Shooters zijn wel simulaties, want ze simuleren schietpartijen. Je bent te dom om je argumenten te bekrachtigen. Schietspellen zijn niet bedoeld als middel om mensen om te schakelen naar massamoordenaars. Het is bedoeld om de drempel te verlagen, efficiëntie te verhogen en hand en oog coördinatie te verhogen. Allemaal middelen om een soldaat te verbeteren. Jij probeert je standpunt te bekrachtigen met argumenten die de plank compleet misslaan, draak.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:26 schreef switchboy het volgende:
Ja, ik zie me echt al tegen een getraind soldaat opnemen.Die schietspelletjes zijn geen simulaties, zelfs de meest realistische zijn nog erg versimpeld. En wat zou een elite eraan hebben om een generatie maniakken op te leiden. Die kunnen namelijk ook hun spree uitoefenen op kinderen van of de elite zelf.
O, en dan nog wat er zijn nu een goede 15 jaar 3D shooters uit dit betekend dat na 15 jaar blootgesteld te zijn geweest er nog steeds geen massale rampages zijn op straat. Niet echt een heel effectief middel zullen we maar zeggen. Voordat je over school shootings begint die had je >15 jaar geleden ook al, dus kulargument.
Leer begrijpend lezen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:26 schreef switchboy het volgende:
Ja, ik zie me echt al tegen een getraind soldaat opnemen.Die schietspelletjes zijn geen simulaties, zelfs de meest realistische zijn nog erg versimpeld. En wat zou een elite eraan hebben om een generatie maniakken op te leiden. Die kunnen namelijk ook hun spree uitoefenen op kinderen van of de elite zelf.
O, en dan nog wat er zijn nu een goede 15 jaar 3D shooters uit dit betekend dat na 15 jaar blootgesteld te zijn geweest er nog steeds geen massale rampages zijn op straat. Niet echt een heel effectief middel zullen we maar zeggen. Voordat je over school shootings begint die had je >15 jaar geleden ook al, dus kulargument.
[..]
Het spel zeeslagje is zeker gemaakt om iedereen een mastermind in marine gevechten te maken.![]()
Ik heb net twee URL's naar bronnen gepost, waarin staat dat Duitse wetenschappers de link tussen Pentagon en gamesindustrie hebben blootgelegd. Ik bedoel WTF dude.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:26 schreef switchboy het volgende:
Het spel zeeslagje is zeker gemaakt om iedereen een mastermind in marine gevechten te maken.![]()
Als je begint over conferenties waarvan geen eens bewijs is dat ze hebben, en dit vervolgens als feit presenteert ben je gewoon niet echt serieus te nemen.
en die meeting heb jij natuurlijk bijgewoond en dus heb jij die info uit de eerste hand...quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:13 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Totdat je een meeting bijwoont waar Pentagon officials hele kuddes gamedesigners "adviseren". Vooral 3d-shooters doen het goed. Altijd "terrorists" tegen "counter-terrorists", en gebaseerd op oorlog voeren.
Je mag ook gewoon een nieuwe post plaatsen, in plaats van een voorgaande continue te editten.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:26 schreef switchboy het volgende:
Beide partijen hebben in CS ongeveer evenveel kans om een ronde te winnen. Oftwel geen propaganda voor terrorisme en ook niet om bij het leger te komen zoals America's Army wel duidelijk is. Maar ja dat spel is ook gewoon open en bloot van het leger. Door EA gemaakt als normaal spel na een geheime opdracht van de regering.
Each year the U.S. government hosted Connections Conference war game designers and developers for a smooze. "Attendees include personnel of the Defense Intelligence Agency and game companies like GT Interactive," Naisbitt states. "Conference agendas have included such topics as 'Wargaming Design Fundamentals' and 'Department of Defense Wargaming 101.' "quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:43 schreef bas-beest het volgende:
[..]
en die meeting heb jij natuurlijk bijgewoond en dus heb jij die info uit de eerste hand...
Hoho, dat was wel het orginele standpunt "Het zou kunnen zijn dat dit aanzet tot geweld en dat is verboden”quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:31 schreef Moordenaar het volgende:
[..]
Shooters zijn wel simulaties, want ze simuleren schietpartijen. Je bent te dom om je argumenten te bekrachtigen. Schietspellen zijn niet bedoeld als middel om mensen om te schakelen naar massamoordenaars.
Je slaat denk ik de plank pas compleet mis als je denkt dat op een virtueel character in een spel hetzelfde is als in koele bloede op een persoon schieten op een slachtveld. Ik speel al shooters sinds doom en geloof me, ik weet niet of ik in koele bloede iemand om zeep kan helpen. Misschien dat het veranderd als je leven ervan afhangt. Maar dan nog zullen alle gamers gewoon een basic training moeten ondergaan waarin ze alle dingen die je in games kan leren 100x sneller en beter leert. Want ik weet misschien nu wel de basis princiepes van hoe ik een wapen moet gebruiken. Maar the real thing is heel anders. Nu heb je ineens echt terugslag in plaats van een algoritme wat hetsimuleerd en die je met wat muisbeweging te slim af kunt zijn. Nu moet je echt het wapen tegenhouden. Dat is een hele andere techniek, die je dus ook van voren af aan moet leren. Vergelijk het met een piano speler die gitaar wil gaan leren. Oké hij kent de muziek theorie heeft al wat oor. En heeft wat vingervlugheid. Maar zal toch echt moeten beginnen bij het leren van simpele akkoorden en vanaf daar langzaam, misschien iets sneller dan een complete noob, maar nog altijd is er een steile leercurve.quote:Het is bedoeld om de drempel te verlagen, efficiëntie te verhogen en hand en oog coördinatie te verhogen. Allemaal middelen om een soldaat te verbeteren.
dat is dus niet bepaald een direct antwoord op mijn vraag, maar aangezien jij het bent, verbaasd dat me niet eens...quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:49 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Each year the U.S. government hosted Connections Conference war game designers and developers for a smooze. "Attendees include personnel of the Defense Intelligence Agency and game companies like GT Interactive," Naisbitt states. "Conference agendas have included such topics as 'Wargaming Design Fundamentals' and 'Department of Defense Wargaming 101.' "
Aha maar dat gaat waarschijnlijk over simualtie progamma's die ze in het leger zélf gebruiken. En niet over simpele shooters.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:49 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Each year the U.S. government hosted Connections Conference war game designers and developers for a smooze. "Attendees include personnel of the Defense Intelligence Agency and game companies like GT Interactive," Naisbitt states. "Conference agendas have included such topics as 'Wargaming Design Fundamentals' and 'Department of Defense Wargaming 101.' "
Die URL's had ik niet gezien. Ik dacht dat dit CDA wil Modern Warfare 2 verbieden jouw eerste post in dit topic was. Maar dat veranderd niets aan mijn post hierboven. Het gaat om het ontwikkellen van simulaties dat het leger zelf kan gebruiken voor training. En niet een complot om van de nietsvemoedende burger een soldaat in de dop te maken.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:37 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ik heb net twee URL's naar bronnen gepost, waarin staat dat Duitse wetenschappers de link tussen Pentagon en gamesindustrie hebben blootgelegd. Ik bedoel WTF dude.
En dan dingen als
Game designers frequently receive Pentagon funding and other assistance to
create and promote such entertainment. Since turning Doom into Marine Doom,
the Marine Corps Combat and Development Command (Quantico, Va.) has
"evaluated more than 20 commercially available electronic games for their
potential use as training tools for marines." Atari⤙s 1980s game BattleZone
was made for the U.S. military, and used as a Bradley Fighting Vehicle
training simulator, one of the U.S. arsenals' best anti-personnel devices.
MAK Technologies (Cambridge, Mass.) won a 1997 Department of Defense contract
to create Marine Exed Unit 2000, an amphibious assault game intended for both
military and commercial markets. Interactive Magic, maker of the flight
simulation game Carrier Strike Fighter, was given permission to roam the
aircraft carrier U.S.S. Abraham Lincoln to film videos to ensure accurate
visuals and a realistic feel.
http://www.mail-archive.com/ctrl@listserv.aol.com/msg45314.html
Simuleren? Ik mis een terugslag, ik mis het slepen met meerdere wapens van 10-20 kilo tezamen (inclusief munitie), in Irak liggen er geen 'hazard-suit-power-ups', enzovoort. De verschillen zijn zo groot dat je echt niet van een simulatie kunt spreken, een simulatie probeert de werkelijkheid na te bootsen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:31 schreef Moordenaar het volgende:
Shooters zijn wel simulaties, want ze simuleren schietpartijen. Je bent te dom om je argumenten te bekrachtigen. Schietspellen zijn niet bedoeld als middel om mensen om te schakelen naar massamoordenaars. Het is bedoeld om de drempel te verlagen, efficiëntie te verhogen en hand en oog coördinatie te verhogen.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
Atsmadie man is echt het toonbeeld van CDA-burgerlijkheid. Smakeloos vind ik de scene trouwens niet, de scene is maar matig realistisch, er is te weinig bloed te zien om echt een gruwelijk gevoel aan over te houden.
[..]
Simuleren? Ik mis een terugslag, ik mis het slepen met meerdere wapens van 10-20 kilo tezamen (inclusief munitie), in Irak liggen er geen 'hazard-suit-power-ups', enzovoort. De verschillen zijn zo groot dat je echt niet van een simulatie kunt spreken, een simulatie probeert de werkelijkheid na te bootsen.
Behoorlijk denk ik, daarom wil men wapens ook zo licht mogelijk maken. Munitie kan echter niet zo gemakkelijk lichtgewicht gemaakt worden, wie behoorlijk met wapens en munitie rondloopt merkt dat behoorlijk.quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:43 schreef Moordenaar het volgende:Alsof het gewicht van de wapens er toe doet
Dat lukt echt nooit, daar kan je niet eens snel genoeg voor draaien.quote:het gaat erom dat wanneer die gasten de basistraining afgerond hebben en zij net zo gemakkelijk richten met een m4a1 als met een muis zij veel efficiënter moorden.
dit meen je toch niet serieus hè? Maar ik ben bang dat ik jouw antwoord al weet...quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:43 schreef Moordenaar het volgende:
[..]Alsof het gewicht van de wapens er toe doet, het gaat erom dat wanneer die gasten de basistraining afgerond hebben en zij net zo gemakkelijk richten met een m4a1 als met een muis zij veel efficiënter moorden. Want het draait om hand oog coördinatie. Iemand die 4 jaar quake 2 heeft gespeelt heeft echt wel meer kans op overleven als zo'n zandmannetje in Irak. Railgun instagib anyone?
"The Army is basically like fps, just with much better graphics."
Ik vond het eerlijk gezegd wel schokkend hoe jij aan het eind door je buddy werd neergeschotenquote:Op maandag 9 november 2009 20:48 schreef remlof het volgende:
Nou ok, filmpje gezien:
Dat gaat wel heel erg ver natuurlijk, gewoon rücksichtloos onschuldige burgers neermaaien. Maar een dialoog met de fabrikanten lijkt me inderdaad zinniger dan het verbieden van het spel.
Jaja, niets verbaast jou en je weet overal het antwoord al op.quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:54 schreef bas-beest het volgende:
[..]
dit meen je toch niet serieus hè? Maar ik ben bang dat ik jouw antwoord al weet...
Het gaat om de triggertime. Een mens gaat door een aantal mentale barrières voor hij een trekker overhaalt om iemand dodelijk te verwonden. 3d Shooters helpen die triggertime te verlagen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Behoorlijk denk ik, daarom wil men wapens ook zo licht mogelijk maken. Munitie kan echter niet zo gemakkelijk lichtgewicht gemaakt worden, wie behoorlijk met wapens en munitie rondloopt merkt dat behoorlijk.
[..]
Dat lukt echt nooit, daar kan je niet eens snel genoeg voor draaien.
Wat een nietszeggende term. En kom alsjeblieft met feiten voordat je hier nonsens gaat verkondigen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 03:43 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het gaat om de triggertime. Een mens gaat door een aantal mentale barrières voor hij een trekker overhaalt om iemand dodelijk te verwonden. 3d Shooters helpen die triggertime te verlagen.
Dan is het geen terrorisme meerquote:Op maandag 9 november 2009 20:44 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Eh? Dus als een terrorist op een soldaat schiet mag het ineens wel? Wat een ongelooflijke mongool!
In films gebeurt niet anders...quote:
In dit deel van Call of Duty wordt met dit level mijn inziens een grens overschreden.quote:Op dinsdag 10 november 2009 07:08 schreef Verbal het volgende:
In films gebeurt niet anders...
Maar ik vraag mij af waar Atsma was toen in deel 1 een ongewapende, vastgebonden terrorist werd doodgeschoten door een van de hoofdpersonen. In de intro een vastgebonden persoon aan een paal binden en doodschieten is een terroristische daad, maar als een SAS-figuur het doet is het goed.
Vond ik ook walgelijk (al vond ik het spel verder erg goed).
V.
Wel huisdierenquote:Op dinsdag 10 november 2009 09:31 schreef SicSicSics het volgende:
Kon je in Wolfenstein ook niet al ongewapende burgers doodschieten!?!
Er schijnen in Iran ook games te worden gemaakt waarbij je Israeliers en Amerikanen moet afknallen. Misschien maar eens halenquote:Op dinsdag 10 november 2009 00:09 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Ben benieuwd wie bij jou het slachtoffer is![]()
Maar ik zie het al voor me. Israël heeft een huisje gebouwd op bezet gebied. Koos Vogels vol frustratie en zet boos zijn spelcomputer aan. Ik zal jullie krijgen vieze vuile!!!![]()
Ik snapte al niets van Helo, maar ik ben dan ook vrouw
In AC hak je voornamelijk Arabieren in de strontquote:Op maandag 9 november 2009 23:31 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En vind je het leuk, Christenen afmaken in Assassins Creed? Je bevestigt de vooroordelen keer op keer
Idd, play the gamequote:Op dinsdag 10 november 2009 09:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In AC hak je voornamelijk Arabieren in de strontEn af en toe een Tempeliertje hier en daar
Die game heeft het inderdaad niet zo op discriminatiequote:Op dinsdag 10 november 2009 09:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In AC hak je voornamelijk Arabieren in de strontEn af en toe een Tempeliertje hier en daar
...maar dan nog... blijkbaar was het geoorloofd.quote:Op dinsdag 10 november 2009 08:41 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
In dit deel van Call of Duty wordt met dit level mijn inziens een grens overschreden.
In een film ben je toeschouwer. Er vinden gebeurtenissen plaats om drama en sfeer te creëren. Dat gebeurde ook in CoD4, in het voorbeeld wat je noemt: jij schiet die terrorist niet neer. Dat doet Captain Price, een NPC.
Ah, dat had ik niet begrepen en vind ik inderdaad ook zeer kwalijk. Voor mij een reden om het spel niet aan te schaffen.quote:In dit level ben je geen toeschouwer maar participeer je actief. Jij haalt de trekker over om burgers neer te maaien. ... Maar hoe verdedig je dit level? Ja, je moet zoveel mogelijk ongewapende burgers afslachten.
Ik zou sowieso weleens een goede discussie hebben onder gamers over geweld in games. Ikzelf speel al FPS'en sinds Wolfenstein en heb de evolutie via Doom, Quake etc. actief meegemaakt.quote:Met dit spel zijn we goede argumenten kwijt tegen de kansloze geitenwollensokken die tegen geweld in games zijn.
Verheug me al op deeltje 2: Spaghettivreters in mootjes hakkenquote:Op dinsdag 10 november 2009 10:02 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Die game heeft het inderdaad niet zo op discriminatie![]()
En zie wat er is gebeurd...quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:10 schreef Pietverdriet het volgende:
In de jaren 50 was het stripverhaal verboden in Nederland, omdat het ook zo verderfelijk was voor de jeugd.
Dat wordt fijn onder de deksel gehouden. De uitkomst zou kunnen aanzetten tot geweld. En dat is verboden.quote:Op maandag 9 november 2009 20:50 schreef Yi-Long het volgende:
Hoe zit het trouwens met dat onafhankelijke onderzoek naar de besluitvorming rond onze deelname aan de oorlog in Irak, waar honderdduizenden slachtoffers gevallen zijn?!? (!)
Porno dan ook maar verbieden?quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:45 schreef isogram het volgende:
Als een politicus oproept tot het verbieden van dit soort games, of minimaal de gewelddadigste scenes in zo'n game, wordt -ie al snel belachelijk gemaakt. Het moet allemaal kunnen, dat we jongetjes van pakweg 12 jaar aan dit soort beelden blootstellen, dat ze geweld heel normaal gaan vinden en gaan zien als een soort overlevingsvorm.
Gek dat al die schietpartijen altijd aan games liggen en nooit aan het feit dat een scholier aan een stormgeweer kan komen.quote:En als dan één of andere 15-jarige scholier straks om zich heen schiet en 12 klasgenoten omlegt, zijn we allemaal verbijsterd en geschokt, omdat niemand dit zag aankomen enzo. Regelmatig hoor je 1 of 2 dagen later dat zo'n jongen dagenlang thuis achter de spelcomputer zat.
Maar het is een soort taboe om het onderwerp aan te snijden, want mensen eisen gewoon het recht op om gewelddadige games te spelen. Los van de vraag of dat verstandig is en welke consequenties het eventueel kan hebben.
Maar wat vind je überhaupt van de mogelijkheid, of in dit geval de verplichting, om in een spel burgers af te knallen? Zo realistisch mogelijk?quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:46 schreef Dragorius het volgende:
@ isogram, of strengere handhaving van de leeftijdsgrenzen op games.
Onzin om iets te verbieden, en onzin om dat af te schuiven op games.
De grens moet ieder voor zich kunnen stellen. Kun je dat niet, dan hoor je sowieso niet in de maatschappij thuis. Als men het onderscheid tussen game en werkelijkheid niet ziet, dan hoor je al verwijderd te zijn uit de maatschappij.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:50 schreef Verbal het volgende:
[..]
Maar wat vind je überhaupt van de mogelijkheid, of in dit geval de verplichting, om in een spel burgers af te knallen? Zo realistisch mogelijk?
Is het niet een beetje zoals de vrijheid van meningsuiting, je hebt het recht, maar moet je van elk recht ook op wat voor manier dan ook gebruiik maken? Rechten scheppen ook verantwoordelijkheden, en sommige dingen moet je niet willen, volgens mij.
Als je nou in een spel een vrouw moet verkrachten? Is dat dan ook acceptabel? Een baby de hersens inslaan? Waar ligt de grens?
V.
Waarom is als er mensen in een game worden neergeschoten het opeens een item, maar als dat in films of boeken gebeurd niet?quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:50 schreef Verbal het volgende:
[..]
Maar wat vind je überhaupt van de mogelijkheid, of in dit geval de verplichting, om in een spel burgers af te knallen? Zo realistisch mogelijk?
Is het niet een beetje zoals de vrijheid van meningsuiting, je hebt het recht, maar moet je van elk recht ook op wat voor manier dan ook gebruiik maken? Rechten scheppen ook verantwoordelijkheden, en sommige dingen moet je niet willen, volgens mij.
Als je nou in een spel een vrouw moet verkrachten? Is dat dan ook acceptabel? Een baby de hersens inslaan? Waar ligt de grens?
V.
Dat is niet mijn vraag. Mijn vraag gaat niet over mensen die gamen en werkelijkheid niet uit elkaar kunnen houden, maar of je moet willen dat alles als vermaak beschikbaar is. Nogmaals, vind jij dat in een spel vrouwen moeten kunnen worden verkracht door de speler, babyhoofdjes ingeslagen moeten kunnen worden door de speler? Moet dat vrije keuze zijn?quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:51 schreef Dragorius het volgende:
[..]
De grens moet ieder voor zich kunnen stellen. Kun je dat niet, dan hoor je sowieso niet in de maatschappij thuis. Als men het onderscheid tussen game en werkelijkheid niet ziet, dan hoor je al verwijderd te zijn uit de maatschappij.
Heb je nog meer drogredeneringen, of is dit het wel?quote:Gaan we dan het journaal ook censureren?
Lees de post van Strolie even.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom is als er mensen in een game worden neergeschoten het opeens een item, maar als dat in films of boeken gebeurd niet?
Ja, als die games gemaakt worden mag men de vrije keuze hebben die aan te schaffen. Mits aan de leeftijdsregels wordt gehouden.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:54 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat is niet mijn vraag. Mijn vraag gaat niet over mensen die gamen en werkelijkheid niet uit elkaar kunnen houden, maar of je moet willen dat alles als vermaak beschikbaar is. Nogmaals, vind jij dat in een spel vrouwen moeten kunnen worden verkracht door de speler, babyhoofdjes ingeslagen moeten kunnen worden door de speler? Moet dat vrije keuze zijn?
quote:Heb je nog meer drogredeneringen, of is dit het wel?
V.
Is een drogredenatie, omdat er plaatjes bij staan is het slecht (stripverhaal)quote:
Wat een treurig nihilismequote:Op dinsdag 10 november 2009 10:56 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ja, als die games gemaakt worden mag men de vrije keuze hebben die aan te schaffen. Mits aan de leeftijdsregels wordt gehouden.
Nou ja, als marco in de film lekker met een machine geweer dorpen inliep en moeders en kinderen ging afslachten had je een puntquote:Op dinsdag 10 november 2009 10:13 schreef Loveless85 het volgende:
Dus een film met een zanger over kindsoldaatjes in Afrika met het nodige geweld mag wel, maar een game niet![]()
het is sowieso al niet toegestaan om dit spel te verkopen aan 12jarige en 15 jarige kinderen, verder is er ook nog zoiets als 'ouders', waarom altijd kijken naar de overheid als het om kinderen gaat?quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:45 schreef isogram het volgende:
Als een politicus oproept tot het verbieden van dit soort games, of minimaal de gewelddadigste scenes in zo'n game, wordt -ie al snel belachelijk gemaakt. Het moet allemaal kunnen, dat we jongetjes van pakweg 12 jaar aan dit soort beelden blootstellen, dat ze geweld heel normaal gaan vinden en gaan zien als een soort overlevingsvorm.
En als dan één of andere 15-jarige scholier straks om zich heen schiet en 12 klasgenoten omlegt, zijn we allemaal verbijsterd en geschokt, omdat niemand dit zag aankomen enzo. Regelmatig hoor je 1 of 2 dagen later dat zo'n jongen dagenlang thuis achter de spelcomputer zat.
Maar het is een soort taboe om het onderwerp aan te snijden, want mensen eisen gewoon het recht op om gewelddadige games te spelen. Los van de vraag of dat verstandig is en welke consequenties het eventueel kan hebben.
Elke vorm van religiequote:Op dinsdag 10 november 2009 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Als ik naar de moorden kijk op abortusartsen en homos dan zou je eigenlijk de bijbel moeten verbieden, die zet mensen pas aan tot geweld.
Baarlijke nonsens. Zowel Strolie als ik spelen heftige games. En doe nu niet alsof gamers ineens de realisten van de wereld zijn, zegquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:05 schreef Dragorius het volgende:
Of moeten we alles maar kusjeknuffelkroel gaan doen? Ontkennen dat er nodeloos geweld bestaat? Ontkennen dat de wereld niet alleen blij blij happy happy is?
Wat een stupide zwartwitredenaties hou jij erop na, zeg. Geen ruimte voor nuance of enige vorm van discussie, dit moet kritiekloos kunnen en anders ben je kusjekroel. Te sipquote:Kop in het zand steken, of iets aannemen voor wat het is.
In tegenstelling tussen veel andere zaken waar een leeftijdsgrens op zit, promoten deze games het gebruik van geweld. Het gaat om meer dan leeftijdsgrenzen. Je kunt kinderen tot 12 of 16 jaar bijvoorbeeld beschermen met een leeftijdsgrens, maar handhaving is lastig. De oudere broer kan de game gewoon kopen en de minderjarige kan de game thuis gewoon spelen. Ook is zo'n game daarmee nog niet automatisch geschikt voor 17- of 18-jarigen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:46 schreef Dragorius het volgende:
@ isogram, of strengere handhaving van de leeftijdsgrenzen op games.
Onzin om iets te verbieden, en onzin om dat af te schuiven op games.
Dat is de demoquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:00 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wat een treurig nihilisme![]()
De betreffende 'missie':
V.
En dat is anders bij bijvoorbeeld alcohol?quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:15 schreef isogram het volgende:
[..]
In tegenstelling tussen veel andere zaken waar een leeftijdsgrens op zit, promoten deze games het gebruik van geweld. Het gaat om meer dan leeftijdsgrenzen. Je kunt kinderen tot 12 of 16 jaar bijvoorbeeld beschermen met een leeftijdsgrens, maar handhaving is lastig. De oudere broer kan de game gewoon kopen en de minderjarige kan de game thuis gewoon spelen. Ook is zo'n game daarmee nog niet automatisch geschikt voor 17- of 18-jarigen.
Ik zit hier niet voor jouw goedkeuring, ik geef enkel mijn mening zoals jij die van jou geeft.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:13 schreef Verbal het volgende:
[..]
Baarlijke nonsens. Zowel Strolie als ik spelen heftige games. En doe nu niet alsof gamers ineens de realisten van de wereld zijn, zeg![]()
[..]
Wat een stupide zwartwitredenaties hou jij erop na, zeg. Geen ruimte voor nuance of enige vorm van discussie, dit moet kritiekloos kunnen en anders ben je kusjekroel. Te sip
V.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |