quote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:00 schreef Fortitude het volgende:
Persoonlijk lijkt me ik 4 dagen per week werken en zij 3 dagen per week wel ok. Dan 1 papa dag, 2 mama dagen en 2 dagen crèche of weet ik veel wat. Iets in die zin. Wel financiële zekerheid dan maar ook behoorlijk wat tijd voor je familie.
Er was een tijd voor ik jou kendequote:Op donderdag 21 januari 2010 19:08 schreef Ringo het volgende:
Overigens leid ik al jaren zo'n gedroomd romantisch bestaan, maar ik begin het langzaamaan beu te worden.
Ik vind mensen die dit als zo'n beetje de enige optie zien een ' eenzelvig wereldbeeld' hebben.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:45 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
heeft niks met dikke bakken te maken. ik vind alleen dat als je nog studeert en je nu al afzet tegen de maatschappij (ik wil geen huis, boom, beest!) je een beetje een eenzelvig wereldbeeld hebt
Wat een valse romantiek. Ik denk dat het je vies tegen zal vallen, lekker visjes vangen voor de kost op Cuba.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:43 schreef Gray het volgende:
Of een eilandje ergens in de Caribien of Griekenland. Dat lijkt me ook wel wat. Beetje vissen, plukken, brood bakken. Leuk!
Het is keuzes maken, dat is de kunst. Je moet niet alles willen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:53 schreef ShadyLane het volgende:
Hangt dan ook af van andere keuzes. Degenen waar ik het over heb verdienen echt niet veel. Ze huren echter een kamer in een woongroep of zijn kinderloos samenwonend. Hebben geen auto, kopen geen dure hi-fi. Dan wil er nog wel wat geld overblijven voor reizen.
Voor de meeste mensen is het keuzes maken. Als je vet carriere maakt kun je misschien zowel een gezin als dure apparatuur als een groot huis als een auto als verre reizen betalen, maar dan zie je je kinderen weer nooit
ik lach me ziek om jouw domheid...lolquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:48 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Als je niet zozeer aan materiele dingen (de "fijne apparatuur en keuken") hecht zijn de andere dingen die je noemt gewoon mogelijk. Een parttime baan blijkt geen belemmering te zijn om gewoon op vakantie te kunnen. Je kunt zelfs veel langer weg, want vijftien vakantiedagen opnemen betekent dan vijf weken weg ipv drie.
lol jij denkt (hoopt) dat hij stikjaloers is. als hij zo jaloers was waarom zou hij dan niet meegaan? (of hij werkt te weinig zodat hij geen geld meer heeft) grappig die mensen die andere mensen die wel gewoon werken stom vinden. waarschijnlijk omdat ze zelf liever elke dag tot 12u in hun nest liggen (yo! wat een vrijbuitersbestaan!)quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:32 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Het is keuzes maken, dat is de kunst. Je moet niet alles willen.
Heb een zwager die een duur huis heeft met alles erop en eraan. En is ie dan stikjaloers als wij een keer gaan skiën. Hij wil zo graag ook weer eens op wintersport . Maar dat ' zit er nu niet in'. Stop dan 1000 euro minder in die keuken van je, denk ik dan.
En ik heb mijn keuzes gemaakt En dan word ik wel simpel van lieden die vinden dat ik dit allemaal wel moet willen (keuken, auto, hi-fi).
uiteindelijk heeft iedereen huisje boompje beeste. ik snap dat je nog jong bent en een beetje rebels wil overkomen maar vroeg of laat draai ook jij bij. hopelijk voor jou zsm omdat je later niet makkelijk meer kunt veranderenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:22 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik vind mensen die dit als zo'n beetje de enige optie zien een ' eenzelvig wereldbeeld' hebben.
Ik ben niet tegen huisje boompje beestje.Maar wel voor het onderzoeken van andere manieren van leven. Sommige mensen doen voorkomen of huisje boompje beestje de enige werkbare optie is. Daar zet ik me wél tegen af.
Ik zou huisje boompje beestje willen als ik echt overtuigd ben dat ik dat leuk vindt, niet omdat "het nou eenmaal zo is"quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:54 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
uiteindelijk heeft iedereen huisje boompje beeste. ik snap dat je nog jong bent en een beetje rebels wil overkomen maar vroeg of laat draai ook jij bij. hopelijk voor jou zsm omdat je later niet makkelijk meer kunt veranderen
armandquote:o ja, armand is bijvoorbeeld wel iemand die geen huisje boompje beeste heeft op 60 (?) jarige leeftijd. is dat dan het voorbeeld voor die mensen die 'zeker weten geen huisje,boompje,beestje willen'?
Ik lach me ziek om jouw domheid.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:50 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
ik lach me ziek om jouw domheid...lol
2. 20 vakantiedagen is voor zowel fulltimes als parttimers gewoon 20 vakantiedagen. lol. denk je dat parttimers ook nog eens dubbel zoveel vakantiedagen hebben?
ok leg me dan eens uit waarom parttimers die 15 dagen vakantie opnemen opeens vijf weken vrij krijgen? 1 dag is toch 1 dag of nu hele of halve dagen werkt?quote:
Drie dagen werk per week x vijf weken = vijftien vakantiedagen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:13 schreef henkzijlstra het volgende:
ok leg me dan eens uit waarom parttimers die 15 dagen vakantie opnemen opeens vijf weken vrij krijgen? 1 dag is toch 1 dag of nu hele of halve dagen werkt?
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:13 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
ok leg me dan eens uit waarom parttimers die 15 dagen vakantie opnemen opeens vijf weken vrij krijgen? 1 dag is toch 1 dag of nu hele of halve dagen werkt?
Precies.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:15 schreef Copycat het volgende:
Drie dagen werk per week x vijf weken = vijftien vakantiedagen.
Nee, niet voor de kost. Dan verdien ik slapend geld via AdSense natuurlijk! Visjes puur om te snacken. Mmmmm...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:28 schreef nozem het volgende:
[..]
Wat een valse romantiek. Ik denk dat het je vies tegen zal vallen, lekker visjes vangen voor de kost op Cuba.
als je het zo berekent wel. maar natuurlijk krijg je minder vakantiedagen als je minder werkt dus gaat die vlieger nog niet op. dat snap je hoop ik toch wel?quote:
Maar het ging om die 15 dagen ...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:28 schreef henkzijlstra het volgende:
als je het zo berekent wel. maar natuurlijk krijg je minder vakantiedagen als je minder werkt dus gaat die vlieger nog niet op. dat snap je hoop ik toch wel?
Daar gaat het niet om.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:28 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
als je het zo berekent wel. maar natuurlijk krijg je minder vakantiedagen als je minder werkt dus gaat die vlieger nog niet op. dat snap je hoop ik toch wel?
Dat is wel een beetje een drogreden, jongeman, en wel het stroman-soort. Eerst geef je een voorbeeld van iemand die niet aan huisje boompje beestje voldoet, en vervolgens ga je hém afzeiken. Ik zou ook niet graag als Armand willen leven, maar een hoop andere levens lijken me wenselijk dan een labrador, een caravan en een zenuwinzinkingquote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:54 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
uiteindelijk heeft iedereen huisje boompje beeste. ik snap dat je nog jong bent en een beetje rebels wil overkomen maar vroeg of laat draai ook jij bij. hopelijk voor jou zsm omdat je later niet makkelijk meer kunt veranderen
o ja, armand is bijvoorbeeld wel iemand die geen huisje boompje beeste heeft op 60 (?) jarige leeftijd. is dat dan het voorbeeld voor die mensen die 'zeker weten geen huisje,boompje,beestje willen'?
Dat hoop ik niet. Ik zie hem alleen balen omdat hij iets niet kan.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:52 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
lol jij denkt (hoopt) dat hij stikjaloers is. als hij zo jaloers was waarom zou hij dan niet meegaan? (of hij werkt te weinig zodat hij geen geld meer heeft) grappig die mensen die andere mensen die wel gewoon werken stom vinden. waarschijnlijk omdat ze zelf liever elke dag tot 12u in hun nest liggen (yo! wat een vrijbuitersbestaan!)
Je spiegelen aan anderen is sowieso dom. Gewoon doen waar je zelf zin in hebt (met rekening houden met degenen met wie je rekening moet houden natuurlijk) en je eigen keuzes maken inderdaad.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:42 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dat hoop ik niet. Ik zie hem alleen balen omdat hij iets niet kan.
Veel mensen dromen van iets. Dat kan een verre reis zijn, een droomauto, of een totaal andere baan (die minder verdient). Maar dat ' zit er niet in'. Vaak (lang niet altijd!) is dat omdat ze geen keuzes willen/kunnen maken.
Je moet keuzes kunnen maken, dan ben je vrijer om te doen wat jij echt belangrijk vindt. Mensen worden vaak tegengehouden in het maken van dit soort keuzes.
Omdat de hele maatschappij ze aanpraat dat dingen 'moeten'. Je moet een mooi huis, met een nieuwe inrichting, (nieuwe) een auto, en een vakantie hebben. Alles daarbovenop is vrij te besteden, maar na al die dingen heb je vaak niet zoveel meer over.
Het zou natuurlijk net zo goed op kunnen gaan dat iemand droomt van een dure keuken maar geen geld heeft, omdat hij het idee heeft dat hij op vakantie ' moet' omdat je anders niet meetelt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |