denk ik dan.
En ik heb mijn keuzes gemaakt En dan word ik wel simpel van lieden die vinden dat ik dit allemaal wel moet willen (keuken, auto, hi-fi).
uiteindelijk heeft iedereen huisje boompje beeste. ik snap dat je nog jong bent en een beetje rebels wil overkomen maar vroeg of laat draai ook jij bij. hopelijk voor jou zsm omdat je later niet makkelijk meer kunt veranderenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:22 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik vind mensen die dit als zo'n beetje de enige optie zien een ' eenzelvig wereldbeeld' hebben.
Ik ben niet tegen huisje boompje beestje.Maar wel voor het onderzoeken van andere manieren van leven. Sommige mensen doen voorkomen of huisje boompje beestje de enige werkbare optie is. Daar zet ik me wél tegen af.
Ik zou huisje boompje beestje willen als ik echt overtuigd ben dat ik dat leuk vindt, niet omdat "het nou eenmaal zo is"quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:54 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
uiteindelijk heeft iedereen huisje boompje beeste. ik snap dat je nog jong bent en een beetje rebels wil overkomen maar vroeg of laat draai ook jij bij. hopelijk voor jou zsm omdat je later niet makkelijk meer kunt veranderen
armandquote:o ja, armand is bijvoorbeeld wel iemand die geen huisje boompje beeste heeft op 60 (?) jarige leeftijd. is dat dan het voorbeeld voor die mensen die 'zeker weten geen huisje,boompje,beestje willen'?
Ik lach me ziek om jouw domheid.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:50 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
ik lach me ziek om jouw domheid...lol
2. 20 vakantiedagen is voor zowel fulltimes als parttimers gewoon 20 vakantiedagen. lol. denk je dat parttimers ook nog eens dubbel zoveel vakantiedagen hebben?
ok leg me dan eens uit waarom parttimers die 15 dagen vakantie opnemen opeens vijf weken vrij krijgen? 1 dag is toch 1 dag of nu hele of halve dagen werkt?quote:
Drie dagen werk per week x vijf weken = vijftien vakantiedagen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:13 schreef henkzijlstra het volgende:
ok leg me dan eens uit waarom parttimers die 15 dagen vakantie opnemen opeens vijf weken vrij krijgen? 1 dag is toch 1 dag of nu hele of halve dagen werkt?
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:13 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
ok leg me dan eens uit waarom parttimers die 15 dagen vakantie opnemen opeens vijf weken vrij krijgen? 1 dag is toch 1 dag of nu hele of halve dagen werkt?
Precies.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:15 schreef Copycat het volgende:
Drie dagen werk per week x vijf weken = vijftien vakantiedagen.
Nee, niet voor de kost. Dan verdien ik slapend geld via AdSense natuurlijk! Visjes puur om te snacken. Mmmmm...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:28 schreef nozem het volgende:
[..]
Wat een valse romantiek. Ik denk dat het je vies tegen zal vallen, lekker visjes vangen voor de kost op Cuba.
als je het zo berekent wel. maar natuurlijk krijg je minder vakantiedagen als je minder werkt dus gaat die vlieger nog niet op. dat snap je hoop ik toch wel?quote:
Maar het ging om die 15 dagen ...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:28 schreef henkzijlstra het volgende:
als je het zo berekent wel. maar natuurlijk krijg je minder vakantiedagen als je minder werkt dus gaat die vlieger nog niet op. dat snap je hoop ik toch wel?
Daar gaat het niet om.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:28 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
als je het zo berekent wel. maar natuurlijk krijg je minder vakantiedagen als je minder werkt dus gaat die vlieger nog niet op. dat snap je hoop ik toch wel?
Dat is wel een beetje een drogreden, jongeman, en wel het stroman-soort. Eerst geef je een voorbeeld van iemand die niet aan huisje boompje beestje voldoet, en vervolgens ga je hém afzeiken. Ik zou ook niet graag als Armand willen leven, maar een hoop andere levens lijken me wenselijk dan een labrador, een caravan en een zenuwinzinkingquote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:54 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
uiteindelijk heeft iedereen huisje boompje beeste. ik snap dat je nog jong bent en een beetje rebels wil overkomen maar vroeg of laat draai ook jij bij. hopelijk voor jou zsm omdat je later niet makkelijk meer kunt veranderen
o ja, armand is bijvoorbeeld wel iemand die geen huisje boompje beeste heeft op 60 (?) jarige leeftijd. is dat dan het voorbeeld voor die mensen die 'zeker weten geen huisje,boompje,beestje willen'?
Dat hoop ik niet. Ik zie hem alleen balen omdat hij iets niet kan.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:52 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
lol jij denkt (hoopt) dat hij stikjaloers is. als hij zo jaloers was waarom zou hij dan niet meegaan? (of hij werkt te weinig zodat hij geen geld meer heeft) grappig die mensen die andere mensen die wel gewoon werken stom vinden. waarschijnlijk omdat ze zelf liever elke dag tot 12u in hun nest liggen (yo! wat een vrijbuitersbestaan!)
Je spiegelen aan anderen is sowieso dom. Gewoon doen waar je zelf zin in hebt (met rekening houden met degenen met wie je rekening moet houden natuurlijk) en je eigen keuzes maken inderdaad.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:42 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dat hoop ik niet. Ik zie hem alleen balen omdat hij iets niet kan.
Veel mensen dromen van iets. Dat kan een verre reis zijn, een droomauto, of een totaal andere baan (die minder verdient). Maar dat ' zit er niet in'. Vaak (lang niet altijd!) is dat omdat ze geen keuzes willen/kunnen maken.
Je moet keuzes kunnen maken, dan ben je vrijer om te doen wat jij echt belangrijk vindt. Mensen worden vaak tegengehouden in het maken van dit soort keuzes.
Omdat de hele maatschappij ze aanpraat dat dingen 'moeten'. Je moet een mooi huis, met een nieuwe inrichting, (nieuwe) een auto, en een vakantie hebben. Alles daarbovenop is vrij te besteden, maar na al die dingen heb je vaak niet zoveel meer over.
Het zou natuurlijk net zo goed op kunnen gaan dat iemand droomt van een dure keuken maar geen geld heeft, omdat hij het idee heeft dat hij op vakantie ' moet' omdat je anders niet meetelt.
En als je die simpele waarheid ontdekt hebt probeert de hele wereld je te overtuigend dat jij gek bent. Dat is het gekke.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je spiegelen aan anderen is sowieso dom. Gewoon doen waar je zelf zin in hebt (met rekening houden met degenen met wie je rekening moet houden natuurlijk) en je eigen keuzes maken inderdaad.
Zo heb ik een mooi huis, veel reizen, een lieve vriendin en een gave auto, maar geen geld op de bank, geen koophuis, loop niet in Armani en geen kinderen (nog).
Geluk zit in jezelf. Zo cliche en daarom lijkt het onwaar. Maar dat is het niet.
Dat neem ik als een compliment. Serieus, ik vind "normaal" echt een belediging. Gelukkig zeggen niet veel mensen dat van me. Bij jou dus ook niet? TOP!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:53 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
En als je die simpele waarheid ontdekt hebt probeert de hele wereld je te overtuigend dat jij gek bent. Dat is het gekke.
Totaal abnormaal hierquote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat neem ik als een compliment. Serieus, ik vind "normaal" echt een belediging. Gelukkig zeggen niet veel mensen dat van me. Bij jou dus ook niet? TOP!
Alsof mensen zomaar tegen iemand zeggen 'wauw, jij bent echt normaal'quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat neem ik als een compliment. Serieus, ik vind "normaal" echt een belediging. Gelukkig zeggen niet veel mensen dat van me. Bij jou dus ook niet? TOP!
Ik denk dat omgeving een grotere rol speelt dan de maatschappij zelf. Als je vriendengroep vooral uit mensen bestaat met een huisjeboompjebeestje bestaansleven, is de kans veel groter dat je zoiets als de norm ziet. Zelf heb ik nooit het gevoel gehad dat ik van de maatschappij een mooi huis, dure auto, goed betaalde baan en kids moet hebben.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:42 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dat hoop ik niet. Ik zie hem alleen balen omdat hij iets niet kan.
Veel mensen dromen van iets. Dat kan een verre reis zijn, een droomauto, of een totaal andere baan (die minder verdient). Maar dat ' zit er niet in'. Vaak (lang niet altijd!) is dat omdat ze geen keuzes willen/kunnen maken.
Je moet keuzes kunnen maken, dan ben je vrijer om te doen wat jij echt belangrijk vindt. Mensen worden vaak tegengehouden in het maken van dit soort keuzes.
Omdat de hele maatschappij ze aanpraat dat dingen 'moeten'. Je moet een mooi huis, met een nieuwe inrichting, een (nieuwe)auto, en een vakantie hebben. Alles daarbovenop is vrij te besteden, maar na al die dingen heb je vaak niet zoveel meer over.
Het zou natuurlijk net zo goed op kunnen gaan dat iemand droomt van een dure keuken maar geen geld heeft, omdat hij het idee heeft dat hij op vakantie ' moet' omdat je anders niet meetelt.
Niet op die manier. Dat gaat subtieler, die beledigingen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:03 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Alsof mensen zomaar tegen iemand zeggen 'wauw, jij bent echt normaal'.
Het is een keuze met welke mensen je je omringt. Ik ben 30, bijna 31 en ik trek juist onafhankelijkere mensen aan, van welke leeftijd dan ook.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:54 schreef ShadyLane het volgende:
Hoe oud ben je, Morrigan? Ik heb het idee dat elke omgeving vanaf een bepaald moment (30) verandert in zo'n omgeving, namelijk.
Gewoon niet doen als je er geen zin in hebtquote:Ik wist niet dat er zoveel druk was om een burgerleventje te gaan leiden. Wat als ik daar geen zin in heb?
Hier ben ik het zeker mee eens. Ik ben zelf nog maar 24 (bijna 25). Echter ben ik van mening dat mijn leeftijd niet zo heel veel zegt. Van een aantal mensen met wie ik omgaan zijn al eind 20/begin 30 en die zie ik nog niet zo snel een 'huisjeboompjebeestje' leven Om het maar even zo simpel te noemen. opbouwen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is een keuze met welke mensen je je omringt. Ik ben 30, bijna 31 en ik trek juist onafhankelijkere mensen aan, van welke leeftijd dan ook.
Dat is zeker zo. Het is niet altijd makkelijk om ze te vinden. Toen ik bij ons eetgroepje (2 stellen + ondergetekende) bijvoorbeeld aangaf dat ik er niet zoveel mee kon dat het steeds meer over hypotheken en zwangerschappen ging, zeiden zij dat ze juist zo graag mensen in hun vriendenkring hadden die met andere dingen bezig waren. Prima dat ze "een gemeleerde vriendenkring" willen, maar wat heb ik daaraan, als het alsnog voortdurend over die onderwerpen gaat?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:02 schreef El_Matador het volgende:
Het is een keuze met welke mensen je je omringt. Ik ben 30, bijna 31 en ik trek juist onafhankelijkere mensen aan, van welke leeftijd dan ook.
Ik heb ook allerlei soorten vrienden, maar de beste, de echte vrienden, en ook mijn knuffelmeisje, zijn toch degenen die niet zo met rollenpatronen en planningen bezig zijn, zoals ikzelf ook ben.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:15 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Dat is zeker zo. Het is niet altijd makkelijk om ze te vinden. Toen ik bij ons eetgroepje (2 stellen + ondergetekende) bijvoorbeeld aangaf dat ik er niet zoveel mee kon dat het steeds meer over hypotheken en zwangerschappen ging, zeiden zij dat ze juist zo graag mensen in hun vriendenkring hadden die met andere dingen bezig waren. Prima dat ze "een gemeleerde vriendenkring" willen, maar wat heb ik daaraan, als het alsnog voortdurend over die onderwerpen gaat?
Maar je hebt wel gelijk. Je hebt zelf in de hand welke mensen je opzoekt.
Als ' zuipavondjes met Han, Piet en Willem' langzaam veranderen in ' etentjes bij Han en Mira' dan weet je hoe laat het is...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:54 schreef ShadyLane het volgende:
Hoe oud ben je, Morrigan? Ik heb het idee dat elke omgeving vanaf een bepaald moment (30) verandert in zo'n omgeving, namelijk.
De verjaardag van een van mn maten (vroeger in Spanje op veldwerk met schedels en porno op de bus geplakt de hele dag dronken zijn -behalve degene die reed dan- ); letterlijk alle ouders in een kring en iedereeen had babies meegenomen die in het midden aan het spelen waren. Iedereen op 2 na; een had zijn hond bij zich en ik (was toen nog vrijgezel).quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:01 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Als ' zuipavondjes met Han, Piet en Willem' langzaam veranderen in ' etentjes bij Han en Mira' dan weet je hoe laat het is...![]()
En natuurlijk praten over koetjes en kalfjes.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De verjaardag van een van mn maten (vroeger in Spanje op veldwerk met schedels en porno op de bus geplakt de hele dag dronken zijn -behalve degene die reed dan- ); letterlijk alle ouders in een kring en iedereeen had babies meegenomen die in het midden aan het spelen waren. Iedereen op 2 na; een had zijn hond bij zich en ik (was toen nog vrijgezel).![]()
![]()
Ik vrees dat je daar gelijk in hebt. Niet dat het erg is als je een `burgerlijk` leven wilt hebben met relatie, hypotheek, kinderen en vaste baan, integendeel. Maar het is wel zo dat de druk inderdaad groter is dan de meesten denken. Het is in ieder geval wel de belangrijkste reden dat mijn relatie stuk liep, zij wou dat allemaal, ten koste van alles. Dat ik niet al die die dingen wou was voor haar reden om te denken dat ik nog steeds een puber was. En niet alleen zij, maar onze vrienden dachten er ook zo over. Zogenaamde vrijgevochten geesten, zichzelf creatief en tolerant noemend. Maar nu zitten ze allemaal in dat `burgerlijke` leven, omdat dat volgens hen een logische stap in je volwassen leven is. `Groei` noemden ze het.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:17 schreef ShadyLane het volgende:
Toch is het etentje bij de ene Han en Mira heel anders dan dat bij de andere Han en Mira. Er bestaan werkelijk (godzijdank) stellen die al jaren samenwonen, kinderen hebben, een brave vaste baan, "het niet meer laat kunnen maken" enz., die desondanks gewoon nog steeds goeie gesprekken kunnen hebben over interessante dingen.
Ik denk dat ik zelf die gave ook wel blijf houden, kan me niet voorstellen dat ik ooit een hele avond zal gaan praten over de keuze van de tegels voor het terras in de achtertuin. Maar je weet nooit. Waarschijnlijk denkt iedereen dat ze nooit zo zullen worden, en toch zijn degenen die het lukt in de minderheid.
Je doet nu net alsof het een enorme klus is om niet in dat riedeltje te komen. Persoonlijk ben ik nog steeds van mening dat het een keuze is en dat de mensen die daar voor kiezen ervan uitgaan dat ze daar gelukkig van worden.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:17 schreef ShadyLane het volgende:
Toch is het etentje bij de ene Han en Mira heel anders dan dat bij de andere Han en Mira. Er bestaan werkelijk (godzijdank) stellen die al jaren samenwonen, kinderen hebben, een brave vaste baan, "het niet meer laat kunnen maken" enz., die desondanks gewoon nog steeds goeie gesprekken kunnen hebben over interessante dingen.
Ik denk dat ik zelf die gave ook wel blijf houden, kan me niet voorstellen dat ik ooit een hele avond zal gaan praten over de keuze van de tegels voor het terras in de achtertuin. Maar je weet nooit. Waarschijnlijk denkt iedereen dat ze nooit zo zullen worden, en toch zijn degenen die het lukt in de minderheid.
Voor hen is het ook groei. Alleen, sommige mensen groeien een andere kant op. En dat kunnen veel andere mensen op hun beurt niet begrijpen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:36 schreef Barbusse het volgende:
. En niet alleen zij, maar onze vrienden dachten er ook zo over. Zogenaamde vrijgevochten geesten, zichzelf creatief en tolerant noemend. Maar nu zitten ze allemaal in dat `burgerlijke` leven, omdat dat volgens hen een logische stap in je volwassen leven is. `Groei` noemden ze het.![]()
Om eerlijk te zijn ben ik blij dat ik niet zulke vrienden heb.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:36 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik vrees dat je daar gelijk in hebt. Niet dat het erg is als je een `burgerlijk` leven wilt hebben met relatie, hypotheek, kinderen en vaste baan, integendeel. Maar het is wel zo dat de druk inderdaad groter is dan de meesten denken. Het is in ieder geval wel de belangrijkste reden dat mijn relatie stuk liep, zij wou dat allemaal, ten koste van alles. Dat ik niet al die die dingen wou was voor haar reden om te denken dat ik nog steeds een puber was. En niet alleen zij, maar onze vrienden dachten er ook zo over. Zogenaamde vrijgevochten geesten, zichzelf creatief en tolerant noemend. Maar nu zitten ze allemaal in dat `burgerlijke` leven, omdat dat volgens hen een logische stap in je volwassen leven is. `Groei` noemden ze het.![]()
Ik ben nog niet eens halverwege de dertig, maar door dat soort gedachtes krijg ik soms inderdaad het idee dat ik een onvolwassen puber ben. Ben ik niet, maar dat doet er blijkbaar niet meer toe. Ik doe niet mee met wat zij doen, dat is het punt. Terreur van de meerderheid noem ik dat. Democratie noemen anderen het.
Ik denk van niet. Ik denk dat het vaak geen bewuste keuze is, maar dat het er eerder gewoon insluipt. Anders zouden mensen er wel gewoon achter staan en niet bij hoog en laag roepen "dat ze zo nooit zullen worden".quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:40 schreef Morrigan het volgende:
Je doet nu net alsof het een enorme klus is om niet in dat riedeltje te komen. Persoonlijk ben ik nog steeds van mening dat het een keuze is en dat de mensen die daar voor kiezen ervan uitgaan dat ze daar gelukkig van worden.
Die heb ik dus ook niet meer...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:41 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn ben ik blij dat ik niet zulke vrienden heb.
Het is ook geen echte bewuste keuze, net zoals je niet bewust besluit niet dat burgerlijke leventje te gaan leiden. Het is alleen wel een dwingende manier van leven zodra je dat leven gaat leiden, heb ik gemerkt.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:47 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ik denk van niet. Ik denk dat het vaak geen bewuste keuze is, maar dat het er eerder gewoon insluipt. Anders zouden mensen er wel gewoon achter staan en niet bij hoog en laag roepen "dat ze zo nooit zullen worden".
Maar roepen ze dan nog steeds dat ze nooit zo zullen worden? Het zou best kunnen dat ze gewoon van mening veranderd zijn. Zo niet, dan is het zeer triest dat ze een leven leiden waar ze zelf niet achter staan.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:47 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ik denk van niet. Ik denk dat het vaak geen bewuste keuze is, maar dat het er eerder gewoon insluipt. Anders zouden mensen er wel gewoon achter staan en niet bij hoog en laag roepen "dat ze zo nooit zullen worden".
Vroeger riep ik dat inderdaad, ik word nooit zo. En wat dat zo dan ook is -- ik bén niet zo. Dat is wat ik heb bereikt. Ergens is een wekker afgegaan en ik lig nog steeds in bed.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:47 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Oké, verkeerd begrepen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:04 schreef ShadyLane het volgende:
Niemand zal zichzelf bestempelen als iemand die alleen maar over badkamertegels praat. Dat probeerde ik ook te illustreren met dat verhaal over die eetclub.
Ik denk dit zeker wel voor de meeste waar zal zijn. Maar dan komt het niet zozeer van sociale druk maar vanuit jezelf. Uiteindelijk willen veel mensen die partner waar je op kan bouwen, die stabiele thuisbasis die helemaal ingericht is naar jou wens en wat nieuw leven op deze aardkloot zetten en deze op weg helpen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:40 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof het een enorme klus is om niet in dat riedeltje te komen.
Even aangepast.quote:Op woensdag 20 januari 2010 00:15 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Je voelt je belemmerd ofzo? Begrijpelijk als dit het is. Maar iets als carrière maken komt meestal niet zomaar waaien. Dat is kantjeboord afstuderen en dan jezelf omhoog werken likken. Meer vrijheid zou leuk zijn maar zo werkt het nou eenmaal niet.
Uhh? Oke?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:24 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Ik denk dit zeker wel voor de meeste waar zal zijn. Maar dan komt het niet zozeer van sociale druk maar vanuit jezelf. Uiteindelijk willen veel mensen die partner waar je op kan bouwen, die stabiele thuisbasis die helemaal ingericht is naar jou wens en wat nieuw leven op deze aardkloot zetten en deze op weg helpen.
Zo waar. In dat kader heb ik nog wel even een ultieme faal 'web-log' http://patriciamartin.web-log.nl/quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:38 schreef LangeJan het volgende:
Oh ja, en trouwen/kinderen in geval van echte liefde is 100% win. Trouwen om het trouwen om daarmee vooral niet onder te doen van de rest van de mensen in je referentiekader is 100% fail.
Uhh, sorry dat ik het zeg. Maar FOK! is niet een goed beeld van de gemiddelde Nederlander. Vind je het gek dat er elke dag mensen nog steeds de prive/party/weekend lezen, hart van Nederland kijken op SBS6. Sowieso iets op SBS6 kijken. Of die belspelletjes, waar nog steeds als gekken op gebeld wordt. Of die lenen.nl spotjes, die verbannen moesten worden omdat mensen er toch gebruik van maakten. Dat is extreem dom, dat is gewoon de gemiddelde Nederlander met zijn gebreken.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:43 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Zo waar. In dat kader heb ik nog wel even een ultieme faal 'web-log' http://patriciamartin.web-log.nl/
"En vooral nu iedereen om me heen kinderen krijgt wil ik het zelf ook heel graag"![]()
!!
Maargoed, dat zijn ook echt extreem domme mensen.
Triest maar waar. Maar dat het gemiddeld is wil niet zeggen dat het daarom maar oké is. Ik walg echt van zulke mensen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Uhh, sorry dat ik het zeg. Maar FOK! is niet een goed beeld van de gemiddelde Nederlander. Vind je het gek dat er elke dag mensen nog steeds de prive/party/weekend lezen, hart van Nederland kijken op SBS6. Sowieso iets op SBS6 kijken. Of die belspelletjes, waar nog steeds als gekken op gebeld wordt. Of die lenen.nl spotjes, die verbannen moesten worden omdat mensen er toch gebruik van maakten. Dat is extreem dom, dat is gewoon de gemiddelde Nederlander met zijn gebreken.
Sja.... Dat het daarom maar oke is. Ik heb ook vrienden die smakken tijdens het eten. Daar walg ik ook van. (quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:49 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Triest maar waar. Maar dat het gemiddeld is wil niet zeggen dat het daarom maar oké is. Ik walg echt van zulke mensen.
Ik ga gewoon niet om met zulke mensen, zo kan ik er wel mee dealenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Sja.... Dat het daarom maar oke is. Ik heb ook vrienden die smakken tijdens het eten. Daar walg ik ook van. () maar dat is in hun cultuur gewoon normaal. Dat vind ik ook niet oke, maar ik kan het wel accepteren
![]()
Wat een onzin, als of je alleen maar carrière kan maken door te slijmen. Daarnaast speelt er ook iets als ervaring. Minder ervaring = minder/niet gekwalificeerd voor veel banen. Maar heel deze discussie is behoorlijk zinloos. Het is gewoon hoe meer je werk hoe hoger de kans om een betere baan te hebben. Ga je de parttime kant op dan zal je minder snel omhoog klimmen, wat dus ook niet zomaar even recht te trekken valt als je beslist om 5 dagen per week te gaan werken.quote:
Ja daar heb ik het juist over.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Uhh? Oke?Ik dacht dat dit topic juist aangaf dat dat lang niet bij iedereen het geval is. En dat veel mensen hier toch echt over twijfelen. Ik ben 22 en heb al vrienden van dezelfde leeftijd die getrouwd + kids + huis hebben. Moet er .. niet aan denken
Nee maar de ontwikkeling van jezelf zal komende 10 jaar echt niet opeens (langzaam) veranderen in het huisjeboompjebeestje gevoel. Het is geen menselijk instinct ofzo, het huisje boompje beestje, carriere, vastigheid (huis/hypotheek/reutemeteut) en dan kids.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:10 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Ja daar heb ik het juist over.Of wil jij beweren dat jij zeker weet hoe jij de komende 10 jaar jezelf gaat ontwikkelen? De enige mensen waarvan ik kan voorstellen dat ze dit met zekerheid kunnen zeggen zijn mensen zonder inhoud. Die zijn nu simpel en waarschijnlijk over 10 jaar nog steeds.
Overigens zeg ik niet dat iedereen uiteindelijk huisje boompje beestje wilt.
Daar denken we dan heel anders over. Als ik 1 verandering constateer bij het gemiddelde persoon in die periode (20 naar 35). Dan is het iemand veranderd van een feest beest dat het liefst tot 11 uur slaapt en zo vrij mogelijk is. Naar juist iemand die geschikt is voor huisje boompje beestje.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nee maar de ontwikkeling van jezelf zal komende 10 jaar echt niet opeens (langzaam) veranderen in het huisjeboompjebeestje gevoel. Het is geen menselijk instinct ofzo, het huisje boompje beestje, carriere, vastigheid (huis/hypotheek/reutemeteut) en dan kids.
