http://www.spitsnieuws.nl(...)_verbod_op_game.htmlquote:CDA: Mogelijk verbod op game
Joop Atsma gaat mogelijk proberen om de game Modern Warfare 2 te laten verbieden. Het Kamerlid van het CDA vindt dat er een scène in het spel zit die niet door de beugel kan. Het gaat om een scène waarbij terroristen op burgers schieten.
“Het zou kunnen zijn dat dit aanzet tot geweld en dat is verboden”, zegt Atsma tegenover Tweakers.net. "Ik ben nu in contact met het Nicam over de vraag of dit spel aanzet tot geweld.” Mocht de conclusie zijn dat er een reden is voor een verbod dan zal hij dit in de Tweede Kamer voorstellen.
De Partij van de Arbeid en de ChristenUnie vinden de scene smakeloos, maar zien een verbod niet zitten. PvdA-kamerlid Martijn van Dam ziet meer in een dialoog met de fabrikanten van dergelijke games.
Eh? Dus als een terrorist op een soldaat schiet mag het ineens wel? Wat een ongelooflijke mongool!quote:Het gaat om een scène waarbij terroristen op burgers schieten.
Nee, nee, Whiskey_Tango.. daar word je geweldadig van (al is het enkel in je hoofd).quote:Op maandag 9 november 2009 20:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ik zal hem eens verbieden, christelijke klootviool.
Dat spel is gewoon awesome..
Ja dat verschilt echt heel erg van soldaten die op terroristen schieten en andersom. En in GTA burgers overrijden is ook doodnormaal.quote:Het Kamerlid van het CDA vindt dat er een scène in het spel zit die niet door de beugel kan. Het gaat om een scène waarbij terroristen op burgers schieten.
“Het zou kunnen zijn dat dit aanzet tot geweld en dat is verboden”,
Ik weet ook wel wat goed voor hen is, een keer stevig van de kruk met die stijve lui.quote:Op maandag 9 november 2009 20:45 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nee, nee, Whiskey_Tango.. daar word je geweldadig van (al is het enkel in je hoofd).
Dat is niet goed.
Jan-Peter, André en Bas weten wat goed voor je is.
Misschien kan je ze een open brief sturen.quote:Op maandag 9 november 2009 20:47 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik weet ook wel wat goed voor hen is, een keer stevig van de kruk met die christelijke stijve lui.
Hehe.. "checkpoint reached".quote:Op maandag 9 november 2009 20:48 schreef remlof het volgende:
Nou ok, filmpje gezien:
Dat gaat wel heel erg ver natuurlijk, gewoon rücksichtloos onschuldige burgers neermaaien. Maar een dialoog met de fabrikanten lijkt me inderdaad zinniger dan het verbieden van het spel.
Goeie.quote:Op maandag 9 november 2009 20:50 schreef Yi-Long het volgende:
Hoe zit het trouwens met dat onafhankelijke onderzoek naar de besluitvorming rond onze deelname aan de oorlog in Irak, waar honderdduizenden slachtoffers gevallen zijn?!? (!)
Gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar.quote:Op maandag 9 november 2009 20:59 schreef Doler12 het volgende:
Waarom opeens die aandacht van die Jezus liefhebbers? Je kunt dit al jaren doen met GTA. Oow ja weten jullie Carmageddon nog? Die probeerde ze ook verboden te krijgen en dat is ze niet gelukt. Hetzelfde zal vast gelden voor deze game.
Je weet toch soldaten zijn beesten en geen mensenquote:Op maandag 9 november 2009 20:54 schreef A-mineur het volgende:
Toffe scene. Ik denk sowieso dat ik het spel ga kopen. En dat dit aanzet tot geweldTuurlijk... Nee soldaten afblaffen mag wel virtueel. Maar als ze een andere skin hebben dan mag het niet. Wat een onzin.
Is zo'n vage aanname al voldoende grond voor een verbod tegenwoordig?quote:“Het zou kunnen zijn dat ...
Tegenwoordig komt de politie als je een speelgoed geweer hebt.quote:Op maandag 9 november 2009 21:16 schreef Ringo het volgende:
Vroeger kwam je als kind schreeuwend en met handen als ratelende pistolen de bios uit rennen. Je voelde je een held die de wereld ging veroveren. Dat mocht, dat hoorde erbij.
Tegenwoordig ben je dan tot geweld aangezet en sturen ze je het liefst naar een psycholoog.
De realiteit is ook smakeloos en de politiek ook. Zelfs de Bijbel is behoorlijk smakeloos.quote:Op maandag 9 november 2009 20:44 schreef BasEnAad het volgende:
Die scene is echt smakeloos.
Maar het verbieden is nog veel erger.
Ik draaide vroeger van die kleine plastic soldaatjes door de blikopener. Die waren dan gewond zeg maar.quote:Op maandag 9 november 2009 21:16 schreef Ringo het volgende:
Vroeger kwam je als kind schreeuwend en met handen als ratelende pistolen de bios uit rennen. Je voelde je een held die de wereld ging veroveren. Dat mocht, dat hoorde erbij.
Tegenwoordig ben je dan tot geweld aangezet en sturen ze je het liefst naar een psycholoog.
misschien idee voor een DLC ofzoquote:Op maandag 9 november 2009 20:44 schreef Tism het volgende:
Zou leuk zijn als je een level had waarop je alleen maar op Joop Atsma's mag schieten, een bonus ronde ofzo..
Dit is nu juist wat de Heer zo jammer vindt.quote:Op maandag 9 november 2009 21:04 schreef DemonRage het volgende:
Dat-ie dat met z'n christelijke kutkop in 2009 nog durft voor te stellen.
Ga toch lekker terug naar de middeleeuwen!
Ze zouden ook nog een scenario moeten maken dat je civilian kan zijnquote:Op maandag 9 november 2009 21:00 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Je weet toch soldaten zijn beesten en geen mensen
Niks tegen Carmageddon hèquote:Op maandag 9 november 2009 20:48 schreef remlof het volgende:
Dat gaat wel heel erg ver natuurlijk, gewoon rücksichtloos onschuldige burgers neermaaien.
Lees het verhaal over Nod maar eens. Reageer dan maar weer hier. Heb je zelf de bijbel al eens gelezen?quote:Op maandag 9 november 2009 21:44 schreef MrX1982 het volgende:
CDA.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Hebben ze de Bijbel weleens gelezen en de gevolgen van die Bijbel in de menselijke geschiedenis maar nee laten we een game verbieden want dat zou mogelijk tot geweld kunnen aanzetten.
lol @ rechtse mod met bord voor zijn kopquote:Op maandag 9 november 2009 20:51 schreef sp3c het volgende:
lol @ de PvdA reactie
zo fok!king typisch!
elke cabaratier in Nederland denkt nu ... wtf, waarom ben ik daar niet op gekomen!!!
Dus jij bent voor een algeheel geweld verbod in de media? Of ben je alleen voor een verbod voor 1 bepaalde game?quote:Op maandag 9 november 2009 21:42 schreef vijfhonderd het volgende:
Tis best wel eng dat hele generaties opgevoed worden met de idee van geweld als spelletje, leukigheid, alsof mensen fictief doden normaal is zonder over de implicaties en gevolgen na te denken.
Ik geef het CDA helemaal gelijk in haar initiatief.
Nod?quote:Op maandag 9 november 2009 21:47 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
Lees het verhaal over Nod maar eens. Reageer dan maar weer hier. Heb je zelf de bijbel al eens gelezen?
Tis wachten op de Tsjetsjenen die dit weer gaan naspelen ofzo. Maar goed, beetje ranzig is het wel, maar goed, de maatschappij wordt harder, de games dus ook. Of gingen de games eerst en daarna de maatschappij?quote:Op maandag 9 november 2009 20:48 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ik zie trouwens het probleem niet, de hele opzet van MW2 is juist dat je die terroristen na die daad overhoop schiet als westerse soldaat van de vrede. Daar zou JP wel blij mee moeten zijn toch, online vergelding op pixel moord door terroristen.
Media (boeken, films, games) zijn een weerspiegeling van de maatschappij.quote:Op maandag 9 november 2009 21:54 schreef Frutsel het volgende:
Of gingen de games eerst en daarna de maatschappij?
Als je fictie niet kunt onderscheiden van de realiteit is er sowieso iets met je mis. Deze game maakt mensen met gezond verstand echt niet van de ene op de andere dag gewelddadig.quote:Op maandag 9 november 2009 21:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tis wachten op de Tsjetsjenen die dit weer gaan naspelen ofzo. Maar goed, beetje ranzig is het wel, maar goed, de maatschappij wordt harder, de games dus ook. Of gingen de games eerst en daarna de maatschappij?
Lijkt me in dit geval wel duidelijk ja.quote:Op maandag 9 november 2009 21:57 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Media (boeken, films, games) zijn een weerspiegeling van de maatschappij.
Sterker nog, dit soort games kunnen juist agressieve gevoelens kanaliseren.quote:Op maandag 9 november 2009 21:59 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als je fictie niet kunt onderscheiden van de realiteit is er sowieso iets met je mis. Deze game maakt mensen met gezond verstand echt niet van de ene op de andere dag gewelddadig.
quote:Op maandag 9 november 2009 21:48 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
lol @ rechtse mod met bord voor zijn kop
Maakt het alleen maar beter.quote:Op maandag 9 november 2009 20:48 schreef remlof het volgende:
Nou ok, filmpje gezien:
Dat gaat wel heel erg ver natuurlijk, gewoon rücksichtloos onschuldige burgers neermaaien. Maar een dialoog met de fabrikanten lijkt me inderdaad zinniger dan het verbieden van het spel.
Dat is inderdaad goed mogelijk.quote:Op maandag 9 november 2009 22:01 schreef teknomist het volgende:
[..]
Sterker nog, dit soort games kunnen juist agressieve gevoelens kanaliseren.
Hetzelfde met het porno versus verkrachting-verhaal.
Genoeg mensen die dat ook bij games als GTA doen, ik vind het niet echt iets nieuws of schokkends.quote:Op maandag 9 november 2009 20:48 schreef remlof het volgende:
Nou ok, filmpje gezien:
Dat gaat wel heel erg ver natuurlijk, gewoon rücksichtloos onschuldige burgers neermaaien. Maar een dialoog met de fabrikanten lijkt me inderdaad zinniger dan het verbieden van het spel.
De maatschappij, aangezien eerst het EQ van de makers naar een ander niveau gegaan moet zijn voor ze op een dergelijk idee komen.quote:Op maandag 9 november 2009 21:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tis wachten op de Tsjetsjenen die dit weer gaan naspelen ofzo. Maar goed, beetje ranzig is het wel, maar goed, de maatschappij wordt harder, de games dus ook. Of gingen de games eerst en daarna de maatschappij?
quote:Op maandag 9 november 2009 21:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tis wachten op de Tsjetsjenen die dit weer gaan naspelen ofzo. Maar goed, beetje ranzig is het wel, maar goed, de maatschappij wordt harder, de games dus ook. Of gingen de games eerst en daarna de maatschappij?
Toen ik dit bericht net las op spitsnieuws was ik maar weer even GTA gaan doen. Het is een echte sport om zoveel mogelijk burgers en agenten neer te knallen op de mooiste manieren en zo lang mogelijk te leven. Echter na een half uur verscheen op mijn scherm dat de disc onleesbaar was en toen ik de xbox 360 (wat else) opstartte stond er dat die disc in een xbox 360 console gestopt moest worden... Ik denk persoonlijk aan een complot maar gelukkig deed halo het nog wel dus ik kan dit mooi spelen morgen.quote:Op maandag 9 november 2009 22:08 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Genoeg mensen die dat ook bij games als GTA doen, ik vind het niet echt iets nieuws of schokkends.
Ze gaan in elk geval met de tijd mee, want ik speelde vanmiddag Fifa2010 en zag een schandalige tackle, maar kreeg niet eens geelquote:Op maandag 9 november 2009 22:11 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
De maatschappij, aangezien eerst het EQ van de makers naar een ander niveau gegaan moet zijn voor ze op een dergelijk idee komen.
Haha ja dat kan ook natuurlijkquote:Op maandag 9 november 2009 22:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ze gaan in elk geval met de tijd mee, want ik speelde vanmiddag Fifa2010 en zag een schandalige tackle, maar kreeg niet eens geel
ach ja joh, als games echt zo erg aan zouden zetten tot geweld...dan liepen we allemaal als dwazen door een verduisterd doolhof pillen te vreten terwijl we spoken achterna joegen.quote:Op maandag 9 november 2009 21:42 schreef vijfhonderd het volgende:
Tis best wel eng dat hele generaties opgevoed worden met de idee van geweld als spelletje, leukigheid, alsof mensen fictief doden normaal is zonder over de implicaties en gevolgen na te denken.
Ik geef het CDA helemaal gelijk in haar initiatief.
Tijdens een oorlog toch niet?quote:“Het zou kunnen zijn dat dit aanzet tot geweld en dat is verboden”
Piracy! BAN JOOP ATSMA.quote:Op maandag 9 november 2009 22:28 schreef Mortaxx het volgende:
Waarom heeft Joop Atsma MW2 al gespeeld
En er is nog steeds niet aangetoond dat games zouden aanzetten tot geweld. Leeftijdssticker erop en klaarquote:Op maandag 9 november 2009 22:35 schreef bas-beest het volgende:
[..]
ach ja joh, als games echt zo erg aan zouden zetten tot geweld...dan liepen we allemaal als dwazen door een verduisterd doolhof pillen te vreten terwijl we spoken achterna joegen.
Ik vond het zelfs een beetje tegenvallen, qua 'gore'. Ik had wel een veel groter bloedbad verwacht wanneer je op een grote groep mensen gaat schieten. Jammer.quote:Op maandag 9 november 2009 22:08 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Genoeg mensen die dat ook bij games als GTA doen, ik vind het niet echt iets nieuws of schokkends.
quote:Op maandag 9 november 2009 20:48 schreef remlof het volgende:
Nou ok, filmpje gezien:
Dat gaat wel heel erg ver natuurlijk, gewoon rücksichtloos onschuldige burgers neermaaien.
In een verduisterde hal zoveel mogelijk pillen slikken, al luisterend naar elektronische bliepgeluidjes. Laat het CDA het maar niet horen, want stel je voor dat mensen dat in het echt gaan doenquote:Op maandag 9 november 2009 22:35 schreef bas-beest het volgende:
[..]
ach ja joh, als games echt zo erg aan zouden zetten tot geweld...dan liepen we allemaal als dwazen door een verduisterd doolhof pillen te vreten terwijl we spoken achterna joegen.
CDA'ers afknallen!quote:Op maandag 9 november 2009 22:40 schreef SoldMayor het volgende:
CDA![]()
morgen lekker onschuldige burgers doodknallen in MW2
Niet?!?quote:Op maandag 9 november 2009 23:03 schreef bijdehand het volgende:
Ik wilde het niet gaan spelen maar nu wel. Kankerpoliticus.
Fallout 3, S.T.A.L.K.E.R....quote:Op maandag 9 november 2009 23:06 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Niet?!?
Wát is er nou leuker als wat terroristen in een zandhoop kapot schieten, ongeacht leeftijd. Oh, intiem contact met vrouwen is uitgesloten, dat is sowieso onomstotelijk op nummer 1.
Heerlijk hoe jij altijd alle vooroordelen bevestigt. Zelfs als het op gamen aankomt gaat jouw voorkeur nog uit naar terroristen-shootersquote:Op maandag 9 november 2009 23:06 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Niet?!?
Wát is er nou leuker als wat terroristen in een zandhoop kapot schieten, ongeacht leeftijd. Oh, intiem contact met vrouwen is uitgesloten, dat is sowieso onomstotelijk op nummer 1.
Nee juist niet. In Fallout 3 en S.T.A.L.K.E.R. zal je geen een moslims tegenkomen. Geen één! Maar personen afknallen die tegen het westen zijn, dat vind ik leuk!quote:Op maandag 9 november 2009 23:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heerlijk hoe jij altijd alle vooroordelen bevestigt. Zelfs als het op gamen aankomt gaat jouw voorkeur nog uit naar terroristen-shooters
Ah joh, ik speel alles. Van Gears of War tot Assasins Creed en van Army of Two tot Fable IIquote:Op maandag 9 november 2009 23:14 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee juist niet. In Fallout 3 en S.T.A.L.K.E.R. zal je geen een moslims tegenkomen. Geen één! Maar personen afknallen die tegen het westen zijn, dat vind ik leuk!
Nee hoor, zolang het maar een oorlog is vind ik het best. Strategy en shooters voornamelijk, kon ook erg genieten van World in Conflict bijvoorbeeld. En ja, ik vind een "Westen tegen......." altijd wel interessant omdat het leuk is om je in te leven.quote:Op maandag 9 november 2009 23:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heerlijk hoe jij altijd alle vooroordelen bevestigt. Zelfs als het op gamen aankomt gaat jouw voorkeur nog uit naar terroristen-shooters
En vind je het leuk, Christenen afmaken in Assassins Creed? Je bevestigt de vooroordelen keer op keerquote:Op maandag 9 november 2009 23:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah joh, ik speel alles. Van Gears of War tot Assasins Creed en van Army of Two tot Fable II
Die scene doet me denken aan de Mumbai-aanslagen (over ruim 2 weken is het alweer een jaar geleden).quote:Op maandag 9 november 2009 21:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tis wachten op de Tsjetsjenen die dit weer gaan naspelen ofzo.
Vannacht is de release al bij een aantal winkelsquote:Op maandag 9 november 2009 23:46 schreef Hussain het volgende:
[..]
Die scene doet me denken aan de Mumbai-aanslagen (over ruim 2 weken is het alweer een jaar geleden).
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik overweeg het spel te kopen (morgen is de release toch?) met dank aan de heer Atsma.
Cool.quote:Op maandag 9 november 2009 23:46 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Vannacht is de release al bij een aantal winkels
Eéntjes en nulletjes, mijn waardequote:Op maandag 9 november 2009 23:55 schreef Whiskey_Tango het volgende:
onschuldige mensen doodschieten in een lobby
Uiteraard, maar dat maakt het nog niet minder leuk. Dat gekrijs in het filmpje maakt het sowieso al goed.quote:Op maandag 9 november 2009 23:57 schreef TGVkopper het volgende:
[..]
Eéntjes en nulletjes, mijn waarde
Het geniaalste vond ik nog het rustige lopenquote:Op maandag 9 november 2009 23:58 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dat maakt het nog niet minder leuk. Dat gekrijs in het filmpje maakt het sowieso al goed.
Ben benieuwd wie bij jou het slachtoffer isquote:Op maandag 9 november 2009 23:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heerlijk hoe jij altijd alle vooroordelen bevestigt. Zelfs als het op gamen aankomt gaat jouw voorkeur nog uit naar terroristen-shooters
quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:09 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Maar ik zie het al voor me. Israël heeft een huisje gebouwd op bezet gebied. Koos Vogels vol frustratie en zet boos zijn spelcomputer aan. Ik zal jullie krijgen vieze vuile!!!![]()
German Researchers See Pentagon Link to Violent Gamesquote:Op maandag 9 november 2009 23:55 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Wat zijn we toch ook een verkrachte maatschappij met z'n allen, onschuldige mensen doodschieten in een lobby en dan met z'n allen "awesome" schreeuwen.
Ik hou van jullie, met heel m'n hart, ik huil van geluk![]()
Het wordt tijd voor je koffersquote:Op dinsdag 10 november 2009 00:06 schreef Doler12 het volgende:
Oow ik heb net Nederland genuked met Civilizations 4 en een aantal uren daar voor heb ik de Nederlandse Tanker MV Rijnland getorpedeerd met Silent Hunter 3. Het was nog 1939 dus Nederland was nog neutraal, dus ik heb 22 onschuldige Nederlandse burgers vermoordOf gelden deze games niet omdat je niet live ziet hoe iemand dood gaat?
-> BNWquote:Op dinsdag 10 november 2009 00:26 schreef Salvad0R het volgende:
Is het censuur als de games moedwillig gemaakt zijn mensen te manipuleren?
Ja, ik rij ook dagelijks mensen dood omdat ik als klein kind carmegeddon heb gespeeldquote:Op dinsdag 10 november 2009 00:26 schreef Salvad0R het volgende:
Is het censuur als de games moedwillig gemaakt zijn mensen te manipuleren?
tuurlijk het komt door spelletjes, niet door mensen te trainen te doden en ze in extreme stress situaties te brengen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:12 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
German Researchers See Pentagon Link to Violent Games
http://www.gamepolitics.c(...)n-link-violent-games
http://www.currentconcerns.ch/index.php?id=776
Nederlandse soldaten gaan na hun missie altijd even naar Kreta. Begreep ik.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
tuurlijk het komt door spelletjes, niet door mensen te trainen te doden en ze in extreme stress situaties te brengen.
Een amerikaanse vriend van mij vloog vroeger navy seals naar hun inzet gebieden en ook weer terug, die vertelde dat ze daar geleerd hadden dat je ze na een inzet nooit direct weer op de straat te laten omdat ze dan nog wel eens doordraaien. Eentje had bijna een agent vermoord toen die hem aanhield omdat ie zijn auto niet volledig tot stilstand had gebracht bij een stopbord. Daarna zijn ze seals even een tijdje op de basis gaan houden als ze net een inzet hadden gehad..
Ik ken nog een party die 70 jaar geleden spelletjes veerbood. cda is net nsdapquote:Op maandag 9 november 2009 20:41 schreef -Kadesh- het volgende:
[..]
http://www.spitsnieuws.nl(...)_verbod_op_game.html
Relax Joop, het is maar een spelletje.Politici die zich druk maken om een game, man ga het land eens besturen er is genoeg te doen lijkt me.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:26 schreef Salvad0R het volgende:
Is het censuur als de games moedwillig gemaakt zijn mensen te manipuleren?
Totdat je een meeting bijwoont waar Pentagon officials hele kuddes gamedesigners "adviseren". Vooral 3d-shooters doen het goed. Altijd "terrorists" tegen "counter-terrorists", en gebaseerd op oorlog voeren.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:00 schreef bas-beest het volgende:
[..]
wat een verschrikkelijk kansloze reactie, maar ja... jij bent het, jij kan er niks aan doen
Doe eens normaal joh, prutsert.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:31 schreef switchboy het volgende:
[..]
Ja, ik rij ook dagelijks mensen dood omdat ik als klein kind carmegeddon heb gespeeld
Wist je trouwens dat ze met de kleur rood al je gedachten kunnen lezen? Je hoeft maar langs een rood object te gaan staan en ze weten alles!![]()
Bij counter strike kan je alletwee de partijen spelenquote:Op dinsdag 10 november 2009 01:13 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Totdat je een meeting bijwoont waar Pentagon officials hele kuddes gamedesigners "adviseren". Vooral 3d-shooters doen het goed. Altijd "terrorists" tegen "counter-terrorists", en gebaseerd op oorlog voeren.
Ach, dat is ongeveer het bijdragende niveau van jou posts. Openbarend hè, als je een keer een spiegel voorgehouden wordt?quote:
3D shooters worden in het leger gebruikt om de triggertime (tijd waarin mensen besluit maken om trekker over te halen en het daadwerkelijk doen) van lui te verlagen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
tuurlijk het komt door spelletjes, niet door mensen te trainen te doden en ze in extreme stress situaties te brengen.
Een amerikaanse vriend van mij vloog vroeger navy seals naar hun inzet gebieden en ook weer terug, die vertelde dat ze daar geleerd hadden dat je ze na een inzet nooit direct weer op de straat te laten omdat ze dan nog wel eens doordraaien. Eentje had bijna een agent vermoord toen die hem aanhield omdat ie zijn auto niet volledig tot stilstand had gebracht bij een stopbord. Daarna zijn ze seals even een tijdje op de basis gaan houden als ze net een inzet hadden gehad..
Het gaat niet om welke partij je kiest, het doel is dat je efficiënt leert doden. Simpele draak.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:15 schreef switchboy het volgende:
[..]
Bij counter strike kan je alletwee de partijen spelen![]()
O en je was er zeker bij hè? Bij die meeting? Of wat, hebben de stemmen in je hoofd over die meeting vertelt?
[..]
Ach, dat is ongeveer het bijdragende niveau van jou posts. Openbarend hè, als je een keer een spiegel voorgehouden wordt?![]()
Niet te minachtend he. Nergens voor nodig.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:15 schreef switchboy het volgende:
[..]
Bij counter strike kan je alletwee de partijen spelen![]()
O en je was er zeker bij hè? Bij die meeting? Of wat, hebben de stemmen in je hoofd over die meeting vertelt?
[..]
Ach, dat is ongeveer het bijdragende niveau van jou posts. Openbarend hè, als je een keer een spiegel voorgehouden wordt?![]()
Beide partijen hebben in CS ongeveer evenveel kans om een ronde te winnen. Oftwel geen propaganda voor terrorisme en ook niet om bij het leger te komen zoals America's Army wel duidelijk is. Maar ja dat spel is ook gewoon open en bloot van het leger. Door EA gemaakt als normaal spel na een geheime opdracht van de regering.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:25 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Niet te minachtend he. Nergens voor nodig.
Wat doet het er toe welke partijen je kan spelen? Het gaat er juist om dat shit verdeeld is tussen "terrorists" en "counter-terrorists". Het spreekt voor zich.
Beter steek je crap over de stemmen in je hoofd en afluisterende verkeersborden in je aars joh, met je minachting, voor je oogst wat je zaait.
Via games worden bepaalde suggesties gewekt. Ik heb het nergens over "een elite", noch over massale rampages op straat. Door games als Call of Duty (what's in a name), Modern Warfare, &c, raken mensen die het spelen gewend aan de suggesties die er in worden gewekt. Ik kan best begrijpen dat een naïeveling aan de hand van deze spellen besluit zich aan te melden bij het leger. The Pentagon begrijpt dat kennelijk ook.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:26 schreef switchboy het volgende:
Ja, ik zie me echt al tegen een getraind soldaat opnemen.Die schietspelletjes zijn geen simulaties, zelfs de meest realistische zijn nog erg versimpeld. En wat zou een elite eraan hebben om een generatie maniakken op te leiden. Die kunnen namelijk ook hun spree uitoefenen op kinderen van of de elite zelf.
O, en dan nog wat er zijn nu een goede 15 jaar 3D shooters uit dit betekend dat na 15 jaar blootgesteld te zijn geweest er nog steeds geen massale rampages zijn op straat. Niet echt een heel effectief middel zullen we maar zeggen. Voordat je over school shootings begint die had je >15 jaar geleden ook al, dus kulargument.
Shooters zijn wel simulaties, want ze simuleren schietpartijen. Je bent te dom om je argumenten te bekrachtigen. Schietspellen zijn niet bedoeld als middel om mensen om te schakelen naar massamoordenaars. Het is bedoeld om de drempel te verlagen, efficiëntie te verhogen en hand en oog coördinatie te verhogen. Allemaal middelen om een soldaat te verbeteren. Jij probeert je standpunt te bekrachtigen met argumenten die de plank compleet misslaan, draak.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:26 schreef switchboy het volgende:
Ja, ik zie me echt al tegen een getraind soldaat opnemen.Die schietspelletjes zijn geen simulaties, zelfs de meest realistische zijn nog erg versimpeld. En wat zou een elite eraan hebben om een generatie maniakken op te leiden. Die kunnen namelijk ook hun spree uitoefenen op kinderen van of de elite zelf.
O, en dan nog wat er zijn nu een goede 15 jaar 3D shooters uit dit betekend dat na 15 jaar blootgesteld te zijn geweest er nog steeds geen massale rampages zijn op straat. Niet echt een heel effectief middel zullen we maar zeggen. Voordat je over school shootings begint die had je >15 jaar geleden ook al, dus kulargument.
Leer begrijpend lezen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:26 schreef switchboy het volgende:
Ja, ik zie me echt al tegen een getraind soldaat opnemen.Die schietspelletjes zijn geen simulaties, zelfs de meest realistische zijn nog erg versimpeld. En wat zou een elite eraan hebben om een generatie maniakken op te leiden. Die kunnen namelijk ook hun spree uitoefenen op kinderen van of de elite zelf.
O, en dan nog wat er zijn nu een goede 15 jaar 3D shooters uit dit betekend dat na 15 jaar blootgesteld te zijn geweest er nog steeds geen massale rampages zijn op straat. Niet echt een heel effectief middel zullen we maar zeggen. Voordat je over school shootings begint die had je >15 jaar geleden ook al, dus kulargument.
[..]
Het spel zeeslagje is zeker gemaakt om iedereen een mastermind in marine gevechten te maken.![]()
Ik heb net twee URL's naar bronnen gepost, waarin staat dat Duitse wetenschappers de link tussen Pentagon en gamesindustrie hebben blootgelegd. Ik bedoel WTF dude.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:26 schreef switchboy het volgende:
Het spel zeeslagje is zeker gemaakt om iedereen een mastermind in marine gevechten te maken.![]()
Als je begint over conferenties waarvan geen eens bewijs is dat ze hebben, en dit vervolgens als feit presenteert ben je gewoon niet echt serieus te nemen.
en die meeting heb jij natuurlijk bijgewoond en dus heb jij die info uit de eerste hand...quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:13 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Totdat je een meeting bijwoont waar Pentagon officials hele kuddes gamedesigners "adviseren". Vooral 3d-shooters doen het goed. Altijd "terrorists" tegen "counter-terrorists", en gebaseerd op oorlog voeren.
Je mag ook gewoon een nieuwe post plaatsen, in plaats van een voorgaande continue te editten.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:26 schreef switchboy het volgende:
Beide partijen hebben in CS ongeveer evenveel kans om een ronde te winnen. Oftwel geen propaganda voor terrorisme en ook niet om bij het leger te komen zoals America's Army wel duidelijk is. Maar ja dat spel is ook gewoon open en bloot van het leger. Door EA gemaakt als normaal spel na een geheime opdracht van de regering.
Each year the U.S. government hosted Connections Conference war game designers and developers for a smooze. "Attendees include personnel of the Defense Intelligence Agency and game companies like GT Interactive," Naisbitt states. "Conference agendas have included such topics as 'Wargaming Design Fundamentals' and 'Department of Defense Wargaming 101.' "quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:43 schreef bas-beest het volgende:
[..]
en die meeting heb jij natuurlijk bijgewoond en dus heb jij die info uit de eerste hand...
Hoho, dat was wel het orginele standpunt "Het zou kunnen zijn dat dit aanzet tot geweld en dat is verboden”quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:31 schreef Moordenaar het volgende:
[..]
Shooters zijn wel simulaties, want ze simuleren schietpartijen. Je bent te dom om je argumenten te bekrachtigen. Schietspellen zijn niet bedoeld als middel om mensen om te schakelen naar massamoordenaars.
Je slaat denk ik de plank pas compleet mis als je denkt dat op een virtueel character in een spel hetzelfde is als in koele bloede op een persoon schieten op een slachtveld. Ik speel al shooters sinds doom en geloof me, ik weet niet of ik in koele bloede iemand om zeep kan helpen. Misschien dat het veranderd als je leven ervan afhangt. Maar dan nog zullen alle gamers gewoon een basic training moeten ondergaan waarin ze alle dingen die je in games kan leren 100x sneller en beter leert. Want ik weet misschien nu wel de basis princiepes van hoe ik een wapen moet gebruiken. Maar the real thing is heel anders. Nu heb je ineens echt terugslag in plaats van een algoritme wat hetsimuleerd en die je met wat muisbeweging te slim af kunt zijn. Nu moet je echt het wapen tegenhouden. Dat is een hele andere techniek, die je dus ook van voren af aan moet leren. Vergelijk het met een piano speler die gitaar wil gaan leren. Oké hij kent de muziek theorie heeft al wat oor. En heeft wat vingervlugheid. Maar zal toch echt moeten beginnen bij het leren van simpele akkoorden en vanaf daar langzaam, misschien iets sneller dan een complete noob, maar nog altijd is er een steile leercurve.quote:Het is bedoeld om de drempel te verlagen, efficiëntie te verhogen en hand en oog coördinatie te verhogen. Allemaal middelen om een soldaat te verbeteren.
dat is dus niet bepaald een direct antwoord op mijn vraag, maar aangezien jij het bent, verbaasd dat me niet eens...quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:49 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Each year the U.S. government hosted Connections Conference war game designers and developers for a smooze. "Attendees include personnel of the Defense Intelligence Agency and game companies like GT Interactive," Naisbitt states. "Conference agendas have included such topics as 'Wargaming Design Fundamentals' and 'Department of Defense Wargaming 101.' "
Aha maar dat gaat waarschijnlijk over simualtie progamma's die ze in het leger zélf gebruiken. En niet over simpele shooters.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:49 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Each year the U.S. government hosted Connections Conference war game designers and developers for a smooze. "Attendees include personnel of the Defense Intelligence Agency and game companies like GT Interactive," Naisbitt states. "Conference agendas have included such topics as 'Wargaming Design Fundamentals' and 'Department of Defense Wargaming 101.' "
Die URL's had ik niet gezien. Ik dacht dat dit CDA wil Modern Warfare 2 verbieden jouw eerste post in dit topic was. Maar dat veranderd niets aan mijn post hierboven. Het gaat om het ontwikkellen van simulaties dat het leger zelf kan gebruiken voor training. En niet een complot om van de nietsvemoedende burger een soldaat in de dop te maken.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:37 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ik heb net twee URL's naar bronnen gepost, waarin staat dat Duitse wetenschappers de link tussen Pentagon en gamesindustrie hebben blootgelegd. Ik bedoel WTF dude.
En dan dingen als
Game designers frequently receive Pentagon funding and other assistance to
create and promote such entertainment. Since turning Doom into Marine Doom,
the Marine Corps Combat and Development Command (Quantico, Va.) has
"evaluated more than 20 commercially available electronic games for their
potential use as training tools for marines." Atari⤙s 1980s game BattleZone
was made for the U.S. military, and used as a Bradley Fighting Vehicle
training simulator, one of the U.S. arsenals' best anti-personnel devices.
MAK Technologies (Cambridge, Mass.) won a 1997 Department of Defense contract
to create Marine Exed Unit 2000, an amphibious assault game intended for both
military and commercial markets. Interactive Magic, maker of the flight
simulation game Carrier Strike Fighter, was given permission to roam the
aircraft carrier U.S.S. Abraham Lincoln to film videos to ensure accurate
visuals and a realistic feel.
http://www.mail-archive.com/ctrl@listserv.aol.com/msg45314.html
Simuleren? Ik mis een terugslag, ik mis het slepen met meerdere wapens van 10-20 kilo tezamen (inclusief munitie), in Irak liggen er geen 'hazard-suit-power-ups', enzovoort. De verschillen zijn zo groot dat je echt niet van een simulatie kunt spreken, een simulatie probeert de werkelijkheid na te bootsen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:31 schreef Moordenaar het volgende:
Shooters zijn wel simulaties, want ze simuleren schietpartijen. Je bent te dom om je argumenten te bekrachtigen. Schietspellen zijn niet bedoeld als middel om mensen om te schakelen naar massamoordenaars. Het is bedoeld om de drempel te verlagen, efficiëntie te verhogen en hand en oog coördinatie te verhogen.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
Atsmadie man is echt het toonbeeld van CDA-burgerlijkheid. Smakeloos vind ik de scene trouwens niet, de scene is maar matig realistisch, er is te weinig bloed te zien om echt een gruwelijk gevoel aan over te houden.
[..]
Simuleren? Ik mis een terugslag, ik mis het slepen met meerdere wapens van 10-20 kilo tezamen (inclusief munitie), in Irak liggen er geen 'hazard-suit-power-ups', enzovoort. De verschillen zijn zo groot dat je echt niet van een simulatie kunt spreken, een simulatie probeert de werkelijkheid na te bootsen.
Behoorlijk denk ik, daarom wil men wapens ook zo licht mogelijk maken. Munitie kan echter niet zo gemakkelijk lichtgewicht gemaakt worden, wie behoorlijk met wapens en munitie rondloopt merkt dat behoorlijk.quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:43 schreef Moordenaar het volgende:Alsof het gewicht van de wapens er toe doet
Dat lukt echt nooit, daar kan je niet eens snel genoeg voor draaien.quote:het gaat erom dat wanneer die gasten de basistraining afgerond hebben en zij net zo gemakkelijk richten met een m4a1 als met een muis zij veel efficiënter moorden.
dit meen je toch niet serieus hè? Maar ik ben bang dat ik jouw antwoord al weet...quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:43 schreef Moordenaar het volgende:
[..]Alsof het gewicht van de wapens er toe doet, het gaat erom dat wanneer die gasten de basistraining afgerond hebben en zij net zo gemakkelijk richten met een m4a1 als met een muis zij veel efficiënter moorden. Want het draait om hand oog coördinatie. Iemand die 4 jaar quake 2 heeft gespeelt heeft echt wel meer kans op overleven als zo'n zandmannetje in Irak. Railgun instagib anyone?
"The Army is basically like fps, just with much better graphics."
Ik vond het eerlijk gezegd wel schokkend hoe jij aan het eind door je buddy werd neergeschotenquote:Op maandag 9 november 2009 20:48 schreef remlof het volgende:
Nou ok, filmpje gezien:
Dat gaat wel heel erg ver natuurlijk, gewoon rücksichtloos onschuldige burgers neermaaien. Maar een dialoog met de fabrikanten lijkt me inderdaad zinniger dan het verbieden van het spel.
Jaja, niets verbaast jou en je weet overal het antwoord al op.quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:54 schreef bas-beest het volgende:
[..]
dit meen je toch niet serieus hè? Maar ik ben bang dat ik jouw antwoord al weet...
Het gaat om de triggertime. Een mens gaat door een aantal mentale barrières voor hij een trekker overhaalt om iemand dodelijk te verwonden. 3d Shooters helpen die triggertime te verlagen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Behoorlijk denk ik, daarom wil men wapens ook zo licht mogelijk maken. Munitie kan echter niet zo gemakkelijk lichtgewicht gemaakt worden, wie behoorlijk met wapens en munitie rondloopt merkt dat behoorlijk.
[..]
Dat lukt echt nooit, daar kan je niet eens snel genoeg voor draaien.
Wat een nietszeggende term. En kom alsjeblieft met feiten voordat je hier nonsens gaat verkondigen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 03:43 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het gaat om de triggertime. Een mens gaat door een aantal mentale barrières voor hij een trekker overhaalt om iemand dodelijk te verwonden. 3d Shooters helpen die triggertime te verlagen.
Dan is het geen terrorisme meerquote:Op maandag 9 november 2009 20:44 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Eh? Dus als een terrorist op een soldaat schiet mag het ineens wel? Wat een ongelooflijke mongool!
In films gebeurt niet anders...quote:
In dit deel van Call of Duty wordt met dit level mijn inziens een grens overschreden.quote:Op dinsdag 10 november 2009 07:08 schreef Verbal het volgende:
In films gebeurt niet anders...
Maar ik vraag mij af waar Atsma was toen in deel 1 een ongewapende, vastgebonden terrorist werd doodgeschoten door een van de hoofdpersonen. In de intro een vastgebonden persoon aan een paal binden en doodschieten is een terroristische daad, maar als een SAS-figuur het doet is het goed.
Vond ik ook walgelijk (al vond ik het spel verder erg goed).
V.
Wel huisdierenquote:Op dinsdag 10 november 2009 09:31 schreef SicSicSics het volgende:
Kon je in Wolfenstein ook niet al ongewapende burgers doodschieten!?!
Er schijnen in Iran ook games te worden gemaakt waarbij je Israeliers en Amerikanen moet afknallen. Misschien maar eens halenquote:Op dinsdag 10 november 2009 00:09 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Ben benieuwd wie bij jou het slachtoffer is![]()
Maar ik zie het al voor me. Israël heeft een huisje gebouwd op bezet gebied. Koos Vogels vol frustratie en zet boos zijn spelcomputer aan. Ik zal jullie krijgen vieze vuile!!!![]()
Ik snapte al niets van Helo, maar ik ben dan ook vrouw
In AC hak je voornamelijk Arabieren in de strontquote:Op maandag 9 november 2009 23:31 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En vind je het leuk, Christenen afmaken in Assassins Creed? Je bevestigt de vooroordelen keer op keer
Idd, play the gamequote:Op dinsdag 10 november 2009 09:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In AC hak je voornamelijk Arabieren in de strontEn af en toe een Tempeliertje hier en daar
Die game heeft het inderdaad niet zo op discriminatiequote:Op dinsdag 10 november 2009 09:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In AC hak je voornamelijk Arabieren in de strontEn af en toe een Tempeliertje hier en daar
...maar dan nog... blijkbaar was het geoorloofd.quote:Op dinsdag 10 november 2009 08:41 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
In dit deel van Call of Duty wordt met dit level mijn inziens een grens overschreden.
In een film ben je toeschouwer. Er vinden gebeurtenissen plaats om drama en sfeer te creëren. Dat gebeurde ook in CoD4, in het voorbeeld wat je noemt: jij schiet die terrorist niet neer. Dat doet Captain Price, een NPC.
Ah, dat had ik niet begrepen en vind ik inderdaad ook zeer kwalijk. Voor mij een reden om het spel niet aan te schaffen.quote:In dit level ben je geen toeschouwer maar participeer je actief. Jij haalt de trekker over om burgers neer te maaien. ... Maar hoe verdedig je dit level? Ja, je moet zoveel mogelijk ongewapende burgers afslachten.
Ik zou sowieso weleens een goede discussie hebben onder gamers over geweld in games. Ikzelf speel al FPS'en sinds Wolfenstein en heb de evolutie via Doom, Quake etc. actief meegemaakt.quote:Met dit spel zijn we goede argumenten kwijt tegen de kansloze geitenwollensokken die tegen geweld in games zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |