SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan doe je het niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:05 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Wat als ik daar geen zin in heb?
!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:06 schreef ripley1 het volgende:
Chooselife![]()
Gewoon laten lullen en je nergens wat van aantrekken
Ze zijn van het hardnekkiger soort. Ik heb al best vaak discussies met ze erover gehad.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:10 schreef VeerEli het volgende:
Trainspotting![]()
En je schoonouders moeten zich niet zo bezig houden met jou leven.
Leef en laten leven. Als jij andere prioriteiten hebt, dan hebben ze dat te accepteren.
Dit mag je ze ook best duidelijk maken lijkt mij.
Ripleyquote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:06 schreef ripley1 het volgende:
Chooselife![]()
Gewoon laten lullen en je nergens wat van aantrekken
Dat had ik al eens eerder gehoord.quote:
Jap. Ziehier de kern van het probleem!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:20 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dat had ik al eens eerder gehoord.
De generatie van mijn schoonouders is er trots op dat ze hard heeft gewerkt, opdat hun kinderen het beter konden krijgen.
Maar wat is ' beter' ? Een Playstation? Misschien hadden de kinderen nog liever wat vaker met papa buiten gevoetbald op woensdagmiddag. Maar papa zat in het buitenland, centjes verdienen.
'quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:20 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dat had ik al eens eerder gehoord.
De generatie van mijn schoonouders is er trots op dat ze hard heeft gewerkt, opdat hun kinderen het beter konden krijgen.
Maar wat is ' beter' ? Een Playstation? Misschien hadden de kinderen nog liever wat vaker met papa buiten gevoetbald op woensdagmiddag. Maar papa zat in het buitenland, centjes verdienen.
Mijn vriendin is natuurlijk geen willoos wezen. Alles gaat in overleg. Als we zo verschillend in instelling waren zouden geweest we het niet zo lang met elkaar hebben uitgehouden.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:23 schreef Appletree het volgende:
En je vriendin? Die heeft misschien wel hetzelfde idee als haar ouders. Jouw schoonouders hebben waarschijnlijk het ideale plaatje in hun hoofd dat jij perfect voor hun dochter gaat zorgen en nu schetsen ze het scenario dat ze in een achterbuurt in een flat terecht komt. Kortom, het leven dat jij kiest is automatisch het leven dat hun dochter zal krijgen als jullie bij elkaar blijven en of zij dat ook voor hun dochter willen, blijkbaar niet.
-te laat-quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:23 schreef Appletree het volgende:
En je vriendin? Die heeft misschien wel hetzelfde idee als haar ouders. Jouw schoonouders hebben waarschijnlijk het ideale plaatje in hun hoofd dat jij perfect voor hun dochter gaat zorgen en nu schetsen ze het scenario dat ze in een achterbuurt in een flat terecht komt. Kortom, het leven dat jij kiest is automatisch het leven dat hun dochter zal krijgen als jullie bij elkaar blijven en of zij dat ook voor hun dochter willen, blijkbaar niet.
Ja keihard werken voor iemand anders' geld zodat jij een bank kan kopen waar je toch geen tijd voor hebt om op te zittenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:32 schreef cYbErTiM het volgende:
Die moeder heeft gelijk, ga je net als je oom een beetje gaar in een stink hok zitten?
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:22 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
'
Jij snapt um!
Nu nog je onderschrift even aanpassen en je bent je schoonouders al voorbij gestreefd!
Zijn schoonmoeder is kleinburgerlijk en materialistisch ingesteld.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:53 schreef Flashwin het volgende:
TS is depressief en pessimistisch ingesteld.
weet jij veel, misschien lokt die schoonmoeder ts wel uit de tentquote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:54 schreef TGVkopper het volgende:
[..]
Zijn schoonmoeder is kleinburgerlijk en materialistisch ingesteld.
Ik moet me bedwingen om de boel niet op te stoken. En dingen te zeggen als ' ik ga troubadour worden'. Of ' als boeddhistische bedelmonnik de wereld rond trekken, dat lijkt me wel wat'.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:52 schreef Garisson72 het volgende:
Leer minzaam te lachen en hou nietszeggende dooddoeners paraat als "Tja, we zullen zien hoe het balletje rolt" en "dat gaat allemaal ongetwijfeld goedkomen" zónder in de verleiding te worden gebracht om in detail te treden.
Al 8 jaar?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:56 schreef cYbErTiM het volgende:
[..]
weet jij veel, misschien lokt die schoonmoeder ts wel uit de tent
ik zou de knul die mijn dochter zou daten ook het vuur aan de schenen leggen
You go GIRL!!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:02 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik moet me bedwingen om de boel niet op te stoken. En dingen te zeggen als ' ik ga troubadour worden'. Of ' als boeddhistische bedelmonnik de wereld rond trekken, dat lijkt me wel wat'.
En de mooiste' ik geloof niet in werken'.
Heheheh.quote:
En dat is het moment waarop TS zegt:quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:05 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Schoonmama: Nou, met zo' n instelling heb je dus duidelijk je prioriteiten verkeerd!
Het is eerder dat zij energie in mij steken, om te veranderen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:11 schreef Jack. het volgende:
Zulke mensen veranderen niet, dus stop er ook niet te veel energie in. En als je vriendin je mening deelt (los van of zij wel of niet voor een carriere wilt gaan), dan komt het inderdaad wel goed.
Nou ze zijn wel.. traditioneel.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:22 schreef Jack. het volgende:
Volgens mij zien ze de nadelen ook nog niet echt in van dat scenario.
Als jullie carriere minded zijn, heb je nergens anders tijd voor.
Dus je komt amper nog bij hen over de vloer.
Feestje? Sorry geen tijd, werk roept...
Kinderen ? Sorry, geen tijd voor...
En als er al kinderen zijn, worden ze constant bij hen gedropped, want er moet natuurlijk wel iemand op passen als jullie werken zijn.
Misschien kan je die kant van het verhaal eens toelichten volgende keer, en zeggen dat je daar liefst een gulden middenweg in zoekt eens die keuzes zich ook aanbieden.
Of is hun scenario dat jij al het werk doet en je vriendin huisvrouw wordt ?
Dan heb je ook nog de jaloerse types.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:41 schreef L0t.. het volgende:
Mijn moeder is precíes zo, geld is haar hoogste prioriteit.
Hier ook, ik moet studeren om later een goed salaris te hebben. En als ik dan zeg dat ik 2200 als startsalaris kan verwachten valt ze bijna van haar stoelquote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:41 schreef L0t.. het volgende:
Mijn moeder is precíes zo, geld is haar hoogste prioriteit.
Het gaat niet om de keuze. Die maak ik zelf. Het gaat om de druk doe me nu de keel gaat uithangen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:39 schreef El_Matador het volgende:
Je spiegelen aan anderen lijkt me bij voorbaat een onzinnige keuze.
Maak je eigen keuzes.
Al zou ik je het Trainspotting-traject niet aanraden...
Als ze later op haar sterfbed ligt zijn,de dingen waar ze met warmte in haar hart terugdenkt, natuurlijk de designer driezitsbank (met bijpassend poefje), de 'totaaloplossing voor beeld en geluid' in de huiskamer, en de volautomatische garagedeur.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:33 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Hier ook, ik moet studeren om later een goed salaris te hebben. En als ik dan zeg dat ik 2200 als startsalaris kan verwachten valt ze bijna van haar stoel'maar daar kun je toch niet van leven, en later wil je een mooi huis en een auto'. "waarom?' en dan is het altijd stil
althans boor een paar uur dan
Jah, maar zo is ze dan niet(zegt zequote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:50 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Als ze later op haar sterfbed ligt zijn,de dingen waar ze met warmte in haar hart terugdenkt, natuurlijk de designer driezitsbank (met bijpassend poefje), de 'totaaloplossing voor beeld en geluid' in de huiskamer, en de volautomatische garagedeur.
Herkenbaar. Toen ik stopte met rechten flipte ze gewoon, want nu liet ik een goede baan met dik salaris varenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:33 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Hier ook, ik moet studeren om later een goed salaris te hebben. En als ik dan zeg dat ik 2200 als startsalaris kan verwachten valt ze bijna van haar stoel'maar daar kun je toch niet van leven, en later wil je een mooi huis en een auto'. "waarom?' en dan is het altijd stil
althans boor een paar uur dan
Het gekke is, ik had geen idee dat dit soort dingen speelden binnen families. Mijn familie is eenvoudig van afkomst en vindt het allemaal al snel best.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:01 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Herkenbaar. Toen ik stopte met rechten flipte ze gewoon, want nu liet ik een goede baan met dik salaris varenDat ik me absoluut niet fijn voelde bij die studie boeit niet. Nu doe ik HBO-V en ik krijg elke maand nog wel een keer te horen dat ik beter kan, dat ik deze opleiding leuk vind maakt niet uit. Ook is mijn vriend eigenlijk niet goed genoeg, want hij is geen chirurg met ouders die ook chirurg zijn
Terwijl hij gewoon een goede baan heeft met een HBO-diploma. Ik zou echt een boek kunnen schrijven over al mijn frustraties wat betreft mijn moeder trouwens maargoed
Ja, ik ken ook genoeg gezinnen waarbij dit niet zo gaat hoor. Mijn schoonouders zijn bijvoorbeeld nog trotser op mij dan m'n moeder. Zij hechten niet zoveel waarde aan status gelukkig. Bij een aantal vriendinnen van me gaat het echter wel precies zoals bij mij. Mijn grootste angst is om later te worden zoals mijn moeder.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:10 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Het gekke is, ik had geen idee dat dit soort dingen speelden binnen families. Mijn familie is eenvoudig van afkomst en vindt het allemaal al snel best.
Pas sinds ik en mij broertje aan de vrouw zijn merk ik dat dit soort dingen echt spelen. De vriendin van mij broertje is de 'loser' van de familie want ze studeert niet voor arts.
Echt. wtf.
Definieer kinderwens.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:42 schreef Fortitude het volgende:
Ze verwachten huisje boompje beestje met alles der op en der aan. Ze verwachten ook dat de man het zware tillen doet en ze willen waarschijnlijk ook iemand waar ze zelf ook nog wat aan hebben. Met andere woorden 5 dagen per week werken en dik carrière maken. Hoe ga je anders die 3 kinderen, 2 auto's en af en toe een familie weekend betalen?
Hebben jij en je vriendin overigens een kinderwens? En hoe oud zijn jullie?
En hoe oud? Onder de 25 is er een goede kans dat jullie later toch zeker kinderen willen. Met een parttime baan zal je niet echt carrière maken. Met 2 zelfstandige volwassenen is parttime nog wel te doen. Met kinderen zou ik meer financiële zekerheid willen. Bv. meerdere kinderen in een klein kamertje douwen lijkt me niet ideaal, vooral wanneer al hun vriendjes allemaal een eigen kamer hebben.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:47 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Definieer kinderwens.Bij ons is er namelijk niet sprake van een eenduidig ja of nee.
Het zou ons best leuk lijken, maar het is niet het allerbelangrijkste in ons leven. Er is best een kans dat er iets anders op ons pad komt en dat we daarvoor gaan. Dan maar geen kinderen.
Herkenbaar.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:20 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ten eerste krijg ik jeuk van dat soort opmerkingen. Ten tweede is er ook kans dat ze later géén kinderen willen, ongeacht hun huidige leeftijd. Ten derde, of ze het nu later wel of niet willen, dat is de zaak van hun zelf en van niemand anders. Het komt, of het komt niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:00 schreef Fortitude het volgende:
[..]
En hoe oud? Onder de 25 is er een goede kans dat jullie later toch zeker kinderen willen. Met een parttime baan zal je niet echt carrière maken. Met 2 zelfstandige volwassenen is parttime nog wel te doen. Met kinderen zou ik meer financiële zekerheid willen. Bv. meerdere kinderen in een klein kamertje douwen lijkt me niet ideaal, vooral wanneer al hun vriendjes allemaal een eigen kamer hebben.
Maar ik snap wel wat je bedoeld, grootste deel van je leven werken is gaar. Persoonlijk lijkt me ik 4 dagen per week werken en zij 3 dagen per week wel ok. Dan 1 papa dag, 2 mama dagen en 2 dagen crèche of weet ik veel wat. Iets in die zin. Wel financiële zekerheid dan maar ook behoorlijk wat tijd voor je familie.
Je voelt je belemmerd ofzo? Begrijpelijk als dit het is. Maar iets als carrière maken komt meestal niet zomaar waaien. Dat is studeren en dan jezelf omhoog werken. Meer vrijheid zou leuk zijn maar zo werkt het nou eenmaal niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:20 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ten eerste krijg ik jeuk van dat soort opmerkingen. Ten tweede is er ook kans dat ze later géén kinderen willen, ongeacht hun huidige leeftijd. Ten derde, of ze het nu later wel of niet willen, dat is de zaak van hun zelf en van niemand anders. Het komt, of het komt niet.
Overigens is het in andere landen heel normaal hoor, twee kids op een kamer. Ook in Westerse landen. Bij mijn ex (uit Oostenrijk) was dat ook zo. Een vierkamerflat met niet al te grote kamers, met drie kinderen. En dan heb je het niet over een enorm arm gezin. Zolang kinderen het zélf niet als problematisch ervaren lijkt me er niks mis mee. Misschien gaan veel ouders er wel onterecht vanuit dat kinderen het fijn zullen vinden om een eigen kamer te hebben, misschien zouden kinderen het samen wel gezelliger vinden.
Als de financiële wensen veranderen dan kunnen we er ook voor kiezen meer of minder te gaan werken.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:00 schreef Fortitude het volgende:
[..]
En hoe oud? Onder de 25 is er een goede kans dat jullie later toch zeker kinderen willen. Met een parttime baan zal je niet echt carrière maken. Met 2 zelfstandige volwassenen is parttime nog wel te doen. Met kinderen zou ik meer financiële zekerheid willen. Bv. meerdere kinderen in een klein kamertje douwen lijkt me niet ideaal, vooral wanneer al hun vriendjes allemaal een eigen kamer hebben.
er zit veel waarheid in dit filmpje. probleem is dat vrouwen dit niet zoveel boeit. de eerste 20 jaar gaan ze een beetje naar school, sletten ze een beetje rond, en dan zoeken ze een papafiguur, baren ze wat koters en gaan ze lekker onderuit gezakt dr.phill kijken. stofzuigen en wat aardappels schillen is ook werk hoorquote:
Niet alle vrouwen hè?quote:Op donderdag 21 januari 2010 00:44 schreef Synthesist het volgende:
[..]
er zit veel waarheid in dit filmpje. probleem is dat vrouwen dit niet zoveel boeit. de eerste 20 jaar gaan ze een beetje naar school, sletten ze een beetje rond, en dan zoeken ze een papafiguur, baren ze wat koters en gaan ze lekker onderuit gezakt dr.phill kijken. stofzuigen en wat aardappels schillen is ook werk hoor
mwa, op wat nuttige vrouwen uitgezonderd dan: artsen en de mevrouw van de supermarktquote:Op donderdag 21 januari 2010 01:16 schreef leukvoorlater het volgende:
[..]
Niet alle vrouwen hè?
Hulde voor het filmpje.
quote:Op donderdag 21 januari 2010 02:06 schreef Synthesist het volgende:
[..]
mwa, op wat nuttige vrouwen uitgezonderd dan: artsen en de mevrouw van de supermarkt
Het is niet het soort materialisme dat zegt groter meer beter. Het is een soort zeg, maar minimalistisch materialisme. Ik kan het niet anders uitleggen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:45 schreef smeag0l het volgende:
Gewoon duidelijk zijn naar ze. Ze kunnen alleen maar druk op je uitoefenen voor zover jij dat toestaat (door het te blijven verdedigen bijvoorbeeld). Je moet geen argumenten geven voor jouw eventuele keuze, maar over het voeren van die discussie op zich.
Dus als ze nog een keer met die onzin aankomen, dan:
TS: "Joh, weet je, al die materialistische idealen interesseren me geen REET. En als jullie vinden dat mijn prioriteiten verkeerd liggen is dat jullie zaak, naar mijn mening is het precies andersom. En we hoeven het helemaal niet met elkaar eens te zijn, want dat daar is jullie leven en dit is het mijne. En ik ga lekker helemaal op mijn eigen manier ontdekken en beleven wat ik prettig en waardevol vind. En nou staat het niet meer ter discssie, ik doe wat ik wil, punt. Zo, iemand nog thee?"
quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:57 schreef Copycat het volgende:
Mams heeft een verknipt wereldbeeld en zou misschien eens een weekje moeten rondkomen van een bijstandsuitkering.
Mams is een nare snob. Zeg maar dat ik dat gezegd heb.
Toch logisch man. Ze wilt dat jij later voor een eventueel gezin kan zorgen. In haar optiek ga je er niet "goed" genoeg voor. En aangezien jij de partner bent van haar dochter begint ze te zeuren. Het verwende kreng draaft alleen zwaar door.quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:23 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dus in een rare manier is het nog een soort van bezorgdheid ook.![]()
lijkt me niet. je zult toch carriere moeten gaan maken om meer te verdienen. je kunt niet als je 35 bent opeens zeggen: en nu wil ik meer verdienen. je zult dan toch onderop moeten beginnenquote:Op woensdag 20 januari 2010 16:58 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Als de financiële wensen veranderen dan kunnen we er ook voor kiezen meer of minder te gaan werken.
Wie heeft het over carriere makenquote:Op donderdag 21 januari 2010 17:19 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
lijkt me niet. je zult toch carriere moeten gaan maken om meer te verdienen. je kunt niet als je 35 bent opeens zeggen: en nu wil ik meer verdienen. je zult dan toch onderop moeten beginnen
waarom studeer je uberhaupt als je toch geen carriere wil maken?
verder: als je eenmaal afgestuurd bent en de volwassenwereld gaat ontdekken zullen je merken dat het niet zo zwart/wit is als je denkt.
Ik had het daar over. Waar Rubber_Johnny op reageerde. Waar henkzijlstra weer op reageerde.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:37 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Wie heeft het over carriere maken.
Dus jij studeert enkel omdat je carriere wil maken ?quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:19 schreef henkzijlstra het volgende:
Wat versta jij onder "carriere maken"? Dat begrip is voor velerlei uitleg vatbaar.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:19 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
lijkt me niet. je zult toch carriere moeten gaan maken om meer te verdienen. je kunt niet als je 35 bent opeens zeggen: en nu wil ik meer verdienen. je zult dan toch onderop moeten beginnen
verder: als je eenmaal afgestuurd bent en de volwassenwereld gaat ontdekken zullen je merken dat het niet zo zwart/wit is als je denkt.
En toch is het mogelijk om een niet-saai bestaan te leiden met een goede baan. Ik heb die ervaring wel tenminste.quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:51 schreef nozem het volgende:
Het vinden van fatsoenlijke alternatieven voor 'huisje, boompje, beestje' vereist dusdanig veel durf en mazzel dat 99,9% van de mensen die claimen NOOIT een burgermansbestaan te willen er op den duur toch in belanden. En dan kun je toch maar beter zorgen dat je je zaakjes financieel enigszins voor elkaar hebt, dan kun je door middel van het maken van leuke reisjes nog af en toe voor jezelf de illusie wekken dat je een vrije jongen bent.
We kunnen immers niet allemaal een succesvolle bed and breakfast runnen op Tahiti en elke avond met een ander het bed in duiken of leven als een rockster en de ene dag in Sydney zitten en de andere dag chillen met groupies in een jacuzzi op Manhattan.
Huisje, boompje, beestje... Als de betekenis daarvan tenminste letterlijk een koophuis met een tuin, eventuele koters en een hond is hoeft natuurlijk verre van saai te zijn. Je leven is zo saai als je het zelf maakt.quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En toch is het mogelijk om een niet-saai bestaan te leiden met een goede baan. Ik heb die ervaring wel tenminste.
Ja, dat is zo vaag. Mijn vriendin heeft kinderen, maar gedraagt zich juist heel vrij.quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:57 schreef nozem het volgende:
[..]
Huisje, boompje, beestje... Als de betekenis daarvan tenminste letterlijk een koophuis met een tuin, eventuele koters en een hond is hoeft natuurlijk verre van saai te zijn. Je leven is zo saai als je het zelf maakt.
Haal dat toch maar weg. Das precies wat die zegt met die laatste zin van de eerste alinea.quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En toch is het mogelijk om een niet-saai bestaan te leiden met een goede baan. Ik heb die ervaring wel tenminste.
Zo'n uitspraak veronderstelt dat ik nu niet burgerlijk leef. Dat klopt ook wel maar tegelijkertijd stelt het niet-burgerlijke van mij heel weinig voor. Het is vooral een weigering, een nee-schudden. Ik heb jarenlang uitgesteld om een volgende stap te zetten. Ik doe nog steeds alsof ik 23 ben, nu tien jaar later. Soms heb ik het gevoel dat ik mezelf voor de gek houd. Soms ook niet, gelukkig.quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:09 schreef nozem het volgende:
Je bent toe aan een burgermansbestaan?
Ik herken het wel, deels. Ondanks het feit dat ik inmiddels al enkele jaren samenwoon leef ik niet veel anders dan 10 jaar geleden en begeef ik me nog steeds niet op het terrein van hypotheken, kinderopvang en vaste contracten.quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:47 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zo'n uitspraak veronderstelt dat ik nu niet burgerlijk leef. Dat klopt ook wel maar tegelijkertijd stelt het niet-burgerlijke van mij heel weinig voor. Het is vooral een weigering, een nee-schudden. Ik heb jarenlang uitgesteld om een volgende stap te zetten. Ik doe nog steeds alsof ik 23 ben, nu tien jaar later. Soms heb ik het gevoel dat ik mezelf voor de gek houd. Soms ook niet, gelukkig.
quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:05 schreef Ringo het volgende:
Puike TT, OP, topic.
Dat soort mensen moet je hard met het deksel op de neus slaan en dan glimlachend wat te drinken aanbieden.
ik ken een man van 40 die alleen woont, en die heeft het prima naar zijn zin.quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:51 schreef nozem het volgende:
Het vinden van fatsoenlijke alternatieven voor 'huisje, boompje, beestje' vereist dusdanig veel durf en mazzel dat 99,9% van de mensen die claimen NOOIT een burgermansbestaan te willen er op den duur toch in belanden. En dan kun je toch maar beter zorgen dat je je zaakjes financieel enigszins voor elkaar hebt, dan kun je door middel van het maken van leuke reisjes nog af en toe voor jezelf de illusie wekken dat je een vrije jongen bent.
We kunnen immers niet allemaal een succesvolle bed and breakfast runnen op Tahiti en elke avond met een ander het bed in duiken of leven als een rockster en de ene dag in Sydney zitten en de andere dag chillen met groupies in een jacuzzi op Manhattan.
een goede werkgever gaat kiest voor een goede vacature natuurlijk geen lamzak met een 9 tot 5 mentaliteit die maar 4 dagen in de week wil werken maar voor een gemotiveerde kracht die wil aanpakken. een goede baan vinden is dus al moeilijk. wat overblijft is een arbeidersbaan waarbij een dag meer werken in de week geen fortuin wordt verdiend.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:37 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Wie heeft het over carriere maken. Hij zegt toch méér gaan werken, als je van 4 naar 5 dagen per week gaat ga je natuurlijk meer verdienen, duh.
Okéquote:Op vrijdag 22 januari 2010 09:28 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
een goede werkgever gaat kiest voor een goede vacature natuurlijk geen lamzak met een 9 tot 5 mentaliteit die maar 4 dagen in de week wil werken maar voor een gemotiveerde kracht die wil aanpakken. een goede baan vinden is dus al moeilijk. wat overblijft is een arbeidersbaan waarbij een dag meer werken in de week geen fortuin wordt verdiend.
je vrienden die wel een goede baan hebben kunnen met dat geld lekker op vakantie, een fijn huis met een fijne keuken, apparatuur en badkamer (dus ook praktisch) terwijl jij op je vrije dag je thuis zit te vervelen omdat al je vrienden aan het werk zijn of samen dingen ondernemen die jij niet kunt betalen.
verder zul je merken dat het bij kinderen en trouwen e.d. toch wel makkelijk is als je wat te besteden hebt.
heeft niks met dikke bakken te maken. ik vind alleen dat als je nog studeert en je nu al afzet tegen de maatschappij (ik wil geen huis, boom, beest!) je een beetje een eenzelvig wereldbeeld hebtquote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:23 schreef L0t.. het volgende:
[..]
OkéWe zijn niet allemaal keiharde zakenmannetjes he. Mijn vriend werkt in hetr ziekenhuis gewoon 36 uur in 4 dagen, prima. Ik studeer nu nog HBO-V, ze zijn allang blij dat überhaupt nog mensen voor zo'n beroep kiezen, als ik straks 3-4 dagen in de week wil werken is dat geen enkel probleem. Overigens komen wij nu al prrrrimaaa rond samen, en ik werk nog niet eens. Maarja, als je grote waarde hecht aan een paar dikke bakken voor de deur en 3 keer per jaar op vakantie dan zul je de rest van je tijd alleen maar moeten werken ja.
Eh, wij wonen al een aantal jaren samen en betalen alles zelf ja. En ik draag bijna net zoveel bij als hij, van stufi en salaris van bijbaan. Verder heb ik helemaal niks tegen huisje, boompje, beestje. Prima zelfs. En als wij kinderen hadden zouden we ook rond kunnen komen van het geld wat we nu hebben ja, we hebben elke maand genoeg over.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:45 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
heeft niks met dikke bakken te maken. ik vind alleen dat als je nog studeert en je nu al afzet tegen de maatschappij (ik wil geen huis, boom, beest!) je een beetje een eenzelvig wereldbeeld hebt
ik neem aan dat jullie van zijn inkomen niet samenwonen in een huis en alles zelf betalen (zonder stufi) zoals gas, water, licht, eten enz
zou je ook rond kunen komen van dit geld als jullie kinderen hebben? o nee, die hebben trouwens geen geld nodig maar moeten zich buiten maar vermaken...
nu heb je nog genoeg over ja. als je dadelijk 40 bent en je zit nog steeds op hetzelfde inkomensniveau dan doe je toch echt iets niet goedquote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:58 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Eh, wij wonen al een aantal jaren samen en betalen alles zelf ja. En ik draag bijna net zoveel bij als hij, van stufi en salaris van bijbaan. Verder heb ik helemaal niks tegen huisje, boompje, beestje. Prima zelfs. En als wij kinderen hadden zouden we ook rond kunnen komen van het geld wat we nu hebben ja, we hebben elke maand genoeg over.
Misschien wisselen ze wel van baan, voor minder geld maar meer voldoening. Doe je het dan niet goed? Geluk kan je niet uitdrukken in tastbare zaken als geld of meubels.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:12 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
nu heb je nog genoeg over ja. als je dadelijk 40 bent en je zit nog steeds op hetzelfde inkomensniveau dan doe je toch echt iets niet goed
verder leen je dus geld om te leven? zals in stufi?
nou ik denk dat je gelukkiger bent met een goede doch leuke baan en je zit er wampjes bij met mooie vakanties dan dat je 5 dagen in de week vrij bent erg op een zolderkamer zit en niks kan doen in die 5 dagen omdat je geen geld hebt?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:16 schreef Gray het volgende:
[..]
Misschien wisselen ze wel van baan, voor minder geld maar meer voldoening. Doe je het dan niet goed? Geluk kan je niet uitdrukken in tastbare zaken als geld of meubels.
Stufi is geen lening. Verder ga ik er wel vanuit dat als ik eenmaal werk, mijn salaris wel meer zal zijn dan wat ik aan stufi ontvang jaquote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:12 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
nu heb je nog genoeg over ja. als je dadelijk 40 bent en je zit nog steeds op hetzelfde inkomensniveau dan doe je toch echt iets niet goed
verder leen je dus geld om te leven? zals in stufi?
Wat ben jij ongelofelijk kortzichtig. Jij bent precies zo'n persoon als waar dit topic over gaat.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:22 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
nou ik denk dat je gelukkiger bent met een goede doch leuke baan en je zit er wampjes bij met mooie vakanties dan dat je 5 dagen in de week vrij bent erg op een zolderkamer zit en niks kan doen in die 5 dagen omdat je geen geld hebt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |