abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77174362
Ik heb soms het idee dat op z'n minst 75% van de mensen het burgerleventje (samenwonen, evt. trouwen, kinderen) nastreeft. Dit heeft soms grote gevolgen voor vriendschappen tussen mensen waarvan de een geen burgerlijke toekomst wil.
pi_77174839
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:17 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Liefst wel. Maakt niet zoveel uit welke kant je op ontwikkeld. Maar mensen die heel hun leven het niveau van een 19 jarige aanhouden vind ik maar een treurige zaak. Dit is trouwens niet hetzelfde als heel je leven de levensstijl van een 19 jarige aanhouden omdat je deze het vermakelijkst vindt.

Moet niet nee. Misschien ontwikkelen ze zichzelf nooit verder maar hadden ze daar toch de behoefte niet aan. Maar dat is dan meer geluk dan een goede keuze.
Ik heb het niet over een niveau. Mensen met kinderen en een carrière kunnen net zo goed het niveau van een 19 jarige hebben.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 14:24:50 #203
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77175938
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:43 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ik heb het niet over een niveau. Mensen met kinderen en een carrière kunnen net zo goed het niveau van een 19 jarige hebben.
Dat duurt vast niet lang, want dan heb je en hoop verantwoordelijkheden meer dan een gemiddelde 19 jarige.
pi_77176060
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 14:24 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Dat duurt vast niet lang, want dan heb je en hoop verantwoordelijkheden meer dan een gemiddelde 19 jarige.
je hebt dan ook een hoop onverantwoordelijke slechte ouders
pi_77176404
Ik vind het heel frappant dat mensen (zowel hier als in mijn omgeving) van mening zijn dat het meest gevolgde pad volgen 'groeien' is en een ander pad volgen vaak neerkomt op 'blijven hangen' of 'stilstaan'. Ik zie het zelf nl. helemaal niet zo. Zo iemand als mijn collega, die na een huwelijk ontdekt dat hij het voortaan anders wil, en daarnaar gaat leven, vind ik niet minder groeien dan iemand die na het stranden van zijn huwelijk bij een volgende vrouw weer precies hetzelfde pad inslaat.

Of als ik bijv. naar mijn vader kijk, die pas op z'n veertigste aan een serieuze relatie begon omdat de tijd daarvoor in het teken stond van zijn sport, ik vind ab-so-luut niet dat hij dan dus tot z'n veertigste 'niet is gegroeid'. Door op hoog niveau aan sport te doen heeft hij dingen meegemaakt en zijn deuren voor hem geopend die hij nooit zou hebben meegemaakt als hij op z'n vijfentwintigste gewoon had gedaan wat je 'hoort te doen'.

En ik ken nu iemand die, volgens sommigen hier, 'puberaal bezig is', door op z'n 32e te verkondigen dat hij al een tijdje een 'no guy, no cry'-filosofie aanhangt (hij is homo) en vooral bezig is met zijn kunst. Dan kun je wel vinden dat ie zich als een negentienjarige gedraagt, door op een goedkoop kamertje te wonen, geen koophuis te nemen met een vaste partner en geen carriere in het bedrijfsleven te maken, maar hij maakt wel erg mooie dingen.

Als iemand liever een gezin sticht dan heel goed te worden in een bepaalde sport of mooie kunst te maken is dat zijn goed recht, maar het is niet zijn goed recht om denigrerend te doen over de keuzes van een ander.
pi_77176496
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 14:41 schreef ShadyLane het volgende:
Ik vind het heel frappant dat mensen (zowel hier als in mijn omgeving) van mening zijn dat het meest gevolgde pad volgen 'groeien' is en een ander pad volgen vaak neerkomt op 'blijven hangen' of 'stilstaan'. Ik zie het zelf nl. helemaal niet zo. Zo iemand als mijn collega, die na een huwelijk ontdekt dat hij het voortaan anders wil, en daarnaar gaat leven, vind ik niet minder groeien dan iemand die na het stranden van zijn huwelijk bij een volgende vrouw weer precies hetzelfde pad inslaat.

Of als ik bijv. naar mijn vader kijk, die pas op z'n veertigste aan een serieuze relatie begon omdat de tijd daarvoor in het teken stond van zijn sport, ik vind ab-so-luut niet dat hij dan dus tot z'n veertigste 'niet is gegroeid'. Door op hoog niveau aan sport te doen heeft hij dingen meegemaakt en zijn deuren voor hem geopend die hij nooit zou hebben meegemaakt als hij op z'n vijfentwintigste gewoon had gedaan wat je 'hoort te doen'.

En ik ken nu iemand die, volgens sommigen hier, 'puberaal bezig is', door op z'n 32e te verkondigen dat hij al een tijdje een 'no guy, no cry'-filosofie aanhangt (hij is homo) en vooral bezig is met zijn kunst. Dan kun je wel vinden dat ie zich als een negentienjarige gedraagt, door op een goedkoop kamertje te wonen, geen koophuis te nemen met een vaste partner en geen carriere in het bedrijfsleven te maken, maar hij maakt wel erg mooie dingen.

Als iemand liever een gezin sticht dan heel goed te worden in een bepaalde sport of mooie kunst te maken is dat zijn goed recht, maar het is niet zijn goed recht om denigrerend te doen over de keuzes van een ander.
Heb je een verklaring waarom mensen zo denigrerend doen tegenover anderen?
  zaterdag 23 januari 2010 @ 14:53:07 #207
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77176695
quote:

Maar volgens mij zegt Piet dat helemaal niet.

Hij maakt een verschil tussen iemand die nog op het niveau van een 19 jarige zit en iemand die gegroeid is, maar wel leeft als een 19 jarige.
pi_77176924
Ik heb het allemaal niet helemaal helder, wie precies wat waar heeft verkondigd, maar volgens mij zegt Piet hier al een tijdje erg zinnige dingen.
pi_77176948
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 14:53 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Hij maakt een verschil tussen iemand die nog op het niveau van een 19 jarige zit en iemand die gegroeid is, maar wel leeft als een 19 jarige.
Ach. Wat is "gegroeid"? En wat is het "niveau van een 19-jarige"? Het is allemaal zo relatief.
pi_77184476
quote:

Dat zei ik.
quote:

Dat ja.
quote:
Ik vind het heel frappant dat mensen (zowel hier als in mijn omgeving) van mening zijn dat het meest gevolgde pad volgen 'groeien' is en een ander pad volgen vaak neerkomt op 'blijven hangen' of 'stilstaan'.
Die generaliseren gewoon. Gaat nergens over.
pi_77188417
Zelf ben ik uit een gezin gekomen dat behoorlijk liberaal dacht over hoe ik mijn toekomst ging invullen. Al zou ik ervoor gekozen hebben om MBO-opleiding te doen en een zeer praktisch beroep (lasser, loodgieter of weet ik het) uit te oefenen hadden mijn ouders dat helemaal goed gevonden. Dat ik daar minder mee zou verdienen, minder vaak op reis mee zou kunnen of niet zo'n dikke televisie van had kunnen kopen had ze niet uitgemaakt. Zolang ik maar deed wat ik dacht dat goed was en wat ik dacht dat mij gelukkig maakte.

Wel is het zo dat mijn ouders wilde dat ik een opleiding zou afmaken zodat ik mezelf laten goed zou kunnen voorzien (levensonderhoud). Als ik daarentegen had gekozen om dat niet te doen omdat ik gloeilampjes indraaien bij Philips zag als mijn roeping, dan hadden ze dat wel uiteindelijk geaccepteerd. Al ligt dat volgens mij niet meer echt op het vlak van materialistische zaken of burgerlijke levensvisies, maar of de vraag of je altijd al je potentie (talenten e.d.) als mens dient te benutten.

Overigens denk ik dat dergelijke visies op hoe je dient te leven (groot huis, veel spullen, vaak op vakantie, plat hedonisme, 'consumeren') al lang niet meer zo prominent aanwezig zijn als in de OP. Vaak komt het juist wat subtieler naar voren. Laatst was ik bij mijn vriendin en ze heeft dus een mini-stereo set van Sony die zo'n beetje stervende is. Elke keer moet ze echt hard op de versterker/cd-speler/tuner rammen voordat er weer een beetje leven in zit. Ik vraag dus gelijk aan haar waarom ze gewoon niet een nieuwe koopt, aangezien deze al oud is en het repareren niet meer waard is. Elke keer erop slaan voordat hij fatsoenlijk werkt is ook geen doen, leek mij. Enige wat ze terugzegt is: "Hij doet het toch nog?" En tsja, gelijk heeft ze.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2010 21:17:52 ]
pi_77204249
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 21:08 schreef Friek_ het volgende:
Elke keer moet ze echt hard op de versterker/cd-speler/tuner rammen voordat er weer een beetje leven in zit. Ik vraag dus gelijk aan haar waarom ze gewoon niet een nieuwe koopt, aangezien deze al oud is en het repareren niet meer waard is. Elke keer erop slaan voordat hij fatsoenlijk werkt is ook geen doen, leek mij. Enige wat ze terugzegt is: "Hij doet het toch nog?" En tsja, gelijk heeft ze.
Vrouw naar m'n hart.
pi_77225724
Heel wat mensen in mijn omgeving zeggen dat een succesvolle carrière niet het belangrijkste is. Daar ben ik het zeker mee eens, maar ik geloof wel dat het fijn is om een beetje mee te kunnen komen. Een beetje in de middenmoot verkeren vind ik prima. Ruim boven het minimumloon: zou ik ook nog acceptabel vinden.

Werken vind ik heel belangrijk, ik baalde ook ontzettend in de jaren dat ik vruchteloos aan het solliciteren was. Ik wilde gewoon tot de werkende klasse behoren, punt. Nu werk ik 36 uur per week.

Verder ben ik maar alleen en gezien mijn persoonlijkheid zal dat ook wel zo blijven, dus ik leg de lat voorlopig niet al te hoog.
  maandag 25 januari 2010 @ 13:41:26 #214
198098 henkzijlstra
ik verdien 80k per jaar en jij
pi_77246401
ik snap niet dat sommige mensen blij zijn met een gemiddeld leven: modaal inkomen, modaal huis etc.? je probeert toch het beste uit je leven te halen? op je 80e sterven zonder geld en familie (kinderen) en terugdenkend dat je eigenlijk alleen een grijze muis was lijkt me verschrikkelijk

mensen die niet hogerop komen en maar roepen 'conumptiemaatschappij blabla..' vind ik altijd maar grappig...
  maandag 25 januari 2010 @ 13:44:17 #215
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_77246478
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:41 schreef henkzijlstra het volgende:
ik snap niet dat sommige mensen blij zijn met een gemiddeld leven: modaal inkomen, modaal huis etc.? je probeert toch het beste uit je leven te halen? op je 80e sterven zonder geld en familie (kinderen) en terugdenkend dat je eigenlijk alleen een grijze muis was lijkt me verschrikkelijk

mensen die niet hogerop komen en maar roepen 'conumptiemaatschappij blabla..' vind ik altijd maar grappig...
Wat een fantasie moet jij hebben. Een heel leven reduceren tot een modaal inkomen en een modaal huis. "Etc."

Heb je ons nog andere weidse vergezichten toe te vertrouwen?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_77246533
quote:

Als een groot huis en een groot inkomen het beste is wat jij uit je leven kunt halen ben je maar een zielig figuur Maar daar was ik sowieso al van overtuigd.
pi_77246790
quote:
Erg rare conclusie. Het tegenovergestelde lijkt me logischer.
  maandag 25 januari 2010 @ 13:54:29 #218
198098 henkzijlstra
pi_77246822
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:45 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Als een groot huis en een groot inkomen het beste is wat jij uit je leven kunt halen ben je maar een zielig figuur Maar daar was ik sowieso al van overtuigd.
lezen!

volgens mij staat er ook familie. jij wil geen kinderen dus zal waarschijnlijk alleen sterven!
  maandag 25 januari 2010 @ 13:55:10 #219
198098 henkzijlstra
pi_77246850
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:53 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Erg rare conclusie. Het tegenovergestelde lijkt me logischer.
jij vindt mensen in monaco grijze muizen. mensen dus die iets van hun leven maken. en niet drie dagen in de week thuis blijven om uit te slapen en voor de tv te hangen?
pi_77246933
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:55 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

jij vindt mensen in monaco grijze muizen. mensen dus die iets van hun leven maken. en niet drie dagen in de week thuis blijven om uit te slapen en voor de tv te hangen?
Mensen die kinderen krijgen zijn minder vrij dus juist die zullen eerder voor de TV hangen. Carrière maken kan leuk zijn, beter dan voor de TV hangen. Maar er zijn ook genoeg leukere dingen te bedenken dan carrière maken. Zelfs al heb je je droombaan.
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:54 schreef henkzijlstra het volgende:

jij wil geen kinderen dus zal waarschijnlijk alleen sterven!
Volgens mij heeft ze al meerdere keren gezegd dat ze een grote kinderwens heeft maar ok.
pi_77247102
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:44 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wat een fantasie moet jij hebben. Een heel leven reduceren tot een modaal inkomen en een modaal huis. "Etc."

Heb je ons nog andere weidse vergezichten toe te vertrouwen?
TVP omdat ik hardop moest lachen. Op later tijdstip eens allemaal lezen, Potentieel een interessant topic!!

[ Bericht 0% gewijzigd door conleche op 25-01-2010 14:22:42 ]
pi_77247267
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:57 schreef Fortitude het volgende:
Volgens mij heeft ze al meerdere keren gezegd dat ze een grote kinderwens heeft maar ok.
Klopt
pi_77247609
quote:

[..]

het leven draait niet alleen om geld.
  maandag 25 januari 2010 @ 15:25:10 #224
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77250644
quote:

[..]

Ja Paris Hilton is een schoolvoorbeeld van excellentie!
pi_77250874
quote:

Gemiddeldheid is niet af te lezen aan geld

Ik denk dat je best een heel rijk leven kunt leiden zonder kinderen overigens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')