Geslaagd?quote:Op maandag 26 oktober 2009 09:32 schreef DoMirvana het volgende:
Goeiemorgen mensen,
Ik heb vanmiddag me AVD examen en ben benieuwd of mensen nog bruikbare tips hebben
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kut!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:27 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Godverdomme, weer gezakt, godverdegodver. Bebouwde kom ging foutloos, woonwijk niets aan het handje, snelweg niet eens gedaan, snelheid was in orde, het enige wat niet goed was waren de bochtjes naar links, die ik 2 of 3 keer over de belijning afsneed.
Dat gebeurt mij ook wel eens tijdens avd lessen, wist niet dat ze daar zo streng op keken..quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:27 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Godverdomme, weer gezakt, godverdegodver. Bebouwde kom ging foutloos, woonwijk niets aan het handje, snelweg niet eens gedaan, snelheid was in orde, het enige wat niet goed was waren de bochtjes naar links, die ik 2 of 3 keer over de belijning afsneed.
12 november zo uit m'n hoofd. Eigenlijk is het vrij simpel, geen belijning en geen verkeer, mooi de ruimte nemen, wel belijning dan dus een wijde bocht, ondanks dat er geen verkeer aankomt.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:33 schreef Gauner het volgende:
[..]
Dat gebeurt mij ook wel eens tijdens avd lessen, wist niet dat ze daar zo streng op keken..![]()
Wel kut man, wanneer nu weer?
2de keer ja.quote:
Dus in principe de bocht naar links nooit scherp nemen?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:54 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
12 november zo uit m'n hoofd. Eigenlijk is het vrij simpel, geen belijning en geen verkeer, mooi de ruimte nemen, wel belijning dan dus een wijde bocht, ondanks dat er geen verkeer aankomt.
[..]
2de keer ja.
Precies, als je een stip midden op het kruispunt legt.. daar moet je omheen omheen. Heb je beter zicht op verkeer van rechts, als je schuin oprijd zie je in je spiegel net niets en over je schouder ook niet al te veel.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:00 schreef Gauner het volgende:
[..]
Dus in principe de bocht naar links nooit scherp nemen?
Je zou zoiets kunnen nemen: http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=814603quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:13 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Iemand nog tips voor verlichting in een niet verlichte garage (en geen stopcontact ook). Zoek een lamp (led denk ik) op batterijen die ik kan ophangen ergens en me van licht voorziet s'ochtends en s'avonds als het donker is en ik me slot om de bike moet leggen. Het is nu pikdonker in de garage.
Ja ben geslaagdquote:
Ik weet hoe je je voeltquote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:36 schreef TPS het volgende:
Oeh, nieuw topicNice..
Morgen AVDAaaahhh spannend!
Top! Gefeliciteerdquote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:09 schreef DoMirvana het volgende:
[..]
Ja ben geslaagd![]()
kreeg maar 1 kritiek puntje te horen en dat was dat ik te hard reed maar voor de rest dikke prima
En ik 7.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:40 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Ik weet hoe je je voelt.. Alleen moet ik nog 4 dagen wachten
En en ?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:36 schreef TPS het volgende:
Oeh, nieuw topicNice..
Morgen AVDAaaahhh spannend!
Moet een week wachten maar is geen probleem heb toch nog geen motorrrquote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:40 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Top! GefeliciteerdMorgen al je rijbewijs ophalen of kan je nog een week wachten ?
Went vanzelf.. je moet inderdaad wat meer tegelijk doen als in de auto. Achterwiel blokkeren gebeurt vrij snel bij een noodstop, maar is in een rechte lijn niet zo dramatisch, als je met je voorrem maximaal remt maak je bijna een stoppie en staat er dus nog maar weinig druk op je achterwiel)quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:42 schreef Meddo het volgende:
Tweede les gehad, nu vooral geremd. Gewoon stoppen en precisiestop. Toch wel lastig als je al die handelingen tegelijk uit moet voerenHeb nog wel een lijntje rubber achtergelaten op het terrein
![]()
Nu ook tot ongeveer 90 km/u gereden, das toch wel echt mooi![]()
Hoe zit het met het type motor waar jullie op gelest hebben? Ik heb nu op een lichte gereden, begin je daar altijd mee?
Ik had precies hetzelfde.quote:Op maandag 2 november 2009 19:26 schreef PeeJie_ het volgende:
Mijn eerste keer in de regen was meteen met AVB - examen, dat was wel even wennen, maar maakt haast geen verschil uit. Morgen AVD - examen, hoop dat ik het haal!
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:20 schreef PeeJie_ het volgende:
Deze OP (openingspost) is hier terug te vinden. Klik op bewerken (bovenaan) en kopieer de post.
Wil je er ook in staan? Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op.
Na 48 uur kan ik het bericht niet meer wijzigenquote:Op maandag 2 november 2009 23:51 schreef Meddo het volgende:
[..]
Volgende topic pasOf TS of een mod moet het even aanpassen
Als je het ercht zo erg vind, mag je je rijbewijs wel (tijdelijk) bij mij inleverenquote:Op dinsdag 3 november 2009 00:25 schreef Bigguy het volgende:
Wat een baggerweer zeg de laatste paar dagen! Zondag moest ik helaas toch echt boodschappen doen, en om bij de grote weg te komen moest ik door een plas van 100 meter lang en enkele cm's diep. Water spatte op tot m'n knieën, leek wel varen
Haha ja vorige week begon het al een beetje te komen.. En als je bezig bent en je denk er niet aan... ok , maar zo snel als dat je stil zit en weer denkt: "Owja, motorrijbewijs!" dan krijg je toch wel een apart gevoelquote:Op maandag 2 november 2009 19:31 schreef Gauner het volgende:
[..]
Ik had precies hetzelfde.
Succes! Zenuwachtig? Ik moet vrijdag en het begint een beetje te komen..
Ai, klote.quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:36 schreef PeeJie_ het volgende:
Shit, gezakt, reed te rustig volgens de examinator.
2 december pas weer
Klote man!quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:36 schreef PeeJie_ het volgende:
Shit, gezakt, reed te rustig volgens de examinator.
2 december pas weer
Ga je nu nog wel gewoon lessen nemen of niet meer zoveel?quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:16 schreef PeeJie_ het volgende:
Het was een zij btw.. Maar, in het begin bijvoorbeeld kwam er een "langzaam" voertuig op een voorrangsweg van links, waar ik op heb gewacht, terwijl ik door had kunnen rijden. Afrijden in Harderwijk heb je heel veel 60km-zone's met van die "polder/boerenwegen" en met les ben ik wel een paar keer langs een kruispunt geknald waar ik dus rustiger had moeten rijden. Met dat in me achterhoofd heb ik dus in het examen er iets te rustig voorbij gereden (zeg 50km/u ipv 60km/u). En op het laatst, maar dat had ik zelf niet helemaal door, een rotonde 3kwart links en toen ben ik met verschuiven naar de andere rijbaan iets te lang over de stippellijn in het midden gebleven.
Volgende keer beter, alleen jammer dat dat niet morgen is, maar pas 3 december..
Inderdaad en na zo'n actie heb je dus best kans dat je wat voorzichtiger rijd ivm tractoren ed. Maarja, dan heb je dus ook weer kans dat je snel te rustig rijd. Zelf ga ik maandag (30-11) voor me examen nog twee uur les en twee uur les voor me examen (02-12) en dan examen. Het gaat opzich goed, alleen moet dus nog wat vlotter rijden. Dan hoop ik wel dat ik dezelfde examinator krijg, dan weet je in ieder geval dat de rest wat je doet goed zitquote:Op dinsdag 3 november 2009 16:27 schreef Gauner het volgende:
[..]
Ga je nu nog wel gewoon lessen nemen of niet meer zoveel?
Ja die landweggetjes heb je hier in het zuiden helaas ook in overvloed, en nu met modder bladeren en grind wat het lekker glad maakt.
Zaterdag met les kwam er ook ineens uit het niets uit een boerderij een tractor, moest even flink in de remmen.