Ik geloof ook best dat dat mogelijk is, maar ik denk dat er wel uitzonderingen zijn. Dat merk ik uit mijn eigen omgeving.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:18 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Daar denken we dan heel anders over. Als ik 1 verandering constateer bij het gemiddelde persoon in die periode (20 naar 35). Dan is het iemand veranderd van een feest beest dat het liefst tot 11 uur slaapt en zo vrij mogelijk is. Naar juist iemand die geschikt is voor huisje boompje beestje.
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:05 schreef Rubber_Johnny het volgende:
L
Wat als je prioriteiten niet overeen komen met die van de maatschappij?
Iemand anders ervaring met huisje boompje beestje druk?
Hoezo balen ze? Ze hebben immers op dat moment in hun leven gedaan wat toen het beste leek.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:24 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Ik denk dit zeker wel voor de meeste waar zal zijn. Maar dan komt het niet zozeer van sociale druk maar vanuit jezelf. Uiteindelijk willen veel mensen die partner waar je op kan bouwen, die stabiele thuisbasis die helemaal ingericht is naar jou wens en wat nieuw leven op deze aardkloot zetten en deze op weg helpen.
Daar vrees ik ook voor bij mensen die erg lang in dat vrije leven blijven hangen. Op je 35/40ste is het nog wel met moeite op te bouwen. Dan ben je alleen wat ouder. Maar als het dan niet redelijk vlot gaat dan moeten mensen dingen vaak opgeven. Weinig is zo zielig als een 45+ jarige vrouw die eigenlijk wel een kinderwens heeft maar dit te laat realiseerde of die zelfs geen partner kan vinden. Niet dat de meeste dit ooit zouden toegeven, veel zouden zichzelf wel overtuigd hebben dat ze het niet nodig hebben. Tenminste tot hun wijze oude dag wanneer ze reflecteren op hun leven. Dan balen ze.
Ja maar dan kunnen ze achteraf nog wel spijt hebben.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 10:49 schreef Dichtpiet. het volgende:
Hoezo balen ze? Ze hebben immers op dat moment in hun leven gedaan wat toen het beste leek.
Nee natuurlijk niet dat maakt het zo moeilijk. Ik zei ook alleen maar dat ik voor dat soort mensen vrees.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 10:49 schreef Dichtpiet. het volgende:
Wat had die 45+ jarige vrouw die er achter komt dat ze eigenlijk een kinderwens heeft dan moeten doen toen ze jong was? Kinderen uitpoepen zonder dat ze zich realiseert waarvoor ze het eigenlijk doet?
Volgens mij ga schiet je juist dan in die ' ik wil een baby, iets van mijzelf' reflex.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:00 schreef Fortitude het volgende:
.
Dat ze dit pas op latere leeftijd realiseren kan denk ik gedeeltelijk hun eigen schuld zijn. Je ontwikkeling zou wel niet zo hard gaan als je niet veel meer doet dan de Story lezen, boer zoekt vrouw kijken en 40 uur per week op je simpele baan zit omdat je geen zin had om te gaan studeren.
Ja maar dat weten ze op dat moment niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:00 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Ja maar dan kunnen ze achteraf nog wel spijt hebben.
Je doet net alsof je zoiets MOET realiseren. "Je ontwikkeling zou wel niet zo hard gaan ..." alsof alle mensen zich op dezelfde manier moeten ontwikkelen.quote:Nee natuurlijk niet dat maakt het zo moeilijk. Ik zei ook alleen maar dat ik voor dat soort mensen vrees.
Dat ze dit pas op latere leeftijd realiseren kan denk ik gedeeltelijk hun eigen schuld zijn. Je ontwikkeling zou wel niet zo hard gaan als je niet veel meer doet dan de Story lezen, boer zoekt vrouw kijken en 40 uur per week op je simpele baan zit omdat je geen zin had om te gaan studeren.
Je kunt beter spijt hebben dat je niet aan kinderen bent begonnen, dan dat je spijt hebt dat je er wel voor gekozen hebt.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:00 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Ja maar dan kunnen ze achteraf nog wel spijt hebben.
Liefst wel. Maakt niet zoveel uit welke kant je op ontwikkeld. Maar mensen die heel hun leven het niveau van een 19 jarige aanhouden vind ik maar een treurige zaak. Dit is trouwens niet hetzelfde als heel je leven de levensstijl van een 19 jarige aanhouden omdat je deze het vermakelijkst vindt.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:02 schreef Dichtpiet. het volgende:
Je doet net alsof je zoiets MOET realiseren. "Je ontwikkeling zou wel niet zo hard gaan ..." alsof alle mensen zich op dezelfde manier moeten ontwikkelen.
Ik heb het niet over een niveau. Mensen met kinderen en een carrière kunnen net zo goed het niveau van een 19 jarige hebben.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:17 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Liefst wel. Maakt niet zoveel uit welke kant je op ontwikkeld. Maar mensen die heel hun leven het niveau van een 19 jarige aanhouden vind ik maar een treurige zaak. Dit is trouwens niet hetzelfde als heel je leven de levensstijl van een 19 jarige aanhouden omdat je deze het vermakelijkst vindt.
Moet niet nee. Misschien ontwikkelen ze zichzelf nooit verder maar hadden ze daar toch de behoefte niet aan. Maar dat is dan meer geluk dan een goede keuze.
Dat duurt vast niet lang, want dan heb je en hoop verantwoordelijkheden meer dan een gemiddelde 19 jarige.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:43 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ik heb het niet over een niveau. Mensen met kinderen en een carrière kunnen net zo goed het niveau van een 19 jarige hebben.
je hebt dan ook een hoop onverantwoordelijke slechte oudersquote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:24 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dat duurt vast niet lang, want dan heb je en hoop verantwoordelijkheden meer dan een gemiddelde 19 jarige.
Heb je een verklaring waarom mensen zo denigrerend doen tegenover anderen?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:41 schreef ShadyLane het volgende:
Ik vind het heel frappant dat mensen (zowel hier als in mijn omgeving) van mening zijn dat het meest gevolgde pad volgen 'groeien' is en een ander pad volgen vaak neerkomt op 'blijven hangen' of 'stilstaan'. Ik zie het zelf nl. helemaal niet zo. Zo iemand als mijn collega, die na een huwelijk ontdekt dat hij het voortaan anders wil, en daarnaar gaat leven, vind ik niet minder groeien dan iemand die na het stranden van zijn huwelijk bij een volgende vrouw weer precies hetzelfde pad inslaat.
Of als ik bijv. naar mijn vader kijk, die pas op z'n veertigste aan een serieuze relatie begon omdat de tijd daarvoor in het teken stond van zijn sport, ik vind ab-so-luut niet dat hij dan dus tot z'n veertigste 'niet is gegroeid'. Door op hoog niveau aan sport te doen heeft hij dingen meegemaakt en zijn deuren voor hem geopend die hij nooit zou hebben meegemaakt als hij op z'n vijfentwintigste gewoon had gedaan wat je 'hoort te doen'.
En ik ken nu iemand die, volgens sommigen hier, 'puberaal bezig is', door op z'n 32e te verkondigen dat hij al een tijdje een 'no guy, no cry'-filosofie aanhangt (hij is homo) en vooral bezig is met zijn kunst. Dan kun je wel vinden dat ie zich als een negentienjarige gedraagt, door op een goedkoop kamertje te wonen, geen koophuis te nemen met een vaste partner en geen carriere in het bedrijfsleven te maken, maar hij maakt wel erg mooie dingen.
Als iemand liever een gezin sticht dan heel goed te worden in een bepaalde sport of mooie kunst te maken is dat zijn goed recht, maar het is niet zijn goed recht om denigrerend te doen over de keuzes van een ander.
Maar volgens mij zegt Piet dat helemaal niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:41 schreef ShadyLane het volgende:
En ik ken nu iemand die, volgens sommigen hier, 'puberaal bezig is', door op z'n 32e te verkondigen dat hij al een tijdje een 'no guy, no cry'-filosofie aanhangt (hij is homo) en vooral bezig is met zijn kunst. Dan kun je wel vinden dat ie zich als een negentienjarige gedraagt, door op een goedkoop kamertje te wonen, geen koophuis te nemen met een vaste partner en geen carriere in het bedrijfsleven te maken, maar hij maakt wel erg mooie dingen.
Ach. Wat is "gegroeid"? En wat is het "niveau van een 19-jarige"? Het is allemaal zo relatief.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:53 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Maar volgens mij zegt Piet dat helemaal niet.
Hij maakt een verschil tussen iemand die nog op het niveau van een 19 jarige zit en iemand die gegroeid is, maar wel leeft als een 19 jarige.
Dat zei ik.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:53 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Maar volgens mij zegt Piet dat helemaal niet.
Dat ja.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:53 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Hij maakt een verschil tussen iemand die nog op het niveau van een 19 jarige zit en iemand die gegroeid is, maar wel leeft als een 19 jarige.
Die generaliseren gewoon. Gaat nergens over.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:41 schreef ShadyLane het volgende:
Ik vind het heel frappant dat mensen (zowel hier als in mijn omgeving) van mening zijn dat het meest gevolgde pad volgen 'groeien' is en een ander pad volgen vaak neerkomt op 'blijven hangen' of 'stilstaan'.
Vrouw naar m'n hart.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 21:08 schreef Friek_ het volgende:
Elke keer moet ze echt hard op de versterker/cd-speler/tuner rammen voordat er weer een beetje leven in zit. Ik vraag dus gelijk aan haar waarom ze gewoon niet een nieuwe koopt, aangezien deze al oud is en het repareren niet meer waard is. Elke keer erop slaan voordat hij fatsoenlijk werkt is ook geen doen, leek mij. Enige wat ze terugzegt is: "Hij doet het toch nog?" En tsja, gelijk heeft ze.
Wat een fantasie moet jij hebben.quote:Op maandag 25 januari 2010 13:41 schreef henkzijlstra het volgende:
ik snap niet dat sommige mensen blij zijn met een gemiddeld leven: modaal inkomen, modaal huis etc.? je probeert toch het beste uit je leven te halen? op je 80e sterven zonder geld en familie (kinderen) en terugdenkend dat je eigenlijk alleen een grijze muis was lijkt me verschrikkelijk
mensen die niet hogerop komen en maar roepen 'conumptiemaatschappij blabla..' vind ik altijd maar grappig...
Als een groot huis en een groot inkomen het beste is wat jij uit je leven kunt halen ben je maar een zielig figuurquote:Op maandag 25 januari 2010 13:41 schreef henkzijlstra het volgende:
ik snap niet dat sommige mensen blij zijn met een gemiddeld leven: modaal inkomen, modaal huis etc.? je probeert toch het beste uit je leven te halen? op je 80e sterven zonder geld en familie (kinderen) en terugdenkend dat je eigenlijk alleen een grijze muis was lijkt me verschrikkelijk
mensen die niet hogerop komen en maar roepen 'conumptiemaatschappij blabla..' vind ik altijd maar grappig...
Erg rare conclusie. Het tegenovergestelde lijkt me logischer.quote:Op maandag 25 januari 2010 13:41 schreef henkzijlstra het volgende:
lezen!quote:Op maandag 25 januari 2010 13:45 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Als een groot huis en een groot inkomen het beste is wat jij uit je leven kunt halen ben je maar een zielig figuurMaar daar was ik sowieso al van overtuigd.
jij vindt mensen in monaco grijze muizen. mensen dus die iets van hun leven maken. en niet drie dagen in de week thuis blijven om uit te slapen en voor de tv te hangen?quote:Op maandag 25 januari 2010 13:53 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Erg rare conclusie. Het tegenovergestelde lijkt me logischer.
Mensen die kinderen krijgen zijn minder vrij dus juist die zullen eerder voor de TV hangen. Carrière maken kan leuk zijn, beter dan voor de TV hangen. Maar er zijn ook genoeg leukere dingen te bedenken dan carrière maken. Zelfs al heb je je droombaan.quote:Op maandag 25 januari 2010 13:55 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
jij vindt mensen in monaco grijze muizen. mensen dus die iets van hun leven maken. en niet drie dagen in de week thuis blijven om uit te slapen en voor de tv te hangen?
Volgens mij heeft ze al meerdere keren gezegd dat ze een grote kinderwens heeft maar ok.quote:Op maandag 25 januari 2010 13:54 schreef henkzijlstra het volgende:
jij wil geen kinderen dus zal waarschijnlijk alleen sterven!
TVP omdat ik hardop moest lachen. Op later tijdstip eens allemaal lezen, Potentieel een interessant topic!!quote:Op maandag 25 januari 2010 13:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat een fantasie moet jij hebben.Een heel leven reduceren tot een modaal inkomen en een modaal huis. "Etc."
Heb je ons nog andere weidse vergezichten toe te vertrouwen?
Kloptquote:Op maandag 25 januari 2010 13:57 schreef Fortitude het volgende:
Volgens mij heeft ze al meerdere keren gezegd dat ze een grote kinderwens heeft maar ok.![]()
het leven draait niet alleen om geld.quote:Op maandag 25 januari 2010 13:55 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
jij vindt mensen in monaco grijze muizen. mensen dus die iets van hun leven maken. en niet drie dagen in de week thuis blijven om uit te slapen en voor de tv te hangen?
Ja Paris Hilton is een schoolvoorbeeld van excellentie!quote:Op maandag 25 januari 2010 13:55 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
Gemiddeldheid is niet af te lezen aan geldquote:Op maandag 25 januari 2010 13:41 schreef henkzijlstra het volgende:
En zo rond de 35-40 verandert elke (in ieder geval de mijne) omgeving weer meer richting eigen(zinnig)heid: baan opzeggen en eigen baas worden, parttime werken (ook wanneer er geen lief of kinderen zijn) want er is meer in het leven dan werken alleen, allerlei studies worden gestart - vooral vanuit interesse en niet vanuit carriereperspectief, enz.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:54 schreef ShadyLane het volgende:
Niet alle mensen in Monaco maken per sé iets van hun leven hèquote:Op maandag 25 januari 2010 13:55 schreef henkzijlstra het volgende:
jij vindt mensen in monaco grijze muizen. mensen dus die iets van hun leven maken.
Veel werken hoeft niet per sé vanwege het geld te zijn.quote:Op maandag 25 januari 2010 14:15 schreef Dichtpiet. het volgende:
het leven draait niet alleen om geld.
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 00:50 schreef RRGJL het volgende:
Door dit topic Trainspotting maar eens gekeken. Ik heb een hele brede filmsmaak en vind niet snel een film slecht, maar wat was dit een saaie ongeinspireerde filmeen verhaal van niks.
Nou, tientallen films die ik beter vind uit dat decennium. Ik kijk nog liever Titanic dan Trainspotting. (en dat zegt veel)quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:37 schreef Ringo het volgende:
[..]
Trainspotting, toch wel de benchmark van de jaren 90 cinema.
ik doelde op de mensen in monaco.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:33 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Veel werken hoeft niet per sé vanwege het geld te zijn.
inderdaad maar doen die mensen dat dan niet omdat de cultuur nu is dat huisje boompje beestje verkeerd is? volgens mij blijkt al vanuit de oertijd dat dit het beste is voor mensen. mensen die hun stam verlieten om 'zichzelf te ontwikkelen' werden meestal opgegeten door wilde dierenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:31 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
En zo rond de 35-40 verandert elke (in ieder geval de mijne) omgeving weer meer richting eigen(zinnig)heid: baan opzeggen en eigen baas worden, parttime werken (ook wanneer er geen lief of kinderen zijn) want er is meer in het leven dan werken alleen, allerlei studies worden gestart - vooral vanuit interesse en niet vanuit carriereperspectief, enz.
en schoven daarna met een bord eten op de bank samen met moeders de vrouw (alleen de tv miste)quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:11 schreef RRGJL het volgende:
En anderen ontdekten dat de wereld toch niet zo plat was....
ze hoeven zich ook niet gelijk helemaal in hun uppie te redden .... ze kunnen ook voor zichzelf kiezen dat ze zich bij een andere stam prettiger voelenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:06 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
inderdaad maar doen die mensen dat dan niet omdat de cultuur nu is dat huisje boompje beestje verkeerd is? volgens mij blijkt al vanuit de oertijd dat dit het beste is voor mensen. mensen die hun stam verlieten om 'zichzelf te ontwikkelen' werden meestal opgegeten door wilde dieren
Vrijheid staat natuurlijk niet gelijk aan ' domme beslissingen nemen' en je zomaar in een avontuur storten.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:04 schreef henkzijlstra het volgende:
jullie moeten allemaal eens het hilarische programma 'ik vertrek' kijken! gaat over mensen die ook genoeg hebben van het zogenaamde huisje, boompje, beestje en bijvoorbeeld een camping in bulgarije gaan runnen. lekker vrijheid denk je dan. meestal worden die mensen echter nog ongelukkiger
Ik vind huisje-boompje-beestje niet verkeerd, dat moet ieder voor zich weten. Maar kiezen voor iets anders kan nu ook, dus waarom zou je het niet doen als je die behoefte voelt? Omdat je dan niet bij de grootste gemene deler hoort?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:06 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
inderdaad maar doen die mensen dat dan niet omdat de cultuur nu is dat huisje boompje beestje verkeerd is? volgens mij blijkt al vanuit de oertijd dat dit het beste is voor mensen. mensen die hun stam verlieten om 'zichzelf te ontwikkelen' werden meestal opgegeten door wilde dieren
Doe dus maar niet proberen zulcke vreemde saecken!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:04 schreef henkzijlstra het volgende:
jullie moeten allemaal eens het hilarische programma 'ik vertrek' kijken! gaat over mensen die ook genoeg hebben van het zogenaamde huisje, boompje, beestje en bijvoorbeeld een camping in bulgarije gaan runnen. lekker vrijheid denk je dan. meestal worden die mensen echter nog ongelukkiger
Je moet er niet vanuit gaan dat jouw ook geluk ook anders geluk is. Je kan met jouw wereldvisie niet oordelen over wat goed is voor een ander of waar diegene gelukkig van wordt, dus probéér het dan ook niet. Misschien ben je er wel van overtuigd dat jij beter weet en wie weet doe je dat ook, maar denk je echt dat andere mensen (die over 't algemeen koppig zijn) zich daar iets van aantrekken?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:04 schreef henkzijlstra het volgende:
Nee, vaak doen ze dit vanuit huisje-boompje-beestje. Er is vaak - op wat voor manier dan ook - een flinke basis en men gaat ook niet over één nacht ijs. En ze zijn ook niet zo bezig met of ze nu wel of niet huisje-boompje-beestje zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:06 schreef henkzijlstra het volgende:
Wat een dikke vette onzin. Weet je hoeveel bejaarden alleen sterven?quote:Op maandag 25 januari 2010 13:54 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
lezen!
volgens mij staat er ook familie. jij wil geen kinderen dus zal waarschijnlijk alleen sterven!
Is dit een prijsvraag?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:48 schreef Sander het volgende:
[..]
Weet je hoeveel bejaarden alleen sterven?
ik weet het vrijwel zeker. ik zie dat de mensen die zich vrijbuiter noemen vaker een eeuwige vrijgezel zijn die ongelukkig en alleen stervenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:20 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Je moet er niet vanuit gaan dat jouw ook geluk ook anders geluk is. Je kan met jouw wereldvisie niet oordelen over wat goed is voor een ander of waar diegene gelukkig van wordt, dus probéér het dan ook niet. Misschien ben je er wel van overtuigd dat jij beter weet en wie weet doe je dat ook, maar denk je echt dat andere mensen (die over 't algemeen koppig zijn) zich daar iets van aantrekken?
waar ze vaak toch niet helemaal geaccepteert worden. ongelukkig worden terug willen naar hun veilige huisstam en daar niet meer welkom zijn. met een traan in zijn linker ooghoek kijkt hij dan naar zijn oude stamgenoten die gezellig rond het haardvuur zaten. vroeger vond hij dit vreselijk (zo degelijk) maar nu zou hij niets liever meer willen maar is hij te laatquote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:12 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
ze hoeven zich ook niet gelijk helemaal in hun uppie te redden .... ze kunnen ook voor zichzelf kiezen dat ze zich bij een andere stam prettiger voelen
lekker gastvrij danquote:Op woensdag 27 januari 2010 09:36 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
terug willen naar hun veilige huisstam en daar niet meer welkom zijn.
Waarom kan je alleen gelukkig zijn met de mensen van wie je houdt in een vrijstaand huis met een fijne keuken?quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:36 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
waar ze vaak toch niet helemaal geaccepteert worden. ongelukkig worden terug willen naar hun veilige huisstam en daar niet meer welkom zijn. met een traan in zijn linker ooghoek kijkt hij dan naar zijn oude stamgenoten die gezellig rond het haardvuur zaten. vroeger vond hij dit vreselijk (zo degelijk) maar nu zou hij niets liever meer willen maar is hij te laat
uh je punt?quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:28 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Waarom kan je alleen gelukkig zijn met de mensen van wie je houdt in een vrijstaand huis met een fijne keuken?
Ik heb zo'n programma eens gezien, alleen dan met een stel dat een pension begon in Spanje in de middle-of-nowhere en ook "Spaans geleerd" heeft met zo'n boekje en cd.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:04 schreef henkzijlstra het volgende:
het gaat hier niet om een andere taal. je kunt ook prima huisje boompje beeste beginnen in bv spanje. het gaat er om dat er trieste figuren zijn die zich af willen zetten tegen de maatschappij (zo word ik niet!) en dan jaren later toch met kinderen en vrouw op de bank zitten of ongelukig stervenquote:Op woensdag 27 januari 2010 13:50 schreef Jan-Beton het volgende:
[..]
Ik heb zo'n programma eens gezien, alleen dan met een stel dat een pension begon in Spanje in de middle-of-nowhere en ook "Spaans geleerd" heeft met zo'n boekje en cd.
Zelf ben ik in september begonnen met Spaans intensief (4 jaar in 2 jaar) op de volksuniversiteit. Ook ben ik vorig jaar twee keer in Barcelona geweest (ok... is niet Spanje, maar Catalonië, maar toch). Ik heb het volgende geleerd:
Ten eerste: met een cd-tje en een boekje leer je zo goed als niets: je leert alleen heel snel door gesprekken te voeren en veel te schrijven. Het luisteren (verstaan van woorden) kost nu eenmaal tijd. Pas nu begint het mij een beetje te lukken met Spaans, terwijl we nog niet alles gehad hebben op het gebied van grammatica. Ik moet nu nog regelmatig 'vertalen'. Imho spreek je een taal pas goed, als je in die taal denkt ipv in je hoofd te vertalen...
Ten tweede: tradities zijn in Spanje belangrijk. Vooral als je daar wilt gaan vestigen, zul je toch je best moeten doen om daar geaccepteerd te worden. Wil je dat niet? Geen probleem, maar ga dan niet klagen dat je als een outsider beschouwd wordt. Lees je in en praat met de mensen tijdens je vakanties, wat de mensen daar belangrijk vinden!!!
Het bovenstaande geldt eigenlijk voor alle landen waar je naartoe wilt gaan. Maar het programma (en andere varianten) laat vooral mensen zien die ongelooflijk slecht voorbereid gaan emigreren. Er zijn zelfs mensen die naar een land gaan emigreren, terwijl ze er nog nooit zijn geweest en de taal daar niet spreken! Gek he, dat het een grote fiasco wordt?! Goed... het zet je wel aan het denken, en het is voor sommige mensen leedvermaak, maar door dit soort programma's worden vrienden/familie op het verkeerde been gezet, als je kenbaar maakt dat je wilt emigreren (goed voorbereid).
Ook je motieven moeten wel juist zijn. Regels ontlopen is een slecht argument: overal zijn er regels, alleen anders. Voor mij zou het relaxte leven (na werk) een belangrijke drijfveer zijn: minder opgefokte gedoe of op straat geen vechtpartijen o.i.d. 's-Avonds (tussen 19 en 21 uur) jong en oud op terrasjes of in een café i.pv. alleen voor hangjongeren.
Btw: een pension in Spanje, Frankrijk, envulmaarinland... Ja!!! Daar zitten ze op te wachten! Echt een gat in de markt!
Dan heb ik het niet goed begrepen. Dat komt omdat er een TV-programma aangehaald wordt, waarin emigranten gigantisch op hun bek gaan.quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:19 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
het gaat hier niet om een andere taal. je kunt ook prima huisje boompje beeste beginnen in bv spanje. het gaat er om dat er trieste figuren zijn die zich af willen zetten tegen de maatschappij (zo word ik niet!) en dan jaren later toch met kinderen en vrouw op de bank zitten of ongelukig sterven
Alsof er een robot aan het woord is.quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:19 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
het gaat hier niet om een andere taal. je kunt ook prima huisje boompje beeste beginnen in bv spanje. het gaat er om dat er trieste figuren zijn die zich af willen zetten tegen de maatschappij (zo word ik niet!) en dan jaren later toch met kinderen en vrouw op de bank zitten of ongelukig sterven
Dus omdat jij mensen kent, geldt dit voor iedereen? Nogmaals: jouw waarheid is niet andermans waarheid. Als je toch overtuigd bent dat het wel zo is, dan denk ik dat je nog erg teleurgesteld in de mens gaat raken.quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:34 schreef henkzijlstra het volgende:
ik weet het vrijwel zeker. ik zie dat de mensen die zich vrijbuiter noemen vaker een eeuwige vrijgezel zijn die ongelukkig en alleen sterven
Zijn punt is, dat geluk niet afhankelijk is van de factoren die jij noemt. Ikzelf ken bijvoorbeeld wél hele gelukkige vrijbuiters, maar ook gelukkige mensen met een gezin, een mooi huis etc. Geluk is iets dat van binnenuit komt, vanuit jezelf, niet vanuit je omgeving.quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:43 schreef henkzijlstra het volgende:
uh je punt?
dat lijkt me toch duidelijk. je wordt mij dunkt gelukkiger dan met mensen die niet van je houden in een klein huis zonder keuken.
