Geslaagd?quote:Op maandag 26 oktober 2009 09:32 schreef DoMirvana het volgende:
Goeiemorgen mensen,
Ik heb vanmiddag me AVD examen en ben benieuwd of mensen nog bruikbare tips hebben
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kut!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:27 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Godverdomme, weer gezakt, godverdegodver. Bebouwde kom ging foutloos, woonwijk niets aan het handje, snelweg niet eens gedaan, snelheid was in orde, het enige wat niet goed was waren de bochtjes naar links, die ik 2 of 3 keer over de belijning afsneed.
Dat gebeurt mij ook wel eens tijdens avd lessen, wist niet dat ze daar zo streng op keken..quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:27 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Godverdomme, weer gezakt, godverdegodver. Bebouwde kom ging foutloos, woonwijk niets aan het handje, snelweg niet eens gedaan, snelheid was in orde, het enige wat niet goed was waren de bochtjes naar links, die ik 2 of 3 keer over de belijning afsneed.
12 november zo uit m'n hoofd. Eigenlijk is het vrij simpel, geen belijning en geen verkeer, mooi de ruimte nemen, wel belijning dan dus een wijde bocht, ondanks dat er geen verkeer aankomt.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:33 schreef Gauner het volgende:
[..]
Dat gebeurt mij ook wel eens tijdens avd lessen, wist niet dat ze daar zo streng op keken..![]()
Wel kut man, wanneer nu weer?
2de keer ja.quote:
Dus in principe de bocht naar links nooit scherp nemen?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:54 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
12 november zo uit m'n hoofd. Eigenlijk is het vrij simpel, geen belijning en geen verkeer, mooi de ruimte nemen, wel belijning dan dus een wijde bocht, ondanks dat er geen verkeer aankomt.
[..]
2de keer ja.
Precies, als je een stip midden op het kruispunt legt.. daar moet je omheen omheen. Heb je beter zicht op verkeer van rechts, als je schuin oprijd zie je in je spiegel net niets en over je schouder ook niet al te veel.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:00 schreef Gauner het volgende:
[..]
Dus in principe de bocht naar links nooit scherp nemen?
Je zou zoiets kunnen nemen: http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=814603quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:13 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Iemand nog tips voor verlichting in een niet verlichte garage (en geen stopcontact ook). Zoek een lamp (led denk ik) op batterijen die ik kan ophangen ergens en me van licht voorziet s'ochtends en s'avonds als het donker is en ik me slot om de bike moet leggen. Het is nu pikdonker in de garage.
Ja ben geslaagdquote:
Ik weet hoe je je voeltquote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:36 schreef TPS het volgende:
Oeh, nieuw topicNice..
Morgen AVDAaaahhh spannend!
Top! Gefeliciteerdquote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:09 schreef DoMirvana het volgende:
[..]
Ja ben geslaagd![]()
kreeg maar 1 kritiek puntje te horen en dat was dat ik te hard reed maar voor de rest dikke prima
En ik 7.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:40 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Ik weet hoe je je voelt.. Alleen moet ik nog 4 dagen wachten
En en ?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:36 schreef TPS het volgende:
Oeh, nieuw topicNice..
Morgen AVDAaaahhh spannend!
Moet een week wachten maar is geen probleem heb toch nog geen motorrrquote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:40 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Top! GefeliciteerdMorgen al je rijbewijs ophalen of kan je nog een week wachten ?
Went vanzelf.. je moet inderdaad wat meer tegelijk doen als in de auto. Achterwiel blokkeren gebeurt vrij snel bij een noodstop, maar is in een rechte lijn niet zo dramatisch, als je met je voorrem maximaal remt maak je bijna een stoppie en staat er dus nog maar weinig druk op je achterwiel)quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:42 schreef Meddo het volgende:
Tweede les gehad, nu vooral geremd. Gewoon stoppen en precisiestop. Toch wel lastig als je al die handelingen tegelijk uit moet voerenHeb nog wel een lijntje rubber achtergelaten op het terrein
![]()
Nu ook tot ongeveer 90 km/u gereden, das toch wel echt mooi![]()
Hoe zit het met het type motor waar jullie op gelest hebben? Ik heb nu op een lichte gereden, begin je daar altijd mee?
Ik had precies hetzelfde.quote:Op maandag 2 november 2009 19:26 schreef PeeJie_ het volgende:
Mijn eerste keer in de regen was meteen met AVB - examen, dat was wel even wennen, maar maakt haast geen verschil uit. Morgen AVD - examen, hoop dat ik het haal!
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:20 schreef PeeJie_ het volgende:
Deze OP (openingspost) is hier terug te vinden. Klik op bewerken (bovenaan) en kopieer de post.
Wil je er ook in staan? Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op.
Na 48 uur kan ik het bericht niet meer wijzigenquote:Op maandag 2 november 2009 23:51 schreef Meddo het volgende:
[..]
Volgende topic pasOf TS of een mod moet het even aanpassen
Als je het ercht zo erg vind, mag je je rijbewijs wel (tijdelijk) bij mij inleverenquote:Op dinsdag 3 november 2009 00:25 schreef Bigguy het volgende:
Wat een baggerweer zeg de laatste paar dagen! Zondag moest ik helaas toch echt boodschappen doen, en om bij de grote weg te komen moest ik door een plas van 100 meter lang en enkele cm's diep. Water spatte op tot m'n knieėn, leek wel varen
Haha ja vorige week begon het al een beetje te komen.. En als je bezig bent en je denk er niet aan... ok , maar zo snel als dat je stil zit en weer denkt: "Owja, motorrijbewijs!" dan krijg je toch wel een apart gevoelquote:Op maandag 2 november 2009 19:31 schreef Gauner het volgende:
[..]
Ik had precies hetzelfde.
Succes! Zenuwachtig? Ik moet vrijdag en het begint een beetje te komen..
Ai, klote.quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:36 schreef PeeJie_ het volgende:
Shit, gezakt, reed te rustig volgens de examinator.
2 december pas weer
Klote man!quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:36 schreef PeeJie_ het volgende:
Shit, gezakt, reed te rustig volgens de examinator.
2 december pas weer
Ga je nu nog wel gewoon lessen nemen of niet meer zoveel?quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:16 schreef PeeJie_ het volgende:
Het was een zij btw.. Maar, in het begin bijvoorbeeld kwam er een "langzaam" voertuig op een voorrangsweg van links, waar ik op heb gewacht, terwijl ik door had kunnen rijden. Afrijden in Harderwijk heb je heel veel 60km-zone's met van die "polder/boerenwegen" en met les ben ik wel een paar keer langs een kruispunt geknald waar ik dus rustiger had moeten rijden. Met dat in me achterhoofd heb ik dus in het examen er iets te rustig voorbij gereden (zeg 50km/u ipv 60km/u). En op het laatst, maar dat had ik zelf niet helemaal door, een rotonde 3kwart links en toen ben ik met verschuiven naar de andere rijbaan iets te lang over de stippellijn in het midden gebleven.
Volgende keer beter, alleen jammer dat dat niet morgen is, maar pas 3 december..
Inderdaad en na zo'n actie heb je dus best kans dat je wat voorzichtiger rijd ivm tractoren ed. Maarja, dan heb je dus ook weer kans dat je snel te rustig rijd. Zelf ga ik maandag (30-11) voor me examen nog twee uur les en twee uur les voor me examen (02-12) en dan examen. Het gaat opzich goed, alleen moet dus nog wat vlotter rijden. Dan hoop ik wel dat ik dezelfde examinator krijg, dan weet je in ieder geval dat de rest wat je doet goed zitquote:Op dinsdag 3 november 2009 16:27 schreef Gauner het volgende:
[..]
Ga je nu nog wel gewoon lessen nemen of niet meer zoveel?
Ja die landweggetjes heb je hier in het zuiden helaas ook in overvloed, en nu met modder bladeren en grind wat het lekker glad maakt.
Zaterdag met les kwam er ook ineens uit het niets uit een boerderij een tractor, moest even flink in de remmen.
Zo heb ik het ook gedaan, was in juli gezakt en moet nu donderdag weer op. Vorige week 2 uur les gehad, vandaag eente (ging lekker) en donderdag voor het examen, en dan hopelijk zonder oortje de weg op kunnenquote:Op dinsdag 3 november 2009 16:48 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Inderdaad en na zo'n actie heb je dus best kans dat je wat voorzichtiger rijd ivm tractoren ed. Maarja, dan heb je dus ook weer kans dat je snel te rustig rijd. Zelf ga ik maandag (30-11) voor me examen nog twee uur les en twee uur les voor me examen (02-12) en dan examen. Het gaat opzich goed, alleen moet dus nog wat vlotter rijden. Dan hoop ik wel dat ik dezelfde examinator krijg, dan weet je in ieder geval dat de rest wat je doet goed zit..
Mooi dingquote:Op dinsdag 3 november 2009 21:16 schreef crossover het volgende:
[ afbeelding ]
Zojuist 'gekocht'! Moet nog wel even overdracht regelen en dan is ie van mij!
Suzuki Bandit 600N
Mooie motor! Veel rijplezier!quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:16 schreef crossover het volgende:
[ afbeelding ]
Zojuist 'gekocht'! Moet nog wel even overdracht regelen en dan is ie van mij!
Suzuki Bandit 600N
Ik vind dat wel wat hebben... maar kan er later eventueel altijd af natuurlijkquote:Op dinsdag 3 november 2009 21:33 schreef Bigguy het volgende:
[..]
Mooi ding![]()
Naked sowieso gaaf natuurlijk![]()
Alleen dat rooie stukje body aan de onderkant moet je er ff afslopen
Ow van voren ziet het er wel gaaf uit moet ik toegevenquote:Op woensdag 4 november 2009 08:16 schreef crossover het volgende:
[..]
Ik vind dat wel wat hebben... maar kan er later eventueel altijd af natuurlijk
[ afbeelding ]
Ohja, originele spiegels komen er wel weer op uiteraard
OMGquote:Op donderdag 5 november 2009 14:40 schreef ForumGek het volgende:
Geslaagd![]()
Heb lekker gereden, ik had hem voor het CBR nog aan het twijfelen gebracht door redelijk plots te stoppen voor een geparkeerde trailer omdat er ook een auto tegemoet kwam. Daardoor moest hij flink remmen en die erachter nog meer, 1 keertje voor gesorteerd voor een afslag op 80km weg waarbij ik beter in het midden had kunnen blijven, maar dat was slechts een opmerking.
Het zit erop, oortje is eruit, en nu de winter voorbij laten gaan![]()
Daarna hierop rondcrossen denk ik:
1984 Vespa 150PX
[ afbeelding ]
Ach, als student moet ik toch flink sparen wil ik een "echte" motor onder me kont hebben. Ik zie dat rijbewijs meer als een investering voor de toekomst. Dan hoef ik er dan geen tijd (alleen geld) meer in te steken om hem te halenquote:Op donderdag 5 november 2009 16:21 schreef Wisheh het volgende:
[..]
OMGHeb je je rijbewijs ga je op zoiets rond rijden
Ben allang blij als ik wat meer power onder me kont heb dan die les motor
Gelukkig les ik op een pittige 50pkquote:Op donderdag 5 november 2009 16:21 schreef Wisheh het volgende:
[..]
OMGHeb je je rijbewijs ga je op zoiets rond rijden
Ben allang blij als ik wat meer power onder me kont heb dan die les motor
Op het MF forum is een werkplaatshandboek te vinden, altijd handig lijkt me.quote:
thnx for the reminder.quote:Op donderdag 5 november 2009 21:38 schreef Meddo het volgende:
Iemand de nieuwste Southpark aflevering gezien? Gaat over motorrijders:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou ja, motorrijders... Harley rijders![]()
Koop een klein compressortje voor thuis (in je motorhok of garage). Dan kun je het zelf doenquote:Op donderdag 5 november 2009 22:36 schreef Robin__ het volgende:
[..]
thnx for the reminder.
Vind de 2e helft van dit seizoen maar weinig aan.
Semi niet offtopic. zaterdag eens kijken of alles lekker waterdicht is, heb 2x 200km op het programma staan, en zoals het er uitziet vooral in de regen
En wat de fuck is dat trouwens voor onzinje moet hier overal betalen om je banden op te kunnen pompen
![]()
Ehhh fietspomp? Of roep ik iets geks?quote:Op vrijdag 6 november 2009 08:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Koop een klein compressortje voor thuis (in je motorhok of garage). Dan kun je het zelf doen
Ja, want daar wordt je moe vanquote:Op vrijdag 6 november 2009 08:46 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ehhh fietspomp? Of roep ik iets geks?
is dat zo? Ik heb het 2 keer in rijswijk gedaan en dat was gewoon gratis, shell en BPquote:Op donderdag 5 november 2009 22:36 schreef Robin__ het volgende:
[..]
thnx for the reminder.
Vind de 2e helft van dit seizoen maar weinig aan.
Semi niet offtopic. zaterdag eens kijken of alles lekker waterdicht is, heb 2x 200km op het programma staan, en zoals het er uitziet vooral in de regen
En wat de fuck is dat trouwens voor onzinje moet hier overal betalen om je banden op te kunnen pompen
![]()
gemeenschappelijke stalling (zonder stopcontacten) + student dus, neequote:Op vrijdag 6 november 2009 08:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Koop een klein compressortje voor thuis (in je motorhok of garage). Dan kun je het zelf doen
Dat.. lekker met je motorpak aan, moet ik extra heen en weer gaan lopen om dat ding weer boven in de flat neer te leggen.. Oh en dat kost me meer als 20x 50 cent betalenquote:
Waarom trap je je de pleuris? Net zoveel werk als een fiets hoor.quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:18 schreef Robin__ het volgende:
[..]
gemeenschappelijke stalling (zonder stopcontacten) + student dus, neeik wil gewoon gratis lucht!
zo'n voetpomp voor autoventielen.. misschien vergis ik me maar volgens mij pomp je je helemaal de pleuris met die dingen. Ik zal eens opletten hoe het in Rijswijk is, maar alle pompen hier in de buurt (en dat zijn er toch echt een stuk of 5 hier bij laakhaven) is allemaal 50 cent. En dan maar hopen dat zo'n ding het doet en beetje nauwkeurig is.. ooit was het gratis en werden die dingen geijkt, nu moet je dokken en maar zien wat je krijgt
quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:28 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Waarom trap je je de pleuris? Net zoveel werk als een fiets hoor.
Idee was wel leuk, maar verder beetje saaie afleveringquote:Op donderdag 5 november 2009 21:38 schreef Meddo het volgende:
Iemand de nieuwste Southpark aflevering gezien? Gaat over motorrijders:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou ja, motorrijders... Harley rijders![]()
Alsof je hem wekelijks compleet vol met lucht moet pompen. Elke twee weken even een paar keer drukken je zit op spanning.quote:Op vrijdag 6 november 2009 15:34 schreef Robin__ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
klein rot cilindertje?
Al jaren niet gebuikt zo'n ding, ben gewoon gratis lucht gewend![]()
Ik zit er verder niet heel erg mee hoor, maar aangezien ik toch al aardig offtopic aan het posten was melde ik het maar even
Homogroepering boos op South Parkquote:Op vrijdag 6 november 2009 15:35 schreef Bigguy het volgende:
[..]
Idee was wel leuk, maar verder beetje saaie aflevering
Kut he!quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:25 schreef Gauner het volgende:
G@dver, gezakt.![]()
Ging in het begin al mis bij de stopopdracht, ging ergens staan waar ik beter niet had kunnen staan.
Daarna reed ik op een 80 km weg met 75 achter een auto met aanhangwagen, waar ik hem volgens de examinator in had moeten halen. Ook nam ik teveel putdeksels.
Eerstvolgende avd was pas op 22 december..
Maar heb die niet gepakt, ik bel volgende week wel of er nieuwe bij zijn gekomen eerder.
Balen.
Was een tweebaansweg met verkeer van de andere kant ja. Maar ik zou nu nog niet weten wat ik zou doen, stel ik haal in met 95 km/u en er staat een flitspaal, lekker boete aan de broek dan, maar je hebt wel goed gehandeld omdat "Je daar motorrijder voor bent".quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:33 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Kut he!
Reed je op die 80km weg met een 2baansweg waar ook verkeer van de andere richting (kan) komen, of met dubbele rijbaan een kant op ?
Met lessen rijd ik altijd vanaf Lelystad naar Harderwijk en heb je een heel lang stuk 100 km/u, 2 rijbanen en dan zit ik ook altijd te twijfelen van, inhalen of achter blijven hangen met een auto voor je die ong. 100 gaat. Gelukkig alleen met lessen en niet met examens
Edit: en 22 december.. dat is nog 3 weken langer dan dat ik herexamen kan doen, hoeveel lessen ga er nog eventueel tussen doen ?
Als je die nog niet hebt gezien voor het inhalen heb je niet goed gekeken en moet je ook niet inhalen.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:40 schreef Gauner het volgende:
[..]
Was een tweebaansweg met verkeer van de andere kant ja. Maar ik zou nu nog niet weten wat ik zou doen, stel ik haal in met 95 km/u en er staat een flitspaal, lekker boete aan de broek dan, maar je hebt wel goed gehandeld omdat "Je daar motorrijder voor bent".
Nou ze zijn er hier erg goed om de flitspalen op zo'n positie neer te zetten dat je ze niet altijd op 300 meter afstand ziet staan..quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:46 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Als je die nog niet hebt gezien voor het inhalen heb je niet goed gekeken en moet je ook niet inhalen.
Ik weet wat je bedoelt (jammer genoegquote:Op vrijdag 6 november 2009 19:40 schreef Gauner het volgende:
[..]
Was een tweebaansweg met verkeer van de andere kant ja. Maar ik zou nu nog niet weten wat ik zou doen, stel ik haal in met 95 km/u en er staat een flitspaal, lekker boete aan de broek dan, maar je hebt wel goed gehandeld omdat "Je daar motorrijder voor bent".
Ja echt lang, moest maandag bellen want intstructeur ging er vanuit dat er nog nieuwe avd's beschikbaar zouden komen.
Weet niet, dit weekend even niet in ieder geval. Dan misschien 1 per week om een beetje het gevoel te houden.
Ik baal echt als een stekker, denk dat je weet wat ik bedoel.
Ja inderdaad. Wel crap dat nu de wegen bezaaid zijn met rotzooi (bladeren, modder etc.), helemaal in het veld waar ik in gestuurd werd.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:51 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Ik weet wat je bedoelt (jammer genoeg) en ik hoop ook dat ik met me volgende examen dat soort kleine dingen niet tegenkom, want die kunnen je dus echt laten zakken blijkbaar
.
Gewoon lekker rijden dus en zo nu en dan laten zien dat je wat "durft".
Nog niet neequote:Op maandag 9 november 2009 09:39 schreef TPS het volgende:
Tis een beetje dood hier! Heeft niemand meer lessen ofzo
Het perfecte moment om te laten zien dat je rekening houdt met de omstandigheden van de dag/seizoen ! Ze verwachten dan gelukkig niet van je dat je net zo zou rijden als in de zomer. Gewoon wat voorzichtiger de bocht in, wel aandrijving houden. En als je het recht ziet worden lekker het gas d'r weer op ! bwwwwwwppp !quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:58 schreef Gauner het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Wel crap dat nu de wegen bezaaid zijn met rotzooi (bladeren, modder etc.), helemaal in het veld waar ik in gestuurd werd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |