abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75223986
Ik had gister mijn eerste auto-rijexamen... en ik trof een motorrijdende examinator
Dus de hele rit een beetje over motorfietsen- en rijden gepraat.
En nu mag ik ook koekblikken besturen!

Enige commentaar was dat ik niet moest vergeten dat een auto wat logger is dat schijn ik nog wel eens te vergeten
pi_75229348
Ben er ook heel blij mee Eerst wachten tot me 21ste en dan nog een keer zakken. Nu nog een weekje wachten op me rijbewijs en me motor klaar maken
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_75229371
quote:
Op woensdag 2 december 2009 20:06 schreef Bigguy het volgende:
Ik had gister mijn eerste auto-rijexamen... en ik trof een motorrijdende examinator
Dus de hele rit een beetje over motorfietsen- en rijden gepraat.
En nu mag ik ook koekblikken besturen!

Enige commentaar was dat ik niet moest vergeten dat een auto wat logger is dat schijn ik nog wel eens te vergeten
Haha toevallig! gefeliciteerd!
  woensdag 2 december 2009 @ 22:16:57 #254
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_75229515
Ik zoek mensen die ervaring hebben met een bepaalde rijschool, waar zou ik dat het best kunnen proberen (in het Arnhem topic niet daar kreeg ik alleen reacties van: ik had les bij rijschool bladiebla, beviel me goed.
Dat vroeg ik niet!)
Bepaalde fora misschien?
pi_75229610
het motorforum uit de op misschien
You dream it, I live it.
  woensdag 2 december 2009 @ 22:23:57 #256
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_75229798
quote:
Op woensdag 2 december 2009 22:19 schreef Meddo het volgende:
het motorforum uit de op misschien

Misschien had ik ff verder moeten kijken dan mn neus lang is.
mijn broer had me op een forum gewezen, maar dat waren heel veel van die patsertypes. Die allemaal een motor rijden omdat die zo lekker hard gaan.
  woensdag 2 december 2009 @ 22:45:41 #257
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_75230722
quote:
Op maandag 30 november 2009 17:57 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

Als het goed is en ik heb me er een beetje goed in verdiept, kan je met handvatverwarming (gewoon) zomerhandschoenen dragen. Alleen zou ik toch een reserve setje winterhandschoenen aanschaffen / meenemen voor het geval dat je handvatverwarming er ineens mee stopt
Nee.
Ik heb handvatverwarming, maar echt wel winterhandschoenen nodig hoor.
(Ik heb geen kappen bij de handvaten o.i.d.trouwens)
Je kunt wel in de herfst langer doorrijden met zomerhandschoenen.

Ik heb twee standen verwarming, laag en hoog.
Laag is lekker op herfstdagen, of koude zomerdagen, met je zomerhandschoentjes.

Hoog heb je nodig in de winter.
Maar dan zijn die handvaten verrekte heet, als je dunne zomerhandschoentjes aanhebt. ;-) terwijl de wind door de buitenkant van je handschoentjes snijdende vrieskou blaast. Zowel voor de hitte van je handvat als de kou van buiten zijn winterhandschoenen dan echt wel heel fijn hoor.

Zomerhandschoenen gebruik ik tot eind oktober, ruwweg.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_75230929
quote:
Op woensdag 2 december 2009 22:45 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Nee.
Ik heb handvatverwarming, maar echt wel winterhandschoenen nodig hoor.
(Ik heb geen kappen bij de handvaten o.i.d.trouwens)
Je kunt wel in de herfst langer doorrijden met zomerhandschoenen.

Ik heb twee standen verwarming, laag en hoog.
Laag is lekker op herfstdagen, of koude zomerdagen, met je zomerhandschoentjes.

Hoog heb je nodig in de winter.
Maar dan zijn die handvaten verrekte heet, als je dunne zomerhandschoentjes aanhebt. ;-) terwijl de wind door de buitenkant van je handschoentjes snijdende vrieskou blaast. Zowel voor de hitte van je handvat als de kou van buiten zijn winterhandschoenen dan echt wel heel fijn hoor.

Zomerhandschoenen gebruik ik tot eind oktober, ruwweg.
Ik wil handvatverwarming kopen voor mijn Transalp, hoe zit het met montage? Ik heb eigenlijk twee linkerhanden.... Moet je veel kabels openhalen?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  woensdag 2 december 2009 @ 23:37:06 #259
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_75232665
quote:
Op woensdag 2 december 2009 22:50 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Ik wil handvatverwarming kopen voor mijn Transalp, hoe zit het met montage? Ik heb eigenlijk twee linkerhanden.... Moet je veel kabels openhalen?
Geen idee, zit er bij mijn motor standaard op.
Ik heb ook twee linkerhanden.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_75234082
quote:
Op woensdag 2 december 2009 23:37 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Geen idee, zit er bij mijn motor standaard op.
Ik heb ook twee linkerhanden.
verwarming komt in bepaalde diameters (van je handvat/gashendel) even uitzoeken welke je moet hebben, meeste werk is denk ik het netjes wegstoppen van de kabels onder je tank.
pi_75341239
Gisteren weer les gehad

Alles geleerd over het (bewust) tegensturen, wat bij de uitwijkoefening goed van pas komt. Dat was ook de enige oefening die ik nog niet gedaan had.
Hierna alle langzame oefeningen nog even gedaan waarbij alles, behalve de slalom, goed ging
You dream it, I live it.
pi_75341903
quote:
Op zondag 6 december 2009 17:04 schreef Meddo het volgende:
Gisteren weer les gehad

Alles geleerd over het (bewust) tegensturen, wat bij de uitwijkoefening goed van pas komt. Dat was ook de enige oefening die ik nog niet gedaan had.
Hierna alle langzame oefeningen nog even gedaan waarbij alles, behalve de slalom, goed ging
Is ook de lastigste. Maar je zult zien, straks gaat hij ineens 10x achter elkaar goed en dan heb je hem.

Vraag me af of ik ze nog allemaal kan na al dit avd geweld.
pi_75352461
Pff, langzame slalom ging de eerste paar keer meteen goed en de laatste les in een keer helemaal verkeerd en op examen ook . Gister mijn motor ook de laatste kappen gespoten en donderdag eindelijk me rijbewijs ophalen .

Alleen me voorspatbordje nog
pi_75356554
Nice! Ik kan hem morgen ophalen, alleen nog geen motor.
pi_75360053
quote:
Op maandag 7 december 2009 00:06 schreef Gauner het volgende:
Nice! Ik kan hem morgen ophalen, alleen nog geen motor.
Morgen 'al'? Of heb je hem woensdag meteen aangevraagd en zijn ze bij jullie een dag sneller? :-p
pi_75370012
quote:
Op maandag 7 december 2009 08:01 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

Morgen 'al'? Of heb je hem woensdag meteen aangevraagd en zijn ze bij jullie een dag sneller? :-p
Heb hem woensdag na examen aangevraagd ja. Maar ik was te voorbarig, was vanmorgen op school en dacht ´ga ik het erna even halen´, sta ik net voor de gesloten deur. Is open van 9 tot half 1.
Nu morgenvroeg maar even langsgaan.
pi_75379350
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:54 schreef Gauner het volgende:

[..]

Heb hem woensdag na examen aangevraagd ja. Maar ik was te voorbarig, was vanmorgen op school en dacht ´ga ik het erna even halen´, sta ik net voor de gesloten deur. Is open van 9 tot half 1.
Nu morgenvroeg maar even langsgaan.
Maar heb je hem versneld aangevraagd of gewoon normaal, is anders wel erg 'snel'
pi_75386206
quote:
Op maandag 7 december 2009 17:50 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

Maar heb je hem versneld aangevraagd of gewoon normaal, is anders wel erg 'snel'
Nee niet versneld, vind ik geldverspilling.
Maar moet zeggen ja, was wel snel 1,5 dag. Maar goed heb het nu nog niet omdat ze bijna nooit open zijn.
pi_75400277
ah, weer eens even meelezen met de lessers

allemaal winterlesbikkels
Ja doei.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 8 december 2009 @ 11:49:08 #270
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_75403539
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:59 schreef motorbloempje het volgende:
ah, weer eens even meelezen met de lessers

allemaal winterlesbikkels
Yup, gepland deze hele maand, anderhalf uur in de avond, 1x per week. Kou valt best mee, zijn aanstellers die dat roepen

Alhoewel ik tijdens een zware regenbui aan het eind van de les blauwe vingertoppen had toen ik m'n handschoenen uitdeed
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_75405282
volgens mijn instructeur rijden de lessers die ook in de winter hebben gelest, zelf ook sneller in de winter door. Maar hebben jullie lesmotoren ook nog enige bescherming of helemaal naked verder?
pi_75405334
hier iig eentje die dat bevestigt ik rijd in principe het jaar door, al hebben we voor de extreme kou en regen nu wel een autootje erbij gekocht.

Mijn rijschool had ER-5jes (helemaal naakt) en Diversions (halfgekuipt). ABV op ER-5 gedaan en de rest op de Div, toch lekker met zo'n kuip!
Ja doei.
pi_75405434
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 12:51 schreef PeeJie_ het volgende:
volgens mijn instructeur rijden de lessers die ook in de winter hebben gelest, zelf ook sneller in de winter door. Maar hebben jullie lesmotoren ook nog enige bescherming of helemaal naked verder?
Kan goed, een vriend van een medelester had altijd met mooi weer gelest, die durfde met regen en in de herfst/winter nauwelijks te rijden

Mijn motor is helemaal naakt maar met beugels

You dream it, I live it.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 8 december 2009 @ 13:03:11 #274
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_75405665
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 12:52 schreef motorbloempje het volgende:
hier iig eentje die dat bevestigt ik rijd in principe het jaar door, al hebben we voor de extreme kou en regen nu wel een autootje erbij gekocht.

Mijn rijschool had ER-5jes (helemaal naakt) en Diversions (halfgekuipt). ABV op ER-5 gedaan en de rest op de Div, toch lekker met zo'n kuip!
ER-5 is idd lekkere lesmotor. Zagen toevallig bij het ABV de opvolger (ER-6) staan. Was ook best een mooi ding
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_75405669
mijn tweede motor heeft geen knipperlichten! over naakt gesproken
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')