abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77138383
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 12:23 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Mijn vriend werkt in hetr ziekenhuis gewoon 36 uur in 4 dagen, prima.
Dit is inderdaad prima. Maar dit is natuurlijk ook nagenoeg fulltime werken. Volgens mij zit TS meer te denken aan een werkweek van 16 - 24 uur.
pi_77138590
Als je daarmee rond kan komen en gelukkig kan zijn, waarom niet?

Ik ambieer geluk, geen succes. Succes is een keuze.En je eigen keuzes maken is de enige echte vrijheid die een mens heeft.
pi_77139071
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:47 schreef Gray het volgende:
Als je daarmee rond kan komen en gelukkig kan zijn, waarom niet?
Dit is al eerder behandeld. Het is natuurlijk maar de vraag of je daarmee rond komt. En hogerop klimmen gaat niet zomaar op het moment dat het nodig is als je alle jaren daarvoor als een student geleefd heb.

Het is een risico dus. Persoonlijk zou ik hem niet nemen. Maar ik heb makkelijk praat want ik vind mijn vakgebied wel interessant. Zou wel een stuk verleidelijker zijn als je een schurft hekel heb aan werken.
pi_77139244
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 00:06 schreef Synthesist het volgende:

[..]

ik ken een man van 40 die alleen woont, en die heeft het prima naar zijn zin.

maar mensen willen een relatie, en zo'n 3/4 van de vrouwen wil kinderen. dus dan kan je niet erop los leven. en voor je het weet ben je getrouwd, en dan zit je er aan vast he maarja, wat noem je burgerlijk
gelukkig zijn dat nog altijd dingen die je zelf kunt kiezen.
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:23:58 #105
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_77140178
De henkzijlstra's van Nederland, daar moet je écht voor uitkijken. Opsluiten in hun Vinexstulp die lui, nooit meer loslaten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_77140645
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:23 schreef Ringo het volgende:
De henkzijlstra's van Nederland, daar moet je écht voor uitkijken. Opsluiten in hun Vinexstulp die lui, nooit meer loslaten.
Eens. Voor je het weet gaan ze nog meer bijdragen aan de maatschappij. Kan natuurlijk niet he.

pi_77140872
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:35 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Eens. Voor je het weet gaan ze nog meer bijdragen aan de maatschappij. Kan natuurlijk niet he.

[ afbeelding ]

De maatschappij kan doodvallen. Zometeen ga je me nog vertellen dat we allemaal >50 uur per week moeten werken en carriere maken als ons hoogste doel moeten stellen, voor de maatschappij.
Als jij het lekker naar je zin hebt en gewoon rond kunt komen met <40 uur werken dan moet je dat toch lekker zelf weten
pi_77141121
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:40 schreef L0t.. het volgende:

[..]

De maatschappij kan doodvallen. Zometeen ga je me nog vertellen dat we allemaal >50 uur per week moeten werken en carriere maken als ons hoogste doel moeten stellen, voor de maatschappij.
Als jij het lekker naar je zin hebt en gewoon rond kunt komen met <40 uur werken dan moet je dat toch lekker zelf weten
Natuurlijk moet je voor jezelf kiezen. Ik zat daar gewoon te overdrijven. Maar de maatschappij telt wel en jij wilt zeker niet dat deze verslechterd. Het is behoorlijk dom om mensen als henkzijlstra af te gaan zeiken terwijl we juist veel profijt hebben van dat soort mensen.
pi_77141172
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 09:28 schreef henkzijlstra het volgende:
je vrienden die wel een goede baan hebben kunnen met dat geld lekker op vakantie, een fijn huis met een fijne keuken, apparatuur en badkamer (dus ook praktisch) terwijl jij op je vrije dag je thuis zit te vervelen omdat al je vrienden aan het werk zijn of samen dingen ondernemen die jij niet kunt betalen.
Als je niet zozeer aan materiele dingen (de "fijne apparatuur en keuken") hecht zijn de andere dingen die je noemt gewoon mogelijk. Een parttime baan blijkt geen belemmering te zijn om gewoon op vakantie te kunnen. Je kunt zelfs veel langer weg, want vijftien vakantiedagen opnemen betekent dan vijf weken weg ipv drie.
pi_77141287
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:48 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Als je niet zozeer aan materiele dingen (de "fijne apparatuur en keuken") hecht zijn de andere dingen die je noemt gewoon mogelijk. Een parttime baan blijkt geen belemmering te zijn om gewoon op vakantie te kunnen. Je kunt zelfs veel langer weg, want vijftien vakantiedagen opnemen betekent dan vijf weken weg ipv drie.
Ligt er aan he. Ik ken mensen van rond de 50 die dolgraag de uithoeken van de wereld willen zien. Maar die kunnen een reisje zuid afrika ofzo gewoon niet betalen omdat ze nooit redelijk carrière gemaakt hebben.
pi_77141373
Hangt dan ook af van andere keuzes. Degenen waar ik het over heb verdienen echt niet veel. Ze huren echter een kamer in een woongroep of zijn kinderloos samenwonend. Hebben geen auto, kopen geen dure hi-fi. Dan wil er nog wel wat geld overblijven voor reizen.

Voor de meeste mensen is het keuzes maken. Als je vet carriere maakt kun je misschien zowel een gezin als dure apparatuur als een groot huis als een auto als verre reizen betalen, maar dan zie je je kinderen weer nooit.

[ Bericht 30% gewijzigd door ShadyLane op 22-01-2010 14:59:48 ]
pi_77141611
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:51 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Ligt er aan he. Ik ken mensen van rond de 50 die dolgraag de uithoeken van de wereld willen zien. Maar die kunnen een reisje zuid afrika ofzo gewoon niet betalen omdat ze nooit redelijk carrière gemaakt hebben.
Moeten ze eens vragen aan backpackers hoe die dat dan doen.

Er zijn ook mensen die in een 2 kamerflatje van 400e in de maand heel gelukkig zijn. Gewoon simpel vakkenvullen bij de Appie en verder gewoon eten en drinken. Of kijk naar antikrakers, die zijn ook tevreden met weinig. Dat is waar de opening van Trainspotting over gaat in mijn ogen: je eigen geluk vinden, ongeacht wat wie dan ook er van mag denken.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 15:00:32 #113
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_77141616
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:51 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Tja. Mensen willen zoveel. Je moet niet meer willen dan waarvoor je bereid bent te werken.
Iemand die 60-70 uur per week werkt en klaagt over een gebrek aan vrije tijd. Iemand die uit laziness niet meer dan drie dagen op zijn werk wil zitten en moppert over zijn inkomen. Allebei trieste gevallen. Kies ergens voor en leef daarnaar.
pi_77141659
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:53 schreef ShadyLane het volgende:
Ze huren echter een kamer in een woongroep of zijn kinderloos samenwonend. Hebben geen auto, kopen geen dure hi-fi. Dan wil er nog wel wat geld overblijven voor reizen.
Dit is wel hele andere koek dan een bank van 4k. Geen kinderen en geen auto zijn voor de meeste mensen toch serieuze beperkingen in je leven die je inruilt voor extra vrije tijd.
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:00 schreef Ringo het volgende:

[..]

Tja. Mensen willen zoveel. Je moet niet meer willen dan waarvoor je bereid bent te werken. Als je dat niet snapt, heb je een schrijnend gebrek aan zelfkennis. Iemand die 60-70 uur per week werkt en klaagt over een gebrek aan vrije tijd. Iemand die uit laziness niet meer dan drie dagen op zijn werk wil zitten en moppert over zijn inkomen. Allebei trieste gevallen. Kies ergens voor en leef daarnaar.
Eens.

Serieus deze keer overigens.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 15:02:36 #115
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_77141701
Een leuke aanrader om te kijken is "Into the Wild" als ik al deze verhalen hoor
PSN-ID: SoliD_S
pi_77141749
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:01 schreef Fortitude het volgende:
Dit is wel hele andere koek dan een bank van 4k. Geen kinderen en geen auto zijn voor de meeste mensen toch serieuze beperkingen in je leven die je inruilt voor extra vrije tijd.
Tja, keuzes, dat is het hele eiereneten. Er zijn ook mensen die het een serieuze beperking in hun leven vinden als ze niet 3x per jaar naar een ander werelddeel kunnen.
pi_77141785
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:00 schreef Gray het volgende:

[..]

Moeten ze eens vragen aan backpackers hoe die dat dan doen.

Er zijn ook mensen die in een 2 kamerflatje van 400e in de maand heel gelukkig zijn. Gewoon simpel vakkenvullen bij de Appie en verder gewoon eten en drinken. Of kijk naar antikrakers, die zijn ook tevreden met weinig.
Tevreden voor nu ja.
pi_77141874
quote:

[..]

Tja. Mensen willen zoveel. Je moet niet meer willen dan waarvoor je bereid bent te werken.
Iemand die 60-70 uur per week werkt en klaagt over een gebrek aan vrije tijd. Iemand die uit laziness niet meer dan drie dagen op zijn werk wil zitten en moppert over zijn inkomen. Allebei trieste gevallen. Kies ergens voor en leef daarnaar.
Ofwel: choose life!
pi_77141946
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:04 schreef Fortitude het volgende:
Tevreden voor nu ja.
Veel van die mensen gaan later over op een burgermansbestaan waarvoor ze meer geld nodig hebben, ja, dat klopt. Maar ik heb wel bewondering voor de mensen die dat niet doen. Of er later op terugkomen Een collega ging na tien jaar huwelijk scheiden, dacht "dit nooit meer", en woont nu al jaren in een totaal rommelig flatje met vooral alleen maar heel veel boeken. En goeie whisky. Soms heeft ie een tijdje een vriendin, maar er komen vooral veel vrienden over de vloer voor z'n leesclubje e.d. Prachtig vind ik dat .
  vrijdag 22 januari 2010 @ 15:11:05 #120
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_77142019
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:06 schreef Gray het volgende:

[..]

Ofwel: choose life!
Zo ist en nait aans.
pi_77142151
quote:

[..]

Dit dus
pi_77142169
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:09 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Veel van die mensen gaan later over op een burgermansbestaan waarvoor ze meer geld nodig hebben, ja, dat klopt. Maar ik heb wel bewondering voor de mensen die dat niet doen. Of er later op terugkomen Een collega ging na tien jaar huwelijk scheiden, dacht "dit nooit meer", en woont nu in een totaal rommelig flatje met vooral alleen maar heel veel boeken. Prachtig vind ik dat .
Oh zeker begrijp me niet verkeerd. Ik vind alle keuzes die in dit topic genoemd niet per definitie verkeerd ofzo. Alleen sommige vind ik risicovol, maarja dit kan natuurlijk ook geweldig uitpakken voor die mensen.

Als ik teveel van dit soort types moet dragen om het sociale vangnet in stand te houden dan kies ik voor mezelf en emigreer ik maar dat is een heel ander punt.
pi_77142269
Ja, dat is natuurlijk wel zo. Veel mensen (niet degene waar ik het over had, die werkt fulltime) die zelf kiezen voor drie dagen werken zullen huursubsidie, zorgtoeslag en dergelijke aanvragen. Terwijl het hun eigen keuze is dat ze zo'n laag inkomen hebben. Al die toeslagen kosten natuurlijk een hoop.
pi_77142384
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:18 schreef ShadyLane het volgende:
Ja, dat is natuurlijk wel zo. Veel mensen (niet degene waar ik het over had, die werkt fulltime) die zelf kiezen voor drie dagen werken zullen huursubsidie, zorgtoeslag en dergelijke aanvragen. Terwijl het hun eigen keuze is dat ze zo'n laag inkomen hebben. Al die toeslagen kosten natuurlijk een hoop.
Aan dat soort uitkeringstrekkers heb ik ook een grote hekel. Maar als ik later kinderen krijg ga ik geen 5 dagen werken in ieder geval, blijkbaar lever ik dan minder bijdrage aan de maatschappij, dat kan me gestolen worden.
pi_77142548
Het is trouwens ook een gevolg van hoe het in NL werkt. Als je in een sector werkt waar je kans maakt op een vette carriere loont het wel om fulltime te werken, maar veel Nederlanders schieten weinig op met een fulltime baan. Toen ik van 5 dagen naar 4 dagen ging verwachtte ik er 20% in salaris op achteruit te gaan, nou, het bleek net iets meer dan 10%. Hoe minder je werkt hoe meer je krijgt betaald per uur . De verleiding was dus onmiddellijk groot om verder af te bouwen naar drie dagen, maar dan kan ik niet meer op vakantie.
[edit]Alhoewel, met toeslagen misschien wel
pi_77143230
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 22:00 schreef Fortitude het volgende:

Persoonlijk lijkt me ik 4 dagen per week werken en zij 3 dagen per week wel ok. Dan 1 papa dag, 2 mama dagen en 2 dagen crèche of weet ik veel wat. Iets in die zin. Wel financiële zekerheid dan maar ook behoorlijk wat tijd voor je familie.

Ik heb wel een backup plan. Mallorca is van mij. Spanje weet het alleen nog niet. Daar komt mijn eigen utopia als ik het echt niet meer zie zitten.
pi_77143459
Of een eilandje ergens in de Caribien of Griekenland. Dat lijkt me ook wel wat. Beetje vissen, plukken, brood bakken. Leuk!
pi_77143749
los van wat 'burgerlijk is', los van of TS nou 'tot inkeer zal komen' en toch een kinderwens ontwikkelt, LOS van ALLES mag zo'n mens toch niet bepalen wat JIJ WILT op DIT MOMENT en van plan bent om door te zetten de rest van je leven: doen en laten wat jij denkt dat jou (en vriendin in dit geval) gelukkig maakt.

Ik ben blij dat ik dat allemaal niet heb, carriere-eisende familieleden. Ik zou ze echt heel hard excommuniceren
Ja doei.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 15:53:34 #129
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_77143912
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:08 schreef Ringo het volgende:
Overigens leid ik al jaren zo'n gedroomd romantisch bestaan, maar ik begin het langzaamaan beu te worden.
Er was een tijd voor ik jou kende
Dat ik leeg maar vol ellende
vloekend op de hele bende
In een kroeg te wachten zat
Tot het meisje van mijn dromen
Op een dag voorbij zou komen
En ik liet mijn tranen stromen
Als ik weer een kater had

En dat mijn geliefde vrienden
Waarmee ik de muze diende
En geen rooie cent verdiende
Ook al had ik nee gezegd
's Avonds aan kwamen gelopen
Om een praatje aan te knopen
En dan 's morgens straal bezopen
Op de stoep werden gelegd

Er was een tijd dat ik het meeste
Te vertellen had op feesten
Waar ik met verlichte geesten
Vaak de politiek besprak
Waarin wij ons nooit vergisten
Mensen die het beter wisten
Waren allemaal facisten
Die het aan verstand ontbrak

Toen ik navelstaarde
En mij communist verklaade
En met alle andere waarden
Op de bom te wachten zat
Toen die niet wilde vallen
Hoorde men al spoedig lallen
En we lagen met z'n allen
Weer vredig op de mat

In die tijd kon ik de vrouwen
Met een kennersoog beschouwen
En ik wilde nimmer trouwen
Want dat kwam me niet van pas
Ik wilde enkel samenwonen
Met een zwart geklede schone
Om de burgerij te tonen
Hoe ruimdenkend ik wel was

Maar het was niet te vermijden
Dat ik eenzaam was bij tijden
Zodat ik vertwijfeld vrijde
Met een meisje van ballet
Welke schoonheid snel verdorde
's Morgens bij het wakker worden
Met de peuken op de borden
En de kruimels in het bed

Op een dag kwam ik jou tegen
Je leek klein en zo verlegen
Druipend in de lente regen
In de grote vreemde stad
Jij wist niets van provoceren
En je wilde me bekeren
En ik liet me alles leren
Als ik maar je liefde had

Nu zit ik de krant te lezen
En een burgerman te wezen
Ik hoef geen honger meer te vrezen
Maar toch denk is soms met spijt
Aan de tijd voor ik jou kende
Aan de vrolijke ellende
Aan de artistieke bende
Van de goeie ouwe tijd...
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_77144576
Als kind speelde je vaak winkeltje, vadertje-en-moedertje, politietje, doktertje ... Dan doe je "net alsof".

Als volwassene is dit niet veel anders. Alleen dan komen allemaal mensen je wijs maken dat het allemaal heel serieus is en niet meer "net alsof".
  vrijdag 22 januari 2010 @ 16:22:29 #131
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77145074
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 12:45 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

heeft niks met dikke bakken te maken. ik vind alleen dat als je nog studeert en je nu al afzet tegen de maatschappij (ik wil geen huis, boom, beest!) je een beetje een eenzelvig wereldbeeld hebt

Ik vind mensen die dit als zo'n beetje de enige optie zien een ' eenzelvig wereldbeeld' hebben.

Ik ben niet tegen huisje boompje beestje.Maar wel voor het onderzoeken van andere manieren van leven. Sommige mensen doen voorkomen of huisje boompje beestje de enige werkbare optie is. Daar zet ik me wél tegen af.
pi_77145329
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:43 schreef Gray het volgende:
Of een eilandje ergens in de Caribien of Griekenland. Dat lijkt me ook wel wat. Beetje vissen, plukken, brood bakken. Leuk!
Wat een valse romantiek. Ik denk dat het je vies tegen zal vallen, lekker visjes vangen voor de kost op Cuba.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  vrijdag 22 januari 2010 @ 16:32:47 #133
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77145519
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:53 schreef ShadyLane het volgende:
Hangt dan ook af van andere keuzes. Degenen waar ik het over heb verdienen echt niet veel. Ze huren echter een kamer in een woongroep of zijn kinderloos samenwonend. Hebben geen auto, kopen geen dure hi-fi. Dan wil er nog wel wat geld overblijven voor reizen.

Voor de meeste mensen is het keuzes maken. Als je vet carriere maakt kun je misschien zowel een gezin als dure apparatuur als een groot huis als een auto als verre reizen betalen, maar dan zie je je kinderen weer nooit

Het is keuzes maken, dat is de kunst. Je moet niet alles willen.

Heb een zwager die een duur huis heeft met alles erop en eraan. En is ie dan stikjaloers als wij een keer gaan skiën. Hij wil zo graag ook weer eens op wintersport . Maar dat ' zit er nu niet in'. Stop dan 1000 euro minder in die keuken van je, denk ik dan.

En ik heb mijn keuzes gemaakt En dan word ik wel simpel van lieden die vinden dat ik dit allemaal wel moet willen (keuken, auto, hi-fi).
  vrijdag 22 januari 2010 @ 16:50:44 #134
198098 henkzijlstra
ik verdien 80k per jaar en jij
pi_77146245
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:48 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

ik lach me ziek om jouw domheid...lol

1. fijne keuken bedoel ik in praktische zin. als jij 1 kookpit en een goedkope combimagnetron hebt kun je lang niet zo lekker eten als een fijne praktische open keuken waar je met vrienden kunt zitten
2. 20 vakantiedagen is voor zowel fulltimes als parttimers gewoon 20 vakantiedagen. lol. denk je dat parttimers ook nog eens dubbel zoveel vakantiedagen hebben?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 16:52:21 #135
198098 henkzijlstra
pi_77146321
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:32 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Het is keuzes maken, dat is de kunst. Je moet niet alles willen.

Heb een zwager die een duur huis heeft met alles erop en eraan. En is ie dan stikjaloers als wij een keer gaan skiën. Hij wil zo graag ook weer eens op wintersport . Maar dat ' zit er nu niet in'. Stop dan 1000 euro minder in die keuken van je, denk ik dan.

En ik heb mijn keuzes gemaakt En dan word ik wel simpel van lieden die vinden dat ik dit allemaal wel moet willen (keuken, auto, hi-fi).
lol jij denkt (hoopt) dat hij stikjaloers is. als hij zo jaloers was waarom zou hij dan niet meegaan? (of hij werkt te weinig zodat hij geen geld meer heeft) grappig die mensen die andere mensen die wel gewoon werken stom vinden. waarschijnlijk omdat ze zelf liever elke dag tot 12u in hun nest liggen (yo! wat een vrijbuitersbestaan!)
  vrijdag 22 januari 2010 @ 16:54:36 #136
198098 henkzijlstra
pi_77146425
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:22 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ik vind mensen die dit als zo'n beetje de enige optie zien een ' eenzelvig wereldbeeld' hebben.

Ik ben niet tegen huisje boompje beestje.Maar wel voor het onderzoeken van andere manieren van leven. Sommige mensen doen voorkomen of huisje boompje beestje de enige werkbare optie is. Daar zet ik me wél tegen af.
uiteindelijk heeft iedereen huisje boompje beeste. ik snap dat je nog jong bent en een beetje rebels wil overkomen maar vroeg of laat draai ook jij bij. hopelijk voor jou zsm omdat je later niet makkelijk meer kunt veranderen

o ja, armand is bijvoorbeeld wel iemand die geen huisje boompje beeste heeft op 60 (?) jarige leeftijd. is dat dan het voorbeeld voor die mensen die 'zeker weten geen huisje,boompje,beestje willen'?
pi_77146584
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:54 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

uiteindelijk heeft iedereen huisje boompje beeste. ik snap dat je nog jong bent en een beetje rebels wil overkomen maar vroeg of laat draai ook jij bij. hopelijk voor jou zsm omdat je later niet makkelijk meer kunt veranderen
Ik zou huisje boompje beestje willen als ik echt overtuigd ben dat ik dat leuk vindt, niet omdat "het nou eenmaal zo is"
quote:
o ja, armand is bijvoorbeeld wel iemand die geen huisje boompje beeste heeft op 60 (?) jarige leeftijd. is dat dan het voorbeeld voor die mensen die 'zeker weten geen huisje,boompje,beestje willen'?
armand
pi_77146933
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:50 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

ik lach me ziek om jouw domheid...lol

2. 20 vakantiedagen is voor zowel fulltimes als parttimers gewoon 20 vakantiedagen. lol. denk je dat parttimers ook nog eens dubbel zoveel vakantiedagen hebben?
Ik lach me ziek om jouw domheid.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 17:13:38 #139
198098 henkzijlstra
pi_77147157
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:08 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Ik lach me ziek om jouw domheid.
ok leg me dan eens uit waarom parttimers die 15 dagen vakantie opnemen opeens vijf weken vrij krijgen? 1 dag is toch 1 dag of nu hele of halve dagen werkt?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 17:15:05 #140
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_77147201
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:13 schreef henkzijlstra het volgende:

ok leg me dan eens uit waarom parttimers die 15 dagen vakantie opnemen opeens vijf weken vrij krijgen? 1 dag is toch 1 dag of nu hele of halve dagen werkt?
Drie dagen werk per week x vijf weken = vijftien vakantiedagen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_77147416
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:13 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:15 schreef Copycat het volgende:
Drie dagen werk per week x vijf weken = vijftien vakantiedagen.
Precies.
pi_77147525
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:28 schreef nozem het volgende:

[..]

Wat een valse romantiek. Ik denk dat het je vies tegen zal vallen, lekker visjes vangen voor de kost op Cuba.
Nee, niet voor de kost. Dan verdien ik slapend geld via AdSense natuurlijk! Visjes puur om te snacken. Mmmmm...
  vrijdag 22 januari 2010 @ 17:23:43 #143
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_77147538
Snap je het nu, Henk?
pi_77147597
Dat bedoel ik. Nou heeft een parttimer over het algemeen ook wel weer minder vakantiedagen dan een fulltimer, want meestal gaat dat naar rato. Maar dat staat los van de 'uitsmeermogelijkheid' waar ik het over had.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 17:28:03 #145
198098 henkzijlstra
pi_77147742
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:20 schreef L0t.. het volgende:

[..]

[..]

Precies.
als je het zo berekent wel. maar natuurlijk krijg je minder vakantiedagen als je minder werkt dus gaat die vlieger nog niet op. dat snap je hoop ik toch wel?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 17:28:36 #146
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_77147772
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:28 schreef henkzijlstra het volgende:

als je het zo berekent wel. maar natuurlijk krijg je minder vakantiedagen als je minder werkt dus gaat die vlieger nog niet op. dat snap je hoop ik toch wel?
Maar het ging om die 15 dagen ...
pi_77147781
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:28 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 17:28:54 #148
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_77147791
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:54 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje een drogreden, jongeman, en wel het stroman-soort. Eerst geef je een voorbeeld van iemand die niet aan huisje boompje beestje voldoet, en vervolgens ga je hém afzeiken. Ik zou ook niet graag als Armand willen leven, maar een hoop andere levens lijken me wenselijk dan een labrador, een caravan en een zenuwinzinking
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 18:42:12 #149
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77150412
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:52 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

lol jij denkt (hoopt) dat hij stikjaloers is. als hij zo jaloers was waarom zou hij dan niet meegaan? (of hij werkt te weinig zodat hij geen geld meer heeft) grappig die mensen die andere mensen die wel gewoon werken stom vinden. waarschijnlijk omdat ze zelf liever elke dag tot 12u in hun nest liggen (yo! wat een vrijbuitersbestaan!)
Dat hoop ik niet. Ik zie hem alleen balen omdat hij iets niet kan.

Veel mensen dromen van iets. Dat kan een verre reis zijn, een droomauto, of een totaal andere baan (die minder verdient). Maar dat ' zit er niet in'. Vaak (lang niet altijd!) is dat omdat ze geen keuzes willen/kunnen maken.

Je moet keuzes kunnen maken, dan ben je vrijer om te doen wat jij echt belangrijk vindt. Mensen worden vaak tegengehouden in het maken van dit soort keuzes.

Omdat de hele maatschappij ze aanpraat dat dingen 'moeten'. Je moet een mooi huis, met een nieuwe inrichting, een (nieuwe)auto, en een vakantie hebben. Alles daarbovenop is vrij te besteden, maar na al die dingen heb je vaak niet zoveel meer over.

Het zou natuurlijk net zo goed op kunnen gaan dat iemand droomt van een dure keuken maar geen geld heeft, omdat hij het idee heeft dat hij op vakantie ' moet' omdat je anders niet meetelt.
pi_77150566
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:42 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Veel mensen dromen van iets. Dat kan een verre reis zijn, een droomauto, of een totaal andere baan (die minder verdient). Maar dat ' zit er niet in'. Vaak (lang niet altijd!) is dat omdat ze geen keuzes willen/kunnen maken.

Je moet keuzes kunnen maken, dan ben je vrijer om te doen wat jij echt belangrijk vindt. Mensen worden vaak tegengehouden in het maken van dit soort keuzes.

Omdat de hele maatschappij ze aanpraat dat dingen 'moeten'. Je moet een mooi huis, met een nieuwe inrichting, (nieuwe) een auto, en een vakantie hebben. Alles daarbovenop is vrij te besteden, maar na al die dingen heb je vaak niet zoveel meer over.

Het zou natuurlijk net zo goed op kunnen gaan dat iemand droomt van een dure keuken maar geen geld heeft, omdat hij het idee heeft dat hij op vakantie ' moet' omdat je anders niet meetelt.
Je spiegelen aan anderen is sowieso dom. Gewoon doen waar je zelf zin in hebt (met rekening houden met degenen met wie je rekening moet houden natuurlijk) en je eigen keuzes maken inderdaad.

Zo heb ik een mooi huis, veel reizen, een lieve vriendin en een gave auto, maar geen geld op de bank, geen koophuis, loop niet in Armani en geen kinderen (nog).

Geluk zit in jezelf. Zo cliche en daarom lijkt het onwaar. Maar dat is het niet.

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 22 januari 2010 @ 18:53:56 #151
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77150788
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je spiegelen aan anderen is sowieso dom. Gewoon doen waar je zelf zin in hebt (met rekening houden met degenen met wie je rekening moet houden natuurlijk) en je eigen keuzes maken inderdaad.

Zo heb ik een mooi huis, veel reizen, een lieve vriendin en een gave auto, maar geen geld op de bank, geen koophuis, loop niet in Armani en geen kinderen (nog).

Geluk zit in jezelf. Zo cliche en daarom lijkt het onwaar. Maar dat is het niet.

En als je die simpele waarheid ontdekt hebt probeert de hele wereld je te overtuigend dat jij gek bent. Dat is het gekke.
pi_77150963
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:53 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

En als je die simpele waarheid ontdekt hebt probeert de hele wereld je te overtuigend dat jij gek bent. Dat is het gekke.
Dat neem ik als een compliment. Serieus, ik vind "normaal" echt een belediging. Gelukkig zeggen niet veel mensen dat van me. Bij jou dus ook niet? TOP!
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

vrijdag 22 januari 2010 @ 19:00:23 #153
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77151010
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat neem ik als een compliment. Serieus, ik vind "normaal" echt een belediging. Gelukkig zeggen niet veel mensen dat van me. Bij jou dus ook niet? TOP!
Totaal abnormaal hier
pi_77151101
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Alsof mensen zomaar tegen iemand zeggen 'wauw, jij bent echt normaal' .
pi_77152853
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:42 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Omdat de hele maatschappij ze aanpraat dat dingen 'moeten'. Je moet een mooi huis, met een nieuwe inrichting, een (nieuwe)auto, en een vakantie hebben. Alles daarbovenop is vrij te besteden, maar na al die dingen heb je vaak niet zoveel meer over.

Ik denk dat omgeving een grotere rol speelt dan de maatschappij zelf. Als je vriendengroep vooral uit mensen bestaat met een huisjeboompjebeestje bestaansleven, is de kans veel groter dat je zoiets als de norm ziet. Zelf heb ik nooit het gevoel gehad dat ik van de maatschappij een mooi huis, dure auto, goed betaalde baan en kids moet hebben.
pi_77153050
Hoe oud ben je, Morrigan? Ik heb het idee dat elke omgeving vanaf een bepaald moment (30) verandert in zo'n omgeving, namelijk.
pi_77153400
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:03 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Alsof mensen zomaar tegen iemand zeggen 'wauw, jij bent echt normaal' .
Niet op die manier. Dat gaat subtieler, die beledigingen.

pi_77153450
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:54 schreef ShadyLane het volgende:
Hoe oud ben je, Morrigan? Ik heb het idee dat elke omgeving vanaf een bepaald moment (30) verandert in zo'n omgeving, namelijk.
Het is een keuze met welke mensen je je omringt. Ik ben 30, bijna 31 en ik trek juist onafhankelijkere mensen aan, van welke leeftijd dan ook.

pi_77153533
quote:
Ik wist niet dat er zoveel druk was om een burgerleventje te gaan leiden. Wat als ik daar geen zin in heb?
Gewoon niet doen als je er geen zin in hebt
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_77153750
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is een keuze met welke mensen je je omringt. Ik ben 30, bijna 31 en ik trek juist onafhankelijkere mensen aan, van welke leeftijd dan ook.
Hier ben ik het zeker mee eens. Ik ben zelf nog maar 24 (bijna 25). Echter ben ik van mening dat mijn leeftijd niet zo heel veel zegt. Van een aantal mensen met wie ik omgaan zijn al eind 20/begin 30 en die zie ik nog niet zo snel een 'huisjeboompjebeestje' leven Om het maar even zo simpel te noemen. opbouwen.

Genoeg mensen van mijn leeftijd die een ander bestaansleven hebben, alleen voel ik me niet zo snel aangetrokken om met die groep om te gaan.
pi_77153961
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:02 schreef El_Matador het volgende:
Dat is zeker zo. Het is niet altijd makkelijk om ze te vinden. Toen ik bij ons eetgroepje (2 stellen + ondergetekende) bijvoorbeeld aangaf dat ik er niet zoveel mee kon dat het steeds meer over hypotheken en zwangerschappen ging, zeiden zij dat ze juist zo graag mensen in hun vriendenkring hadden die met andere dingen bezig waren. Prima dat ze "een gemeleerde vriendenkring" willen, maar wat heb ik daaraan, als het alsnog voortdurend over die onderwerpen gaat?

Maar je hebt wel gelijk. Je hebt zelf in de hand welke mensen je opzoekt.
pi_77154168
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:15 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Dat is zeker zo. Het is niet altijd makkelijk om ze te vinden. Toen ik bij ons eetgroepje (2 stellen + ondergetekende) bijvoorbeeld aangaf dat ik er niet zoveel mee kon dat het steeds meer over hypotheken en zwangerschappen ging, zeiden zij dat ze juist zo graag mensen in hun vriendenkring hadden die met andere dingen bezig waren. Prima dat ze "een gemeleerde vriendenkring" willen, maar wat heb ik daaraan, als het alsnog voortdurend over die onderwerpen gaat?

Maar je hebt wel gelijk. Je hebt zelf in de hand welke mensen je opzoekt.
Ik heb ook allerlei soorten vrienden, maar de beste, de echte vrienden, en ook mijn knuffelmeisje, zijn toch degenen die niet zo met rollenpatronen en planningen bezig zijn, zoals ikzelf ook ben.

Mijn beste (reis)maat (22) zit nu lekker in de Westelijke Sahara bijvoorbeeld.

vrijdag 22 januari 2010 @ 22:01:30 #163
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77158776
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:54 schreef ShadyLane het volgende:
Als ' zuipavondjes met Han, Piet en Willem' langzaam veranderen in ' etentjes bij Han en Mira' dan weet je hoe laat het is...
pi_77159178
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 22:01 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Als ' zuipavondjes met Han, Piet en Willem' langzaam veranderen in ' etentjes bij Han en Mira' dan weet je hoe laat het is...
De verjaardag van een van mn maten (vroeger in Spanje op veldwerk met schedels en porno op de bus geplakt de hele dag dronken zijn -behalve degene die reed dan- ); letterlijk alle ouders in een kring en iedereeen had babies meegenomen die in het midden aan het spelen waren. Iedereen op 2 na; een had zijn hond bij zich en ik (was toen nog vrijgezel).

pi_77159301
Choose not to choose life. Choose sometin' else.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_77159542
Toch is het etentje bij de ene Han en Mira heel anders dan dat bij de andere Han en Mira. Er bestaan werkelijk (godzijdank) stellen die al jaren samenwonen, kinderen hebben, een brave vaste baan, "het niet meer laat kunnen maken" enz., die desondanks gewoon nog steeds goeie gesprekken kunnen hebben over interessante dingen.

Ik denk dat ik zelf die gave ook wel blijf houden, kan me niet voorstellen dat ik ooit een hele avond zal gaan praten over de keuze van de tegels voor het terras in de achtertuin. Maar je weet nooit. Waarschijnlijk denkt iedereen dat ze nooit zo zullen worden, en toch zijn degenen die het lukt in de minderheid.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 22:24:21 #167
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77159901
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 22:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De verjaardag van een van mn maten (vroeger in Spanje op veldwerk met schedels en porno op de bus geplakt de hele dag dronken zijn -behalve degene die reed dan- ); letterlijk alle ouders in een kring en iedereeen had babies meegenomen die in het midden aan het spelen waren. Iedereen op 2 na; een had zijn hond bij zich en ik (was toen nog vrijgezel).
En natuurlijk praten over koetjes en kalfjes.
Over de de buren.
Over de nieuwe schutting die manlief samen met de buurman gebouwd heeft.
Over het speelpleintje met de loszittende tegels
Over de nieuwe babykamer.
Over leuke gordijntjes.
Gordijntjes die ze ergens hadden gezien en die ze toch aan de dure kant vonden.
En dat ze de week daarop tegen exact dezelfde gordijntjes aanliepen bij een ander winkel waar ze flink afgeprijsd waren! Hoera!

En dan na 2 wijntjes om 11 uur weg gaan want de oppas zit nog thuis. En morgen hadden ze beloofd om vroeg naar de ouders van Mira te gaan..

Ik ben wat denigrerend maar dat is meer omdat ik er zelf ' niet inzit' . Ongetwijfeld zullen mensen die al samenwonen ook weinig hebben met zuipverhalen.
pi_77160446
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 22:17 schreef ShadyLane het volgende:
Toch is het etentje bij de ene Han en Mira heel anders dan dat bij de andere Han en Mira. Er bestaan werkelijk (godzijdank) stellen die al jaren samenwonen, kinderen hebben, een brave vaste baan, "het niet meer laat kunnen maken" enz., die desondanks gewoon nog steeds goeie gesprekken kunnen hebben over interessante dingen.

Ik denk dat ik zelf die gave ook wel blijf houden, kan me niet voorstellen dat ik ooit een hele avond zal gaan praten over de keuze van de tegels voor het terras in de achtertuin. Maar je weet nooit. Waarschijnlijk denkt iedereen dat ze nooit zo zullen worden, en toch zijn degenen die het lukt in de minderheid.
Ik vrees dat je daar gelijk in hebt. Niet dat het erg is als je een `burgerlijk` leven wilt hebben met relatie, hypotheek, kinderen en vaste baan, integendeel. Maar het is wel zo dat de druk inderdaad groter is dan de meesten denken. Het is in ieder geval wel de belangrijkste reden dat mijn relatie stuk liep, zij wou dat allemaal, ten koste van alles. Dat ik niet al die die dingen wou was voor haar reden om te denken dat ik nog steeds een puber was. En niet alleen zij, maar onze vrienden dachten er ook zo over. Zogenaamde vrijgevochten geesten, zichzelf creatief en tolerant noemend. Maar nu zitten ze allemaal in dat `burgerlijke` leven, omdat dat volgens hen een logische stap in je volwassen leven is. `Groei` noemden ze het.

Ik ben nog niet eens halverwege de dertig, maar door dat soort gedachtes krijg ik soms inderdaad het idee dat ik een onvolwassen puber ben. Ben ik niet, maar dat doet er blijkbaar niet meer toe. Ik doe niet mee met wat zij doen, dat is het punt. Terreur van de meerderheid noem ik dat. Democratie noemen anderen het.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_77160671
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 22:17 schreef ShadyLane het volgende:

Je doet nu net alsof het een enorme klus is om niet in dat riedeltje te komen. Persoonlijk ben ik nog steeds van mening dat het een keuze is en dat de mensen die daar voor kiezen ervan uitgaan dat ze daar gelukkig van worden.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 22:41:38 #170
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77160701
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 22:36 schreef Barbusse het volgende:

. En niet alleen zij, maar onze vrienden dachten er ook zo over. Zogenaamde vrijgevochten geesten, zichzelf creatief en tolerant noemend. Maar nu zitten ze allemaal in dat `burgerlijke` leven, omdat dat volgens hen een logische stap in je volwassen leven is. `Groei` noemden ze het.

Voor hen is het ook groei. Alleen, sommige mensen groeien een andere kant op. En dat kunnen veel andere mensen op hun beurt niet begrijpen.
pi_77160709
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 22:36 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik vrees dat je daar gelijk in hebt. Niet dat het erg is als je een `burgerlijk` leven wilt hebben met relatie, hypotheek, kinderen en vaste baan, integendeel. Maar het is wel zo dat de druk inderdaad groter is dan de meesten denken. Het is in ieder geval wel de belangrijkste reden dat mijn relatie stuk liep, zij wou dat allemaal, ten koste van alles. Dat ik niet al die die dingen wou was voor haar reden om te denken dat ik nog steeds een puber was. En niet alleen zij, maar onze vrienden dachten er ook zo over. Zogenaamde vrijgevochten geesten, zichzelf creatief en tolerant noemend. Maar nu zitten ze allemaal in dat `burgerlijke` leven, omdat dat volgens hen een logische stap in je volwassen leven is. `Groei` noemden ze het.

Ik ben nog niet eens halverwege de dertig, maar door dat soort gedachtes krijg ik soms inderdaad het idee dat ik een onvolwassen puber ben. Ben ik niet, maar dat doet er blijkbaar niet meer toe. Ik doe niet mee met wat zij doen, dat is het punt. Terreur van de meerderheid noem ik dat. Democratie noemen anderen het.
Om eerlijk te zijn ben ik blij dat ik niet zulke vrienden heb.
pi_77160956
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 22:40 schreef Morrigan het volgende:
Je doet nu net alsof het een enorme klus is om niet in dat riedeltje te komen. Persoonlijk ben ik nog steeds van mening dat het een keuze is en dat de mensen die daar voor kiezen ervan uitgaan dat ze daar gelukkig van worden.
Ik denk van niet. Ik denk dat het vaak geen bewuste keuze is, maar dat het er eerder gewoon insluipt. Anders zouden mensen er wel gewoon achter staan en niet bij hoog en laag roepen "dat ze zo nooit zullen worden".
pi_77161169
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 22:41 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn ben ik blij dat ik niet zulke vrienden heb.
Die heb ik dus ook niet meer...
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 22:47 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Ik denk van niet. Ik denk dat het vaak geen bewuste keuze is, maar dat het er eerder gewoon insluipt. Anders zouden mensen er wel gewoon achter staan en niet bij hoog en laag roepen "dat ze zo nooit zullen worden".
Het is ook geen echte bewuste keuze, net zoals je niet bewust besluit niet dat burgerlijke leventje te gaan leiden. Het is alleen wel een dwingende manier van leven zodra je dat leven gaat leiden, heb ik gemerkt.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_77161540
quote:

[..]

Maar roepen ze dan nog steeds dat ze nooit zo zullen worden? Het zou best kunnen dat ze gewoon van mening veranderd zijn. Zo niet, dan is het zeer triest dat ze een leven leiden waar ze zelf niet achter staan.
pi_77161869
Niemand zal zichzelf bestempelen als iemand die alleen maar over badkamertegels praat. Dat probeerde ik ook te illustreren met dat verhaal over die eetclub.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 23:05:07 #176
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_77161876
quote:

[..]

Vroeger riep ik dat inderdaad, ik word nooit zo. En wat dat zo dan ook is -- ik bén niet zo. Dat is wat ik heb bereikt. Ergens is een wekker afgegaan en ik lig nog steeds in bed.
Ik zal het zo nooit halen. Of alleen via een omweg; die het zo, bij nadere beschouwing, minder zó laat zijn.
pi_77162049
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 23:04 schreef ShadyLane het volgende:
Niemand zal zichzelf bestempelen als iemand die alleen maar over badkamertegels praat. Dat probeerde ik ook te illustreren met dat verhaal over die eetclub.
Oké, verkeerd begrepen.
pi_77162688
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 22:40 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Je doet nu net alsof het een enorme klus is om niet in dat riedeltje te komen.
Ik denk dit zeker wel voor de meeste waar zal zijn. Maar dan komt het niet zozeer van sociale druk maar vanuit jezelf. Uiteindelijk willen veel mensen die partner waar je op kan bouwen, die stabiele thuisbasis die helemaal ingericht is naar jou wens en wat nieuw leven op deze aardkloot zetten en deze op weg helpen.

Daar vrees ik ook voor bij mensen die erg lang in dat vrije leven blijven hangen. Op je 35/40ste is het nog wel met moeite op te bouwen. Dan ben je alleen wat ouder. Maar als het dan niet redelijk vlot gaat dan moeten mensen dingen vaak opgeven. Weinig is zo zielig als een 45+ jarige vrouw die eigenlijk wel een kinderwens heeft maar dit te laat realiseerde of die zelfs geen partner kan vinden. Niet dat de meeste dit ooit zouden toegeven, veel zouden zichzelf wel overtuigd hebben dat ze het niet nodig hebben. Tenminste tot hun wijze oude dag wanneer ze reflecteren op hun leven. Dan balen ze.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fortitude op 22-01-2010 23:43:49 ]
pi_77163588
Lighten up, Fortitude . Niet alles valt te uit te stippelen en dat is ook helemaal niet erg. Of het nu die man is die wel een gezinsleven heeft maar een niet al te best huwelijk, of die man die de juiste vrouw had maar ze kwam jong te overlijden, of de vrouw wier man in een hoopje ellende veranderde na een ontslagronde, of de jongeman die zijn hele leven erop had ingesteld om piloot te worden maar te slechte ogen heeft, of de ballerina die toch net niet die gedroomde balletcarriere heeft weten te realiseren.

Toch weten ze er heus wel wat van te maken, hoor.
pi_77165168
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 00:15 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Je voelt je belemmerd ofzo? Begrijpelijk als dit het is. Maar iets als carrière maken komt meestal niet zomaar waaien. Dat is kantjeboord afstuderen en dan jezelf omhoog werken likken. Meer vrijheid zou leuk zijn maar zo werkt het nou eenmaal niet.
Even aangepast.
pi_77165317
Oh ja, en trouwen/kinderen in geval van echte liefde is 100% win. Trouwen om het trouwen om daarmee vooral niet onder te doen van de rest van de mensen in je referentiekader is 100% fail.
pi_77165351
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 23:24 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Ik denk dit zeker wel voor de meeste waar zal zijn. Maar dan komt het niet zozeer van sociale druk maar vanuit jezelf. Uiteindelijk willen veel mensen die partner waar je op kan bouwen, die stabiele thuisbasis die helemaal ingericht is naar jou wens en wat nieuw leven op deze aardkloot zetten en deze op weg helpen.
Uhh? Oke? Ik dacht dat dit topic juist aangaf dat dat lang niet bij iedereen het geval is. En dat veel mensen hier toch echt over twijfelen. Ik ben 22 en heb al vrienden van dezelfde leeftijd die getrouwd + kids + huis hebben. Moet er .. niet aan denken
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77165488
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 00:38 schreef LangeJan het volgende:
Oh ja, en trouwen/kinderen in geval van echte liefde is 100% win. Trouwen om het trouwen om daarmee vooral niet onder te doen van de rest van de mensen in je referentiekader is 100% fail.
Zo waar. In dat kader heb ik nog wel even een ultieme faal 'web-log' http://patriciamartin.web-log.nl/
"En vooral nu iedereen om me heen kinderen krijgt wil ik het zelf ook heel graag" !!

Maargoed, dat zijn ook echt extreem domme mensen.
pi_77165583
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 00:43 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Zo waar. In dat kader heb ik nog wel even een ultieme faal 'web-log' http://patriciamartin.web-log.nl/
"En vooral nu iedereen om me heen kinderen krijgt wil ik het zelf ook heel graag" !!

Maargoed, dat zijn ook echt extreem domme mensen.
Uhh, sorry dat ik het zeg. Maar FOK! is niet een goed beeld van de gemiddelde Nederlander. Vind je het gek dat er elke dag mensen nog steeds de prive/party/weekend lezen, hart van Nederland kijken op SBS6. Sowieso iets op SBS6 kijken. Of die belspelletjes, waar nog steeds als gekken op gebeld wordt. Of die lenen.nl spotjes, die verbannen moesten worden omdat mensen er toch gebruik van maakten. Dat is extreem dom, dat is gewoon de gemiddelde Nederlander met zijn gebreken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_77165694
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 00:46 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Uhh, sorry dat ik het zeg. Maar FOK! is niet een goed beeld van de gemiddelde Nederlander. Vind je het gek dat er elke dag mensen nog steeds de prive/party/weekend lezen, hart van Nederland kijken op SBS6. Sowieso iets op SBS6 kijken. Of die belspelletjes, waar nog steeds als gekken op gebeld wordt. Of die lenen.nl spotjes, die verbannen moesten worden omdat mensen er toch gebruik van maakten. Dat is extreem dom, dat is gewoon de gemiddelde Nederlander met zijn gebreken.
Triest maar waar. Maar dat het gemiddeld is wil niet zeggen dat het daarom maar oké is. Ik walg echt van zulke mensen.
pi_77166038
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 00:49 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Triest maar waar. Maar dat het gemiddeld is wil niet zeggen dat het daarom maar oké is. Ik walg echt van zulke mensen.
Sja.... Dat het daarom maar oke is. Ik heb ook vrienden die smakken tijdens het eten. Daar walg ik ook van. ( ) maar dat is in hun cultuur gewoon normaal. Dat vind ik ook niet oke, maar ik kan het wel accepteren
pi_77166196
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 00:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Sja.... Dat het daarom maar oke is. Ik heb ook vrienden die smakken tijdens het eten. Daar walg ik ook van. ( ) maar dat is in hun cultuur gewoon normaal. Dat vind ik ook niet oke, maar ik kan het wel accepteren
Ik ga gewoon niet om met zulke mensen, zo kan ik er wel mee dealen
pi_77166499
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 00:34 schreef LangeJan het volgende:

[..]

Even aangepast.
Wat een onzin, als of je alleen maar carrière kan maken door te slijmen. Daarnaast speelt er ook iets als ervaring. Minder ervaring = minder/niet gekwalificeerd voor veel banen. Maar heel deze discussie is behoorlijk zinloos. Het is gewoon hoe meer je werk hoe hoger de kans om een betere baan te hebben. Ga je de parttime kant op dan zal je minder snel omhoog klimmen, wat dus ook niet zomaar even recht te trekken valt als je beslist om 5 dagen per week te gaan werken.
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 00:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Uhh? Oke? Ik dacht dat dit topic juist aangaf dat dat lang niet bij iedereen het geval is. En dat veel mensen hier toch echt over twijfelen. Ik ben 22 en heb al vrienden van dezelfde leeftijd die getrouwd + kids + huis hebben. Moet er .. niet aan denken
Ja daar heb ik het juist over. Of wil jij beweren dat jij zeker weet hoe jij de komende 10 jaar jezelf gaat ontwikkelen? De enige mensen waarvan ik kan voorstellen dat ze dit met zekerheid kunnen zeggen zijn mensen zonder inhoud. Die zijn nu simpel en waarschijnlijk over 10 jaar nog steeds.

Overigens zeg ik niet dat iedereen uiteindelijk huisje boompje beestje wilt.
pi_77166592
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 01:10 schreef Fortitude het volgende:

[..]
Ja daar heb ik het juist over. Of wil jij beweren dat jij zeker weet hoe jij de komende 10 jaar jezelf gaat ontwikkelen? De enige mensen waarvan ik kan voorstellen dat ze dit met zekerheid kunnen zeggen zijn mensen zonder inhoud. Die zijn nu simpel en waarschijnlijk over 10 jaar nog steeds.

Overigens zeg ik niet dat iedereen uiteindelijk huisje boompje beestje wilt.
Nee maar de ontwikkeling van jezelf zal komende 10 jaar echt niet opeens (langzaam) veranderen in het huisjeboompjebeestje gevoel. Het is geen menselijk instinct ofzo, het huisje boompje beestje, carriere, vastigheid (huis/hypotheek/reutemeteut) en dan kids.

Oh, en nee ik weet nog niet hoe ik me ga ontwikkelen. Yay heb iig. inhoud dus
pi_77166731
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 01:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nee maar de ontwikkeling van jezelf zal komende 10 jaar echt niet opeens (langzaam) veranderen in het huisjeboompjebeestje gevoel. Het is geen menselijk instinct ofzo, het huisje boompje beestje, carriere, vastigheid (huis/hypotheek/reutemeteut) en dan kids.
Daar denken we dan heel anders over. Als ik 1 verandering constateer bij het gemiddelde persoon in die periode (20 naar 35). Dan is het iemand veranderd van een feest beest dat het liefst tot 11 uur slaapt en zo vrij mogelijk is. Naar juist iemand die geschikt is voor huisje boompje beestje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fortitude op 23-01-2010 01:23:25 ]
pi_77169758
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 01:18 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Daar denken we dan heel anders over. Als ik 1 verandering constateer bij het gemiddelde persoon in die periode (20 naar 35). Dan is het iemand veranderd van een feest beest dat het liefst tot 11 uur slaapt en zo vrij mogelijk is. Naar juist iemand die geschikt is voor huisje boompje beestje.
Ik geloof ook best dat dat mogelijk is, maar ik denk dat er wel uitzonderingen zijn. Dat merk ik uit mijn eigen omgeving.
pi_77169846
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 18:05 schreef Rubber_Johnny het volgende:
L
Wat als je prioriteiten niet overeen komen met die van de maatschappij?
Iemand anders ervaring met huisje boompje beestje druk?

Nee alleen van een vriendje, maar die hebben meestal niet zulke conservatieve ouders

Teflon - let it slide, misschien moet je subtiel maar beslist duidelijk maken dat als je oud genoeg bent om te werken, je ook oud genoeg bent om je eigen beslissingen nemen

Respect is 1 ding, maar een man moet (in een bepaald opzicht) sterker zijn dan zijn schoonouders, om zijn liefje onder hun vleugels vandaan te trekken he

[ Bericht 3% gewijzigd door Manono op 23-01-2010 08:51:22 ]
Jusqu'ici tout va bien...
pi_77171212
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 23:24 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Daar vrees ik ook voor bij mensen die erg lang in dat vrije leven blijven hangen. Op je 35/40ste is het nog wel met moeite op te bouwen. Dan ben je alleen wat ouder. Maar als het dan niet redelijk vlot gaat dan moeten mensen dingen vaak opgeven. Weinig is zo zielig als een 45+ jarige vrouw die eigenlijk wel een kinderwens heeft maar dit te laat realiseerde of die zelfs geen partner kan vinden. Niet dat de meeste dit ooit zouden toegeven, veel zouden zichzelf wel overtuigd hebben dat ze het niet nodig hebben. Tenminste tot hun wijze oude dag wanneer ze reflecteren op hun leven. Dan balen ze.
Hoezo balen ze? Ze hebben immers op dat moment in hun leven gedaan wat toen het beste leek.

Wat had die 45+ jarige vrouw die er achter komt dat ze eigenlijk een kinderwens heeft dan moeten doen toen ze jong was? Kinderen uitpoepen zonder dat ze zich realiseert waarvoor ze het eigenlijk doet?

Nee dat is een leven om niet van te balen.
pi_77172500
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 10:49 schreef Dichtpiet. het volgende:

Hoezo balen ze? Ze hebben immers op dat moment in hun leven gedaan wat toen het beste leek.
Ja maar dan kunnen ze achteraf nog wel spijt hebben.
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 10:49 schreef Dichtpiet. het volgende:

Wat had die 45+ jarige vrouw die er achter komt dat ze eigenlijk een kinderwens heeft dan moeten doen toen ze jong was? Kinderen uitpoepen zonder dat ze zich realiseert waarvoor ze het eigenlijk doet?
Nee natuurlijk niet dat maakt het zo moeilijk. Ik zei ook alleen maar dat ik voor dat soort mensen vrees.

Dat ze dit pas op latere leeftijd realiseren kan denk ik gedeeltelijk hun eigen schuld zijn. Je ontwikkeling zou wel niet zo hard gaan als je niet veel meer doet dan de Story lezen, boer zoekt vrouw kijken en 40 uur per week op je simpele baan zit omdat je geen zin had om te gaan studeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fortitude op 23-01-2010 12:07:51 ]
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:37:19 #196
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77173233
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:00 schreef Fortitude het volgende:

.

Dat ze dit pas op latere leeftijd realiseren kan denk ik gedeeltelijk hun eigen schuld zijn. Je ontwikkeling zou wel niet zo hard gaan als je niet veel meer doet dan de Story lezen, boer zoekt vrouw kijken en 40 uur per week op je simpele baan zit omdat je geen zin had om te gaan studeren.
Volgens mij ga schiet je juist dan in die ' ik wil een baby, iets van mijzelf' reflex.
pi_77173249
Goed topic !

Waar ik vooral erg veel bewondering voor heb zijn mensen die na in een burgerlijk bestaan terecht te zijn gekomen er achter kwamen dat dit eigenlijk niets voor hen was en er uit ontsnapt zijn. Negen van de tien mensen zullen toch in het leven zijn blijven hangen. Somt vergt keuzes maken moed.

Ik ben zelf wel iemand die ontzettend veel werkt, maar dat is omdat ik veel dromen in mijn werk voor elkaar kan krijgen, die anderen in hun vrije tijd proberen te verwezenlijken. Dat wil echter wel zeggen dat een duur appartement er voor mij voorlopig nog niet inzit omdat ik nog even zal moeten wachten op een hoger salaris.
pi_77173855
quote:

[..]

Ja maar dat weten ze op dat moment niet.
quote:
Nee natuurlijk niet dat maakt het zo moeilijk. Ik zei ook alleen maar dat ik voor dat soort mensen vrees.

Je doet net alsof je zoiets MOET realiseren. "Je ontwikkeling zou wel niet zo hard gaan ..." alsof alle mensen zich op dezelfde manier moeten ontwikkelen.
pi_77173976
quote:

[..]

Je kunt beter spijt hebben dat je niet aan kinderen bent begonnen, dan dat je spijt hebt dat je er wel voor gekozen hebt.
pi_77174223
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:02 schreef Dichtpiet. het volgende:

Je doet net alsof je zoiets MOET realiseren. "Je ontwikkeling zou wel niet zo hard gaan ..." alsof alle mensen zich op dezelfde manier moeten ontwikkelen.
Liefst wel. Maakt niet zoveel uit welke kant je op ontwikkeld. Maar mensen die heel hun leven het niveau van een 19 jarige aanhouden vind ik maar een treurige zaak. Dit is trouwens niet hetzelfde als heel je leven de levensstijl van een 19 jarige aanhouden omdat je deze het vermakelijkst vindt.

Moet niet nee. Misschien ontwikkelen ze zichzelf nooit verder maar hadden ze daar toch de behoefte niet aan. Maar dat is dan meer geluk dan een goede keuze.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')