quote:
Op donderdag 3 december 2009 08:59 schreef Grumpey het volgende:[..]
Brandstof toeslag is niet variabel naar tijdstip van gebruik. Een boer die met zijn trekker over zijn land puft, laat niemand in de file staan, en het zou oneerlijk zijn hem de maximale kilometerheffing te laten betalen, vergeleken met al die yuppen op de A10. Vreem dat er nog steeds mensen over die brandstof beginnen, terwijl dat het probleem niet oplost.
Ja, mee eens. Dus dan zou de accijns op brandstof gewoon weer eraf kunnen, gezien er nu een andere manier komt om verbruik van brandstof te verminderen.
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:01 schreef Grumpey het volgende:Ik snap niet waarom de mensen die in de file staan zo enorm het hand boven het hoofd gehouden moet worden.
Omgekeerde wereld. Volgens mij wordt nu niet, en straks zeker niet, een hand boven het hoofd van mensen in de file gehouden. Gezien je reactie op het stuk OV wordt het een stuk duidelijker hoe je in de wereld staat. Als je niet toevallig naast een station woont of werkt dan is het vrij lastig om met vergelijkbare kosten en tijd die reis te maken. Kan je wel met rekeningrijden die kosten omhoog gaan gooien om het OV een betere concurrentie positie te geven, maar dat lijkt me eveneens de omgekeerde wereld. Nog maar niet te beginnen over het feit (!) dat het huidige OV zelfs een 10% toename in reizigers niet aankan. Die 10% zou al bereikt worden als 2% van de autoforenzen zouden overstappen.