Zo heb ik het ook gedaan, was in juli gezakt en moet nu donderdag weer op. Vorige week 2 uur les gehad, vandaag eente (ging lekker) en donderdag voor het examen, en dan hopelijk zonder oortje de weg op kunnenquote:Op dinsdag 3 november 2009 16:48 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Inderdaad en na zo'n actie heb je dus best kans dat je wat voorzichtiger rijd ivm tractoren ed. Maarja, dan heb je dus ook weer kans dat je snel te rustig rijd. Zelf ga ik maandag (30-11) voor me examen nog twee uur les en twee uur les voor me examen (02-12) en dan examen. Het gaat opzich goed, alleen moet dus nog wat vlotter rijden. Dan hoop ik wel dat ik dezelfde examinator krijg, dan weet je in ieder geval dat de rest wat je doet goed zit..
Mooi dingquote:Op dinsdag 3 november 2009 21:16 schreef crossover het volgende:
[ afbeelding ]
Zojuist 'gekocht'! Moet nog wel even overdracht regelen en dan is ie van mij!
Suzuki Bandit 600N
Mooie motor! Veel rijplezier!quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:16 schreef crossover het volgende:
[ afbeelding ]
Zojuist 'gekocht'! Moet nog wel even overdracht regelen en dan is ie van mij!
Suzuki Bandit 600N
Ik vind dat wel wat hebben... maar kan er later eventueel altijd af natuurlijkquote:Op dinsdag 3 november 2009 21:33 schreef Bigguy het volgende:
[..]
Mooi ding![]()
Naked sowieso gaaf natuurlijk![]()
Alleen dat rooie stukje body aan de onderkant moet je er ff afslopen
Ow van voren ziet het er wel gaaf uit moet ik toegevenquote:Op woensdag 4 november 2009 08:16 schreef crossover het volgende:
[..]
Ik vind dat wel wat hebben... maar kan er later eventueel altijd af natuurlijk
[ afbeelding ]
Ohja, originele spiegels komen er wel weer op uiteraard
OMGquote:Op donderdag 5 november 2009 14:40 schreef ForumGek het volgende:
Geslaagd![]()
Heb lekker gereden, ik had hem voor het CBR nog aan het twijfelen gebracht door redelijk plots te stoppen voor een geparkeerde trailer omdat er ook een auto tegemoet kwam. Daardoor moest hij flink remmen en die erachter nog meer, 1 keertje voor gesorteerd voor een afslag op 80km weg waarbij ik beter in het midden had kunnen blijven, maar dat was slechts een opmerking.
Het zit erop, oortje is eruit, en nu de winter voorbij laten gaan![]()
Daarna hierop rondcrossen denk ik:
1984 Vespa 150PX
[ afbeelding ]
Ach, als student moet ik toch flink sparen wil ik een "echte" motor onder me kont hebben. Ik zie dat rijbewijs meer als een investering voor de toekomst. Dan hoef ik er dan geen tijd (alleen geld) meer in te steken om hem te halenquote:Op donderdag 5 november 2009 16:21 schreef Wisheh het volgende:
[..]
OMGHeb je je rijbewijs ga je op zoiets rond rijden
Ben allang blij als ik wat meer power onder me kont heb dan die les motor
Gelukkig les ik op een pittige 50pkquote:Op donderdag 5 november 2009 16:21 schreef Wisheh het volgende:
[..]
OMGHeb je je rijbewijs ga je op zoiets rond rijden
Ben allang blij als ik wat meer power onder me kont heb dan die les motor
Op het MF forum is een werkplaatshandboek te vinden, altijd handig lijkt me.quote:
thnx for the reminder.quote:Op donderdag 5 november 2009 21:38 schreef Meddo het volgende:
Iemand de nieuwste Southpark aflevering gezien? Gaat over motorrijders:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou ja, motorrijders... Harley rijders![]()
Koop een klein compressortje voor thuis (in je motorhok of garage). Dan kun je het zelf doenquote:Op donderdag 5 november 2009 22:36 schreef Robin__ het volgende:
[..]
thnx for the reminder.
Vind de 2e helft van dit seizoen maar weinig aan.
Semi niet offtopic. zaterdag eens kijken of alles lekker waterdicht is, heb 2x 200km op het programma staan, en zoals het er uitziet vooral in de regen
En wat de fuck is dat trouwens voor onzinje moet hier overal betalen om je banden op te kunnen pompen
![]()
Ehhh fietspomp? Of roep ik iets geks?quote:Op vrijdag 6 november 2009 08:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Koop een klein compressortje voor thuis (in je motorhok of garage). Dan kun je het zelf doen
Ja, want daar wordt je moe vanquote:Op vrijdag 6 november 2009 08:46 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ehhh fietspomp? Of roep ik iets geks?
is dat zo? Ik heb het 2 keer in rijswijk gedaan en dat was gewoon gratis, shell en BPquote:Op donderdag 5 november 2009 22:36 schreef Robin__ het volgende:
[..]
thnx for the reminder.
Vind de 2e helft van dit seizoen maar weinig aan.
Semi niet offtopic. zaterdag eens kijken of alles lekker waterdicht is, heb 2x 200km op het programma staan, en zoals het er uitziet vooral in de regen
En wat de fuck is dat trouwens voor onzinje moet hier overal betalen om je banden op te kunnen pompen
![]()
gemeenschappelijke stalling (zonder stopcontacten) + student dus, neequote:Op vrijdag 6 november 2009 08:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Koop een klein compressortje voor thuis (in je motorhok of garage). Dan kun je het zelf doen
Dat.. lekker met je motorpak aan, moet ik extra heen en weer gaan lopen om dat ding weer boven in de flat neer te leggen.. Oh en dat kost me meer als 20x 50 cent betalenquote:
Waarom trap je je de pleuris? Net zoveel werk als een fiets hoor.quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:18 schreef Robin__ het volgende:
[..]
gemeenschappelijke stalling (zonder stopcontacten) + student dus, neeik wil gewoon gratis lucht!
zo'n voetpomp voor autoventielen.. misschien vergis ik me maar volgens mij pomp je je helemaal de pleuris met die dingen. Ik zal eens opletten hoe het in Rijswijk is, maar alle pompen hier in de buurt (en dat zijn er toch echt een stuk of 5 hier bij laakhaven) is allemaal 50 cent. En dan maar hopen dat zo'n ding het doet en beetje nauwkeurig is.. ooit was het gratis en werden die dingen geijkt, nu moet je dokken en maar zien wat je krijgt
quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:28 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Waarom trap je je de pleuris? Net zoveel werk als een fiets hoor.
Idee was wel leuk, maar verder beetje saaie afleveringquote:Op donderdag 5 november 2009 21:38 schreef Meddo het volgende:
Iemand de nieuwste Southpark aflevering gezien? Gaat over motorrijders:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou ja, motorrijders... Harley rijders![]()
Alsof je hem wekelijks compleet vol met lucht moet pompen. Elke twee weken even een paar keer drukken je zit op spanning.quote:Op vrijdag 6 november 2009 15:34 schreef Robin__ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
klein rot cilindertje?
Al jaren niet gebuikt zo'n ding, ben gewoon gratis lucht gewend![]()
Ik zit er verder niet heel erg mee hoor, maar aangezien ik toch al aardig offtopic aan het posten was melde ik het maar even
Homogroepering boos op South Parkquote:Op vrijdag 6 november 2009 15:35 schreef Bigguy het volgende:
[..]
Idee was wel leuk, maar verder beetje saaie aflevering
Kut he!quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:25 schreef Gauner het volgende:
G@dver, gezakt.![]()
Ging in het begin al mis bij de stopopdracht, ging ergens staan waar ik beter niet had kunnen staan.
Daarna reed ik op een 80 km weg met 75 achter een auto met aanhangwagen, waar ik hem volgens de examinator in had moeten halen. Ook nam ik teveel putdeksels.
Eerstvolgende avd was pas op 22 december..
Maar heb die niet gepakt, ik bel volgende week wel of er nieuwe bij zijn gekomen eerder.
Balen.
Was een tweebaansweg met verkeer van de andere kant ja. Maar ik zou nu nog niet weten wat ik zou doen, stel ik haal in met 95 km/u en er staat een flitspaal, lekker boete aan de broek dan, maar je hebt wel goed gehandeld omdat "Je daar motorrijder voor bent".quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:33 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Kut he!
Reed je op die 80km weg met een 2baansweg waar ook verkeer van de andere richting (kan) komen, of met dubbele rijbaan een kant op ?
Met lessen rijd ik altijd vanaf Lelystad naar Harderwijk en heb je een heel lang stuk 100 km/u, 2 rijbanen en dan zit ik ook altijd te twijfelen van, inhalen of achter blijven hangen met een auto voor je die ong. 100 gaat. Gelukkig alleen met lessen en niet met examens
Edit: en 22 december.. dat is nog 3 weken langer dan dat ik herexamen kan doen, hoeveel lessen ga er nog eventueel tussen doen ?
Als je die nog niet hebt gezien voor het inhalen heb je niet goed gekeken en moet je ook niet inhalen.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:40 schreef Gauner het volgende:
[..]
Was een tweebaansweg met verkeer van de andere kant ja. Maar ik zou nu nog niet weten wat ik zou doen, stel ik haal in met 95 km/u en er staat een flitspaal, lekker boete aan de broek dan, maar je hebt wel goed gehandeld omdat "Je daar motorrijder voor bent".
Nou ze zijn er hier erg goed om de flitspalen op zo'n positie neer te zetten dat je ze niet altijd op 300 meter afstand ziet staan..quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:46 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Als je die nog niet hebt gezien voor het inhalen heb je niet goed gekeken en moet je ook niet inhalen.
Ik weet wat je bedoelt (jammer genoegquote:Op vrijdag 6 november 2009 19:40 schreef Gauner het volgende:
[..]
Was een tweebaansweg met verkeer van de andere kant ja. Maar ik zou nu nog niet weten wat ik zou doen, stel ik haal in met 95 km/u en er staat een flitspaal, lekker boete aan de broek dan, maar je hebt wel goed gehandeld omdat "Je daar motorrijder voor bent".
Ja echt lang, moest maandag bellen want intstructeur ging er vanuit dat er nog nieuwe avd's beschikbaar zouden komen.
Weet niet, dit weekend even niet in ieder geval. Dan misschien 1 per week om een beetje het gevoel te houden.
Ik baal echt als een stekker, denk dat je weet wat ik bedoel.
Ja inderdaad. Wel crap dat nu de wegen bezaaid zijn met rotzooi (bladeren, modder etc.), helemaal in het veld waar ik in gestuurd werd.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:51 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Ik weet wat je bedoelt (jammer genoeg) en ik hoop ook dat ik met me volgende examen dat soort kleine dingen niet tegenkom, want die kunnen je dus echt laten zakken blijkbaar
.
Gewoon lekker rijden dus en zo nu en dan laten zien dat je wat "durft".
Nog niet neequote:Op maandag 9 november 2009 09:39 schreef TPS het volgende:
Tis een beetje dood hier! Heeft niemand meer lessen ofzo
Het perfecte moment om te laten zien dat je rekening houdt met de omstandigheden van de dag/seizoen ! Ze verwachten dan gelukkig niet van je dat je net zo zou rijden als in de zomer. Gewoon wat voorzichtiger de bocht in, wel aandrijving houden. En als je het recht ziet worden lekker het gas d'r weer op ! bwwwwwwppp !quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:58 schreef Gauner het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Wel crap dat nu de wegen bezaaid zijn met rotzooi (bladeren, modder etc.), helemaal in het veld waar ik in gestuurd werd.
Ojee, watskeburt?!quote:Op maandag 9 november 2009 10:22 schreef Robin__ het volgende:
Naked zijn vet en kappen zijn kut!
zitten niets dan problemen achter verstopt![]()
True, niks mooiers dan een Ducati Monster, MV Agusta Brutale, HD Sportster of een Triumph Street Triple Rquote:Op maandag 9 november 2009 10:22 schreef Robin__ het volgende:
Naked zijn vet en kappen zijn kut!
zitten niets dan problemen achter verstopt![]()
quote:
Voorlopig nog niet. 15-12-09 AVD examen. Heb na me AVB geen les meer gehad en doe dus nog voor me AVD nog 5 lesjes ofzo.quote:Op maandag 9 november 2009 09:39 schreef TPS het volgende:
Tis een beetje dood hier! Heeft niemand meer lessen ofzo
Lessen op de weg is heel anders en totaal niet met AVB te vergelijken. Ook veel ervaring met autorijden was niet echt relevant voor mijn motorlessen. Ja, je hebt wat meer inzicht. Maar je moet totaal anders rijden dan dat je met de auto doet. Ik zou het knap van je vinden al je met 5 uur praktijk gaat slagenquote:Op maandag 9 november 2009 12:02 schreef Wisheh het volgende:
[..]
Voorlopig nog niet. 15-12-09 AVD examen. Heb na me AVB geen les meer gehad en doe dus nog voor me AVD nog 5 lesjes ofzo.
Ik ben duidelijk geen liefhebberquote:
Gisteren was het anders prachtig zonnigquote:Op maandag 9 november 2009 12:31 schreef Bigguy het volgende:
[..]
Ik ben duidelijk geen liefhebber![]()
![]()
Maar vervelend man! Één troost, voorlopig is het geen motorweer. K hoop dattie snel weer gefixt is.
quote:Op maandag 9 november 2009 13:05 schreef TPS het volgende:
Trouwens he.. Rijden jullie ook gewoon in de winter voor de lol?
Indeed, en in mijn geval komt daar nog bij, als hij wil startenquote:Op maandag 9 november 2009 13:16 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Zolang er geen pekel ligt en het droog is.
Krijg je m in je eentje niet aangeduwd?quote:Op maandag 9 november 2009 14:27 schreef Bigguy het volgende:
[..]
Indeed, en in mijn geval komt daar nog bij, als hij wil starten
Voor de niet-lol (kan dat wel op een motor, altijd leuk toch?) rijd ik wel in de regen, anders kom ik niet op m'n werk
Het nadeel is dus dat je "snel" (leuke woordspelingquote:Op maandag 9 november 2009 10:20 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Het perfecte moment om te laten zien dat je rekening houdt met de omstandigheden van de dag/seizoen ! Ze verwachten dan gelukkig niet van je dat je net zo zou rijden als in de zomer. Gewoon wat voorzichtiger de bocht in, wel aandrijving houden. En als je het recht ziet worden lekker het gas d'r weer op ! bwwwwwwppp !
Lijkt me toch kut als je niet ff de motor kan pakken, als je eraan gewend bent ?quote:Op maandag 9 november 2009 11:52 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Beetje een kudt weekend gehad.. ik ging ergens klussen aan de motor, ik had mn tank er nog nooit af gehad dus werd wel eens tijd om het luchtfilter schoon te maken. Zit ook over de 30.000 dus nieuwe bougies kon dan ook wel gelijk gebeuren.
[ Heel verhaal ]
Okquote:Op maandag 9 november 2009 14:31 schreef Robin__ het volgende:
zolang het droog is en niet onder de 5 graden ofzo moet dat best kunnen als je gewoon lekker wilt rijden, als je het het geld voor een dag rijden waard vind. Als je je kop er maar bijhoud, maar dat moet je zomers ook doen.
Pekel op de weg is niet jou probleem danmag de verhuurder lekker afspoelen.
Voor een paar honderd euro heb je al een leuke motor. Met een beetje bijbaantje heb je dat zo verdiend. Kwestie van willen hequote:Op maandag 9 november 2009 19:20 schreef TPS het volgende:
[..]
OkJa ik heb nog niet het geld om een motor te kopen.. En ik ben student en heb ook geen vast werk/bijbaantje
Dus wil heel langzaam gaan sparen voor een motortje maar goed dan ben je er nog niet.. Belasting en shit moet ook nog.. En mijn ouders willen helaas voor geen cent meehelpen dus tja dan maar nog ff huren
Heb na mijn examen niet meer motor gereden, baal ik beetje van
Heb gewoon fucking zin om gewoon lekker rond te rijden!!! En ik ken ook niemand met een 25kW motor dat is ook best wel zuur
quote:Op maandag 9 november 2009 19:49 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Voor een paar honderd euro heb je al een leuke motor. Met een beetje bijbaantje heb je dat zo verdiend. Kwestie van willen he
http://link.marktplaats.nl/294631909quote:Op maandag 9 november 2009 19:55 schreef TPS het volgende:
[..]
Voor een paar honderd euro heb ik ze nog niet gezien! Ik heb een zelf de Suzuki GS500 op het oog.. Lijkt me wel een leuk ding! Het probleem is eigenlijk dat ik zelf niet handig ben qua techniek dus ik zou niet bijvoorbeeld een schademotortje kunnen kopen en kunnen opknappen.. Ik moet een motor kopen die direct ook goed is en daar betaal je minstens wel 1000eu voor toch? Iig, op marktplaats zie ik ze niet goedkoper (en goed)
http://www.motor-forum.nl(...)modekleur-800-1.htmlquote:Op maandag 9 november 2009 19:55 schreef TPS het volgende:
[..]
Voor een paar honderd euro heb ik ze nog niet gezien! Ik heb een zelf de Suzuki GS500 op het oog.. Lijkt me wel een leuk ding! Het probleem is eigenlijk dat ik zelf niet handig ben qua techniek dus ik zou niet bijvoorbeeld een schademotortje kunnen kopen en kunnen opknappen.. Ik moet een motor kopen die direct ook goed is en daar betaal je minstens wel 1000eu voor toch? Iig, op marktplaats zie ik ze niet goedkoper (en goed)
Mooie datumquote:Op maandag 9 november 2009 16:42 schreef Gauner het volgende:
Net vastgelegd, woensdag 2 december tweede avd kans.
Ik zei het in het algemeen, maar met alle respect staan er hier in de stalling juist 2 honda in deze catagorie.. mid jaren 80, 1tje heeft ook cardan.. Die zijn ook gekocht onder het motto 'lekker goedkoop, hondatja, lekker goedkoop/niet onderhouden en inruilen voor een paar honderd euro als ik een 'echte' motor ga kopen'quote:
10.10 in harderwijk, in ieder geval succes, ik hoop dat het dat uurtje of heeeel mooi weer is!quote:
Ja jij ook succes! Is wel toevallig zelfde dag.quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:13 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
10.10 in harderwijk, in ieder geval succes, ik hoop dat het dat uurtje of heeeel mooi weer is!
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 10 november 2009 17:18 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Geslaagd!, nagenoeg foutloze rit, behalve een 30 bord ivm met wegwerkzaamheden (die er niet waren) en waarvan mn instructeur zei dat ik die kon negeren. Examinator had zoiets van mwah niet netjes, maar er was verder niets (geen andere bordjes/paaltjes dus was goed gehandeld). Was vanochtend om 11 u, in enschede, in de stromende regen, maar dat is alleen maar voordelig.
Woooo!!
Morgen aanvragen, dit weekend denk ik even wat rondkijkenquote:Op dinsdag 10 november 2009 20:07 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, morgen ophalen of volgende week ?
Gs500(E)quote:Op maandag 9 november 2009 19:55 schreef TPS het volgende:
[..]
Voor een paar honderd euro heb ik ze nog niet gezien! Ik heb een zelf de Suzuki GS500 op het oog.. Lijkt me wel een leuk ding! Het probleem is eigenlijk dat ik zelf niet handig ben qua techniek dus ik zou niet bijvoorbeeld een schademotortje kunnen kopen en kunnen opknappen.. Ik moet een motor kopen die direct ook goed is en daar betaal je minstens wel 1000eu voor toch? Iig, op marktplaats zie ik ze niet goedkoper (en goed)
Je kan een poging wagen door Yamaha zelf een mail te sturen? Misschien hebben ze ze nog, en vinden ze het wel mooi als motoren weer origineel worden bestickerd.quote:Op woensdag 11 november 2009 00:01 schreef PeeJie_ het volgende:
Zelf ben ik trouwens nog op zoek naar (het liefst originele) FZ stickers, maar dit is natuurlijk een motor uit '87. Iemand enig idee waar ik een beetje kan zoeken?
Succes! Waar ergens? Want het is best kloteweer.quote:
Daar zal ik tzt ook mogen afrijden. Maar eerst AVB en dan theorie nogquote:Op donderdag 12 november 2009 09:26 schreef crossover het volgende:
Tilburg (Berkel-Enschot). Het is al droog hierAlthans, gestopt met regenen
![]()
Pff.. balen. Winter en crisistijd, maar toch helemaal vol zitten. Bij mij was het ook een maand wachten en die andere jongen eigenlijk ook (pas) 22 december. En de rijschool waar ik eerst wilde lessen zit al tot Maart 2010 volquote:Op donderdag 12 november 2009 13:18 schreef NutKees het volgende:
Hoera! Zojuist AVB gehaald. Langzame slalom helemaal verknald, maar de rest ging perfect!
Maar ook slecht nieuws, rijschool zit 'op de weg' helemaal vol tot eind December...![]()
NutKees
Intest: 23-09-2009
Theorie: 05-10-2009
Eerste rijles: 19-10-2009
AVB: 12-11-2009
AVD: nnb
Geslaagdquote:
Gefeliciteerd!!quote:
Ach...het is net zoals een auto. Bij de dealer kan ook kut zijn.quote:Op vrijdag 13 november 2009 21:01 schreef Panzerknacker666 het volgende:
wat raden jullie trouwens aan, motor via een particulier kopen (met eventuele problemen), of bij een dealer, tegen vaak een hogere prijs?
Ja dat is ook zo, hier in t dorp staat een honda cbr 600f, uit '97 te koop, met 48xxx op de teller, voor 2100, dat is vrij redelijk toch?quote:Op vrijdag 13 november 2009 21:39 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ach...het is net zoals een auto. Bij de dealer kan ook kut zijn.
Ik heb ook als motor n00b een nieuwe motor gekocht. Rij er nu een maandje op, had alleen niet goed gekeken naar de voorband (zaten haarscheurtjes in). Laten vervangen voor 130 euro, viel me reuze mee.quote:Op vrijdag 13 november 2009 22:43 schreef Robin__ het volgende:
Mja dat is wel vrij normaal volgens mij, ze zijn waarschijnlijk wel met minder km's te vinden.. maar hoe redelijk die vraagprijs is hangt ook gewoon af van de staat van de ketting en de banden.. zijn die net nieuw, of moet je die direct vervagen (scheelt even 300 euro omhoog of omlaag) maar het klinkt opzich als een redelijke prijs hoor
Als je de kans krijgt, proefritje maken, vergelijkingsmateriaal is áltijd handig
Bij een wat duurdere motor liever bij de dealer maar bij een wat lager prijs is het verschil met particulier procentueel vaak wel erg groot. Zou gewoon een mooi particulier exemplaar uitzoeken en bij de proefrit iemand die er een beetje kijk op heeft meenemen.quote:Op vrijdag 13 november 2009 21:01 schreef Panzerknacker666 het volgende:
wat raden jullie trouwens aan, motor via een particulier kopen (met eventuele problemen), of bij een dealer, tegen vaak een hogere prijs?
Zet 'm op, let op de dingen die verkeerd gingen, en doe de dingen die goed zijn gewoon zoals je altijd deed.quote:Op maandag 16 november 2009 13:39 schreef Gauner het volgende:
Komende zaterdag voor het eerst weer 2 uurtjes de weg op sinds mijn zakken voor avd.
Succes!quote:Op maandag 16 november 2009 12:03 schreef El_Thijs het volgende:
Ik ben morgen aan de beurt voor AVB.
En dan mn nick verkeerd schrijvenquote:Op zondag 15 november 2009 21:47 schreef Robin__ het volgende:
*schop*
hoe gaat het met de avd-ers? ik moet toegeven dat het nu lastiger is op de weg als toen ik bezg was.
ik rij ook weer rond (met gratuz opgepompte banden overigens, thanks biguy)
Ai, zonder benzine en geen reservequote:Op maandag 16 november 2009 23:31 schreef Bigguy het volgende:
[..]
En dan mn nick verkeerd schrijven![]()
![]()
ik stond zaterdag zonder benzinebenzinekraantje niet in de goede positie dus mn reservetank was leeggeslurpt zonder dat ik er erg in had. Schaamtevol mn pa gebeld
Dat doen we dus nie meer
Tja ik héb wel een reserve, mits ik het kraantje in de goede stand laat staanquote:Op maandag 16 november 2009 23:57 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Ai, zonder benzine en geen reserve.. Dan maar elke keer op de helft / driekwart van je tank tanken voor de zekerheid
Die motoren die je bij een dealer koopt komen ook van particulieren af met de mogelijkheid dat er iets mee aan de hand is, ik ken geen enkele dealer die iedere inruiler standaard een grote beurt geeft en alle slijtage onderdelen vervangt voordat hij weer de verkoop in gaat. Is wel over te spreken maar dat kost je gewoon geld.quote:Op vrijdag 13 november 2009 21:01 schreef Panzerknacker666 het volgende:
wat raden jullie trouwens aan, motor via een particulier kopen (met eventuele problemen), of bij een dealer, tegen vaak een hogere prijs?
quote:Op maandag 16 november 2009 23:31 schreef Bigguy het volgende:
[..]
En dan mn nick verkeerd schrijven![]()
![]()
ik stond zaterdag zonder benzinebenzinekraantje niet in de goede positie dus mn reservetank was leeggeslurpt zonder dat ik er erg in had. Schaamtevol mn pa gebeld
Dat doen we dus nie meer
Ik heb een complete boordcomputer met een shitload aan opties waaronder:quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:12 schreef Robin__ het volgende:
Ik had de motor laten lopen tijdens het oppompen van de banden, werp een blik op de meter om te zien of ik ook gelijk even moet tanken, neuh, nog bijna vol.
Ik wil ook een klokje!quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:40 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Ik heb een complete boordcomputer met een shitload aan opties waaronder:
- weergave van hoogst gereden snelheid
- weergave van gemiddelde snelheid
- keuze tussen km- of mijlenteller
- klokje
- instelbare shiftlight (lichtje dat gaat knipperen wanneer je moet schakelen)
- laptimer (je kunt dus je rondetijden op het circuit zelf bijhouden en klokken)
- weergave van temperatuur instelbaar in graden of fahrenheit
Maar een afleesbare benzinemeter zijn ze gemakshalve vergeten, je moet het doen met een lichtje wat aangaat als je tank bijna leeg is...![]()
quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:40 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Ik heb een complete boordcomputer met een shitload aan opties waaronder:
- weergave van hoogst gereden snelheid
- weergave van gemiddelde snelheid
- keuze tussen km- of mijlenteller
- klokje
- instelbare shiftlight (lichtje dat gaat knipperen wanneer je moet schakelen)
- laptimer (je kunt dus je rondetijden op het circuit zelf bijhouden en klokken)
- weergave van temperatuur instelbaar in graden of fahrenheit
Maar een afleesbare benzinemeter zijn ze gemakshalve vergeten, je moet het doen met een lichtje wat aangaat als je tank bijna leeg is...![]()
Ik heb een dagteller, een kmteller die niet werkt, een toerenteller en een snelheidsmeter waarvan de verlichting momenteel kapot isquote:Op dinsdag 17 november 2009 17:40 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Ik heb een complete boordcomputer met een shitload aan opties waaronder:
- weergave van hoogst gereden snelheid
- weergave van gemiddelde snelheid
- keuze tussen km- of mijlenteller
- klokje
- instelbare shiftlight (lichtje dat gaat knipperen wanneer je moet schakelen)
- laptimer (je kunt dus je rondetijden op het circuit zelf bijhouden en klokken)
- weergave van temperatuur instelbaar in graden of fahrenheit
Maar een afleesbare benzinemeter zijn ze gemakshalve vergeten, je moet het doen met een lichtje wat aangaat als je tank bijna leeg is...![]()
Een Goldwing met een laptimer? Dat zou de eerste dan zijn...quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:37 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Rij je een BMW RT / GS, of is het een Honda Goldwing?
En dan nog 40 euro's af mogen tikken ook nog.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:13 schreef crossover het volgende:
Die lamme ambtenaren mailen niet eens zoals afgesproken als mijn rijbewijs binnen is
Maar het goede nieuws is: Ik ging vanmiddag gewoon even kijken en ik kon 'm afhalenMorgen motor ophalen bij m'n ouders dus
Aah ik heb vandaag niet gereden! Mijn topsnelheid (25kw he) ligt namelijk beduidend hoger met wind mee dan met wind tegenquote:Op woensdag 18 november 2009 16:21 schreef Robin__ het volgende:
Lijkt wel zeilen vandaag ipv motorrijden
Geloof best dat dat een stuk scheelt ja.. Ik had vooral last van de zijwind, best kudt zo tussen de trambaan in. Ging bijna overstagquote:Op woensdag 18 november 2009 18:40 schreef Bigguy het volgende:
[..]
Aah ik heb vandaag niet gereden! Mijn topsnelheid (25kw he) ligt namelijk beduidend hoger met wind mee dan met wind tegen
Zolang je geen klapgijp maakt is dr niks aan de hand toch?quote:Op woensdag 18 november 2009 19:53 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Geloof best dat dat een stuk scheelt ja.. Ik had vooral last van de zijwind, best kudt zo tussen de trambaan in. Ging bijna overstag
Ik kan al uit ervaring zeggen, onderschat AVD niet.quote:Op donderdag 19 november 2009 16:58 schreef NutKees het volgende:
Hoera, buiten de verwachtingen om gaan mijn AVD lessen volgende week zaterdag van start. Voor de kerst dus misschien mijn rijbewijs al (als alles net zo vlekkeloos verloopt als AVB).
Ik heb er al met al 2 maand over gedaan ongeveer, het kan ook wel sneller, maar dan moet je nu al gaan plannen met je rijschool, aangezien er hier toch wel een aardige wachttijd is. En natuurlijk hoeveel tijd je zelf hebt. Ik zou rekenen op ergens rond de 1500 inclusief een helm en dat soort dingen, het verschilt natuurlijk per persoon hoeveel lessen je nodig hebt.quote:Op zondag 22 november 2009 19:15 schreef Leintjeuh het volgende:
Hoe lang doet iemand gemiddeld over het halen van een motorrijbewijs? En aan wat voor budget moet ik denken? Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met rijscholen in omgeving Leiden?
Weekje nog..quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:36 schreef Gauner het volgende:
[..]
Ja jij ook succes! Is wel toevallig zelfde dag.
Ga nu weer beetje kijken wanneer ik nog 2 of misschien 3 lessen kan nemen.
Waar moest je vandaan komen dan? Ik reed maandag Leiden - Den Haag ook vol tegen de wind in met vlagen die me deden slingeren, maar Den Haag - Leiden ging een stuk snellerquote:Op maandag 23 november 2009 10:53 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Was ff goed vasthouden vanochtend op de a12 richting werk (denhaag).
Ik kom er bij nieuwebrug op (afslag voor woerden), vriendin woont daar. Vandaag weer was nog een tikkeltje erger dan maandag, hing op een gegeven moment flink schuin naar links om de klappen op te vangenquote:Op woensdag 25 november 2009 17:48 schreef Bigguy het volgende:
[..]
Waar moest je vandaan komen dan? Ik reed maandag Leiden - Den Haag ook vol tegen de wind in met vlagen die me deden slingeren, maar Den Haag - Leiden ging een stuk sneller
Jaja, de weken zijn snel omgegaan. Hopelijk hebben we hem over een week op dit tijdstip binnen.quote:
Ik denk dat je zeker omdat bijna geen ervaring op de weg hebt zeker wel meer lessen nodig hebt. Of je bent natuurlijk een natuurtalentquote:
De instelling is er, hehe. Maar ik zou gewoon gaan beginnen/proefles nemen, merk jijzelf en de instructeur vanzelf wel wat er gebeuren moet.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:13 schreef GimmeGore het volgende:
Mijn broer en een vriend van me hadden het allebei rond de 18 rijlessen nodig, maar die hadden al een rijbewijs en ervaring op de weg.
Ik heb er wel heeeeeeel erg veel zin in.
Ik wil al minstens 15 jaar motorrijden, ben 1x bezig geweest aan mn theorie, maar toen werd ik ontslagen en niet verder gegaan.
Maar nu heb ik besloten en dat rijbewijs gaat er komen!
Examen was de laatste keer, maandag 2 uur lessen en dinsdag 2 uur en dan examenquote:Op woensdag 25 november 2009 21:08 schreef Gauner het volgende:
[..]
Jaja, de weken zijn snel omgegaan. Hopelijk hebben we hem over een week op dit tijdstip binnen.
Zaterdag nog 2 uur avd les, twijfel of ik er dinsdag ofzo nog moet pakken. Afgelopen zaterdag ging het
in ieder geval erg lekker. Hoeveel doe jij er nog?
Ja je zit er zo weer in. Had ook niet meer gereden (2,5 weken) sinds avd. Maar je gaat erop zitten en het voelt vertrouwd. Ging echt lekker, zonde dat het zo niet op avd ging.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:51 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Examen was de laatste keer, maandag 2 uur lessen en dinsdag 2 uur en dan examen. Ook omdat ik denk ik binnen een half uur wel weer in me "oude" ritme zit en maar hele kleine dingetjes moet verbeteren, alhoewel dat meestal wel het meeste tijd kost.
Alleen zit ik helaas ook met me vrije uren ivm werk dat ik niet veel meer kan rijden.
Flink acceleren lukt me ondertussen welquote:Op woensdag 25 november 2009 23:02 schreef Gauner het volgende:
[..]
Ja je zit er zo weer in. Had ook niet meer gereden (2,5 weken) sinds avd. Maar je gaat erop zitten en het voelt vertrouwd. Ging echt lekker, zonde dat het zo niet op avd ging.![]()
Ik probeer nu wel als het ook maar een beetje kan in te halen, was een van de kritieken die ik had. Had zaterdag zo´n moment en moet zeggen dat het wel even heel lekker was om even flink te accelereren.
´quote:Op woensdag 25 november 2009 23:50 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Flink acceleren lukt me ondertussen wel.. Ik moet altijd van Lelystad naar Harderwijk en dat is een 80 / 100 weg, 2x2 baans met stoplichten. En nu willen die wel eens (best vaak) op rood staan en de linkerbaan leeg zijn, dus dat is best leuk om te doen
.
Zelf moet ik alleen even rekening houden met, gaan waar je gaan kan (kruispunten) en doorrijden op een voorrangsweg, dus geen gas los laten bij kruispunten ed. Stomme is dat ik dat met de auto dus ook niet zou doen, maar met zo'n examen dan weer wel.
Dat is in ieder geval wel de bedoelingquote:Op donderdag 26 november 2009 00:30 schreef Robin__ het volgende:
T doet toch vreemde dingen met je, zo'n rijexamen. Heb/bouw vertrouwen op in je eigen kunnen.. das t enige wat helpt tegen dat getwijfel/stress. en dan als ie binnen is ben je voor altijd van het cbr af
quote:Op donderdag 26 november 2009 00:30 schreef Robin__ het volgende:
T doet toch vreemde dingen met je, zo'n rijexamen. Heb/bouw vertrouwen op in je eigen kunnen.. das t enige wat helpt tegen dat getwijfel/stress. en dan als ie binnen is ben je voor altijd van het cbr af
Dat is echt motorrijden ja wat ik merkte, eerst langs de auto/vrachtauto kijken of het vrij is, en dan volgas erlangs, prachtig!quote:Op woensdag 25 november 2009 23:53 schreef Gauner het volgende:
[..]
´
Ja bij stoplichten enzo is accelereren ook geen probleem. Bedoelde meer inhalen waar het kan, dat moet ik meer doen. Reed op 80km weg achter een auto die 65 reed, even lekker in de 3 het gas opendraaien en erlangs.
Ik denk wel dat je boven die 15 lessen uitkomt als je geen ervaring hebt in een auto. Ik ben ook vanaf de fiets overgestapt op de motor en dan duurt het allemaal toch wat langer.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:28 schreef GimmeGore het volgende:
Of moet ik er maar rekening meehouden dat ik uiteindelijk veel extra lessen moet nemen (rijschool die ik op het oog heb, biedt 15 lessen als pakket) omdat het gewoon te weinig lessen zijn om alles te kunnen leren? (Ik heb zelf op dit moment alleen een fiets, ook geen autorijbewijs, dus ook op de weg is alles nieuw voor mij)
Ik heb echt weinig vergelijkingsmateriaal wat het aantal lessen betreft.quote:Op donderdag 26 november 2009 19:34 schreef Bigguy het volgende:
[..]
Ik denk wel dat je boven die 15 lessen uitkomt als je geen ervaring hebt in een auto. Ik ben ook vanaf de fiets overgestapt op de motor en dan duurt het allemaal toch wat langer.
Autorij-les gaat nu wel weer makkelijker dus uiteindelijk maakt het erg weinig uit.
En als je het wel redt in een les of 15, massive respect
uhm, geld?quote:Op donderdag 26 november 2009 23:34 schreef Gauner het volgende:
... of dat na 20 of 30 lessen is maakt niet uit.
Doe ik ook niet, ik ga er van uit dat ik meer lessen nodig heb, maar 15 lessen is wat er in een pakket zit.quote:Op donderdag 26 november 2009 23:34 schreef Gauner het volgende:
Ik zou me niet teveel focussen op 15 lessen (wat ik sowieso erg weinig vind).
Je moet op examen gaan als jij en vooral je instructeur denkt dat je er klaar voor bent, of
dat na 20 of 30 lessen is maakt niet uit.
Ik zou liever een paar lessen meer betalen als een extra examenquote:Op donderdag 26 november 2009 23:55 schreef Bigguy het volgende:
[..]
uhm, geld?
Maar je hebt verder inderdaad helemaal gelijk
Ik vind het best meevallen dat het zo'n goed bod is, ik kocht 3 jaar geleden als eerste motor een Yamaha FZR 600R (tegenhanger van de CBR) met 35.000 op de teller voor 2100 euro... Maar oke, de CBR is gewoon duur in aanschaf en levert ook weer meer op bij een verkoop, die dingen zijn populair.quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:01 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Dames en heren,ik heb jullie advies nodig. Een honda CBR 600F uit '95, met 60.000 op de teller, voor 2600, is dat veel? Ik hoor namelijk van verschillende mensen dat dat een mooi bod is, heb er ook al op testgereden en het is een mooi fietsje, zit erover te denken ze dinsdag te bellen namelijk.
Inderdaad.. denk dat het wel rond dat bedrag ligt. Goede banden en nieuwe ketting is wel een kleine 400 euro, dus dat is zeker van belang om te kunnen zeggen of het een nette prijs is.quote:Op zondag 29 november 2009 18:31 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Ik vind het best meevallen dat het zo'n goed bod is, ik kocht 3 jaar geleden als eerste motor een Yamaha FZR 600R (tegenhanger van de CBR) met 35.000 op de teller voor 2100 euro... Maar oke, de CBR is gewoon duur in aanschaf en levert ook weer meer op bij een verkoop, die dingen zijn populair.
Maar de prijs is moeilijk te bepalen naar aanleiding van een stuk tekst. Hoe staat het met de banden, remmen en remblokken, ketting, tandwielen...Heeft hij schade?
Als alles netjes in orde is en je kunt nog wat aan de prijs doen dan denk ik dat je een leuke motor hebt
Ben afgelopen zaterdag wezen kijken, kuip/frame en dergelijk zag er als nieuw uit, 2 hele kleine krasjes bij de tank, maar meer niet. Banden kwamen er nieuw op, incl beurt. Ook zit er een half jaar garantie bij, ik wil dinsdag nog even bellen om wat van de prijs af te handelen, vind het namelijk een heel fijne fiets, precies goed voor mij.quote:Op zondag 29 november 2009 18:36 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Inderdaad.. denk dat het wel rond dat bedrag ligt. Goede banden en nieuwe ketting is wel een kleine 400 euro, dus dat is zeker van belang om te kunnen zeggen of het een nette prijs is.
Oh hij staat bij een dealer, das meestal ook wat duurder als particulier. Gebruikssporen op een motor van 15 jaar oud houd je altijd ben ik bang, incl beurt, garantie en nieuwe banden klinkt opzich positief (neemt niet weg dat je zelf die ketting ff moet checkenquote:Op zondag 29 november 2009 18:40 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Ben afgelopen zaterdag wezen kijken, kuip/frame en dergelijk zag er als nieuw uit, 2 hele kleine krasjes bij de tank, maar meer niet. Banden kwamen er nieuw op, incl beurt. Ook zit er een half jaar garantie bij, ik wil dinsdag nog even bellen om wat van de prijs af te handelen, vind het namelijk een heel fijne fiets, precies goed voor mij.
En vergeet niet dat die CBR bijna het dubbele heeft gelopen van die fzr die ik toen kocht en dat mijn aankoop ook alweer 3 jaar geleden was.quote:Op zondag 29 november 2009 18:36 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Inderdaad.. denk dat het wel rond dat bedrag ligt. Goede banden en nieuwe ketting is wel een kleine 400 euro, dus dat is zeker van belang om te kunnen zeggen of het een nette prijs is.
Een troost dan, het is inderdaad eindelijk droog op de weg maar wel behoorlijk fris!quote:Op maandag 30 november 2009 10:28 schreef TPS het volgende:
Bah, is het een keer een lekker dagje om een motortje te huren zit ik de hele dag op school!!!!!
Motor van mijn rijschool heeft handvatverwarming, is inderdaad wel lekker.quote:Op maandag 30 november 2009 15:46 schreef PeeJie_ het volgende:
Inderdaad, vanmorgen weer AVD les, maar de zogenaamde "winter" handschoenen van de rijschool ga ik niet overkopen iig.
Men, wat een koude klauwen, als ik me rijbewijs heb bestel ik meteen een handvatverwarmingssetje bij de motorshop
Lekker dan.. tis wel een beetje een afweging van dikte vs kou, heb beetje rond zitten kijken, veel mensen zweren bij dane handschoenen. Ook aangehad, ik geloof direct dat het lekker warm is, maar ik vond ze veel te dik.quote:Op maandag 30 november 2009 15:46 schreef PeeJie_ het volgende:
Inderdaad, vanmorgen weer AVD les, maar de zogenaamde "winter" handschoenen van de rijschool ga ik niet overkopen iig.
Men, wat een koude klauwen, als ik me rijbewijs heb bestel ik meteen een handvatverwarmingssetje bij de motorshop
Inderdaad, ik zag ook rijscholen met motoren met handvatverwarming, maar helaas. Deze nietquote:Op maandag 30 november 2009 15:57 schreef Gauner het volgende:
[..]
Motor van mijn rijschool heeft handvatverwarming, is inderdaad wel lekker.
Hoe ging het?
Als het goed is en ik heb me er een beetje goed in verdiept, kan je met handvatverwarming (gewoon) zomerhandschoenen dragen. Alleen zou ik toch een reserve setje winterhandschoenen aanschaffen / meenemen voor het geval dat je handvatverwarming er ineens mee stoptquote:Op maandag 30 november 2009 16:11 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Lekker dan.. tis wel een beetje een afweging van dikte vs kou, heb beetje rond zitten kijken, veel mensen zweren bij dane handschoenen. Ook aangehad, ik geloof direct dat het lekker warm is, maar ik vond ze veel te dik.
Heb nu dingen van revit, nog niet goed getest wat dat betreft, wel waterdicht in ieder geval. Handvatverwarming zie ik ook wel zitten, helemaal als dat het mogelijk maakt dunnere handschoenen te dragen. (juist als je dikke handschoenen aandoet (koud en nat) wil je nauwkeurig zijn met je gas en koppeling etc, en dat vind k lastiger met die dikkere handschoenen)
Gewoon een helmmuts die ook de bovenkant van me borst bedekt. Rij nu elke dag en nog geen één keer koud gehad.quote:Op maandag 30 november 2009 18:25 schreef Meddo het volgende:
Doen jullie een sjaal ofzo om, om je hals tegen de wind e.d. te beschermen?
Heb je die zelf ook ? Ziet er wel lekker warm uit!quote:
Bij mij zit er nog een bivakmuts aan vast.quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:10 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Heb je die zelf ook ? Ziet er wel lekker warm uit!
Ja dus lezenEn qua handschoenen?
Morgen is het zover..quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:10 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Heb je die zelf ook ? Ziet er wel lekker warm uit!
Ja dus lezenEn qua handschoenen?
quote:Op woensdag 2 december 2009 10:57 schreef PeeJie_ het volgende:
Geslaagd! Was een goede rit. Eerst op de rijschool wachtten op de andere kandidaat, maar die dacht dat het pas 7 uur was ipv 8 uur. Toen om kwart voor negen weggereden, knapte zijn koppelingskabel. Al met al, geen les gehad vandaag maar wel heerlijk gereden. :d
quote:Op woensdag 2 december 2009 12:10 schreef Gauner het volgende:
Ook geslaagd! Lekkere rit gehad, heerlijk gevoel dat ik klaar ben met lessen en nu kan gaan voor het echte werk: Ducati.![]()
Al met al een uitstekende dag voor ons motorrijdende Fok!ers!
Bij mij viel het wel mee.. ik heb over 2 weekjes mijn AVB-examen. En die is ook nog maar vorige week aangevraagd.quote:Op woensdag 2 december 2009 12:34 schreef Meddo het volgende:
[..]
![]()
mijn avb-examen wilde mijn instructeur gaan aanvragen, ben bang dat het wel februari wordt
Haha toevallig! gefeliciteerd!quote:Op woensdag 2 december 2009 20:06 schreef Bigguy het volgende:
Ik had gister mijn eerste auto-rijexamen... en ik trof een motorrijdende examinator![]()
Dus de hele rit een beetje over motorfietsen- en rijden gepraat.
En nu mag ik ook koekblikken besturen!
Enige commentaar was dat ik niet moest vergeten dat een auto wat logger isdat schijn ik nog wel eens te vergeten
quote:
Nee.quote:Op maandag 30 november 2009 17:57 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Als het goed is en ik heb me er een beetje goed in verdiept, kan je met handvatverwarming (gewoon) zomerhandschoenen dragen. Alleen zou ik toch een reserve setje winterhandschoenen aanschaffen / meenemen voor het geval dat je handvatverwarming er ineens mee stopt
Ik wil handvatverwarming kopen voor mijn Transalp, hoe zit het met montage? Ik heb eigenlijk twee linkerhanden.... Moet je veel kabels openhalen?quote:Op woensdag 2 december 2009 22:45 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Nee.
Ik heb handvatverwarming, maar echt wel winterhandschoenen nodig hoor.
(Ik heb geen kappen bij de handvaten o.i.d.trouwens)
Je kunt wel in de herfst langer doorrijden met zomerhandschoenen.
Ik heb twee standen verwarming, laag en hoog.
Laag is lekker op herfstdagen, of koude zomerdagen, met je zomerhandschoentjes.
Hoog heb je nodig in de winter.
Maar dan zijn die handvaten verrekte heet, als je dunne zomerhandschoentjes aanhebt. ;-) terwijl de wind door de buitenkant van je handschoentjes snijdende vrieskou blaast. Zowel voor de hitte van je handvat als de kou van buiten zijn winterhandschoenen dan echt wel heel fijn hoor.
Zomerhandschoenen gebruik ik tot eind oktober, ruwweg.
Geen idee, zit er bij mijn motor standaard op.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:50 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ik wil handvatverwarming kopen voor mijn Transalp, hoe zit het met montage? Ik heb eigenlijk twee linkerhanden.... Moet je veel kabels openhalen?
verwarming komt in bepaalde diameters (van je handvat/gashendel) even uitzoeken welke je moet hebben, meeste werk is denk ik het netjes wegstoppen van de kabels onder je tank.quote:Op woensdag 2 december 2009 23:37 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Geen idee, zit er bij mijn motor standaard op.
Ik heb ook twee linkerhanden.
Is ook de lastigste. Maar je zult zien, straks gaat hij ineens 10x achter elkaar goed en dan heb je hem.quote:Op zondag 6 december 2009 17:04 schreef Meddo het volgende:
Gisteren weer les gehad![]()
Alles geleerd over het (bewust) tegensturen, wat bij de uitwijkoefening goed van pas komt. Dat was ook de enige oefening die ik nog niet gedaan had.
Hierna alle langzame oefeningen nog even gedaan waarbij alles, behalve de slalom, goed ging
Morgen 'al'? Of heb je hem woensdag meteen aangevraagd en zijn ze bij jullie een dag sneller? :-pquote:Op maandag 7 december 2009 00:06 schreef Gauner het volgende:
Nice! Ik kan hem morgen ophalen, alleen nog geen motor.
Heb hem woensdag na examen aangevraagd ja. Maar ik was te voorbarig, was vanmorgen op school en dacht ´ga ik het erna even halen´, sta ik net voor de gesloten deur. Is open van 9 tot half 1.quote:Op maandag 7 december 2009 08:01 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Morgen 'al'? Of heb je hem woensdag meteen aangevraagd en zijn ze bij jullie een dag sneller? :-p
Maar heb je hem versneld aangevraagd of gewoon normaal, is anders wel erg 'snel'quote:Op maandag 7 december 2009 13:54 schreef Gauner het volgende:
[..]
Heb hem woensdag na examen aangevraagd ja. Maar ik was te voorbarig, was vanmorgen op school en dacht ´ga ik het erna even halen´, sta ik net voor de gesloten deur. Is open van 9 tot half 1.![]()
Nu morgenvroeg maar even langsgaan.
Nee niet versneld, vind ik geldverspilling.quote:Op maandag 7 december 2009 17:50 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Maar heb je hem versneld aangevraagd of gewoon normaal, is anders wel erg 'snel'
Yup, gepland deze hele maand, anderhalf uur in de avond, 1x per week. Kou valt best mee, zijn aanstellers die dat roepenquote:Op dinsdag 8 december 2009 09:59 schreef motorbloempje het volgende:
ah, weer eens even meelezen met de lessers
allemaal winterlesbikkels
Kan goed, een vriend van een medelester had altijd met mooi weer gelest, die durfde met regen en in de herfst/winter nauwelijks te rijdenquote:Op dinsdag 8 december 2009 12:51 schreef PeeJie_ het volgende:
volgens mijn instructeur rijden de lessers die ook in de winter hebben gelest, zelf ook sneller in de winter door. Maar hebben jullie lesmotoren ook nog enige bescherming of helemaal naked verder?
ER-5 is idd lekkere lesmotor. Zagen toevallig bij het ABV de opvolger (ER-6) staan. Was ook best een mooi dingquote:Op dinsdag 8 december 2009 12:52 schreef motorbloempje het volgende:
hier iig eentje die dat bevestigtik rijd in principe het jaar door, al hebben we voor de extreme kou en regen nu wel een autootje erbij gekocht.
Mijn rijschool had ER-5jes (helemaal naakt) en Diversions (halfgekuipt).ABV op ER-5 gedaan en de rest op de Div, toch lekker met zo'n kuip!
Netjes, zelfde motor als ik op gelest heb. Inclusief beugelsquote:Op dinsdag 8 december 2009 12:55 schreef Meddo het volgende:
[..]
Kan goed, een vriend van een medelester had altijd met mooi weer gelest, die durfde met regen en in de herfst/winter nauwelijks te rijden![]()
Mijn motor is helemaal naakt maar met beugels
[ afbeelding ]
werkplaatshandboek is je beste vriend voor dat soort dingen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:45 schreef Panzerknacker666 het volgende:
hoe de fuck krijg je de achterzijkap van een honda cbr 600f eraf?die schroef onder voor lukt me wel, maar halverwege zit nog een plug, die zit moervast ofzo?
Weet niet of je hier wat aan hebt: http://www.gofastvideo.com/video/377/Honda-CBR-600-F2-Shop-Manual (iets van 50mb)quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:45 schreef Panzerknacker666 het volgende:
hoe de fuck krijg je de achterzijkap van een honda cbr 600f eraf?die schroef onder voor lukt me wel, maar halverwege zit nog een plug, die zit moervast ofzo?
Ah!, dank u wel!, eerste keer was ik te voorzichtig, maar je kunt die dingen er zo afklikken dus. Kwam daaronder nog wel een ehbo setje tegenquote:Op dinsdag 8 december 2009 23:35 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Weet niet of je hier wat aan hebt: http://www.gofastvideo.com/video/377/Honda-CBR-600-F2-Shop-Manual (iets van 50mb)
Pagina 8 volgens mij
Zolang het niet ijzelt is he goed!quote:Op woensdag 9 december 2009 22:27 schreef PeeJie_ het volgende:
Vandaag maar even gebeld met het gemeentehuis (tsja, als je toch niet kan wachten) en ja hoor! Hij lag er. Dus de eerste km's voor mij zitten erop! Volgende week vriezen
, van mij mag het wel weer zomer worden
Bikkelquote:Op woensdag 9 december 2009 22:41 schreef GimmeGore het volgende:
na de kerstvakantie ga ik beginnen met lessen!!!
De keer voor het examen gaat zoiets foutloos, althans, dat ondervond ik. gewoon rechtuit kijken waar je heen wil en niet vergeten te sturen!quote:Op vrijdag 11 december 2009 20:45 schreef Miriampje het volgende:
Vandaag mijn laatste les gehad voor het AVB-examen. Ging eigenlijk allemaal wel goed. Blijf het lastig vinden om goed tussen de poortjes te remmen/ gas los te laten en niet naar alle pionnetjes te kijken.
Heb er wel vertrouwen in... heb de motor inmiddels goed onder controle. En ben de AVB-lessen ook echt beu.
dat is juist het mooist!, kun je gelijk laten zien dat je alles snapt/voorzichtig aan doen in bochtjes, en doorrijden als het kan.quote:Op zaterdag 12 december 2009 00:38 schreef Wisheh het volgende:
Dat is ook lekker hoor, ik moet dinsdag AVD examen doen. Enigste dag met voorspelling van sneeuw voor volgende week
Maar ik heb een hekel aan kouquote:Op zaterdag 12 december 2009 00:48 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
dat is juist het mooist!, kun je gelijk laten zien dat je alles snapt/voorzichtig aan doen in bochtjes, en doorrijden als het kan.
Klote! Wanneer heb je nog les en examen? Mijn vingers waren na ongeveer 1,5 uur ook (te) koud, met de "zogenaamde" winterhandschoenen van de rijschool. Vooral snelweg en wegen van 100km/u en harder zorgden voor een versnelde verkoeling van je vingers zeg maarquote:Op maandag 14 december 2009 20:08 schreef NutKees het volgende:
OMFG! Ik heb net een stuk ijs van een vrachtwagen tegen m'n knie gekregen (snelweg, einde van de les). Heb eigenlijk nog 3 uur les en dan examen, maar mijn knie is zo dik als een bowlingbal. Hoe groot zijn de kansen verdomme! Overigens, onze vingers waren na een uur zo gevoelloos dat we moesten stoppen om op te warmen.
Probeer gewoon ver naar voren tekijken. Bomen verderop ofzo dan zul je merken dat het veel makkelijker gaatquote:Op vrijdag 11 december 2009 20:45 schreef Miriampje het volgende:
Vandaag mijn laatste les gehad voor het AVB-examen. Ging eigenlijk allemaal wel goed. Blijf het lastig vinden om goed tussen de poortjes te remmen/ gas los te laten en niet naar alle pionnetjes te kijken.
Heb er wel vertrouwen in... heb de motor inmiddels goed onder controle. En ben de AVB-lessen ook echt beu.
Succesquote:Op maandag 14 december 2009 23:26 schreef Wisheh het volgende:
Morgen is het zover. Word kou lijden tijdens me AVD examen
Succes! Zorg wel dat voordat je opgaat je nog wel even opgewarmd bent. Rijd wel zo lekker. Wij gingen ook om half tien al naar het CBR en om tien voor tien hoefden we daar pas te zijn, maar dan begon je weer lekker fris aan je rit!quote:Op maandag 14 december 2009 23:26 schreef Wisheh het volgende:
Morgen is het zover. Word kou lijden tijdens me AVD examen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |