Ik heb het niet over een niveau. Mensen met kinderen en een carrière kunnen net zo goed het niveau van een 19 jarige hebben.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:17 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Liefst wel. Maakt niet zoveel uit welke kant je op ontwikkeld. Maar mensen die heel hun leven het niveau van een 19 jarige aanhouden vind ik maar een treurige zaak. Dit is trouwens niet hetzelfde als heel je leven de levensstijl van een 19 jarige aanhouden omdat je deze het vermakelijkst vindt.
Moet niet nee. Misschien ontwikkelen ze zichzelf nooit verder maar hadden ze daar toch de behoefte niet aan. Maar dat is dan meer geluk dan een goede keuze.
Dat duurt vast niet lang, want dan heb je en hoop verantwoordelijkheden meer dan een gemiddelde 19 jarige.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:43 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ik heb het niet over een niveau. Mensen met kinderen en een carrière kunnen net zo goed het niveau van een 19 jarige hebben.
je hebt dan ook een hoop onverantwoordelijke slechte oudersquote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:24 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dat duurt vast niet lang, want dan heb je en hoop verantwoordelijkheden meer dan een gemiddelde 19 jarige.
Heb je een verklaring waarom mensen zo denigrerend doen tegenover anderen?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:41 schreef ShadyLane het volgende:
Ik vind het heel frappant dat mensen (zowel hier als in mijn omgeving) van mening zijn dat het meest gevolgde pad volgen 'groeien' is en een ander pad volgen vaak neerkomt op 'blijven hangen' of 'stilstaan'. Ik zie het zelf nl. helemaal niet zo. Zo iemand als mijn collega, die na een huwelijk ontdekt dat hij het voortaan anders wil, en daarnaar gaat leven, vind ik niet minder groeien dan iemand die na het stranden van zijn huwelijk bij een volgende vrouw weer precies hetzelfde pad inslaat.
Of als ik bijv. naar mijn vader kijk, die pas op z'n veertigste aan een serieuze relatie begon omdat de tijd daarvoor in het teken stond van zijn sport, ik vind ab-so-luut niet dat hij dan dus tot z'n veertigste 'niet is gegroeid'. Door op hoog niveau aan sport te doen heeft hij dingen meegemaakt en zijn deuren voor hem geopend die hij nooit zou hebben meegemaakt als hij op z'n vijfentwintigste gewoon had gedaan wat je 'hoort te doen'.
En ik ken nu iemand die, volgens sommigen hier, 'puberaal bezig is', door op z'n 32e te verkondigen dat hij al een tijdje een 'no guy, no cry'-filosofie aanhangt (hij is homo) en vooral bezig is met zijn kunst. Dan kun je wel vinden dat ie zich als een negentienjarige gedraagt, door op een goedkoop kamertje te wonen, geen koophuis te nemen met een vaste partner en geen carriere in het bedrijfsleven te maken, maar hij maakt wel erg mooie dingen.
Als iemand liever een gezin sticht dan heel goed te worden in een bepaalde sport of mooie kunst te maken is dat zijn goed recht, maar het is niet zijn goed recht om denigrerend te doen over de keuzes van een ander.
Maar volgens mij zegt Piet dat helemaal niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:41 schreef ShadyLane het volgende:
En ik ken nu iemand die, volgens sommigen hier, 'puberaal bezig is', door op z'n 32e te verkondigen dat hij al een tijdje een 'no guy, no cry'-filosofie aanhangt (hij is homo) en vooral bezig is met zijn kunst. Dan kun je wel vinden dat ie zich als een negentienjarige gedraagt, door op een goedkoop kamertje te wonen, geen koophuis te nemen met een vaste partner en geen carriere in het bedrijfsleven te maken, maar hij maakt wel erg mooie dingen.
Ach. Wat is "gegroeid"? En wat is het "niveau van een 19-jarige"? Het is allemaal zo relatief.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:53 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Maar volgens mij zegt Piet dat helemaal niet.
Hij maakt een verschil tussen iemand die nog op het niveau van een 19 jarige zit en iemand die gegroeid is, maar wel leeft als een 19 jarige.
Dat zei ik.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:53 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Maar volgens mij zegt Piet dat helemaal niet.
Dat ja.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:53 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Hij maakt een verschil tussen iemand die nog op het niveau van een 19 jarige zit en iemand die gegroeid is, maar wel leeft als een 19 jarige.
Die generaliseren gewoon. Gaat nergens over.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:41 schreef ShadyLane het volgende:
Ik vind het heel frappant dat mensen (zowel hier als in mijn omgeving) van mening zijn dat het meest gevolgde pad volgen 'groeien' is en een ander pad volgen vaak neerkomt op 'blijven hangen' of 'stilstaan'.
Vrouw naar m'n hart.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 21:08 schreef Friek_ het volgende:
Elke keer moet ze echt hard op de versterker/cd-speler/tuner rammen voordat er weer een beetje leven in zit. Ik vraag dus gelijk aan haar waarom ze gewoon niet een nieuwe koopt, aangezien deze al oud is en het repareren niet meer waard is. Elke keer erop slaan voordat hij fatsoenlijk werkt is ook geen doen, leek mij. Enige wat ze terugzegt is: "Hij doet het toch nog?" En tsja, gelijk heeft ze.
Wat een fantasie moet jij hebben.quote:Op maandag 25 januari 2010 13:41 schreef henkzijlstra het volgende:
ik snap niet dat sommige mensen blij zijn met een gemiddeld leven: modaal inkomen, modaal huis etc.? je probeert toch het beste uit je leven te halen? op je 80e sterven zonder geld en familie (kinderen) en terugdenkend dat je eigenlijk alleen een grijze muis was lijkt me verschrikkelijk
mensen die niet hogerop komen en maar roepen 'conumptiemaatschappij blabla..' vind ik altijd maar grappig...
Als een groot huis en een groot inkomen het beste is wat jij uit je leven kunt halen ben je maar een zielig figuurquote:Op maandag 25 januari 2010 13:41 schreef henkzijlstra het volgende:
ik snap niet dat sommige mensen blij zijn met een gemiddeld leven: modaal inkomen, modaal huis etc.? je probeert toch het beste uit je leven te halen? op je 80e sterven zonder geld en familie (kinderen) en terugdenkend dat je eigenlijk alleen een grijze muis was lijkt me verschrikkelijk
mensen die niet hogerop komen en maar roepen 'conumptiemaatschappij blabla..' vind ik altijd maar grappig...
Erg rare conclusie. Het tegenovergestelde lijkt me logischer.quote:Op maandag 25 januari 2010 13:41 schreef henkzijlstra het volgende:
lezen!quote:Op maandag 25 januari 2010 13:45 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Als een groot huis en een groot inkomen het beste is wat jij uit je leven kunt halen ben je maar een zielig figuurMaar daar was ik sowieso al van overtuigd.
jij vindt mensen in monaco grijze muizen. mensen dus die iets van hun leven maken. en niet drie dagen in de week thuis blijven om uit te slapen en voor de tv te hangen?quote:Op maandag 25 januari 2010 13:53 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Erg rare conclusie. Het tegenovergestelde lijkt me logischer.
Mensen die kinderen krijgen zijn minder vrij dus juist die zullen eerder voor de TV hangen. Carrière maken kan leuk zijn, beter dan voor de TV hangen. Maar er zijn ook genoeg leukere dingen te bedenken dan carrière maken. Zelfs al heb je je droombaan.quote:Op maandag 25 januari 2010 13:55 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
jij vindt mensen in monaco grijze muizen. mensen dus die iets van hun leven maken. en niet drie dagen in de week thuis blijven om uit te slapen en voor de tv te hangen?
Volgens mij heeft ze al meerdere keren gezegd dat ze een grote kinderwens heeft maar ok.quote:Op maandag 25 januari 2010 13:54 schreef henkzijlstra het volgende:
jij wil geen kinderen dus zal waarschijnlijk alleen sterven!
TVP omdat ik hardop moest lachen. Op later tijdstip eens allemaal lezen, Potentieel een interessant topic!!quote:Op maandag 25 januari 2010 13:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat een fantasie moet jij hebben.Een heel leven reduceren tot een modaal inkomen en een modaal huis. "Etc."
Heb je ons nog andere weidse vergezichten toe te vertrouwen?
Kloptquote:Op maandag 25 januari 2010 13:57 schreef Fortitude het volgende:
Volgens mij heeft ze al meerdere keren gezegd dat ze een grote kinderwens heeft maar ok.![]()
het leven draait niet alleen om geld.quote:Op maandag 25 januari 2010 13:55 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
jij vindt mensen in monaco grijze muizen. mensen dus die iets van hun leven maken. en niet drie dagen in de week thuis blijven om uit te slapen en voor de tv te hangen?
Ja Paris Hilton is een schoolvoorbeeld van excellentie!quote:Op maandag 25 januari 2010 13:55 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
Gemiddeldheid is niet af te lezen aan geldquote:Op maandag 25 januari 2010 13:41 schreef henkzijlstra het volgende:
En zo rond de 35-40 verandert elke (in ieder geval de mijne) omgeving weer meer richting eigen(zinnig)heid: baan opzeggen en eigen baas worden, parttime werken (ook wanneer er geen lief of kinderen zijn) want er is meer in het leven dan werken alleen, allerlei studies worden gestart - vooral vanuit interesse en niet vanuit carriereperspectief, enz.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:54 schreef ShadyLane het volgende:
Hoe oud ben je, Morrigan? Ik heb het idee dat elke omgeving vanaf een bepaald moment (30) verandert in zo'n omgeving, namelijk.
Niet alle mensen in Monaco maken per sé iets van hun leven hèquote:Op maandag 25 januari 2010 13:55 schreef henkzijlstra het volgende:
jij vindt mensen in monaco grijze muizen. mensen dus die iets van hun leven maken.
Veel werken hoeft niet per sé vanwege het geld te zijn.quote:Op maandag 25 januari 2010 14:15 schreef Dichtpiet. het volgende:
het leven draait niet alleen om geld.
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 00:50 schreef RRGJL het volgende:
Door dit topic Trainspotting maar eens gekeken. Ik heb een hele brede filmsmaak en vind niet snel een film slecht, maar wat was dit een saaie ongeinspireerde filmeen verhaal van niks.
Nou, tientallen films die ik beter vind uit dat decennium. Ik kijk nog liever Titanic dan Trainspotting. (en dat zegt veel)quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:37 schreef Ringo het volgende:
[..]
Trainspotting, toch wel de benchmark van de jaren 90 cinema.
ik doelde op de mensen in monaco.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:33 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Veel werken hoeft niet per sé vanwege het geld te zijn.
inderdaad maar doen die mensen dat dan niet omdat de cultuur nu is dat huisje boompje beestje verkeerd is? volgens mij blijkt al vanuit de oertijd dat dit het beste is voor mensen. mensen die hun stam verlieten om 'zichzelf te ontwikkelen' werden meestal opgegeten door wilde dierenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:31 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
En zo rond de 35-40 verandert elke (in ieder geval de mijne) omgeving weer meer richting eigen(zinnig)heid: baan opzeggen en eigen baas worden, parttime werken (ook wanneer er geen lief of kinderen zijn) want er is meer in het leven dan werken alleen, allerlei studies worden gestart - vooral vanuit interesse en niet vanuit carriereperspectief, enz.
en schoven daarna met een bord eten op de bank samen met moeders de vrouw (alleen de tv miste)quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:11 schreef RRGJL het volgende:
En anderen ontdekten dat de wereld toch niet zo plat was....
ze hoeven zich ook niet gelijk helemaal in hun uppie te redden .... ze kunnen ook voor zichzelf kiezen dat ze zich bij een andere stam prettiger voelenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:06 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
inderdaad maar doen die mensen dat dan niet omdat de cultuur nu is dat huisje boompje beestje verkeerd is? volgens mij blijkt al vanuit de oertijd dat dit het beste is voor mensen. mensen die hun stam verlieten om 'zichzelf te ontwikkelen' werden meestal opgegeten door wilde dieren
Vrijheid staat natuurlijk niet gelijk aan ' domme beslissingen nemen' en je zomaar in een avontuur storten.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:04 schreef henkzijlstra het volgende:
jullie moeten allemaal eens het hilarische programma 'ik vertrek' kijken! gaat over mensen die ook genoeg hebben van het zogenaamde huisje, boompje, beestje en bijvoorbeeld een camping in bulgarije gaan runnen. lekker vrijheid denk je dan. meestal worden die mensen echter nog ongelukkiger
Ik vind huisje-boompje-beestje niet verkeerd, dat moet ieder voor zich weten. Maar kiezen voor iets anders kan nu ook, dus waarom zou je het niet doen als je die behoefte voelt? Omdat je dan niet bij de grootste gemene deler hoort?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:06 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
inderdaad maar doen die mensen dat dan niet omdat de cultuur nu is dat huisje boompje beestje verkeerd is? volgens mij blijkt al vanuit de oertijd dat dit het beste is voor mensen. mensen die hun stam verlieten om 'zichzelf te ontwikkelen' werden meestal opgegeten door wilde dieren
Doe dus maar niet proberen zulcke vreemde saecken!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:04 schreef henkzijlstra het volgende:
jullie moeten allemaal eens het hilarische programma 'ik vertrek' kijken! gaat over mensen die ook genoeg hebben van het zogenaamde huisje, boompje, beestje en bijvoorbeeld een camping in bulgarije gaan runnen. lekker vrijheid denk je dan. meestal worden die mensen echter nog ongelukkiger
Je moet er niet vanuit gaan dat jouw ook geluk ook anders geluk is. Je kan met jouw wereldvisie niet oordelen over wat goed is voor een ander of waar diegene gelukkig van wordt, dus probéér het dan ook niet. Misschien ben je er wel van overtuigd dat jij beter weet en wie weet doe je dat ook, maar denk je echt dat andere mensen (die over 't algemeen koppig zijn) zich daar iets van aantrekken?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:04 schreef henkzijlstra het volgende:
Nee, vaak doen ze dit vanuit huisje-boompje-beestje. Er is vaak - op wat voor manier dan ook - een flinke basis en men gaat ook niet over één nacht ijs. En ze zijn ook niet zo bezig met of ze nu wel of niet huisje-boompje-beestje zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:06 schreef henkzijlstra het volgende:
Wat een dikke vette onzin. Weet je hoeveel bejaarden alleen sterven?quote:Op maandag 25 januari 2010 13:54 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
lezen!
volgens mij staat er ook familie. jij wil geen kinderen dus zal waarschijnlijk alleen sterven!
Is dit een prijsvraag?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:48 schreef Sander het volgende:
[..]
Weet je hoeveel bejaarden alleen sterven?
ik weet het vrijwel zeker. ik zie dat de mensen die zich vrijbuiter noemen vaker een eeuwige vrijgezel zijn die ongelukkig en alleen stervenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:20 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Je moet er niet vanuit gaan dat jouw ook geluk ook anders geluk is. Je kan met jouw wereldvisie niet oordelen over wat goed is voor een ander of waar diegene gelukkig van wordt, dus probéér het dan ook niet. Misschien ben je er wel van overtuigd dat jij beter weet en wie weet doe je dat ook, maar denk je echt dat andere mensen (die over 't algemeen koppig zijn) zich daar iets van aantrekken?
waar ze vaak toch niet helemaal geaccepteert worden. ongelukkig worden terug willen naar hun veilige huisstam en daar niet meer welkom zijn. met een traan in zijn linker ooghoek kijkt hij dan naar zijn oude stamgenoten die gezellig rond het haardvuur zaten. vroeger vond hij dit vreselijk (zo degelijk) maar nu zou hij niets liever meer willen maar is hij te laatquote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:12 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
ze hoeven zich ook niet gelijk helemaal in hun uppie te redden .... ze kunnen ook voor zichzelf kiezen dat ze zich bij een andere stam prettiger voelen
lekker gastvrij danquote:Op woensdag 27 januari 2010 09:36 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
terug willen naar hun veilige huisstam en daar niet meer welkom zijn.
Waarom kan je alleen gelukkig zijn met de mensen van wie je houdt in een vrijstaand huis met een fijne keuken?quote:Op woensdag 27 januari 2010 09:36 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
waar ze vaak toch niet helemaal geaccepteert worden. ongelukkig worden terug willen naar hun veilige huisstam en daar niet meer welkom zijn. met een traan in zijn linker ooghoek kijkt hij dan naar zijn oude stamgenoten die gezellig rond het haardvuur zaten. vroeger vond hij dit vreselijk (zo degelijk) maar nu zou hij niets liever meer willen maar is hij te laat
uh je punt?quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:28 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Waarom kan je alleen gelukkig zijn met de mensen van wie je houdt in een vrijstaand huis met een fijne keuken?
Ik heb zo'n programma eens gezien, alleen dan met een stel dat een pension begon in Spanje in de middle-of-nowhere en ook "Spaans geleerd" heeft met zo'n boekje en cd.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:04 schreef henkzijlstra het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |