Haha toevallig! gefeliciteerd!quote:Op woensdag 2 december 2009 20:06 schreef Bigguy het volgende:
Ik had gister mijn eerste auto-rijexamen... en ik trof een motorrijdende examinator![]()
Dus de hele rit een beetje over motorfietsen- en rijden gepraat.
En nu mag ik ook koekblikken besturen!
Enige commentaar was dat ik niet moest vergeten dat een auto wat logger isdat schijn ik nog wel eens te vergeten
quote:
Nee.quote:Op maandag 30 november 2009 17:57 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Als het goed is en ik heb me er een beetje goed in verdiept, kan je met handvatverwarming (gewoon) zomerhandschoenen dragen. Alleen zou ik toch een reserve setje winterhandschoenen aanschaffen / meenemen voor het geval dat je handvatverwarming er ineens mee stopt
Ik wil handvatverwarming kopen voor mijn Transalp, hoe zit het met montage? Ik heb eigenlijk twee linkerhanden.... Moet je veel kabels openhalen?quote:Op woensdag 2 december 2009 22:45 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Nee.
Ik heb handvatverwarming, maar echt wel winterhandschoenen nodig hoor.
(Ik heb geen kappen bij de handvaten o.i.d.trouwens)
Je kunt wel in de herfst langer doorrijden met zomerhandschoenen.
Ik heb twee standen verwarming, laag en hoog.
Laag is lekker op herfstdagen, of koude zomerdagen, met je zomerhandschoentjes.
Hoog heb je nodig in de winter.
Maar dan zijn die handvaten verrekte heet, als je dunne zomerhandschoentjes aanhebt. ;-) terwijl de wind door de buitenkant van je handschoentjes snijdende vrieskou blaast. Zowel voor de hitte van je handvat als de kou van buiten zijn winterhandschoenen dan echt wel heel fijn hoor.
Zomerhandschoenen gebruik ik tot eind oktober, ruwweg.
Geen idee, zit er bij mijn motor standaard op.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:50 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ik wil handvatverwarming kopen voor mijn Transalp, hoe zit het met montage? Ik heb eigenlijk twee linkerhanden.... Moet je veel kabels openhalen?
verwarming komt in bepaalde diameters (van je handvat/gashendel) even uitzoeken welke je moet hebben, meeste werk is denk ik het netjes wegstoppen van de kabels onder je tank.quote:Op woensdag 2 december 2009 23:37 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Geen idee, zit er bij mijn motor standaard op.
Ik heb ook twee linkerhanden.
Is ook de lastigste. Maar je zult zien, straks gaat hij ineens 10x achter elkaar goed en dan heb je hem.quote:Op zondag 6 december 2009 17:04 schreef Meddo het volgende:
Gisteren weer les gehad![]()
Alles geleerd over het (bewust) tegensturen, wat bij de uitwijkoefening goed van pas komt. Dat was ook de enige oefening die ik nog niet gedaan had.
Hierna alle langzame oefeningen nog even gedaan waarbij alles, behalve de slalom, goed ging
Morgen 'al'? Of heb je hem woensdag meteen aangevraagd en zijn ze bij jullie een dag sneller? :-pquote:Op maandag 7 december 2009 00:06 schreef Gauner het volgende:
Nice! Ik kan hem morgen ophalen, alleen nog geen motor.
Heb hem woensdag na examen aangevraagd ja. Maar ik was te voorbarig, was vanmorgen op school en dacht ´ga ik het erna even halen´, sta ik net voor de gesloten deur. Is open van 9 tot half 1.quote:Op maandag 7 december 2009 08:01 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Morgen 'al'? Of heb je hem woensdag meteen aangevraagd en zijn ze bij jullie een dag sneller? :-p
Maar heb je hem versneld aangevraagd of gewoon normaal, is anders wel erg 'snel'quote:Op maandag 7 december 2009 13:54 schreef Gauner het volgende:
[..]
Heb hem woensdag na examen aangevraagd ja. Maar ik was te voorbarig, was vanmorgen op school en dacht ´ga ik het erna even halen´, sta ik net voor de gesloten deur. Is open van 9 tot half 1.![]()
Nu morgenvroeg maar even langsgaan.
Nee niet versneld, vind ik geldverspilling.quote:Op maandag 7 december 2009 17:50 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Maar heb je hem versneld aangevraagd of gewoon normaal, is anders wel erg 'snel'
Yup, gepland deze hele maand, anderhalf uur in de avond, 1x per week. Kou valt best mee, zijn aanstellers die dat roepenquote:Op dinsdag 8 december 2009 09:59 schreef motorbloempje het volgende:
ah, weer eens even meelezen met de lessers
allemaal winterlesbikkels
Kan goed, een vriend van een medelester had altijd met mooi weer gelest, die durfde met regen en in de herfst/winter nauwelijks te rijdenquote:Op dinsdag 8 december 2009 12:51 schreef PeeJie_ het volgende:
volgens mijn instructeur rijden de lessers die ook in de winter hebben gelest, zelf ook sneller in de winter door. Maar hebben jullie lesmotoren ook nog enige bescherming of helemaal naked verder?
ER-5 is idd lekkere lesmotor. Zagen toevallig bij het ABV de opvolger (ER-6) staan. Was ook best een mooi dingquote:Op dinsdag 8 december 2009 12:52 schreef motorbloempje het volgende:
hier iig eentje die dat bevestigtik rijd in principe het jaar door, al hebben we voor de extreme kou en regen nu wel een autootje erbij gekocht.
Mijn rijschool had ER-5jes (helemaal naakt) en Diversions (halfgekuipt).ABV op ER-5 gedaan en de rest op de Div, toch lekker met zo'n kuip!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |