http://www.spitsnieuws.nl(...)_verbod_op_game.htmlquote:CDA: Mogelijk verbod op game
Joop Atsma gaat mogelijk proberen om de game Modern Warfare 2 te laten verbieden. Het Kamerlid van het CDA vindt dat er een scène in het spel zit die niet door de beugel kan. Het gaat om een scène waarbij terroristen op burgers schieten.
“Het zou kunnen zijn dat dit aanzet tot geweld en dat is verboden”, zegt Atsma tegenover Tweakers.net. "Ik ben nu in contact met het Nicam over de vraag of dit spel aanzet tot geweld.” Mocht de conclusie zijn dat er een reden is voor een verbod dan zal hij dit in de Tweede Kamer voorstellen.
De Partij van de Arbeid en de ChristenUnie vinden de scene smakeloos, maar zien een verbod niet zitten. PvdA-kamerlid Martijn van Dam ziet meer in een dialoog met de fabrikanten van dergelijke games.
Eh? Dus als een terrorist op een soldaat schiet mag het ineens wel? Wat een ongelooflijke mongool!quote:Het gaat om een scène waarbij terroristen op burgers schieten.
Nee, nee, Whiskey_Tango.. daar word je geweldadig van (al is het enkel in je hoofd).quote:Op maandag 9 november 2009 20:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ik zal hem eens verbieden, christelijke klootviool.
Dat spel is gewoon awesome..
Ja dat verschilt echt heel erg van soldaten die op terroristen schieten en andersom. En in GTA burgers overrijden is ook doodnormaal.quote:Het Kamerlid van het CDA vindt dat er een scène in het spel zit die niet door de beugel kan. Het gaat om een scène waarbij terroristen op burgers schieten.
“Het zou kunnen zijn dat dit aanzet tot geweld en dat is verboden”,
Ik weet ook wel wat goed voor hen is, een keer stevig van de kruk met die stijve lui.quote:Op maandag 9 november 2009 20:45 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nee, nee, Whiskey_Tango.. daar word je geweldadig van (al is het enkel in je hoofd).
Dat is niet goed.
Jan-Peter, André en Bas weten wat goed voor je is.
Misschien kan je ze een open brief sturen.quote:Op maandag 9 november 2009 20:47 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik weet ook wel wat goed voor hen is, een keer stevig van de kruk met die christelijke stijve lui.
Hehe.. "checkpoint reached".quote:Op maandag 9 november 2009 20:48 schreef remlof het volgende:
Nou ok, filmpje gezien:
Dat gaat wel heel erg ver natuurlijk, gewoon rücksichtloos onschuldige burgers neermaaien. Maar een dialoog met de fabrikanten lijkt me inderdaad zinniger dan het verbieden van het spel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |