http://www.spitsnieuws.nl(...)_verbod_op_game.htmlquote:CDA: Mogelijk verbod op game
Joop Atsma gaat mogelijk proberen om de game Modern Warfare 2 te laten verbieden. Het Kamerlid van het CDA vindt dat er een scène in het spel zit die niet door de beugel kan. Het gaat om een scène waarbij terroristen op burgers schieten.
“Het zou kunnen zijn dat dit aanzet tot geweld en dat is verboden”, zegt Atsma tegenover Tweakers.net. "Ik ben nu in contact met het Nicam over de vraag of dit spel aanzet tot geweld.” Mocht de conclusie zijn dat er een reden is voor een verbod dan zal hij dit in de Tweede Kamer voorstellen.
De Partij van de Arbeid en de ChristenUnie vinden de scene smakeloos, maar zien een verbod niet zitten. PvdA-kamerlid Martijn van Dam ziet meer in een dialoog met de fabrikanten van dergelijke games.
Eh? Dus als een terrorist op een soldaat schiet mag het ineens wel? Wat een ongelooflijke mongool!quote:Het gaat om een scène waarbij terroristen op burgers schieten.
Nee, nee, Whiskey_Tango.. daar word je geweldadig van (al is het enkel in je hoofd).quote:Op maandag 9 november 2009 20:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ik zal hem eens verbieden, christelijke klootviool.
Dat spel is gewoon awesome..
Ja dat verschilt echt heel erg van soldaten die op terroristen schieten en andersom. En in GTA burgers overrijden is ook doodnormaal.quote:Het Kamerlid van het CDA vindt dat er een scène in het spel zit die niet door de beugel kan. Het gaat om een scène waarbij terroristen op burgers schieten.
“Het zou kunnen zijn dat dit aanzet tot geweld en dat is verboden”,
Ik weet ook wel wat goed voor hen is, een keer stevig van de kruk met die stijve lui.quote:Op maandag 9 november 2009 20:45 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nee, nee, Whiskey_Tango.. daar word je geweldadig van (al is het enkel in je hoofd).
Dat is niet goed.
Jan-Peter, André en Bas weten wat goed voor je is.
Misschien kan je ze een open brief sturen.quote:Op maandag 9 november 2009 20:47 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik weet ook wel wat goed voor hen is, een keer stevig van de kruk met die christelijke stijve lui.
Hehe.. "checkpoint reached".quote:Op maandag 9 november 2009 20:48 schreef remlof het volgende:
Nou ok, filmpje gezien:
Dat gaat wel heel erg ver natuurlijk, gewoon rücksichtloos onschuldige burgers neermaaien. Maar een dialoog met de fabrikanten lijkt me inderdaad zinniger dan het verbieden van het spel.
Goeie.quote:Op maandag 9 november 2009 20:50 schreef Yi-Long het volgende:
Hoe zit het trouwens met dat onafhankelijke onderzoek naar de besluitvorming rond onze deelname aan de oorlog in Irak, waar honderdduizenden slachtoffers gevallen zijn?!? (!)
Gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar.quote:Op maandag 9 november 2009 20:59 schreef Doler12 het volgende:
Waarom opeens die aandacht van die Jezus liefhebbers? Je kunt dit al jaren doen met GTA. Oow ja weten jullie Carmageddon nog? Die probeerde ze ook verboden te krijgen en dat is ze niet gelukt. Hetzelfde zal vast gelden voor deze game.
Je weet toch soldaten zijn beesten en geen mensenquote:Op maandag 9 november 2009 20:54 schreef A-mineur het volgende:
Toffe scene. Ik denk sowieso dat ik het spel ga kopen. En dat dit aanzet tot geweldTuurlijk... Nee soldaten afblaffen mag wel virtueel. Maar als ze een andere skin hebben dan mag het niet. Wat een onzin.
Is zo'n vage aanname al voldoende grond voor een verbod tegenwoordig?quote:“Het zou kunnen zijn dat ...
Tegenwoordig komt de politie als je een speelgoed geweer hebt.quote:Op maandag 9 november 2009 21:16 schreef Ringo het volgende:
Vroeger kwam je als kind schreeuwend en met handen als ratelende pistolen de bios uit rennen. Je voelde je een held die de wereld ging veroveren. Dat mocht, dat hoorde erbij.
Tegenwoordig ben je dan tot geweld aangezet en sturen ze je het liefst naar een psycholoog.
De realiteit is ook smakeloos en de politiek ook. Zelfs de Bijbel is behoorlijk smakeloos.quote:Op maandag 9 november 2009 20:44 schreef BasEnAad het volgende:
Die scene is echt smakeloos.
Maar het verbieden is nog veel erger.
Ik draaide vroeger van die kleine plastic soldaatjes door de blikopener. Die waren dan gewond zeg maar.quote:Op maandag 9 november 2009 21:16 schreef Ringo het volgende:
Vroeger kwam je als kind schreeuwend en met handen als ratelende pistolen de bios uit rennen. Je voelde je een held die de wereld ging veroveren. Dat mocht, dat hoorde erbij.
Tegenwoordig ben je dan tot geweld aangezet en sturen ze je het liefst naar een psycholoog.
misschien idee voor een DLC ofzoquote:Op maandag 9 november 2009 20:44 schreef Tism het volgende:
Zou leuk zijn als je een level had waarop je alleen maar op Joop Atsma's mag schieten, een bonus ronde ofzo..
Dit is nu juist wat de Heer zo jammer vindt.quote:Op maandag 9 november 2009 21:04 schreef DemonRage het volgende:
Dat-ie dat met z'n christelijke kutkop in 2009 nog durft voor te stellen.
Ga toch lekker terug naar de middeleeuwen!
Ze zouden ook nog een scenario moeten maken dat je civilian kan zijnquote:Op maandag 9 november 2009 21:00 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Je weet toch soldaten zijn beesten en geen mensen
Niks tegen Carmageddon hèquote:Op maandag 9 november 2009 20:48 schreef remlof het volgende:
Dat gaat wel heel erg ver natuurlijk, gewoon rücksichtloos onschuldige burgers neermaaien.
Lees het verhaal over Nod maar eens. Reageer dan maar weer hier. Heb je zelf de bijbel al eens gelezen?quote:Op maandag 9 november 2009 21:44 schreef MrX1982 het volgende:
CDA.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Hebben ze de Bijbel weleens gelezen en de gevolgen van die Bijbel in de menselijke geschiedenis maar nee laten we een game verbieden want dat zou mogelijk tot geweld kunnen aanzetten.
lol @ rechtse mod met bord voor zijn kopquote:Op maandag 9 november 2009 20:51 schreef sp3c het volgende:
lol @ de PvdA reactie
zo fok!king typisch!
elke cabaratier in Nederland denkt nu ... wtf, waarom ben ik daar niet op gekomen!!!
Dus jij bent voor een algeheel geweld verbod in de media? Of ben je alleen voor een verbod voor 1 bepaalde game?quote:Op maandag 9 november 2009 21:42 schreef vijfhonderd het volgende:
Tis best wel eng dat hele generaties opgevoed worden met de idee van geweld als spelletje, leukigheid, alsof mensen fictief doden normaal is zonder over de implicaties en gevolgen na te denken.
Ik geef het CDA helemaal gelijk in haar initiatief.
Nod?quote:Op maandag 9 november 2009 21:47 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
Lees het verhaal over Nod maar eens. Reageer dan maar weer hier. Heb je zelf de bijbel al eens gelezen?
Tis wachten op de Tsjetsjenen die dit weer gaan naspelen ofzo. Maar goed, beetje ranzig is het wel, maar goed, de maatschappij wordt harder, de games dus ook. Of gingen de games eerst en daarna de maatschappij?quote:Op maandag 9 november 2009 20:48 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ik zie trouwens het probleem niet, de hele opzet van MW2 is juist dat je die terroristen na die daad overhoop schiet als westerse soldaat van de vrede. Daar zou JP wel blij mee moeten zijn toch, online vergelding op pixel moord door terroristen.
Media (boeken, films, games) zijn een weerspiegeling van de maatschappij.quote:Op maandag 9 november 2009 21:54 schreef Frutsel het volgende:
Of gingen de games eerst en daarna de maatschappij?
Als je fictie niet kunt onderscheiden van de realiteit is er sowieso iets met je mis. Deze game maakt mensen met gezond verstand echt niet van de ene op de andere dag gewelddadig.quote:Op maandag 9 november 2009 21:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tis wachten op de Tsjetsjenen die dit weer gaan naspelen ofzo. Maar goed, beetje ranzig is het wel, maar goed, de maatschappij wordt harder, de games dus ook. Of gingen de games eerst en daarna de maatschappij?
Lijkt me in dit geval wel duidelijk ja.quote:Op maandag 9 november 2009 21:57 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Media (boeken, films, games) zijn een weerspiegeling van de maatschappij.
Sterker nog, dit soort games kunnen juist agressieve gevoelens kanaliseren.quote:Op maandag 9 november 2009 21:59 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als je fictie niet kunt onderscheiden van de realiteit is er sowieso iets met je mis. Deze game maakt mensen met gezond verstand echt niet van de ene op de andere dag gewelddadig.
quote:Op maandag 9 november 2009 21:48 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
lol @ rechtse mod met bord voor zijn kop
Maakt het alleen maar beter.quote:Op maandag 9 november 2009 20:48 schreef remlof het volgende:
Nou ok, filmpje gezien:
Dat gaat wel heel erg ver natuurlijk, gewoon rücksichtloos onschuldige burgers neermaaien. Maar een dialoog met de fabrikanten lijkt me inderdaad zinniger dan het verbieden van het spel.
Dat is inderdaad goed mogelijk.quote:Op maandag 9 november 2009 22:01 schreef teknomist het volgende:
[..]
Sterker nog, dit soort games kunnen juist agressieve gevoelens kanaliseren.
Hetzelfde met het porno versus verkrachting-verhaal.
Genoeg mensen die dat ook bij games als GTA doen, ik vind het niet echt iets nieuws of schokkends.quote:Op maandag 9 november 2009 20:48 schreef remlof het volgende:
Nou ok, filmpje gezien:
Dat gaat wel heel erg ver natuurlijk, gewoon rücksichtloos onschuldige burgers neermaaien. Maar een dialoog met de fabrikanten lijkt me inderdaad zinniger dan het verbieden van het spel.
De maatschappij, aangezien eerst het EQ van de makers naar een ander niveau gegaan moet zijn voor ze op een dergelijk idee komen.quote:Op maandag 9 november 2009 21:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tis wachten op de Tsjetsjenen die dit weer gaan naspelen ofzo. Maar goed, beetje ranzig is het wel, maar goed, de maatschappij wordt harder, de games dus ook. Of gingen de games eerst en daarna de maatschappij?
quote:Op maandag 9 november 2009 21:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tis wachten op de Tsjetsjenen die dit weer gaan naspelen ofzo. Maar goed, beetje ranzig is het wel, maar goed, de maatschappij wordt harder, de games dus ook. Of gingen de games eerst en daarna de maatschappij?
Toen ik dit bericht net las op spitsnieuws was ik maar weer even GTA gaan doen. Het is een echte sport om zoveel mogelijk burgers en agenten neer te knallen op de mooiste manieren en zo lang mogelijk te leven. Echter na een half uur verscheen op mijn scherm dat de disc onleesbaar was en toen ik de xbox 360 (wat else) opstartte stond er dat die disc in een xbox 360 console gestopt moest worden... Ik denk persoonlijk aan een complot maar gelukkig deed halo het nog wel dus ik kan dit mooi spelen morgen.quote:Op maandag 9 november 2009 22:08 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Genoeg mensen die dat ook bij games als GTA doen, ik vind het niet echt iets nieuws of schokkends.
Ze gaan in elk geval met de tijd mee, want ik speelde vanmiddag Fifa2010 en zag een schandalige tackle, maar kreeg niet eens geelquote:Op maandag 9 november 2009 22:11 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
De maatschappij, aangezien eerst het EQ van de makers naar een ander niveau gegaan moet zijn voor ze op een dergelijk idee komen.
Haha ja dat kan ook natuurlijkquote:Op maandag 9 november 2009 22:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ze gaan in elk geval met de tijd mee, want ik speelde vanmiddag Fifa2010 en zag een schandalige tackle, maar kreeg niet eens geel
ach ja joh, als games echt zo erg aan zouden zetten tot geweld...dan liepen we allemaal als dwazen door een verduisterd doolhof pillen te vreten terwijl we spoken achterna joegen.quote:Op maandag 9 november 2009 21:42 schreef vijfhonderd het volgende:
Tis best wel eng dat hele generaties opgevoed worden met de idee van geweld als spelletje, leukigheid, alsof mensen fictief doden normaal is zonder over de implicaties en gevolgen na te denken.
Ik geef het CDA helemaal gelijk in haar initiatief.
Tijdens een oorlog toch niet?quote:“Het zou kunnen zijn dat dit aanzet tot geweld en dat is verboden”
Piracy! BAN JOOP ATSMA.quote:Op maandag 9 november 2009 22:28 schreef Mortaxx het volgende:
Waarom heeft Joop Atsma MW2 al gespeeld
En er is nog steeds niet aangetoond dat games zouden aanzetten tot geweld. Leeftijdssticker erop en klaarquote:Op maandag 9 november 2009 22:35 schreef bas-beest het volgende:
[..]
ach ja joh, als games echt zo erg aan zouden zetten tot geweld...dan liepen we allemaal als dwazen door een verduisterd doolhof pillen te vreten terwijl we spoken achterna joegen.
Ik vond het zelfs een beetje tegenvallen, qua 'gore'. Ik had wel een veel groter bloedbad verwacht wanneer je op een grote groep mensen gaat schieten. Jammer.quote:Op maandag 9 november 2009 22:08 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Genoeg mensen die dat ook bij games als GTA doen, ik vind het niet echt iets nieuws of schokkends.
quote:Op maandag 9 november 2009 20:48 schreef remlof het volgende:
Nou ok, filmpje gezien:
Dat gaat wel heel erg ver natuurlijk, gewoon rücksichtloos onschuldige burgers neermaaien.
In een verduisterde hal zoveel mogelijk pillen slikken, al luisterend naar elektronische bliepgeluidjes. Laat het CDA het maar niet horen, want stel je voor dat mensen dat in het echt gaan doenquote:Op maandag 9 november 2009 22:35 schreef bas-beest het volgende:
[..]
ach ja joh, als games echt zo erg aan zouden zetten tot geweld...dan liepen we allemaal als dwazen door een verduisterd doolhof pillen te vreten terwijl we spoken achterna joegen.
CDA'ers afknallen!quote:Op maandag 9 november 2009 22:40 schreef SoldMayor het volgende:
CDA![]()
morgen lekker onschuldige burgers doodknallen in MW2
Niet?!?quote:Op maandag 9 november 2009 23:03 schreef bijdehand het volgende:
Ik wilde het niet gaan spelen maar nu wel. Kankerpoliticus.
Fallout 3, S.T.A.L.K.E.R....quote:Op maandag 9 november 2009 23:06 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Niet?!?
Wát is er nou leuker als wat terroristen in een zandhoop kapot schieten, ongeacht leeftijd. Oh, intiem contact met vrouwen is uitgesloten, dat is sowieso onomstotelijk op nummer 1.
Heerlijk hoe jij altijd alle vooroordelen bevestigt. Zelfs als het op gamen aankomt gaat jouw voorkeur nog uit naar terroristen-shootersquote:Op maandag 9 november 2009 23:06 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Niet?!?
Wát is er nou leuker als wat terroristen in een zandhoop kapot schieten, ongeacht leeftijd. Oh, intiem contact met vrouwen is uitgesloten, dat is sowieso onomstotelijk op nummer 1.
Nee juist niet. In Fallout 3 en S.T.A.L.K.E.R. zal je geen een moslims tegenkomen. Geen één! Maar personen afknallen die tegen het westen zijn, dat vind ik leuk!quote:Op maandag 9 november 2009 23:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heerlijk hoe jij altijd alle vooroordelen bevestigt. Zelfs als het op gamen aankomt gaat jouw voorkeur nog uit naar terroristen-shooters
Ah joh, ik speel alles. Van Gears of War tot Assasins Creed en van Army of Two tot Fable IIquote:Op maandag 9 november 2009 23:14 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee juist niet. In Fallout 3 en S.T.A.L.K.E.R. zal je geen een moslims tegenkomen. Geen één! Maar personen afknallen die tegen het westen zijn, dat vind ik leuk!
Nee hoor, zolang het maar een oorlog is vind ik het best. Strategy en shooters voornamelijk, kon ook erg genieten van World in Conflict bijvoorbeeld. En ja, ik vind een "Westen tegen......." altijd wel interessant omdat het leuk is om je in te leven.quote:Op maandag 9 november 2009 23:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heerlijk hoe jij altijd alle vooroordelen bevestigt. Zelfs als het op gamen aankomt gaat jouw voorkeur nog uit naar terroristen-shooters
En vind je het leuk, Christenen afmaken in Assassins Creed? Je bevestigt de vooroordelen keer op keerquote:Op maandag 9 november 2009 23:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah joh, ik speel alles. Van Gears of War tot Assasins Creed en van Army of Two tot Fable II
Die scene doet me denken aan de Mumbai-aanslagen (over ruim 2 weken is het alweer een jaar geleden).quote:Op maandag 9 november 2009 21:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tis wachten op de Tsjetsjenen die dit weer gaan naspelen ofzo.
Vannacht is de release al bij een aantal winkelsquote:Op maandag 9 november 2009 23:46 schreef Hussain het volgende:
[..]
Die scene doet me denken aan de Mumbai-aanslagen (over ruim 2 weken is het alweer een jaar geleden).
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik overweeg het spel te kopen (morgen is de release toch?) met dank aan de heer Atsma.
Cool.quote:Op maandag 9 november 2009 23:46 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Vannacht is de release al bij een aantal winkels
Eéntjes en nulletjes, mijn waardequote:Op maandag 9 november 2009 23:55 schreef Whiskey_Tango het volgende:
onschuldige mensen doodschieten in een lobby
Uiteraard, maar dat maakt het nog niet minder leuk. Dat gekrijs in het filmpje maakt het sowieso al goed.quote:Op maandag 9 november 2009 23:57 schreef TGVkopper het volgende:
[..]
Eéntjes en nulletjes, mijn waarde
Het geniaalste vond ik nog het rustige lopenquote:Op maandag 9 november 2009 23:58 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dat maakt het nog niet minder leuk. Dat gekrijs in het filmpje maakt het sowieso al goed.
Ben benieuwd wie bij jou het slachtoffer isquote:Op maandag 9 november 2009 23:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heerlijk hoe jij altijd alle vooroordelen bevestigt. Zelfs als het op gamen aankomt gaat jouw voorkeur nog uit naar terroristen-shooters
quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:09 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Maar ik zie het al voor me. Israël heeft een huisje gebouwd op bezet gebied. Koos Vogels vol frustratie en zet boos zijn spelcomputer aan. Ik zal jullie krijgen vieze vuile!!!![]()
German Researchers See Pentagon Link to Violent Gamesquote:Op maandag 9 november 2009 23:55 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Wat zijn we toch ook een verkrachte maatschappij met z'n allen, onschuldige mensen doodschieten in een lobby en dan met z'n allen "awesome" schreeuwen.
Ik hou van jullie, met heel m'n hart, ik huil van geluk![]()
Het wordt tijd voor je koffersquote:Op dinsdag 10 november 2009 00:06 schreef Doler12 het volgende:
Oow ik heb net Nederland genuked met Civilizations 4 en een aantal uren daar voor heb ik de Nederlandse Tanker MV Rijnland getorpedeerd met Silent Hunter 3. Het was nog 1939 dus Nederland was nog neutraal, dus ik heb 22 onschuldige Nederlandse burgers vermoordOf gelden deze games niet omdat je niet live ziet hoe iemand dood gaat?
-> BNWquote:Op dinsdag 10 november 2009 00:26 schreef Salvad0R het volgende:
Is het censuur als de games moedwillig gemaakt zijn mensen te manipuleren?
Ja, ik rij ook dagelijks mensen dood omdat ik als klein kind carmegeddon heb gespeeldquote:Op dinsdag 10 november 2009 00:26 schreef Salvad0R het volgende:
Is het censuur als de games moedwillig gemaakt zijn mensen te manipuleren?
tuurlijk het komt door spelletjes, niet door mensen te trainen te doden en ze in extreme stress situaties te brengen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:12 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
German Researchers See Pentagon Link to Violent Games
http://www.gamepolitics.c(...)n-link-violent-games
http://www.currentconcerns.ch/index.php?id=776
Nederlandse soldaten gaan na hun missie altijd even naar Kreta. Begreep ik.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
tuurlijk het komt door spelletjes, niet door mensen te trainen te doden en ze in extreme stress situaties te brengen.
Een amerikaanse vriend van mij vloog vroeger navy seals naar hun inzet gebieden en ook weer terug, die vertelde dat ze daar geleerd hadden dat je ze na een inzet nooit direct weer op de straat te laten omdat ze dan nog wel eens doordraaien. Eentje had bijna een agent vermoord toen die hem aanhield omdat ie zijn auto niet volledig tot stilstand had gebracht bij een stopbord. Daarna zijn ze seals even een tijdje op de basis gaan houden als ze net een inzet hadden gehad..
Ik ken nog een party die 70 jaar geleden spelletjes veerbood. cda is net nsdapquote:Op maandag 9 november 2009 20:41 schreef -Kadesh- het volgende:
[..]
http://www.spitsnieuws.nl(...)_verbod_op_game.html
Relax Joop, het is maar een spelletje.Politici die zich druk maken om een game, man ga het land eens besturen er is genoeg te doen lijkt me.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:26 schreef Salvad0R het volgende:
Is het censuur als de games moedwillig gemaakt zijn mensen te manipuleren?
Totdat je een meeting bijwoont waar Pentagon officials hele kuddes gamedesigners "adviseren". Vooral 3d-shooters doen het goed. Altijd "terrorists" tegen "counter-terrorists", en gebaseerd op oorlog voeren.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:00 schreef bas-beest het volgende:
[..]
wat een verschrikkelijk kansloze reactie, maar ja... jij bent het, jij kan er niks aan doen
Doe eens normaal joh, prutsert.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:31 schreef switchboy het volgende:
[..]
Ja, ik rij ook dagelijks mensen dood omdat ik als klein kind carmegeddon heb gespeeld
Wist je trouwens dat ze met de kleur rood al je gedachten kunnen lezen? Je hoeft maar langs een rood object te gaan staan en ze weten alles!![]()
Bij counter strike kan je alletwee de partijen spelenquote:Op dinsdag 10 november 2009 01:13 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Totdat je een meeting bijwoont waar Pentagon officials hele kuddes gamedesigners "adviseren". Vooral 3d-shooters doen het goed. Altijd "terrorists" tegen "counter-terrorists", en gebaseerd op oorlog voeren.
Ach, dat is ongeveer het bijdragende niveau van jou posts. Openbarend hè, als je een keer een spiegel voorgehouden wordt?quote:
3D shooters worden in het leger gebruikt om de triggertime (tijd waarin mensen besluit maken om trekker over te halen en het daadwerkelijk doen) van lui te verlagen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
tuurlijk het komt door spelletjes, niet door mensen te trainen te doden en ze in extreme stress situaties te brengen.
Een amerikaanse vriend van mij vloog vroeger navy seals naar hun inzet gebieden en ook weer terug, die vertelde dat ze daar geleerd hadden dat je ze na een inzet nooit direct weer op de straat te laten omdat ze dan nog wel eens doordraaien. Eentje had bijna een agent vermoord toen die hem aanhield omdat ie zijn auto niet volledig tot stilstand had gebracht bij een stopbord. Daarna zijn ze seals even een tijdje op de basis gaan houden als ze net een inzet hadden gehad..
Het gaat niet om welke partij je kiest, het doel is dat je efficiënt leert doden. Simpele draak.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:15 schreef switchboy het volgende:
[..]
Bij counter strike kan je alletwee de partijen spelen![]()
O en je was er zeker bij hè? Bij die meeting? Of wat, hebben de stemmen in je hoofd over die meeting vertelt?
[..]
Ach, dat is ongeveer het bijdragende niveau van jou posts. Openbarend hè, als je een keer een spiegel voorgehouden wordt?![]()
Niet te minachtend he. Nergens voor nodig.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:15 schreef switchboy het volgende:
[..]
Bij counter strike kan je alletwee de partijen spelen![]()
O en je was er zeker bij hè? Bij die meeting? Of wat, hebben de stemmen in je hoofd over die meeting vertelt?
[..]
Ach, dat is ongeveer het bijdragende niveau van jou posts. Openbarend hè, als je een keer een spiegel voorgehouden wordt?![]()
Beide partijen hebben in CS ongeveer evenveel kans om een ronde te winnen. Oftwel geen propaganda voor terrorisme en ook niet om bij het leger te komen zoals America's Army wel duidelijk is. Maar ja dat spel is ook gewoon open en bloot van het leger. Door EA gemaakt als normaal spel na een geheime opdracht van de regering.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:25 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Niet te minachtend he. Nergens voor nodig.
Wat doet het er toe welke partijen je kan spelen? Het gaat er juist om dat shit verdeeld is tussen "terrorists" en "counter-terrorists". Het spreekt voor zich.
Beter steek je crap over de stemmen in je hoofd en afluisterende verkeersborden in je aars joh, met je minachting, voor je oogst wat je zaait.
Via games worden bepaalde suggesties gewekt. Ik heb het nergens over "een elite", noch over massale rampages op straat. Door games als Call of Duty (what's in a name), Modern Warfare, &c, raken mensen die het spelen gewend aan de suggesties die er in worden gewekt. Ik kan best begrijpen dat een naïeveling aan de hand van deze spellen besluit zich aan te melden bij het leger. The Pentagon begrijpt dat kennelijk ook.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:26 schreef switchboy het volgende:
Ja, ik zie me echt al tegen een getraind soldaat opnemen.Die schietspelletjes zijn geen simulaties, zelfs de meest realistische zijn nog erg versimpeld. En wat zou een elite eraan hebben om een generatie maniakken op te leiden. Die kunnen namelijk ook hun spree uitoefenen op kinderen van of de elite zelf.
O, en dan nog wat er zijn nu een goede 15 jaar 3D shooters uit dit betekend dat na 15 jaar blootgesteld te zijn geweest er nog steeds geen massale rampages zijn op straat. Niet echt een heel effectief middel zullen we maar zeggen. Voordat je over school shootings begint die had je >15 jaar geleden ook al, dus kulargument.
Shooters zijn wel simulaties, want ze simuleren schietpartijen. Je bent te dom om je argumenten te bekrachtigen. Schietspellen zijn niet bedoeld als middel om mensen om te schakelen naar massamoordenaars. Het is bedoeld om de drempel te verlagen, efficiëntie te verhogen en hand en oog coördinatie te verhogen. Allemaal middelen om een soldaat te verbeteren. Jij probeert je standpunt te bekrachtigen met argumenten die de plank compleet misslaan, draak.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:26 schreef switchboy het volgende:
Ja, ik zie me echt al tegen een getraind soldaat opnemen.Die schietspelletjes zijn geen simulaties, zelfs de meest realistische zijn nog erg versimpeld. En wat zou een elite eraan hebben om een generatie maniakken op te leiden. Die kunnen namelijk ook hun spree uitoefenen op kinderen van of de elite zelf.
O, en dan nog wat er zijn nu een goede 15 jaar 3D shooters uit dit betekend dat na 15 jaar blootgesteld te zijn geweest er nog steeds geen massale rampages zijn op straat. Niet echt een heel effectief middel zullen we maar zeggen. Voordat je over school shootings begint die had je >15 jaar geleden ook al, dus kulargument.
Leer begrijpend lezen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:26 schreef switchboy het volgende:
Ja, ik zie me echt al tegen een getraind soldaat opnemen.Die schietspelletjes zijn geen simulaties, zelfs de meest realistische zijn nog erg versimpeld. En wat zou een elite eraan hebben om een generatie maniakken op te leiden. Die kunnen namelijk ook hun spree uitoefenen op kinderen van of de elite zelf.
O, en dan nog wat er zijn nu een goede 15 jaar 3D shooters uit dit betekend dat na 15 jaar blootgesteld te zijn geweest er nog steeds geen massale rampages zijn op straat. Niet echt een heel effectief middel zullen we maar zeggen. Voordat je over school shootings begint die had je >15 jaar geleden ook al, dus kulargument.
[..]
Het spel zeeslagje is zeker gemaakt om iedereen een mastermind in marine gevechten te maken.![]()
Ik heb net twee URL's naar bronnen gepost, waarin staat dat Duitse wetenschappers de link tussen Pentagon en gamesindustrie hebben blootgelegd. Ik bedoel WTF dude.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:26 schreef switchboy het volgende:
Het spel zeeslagje is zeker gemaakt om iedereen een mastermind in marine gevechten te maken.![]()
Als je begint over conferenties waarvan geen eens bewijs is dat ze hebben, en dit vervolgens als feit presenteert ben je gewoon niet echt serieus te nemen.
en die meeting heb jij natuurlijk bijgewoond en dus heb jij die info uit de eerste hand...quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:13 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Totdat je een meeting bijwoont waar Pentagon officials hele kuddes gamedesigners "adviseren". Vooral 3d-shooters doen het goed. Altijd "terrorists" tegen "counter-terrorists", en gebaseerd op oorlog voeren.
Je mag ook gewoon een nieuwe post plaatsen, in plaats van een voorgaande continue te editten.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:26 schreef switchboy het volgende:
Beide partijen hebben in CS ongeveer evenveel kans om een ronde te winnen. Oftwel geen propaganda voor terrorisme en ook niet om bij het leger te komen zoals America's Army wel duidelijk is. Maar ja dat spel is ook gewoon open en bloot van het leger. Door EA gemaakt als normaal spel na een geheime opdracht van de regering.
Each year the U.S. government hosted Connections Conference war game designers and developers for a smooze. "Attendees include personnel of the Defense Intelligence Agency and game companies like GT Interactive," Naisbitt states. "Conference agendas have included such topics as 'Wargaming Design Fundamentals' and 'Department of Defense Wargaming 101.' "quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:43 schreef bas-beest het volgende:
[..]
en die meeting heb jij natuurlijk bijgewoond en dus heb jij die info uit de eerste hand...
Hoho, dat was wel het orginele standpunt "Het zou kunnen zijn dat dit aanzet tot geweld en dat is verboden”quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:31 schreef Moordenaar het volgende:
[..]
Shooters zijn wel simulaties, want ze simuleren schietpartijen. Je bent te dom om je argumenten te bekrachtigen. Schietspellen zijn niet bedoeld als middel om mensen om te schakelen naar massamoordenaars.
Je slaat denk ik de plank pas compleet mis als je denkt dat op een virtueel character in een spel hetzelfde is als in koele bloede op een persoon schieten op een slachtveld. Ik speel al shooters sinds doom en geloof me, ik weet niet of ik in koele bloede iemand om zeep kan helpen. Misschien dat het veranderd als je leven ervan afhangt. Maar dan nog zullen alle gamers gewoon een basic training moeten ondergaan waarin ze alle dingen die je in games kan leren 100x sneller en beter leert. Want ik weet misschien nu wel de basis princiepes van hoe ik een wapen moet gebruiken. Maar the real thing is heel anders. Nu heb je ineens echt terugslag in plaats van een algoritme wat hetsimuleerd en die je met wat muisbeweging te slim af kunt zijn. Nu moet je echt het wapen tegenhouden. Dat is een hele andere techniek, die je dus ook van voren af aan moet leren. Vergelijk het met een piano speler die gitaar wil gaan leren. Oké hij kent de muziek theorie heeft al wat oor. En heeft wat vingervlugheid. Maar zal toch echt moeten beginnen bij het leren van simpele akkoorden en vanaf daar langzaam, misschien iets sneller dan een complete noob, maar nog altijd is er een steile leercurve.quote:Het is bedoeld om de drempel te verlagen, efficiëntie te verhogen en hand en oog coördinatie te verhogen. Allemaal middelen om een soldaat te verbeteren.
dat is dus niet bepaald een direct antwoord op mijn vraag, maar aangezien jij het bent, verbaasd dat me niet eens...quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:49 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Each year the U.S. government hosted Connections Conference war game designers and developers for a smooze. "Attendees include personnel of the Defense Intelligence Agency and game companies like GT Interactive," Naisbitt states. "Conference agendas have included such topics as 'Wargaming Design Fundamentals' and 'Department of Defense Wargaming 101.' "
Aha maar dat gaat waarschijnlijk over simualtie progamma's die ze in het leger zélf gebruiken. En niet over simpele shooters.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:49 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Each year the U.S. government hosted Connections Conference war game designers and developers for a smooze. "Attendees include personnel of the Defense Intelligence Agency and game companies like GT Interactive," Naisbitt states. "Conference agendas have included such topics as 'Wargaming Design Fundamentals' and 'Department of Defense Wargaming 101.' "
Die URL's had ik niet gezien. Ik dacht dat dit CDA wil Modern Warfare 2 verbieden jouw eerste post in dit topic was. Maar dat veranderd niets aan mijn post hierboven. Het gaat om het ontwikkellen van simulaties dat het leger zelf kan gebruiken voor training. En niet een complot om van de nietsvemoedende burger een soldaat in de dop te maken.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:37 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ik heb net twee URL's naar bronnen gepost, waarin staat dat Duitse wetenschappers de link tussen Pentagon en gamesindustrie hebben blootgelegd. Ik bedoel WTF dude.
En dan dingen als
Game designers frequently receive Pentagon funding and other assistance to
create and promote such entertainment. Since turning Doom into Marine Doom,
the Marine Corps Combat and Development Command (Quantico, Va.) has
"evaluated more than 20 commercially available electronic games for their
potential use as training tools for marines." Atari⤙s 1980s game BattleZone
was made for the U.S. military, and used as a Bradley Fighting Vehicle
training simulator, one of the U.S. arsenals' best anti-personnel devices.
MAK Technologies (Cambridge, Mass.) won a 1997 Department of Defense contract
to create Marine Exed Unit 2000, an amphibious assault game intended for both
military and commercial markets. Interactive Magic, maker of the flight
simulation game Carrier Strike Fighter, was given permission to roam the
aircraft carrier U.S.S. Abraham Lincoln to film videos to ensure accurate
visuals and a realistic feel.
http://www.mail-archive.com/ctrl@listserv.aol.com/msg45314.html
Simuleren? Ik mis een terugslag, ik mis het slepen met meerdere wapens van 10-20 kilo tezamen (inclusief munitie), in Irak liggen er geen 'hazard-suit-power-ups', enzovoort. De verschillen zijn zo groot dat je echt niet van een simulatie kunt spreken, een simulatie probeert de werkelijkheid na te bootsen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:31 schreef Moordenaar het volgende:
Shooters zijn wel simulaties, want ze simuleren schietpartijen. Je bent te dom om je argumenten te bekrachtigen. Schietspellen zijn niet bedoeld als middel om mensen om te schakelen naar massamoordenaars. Het is bedoeld om de drempel te verlagen, efficiëntie te verhogen en hand en oog coördinatie te verhogen.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
Atsmadie man is echt het toonbeeld van CDA-burgerlijkheid. Smakeloos vind ik de scene trouwens niet, de scene is maar matig realistisch, er is te weinig bloed te zien om echt een gruwelijk gevoel aan over te houden.
[..]
Simuleren? Ik mis een terugslag, ik mis het slepen met meerdere wapens van 10-20 kilo tezamen (inclusief munitie), in Irak liggen er geen 'hazard-suit-power-ups', enzovoort. De verschillen zijn zo groot dat je echt niet van een simulatie kunt spreken, een simulatie probeert de werkelijkheid na te bootsen.
Behoorlijk denk ik, daarom wil men wapens ook zo licht mogelijk maken. Munitie kan echter niet zo gemakkelijk lichtgewicht gemaakt worden, wie behoorlijk met wapens en munitie rondloopt merkt dat behoorlijk.quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:43 schreef Moordenaar het volgende:Alsof het gewicht van de wapens er toe doet
Dat lukt echt nooit, daar kan je niet eens snel genoeg voor draaien.quote:het gaat erom dat wanneer die gasten de basistraining afgerond hebben en zij net zo gemakkelijk richten met een m4a1 als met een muis zij veel efficiënter moorden.
dit meen je toch niet serieus hè? Maar ik ben bang dat ik jouw antwoord al weet...quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:43 schreef Moordenaar het volgende:
[..]Alsof het gewicht van de wapens er toe doet, het gaat erom dat wanneer die gasten de basistraining afgerond hebben en zij net zo gemakkelijk richten met een m4a1 als met een muis zij veel efficiënter moorden. Want het draait om hand oog coördinatie. Iemand die 4 jaar quake 2 heeft gespeelt heeft echt wel meer kans op overleven als zo'n zandmannetje in Irak. Railgun instagib anyone?
"The Army is basically like fps, just with much better graphics."
Ik vond het eerlijk gezegd wel schokkend hoe jij aan het eind door je buddy werd neergeschotenquote:Op maandag 9 november 2009 20:48 schreef remlof het volgende:
Nou ok, filmpje gezien:
Dat gaat wel heel erg ver natuurlijk, gewoon rücksichtloos onschuldige burgers neermaaien. Maar een dialoog met de fabrikanten lijkt me inderdaad zinniger dan het verbieden van het spel.
Jaja, niets verbaast jou en je weet overal het antwoord al op.quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:54 schreef bas-beest het volgende:
[..]
dit meen je toch niet serieus hè? Maar ik ben bang dat ik jouw antwoord al weet...
Het gaat om de triggertime. Een mens gaat door een aantal mentale barrières voor hij een trekker overhaalt om iemand dodelijk te verwonden. 3d Shooters helpen die triggertime te verlagen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Behoorlijk denk ik, daarom wil men wapens ook zo licht mogelijk maken. Munitie kan echter niet zo gemakkelijk lichtgewicht gemaakt worden, wie behoorlijk met wapens en munitie rondloopt merkt dat behoorlijk.
[..]
Dat lukt echt nooit, daar kan je niet eens snel genoeg voor draaien.
Wat een nietszeggende term. En kom alsjeblieft met feiten voordat je hier nonsens gaat verkondigen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 03:43 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het gaat om de triggertime. Een mens gaat door een aantal mentale barrières voor hij een trekker overhaalt om iemand dodelijk te verwonden. 3d Shooters helpen die triggertime te verlagen.
Dan is het geen terrorisme meerquote:Op maandag 9 november 2009 20:44 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Eh? Dus als een terrorist op een soldaat schiet mag het ineens wel? Wat een ongelooflijke mongool!
In films gebeurt niet anders...quote:
In dit deel van Call of Duty wordt met dit level mijn inziens een grens overschreden.quote:Op dinsdag 10 november 2009 07:08 schreef Verbal het volgende:
In films gebeurt niet anders...
Maar ik vraag mij af waar Atsma was toen in deel 1 een ongewapende, vastgebonden terrorist werd doodgeschoten door een van de hoofdpersonen. In de intro een vastgebonden persoon aan een paal binden en doodschieten is een terroristische daad, maar als een SAS-figuur het doet is het goed.
Vond ik ook walgelijk (al vond ik het spel verder erg goed).
V.
Wel huisdierenquote:Op dinsdag 10 november 2009 09:31 schreef SicSicSics het volgende:
Kon je in Wolfenstein ook niet al ongewapende burgers doodschieten!?!
Er schijnen in Iran ook games te worden gemaakt waarbij je Israeliers en Amerikanen moet afknallen. Misschien maar eens halenquote:Op dinsdag 10 november 2009 00:09 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Ben benieuwd wie bij jou het slachtoffer is![]()
Maar ik zie het al voor me. Israël heeft een huisje gebouwd op bezet gebied. Koos Vogels vol frustratie en zet boos zijn spelcomputer aan. Ik zal jullie krijgen vieze vuile!!!![]()
Ik snapte al niets van Helo, maar ik ben dan ook vrouw
In AC hak je voornamelijk Arabieren in de strontquote:Op maandag 9 november 2009 23:31 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En vind je het leuk, Christenen afmaken in Assassins Creed? Je bevestigt de vooroordelen keer op keer
Idd, play the gamequote:Op dinsdag 10 november 2009 09:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In AC hak je voornamelijk Arabieren in de strontEn af en toe een Tempeliertje hier en daar
Die game heeft het inderdaad niet zo op discriminatiequote:Op dinsdag 10 november 2009 09:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In AC hak je voornamelijk Arabieren in de strontEn af en toe een Tempeliertje hier en daar
...maar dan nog... blijkbaar was het geoorloofd.quote:Op dinsdag 10 november 2009 08:41 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
In dit deel van Call of Duty wordt met dit level mijn inziens een grens overschreden.
In een film ben je toeschouwer. Er vinden gebeurtenissen plaats om drama en sfeer te creëren. Dat gebeurde ook in CoD4, in het voorbeeld wat je noemt: jij schiet die terrorist niet neer. Dat doet Captain Price, een NPC.
Ah, dat had ik niet begrepen en vind ik inderdaad ook zeer kwalijk. Voor mij een reden om het spel niet aan te schaffen.quote:In dit level ben je geen toeschouwer maar participeer je actief. Jij haalt de trekker over om burgers neer te maaien. ... Maar hoe verdedig je dit level? Ja, je moet zoveel mogelijk ongewapende burgers afslachten.
Ik zou sowieso weleens een goede discussie hebben onder gamers over geweld in games. Ikzelf speel al FPS'en sinds Wolfenstein en heb de evolutie via Doom, Quake etc. actief meegemaakt.quote:Met dit spel zijn we goede argumenten kwijt tegen de kansloze geitenwollensokken die tegen geweld in games zijn.
Verheug me al op deeltje 2: Spaghettivreters in mootjes hakkenquote:Op dinsdag 10 november 2009 10:02 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Die game heeft het inderdaad niet zo op discriminatie![]()
En zie wat er is gebeurd...quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:10 schreef Pietverdriet het volgende:
In de jaren 50 was het stripverhaal verboden in Nederland, omdat het ook zo verderfelijk was voor de jeugd.
Dat wordt fijn onder de deksel gehouden. De uitkomst zou kunnen aanzetten tot geweld. En dat is verboden.quote:Op maandag 9 november 2009 20:50 schreef Yi-Long het volgende:
Hoe zit het trouwens met dat onafhankelijke onderzoek naar de besluitvorming rond onze deelname aan de oorlog in Irak, waar honderdduizenden slachtoffers gevallen zijn?!? (!)
Porno dan ook maar verbieden?quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:45 schreef isogram het volgende:
Als een politicus oproept tot het verbieden van dit soort games, of minimaal de gewelddadigste scenes in zo'n game, wordt -ie al snel belachelijk gemaakt. Het moet allemaal kunnen, dat we jongetjes van pakweg 12 jaar aan dit soort beelden blootstellen, dat ze geweld heel normaal gaan vinden en gaan zien als een soort overlevingsvorm.
Gek dat al die schietpartijen altijd aan games liggen en nooit aan het feit dat een scholier aan een stormgeweer kan komen.quote:En als dan één of andere 15-jarige scholier straks om zich heen schiet en 12 klasgenoten omlegt, zijn we allemaal verbijsterd en geschokt, omdat niemand dit zag aankomen enzo. Regelmatig hoor je 1 of 2 dagen later dat zo'n jongen dagenlang thuis achter de spelcomputer zat.
Maar het is een soort taboe om het onderwerp aan te snijden, want mensen eisen gewoon het recht op om gewelddadige games te spelen. Los van de vraag of dat verstandig is en welke consequenties het eventueel kan hebben.
Maar wat vind je überhaupt van de mogelijkheid, of in dit geval de verplichting, om in een spel burgers af te knallen? Zo realistisch mogelijk?quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:46 schreef Dragorius het volgende:
@ isogram, of strengere handhaving van de leeftijdsgrenzen op games.
Onzin om iets te verbieden, en onzin om dat af te schuiven op games.
De grens moet ieder voor zich kunnen stellen. Kun je dat niet, dan hoor je sowieso niet in de maatschappij thuis. Als men het onderscheid tussen game en werkelijkheid niet ziet, dan hoor je al verwijderd te zijn uit de maatschappij.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:50 schreef Verbal het volgende:
[..]
Maar wat vind je überhaupt van de mogelijkheid, of in dit geval de verplichting, om in een spel burgers af te knallen? Zo realistisch mogelijk?
Is het niet een beetje zoals de vrijheid van meningsuiting, je hebt het recht, maar moet je van elk recht ook op wat voor manier dan ook gebruiik maken? Rechten scheppen ook verantwoordelijkheden, en sommige dingen moet je niet willen, volgens mij.
Als je nou in een spel een vrouw moet verkrachten? Is dat dan ook acceptabel? Een baby de hersens inslaan? Waar ligt de grens?
V.
Waarom is als er mensen in een game worden neergeschoten het opeens een item, maar als dat in films of boeken gebeurd niet?quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:50 schreef Verbal het volgende:
[..]
Maar wat vind je überhaupt van de mogelijkheid, of in dit geval de verplichting, om in een spel burgers af te knallen? Zo realistisch mogelijk?
Is het niet een beetje zoals de vrijheid van meningsuiting, je hebt het recht, maar moet je van elk recht ook op wat voor manier dan ook gebruiik maken? Rechten scheppen ook verantwoordelijkheden, en sommige dingen moet je niet willen, volgens mij.
Als je nou in een spel een vrouw moet verkrachten? Is dat dan ook acceptabel? Een baby de hersens inslaan? Waar ligt de grens?
V.
Dat is niet mijn vraag. Mijn vraag gaat niet over mensen die gamen en werkelijkheid niet uit elkaar kunnen houden, maar of je moet willen dat alles als vermaak beschikbaar is. Nogmaals, vind jij dat in een spel vrouwen moeten kunnen worden verkracht door de speler, babyhoofdjes ingeslagen moeten kunnen worden door de speler? Moet dat vrije keuze zijn?quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:51 schreef Dragorius het volgende:
[..]
De grens moet ieder voor zich kunnen stellen. Kun je dat niet, dan hoor je sowieso niet in de maatschappij thuis. Als men het onderscheid tussen game en werkelijkheid niet ziet, dan hoor je al verwijderd te zijn uit de maatschappij.
Heb je nog meer drogredeneringen, of is dit het wel?quote:Gaan we dan het journaal ook censureren?
Lees de post van Strolie even.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom is als er mensen in een game worden neergeschoten het opeens een item, maar als dat in films of boeken gebeurd niet?
Ja, als die games gemaakt worden mag men de vrije keuze hebben die aan te schaffen. Mits aan de leeftijdsregels wordt gehouden.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:54 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat is niet mijn vraag. Mijn vraag gaat niet over mensen die gamen en werkelijkheid niet uit elkaar kunnen houden, maar of je moet willen dat alles als vermaak beschikbaar is. Nogmaals, vind jij dat in een spel vrouwen moeten kunnen worden verkracht door de speler, babyhoofdjes ingeslagen moeten kunnen worden door de speler? Moet dat vrije keuze zijn?
quote:Heb je nog meer drogredeneringen, of is dit het wel?
V.
Is een drogredenatie, omdat er plaatjes bij staan is het slecht (stripverhaal)quote:
Wat een treurig nihilismequote:Op dinsdag 10 november 2009 10:56 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ja, als die games gemaakt worden mag men de vrije keuze hebben die aan te schaffen. Mits aan de leeftijdsregels wordt gehouden.
Nou ja, als marco in de film lekker met een machine geweer dorpen inliep en moeders en kinderen ging afslachten had je een puntquote:Op dinsdag 10 november 2009 10:13 schreef Loveless85 het volgende:
Dus een film met een zanger over kindsoldaatjes in Afrika met het nodige geweld mag wel, maar een game niet![]()
het is sowieso al niet toegestaan om dit spel te verkopen aan 12jarige en 15 jarige kinderen, verder is er ook nog zoiets als 'ouders', waarom altijd kijken naar de overheid als het om kinderen gaat?quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:45 schreef isogram het volgende:
Als een politicus oproept tot het verbieden van dit soort games, of minimaal de gewelddadigste scenes in zo'n game, wordt -ie al snel belachelijk gemaakt. Het moet allemaal kunnen, dat we jongetjes van pakweg 12 jaar aan dit soort beelden blootstellen, dat ze geweld heel normaal gaan vinden en gaan zien als een soort overlevingsvorm.
En als dan één of andere 15-jarige scholier straks om zich heen schiet en 12 klasgenoten omlegt, zijn we allemaal verbijsterd en geschokt, omdat niemand dit zag aankomen enzo. Regelmatig hoor je 1 of 2 dagen later dat zo'n jongen dagenlang thuis achter de spelcomputer zat.
Maar het is een soort taboe om het onderwerp aan te snijden, want mensen eisen gewoon het recht op om gewelddadige games te spelen. Los van de vraag of dat verstandig is en welke consequenties het eventueel kan hebben.
Elke vorm van religiequote:Op dinsdag 10 november 2009 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Als ik naar de moorden kijk op abortusartsen en homos dan zou je eigenlijk de bijbel moeten verbieden, die zet mensen pas aan tot geweld.
Baarlijke nonsens. Zowel Strolie als ik spelen heftige games. En doe nu niet alsof gamers ineens de realisten van de wereld zijn, zegquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:05 schreef Dragorius het volgende:
Of moeten we alles maar kusjeknuffelkroel gaan doen? Ontkennen dat er nodeloos geweld bestaat? Ontkennen dat de wereld niet alleen blij blij happy happy is?
Wat een stupide zwartwitredenaties hou jij erop na, zeg. Geen ruimte voor nuance of enige vorm van discussie, dit moet kritiekloos kunnen en anders ben je kusjekroel. Te sipquote:Kop in het zand steken, of iets aannemen voor wat het is.
In tegenstelling tussen veel andere zaken waar een leeftijdsgrens op zit, promoten deze games het gebruik van geweld. Het gaat om meer dan leeftijdsgrenzen. Je kunt kinderen tot 12 of 16 jaar bijvoorbeeld beschermen met een leeftijdsgrens, maar handhaving is lastig. De oudere broer kan de game gewoon kopen en de minderjarige kan de game thuis gewoon spelen. Ook is zo'n game daarmee nog niet automatisch geschikt voor 17- of 18-jarigen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:46 schreef Dragorius het volgende:
@ isogram, of strengere handhaving van de leeftijdsgrenzen op games.
Onzin om iets te verbieden, en onzin om dat af te schuiven op games.
Dat is de demoquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:00 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wat een treurig nihilisme![]()
De betreffende 'missie':
V.
En dat is anders bij bijvoorbeeld alcohol?quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:15 schreef isogram het volgende:
[..]
In tegenstelling tussen veel andere zaken waar een leeftijdsgrens op zit, promoten deze games het gebruik van geweld. Het gaat om meer dan leeftijdsgrenzen. Je kunt kinderen tot 12 of 16 jaar bijvoorbeeld beschermen met een leeftijdsgrens, maar handhaving is lastig. De oudere broer kan de game gewoon kopen en de minderjarige kan de game thuis gewoon spelen. Ook is zo'n game daarmee nog niet automatisch geschikt voor 17- of 18-jarigen.
Ik zit hier niet voor jouw goedkeuring, ik geef enkel mijn mening zoals jij die van jou geeft.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:13 schreef Verbal het volgende:
[..]
Baarlijke nonsens. Zowel Strolie als ik spelen heftige games. En doe nu niet alsof gamers ineens de realisten van de wereld zijn, zeg![]()
[..]
Wat een stupide zwartwitredenaties hou jij erop na, zeg. Geen ruimte voor nuance of enige vorm van discussie, dit moet kritiekloos kunnen en anders ben je kusjekroel. Te sip
V.
Voor porno geldt een leeftijdsgrens, al moeten we zo reëel zijn om te onderkennen dat je via internet alle soorten porno kunt vinden die je maar wilt. De vraag is of je er veel aan kunt doen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Porno dan ook maar verbieden?
Gek dat zo'n schietpartij altijd wordt toegeschreven aan het middel waarmee deze gepleegd is, zonder naar de achterliggende oorzaken te kijken. Het is echt een taboe in dit land om games als boosdoener aan te wijzen, lijkt het wel.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Gek dat al die schietpartijen altijd aan games liggen en nooit aan het feit dat een scholier aan een stormgeweer kan komen.
Ja precies, bij alcohol is er direct verband tussen stijging in agressief handelen vs. nuchter zijn, die er absoluut niet is bij games.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
En dat is anders bij bijvoorbeeld alcohol?
Omdat het ook onzin is.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:17 schreef isogram het volgende:
Gek dat zo'n schietpartij altijd wordt toegeschreven aan het middel waarmee deze gepleegd is, zonder naar de achterliggende oorzaken te kijken. Het is echt een taboe in dit land om games als boosdoener aan te wijzen, lijkt het wel.
Al doende maak je elke discussie onmogelijk, alsof jouw mening leidend zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:17 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ik zit hier niet voor jouw goedkeuring, ik geef enkel mijn mening zoals jij die van jou geeft.![]()
Wat ik zeg, dat vind ik een jammerlijk nihilistische opstelling.quote:Lekker alles afschuiven op de overheid, terwijl ouders de hoofdverantwoordelijken blijven, en vanaf je 18e bepaal je zelfstandig. Als iemand dan behoefte heeft aan een game waarin je baby's afschiet en die is er, then so be it. Ik lig er niet wakker van, zolang het bij games blijft.
Voor games ook, daar is ook een leeftijdsgrens, en daar komen ook mensen omheenquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:17 schreef isogram het volgende:
[..]
Voor porno geldt een leeftijdsgrens, al moeten we zo reëel zijn om te onderkennen dat je via internet alle soorten porno kunt vinden die je maar wilt. De vraag is of je er veel aan kunt doen.
.
Liefdeloze ouders, prestatiedwang om het gymnasium te halen, etc etcquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:17 schreef isogram het volgende:
Gek dat zo'n schietpartij altijd wordt toegeschreven aan het middel waarmee deze gepleegd is, zonder naar de achterliggende oorzaken te kijken. Het is echt een taboe in dit land om games als boosdoener aan te wijzen, lijkt het wel.
I rest my case, wat ben je toch ook een zielepoot.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:26 schreef Salvad0R het volgende:
Is het censuur als de games moedwillig gemaakt zijn mensen te manipuleren?
Omdat hier ook geen bewijs voor is. Het is bijvoorbeeld zo dat veel van de high-school shooters ok veel counter-strike of ww/e speelden, echter is een correlatie niet een oorzaak. Het is dus niet zonder verder onderzoek te bewijzen datquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:17 schreef isogram het volgende:
[..]
Gek dat zo'n schietpartij altijd wordt toegeschreven aan het middel waarmee deze gepleegd is, zonder naar de achterliggende oorzaken te kijken. Het is echt een taboe in dit land om games als boosdoener aan te wijzen, lijkt het wel.
Zoals eerder gezegd. Bij een film ben je slechts toeschouwer en geen actieve deelnemer. Daarnaast vechten de Amerikaanse soldaten in Saving Private Ryan na een tijdje flink terug. Ze zijn dus zeker niet hulpeloos.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is de demo
Waarom is dat erger dan bv dit?
Vind je dat al nihilisme? Het is maar een spelletje.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:00 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wat een treurig nihilisme![]()
De betreffende 'missie':
V.
Ach ik heb toen ik een jaar of 8 à 10 was met vriendjes regelmatig Duitsers lopen neermaaien in Wolffenstein 3D zonder dat we daar neigingen tot het afmaken van Duitsers o.i.d. van kregen. De gemiddelde martial arts B-film op feestjes was daarentegen een prima recept voor de nodige verwondingen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:25 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd. Bij een film ben je slechts toeschouwer en geen actieve deelnemer. Daarnaast vechten de Amerikaanse soldaten in Saving Private Ryan na een tijdje flink terug. Ze zijn dus zeker niet hulpeloos.
Games en films/boeken zijn niet hetzelfde! Ik keek ook naar Faces of Death toen ik klein was, maar ik zou echt niet blij worden als ik een kind had dat bovenstaande missie in CoD over en over zou spelen.
Stepping stonequote:Op dinsdag 10 november 2009 11:25 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd. Bij een film ben je slechts toeschouwer en geen actieve deelnemer. Daarnaast vechten de Amerikaanse soldaten in Saving Private Ryan na een tijdje flink terug. Ze zijn dus zeker niet hulpeloos.
Ik zou niet blij zijn als mijn kinderen naar faces of death zouden kijken. Zo heeft iedereen wel wat, maar je redenatie is onzinnig.quote:Games en films/boeken zijn niet hetzelfde! Ik keek ook naar Faces of Death toen ik klein was, maar ik zou echt niet blij worden als ik een kind had dat bovenstaande missie in CoD over en over zou spelen.
Maar dan koop je het spel toch gewoon niet? Waarom eisen dat mensen die interesse hebben om zich in te leven hoe een terrorist zich voelt dat verbieden? Er is niets mis met erachter komen hoe het is om om iets fouts en achterbaks te doen, of zullen we dan ook gelijk alle criminologie studies verbieden omdat de studenten ervan zich -ook- moeten inleven met de belevingswereld van criminelen en terroristen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:25 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Games en films/boeken zijn niet hetzelfde! Ik keek ook naar Faces of Death toen ik klein was, maar ik zou echt niet blij worden als ik een kind had dat bovenstaande missie in CoD over en over zou spelen.
Vanwege zijn mening over een spelletje...quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:28 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee, ik vind Dragorius nihilisitisch.
V.
Dat het je nog verbaast, ik sta nergens van te kijken tegenwoordigquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:31 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Vanwege zijn mening over een spelletje...
Dat zeg ik, nihilistisch.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:31 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat het je nog verbaast, ik sta nergens van te kijken tegenwoordig
Dat kan ik wel, maar niet over dit soort simpele zaken.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:34 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat zeg ik, nihilistisch.
Erg treurig als je je nergens meer over verbaast of je ergens over kunt opwinden.
V.
Maar niet verbazend...quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:34 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat zeg ik, nihilistisch.
Erg treurig als je je nergens meer over verbaast of je ergens over kunt opwinden.
V.
He ja, een schietspelletje is eigenlijk wetenschappelijk moraliteitsonderzoekquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:30 schreef Zith het volgende:
[..]
Maar dan koop je het spel toch gewoon niet? Waarom eisen dat mensen die interesse hebben om zich in te leven hoe een terrorist zich voelt dat verbieden? Er is niets mis met erachter komen hoe het is om om iets fouts en achterbaks te doen, of zullen we dan ook gelijk alle criminologie studies verbieden omdat de studenten ervan zich -ook- moeten inleven met de belevingswereld van criminelen en terroristen.
Waarom is het voor jou een simpele zaak?quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:35 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat kan ik wel, maar niet over dit soort simpele zaken.
Mwah, meer vanwege de houding 'alles moet hoe dan ook kunnen, zonder er even over na te denken'.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:31 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Vanwege zijn mening over een spelletje...
Omdat het een game voor 15+ (of 18+ ?) betreft. De doelgroep is dus volwassen, zelfstandig genoeg om te bepalen wat ze hier voor waardeoordeel aan kunnen hechten. Iets verbieden is een teken van onmacht.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:36 schreef Verbal het volgende:
[..]
Waarom is het voor jou een simpele zaak?
V.
Nee, het is gewoon leuk om mensen dood te schieten virtueel. Als iedereen er zo'n hekel aan had om bloed en kogels en explosies rond te zien vliegen met militaire hardware dan zouden die spelletjes ook niet verkopen of wel?quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:35 schreef Verbal het volgende:
[..]
He ja, een schietspelletje is eigenlijk wetenschappelijk moraliteitsonderzoek
V.
In eenvoudigere vorm, inderdaad. Ik kan me ook goed voorstellen dat de producers van deze games sociaal-wetenschappers in dienst hebben die ervoor zorgen dat de menselijke reacties van de spelers en de NPCs op zulke acties zo goed mogelijk overkomt.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:35 schreef Verbal het volgende:
[..]
He ja, een schietspelletje is eigenlijk wetenschappelijk moraliteitsonderzoek
V.
In entertainment, het is niet alsof hij zegt dat hij er totaal niet mee zit dat dat soort dingen in het echte leven gebeuren.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:37 schreef Verbal het volgende:
[..]
Mwah, meer vanwege de houding 'alles moet hoe dan ook kunnen, zonder er even over na te denken'.
V.
Volgens mij is er vrij weinig onderzoek gedaan naar het effect van toegenomen realisme. Een aardig gegeven is dat er een aantal onderzoeken zijn die erop lijken te wijzen dat met name een sympathieke pleger en 'gerechtvaardigd' geweld bijdragen aan de negatieve impact op de speler c.q. toeschouwer. In dat opzicht zou je dan ook kunnen stellen dat GI Joe die lekker terroristen loopt neer te maaien kwalijker is dan Achmed die onschuldige babietjes afmaakt.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:39 schreef Yorrit het volgende:
het verbieden is natuurlijk onzin, maar het gebruik van geweld in games is wel een interessant iets om over na te denken.
zelf hield (speel vrijwel nooit games meer) wel van geweldadige games, ook al ben ik zelf tegen geweld. Maar, het waren duidelijk spellen. vroeger had je de game Postal, dat draaide ook uit op iedereen neerknallen,lache was dat. maar toen ik het filmpje zag van de scene uit MW2 dacht ik toch even. misschien kwam het door de ontbrekende context, of worden games langzamerhand te realistisch...
de voortschrijdende techniek geeft te denken, wat als spellen straks zo eruit gaan zien, dat het net een film is? met het verschil, dat je nu actief (via de interface) meedoet aan het geweld. Ik kan me voorstellen dat daar wel een bepaalde vorm van conditionering uit voortkomt. Die is er zelfs nu al bij het veel spelen van FPS's. Games ontkennen dit graag, maar het is natuurlijk geen toeval dat vrijwel alle 'highschool shooters' veel FPS's speelden. nou is klikken met een muis natuurlijk niet hetzelfde als een wapen in je handen hebben,maar het is wel een soort oefening in systematisch en koel figuren afknallen. Legers gebruiken het ook als trainingsmateriaal schijnt. Nou zeg ik niet dat het spelen van FPS's leidt toch het neerknallen van schoolkinderen, bijna iedereen speelt ze en bijna niemand begint echt te schieten.
het verschil met films is, zoals al gezegd, het feit dat je een actiever participant bent, ipv een toeschouwer, wat denk ik leidt toch meer identificatie met hetgeen het spelkarakter doet.
FPS's zijn een voortzetting van als kind op straat soldaatje spelen, maar de hele setting en interactie zijn totaal anders.
kan ik me wat bij voorstellen, GI Joe knalt 100 man af maar is nog steeds de heldquote:Op dinsdag 10 november 2009 12:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij is er vrij weinig onderzoek gedaan naar het effect van toegenomen realisme. Een aardig gegeven is dat er een aantal onderzoeken zijn die erop lijken te wijzen dat met name een sympathieke pleger en 'gerechtvaardigd' geweld bijdragen aan de negatieve impact op de speler c.q. toeschouwer. In dat opzicht zou je dan ook kunnen stellen dat GI Joe die lekker terroristen loopt neer te maaien kwalijker is dan Achmed die onschuldige babietjes afmaakt.
same herequote:Op maandag 9 november 2009 20:43 schreef remlof het volgende:
Tof, dan ga ik MW2 voor sinterklaas vragen
Er zijn onderzoeken geweest tijdens en na elke grote oorlog, om te kijken hoeveel kogels er verschoten zijn om één kill te maken.quote:Op dinsdag 10 november 2009 07:00 schreef Disorder het volgende:
[..]
Wat een nietszeggende term. En kom alsjeblieft met feiten voordat je hier nonsens gaat verkondigen.
Dat dus. Een boel ophef om niks. Als je deze scene niet wil spelen, dan kan je hem gewoon overslaan.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:00 schreef switchboy het volgende:
Je kan trouwens helemaal aan het begin van de game kiezen of je de gewraakte scène wilt spelen. je hebt dus wel een keus.
In dat stuk staat niets over wat je beweertquote:Op dinsdag 10 november 2009 14:12 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Er zijn onderzoeken geweest tijdens en na elke grote oorlog, om te kijken hoeveel kogels er verschoten zijn om één kill te maken.
Wat blijkt? In de tweede wereldoorlog schoot 98% van de soldaten met opzet mis, omdat ze het niet over hun hart konden verkrijgen een andere mens te vermoorden.
Sinds het gebruik van 3d-shooters is dat percentage drastisch gedaald. Mensen schieten niet alleen "effectiever", ze schieten ook nog eens sneller.
Er zijn genoeg studies hierover te vinden, dit is verre van nonsens. Ik kan begrijpen dat Pentagon-bemoeienis een beetje moeilijk is om te bevatten... maar, just try to get your head around it.
Shit's real.
http://www.independent.co(...)l-killed-508299.html
Want sinds de 2e wereld oorlog izjn natuurlijk de trainingen en wapens niet vooruit gegaan. En in de 2e wereld oorlog bestond ook niet een groot deel van de soldaten uit dienstplichtingen die in alle haast werden opgeroepen ipv beroepssoldatenquote:Op dinsdag 10 november 2009 14:12 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Er zijn onderzoeken geweest tijdens en na elke grote oorlog, om te kijken hoeveel kogels er verschoten zijn om één kill te maken.
Wat blijkt? In de tweede wereldoorlog schoot 98% van de soldaten met opzet mis, omdat ze het niet over hun hart konden verkrijgen een andere mens te vermoorden.
Sinds het gebruik van 3d-shooters is dat percentage drastisch gedaald. Mensen schieten niet alleen "effectiever", ze schieten ook nog eens sneller.
Er zijn genoeg studies hierover te vinden, dit is verre van nonsens. Ik kan begrijpen dat Pentagon-bemoeienis een beetje moeilijk is om te bevatten... maar, just try to get your head around it.
Shit's real.
http://www.independent.co(...)l-killed-508299.html
Toch knap dat er dan toch zoveel doden zijn gevallen en vergeet ook niet dat de wapens van nu een stuk nauwkeuriger zijn.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:12 schreef Salvad0R het volgende:
Wat blijkt? In de tweede wereldoorlog schoot 98% van de soldaten met opzet mis, omdat ze het niet over hun hart konden verkrijgen een andere mens te vermoorden.
Sinds het gebruik van 3d-shooters is dat percentage drastisch gedaald. Mensen schieten niet alleen "effectiever", ze schieten ook nog eens sneller.
Nou, doe maar eens wat gedegen wetenschappelijk onderzoek naar het causale verband tussen 3d-shooter games en toegenomen efficiëntie dan. Meer serieus onderzoek, minder BNW claims met losse, onsamenhangende linkjes.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:12 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Er zijn onderzoeken geweest tijdens en na elke grote oorlog, om te kijken hoeveel kogels er verschoten zijn om één kill te maken.
Wat blijkt? In de tweede wereldoorlog schoot 98% van de soldaten met opzet mis, omdat ze het niet over hun hart konden verkrijgen een andere mens te vermoorden.
Sinds het gebruik van 3d-shooters is dat percentage drastisch gedaald. Mensen schieten niet alleen "effectiever", ze schieten ook nog eens sneller.
Er zijn genoeg studies hierover te vinden, dit is verre van nonsens. Ik kan begrijpen dat Pentagon-bemoeienis een beetje moeilijk is om te bevatten... maar, just try to get your head around it.
Shit's real.
http://www.independent.co(...)l-killed-508299.html
Ja, rendabel is anders. Kan aan zoveel factoren liggen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In dat stuk staat niets over wat je beweert
Daar staat dat er 250.000 stuks verschoten wordt voor iedere opstandeling gedood, dat lijkt eerder te wijzen op iets anders, namelijk dat men nu er meer naast schiet.
Dus je geeft toe dat je uit je nek kletst.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:22 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ja, rendabel is anders. Kan aan zoveel factoren liggen.
Okay. Speciaal voor jullie figuren in heavy denialquote:Op dinsdag 10 november 2009 14:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou, doe maar eens wat gedegen wetenschappelijk onderzoek naar het causale verband tussen 3d-shooter games en toegenomen efficiëntie dan. Meer serieus onderzoek, minder BNW claims met losse, onsamenhangende linkjes.
Dat artikel is alleen om aan te geven dat onderzoeken naar kill/death ratio daadwerkelijk plaatsvinden.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus je geeft toe dat je uit je nek kletst.
Hoe dom kan je zijn wat te beweren en dan het bewijs van het tegendeel als bron te gebruiken?
Whehehequote:Op dinsdag 10 november 2009 14:26 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dat artikel is alleen om aan te geven dat onderzoeken naar kill/death ratio daadwerkelijk plaatsvinden.
Je meent het, het leger doet onderzoek naar de effectiviteit van haar soldaten en wapens. Kan je nou echt niet iets verzinnen wat niet zo hard voor de hand ligt dat we hier niet krom liggen achter de PC?quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:26 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dat artikel is alleen om aan te geven dat onderzoeken naar kill/death ratio daadwerkelijk plaatsvinden.
Whatever Bitch . Dat jij niet kan bevatten dat the Pentagon games gebruikt voor propagandadoeleinden, betekent niet dat ik uit mijn nek klets.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Whehehe
En bewijst dat je uit je nek kletst
Oh werkelijk, tot welk doel?quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:28 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Whatever Bitch . Dat jij niet kan bevatten dat the Pentagon games gebruikt voor propagandadoeleinden, betekent niet dat ik uit mijn nek klets.
Dus de schietraining is verzwaard, wat dus sowieso dezelfde en waarschijnlijk betere effecten dan een paar spelletjes heeft.quote:"The Department of Defense's increased requirements for small- and medium-calibre ammunitions have largely been driven by increased weapons training requirements, dictated by the army's transformation to a more self-sustaining and lethal force - which was accelerated after the attacks of 11 September, 2001 - and by the deployment of forces to conduct recent US military actions in Afghanistan and Iraq," said the report by the General Accounting Office (GAO).
Net was het nog kogel kill ratio, nu is het propaganda, wat is het strakt, een computervirus overbrengen op jongeren hun hersens?quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:28 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Whatever Bitch . Dat jij niet kan bevatten dat the Pentagon games gebruikt voor propagandadoeleinden, betekent niet dat ik uit mijn nek klets.
Lijkt mij klinkklare onzinquote:Op dinsdag 10 november 2009 14:12 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Er zijn onderzoeken geweest tijdens en na elke grote oorlog, om te kijken hoeveel kogels er verschoten zijn om één kill te maken.
Wat blijkt? In de tweede wereldoorlog schoot 98% van de soldaten met opzet mis, omdat ze het niet over hun hart konden verkrijgen een andere mens te vermoorden.
Sinds het gebruik van 3d-shooters is dat percentage drastisch gedaald. Mensen schieten niet alleen "effectiever", ze schieten ook nog eens sneller.
Er zijn genoeg studies hierover te vinden, dit is verre van nonsens. Ik kan begrijpen dat Pentagon-bemoeienis een beetje moeilijk is om te bevatten... maar, just try to get your head around it.
Shit's real.
http://www.independent.co(...)l-killed-508299.html
Een rebellenleger wat bestaat uit ongeorganiseerde individuen is iets anders dan een heel staand leger.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:30 schreef switchboy het volgende:
Vanuit je eigen bron:
[..]
Dus de schietraining is verzwaard, wat dus sowieso dezelfde en waarschijnlijk betere effecten dan een paar spelletjes heeft.
Verder vermeld dit artikel niets over die 98% die je aanhaalt. Dat is dus ook waarschijnlijk volkomen uit de lucht gegrepen. Laten we even verder kijken naar dit aantal. Er zijn in WW2 25.037.500 militaire slachtoffers gevallen. Als we er vanuit gaan dan ongveer een kwart hiervan om een andere rede dan vuurgevechten om het leven kwam. (wat denk ik een te ruime schatting is maar ok) Dan praten we nog over 18778125 slachtoffers van vuurgevechten. Als slechts 2% van de kogels doel hebben getroffen zijn er dus 18.778.125 /2*100= 938.906.250 kogels afgevuurd 938.906.250/18778125 =50 kogels per dode in WW2. Hou dat getal even in gedachten. En gaat het meer over het feit dat het gemiddeld 250.000 kogels kost om één rebel te doden. En dat in 2005 waar er toch echt al 10 jaar van die spellen op de markt waren en je toch echt al een duidelijk effect had moeten zien. In tegenstelling zien we hier juist een omgekeerd effect. Door de uitgebreidere training verspillen we meer kogels dan in WW2 we zijn dus minder efficiënt geworden.
De suggestie dat een modern slagveld is verdeeld tussen terroristen en counter-terroristen is propaganda an sich.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:32 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Wat is er propaganda aan training in een virtuele wereld en mensen open te stellen aan hoe een slagveld er uit kan zien? Je slaat volkomen door jij.
Het is ook volstrekt normaal dat zulke dingen plaatsvinden, mafkees. Wat wil je dan zien, dat ze bloemetjes aan elkaar geven op een slagveld?quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:37 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
De suggestie dat een modern slagveld is verdeeld tussen terroristen en counter-terroristen is propaganda an sich.
Het geeft mensen de suggestie dat het heel normaal is dat zulke dingen plaatsvinden. Mijn inziens is The Pentagon gebaat bij conflictvorming, niet bij vrede. Vandaar dat de invloed van the Pentagon in games twijfelachtig is.
Een staand leger is prijschieten helemaal bij assaults zoals d-day.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:37 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Een rebellenleger wat bestaat uit ongeorganiseerde individuen is iets anders dan een heel staand leger.
Euh nee het is gewoon dit tijdbeeld waarin we leven. Tijdens de koude oorlog gingen films daarover. Omdat dit dicht bij de belevingswereld staat die de mensen die uiteindelijk het spel willen gaan kopen staat. Het spreekt tot de verbeelding en is herkenbaar en dus is de verkoop beter. Waarom denk je dat er nauwelijks WW1 spelen zijn? Die oorlog is veel langer geleden en spreekt minder tot de verbeelding als WW2 of Vietnam waar ook jaarlijks meer dan voldoende games over worden gemaakt.quote:[..]
De suggestie dat een modern slagveld is verdeeld tussen terroristen en counter-terroristen is propaganda an sich.
Het past bij dit tijdsbeeld. Er zijn geen grote gewapende conflicten tussen wereldmachten. Nee de enige oorlogen die op dit moment gaande zijn zijn rebellenlegers tegen regeringen of de oorlogen in Irak en Afghanistan. Er moet ergens inspiratie vandaan komen.quote:Het geeft mensen de suggestie dat het heel normaal is dat zulke dingen plaatsvinden.
quote:Mijn inziens is The Pentagon gebaat bij conflictvorming, niet bij vrede. Vandaar dat de invloed van the Pentagon in games twijfelachtig is.
Dit:quote:
Is een beetje een bel/klepel verhaal. Het is inderdaad waar dat men er in WOII achter kwam dat soldaten grote moeite hadden met vijandelijke soldaten neer te schieten als die geen directe bedreiging vormden. Dus niet dat men er naast schoot, maar dat men gewoon simpelweg te trekker niet over kon halen.quote:Wat blijkt? In de tweede wereldoorlog schoot 98% van de soldaten met opzet mis, omdat ze het niet over hun hart konden verkrijgen een andere mens te vermoorden.
Stel je eens niet zo aan, zeg!quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:43 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ah geweldig, lekker lang in de rij staan voor een materialistisch product, zo zie ik het graag. Lang leve het materialisme, en die begerige ogen van de klant die het spel aanpakt. Laat het geld maar rollen mensen, hou het kapitalisme in stand.
hier passen spelletjes wel in, dat zijn ook geen mensen (ook al gaan ze er wel steeds meer zo uit zien)quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:50 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dit:
[..]
Is een beetje een bel/klepel verhaal. Het is inderdaad waar dat men er in WOII achter kwam dat soldaten grote moeite hadden met vijandelijke soldaten neer te schieten als die geen directe bedreiging vormden. Dus niet dat men er naast schoot, maar dat men gewoon simpelweg te trekker niet over kon halen.
Dat het tegenwoordig anders ligt, komt niet door spelletjes, maar doordat het leger de trainingsmethoden heeft gewijzigd en meer de nadruk heeft gelegd op het ontmenselijken van de vijand.
Als je het verschil tussen een computerkarakter en een echt persoon niet meer ziet, is er wel iets anders mis.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:52 schreef Yorrit het volgende:
hier passen spelletjes wel in, dat zijn ook geen mensen (ook al gaan ze er wel steeds meer zo uit zien)
Kun je lezen?quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:40 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee, het is gewoon leuk om mensen dood te schieten virtueel. Als iedereen er zo'n hekel aan had om bloed en kogels en explosies rond te zien vliegen met militaire hardware dan zouden die spelletjes ook niet verkopen of wel?
er is ook een hoop mis met soldaten die zo gedrillt zijn dat ze hun tegenstander niet meer als mens zien.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:56 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Als je het verschil tussen een computerkarakter en een echt persoon niet meer ziet, is er wel iets anders mis.
Da's nou net mijn punt: waarom is dit terroristenfragment entertainment? Onschuldige mensen doodknallen. Vrouwen verkrachten, baby's doodmeppen... als het maar bedoeld is als entertainment (zo realistisch mogelijk, dan) is het goed?quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:43 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
In entertainment, het is niet alsof hij zegt dat hij er totaal niet mee zit dat dat soort dingen in het echte leven gebeuren.
rare vorm van entertainment, als je dat zo bij elkaar zietquote:Op dinsdag 10 november 2009 15:06 schreef Verbal het volgende:
[..]
Da's nou net mijn punt: waarom is dit terroristenfragment entertainment? Onschuldige mensen doodknallen. Vrouwen verkrachten, baby's doodmeppen... als het maar bedoeld is als entertainment (zo realistisch mogelijk, dan) is het goed?
V.
Hij beschrijft gewoon GTA.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:07 schreef Yorrit het volgende:
[..]
rare vorm van entertainment, als je dat zo bij elkaar ziet
Salvad0R gebruikt geen drugs.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Salvad0R moet wellicht eens een tijdje stoppen met de drugs
Waar dus geen bewijs of logica achter zit alleen jouw aannamequote:Op dinsdag 10 november 2009 15:11 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Salvad0R gebruikt geen drugs.
Ik ben het niet eens met het verbod op MW. Wat me wel stoort is dat de Pentagon-insteek in zulke spellen mensen niet duidelijk is.
waarom zou het Pentagon het afknallen van eigen burgers promoten? dat is eerder een risico op de nationale veiligheid als we jou mogen geloven over de verderfelijke invloed van games. Die overigens niet bewezen is.quote:Als mensen een spel spelen waarin ze burgers af moeten knallen, maar beseffen dat het stukje propaganda is dankzij the Pentagon, dan is het al heel anders spelen.
Nee, het was een game die alle records brak. Oorlog en geweld verkoopt gewoon, mensen vinden het leuk om nodeloos anderen af te knallen op het scherm. Vrouwen, oma's, mannen en kinderen gelijk, over de stoep rijden met je auto of ze van een dak afschieten met een sniper, wie doet het niet/heeft het niet gedaan?quote:
Je kiest ervoor mijn bronnen over de Pentagon connectie met gamedesigners volledig te negeren.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:15 schreef switchboy het volgende:
[..]
Waar dus geen bewijs of logica achter zit alleen jouw aanname
[..]
waarom zou het Pentagon het afknallen van eigen burgers promoten? dat is eerder een risico op de nationale veiligheid als we jou mogen geloven over de verderfelijke invloed van games. Die overigens niet bewezen is.
Straks ga je ons nog vertellen dat er mensen uit de voetbalwereld betrokken zijn bij de ontwikkeling van voetbalgames en mensen uit de racewereld bij het ontwikkelen van racegames?quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:26 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Je kiest ervoor mijn bronnen over de Pentagon connectie met gamedesigners volledig te neregen.
Jij leeft in lala-land man.
Hoe meer terrorisme plaatsvindt, hoe meer omzet the Pentagon draait.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Straks ga je ons nog vertellen dat er mensen uit de voetbalwereld betrokken zijn bij de ontwikkeling van voetbalgames en mensen uit de racewereld bij het ontwikkelen van racegames?
Oh nu is het heel normaal dat de Pentagon bij het ontwikkelen van oorlogsgames betrokken is? Net bestond het niet eens.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Straks ga je ons nog vertellen dat er mensen uit de voetbalwereld betrokken zijn bij de ontwikkeling van voetbalgames en mensen uit de racewereld bij het ontwikkelen van racegames?
Games als Medal of Honor etc. worden ook altijd gemaakt met behulp van een militair adviseur. Net als Operation Flashpoint en America's Army is zelfs door het leger daar ontwikkelt. Big deal.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:29 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Oh nu is het heel normaal dat de Pentagon bij het ontwikkelen van oorlogsgames betrokken is? Net bestond het niet eens.
Misschien had ik er realistisch bij moeten zetten.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:28 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dus Mario Football is niet geinspireerd door een dikke loodgieter?
We trokken in twijfel dat het "overheidspropaganda" (quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:29 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Oh nu is het heel normaal dat de Pentagon bij het ontwikkelen van oorlogsgames betrokken is? Net bestond het niet eens.
Ja, dat is echt geen geheim ofzo. Een aantal jaren terug heeft het Amerikaanse leger zelfs een shooter op de markt gebracht die gamers gratis konden downloaden. Als je de game afsloot werd je gevraagd of je zin had om je in te schrijven voor de US Army.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:29 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Oh nu is het heel normaal dat de Pentagon bij het ontwikkelen van oorlogsgames betrokken is? Net bestond het niet eens.
Er zit een klein nuance verschil tussen militair advies om meer realistische games te maken enerzijds en een samenzwering om onze jongeren klaar te stomen voor een glansrijke carrière als hyperefficiënte soldaat. Het eerst is vrij logisch, het tweede mag naar BNW.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:29 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Oh nu is het heel normaal dat de Pentagon bij het ontwikkelen van oorlogsgames betrokken is? Net bestond het niet eens.
Natuurlijk is dat logisch!quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:31 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
We trokken in twijfel dat het "overheidspropaganda" () is, dat ze meewerken aan oorlogssituaties is toch alleen maar logisch te noemen of niet. Een kind van 5 kan de lijn wel trekken tussen defensie en een oorlogsgame, dat je voor realisme daar moet zijn.
Slimme gozer ben je hoor, je hebt een kind van 4 gedissed.
Dan moet je eerst maar eens aantonen dat je beschikt over een capabele "mind" om de matter te kunnen ontrafelen.quote:
quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:26 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Je kiest ervoor mijn bronnen over de Pentagon connectie met gamedesigners volledig te negeren.
Jij leeft in lala-land man.
Hoe meer terrorisme plaatsvindt, hoe meer omzet the Pentagon draait.
Daarbij is het pentagon geen bedrijf dus is er geen sprake van "omzet". Wat wel zo is dat hoe onveiliger het in de wereld is en hoe groter de kans is dat je verwacht aangevallen te worden hoe meer geld je in je verdediging wilt stoppen. Dus ja indirect profiteerd het leger van een dreiging. Dat ze zelf voor deze dreiging zorgen net als een brandweerman voor z'n eigen fikkies daar geloof ik niet in en is veel te ver gezocht.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:55 schreef switchboy het volgende:
[..]
Aha maar dat gaat waarschijnlijk over simualtie progamma's die ze in het leger zélf gebruiken. En niet over simpele shooters.
Ik ontken geen betrekking, ik ontken manipulatie.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:33 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat logisch!
Waarom zit je het dan pagina's lang te ontkennen en ridiculiseren, gij snoodaard.
Tja, als je niet wil inzien dat the Pentagon andere belangen bij oorlogsgames kan hebben dan "realisme" alleen, dan kan ik je reactie begrijpen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er zit een klein nuance verschil tussen militair advies om meer realistische games te maken enerzijds en een samenzwering om onze jongeren klaar te stomen voor een glansrijke carrière als hyperefficiënte soldaat. Het eerst is vrij logisch, het tweede mag naar BNW.
Waarom? Dit topic gaat niet over mij, lasterlijke.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:33 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dan moet je eerst maar eens aantonen dat je beschikt over een capabele "mind" om de matter te kunnen ontrafelen.
Jij komt met betichtingen aan het adres van het Pentagon, dan neem ik aan dat je het ook waar kan maken.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:35 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Waarom? Dit topic gaat niet over mij, lasterlijke.
Het is geen geheim, speel America's Army maar eens, het wordt je gewoon gevraagd.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:34 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Tja, als je niet wil inzien dat the Pentagon andere belangen bij oorlogsgames kan hebben dan "realisme" alleen, dan kan ik je reactie begrijpen.
inderdaad zoals op pag 3 van dit topic ook al aangegeven werdquote:Op dinsdag 10 november 2009 15:36 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Het is geen geheim, speel America's Army maar eens, het wordt je gewoon gevraagd.
Spijtig dat je geen Amerikaan bent en je antwoord er eigenlijk toch niet toe doet.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:36 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Het is geen geheim, speel America's Army maar eens, het wordt je gewoon gevraagd.
Precies.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:36 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Het is geen geheim, speel America's Army maar eens, het wordt je gewoon gevraagd.
Nee, maar wel over je ongelofelijk domme spuisels. Heb je zelf wel door hoe je ralt van de kaas?quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:35 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Waarom? Dit topic gaat niet over mij, lasterlijke.
America's Army is gewoon het tweedequote:Op dinsdag 10 november 2009 15:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er zit een klein nuance verschil tussen militair advies om meer realistische games te maken enerzijds en een samenzwering om onze jongeren klaar te stomen voor een glansrijke carrière als hyperefficiënte soldaat. Het eerst is vrij logisch, het tweede mag naar BNW.
Dat doen we helemaal niet, mafkees. We ontkennen je belachelijke "hersenspoel" theorieën, die hebben niks uit te staan met de connectie tussen de game wereld en het Pentagon.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:37 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Precies.
Opvallend dat de oorlogszuchtigen die Pentagon-games connectie zo fanatiek proberen te ontkennen.
Ik maak meer sense dan figuren die in hun onwetende kortzichtigheid de manipulatieve propaganda in oorlogsgames over het hoofd zien.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, maar wel over je ongelofelijk domme spuisels. Heb je zelf wel door hoe je ralt van de kaas?
quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:37 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Precies.
Opvallend dat de oorlogszuchtigen die Pentagon-games connectie zo fanatiek proberen te ontkennen.
Vrees echt dat ie zo dom is.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:39 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat doen we helemaal niet, mafkees. We ontkennen je belachelijke "hersenspoel" theorieën, die hebben niks uit te staan met de connectie tussen de game wereld en het Pentagon.
Ben je nou echt zo dom of ben je high wat piet al zei?
Realisme is het belang van de developers, niet van het Pentagon. Die heeft daar ongetwijfeld bijvoorbeeld recruteringsbelangen bij.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:34 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Tja, als je niet wil inzien dat the Pentagon andere belangen bij oorlogsgames kan hebben dan "realisme" alleen, dan kan ik je reactie begrijpen.
Anders rot je effe lekker weg met je laster constant.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:39 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat doen we helemaal niet, mafkees. We ontkennen je belachelijke "hersenspoel" theorieën, die hebben niks uit te staan met de connectie tussen de game wereld en het Pentagon.
Ben je nou echt zo dom of ben je high wat piet al zei?
Oh nu opeens wel? Net was het nog "rijp voor BNW" ?quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Realisme is het belang van de developers, niet van het Pentagon. Die heeft daar ongetwijfeld bijvoorbeeld recruteringsbelangen bij.
hij heeft echt wel gelijk wat het eerste deel betreftquote:Op dinsdag 10 november 2009 15:40 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Anders rot je effe lekker weg met je laster constant.
nee je theorie dat die games gebruikt worden voor manipulatie en hersenspoeling is daar rijp voor. leer begrijpend te lezenquote:Op dinsdag 10 november 2009 15:42 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Oh nu opeens wel? Net was het nog "rijp voor BNW" ?
Niet bepaald. Natuurlijk is het een realistische simulatie net als bijvoorbeeld Flight Simulator die gebruikt kan worden om bepaalde vaardigheden aan te leren. Wat ik bedoelde is in het kader van de vermeende ontmenselijking die ervoor moet zorgen dat het illusionaire getal van 98% van de soldaten in WO2 die niet op mensen zou durven schieten drastisch af zou nemen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:38 schreef Yorrit het volgende:
[..]
America's Army is gewoon het tweede
En dat is opzich niet verkeerd, alsof dat in Nederland niet gebeurt met Open Dagen enzoquote:Op dinsdag 10 november 2009 15:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Realisme is het belang van de developers, niet van het Pentagon. Die heeft daar ongetwijfeld bijvoorbeeld recruteringsbelangen bij.
Wie moet er nou leren lezen, gare stierenpoep prater.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:43 schreef switchboy het volgende:
[..]
nee je theorie dat die games gebruikt worden voor manipulatie en hersenspoeling is daar rijp voor. leer begrijpend te lezen
Lees je? Nergens wordt er iets gesteld over hersenspoeling. Braaf.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er zit een klein nuance verschil tussen militair advies om meer realistische games te maken enerzijds en een samenzwering om onze jongeren klaar te stomen voor een glansrijke carrière als hyperefficiënte soldaat. Het eerst is vrij logisch, het tweede mag naar BNW.
Als het doel van America's Army niet is om hyperefficiënte soldaten te creëren en te werven, wat is dan het doel van dat spel?quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:45 schreef Dragorius het volgende:
Hyperefficiente soldaat, dat is dus dat hersenspoel gedeelte.Niet "werven an sich"
Oeh, ik ga 'm denk ik zo even kopen, was eerst van plan te wachten maar na deze heisa lijkt 't me wel een spel om te hebben.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:45 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Call_Of_Duty_Modern_Warfare_2-Razor1911
RAWR!!!!!!!!!!!!
Lees jij mijn laatste post dan ook maar even. Het gaat wel degelijk om het verschil tussen recruteringsdoeleinden en het trainen van bepaalde vaardigheden al voordat iemand ook maar besluit militair te worden enerzijds en het idee dat jongeren tot efficiënte, gewetenloze moordmachines gemaakt dienen te worden anderzijds.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:45 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wie moet er nou leren lezen, gare stierenpoep prater.
[..]
Lees je? Nergens wordt er iets gesteld over hersenspoeling. Braaf.
Om mensen te werven voor het leger, niet om ze hyperefficient te maken.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:47 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Als het doel van America's Army niet is om hyperefficiënte soldaten te creëren en te werven, wat is dan het doel van dat spel?
Doelpunten schieten.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:49 schreef KoosVogels het volgende:
Houd het vanavond wel bij een potje Fifa 10 met wat vrienden. Niks geen schieten
hier een paar quotes om te laten zien hoe dom die post van jou is:quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:45 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wie moet er nou leren lezen, gare stierenpoep prater.
[..]
Lees je? Nergens wordt er iets gesteld over hersenspoeling. Braaf.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:19 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
3D shooters worden in het leger gebruikt om de triggertime (tijd waarin mensen besluit maken om trekker over te halen en het daadwerkelijk doen) van lui te verlagen.
Dat spellen als COD en MW volgepropt zitten met propaganda, is niet meer dan logisch.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:45 schreef Dragorius het volgende:
Hyperefficiente soldaat, dat is dus dat hersenspoel gedeelte.Niet "werven an sich"
quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Niet bepaald. Natuurlijk is het een realistische simulatie net als bijvoorbeeld Flight Simulator die gebruikt kan worden om bepaalde vaardigheden aan te leren. Wat ik bedoelde is in het kader van de vermeende ontmenselijking die ervoor moet zorgen dat het illusionaire getal van 98% van de soldaten in WO2 die niet op mensen zou durven schieten drastisch af zou nemen.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:39 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat doen we helemaal niet, mafkees. We ontkennen je belachelijke "hersenspoel" theorieën, die hebben niks uit te staan met de connectie tussen de game wereld en het Pentagon.
Ben je nou echt zo dom of ben je high wat piet al zei?
Gastquote:Op dinsdag 10 november 2009 15:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lees jij mijn laatste post dan ook maar even. Het gaat wel degelijk om het verschil tussen recruteringsdoeleinden en het trainen van bepaalde vaardigheden al voordat iemand ook maar besluit militair te worden enerzijds en het idee dat jongeren tot efficiënte, gewetenloze moordmachines gemaakt dienen te worden anderzijds.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |