de MRB vervanger valt mee.quote:Op woensdag 2 december 2009 09:00 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik rij zelf nog geen 6000km per jaar in NL en ik betaal 500 euro wegenbelasting per jaar voor mijn auto, best duur in verhouding met de km's die ik maak maar ik heb er géén enkel probleem mee om dat te betalen, wegen moeten onderhouden worden, of je er nou op rijdt of niet.
Met de Kmheffing heb ik wel degelijk problemen, ondanks dat het voor mij goedkoper uit zou vallen. Ten eerste zie ik niks in zo'n lelijk kastje in de auto, ten tweede heb ik een hekel aan continu gevolg kunnen worden (nee ik heb niks te verbergen) , het wordt voor de gemiddelde rijder wél duurder en dat vind ik gewoon bullshit aangezien we al 1 vd duurste landen ter wereld (!) zijn om auto te rijden en tot slot lost het de files niet op en heeft het straks alleen maar het effect dat de weekendritjes minder worden, mensen zullen meer geisoleerd raken en de koopkracht zal ook nóg verder afnemen wat weer een effect gaat hebben op de economie.
Daarnaast krijg je een oerwoud aan verschillende tolsystemen per land straks aangezien belgie en duitsland zich ook al weer staan op te rijen bij het idee van kmheffing. Straks heb je je halve voorruit vol zitten met stickers, kmkastjes, tolvignetten en weet ik veel wat.
Plus niet te vergeten dat al die mooie beloftes van het afschaffen van de MRB en de BPM natuurlijk een wassen neus zijn, de MRB wordt gewoon vervangen door een nieuwe provincie belasting en de BPM wordt vervangen door de CO2 tax.
Ik vergeet nog een punt: door vervoer in dit land nog duurder te maken dan het al is loopt straks het platteland ed natuurlijk helemaal leeg, iets wat ze nu al proberen met man en macht tegen te gaan. Ik wil zelf ook weg uit de randstad maar dat is straks onbetaalbaar.
Ja, daar is de OV chip kaart een geweldig voorbeeld van ja.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:37 schreef Masegate het volgende:
[..]
Het duurt nog ruim 2 jaar he.
Er werken echt wel competente mensen aan die techniek hoor.
Maar de praktijk is dat iedereen meer gaat betalen.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:32 schreef Grumpey het volgende:
elke mogelijkheid die de vervuiler laat betalen moet aangegrepen worden. Ik betaal graag meer voor de vervuiling die ik maak, en ik vind het niet meer dan menselijk dat anderen dat ook doen. Zeker als mensen die de auto laten staan er op vooruitgaan. Wel zo eerlijk.
weer een haakje in de economie.. leuk bedacht goedkope auto's.. maar op de auto industrie leven heel veel mensen.. General Motors is de grootste hyptheek verstrekker in de wereld..quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:52 schreef zovty het volgende:
[..]
Laat maar instorten!
Goedkope autos ftw!
volgens mij doen we dat al.. hoe vervuilender mijn auto is.. hoe meer benzine ik verslurp hoe meer benzine ik moet tanken hoe meer ik afdraag aan de belasting op de benzine nog afgezien van de extra belastingen op de auto omdat die in klasse X valtquote:Op woensdag 2 december 2009 15:32 schreef Grumpey het volgende:
elke mogelijkheid die de vervuiler laat betalen moet aangegrepen worden. Ik betaal graag meer voor de vervuiling die ik maak, en ik vind het niet meer dan menselijk dat anderen dat ook doen. Zeker als mensen die de auto laten staan er op vooruitgaan. Wel zo eerlijk.
GM merkt er weinig van, de BPM vangen ze nu ook niet zelf en de marges op tweedehands auto's zullen slechts marginaal dalen.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:49 schreef Parzival het volgende:
weer een haakje in de economie.. leuk bedacht goedkope auto's.. maar op de auto industrie leven heel veel mensen.. General Motors is de grootste hyptheek verstrekker in de wereld..
nee.. die KM heffing is niets.. zeker niet met die proviciale belastingen die ze voor IEDEREEN willen laten gelden..
Hoe vervuilend je auto ook is, vervuiling wordt door grootste gedeelte bepaald door de mate van gebruik van de auto.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:50 schreef Parzival het volgende:
[..]
volgens mij doen we dat al.. hoe vervuilender mijn auto is.. hoe meer benzine ik verslurp hoe meer benzine ik moet tanken hoe meer ik afdraag aan de belasting op de benzine nog afgezien van de extra belastingen op de auto omdat die in klasse X valt
Die pratijk is niet waar. Op dit moment betalen veel mensen wegenbelasting, terwijl de auto nooit echt gebruik wordt. Deze mensen gaan er allemaal gewoon op vooruit, elke maand. Ook mensen die buiten de files rijden, of niet vaak, zullen er echt gewoon op vooruitgaan.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:46 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Maar de praktijk is dat iedereen meer gaat betalen.
Dat het eerlijker kan, vind ik ook. Maar deze oplossing is zo omslachtig en heeft zo veel nadelen dat het niet opweegt tegen de voordelen.
mensen zoals jij kan ik me ZO aan ergeren.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:42 schreef Masegate het volgende:
[..]
Tja... ik persoonlijk zie geen probleem wat betreft privacy. Wat komen ze nou van mij te weten, waarvan ik niet wil dat ze het komen te weten?Helemaal niks dus.
Dat moet ieder natuurlijk voor zich beslissen en jij hebt er duidelijk wel problemen mee. Alleen denk ik (nogmaals: denk ik) dat je niet bij de meerderheid hoort. Klinkt lullig natuurlijk, en ik vind het ook wel zuur voor je, maar zo werkt een democratie nou eenmaal.
Dat geloof ik dus niet. Maar goed we zien het vanzelf, als dit afschuwelijke plan wordt doorgevoerd.quote:Op woensdag 2 december 2009 16:07 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Die pratijk is niet waar. Op dit moment betalen veel mensen wegenbelasting, terwijl de auto nooit echt gebruik wordt. Deze mensen gaan er allemaal gewoon op vooruit, elke maand. Ook mensen die buiten de files rijden, of niet vaak, zullen er echt gewoon op vooruitgaan.
Mooi die bijvoegelijk naamwoorden, maar dat geeft maar weer aan wat voor soort retoriek aan dit onderwerp gekoppeld wordt, terwijl het in principe gewoon een goed idee is.quote:Op woensdag 2 december 2009 16:15 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat geloof ik dus niet. Maar goed we zien het vanzelf, als dit afschuwelijke plan wordt doorgevoerd.
Dan betaal je toch ook meer? Er zit nog altijd een ruime accijns op de brandstof.quote:Op woensdag 2 december 2009 16:05 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Hoe vervuilend je auto ook is, vervuiling wordt door grootste gedeelte bepaald door de mate van gebruik van de auto.
Ik ga er zelf volgens de cijfers van Eurlings niet op achteruit. Maar zoals al zo vaak in de verschillende topics is gezegd, verzwijgt Eurlings van alles. Hij liegt het volk voor in z'n eerste concrete communicatie over kilometerheffing.quote:Op woensdag 2 december 2009 16:20 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Mooi die bijvoegelijk naamwoorden, maar dat geeft maar weer aan wat voor soort retoriek aan dit onderwerp gekoppeld wordt, terwijl het in principe gewoon een goed idee is.
Overigens verbaas ik me niets dat 55% voorstander is, er zijn alleen een paar hele harde nee-roepers die de ja-roepers overstemmen. Ik zou wel eens een correlatie tussen CO2 uitstoot en mate van nee-roepen willen zien.
Maar de stimuland om zuinig te rijden valt nu wel weg, waarom zou je die paar liter besparen als je per kilometer toch erbij moet lappen. Ja het scheelt, maar bij lange niet zoveel meer. Hef de belasting op benzine; gebruiker betaald, geen rare kosten, geen ingeperkte privacy, geen databanken, geen rare tabellen WEL betalen voor gebruik.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:50 schreef Parzival het volgende:
[..]
volgens mij doen we dat al.. hoe vervuilender mijn auto is.. hoe meer benzine ik verslurp hoe meer benzine ik moet tanken hoe meer ik afdraag aan de belasting op de benzine nog afgezien van de extra belastingen op de auto omdat die in klasse X valt
Gebruik van oldtimers dient gewon gestimuleert te worden, verminderd inkoop/overproductie/sloopkosten ja ze zijn niet altijd zuiniger of veiliger, maar er worden vaak minder km's mee gereden.quote:Op woensdag 2 december 2009 17:01 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dan betaal je toch ook meer? Er zit nog altijd een ruime accijns op de brandstof.
Oh, en waarom is het dan zo dat oude, brandstofslurpende en vervuilende barrels dan geen wegenbelasting hoeven te betalen en, voor zover ik heb gehoord, dadelijk ook buiten de KM regeling gaan vallen?
Natuurlijk is dit een veel eerlijker systeem. In dat opzicht ben ik zeker wel voor dit systeem. Ben alleen, net als velen, bang dat dit weer het zoveelste mislukte project van de overheid gaat worden. Ik zie bijvoorbeeld nu al weer de onterechte rekeningen in de bus vallen met KMers die ik helemaal niet gereden heb. Dan heb je nog de spionagekastje roepers. Niet dat ik bang ben dat de overheid er verkeerde dingen mee doet; wel dat die gegevens weer eens voor de zoveelste keer in de verkeerde handen komen.
Deze onzekerheid was er zeker niet geweest als de overheid niet zoveel falende ICT projecten op hadden gezet, maar nu is die onzekerheid er dus wel. Het vertrouwen is gewoon weg en dat hebben ze zelf in de hand gewerkt.
Laat ik het zo zeggen: Het idee (de gebruiker betaalt) is goed, de uitwerking (een kastje die alles registreert) is gewoon bagger.
Brandstof toeslag is niet variabel naar tijdstip van gebruik. Een boer die met zijn trekker over zijn land puft, laat niemand in de file staan, en het zou oneerlijk zijn hem de maximale kilometerheffing te laten betalen, vergeleken met al die yuppen op de A10. Vreem dat er nog steeds mensen over die brandstof beginnen, terwijl dat het probleem niet oplost.quote:Op donderdag 3 december 2009 04:39 schreef Inspiration het volgende:
Betalen voor het verbruik ipv bezit? Hadden we daar die belasting op brandstof niet al voor? Vreemd dat niet meer mensen hierover vallen.
die yuppen rijden allemaal lease dus die zullen een mooie regeling met de baas krijgen. En die extra kosten die de baas maakt worden weer doorberekent aan de klant/consument, oftewel goederen en diensten in Nederland zullen duurder worden.quote:Op donderdag 3 december 2009 08:59 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Brandstof toeslag is niet variabel naar tijdstip van gebruik. Een boer die met zijn trekker over zijn land puft, laat niemand in de file staan, en het zou oneerlijk zijn hem de maximale kilometerheffing te laten betalen, vergeleken met al die yuppen op de A10. Vreem dat er nog steeds mensen over die brandstof beginnen, terwijl dat het probleem niet oplost.
Ja, na 50 kilometer file is mijn wegenbelasting er al uit bij een tarief van 6 cent per kilometer.quote:Op woensdag 2 december 2009 16:07 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Die pratijk is niet waar. Op dit moment betalen veel mensen wegenbelasting, terwijl de auto nooit echt gebruik wordt. Deze mensen gaan er allemaal gewoon op vooruit, elke maand. Ook mensen die buiten de files rijden, of niet vaak, zullen er echt gewoon op vooruitgaan.
oh...quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:48 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Nee, ik begreep het goed, daarom gebruikte ik het woordje "ook"..![]()
Want verhuizing is lekker goedkoop.quote:Op donderdag 3 december 2009 13:39 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Ja, na 50 kilometer file is mijn wegenbelasting er al uit bij een tarief van 6 cent per kilometer.
Nu de overige 800km nog![]()
Nogmaals, ik ben goedkoper uit als ik misschien 280km in de maand afleg. Maar over 28 dagen is dat 10km per dag. 5km heen en weer. Kan ik beter een brommer pakkenDit is veel te krom.
Zodra het net goedkoper is, heeft het al geen zin de auto te pakken omdat je beter de fiets kan pakken.
Dan zie ik liever een schijvenbelasting (het lonen-model).
0-500 = 40%
500-1500= 60%
1500-3500 = 75%
3500-5000 = 92%
5000+ = 100%
Kijk, dat is eerlijker. In verhouding is het goedkoper als je minder rijdt dan dat je vaker rijdt.
Waarbij er eerst een onderzoek is hoeveel de automobilist gemiddeld per maand rijdt (door het gps systeem) en een gemiddelde nemen waarbij het voor de ondergemiddelde goedkoper is en de bovengemiddelde duurder is.
Als je 60km van je werk af woont moet je gewoon verhuizen. Je bespaart jezelf niet alleen tijd, maar veel meer (ook op wegenbelasting).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |