abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75202646
quote:
Op woensdag 2 december 2009 09:00 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik rij zelf nog geen 6000km per jaar in NL en ik betaal 500 euro wegenbelasting per jaar voor mijn auto, best duur in verhouding met de km's die ik maak maar ik heb er géén enkel probleem mee om dat te betalen, wegen moeten onderhouden worden, of je er nou op rijdt of niet.

Met de Kmheffing heb ik wel degelijk problemen, ondanks dat het voor mij goedkoper uit zou vallen. Ten eerste zie ik niks in zo'n lelijk kastje in de auto, ten tweede heb ik een hekel aan continu gevolg kunnen worden (nee ik heb niks te verbergen) , het wordt voor de gemiddelde rijder wél duurder en dat vind ik gewoon bullshit aangezien we al 1 vd duurste landen ter wereld (!) zijn om auto te rijden en tot slot lost het de files niet op en heeft het straks alleen maar het effect dat de weekendritjes minder worden, mensen zullen meer geisoleerd raken en de koopkracht zal ook nóg verder afnemen wat weer een effect gaat hebben op de economie.

Daarnaast krijg je een oerwoud aan verschillende tolsystemen per land straks aangezien belgie en duitsland zich ook al weer staan op te rijen bij het idee van kmheffing. Straks heb je je halve voorruit vol zitten met stickers, kmkastjes, tolvignetten en weet ik veel wat.

Plus niet te vergeten dat al die mooie beloftes van het afschaffen van de MRB en de BPM natuurlijk een wassen neus zijn, de MRB wordt gewoon vervangen door een nieuwe provincie belasting en de BPM wordt vervangen door de CO2 tax.

Ik vergeet nog een punt: door vervoer in dit land nog duurder te maken dan het al is loopt straks het platteland ed natuurlijk helemaal leeg, iets wat ze nu al proberen met man en macht tegen te gaan. Ik wil zelf ook weg uit de randstad maar dat is straks onbetaalbaar.
de MRB vervanger valt mee.
De provincie zal per 3 maanden misschien 10 a 20 euro mislopen. Dus het is niet dat je dubbel betaald.
Echter is dit idee alleen rendabel als je een nieuwe auto koopt...
Maar om nou een nieuwe bak te kopen voor 10 a 30 duizend...
Dan ben je evengoed duurder uit Ze proberen het eigenlijk te stimuleren.
De CO2 tax is een verkapte bijtelling op non-leasebakken.
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_75203959
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:37 schreef Masegate het volgende:

[..]

Het duurt nog ruim 2 jaar he.
Er werken echt wel competente mensen aan die techniek hoor.
Ja, daar is de OV chip kaart een geweldig voorbeeld van ja.

Laat ze gewoon de BPM en wegenbelasting afschaffen en op Europees niveau een accijns toevoegen aan de brandstof. Maar goed, dat is natuurlijk veel te makkelijk allemaal. Nee beter gaan we belastinggeld verspillen aan een systeem wat nu al gedoemd is te mislukken.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_75207521
het verzet in Barendrecht tegen de Co2 opslag onder een woonwijk stemde mij tevreden. Mensen kunnen dus wel protesteren als het om de eigen achtertuin gaat.

Hopelijk zullen de mensen straks ook opstaan tegen de kilometerheffing.
  woensdag 2 december 2009 @ 15:32:57 #229
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_75213694
elke mogelijkheid die de vervuiler laat betalen moet aangegrepen worden. Ik betaal graag meer voor de vervuiling die ik maak, en ik vind het niet meer dan menselijk dat anderen dat ook doen. Zeker als mensen die de auto laten staan er op vooruitgaan. Wel zo eerlijk.
  woensdag 2 december 2009 @ 15:46:26 #230
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_75214104
quote:
Op woensdag 2 december 2009 15:32 schreef Grumpey het volgende:
elke mogelijkheid die de vervuiler laat betalen moet aangegrepen worden. Ik betaal graag meer voor de vervuiling die ik maak, en ik vind het niet meer dan menselijk dat anderen dat ook doen. Zeker als mensen die de auto laten staan er op vooruitgaan. Wel zo eerlijk.
Maar de praktijk is dat iedereen meer gaat betalen.
Dat het eerlijker kan, vind ik ook. Maar deze oplossing is zo omslachtig en heeft zo veel nadelen dat het niet opweegt tegen de voordelen.
  woensdag 2 december 2009 @ 15:49:17 #231
54408 Parzival
Where it happens
pi_75214208
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:52 schreef zovty het volgende:

[..]

Laat maar instorten!
Goedkope autos ftw!
weer een haakje in de economie.. leuk bedacht goedkope auto's.. maar op de auto industrie leven heel veel mensen.. General Motors is de grootste hyptheek verstrekker in de wereld..

nee.. die KM heffing is niets.. zeker niet met die proviciale belastingen die ze voor IEDEREEN willen laten gelden..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  woensdag 2 december 2009 @ 15:50:09 #232
54408 Parzival
Where it happens
pi_75214241
quote:
Op woensdag 2 december 2009 15:32 schreef Grumpey het volgende:
elke mogelijkheid die de vervuiler laat betalen moet aangegrepen worden. Ik betaal graag meer voor de vervuiling die ik maak, en ik vind het niet meer dan menselijk dat anderen dat ook doen. Zeker als mensen die de auto laten staan er op vooruitgaan. Wel zo eerlijk.
volgens mij doen we dat al.. hoe vervuilender mijn auto is.. hoe meer benzine ik verslurp hoe meer benzine ik moet tanken hoe meer ik afdraag aan de belasting op de benzine nog afgezien van de extra belastingen op de auto omdat die in klasse X valt
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_75214745
quote:
Op woensdag 2 december 2009 15:49 schreef Parzival het volgende:
weer een haakje in de economie.. leuk bedacht goedkope auto's.. maar op de auto industrie leven heel veel mensen.. General Motors is de grootste hyptheek verstrekker in de wereld..

nee.. die KM heffing is niets.. zeker niet met die proviciale belastingen die ze voor IEDEREEN willen laten gelden..
GM merkt er weinig van, de BPM vangen ze nu ook niet zelf en de marges op tweedehands auto's zullen slechts marginaal dalen.
De gewone persoon die zijn auto probeert te slijten vlak voor of net na invoering van de kilometerheffing, die is even de pineut. Al kan hij/zij ook weer een goedkopere auto terugkopen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 2 december 2009 @ 16:05:19 #234
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_75214790
quote:
Op woensdag 2 december 2009 15:50 schreef Parzival het volgende:

[..]

volgens mij doen we dat al.. hoe vervuilender mijn auto is.. hoe meer benzine ik verslurp hoe meer benzine ik moet tanken hoe meer ik afdraag aan de belasting op de benzine nog afgezien van de extra belastingen op de auto omdat die in klasse X valt
Hoe vervuilend je auto ook is, vervuiling wordt door grootste gedeelte bepaald door de mate van gebruik van de auto.
  woensdag 2 december 2009 @ 16:07:11 #235
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_75214872
quote:
Op woensdag 2 december 2009 15:46 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Maar de praktijk is dat iedereen meer gaat betalen.
Dat het eerlijker kan, vind ik ook. Maar deze oplossing is zo omslachtig en heeft zo veel nadelen dat het niet opweegt tegen de voordelen.
Die pratijk is niet waar. Op dit moment betalen veel mensen wegenbelasting, terwijl de auto nooit echt gebruik wordt. Deze mensen gaan er allemaal gewoon op vooruit, elke maand. Ook mensen die buiten de files rijden, of niet vaak, zullen er echt gewoon op vooruitgaan.
  woensdag 2 december 2009 @ 16:14:07 #236
149405 Stekelbees
Akelig stekelig
pi_75215137
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:42 schreef Masegate het volgende:

[..]

Tja... ik persoonlijk zie geen probleem wat betreft privacy. Wat komen ze nou van mij te weten, waarvan ik niet wil dat ze het komen te weten? Helemaal niks dus.
Dat moet ieder natuurlijk voor zich beslissen en jij hebt er duidelijk wel problemen mee. Alleen denk ik (nogmaals: denk ik) dat je niet bij de meerderheid hoort. Klinkt lullig natuurlijk, en ik vind het ook wel zuur voor je, maar zo werkt een democratie nou eenmaal.
mensen zoals jij kan ik me ZO aan ergeren.
"kheb toch niks te verberuguh ????"

Nee, maar denk is na voor welke doeleinden dat systeem straks gebruikt gaat worden zodra onze lieve regering weer geld nodig heeft.

Stel er wordt ergens een moord gepleegd. Oh, even snel kijken wie er op dat moment in de buurt was, kunnen we ze even nabellen om te vragen of ze wel iets gezien hebben.
Zelfde met reclame doeleinden. Heel je rijgedrag KAN (en komt ook zeker nog wel) worden vastgelegd. Wanneer en waar, enz.

En zoals eerder gezegd; vanaf 15,000 km ben je al duurder uit. En geloof me, dat is dus bijna iedereen.
Ja, nou ja, best stekelig dus.
  woensdag 2 december 2009 @ 16:15:54 #237
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_75215197
quote:
Op woensdag 2 december 2009 16:07 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Die pratijk is niet waar. Op dit moment betalen veel mensen wegenbelasting, terwijl de auto nooit echt gebruik wordt. Deze mensen gaan er allemaal gewoon op vooruit, elke maand. Ook mensen die buiten de files rijden, of niet vaak, zullen er echt gewoon op vooruitgaan.
Dat geloof ik dus niet. Maar goed we zien het vanzelf, als dit afschuwelijke plan wordt doorgevoerd.
  woensdag 2 december 2009 @ 16:20:19 #238
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_75215369
quote:
Op woensdag 2 december 2009 16:15 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Dat geloof ik dus niet. Maar goed we zien het vanzelf, als dit afschuwelijke plan wordt doorgevoerd.
Mooi die bijvoegelijk naamwoorden, maar dat geeft maar weer aan wat voor soort retoriek aan dit onderwerp gekoppeld wordt, terwijl het in principe gewoon een goed idee is.

Overigens verbaas ik me niets dat 55% voorstander is, er zijn alleen een paar hele harde nee-roepers die de ja-roepers overstemmen. Ik zou wel eens een correlatie tussen CO2 uitstoot en mate van nee-roepen willen zien.
pi_75217012
quote:
Op woensdag 2 december 2009 16:05 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Hoe vervuilend je auto ook is, vervuiling wordt door grootste gedeelte bepaald door de mate van gebruik van de auto.
Dan betaal je toch ook meer? Er zit nog altijd een ruime accijns op de brandstof.

Oh, en waarom is het dan zo dat oude, brandstofslurpende en vervuilende barrels dan geen wegenbelasting hoeven te betalen en, voor zover ik heb gehoord, dadelijk ook buiten de KM regeling gaan vallen?

Natuurlijk is dit een veel eerlijker systeem. In dat opzicht ben ik zeker wel voor dit systeem. Ben alleen, net als velen, bang dat dit weer het zoveelste mislukte project van de overheid gaat worden. Ik zie bijvoorbeeld nu al weer de onterechte rekeningen in de bus vallen met KMers die ik helemaal niet gereden heb. Dan heb je nog de spionagekastje roepers. Niet dat ik bang ben dat de overheid er verkeerde dingen mee doet; wel dat die gegevens weer eens voor de zoveelste keer in de verkeerde handen komen.

Deze onzekerheid was er zeker niet geweest als de overheid niet zoveel falende ICT projecten op hadden gezet, maar nu is die onzekerheid er dus wel. Het vertrouwen is gewoon weg en dat hebben ze zelf in de hand gewerkt.

Laat ik het zo zeggen: Het idee (de gebruiker betaalt) is goed, de uitwerking (een kastje die alles registreert) is gewoon bagger.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  woensdag 2 december 2009 @ 17:45:29 #240
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_75218561
quote:
Op woensdag 2 december 2009 16:20 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Mooi die bijvoegelijk naamwoorden, maar dat geeft maar weer aan wat voor soort retoriek aan dit onderwerp gekoppeld wordt, terwijl het in principe gewoon een goed idee is.

Overigens verbaas ik me niets dat 55% voorstander is, er zijn alleen een paar hele harde nee-roepers die de ja-roepers overstemmen. Ik zou wel eens een correlatie tussen CO2 uitstoot en mate van nee-roepen willen zien.
Ik ga er zelf volgens de cijfers van Eurlings niet op achteruit. Maar zoals al zo vaak in de verschillende topics is gezegd, verzwijgt Eurlings van alles. Hij liegt het volk voor in z'n eerste concrete communicatie over kilometerheffing.
En waarom ik het woord 'afschuwelijk' gebruik? Vanwege het spionagekastje dat in ELKE auto wordt geplaatst.
Zo een omslachtig en duur systeem invoeren om alleen meer te betalen voor gebruik in plaats van bezit? Dat is echt waanzin.
  woensdag 2 december 2009 @ 19:05:38 #241
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75221526
quote:
Op woensdag 2 december 2009 15:50 schreef Parzival het volgende:

[..]

volgens mij doen we dat al.. hoe vervuilender mijn auto is.. hoe meer benzine ik verslurp hoe meer benzine ik moet tanken hoe meer ik afdraag aan de belasting op de benzine nog afgezien van de extra belastingen op de auto omdat die in klasse X valt
Maar de stimuland om zuinig te rijden valt nu wel weg, waarom zou je die paar liter besparen als je per kilometer toch erbij moet lappen. Ja het scheelt, maar bij lange niet zoveel meer. Hef de belasting op benzine; gebruiker betaald, geen rare kosten, geen ingeperkte privacy, geen databanken, geen rare tabellen WEL betalen voor gebruik.
  woensdag 2 december 2009 @ 19:08:04 #242
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75221623
quote:
Op woensdag 2 december 2009 17:01 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Dan betaal je toch ook meer? Er zit nog altijd een ruime accijns op de brandstof.

Oh, en waarom is het dan zo dat oude, brandstofslurpende en vervuilende barrels dan geen wegenbelasting hoeven te betalen en, voor zover ik heb gehoord, dadelijk ook buiten de KM regeling gaan vallen?

Natuurlijk is dit een veel eerlijker systeem. In dat opzicht ben ik zeker wel voor dit systeem. Ben alleen, net als velen, bang dat dit weer het zoveelste mislukte project van de overheid gaat worden. Ik zie bijvoorbeeld nu al weer de onterechte rekeningen in de bus vallen met KMers die ik helemaal niet gereden heb. Dan heb je nog de spionagekastje roepers. Niet dat ik bang ben dat de overheid er verkeerde dingen mee doet; wel dat die gegevens weer eens voor de zoveelste keer in de verkeerde handen komen.

Deze onzekerheid was er zeker niet geweest als de overheid niet zoveel falende ICT projecten op hadden gezet, maar nu is die onzekerheid er dus wel. Het vertrouwen is gewoon weg en dat hebben ze zelf in de hand gewerkt.

Laat ik het zo zeggen: Het idee (de gebruiker betaalt) is goed, de uitwerking (een kastje die alles registreert) is gewoon bagger.
Gebruik van oldtimers dient gewon gestimuleert te worden, verminderd inkoop/overproductie/sloopkosten ja ze zijn niet altijd zuiniger of veiliger, maar er worden vaak minder km's mee gereden.
  woensdag 2 december 2009 @ 19:42:20 #243
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75223104
Dat nieuwsbericht uit de OP is weer een knap staaltje scorebordjournalistiek.
  donderdag 3 december 2009 @ 04:39:42 #244
36043 Inspiration
flame attraction
pi_75236050
Betalen voor het verbruik ipv bezit? Hadden we daar die belasting op brandstof niet al voor? Vreemd dat niet meer mensen hierover vallen.

Overigens wordt er geen rekening gehouden nog met de extra euro's die je straks mag neerleggen tijdens de spits, want blijkbaar is het nog steeds een prioriteit om mensen te ontmoedigen om naar hun werk te komen. Dat tarief voor de spits zal wel op enkele euro's per dag gaan komen, anders is het effect ervan niet merkbaar.

Kortom: eens met de klacht.
  donderdag 3 december 2009 @ 08:59:41 #245
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_75237339
quote:
Op donderdag 3 december 2009 04:39 schreef Inspiration het volgende:
Betalen voor het verbruik ipv bezit? Hadden we daar die belasting op brandstof niet al voor? Vreemd dat niet meer mensen hierover vallen.
Brandstof toeslag is niet variabel naar tijdstip van gebruik. Een boer die met zijn trekker over zijn land puft, laat niemand in de file staan, en het zou oneerlijk zijn hem de maximale kilometerheffing te laten betalen, vergeleken met al die yuppen op de A10. Vreem dat er nog steeds mensen over die brandstof beginnen, terwijl dat het probleem niet oplost.
pi_75241751
quote:
Op donderdag 3 december 2009 08:59 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Brandstof toeslag is niet variabel naar tijdstip van gebruik. Een boer die met zijn trekker over zijn land puft, laat niemand in de file staan, en het zou oneerlijk zijn hem de maximale kilometerheffing te laten betalen, vergeleken met al die yuppen op de A10. Vreem dat er nog steeds mensen over die brandstof beginnen, terwijl dat het probleem niet oplost.
die yuppen rijden allemaal lease dus die zullen een mooie regeling met de baas krijgen. En die extra kosten die de baas maakt worden weer doorberekent aan de klant/consument, oftewel goederen en diensten in Nederland zullen duurder worden.

Degene die echt genaaid worden zijn de hardwerkende zonder leaseplan die elke ochtend naar hun werk gaan al dan niet in de Randstad. Zij zijn degene die fors gaan betalen voor hun gereden kilometers, met een verdubbeling van de kilometerprijs in 5 jaar!!!! in het ergste inflatie geval heb je nog geen verdubbeling in 5 jaar, maar een verdubbeling eigenlijk pas in 20 jaar, maar voor de automobilist geldt dat blijkbaar niet.

Zoals eerder aangegeven de algehele kosten voor het gross van de Nederlanders zullen gaan stijgen ook die zonder auto. Doorberekening van de forse kostenstijging van het bedrijfsleven, provinciebelasting, co2tax, 9 miljard investering die beter in zorg en onderwijs gestoken kan worden ipv van een fraudegevoelig systeem. Daarnaast zal de concurrentiepositie van Nederland onder druk komen te staan, wat weer tot banenverlies zal leiden.

echt een top plan die kilometerheffing.
  donderdag 3 december 2009 @ 12:01:39 #247
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_75242038
dat doorrekenen aan de consument wordt wel overdreven, want als er een goede martkwerking is, dan wordt dat helemaal niet aan de consument doorgerekend (dat gaat ten koste van marktpositie), en zal men gewoon eerder kantoren openen op plekken waar geen grote kosten voor hun lease-auto's gemaakt hoeven te worden.

Die yuppen die in de randstad elke dag in de file gaan staan zonder lease-auto, kunnen vrijwel allemaal met openbaar vervoer. Voor de zaak hebben ze het niet nodig (immers geen lease-auto), en de trein rijdt in de randstad inmiddels elke 10 minuten.

Ik snap niet waarom de mensen die in de file staan zo enorm het hand boven het hoofd gehouden moet worden.
pi_75245240
quote:
Op woensdag 2 december 2009 16:07 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Die pratijk is niet waar. Op dit moment betalen veel mensen wegenbelasting, terwijl de auto nooit echt gebruik wordt. Deze mensen gaan er allemaal gewoon op vooruit, elke maand. Ook mensen die buiten de files rijden, of niet vaak, zullen er echt gewoon op vooruitgaan.
Ja, na 50 kilometer file is mijn wegenbelasting er al uit bij een tarief van 6 cent per kilometer.
Nu de overige 800km nog

Nogmaals, ik ben goedkoper uit als ik misschien 280km in de maand afleg. Maar over 28 dagen is dat 10km per dag. 5km heen en weer. Kan ik beter een brommer pakken Dit is veel te krom.
Zodra het net goedkoper is, heeft het al geen zin de auto te pakken omdat je beter de fiets kan pakken.

Dan zie ik liever een schijvenbelasting (het lonen-model).
0-500 = 40%
500-1500= 60%
1500-3500 = 75%
3500-5000 = 92%
5000+ = 100%

Kijk, dat is eerlijker. In verhouding is het goedkoper als je minder rijdt dan dat je vaker rijdt.
Waarbij er eerst een onderzoek is hoeveel de automobilist gemiddeld per maand rijdt (door het gps systeem) en een gemiddelde nemen waarbij het voor de ondergemiddelde goedkoper is en de bovengemiddelde duurder is.
Als je 60km van je werk af woont moet je gewoon verhuizen. Je bespaart jezelf niet alleen tijd, maar veel meer (ook op wegenbelasting).
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_75246530
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:48 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Nee, ik begreep het goed, daarom gebruikte ik het woordje "ook"..
oh...
pi_75246593
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:39 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Ja, na 50 kilometer file is mijn wegenbelasting er al uit bij een tarief van 6 cent per kilometer.
Nu de overige 800km nog

Nogmaals, ik ben goedkoper uit als ik misschien 280km in de maand afleg. Maar over 28 dagen is dat 10km per dag. 5km heen en weer. Kan ik beter een brommer pakken Dit is veel te krom.
Zodra het net goedkoper is, heeft het al geen zin de auto te pakken omdat je beter de fiets kan pakken.

Dan zie ik liever een schijvenbelasting (het lonen-model).
0-500 = 40%
500-1500= 60%
1500-3500 = 75%
3500-5000 = 92%
5000+ = 100%

Kijk, dat is eerlijker. In verhouding is het goedkoper als je minder rijdt dan dat je vaker rijdt.
Waarbij er eerst een onderzoek is hoeveel de automobilist gemiddeld per maand rijdt (door het gps systeem) en een gemiddelde nemen waarbij het voor de ondergemiddelde goedkoper is en de bovengemiddelde duurder is.
Als je 60km van je werk af woont moet je gewoon verhuizen. Je bespaart jezelf niet alleen tijd, maar veel meer (ook op wegenbelasting).
Want verhuizing is lekker goedkoop.
Wat doe je als om de paar maanden je werklocatie verandert?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')