abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74533411
Naked zijn vet en kappen zijn kut!

zitten niets dan problemen achter verstopt
pi_74534368
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:22 schreef Robin__ het volgende:

Ojee, watskeburt?!
pi_74534459
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:22 schreef Robin__ het volgende:

True, niks mooiers dan een Ducati Monster, MV Agusta Brutale, HD Sportster of een Triumph Street Triple R
Fingerspitzgefühl
pi_74535946
quote:
Op maandag 9 november 2009 11:03 schreef Bigguy het volgende:

[..]

Ojee, watskeburt?!

Beetje een kudt weekend gehad.. ik ging ergens klussen aan de motor, ik had mn tank er nog nooit af gehad dus werd wel eens tijd om het luchtfilter schoon te maken. Zit ook over de 30.000 dus nieuwe bougies kon dan ook wel gelijk gebeuren.

Alles leuk en wel, zit er onder dat luchtfilterhuis een bos draden waar je niet goed van werd, het alarm wat er op zit is echt door een enorme fucking bokito in gebouwd. Alles terug in elkaar, verder niet aan dat alarm gezeten onder het motto if it ain't broken don't fix it.. starten, ging prima..

Echter de toerenteller deed het niet, af en toe wat spasme's, soms deed ie het even wel maar als je dan gas gaf ging de motor harder lopen maar de toerenteller sloeg uit naar beneden daar zit dus een of andere fijne lekstroom de boel te verneuken.

Alles weer uit elkaar (toerenteller zit aan bobine) en die zit onder de tank, onder het luchtfilterhuis..

Nix gevonden.. alles weer in elkaar onder het motto 'dan maar zonder toerenteller naar huis' Blijft ie vervolgens niet meer lopen Motor met veel gedoe redelijk in de buurt van huis gekregen, achterin een busje.. ding staat nu bij gouda ergens en ik kon daarna met de trein naar huis

Nu, thuis, ben ik er achter dat dat opzich wel logisch is.. het brandstofpomp relais word geschakeld door de toerenteller (0 toeren = pomp uit)

Eerst maar eens leren voor tentamen woensdag dan dat pleuris alarm er uit en alle jammere doorverbingen/klemmetjes vervangen voor degelijk spul

voor de liefhebber

En zo ziet je motor er dus uit als je bougies vervangt

pi_74536201
quote:
Op maandag 9 november 2009 09:39 schreef TPS het volgende:
Tis een beetje dood hier! Heeft niemand meer lessen ofzo
Voorlopig nog niet. 15-12-09 AVD examen. Heb na me AVB geen les meer gehad en doe dus nog voor me AVD nog 5 lesjes ofzo.
pi_74536737
quote:
Op maandag 9 november 2009 12:02 schreef Wisheh het volgende:

[..]

Voorlopig nog niet. 15-12-09 AVD examen. Heb na me AVB geen les meer gehad en doe dus nog voor me AVD nog 5 lesjes ofzo.
Lessen op de weg is heel anders en totaal niet met AVB te vergelijken. Ook veel ervaring met autorijden was niet echt relevant voor mijn motorlessen. Ja, je hebt wat meer inzicht. Maar je moet totaal anders rijden dan dat je met de auto doet. Ik zou het knap van je vinden al je met 5 uur praktijk gaat slagen
Fingerspitzgefühl
pi_74536868
Ik zou op ongeveer 8 uur totaal AVD uitkomen aangezien ik tussen me AVB lessen al 3 uur AVD heb gehad.
pi_74536989
quote:
Op maandag 9 november 2009 11:52 schreef Robin__ het volgende:

[..]

*kudt weekend*
voor de liefhebber
Ik ben duidelijk geen liefhebber

Maar vervelend man! Één troost, voorlopig is het geen motorweer. K hoop dattie snel weer gefixt is.
pi_74537028
Dat is te doen, weet niet waar je lest, maar vooral buiten de randstad hoor je dat wel vaker opzich. Persoonlijk zou ik niet te laat weer beginnen met lessen zodat je wat marge overhoud als de examenroutes toch tegen blijken te vallen. succes alvast
pi_74537115
Ik les in Arnhem. Was zelf van plan om rond 1 december weer paar lesjes te pakken. En mischien nog een blok van 2 uur in eind november.
pi_74537253
quote:
Op maandag 9 november 2009 12:31 schreef Bigguy het volgende:

[..]

Ik ben duidelijk geen liefhebber

Maar vervelend man! Één troost, voorlopig is het geen motorweer. K hoop dattie snel weer gefixt is.
Gisteren was het anders prachtig zonnig

Maar inderdaad, ik ben verder op geen enkele manier afhankelijk van de motor, hij staat bij een oude techneut in een loods vol gereedschap.. en ik had dit gewoon niet kunnen weten, toen ik m kocht werkte alles en die eikels hadden het goed weggestopt

maarja, stiekem vind ik het wel leuk om dit soort dingen op te lossen en uit te vogelen hoe alles in elkaar zit.. ik heb hier alleen geen plek om te sleutelen, kan m niet zonder tank hier in de berging zetten want dat gaat gewoon fout. Plus het moet even niet te veel geld kosten
  maandag 9 november 2009 @ 13:05:07 #112
166906 TPS
ouwe gniffelaar
pi_74537919
Trouwens he.. Rijden jullie ook gewoon in de winter voor de lol? (mits het droog/zonnig is natuurlijk ) Ik heb net mijn rijbewijs maar heb nog geen motor.. Wil wel graag een keer een dagje/weekendje een motor huren maar weet niet of dat wel slim is in dit seizoen.. Maar anders moet ik nog maanden wachten voordat het weer ECHT lekker weer wordt
pi_74538208
quote:
Op maandag 9 november 2009 13:05 schreef TPS het volgende:
Trouwens he.. Rijden jullie ook gewoon in de winter voor de lol?
Zolang er geen pekel ligt en het droog is.
pi_74540611
quote:
Op maandag 9 november 2009 13:16 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Zolang er geen pekel ligt en het droog is.
Indeed, en in mijn geval komt daar nog bij, als hij wil starten

Voor de niet-lol (kan dat wel op een motor, altijd leuk toch?) rijd ik wel in de regen, anders kom ik niet op m'n werk
pi_74540741
zolang het droog is en niet onder de 5 graden ofzo moet dat best kunnen als je gewoon lekker wilt rijden, als je het het geld voor een dag rijden waard vind. Als je je kop er maar bijhoud, maar dat moet je zomers ook doen.

Pekel op de weg is niet jou probleem dan mag de verhuurder lekker afspoelen.
pi_74540856
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:27 schreef Bigguy het volgende:

[..]

Indeed, en in mijn geval komt daar nog bij, als hij wil starten

Voor de niet-lol (kan dat wel op een motor, altijd leuk toch?) rijd ik wel in de regen, anders kom ik niet op m'n werk
Krijg je m in je eentje niet aangeduwd?

Inderdaad, als je pak maar droog is.. als het echt hard regent zijn automobilisten die verder weg moesten parkeren vaak een stuk natter als dat jij bent nadat je je pak uitgedaan hebt.
pi_74544350
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:20 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Het perfecte moment om te laten zien dat je rekening houdt met de omstandigheden van de dag/seizoen ! Ze verwachten dan gelukkig niet van je dat je net zo zou rijden als in de zomer. Gewoon wat voorzichtiger de bocht in, wel aandrijving houden. En als je het recht ziet worden lekker het gas d'r weer op ! bwwwwwwppp !
Het nadeel is dus dat je "snel" (leuke woordspeling ) te rustig gaat rijden.. ..
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_74544404
quote:
Op maandag 9 november 2009 11:52 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Beetje een kudt weekend gehad.. ik ging ergens klussen aan de motor, ik had mn tank er nog nooit af gehad dus werd wel eens tijd om het luchtfilter schoon te maken. Zit ook over de 30.000 dus nieuwe bougies kon dan ook wel gelijk gebeuren.

[ Heel verhaal ]
Lijkt me toch kut als je niet ff de motor kan pakken, als je eraan gewend bent ?
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_74545377
Net vastgelegd, woensdag 2 december tweede avd kans.
  maandag 9 november 2009 @ 19:20:32 #120
166906 TPS
ouwe gniffelaar
pi_74549926
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:31 schreef Robin__ het volgende:
zolang het droog is en niet onder de 5 graden ofzo moet dat best kunnen als je gewoon lekker wilt rijden, als je het het geld voor een dag rijden waard vind. Als je je kop er maar bijhoud, maar dat moet je zomers ook doen.

Pekel op de weg is niet jou probleem dan mag de verhuurder lekker afspoelen.
Ok Ja ik heb nog niet het geld om een motor te kopen.. En ik ben student en heb ook geen vast werk/bijbaantje Dus wil heel langzaam gaan sparen voor een motortje maar goed dan ben je er nog niet.. Belasting en shit moet ook nog.. En mijn ouders willen helaas voor geen cent meehelpen dus tja dan maar nog ff huren Heb na mijn examen niet meer motor gereden, baal ik beetje van Heb gewoon fucking zin om gewoon lekker rond te rijden!!! En ik ken ook niemand met een 25kW motor dat is ook best wel zuur
pi_74551086
quote:
Op maandag 9 november 2009 19:20 schreef TPS het volgende:

[..]

Ok Ja ik heb nog niet het geld om een motor te kopen.. En ik ben student en heb ook geen vast werk/bijbaantje Dus wil heel langzaam gaan sparen voor een motortje maar goed dan ben je er nog niet.. Belasting en shit moet ook nog.. En mijn ouders willen helaas voor geen cent meehelpen dus tja dan maar nog ff huren Heb na mijn examen niet meer motor gereden, baal ik beetje van Heb gewoon fucking zin om gewoon lekker rond te rijden!!! En ik ken ook niemand met een 25kW motor dat is ook best wel zuur
Voor een paar honderd euro heb je al een leuke motor. Met een beetje bijbaantje heb je dat zo verdiend. Kwestie van willen he
  maandag 9 november 2009 @ 19:55:19 #122
166906 TPS
ouwe gniffelaar
pi_74551330
quote:
Op maandag 9 november 2009 19:49 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Voor een paar honderd euro heb je al een leuke motor. Met een beetje bijbaantje heb je dat zo verdiend. Kwestie van willen he
Voor een paar honderd euro heb ik ze nog niet gezien! Ik heb een zelf de Suzuki GS500 op het oog.. Lijkt me wel een leuk ding! Het probleem is eigenlijk dat ik zelf niet handig ben qua techniek dus ik zou niet bijvoorbeeld een schademotortje kunnen kopen en kunnen opknappen.. Ik moet een motor kopen die direct ook goed is en daar betaal je minstens wel 1000eu voor toch? Iig, op marktplaats zie ik ze niet goedkoper (en goed)
pi_74551702
quote:
Op maandag 9 november 2009 19:55 schreef TPS het volgende:

[..]

Voor een paar honderd euro heb ik ze nog niet gezien! Ik heb een zelf de Suzuki GS500 op het oog.. Lijkt me wel een leuk ding! Het probleem is eigenlijk dat ik zelf niet handig ben qua techniek dus ik zou niet bijvoorbeeld een schademotortje kunnen kopen en kunnen opknappen.. Ik moet een motor kopen die direct ook goed is en daar betaal je minstens wel 1000eu voor toch? Iig, op marktplaats zie ik ze niet goedkoper (en goed)
http://link.marktplaats.nl/294631909

Gewoon bij een dealer. Je moet niet kieskeurig zijn maar motorrijden is zo duur als je het zelf wilt maken.

Je zult hier niet blits mee rijden, maar je kunt dit prima kopen, 6.000 tot 10.000 kilometer rijden en hem dan even voor een beurtje wegbrengen. Zelfs cardan, dus geen ketting wat je hoeft te onderhouden.
pi_74555625
Daar zou ik toch een beetje voorzichtig mee zijn.. Er zitten koopjes bij, maar ook ellende waar de vorige eigenaar zsm vanaf wil.

En als je niet zo heel handig bent heb je niets aan een goedkope motor die niet mooi is én niet werkt En sowieso is de technische staat van je motor wel even iets belangrijker als van een auto, gaat tenslotte ook over je veiligheid. Persoonlijk zou ik 5x zolang staan te kijken naar een fiets van 300 euro als naar 1 van 3000 voor ik er een proefrit op zou maken
pi_74555835
Hey, het is wel een Honda ja!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')