Haha toevallig! gefeliciteerd!quote:Op woensdag 2 december 2009 20:06 schreef Bigguy het volgende:
Ik had gister mijn eerste auto-rijexamen... en ik trof een motorrijdende examinator![]()
Dus de hele rit een beetje over motorfietsen- en rijden gepraat.
En nu mag ik ook koekblikken besturen!
Enige commentaar was dat ik niet moest vergeten dat een auto wat logger isdat schijn ik nog wel eens te vergeten
quote:
Nee.quote:Op maandag 30 november 2009 17:57 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Als het goed is en ik heb me er een beetje goed in verdiept, kan je met handvatverwarming (gewoon) zomerhandschoenen dragen. Alleen zou ik toch een reserve setje winterhandschoenen aanschaffen / meenemen voor het geval dat je handvatverwarming er ineens mee stopt
Ik wil handvatverwarming kopen voor mijn Transalp, hoe zit het met montage? Ik heb eigenlijk twee linkerhanden.... Moet je veel kabels openhalen?quote:Op woensdag 2 december 2009 22:45 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Nee.
Ik heb handvatverwarming, maar echt wel winterhandschoenen nodig hoor.
(Ik heb geen kappen bij de handvaten o.i.d.trouwens)
Je kunt wel in de herfst langer doorrijden met zomerhandschoenen.
Ik heb twee standen verwarming, laag en hoog.
Laag is lekker op herfstdagen, of koude zomerdagen, met je zomerhandschoentjes.
Hoog heb je nodig in de winter.
Maar dan zijn die handvaten verrekte heet, als je dunne zomerhandschoentjes aanhebt. ;-) terwijl de wind door de buitenkant van je handschoentjes snijdende vrieskou blaast. Zowel voor de hitte van je handvat als de kou van buiten zijn winterhandschoenen dan echt wel heel fijn hoor.
Zomerhandschoenen gebruik ik tot eind oktober, ruwweg.
Geen idee, zit er bij mijn motor standaard op.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:50 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ik wil handvatverwarming kopen voor mijn Transalp, hoe zit het met montage? Ik heb eigenlijk twee linkerhanden.... Moet je veel kabels openhalen?
verwarming komt in bepaalde diameters (van je handvat/gashendel) even uitzoeken welke je moet hebben, meeste werk is denk ik het netjes wegstoppen van de kabels onder je tank.quote:Op woensdag 2 december 2009 23:37 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Geen idee, zit er bij mijn motor standaard op.
Ik heb ook twee linkerhanden.
Is ook de lastigste. Maar je zult zien, straks gaat hij ineens 10x achter elkaar goed en dan heb je hem.quote:Op zondag 6 december 2009 17:04 schreef Meddo het volgende:
Gisteren weer les gehad![]()
Alles geleerd over het (bewust) tegensturen, wat bij de uitwijkoefening goed van pas komt. Dat was ook de enige oefening die ik nog niet gedaan had.
Hierna alle langzame oefeningen nog even gedaan waarbij alles, behalve de slalom, goed ging
Morgen 'al'? Of heb je hem woensdag meteen aangevraagd en zijn ze bij jullie een dag sneller? :-pquote:Op maandag 7 december 2009 00:06 schreef Gauner het volgende:
Nice! Ik kan hem morgen ophalen, alleen nog geen motor.
Heb hem woensdag na examen aangevraagd ja. Maar ik was te voorbarig, was vanmorgen op school en dacht ´ga ik het erna even halen´, sta ik net voor de gesloten deur. Is open van 9 tot half 1.quote:Op maandag 7 december 2009 08:01 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Morgen 'al'? Of heb je hem woensdag meteen aangevraagd en zijn ze bij jullie een dag sneller? :-p
Maar heb je hem versneld aangevraagd of gewoon normaal, is anders wel erg 'snel'quote:Op maandag 7 december 2009 13:54 schreef Gauner het volgende:
[..]
Heb hem woensdag na examen aangevraagd ja. Maar ik was te voorbarig, was vanmorgen op school en dacht ´ga ik het erna even halen´, sta ik net voor de gesloten deur. Is open van 9 tot half 1.![]()
Nu morgenvroeg maar even langsgaan.
Nee niet versneld, vind ik geldverspilling.quote:Op maandag 7 december 2009 17:50 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Maar heb je hem versneld aangevraagd of gewoon normaal, is anders wel erg 'snel'
Yup, gepland deze hele maand, anderhalf uur in de avond, 1x per week. Kou valt best mee, zijn aanstellers die dat roepenquote:Op dinsdag 8 december 2009 09:59 schreef motorbloempje het volgende:
ah, weer eens even meelezen met de lessers
allemaal winterlesbikkels
Kan goed, een vriend van een medelester had altijd met mooi weer gelest, die durfde met regen en in de herfst/winter nauwelijks te rijdenquote:Op dinsdag 8 december 2009 12:51 schreef PeeJie_ het volgende:
volgens mijn instructeur rijden de lessers die ook in de winter hebben gelest, zelf ook sneller in de winter door. Maar hebben jullie lesmotoren ook nog enige bescherming of helemaal naked verder?
ER-5 is idd lekkere lesmotor. Zagen toevallig bij het ABV de opvolger (ER-6) staan. Was ook best een mooi dingquote:Op dinsdag 8 december 2009 12:52 schreef motorbloempje het volgende:
hier iig eentje die dat bevestigtik rijd in principe het jaar door, al hebben we voor de extreme kou en regen nu wel een autootje erbij gekocht.
Mijn rijschool had ER-5jes (helemaal naakt) en Diversions (halfgekuipt).ABV op ER-5 gedaan en de rest op de Div, toch lekker met zo'n kuip!
Netjes, zelfde motor als ik op gelest heb. Inclusief beugelsquote:Op dinsdag 8 december 2009 12:55 schreef Meddo het volgende:
[..]
Kan goed, een vriend van een medelester had altijd met mooi weer gelest, die durfde met regen en in de herfst/winter nauwelijks te rijden![]()
Mijn motor is helemaal naakt maar met beugels
[ afbeelding ]
werkplaatshandboek is je beste vriend voor dat soort dingen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:45 schreef Panzerknacker666 het volgende:
hoe de fuck krijg je de achterzijkap van een honda cbr 600f eraf?die schroef onder voor lukt me wel, maar halverwege zit nog een plug, die zit moervast ofzo?
Weet niet of je hier wat aan hebt: http://www.gofastvideo.com/video/377/Honda-CBR-600-F2-Shop-Manual (iets van 50mb)quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:45 schreef Panzerknacker666 het volgende:
hoe de fuck krijg je de achterzijkap van een honda cbr 600f eraf?die schroef onder voor lukt me wel, maar halverwege zit nog een plug, die zit moervast ofzo?
Ah!, dank u wel!, eerste keer was ik te voorzichtig, maar je kunt die dingen er zo afklikken dus. Kwam daaronder nog wel een ehbo setje tegenquote:Op dinsdag 8 december 2009 23:35 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Weet niet of je hier wat aan hebt: http://www.gofastvideo.com/video/377/Honda-CBR-600-F2-Shop-Manual (iets van 50mb)
Pagina 8 volgens mij
Zolang het niet ijzelt is he goed!quote:Op woensdag 9 december 2009 22:27 schreef PeeJie_ het volgende:
Vandaag maar even gebeld met het gemeentehuis (tsja, als je toch niet kan wachten) en ja hoor! Hij lag er. Dus de eerste km's voor mij zitten erop! Volgende week vriezen
, van mij mag het wel weer zomer worden
Bikkelquote:Op woensdag 9 december 2009 22:41 schreef GimmeGore het volgende:
na de kerstvakantie ga ik beginnen met lessen!!!
De keer voor het examen gaat zoiets foutloos, althans, dat ondervond ik. gewoon rechtuit kijken waar je heen wil en niet vergeten te sturen!quote:Op vrijdag 11 december 2009 20:45 schreef Miriampje het volgende:
Vandaag mijn laatste les gehad voor het AVB-examen. Ging eigenlijk allemaal wel goed. Blijf het lastig vinden om goed tussen de poortjes te remmen/ gas los te laten en niet naar alle pionnetjes te kijken.
Heb er wel vertrouwen in... heb de motor inmiddels goed onder controle. En ben de AVB-lessen ook echt beu.
dat is juist het mooist!, kun je gelijk laten zien dat je alles snapt/voorzichtig aan doen in bochtjes, en doorrijden als het kan.quote:Op zaterdag 12 december 2009 00:38 schreef Wisheh het volgende:
Dat is ook lekker hoor, ik moet dinsdag AVD examen doen. Enigste dag met voorspelling van sneeuw voor volgende week
Maar ik heb een hekel aan kouquote:Op zaterdag 12 december 2009 00:48 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
dat is juist het mooist!, kun je gelijk laten zien dat je alles snapt/voorzichtig aan doen in bochtjes, en doorrijden als het kan.
Klote! Wanneer heb je nog les en examen? Mijn vingers waren na ongeveer 1,5 uur ook (te) koud, met de "zogenaamde" winterhandschoenen van de rijschool. Vooral snelweg en wegen van 100km/u en harder zorgden voor een versnelde verkoeling van je vingers zeg maarquote:Op maandag 14 december 2009 20:08 schreef NutKees het volgende:
OMFG! Ik heb net een stuk ijs van een vrachtwagen tegen m'n knie gekregen (snelweg, einde van de les). Heb eigenlijk nog 3 uur les en dan examen, maar mijn knie is zo dik als een bowlingbal. Hoe groot zijn de kansen verdomme! Overigens, onze vingers waren na een uur zo gevoelloos dat we moesten stoppen om op te warmen.
Probeer gewoon ver naar voren tekijken. Bomen verderop ofzo dan zul je merken dat het veel makkelijker gaatquote:Op vrijdag 11 december 2009 20:45 schreef Miriampje het volgende:
Vandaag mijn laatste les gehad voor het AVB-examen. Ging eigenlijk allemaal wel goed. Blijf het lastig vinden om goed tussen de poortjes te remmen/ gas los te laten en niet naar alle pionnetjes te kijken.
Heb er wel vertrouwen in... heb de motor inmiddels goed onder controle. En ben de AVB-lessen ook echt beu.
Succesquote:Op maandag 14 december 2009 23:26 schreef Wisheh het volgende:
Morgen is het zover. Word kou lijden tijdens me AVD examen
Succes! Zorg wel dat voordat je opgaat je nog wel even opgewarmd bent. Rijd wel zo lekker. Wij gingen ook om half tien al naar het CBR en om tien voor tien hoefden we daar pas te zijn, maar dan begon je weer lekker fris aan je rit!quote:Op maandag 14 december 2009 23:26 schreef Wisheh het volgende:
Morgen is het zover. Word kou lijden tijdens me AVD examen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |