abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 januari 2010 @ 14:19:17 #251
198098 henkzijlstra
ik verdien 80k per jaar en jij
pi_77334132
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 13:50 schreef Jan-Beton het volgende:

[..]

Ik heb zo'n programma eens gezien, alleen dan met een stel dat een pension begon in Spanje in de middle-of-nowhere en ook "Spaans geleerd" heeft met zo'n boekje en cd.
Zelf ben ik in september begonnen met Spaans intensief (4 jaar in 2 jaar) op de volksuniversiteit. Ook ben ik vorig jaar twee keer in Barcelona geweest (ok... is niet Spanje, maar Catalonië, maar toch). Ik heb het volgende geleerd:
Ten eerste: met een cd-tje en een boekje leer je zo goed als niets: je leert alleen heel snel door gesprekken te voeren en veel te schrijven. Het luisteren (verstaan van woorden) kost nu eenmaal tijd. Pas nu begint het mij een beetje te lukken met Spaans, terwijl we nog niet alles gehad hebben op het gebied van grammatica. Ik moet nu nog regelmatig 'vertalen'. Imho spreek je een taal pas goed, als je in die taal denkt ipv in je hoofd te vertalen...
Ten tweede: tradities zijn in Spanje belangrijk. Vooral als je daar wilt gaan vestigen, zul je toch je best moeten doen om daar geaccepteerd te worden. Wil je dat niet? Geen probleem, maar ga dan niet klagen dat je als een outsider beschouwd wordt. Lees je in en praat met de mensen tijdens je vakanties, wat de mensen daar belangrijk vinden!!!
Het bovenstaande geldt eigenlijk voor alle landen waar je naartoe wilt gaan. Maar het programma (en andere varianten) laat vooral mensen zien die ongelooflijk slecht voorbereid gaan emigreren. Er zijn zelfs mensen die naar een land gaan emigreren, terwijl ze er nog nooit zijn geweest en de taal daar niet spreken! Gek he, dat het een grote fiasco wordt?! Goed... het zet je wel aan het denken, en het is voor sommige mensen leedvermaak, maar door dit soort programma's worden vrienden/familie op het verkeerde been gezet, als je kenbaar maakt dat je wilt emigreren (goed voorbereid).

Ook je motieven moeten wel juist zijn. Regels ontlopen is een slecht argument: overal zijn er regels, alleen anders. Voor mij zou het relaxte leven (na werk) een belangrijke drijfveer zijn: minder opgefokte gedoe of op straat geen vechtpartijen o.i.d. 's-Avonds (tussen 19 en 21 uur) jong en oud op terrasjes of in een café i.pv. alleen voor hangjongeren.

Btw: een pension in Spanje, Frankrijk, envulmaarinland... Ja!!! Daar zitten ze op te wachten! Echt een gat in de markt !
het gaat hier niet om een andere taal. je kunt ook prima huisje boompje beeste beginnen in bv spanje. het gaat er om dat er trieste figuren zijn die zich af willen zetten tegen de maatschappij (zo word ik niet!) en dan jaren later toch met kinderen en vrouw op de bank zitten of ongelukig sterven
pi_77334839
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 14:19 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

het gaat hier niet om een andere taal. je kunt ook prima huisje boompje beeste beginnen in bv spanje. het gaat er om dat er trieste figuren zijn die zich af willen zetten tegen de maatschappij (zo word ik niet!) en dan jaren later toch met kinderen en vrouw op de bank zitten of ongelukig sterven
Dan heb ik het niet goed begrepen. Dat komt omdat er een TV-programma aangehaald wordt, waarin emigranten gigantisch op hun bek gaan.

Voor mij is er wel het verschil in cultuur tussen Nederland en Spanje wel een belangrijke drijfveer. Het relaxte leven bevalt me daar wel. Ik zou niet veel moeite hebben om daar naar toe te gaan. Wel vind ik dat ik mij goed moet voorbereiden voordat ik ernaar toe zou gaan (mijn Spaans is nog niet goed genoeg en ik weet nog te weinig van hun tradities; veel mensen om mij heen vinden echter dat ik al meer weet dan de gemiddelde emigrant, maar zelf vind ik het nog te vroeg voor zo'n sprong). Het zal altijd een sprong in het diepe blijven, maar onvoorbereid betekent (bijna) altijd een afgang.
Het (totale) afzetten tegen de maatschappij heeft inderdaad geen zin, want overal is er wel wat. Het gaat erom om het deel waar je niet gelukkig van wordt in Nederland, dat je dat elders eventueel oplost. Je zult wel compromissen moeten sluiten.
All that we see or seems, is but a dream within a dream
  woensdag 27 januari 2010 @ 14:36:31 #253
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_77334856
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 14:19 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

Alsof er een robot aan het woord is. Wat een oninspirerend figuur ben jij.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_77336719
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:34 schreef henkzijlstra het volgende:
ik weet het vrijwel zeker. ik zie dat de mensen die zich vrijbuiter noemen vaker een eeuwige vrijgezel zijn die ongelukkig en alleen sterven
Dus omdat jij mensen kent, geldt dit voor iedereen? Nogmaals: jouw waarheid is niet andermans waarheid. Als je toch overtuigd bent dat het wel zo is, dan denk ik dat je nog erg teleurgesteld in de mens gaat raken.
pi_77336858
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 13:43 schreef henkzijlstra het volgende:
uh je punt?

dat lijkt me toch duidelijk. je wordt mij dunkt gelukkiger dan met mensen die niet van je houden in een klein huis zonder keuken.
Zijn punt is, dat geluk niet afhankelijk is van de factoren die jij noemt. Ikzelf ken bijvoorbeeld wél hele gelukkige vrijbuiters, maar ook gelukkige mensen met een gezin, een mooi huis etc. Geluk is iets dat van binnenuit komt, vanuit jezelf, niet vanuit je omgeving.
pi_77338467
Inderdaad.
Er zijn mensen die ongelukkig sterven door hun hele leven te verlangen naar het leven der vrijbuiters. Elke dag van 9 tot 5 werken, beetje over de betonnen jungle uitstaren en filosoferen over hoe het had kunnen zijn.
Er zijn vrijbuiters die compleet de mist in gaan of verkeerde verwachtingen hebben van het bestaan. Ook die sterven ongelukkig of keren terug naar het huisje boompje beestje leven.

En er zijn ook zat voorbeelden waarbij het allemaal wel goed gaat, zowel de mensen die gemiddeld leven als mensen die hun leven doorbrengen in een kraakpand of met een rugzak door Europa trekkend.
Naïviteit is hier de leidende factor. Mensen die naïef zijn lopen met hun neus tegen de muur.
Iemand denkt iets te zijn dat hij/zij niet is, en dan gaat het mis.
pi_77338562
quote:

[..]

uh je punt?

dat lijkt me toch duidelijk. je wordt mij dunkt gelukkiger dan met mensen die niet van je houden in een klein huis zonder keuken.
Wat een rare stelling. Ja, mensen die van je houden heb je nodig ja, maar iedereen kan dat soort mensen overal ter wereld wel vinden.
Het materialistische is gewoon bullshit. Ikzelf heb dat wel 'nodig' ja, omdat ik zo een mens ben (en daar verder ook niet mee zit, ik weet dat ik materialistisch ben en kan daar prima mee leven). Ik kan me echter goed voorstellen dat er mensen zijn die dat niet nodig hebben om gelukkig te zijn. Al die spullen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2010 16:08:09 ]
  woensdag 27 januari 2010 @ 16:13:21 #258
198098 henkzijlstra
pi_77338830
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 15:25 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Zijn punt is, dat geluk niet afhankelijk is van de factoren die jij noemt. Ikzelf ken bijvoorbeeld wél hele gelukkige vrijbuiters, maar ook gelukkige mensen met een gezin, een mooi huis etc. Geluk is iets dat van binnenuit komt, vanuit jezelf, niet vanuit je omgeving.
dan snap jij het niet helemaal of noem het naief. die mensen die claimen gelukkig te zijn in hun huurflat van 60 m2 geen familie (kinderen vrouw) en geen geld (dus geen vakantie) zijn het in de verste verte niet. zon mensen kom je tegen hier in de stamkroeg. allemaal verstokte vrijgezellen die 'nooit savonds thuis op de bank zitten degelijk te zijn'
  woensdag 27 januari 2010 @ 16:18:08 #259
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77339053
quote:

[..]

uh je punt?

Waarom kan het een niet zonder het ander? Waarom stel je steeds dat mensen die niet huisje boompje beestje gaan, maar een andere weg kiezen eenzaam zullen zijn?

Denk je dat een echtpaar dat de wereld over zeilt niet van elkaar houdt of zo?
pi_77339490
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 16:13 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

dan snap jij het niet helemaal of noem het naief. die mensen die claimen gelukkig te zijn in hun huurflat van 60 m2 geen familie (kinderen vrouw) en geen geld (dus geen vakantie) zijn het in de verste verte niet. zon mensen kom je tegen hier in de stamkroeg. allemaal verstokte vrijgezellen die 'nooit savonds thuis op de bank zitten degelijk te zijn'
Maar je generaliseert. Natuurlijk komt wat jij zegt voor, maar dat geldt niet voor ze allemaal....
pi_77340232
quote:
Als die mensen claimen gelukkig te zijn, wie ben jij dan om daaraan te twijfelen? Je bent niet alwetend, ik vind het van jou nogal naief dat jij denkt dat wel te zijn als het aankomt op geluk. Als er iets is wat alle wijze mensen die ik ken gemeen hebben, dan is het dat ze zich realiseren dat ze vrijwel niks weten.
pi_77340563
quote:

[..]

Onzin. Misschien vinden die personen hangen in de kroeg wel het mooiste wat er is. Al die andere dingen zouden hun daar alleen maar van houden. Het lijkt mij ook niet bepaald en vol leven maar dat doet er niet toe, het is hun leven.
pi_77340884
quote:
Misschien had die vrouw wel een schijt hekel aan mensen.
  woensdag 27 januari 2010 @ 17:08:18 #265
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77341472
quote:

[..]

Alsof er maar 2 soorten mensen zijn.

Gelukkige burgers in een koophuis met familie, en de mensen uit Billy Joel's ' Pianoman'..

quote:
It's nine o'clock on a Saturday
The regular crowd shuffles in
There's an old man sitting next to me
Makin' love to his tonic and gin

He says, "Son, can you play me a memory
I'm not really sure how it goes
But it's sad and it's sweet and I knew it complete
When I wore a younger man's clothes."

la la la, di da da
La la, di di da da dum

Chorus:
Sing us a song, you're the piano man
Sing us a song tonight
Well, we're all in the mood for a melody
And you've got us all feelin' all right

Now John at the bar is a friend of mine
He gets me my drinks for free
And he's quick with a joke and he'll light up your smoke
But there's some place that he'd rather be
He says, "Bill, I believe this is killing me."
As his smile ran away from his face
"Well I'm sure that I could be a movie star
If I could get out of this place"

Oh, la la la, di da da
La la, di da da da dum

Now Paul is a real estate novelist
Who never had time for a wife
And he's talkin' with Davy, who's still in the Navy
And probably will be for life

And the waitress is practicing politics
As the businessman slowly gets stoned
Yes, they're sharing a drink they call loneliness
But it's better than drinkin' alone

Chorus
sing us a song you're the piano man
sing us a song tonight
well we're all in the mood for a melody
and you got us all feeling alright

It's a pretty good crowd for a Saturday
And the manager gives me a smile
'Cause he knows that it's me they've been comin' to see
To forget about their life for a while
And the piano, it sounds like a carnivore
And the microphone smells like a beer
And they sit at the bar and put bread in my jar
And say, "Man, what are you doin' here?"

Oh, la la la, di da da
La la, di da da da dum

Chorus:
sing us a song you're the piano man
sing us a song tonight
well we're all in the mood for a melody
and you got us all feeling alright
pi_77341806
quote:

[..]

Sinds wanneer staat huurflat van 60m2 gelijk aan geen geld? De meeste vrijbuiters die ik ken wonen allemaal in de grote stad (NY, Londen, Shanghai etc.) Die betalen zich daar het apezuur voor, hebben een fantastisch leven. En inderdaad, geen vrouw of kinderen maar gewoon veel vrienden die echt niet elke dag alleen thuis op de bank zitten. Omdat vrijbuiters daar geen tijd voor hebben!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 27 januari 2010 @ 17:57:55 #267
198098 henkzijlstra
pi_77343251
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 17:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Sinds wanneer staat huurflat van 60m2 gelijk aan geen geld? De meeste vrijbuiters die ik ken wonen allemaal in de grote stad (NY, Londen, Shanghai etc.) Die betalen zich daar het apezuur voor, hebben een fantastisch leven. En inderdaad, geen vrouw of kinderen maar gewoon veel vrienden die echt niet elke dag alleen thuis op de bank zitten. Omdat vrijbuiters daar geen tijd voor hebben!
waar halen ze dat geld vandaan einstein? rijke papa of toch echt hard werken
  woensdag 27 januari 2010 @ 17:58:47 #268
198098 henkzijlstra
pi_77343291
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 16:48 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Onzin. Misschien vinden die personen hangen in de kroeg wel het mooiste wat er is. Al die andere dingen zouden hun daar alleen maar van houden. Het lijkt mij ook niet bepaald en vol leven maar dat doet er niet toe, het is hun leven.
zelfs als roken. iedere roker lijkt gelukkig. vraag je ze echter wat ze zelf willen is het dat ze graag met roken willen stoppen

zelfde als met die oude vrijers en vrijsters in de kroeg
pi_77343478
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 17:57 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

waar halen ze dat geld vandaan einstein? rijke papa of toch echt hard werken
Niemand zegt dat je niet hard moet werken. Je moet alleen hard werken volgens je eigen visie, niet hard werken omdat de cultuur waarin je opgroeit het van je verlangt.
  woensdag 27 januari 2010 @ 18:06:27 #270
198098 henkzijlstra
pi_77343575
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 18:03 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Niemand zegt dat je niet hard moet werken. Je moet alleen hard werken volgens je eigen visie, niet hard werken omdat de cultuur waarin je opgroeit het van je verlangt.
uuuh ja. daar draait toch heel de discussie om?

jij zegt nu toch ook dat als je hard werkt je waarschijnlijk gelukkiger wordt (je kan doen wat je wilt met het geld) dan als je halve dag niks uitvreet?
pi_77343745
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 17:58 schreef henkzijlstra het volgende:
zelfs als roken. iedere roker lijkt gelukkig. vraag je ze echter wat ze zelf willen is het dat ze graag met roken willen stoppen

zelfde als met die oude vrijers en vrijsters in de kroeg
En wat te denken van veertigers met een vrouw met pittig kort kapsel?
  woensdag 27 januari 2010 @ 18:20:03 #272
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77344024
Je blijft denken dat liefde en geluk, en huisje boompje beestje in 1 pakket zitten.

Waar haal je het idee vandaan dat alle mensen die niet het geijkte pad volgen, vrijgezel zijn?
pi_77344599
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 17:58 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

Veel die ik ken niet hoor. Die roken omdat ze het lekker vinden. Sommige stoppen ook wel is een tijdje alleen maar om te bewijzen aan andere dat ze niet verslaaft zijn.
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 18:06 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

jij zegt nu toch ook dat als je hard werkt je waarschijnlijk gelukkiger wordt (je kan doen wat je wilt met het geld) dan als je halve dag niks uitvreet?
Hard werken staat niet gelijk aan de hoeveelheid die je werkt, je kan ook 50 uur per week werken en geen kut uitvoeren. Vrije tijd betekend ook niet dat ze niks uitvreten.
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 18:11 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

En wat te denken van veertigers met een vrouw met pittig kort kapsel?

Heerlijk dat generaliseren.
  woensdag 27 januari 2010 @ 19:04:10 #274
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_77345713
henkzijlstra is een lelijke eenzame nerd met talent tot trollen.
pi_77346384
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 18:06 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

uuuh ja. daar draait toch heel de discussie om?

je bent niet per definitie gelukkig als je alles krijgt wat je maar wil.
pi_77354183
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 19:04 schreef Ringo het volgende:
henkzijlstra is een lelijke eenzame nerd met talent tot trollen.
Dat.

En hoeveel mensen ook persoonlijke verhalen of die van anderen aan hem vertellen, hij blijft ze niet geloven en slechts zijn eigen dogma herhalen. Dat heeft inderdaad helemaal NIETS met vrijbuiten of vrijdenken te maken waarmee Henkie Zijlstra (hoe oud is die eigenlijk) zichzelf gebombardeerd heeft tot humbuggend menneke dat andermans leven probeert af te zeiken uit een gemis van een eigen leven.

Van die mensen die "de sterren" in de Prive en Story en RTL Boulevard (moeten) volgen omdat ze zelf geen leven hebben.

Treurig. Gelukkig weten wij, gelukkige vrijdenkende, reizende, veel vrienden hebbende mensen hoe het anders kan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_77362391
quote:
Staat nergens in die tekst dat die vrouw ongelukkig was.
ROBODEMONS..................|:(
  donderdag 28 januari 2010 @ 09:53:24 #278
198098 henkzijlstra
pi_77366801
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 19:18 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

je bent niet per definitie gelukkig als je alles krijgt wat je maar wil.
lol jij bent pas gelukkig als je niet krijgt wat je wilt, of juist als je alles krijgt wat je niet wilt? discussiëren is niet jouw sterke punt he?
  donderdag 28 januari 2010 @ 09:55:27 #279
198098 henkzijlstra
pi_77366838
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 21:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat.

En hoeveel mensen ook persoonlijke verhalen of die van anderen aan hem vertellen, hij blijft ze niet geloven en slechts zijn eigen dogma herhalen. Dat heeft inderdaad helemaal NIETS met vrijbuiten of vrijdenken te maken waarmee Henkie Zijlstra (hoe oud is die eigenlijk) zichzelf gebombardeerd heeft tot humbuggend menneke dat andermans leven probeert af te zeiken uit een gemis van een eigen leven.

Van die mensen die "de sterren" in de Prive en Story en RTL Boulevard (moeten) volgen omdat ze zelf geen leven hebben.

Treurig. Gelukkig weten wij, gelukkige vrijdenkende, reizende, veel vrienden hebbende mensen hoe het anders kan.
mensen die mij perse willen vertellen hoe gelukkig ze wel niet zijn terwijl ze niets hebben (zoals jij) geloof ik niet. ik denk eerder dat die mensen (zoals jij) juist niet gelukkig zijn

ik ben gelukkig en heb dit nog niet eenmaal gezegd in dit topic omdat het waar is en ik dit niet hoef te bewijzen

zelfde als holllywood sterren die roepen dat ze normaal zijn gebleven. diegene die dat het hardste roepen zijn dat juist niet!

sad
pi_77367038

The smart may have the plans, the stupid have the stories.

los daarvan denk ik dat mensen die een focus hebben in het leven, het meeste uit dat leven halen (op alle gebieden).
pi_77367832
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 09:55 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

mensen die mij perse willen vertellen hoe gelukkig ze wel niet zijn terwijl ze niets hebben (zoals jij) geloof ik niet. ik denk eerder dat die mensen (zoals jij) juist niet gelukkig zijn

ik ben gelukkig en heb dit nog niet eenmaal gezegd in dit topic omdat het waar is en ik dit niet hoef te bewijzen

zelfde als holllywood sterren die roepen dat ze normaal zijn gebleven. diegene die dat het hardste roepen zijn dat juist niet!

sad
Wederom onzin. Iemand kan ook onzeker zijn op een bepaald vlak, en daarom tegenover jou zichzelf willen bewijzen. Dan kunnen ze nog steeds oprecht gelukkig zijn. Onzekerheid weerhoudt je er niet van gelukkig te zijn, dat ligt weer aan de magnitude.
  donderdag 28 januari 2010 @ 13:07:32 #282
198098 henkzijlstra
pi_77373281
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 10:32 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Wederom onzin. Iemand kan ook onzeker zijn op een bepaald vlak, en daarom tegenover jou zichzelf willen bewijzen. Dan kunnen ze nog steeds oprecht gelukkig zijn. Onzekerheid weerhoudt je er niet van gelukkig te zijn, dat ligt weer aan de magnitude.
jij hebt spacecake gegeten als ontbijt? wie heeft het over onzekerheid? snap je post niet helemaal
pi_77373426
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 13:07 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

jij hebt spacecake gegeten als ontbijt? wie heeft het over onzekerheid? snap je post niet helemaal
Zeg dan gewoon dat je het niet snapt
Ik zeg dat iemand tegenover jou kan zeggen dat 'ie gelukkig is omdat 'ie eigenlijk onzeker is. Tegenover jou onzeker, of whatever dan ook. Zo iemand probeert zich te bewijzen. Dat wil nog niet zeggen dat die persoon niet daadwerkelijk gelukkig is. Onzekerheid op bepaalde vlakken, en geluk, kunnen echt wel samengaan. Dat ik dat er achteraan zei was meer anticipatie, omdat ik van jou een reactie verwachtte als: onzekerheid en gelukkig zijn kunnen echt niet samengaan

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2010 13:12:21 ]
pi_77373534
Pfff, als ik zulke schoonouders had zou ik denk ik gewoon het contact verbreken. Daar zit ik echt niet op te wachten.
pi_77373941
quote:

[..]

sad
het gaat er neit om of jij wel of niet gelukkig bent, het gaat er om dat je voor andere mensen aan het beslissen bent wat geluk is
  donderdag 28 januari 2010 @ 14:13:04 #286
198098 henkzijlstra
pi_77375938
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 13:24 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

het gaat er neit om of jij wel of niet gelukkig bent, het gaat er om dat je voor andere mensen aan het beslissen bent wat geluk is
uiteindelijk verschillen we niet zoveel met roedeldieren en daarbij heb ik veel mensenkennis waarbij ik de meeste mensen vrij snel kan doorgronden en zo met 99% zekerheid kan zeggen wat mensen gelukkig maakt
  donderdag 28 januari 2010 @ 14:15:41 #287
198098 henkzijlstra
pi_77376032
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 13:11 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Zeg dan gewoon dat je het niet snapt
Ik zeg dat iemand tegenover jou kan zeggen dat 'ie gelukkig is omdat 'ie eigenlijk onzeker is. Tegenover jou onzeker, of whatever dan ook. Zo iemand probeert zich te bewijzen. Dat wil nog niet zeggen dat die persoon niet daadwerkelijk gelukkig is. Onzekerheid op bepaalde vlakken, en geluk, kunnen echt wel samengaan. Dat ik dat er achteraan zei was meer anticipatie, omdat ik van jou een reactie verwachtte als: onzekerheid en gelukkig zijn kunnen echt niet samengaan
ik snap wel wat je bedoelt. wat ik niet snap is waarom je daarbij persé overdreven moeilijk moet formuleren (op een tienerforum ). waarschijnlijk wordt jij gelukkig als je verheven bent boven mensen jammer dat je er in faalt.

ik denk dat onzekerheid de springplank naar geluk is trouwens. onzeker over wel of niet krijgen van die goede baan. als je hem dan hebt ben je weer zeker (en gelukkig)
  donderdag 28 januari 2010 @ 14:34:25 #288
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_77376679
FOK! een tienerforum .
  donderdag 28 januari 2010 @ 14:39:52 #289
198098 henkzijlstra
pi_77376888
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 14:34 schreef Sander het volgende:
FOK! een tienerforum .
wat dan? misschien een paar users en mods die nooit volwassen zijn geworden?
pi_77377058
-edit-
  donderdag 28 januari 2010 @ 15:29:45 #291
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77378781
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 14:13 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

uiteindelijk verschillen we niet zoveel met roedeldieren en daarbij heb ik veel mensenkennis waarbij ik de meeste mensen vrij snel kan doorgronden en zo met 99% zekerheid kan zeggen wat mensen gelukkig maakt
Dan heb ik een vraag voor je. Waarom denk je dat alle mensen die niet het geijkte pad bewandelen ongelukkig en alleen zijn?
  donderdag 28 januari 2010 @ 15:33:54 #292
198098 henkzijlstra
pi_77378928
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 15:29 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Dan heb ik een vraag voor je. Waarom denk je dat alle mensen die niet het geijkte pad bewandelen ongelukkig en alleen zijn?
open je ogen en kijk om je heen!
  donderdag 28 januari 2010 @ 15:48:55 #293
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_77379545
Trollekop, trollekop.
pi_77380988
quote:

[..]

mensen die mij perse willen vertellen hoe gelukkig ze wel niet zijn terwijl ze niets hebben (zoals jij)
Hahaha, aapje toch. "Terwijl ze niets hebben".

Wat heb ik dan allemaal niet, volgens jou?
quote:
geloof ik niet. ik denk eerder dat die mensen (zoals jij) juist niet gelukkig zijn
Ik en mijn vrienden en kennissen weten hoe dat wel zit. Happiness ten top.
quote:
Je bewijst je eigen "geluk" door anderen af te kraken? Triest hoopje mens ben je dan. Heel triest.
quote:
sad
Dus toch! Ik wist het wel.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_77381713
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 14:32 schreef henkzijlstra het volgende:
tip van henk: pak een jonger sletje van een jaar of 17. kan je nog veel leren en voelt nog zo strak als een poepert
  donderdag 28 januari 2010 @ 16:43:09 #296
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77381864
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 15:33 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

open je ogen en kijk om je heen!
Tegenvoorbeelden zat. Kijk naar dat zeil-liefdespaartje uit de link die ik gepost heb.

En wat dacht je van deze mensen? http://travellingtwo.com/

En Anton heyboer, die had niet éen vrouw, maar negen!
  donderdag 28 januari 2010 @ 17:55:53 #297
198098 henkzijlstra
pi_77384624
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 16:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hahaha, aapje toch. "Terwijl ze niets hebben".

Wat heb ik dan allemaal niet, volgens jou?
[..]

Ik en mijn vrienden en kennissen weten hoe dat wel zit. Happiness ten top.
[..]

Je bewijst je eigen "geluk" door anderen af te kraken? Triest hoopje mens ben je dan. Heel triest.
[..]

Dus toch! Ik wist het wel.
veel blabla weinig echt sterke punten jammer

ik kraak niemand af maar weet gewoon hoe het zit bij mensen die claimen gelukkig te zijn met hun 3 dagen in de week werk, flat van 60m2 en geen vrouw en kinderen (door mijn mensenkennis)
  donderdag 28 januari 2010 @ 17:57:05 #298
198098 henkzijlstra
pi_77384663
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 16:43 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Tegenvoorbeelden zat. Kijk naar dat zeil-liefdespaartje uit de link die ik gepost heb.

En wat dacht je van deze mensen? http://travellingtwo.com/

En Anton heyboer, die had niet éen vrouw, maar negen!
ziet er inderdaad leuk uit. waarschijnlijk hebben die twee hard gewerkt om een paar maanden iets anders te doen. daarna gaan ze waarschijnlijk weer aan de arbeid. dus toch huisje boompje beestje eigenlijk (hoe het hoort dus)
pi_77384782
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 17:55 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

veel blabla weinig echt sterke punten jammer

ik kraak niemand af maar weet gewoon hoe het zit bij mensen die claimen gelukkig te zijn met hun 3 dagen in de week werk, flat van 60m2 en geen vrouw en kinderen (door mijn mensenkennis)
Mensenkennis begint bij jezelf.

En je hebt bewezen daar nog een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeule lange weg in te gaan te hebben.

pi_77385923
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 14:15 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

ik snap wel wat je bedoelt. wat ik niet snap is waarom je daarbij persé overdreven moeilijk moet formuleren (op een tienerforum ). waarschijnlijk wordt jij gelukkig als je verheven bent boven mensen jammer dat je er in faalt.

ik denk dat onzekerheid de springplank naar geluk is trouwens. onzeker over wel of niet krijgen van die goede baan. als je hem dan hebt ben je weer zeker (en gelukkig)
Ik formuleer gewoon zoals ik dat doe. Geenszins op een bewuste manier, maar gewoon zoals het eruit komt. Haal jij je nukken uit het bekritiseren van anderen? Leidt de aandacht af van jezelf ofzo?

Maar goed, onzekerheid is dan toch niet de springplank? De situatie is de springplank (in sommige gevallen op een zinkend schip), en onzekerheid is een bijkomend iets waar je vooral last van hebt en wat verder geen functie dient (vaak).

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2010 18:45:47 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')