Wat een rare stelling. Ja, mensen die van je houden heb je nodig ja, maar iedereen kan dat soort mensen overal ter wereld wel vinden.quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:43 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
uh je punt?
dat lijkt me toch duidelijk. je wordt mij dunkt gelukkiger dan met mensen die niet van je houden in een klein huis zonder keuken.
dan snap jij het niet helemaal of noem het naief. die mensen die claimen gelukkig te zijn in hun huurflat van 60 m2 geen familie (kinderen vrouw) en geen geld (dus geen vakantie) zijn het in de verste verte niet. zon mensen kom je tegen hier in de stamkroeg. allemaal verstokte vrijgezellen die 'nooit savonds thuis op de bank zitten degelijk te zijn'quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:25 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Zijn punt is, dat geluk niet afhankelijk is van de factoren die jij noemt. Ikzelf ken bijvoorbeeld wél hele gelukkige vrijbuiters, maar ook gelukkige mensen met een gezin, een mooi huis etc. Geluk is iets dat van binnenuit komt, vanuit jezelf, niet vanuit je omgeving.
Waarom kan het een niet zonder het ander? Waarom stel je steeds dat mensen die niet huisje boompje beestje gaan, maar een andere weg kiezen eenzaam zullen zijn?quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:43 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
uh je punt?
Maar je generaliseert. Natuurlijk komt wat jij zegt voor, maar dat geldt niet voor ze allemaal....quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:13 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
dan snap jij het niet helemaal of noem het naief. die mensen die claimen gelukkig te zijn in hun huurflat van 60 m2 geen familie (kinderen vrouw) en geen geld (dus geen vakantie) zijn het in de verste verte niet. zon mensen kom je tegen hier in de stamkroeg. allemaal verstokte vrijgezellen die 'nooit savonds thuis op de bank zitten degelijk te zijn'
Als die mensen claimen gelukkig te zijn, wie ben jij dan om daaraan te twijfelen? Je bent niet alwetend, ik vind het van jou nogal naief dat jij denkt dat wel te zijn als het aankomt op geluk. Als er iets is wat alle wijze mensen die ik ken gemeen hebben, dan is het dat ze zich realiseren dat ze vrijwel niks weten.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:13 schreef henkzijlstra het volgende:
dan snap jij het niet helemaal of noem het naief. die mensen die claimen gelukkig te zijn in hun huurflat van 60 m2 geen familie (kinderen vrouw) en geen geld (dus geen vakantie) zijn het in de verste verte niet. zon mensen kom je tegen hier in de stamkroeg. allemaal verstokte vrijgezellen die 'nooit savonds thuis op de bank zitten degelijk te zijn'
Onzin. Misschien vinden die personen hangen in de kroeg wel het mooiste wat er is. Al die andere dingen zouden hun daar alleen maar van houden. Het lijkt mij ook niet bepaald en vol leven maar dat doet er niet toe, het is hun leven.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:13 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
Alsof er maar 2 soorten mensen zijn.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:13 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
quote:It's nine o'clock on a Saturday
The regular crowd shuffles in
There's an old man sitting next to me
Makin' love to his tonic and gin
He says, "Son, can you play me a memory
I'm not really sure how it goes
But it's sad and it's sweet and I knew it complete
When I wore a younger man's clothes."
la la la, di da da
La la, di di da da dum
Chorus:
Sing us a song, you're the piano man
Sing us a song tonight
Well, we're all in the mood for a melody
And you've got us all feelin' all right
Now John at the bar is a friend of mine
He gets me my drinks for free
And he's quick with a joke and he'll light up your smoke
But there's some place that he'd rather be
He says, "Bill, I believe this is killing me."
As his smile ran away from his face
"Well I'm sure that I could be a movie star
If I could get out of this place"
Oh, la la la, di da da
La la, di da da da dum
Now Paul is a real estate novelist
Who never had time for a wife
And he's talkin' with Davy, who's still in the Navy
And probably will be for life
And the waitress is practicing politics
As the businessman slowly gets stoned
Yes, they're sharing a drink they call loneliness
But it's better than drinkin' alone
Chorus
sing us a song you're the piano man
sing us a song tonight
well we're all in the mood for a melody
and you got us all feeling alright
It's a pretty good crowd for a Saturday
And the manager gives me a smile
'Cause he knows that it's me they've been comin' to see
To forget about their life for a while
And the piano, it sounds like a carnivore
And the microphone smells like a beer
And they sit at the bar and put bread in my jar
And say, "Man, what are you doin' here?"
Oh, la la la, di da da
La la, di da da da dum
Chorus:
sing us a song you're the piano man
sing us a song tonight
well we're all in the mood for a melody
and you got us all feeling alright
Sinds wanneer staat huurflat van 60m2 gelijk aan geen geld? De meeste vrijbuiters die ik ken wonen allemaal in de grote stad (NY, Londen, Shanghai etc.) Die betalen zich daar het apezuur voor, hebben een fantastisch leven. En inderdaad, geen vrouw of kinderen maar gewoon veel vrienden die echt niet elke dag alleen thuis op de bank zitten. Omdat vrijbuiters daar geen tijd voor hebben!quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:13 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
waar halen ze dat geld vandaan einstein? rijke papa of toch echt hard werkenquote:Op woensdag 27 januari 2010 17:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Sinds wanneer staat huurflat van 60m2 gelijk aan geen geld? De meeste vrijbuiters die ik ken wonen allemaal in de grote stad (NY, Londen, Shanghai etc.) Die betalen zich daar het apezuur voor, hebben een fantastisch leven. En inderdaad, geen vrouw of kinderen maar gewoon veel vrienden die echt niet elke dag alleen thuis op de bank zitten. Omdat vrijbuiters daar geen tijd voor hebben!
zelfs als roken. iedere roker lijkt gelukkig. vraag je ze echter wat ze zelf willen is het dat ze graag met roken willen stoppenquote:Op woensdag 27 januari 2010 16:48 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Onzin. Misschien vinden die personen hangen in de kroeg wel het mooiste wat er is. Al die andere dingen zouden hun daar alleen maar van houden. Het lijkt mij ook niet bepaald en vol leven maar dat doet er niet toe, het is hun leven.
Niemand zegt dat je niet hard moet werken. Je moet alleen hard werken volgens je eigen visie, niet hard werken omdat de cultuur waarin je opgroeit het van je verlangt.quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:57 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
waar halen ze dat geld vandaan einstein? rijke papa of toch echt hard werken
uuuh ja. daar draait toch heel de discussie om?quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:03 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Niemand zegt dat je niet hard moet werken. Je moet alleen hard werken volgens je eigen visie, niet hard werken omdat de cultuur waarin je opgroeit het van je verlangt.
En wat te denken van veertigers met een vrouw met pittig kort kapsel?quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:58 schreef henkzijlstra het volgende:
zelfs als roken. iedere roker lijkt gelukkig. vraag je ze echter wat ze zelf willen is het dat ze graag met roken willen stoppen
zelfde als met die oude vrijers en vrijsters in de kroeg
Veel die ik ken niet hoor. Die roken omdat ze het lekker vinden. Sommige stoppen ook wel is een tijdje alleen maar om te bewijzen aan andere dat ze niet verslaaft zijn.quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:58 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
zelfs als roken. iedere roker lijkt gelukkig. vraag je ze echter wat ze zelf willen is het dat ze graag met roken willen stoppen
Hard werken staat niet gelijk aan de hoeveelheid die je werkt, je kan ook 50 uur per week werken en geen kut uitvoeren. Vrije tijd betekend ook niet dat ze niks uitvreten.quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:06 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
jij zegt nu toch ook dat als je hard werkt je waarschijnlijk gelukkiger wordt (je kan doen wat je wilt met het geld) dan als je halve dag niks uitvreet?
quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:11 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
En wat te denken van veertigers met een vrouw met pittig kort kapsel?
je bent niet per definitie gelukkig als je alles krijgt wat je maar wil.quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:06 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
uuuh ja. daar draait toch heel de discussie om?![]()
jij zegt nu toch ook dat als je hard werkt je waarschijnlijk gelukkiger wordt (je kan doen wat je wilt met het geld) dan als je halve dag niks uitvreet?
Dat.quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:04 schreef Ringo het volgende:
henkzijlstra is een lelijke eenzame nerd met talent tot trollen.
lol jij bent pas gelukkig als je niet krijgt wat je wilt, of juist als je alles krijgt wat je niet wilt? discussiëren is niet jouw sterke punt he?quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:18 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
je bent niet per definitie gelukkig als je alles krijgt wat je maar wil.
mensen die mij perse willen vertellen hoe gelukkig ze wel niet zijn terwijl ze niets hebben (zoals jij) geloof ik niet. ik denk eerder dat die mensen (zoals jij) juist niet gelukkig zijnquote:Op woensdag 27 januari 2010 21:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat.
En hoeveel mensen ook persoonlijke verhalen of die van anderen aan hem vertellen, hij blijft ze niet geloven en slechts zijn eigen dogma herhalen. Dat heeft inderdaad helemaal NIETS met vrijbuiten of vrijdenken te maken waarmee Henkie Zijlstra (hoe oud is die eigenlijk) zichzelf gebombardeerd heeft tot humbuggend menneke dat andermans leven probeert af te zeiken uit een gemis van een eigen leven.
Van die mensen die "de sterren" in de Prive en Story en RTL Boulevard (moeten) volgen omdat ze zelf geen leven hebben.
Treurig. Gelukkig weten wij, gelukkige vrijdenkende, reizende, veel vrienden hebbende mensen hoe het anders kan.
Wederom onzin. Iemand kan ook onzeker zijn op een bepaald vlak, en daarom tegenover jou zichzelf willen bewijzen. Dan kunnen ze nog steeds oprecht gelukkig zijn. Onzekerheid weerhoudt je er niet van gelukkig te zijn, dat ligt weer aan de magnitude.quote:Op donderdag 28 januari 2010 09:55 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
mensen die mij perse willen vertellen hoe gelukkig ze wel niet zijn terwijl ze niets hebben (zoals jij) geloof ik niet. ik denk eerder dat die mensen (zoals jij) juist niet gelukkig zijn
ik ben gelukkig en heb dit nog niet eenmaal gezegd in dit topic omdat het waar is en ik dit niet hoef te bewijzen
zelfde als holllywood sterren die roepen dat ze normaal zijn gebleven. diegene die dat het hardste roepen zijn dat juist niet!
sad
jij hebt spacecake gegeten als ontbijt? wie heeft het over onzekerheid? snap je post niet helemaalquote:Op donderdag 28 januari 2010 10:32 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Wederom onzin. Iemand kan ook onzeker zijn op een bepaald vlak, en daarom tegenover jou zichzelf willen bewijzen. Dan kunnen ze nog steeds oprecht gelukkig zijn. Onzekerheid weerhoudt je er niet van gelukkig te zijn, dat ligt weer aan de magnitude.
Zeg dan gewoon dat je het niet snaptquote:Op donderdag 28 januari 2010 13:07 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
jij hebt spacecake gegeten als ontbijt? wie heeft het over onzekerheid? snap je post niet helemaal
het gaat er neit om of jij wel of niet gelukkig bent, het gaat er om dat je voor andere mensen aan het beslissen bent wat geluk isquote:Op donderdag 28 januari 2010 09:55 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
mensen die mij perse willen vertellen hoe gelukkig ze wel niet zijn terwijl ze niets hebben (zoals jij) geloof ik niet. ik denk eerder dat die mensen (zoals jij) juist niet gelukkig zijn
ik ben gelukkig en heb dit nog niet eenmaal gezegd in dit topic omdat het waar is en ik dit niet hoef te bewijzen
zelfde als holllywood sterren die roepen dat ze normaal zijn gebleven. diegene die dat het hardste roepen zijn dat juist niet!
sad
uiteindelijk verschillen we niet zoveel met roedeldieren en daarbij heb ik veel mensenkennis waarbij ik de meeste mensen vrij snel kan doorgronden en zo met 99% zekerheid kan zeggen wat mensen gelukkig maaktquote:Op donderdag 28 januari 2010 13:24 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
het gaat er neit om of jij wel of niet gelukkig bent, het gaat er om dat je voor andere mensen aan het beslissen bent wat geluk is
ik snap wel wat je bedoelt. wat ik niet snap is waarom je daarbij persé overdreven moeilijk moet formuleren (op een tienerforumquote:Op donderdag 28 januari 2010 13:11 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon dat je het niet snapt
Ik zeg dat iemand tegenover jou kan zeggen dat 'ie gelukkig is omdat 'ie eigenlijk onzeker is. Tegenover jou onzeker, of whatever dan ook. Zo iemand probeert zich te bewijzen. Dat wil nog niet zeggen dat die persoon niet daadwerkelijk gelukkig is. Onzekerheid op bepaalde vlakken, en geluk, kunnen echt wel samengaan. Dat ik dat er achteraan zei was meer anticipatie, omdat ik van jou een reactie verwachtte als: onzekerheid en gelukkig zijn kunnen echt niet samengaan
Dan heb ik een vraag voor je. Waarom denk je dat alle mensen die niet het geijkte pad bewandelen ongelukkig en alleen zijn?quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:13 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
uiteindelijk verschillen we niet zoveel met roedeldieren en daarbij heb ik veel mensenkennis waarbij ik de meeste mensen vrij snel kan doorgronden en zo met 99% zekerheid kan zeggen wat mensen gelukkig maakt
open je ogen en kijk om je heen!quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:29 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dan heb ik een vraag voor je. Waarom denk je dat alle mensen die niet het geijkte pad bewandelen ongelukkig en alleen zijn?
Hahaha, aapje toch. "Terwijl ze niets hebben".quote:Op donderdag 28 januari 2010 09:55 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
mensen die mij perse willen vertellen hoe gelukkig ze wel niet zijn terwijl ze niets hebben (zoals jij)
Ik en mijn vrienden en kennissen weten hoe dat wel zit. Happiness ten top.quote:geloof ik niet. ik denk eerder dat die mensen (zoals jij) juist niet gelukkig zijn
Je bewijst je eigen "geluk" door anderen af te kraken? Triest hoopje mens ben je dan. Heel triest.quote:ik ben gelukkig en heb dit nog niet eenmaal gezegd in dit topic omdat het waar is en ik dit niet hoef te bewijzen
Dus toch! Ik wist het wel.quote:sad![]()
quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:32 schreef henkzijlstra het volgende:
tip van henk: pak een jonger sletje van een jaar of 17. kan je nog veel leren en voelt nog zo strak als een poepert
Tegenvoorbeelden zat. Kijk naar dat zeil-liefdespaartje uit de link die ik gepost heb.quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:33 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
open je ogen en kijk om je heen!
veel blabla weinig echt sterke punten jammerquote:Op donderdag 28 januari 2010 16:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hahaha, aapje toch. "Terwijl ze niets hebben".
Wat heb ik dan allemaal niet, volgens jou?![]()
![]()
[..]
Ik en mijn vrienden en kennissen weten hoe dat wel zit. Happiness ten top.![]()
![]()
![]()
[..]
Je bewijst je eigen "geluk" door anderen af te kraken? Triest hoopje mens ben je dan. Heel triest.
[..]
Dus toch! Ik wist het wel.
ziet er inderdaad leuk uit. waarschijnlijk hebben die twee hard gewerkt om een paar maanden iets anders te doen. daarna gaan ze waarschijnlijk weer aan de arbeid. dus toch huisje boompje beestje eigenlijk (hoe het hoort dus)quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:43 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Tegenvoorbeelden zat. Kijk naar dat zeil-liefdespaartje uit de link die ik gepost heb.
En wat dacht je van deze mensen? http://travellingtwo.com/
En Anton heyboer, die had niet éen vrouw, maar negen!
Mensenkennis begint bij jezelf.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:55 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
veel blabla weinig echt sterke punten jammer![]()
ik kraak niemand af maar weet gewoon hoe het zit bij mensen die claimen gelukkig te zijn met hun 3 dagen in de week werk, flat van 60m2 en geen vrouw en kinderen (door mijn mensenkennis)
Ik formuleer gewoon zoals ik dat doe. Geenszins op een bewuste manier, maar gewoon zoals het eruit komt. Haal jij je nukken uit het bekritiseren van anderen? Leidt de aandacht af van jezelf ofzo?quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:15 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
ik snap wel wat je bedoelt. wat ik niet snap is waarom je daarbij persé overdreven moeilijk moet formuleren (op een tienerforum). waarschijnlijk wordt jij gelukkig als je verheven bent boven mensen jammer dat je er in faalt.
ik denk dat onzekerheid de springplank naar geluk is trouwens. onzeker over wel of niet krijgen van die goede baan. als je hem dan hebt ben je weer zeker (en gelukkig)
Vooral bij sociologie en maatschappijquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |