abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77143230
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 22:00 schreef Fortitude het volgende:

Persoonlijk lijkt me ik 4 dagen per week werken en zij 3 dagen per week wel ok. Dan 1 papa dag, 2 mama dagen en 2 dagen crèche of weet ik veel wat. Iets in die zin. Wel financiële zekerheid dan maar ook behoorlijk wat tijd voor je familie.

Ik heb wel een backup plan. Mallorca is van mij. Spanje weet het alleen nog niet. Daar komt mijn eigen utopia als ik het echt niet meer zie zitten.
pi_77143459
Of een eilandje ergens in de Caribien of Griekenland. Dat lijkt me ook wel wat. Beetje vissen, plukken, brood bakken. Leuk!
pi_77143749
los van wat 'burgerlijk is', los van of TS nou 'tot inkeer zal komen' en toch een kinderwens ontwikkelt, LOS van ALLES mag zo'n mens toch niet bepalen wat JIJ WILT op DIT MOMENT en van plan bent om door te zetten de rest van je leven: doen en laten wat jij denkt dat jou (en vriendin in dit geval) gelukkig maakt.

Ik ben blij dat ik dat allemaal niet heb, carriere-eisende familieleden. Ik zou ze echt heel hard excommuniceren
Ja doei.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 15:53:34 #129
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_77143912
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:08 schreef Ringo het volgende:
Overigens leid ik al jaren zo'n gedroomd romantisch bestaan, maar ik begin het langzaamaan beu te worden.
Er was een tijd voor ik jou kende
Dat ik leeg maar vol ellende
vloekend op de hele bende
In een kroeg te wachten zat
Tot het meisje van mijn dromen
Op een dag voorbij zou komen
En ik liet mijn tranen stromen
Als ik weer een kater had

En dat mijn geliefde vrienden
Waarmee ik de muze diende
En geen rooie cent verdiende
Ook al had ik nee gezegd
's Avonds aan kwamen gelopen
Om een praatje aan te knopen
En dan 's morgens straal bezopen
Op de stoep werden gelegd

Er was een tijd dat ik het meeste
Te vertellen had op feesten
Waar ik met verlichte geesten
Vaak de politiek besprak
Waarin wij ons nooit vergisten
Mensen die het beter wisten
Waren allemaal facisten
Die het aan verstand ontbrak

Toen ik navelstaarde
En mij communist verklaade
En met alle andere waarden
Op de bom te wachten zat
Toen die niet wilde vallen
Hoorde men al spoedig lallen
En we lagen met z'n allen
Weer vredig op de mat

In die tijd kon ik de vrouwen
Met een kennersoog beschouwen
En ik wilde nimmer trouwen
Want dat kwam me niet van pas
Ik wilde enkel samenwonen
Met een zwart geklede schone
Om de burgerij te tonen
Hoe ruimdenkend ik wel was

Maar het was niet te vermijden
Dat ik eenzaam was bij tijden
Zodat ik vertwijfeld vrijde
Met een meisje van ballet
Welke schoonheid snel verdorde
's Morgens bij het wakker worden
Met de peuken op de borden
En de kruimels in het bed

Op een dag kwam ik jou tegen
Je leek klein en zo verlegen
Druipend in de lente regen
In de grote vreemde stad
Jij wist niets van provoceren
En je wilde me bekeren
En ik liet me alles leren
Als ik maar je liefde had

Nu zit ik de krant te lezen
En een burgerman te wezen
Ik hoef geen honger meer te vrezen
Maar toch denk is soms met spijt
Aan de tijd voor ik jou kende
Aan de vrolijke ellende
Aan de artistieke bende
Van de goeie ouwe tijd...
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_77144576
Als kind speelde je vaak winkeltje, vadertje-en-moedertje, politietje, doktertje ... Dan doe je "net alsof".

Als volwassene is dit niet veel anders. Alleen dan komen allemaal mensen je wijs maken dat het allemaal heel serieus is en niet meer "net alsof".
  vrijdag 22 januari 2010 @ 16:22:29 #131
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77145074
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 12:45 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

heeft niks met dikke bakken te maken. ik vind alleen dat als je nog studeert en je nu al afzet tegen de maatschappij (ik wil geen huis, boom, beest!) je een beetje een eenzelvig wereldbeeld hebt

Ik vind mensen die dit als zo'n beetje de enige optie zien een ' eenzelvig wereldbeeld' hebben.

Ik ben niet tegen huisje boompje beestje.Maar wel voor het onderzoeken van andere manieren van leven. Sommige mensen doen voorkomen of huisje boompje beestje de enige werkbare optie is. Daar zet ik me wél tegen af.
pi_77145329
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:43 schreef Gray het volgende:
Of een eilandje ergens in de Caribien of Griekenland. Dat lijkt me ook wel wat. Beetje vissen, plukken, brood bakken. Leuk!
Wat een valse romantiek. Ik denk dat het je vies tegen zal vallen, lekker visjes vangen voor de kost op Cuba.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  vrijdag 22 januari 2010 @ 16:32:47 #133
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77145519
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:53 schreef ShadyLane het volgende:
Hangt dan ook af van andere keuzes. Degenen waar ik het over heb verdienen echt niet veel. Ze huren echter een kamer in een woongroep of zijn kinderloos samenwonend. Hebben geen auto, kopen geen dure hi-fi. Dan wil er nog wel wat geld overblijven voor reizen.

Voor de meeste mensen is het keuzes maken. Als je vet carriere maakt kun je misschien zowel een gezin als dure apparatuur als een groot huis als een auto als verre reizen betalen, maar dan zie je je kinderen weer nooit

Het is keuzes maken, dat is de kunst. Je moet niet alles willen.

Heb een zwager die een duur huis heeft met alles erop en eraan. En is ie dan stikjaloers als wij een keer gaan skiën. Hij wil zo graag ook weer eens op wintersport . Maar dat ' zit er nu niet in'. Stop dan 1000 euro minder in die keuken van je, denk ik dan.

En ik heb mijn keuzes gemaakt En dan word ik wel simpel van lieden die vinden dat ik dit allemaal wel moet willen (keuken, auto, hi-fi).
  vrijdag 22 januari 2010 @ 16:50:44 #134
198098 henkzijlstra
ik verdien 80k per jaar en jij
pi_77146245
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:48 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Als je niet zozeer aan materiele dingen (de "fijne apparatuur en keuken") hecht zijn de andere dingen die je noemt gewoon mogelijk. Een parttime baan blijkt geen belemmering te zijn om gewoon op vakantie te kunnen. Je kunt zelfs veel langer weg, want vijftien vakantiedagen opnemen betekent dan vijf weken weg ipv drie.
ik lach me ziek om jouw domheid...lol

1. fijne keuken bedoel ik in praktische zin. als jij 1 kookpit en een goedkope combimagnetron hebt kun je lang niet zo lekker eten als een fijne praktische open keuken waar je met vrienden kunt zitten
2. 20 vakantiedagen is voor zowel fulltimes als parttimers gewoon 20 vakantiedagen. lol. denk je dat parttimers ook nog eens dubbel zoveel vakantiedagen hebben?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 16:52:21 #135
198098 henkzijlstra
pi_77146321
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:32 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Het is keuzes maken, dat is de kunst. Je moet niet alles willen.

Heb een zwager die een duur huis heeft met alles erop en eraan. En is ie dan stikjaloers als wij een keer gaan skiën. Hij wil zo graag ook weer eens op wintersport . Maar dat ' zit er nu niet in'. Stop dan 1000 euro minder in die keuken van je, denk ik dan.

En ik heb mijn keuzes gemaakt En dan word ik wel simpel van lieden die vinden dat ik dit allemaal wel moet willen (keuken, auto, hi-fi).
lol jij denkt (hoopt) dat hij stikjaloers is. als hij zo jaloers was waarom zou hij dan niet meegaan? (of hij werkt te weinig zodat hij geen geld meer heeft) grappig die mensen die andere mensen die wel gewoon werken stom vinden. waarschijnlijk omdat ze zelf liever elke dag tot 12u in hun nest liggen (yo! wat een vrijbuitersbestaan!)
  vrijdag 22 januari 2010 @ 16:54:36 #136
198098 henkzijlstra
pi_77146425
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:22 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ik vind mensen die dit als zo'n beetje de enige optie zien een ' eenzelvig wereldbeeld' hebben.

Ik ben niet tegen huisje boompje beestje.Maar wel voor het onderzoeken van andere manieren van leven. Sommige mensen doen voorkomen of huisje boompje beestje de enige werkbare optie is. Daar zet ik me wél tegen af.
uiteindelijk heeft iedereen huisje boompje beeste. ik snap dat je nog jong bent en een beetje rebels wil overkomen maar vroeg of laat draai ook jij bij. hopelijk voor jou zsm omdat je later niet makkelijk meer kunt veranderen

o ja, armand is bijvoorbeeld wel iemand die geen huisje boompje beeste heeft op 60 (?) jarige leeftijd. is dat dan het voorbeeld voor die mensen die 'zeker weten geen huisje,boompje,beestje willen'?
pi_77146584
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:54 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

uiteindelijk heeft iedereen huisje boompje beeste. ik snap dat je nog jong bent en een beetje rebels wil overkomen maar vroeg of laat draai ook jij bij. hopelijk voor jou zsm omdat je later niet makkelijk meer kunt veranderen
Ik zou huisje boompje beestje willen als ik echt overtuigd ben dat ik dat leuk vindt, niet omdat "het nou eenmaal zo is"
quote:
o ja, armand is bijvoorbeeld wel iemand die geen huisje boompje beeste heeft op 60 (?) jarige leeftijd. is dat dan het voorbeeld voor die mensen die 'zeker weten geen huisje,boompje,beestje willen'?
armand
pi_77146933
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:50 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

ik lach me ziek om jouw domheid...lol

2. 20 vakantiedagen is voor zowel fulltimes als parttimers gewoon 20 vakantiedagen. lol. denk je dat parttimers ook nog eens dubbel zoveel vakantiedagen hebben?
Ik lach me ziek om jouw domheid.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 17:13:38 #139
198098 henkzijlstra
pi_77147157
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:08 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Ik lach me ziek om jouw domheid.
ok leg me dan eens uit waarom parttimers die 15 dagen vakantie opnemen opeens vijf weken vrij krijgen? 1 dag is toch 1 dag of nu hele of halve dagen werkt?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 17:15:05 #140
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_77147201
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:13 schreef henkzijlstra het volgende:

ok leg me dan eens uit waarom parttimers die 15 dagen vakantie opnemen opeens vijf weken vrij krijgen? 1 dag is toch 1 dag of nu hele of halve dagen werkt?
Drie dagen werk per week x vijf weken = vijftien vakantiedagen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_77147416
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:13 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:15 schreef Copycat het volgende:
Drie dagen werk per week x vijf weken = vijftien vakantiedagen.
Precies.
pi_77147525
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:28 schreef nozem het volgende:

[..]

Wat een valse romantiek. Ik denk dat het je vies tegen zal vallen, lekker visjes vangen voor de kost op Cuba.
Nee, niet voor de kost. Dan verdien ik slapend geld via AdSense natuurlijk! Visjes puur om te snacken. Mmmmm...
  vrijdag 22 januari 2010 @ 17:23:43 #143
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_77147538
Snap je het nu, Henk?
pi_77147597
Dat bedoel ik. Nou heeft een parttimer over het algemeen ook wel weer minder vakantiedagen dan een fulltimer, want meestal gaat dat naar rato. Maar dat staat los van de 'uitsmeermogelijkheid' waar ik het over had.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 17:28:03 #145
198098 henkzijlstra
pi_77147742
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:20 schreef L0t.. het volgende:

[..]

[..]

Precies.
als je het zo berekent wel. maar natuurlijk krijg je minder vakantiedagen als je minder werkt dus gaat die vlieger nog niet op. dat snap je hoop ik toch wel?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 17:28:36 #146
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_77147772
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:28 schreef henkzijlstra het volgende:

als je het zo berekent wel. maar natuurlijk krijg je minder vakantiedagen als je minder werkt dus gaat die vlieger nog niet op. dat snap je hoop ik toch wel?
Maar het ging om die 15 dagen ...
pi_77147781
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:28 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 17:28:54 #148
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_77147791
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:54 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje een drogreden, jongeman, en wel het stroman-soort. Eerst geef je een voorbeeld van iemand die niet aan huisje boompje beestje voldoet, en vervolgens ga je hém afzeiken. Ik zou ook niet graag als Armand willen leven, maar een hoop andere levens lijken me wenselijk dan een labrador, een caravan en een zenuwinzinking
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 18:42:12 #149
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77150412
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:52 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

lol jij denkt (hoopt) dat hij stikjaloers is. als hij zo jaloers was waarom zou hij dan niet meegaan? (of hij werkt te weinig zodat hij geen geld meer heeft) grappig die mensen die andere mensen die wel gewoon werken stom vinden. waarschijnlijk omdat ze zelf liever elke dag tot 12u in hun nest liggen (yo! wat een vrijbuitersbestaan!)
Dat hoop ik niet. Ik zie hem alleen balen omdat hij iets niet kan.

Veel mensen dromen van iets. Dat kan een verre reis zijn, een droomauto, of een totaal andere baan (die minder verdient). Maar dat ' zit er niet in'. Vaak (lang niet altijd!) is dat omdat ze geen keuzes willen/kunnen maken.

Je moet keuzes kunnen maken, dan ben je vrijer om te doen wat jij echt belangrijk vindt. Mensen worden vaak tegengehouden in het maken van dit soort keuzes.

Omdat de hele maatschappij ze aanpraat dat dingen 'moeten'. Je moet een mooi huis, met een nieuwe inrichting, een (nieuwe)auto, en een vakantie hebben. Alles daarbovenop is vrij te besteden, maar na al die dingen heb je vaak niet zoveel meer over.

Het zou natuurlijk net zo goed op kunnen gaan dat iemand droomt van een dure keuken maar geen geld heeft, omdat hij het idee heeft dat hij op vakantie ' moet' omdat je anders niet meetelt.
pi_77150566
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:42 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Dat hoop ik niet. Ik zie hem alleen balen omdat hij iets niet kan.

Veel mensen dromen van iets. Dat kan een verre reis zijn, een droomauto, of een totaal andere baan (die minder verdient). Maar dat ' zit er niet in'. Vaak (lang niet altijd!) is dat omdat ze geen keuzes willen/kunnen maken.

Je moet keuzes kunnen maken, dan ben je vrijer om te doen wat jij echt belangrijk vindt. Mensen worden vaak tegengehouden in het maken van dit soort keuzes.

Omdat de hele maatschappij ze aanpraat dat dingen 'moeten'. Je moet een mooi huis, met een nieuwe inrichting, (nieuwe) een auto, en een vakantie hebben. Alles daarbovenop is vrij te besteden, maar na al die dingen heb je vaak niet zoveel meer over.

Het zou natuurlijk net zo goed op kunnen gaan dat iemand droomt van een dure keuken maar geen geld heeft, omdat hij het idee heeft dat hij op vakantie ' moet' omdat je anders niet meetelt.
Je spiegelen aan anderen is sowieso dom. Gewoon doen waar je zelf zin in hebt (met rekening houden met degenen met wie je rekening moet houden natuurlijk) en je eigen keuzes maken inderdaad.

Zo heb ik een mooi huis, veel reizen, een lieve vriendin en een gave auto, maar geen geld op de bank, geen koophuis, loop niet in Armani en geen kinderen (nog).

Geluk zit in jezelf. Zo cliche en daarom lijkt het onwaar. Maar dat is het niet.

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')