abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74640773
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:33 schreef crossover het volgende:

[..]

Geslaagd
Gefeliciteerd!!
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_74640880
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:33 schreef crossover het volgende:

[..]

Geslaagd
Gefeliciteerd , nog op of aanmerkingen, goede rit gehad ?
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_74641275
Ik vond het best slecht gaan
Zelf dacht ik ook dat ik het niet gehaald had, beetje slordig gereden en bijna een weg ingereden voor bestemmingsverkeer, ik zag het bord te laat dus ik moest omdraaien. Maar ach, zo ging het bij m'n rijbewijs B ook en dat is ook helemaal goed gekomen.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_74678521
wat raden jullie trouwens aan, motor via een particulier kopen (met eventuele problemen), of bij een dealer, tegen vaak een hogere prijs?
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_74679699
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:01 schreef Panzerknacker666 het volgende:
wat raden jullie trouwens aan, motor via een particulier kopen (met eventuele problemen), of bij een dealer, tegen vaak een hogere prijs?
Ach...het is net zoals een auto. Bij de dealer kan ook kut zijn.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_74679995
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:39 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Ach...het is net zoals een auto. Bij de dealer kan ook kut zijn.
Ja dat is ook zo, hier in t dorp staat een honda cbr 600f, uit '97 te koop, met 48xxx op de teller, voor 2100, dat is vrij redelijk toch?
pi_74681902
Mja dat is wel vrij normaal volgens mij, ze zijn waarschijnlijk wel met minder km's te vinden.. maar hoe redelijk die vraagprijs is hangt ook gewoon af van de staat van de ketting en de banden.. zijn die net nieuw, of moet je die direct vervagen (scheelt even 300 euro omhoog of omlaag) maar het klinkt opzich als een redelijke prijs hoor

Als je de kans krijgt, proefritje maken, vergelijkingsmateriaal is áltijd handig
  zaterdag 14 november 2009 @ 12:13:08 #158
166906 TPS
ouwe gniffelaar
pi_74691078
Zucht, nog steeds kutweer! Ik wil een keer een motor huren verdomme
  zaterdag 14 november 2009 @ 14:54:15 #159
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_74695347
Zucht.. ben mijn AVB lessen nu helemaal beu. Duurt allemaal langer dan ik had verwacht. Op de weg is zoveel leuker!!
pi_74698445
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:43 schreef Robin__ het volgende:
Mja dat is wel vrij normaal volgens mij, ze zijn waarschijnlijk wel met minder km's te vinden.. maar hoe redelijk die vraagprijs is hangt ook gewoon af van de staat van de ketting en de banden.. zijn die net nieuw, of moet je die direct vervagen (scheelt even 300 euro omhoog of omlaag) maar het klinkt opzich als een redelijke prijs hoor

Als je de kans krijgt, proefritje maken, vergelijkingsmateriaal is áltijd handig
Ik heb ook als motor n00b een nieuwe motor gekocht. Rij er nu een maandje op, had alleen niet goed gekeken naar de voorband (zaten haarscheurtjes in). Laten vervangen voor 130 euro, viel me reuze mee.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_74700220
quote:
Bij een wat duurdere motor liever bij de dealer maar bij een wat lager prijs is het verschil met particulier procentueel vaak wel erg groot. Zou gewoon een mooi particulier exemplaar uitzoeken en bij de proefrit iemand die er een beetje kijk op heeft meenemen.
pi_74729834
*schop*

hoe gaat het met de avd-ers? ik moet toegeven dat het nu lastiger is op de weg als toen ik bezg was.

ik rij ook weer rond (met gratuz opgepompte banden overigens, thanks biguy)
pi_74739010
Hier ben ik weer stilletjes aan het wachten tot ik weer op mag..

30 november 2 uurtjes en dan 2 december 2 uur + examen
  Moderator / Redactie FP maandag 16 november 2009 @ 12:03:22 #164
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_74743935
Ik ben morgen aan de beurt voor AVB.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_74746510
Komende zaterdag voor het eerst weer 2 uurtjes de weg op sinds mijn zakken voor avd.
pi_74763173
quote:
Op maandag 16 november 2009 13:39 schreef Gauner het volgende:
Komende zaterdag voor het eerst weer 2 uurtjes de weg op sinds mijn zakken voor avd.
Zet 'm op, let op de dingen die verkeerd gingen, en doe de dingen die goed zijn gewoon zoals je altijd deed.
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:03 schreef El_Thijs het volgende:
Ik ben morgen aan de beurt voor AVB.
Succes!
pi_74768337
quote:
Op zondag 15 november 2009 21:47 schreef Robin__ het volgende:
*schop*

hoe gaat het met de avd-ers? ik moet toegeven dat het nu lastiger is op de weg als toen ik bezg was.

ik rij ook weer rond (met gratuz opgepompte banden overigens, thanks biguy)
En dan mn nick verkeerd schrijven

ik stond zaterdag zonder benzine benzinekraantje niet in de goede positie dus mn reservetank was leeggeslurpt zonder dat ik er erg in had. Schaamtevol mn pa gebeld Dat doen we dus nie meer
pi_74769246
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:31 schreef Bigguy het volgende:

[..]

ik stond zaterdag zonder benzine benzinekraantje niet in de goede positie dus mn reservetank was leeggeslurpt zonder dat ik er erg in had. Schaamtevol mn pa gebeld Dat doen we dus nie meer
Ai, zonder benzine en geen reserve .. Dan maar elke keer op de helft / driekwart van je tank tanken voor de zekerheid
pi_74777646
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:57 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

Ai, zonder benzine en geen reserve .. Dan maar elke keer op de helft / driekwart van je tank tanken voor de zekerheid
Tja ik héb wel een reserve, mits ik het kraantje in de goede stand laat staan
Verder weet ik wel ongeveer hoeveel ik kan rijden op een tank dus t zal me ook niet vaker overkomen
  dinsdag 17 november 2009 @ 13:07:16 #170
168121 retuow82
Het is friet!
pi_74779349
quote:
Die motoren die je bij een dealer koopt komen ook van particulieren af met de mogelijkheid dat er iets mee aan de hand is, ik ken geen enkele dealer die iedere inruiler standaard een grote beurt geeft en alle slijtage onderdelen vervangt voordat hij weer de verkoop in gaat. Is wel over te spreken maar dat kost je gewoon geld.

Bij een dealer kun je dan weer aankloppen om op garantie terug te vallen (als die al wordt gegeven, moet namelijk duidelijk vermeld worden) maar je betaald ook meer bij een dealer voor een soortgelijke motor, garantie kost namelijk ook geld en vergeet zijn loon en pand niet die ook geld kosten.

Zoek gewoon een motor die jou aanstaat, kijk naar soortgelijke motoren bij dealers en particulieren en baseer op die gegevens of het aanbod interessant is. Neem ook altijd iemand mee die wat kennis heeft om de conditie/staat van de motor te beoordelen.
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_74779533
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:31 schreef Bigguy het volgende:

[..]

Ik had de motor laten lopen tijdens het oppompen van de banden, werp een blik op de meter om te zien of ik ook gelijk even moet tanken, neuh, nog bijna vol. Rijd weg, bij het stoplicht is de benzine meter terug gelopen tot bijna in het rode kut, motor stond natuurlijk schuin en op contact

Kwam daarstraks mn oude instructeur tegen, hij en zn lessers kwamen bij het stoplicht staan (hij auto dus niet gesproken verder) mijn lesbarrel rijd nog steeds met 1 stepje voor de passagier (omdat ik 1 normaal stepje gebroken had, ff gewisseld)
  dinsdag 17 november 2009 @ 17:40:26 #172
168121 retuow82
Het is friet!
pi_74787564
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 13:12 schreef Robin__ het volgende:
Ik had de motor laten lopen tijdens het oppompen van de banden, werp een blik op de meter om te zien of ik ook gelijk even moet tanken, neuh, nog bijna vol.
Ik heb een complete boordcomputer met een shitload aan opties waaronder:

- weergave van hoogst gereden snelheid
- weergave van gemiddelde snelheid
- keuze tussen km- of mijlenteller
- klokje
- instelbare shiftlight (lichtje dat gaat knipperen wanneer je moet schakelen)
- laptimer (je kunt dus je rondetijden op het circuit zelf bijhouden en klokken)
- weergave van temperatuur instelbaar in graden of fahrenheit

Maar een afleesbare benzinemeter zijn ze gemakshalve vergeten, je moet het doen met een lichtje wat aangaat als je tank bijna leeg is...
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_74787653
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 17:40 schreef retuow82 het volgende:

[..]

- klokje
- laptimer (je kunt dus je rondetijden op het circuit zelf bijhouden en klokken)

Maar een afleesbare benzinemeter zijn ze gemakshalve vergeten, je moet het doen met een lichtje wat aangaat als je tank bijna leeg is...
Ik wil ook een klokje!

Ben best redelijk voorzien verder, snelheid, toeren, watertemp en benzine + 2 dagtellers (gebruik er 1 voor tanken 1 voor ketting smeren)

Metertje werkt alleen in het 'normale' gedeelte.. meter in het rood = overzetten naar reserve en dan ook nog de absurde hoeveelheid van 5 liter reserve..
pi_74789060
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 17:40 schreef retuow82 het volgende:

[..]

- klokje

Rij je een BMW RT / GS, of is het een Honda Goldwing?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')