http://www.kilometerheffi(...)ilometerheffing.htmlquote:Best uitzonderlijk; meer dan de helft van de Nederlanders is het eens met de invoering van de kilometerheffing. Een peiling van Maurice de Hond onder tenminste 2500 mensen wijst dit uit. Uit het onderzoek blijkt dat 55 procent voor de belasting op kilometerrijden is. Het betreft vooral kiezers van de PvdA, het CDA en de ChristenUnie. Er is het minst enthousiasme bij de kiezers van de PVV en de VVD. De VVD, SP en PVV willen niet dat de kilometerheffing er komt.
En nog steeds wordt gesteld dat de kilometerheffing zelfs bij 50.000 km rijden per jaar niet duurder is dan nu het geval is. Terwijl het basistarief ca. 3 tot 6 eurocent per kilometer is, en het spitstarief kan oplopen naar 11 eurocent per kilometer. Stel dat je woont in de regio Den Haag en werkt in Amsterdam en daar drie dagen per week op kantoor bent, dan ben je euro 1.800 per jaar kwijt. De som bestaat uit 15 eurocent per gereden kilometer maal 50 km reisafstand maal 240 ritten per jaar. Aan wegenbelasting plus een stukje BPM ben je dan ongeveer hetzelfde kwijt?
Jij hebt zeker wat te verbergen!!quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:17 schreef ASroma het volgende:
rechten van de privacy worden geschonden....![]()
![]()
Je heb gewoon geen auto?quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:19 schreef zovty het volgende:
Ik heb voorgstemd. Want goedkoper.
Tevens heb ik niks te verbergen en hou ik me netjes aan de regels.
Ik ben een KLB-er.
quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:18 schreef error_404 het volgende:
Maurice de Hondwie geloofd die man nog, met zijn goed, goedkope energieleverancier.
Rekeningrijden? Ik zeg doen!
[ afbeelding ]
misschien krijgt hij wel een functie binnen de CDA als hij het onderzoek een beetje positief liet uitpakken.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:20 schreef Marijkezwolle het volgende:
Maar hoeveel mensen heeft Maurice ondervraagd? En welke mensen heeft ie ondervraagd (mensen die enkel korte stukjes rijden of die dagelijks in de file staan). Dat maakt heel veel uit voor de uitslag. Volgens mij valt er dus weinig zinnigs aan te concluderen zonder dat je die gegevens weet
Inderdaad, een figuur die een betrouwbaar imago wil hebben om vervolgens zijn ziel en imago aan een reclamebureau te verkopen. Nee, dan ben je slim bezigquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:18 schreef error_404 het volgende:
Maurice de Hondwie geloofd die man nog, met zijn goed, goedkope energieleverancier.
Rekeningrijden? Ik zeg doen!
[ afbeelding ]
zelfs voor mensen zonder auto wordt het duurderquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:22 schreef DuTank het volgende:
Heb jij enig idee hoeveel linkse fags er zijn en mensen voor wie het goedkoper is?
zijn panel bestaat uit mensen die zich ooit hebben opgegeven om aan peilingen mee te doen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:20 schreef Marijkezwolle het volgende:
Maar hoeveel mensen heeft Maurice ondervraagd?
Heb je de OP wel gelezen?quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:20 schreef Marijkezwolle het volgende:
Maar hoeveel mensen heeft Maurice ondervraagd? En welke mensen heeft ie ondervraagd (mensen die enkel korte stukjes rijden of die dagelijks in de file staan). Dat maakt heel veel uit voor de uitslag. Volgens mij valt er dus weinig zinnigs aan te concluderen zonder dat je die gegevens weet
Sorry, overheen gelezenquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Heb je de OP wel gelezen?
Er staat duidelijk dat Maurice de Hond 2500 mensen heeft ondervraagd, van een onderzoek als hem mag je (hopelijk) verwachten dat hij representatieve steekproeven uitvoert.
Het stukje in de OP gaat ook lekker uit van een worst-case geval. Welk weldenkend persoon woont in Den Haag en werkt 3 dagen in de week in Schiphol? Dan hadden ze net zo goed oma Tjibbesma kunnen noemen uit Appelscha, die 5000 km per jaar rijdt in haar zalmroze Alto. Ik wil wedden dat die veel goedkoper uit is.
jan modaal wordt genaaid hoor. Maar juist jan modaal als in de CDA stemmer is voorquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Heb je de OP wel gelezen?
Er staat duidelijk dat Maurice de Hond 2500 mensen heeft ondervraagd, van een onderzoek als hem mag je (hopelijk) verwachten dat hij representatieve steekproeven uitvoert.
Het stukje in de OP gaat ook lekker uit van een worst-case geval. Welk weldenkend persoon woont in Den Haag en werkt 3 dagen in de week in Schiphol? Dan hadden ze net zo goed oma Tjibbesma kunnen noemen uit Appelscha, die 5000 km per jaar rijdt in haar zalmroze Alto. Ik wil wedden dat die veel goedkoper uit is.
quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:23 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Inderdaad, een figuur die een betrouwbaar imago wil hebben om vervolgens zijn ziel en imago aan een reclamebureau te verkopen. Nee, dan ben je slim bezig
Verder ben ik an sich niet tegen rekeningrijden, alleen ik ben tegen de methode hoe het ingevoerd wordt. Ik vraag me dan ook af hoe het onderzoek gehouden wordt.
Enneuh, dat argument van niks te verbergen is inmiddels ook wel achterhaald neem ik aan?
vanaf 15000km ben je al duurder uit... oftewel het gross van de mensen die een auto bezitten. En zoals eerder gezegd worden de mensen zonder auto ook genaaid.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:26 schreef Masegate het volgende:
Zou het niet gewoon komen omdat er meer mensen zijn die niet zo veel rijden, dan dat er mensen zijn die wel veel rijden?
Ja, daar heb ik wel iets over gehoord laatstquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef ASroma het volgende:
[..]
zelfs voor mensen zonder auto wordt het duurder
Mja, zoals gezegd ga ik ervan uit dat Maurice de Hond zelf dondersgoed weet hoe je een representatieve steekproef opzet. Misschien ben ik daar te naïef in, maar ik vind het te kort door de bocht om dan maar meteen te vinden dat-ie maar wat gokt.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:26 schreef Marijkezwolle het volgende:
Sorry, overheen gelezenMaar 2500 mensen vind ik niet representatief om door te trekken naar de hele bevolking... Ik vind het dan ook een erg groot gok gehalte hebben...
Vind ik ook, maar ik was altijd voor een tolpoortjes systeem... Laat Belgen, Duitsers en Polen etc ook maar naar rato betalen. Ik kan me amper voorstellen dat een tolpoortjes systeem zoals in veel staten in de US, met de huidige infrastructuur van portalen over de snelweg, duurder is dan het huidige plan. Het is in ieder geval eerlijker en het kastje dat je dan in de auto hebt logt in ieder geval geen GPS gegevens.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:27 schreef Drassss het volgende:
[..]
Eens, ik ben ook niet tegen het rekeningrijden alleen zie ik wat haken en ogen. Laat de mensen maar meer lappen die meer op de weg zitten dan iemand die elke maandagochtend even de boodschappen gaat doen.
Nou ik ga daar inderdaad niet zo klakkeloos vanuit. Statistiek kun je erg fijn mee goochelen, ik neem geen dingen meer zomaar aanquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, zoals gezegd ga ik ervan uit dat Maurice de Hond zelf dondersgoed weet hoe je een representatieve steekproef opzet. Misschien ben ik daar te naïef in, maar ik vind het te kort door de bocht om dan maar meteen te vinden dat-ie maar wat gokt.
Mêh, en dan iedere ochtend en de middag in de file voor de tolpoortjes, zeker?quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:30 schreef Barcaconia het volgende:
Vind ik ook, maar ik was altijd voor een tolpoortjes systeem... Laat Belgen, Duitsers en Polen etc ook maar naar rato betalen. Ik kan me amper voorstellen dat een tolpoortjes systeem zoals in veel staten in de US, met de huidige infrastructuur van portalen over de snelweg, duurder is dan het huidige plan. Het is in ieder geval eerlijker en het kastje dat je dan in de auto hebt logt in ieder geval geen GPS gegevens.
Ik denk echt niet dat dit het gross is van alle mensen die een auto bezitten hoor. Dit zijn alleen zakenmensen. Zakenmensen zijn ook de grootste groep weggebruikers. Eerlijk toch? Alleen die vermindering/afschaffing BPM lijkt me nog een struikelblok.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:29 schreef ASroma het volgende:
[..]
vanaf 15000km ben je al duurder uit... oftewel het gross van de mensen die een auto bezitten. En zoals eerder gezegd worden de mensen zonder auto ook genaaid.
zul je zien dat een of andere mbo ict student dat gps systeem kraaktquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:30 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Vind ik ook, maar ik was altijd voor een tolpoortjes systeem... Laat Belgen, Duitsers en Polen etc ook maar naar rato betalen. Ik kan me amper voorstellen dat een tolpoortjes systeem zoals in veel staten in de US, met de huidige infrastructuur van portalen over de snelweg, duurder is dan het huidige plan. Het is in ieder geval eerlijker en het kastje dat je dan in de auto hebt logt in ieder geval geen GPS gegevens.
Er wordt gewoon gerekdn met hoeveel je op de weg zit, netzoals gas water en licht, daar betaal je ook niet voor de grote of ouderdom van je huis, maar van wat je gebruikt, benzine net zo, dus waarom niet het gebruik naar ratio verrekenen?quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:27 schreef ASroma het volgende:
[..]
jan modaal wordt genaaid hoor. Maar juist jan modaal als in de CDA stemmer is voor![]()
De BPM wordt afgeschaft oftewel Roderick kan zijn nieuwe jaguar voor 50k minder halen, oftewel Jan Modaal mag deze 50k ergens gaan ophoesten.
Ja, ram gewoon wat tolpoorten in de weg en laat ze maar ieder 30 euro lappen om binnen te komen. Dat doen ze in andere Europese landen ook dus waarom niet in Nederland? ( ja zal wel EU gezeik komen... ) Dat systeem in VS inderdaad super. Natuurlijk is het daar wat rustiger op de weg waar vaak die tolpoorten staan wat dus minder files veroorzaakt... ach laat ze bij de grens maar lekker wachtenquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:30 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Vind ik ook, maar ik was altijd voor een tolpoortjes systeem... Laat Belgen, Duitsers en Polen etc ook maar naar rato betalen. Ik kan me amper voorstellen dat een tolpoortjes systeem zoals in veel staten in de US, met de huidige infrastructuur van portalen over de snelweg, duurder is dan het huidige plan. Het is in ieder geval eerlijker en het kastje dat je dan in de auto hebt logt in ieder geval geen GPS gegevens.
Iemand die in Den Haag woont, een nieuwe baan aannam bij Schiphol, en misschien over 30 jaar in aanmerking komt voor een betaalbare baan in de buurt ?quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Welk weldenkend persoon woont in Den Haag en werkt 3 dagen in de week in Schiphol?
Ga je maar met de busquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:33 schreef ASroma het volgende:
[..]
zul je zien dat een of andere mbo ict student dat gps systeem kraaktOndanks dat wij weer voor de kosten opdraaien (5miljard sowieso, gaat uitlopen reken er maar op wordt 9 miljard) hoop ik dat deze shizzle zoooo hard gaat falen.
en vreemdgaan zit er ook niet meer inLeg maar eens uit aan je vrouw hoe het komt dat er 200km meer op de rekening staat dan je maandelijkse thuis-werk ritje
Nee, ik zei een systeem zoals de US. Gewoon een registratiecamera aan het portaal over de weg. Portalen staan inmiddels toch haast overal. Dan hoef je niet meer af te remmen want daar kun je gewoon met 200kmpu onderdoor rijden als je wilt.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mêh, en dan iedere ochtend en de middag in de file voor de tolpoortjes, zeker?
Zelfs met zo'n telecard-ding in je auto (zoals in Frankrijk), moet je afremmen en/of wachten op mensen die wel contant willen betalen. Volgens mij zijn de snelwegen in Nederland, door de vele afslagen, helemaal niet geschikt voor.
quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:33 schreef Masegate het volgende:
[..]
Ik denk echt niet dat dit het gross is van alle mensen die een auto bezitten hoor. Dit zijn alleen zakenmensen. Zakenmensen zijn ook de grootste groep weggebruikers. Eerlijk toch? Alleen die vermindering/afschaffing BPM lijkt me nog een struikelblok.
Eigenlijk vind ik het wel een goed idee!Ik rijd denk ik zo'n 15000 km in het jaar.
Nee dus, Polen heeft geen koppeling van kentekengegevens met bestuurders (dacht ik), nu al ontspringen veel Poolse hardrijders de dans omdat het CJIB niet weet waar de bon naartoe moet.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:36 schreef Barcaconia het volgende:
Nee, ik zei een systeem zoals de US. Gewoon een registratiecamera aan het portaal over de weg. Portalen staan inmiddels toch haast overal. Dan hoef je niet meer af te remmen want daar kun je gewoon met 200kmpu onderdoor rijden als je wilt.
Niet afremmen dus en iedereen die niet zo'n kastje heeft (buitenlanders bijvoorbeeld) kunnen een dag- week- of maandkaart bijvoorbeeld kopen bij het tankstation of parkeerplaats langs de weg. Daar kun je gewoon een automaat voor neerzetten zoals in Duitsland al overal staat. Hun kenteken wordt alsnog geregistreerd voor diegenen die geen kaart kopen en aangezien Europa tegenwoordig open is kunnen ze de boete naar huis sturen.
Dat is namelijk heel handig voor boetes. Met zo'n kastje in je auto kunnen ze precies zien waar en wanneer je hoeveel gemiddeld te hard hebt gereden en wordt automatisch de rekening toegestuurd.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:37 schreef jack4ya het volgende:
Wat ik me echt heeeeel hard af vraag: Gaat dit niet in tegen alle regels van privacy/privacybescherming?
We mogen vanaf 2012 geen cookies in een website plaatsen om de privacy van een gebruiker te respecteren, maar de overheid mag wel onze hele handel en wandel volgen?
Doorgaans zijn de onderzoeken uitgevoerd op een panel van 2500 mensen die zich ooit hebben opgegeven om mee te willen doen aan online enquetes.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Heb je de OP wel gelezen?
Er staat duidelijk dat Maurice de Hond 2500 mensen heeft ondervraagd, van een onderzoek als hem mag je (hopelijk) verwachten dat hij representatieve steekproeven uitvoert.
Tja... ik persoonlijk zie geen probleem wat betreft privacy. Wat komen ze nou van mij te weten, waarvan ik niet wil dat ze het komen te weten?quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:37 schreef ASroma het volgende:
[..]
![]()
privacy is je niks meer waard? En wat te denken van de "inflatie" op die kilometerheffing. In 2013 is het 3 cent in 2018 is het standaard al 6 cent. oftewel een verdubbeling in 5 jaar. De gemiddelde inflatie is 3-4 procent per jaar. Dus ipv zeg 20 procent in 5 jaar in het negatiefste geval. Oftewel je wordt voor 80 procent alweer genaaid.
![]()
![]()
nederlanders, nederlanders en hun idealen
Dat is geen argument om iedereen te monitoren zoals in de hoogtijdagen van de stasiquote:
en dat gaat dan steekproefgewijs dus de pakkans wordt gewoon even 5x zo groot weet je welquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:40 schreef error_404 het volgende:
[..]
Dat is namelijk heel handig voor boetes. Met zo'n kastje in je auto kunnen ze precies zien waar en wanneer je hoeveel gemiddeld te hard hebt gereden en wordt automatisch de rekening toegestuurd.
quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:41 schreef zovty het volgende:
[..]
Doorgaans zijn de onderzoeken uitgevoerd op een panel van 2500 mensen die zich ooit hebben opgegeven om mee te willen doen aan online enquetes.
Aan deze mensen is dus een steekje los.
Ja, heel slim.quote:
Laat maar instorten!quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:50 schreef ASroma het volgende:
de automarkt stort hartstikke in man door dit. Wie gaat er nu nog een nieuwe auto kopen voordat de BPM er af is?
Mja, want de meeste mensen vinden "links" nu vies, terwijl links altijd wel van het actievoeren was en is.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:56 schreef ASroma het volgende:
sowieso dat mensen zo naief kunnen zijn om te denken dat het goedkoper wordtHet laatste wat dit kabinet wil is een inkrimping op hun budget.
Waarom anders tot 67 doorwerken?
Immers er moeten nog wat banken door wanbeleid opgekocht worden, er moeten nog 80 JSF van een paar miljard worden aangeschaft![]()
Nederland sta op manEn dan heb ik het niet over op de PVV stemmen, nee ga gewoon eens na een demonstratie of protest en breek desnoods de boel af.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
toen Nederlanders nog idealen haddenWe zijn verworden tot werkelijk werk vee.
quote:Ongelukken in het zuiden tijdens ochtendspits (01-12-09)
Dinsdagochtend had vooral het verkeer in het zuiden te kampen met vertraging op de weg. Er gebeurden ongelukken op de A2 bij Urmond en op de A27 bij Geertruidenberg. In beide gevallen leverde dat files op van ruim 10 kilometer.
quote:Lange file na ongeluk A58 (30-11-09)
Op de A58 van Eindhoven naar Breda gebeurde aan het begin van de avondspits een ongeluk bij Moergestel. De linkerrijstrook was dicht. De filelengte liep op tot 9 kilometer.
quote:Ravage door kettingbotsing op A15 (30-11-09)
Maandagochtend vroeg botsten er acht auto's op elkaar op de A15 bij Rozenburg. De weg was richting Europoort helemaal afgesloten. Het opruimen van de ravage duurde tot na achten. Er ontstond een file van 15 kilometer vanuit Rotterdam. Door de problemen op de A15 liep ook het verkeer op de A4 vast voor knooppunt Benelux.
Hoe gaan die kastjes dit soort files voorkomen? Zijn er dan opeens geen ongelukken of wegwerkzaamheden meer ofzo?quote:File bij Deil door werkzaamheden (29-11-09)
Dit weekend stond er zowel zaterdag als zondag een hardnekkige file op de A2 van Den Bosch naar Utrecht bij knooppunt Deil. Er werd daar het hele weekend aan de weg gewerkt. Tot zondagavond was in beide richtingen de hoofdrijbaan dicht.
Minder mensen op de weg = minder kans op ongelukken.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:59 schreef Tijn het volgende:
Wat ik nou niet begrijp he... bekijk nou bijvoorbeeld eens de fileberichten van de afgelopen dagen:
[..]
[..]
[..]
[..]
Hoe gaan die kastjes dit soort files voorkomen? Zijn er dan opeens geen ongelukken of wegwerkzaamheden meer ofzo?
Blijkbaar doen mensen dit tegenwoordig door er een topic over te openen op Fok!.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:56 schreef ASroma het volgende:
Nederland sta op manEn dan heb ik het niet over op de PVV stemmen, nee ga gewoon eens na een demonstratie of protest en breek desnoods de boel af.
mensen vinden links vies omdat het gross van de mensen jan modaal is. De werkende jan modaal wordt immers door dit kabinet continue genaaid. Daardoor verdwijnt solidariteit en wordt het individualistischer, terwijl juist die grote groep mensen samen heel wat zou kunnen bereiken.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, want de meeste mensen vinden "links" nu vies, terwijl links altijd wel van het actievoeren was en is.
Een student die 20000km in het jaar rijdt moet gewoon zijn OV-kaart gebruiken...quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:06 schreef Tomboo het volgende:
Simpel voorbeeld voor een student: kleine auto, 192 euro wegenbelasting per jaar, geen BPM want het is een 2e hands. Nieuwe bedrag met kilometerheffing 20000km * 0,03 cent = 600 euro, hoe is het dan goedkoper?
Klopt theoretisch, maar er gaan straks niet minder mensen de weg op.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Minder mensen op de weg = minder kans op ongelukken.
En het is maar de vraag of de mensen die straks de weg eventueel niet op gaan, de mensen zijn die geen ongelukken veroorzaken.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:09 schreef error_404 het volgende:
[..]
Klopt theoretisch, maar er gaan straks niet minder mensen de weg op.
Dat heb je nu al helemaal becijferd?quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:09 schreef error_404 het volgende:
Klopt theoretisch, maar er gaan straks niet minder mensen de weg op.
Meer geld -> meer wegen, beter onderhoud, betere calamiteiten diensten, betere informatie voorziening.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:59 schreef Tijn het volgende:
Wat ik nou niet begrijp he... bekijk nou bijvoorbeeld eens de fileberichten van de afgelopen dagen:
[..]
[..]
[..]
[..]
Hoe gaan die kastjes dit soort files voorkomen? Zijn er dan opeens geen ongelukken of wegwerkzaamheden meer ofzo?
Daar zit al een tax op en betaal je dus voor gebruik, net als met die kilometerheffing gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:11 schreef ASroma het volgende:
waarom zouden ze bijvoorbeeld niet een tax op alcohol kunnen doen? wat per definitie niet een aanslag is op de economie of de portomonnee van mensen. Aangezien alcohol geen 1e levensbehoefte is en mobiliteit in deze maatschappij wel.
ik heb het over een extra extra extra extra extra tax zoals dat nu dus gebeurd met het autorijden. Zie scandinavîë. De verkeerde dingen worden weer getaxeerd.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Daar zit al een tax op en betaal je dus voor gebruik, net als met die kilometerheffing gaat gebeuren.
Meer geld? Het was toch juist goedkoper?quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:12 schreef zovty het volgende:
[..]
Meer geld -> meer wegen, beter onderhoud, betere calamiteiten diensten, betere informatie voorziening.
Ja, maar de grap is dat wanneer er straks steeds meer elektrische auto's rijden (of zuiniger auto's for that matter), de overheid minder belastinggeld krijgt via minder geconsumeerde benzine.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:14 schreef Magere_Gein het volgende:
Ben je 6 maanden naar het buitenland moet je gvd wegenbelasting betalenVia de benzineprijs is nog altijd de minst corrupte manier om mensen te naaien.... maar ja i ksnap ook niet het ov is ook op zo'n hoog niveau in Nederland *kuch**kuch*
Meh, ik rij in een 18 jaar oude auto én ben ANWB-lid, maar mooi niet dat ik iets kan berekenen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:25 schreef Masegate het volgende:
Volgens de ANWB KilometerprijsCheck ben ik straks goedkoper uit met mijn grote middenklasser op diesel.
Zie: http://www.anwb.nl/kilometerprijscheck/home
waarom wil je het niet snappen? Die ANWB test berekent alleen op kilometerprijs, de rest laten ze voor het "gemak" gewoon weg.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:25 schreef Masegate het volgende:
Volgens de ANWB KilometerprijsCheck ben ik straks goedkoper uit met mijn grote middenklasser op diesel.
Zie: http://www.anwb.nl/kilometerprijscheck/home
En vergeet de kosten voor het kastje zelf niet. De 4 miljard die het kost om het hele systeem te bouwen, zal toch ook op de een of andere manier moeten terugverdiend, niet waar?quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:29 schreef ASroma het volgende:
[..]
de spitsheffing is, de provinciebelasting, de co2 tax
hmmm jah, simpelweg omdat het voor de gross van de harde werkers straks duurder wordt, zelfs degene zonder autoquote:Op dinsdag 1 december 2009 14:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Okay, vraagje voor de tegenstanders:
Vinden jullie het huidige systeem dan wel rechtvaardig, waarin het bezit van een auto en het gebruik minder wordt belast?
Ik vind het prima als ze een nieuw systeem willen invoeren. Met betalen per kilometer heb ik an sich geen problemen. Waar ik wèl problemen mee heb, is een verplicht kastje in m'n auto die continu GPS-coördinaten samen met een timestamp en m'n kenteken naar de overheid stuurt.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Okay, vraagje voor de tegenstanders:
Vinden jullie het huidige systeem dan wel rechtvaardig, waarin het bezit van een auto en het gebruik minder wordt belast?
Ook een slecht argument hoor.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:36 schreef ASroma het volgende:
[..]
hmmm jah, simpelweg omdat het voor de gross van de harde werkers straks duurder wordt, zelfs degene zonder auto
Ik wil niet weten wat voor ongure plekjes jij allemaal bezoekt met je auto.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het prima als ze een nieuw systeem willen invoeren. Met betalen per kilometer heb ik an sich geen problemen. Waar ik wèl problemen mee heb, is een verplicht kastje in m'n auto die continu GPS-coördinaten samen met een timestamp en m'n kenteken naar de overheid stuurt.
dat ontken ik ook helemaal niet, ik ben een voorstander van posivitisme. Maar kritisch zijn is belangrijk in een maatschappij, zeker als het om dit soort wanpraktijken gaat.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:41 schreef Masegate het volgende:
[..]
Ook een slecht argument hoor.
Je zegt wel dat ik het bijvoorbeeld niet wil snappen. Maar jij bent ook wel een typisch gevalletje van doemdenken. Laat ze het maar lekker invoeren. Ik wil wel eens zien hoe het allemaal gaat uitpakken.
We moeten als Nederlanders ook niet zoveel klagen. We verdienen allemaal best goede salarissen. Het leven is voor ons wel wat duurder, maar daarvoor in de plaats hebben wij een zeer goede kwaliteit van leven. Kijk eens naar Engeland, daar zou ik echt never nooit nie willen wonen hoor.
Wees nou maar eens blij met de dingen die je hebt.
De meeste van die "harde werkers" rijden in een dikke leasebak, dus via bijtelling en zulks gaan die er misschien ook nog wel op vooruit en anders betalen de werkgevers het wel óf gaan ze in een wat kleinere auto rijden.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:36 schreef ASroma het volgende:
hmmm jah, simpelweg omdat het voor de gross van de harde werkers straks duurder wordt, zelfs degene zonder auto
absoluut. Stel dat ik een BMW 5 serie heb en mijn buurman ook, maar hij rijdt veel meer, betaald hij al veel meer dmv benzine, welke voor tig procent uit accijns bestaat... Dat jij evenveel wegenbelasting betaald, maar veel minder rijdt maakt niet uit. Jij mag immers ook altijd gebruik maken van diezelfde weg. Doe je dat niet tot heel weinig, moet je heroverwegen of je wel een auto nodig hebt.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Okay, vraagje voor de tegenstanders:
Vinden jullie het huidige systeem dan wel rechtvaardig, waarin het bezit van een auto en het gebruik minder wordt belast?
Daar zitten misschien nog wat haken en ogen inderdaad, aan de andere kant is dat wel een redelijk vooruitstrevende systeem wat je in zou kunnen voeren. Tenzij de Amerikanen opeens beslissen dat GPS toch niet meer voor iedereen zo nauwkeurig hoeft, dan kan het hele systeem op de schop.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:39 schreef Tijn het volgende:
Ik vind het prima als ze een nieuw systeem willen invoeren. Met betalen per kilometer heb ik an sich geen problemen. Waar ik wèl problemen mee heb, is een verplicht kastje in m'n auto die continu GPS-coördinaten samen met een timestamp en m'n kenteken naar de overheid stuurt.
Ik maak inderdaad gebruik van dezelfde weg, maar wel veel minder. Onterecht in mijn ogen dus, dat ik hetzelfde aan wegenbelasting moet betalen. Per kilometer betaal ik dan dus veel meer.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:42 schreef Multivitamine het volgende:
absoluut. Stel dat ik een BMW 5 serie heb en mijn buurman ook, maar hij rijdt veel meer, betaald hij al veel meer dmv benzine, welke voor tig procent uit accijns bestaat... Dat jij evenveel wegenbelasting betaald, maar veel minder rijdt maakt niet uit. Jij mag immers ook altijd gebruik maken van diezelfde weg. Doe je dat niet tot heel weinig, moet je heroverwegen of je wel een auto nodig hebt.
Ja, net als de stemcomputers en de OV-chipkaart zeker, dat was ook al zo'n succes.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
aan de andere kant is dat wel een redelijk vooruitstrevende systeem wat je in zou kunnen voeren.
Ben ik het helemaal niet mee eens.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:42 schreef Multivitamine het volgende:
[..]
absoluut. Stel dat ik een BMW 5 serie heb en mijn buurman ook, maar hij rijdt veel meer, betaald hij al veel meer dmv benzine, welke voor tig procent uit accijns bestaat... Dat jij evenveel wegenbelasting betaald, maar veel minder rijdt maakt niet uit. Jij mag immers ook altijd gebruik maken van diezelfde weg. Doe je dat niet tot heel weinig, moet je heroverwegen of je wel een auto nodig hebt.
EN DAT zou het moment zijn om in opstand te komen. DAN en niet eerder.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:47 schreef Maanvis het volgende:
\En dat hele systeem met een GPS kastje is een inbreuk op je privacy, maar dat vind ik nog niet eens zo erg, het kastje kan echter ook nog voor andere dingen gebruikt worden. Opeens komt er een helder licht op het idee om een automatische traject-snelheidscontrole uit te voeren via die kastjes, dan zijn de kosten voor mij persoonlijk niet te overzien.
een klein autootje kost niet zoveel, ik snap dit punt niet. Dit gaat niet over de portomonnee van een vrouwtje in de 50-60 waarvoor de auto duidelijk een luxe artikel is. Dit gaat over de hele economie waarin deze prijzen voor iedereen zullen worden doorberekend..... Het is een groter probleem dan dat mevrouwtje.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:49 schreef Masegate het volgende:
[..]
Ben ik het helemaal niet mee eens.
Neem een vrouw van tussen de 50 en 60 die een klein autootje heeft om haar boodschappen mee te doen en af en toe haar (klein)kinderen te bezoeken. Ze heeft die auto gewoon nodig om fatsoenlijk te kunnen leven. Ze gebruikt amper weg. Want de winkels zijn op 5 minuten rijden en de (klein)kinderen op ongeveer 10 minuten rijden. De snelweg raakt ze nauwelijks aan.
Waarom moet deze vrouw in verhouding zo veel betalen!?!?!?!
Nou ja, het systeem is natuurlijk nog niet ingevoerd (ik heb zo het idee dat het gaat sneuvelen bij de volgende kabinetsformatie), maar ICT-projecten van de overheid in het verleden stemmen niet echt positief inderdaad.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:48 schreef Tijn het volgende:
Ja, net als de stemcomputers en de OV-chipkaart zeker, dat was ook al zo'n succes.
Je moet zaken die ècht belangrijk zijn niet met ICT oplossen. En wat je al helemaal niet moet doen is een database aanleggen met persoonsgegevens, locaties en tijden van iedereen die een auto heeft. Je zou denken dat dat voor zich spreekt, maar blijkbaar vinden de meeste Nederlanders het wel prima.
Het probleem met zo'n houding is dat ze steeds dingen invoeren die net niet erg genoeg zijn om in opstand te komen. Maar na een tijdje is er toch een monster gecreëerd.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:51 schreef Masegate het volgende:
[..]
EN DAT zou het moment zijn om in opstand te komen. DAN en niet eerder.
Wat dacht je van tolpoortjes.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik zou echter niet zo snel kunnen verzinnen hoe het dan wél zou kunnen
Ach, van een beetje boel teveel overheidscontrole is nog nooit iemand slechter geworden.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:52 schreef Tijn het volgende:
Het probleem met zo'n houding is dat ze steeds dingen invoeren die net niet erg genoeg zijn om in opstand te komen. Maar na een tijdje is er toch een monster gecreëerd.
Dan weet de overheid toch net zo goed wanneer je waar was?quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:54 schreef Tijn het volgende:
Wat dacht je van tolpoortjes.
Het is net zo'n groot probleem voor dat mevrouwtje als voor de BMW 5 rijder die al dan niet veel kilometers maakt. Het gaat inderdaad om iedereen. En dus niet alleen om de groep waar heel toevallig jij bij hoort. En dat wilde ik er mee aantonen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:52 schreef ASroma het volgende:
[..]
een klein autootje kost niet zoveel, ik snap dit punt niet. Dit gaat niet over de portomonnee van een vrouwtje in de 50-60 waarvoor de auto duidelijk een luxe artikel is. Dit gaat over de hele economie waarin deze prijzen voor iedereen zullen worden doorberekend..... Het is een groter probleem dan dat mevrouwtje.
Nee, dat is gewoon iets wat men dan ook over zich heen laat komen. Immers is het gewoon tegen de wet om te hard te rijden.. alleen je wordt tevaak bekeurd.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:51 schreef Masegate het volgende:
[..]
EN DAT zou het moment zijn om in opstand te komen. DAN en niet eerder.
Alleen als ze je kenteken vastleggen en onthouden. Maar dat hoeft toch niet per se?quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan weet de overheid toch net zo goed wanneer je waar was?
Misschien moeten mensen dan maar eens wat meer tijd steken in uitzoeken op wie ze moeten stemmen. Want dan gaat er blijkbaar daar al iets mis.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem met zo'n houding is dat ze steeds dingen invoeren die net niet erg genoeg zijn om in opstand te komen. Maar na een tijdje is er toch een monster gecreëerd.
wat ik wil zeggen is dat het bij mevrouw tientjes werk is. Terwijl het voor vele middenstanders, zelfstandigen, mensen zonder leasecontract etc. etc. het om honderden euros kan gaan. Voor de grote bedrijven duizenden euros. Oftewel, alles wordt duurder ook voor degene die geen auto heeft.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:57 schreef Masegate het volgende:
[..]
Het is net zo'n groot probleem voor dat mevrouwtje als voor de BMW 5 rijder die al dan niet veel kilometers maakt. Het gaat inderdaad om iedereen. En dus niet alleen om de groep waar heel toevallig jij bij hoort. En dat wilde ik er mee aantonen.
Blijkbaar niet, want mensen rijden nog steeds te hard.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon iets wat men dan ook over zich heen laat komen. Immers is het gewoon tegen de wet om te hard te rijden.. alleen je wordt tevaak bekeurd.
Jawel, want wanneer jij onder zo'n poortje doorrijdt, wordt dat doorgegeven aan het RDW (denk ik), die je vervolgens een rekening toestuurt. Het is dan natuurlijk niet heel moeilijk om gegevens met elkaar te checken, dus als jij om 15u13 op de A12 bij Den Haag onder een poortje doorrijdt en om 15u58 bij Utrecht, terwijl je daar minstens een uur over had moeten doen, dan krijg je gewoon een rekening voor te hard rijden.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:59 schreef Tijn het volgende:
Alleen als ze je kenteken vastleggen en onthouden. Maar dat hoeft toch niet per se?
Yep, inderdaad!quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:00 schreef ASroma het volgende:
[..]
wat ik wil zeggen is dat het bij mevrouw tientjes werk is. Terwijl het voor vele middenstanders, zelfstandigen, mensen zonder leasecontract etc. etc. het om honderden euros kan gaan. Voor de grote bedrijven duizenden euros. Oftewel, alles wordt duurder ook voor degene die geen auto heeft.
Voor de duidelijkheid: Dat weten ze nu ook al, als ze zouden willen. Op zo goed als alle snelwegen en bij alle grensovergangen staan camera's die je nummerbord registreren. Deze gegevens worden niet opgeslagen maar als er een nummerbord van een gestolen auto voorbij komt worden de autoriteiten ingeschakeld.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan weet de overheid toch net zo goed wanneer je waar was?
En die dingen zijn net zo makkelijk te koppelen voor een trajectmeting oid.
Geloof je dat nou echt?!quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Jawel, want wanneer jij onder zo'n poortje doorrijdt, wordt dat doorgegeven aan het RDW (denk ik), die je vervolgens een rekening toestuurt. Het is dan natuurlijk niet heel moeilijk om gegevens met elkaar te checken, dus als jij om 15u13 op de A12 bij Den Haag onder een poortje doorrijdt en om 15u58 bij Utrecht, terwijl je daar minstens een uur over had moeten doen, dan krijg je gewoon een rekening voor te hard rijden.
Alsof ik op het CDA zou stemmenquote:Op dinsdag 1 december 2009 15:00 schreef Masegate het volgende:
[..]
Eerst stem je op de partij die je vertrouwt... en daarna ga je klagen dat ze dingen doen die je niet zinnen.
Je gelooft serieus dat dat soort gegevens niet worden opgeslagen?quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:04 schreef Masegate het volgende:
[..]
Geloof je dat nou echt?!
Mên, wat moet jij dan een verschrikkelijk leven hebben zeg. Zoveel wantrouwen...
Nee, ik geloof dat niet, het was een reactie op tolpoortjes als mogelijk alternatief voor kilometerheffing per GPS-kastje. Daarvan vinden sommige mensen dat ze (mogelijk) in hun privacy worden aangetast. Maar met een alternatief als tolpoortjes zou dat net zo goed kunnen. Die situatie schetste ik.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:04 schreef Masegate het volgende:
Geloof je dat nou echt?!
Mên, wat moet jij dan een verschrikkelijk leven hebben zeg. Zoveel wantrouwen...
Leasebedrijven hebben al interesse getoond in de gps gegevens zodat ze het rijgedrag van hun wagenpark kunnen analyseren. Verschrikkelijk toch?quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:04 schreef Masegate het volgende:
[..]
Geloof je dat nou echt?!
Mên, wat moet jij dan een verschrikkelijk leven hebben zeg. Zoveel wantrouwen...
Bedankt dat je mijn standpunt extra kracht bijzet. Je vertrouwt het allemaal gewoon niet...quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je gelooft serieus dat dat soort gegevens niet worden opgeslagen?
Nee, eigenlijk niet.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:07 schreef ASroma het volgende:
[..]
Leasebedrijven hebben al interesse getoond in de gps gegevens zodat ze het rijgedrag van hun wagenpark kunnen analyseren. Verschrikkelijk toch?
Waarom zou dat verschrikkelijk zijn?quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:07 schreef ASroma het volgende:
Leasebedrijven hebben al interesse getoond in de gps gegevens zodat ze het rijgedrag van hun wagenpark kunnen analyseren. Verschrikkelijk toch?
Als je die gegevens niet wil gebruiken, hoef je ze ook niet op te slaan. Als je ze wel opslaat, kun je er vergif op innemen dat men er ook iets mee doet.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:08 schreef Masegate het volgende:
[..]
Bedankt dat je mijn standpunt extra kracht bijzet. Je vertrouwt het allemaal gewoon niet...
Of ze nou opgeslagen worden of niet. Dat boeit me geen zier. Het gaat mij er om, dat er niets mee gedaan wordt. Als ze dat wel zouden doen... zou de pleuris uitbreken. Dat wil geen politicus op zijn geweten hebben.
de verspreiding van de gegevens. Oftewel nog meer fraudegevoelig.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Waarom zou dat verschrikkelijk zijn?
Waarom zou de eigenaar van een voertuig zijn eigen gegevens niet in mogen zien?quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:12 schreef ASroma het volgende:
de verspreiding van de gegevens. Oftewel nog meer fraudegevoelig.
Hoezo dragen de sterkste schouders letterlijk de zwaarste lastenquote:Op dinsdag 1 december 2009 14:40 schreef ASroma het volgende:
en de sterkste schouders dragen nu letterlijk de zwaarste lasten via de BPM. Straks wordt bijvoorbeeld de pizzakoerier die al nauwelijks het hoofd boven water kan houden dik genaaid, oftewel die kan beter een uitkering gaan aanvragen.
Ja, eigenlijk vind ik dat wel vreemd ja. Want techniek is er om ons te helpen. Er is altijd een persoon/partij die beslist hoe die techniek gebruikt wordt. Dus je hoeft de techniek niet de schuld te geven. Het al dan niet falen ligt compleet in handen van mensen. Computers nemen dit soort beslissingen nog steeds niet zelf.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind dat er veel te makkelijk naar technologische oplossingen wordt gegrepen zonder dat dat in het verleden succesvol is gebleken. Dat baart mij zorgen, is dat zo vreemd?
Uiteraard. En omdat alle mensen die betrokken zijn bij het bouwen, onderhouden, controleren en werken met het systeem nou eenmaal niet 100% te vertrouwen zijn, is het dus een slecht idee om dit soort gegevens centraal op te slaan. Natuurlijk zal "de overheid" niet opeens als een soort Hitler op de burgers gaan jagen. Maar er hoeft maar 1 doorgedraaide programmeur bij het project te zitten alle gegevens staan op ThePirateBay.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:16 schreef Masegate het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk vind ik dat wel vreemd ja. Want techniek is er om ons te helpen. Er is altijd een persoon/partij die beslist hoe die techniek gebruikt wordt. Dus je hoeft de techniek niet de schuld te geven. Het al dan niet falen ligt compleet in handen van mensen. Computers nemen dit soort beslissingen nog steeds niet zelf.
En dan? Gaat iemand neprekeningen sturen? Of je het geld even over wilt maken naar hun eigen bankrekeningnummer?quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uiteraard. En omdat alle mensen die betrokken zijn bij het bouwen, onderhouden, controleren en werken met het systeem nou eenmaal niet 100% te vertrouwen zijn, is het dus een slecht idee om dit soort gegevens centraal op te slaan. Natuurlijk zal "de overheid" niet opeens als een soort Hitler op de burgers gaan jagen. Maar er hoeft maar 1 doorgedraaide programmeur bij het project te zitten alle gegevens staan op ThePirateBay.
Ja, want het is heel nuttig om te weten welk kenteken op welk moment in het verleden waar is geweest.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan is de privacy ernstig in het geding.
Dat jij het niet erg vindt dat je in je privacy wordt aangetast, maakt het niet minder ernstig.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:26 schreef Masegate het volgende:
[..]
Ja, want het is heel nuttig om te weten welk kenteken op welk moment in het verleden waar is geweest.
Dat kun je ook omdraaien natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:28 schreef Tijn het volgende:
Dat jij het niet erg vindt dat je in je privacy wordt aangetast, maakt het niet minder ernstig.
Ja, dat vind jij. Ik vind weer dat jij je een beetje teveel zorgen maakt.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat jij het niet erg vindt dat je in je privacy wordt aangetast, maakt het niet minder ernstig.
Nou, aangezien privacy een mensenrecht is en het inbreuk maken daarop strafbaar, lijkt me dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat kun je ook omdraaien natuurlijk.
Zeker, een partij die voor het invoeren van deze vorm van de kilometerheffing is, hoeft dan ook absoluut niet op m'n stem te rekenen natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:31 schreef Masegate het volgende:
[..]
Ja, dat vind jij. Ik vind weer dat jij je een beetje teveel zorgen maakt.
Wat zou de meerderheid van NL vinden? Who knows? Who cares?
Onze vrienden in Den Haag natuurlijk, die we zelf kunnen kiezen!!
Jij wordt zeker ook al paranoïde als je op straat of bij een openbare gelegenheid een camera ziet hangen, of niet?quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, aangezien privacy een mensenrecht is en het inbreuk maken daarop strafbaar, lijkt me dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
Dat is je goed recht!quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker, een partij die voor het invoeren van deze vorm van de kilometerheffing is, hoeft dan ook absoluut niet op m'n stem te rekenen natuurlijk.
Voor de meeste mensen. De rijke stinkerds met hun dikke bakken die een mijard kilometer per jaar rijden betalen natuurlijk meer. En terecht.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Meer geld? Het was toch juist goedkoper?
Gelukkig kunnen ze niet door m'n aluminium hoedje heen filmen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:34 schreef Masegate het volgende:
[..]
Jij wordt zeker ook al paranoïde als je op straat of bij een openbare gelegenheid een camera ziet hangen, of niet?
Goedkoper mijn reet.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:22 schreef DuTank het volgende:
Heb jij enig idee hoeveel linkse fags er zijn en mensen voor wie het goedkoper is?
Lol! Mooie afsluiting van een goede discussie.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen ze niet door m'n aluminium hoedje heen filmen.
Mensen die alleen maar ingaan op dat "argument" en blijkbaar het topic verder niet lezen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:40 schreef Thorpe het volgende:
Mensen die het 'ik heb niets te verbergen dus ik heb niets te vrezen' argument gebruiken.
Nee, maar komop...quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:40 schreef Thorpe het volgende:
Mensen die het 'ik heb niets te verbergen dus ik heb niets te vrezen' argument gebruiken.
Ik rij geen auto maar ik weet zeker dat ik NIET goedkoper uit ga zijnquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:22 schreef DuTank het volgende:
Heb jij enig idee hoeveel linkse fags er zijn en mensen voor wie het goedkoper is?
Telefoonnummer staat niet gekoppeld aan mijn naam dus geen probleem.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:45 schreef Masegate het volgende:
[..]
Nee, maar komop...
- Er wordt vastgelegd wie je wanneer belt
- Er wordt vastgelegd wanneer je waar geld pint
- Er wordt vastgelegd welke producten je koopt in de supermarkt
- Er wordt vastgelegd hoeveel schuld iemand heeft
Worden die dingen nou echt allemaal tegen je gebruikt?
- Je wordt gewaarschuwd als je een bepaalde maand enorm veel belkosten hebt
- Je kan nergens meer pinnen als je het geld niet hebt
- Je kan niet nog meer lenen als je al in de schulden staat
Ik zie tot nu toe alleen nog maar positieve dingen. Waarom zou dat bij rekeningrijden ineens anders gaan?
En het mooiste is dat de BPM niet in 1x wordt afgeschaft, maar met 5% per jaar. Dus als je in 2018 een zuinige auto koopt om nog een beetje betaalbaar door het leven te gaan, betaal je gewoon nog minstens 50% BPM op die autoquote:Op dinsdag 1 december 2009 15:52 schreef Robin__ het volgende:
Weer dat kut rekeningrijden.
Ik heb 1 lijstje prijzen gezien, dat was 3 cent in 2012 (buiten de spits) en ging jaarlijks met 16% omhoog tot 6,7cent per km in 2018. Klopt dat?
Als dat klopt geloof ik best dat we in eerste instantie goedkoper uit zijn ja3 jaar later alleen niet meer..
Het hangt ook van het type auto af. Met een SUV kan dat zomaar oplopen tot meer dan 30 ct per km.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:54 schreef fs180 het volgende:
Ja het zou geleidelijk omhoog gaan, tot een max van 8 tot 11 cent dacht ik.
Dát is werkelijk te bespottelijk voor woorden.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:51 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dit kastje moet in je auto en zodra er iets mis mee is kan JIJ erop worden aangesproken, dat is een omgekeerde bewijslast + alle kosten.
Het zijn zeker dingen die gebeuren en waar de overgrote meerderheid geen probleem mee heeft.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:51 schreef fs180 het volgende:
[..]
Telefoonnummer staat niet gekoppeld aan mijn naam dus geen probleem.
Waar en hoeveel ik pin en of ik pin is mijn keuze, ik kan ook 1x per jaar geld bij de bank halen en daar alles van betalen, weg toezicht.
Niemand weet wat ik koop.
Is dan ook wel soms van belang, al mag het nummer van instanties die daar toegang toe hebben wel naar beneden.
Dit kastje moet in je auto en zodra er iets mis mee is kan JIJ erop worden aangesproken, dat is een ongekeerde bewijslast + alle kosten.
Je bent verplicht binnen 8 uur te melden dat je astje weg is of kapot.... Ik benniet iemand die om de 8 uur zijn auto gaatchecken of dat kastje er nog inzit.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:58 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Dát is werkelijk te bespottelijk voor woorden.
Niet melden = dikke straf, jij had moeten weten dat het kapot is.
Zelf slopen en niet melden = nog veel dikkere straf.
Jullie zijn echt te erg hoor.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:58 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Dát is werkelijk te bespottelijk voor woorden.
Niet melden = dikke straf, jij had moeten weten dat het kapot is.
Zelf slopen en niet melden = nog veel dikkere straf.
Het zal je maar gebeuren dat je kastje kapot gaat, je meld dit als brave burger gelijk, oude kastje eruit, nieuwe erin.. En dan een week later telefoon 'u heeft uw oude kastje bewust kapot gemaakt!' Praat dat dan maar eens recht tegen de ambtelijke molen
Mja, daar kun je je van afvragen of dat wel zo erg is.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:58 schreef Tijn het volgende:
Het hangt ook van het type auto af. Met een SUV kan dat zomaar oplopen tot meer dan 30 ct per km.
my god.. hoezo het is geen geld klopperij? Zie je het voor je dat ze de normale wegenbelasting nu jaarlijks met zo'n 15% omhoog gooienquote:Op dinsdag 1 december 2009 15:54 schreef fs180 het volgende:
Ja het zou geleidelijk omhoog gaan, tot een max van 8 tot 11 cent dacht ik.
Persoonlijk heb ik er niet zo'n moeite mee. Het maakt een SUV nog meer tot een luxeproduct en met een beetje geluk draagt het positief bij aan het milieu.quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:02 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, daar kun je je van afvragen of dat wel zo erg is.
*wegduikt*
Misschien wordt motorrijden wel populairder. Dan zijn we helemaal de sigaar.quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:09 schreef Maanvis het volgende:
Ik vraag me overigens af wanneer het CPB met een rapport komt waaruit blijkt dat het aantal verkeersdoden jaarlijks met 25% omhoog zal gaan nav de kilometerheffing, omdat minder vervuilende auto's nou eenmaal minder veilig zijn.
Ja, ik denk dat er inderdaad gevallen zullen zijn waarin mensen hier heel erg lelijk mee in de problemen komen. Als het systeem echt slecht is en het er 1000en zijn is er geen probleem.. maar een 10 tal gevallen per jaar.. dan heb je geen poot om op te staan.quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:02 schreef Masegate het volgende:
[..]
Jullie zijn echt te erg hoor.
Ik ga vanaf nu ook gewoon niet meer in op dit soort argumenten. Wat de fak heej! Je denkt echt serieus dat dit wat je hierboven beschrijft gaat gebeuren he? Hoe triest!
De ANWB heeft inmiddels de wet op dit punt bestudeerdquote:Op dinsdag 1 december 2009 16:20 schreef Masegate het volgende:
Voor de paranoïde mensen onder ons, over je privacy:
http://www.anwb.nl/over-a(...)-kilometerprijs.html
Dude, die kastjes zijn er nog niet eens. Hoe moet de ANWB die dan bestuderen?quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:32 schreef Maanvis het volgende:
De ANWB heeft inmiddels de wet op dit punt bestudeerd
Dus het kastje en de mechaniek is niet bestudeerd, alleen de wet.
Een wetje veranderen en er zijn meer gegevens beschikbaar.
Ik neem toch aan dat er een plan voor de technische implementatie klaar ligt?quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dude, die kastjes zijn er nog niet eens. Hoe moet de ANWB die dan bestuderen?
Ik neem aan dat het kastje doorgeeft waar de auto was/is op welk tijdstip.quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:35 schreef Tijn het volgende:
Ik vraag me vooral af hoe het kastje dan weet wat 'ie naar het factureringsorgaan moet sturen. De prijzen zijn immers dynamisch per locatie en per tijdstip. Zitten al die prijzen in het kastje opgeslagen en stuurt 'ie alleen bedragen weg? Of vraagt 'ie misschien eerst op wat de prijs op een bepaald tijdstip en locatie is, waarmee 'ie dus alsnog laat weten waar en wanneer je rijdt?
Volgens de ANWB niet:quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het kastje doorgeeft waar de auto was/is op welk tijdstip.
Ik vraag me af hoe dat technisch dan werkt.quote:De gedetailleerde verplaatsingsgegevens, dus waar u wanneer gereden heeft, blijven in het kastje. Dat betekent dat noch de overheid, noch eventuele private dienstverleners weten waar u zich wanneer bevond. U bent de baas over uw eigen verplaatsingsgegevens. De overheid krijgt wel uw naam en adres maar mag die volgens de wet uitsluitend gebruiken om de factuur naartoe te sturen en erop toe te zien dat de factuur betaald wordt.
Volgens mij zit de crux hem in het woord "gedetailleerd".quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens de ANWB niet:
[..]
Ik vraag me af hoe dat technisch dan werkt.
Is dat zo? Ik had begrepen dat er een verschillend tarief per weg en tijdstip komt, nog even afgezien van de spitsheffing.quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Waar, wanneer en hoe snel maakt (in eerste instantie) niet uit zonder spitsheffing.
Ik ben voor de kilometerheffingquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:17 schreef ASroma het volgende:
Uit onderzoek van Mauric de Hond (! ) blijkt dat 55 procent voor het rekeningrijden is!
[..]
http://www.kilometerheffi(...)ilometerheffing.html
Waarom mag deze propogandadanda nog steeds worden verspreidt??! Ik kan me no way voorstellen dat mensen voor de kilometerheffing zijn. Je wordt dubbel genaaid. Weg: BPM, wegenbelasting. Bij: Kilometerheffing, CO2 tax aanschaf auto, Provinciebelasting, spitsheffing, boetes via gps, rechten van de privacy worden geschonden....
![]()
![]()
Grote Klacht: Idioten die het in hun hoofd halen voor de kilometerheffing te zijn![]()
Uit die link van Maanvis:quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:46 schreef Tijn het volgende:
Is dat zo? Ik had begrepen dat er een verschillend tarief per weg en tijdstip komt, nog even afgezien van de spitsheffing.
Misschien dat er nog naar tijd wordt gekeken om het tarief vast te stellen.quote:Het kastje heeft namelijk slechts eens per week via de GSM-verbinding contact met de provider om uw gegevens (alleen tarief x aantal kilometers) te versturen.
1 |
Wat zeg je nou? Dat het spitstarief 20 keer zo duur wordt als normaal?!?!!?quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Uit die link van Maanvis:
[..]
Misschien dat er nog naar tijd wordt gekeken om het tarief vast te stellen.
Dan zou het kastje dus doorsturen:
[ code verwijderd ]
o.i.d.
Nou, je hebt sowieso ook de locatie nodig om te bepalen of iemand zich op een weg bevindt waar het spitstarief van toepassing is. Ik neem aan dat dat niet binnen de bebouwde kom geldtquote:Op dinsdag 1 december 2009 16:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Misschien dat er nog naar tijd wordt gekeken om het tarief vast te stellen.
of:quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Uit die link van Maanvis:
[..]
Misschien dat er nog naar tijd wordt gekeken om het tarief vast te stellen.
Dan zou het kastje dus doorsturen:
[ code verwijderd ]
o.i.d.
1 2 | anomalie gedetecteerd op 14-11-09 11:02, GPS verspringt 30km. |
1 |
Dit is hetzelfde NXP die belooft dat hun chips niet kapot kunnen trouwens.quote:Maurice Geraets, directeur mobiliteit van kastjesleverancier NXP, erkent de tekortkomingen, maar zegt dat er de komende twee jaar tijd genoeg is om aan oplossingen te werken.
Dus privacy is alleen voor mensen die iets te verbergen hebben? Iedereen heeft er recht op. daarnaast vertrouw ik dit kabinet zo en zo voor geen cent. volgens mij gaan we straks allemaal meer betalen ook al heb je een fiets.quote:
Reken ook maar dat je liever wel iets had verborgen als je toevallig op de verkeerde plaats en op de verkeerde tijd bent en justitie jou tot verdachte bestempeld.quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:54 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Dus privacy is alleen voor mensen die iets te verbergen hebben. Iedereen heeft er recht op. daarnaast vertrouw ik dit kabinet zo en zo voor geen cent. volgens mij gaan we straks allemaal meer betalen ook al heb je een fiets.
Of je GPS het effe een maandje begeeft en je gelijk een naheffing van 1000E aan je broek krijgt omdat de RDW er niet uit komt en niet kan bewijzen wat er dan wel gebeurd is.quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:57 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Reken ook maar dat je liever wel iets had verborgen als je toevallig op de verkeerde plaats en op de verkeerde tijd bent en justitie jou tot verdachte bestempeld.
JA MAN WANT IN ZUINIGE AUTO'S RIJDEN IS VOOR LOSERS!!111111111``quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:17 schreef ASroma het volgende:
Uit onderzoek van Mauric de Hond (! ) blijkt dat 55 procent voor het rekeningrijden is!
[..]
http://www.kilometerheffi(...)ilometerheffing.html
Waarom mag deze propogandadanda nog steeds worden verspreidt??! Ik kan me no way voorstellen dat mensen voor de kilometerheffing zijn. Je wordt dubbel genaaid. Weg: BPM, wegenbelasting. Bij: Kilometerheffing, CO2 tax aanschaf auto, Provinciebelasting, spitsheffing, boetes via gps, rechten van de privacy worden geschonden....
![]()
![]()
Grote Klacht: Idioten die het in hun hoofd halen voor de kilometerheffing te zijn![]()
goeie bijdragequote:Op dinsdag 1 december 2009 18:11 schreef newClear het volgende:
[..]
JA MAN WANT IN ZUINIGE AUTO'S RIJDEN IS VOOR LOSERS!!111111111``
Waar staat dat? VWS meldt alleen het wegvallen van de BPM en MRB.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:16 schreef muhahaha het volgende:
Vergeet niet dat de accijnzen ook komen te vervallen.
Als dit het gevolg van de kilometerheffing zou zijn: GE-WEL-DIG!quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:07 schreef Sjibble het volgende:
Het beste wat je kan doen is, alles in de buurt zien te krijgen.
Ergens is het een voordeel als je de supermarkt om de hoek hebt, lokale kroegen op loopafstand en werk ook met de brommer te doen is.
Je bak blijft staan en kost je alleen je verzekering als je er niet mee rijdt.
Dat kan dus niet. Omdat het prijsverschil tussen NL en aangrenzende landen dan zo groot zou zijn dat enorm veel mensen naar Duitsland en België gaan rijden voor een volle tank benzine. Dat zou NL alleen maar meer geld kosten.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:07 schreef Sjibble het volgende:
Maar het allerbeste is om alles in de brandstofprijs te stoppen.
Nou gaat die electronica weer miljarden kosten, het gezeik dat mensen krijgen, de extra kosten die je moet bijhouden...
Maak van benzine 2 euro en diesel 1,50.
die 5 cent per kilometer zit er dan in. En in de spits stook je sowieso veel meer benzine.
*zucht. je hebt me verkeerd begrepen. die eerste zin was als vraag bedoeld niet als conclusie. zal t ff veranderen in een vraagteken. vind het zelf namelijk helemaal geen fijn idee dat ze precies weten wanneer ik in welke metro stap.quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:57 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Reken ook maar dat je liever wel iets had verborgen als je toevallig op de verkeerde plaats en op de verkeerde tijd bent en justitie jou tot verdachte bestempeld.
O je bedoelt net zoals met de OV chipkaart en de nieuwe ID-plicht (remember the Joker?)quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:23 schreef Masegate het volgende:
Er zijn trouwens weer een hoop domme reacties geplaatst sinds ik de discussie verliet.
Ze gaan dit natuurlijk nooit invoeren als zo'n kastje niet fraudebestendig is. Dit is vanzelfsprekend (behalve voor sommigen van jullie) een voorwaarde voor deze hele maatregel.
Net zoals de stemcomputers en de OV-chipkaart zeker?quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:23 schreef Masegate het volgende:
Ze gaan dit natuurlijk nooit invoeren als zo'n kastje niet fraudebestendig is. Dit is vanzelfsprekend (behalve voor sommigen van jullie) een voorwaarde voor deze hele maatregel.
Blijf je houden, maar is niet iets wat in één keer dit hele plan omver werpt.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
O je bedoelt net zoals met de OV chipkaart en de nieuwe ID-plicht (remember the Joker?)
Er komt gigantische persoonlijke ellende voor personen, bedrijven en gezinnen dankzij deze kilometerbijdrage. Dat moet je toch wel iets doen?quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:27 schreef Masegate het volgende:
[..]
Blijf je houden, maar is niet iets wat in één keer dit hele plan omver werpt.
Het probleem is dat het gewoon te ingewikkeld is om foutloos te zijn. Je kunt erop wachten dat er straks onderzoeken gaan komen waaruit blijkt dat ermee te knoeien valt, maar ik verwacht niet dat dat de invoering van het hele gebeuren in de weg zal staan.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:27 schreef Masegate het volgende:
[..]
Blijf je houden, maar is niet iets wat in één keer dit hele plan omver werpt.
Iets met een mug en een olifant...quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Er komt gigantische persoonlijke ellende voor personen, bedrijven en gezinnen dankzij deze kilometerbijdrage. Dat moet je toch wel iets doen?
Dat het een waardeloos systeem is:quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:30 schreef GizartFRL het volgende:
Poll op Fryske site:
De kilometerheffing wordt voor u:
waardeloos systeem 33,0%
Aantal stemmen: 819
Als die mensen het wel wisten lieten ze niet van die gigantische gaten in hun verhalenquote:Op dinsdag 1 december 2009 18:32 schreef Masegate het volgende:
[..]
Iets met een mug en een olifant...
Maar ja, jij weet natuurlijk wel dat er gigantische ellende komt, terwijl iedereen die aan dit project werkt dat natuurlijk niet ziet. Want ja, zo goed ben jij.
Brakke poll, want ik kan maar een antwoord kiezen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:30 schreef GizartFRL het volgende:
Poll op Fryske site:
De kilometerheffing wordt voor u:
waardeloos systeem 33,0%
een nog groot raadsel.... 29,9%
duurder 17,9%
goedkoper 13,4%
onredelijk in buitengebied 5,7%
Aantal stemmen: 819
Natuurlijk zijn de mensen die meewerken aan het project er positief over. Die zijn de komende jaren gegarandeerd van een hoop werk en geld.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:32 schreef Masegate het volgende:
[..]
Maar ja, jij weet natuurlijk wel dat er gigantische ellende komt, terwijl iedereen die aan dit project werkt dat natuurlijk niet ziet. Want ja, zo goed ben jij.
Het duurt nog ruim 2 jaar he.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem is dat het gewoon te ingewikkeld is om foutloos te zijn. Je kunt erop wachten dat er straks onderzoeken gaan komen waaruit blijkt dat ermee te knoeien valt, maar ik verwacht niet dat dat de invoering van het hele gebeuren in de weg zal staan.
ov chipkaart was ook een meerjarenplan, absoluut geen garantie.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:37 schreef Masegate het volgende:
[..]
Het duurt nog ruim 2 jaar he.
Er werken echt wel competente mensen aan die techniek hoor. 100% waterdicht ga ik ook niet beweren, maar dat is bij ALLES waarbij computers betrokken zijn.
Geef eens wat meer info? Wie zijn die mensen, bij welk bedrijf werken ze en heb je nog wat meer info over de zooi die dat kastje doorstuurt?quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:37 schreef Masegate het volgende:
[..]
Het duurt nog ruim 2 jaar he.
Er werken echt wel competente mensen aan die techniek hoor. 100% waterdicht ga ik ook niet beweren, maar dat is bij ALLES waarbij computers betrokken zijn.
En dat is precies de reden dat het een slecht idee is om weer zo'n groot ICT-project op te zetten.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:37 schreef Masegate het volgende:
[..]
100% waterdicht ga ik ook niet beweren, maar dat is bij ALLES waarbij computers betrokken zijn.
Heb ik niet. Ik heb (WIJ HEBBEN) door te stemmen bepaalde mensen uitgekozen die voor ons dit soort dingen gaan regelen. Zodat niet iedere simpele ziel zich daar druk over hoeft te maken.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Geef eens wat meer info? Wie zijn die mensen, bij welk bedrijf werken ze en heb je nog wat meer info over de zooi die dat kastje doorstuurt?
Vooruitgang? Waar is de vooruitgang als het ons gemiddeld gezien allemaal nóg meer gaat kosten? We moeten meer betalen voor de zorg, voor energie, we moeten onszelf conformeren aan allemaal veiligheidsregeltjes, boetes worden hoger, de werkloosheid loopt op, onze ouderen en zieken hebben steeds minder zorg.. Waar is in godsnaam die vooruitgang?quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:42 schreef Masegate het volgende:
Ik ben er ondertussen wel klaar mee hoor. Deze discussie zit zo vast als het maar kan.
Ik vind het echt jammer dat er zoveel doemdenkers zijn. Omdat mensen op voorhand al van alles bekritiseren wordt de vooruitgang in de samenleving zo dwars gezeten. Niemand is meer te vertrouwen. Techniek is eng. We worden geregeerd door mensen die niks kunnen (ook al hebben we ze zelf gekozen).
Het is gewoon hip om tegen alle nieuwe dingen aan te schoppen. Jammer. Zo schieten we er gewoon niets mee op.
Nee, ik begreep het goed, daarom gebruikte ik het woordje "ook"..quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:24 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
*zucht. je hebt me verkeerd begrepen. die eerste zin was als vraag bedoeld niet als conclusie. zal t ff veranderen in een vraagteken. vind het zelf namelijk helemaal geen fijn idee dat ze precies weten wanneer ik in welke metro stap.
Luxemburgquote:Op dinsdag 1 december 2009 18:20 schreef Masegate het volgende:
[..]
Als dit het gevolg van de kilometerheffing zou zijn: GE-WEL-DIG!
Dat zou echt hemels zijn, als wegen alleen nog maar gebruikt zouden worden als je lekker een keer een dagje weg wilt. Not going to happen though...
[..]
Dat kan dus niet. Omdat het prijsverschil tussen NL en aangrenzende landen dan zo groot zou zijn dat enorm veel mensen naar Duitsland en België gaan rijden voor een volle tank benzine. Dat zou NL alleen maar meer geld kosten.
Tja we willen nou eenmaal alles wetenquote:Op dinsdag 1 december 2009 18:45 schreef Masegate het volgende:
[..]
Heb ik niet. Ik heb (WIJ HEBBEN) door te stemmen bepaalde mensen uitgekozen die voor ons dit soort dingen gaan regelen. Zodat niet iedere simpele ziel zich daar druk over hoeft te maken.
In een tijd waar we internet hebben, krijgen we veel te veel details te horen over dingen die zo boven onze pet gaan. Laat het los.
Hoe lang wil het Nederlandse volk het vertrouwen in de regering al terug?! Nou?quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zorg eerst eens dat ik en de rest van Nederland vertrouwen in de regering terugkrijgt!
Ik denk dat de afkeer van grote ICT-projecten vooral komt uit de hoek van mensen die zelf in de techniek werkzaam zijn en weten hoe moeilijk het vaak gaat en hoe brak het uiteindelijk in elkaar steekt.quote:
En ík accepteer dat dus niet maar gelaten zoals jij dat wel wilt doenquote:Op dinsdag 1 december 2009 18:52 schreef Masegate het volgende:
[..]
Hoe lang wil het Nederlandse volk het vertrouwen in de regering al terug?! Nou?
Al minstens 3 of 4 verkiezingen lang!
En we kiezen elke keer weer hetzelfde. Dat is niet mijn of jouw schuld. Maar de schuld van de gemiddelde Nederlander die uit gemak maar stemt op de partij waar zijn/haar vader of moeder vroeger op stemde. Want ja, dat hoort natuurlijk he.
Wat wil je er aan doen dan?quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En ík accepteer dat dus niet maar gelaten zoals jij dat wel wilt doen.
Nou, ik heb een kaal hoofd en een charmante kop.. Dan weet je het wel!quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:57 schreef Masegate het volgende:
[..]
Wat wil je er aan doen dan?
Als je een goed idee hebt dan hoor ik het graag.
Begin een partij, dan ga ik nog op je stemmen ook.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nou, ik heb een kaal hoofd en een charmante kop.. Dan weet je het wel!
Alleen als we straks voordeeltjes voor onszelf krijgen. Dus geen accijns op benzine. Geen wegenbelasting en ook geen kastje in de auto. Speciaal voor ons alleen!quote:
Dat verklaart dan ook de poll van Maurice "ik zeg woef" de Hond.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:34 schreef Masegate het volgende:
[..]
Dat het een waardeloos systeem is:
weet ik 0%
gok ik 100%
En nog belangrijker: hoe was de vraagstelling.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:20 schreef Marijkezwolle het volgende:
Maar hoeveel mensen heeft Maurice ondervraagd? En welke mensen heeft ie ondervraagd (mensen die enkel korte stukjes rijden of die dagelijks in de file staan). Dat maakt heel veel uit voor de uitslag. Volgens mij valt er dus weinig zinnigs aan te concluderen zonder dat je die gegevens weet
Ik rij zelf nog geen 6000km per jaar in NL en ik betaal 500 euro wegenbelasting per jaar voor mijn auto, best duur in verhouding met de km's die ik maak maar ik heb er géén enkel probleem mee om dat te betalen, wegen moeten onderhouden worden, of je er nou op rijdt of niet.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Okay, vraagje voor de tegenstanders:
Vinden jullie het huidige systeem dan wel rechtvaardig, waarin het bezit van een auto en het gebruik minder wordt belast?
- Je krijgt een boete als je te hard rijdtquote:Op dinsdag 1 december 2009 15:45 schreef Masegate het volgende:
[..]
Nee, maar komop...
- Er wordt vastgelegd wie je wanneer belt
- Er wordt vastgelegd wanneer je waar geld pint
- Er wordt vastgelegd welke producten je koopt in de supermarkt
- Er wordt vastgelegd hoeveel schuld iemand heeft
Worden die dingen nou echt allemaal tegen je gebruikt?
- Je wordt gewaarschuwd als je een bepaalde maand enorm veel belkosten hebt
- Je kan nergens meer pinnen als je het geld niet hebt
- Je kan niet nog meer lenen als je al in de schulden staat
Ik zie tot nu toe alleen nog maar positieve dingen. Waarom zou dat bij rekeningrijden ineens anders gaan?
de MRB vervanger valt mee.quote:Op woensdag 2 december 2009 09:00 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik rij zelf nog geen 6000km per jaar in NL en ik betaal 500 euro wegenbelasting per jaar voor mijn auto, best duur in verhouding met de km's die ik maak maar ik heb er géén enkel probleem mee om dat te betalen, wegen moeten onderhouden worden, of je er nou op rijdt of niet.
Met de Kmheffing heb ik wel degelijk problemen, ondanks dat het voor mij goedkoper uit zou vallen. Ten eerste zie ik niks in zo'n lelijk kastje in de auto, ten tweede heb ik een hekel aan continu gevolg kunnen worden (nee ik heb niks te verbergen) , het wordt voor de gemiddelde rijder wél duurder en dat vind ik gewoon bullshit aangezien we al 1 vd duurste landen ter wereld (!) zijn om auto te rijden en tot slot lost het de files niet op en heeft het straks alleen maar het effect dat de weekendritjes minder worden, mensen zullen meer geisoleerd raken en de koopkracht zal ook nóg verder afnemen wat weer een effect gaat hebben op de economie.
Daarnaast krijg je een oerwoud aan verschillende tolsystemen per land straks aangezien belgie en duitsland zich ook al weer staan op te rijen bij het idee van kmheffing. Straks heb je je halve voorruit vol zitten met stickers, kmkastjes, tolvignetten en weet ik veel wat.
Plus niet te vergeten dat al die mooie beloftes van het afschaffen van de MRB en de BPM natuurlijk een wassen neus zijn, de MRB wordt gewoon vervangen door een nieuwe provincie belasting en de BPM wordt vervangen door de CO2 tax.
Ik vergeet nog een punt: door vervoer in dit land nog duurder te maken dan het al is loopt straks het platteland ed natuurlijk helemaal leeg, iets wat ze nu al proberen met man en macht tegen te gaan. Ik wil zelf ook weg uit de randstad maar dat is straks onbetaalbaar.
Ja, daar is de OV chip kaart een geweldig voorbeeld van ja.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:37 schreef Masegate het volgende:
[..]
Het duurt nog ruim 2 jaar he.
Er werken echt wel competente mensen aan die techniek hoor.
Maar de praktijk is dat iedereen meer gaat betalen.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:32 schreef Grumpey het volgende:
elke mogelijkheid die de vervuiler laat betalen moet aangegrepen worden. Ik betaal graag meer voor de vervuiling die ik maak, en ik vind het niet meer dan menselijk dat anderen dat ook doen. Zeker als mensen die de auto laten staan er op vooruitgaan. Wel zo eerlijk.
weer een haakje in de economie.. leuk bedacht goedkope auto's.. maar op de auto industrie leven heel veel mensen.. General Motors is de grootste hyptheek verstrekker in de wereld..quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:52 schreef zovty het volgende:
[..]
Laat maar instorten!
Goedkope autos ftw!
volgens mij doen we dat al.. hoe vervuilender mijn auto is.. hoe meer benzine ik verslurp hoe meer benzine ik moet tanken hoe meer ik afdraag aan de belasting op de benzine nog afgezien van de extra belastingen op de auto omdat die in klasse X valtquote:Op woensdag 2 december 2009 15:32 schreef Grumpey het volgende:
elke mogelijkheid die de vervuiler laat betalen moet aangegrepen worden. Ik betaal graag meer voor de vervuiling die ik maak, en ik vind het niet meer dan menselijk dat anderen dat ook doen. Zeker als mensen die de auto laten staan er op vooruitgaan. Wel zo eerlijk.
GM merkt er weinig van, de BPM vangen ze nu ook niet zelf en de marges op tweedehands auto's zullen slechts marginaal dalen.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:49 schreef Parzival het volgende:
weer een haakje in de economie.. leuk bedacht goedkope auto's.. maar op de auto industrie leven heel veel mensen.. General Motors is de grootste hyptheek verstrekker in de wereld..
nee.. die KM heffing is niets.. zeker niet met die proviciale belastingen die ze voor IEDEREEN willen laten gelden..
Hoe vervuilend je auto ook is, vervuiling wordt door grootste gedeelte bepaald door de mate van gebruik van de auto.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:50 schreef Parzival het volgende:
[..]
volgens mij doen we dat al.. hoe vervuilender mijn auto is.. hoe meer benzine ik verslurp hoe meer benzine ik moet tanken hoe meer ik afdraag aan de belasting op de benzine nog afgezien van de extra belastingen op de auto omdat die in klasse X valt
Die pratijk is niet waar. Op dit moment betalen veel mensen wegenbelasting, terwijl de auto nooit echt gebruik wordt. Deze mensen gaan er allemaal gewoon op vooruit, elke maand. Ook mensen die buiten de files rijden, of niet vaak, zullen er echt gewoon op vooruitgaan.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:46 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Maar de praktijk is dat iedereen meer gaat betalen.
Dat het eerlijker kan, vind ik ook. Maar deze oplossing is zo omslachtig en heeft zo veel nadelen dat het niet opweegt tegen de voordelen.
mensen zoals jij kan ik me ZO aan ergeren.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:42 schreef Masegate het volgende:
[..]
Tja... ik persoonlijk zie geen probleem wat betreft privacy. Wat komen ze nou van mij te weten, waarvan ik niet wil dat ze het komen te weten?Helemaal niks dus.
Dat moet ieder natuurlijk voor zich beslissen en jij hebt er duidelijk wel problemen mee. Alleen denk ik (nogmaals: denk ik) dat je niet bij de meerderheid hoort. Klinkt lullig natuurlijk, en ik vind het ook wel zuur voor je, maar zo werkt een democratie nou eenmaal.
Dat geloof ik dus niet. Maar goed we zien het vanzelf, als dit afschuwelijke plan wordt doorgevoerd.quote:Op woensdag 2 december 2009 16:07 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Die pratijk is niet waar. Op dit moment betalen veel mensen wegenbelasting, terwijl de auto nooit echt gebruik wordt. Deze mensen gaan er allemaal gewoon op vooruit, elke maand. Ook mensen die buiten de files rijden, of niet vaak, zullen er echt gewoon op vooruitgaan.
Mooi die bijvoegelijk naamwoorden, maar dat geeft maar weer aan wat voor soort retoriek aan dit onderwerp gekoppeld wordt, terwijl het in principe gewoon een goed idee is.quote:Op woensdag 2 december 2009 16:15 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat geloof ik dus niet. Maar goed we zien het vanzelf, als dit afschuwelijke plan wordt doorgevoerd.
Dan betaal je toch ook meer? Er zit nog altijd een ruime accijns op de brandstof.quote:Op woensdag 2 december 2009 16:05 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Hoe vervuilend je auto ook is, vervuiling wordt door grootste gedeelte bepaald door de mate van gebruik van de auto.
Ik ga er zelf volgens de cijfers van Eurlings niet op achteruit. Maar zoals al zo vaak in de verschillende topics is gezegd, verzwijgt Eurlings van alles. Hij liegt het volk voor in z'n eerste concrete communicatie over kilometerheffing.quote:Op woensdag 2 december 2009 16:20 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Mooi die bijvoegelijk naamwoorden, maar dat geeft maar weer aan wat voor soort retoriek aan dit onderwerp gekoppeld wordt, terwijl het in principe gewoon een goed idee is.
Overigens verbaas ik me niets dat 55% voorstander is, er zijn alleen een paar hele harde nee-roepers die de ja-roepers overstemmen. Ik zou wel eens een correlatie tussen CO2 uitstoot en mate van nee-roepen willen zien.
Maar de stimuland om zuinig te rijden valt nu wel weg, waarom zou je die paar liter besparen als je per kilometer toch erbij moet lappen. Ja het scheelt, maar bij lange niet zoveel meer. Hef de belasting op benzine; gebruiker betaald, geen rare kosten, geen ingeperkte privacy, geen databanken, geen rare tabellen WEL betalen voor gebruik.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:50 schreef Parzival het volgende:
[..]
volgens mij doen we dat al.. hoe vervuilender mijn auto is.. hoe meer benzine ik verslurp hoe meer benzine ik moet tanken hoe meer ik afdraag aan de belasting op de benzine nog afgezien van de extra belastingen op de auto omdat die in klasse X valt
Gebruik van oldtimers dient gewon gestimuleert te worden, verminderd inkoop/overproductie/sloopkosten ja ze zijn niet altijd zuiniger of veiliger, maar er worden vaak minder km's mee gereden.quote:Op woensdag 2 december 2009 17:01 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dan betaal je toch ook meer? Er zit nog altijd een ruime accijns op de brandstof.
Oh, en waarom is het dan zo dat oude, brandstofslurpende en vervuilende barrels dan geen wegenbelasting hoeven te betalen en, voor zover ik heb gehoord, dadelijk ook buiten de KM regeling gaan vallen?
Natuurlijk is dit een veel eerlijker systeem. In dat opzicht ben ik zeker wel voor dit systeem. Ben alleen, net als velen, bang dat dit weer het zoveelste mislukte project van de overheid gaat worden. Ik zie bijvoorbeeld nu al weer de onterechte rekeningen in de bus vallen met KMers die ik helemaal niet gereden heb. Dan heb je nog de spionagekastje roepers. Niet dat ik bang ben dat de overheid er verkeerde dingen mee doet; wel dat die gegevens weer eens voor de zoveelste keer in de verkeerde handen komen.
Deze onzekerheid was er zeker niet geweest als de overheid niet zoveel falende ICT projecten op hadden gezet, maar nu is die onzekerheid er dus wel. Het vertrouwen is gewoon weg en dat hebben ze zelf in de hand gewerkt.
Laat ik het zo zeggen: Het idee (de gebruiker betaalt) is goed, de uitwerking (een kastje die alles registreert) is gewoon bagger.
Brandstof toeslag is niet variabel naar tijdstip van gebruik. Een boer die met zijn trekker over zijn land puft, laat niemand in de file staan, en het zou oneerlijk zijn hem de maximale kilometerheffing te laten betalen, vergeleken met al die yuppen op de A10. Vreem dat er nog steeds mensen over die brandstof beginnen, terwijl dat het probleem niet oplost.quote:Op donderdag 3 december 2009 04:39 schreef Inspiration het volgende:
Betalen voor het verbruik ipv bezit? Hadden we daar die belasting op brandstof niet al voor? Vreemd dat niet meer mensen hierover vallen.
die yuppen rijden allemaal lease dus die zullen een mooie regeling met de baas krijgen. En die extra kosten die de baas maakt worden weer doorberekent aan de klant/consument, oftewel goederen en diensten in Nederland zullen duurder worden.quote:Op donderdag 3 december 2009 08:59 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Brandstof toeslag is niet variabel naar tijdstip van gebruik. Een boer die met zijn trekker over zijn land puft, laat niemand in de file staan, en het zou oneerlijk zijn hem de maximale kilometerheffing te laten betalen, vergeleken met al die yuppen op de A10. Vreem dat er nog steeds mensen over die brandstof beginnen, terwijl dat het probleem niet oplost.
Ja, na 50 kilometer file is mijn wegenbelasting er al uit bij een tarief van 6 cent per kilometer.quote:Op woensdag 2 december 2009 16:07 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Die pratijk is niet waar. Op dit moment betalen veel mensen wegenbelasting, terwijl de auto nooit echt gebruik wordt. Deze mensen gaan er allemaal gewoon op vooruit, elke maand. Ook mensen die buiten de files rijden, of niet vaak, zullen er echt gewoon op vooruitgaan.
oh...quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:48 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Nee, ik begreep het goed, daarom gebruikte ik het woordje "ook"..![]()
Want verhuizing is lekker goedkoop.quote:Op donderdag 3 december 2009 13:39 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Ja, na 50 kilometer file is mijn wegenbelasting er al uit bij een tarief van 6 cent per kilometer.
Nu de overige 800km nog![]()
Nogmaals, ik ben goedkoper uit als ik misschien 280km in de maand afleg. Maar over 28 dagen is dat 10km per dag. 5km heen en weer. Kan ik beter een brommer pakkenDit is veel te krom.
Zodra het net goedkoper is, heeft het al geen zin de auto te pakken omdat je beter de fiets kan pakken.
Dan zie ik liever een schijvenbelasting (het lonen-model).
0-500 = 40%
500-1500= 60%
1500-3500 = 75%
3500-5000 = 92%
5000+ = 100%
Kijk, dat is eerlijker. In verhouding is het goedkoper als je minder rijdt dan dat je vaker rijdt.
Waarbij er eerst een onderzoek is hoeveel de automobilist gemiddeld per maand rijdt (door het gps systeem) en een gemiddelde nemen waarbij het voor de ondergemiddelde goedkoper is en de bovengemiddelde duurder is.
Als je 60km van je werk af woont moet je gewoon verhuizen. Je bespaart jezelf niet alleen tijd, maar veel meer (ook op wegenbelasting).
Mensen zonder auto zullen er juist weer op achteruit gaan, vanwege de (niet meegerekende) nieuw te bedenken provinciale belasting.quote:Op woensdag 2 december 2009 16:07 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Die pratijk is niet waar. Op dit moment betalen veel mensen wegenbelasting, terwijl de auto nooit echt gebruik wordt. Deze mensen gaan er allemaal gewoon op vooruit, elke maand. Ook mensen die buiten de files rijden, of niet vaak, zullen er echt gewoon op vooruitgaan.
Niet elk proefballontje als definitief bestempelen. Hier ben ik ook tegen, maar dit is op dit moment dan ook nog geen concreet plan.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:37 schreef H.FR het volgende:
[..]
Mensen zonder auto zullen er juist weer op achteruit gaan, vanwege de (niet meegerekende) nieuw te bedenken provinciale belasting.
Nou, aangezien de provincies toch gecompenseerd moeten worden en ze dit niet kunnen verhalen op de automobilist (want die betalen al de km-heffing), zit het er dik in dat ze toch een nieuw soort belasting bedenken die voor iedereen geldt, niet waar.quote:Op donderdag 3 december 2009 17:34 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Niet elk proefballontje als definitief bestempelen. Hier ben ik ook tegen, maar dit is op dit moment dan ook nog geen concreet plan.
Ja, mee eens. Dus dan zou de accijns op brandstof gewoon weer eraf kunnen, gezien er nu een andere manier komt om verbruik van brandstof te verminderen.quote:Op donderdag 3 december 2009 08:59 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Brandstof toeslag is niet variabel naar tijdstip van gebruik. Een boer die met zijn trekker over zijn land puft, laat niemand in de file staan, en het zou oneerlijk zijn hem de maximale kilometerheffing te laten betalen, vergeleken met al die yuppen op de A10. Vreem dat er nog steeds mensen over die brandstof beginnen, terwijl dat het probleem niet oplost.
Omgekeerde wereld. Volgens mij wordt nu niet, en straks zeker niet, een hand boven het hoofd van mensen in de file gehouden. Gezien je reactie op het stuk OV wordt het een stuk duidelijker hoe je in de wereld staat. Als je niet toevallig naast een station woont of werkt dan is het vrij lastig om met vergelijkbare kosten en tijd die reis te maken. Kan je wel met rekeningrijden die kosten omhoog gaan gooien om het OV een betere concurrentie positie te geven, maar dat lijkt me eveneens de omgekeerde wereld. Nog maar niet te beginnen over het feit (!) dat het huidige OV zelfs een 10% toename in reizigers niet aankan. Die 10% zou al bereikt worden als 2% van de autoforenzen zouden overstappen.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:01 schreef Grumpey het volgende:
Ik snap niet waarom de mensen die in de file staan zo enorm het hand boven het hoofd gehouden moet worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |