abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 januari 2010 @ 19:02:27 #26
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77020979
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 18:52 schreef Garisson72 het volgende:
Leer minzaam te lachen en hou nietszeggende dooddoeners paraat als "Tja, we zullen zien hoe het balletje rolt" en "dat gaat allemaal ongetwijfeld goedkomen" zónder in de verleiding te worden gebracht om in detail te treden.
Ik moet me bedwingen om de boel niet op te stoken. En dingen te zeggen als ' ik ga troubadour worden'. Of ' als boeddhistische bedelmonnik de wereld rond trekken, dat lijkt me wel wat'.

En de mooiste' ik geloof niet in werken'.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 19:02:46 #27
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77020990
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 18:56 schreef cYbErTiM het volgende:

[..]

weet jij veel, misschien lokt die schoonmoeder ts wel uit de tent
ik zou de knul die mijn dochter zou daten ook het vuur aan de schenen leggen
Al 8 jaar?
pi_77021072
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:02 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ik moet me bedwingen om de boel niet op te stoken. En dingen te zeggen als ' ik ga troubadour worden'. Of ' als boeddhistische bedelmonnik de wereld rond trekken, dat lijkt me wel wat'.

En de mooiste' ik geloof niet in werken'.
You go GIRL!!
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  dinsdag 19 januari 2010 @ 19:11:17 #29
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77021382
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:04 schreef Flashwin het volgende:

[..]

You go GIRL!!
Heheheh.

En dat terwijl het gewoon een verschil in de mate van materialisme is, want ook ik ben wel materialistisch ingesteld, alleen niet zo erg.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 19:11:34 #30
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_77021399
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 18:05 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Schoonmama: Nou, met zo' n instelling heb je dus duidelijk je prioriteiten verkeerd!
En dat is het moment waarop TS zegt:
Of de verkeerde schoonmoeder

en dus niet zo'n blik trekken van " wacht maar, daar ga ik een topic op fok over openen!"

Maar serieus:
Zulke mensen veranderen niet, dus stop er ook niet te veel energie in. En als je vriendin je mening deelt (los van of zij wel of niet voor een carriere wilt gaan), dan komt het inderdaad wel goed.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 19:15:50 #31
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77021598
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:11 schreef Jack. het volgende:

Zulke mensen veranderen niet, dus stop er ook niet te veel energie in. En als je vriendin je mening deelt (los van of zij wel of niet voor een carriere wilt gaan), dan komt het inderdaad wel goed.
Het is eerder dat zij energie in mij steken, om te veranderen.
pi_77021782
mijn ouders meende (en nu nog steeds) dat ik een dik salaris nodig heb

ze beredeneren dat vanuit hun eigen perspectief. ze hebben 4 kinderen, 2 auto's en een grote hypotheek

als jij dat niet wilt, prima, dan kan je het wat rustiger aan doen qua carrière. Maar wat je ook doet, ga nooit in discussie met schoonouders over dit soort dingen Ouders willen een man met een sterk arbeidsethos voor hun dochter, lijkt me niet meer dan logisch
  dinsdag 19 januari 2010 @ 19:22:49 #33
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_77021941
Volgens mij zien ze de nadelen ook nog niet echt in van dat scenario.

Als jullie carriere minded zijn, heb je nergens anders tijd voor.
Dus je komt amper nog bij hen over de vloer.
Feestje? Sorry geen tijd, werk roept...
Kinderen ? Sorry, geen tijd voor...
En als er al kinderen zijn, worden ze constant bij hen gedropped, want er moet natuurlijk wel iemand op passen als jullie werken zijn.

Misschien kan je die kant van het verhaal eens toelichten volgende keer, en zeggen dat je daar liefst een gulden middenweg in zoekt eens die keuzes zich ook aanbieden.
Of is hun scenario dat jij al het werk doet en je vriendin huisvrouw wordt ?
pi_77022258
TVP (om te lezen wat andere mensen hierover te zeggen hebben en omdat ik eigenlijk niet zoveel aan te vullen heb op TS, omdat ik het aardig met zijn standpunt eens ben).
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
  dinsdag 19 januari 2010 @ 19:33:58 #35
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_77022506
Zeg je schoonmoeder dat ze vroeg of laat ook in zo'n klein kamertje terecht komt
  dinsdag 19 januari 2010 @ 19:41:38 #36
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77022907
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:22 schreef Jack. het volgende:
Volgens mij zien ze de nadelen ook nog niet echt in van dat scenario.

Als jullie carriere minded zijn, heb je nergens anders tijd voor.
Dus je komt amper nog bij hen over de vloer.
Feestje? Sorry geen tijd, werk roept...
Kinderen ? Sorry, geen tijd voor...
En als er al kinderen zijn, worden ze constant bij hen gedropped, want er moet natuurlijk wel iemand op passen als jullie werken zijn.

Misschien kan je die kant van het verhaal eens toelichten volgende keer, en zeggen dat je daar liefst een gulden middenweg in zoekt eens die keuzes zich ook aanbieden.
Of is hun scenario dat jij al het werk doet en je vriendin huisvrouw wordt ?
Nou ze zijn wel.. traditioneel.

Als je een vrouw ben wordt een baan toch gezien als 'iets om handen hebben' naast je belangrijkste taak: voor de kinderen zorgen.

Schoonmoeder staat hele dagen in de keuken als er bezoek komt, en ervaart dat volgens mij als een plicht. Verder heeft ze het alleen maar over de kinderen en hoe ze die opgevoed heeft. Het is haar levenswerk.
pi_77022910
Mijn moeder is precíes zo, geld is haar hoogste prioriteit.
pi_77023071
Hoewel ik het met TS eens ben, raad ik hem toch af ertegenin te gaan. Je schoonouders klinken niet als bijzonder buigzame mensen, dus wellicht dat niet te veel tegen ze in gaan een beter resultaat heeft dan je echte mening uiten.. Zeggen dat ze gelijk hebben, maar ondertussen wel gewoon je eigen leven leiden. Klinkt hypocriet, maar het is misschien wel de weg van de minste weerstand in dit geval.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 20:02:12 #39
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77023968
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:41 schreef L0t.. het volgende:
Dan heb je ook nog de jaloerse types.

Van die mensen die, als het gesprek bijvoorbeeld om een bepaald gezin gaat, altijd eventjes erbij moeten vermelden ' dat daar veel geld zit'.

Gelukkig hebben mijn schoonouders daar dan weer niet zoveel last van.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 20:33:41 #40
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_77025421
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:41 schreef L0t.. het volgende:
Hier ook, ik moet studeren om later een goed salaris te hebben. En als ik dan zeg dat ik 2200 als startsalaris kan verwachten valt ze bijna van haar stoel 'maar daar kun je toch niet van leven, en later wil je een mooi huis en een auto'. "waarom?' en dan is het altijd stil althans boor een paar uur dan
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_77025684
Je spiegelen aan anderen lijkt me bij voorbaat een onzinnige keuze.

Maak je eigen keuzes.

Al zou ik je het Trainspotting-traject niet aanraden...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 19 januari 2010 @ 20:40:59 #42
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77025783
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:39 schreef El_Matador het volgende:
Je spiegelen aan anderen lijkt me bij voorbaat een onzinnige keuze.

Maak je eigen keuzes.

Al zou ik je het Trainspotting-traject niet aanraden...
Het gaat niet om de keuze. Die maak ik zelf. Het gaat om de druk doe me nu de keel gaat uithangen.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 20:43:27 #43
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_77025897
Misschien moet je dat eens tegen je schoonouders zeggen, plain and simple.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 20:50:48 #44
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77026278
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:33 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Hier ook, ik moet studeren om later een goed salaris te hebben. En als ik dan zeg dat ik 2200 als startsalaris kan verwachten valt ze bijna van haar stoel 'maar daar kun je toch niet van leven, en later wil je een mooi huis en een auto'. "waarom?' en dan is het altijd stil althans boor een paar uur dan
Als ze later op haar sterfbed ligt zijn,de dingen waar ze met warmte in haar hart terugdenkt, natuurlijk de designer driezitsbank (met bijpassend poefje), de 'totaaloplossing voor beeld en geluid' in de huiskamer, en de volautomatische garagedeur.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 20:54:39 #45
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_77026475
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:50 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Als ze later op haar sterfbed ligt zijn,de dingen waar ze met warmte in haar hart terugdenkt, natuurlijk de designer driezitsbank (met bijpassend poefje), de 'totaaloplossing voor beeld en geluid' in de huiskamer, en de volautomatische garagedeur.
Jah, maar zo is ze dan niet(zegt ze )alleen moet ik wel zo zijn
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_77026808
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:33 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Herkenbaar. Toen ik stopte met rechten flipte ze gewoon, want nu liet ik een goede baan met dik salaris varen Dat ik me absoluut niet fijn voelde bij die studie boeit niet. Nu doe ik HBO-V en ik krijg elke maand nog wel een keer te horen dat ik beter kan, dat ik deze opleiding leuk vind maakt niet uit. Ook is mijn vriend eigenlijk niet goed genoeg, want hij is geen chirurg met ouders die ook chirurg zijn Terwijl hij gewoon een goede baan heeft met een HBO-diploma. Ik zou echt een boek kunnen schrijven over al mijn frustraties wat betreft mijn moeder trouwens maargoed
  dinsdag 19 januari 2010 @ 21:10:48 #47
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77027322
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:01 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Herkenbaar. Toen ik stopte met rechten flipte ze gewoon, want nu liet ik een goede baan met dik salaris varen Dat ik me absoluut niet fijn voelde bij die studie boeit niet. Nu doe ik HBO-V en ik krijg elke maand nog wel een keer te horen dat ik beter kan, dat ik deze opleiding leuk vind maakt niet uit. Ook is mijn vriend eigenlijk niet goed genoeg, want hij is geen chirurg met ouders die ook chirurg zijn Terwijl hij gewoon een goede baan heeft met een HBO-diploma. Ik zou echt een boek kunnen schrijven over al mijn frustraties wat betreft mijn moeder trouwens maargoed
Het gekke is, ik had geen idee dat dit soort dingen speelden binnen families. Mijn familie is eenvoudig van afkomst en vindt het allemaal al snel best.

Pas sinds ik en mij broertje aan de vrouw zijn merk ik dat dit soort dingen echt spelen. De vriendin van mij broertje is de 'loser' van de familie want ze studeert niet voor arts.

Echt. wtf.
pi_77027759
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:10 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Het gekke is, ik had geen idee dat dit soort dingen speelden binnen families. Mijn familie is eenvoudig van afkomst en vindt het allemaal al snel best.

Pas sinds ik en mij broertje aan de vrouw zijn merk ik dat dit soort dingen echt spelen. De vriendin van mij broertje is de 'loser' van de familie want ze studeert niet voor arts.

Echt. wtf.
Ja, ik ken ook genoeg gezinnen waarbij dit niet zo gaat hoor. Mijn schoonouders zijn bijvoorbeeld nog trotser op mij dan m'n moeder. Zij hechten niet zoveel waarde aan status gelukkig. Bij een aantal vriendinnen van me gaat het echter wel precies zoals bij mij. Mijn grootste angst is om later te worden zoals mijn moeder.
pi_77029293
Ze verwachten huisje boompje beestje met alles der op en der aan. Ze verwachten ook dat de man het zware tillen doet en ze willen waarschijnlijk ook iemand waar ze zelf ook nog wat aan hebben. Met andere woorden 5 dagen per week werken en dik carrière maken. Hoe ga je anders die 3 kinderen, 2 auto's en af en toe een familie weekend betalen?

Hebben jij en je vriendin overigens een kinderwens? En hoe oud zijn jullie?
  dinsdag 19 januari 2010 @ 21:47:11 #50
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77029552
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:42 schreef Fortitude het volgende:
Ze verwachten huisje boompje beestje met alles der op en der aan. Ze verwachten ook dat de man het zware tillen doet en ze willen waarschijnlijk ook iemand waar ze zelf ook nog wat aan hebben. Met andere woorden 5 dagen per week werken en dik carrière maken. Hoe ga je anders die 3 kinderen, 2 auto's en af en toe een familie weekend betalen?

Hebben jij en je vriendin overigens een kinderwens? En hoe oud zijn jullie?
Definieer kinderwens. Bij ons is er namelijk niet sprake van een eenduidig ja of nee.

Het zou ons best leuk lijken, maar het is niet het allerbelangrijkste in ons leven. Er is best een kans dat er iets anders op ons pad komt en dat we daarvoor gaan. Dan maar geen kinderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')