Vroeger riep ik dat inderdaad, ik word nooit zo. En wat dat zo dan ook is -- ik bén niet zo. Dat is wat ik heb bereikt. Ergens is een wekker afgegaan en ik lig nog steeds in bed.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:47 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ik denk van niet. Ik denk dat het vaak geen bewuste keuze is, maar dat het er eerder gewoon insluipt. Anders zouden mensen er wel gewoon achter staan en niet bij hoog en laag roepen "dat ze zo nooit zullen worden".
Oké, verkeerd begrepen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:04 schreef ShadyLane het volgende:
Niemand zal zichzelf bestempelen als iemand die alleen maar over badkamertegels praat. Dat probeerde ik ook te illustreren met dat verhaal over die eetclub.
Ik denk dit zeker wel voor de meeste waar zal zijn. Maar dan komt het niet zozeer van sociale druk maar vanuit jezelf. Uiteindelijk willen veel mensen die partner waar je op kan bouwen, die stabiele thuisbasis die helemaal ingericht is naar jou wens en wat nieuw leven op deze aardkloot zetten en deze op weg helpen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:40 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof het een enorme klus is om niet in dat riedeltje te komen.
Even aangepast.quote:Op woensdag 20 januari 2010 00:15 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Je voelt je belemmerd ofzo? Begrijpelijk als dit het is. Maar iets als carrière maken komt meestal niet zomaar waaien. Dat is kantjeboord afstuderen en dan jezelf omhoog werken likken. Meer vrijheid zou leuk zijn maar zo werkt het nou eenmaal niet.
Uhh? Oke?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:24 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Ik denk dit zeker wel voor de meeste waar zal zijn. Maar dan komt het niet zozeer van sociale druk maar vanuit jezelf. Uiteindelijk willen veel mensen die partner waar je op kan bouwen, die stabiele thuisbasis die helemaal ingericht is naar jou wens en wat nieuw leven op deze aardkloot zetten en deze op weg helpen.
Zo waar. In dat kader heb ik nog wel even een ultieme faal 'web-log' http://patriciamartin.web-log.nl/quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:38 schreef LangeJan het volgende:
Oh ja, en trouwen/kinderen in geval van echte liefde is 100% win. Trouwen om het trouwen om daarmee vooral niet onder te doen van de rest van de mensen in je referentiekader is 100% fail.
Uhh, sorry dat ik het zeg. Maar FOK! is niet een goed beeld van de gemiddelde Nederlander. Vind je het gek dat er elke dag mensen nog steeds de prive/party/weekend lezen, hart van Nederland kijken op SBS6. Sowieso iets op SBS6 kijken. Of die belspelletjes, waar nog steeds als gekken op gebeld wordt. Of die lenen.nl spotjes, die verbannen moesten worden omdat mensen er toch gebruik van maakten. Dat is extreem dom, dat is gewoon de gemiddelde Nederlander met zijn gebreken.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:43 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Zo waar. In dat kader heb ik nog wel even een ultieme faal 'web-log' http://patriciamartin.web-log.nl/
"En vooral nu iedereen om me heen kinderen krijgt wil ik het zelf ook heel graag"![]()
!!
Maargoed, dat zijn ook echt extreem domme mensen.
Triest maar waar. Maar dat het gemiddeld is wil niet zeggen dat het daarom maar oké is. Ik walg echt van zulke mensen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Uhh, sorry dat ik het zeg. Maar FOK! is niet een goed beeld van de gemiddelde Nederlander. Vind je het gek dat er elke dag mensen nog steeds de prive/party/weekend lezen, hart van Nederland kijken op SBS6. Sowieso iets op SBS6 kijken. Of die belspelletjes, waar nog steeds als gekken op gebeld wordt. Of die lenen.nl spotjes, die verbannen moesten worden omdat mensen er toch gebruik van maakten. Dat is extreem dom, dat is gewoon de gemiddelde Nederlander met zijn gebreken.
Sja.... Dat het daarom maar oke is. Ik heb ook vrienden die smakken tijdens het eten. Daar walg ik ook van. (quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:49 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Triest maar waar. Maar dat het gemiddeld is wil niet zeggen dat het daarom maar oké is. Ik walg echt van zulke mensen.
Ik ga gewoon niet om met zulke mensen, zo kan ik er wel mee dealenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Sja.... Dat het daarom maar oke is. Ik heb ook vrienden die smakken tijdens het eten. Daar walg ik ook van. () maar dat is in hun cultuur gewoon normaal. Dat vind ik ook niet oke, maar ik kan het wel accepteren
![]()
Wat een onzin, als of je alleen maar carrière kan maken door te slijmen. Daarnaast speelt er ook iets als ervaring. Minder ervaring = minder/niet gekwalificeerd voor veel banen. Maar heel deze discussie is behoorlijk zinloos. Het is gewoon hoe meer je werk hoe hoger de kans om een betere baan te hebben. Ga je de parttime kant op dan zal je minder snel omhoog klimmen, wat dus ook niet zomaar even recht te trekken valt als je beslist om 5 dagen per week te gaan werken.quote:
Ja daar heb ik het juist over.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Uhh? Oke?Ik dacht dat dit topic juist aangaf dat dat lang niet bij iedereen het geval is. En dat veel mensen hier toch echt over twijfelen. Ik ben 22 en heb al vrienden van dezelfde leeftijd die getrouwd + kids + huis hebben. Moet er .. niet aan denken
Nee maar de ontwikkeling van jezelf zal komende 10 jaar echt niet opeens (langzaam) veranderen in het huisjeboompjebeestje gevoel. Het is geen menselijk instinct ofzo, het huisje boompje beestje, carriere, vastigheid (huis/hypotheek/reutemeteut) en dan kids.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:10 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Ja daar heb ik het juist over.Of wil jij beweren dat jij zeker weet hoe jij de komende 10 jaar jezelf gaat ontwikkelen? De enige mensen waarvan ik kan voorstellen dat ze dit met zekerheid kunnen zeggen zijn mensen zonder inhoud. Die zijn nu simpel en waarschijnlijk over 10 jaar nog steeds.
Overigens zeg ik niet dat iedereen uiteindelijk huisje boompje beestje wilt.
Daar denken we dan heel anders over. Als ik 1 verandering constateer bij het gemiddelde persoon in die periode (20 naar 35). Dan is het iemand veranderd van een feest beest dat het liefst tot 11 uur slaapt en zo vrij mogelijk is. Naar juist iemand die geschikt is voor huisje boompje beestje.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nee maar de ontwikkeling van jezelf zal komende 10 jaar echt niet opeens (langzaam) veranderen in het huisjeboompjebeestje gevoel. Het is geen menselijk instinct ofzo, het huisje boompje beestje, carriere, vastigheid (huis/hypotheek/reutemeteut) en dan kids.
Ik geloof ook best dat dat mogelijk is, maar ik denk dat er wel uitzonderingen zijn. Dat merk ik uit mijn eigen omgeving.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:18 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Daar denken we dan heel anders over. Als ik 1 verandering constateer bij het gemiddelde persoon in die periode (20 naar 35). Dan is het iemand veranderd van een feest beest dat het liefst tot 11 uur slaapt en zo vrij mogelijk is. Naar juist iemand die geschikt is voor huisje boompje beestje.
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:05 schreef Rubber_Johnny het volgende:
L
Wat als je prioriteiten niet overeen komen met die van de maatschappij?
Iemand anders ervaring met huisje boompje beestje druk?
Hoezo balen ze? Ze hebben immers op dat moment in hun leven gedaan wat toen het beste leek.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:24 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Ik denk dit zeker wel voor de meeste waar zal zijn. Maar dan komt het niet zozeer van sociale druk maar vanuit jezelf. Uiteindelijk willen veel mensen die partner waar je op kan bouwen, die stabiele thuisbasis die helemaal ingericht is naar jou wens en wat nieuw leven op deze aardkloot zetten en deze op weg helpen.
Daar vrees ik ook voor bij mensen die erg lang in dat vrije leven blijven hangen. Op je 35/40ste is het nog wel met moeite op te bouwen. Dan ben je alleen wat ouder. Maar als het dan niet redelijk vlot gaat dan moeten mensen dingen vaak opgeven. Weinig is zo zielig als een 45+ jarige vrouw die eigenlijk wel een kinderwens heeft maar dit te laat realiseerde of die zelfs geen partner kan vinden. Niet dat de meeste dit ooit zouden toegeven, veel zouden zichzelf wel overtuigd hebben dat ze het niet nodig hebben. Tenminste tot hun wijze oude dag wanneer ze reflecteren op hun leven. Dan balen ze.
Ja maar dan kunnen ze achteraf nog wel spijt hebben.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 10:49 schreef Dichtpiet. het volgende:
Hoezo balen ze? Ze hebben immers op dat moment in hun leven gedaan wat toen het beste leek.
Nee natuurlijk niet dat maakt het zo moeilijk. Ik zei ook alleen maar dat ik voor dat soort mensen vrees.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 10:49 schreef Dichtpiet. het volgende:
Wat had die 45+ jarige vrouw die er achter komt dat ze eigenlijk een kinderwens heeft dan moeten doen toen ze jong was? Kinderen uitpoepen zonder dat ze zich realiseert waarvoor ze het eigenlijk doet?
Volgens mij ga schiet je juist dan in die ' ik wil een baby, iets van mijzelf' reflex.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:00 schreef Fortitude het volgende:
.
Dat ze dit pas op latere leeftijd realiseren kan denk ik gedeeltelijk hun eigen schuld zijn. Je ontwikkeling zou wel niet zo hard gaan als je niet veel meer doet dan de Story lezen, boer zoekt vrouw kijken en 40 uur per week op je simpele baan zit omdat je geen zin had om te gaan studeren.
Ja maar dat weten ze op dat moment niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:00 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Ja maar dan kunnen ze achteraf nog wel spijt hebben.
Je doet net alsof je zoiets MOET realiseren. "Je ontwikkeling zou wel niet zo hard gaan ..." alsof alle mensen zich op dezelfde manier moeten ontwikkelen.quote:Nee natuurlijk niet dat maakt het zo moeilijk. Ik zei ook alleen maar dat ik voor dat soort mensen vrees.
Dat ze dit pas op latere leeftijd realiseren kan denk ik gedeeltelijk hun eigen schuld zijn. Je ontwikkeling zou wel niet zo hard gaan als je niet veel meer doet dan de Story lezen, boer zoekt vrouw kijken en 40 uur per week op je simpele baan zit omdat je geen zin had om te gaan studeren.
Je kunt beter spijt hebben dat je niet aan kinderen bent begonnen, dan dat je spijt hebt dat je er wel voor gekozen hebt.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:00 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Ja maar dan kunnen ze achteraf nog wel spijt hebben.
Liefst wel. Maakt niet zoveel uit welke kant je op ontwikkeld. Maar mensen die heel hun leven het niveau van een 19 jarige aanhouden vind ik maar een treurige zaak. Dit is trouwens niet hetzelfde als heel je leven de levensstijl van een 19 jarige aanhouden omdat je deze het vermakelijkst vindt.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:02 schreef Dichtpiet. het volgende:
Je doet net alsof je zoiets MOET realiseren. "Je ontwikkeling zou wel niet zo hard gaan ..." alsof alle mensen zich op dezelfde manier moeten ontwikkelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |