Natuurlijk zijn de mensen die meewerken aan het project er positief over. Die zijn de komende jaren gegarandeerd van een hoop werk en geld.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:32 schreef Masegate het volgende:
[..]
Maar ja, jij weet natuurlijk wel dat er gigantische ellende komt, terwijl iedereen die aan dit project werkt dat natuurlijk niet ziet. Want ja, zo goed ben jij.
Het duurt nog ruim 2 jaar he.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem is dat het gewoon te ingewikkeld is om foutloos te zijn. Je kunt erop wachten dat er straks onderzoeken gaan komen waaruit blijkt dat ermee te knoeien valt, maar ik verwacht niet dat dat de invoering van het hele gebeuren in de weg zal staan.
ov chipkaart was ook een meerjarenplan, absoluut geen garantie.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:37 schreef Masegate het volgende:
[..]
Het duurt nog ruim 2 jaar he.
Er werken echt wel competente mensen aan die techniek hoor. 100% waterdicht ga ik ook niet beweren, maar dat is bij ALLES waarbij computers betrokken zijn.
Geef eens wat meer info? Wie zijn die mensen, bij welk bedrijf werken ze en heb je nog wat meer info over de zooi die dat kastje doorstuurt?quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:37 schreef Masegate het volgende:
[..]
Het duurt nog ruim 2 jaar he.
Er werken echt wel competente mensen aan die techniek hoor. 100% waterdicht ga ik ook niet beweren, maar dat is bij ALLES waarbij computers betrokken zijn.
En dat is precies de reden dat het een slecht idee is om weer zo'n groot ICT-project op te zetten.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:37 schreef Masegate het volgende:
[..]
100% waterdicht ga ik ook niet beweren, maar dat is bij ALLES waarbij computers betrokken zijn.
Heb ik niet. Ik heb (WIJ HEBBEN) door te stemmen bepaalde mensen uitgekozen die voor ons dit soort dingen gaan regelen. Zodat niet iedere simpele ziel zich daar druk over hoeft te maken.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Geef eens wat meer info? Wie zijn die mensen, bij welk bedrijf werken ze en heb je nog wat meer info over de zooi die dat kastje doorstuurt?
Vooruitgang? Waar is de vooruitgang als het ons gemiddeld gezien allemaal nóg meer gaat kosten? We moeten meer betalen voor de zorg, voor energie, we moeten onszelf conformeren aan allemaal veiligheidsregeltjes, boetes worden hoger, de werkloosheid loopt op, onze ouderen en zieken hebben steeds minder zorg.. Waar is in godsnaam die vooruitgang?quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:42 schreef Masegate het volgende:
Ik ben er ondertussen wel klaar mee hoor. Deze discussie zit zo vast als het maar kan.
Ik vind het echt jammer dat er zoveel doemdenkers zijn. Omdat mensen op voorhand al van alles bekritiseren wordt de vooruitgang in de samenleving zo dwars gezeten. Niemand is meer te vertrouwen. Techniek is eng. We worden geregeerd door mensen die niks kunnen (ook al hebben we ze zelf gekozen).
Het is gewoon hip om tegen alle nieuwe dingen aan te schoppen. Jammer. Zo schieten we er gewoon niets mee op.
Nee, ik begreep het goed, daarom gebruikte ik het woordje "ook"..quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:24 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
*zucht. je hebt me verkeerd begrepen. die eerste zin was als vraag bedoeld niet als conclusie. zal t ff veranderen in een vraagteken. vind het zelf namelijk helemaal geen fijn idee dat ze precies weten wanneer ik in welke metro stap.
Luxemburgquote:Op dinsdag 1 december 2009 18:20 schreef Masegate het volgende:
[..]
Als dit het gevolg van de kilometerheffing zou zijn: GE-WEL-DIG!
Dat zou echt hemels zijn, als wegen alleen nog maar gebruikt zouden worden als je lekker een keer een dagje weg wilt. Not going to happen though...
[..]
Dat kan dus niet. Omdat het prijsverschil tussen NL en aangrenzende landen dan zo groot zou zijn dat enorm veel mensen naar Duitsland en België gaan rijden voor een volle tank benzine. Dat zou NL alleen maar meer geld kosten.
Tja we willen nou eenmaal alles wetenquote:Op dinsdag 1 december 2009 18:45 schreef Masegate het volgende:
[..]
Heb ik niet. Ik heb (WIJ HEBBEN) door te stemmen bepaalde mensen uitgekozen die voor ons dit soort dingen gaan regelen. Zodat niet iedere simpele ziel zich daar druk over hoeft te maken.
In een tijd waar we internet hebben, krijgen we veel te veel details te horen over dingen die zo boven onze pet gaan. Laat het los.
Hoe lang wil het Nederlandse volk het vertrouwen in de regering al terug?! Nou?quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zorg eerst eens dat ik en de rest van Nederland vertrouwen in de regering terugkrijgt!
Ik denk dat de afkeer van grote ICT-projecten vooral komt uit de hoek van mensen die zelf in de techniek werkzaam zijn en weten hoe moeilijk het vaak gaat en hoe brak het uiteindelijk in elkaar steekt.quote:
En ík accepteer dat dus niet maar gelaten zoals jij dat wel wilt doenquote:Op dinsdag 1 december 2009 18:52 schreef Masegate het volgende:
[..]
Hoe lang wil het Nederlandse volk het vertrouwen in de regering al terug?! Nou?
Al minstens 3 of 4 verkiezingen lang!
En we kiezen elke keer weer hetzelfde. Dat is niet mijn of jouw schuld. Maar de schuld van de gemiddelde Nederlander die uit gemak maar stemt op de partij waar zijn/haar vader of moeder vroeger op stemde. Want ja, dat hoort natuurlijk he.
Wat wil je er aan doen dan?quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En ík accepteer dat dus niet maar gelaten zoals jij dat wel wilt doen.
Nou, ik heb een kaal hoofd en een charmante kop.. Dan weet je het wel!quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:57 schreef Masegate het volgende:
[..]
Wat wil je er aan doen dan?
Als je een goed idee hebt dan hoor ik het graag.
Begin een partij, dan ga ik nog op je stemmen ook.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nou, ik heb een kaal hoofd en een charmante kop.. Dan weet je het wel!
Alleen als we straks voordeeltjes voor onszelf krijgen. Dus geen accijns op benzine. Geen wegenbelasting en ook geen kastje in de auto. Speciaal voor ons alleen!quote:
Dat verklaart dan ook de poll van Maurice "ik zeg woef" de Hond.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:34 schreef Masegate het volgende:
[..]
Dat het een waardeloos systeem is:
weet ik 0%
gok ik 100%
En nog belangrijker: hoe was de vraagstelling.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:20 schreef Marijkezwolle het volgende:
Maar hoeveel mensen heeft Maurice ondervraagd? En welke mensen heeft ie ondervraagd (mensen die enkel korte stukjes rijden of die dagelijks in de file staan). Dat maakt heel veel uit voor de uitslag. Volgens mij valt er dus weinig zinnigs aan te concluderen zonder dat je die gegevens weet
Ik rij zelf nog geen 6000km per jaar in NL en ik betaal 500 euro wegenbelasting per jaar voor mijn auto, best duur in verhouding met de km's die ik maak maar ik heb er géén enkel probleem mee om dat te betalen, wegen moeten onderhouden worden, of je er nou op rijdt of niet.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Okay, vraagje voor de tegenstanders:
Vinden jullie het huidige systeem dan wel rechtvaardig, waarin het bezit van een auto en het gebruik minder wordt belast?
- Je krijgt een boete als je te hard rijdtquote:Op dinsdag 1 december 2009 15:45 schreef Masegate het volgende:
[..]
Nee, maar komop...
- Er wordt vastgelegd wie je wanneer belt
- Er wordt vastgelegd wanneer je waar geld pint
- Er wordt vastgelegd welke producten je koopt in de supermarkt
- Er wordt vastgelegd hoeveel schuld iemand heeft
Worden die dingen nou echt allemaal tegen je gebruikt?
- Je wordt gewaarschuwd als je een bepaalde maand enorm veel belkosten hebt
- Je kan nergens meer pinnen als je het geld niet hebt
- Je kan niet nog meer lenen als je al in de schulden staat
Ik zie tot nu toe alleen nog maar positieve dingen. Waarom zou dat bij rekeningrijden ineens anders gaan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |