abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75247049
quote:
Op woensdag 2 december 2009 16:07 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Die pratijk is niet waar. Op dit moment betalen veel mensen wegenbelasting, terwijl de auto nooit echt gebruik wordt. Deze mensen gaan er allemaal gewoon op vooruit, elke maand. Ook mensen die buiten de files rijden, of niet vaak, zullen er echt gewoon op vooruitgaan.
Mensen zonder auto zullen er juist weer op achteruit gaan, vanwege de (niet meegerekende) nieuw te bedenken provinciale belasting.

Ik ben voorstander van een systeem met een soort tolpoortjes, iedereen krijgt een soort chip in de auto(net als in de winkel) en zodra je langs zo'n poortje komt wordt dit geregistreerd, terwijl je niet het probleem hebt dat je overal kan worden gevolgd. Maandelijks krijg je een rekening thuis en klaar.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  donderdag 3 december 2009 @ 17:34:15 #252
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_75253183
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:37 schreef H.FR het volgende:

[..]

Mensen zonder auto zullen er juist weer op achteruit gaan, vanwege de (niet meegerekende) nieuw te bedenken provinciale belasting.
Niet elk proefballontje als definitief bestempelen. Hier ben ik ook tegen, maar dit is op dit moment dan ook nog geen concreet plan.
  donderdag 3 december 2009 @ 17:37:47 #253
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_75253311
quote:
Op donderdag 3 december 2009 17:34 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Niet elk proefballontje als definitief bestempelen. Hier ben ik ook tegen, maar dit is op dit moment dan ook nog geen concreet plan.
Nou, aangezien de provincies toch gecompenseerd moeten worden en ze dit niet kunnen verhalen op de automobilist (want die betalen al de km-heffing), zit het er dik in dat ze toch een nieuw soort belasting bedenken die voor iedereen geldt, niet waar.
pi_75253606
Maurice de hond Ik heb verdomme nog meer vertrouwen in piet paulusma...
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
  donderdag 3 december 2009 @ 22:44:41 #255
36043 Inspiration
flame attraction
pi_75265140
quote:
Op donderdag 3 december 2009 08:59 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Brandstof toeslag is niet variabel naar tijdstip van gebruik. Een boer die met zijn trekker over zijn land puft, laat niemand in de file staan, en het zou oneerlijk zijn hem de maximale kilometerheffing te laten betalen, vergeleken met al die yuppen op de A10. Vreem dat er nog steeds mensen over die brandstof beginnen, terwijl dat het probleem niet oplost.
Ja, mee eens. Dus dan zou de accijns op brandstof gewoon weer eraf kunnen, gezien er nu een andere manier komt om verbruik van brandstof te verminderen.
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:01 schreef Grumpey het volgende:

Ik snap niet waarom de mensen die in de file staan zo enorm het hand boven het hoofd gehouden moet worden.
Omgekeerde wereld. Volgens mij wordt nu niet, en straks zeker niet, een hand boven het hoofd van mensen in de file gehouden. Gezien je reactie op het stuk OV wordt het een stuk duidelijker hoe je in de wereld staat. Als je niet toevallig naast een station woont of werkt dan is het vrij lastig om met vergelijkbare kosten en tijd die reis te maken. Kan je wel met rekeningrijden die kosten omhoog gaan gooien om het OV een betere concurrentie positie te geven, maar dat lijkt me eveneens de omgekeerde wereld. Nog maar niet te beginnen over het feit (!) dat het huidige OV zelfs een 10% toename in reizigers niet aankan. Die 10% zou al bereikt worden als 2% van de autoforenzen zouden overstappen.
  donderdag 3 december 2009 @ 23:02:23 #256
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75265870
Voor trekkers heb je rode diesel, zonder alle belasting dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')