abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 januari 2010 @ 00:45:32 #226
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77276818
http://www.noordzeilen.nl/Bemanning.php

Zo kan het dus ook.. alles achterlaten en je geld verdienen met een zeilboot.
pi_77276929
Door dit topic Trainspotting maar eens gekeken. Ik heb een hele brede filmsmaak en vind niet snel een film slecht, maar wat was dit een saaie ongeinspireerde film een verhaal van niks.
pi_77293131
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:54 schreef ShadyLane het volgende:
Hoe oud ben je, Morrigan? Ik heb het idee dat elke omgeving vanaf een bepaald moment (30) verandert in zo'n omgeving, namelijk.
En zo rond de 35-40 verandert elke (in ieder geval de mijne) omgeving weer meer richting eigen(zinnig)heid: baan opzeggen en eigen baas worden, parttime werken (ook wanneer er geen lief of kinderen zijn) want er is meer in het leven dan werken alleen, allerlei studies worden gestart - vooral vanuit interesse en niet vanuit carriereperspectief, enz.
pi_77293222
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:55 schreef henkzijlstra het volgende:
jij vindt mensen in monaco grijze muizen. mensen dus die iets van hun leven maken.
Niet alle mensen in Monaco maken per sé iets van hun leven hè .
quote:
Op maandag 25 januari 2010 14:15 schreef Dichtpiet. het volgende:
het leven draait niet alleen om geld.
Veel werken hoeft niet per sé vanwege het geld te zijn.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:37:02 #230
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_77293369
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 00:50 schreef RRGJL het volgende:
Door dit topic Trainspotting maar eens gekeken. Ik heb een hele brede filmsmaak en vind niet snel een film slecht, maar wat was dit een saaie ongeinspireerde film een verhaal van niks.

Trainspotting, toch wel de benchmark van de jaren 90 cinema.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_77294359
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 15:37 schreef Ringo het volgende:

[..]

Trainspotting, toch wel de benchmark van de jaren 90 cinema.
Nou, tientallen films die ik beter vind uit dat decennium. Ik kijk nog liever Titanic dan Trainspotting. (en dat zegt veel)
pi_77294439
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 15:33 schreef -Trinity- het volgende:

[..]
Veel werken hoeft niet per sé vanwege het geld te zijn.
ik doelde op de mensen in monaco.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 16:04:17 #233
198098 henkzijlstra
ik verdien 80k per jaar en jij
pi_77294649
jullie moeten allemaal eens het hilarische programma 'ik vertrek' kijken! gaat over mensen die ook genoeg hebben van het zogenaamde huisje, boompje, beestje en bijvoorbeeld een camping in bulgarije gaan runnen. lekker vrijheid denk je dan. meestal worden die mensen echter nog ongelukkiger
  dinsdag 26 januari 2010 @ 16:06:18 #234
198098 henkzijlstra
pi_77294766
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 15:31 schreef femmeChantal het volgende:

[..]

En zo rond de 35-40 verandert elke (in ieder geval de mijne) omgeving weer meer richting eigen(zinnig)heid: baan opzeggen en eigen baas worden, parttime werken (ook wanneer er geen lief of kinderen zijn) want er is meer in het leven dan werken alleen, allerlei studies worden gestart - vooral vanuit interesse en niet vanuit carriereperspectief, enz.
inderdaad maar doen die mensen dat dan niet omdat de cultuur nu is dat huisje boompje beestje verkeerd is? volgens mij blijkt al vanuit de oertijd dat dit het beste is voor mensen. mensen die hun stam verlieten om 'zichzelf te ontwikkelen' werden meestal opgegeten door wilde dieren
pi_77295024
En anderen ontdekten dat de wereld toch niet zo plat was....
  dinsdag 26 januari 2010 @ 16:11:51 #236
198098 henkzijlstra
pi_77295053
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 16:11 schreef RRGJL het volgende:
En anderen ontdekten dat de wereld toch niet zo plat was....
en schoven daarna met een bord eten op de bank samen met moeders de vrouw (alleen de tv miste)
pi_77295092
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 16:06 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

inderdaad maar doen die mensen dat dan niet omdat de cultuur nu is dat huisje boompje beestje verkeerd is? volgens mij blijkt al vanuit de oertijd dat dit het beste is voor mensen. mensen die hun stam verlieten om 'zichzelf te ontwikkelen' werden meestal opgegeten door wilde dieren
ze hoeven zich ook niet gelijk helemaal in hun uppie te redden .... ze kunnen ook voor zichzelf kiezen dat ze zich bij een andere stam prettiger voelen
  dinsdag 26 januari 2010 @ 16:13:40 #238
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77295143
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 16:04 schreef henkzijlstra het volgende:
jullie moeten allemaal eens het hilarische programma 'ik vertrek' kijken! gaat over mensen die ook genoeg hebben van het zogenaamde huisje, boompje, beestje en bijvoorbeeld een camping in bulgarije gaan runnen. lekker vrijheid denk je dan. meestal worden die mensen echter nog ongelukkiger
Vrijheid staat natuurlijk niet gelijk aan ' domme beslissingen nemen' en je zomaar in een avontuur storten.

Ik heb ook wel eens een stel gezien dat zich wel degelijk goed had voorbereid en wisten waar ze aan begonnen.
pi_77295149
quote:

[..]

Ik vind huisje-boompje-beestje niet verkeerd, dat moet ieder voor zich weten. Maar kiezen voor iets anders kan nu ook, dus waarom zou je het niet doen als je die behoefte voelt? Omdat je dan niet bij de grootste gemene deler hoort?
  dinsdag 26 januari 2010 @ 16:15:46 #240
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_77295253
quote:
Doe dus maar niet proberen zulcke vreemde saecken! Doemaargewoondandoejealgekgenoeg! Blijf maar lekker bij de geraniums. Geen wit, geen zwart, maar grijs!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_77295518
quote:
Je moet er niet vanuit gaan dat jouw ook geluk ook anders geluk is. Je kan met jouw wereldvisie niet oordelen over wat goed is voor een ander of waar diegene gelukkig van wordt, dus probéér het dan ook niet. Misschien ben je er wel van overtuigd dat jij beter weet en wie weet doe je dat ook, maar denk je echt dat andere mensen (die over 't algemeen koppig zijn) zich daar iets van aantrekken?
pi_77306829
quote:

Nee, vaak doen ze dit vanuit huisje-boompje-beestje. Er is vaak - op wat voor manier dan ook - een flinke basis en men gaat ook niet over één nacht ijs. En ze zijn ook niet zo bezig met of ze nu wel of niet huisje-boompje-beestje zijn.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 22:48:48 #243
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_77314226
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:54 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

lezen!

volgens mij staat er ook familie. jij wil geen kinderen dus zal waarschijnlijk alleen sterven!
Wat een dikke vette onzin. Weet je hoeveel bejaarden alleen sterven?
  woensdag 27 januari 2010 @ 03:18:46 #244
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_77321025
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 22:48 schreef Sander het volgende:

[..]
Weet je hoeveel bejaarden alleen sterven?
Is dit een prijsvraag?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 27 januari 2010 @ 09:34:07 #245
198098 henkzijlstra
pi_77323408
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 16:20 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Je moet er niet vanuit gaan dat jouw ook geluk ook anders geluk is. Je kan met jouw wereldvisie niet oordelen over wat goed is voor een ander of waar diegene gelukkig van wordt, dus probéér het dan ook niet. Misschien ben je er wel van overtuigd dat jij beter weet en wie weet doe je dat ook, maar denk je echt dat andere mensen (die over 't algemeen koppig zijn) zich daar iets van aantrekken?
ik weet het vrijwel zeker. ik zie dat de mensen die zich vrijbuiter noemen vaker een eeuwige vrijgezel zijn die ongelukkig en alleen sterven
  woensdag 27 januari 2010 @ 09:36:35 #246
198098 henkzijlstra
pi_77323468
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 16:12 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

ze hoeven zich ook niet gelijk helemaal in hun uppie te redden .... ze kunnen ook voor zichzelf kiezen dat ze zich bij een andere stam prettiger voelen
waar ze vaak toch niet helemaal geaccepteert worden. ongelukkig worden terug willen naar hun veilige huisstam en daar niet meer welkom zijn. met een traan in zijn linker ooghoek kijkt hij dan naar zijn oude stamgenoten die gezellig rond het haardvuur zaten. vroeger vond hij dit vreselijk (zo degelijk) maar nu zou hij niets liever meer willen maar is hij te laat
pi_77325181
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:36 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]
terug willen naar hun veilige huisstam en daar niet meer welkom zijn.
lekker gastvrij dan
  woensdag 27 januari 2010 @ 13:28:47 #248
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77331952
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:36 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

waar ze vaak toch niet helemaal geaccepteert worden. ongelukkig worden terug willen naar hun veilige huisstam en daar niet meer welkom zijn. met een traan in zijn linker ooghoek kijkt hij dan naar zijn oude stamgenoten die gezellig rond het haardvuur zaten. vroeger vond hij dit vreselijk (zo degelijk) maar nu zou hij niets liever meer willen maar is hij te laat
Waarom kan je alleen gelukkig zijn met de mensen van wie je houdt in een vrijstaand huis met een fijne keuken?
  woensdag 27 januari 2010 @ 13:43:13 #249
198098 henkzijlstra
pi_77332591
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 13:28 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Waarom kan je alleen gelukkig zijn met de mensen van wie je houdt in een vrijstaand huis met een fijne keuken?
uh je punt?

dat lijkt me toch duidelijk. je wordt mij dunkt gelukkiger dan met mensen die niet van je houden in een klein huis zonder keuken.
pi_77332923
quote:
Ik heb zo'n programma eens gezien, alleen dan met een stel dat een pension begon in Spanje in de middle-of-nowhere en ook "Spaans geleerd" heeft met zo'n boekje en cd.
Zelf ben ik in september begonnen met Spaans intensief (4 jaar in 2 jaar) op de volksuniversiteit. Ook ben ik vorig jaar twee keer in Barcelona geweest (ok... is niet Spanje, maar Catalonië, maar toch). Ik heb het volgende geleerd:
Ten eerste: met een cd-tje en een boekje leer je zo goed als niets: je leert alleen heel snel door gesprekken te voeren en veel te schrijven. Het luisteren (verstaan van woorden) kost nu eenmaal tijd. Pas nu begint het mij een beetje te lukken met Spaans, terwijl we nog niet alles gehad hebben op het gebied van grammatica. Ik moet nu nog regelmatig 'vertalen'. Imho spreek je een taal pas goed, als je in die taal denkt ipv in je hoofd te vertalen...
Ten tweede: tradities zijn in Spanje belangrijk. Vooral als je daar wilt gaan vestigen, zul je toch je best moeten doen om daar geaccepteerd te worden. Wil je dat niet? Geen probleem, maar ga dan niet klagen dat je als een outsider beschouwd wordt. Lees je in en praat met de mensen tijdens je vakanties, wat de mensen daar belangrijk vinden!!!
Het bovenstaande geldt eigenlijk voor alle landen waar je naartoe wilt gaan. Maar het programma (en andere varianten) laat vooral mensen zien die ongelooflijk slecht voorbereid gaan emigreren. Er zijn zelfs mensen die naar een land gaan emigreren, terwijl ze er nog nooit zijn geweest en de taal daar niet spreken! Gek he, dat het een grote fiasco wordt?! Goed... het zet je wel aan het denken, en het is voor sommige mensen leedvermaak, maar door dit soort programma's worden vrienden/familie op het verkeerde been gezet, als je kenbaar maakt dat je wilt emigreren (goed voorbereid).

Ook je motieven moeten wel juist zijn. Regels ontlopen is een slecht argument: overal zijn er regels, alleen anders. Voor mij zou het relaxte leven (na werk) een belangrijke drijfveer zijn: minder opgefokte gedoe of op straat geen vechtpartijen o.i.d. 's-Avonds (tussen 19 en 21 uur) jong en oud op terrasjes of in een café i.pv. alleen voor hangjongeren.

Btw: een pension in Spanje, Frankrijk, envulmaarinland... Ja!!! Daar zitten ze op te wachten! Echt een gat in de markt !
All that we see or seems, is but a dream within a dream
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')